Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Sinds de afgelopen week doe ik twee vreemde issue's bij T-mobile:

• Als ik mensen bel hoor ik bij een hoop gesprekken geen overgangtoon meer. De lijn blijft stil totdat de ander opneemt.
• Ik ben telefonisch bij eerste poging onbereikbaar, een 2e direct daarna is er weg verbinding.

Het toestel heb ik gereset, wellicht ten overvloede om hier gelijk een helpdesk mee te belagen, ben benieuwd wat jullie ervaren.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 15:02
Helpdesk / Service Desk van T-Mobile bellen. Misschien is er een storing of heeft het te maken met de overname van Orange of ligt het aan je toestel of je instellingen bij T-Mobile staan verkeerd, etc

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

I_stealth_I schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:21:

• Als ik mensen bel hoor ik bij een hoop gesprekken geen overgangtoon meer. De lijn blijft stil totdat de ander opneemt.
• Ik ben telefonisch bij eerste poging onbereikbaar, een 2e direct daarna is er weg verbinding.

Het toestel heb ik gereset, wellicht ten overvloede om hier gelijk een helpdesk mee te belagen, ben benieuwd wat jullie ervaren.
Nou, dit lijkt me juist iets waar je de helpdesk voor moet bellen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59

-d-

Lijkt me eerder een toestelprobleem. Heb je het simmetje al in een andere telefoon gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 08:05
Nieuwe simkaart zou het probleem ook kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
I_stealth_I schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:21:

bovenstaande problemen heb ik ook gehad bij TMO. Ik ben er snel weggegaan ( binnen contractsperiode, jaja ook dat is mogelijk ). Heel irritant omdat het zeer waarschijnlijk NIET aan jou ligt ( ik heb meerdere sims gehad, diverse telefoon, diverse locaties. Het netwerk is gewoon nog steeds niet van voldoende kwaliteit )

Ik kan je adviseren regelmatig bellen naar de helpdesk, dit heeft niet zoveel zin maar er wordt een dossier aangelegd.

Ik kan je ook vertellen hoe ik er weggekomen ben maar verder kan ik je daarbij niet helpen. Ik heb iemand hoger in de organisatie kunnen bereiken door een foutje van T-Mobile. De beste man blufde zichzelf een groot leiderschap toe door te zeggen dat ie 400man leidde(1*), natuurlijk heb ik hem verteld dat ie mij dan ook wel kon helpen met dit, nooit bij TMO voorkomende probleem. Deze heb ik regelmatig gebeld, tot vervelens toe misschien maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik snel weg kon daar.

1*; hij vertelde dit terloops in het gesprek en vond vast dat ie dat even moest melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 14:15

Zak

Precies dezelfde problemen hier sinds een week of 3.

Dingen die ik heb geprobeerd:
- 4 verschillende telefoons
- 1 nieuwe SIM

Het probleem blijft dus ik ben genoodzaakt om weg te gaan bij T-mobile helaas. Het is me er erg goed bevallen de afgelopen jaren en ik vind hun dienstverlening verder zeer prettig. Alleen dit is een onoverkomelijk probleem wat ongelovelijk veel overlast veroorzaakt. Ben hierdoor bijna klanten kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoiets heb ik ook gehad, bij mij lag het er aan dat het UMTS netwerk nu alleen nog HDSPA dekking had. Dit had voor mij ook gevolgen voor mijn bel verbiniding. Ik heb handmatig de boel op GPRS terug gezet en de problemen zijn verhopen (MDA vario3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zak schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:22:
Het probleem blijft dus ik ben genoodzaakt om weg te gaan bij T-mobile helaas. Het is me er erg goed bevallen de afgelopen jaren en ik vind hun dienstverlening verder zeer prettig. Alleen dit is een onoverkomelijk probleem wat ongelovelijk veel overlast veroorzaakt. Ben hierdoor bijna klanten kwijtgeraakt.
Precies, de dames van de helpdesk bleven altijd aardig en probeerden altijd terug te bellen ( voor zover mogelijk :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe simkaart (2 zelfs, ivm duo-sim) gekregen via een T-mobile winkel. Kostte wel 5 euro administratiekosten, maar heb nu geen problemen meer. Oude SIM-kaart van Ben was gedeeltelijk overleden.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Laguna

Connaisseur

Ik heb sinds een maand T-Mobile, Orange abo liep eind juni ten einde en werd door T-Mobile benaderd om bij hun te komen ivm overname van Orange. Aangezien dit vrij makkelijk voor mij geregeld kon worden met nummerbehoud heb ik hiervoor gekozen (1 jaar sim only).

Alleen is het bereik echt slecht volgens de dekkingskaart zou ik binnen bereik moeten hebben maar moet daarvoor wel op zolder gaan staan anders heb ik geen bereik, ook valt het gesprek regelmatig weg. Terwijl ik met Orange nooit problemen had met bereik.
Hier ook Met T-Mobile contact over opgenomen en schijnt volgens de medewerken in hun algemene voorwaarden te staan dat zij geen bereik binnenshuis garanderen (heb het zelf nog niet kunnen vinden in hun voorwaarden).
Tevens kon zij melden dat de Orange masten pas over circa 5 maanden functioneel zullen zijn in het T-Mobile netwerk (maar om nou bijna de helft van de tijd van mijn contract met slecht bereik te zitten..).

Vandaag had ik ook die problemen tijdens het bellen naar personen dat de lijn niet over ging en er uiteindelijk wel verbinding was maar geen geluid, dit ook aan beide kanten van de lijn, erg vervelend.

Inmiddels is mijn contract ontbonden en heb ik Telfort aangevraagd, vandaag binnen gehad SIM-kaart getest en jahoor weer prima bereik.

Ik denk dat T-Mobile beter het geld, wat ze hebben betaald aan Apple om de iPhone als enige provider te mogen aanbieden, in verbetering van hun netwerk konden steken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb in het centrum van Tilburg ook ontzettend veel problemen en dat is pas iets van de laatste maanden. Ik zit nog steeds bij Orange en paar weken na de overname is het allemaal begonnen. Heb er meerdere meldingen van laten maken. Moest tijdstippen doorgeven wanneer ik problemen ondervond en deze doorgeven. Heb er echter nooit meer iets van gehoord...
Zat er nl. over te denken om met de migratie een iphone te nemen, alleen dit alles heeft me doen besluiten om toch eens even verder te kijken.

De problemen die ik heb:
- iemand bellen en dat de verbinding meteen verbroken word, nog voor de toon dat de andere telefoon over gaat
- iemand bellen en na 2x de toon te horen krijgen dat het nummer niet bereikbaar is, bij zowel vaste als mobiele nummers. Ging het navragen en bij die mensen ging de telefoon niet eens over. Thuis getest met de huistelefoon en het klopt nog ook ! Ik hoor in mijn gsm de telefoon over gaan, maar het vaste toestel blijft stil.
- veel vervormingen tijdens de gesprekken of mensen die wegvallen, terwijl ik woon en werk in centrum Tilburg(lijkt het BEN tijdperk wel)

Ben iig blij om te lezen dat ik die de enige ben, terwijl orange/t-mobile me dat wel verteld. Gisteren nog een telefoontje gehad dat ze me zó graag willen behouden en deze problemen niet door T-mobile komen, want T-mobile heeft de beste dekking en het meest geavanceerde netwerk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb heel vaak last dat ik wel bereik heb volgens mijn toestel, maar gewoon niet te bellen ben (soms kan ik zelf wel bellen, maar vaak dat ook niet). Als ik dan een vaste lijn neem om mijn mobiel te bellen (als test) dan krijg ik de mededeling dat het nummer niet bereikbaar is terwijl er wel volledige streepjes op staan.

Een collega heeft dit probleem ook (hij zit al in het T-Mobile netwerk). Als hij of ik het toestel opnieuw opstart dan is de bereikbaarheid weer terug. Mijn toestel is pas 2 of 3 maanden oud (heb het gekocht net voordat Orange volledig in T-Mobile opging en zit dus nog op het orange netwerk).

Ik heb hierover naar de helpdesk gebeld, maar die konden nou niet echt helpen. Het zou een combinatie simkaart/telefoon zijn, vooral LG en Samsung zou volgens hun niet goed zichzelf aanmelden op de zendmast... Vond het een slap antwoord, als het een probleem is met die toestellen (Samsung E950) verkoop die dingen dan niet... :/ Vind het kut als ik op mijn scherm zie dat ik bereik heb maar gewoon niet bereikbaar ben... (en mensen kunnen mij ook niet bereiken om te zeggen dat ik onbereikbaar ben.. ;))

Hij gaf aan dat als T-Mobile en Orange de netwerken samenvoegden het probleem misschien verholpen was.

Na een beetje research denk ik dat het te maken heeft als ik een gebied kruis waar de ontvangst slecht is. Tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven is de ontvangst op sommige plekken zwaar klote (vooral in de trein). Als ik vervolgens in Eindhoven aankom ben ik vaak niet meer bereikbaar. Dus mijn tijdelijke oplossing is gewoon mijn toestel opnieuw starten in Eindhoven...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nou dat het aan het toestel ligt, lijkt me sterk.
Ik had het bij de Samsung U600, maar die is de deur uit.
Ben weer naar mijn SE w810i gegaan en die heeft ook het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255003

Ik heb hetzelfde probleem, ben al jaren T-mobile klant (ik kom niet van BEN of Orange af of zo)....en had overal eigenlijk wel prima dekking....thuis...op kantoor...onderweg.....
ik heb nu een aantal maanden een Nokia N95, hiervoor had ik de samsung D900.....de laatste 1,5 maand of zo heb ik precies hetzelfde als GertJan......heb gewoon streepjes staan, en krijg dan een smsje dat ik een gemist gesprek heb....direct nadat de persoon die mij wilde bellen direct mijn voicemail kreeg.....dus dat is raar.....het telefoontje lukt niet, maar het smsje komt wel binnen....

dan herstart ik mijn telefoon maar...en dan gaat het weer een tijdje goed....maar jah, je merkt het niet heh....is erg vervelend, heb ook al 2x contact gehad met de helpdesk....de eerste keer wisten ze me te melden dat ik maar even langs een T-mobile shop moest gaan, aangezien het alleen maar aan mijn telefoon kon liggen....
Ik dus maar weer mijn samsung uit de kast gehaald, zelfde probleem....

weer helpdesk, toen kwam de melding dat de regio waar ik woon een hele goede dekking heeft, maar toevallig precies mijn adres juist hele slechte dekking....dat is natuurlijk complete bull, vooral omdat ik daar al 5 jaar woon, en altijd super dekking heb gehad....
gemeld dat het bij meerdere telefoons hetzelfde geval is, dus zal het niet aan de telefoon liggen...

toen viel de helpdesk stil, en zei dat ze er op dat moment niks op wisten te zeggen, ze zullen het uitzoeken, en zo gauw ze een oplossing hebben bellen ze me op.....lekker vaag !!! wat heb je daar nou aan....'dont call us, we call you'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 255003 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:01:
ik heb nu een aantal maanden een Nokia N95, hiervoor had ik de samsung D900.....de laatste 1,5 maand of zo heb ik precies hetzelfde als GertJan......heb gewoon streepjes staan, en krijg dan een smsje dat ik een gemist gesprek heb....direct nadat de persoon die mij wilde bellen direct mijn voicemail kreeg.....dus dat is raar.....het telefoontje lukt niet, maar het smsje komt wel binnen....
Interessant: ik heb een N95-2 en mijn vrouw heeft een D900i en we hebben beiden soortgelijke problemen. Overigens heb ik dit sinds we bij T-mobile zitten (begin dit jaar) en alleen in en rondom huis. T-mobile heeft gemeld dat ze hopen dat het op is gelost als het Orange-netwerk gemigreerd is met het T-mobile-netwerk, maar ik heb daar weinig vertrouwen in. Tot die tijd hebben we iig 20% korting op het abbo gekregen (we hebben ieder een abbo) en is er mee te leven. :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:07:
[...]

