210667 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:55:
[...]
Het kost inderdaad wat moeite om het in één keer goed te krijgen. Wat ik heb gedaan, is het volgende:
1;
Mediamonky opgehaald.
2;
MP3tagger opgehaald
Toen eerst alle mp3's met MP3tagger opnieuw van id's voorzien. [ongeregistreerde versie doet er maar 5 tegelijk] Daarna heb ik met Mediamonkey alle albumart bij de mp3's laten zoeken. Mediamonkey maakt dan per album een folder.jpg aan. [let op! maak voor elke cd een aparte folder aan.]
Vervolgens heb ik op mijn interne geheugen een folder muziek gemaakt [in de root] en daar alle muziekfolders ingezet. Dan zet je bij instellingen\vandaag\items touchflo uit en ga je daarna naar verkenner\\mijn apparaat\application data\htc en hernoemd "Audiomanager_Eng" naar audiomanager.bak. Vervolgens doe je een soft reset! Als de diamond weer opgestart is , dan zet je touchflo weer aan en gaat naar muziek. Vervolgens zal de touchflo-player je muziek vinden inclusief de albumart.
Dit werkte dus bij mij en ik heb deze workaround ook in dit topic bijelkaar gescharreld. Hoop dat het voor jou en anderen nu ook gaat lukken. Garantie tot aan de voordeur dus..

Ben hier ook al wat uurtjes mee aan het stoeien geweest maar heb het uiteindelijk redelijk aan de praat gekregen:
1. je mp3´s voorzien van albumart en juiste gegevens met MP3tag (erg handig programma: er zit een hele mooie zoekfunctie in waarmee je de albumhoes en gegevens van o.a. Amazon.com/.de kunt halen). Wijzigingen steeds opslaan met de save button! Vul alle gegevens goed in, dit is de basis voor je bibliotheek gegevens. Om een voorbeeld te geven: als je bij de ene CD als artiest De Dijk typt en bij een andere CD als artiest de Dijk dan zijn dit in je bibliotheek twee verschillende artiesten. Dit luistert dus heel nauw. Zorg ook dat er geen ´rare´ tekens instaan (dubbele punt e.d.) dat kan problemen geven;
2. sluit je Diamond aan (Activesync modus kiezen), wacht even tot Activesync op je PC verbinding heeft gemaakt;
3. Windows Mediaplayer (moet nieuwste versie zijn) opstarten;
4. In het tabje synchroniseren zie je rechts dat je apparaat is aangesloten en hoeveel geheugen nog beschikbaar is van je 4gb;
5. Start Windows Explorer op en sleep van daaruit de MP3´s die je op je Diamond wilt zetten naar het venster onder de apparaat gegevens in Windows Mediaplayer;
6. Als je alle MP3´s hebt versleept druk je op synchroniseren en de MP3´s worden, inclusief alle bibliotheekgegevens en albumart, overgezet naar je Diamond;
7. Als het synchroniseren klaar is ga je naar je Touchflo muziekspeler en dan zal hij hoogstwaarschijnlijk je bibliotheek direct gaan updaten, zoniet even een softreset uitvoeren.
Als het goed is kun je nu in de bibliotheek je muziek vinden, geselecteerd op artiest, album etc.
Via deze weg heb je de workaround van audiomanager hernoemen etc. niet meer nodig en het werkt redelijk soepel mits je de tags goed invult. Hoop dat dit helpt.
Ik heb nog wel een ander probleem: korte onderbrekingen bij het afspelen van de MP3´s. Niet voortdurend maar wel een paar keer per liedje en bij vrijwel alle MP3´s. Ik heb geen andere programma´s draaien als ik naar muziek luister.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Kan de Diamond niet overweg met variabele bitrate misschien?
Nog een vraag: converteren jullie je MP3´s voor overzetten naar de Diamond (bitrate lager zetten, omzetten naar WMA?) en welk programma (bij voorkeur freeware) raden jullie daarvoor aan?