Interessant: ik heb een N95-2 en mijn vrouw heeft een D900i en we hebben beiden soortgelijke problemen. Overigens heb ik dit sinds we bij T-mobile zitten (begin dit jaar) en alleen in en rondom huis. T-mobile heeft gemeld dat ze hopen dat het op is gelost als het Orange-netwerk gemigreerd is met het T-mobile-netwerk, maar ik heb daar weinig vertrouwen in. Tot die tijd hebben we iig 20% korting op het abbo gekregen (we hebben ieder een abbo) en is er mee te leven. :)
Hmmm...een korting....bij mij was daar nog niet echt over te spreken geloof ik.....moet ik daarvoor maar wat vaker met de helpdesk bellen of zo ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 255003 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:13:
[...]

Hmmm...een korting....bij mij was daar nog niet echt over te spreken geloof ik.....moet ik daarvoor maar wat vaker met de helpdesk bellen of zo ????
De eerste keer dat ik ze belde werd er een storing gelogd met de melding dat ze er binnen 10 kalenderdagen op terug komen. Ze kwamen er keurig op terug met de melding dat ze geen storing kunnen vinden en daarom compensatie geven in de hoop dat het een dezer maanden op is gelost.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

pven schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:16:
[...]

De eerste keer dat ik ze belde werd er een storing gelogd met de melding dat ze er binnen 10 kalenderdagen op terug komen. Ze kwamen er keurig op terug met de melding dat ze geen storing kunnen vinden en daarom compensatie geven in de hoop dat het een dezer maanden op is gelost.
Eigenlijk raar dat er dus meer mensen met dezelfde klachten zijn en ze nog beweren dat het niet aan het netwerk ligt. Dan heb ik het nu even niet over de landelijke storing. Dat ze dan nog doodleuk zeggen dat zij juist het meest geavanceerde netwerk van Nederland hebben met de meeste en beste dekking. uhuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259131

Gewoon een klacht sturen dat je telefoon het niet doet en dan sturen ze dit als antwoord.

edit: Ik moet ook niet bellen (huh, hoe dan?) en posten tegelijk. Wat een zinlose opmerking al zeg ik het zelf... Was een reactie op Pven: "Hoe kom je aan die mail"...

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 259131 op 25-07-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Berichten over de landelijke storing zijn verplaatst naar Landelijke storing T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234016

Zitten er hier ook t-mobile gebruikers uit Apeldoorn ?

Ik zit sinds de invoering van het HSDPA met het volgende netwerk-probleem.
Als ik 's ochtends internet met mijn Vario3 alles prima. Om ongeveer 2 uur a half 3 valt de verbinding weg en die krijg ik dan soms weer voor korte tijd werkende , maar daarna wordt het een crime.
Zodra ik Apeldoorn verlaten heb en terug ben in Zutphen werkt alles weer normaal. 8)7

edit: 25-7-2008 Nu had ik in Zutphen ook geen verbinding tot 22.00 uur, daarna weer mondjesmaat.
/edit

De telefoon blijft het gewoon doen, ik ben nogal een heavy user, dus ik heb het idee dat het modem aan de andere kant gewoon weigert te verbinden omdat mijn dagverbruik te hoog zou zijn.

Kan dat ?

@ Gumball
Zoiets heb ik ook gehad, bij mij lag het er aan dat het UMTS netwerk nu alleen nog HDSPA dekking had. Dit had voor mij ook gevolgen voor mijn bel verbiniding. Ik heb handmatig de boel op GPRS terug gezet en de problemen zijn verhopen (MDA vario3)

Hoe heb je die instellingen op GPRS weten te zetten, ik kan HSDPA niet uitzetten op mijn Vario3 ?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 234016 op 28-07-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik heb nu sinds 2 weken constant problemen met mijn Touch Cruise en T-Mobile. Ik moet ondertussen 10keer per dag mijn telefoonfunctie uitschakelen en opnieuw inschakelen om weer verbinding te krijgen met het T-Mobile netwerk, dan doet ie het weer ffkes om naar verloop van tijd weer op 'No Service' te komen staan. Echt irritant, want de laatste 2 weken ben ik dus gewoon nauwelijks bereikbaar. Nou zou je kunnen zeggen, slechte telefoon. ,maar op mijn telefoon is de laatste 2 maanden niets gewijzigd kwa software en ik lees ondertussen te veel dezelfde problemen van mensen op verschillende telefoons.
Ik heb nog niet naar T-Mobile gebeld omdat ik weet dat hun standaard antwoord is dat het aan de telefoon ligt en niet aan het netwerk. Daarom zou ik eerst eens een inventarisatie willen zien van hoeveel mensen met deze problemen rondlopen zodat ik dat T-Mobile onder de neus kan drukken.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Xanion schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:53:
Ik heb nu sinds 2 weken constant problemen met mijn Touch Cruise en T-Mobile. Ik moet ondertussen 10keer per dag mijn telefoonfunctie uitschakelen en opnieuw inschakelen om weer verbinding te krijgen met het T-Mobile netwerk, dan doet ie het weer ffkes om naar verloop van tijd weer op 'No Service' te komen staan. Echt irritant, want de laatste 2 weken ben ik dus gewoon nauwelijks bereikbaar. Nou zou je kunnen zeggen, slechte telefoon. ,maar op mijn telefoon is de laatste 2 maanden niets gewijzigd kwa software en ik lees ondertussen te veel dezelfde problemen van mensen op verschillende telefoons.
Ik heb nog niet naar T-Mobile gebeld omdat ik weet dat hun standaard antwoord is dat het aan de telefoon ligt en niet aan het netwerk. Daarom zou ik eerst eens een inventarisatie willen zien van hoeveel mensen met deze problemen rondlopen zodat ik dat T-Mobile onder de neus kan drukken.
Hier een Touch Diamond i.c.m. T-Mobile met exact dezelfde problemen. Zit middenin het dekkingsgebied en eerder met mijn Nokia N95 nooit problemen gehad. Nu continue compleet wegvallen van netwerk, omschakelingen tussen G (UMTS) en H (HSDPA) wat niet soepel verloopt. SMS die moeizaam verzonden/ontvangen wordt. Mail ophalen (@home account) gaat niet optimaal. Tijdens het opnemen van een telefoongesprek hoor ik helemaal niets, na ophangen en weer opnieuw bellen weer wel. Tsja, spijtig allemaal. Verwacht wel een financiele tegemoetkoming hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 136100 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:25:
Hier een Touch Diamond i.c.m. T-Mobile met exact dezelfde problemen. Zit middenin het dekkingsgebied en eerder met mijn Nokia N95 nooit problemen gehad. Nu continue compleet wegvallen van netwerk, omschakelingen tussen G (UMTS) en H (HSDPA) wat niet soepel verloopt.
Dus ik tik even wat woordjes in google:
The primary issue I have been experiencing on the device and the reason I am giving up on this European model is that the RF reception is weak and when it loses the connection it has trouble getting it back. The device also shuts down on me after losing the signal and won’t even come back up unless I remove the battery and replace it. The reception issue is a problem with the device that I am hoping is related to the fact that it is an import device, however when I pop that same T-Mobile SIM into the Nokia N78 or N82 those devices keep the signal and work great.
Dat moet je toch bekend voorkomen. Zo zijn er wel meer verhalen te vinden van redelijk betrouwbare bronnen. Ik zou zeggen dat het probleem in de Touch-lijn zit, en niet in het netwerk van T-Mobile (wat in Amerika totaal anders is dan in Nederland, dus ook totaal andere problemen zou moeten geven).
Verwacht wel een financiele tegemoetkoming hierin.
Ja, maar van wie?
Floris-K schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:29:
Eigenlijk raar dat er dus meer mensen met dezelfde klachten zijn en ze nog beweren dat het niet aan het netwerk ligt.
Dus op het moment dat je 10, 100 of 1000 mensen met hetzelfde verhaal gevonden hebt is het verhaal waar? T-Mobile zal kijken naar objectieve tellertjes als CCR en CFR, en als de eerste heel hoog is en de tweede heel laag is er geen netwerk-storing. Enkel een stel nerds met splinternieuwe telefoons die nog niet de juiste instellingen gebruiken of last hebben van firmware-bugs.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

burne schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:26:
[...]

Dus op het moment dat je 10, 100 of 1000 mensen met hetzelfde verhaal gevonden hebt is het verhaal waar? T-Mobile zal kijken naar objectieve tellertjes als CCR en CFR, en als de eerste heel hoog is en de tweede heel laag is er geen netwerk-storing. Enkel een stel nerds met splinternieuwe telefoons die nog niet de juiste instellingen gebruiken of last hebben van firmware-bugs.
Uuhm even wachten.. Ik heb mij SonyEricsson W810i al ruim 2 jaar en die is up to date en komt ook niks nieuws meer van uit. Ten tweede heeft de N78 van mijn vriendin exact dezelfde problemen.

p.s. dat toontje van je mag ook wel ff minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ burne: En als ik dan zeg dat ik een Vario 3 heb met de instellingen zoals geleverd door t-mobile zelf ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 234016 op 28-07-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
burne schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:26:
[...]

Dus ik tik even wat woordjes in google:

[...]

Dat moet je toch bekend voorkomen. Zo zijn er wel meer verhalen te vinden van redelijk betrouwbare bronnen. Ik zou zeggen dat het probleem in de Touch-lijn zit, en niet in het netwerk van T-Mobile (wat in Amerika totaal anders is dan in Nederland, dus ook totaal andere problemen zou moeten geven).

[...]

Ja, maar van wie?

[...]

Vindt je verhaal beetje denigrerend overkomen, denk je dat wij zelf geen onderzoek hebben gedaan en gewoon meteen de schuld maar op T-Mobile afschuiven?
Aangezien je zo goed bent in Google, zoek dan ook eventjes op hoeveel mensen deze problemen hebben met T-Mobile en zoek dan even door hoeveel mensen hierover klagen bij KPN of Vodafone. T-Mobile heeft gewoon een probleem met hun netwerk!

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t-mob / MDA Vario3
Vandaag 31-7 tot 11.30 uur een goede verbinding.
Verbinding valt weg en het resetten van de GPRS verbinding evenals het resetten van de telefoonverbinding helpen niet. Wel helpt een harde reset van de telefoon.(uit/aan)
Daarna een half uur erg traag.
Om 14.00 uur gehele verbinding van het ene op het andere moment weg, niets helpt , het lijkt wel of iemand de stekker er uit heeft getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb er ook sinds een week of twee last van. Eerst was het alleen de data verbinding die niet tot stand leek te komen, de laatste tijd heb ik ook last van het niet overgaan van de telefoon als je iemand belt en het compleet wegvallen van de verbinding. Het begint nu toch wel irritant te worden, elke dag ligt zeker een paar uur m'n verbinding er helemaal uit. Vanochtend kreeg ik sms'jes binnen die gisteravond waren verstuurd. Denk dat ik morgen maar eens de helpdesk bel. Zijn dit soort problemen bij anderen ook nog steeds aan de orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:30
Sinds ik weer terug ben uit Belgie, heb ik na een herstart van mijn HTC Touch Diamond Orange NL - T-Mobile NL in mijn display staan. Tot nu toe geen problemen hier thuis. Maar als ik bij mijn vriendin 20 km verderop ben (waar ik heel af en toe een beetje bereik heb) werkt niks. Als ik boven ben kan ik af en toe een sms verzenden of ontvangen. Nu staat er dus Orange NL - T-Mobile NL in het beeld en heb ik vol bereik. Als ik dan wil bellen zegt hij geen service. Ik hoop dat dit alsnog wel komt want ik ben het best zat dat telkens wanneer ik bij mijn vriendin ben, gewoon onbereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Floris-K schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:31:
p.s. dat toontje van je mag ook wel ff minder
Want? Wil je een oplossing of wil je effe lekker kankeren?

Ik kan je in ieder geval uitleggen waarom ik zo sceptisch ben over 'landelijke netwerkproblemen'. Zoals je weet is er een DSL-provider wiens naam veel op tweakers.net lijkt. Ik heb tussen 2001 en 2006 in drie verschillende functies veel te maken gehad met het netwerk van die provider. Ik ben de architect van het netwerk waar het de eerste paar jaar op gedraait heeft. Dat heb ik de eerste jaren ook als enige beheerd. Vervolgens ben ik meegegaan met het bedrijf wat het overgenomen heeft van True, en een paar jaar later ben ik bij BBNed terecht gekomen als network-engineer met ondermeer die provider in mijn groep van klanten. Ik heb dus 5 jaar lang alle technische en operationele aspecten van een groot netwerk van zeer nabij mee mogen maken. Geen GSM, maar ADSL, ATM, IP en spraaktelefonie.

Sinds voordat de eerste lijnen opgeleverd werden loopt er een topic op GoT over die ISP. En iedere keer weer is, op het moment dat drie mensen hetzelfde probleem hebben is de gezamelijke conclusie dat iedereen problemen moet hebben. Terwijl je met tienduizenden klanten gewoon meemaakt dat twee, drie, tien of honderd mensen om verschillende redenen hetzelfde probleem hebben. Of er gewoon sprake is van toeval. Of weet ik veel wat. Ik ben vaak zat uit m'n bed gebeld door een tweaker die er heilig van overtuigd was dat alles plat lag, en ook zijn verbinding, terwijl ik op dat moment tienduizenden mensen met een normaal werkende verbinding zag. Maak daar even procenten van. Stel: 40.000 klanten, en 40 klanten met geen verbinding. Dat is 0.1%. Op een willekeurig moment heeft 0.1-0.2% van je klanten een of ander probleem. Niets bijzonders dus, uit het oogpunt van grote getallen gezien. Er is zelfs een aparte naam voor het verschijnsel. Lullig voor die klant, en maandagochtend om 09.00 is 'ie de eerste, maar het is niet anders, z'n dsl is stuk en ik ga niemand anders z'n bed uitbellen.

Als T-Mobile 5 miljoen klanten heeft, en 5000 klanten met een probleem op een willekeurig moment, en 50 daarvan vinden elkaar op tweakers.net, is er dan een landelijke storing, of heeft 'de normale' 0.1% last van uitval? Zeg eens eerlijk: zijn er 50 klagers in dit topic of minder?

En als ik dan zie dat een behoorlijk deel van de klagers apparatuur heeft van dezelfde fabrikant ben ik, met mijn 15 jaar ervaring met datanetwerken, snel geneigd te denken dat het een probleem is tussen twee devices. Met je HTC is niets mis, met het spul van T-Mobile is niets mis, ze praten alleen niet goed of helemaal niet met elkaar. Is vaak op te lossen met updates, maar aanpassingen in een netwerk met 5 miljoen devices is niet iets wat je zomaar even doet. Ik heb updates gedaan op een netwerk met 200.000 devices, en dat kost 80 mensen een nacht slaap. Want je wilt overal op minder dan een uur rijden een engineer hebben, plus voldoende personeel op je NOC om ook rampen aan te kunnen. En bij een telco ligt het net iets anders. Die hebben niet een paar honderd plekken waar een engineer naar toe zou moeten, maar 18.000.

Als je landelijk iets aan wilt passen aan het netwerk van een telco als T-Mobile moet je rekenen op een plannings-termijn van een jaar. Da's de tijd tussen het besluit 'we gaan X updaten' tot het succesvol updaten van de laatste node. Simpelweg omdat je maar 100 man hebt met de competenties om je van dienst te kunnen zijn, en je dus beperkt bent tot 100 nodes per nacht, en je dus 180 nachten achter elkaar bezig bent met uitvoeren, en je ook nog tijd nodig hebt voor plannen, testen, testen, testen, en nog meer testen, en niet te vergeten: testen. Wil je nog horen wat de ARBO zegt over nachtdiensten, of geloof je zo wel dat ARBO-regels over het aantal nachten wat je achter elkaar mag werken een behoorlijke hindernis vormt in het uitrollen van updates?
T-Mobile heeft gewoon een probleem met hun netwerk!
Nee, dat hebben ze niet. Pak je favoriete nieuwssite maar. Als daar niets staat over een landelijke storing kun je er van uitgaan dat 99.9% van de T-Mobile-bellers geen problemen heeft. Jij hebt wel een probleem, en klaag daar vooral over. Maar wees aardig voor jezelf, en beperk je tot het probleem wat jij hebt. Ga de telefonist(e) vooral niet uitleggen dat heel Nederland op z'n gat ligt, want 1: het is niet waar en 2: je loopt het risico dat hij/zij je klacht negeert. Beperk je gewoon tot de feiten die je zelf ondervindt.

Als er actief gesleutelt wordt aan het netwerk heeft iedere telefonist(e) een emailtje ontvangen dat een bepaalde categorie klachten naar een change-manager geforward moet worden. Die meneer of mevrouw doet niets anders dan klachten ontvangen, laten analyseren door een engineer, en de totalen doorgeven aan de project-manager. Die zal als het goed is doorhebben dat over de mast in Kutkrabbeveen-Zuid opvallend veel klachten binnenkomen en iemand er naar toesturen om eens te kijken of 'ie meer dan 'puur toeval' kan vinden. En ja, dat duurt twee weken. Want er moeten eerst genoeg klachten binnenkomen, vervolgens moet iemand dat opvallen, en daarna moet de engineer die er naar toe moet twee maal vierentwintig uur slaap gehad hebben voordat 'ie overdag op pad mag (Hallo Jacco!) om te kijken wat er nu aan de hand is.

Wow. Aardig verhaal geworden. Ik lul teveel. Samengevat:

1: Geen landelijke storing, want 99.9% van de mensen kan gewoon bellen en internetten. 4995000 mensen zeggen dat jullie schromelijk overdrijven.

2: Meld je klachten. En onthou jezelf van speculatie, overdrijving of gescheld. De telefonist(e) is jullie dankbaar.

3: Geduld, alles sal rechkom, maar nooit zo snel als je wilt. Het leven zuigt.

4: Als je denkt dat je echt onrechtvaardig behandeld bent: klaag bij de klachtenafdeling. Die is ervoor. De meneer of mevrouw achter 1200 kan er niets mee. T-Mobile is in mijn ervaring niet te beroerd om serieus met je klachten om te gaan. Ik heb 14 dagen terug geklaagd over een fout opgesteld contract en het verbruik van m'n eerste week is gewoon geschrapt. Da's toch 120 belminuten kado.

5: Niets van het voorgaande is bedoeld als persoonlijke aanval. Als nu de stoom uit je oren komt is het tijd om vooral even te wachten met reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi verhaal, maar kun je mij dan uitleggen waarom ik ongeveer 50% van de tijd een uitstekend werkende verbinding heb en gemiddeld 50% van de tijd een niet of slecht werkende verbinding.
En dat op dezelfde plek, namelijk mijn werkplek in hartje Apeldoorn (en dus niet in achterossenpoot-west).
Ik ben dan wel geen hardware specialist maar werk wel in de IT, als een client/server probleem hetzelfde zou doen ben ik toch geneigd om naar het netwerk te kijken want de client en de server KUNNEN dus wel goed samenwerken alleen op sommige momenten niet.
Hier is bv. het opvallend hoe vaak het netwerk rond 14.00 uur volledig plat gaat, namelijk zo goed als iedere dag. Wel telefoon, geen internet. Alsof een schoonmaker even de stekker uit een hub/router/switch trekt om te gaan stofzuigen(of gebeurt dat alleen in ziekenhuizen:) ? ).
Dit heeft toch echt wel veel weg van een hardware probleem in het netwerk .

Overigens ben ik er ook wel van overtuigd dat het goed komt, maar het mag #^$@^&% wel wat rapper.

edit:
als we toch met aantallen beginnen, ik ben ervan overtuigd dat slechts 10-20% van de bezitters van een telefoon met internet en t-mobile dit ook werkelijk gebruiken, daarvoor hoef ik alleen maar in mijn omgeving rond te vragen. Veel mensen gebruiken niet een kwart van de mogelijkheden van het toestel , maar pronken er wel mee.
Tevens is slechts een fractie van de niet IT-ers bekend met het fenomeen tweakers.net.
Dus als er hier 10 mensen zijn met problemen, vermenigvuldig dat dan maar met 200 of meer om te bedenken hoeveel gebruikers die het probleem wel hebben maar het niet weten of die op een ander forum hun ongenoegen uiten.
Dat is best wel veel op het aantal t-mobile bellers met een mobiele internetverbinding in Nederland.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 234016 op 04-08-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

Leuk verhaal over het wel of niet hebben van een probleem bij t-mobile. Feit blijft dat mijn vriendin sinds een half jaar ook flink last had van haar verbinding. Wel bereik/geen bereik, bij gelijkblijvende positie. Of slecht bereik en wegvallen van verbinding.
De helpdesk gebeld, om op te zeggen. Er werd een technicus bijgehaald en die zei (nadat hij naar de verbinding heeft gekeken (ik weet niet of dit kan, maar dit zei hij)) dat er geen probleem was met het netwerk en dat er een uitstekende ontvangst zou moeten zijn. Prima, andere telefoon geprobeerd: Zelfde probleem. Aan de telefoon ligt het niet en ook niet aan het netwerk (volgens de technicus). Conclusie: Abonnement opgezegd.

Heeft t-mobile een probleem? Ja en nee.
Nee: het netwerk werkt prima (naar eigen zeggen).
Ja: Als er meer mensen zijn die last hebben van hun verbinding, dan zullen deze bij aanhoudende problemen ook besluiten om over te stappen. Mensen willen niet bellen naar de helpdesk, mensen willen een altijd werkende verbinding. Als de ERVARING (gevoel, beleving) is dat dat niet zo is, dan zullen ze overstappen, ook al zegt de provider dat alles prima in orde is (meting, technisch feit).

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

MrWilliams schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:30:
Leuk verhaal over het wel of niet hebben van een probleem bij t-mobile. Feit blijft dat mijn vriendin sinds een half jaar ook flink last had van haar verbinding. Wel bereik/geen bereik, bij gelijkblijvende positie. Of slecht bereik en wegvallen van verbinding.
De helpdesk gebeld, om op te zeggen. Er werd een technicus bijgehaald en die zei (nadat hij naar de verbinding heeft gekeken (ik weet niet of dit kan, maar dit zei hij)) dat er geen probleem was met het netwerk en dat er een uitstekende ontvangst zou moeten zijn. Prima, andere telefoon geprobeerd: Zelfde probleem. Aan de telefoon ligt het niet en ook niet aan het netwerk (volgens de technicus). Conclusie: Abonnement opgezegd.

Heeft t-mobile een probleem? Ja en nee.
Nee: het netwerk werkt prima (naar eigen zeggen).
Ja: Als er meer mensen zijn die last hebben van hun verbinding, dan zullen deze bij aanhoudende problemen ook besluiten om over te stappen. Mensen willen niet bellen naar de helpdesk, mensen willen een altijd werkende verbinding. Als de ERVARING (gevoel, beleving) is dat dat niet zo is, dan zullen ze overstappen, ook al zegt de provider dat alles prima in orde is (meting, technisch feit).
Bij mij en mijn vriendin hebben we alle twee hetzelfde probleem. Beide een andere telefoon en ook mijn oude telefoon geprobeerd. Komen overigens beide van Orange af en hebben besloten om ons abonnement op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Je kunt prachtige verhalen schrijven en bent ongetwijfeld ontzettend goed in het aanleggen van netwerken, alleen je denk precies zoals een technicus denkt. Namelijk, volgens de grafiekjes op mijn PC werkt het, dus is er geen probleem.
Vergelijk het probleem eens met het volgende:
Als ik in de supermarkt een pak melk koop en die is bedorven, denk ik: dat kan gebeuren. Maar je hoort mij niet zeggen dat er een probleem is met de melklevering. Als echter iedere keer dat ik een pak melk koop, deze bedorven is, denk ik dat wel en ga ik klagen.
Precies hezelfde gebeurd nu, ik klaag niet als het bereik een keer wegvalt of minder is, maar wel als dat constant iedere dag gebeurd. Ergo, der lijkt een probleem te zijn op het T-Mobile netwerk. Helemaal als je bedenkt dat ik 3 jaar klant ben bij T-mobile en tot halvewege juni dik tevreden was omdat ik nog nooit problemen met ze had gehad. Vanaf toen is namelijk het geklooi begonnen, dit terwijl ik geen nieuwe telefoon heb gekocht op dat moment, geen rom-updates heb gedaan en geen nieuwe software heb geinstalleerd, dus 100% niets gewijzigd aan mijn telefoon. En op hetzelfde moment dat bij mij de problemen begonnen lees ik steeds meer berichten van anderen dat ze precies dezelfde problemen hebben en allemaal met verschillende telefoons.
Geef mij dan eens een zinnige uitleg hoe ik dat dan niet moet kwijten aan T-Mobile???????
Je hebt mij ook nooit horen zeggen dat er een landelijke storing was, maar problemen hebben ze wel. Het zou overigens wel naief zijn om te denken dat alle mensen met T-Mobile problemen dit hier op dit forum zouden komen melden. Denk dat er echt wel meer zijn als diegene die het hier schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Misschien is het netwerk wel té geavanceerd voor je telefoon :+

Daar kwam iig een van hun antwoorden op neer, want ze konden me wel een aanbieding doen voor een andere telefoon die wel zo werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Floris-K schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:03:

Daar kwam iig een van hun antwoorden op neer, want ze konden me wel een aanbieding doen voor een andere telefoon die wel zo werken.
Tju, dat wordt wat als ik deze maand mijn HTC Touch Pro binnenkrijg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Floris-K schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:03:

Ah, dus hun "eigen" MDA Vario III (TyTn II) is dus niet geavanceerd genoeg.... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 09-06 12:51

Pogostokje

* twiet *

Goed gesproken Burne. Je slaat de spijker op zijn kop waar het gaat om grote bedrijven met complexe omgevingen. Dan praten we niet over een klein bedrijf met 50 servers of 1000 medewerkers, maar over bedrijven met letterlijk miljoenen klanten/aansluitingen. Er is altijd op elk moment een zeker percentage klanten met een of ander probleem. Dat zal niet verdwijnen ook. Of de fout bij de klant of bij het bedrijf ligt, doet niet ter zake. De fout kan bij beide liggen en zal misschien wel nooit gevonden worden en wellicht spontaan verdwijnen. De klant moet begrijpen dat het bij de concurrent niet anders is.

Op forums lijken problemen altijd groter dan ze zijn.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xanion schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:55:
Vergelijk het probleem eens met het volgende:
Als ik in de supermarkt een pak melk koop en die is bedorven, denk ik: dat kan gebeuren. Maar je hoort mij niet zeggen dat er een probleem is met de melklevering. Als echter iedere keer dat ik een pak melk koop, deze bedorven is, denk ik dat wel en ga ik klagen.
Je vergelijking gaat een beetje mank. Honderden mensen kopen in dezelfde supermarkt uit hetzelfde rek een vergelijkbaar pak melk, en dat is bij hun niet bedorven. En als je dat in de analogie wilt houden gaat 'ie plat op z'n bek.

Op het moment dat er met 1 site iets aan de hand is en er nul gesprekken en nul dataverkeer is gaat iemand van Vialis ofzo op pad om het probleem te verhelpen. In jouw analogie: zodra alle melk bedorven blijkt gaat iemand van de supermarkt of het distributie-centrum uitzoeken in welke vrachtwagen de koeling stuk is. En als in meer dan 1 supermarkt de melk bedorven is haalt de terugroep-actie echt het 8-uur journaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230894

burne schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:25:
[...]
Wil je een oplossing of wil je effe lekker kankeren?

Ik kan je in ieder geval uitleggen waarom ik zo sceptisch ben over 'landelijke netwerkproblemen'.
.
.
.
Het is een heel verhaal, maar in de grote lijnen ben ik het volledig met je eens. Ik schat je 0.1 % zelfs nog veel te hoog in.

Ik meen hier mijn mening te mogen geven als iemand die in de sector werkt en veel GSM/UMTS tests doet met verschillende netwerken/telefoons en er dus een beetje over kan meepraten.

Ik vind dat mensen (te) hard oordelen over service verlenende bedrijven, inclusief dus bijv. telecomproviders. Tuurlijk, klagen mag en is ook goed; jammer alleen dat velen het zo vreselijk zwart-wit stellen. Een provier als T-mobile (en ook de anderen) is van goede wil; moet je zien hoe gemakkelijk ze geld terug storten als een klant niet tevreden is. Ze zijn zeker niet gebaat bij een slechte naam als gevolg van een slechte service.

Ten tweede zijn veel mensen een beetje onredelijk in het beoordelen van de 'mobiel' techniek. Natuurlijk, de fancy telefoons kosten een klein vermogen en dan verwacht je ook wat van zo'n ding. Echter, die fancy telefoons hebben een 'gewoon' telefoondeel ingebouwd en voor de rest een heleboel extra's (camera, geluid, GPS, WiFi, Bluetooth, goede schermen, batterijmanagement, MS Windows etc.) waar je ook voor betaalt en vergeet niet, de 'hebbeding' waarde (iPhone(!)). Waar aan wordt voorbij gegaan, is dat de techniek achter mobiele telefoons en de bijbehorende netwerken rete complex is. Het is een samenspel van heel veel merken telefoons en heel veel merken telefoon-netwerk. In het netwerk zitten weer meerdere merken apparatuur samen te werken. En dat alles moet feilloos combineren. Was het maar zo eenvoudig als een 'client-servertje' (niet denigrerend bedoeld). En het moet ook nog eens samenwerken onder de meest ongunstige omstandigheden (binnenshuis, ver van een mast, snel bewegend, overschakelend van mast naar mast, van 2G naar 3G, data in combinatie met spraak etc. Het netwerk moet praten met duizenden verschillende telefoons (oud, nieuw, tientallen softwareversies voor 1 toestel, merken, mogelijkheden, noem maar op), maar het toestel moet kunnen samenwerken met tientallen verschillende typen netwerken (ook weer oud, modern, heel modern, merken, softwareversies en noem maar weer op). Om deze wirwar werkend te krijgen, zijn standaarden in het leven geroepen. Deze beschrijven precies hoe alles onderling samenwerkt. Vreselijk ingewikkeld, en verre van compleet. Je kunt nou eenmaal als schrijver/bedenker van die standaarden niet alles vooraf bedenken, en veel wordt dan ook overgelaten aan de producerende bedrijven. Als gevolg daarvan zal toestel X goed werken in bepaalde situaties met netwerk Y, maar problemen kunnen hebben met netwerk Z. Het is een vreselijk karwei en onmogelijk te vervullen, om alle situaties goed werkend te hebben. Dat is heel jammer voor een aantal klanten die een probleem hebben, maar zo zit de wereld in elkaar. De provider kan hier niets aan doen.

Ik wil niet zeggen dat ze er niets aan doen; het tegengestelde is waar. Er worden vermogens ge-investeerd om alles zo goed mogelijk te laten werken. Maar alle situaties kun je niet oplossen. Het is ook niet eenvoudig, als er een probleem is, om het a) te vinden, b) de oplossing te verkrijgen (vaak nieuwe software van de netwerkapparatuur leverancier) en c) de oplossing ge-implementeerd te krijgen. Ik ken situaties waarbij de provider speciale software laat ontwikkelen (tegen hoge prijzen) om een probleem met 1 type toestel/software aan te passen. Eigenlijk is het een wonder dat het werkt; zo'n klein toestelletje met een bijna oneindig groot aantal functies, en een netwerk vol losse componenten; en dan via zwakke radio verbindingen.

Bijkomend wil niemand last hebben van straling. Het toestel moet dan ook zo min mogelijk vermogen hebben (ook ivm batterij levensduur). Ook voor de masten geldt dit. Niemand wil zo'n stralend ding vlak bij hebben. Maar wel wil iedereen dat de telefoon perfect werkt, ook onder slechte omstandigheden zoals binnenshuis. Dubbel glas in huis bijvoorbeeld, is een crime. Een richting naar de mast waarbij het signaal afketst op het glas van de ramen (zeker als ze net gewassen zijn!). Reflecties tegen omliggende gebouwen: signaal is goed, volgens de streepjes, maar bagger voor het toestel dat er niets meer in herkent. Het efect is onder slechte omstandigheden goed merkbaar: 1 meter verschuiven kan het verschil betekenen tussen wel of geen ontvangst. Het toestel moet ruwweg in staat zijn een signaalbereik van goed tot pakweg 100000 !! keer zwakker nog aan te kunnen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik hoop wat begrip te hebben verkregen voor mobiele netwerk providers en leveranciers van mobieltjes in Nederland en daarbuiten. Natuurlijk zijn het commerciele instellingen die winst moeten maken, maar ik zie een heel sterke betrokkenheid bij hen tegenover hun klanten!

Natuurlijk haal ik mij hiermee de opmerkingen van velen op de hals, en dat mag best; tenslotte wil je je ei kwijt als je een terugkerend probleem hebt en je dure telefoon het niet doet, maar ik wou het toch even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Mooi verhaal, alleen toch een paar opmerkingen :+
Je hebt mij nooit horen klagen dat T-Mobile geen service verleent, mijn ervaringen met de T-Mobile servicedesk zijn eigenlijk zeer positief. Dit topic is ook niet bedoeld om T-Mobile te bashen, maar om te kijken hoeveel mensen last van slechte, wegvallende ontvangst hebben.
Als gevolg daarvan zal toestel X goed werken in bepaalde situaties met netwerk Y, maar problemen kunnen hebben met netwerk Z. Het is een vreselijk karwei en onmogelijk te vervullen, om alle situaties goed werkend te hebben. Dat is heel jammer voor een aantal klanten die een probleem hebben, maar zo zit de wereld in elkaar. De provider kan hier niets aan doen.
Dit is natuurlijk onzin. Ik sluit een contract af met T-Mobile en mag daarvoor verwachten dat ik een product geleverd krijg waar ik voor betaal. Ik schuif iedere maand enkele honderden euro's naar ze toe en mag daar ook iets voor verwachten. Wat betreft het toestel, toestellen die ze onder hun eigen MDA brand verkopen noem ik geen exotische toestellen die problemen moeten hebben op hun eigen netwerk
Ik vind dat mensen (te) hard oordelen over service verlenende bedrijven, inclusief dus bijv. telecomproviders.
Nogmaals, ik ben eigenlijk best goed tevreden over T-Mobile. Maar als ik niet krijg waar ik voor betaal mag ik daarover toch klagen? Jij wilt toch niet zeggen dat als jij de hele dag niet bereikbaar bent op je telefoon dat je dan gewoon je mond dichthoudt en netjes de factuur blijft betalen?
Ten tweede zijn veel mensen een beetje onredelijk in het beoordelen van de 'mobiel' techniek. Natuurlijk, de fancy telefoons kosten een klein vermogen en dan verwacht je ook wat van zo'n ding. Echter, die fancy telefoons hebben een 'gewoon' telefoondeel ingebouwd en voor de rest een heleboel extra's (camera, geluid, GPS, WiFi, Bluetooth, goede schermen, batterijmanagement, MS Windows etc.) waar je ook voor betaalt en vergeet niet, de 'hebbeding' waarde (iPhone(!)). Waar aan wordt voorbij gegaan, is dat de techniek achter mobiele telefoons en de bijbehorende netwerken rete complex is. Het is een samenspel van heel veel merken telefoons en heel veel merken telefoon-netwerk. In het netwerk zitten weer meerdere merken apparatuur samen te werken. En dat alles moet feilloos combineren.
Hoe het technisch allemaal moet werken zal mij een rotworst zijn, dat is hun probleem. Ik betaal hun om ervoor te zorgen dat het voor mij werkt.
Ze zijn zeker niet gebaat bij een slechte naam als gevolg van een slechte service.
Ik heb zelf een eigen bedrijf, werken 10 man in het bedrijf. Allemaal bellen we met T-Mobile. Door deze problemen was ik en velen van mijn mensen slecht tot niet bereikbaar. Wij leveren webportals aan diverse bedrijven met bedrijfskritische applicaties. Mijn klanten verwachten van mij dat ik en mijn mensen bereikbaar zijn. Daar betalen zij namelijk voor! Door slechte bereikbaarheid (mijn klanten krijgen gelijk voicemail) krijgt mijn bedrijf de stempel met slechte naam en slechte service. Ben ik daar gebaat bij?

Overigens lijkt het probleem bij ons sinds gisteren opgelost. Ik had tot vorige week constant 3G in mijn telefoon staan (als ik bereik had :)) , sinds gisteren staat er een H in en heb ik geen problemen meer gehad met wegvallend netwerk. Lijkt erop dat zie hier in de regio upgrades hebben uitgevoerd. Hoop dat het zo blijft, dan horen ze mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Hier hetzelfde verhaal maar dan met HTC Kaiser/TyTnII/MDA VARIO III....

Heb wel ROM geflashed en ook nog de radio geupdate naar een nieuwe versie voor beter ontvangst en beter bereik....

zet hem nu op gprs dan lijkt de verbinding wel stabiel te blijven.. maar inderdaad 3g of hspda (eigenlijk pakt hij altijd hspda) gaat soms maar even goed, soms wat langer, maar na een tijdje altijd disconnect waarna hij geen verbinding meer krijgt...

Zo graag willen weten van mensen die dit dus ook hebben of zij ook van een andere radio of rom gebruik maken dan die door t-mobile uitgeleverd wordt...

anders kan ik nog wel een paar andere radio roms proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vindt het allemaal prima, dat de netwerken zo ingewikkeld zijn en dat T-Mobile zo zijn best doet.
Maar ik wil nog steeds antwoord op de volgende vraag:

Leg me nog een keer uit WAAROM het NIET aan het netwerk ligt als ik elke morgen gewoon internetverbinding heb en vervolgens om plusminus 14.00 uur de verbinding wegvalt (sterker nog, niet eens wegvalt maar niet meer reageert) en dan ook niet meer werkt zelfs na resetten van de MDA of het verbreken en opnieuw leggen van de verbinding, tot de volgende morgen en dan weer WEL werkt zonder reset of de verbinding te verbreken en opnieuw op te starten.

Dan laat ik dit forumitem verder met rust. oeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 234016 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:10:
Leg me nog een keer uit WAAROM het NIET aan het netwerk ligt als ik elke morgen gewoon internetverbinding heb en vervolgens om plusminus 14.00 uur de verbinding wegvalt (sterker nog, niet eens wegvalt maar niet meer reageert) en dan ook niet meer werkt zelfs na resetten van de MDA of het verbreken en opnieuw leggen van de verbinding, tot de volgende morgen en dan weer WEL werkt zonder reset of de verbinding te verbreken en opnieuw op te starten.
Dat is omdat er een puistige puber bij T-Mobile werkt die jouw IMEI om 14:00 blokkeert en om 04:00 weer vrijgeeft. T-Mobile doet dat natuurlijk alleen maar om jou aan een hoge bloeddruk te helpen. :P

Als het een netwerk-probleem is zouden alle MDA-gebruikers met hetzelfde model exact hetzelfde moeten hebben. Is dat ook zo? Of ben jij *precies* de enige in heel Nederland met dit specifieke probleem? Ja? Dan is het dus een probleem tussen _jouw_ telefoon en sim en het netwerk van T-Mobile.

Is het lokatie-gebonden, of heb je hetzelfde probleem als je rond 14:00 ergens anders bent?

Loop eens een T-Mobile winkel binnen, leg het probleem uit, en vraag of je een andere MDA mag lenen voor een dag, en kijk of daarmee hetzelfde probleem op hetzelfde moment optreedt.

Loop eens een T-Mobile winkel binnen, leg het probleem uit, en vraag of ze een vervangende sim voor je kunnen regelen, met je eigen nummer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien was ik niet volledig, het doet zich voor terwijl ik mijzelf niet verplaats in Apeldoorn.
Het is niet altijd om 14.00 uur, maar vrijwel altijd tussen 14.00 en 14.40. Omdat ik in Apeldoorn werk en in Zutphen woon en daar internet heb aan een kabel gebruik ik het thuis nauwelijks, maar daar heb ik nooit problemen gehad.
Het is dus lokatie en tijd gebonden, niet toestel gebonden(denk je dat mijn toestel is gemaakt door een puistige puber die als grap de software rond 14.00 uur spontaan de verbinding laat verbreken ;)
Het ligt niet aan het toestel, namelijk als het gebeurt reset ik eerst de internetverbinding, als dat niet helpt de gehele telefoonverbinding, als dat niet helpt de telefoon. Soms werkt 1 van deze handelingen dus wel, meestal geen van deze handelingen . |:(
Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik ben tijdelijk overgestapt op mijn I-Mate Jam van 4 jaar oud omdat mijn touch kapot is. En ik moet zeggen dat ik dit issue ook heb. Is er al meer contact geweest hierover met T-Mobile? Ik dacht nl. dat het aan mijn oude toestel lag.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270481

Wij hebben op onze vereniging in Noord-West Eindhoven een T-mobile UMTS kaart in een router.

Sinds begin juli verliezen we regelmatig de dataconnectie en soms zelf de hele verbinding. Om niet voor schut te gaan hebben we de UMTS router vervangen. Het probleem bleef. Nee, het is geen instelling van de router. We hebben een aardig beeld van de storingsfrequentie en tijstippen, Er staat 24/7 een PC die connectie maakt en een bericht genereert wanneer er geen connectie is.

Bij T-mobile (zakelijk) de storing gemeld. Er waren geen bekende problemen. Na 20 keer bellen ben ik geen stap verder. Ze hebben niet terug gebeld terwijl ik dat vroeg. Ik kreeg geen techneut aan de lijn om een afspraak te maken voor het doorsturen van de log gegevens.

Vandaag was het toppunt. Geen verbinding. Toen ik belde bleek mijn casus gesloten omdat het probleem opgelost was, ik was daarover immers gebeld maar ik had mijn telefoon niet opgenomen en ik had per slot van rekening toch korting gehad (waarvan ik niets wist en wat me niets kan schelen, ik wil een werkende verbinding).

Er kon een nieuwe casus aangemaakt worden, maar ik kon geen afspraak maken dat iemand me zou bellen om de voortgang (of het gebrek daaraan) te melden. En de dame aan de telefoon was verontwaardigd dat ik een klacht in ging dienen. Ze vond dat ze me geholpen had.

Als er op dit forum een techneut van T-mobile zit; graag informatie. Wat kan de oorzaak zijn?

Komend week-end gaan we UMTS kaarten kwartetten (KNP, Vodafone) om te kijken of bij andere providers het probleem ook optreedt...

Ondertussen heb ik 30 mensen in mijn nek waarom dit nog niet opgelost is, en geen enkel verhaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 270481 op 07-08-2008 19:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Laguna

Connaisseur

Grote kans dat de oorzaak van de problemen ligt bij de overname van Orange door T-Mobile, aangezien ze bezig zijn het Orange netwerk te integreren in hun eigen netwerk.
Ik werk zelf bij Ziggo en overnames/samenvoegingen gaan nou eenmaal niet zonder bijkomende onvoorziene problemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Anoniem: 270481 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:13:
Wij hebben op onze vereniging in Noord-West Eindhoven een T-mobile UMTS kaart in een router.

Sinds begin juli verliezen we regelmatig de dataconnectie en soms zelf de hele verbinding. Om niet voor schut te gaan hebben we de UMTS router vervangen. Het probleem bleef. Nee, het is geen instelling van de router. We hebben een aardig beeld van de storingsfrequentie en tijstippen, Er staat 24/7 een PC die connectie maakt en een bericht genereert wanneer er geen connectie is.

Bij T-mobile (zakelijk) de storing gemeld. Er waren geen bekende problemen. Na 20 keer bellen ben ik geen stap verder. Ze hebben niet terug gebeld terwijl ik dat vroeg. Ik kreeg geen techneut aan de lijn om een afspraak te maken voor het doorsturen van de log gegevens.

Vandaag was het toppunt. Geen verbinding. Toen ik belde bleek mijn casus gesloten omdat het probleem opgelost was, ik was daarover immers gebeld maar ik had mijn telefoon niet opgenomen en ik had per slot van rekening toch korting gehad (waarvan ik niets wist en wat me niets kan schelen, ik wil een werkende verbinding).

Er kon een nieuwe casus aangemaakt worden, maar ik kon geen afspraak maken dat iemand me zou bellen om de voortgang (of het gebrek daaraan) te melden. En de dame aan de telefoon was verontwaardigd dat ik een klacht in ging dienen. Ze vond dat ze me geholpen had.

Als er op dit forum een techneut van T-mobile zit; graag informatie. Wat kan de oorzaak zijn?

Komend week-end gaan we UMTS kaarten kwartetten (KNP, Vodafone) om te kijken of bij andere providers het probleem ook optreedt...

Ondertussen heb ik 30 mensen in mijn nek waarom dit nog niet opgelost is, en geen enkel verhaal.
Zou even aan Burne vragen. Volgens hem zijn er namelijk geen problemen als niet heel Nederland er last van heeft. (als in Eindhoven de stroom uitvalt zijn er ook geen problemen hoor, heeft de rest van NL nl. ook geen last van) Ik heb er overigens ook nog steeds last van met mijn GSM, alhoewel minder vaak als de afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Xanion schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:55:
[...]

Zou even aan Burne vragen. Volgens hem zijn er namelijk geen problemen als niet heel Nederland er last van heeft.
Dan heb je Burne zijn bericht duidelijk niet begrepen. Bij deze overigens meteen het vriendelijke verzoek om iets minder sarcastisch te reageren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Xanion,
Het lijkt nu bij mij ook of de problemen minder zijn. De verbinding vliegt er nog steeds af en toe uit, maar ik kan nu al een paar dagen meteen weer verbinden.
Wel is het er allemaal niet sneller op geworden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:57:
[...]

Dan heb je Burne zijn bericht duidelijk niet begrepen. Bij deze overigens meteen het vriendelijke verzoek om iets minder sarcastisch te reageren. :)
Lastig is dat ik op geen enkele manier kan vast stellen of er een storing is bij T-mobile bekend is. Een overzicht voor klanten waar ze kunnen zien waar storingen zich aspelen zou objectiveren.

Burne kan dat vast voor elkaar krijgen, want ik meen te begrijpen dat hij dat zo allmaal kan zien. O-)

Vandaag is er ineens weer verbinding. De klacht waar binnen 24 uur op gereageerd zou worden, geen reactie. We sukkelen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 270481 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:03:
Lastig is dat ik op geen enkele manier kan vast stellen of er een storing is bij T-mobile bekend is. Een overzicht voor klanten waar ze kunnen zien waar storingen zich aspelen zou objectiveren.
Ik denk dat het personeel dat ook een fantastische uitvinding zou vinden. En anders ik wel. Ik zat gisteren, direct na het onweer, ook een paar uur zonder 3G dekking. Nouja, het kan altijd erger. Collega's met Vodafone hadden helemaal geen signaal meer. Blijkbaar ergens iets geraakt door het onweer.

Overigens vind ik het erg dapper van je de moddertor te qouten met een sarcasistische reactie. Of je begrijpt niet wat sarcasme is, of je behoort tot het groepje wat OW's verzamelt. Los daarvan laat je mooi blijken dat je echt volstrekt niets begrepen hebt van wat ik eerder gezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:50:
[...]
Overigens vind ik het erg dapper van je de moddertor te qouten met een sarcasistische reactie. Of je begrijpt niet wat sarcasme is, of je behoort tot het groepje wat OW's verzamelt. Los daarvan laat je mooi blijken dat je echt volstrekt niets begrepen hebt van wat ik eerder gezegd heb.
Moderator, het gaat niet om dapper. Ik antwoord met minder sarcasme (overigens een aardig stijlmiddel) dan waarmee ik te woord werd gestaan. De daaraan toegevoegd kwalilificatie, deel ik niet.

On topic: waarom is het met al die moderne technologie niet mogelijk om informatie over bekende storingen structureel te ontsluiten voor klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
pven schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:57:
[...]

Je mag ook niets meer op dit forum. :+
Ik heb Burne's verhaal overigens best begrepen, alleen schildert Burne voor mijn gevoel de boel veels te mooi af. Er zijn maar weinig mensen met deze problemen, dus is er eigenlijk geen probleem. Daar komt het op neer.
Ik heb echter nog steeds geen antwoord waarom dezelfde telefoon op precies dezelfde plek het 6 maanden zonder enig probleem doet en dan opeens problemen gaat krijgen met het niet kunnen connecten met de zendmast. Op precies hetzelfde moment zie ik meerdere berichten verschijnen van anderen, met overigens ook Nokia's, die op hetzelfde moment dezelfde problemen ervaren. Iets moet er dan toch veranderd zijn??? Overigens wordt er hier op Tweakers niet als enige over geklaagd (of gepraat), op Pocketinfo loopt precies eenzelfde draadje.

T-Mobile is momenteel met 2 zaken druk bezig:
- Integreren Orange netwerk
- Uitrol van de Iphone

Toeval dat de problemen zo ongeveer begonnen toen T-Mobile begon met de verkoop van de Iphone en al die lui met hun supersnelle HSDPA abo's (damned, ik blijf jaloers :9~ ) begonnen te Internetten? Toeval dat ik 12 mensen ken met een T-mobile abo, waarvan wie twee met een IPhone en dat de enige die geen last hebben van dit probleem diegene zijn met een IPhone?

Ik ben geen netwerk specialist, maar ik krijg wel het gevoel dat T-Mobile de Iphone uitrol onder geen voorwaarden wil laten mislukken en dat de Iphone's simpelweg voorrang krijgen op het netwerk.

Overigens, voor Burne. Ik ben soms sarcastisch wellicht en ook koppig. Maar niets persoonlijks bedoeld tegen jou, :) ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xanion schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:18:
[...]
Ik ben geen netwerk specialist, maar ik krijg wel het gevoel dat T-Mobile de Iphone uitrol onder geen voorwaarden wil laten mislukken en dat de Iphone's simpelweg voorrang krijgen op het netwerk.
Dat lijkt er meer op. Wij zitten in de buurt van een vliegveld, als daar zo nu en lading mensen hun Iphone aanzet en die krijgen QOS dan zou dat een verklaring kunnen zijn. Zeker omdat het een half jaar geleden nog prima draaide. Maar goed, hoe likely is het dat T-mobile dit risico neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 270481 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:11:
waarom is het met al die moderne technologie niet mogelijk om informatie over bekende storingen structureel te ontsluiten voor klanten?
Technisch gezien is het geen enkel probleem. Ze zullen net zoals dsl-providers een NOC hebben, wat 24 uur per dag naar storingsmeldingen zit te staren. De vraag is meer of je het wilt, als telco, vanwege de stroom van zeikende klanten die het oplevert.

In de tijd dat ik bij die dsl-provider zat begon men de dsl-telco met automatisch mailtjes te sturen over storingen. Die gaan dus naar de ISP, en de meeste ISP's zetten ze ergens op een webpagina en hebben een mailinglist waar ze ook naar toe gaan. Zeker in het begin was dat de norm. Het resultaat kun je al bijna raden. Mensen uit Sas-van-Gent bellen over een storing in Uithuizermeeden, en vinden het vreemd als je een beetje pissig reageert omdat ze je wel uit bed bellen. Het resultaat laat zich ook raden: storingen zitten inmiddels achter een 0900-nummer en onterechte meldingen resulteren in 50 euro per onterecht gemelde storing. Sowieso is het zinloos om te gaan bellen als je provider de storing al meldt want het enige wat die kan doen is bevestigen dat er een storing is. De rest van de maatregelen die je neemt in geval van een storing lopen al. De monteur is ingeplanned, de koerier met onderdelen is onderweg, etc. Op het moment dat een ISP het hoort is het enkel en alleen een bevestiging van 'het ligt niet aan uw toestel' maar klanten denken daar anders over. Dat zal bij GSM-telco's niet anders zijn. Als jij op een webpagina ziet dat er een mast in de buurt stuk is ga je bellen en zeuren, en die call-center agent gaat echt de monteur van dienst niet bellen met de mededeling dat 'ie op moet schieten want jij kunt niet bellen.

Maar da's speculatie. Als je het zeker wilt weten lijkt me dat een prima vraag voor klantenservice. Die hebben er volgens mij een apart formuliertje voor op de website, en je kunt vast ook 1200 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xanion schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:18:
Er zijn maar weinig mensen met deze problemen, dus is er eigenlijk geen probleem. Daar komt het op neer.
Er zijn weinig mensen met problemen dus er is geen stelselmatig probleem.
Ik heb echter nog steeds geen antwoord waarom dezelfde telefoon op precies dezelfde plek het 6 maanden zonder enig probleem doet en dan opeens problemen gaat krijgen met het niet kunnen connecten met de zendmast.
Hou je van anecdotes? Een monteur van BBNed vertelde me een keer een verhaal van een klant die al jaren een DSL-lijn had die prima werkte. Was een bedrijf wat drukwerk maakte en iedere avond om tien uur een editie van hun folders van de volgende dag bij de drukkerij afleverde. Op een gegeven moment viel om exact tien uur de DSL uit. De volgende avond weer, de avond daarop etc. Dure, zakelijke lijn, dus gelijk een monteur erbij die geen problemen kon vinden. Maar het probleem bleef. Modem vervangen, DSL-kaart in de centrale vervangen, de telefoonlijn minitieus nagemeten. Iedere avond om exact tien uur viel de DSL uit, en niemand wist waarom. Die monteur was het na twee weken goed zat, dus die heeft met de klant afgesproken dat 'ie 's avonds om kwart voor tien het pand inkon, om te kijken of 'ie iets zou kunnen vinden. De eerste avond heeft 'ie bij de productie-afdeling gezeten, en los van het uitvallen van de DSL niets kunnen vinden. De tweede avond was 'ie later door een file, en liep 'ie om klokslag 10 uur nog door de gang naar de productie-ruimte. Langs de directiekamer. En om precies tien uur ging het licht in het aquarium in de directiekamer uit. Mooie vissen, maar de TL-buizen boven het aquarium waren van niveau Beun De Haas. De storing van de tijdsklok en TL-buizen stoorde de DSL-verbinding die daarop uitviel, het modem herstarte, en na een minuut of 8 deed de DSL het weer.

Niks mis met de DSL, niet met het modem, niet met de spullen in de centrale en niet met de telefoonlijn, en toch een probleem. En de enige reden dat Osman het probleem kon vinden was omdat 'ie te laat was. Iets wat 'm normaal gesproken nooit overkomt. Zo lullig is het soms.

En vandaar die vragen. Ruil een keer met je vriendin van toestel, en kijk of 'ie bij haar ook om 14:00 uitvalt. Dan weet je of het lokatie- of toestelgebonden is. Windows Mobile is een raar ding, je moet niet gek opkijken als er iets in je scheduler staat die om 14:00 (wat 12:00 GMT is) iets doet wat je internet verneukt. Omgekeerd kan het ook zo zijn dat om twee uur de vuurleidingsradar van Eindhoven getest wordt en dat dat _jouw_ GSM-mast laat crashen. Je weet het niet totdat je het uitprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:19:
[...]
Technisch gezien is het geen enkel probleem.
Dank je wel voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:40:

Hou je van anecdotes? Omgekeerd kan het ook zo zijn dat om twee uur de vuurleidingsradar van Eindhoven getest wordt en dat dat _jouw_ GSM-mast laat crashen. Je weet het niet totdat je het uitprobeert.
Dan moet Eindhoven een vuurleidingsradar hebben... Volgens mij staat er wel een aquarium.

Proberen is precies wat we dit week-end gaan doen. Kwartetten met UMTS kaarten. Het patroon van storing is grofweg om de drie uur. En er zijn twee typen. Een waarbij de router zelf de verbinding kan herstellen. En een waarbij de router inclusief UMTS kaart alleen weer gaat werken door power off-on.

Toch blijft het merkwaardig dat het een half jaar nagenoeg probleemloosgewerkt heeft. Wanneer er intern niets veranderd is, dan is er een externe oorzaak. Dat is of in de lucht of bij T-mobile; of allebei. En dat laatste kan ik zelf niet uitsluiten omdat ik die informatie niet heb.

Doro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 11:30

Theimon

Snapte!?

Ik heb de laatste tijd dat het 3G netwerk mij in de steek laat. Dit begon vooral toen T-mobile de iPhone in de schappen smeet. Waarschijnlijk geen connectie, slechts opvallend. Maar goed, het internetten gaat nog wel, ik moet gewoon meer geduld hebben soms. Niet altijd even makkelijk als je instant webpages voor je neus verwacht, maar goed.......
Dit is slechts de eerste hick-up in de service sinds ik klant ben bij deze firma (sinds 2000), dus ik ga er voor nu even vanuit dat het uiteindelijk weer draait zoals het hoort.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien rare vraag, maar kunnen jullie precies uitleggen wat een doorlooptijd bij t-mobile betekent ??
ik heb al geruime tijd hetzelfde probleem, ik blijk niet bereikbaar te zijn, telefoontjes komen niet aan terwijl mijn telefoon wel zegt dat ik bereik heb....en soms ook juist niet...het wisselt continu....sta al sinds 22 juli bij t-mobile in het systeem, en ze zeggen dat mijn klacht een doorlooptijd heeft van 2 weken.......ff tellen, volgens mij zit ik daar al wel overheen...maar de helpdesk kon alleen maar zeggen dat er een doorlooptijd was van 2 weken, en verder wist ze het niet....ook als je dan zegt dat we al aan die 2 weken zitten, of er zelfs overheen kon ze nog niks zeggen.....wist ook niet wat een doorlooptijd nou precies inhoudt......is het nou gewoon 'het in behandeling nemen van een klacht' ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Anoniem: 270481 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 08:51:
[...]

Dan moet Eindhoven een vuurleidingsradar hebben... Volgens mij staat er wel een aquarium.

Proberen is precies wat we dit week-end gaan doen. Kwartetten met UMTS kaarten. Het patroon van storing is grofweg om de drie uur. En er zijn twee typen. Een waarbij de router zelf de verbinding kan herstellen. En een waarbij de router inclusief UMTS kaart alleen weer gaat werken door power off-on.

Toch blijft het merkwaardig dat het een half jaar nagenoeg probleemloosgewerkt heeft. Wanneer er intern niets veranderd is, dan is er een externe oorzaak. Dat is of in de lucht of bij T-mobile; of allebei. En dat laatste kan ik zelf niet uitsluiten omdat ik die informatie niet heb.

Doro
Is er nog wat uitgekomen, dat kwartetten? Ik heb zelf deze week geen enkel probleem meer gehad. Dus vingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

http://www.nu.nl/news/169...chten_dekking_iPhone.html

Nu houdt T-Mobile dus vol dat alleen IPhones klachten hebben?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Het is niet mijn bedoeling weer sarcastisch over te komen, maar wellicht dat Burke deze blog (http://iphoneblog.t-mobile.nl/2008/08/iphone-en-3g/) eens kan lezen. Niet alleen datgene van T-Mobile, maar ook de reacties van gebruikers. Had ik dan toch gelijk dat T-Mobile wel degelijk een probleem met zijn netwerk heeft??? 8)

Inmiddels 109 reacties op dit /iphone en 3g/ blog van t-mobile, waarvan slechts een tiental positief.
Bij een miljoen klanten met internet kom ik met een snelle rekensom uit op (90% problemen) 900.000 mensen met een slechte verbinding.
:o
Ik heb gisteren ook maar even een officiele klacht ingediend nadat de verbinding wederom (recht voor de t-mobile shop) uitgevallen was. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 234016 op 14-08-2008 13:43 ]

• Nieulz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2023
Yow, had net mijn Duo-sim opgehaald, en binnen 15 minuten zou de oude uitvallen, en dan kon ik de 2 nieuwe (niet tegelijk) gebruiken.
Ik die dingen er in, registratie mislukt.
Na wat schoonmaken en nog eens proberen werkt het nog niet.
Hmzzz, andere sim ook niet, andere telefoon ook niet...
Naar de winkel gebeld, hun weer naat T-mobile, was een probleem opgetreden in het netwerk...
Nu "zou" het met een half uur goed moeten zijn, ik mag de telefoon nog niet aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Laguna schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:10:
Ik heb sinds een maand T-Mobile, Orange abo liep eind juni ten einde en werd door T-Mobile benaderd om bij hun te komen ivm overname van Orange. Aangezien dit vrij makkelijk voor mij geregeld kon worden met nummerbehoud heb ik hiervoor gekozen (1 jaar sim only).

Alleen is het bereik echt slecht volgens de dekkingskaart zou ik binnen bereik moeten hebben maar moet daarvoor wel op zolder gaan staan anders heb ik geen bereik, ook valt het gesprek regelmatig weg. Terwijl ik met Orange nooit problemen had met bereik.
Hier ook Met T-Mobile contact over opgenomen en schijnt volgens de medewerken in hun algemene voorwaarden te staan dat zij geen bereik binnenshuis garanderen (heb het zelf nog niet kunnen vinden in hun voorwaarden).
Tevens kon zij melden dat de Orange masten pas over circa 5 maanden functioneel zullen zijn in het T-Mobile netwerk (maar om nou bijna de helft van de tijd van mijn contract met slecht bereik te zitten..).

Vandaag had ik ook die problemen tijdens het bellen naar personen dat de lijn niet over ging en er uiteindelijk wel verbinding was maar geen geluid, dit ook aan beide kanten van de lijn, erg vervelend.

Inmiddels is mijn contract ontbonden en heb ik Telfort aangevraagd, vandaag binnen gehad SIM-kaart getest en jahoor weer prima bereik.

Ik denk dat T-Mobile beter het geld, wat ze hebben betaald aan Apple om de iPhone als enige provider te mogen aanbieden, in verbetering van hun netwerk konden steken.
Ik heb ook problemen met T-Mobile:
Kan niet bellen in de kroeg (niet zo'n punt).
Bij m'n ouders kan ik alleen maar bellen op de WC :')
Kan niet bellen op m'n werk.
Bereik loopt vaak terug naar 1 streepje (te weinig voor telefonisch contact).

Aangegeven bij Bel Company, aangezien ik daar zo'n 2 maanden geleden m'n contract had verlengd... Voor 2 jaar |:(
Die wisten te zeggen dat ik eerst een klachtenbrief moest schrijven voordat zij contact met het hoofdkantoor konden opnemen (opzich logisch) dus ook maar even langs een T-Mobile shop gelopen waar ik m'n SIM heb laten kopieren omdat die gasten dachten dat die SIM weleens rot zou zijn. Daar wisten ze ook te melden dat ik gewoon bereik op m'n werk moest hebben aangezien er een mast voor de deur schijnt te staan.
T-Mobile heeft een paar dagen geleden gebeld met de melding dat het door het samengaan met Orange zou kunnen komen en ze vergoeden nu 2 maanden m'n belbundel met de vraag of ik het 2 maanden lang aan wil kijken.
Bied dit geen oplossing dan ga ik naar Bel Company met de vraag of ze kunnen helpen om onder het contract uit te komen.

Het "leuke" was wel dat die T-Mobile gast liet merken de brief niet gelezen te hebben want ik kreeg als eerste vragen waarop de antwoorden in de brief te vinden waren:

* Heeft u uw SIM laten vervangen (is gekopieerd in de T-Mobile shop).
* Weet u zeker dat het niet aan uw telefoon ligt (Telefoon van contract is vervangen door een Nokia 6300. Samsung telefoons :r)
* Weet u zeker dat het niet aan het gebouw ligt (Collega's met KPN icm Nokia 6300 hebben wel bereik).

En als ik eerlijk ben, vind ik het bereik van T-Mobile eigenlijk slechter en slechter vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helpdesk aan de telefoon gehad:
Zet via instellingen telefoon band op 900 / 1800 en download de laatste rom van www.t-mobile.nl/software.
Er zijn inderdaad sinds de Iphone invoering problemen op het netwerk .

Kijken of het helpt :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Pfff, kijk eens op http://www.slechtedekking.nl/ ...

En kijk vooral eens naar de roze en blauwe vlaggetjes van t-mobile... op http://data.mapchannels.com/embed/slechtedekking.htm

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
Bha, wat een slechte netwerk kwaliteit zeg...
Nu dus dag 3 dat ik het abonement gebruikt, en dag 2 met duo sim.
Gister avond was ik aan het bellen, (met ook een t-mobile klant), en viel het gehoor gewoon weg, en de ander hoorde mij ook niet... Heel vaag, de verbinding was inactief... kon ide de optie's van de oproep de oproep weer actief maken...
Heel vreemd dus, nog nooit meegemaakt.

Ook gisteravond deed internet heel vreemd op de telefoon.
Die speedmanager heb ik meteen maar uit gezet.

Vandaag probeerde ik te bellen, met de andere duo sim, en ging over daarna dikke ruis, heel lang.
Bij een 2e poging gebeurde dit ook weer.
Uiteindelijk heb ik maar ff een telefoon van een collega geleend.

T-mobile maakt wel een hele slechte indruk nu meteen.
Als ik namelijk ergens een ontzettende hekel aan heb is het wel dat ik niet kan bellen.
Ik zit altijd overal, ook voor het werk, ik moet kunnen bellen, en op deze manier kan ik er niet van op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Heeft T-Mobile weer netwerkproblemen momenteel? Ik kan geen enkel succesvol gesprek meer opzetten en bij de klantenservice kan ik de tekst van Ilse de Lange wel dromen inmiddels zolang wacht ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234016 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:59:

Zet via instellingen telefoon band op 900 / 1800 en download de laatste rom van www.t-mobile.nl/software.

Geen netwerkproblemen meer gehad met de internetverbinding na de instellingen zoals hierboven gemeld. Al 72 uur !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hadden ze de nieuwste ROM voor de Vario III maar eens klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234016 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:01:
[...]

Geen netwerkproblemen meer gehad met de internetverbinding na de instellingen zoals hierboven gemeld. Al 72 uur !! _/-\o_
Hoe stel ik dit in op de MDA VARIO III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vier opties:
- Auto
- GSM(900+1800)+UMTS(2100)
- GSM(1900+850)+UMTS(1900+850)
- UMTS(2100+800)

Lijkt mij dat ik dan GSM(900+1800)+UMTS(2100) moet kiezen? aangezien ik geen UMTS met 900 of 1800 zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

Lijkt mij dat ik dan GSM(900+1800)+UMTS(2100) moet kiezen? aangezien ik geen UMTS met 900 of 1800 zie staan?
Ja , deze optie, voor de telefoon heb ik ook type netwerk GSM gekozen.

Na het wijzigen van de GSM/UMTS band heb ik overigens alleen beschikking over het GPRS netwerk.
Maar beter een langzame betrouwbare verbinding dan een snelle die het de helft van de tijd niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234016 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:53:
[...]

Ja , deze optie, voor de telefoon heb ik ook type netwerk GSM gekozen.

Na het wijzigen van de GSM/UMTS band heb ik overigens alleen beschikking over het GPRS netwerk.
Maar beter een langzame betrouwbare verbinding dan een snelle die het de helft van de tijd niet doet.
Ik heb alleen gewijzgd van AUTO -> GSM(900+1800)+UMTS(2100)

Verbinding is sindsdien stabiel en heb ook gewoon HSPDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieulz
Het GSM netwerk is in Nederland (en de rest van Europa) 900 / 1800.
UMTS is 2100 hier.
Vodafone en KPN gebruiken 900, de rest waaronder T-mobile 1800.
Alle netwerken in Nederland gebruiken voor UMTS 2100.
Dus je instellingen zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38978

Vanavond eindelijk teruggebeld na ong. 4 weken wachten (doorlooptijd helpdesk T-Mobile is normaal 2 weken).....

mijn probleem uitgelegd, ben vaak niet bereikbaar op plaatsen waar ik soms wel, en soms weer compleet niet bereikbaar ben....mijn telefoon geeft volledig bereik weer, maar mensen die mij bellen krijgen direct voicemail, en ik krijg dan direct een sms van gemist gesprek......

ja, het komt zomaar voor, ja, ik heb meerdere telefoons geprobeerd, ja het is niet locatie-afhankelijk....

dusss...kreeg ik een aanbieding voor 50% korting voor de aankomende 2 maanden...

kreeg de uitleg dat het komt door overname van Orange-netwerk, het speelt dus al 2 maanden, is een groot probleem, komt bij heel veel mensen voor, en ze verwachten binnen 2 maanden dat alles is opgelost.....het zou komen door het wegvallen van orange-masten, en die worden later dus weer opgezet/geactiveerd onder 't-mobile', vandaar de netwerk problemen nu.....de masten die overblijven op dit moment zijn snel overbelast......

Vind ik toch wel een eerlijke uitleg van de t-mobile-helpdesk / afdeling bereik-problemen......

Ze geven dus toe dat hun dekking al 2 maanden slecht is, dat veel mensen deze zelfde problemen hebben door de overname van orange, en ze 50% korting geven voor de duur van 2 maanden, of de periode dat hun problemen nog niet zijn opgelost......(in mijn situatie dan....normaal zou dat volgens helpdesk 20% zijn...maar aangezien ik 3 maanden geleden mijn eerste klacht heb gemeld...ik weet niet of dat helemaal klopt, maar neem maar genoegen met die 50% en hou ze verder goed in de gaten)

Hebben jullie hier wat aan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xanion schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:14:
[...]

Is er nog wat uitgekomen, dat kwartetten? Ik heb zelf deze week geen enkel probleem meer gehad. Dus vingers crossed.
Ja!

Vodafone bleef werken en t-mobile in een nieuwe globetrotter kaart ook.

Gebeld door de klanteservice na het indienen van een klacht. Ticket heropend.

T-mobile gaf aan de mast te bezoeken en indien nodig een upgrade uit te voeren, hetgeen ze gedaan hebben. Op advies een GlobeSurfer 7.2 II router gekocht. Werkt nu twee dagen probleemloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb sinds een uur of twee geen verbinding meer met het T-mobile netwerk. Omgeving Utrecht. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paradise schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:03:
Heb sinds een uur of twee geen verbinding meer met het T-mobile netwerk. Omgeving Utrecht. Meer mensen last van?
Helemaal geen verbinding? GSM? UMTS? Toestel al aan en uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 21:56
Paradise:
ik heb ook al geen verbinding (totaal niet)
omgeving utrecht

klantenservice abonnee (08007111) geeft ingesprektoon
08007123 ook
nu bel ik de zakelijke lijn 08007112 en daar sta ik nu in de wacht =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 32767 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

Ik heb vier opties:
- Auto
- GSM(900+1800)+UMTS(2100)
- GSM(1900+850)+UMTS(1900+850)
- UMTS(2100+800)

Op mijn Vario III raak ik nog steeds regelmatig de verbinding kwijt.... :( -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 09-06 12:51

Pogostokje

* twiet *

3G netwerk ligt er sinds een uurtje uit. Schakel je toestel even naar 2G-only dan werkt het weer.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 21:56
vreemd, waar ik woon is helemaal geen 3g

dat werkt dus niet (omzetten naar 2g)

[ Voor 33% gewijzigd door 5V1NA70G op 20-08-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44
Eerste wat ik deed was mijn telefoon ook aan en uit zetten... ben ik alleen mijn PIN vergeten :/
Met nog maar 1 poging resterend moet ik wachten tot ik weer thuis ben...

Maar T-mobile geeft hier in Eindhoven ook wat problemen, ik had helemaal geen service...

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Den Bosch werkt bellen, 2G en 3G in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2024
Pogostokje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:22:
3G netwerk ligt er sinds een uurtje uit. Schakel je toestel even naar 2G-only dan werkt het weer.
Dat hielp bij mij hier in Utrecht niet. Pas om 9.10 uur kreeg ik weer verbinding, nadat ik de batterij uit mijn N80 had gehaald en er weer in had gestopt.

3G handmatig naar 2G gezet, weer terug naar 3G, offline mode naar online mode, uit en weer aan, het hielp allemaal niet. Het rare was dat als ik handmatig zocht naar netwerken ik wel T-Mobile in de 3G lijst zag, maar als ik het koos lukte het toch niet om te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik zit ondertussen in Woerden en merk om 11.00 uur dat ik hier ook geen T-Mobile netwerk heb, 3G of 2G.

En dan weer wel 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Coromoto op 20-08-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Me vriendin belde vanochtend vanuit omgeving Den Haag en die had dus inderdaad wel netwerk met 3G maar bellen/gebeld worden ging niet.
Omgezet naar het GSM netwerk en dit werkt wel.

Ik zit zelf in Arnhem en heb 'nog' nergens last van.

Zal vast wel iets te maken kunnen hebben met de nieuwe Iphone toestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Paradise schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:03:
Check, hier ook. Utrecht City, mijn telefoon kan helemaal geen verbinding met het netwerk maken, T-Mobile-netwerk staat wel in de lijst van netwerken. Iemand al de klantenservice aan de lijn gehad? Ik zal straks eens proberen te bellen...

Hm, op het moment dat ik dit typ krijgt-ie ineens verbinding (en smsjes binnen)! :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202702

Er schijnt wederom een grote storing te zijn:

http://www.allaboutphones...efonie-netwerk-t3295.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222093

hier doet ie't weer (omgeving 030)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Collega van me vertelde me net dat hij ook geen belletjes meer kon plegen. Omg. Tiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 20:09

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

Geen toegang in Nijmegen :(

[ Voor 3% gewijzigd door hatross op 20-08-2008 13:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 23:34
Gisteren geen GPRS in Rotterdam (Bevestigd door de T helpdesk).

Vanochtend geen GPRS (Traject Utrecht Rotterdam)... Net werkte het weer.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste