Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Weet ik iig dat het niet aan me telefoon ligt. :+

Ik heb een MDA Vario III.

Ik heb last van de volgende symtomen
  1. Wegvallen van internet(zo wel op G als H netwerk)
  2. Wegvallen telefoon netwerk
  3. Slecht bereikbaar mensen krijgen regelmatig de voicemail ipv van mij aan de lijn }:O
Na het resetten van de telefoon krijg ik wel verbinding met telefoonnetwerk en internet. Echter duurt het vaak niet lang voordat het is afgelopen met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

En nu ook een bericht erover @ FrontPage nieuws: T-Mobile waarschuwt voor netwerkstoringen door fusie

Ik heb zelf ook T-Mobile en probeerde net iemand te bellen, gevolg was dat ik hun wel kon horen maar zij mij niet...

[ Voor 22% gewijzigd door DefLite op 20-08-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:46
zouden deze storingen een reden kunnen zijn om een pas verlengd jaarcontract te ontbinden ? of moet het dan (nog) erger worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel ze even, dan heb je meteen antwoord. In eerste instantie zal men met 20% korting op je bundel aan komen met de melding dat je het beste even kan wachten totdat het Orange-netwerk gemigreerd is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
Ik heb m'n telefoon momenteel op GSM moeten zetten omdat UMTS niet meer werkt.. zowel in huis IJsselstein als op werk in Gouda.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Sjoko schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:49:
Ik heb m'n telefoon momenteel op GSM moeten zetten omdat UMTS niet meer werkt.. zowel in huis IJsselstein als op werk in Gouda.
Dit al geprobeerd?

Verwijderd in "T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb bij band select daar maar 3 opties staan:
1. auto
2. GSM
3. WCDMA (wat het ook mag zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ah.. het werkt weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik begin nu toch wel erg geirriteerd te worden. Ik had mijn telefoon al dagen aanstaan en ontving geen smsjes meer van mensen die normaal mij altijd sms'en...Zet ik telefoon uit en aan, en jawel, daar zijn de smsjes. Nu moet ik de hele tijd telefoon uit en aanzetten om te kijken of er smsjes zijn...

Daar is vast geen oplossing voor naast geduld hebben tot deze troubles over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Geen idee.. hier staat het weer op gsm iig aangezien het wel een halve dag weer gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:45
Sjoko schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:02:
Ik heb bij band select daar maar 3 opties staan:
1. auto
2. GSM
3. WCDMA (wat het ook mag zijn)
WCDMA de modulatie die door UMTS gebruikt wordt. (GSM gebruikt TDMA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om te janken het bereik hier.
was voorheen orange en sinds week kreeg ik t-mobile logo in beeld.
binnenshuis had ik volledig bereik. nu geen, kan niets meer binnenshuis...
buitenshuis heb ik 1 a 2 streepjes bereik met veel wegvallers.
ik gaat bellen om of korting op contract te krijgen want ga niet 5 maanden in de ellende zitten.
of ze mogen de boel afsluiten.

edit:

na 30 minuten bellen heb ik voor elkaar:
50% korting op mijn 2 abbo's tot einde.

was voor mij een optie maar niet genomen.
er is nog geen procedure voor contract ontbinding op basis van slecht bereik. nu is deze er morgen volgens t mobile. nu word ik morgen terug gebeld om te kijken ik de boel kan laten sluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 09:35

XanderDrake

Build the future!

Eindelijk begin ik te realiseren dat de problemen die ik sinds kort heb niet door mn telefoon komen maar door mijn T-mobile abbo!
Ik was op Mysteryland vorig weekend en ik kreeg echt AMPER verbinding hoewel ik wel bereik had. Erg vervelend als je iemand probeert te vinden. Ik kreeg om 23:00 smsjes die rond 15:00 waren verzonden, waarin in stond waar een aantal vrienden van me waren... Heel fijn.
Toen ik in de rij stond voor een hamburger hoorde ik stevig geklaag van andere mensen met, verhip, T-mobile abbos. Toen begon het kwartje te vallen, want het waren allemaal andere telefoons.

Later op de avond probeerde ik te bellen om af te spreken op Hoofddorp station maar het lukte niet om verbinding te krijgen. Toen kreeg ik mn maats Nokia N73 in mn handen (ikzelf heb een E-Ten X500), mijn SIM erin gestopt maar helemaal geen succes, precies dezelfde foutmelding (Call Ended zonder kiestoon).

Tis dat ik nou morgen op vakantie ga, anders ging ik effe bellen met T-mobile :(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Zet je ding dan gewoon even op GSM.. dan is er niets aan de hand afgezien van het feit dat je even op het trage GPRS netwerk zit voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sjoko schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:52:
Zet je ding dan gewoon even op GSM.. dan is er niets aan de hand afgezien van het feit dat je even op het trage GPRS netwerk zit voor internet.
Ahum, de X500 heeft geen understeuning voor UMTS en HSDPA. Dus die vlieger vliegt niet.
Verder zagen de mobieltjes die ook niet werkten er niet uit alsof ze ook UMTS ondersteunen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:17:
Eindelijk begin ik te realiseren dat de problemen die ik sinds kort heb niet door mn telefoon komen maar door mijn T-mobile abbo!
Ik was op Mysteryland vorig weekend en ik kreeg echt AMPER verbinding hoewel ik wel bereik had. Erg vervelend als je iemand probeert te vinden. Ik kreeg om 23:00 smsjes die rond 15:00 waren verzonden, waarin in stond waar een aantal vrienden van me waren... Heel fijn.
Toen ik in de rij stond voor een hamburger hoorde ik stevig geklaag van andere mensen met, verhip, T-mobile abbos. Toen begon het kwartje te vallen, want het waren allemaal andere telefoons.

Later op de avond probeerde ik te bellen om af te spreken op Hoofddorp station maar het lukte niet om verbinding te krijgen. Toen kreeg ik mn maats Nokia N73 in mn handen (ikzelf heb een E-Ten X500), mijn SIM erin gestopt maar helemaal geen succes, precies dezelfde foutmelding (Call Ended zonder kiestoon).

Tis dat ik nou morgen op vakantie ga, anders ging ik effe bellen met T-mobile :(
Niet zo gek he met 60.000 man. Overigens hebben veel jongeren t-mobile dus dat geeft een vertekend beeld. Ik ben nog nooit op een festival geweest waarbij het bellen echt goed werkte. Ja, Awakenings misschien deze zomer (met t-mobile overigens) maar daar was 'maar' 15.000 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Een normale mast heeft 3 sectoren. Iedere sector kan 8 gesprekken afhandelen. Met een beetje gelukt is een mast dual-band, waardoor je 48 gesprekken kwijtkan. Als er ook nog 3G op de mast zit worden het er 72. Maar dan houdt het wel op. SMS werkt iets anders, maar zal ook op z'n beurt moeten wachten bij genoeg verkeer. Als je telefoon het iedere 300 seconden probeert en het is druk genoeg, dan kan het zoals je gemerkt hebt uren duren voordat een bericht verzonden, gerouteerd en ontvangen is.

Telco's zijn nog niet zo slim om tijdelijk extra masten bij evenementen te zetten, waarschijnlijk ook omdat de kosten daarvan nogal hoog zijn. De mast is 1 ding, maar je moet ook nog connectiviteit regelen, en 'even' een vezeltje trekken is nogal prijzen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38
burne schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:36:
[...]

Een normale mast heeft 3 sectoren. Iedere sector kan 8 gesprekken afhandelen. Met een beetje gelukt is een mast dual-band, waardoor je 48 gesprekken kwijtkan. Als er ook nog 3G op de mast zit worden het er 72. Maar dan houdt het wel op. SMS werkt iets anders, maar zal ook op z'n beurt moeten wachten bij genoeg verkeer. Als je telefoon het iedere 300 seconden probeert en het is druk genoeg, dan kan het zoals je gemerkt hebt uren duren voordat een bericht verzonden, gerouteerd en ontvangen is.

Telco's zijn nog niet zo slim om tijdelijk extra masten bij evenementen te zetten, waarschijnlijk ook omdat de kosten daarvan nogal hoog zijn. De mast is 1 ding, maar je moet ook nog connectiviteit regelen, en 'even' een vezeltje trekken is nogal prijzen.
Kan me niet voorstellen dat dit zo weinig is, dus ik heb flink gegoogled, maar kom er niet echt uit.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je het aantal kanalen bent vergeten in je vermenigvuldiging (GSM 1800 is opgedeeld in 75 uplink en 75 downlink frequenties: link)

verder staat hier het volgende : Time division multiplexing is used to allow eight full-rate or sixteen half-rate speech channels per radio frequency channel

Als de rest van je verhaal klopt kom je dus op 75*72 = 5400 voor een UMTS mast

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenning alom.

Met mijn mobiel die ik al 3 jaar heb ook bijna geen bereik. Buitenshuis gaat wel, maar op de dekkingskaart staat mijn gebied er net zwak op. T-PIT gaat hier alleen via GPRS.

Nah, over een paar maanden dan wel HSPDA dekking hier, dus komt nog goed.

De helpdesk is goed te noemen, ze hebben me ooit 2 maanden vrij gehouden van kosten en ik heb wel bereik, maar op gezette tijden. Als ik nu ga bellen is dat geen probleem, die ik dat overdag dan is het huilen. De 4 zendmasten in onze kerk; 10 meter van mijn huis zijn niet van T-mobile iig.
Als ik een melding krijg van alleen noodoproep dan heb ik vol bereik. SIM kaart?
SIM-kaart ziet er goed uit en heb ik schoongemaakt en de beugeltjes iets aangedrukt zodat het simkaartje er wat steviger inklemt.

De Web&Walk sticj is zeer vlug on-line (10 seconden max)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik ben een oude orange klant. Sinds vanochtend geen bereik meer... net lopen klooien, handmatig op tmobile gezet en het werkt..

In mijn scherm staat nu T-Mobile NL Orange ( 8)7 )
En een 3 hoekje (geen idee wat dat betekend).

Op automatic kan hij geen netwerk vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Don3k op 27-08-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Don3k schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:45:
Ik ben een oude orange klant. Sinds vanochtend geen bereik meer... net lopen klooien, handmatig op tmobile gezet en het werkt..

Roaming betekent dat. Het is nu net of je op vakantie ben in je eigen land 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn smsjes komen nu gewoon 6 uur later aan, gaat lekker daar :S

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Don3k schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:45:

Same here. Normaal wordt bij een dergelijke wijziging volgens mij een update gestuurd naar je simkaart, maar nu denkt de telefoon dat je aan het roamen bent.

Ik moet mijn telefoon ook handmatig op T-Mobile zetten, uit zichzelf pakt hij hem meestal niet op.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zo gelukkig met T-Mobile. Not.
Ik heb hier in de woonwijk (coevorden) al zo weinig bereik, maar nu helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Prulleman schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:48:
Het enige wat ik kan bedenken is dat je het aantal kanalen bent vergeten in je vermenigvuldiging (GSM 1800 is opgedeeld in 75 uplink en 75 downlink frequenties: link)
Nee, iedere sector van een mast gebruikt maar 1 frequentie. Anders zou die mast overlappen met z'n buren, en je kunt niet voldoende hard signaal van 2 zenders op dezelfde lokatie (halverwege twee masten?) hebben. Iedere mast gebruikt in totaal dus 3 frequenties per band, en die frequentie wordt in een straal van 35 kilometer rondom die mast niet door andere masten gebruikt. Je zou op drukke plekken twee 'masten' op dezelfde paal kunnen zetten, maar omdat je dan elders gaten moet laten vallen voor de is dat slechts een lapmiddel. Telco's doen het wel eens met verkeersknooppunten. Langs de snelweg en helemaal op het verkeersplein is dan voldoende capaciteit, terwijl de polder ernaast loopt te schelden op de beperkte dekking van die telco. Ook zie je wel eens masten met 4 sectoren, en daarvoor moet dan elders een mast met 2 sectoren te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]

Even een zijstapje maar dat doen ze wel. Van Orange heb ik bijv. bij een event op het circuit van Assen een bus van Orange gezien met extra masten. Ook heb ik wel ergens een vodafone tent gezien met oplaadpunt en eigen mast dus ze doen het wel degelijk.

Ik ben de laatste dagen 2x horizontaal het land doorgegaan met de trein. Met Orange zit ik erg vaak/altijd op T-Mobile de laatste tijd. Het Orange netwerk is echt nog maar beperkt beschikbaar. De ontvangst is meestal beter dan eerder. Maar internetten is behoorlijk instabiel en ook bellen wil nog wel eens wegvallen. Even handmatig het netwerk zoeken en opnieuw selecteren helpt bij mij wel, maar is verre van ideaal. Mag toch hopen dat dit niet nog tot oktober doorgaat...

PSN: Shiver23

• Prulleman
Ik moet toch zeggen dat ik nog bijna geen problemen heb gehad. Ik kan me niet herinneren dat ik geen 3G in mijn schermpje heb gehad en ik heb altijd kunnen bellen en internet 95% van de tijd. (en dan tel ik dus 2 x per dag een half uur in de trein mee, alleen in de tunnel valt ie weg ;))

Strava

• 4POX
  • Laatst online: 10-09 17:57

4POX

Everybody is wired

Shiver23 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:33:
[...]

Ik ben de laatste dagen 2x horizontaal het land doorgegaan met de trein. Met Orange zit ik erg vaak/altijd op T-Mobile de laatste tijd. Het Orange netwerk is echt nog maar beperkt beschikbaar. De ontvangst is meestal beter dan eerder. Maar internetten is behoorlijk instabiel en ook bellen wil nog wel eens wegvallen. Even handmatig het netwerk zoeken en opnieuw selecteren helpt bij mij wel, maar is verre van ideaal. Mag toch hopen dat dit niet nog tot oktober doorgaat...
Same here,

Orange netwerk met nu t-mobile in het scherm. Het internet is totaal onwerkbaar geworden. Gisteren werkte het weer niet met een klant erbij. Daar zit je dan. Ik hoor nu van vrienden dat ik in gesprek ben terwijl ik niets met de telefoon doe. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan ga ik naar de T-mobile shop. Ze komen maar met een goede oplossing. Ik ben al 8 jaar dutchtone/Orange klant en heb het nog nooit zo gek meegemaakt.

Ik wil niet een proefpersoon spelen van hun netwerk migratie.

AKA Rinkel weblog

• Maeslant
  • Laatst online: 15:46
Ik had van de week voor het eerst dat mijn telefoon zelfs de verbinding verbrak terwijl ik van mast wisselde. Echt dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.

Maar over T-Mobile problemen, ik denk dat ik geluk heb dat ik in de randstad woon maar ook hier hoop ik nog op verbeteringen. Ik heb thuis nu half bereik terwijl dat met Orange wel goed was. Dus als het netwerk echt samengevoegd wordt gaat dat hopelijk vooruit.

Kunnen T-Mobile mensen eigenlijk ook op het Orange Netwerk?

Verder bij evenmenten moeten ze dat gewoon gaan doen. Tuurlijk kost het geld, maar daar heb het hard nodig. Jongeren met T-Mobile kunnen dan echt wel een verschil maken. Zet er een tent neer, gooi er een zooitje gratis troep neer en een mast en je heb zo'n goede reclame! :+

• Frank-NL
  • Niet online
Maeslant schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:13:
Kunnen T-Mobile mensen eigenlijk ook op het Orange Netwerk?
Nou, ik niet. Zit ook nog een BEN sim in maar dat maakt denk ik weinig uit.

• neh
  • Laatst online: 09:32

neh

[...]

Dat is niet waar. Voor evenementen bestaat zoiets als een Cell On Wheels (http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_On_Wheels). Die worden regelmatig ingezet. Ook gebruikt men daar niet zomaar "even" een vezeltje voor, maar een microwave verbinding, zoals zelfs bij "vaste" masten niet ongewoon is (je denkt toch niet dat een operator daadwerkelijk fibres/whatever naar elke mast heeft liggen?).

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
4POX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

Same here,

Orange netwerk met nu t-mobile in het scherm. Het internet is totaal onwerkbaar geworden. Gisteren werkte het weer niet met een klant erbij. Daar zit je dan. Ik hoor nu van vrienden dat ik in gesprek ben terwijl ik niets met de telefoon doe. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan ga ik naar de T-mobile shop. Ze komen maar met een goede oplossing. Ik ben al 8 jaar dutchtone/Orange klant en heb het nog nooit zo gek meegemaakt.

Zorg dat je toestel op handmatig staat, op het (nu nog) Orange netwerk, dit werkt (in mijn geval) nu nog perfect (voor zolang het Orange net in de lucht blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding is nu ook iets beter en de oplossing is even frappant als het resultaat:

Ik was onderweg van Nijmegen naar huis op de Brommer en iemand belde mij op. Ik wilde de GSM (Samsung D500 nog met eerste accu) en mijn GSM liep muurvast...
Thuis gekomen de GSM opengeschroeft en alles schoongeblazen en toen het simkaartje eruit en ik vond de kleur van het koper al erg donker. SIM is 3 jaar oud inmiddels.

Dus ik met de punt van een keukenmesje de contactpunten licht opgekrast tot het weer glom en SIM er terug in. GSM werkt weer als vanouds _/-\o_

Tot net. Weer mobiel open gemaakt en ook de contactpunten in de telefoon schoongemaakt, doet het weer, maar ik houd het in de gaten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
4POX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:18:
[...]

Same here,

Ik ben het beetje zat aan het worden. Internet die 9 van de 10 keer niet werkt. Dekking is bagger is. Rekeningen die wegens "technische dingen" een maand later verschijnen. Alles sinds de overname is heel slecht geworden. Met Orange had ik nooit problemen. Nu moet ik nog een jaar van mijn 2 jarige abonnement, maar wil deze toch per direct opzeggen. Alhoewel ik denk dat het niet mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een noodkreet: ik word nu al bijna 5 weken aan het lijntje gehouden door T Mobile. Er is een case aangemaakt in verband met gebrek aan bereik rond mijn huis. Ik heb een klachtenbrief verstuurd waarin ik verzoek mijn contract maar te ontbinden wegens niet nakomen van verplichtingen.
Nu blijkt mijn case per ongeluk gesloten te zijn en er is nu een nieuwe aangemaakt.... weer minimaal 7 dagen wachten. Heeft iemand een telefoonnummer van de technische dienst van T Mobile of een telefoonnummer van de klachtenservice? Ik word gek van het gewoon negeren van een klant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 11:45
[...]maar je moet ook nog connectiviteit regelen, en 'even' een vezeltje trekken is nogal prijzen.
Wat denk je van een microwave richten?

[ Voor 1% gewijzigd door Vinnienerd op 02-09-2008 20:42 . Reden: neh was eerst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:42:
om te janken het bereik hier.
was voorheen orange en sinds week kreeg ik t-mobile logo in beeld.
binnenshuis had ik volledig bereik. nu geen, kan niets meer binnenshuis...
buitenshuis heb ik 1 a 2 streepjes bereik met veel wegvallers.
ik gaat bellen om of korting op contract te krijgen want ga niet 5 maanden in de ellende zitten.
of ze mogen de boel afsluiten.

edit:

na 30 minuten bellen heb ik voor elkaar:
50% korting op mijn 2 abbo's tot einde.

was voor mij een optie maar niet genomen.
er is nog geen procedure voor contract ontbinding op basis van slecht bereik. nu is deze er morgen volgens t mobile. nu word ik morgen terug gebeld om te kijken ik de boel kan laten sluiten.
Ik dacht dat het hier but was :/

Ik heb een merkwaardig huis. Op de zuidzijde (huiskamer en logeerkamer) heb ik wel GSM bereik, maar GPRS is matig (UMTS, 3 maanden nog).
Ga ik met mijn laptop op de noordkant zitten dan heb ik veel beter bereik, maar geen GSM en vorige week was dat andersom. Ik kan bellen in huis, maar dan moet ik wel stil blijven zitten. Ik heb GPRS in huis en dit is aardig stabiel.

Ik ben niet zo'n moeilijk persoon. Ik heb T-mobile aan de lijn gehad en de fusie met Orange is in mijn voordeel want er hangen hier masten van Orange in de kerktoren en geen T-mobile masten, die staan 2100 meter verderop (dank je Google Earth) en dat is een enkele mast en hier in de kerk hangen er 6!
Ik wordt pas een echt vervelende klant als het in begin November niet beter is. Ik wil wel UMTS in huis en in zo'n piepklein gat woon ik nu ook weer niet en het ligt centraal tussen 3 steden in, dus dat mag wel beter vind ik persoonlijk.

Ik geef T-mobile de tijd omdat de helpdesk tot op heden altijd behulpzaam is geweest, geen klachten hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:16:
Een noodkreet: ik word nu al bijna 5 weken aan het lijntje gehouden door T Mobile. Er is een case aangemaakt in verband met gebrek aan bereik rond mijn huis. Ik heb een klachtenbrief verstuurd waarin ik verzoek mijn contract maar te ontbinden wegens niet nakomen van verplichtingen.
Nu blijkt mijn case per ongeluk gesloten te zijn en er is nu een nieuwe aangemaakt.... weer minimaal 7 dagen wachten. Heeft iemand een telefoonnummer van de technische dienst van T Mobile of een telefoonnummer van de klachtenservice? Ik word gek van het gewoon negeren van een klant!
bel eens 0800-7112; zakelijke klanten (geen wachttijd (8> )

Ergo, heb je de brief aangetekend met handtekening retour verzonden? Zo nee, doe dat dan meteen en ze kunnen de case niet meer ontkennen.

::mochten ze tegen mij echt moeilijk gaan doen dan heb ik mijn moeder nog, die is iets standvastiger als ik en ze noemen mij al lastig :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee cases, die overigens vlotjes werden behandeld, en bijna een half jaar aan korting vanmiddag T-Mobile aangeschreven met de vraag of mijn contract kan worden ontbonden. Ik heb in mijn woonplaats vrijwel geen bereik sinds een jaar en dat is nog steeds niet veranderd. Tijdens het laatste contact werd afgesproken dat, als het niet beter wordt, het contract ontbonden kan worden. Hoop dat ze zich daaraan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:26

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:24:
Na twee cases, die overigens vlotjes werden behandeld, en bijna een half jaar aan korting vanmiddag T-Mobile aangeschreven met de vraag of mijn contract kan worden ontbonden. Ik heb in mijn woonplaats vrijwel geen bereik sinds een jaar en dat is nog steeds niet veranderd. Tijdens het laatste contact werd afgesproken dat, als het niet beter wordt, het contract ontbonden kan worden. Hoop dat ze zich daaraan houden.
offtopic:
Hey Bouwe, alles goed?

Hoe kan het zijn dat je eerst gewoon dekking had en daarna het verdwijnt als sneeuw voor de zon?
Hebben ze nooit de moeite genomen een mast bij te plaatsen? Of ben je inmiddels verhuist?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik woon nog steeds op dezelfde plek. :P T-Mobile erkent zelf ook dat aan dit kant van het dorp het netwerk gewoon slechter is. Daarvoor wilden ze in het noorden van de stad Groningen een extra mast plaatsen met daarbij wat UMTS-antennes. Door een succesvol bezwaar van de bewoners daar komt die mast daar echter niet. Dus nog geen verbeteringen de komende tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:30:
Nee ik woon nog steeds op dezelfde plek. :P T-Mobile erkent zelf ook dat aan dit kant van het dorp het netwerk gewoon slechter is. Daarvoor wilden ze in het noorden van de stad Groningen een extra mast plaatsen met daarbij wat UMTS-antennes. Door een succesvol bezwaar van de bewoners daar komt die mast daar echter niet. Dus nog geen verbeteringen de komende tijd.
Hmmz doet me denken aan de situatie rondom de kleinere dorpjes hierzo.
Alphen a/d Rijn is goed gedekt, maar sommige gemeentes weigeren UTMS installaties toe te staan.
Sommige gemeentes willen niet eens GSM, maar intussen wel allemaal met een mobiel bellen. Hypocrietie ten top :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vanochtend weer een stroring bij rotterdan-alexander of niet?

Ik had in iedergeval geen netwerk totdat ik vlak bij mijn werk was.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Ik kom net thuis zie een brief van orange- tmobile op de mat. Ik kan omdat Mobile TV weggaat overstappen op Tmobile of contract beeindigen. Wel handig aangezien ik nog eigenlijk een jaar aan vastzit. Eens zo langs de shop kijken of ik een neiuw abbonnement kan aansluiten/ overstappen met een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik had vanaf 1.00 afgelopen nacht niks geen bereik in Elburg. Vanochtend is het weer gefixt. Vaagheid.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
netblade schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:41:
[...]

Hmmz doet me denken aan de situatie rondom de kleinere dorpjes hierzo.
Alphen a/d Rijn is goed gedekt, maar sommige gemeentes weigeren UTMS installaties toe te staan.
Sommige gemeentes willen niet eens GSM, maar intussen wel allemaal met een mobiel bellen. Hypocrietie ten top :(
Jah inderdaad :S Echt die mensen die tegen zendmasten zijn laten zich zo enorm leiden door onderbuikgevoelens waarvan de argumenten geen steek houden. Echt jammer dat zulke lui invloed kunnen uitoefenen :S
Maarja. Dat de dekking in mijn omgeving zo slecht is heeft daar weinig mee te maken lijkt mij. KPN en Vodafone doen het wel overal :{

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 03-09-2008 13:16 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Datafeest schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:16:
[...]

Jah inderdaad :S Echt die mensen die tegen zendmasten zijn laten zich zo enorm leiden door onderbuikgevoelens waarvan de argumenten geen steek houden. Echt jammer dat zulke lui invloed kunnen uitoefenen :S
Maarja. Dat de dekking in mijn omgeving zo slecht is heeft daar weinig mee te maken lijkt mij. KPN en Vodafone doen het wel overal :{
Die hebben het land al volgepropt voordat gemeentes/bewoners protest gingen bieden. (Daar komt bij dat veel gemeentes KPN/Vodafone hebben, en ze willen immers wel bellen toch?).
Bizar dat KPN wel een toren mag plaatsen en bijvoorbeeld T-Mobile niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Vandaag in de T-Mobile Shop in Almelo geweest.

De dame die me hielp zei dat het netwerk de afgelopen tijd een hel was. Ze adviseerde me om te wachten tot oktober met een abo afsluiten.. Meer kans op korting en tegen die tijd zijn hopelijk de masten hier in orde, want daar zijn ze mee bezig.

Goeie reclame meid! Ik kijk wel verder, ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
IceEyz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:37:
Vandaag in de T-Mobile Shop in Almelo geweest.

De dame die me hielp zei dat het netwerk de afgelopen tijd een hel was. Ze adviseerde me om te wachten tot oktober met een abo afsluiten.. Meer kans op korting en tegen die tijd zijn hopelijk de masten hier in orde, want daar zijn ze mee bezig.

Goeie reclame meid! Ik kijk wel verder, ;).
Ik vind het eigenlijk inderdaad goede reclame :D Beter dan wat ik zie gebeuren:... helemaal niks, maar toch een heel matig hebben met m'n iPhone zonder zicht op een oplossing.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:24:
[...]

Ik ben niet zo'n moeilijk persoon. Ik heb T-mobile aan de lijn gehad en de fusie met Orange is in mijn voordeel want er hangen hier masten van Orange in de kerktoren en geen T-mobile masten, die staan 2100 meter verderop (dank je Google Earth) en dat is een enkele mast en hier in de kerk hangen er 6!
Kun je mij vertellen hoe je in Google Earth de 3G zendmasten van T Mobile kunt vinden?? Dat zou fantastisch zijn. Alleen: hoe ver reikt zo'n 3G mast eigenlijk??

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:59:
[...]

Kun je mij vertellen hoe je in Google Earth de 3G zendmasten van T Mobile kunt vinden?? Dat zou fantastisch zijn. Alleen: hoe ver reikt zo'n 3G mast eigenlijk??
http://www.google.com/mobile/

Gewoon Google Maps op je mobiel downloaden, zit plaatsbepaling in dmv de gebruikte zendmasten. Werkt vrij goed!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:59:
Kun je mij vertellen hoe je in Google Earth de 3G zendmasten van T Mobile kunt vinden??
Niet. http://www.antennebureau.nl/ maar die vertellen je alleen waar ze staan, niet wat het is.
Dat zou fantastisch zijn. Alleen: hoe ver reikt zo'n 3G mast eigenlijk??
32 kilometer, net zo ver als GSM.

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
Ik schijn de afgelopen dagen ook slecht bereikbaar te zijn een aantal maal geen gehoor en na 3 a 4 keer bellen ben ik eindelijk bereikbaar..

Verwijderd

Gisteren was ik bij de buurvrouw met mijn laptop en maakte ik gebruik van haar draadloze netwerk want ze had problemen met internet en kon nu niet haar moeder bellen in Polen via VoIP.
Dus ik troubleshooten en ik kwam er niet uit, dus haar provider ligt eruit al geeft de Linksys aan gereed te zijn. Ik kwam haar net niet op, ook niet met haar sleutel.
Zelfs mijn zakelijke laptop die wel uitgerust is voor vreemde configuraties kreeg geen internet via haar signaal.

Thuis had ik zelf geen internet meer en ik kreeg het niet gebakken om het te fixen (LAN=Ziggo), (Dongle=T-mobile). Toen met ERUNT (beter als systeemherstel en simpeler) het register teruggezet en meteen kon ik weer internet op. Goed het zij zo, maar nu komt het.

Na de standby stand had ik weer geen internet via beide en heb ik weer het register hesteld en nu kan ik wel via T-mobile het net op, maar Ziggo ligt er blijkbaar uit.
In de tussentijd tussen de 2 herstelpunten in wel wat veranderd, maar niet danig dat het enig probleem mag geven mits een van de 2 internet aansluitingen ligt te rommelen.

Qua stabiliteit en foutmeldingen heb ik nergens last van. het systeem is stabiel, maar internet is dubieus.

Ook heb ik Digitenne zelf gebeld (en de coördinaten staan er in X en Y bij elk dorp in de excelsheet, klopt burne) en hun antwoord was heel simpel. Ik wist niet dat drukte zoveel invloed had op GSM signaal en GPRS gaat dus wel via de sateliet en niet via een mast...
Het blijkt dat de N-weg N321 hier het probleem veroorzaakt. De vriendelijke mevrouw heeft mijn coördinaten kunnen bepalen en de lijn van de mast naar mijn huis wordt horizontaal doortrokken door een N-weg, de N321. Mensen bellen massaal onderweg en er komen heel veel nieuwe mensen in het gebied zodat ik op een afstand de sigaar ben, dus T-mobile zeg ik op en ik neem prepaid.
Of T-mobile moet hier iets aan gaan doen want ik heb nu de kennis om een gerichte klachtenbrief te schrijven. Nu ben ik het een beetje beu en dat heb ik niet vlug, maar nu moeten ze opletten.

Verwijderd

Snelheid via GPRS is nu beter als straks.
Afbeeldingen heb ik maar helemaal uitgezet,

Ik ga vrijdag met mijn moeder actie ondernemen want van T-mobile ook geen gehoor. Mijn moeder schakeld bureau rechtshulp in om mogelijk het kersverse contract te ontbinden voor zowel T-PIT+ als GSM. Dan helaas op hard spelen.
Hen zojuist moeder aan de lijn gehad want ik ben het helemaal zat.

@Burne, digitenne heeft me wel degelijk verteld wat welke mast is en ik weet het nu precies. Die in de kerk van van Orange en die aan de N321 van T-mobile, zeker.

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm...Rogresalor

ik vind je verhaal nogal onsamenhangend.. je bent een beetje gefrustreerd. Dat snap ik wel, maar om nou je buurvrouw in dit verhaal te betrekken..

Maar goed, ik heb de laatste tijd ook totaaal geen 3G bereik meer. En dat terwijl er op nog geen 500 meter van mijn huis een T-Mobile UMTS mast staat. Heb met de zakelijke klantenservice gebeld en die heeft een onderzoek laten uitvoeren. Nu moet ik 25 dagen wachten tot een antwoord.

bereik UMTS/HSDPA is 1/5 2/5 streepjes en valt vaak weg naar de GSM/GPRS verbinding.
Anderhalf week geleden had ik vol bereik, toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb het nog veel vager gehad: ma belt, ik neem op. Krijg ik een of andere meid aan de lijn die geen idee heeft door wie ze wordt gebeld. Voordat ik aan haar naam kon komen gooide ze echter de haak er al op omdat ze dacht dat ze gefucked werd. Bel ik daarna weer m'n ma, bleek dat die niks kon zeggen maar wel alles kon horen :')

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
JT schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:18:
Ik heb het nog veel vager gehad: ma belt, ik neem op. Krijg ik een of andere meid aan de lijn die geen idee heeft door wie ze wordt gebeld. Voordat ik aan haar naam kon komen gooide ze echter de haak er al op omdat ze dacht dat ze gefucked werd. Bel ik daarna weer m'n ma, bleek dat die niks kon zeggen maar wel alles kon horen :')
dat is pas vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nummerbehoud is ook stuk bij T-Mobile. Gisteren zou mijn nummer overgezet worden. Oude sim is inactief, maar mijn nieuwe sim is actief met het tijdelijke nummer. Dat wordt vandaag of anders na het weekend wel opgelost en mevrouw aan de andere kant vertelde het alsof het snel was. WTF!? Mag ik mensen gaan inlichten dat ik een tijdelijk nummer heb, maar dat ik niet weet wanneer mijn oude nummer weer actief wordt. Wat een amateurs daar zeg. Heb direct een klacht ingediend.

Edit: vanmiddag is het alsnog opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 05-09-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:32:
ehm...Rogresalor

ik vind je verhaal nogal onsamenhangend.. je bent een beetje gefrustreerd. Dat snap ik wel, maar om nou je buurvrouw in dit verhaal te betrekken..

Maar goed, ik heb de laatste tijd ook totaaal geen 3G bereik meer. En dat terwijl er op nog geen 500 meter van mijn huis een T-Mobile UMTS mast staat. Heb met de zakelijke klantenservice gebeld en die heeft een onderzoek laten uitvoeren. Nu moet ik 25 dagen wachten tot een antwoord.

bereik UMTS/HSDPA is 1/5 2/5 streepjes en valt vaak weg naar de GSM/GPRS verbinding.
Anderhalf week geleden had ik vol bereik, toch apart.
Daar heb je gelijk in, Jempen, no doubt.

Mijn moeder heeft het van me overgenomen en nu rust ;)

Ik was gisteren danig pissed-off dat mijn mobieltje het heeft moeten ontgelden aan de straatstenen na 5 minuten geheel geen bereik omdat ik iemand moest bellen.
Mijn moeder kan wel wat hebben en die lost het nu op en contact gaat via haar, zei is toch net wat tactvoller als ik op dat vlak want ik raak dan ook echt gefrustreerd en gisteren deed de druppel de emmer overlopen, maar nu voel ik me wel okay :)

Ik ben geen 16 meer, maar 33, toch blijft je moeder je steun en toeverlaat op sommige punten ;)
T-mobile is niet erg buigzaam, dat noemen ze flexibiliteit :/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:16:
[...]

Niet. http://www.antennebureau.nl/ maar die vertellen je alleen waar ze staan, niet wat het is.

[...]

32 kilometer, net zo ver als GSM.
Volgens antenne bureau is het bereik veel minder! Lastig hoe het nu werkelijk zit. De site zegt:
" In een stad is het bereik kleiner dan op het platteland, omdat er in een stad meer hoge objecten zijn die als obstakel kunnen werken voor het signaal van een antennes. In de stad ligt het bereik van een antenne voor gsm of UMTS tussen de 50 en 1.000 meter, afhankelijk van het gebruik. Op het platteland kunnen afstanden tot 10 kilometer overbrugd worden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De frequentie van 3G (2,4Ghz) is hoger dan dat van GSM (900/1800Mhz). Dus het reikt minder ver, heel kort door de bocht.
Die frequentie is ook gedeeltelijk te reden waarom KPN en Vodafone (900) een betere dekking hebben dan de andere(n) (1800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:49:
[...]

Volgens antenne bureau is het bereik veel minder! Lastig hoe het nu werkelijk zit. De site zegt:
" In een stad is het bereik kleiner dan op het platteland, omdat er in een stad meer hoge objecten zijn die als obstakel kunnen werken voor het signaal van een antennes. In de stad ligt het bereik van een antenne voor gsm of UMTS tussen de 50 en 1.000 meter, afhankelijk van het gebruik. Op het platteland kunnen afstanden tot 10 kilometer overbrugd worden."
Daar merk ik veel van :/

"" Je bedoeld dat ze in de stad wel rekening houden met de bezetbaarheid....

Ik heb ze daadwerkelijk minimaal 15 minuten aan de lijn gehad.

Hier op het platteland 2100 meter van de zendmast, maar een bereik dat ver benedenn bud is.
Komt door de N321 die langs de mast loopt. Digitenne liet me weten dat mensen op de N321 masaal gebruik maken van die mast en de masten zijn gelimiteerd, dus het signaal versterken heeft geen zin? Ik denk het namelijk van wel. Ik kan wel bellen, maar het gesprek valt weg. Dus wat overbezet? Ze bedoelen dat de mast te zwak staat afgesteld, dat is even een ander verhaal ;)
Conclusie pessimistisch: Mensen op de N321 kapen mijn signaal weg terwijl ik al aan het bellen ben, dus dat is niet eerlijk. Hoe kan dat als het alleen een bezettingsprobleem is? Waarom kan ik dan wel een verbinding tot stand brengen, maar niet behouden?!
Ik kan me taferelen van oud en nieuw herinneren en dat is inderdaad overbezetting en geen bereik probleem.
Conclusie optimistisch: We moeten wachten tot eind oktober en hopen dat T-mobile minimaal net zoveel inzicht heeft als mij (gewone burger).

GPRS is sateliet tegenwoordig, wist ik ook niet, zei digitenne en die zullen het wel weten, maar waarom heb ik dan geen vol bereik met GPRS op mijn Web'n'Walk stick ??! Onder welke hoek zend de sateliet zijn signaal uit? Als dat boven de 45 graden is geloof ik dat. Dus ik praat met een sateliet die boven Spanje hangt? (ping 1244 ms).

Ik was in mijn vorige posts best gefrustreerd want ik koop een product en ik verwacht dat het goed in orde is. Dit laatste maak ik niet vaak mee als ik eerlijk mag zijn. Verdere details bespaar ik.

Hoe gaat T-mobile dit probleem oplossen? Mijn moeder heeft een brief op de post gedaan en ik heb hem gelezen. De ijspegels hangen eraan, doch is hij beleefd, maar prangent.
Mijn moeder stelt ze de keus.

Ik heb T-mobile al het idee geopperd om alle masten in deze regio op dubbele zendkracht te zetten. Er is hier veel ruis in de omgeving van andere masten en een radiostation alsmede veel verkeer dat belt.

Is T-mobile dan zo dom? Als ik directeur was wist ik het wel, ging direct in conclaaf met digitenne om mijn klanten te behagen. Maar wie ben ik?

Mijn geluk? Ik ben beslist niet dom en ik heb wel inzicht. Ze moeten van goede huize komen om mij te besodemieteren, iets waar ik slecht tegen kan. Zie mijn vorige posts :)

Idee 8)

Zet in deze regio een extra mobiele mast neer totdat alle troubles over zijn. Als het T-mobile 1000 klanten bespaard is dat wel 1000*minimaal 10 euro per maand is 10.000 euro voor deze regio alleen. Echt, als ik directeur was, of zie ik het echt zo verkeerd }:|

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 07:40:
[...]
GPRS is sateliet tegenwoordig, wist ik ook niet, zei digitenne en die zullen het wel weten, maar waarom heb ik dan geen vol bereik met GPRS op mijn Web'n'Walk stick ??! Onder welke hoek zend de sateliet zijn signaal uit? Als dat boven de 45 graden is geloof ik dat. Dus ik praat met een sateliet die boven Spanje hangt? (ping 1244 ms).
GPRS is géén satelliet. Is onzin... Is gewoon over het GSM signaal.

/edit
Wat anders, weet iemand wat het installeren van een mast eigenlijk kost?
Ik snap namelijk ook niet dat TM niet gewoon een rammel masten installeert. Scheelt ze een hoop zeurende mensen volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 07-09-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

UltraSub schreef op zondag 07 september 2008 @ 08:23:
/edit
Ik snap namelijk ook niet dat TM niet gewoon een rammel masten installeert. Scheelt ze een hoop zeurende mensen volgens mij.
T-Mobile mag niet zo maar masten bij plaatsen. Dat is ook de reden dat telecomproviders steeds vaker elkaars masten gebruiken.

Maar ze hebben nu toch de Orange masten erbij? Je zou verwachten dat het dan een stuk beter zou moeten worden, maar als ik kijk naar mensen met T-Mobile zijn er inderdaad nog geregeld problemen (binnen geen ontvangst enzo). Dat heb ik met Vodafoon niet meer meegemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 07-09-2008 08:53 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Marzman schreef op zondag 07 september 2008 @ 08:51:
[...]

T-Mobile mag niet zo maar masten bij plaatsen. Dat is ook de reden dat telecomproviders steeds vaker elkaars masten gebruiken.
Ben je nu niet in de was met MVNO's ?
volgens mij gebruiken de 3 echte providers (vodafone, KPN en T-Mobile) NIET elkaars masten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een crosspost, maar het is beide topics van toepassing:

Nou ik ben met mn SIM only Flex20 abbo naar de T-mobile shop in Leiden geweest, om over te stappen naar WnW Standaard, op advies van de klanten service. Nou de winkel stond bomvol, ze moest tot ver na sluitingstijd mensen helpen. Zal wel iets met de storing te maken hebben.
Op een gegeven moment was ik aan de beurt, ik moest alleen bevestigen dat ik mezelf was, en binnen no-time zou de verbinding geupgrade zijn.

Not the case. Een uur later werkte ik nog op 128kbit.
Vanochtend weer geprobeerd: weer maar 128kbit.

De website van My T-mobile werkt niet, dus ik kan niet zien of mijn tariefplan is veranderd/overgezet.

Gaat lekker jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:56:
De website van My T-mobile werkt niet, dus ik kan niet zien of mijn tariefplan is veranderd/overgezet.

Gaat lekker jongens.
En de t-mobile site is heeel erg langzaam ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:17:
[...]
volgens mij gebruiken de 3 echte providers (vodafone, KPN en T-Mobile) NIET elkaars masten
Zeker doen ze wel aan sitesharing. Heb hier een vakwerkmast staan met KPN, Vodafone en Orange. Alles in één mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 07 september 2008 @ 08:23:
[...]

GPRS is géén satelliet. Is onzin... Is gewoon over het GSM signaal.

/edit
Dan bedoelde ze misschien GPS, dan heeft ze me verkeerd verstaan. kan gebeuren en ik geloof jouw.
Jouw bericht is toch meer dan welkom want nu weet ik nog iets exacter hoe de veter in de mast zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Waar komt toch dat geteut over digitenne vandaan? Wat heeft dat er mee te maken? Digitenne is een joint-venture van Nozema, KPN (de voormalige straalverbindingen-tak) en de publieke en commercieele omroepen. Ze doen niets met telefonie, weten er niets van en hebben geen telefonie onder hun beheer. Ze doen precies 1 ding, en da's DVB-T uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Shiver23 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:00:
De frequentie van 3G (2,4Ghz) is hoger dan dat van GSM (900/1800Mhz). Dus het reikt minder ver, heel kort door de bocht.
Die frequentie is ook gedeeltelijk te reden waarom KPN en Vodafone (900) een betere dekking hebben dan de andere(n) (1800).
3G is 2100MHz.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:47:
[...]

Daar heb je gelijk in, Jempen, no doubt.

Mijn moeder heeft het van me overgenomen en nu rust ;)

Ik was gisteren danig pissed-off dat mijn mobieltje het heeft moeten ontgelden aan de straatstenen na 5 minuten geheel geen bereik omdat ik iemand moest bellen.
Mijn moeder kan wel wat hebben en die lost het nu op en contact gaat via haar, zei is toch net wat tactvoller als ik op dat vlak want ik raak dan ook echt gefrustreerd en gisteren deed de druppel de emmer overlopen, maar nu voel ik me wel okay :)

Ik ben geen 16 meer, maar 33, toch blijft je moeder je steun en toeverlaat op sommige punten ;)
T-mobile is niet erg buigzaam, dat noemen ze flexibiliteit :/
Dude, je bent 33... :')
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 07:40:
[...]

Daar merk ik veel van :/

"" Je bedoeld dat ze in de stad wel rekening houden met de bezetbaarheid....

Ik heb ze daadwerkelijk minimaal 15 minuten aan de lijn gehad.

Hier op het platteland 2100 meter van de zendmast, maar een bereik dat ver benedenn bud is.
Komt door de N321 die langs de mast loopt. Digitenne liet me weten dat mensen op de N321 masaal gebruik maken van die mast en de masten zijn gelimiteerd, dus het signaal versterken heeft geen zin? Ik denk het namelijk van wel. Ik kan wel bellen, maar het gesprek valt weg. Dus wat overbezet? Ze bedoelen dat de mast te zwak staat afgesteld, dat is even een ander verhaal ;)
Conclusie pessimistisch: Mensen op de N321 kapen mijn signaal weg terwijl ik al aan het bellen ben, dus dat is niet eerlijk. Hoe kan dat als het alleen een bezettingsprobleem is? Waarom kan ik dan wel een verbinding tot stand brengen, maar niet behouden?!
Ik kan me taferelen van oud en nieuw herinneren en dat is inderdaad overbezetting en geen bereik probleem.
Conclusie optimistisch: We moeten wachten tot eind oktober en hopen dat T-mobile minimaal net zoveel inzicht heeft als mij (gewone burger).

Ik was in mijn vorige posts best gefrustreerd want ik koop een product en ik verwacht dat het goed in orde is. Dit laatste maak ik niet vaak mee als ik eerlijk mag zijn. Verdere details bespaar ik.

Hoe gaat T-mobile dit probleem oplossen? Mijn moeder heeft een brief op de post gedaan en ik heb hem gelezen. De ijspegels hangen eraan, doch is hij beleefd, maar prangent.
Mijn moeder stelt ze de keus.

Ik heb T-mobile al het idee geopperd om alle masten in deze regio op dubbele zendkracht te zetten. Er is hier veel ruis in de omgeving van andere masten en een radiostation alsmede veel verkeer dat belt.

Is T-mobile dan zo dom? Als ik directeur was wist ik het wel, ging direct in conclaaf met digitenne om mijn klanten te behagen. Maar wie ben ik?

Mijn geluk? Ik ben beslist niet dom en ik heb wel inzicht. Ze moeten van goede huize komen om mij te besodemieteren, iets waar ik slecht tegen kan. Zie mijn vorige posts :)

Idee 8)

Zet in deze regio een extra mobiele mast neer totdat alle troubles over zijn. Als het T-mobile 1000 klanten bespaard is dat wel 1000*minimaal 10 euro per maand is 10.000 euro voor deze regio alleen. Echt, als ik directeur was, of zie ik het echt zo verkeerd }:|
Hoe kan GPRS satelliet zijn? Zijn satelliettelefoons dan voor de lol uitgevonden?
Je moest eens weten hoe duur het is om via de satelliet te bellen bijvoorbeeld, het is gewoon onmogelijk om dat via de satelliet te doen.

Ook zou je een intens sterk signaal nodig hebben om de satelliet te bereiken. Dan is je telefoontje zo leeg hoor. ;)

GPRS gaat inderdaad zoals reeds vermeld via GSM.

[ Voor 108% gewijzigd door MensionXL op 08-09-2008 20:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

MensionXL schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:44:
[...]

Ook zou je een intens sterk signaal nodig hebben om de satelliet te bereiken. Dan is je telefoontje zo leeg hoor. ;)
Rud loopt als zendamateur op straat, heeft via zendamateur satelliet contact met andere zendamateur in Spanje en gebruikt een rubber duck antennetje en 0,5W. Een GSM op 900 of 1800MHz verstookt maximaal 2 resp. 1 W. Om een satelliet te bereiken heb je weinig vermogen nodig want je hebt meestal een clear line of sight. Voor land-land verbindingen moet je signaal door andere mensen, bomen en beton heen waardoor je veel meer vermogen nodig hebt.

@Rogresalor: dat er een mast pal naast je staat zegt niets. Het kan zijn dat de antennes speciaal gericht zijn op de door jou genoemde weg en jij in de schaduw valt. Ik ken de situatie verder niet en schrijf dit alleen maar om duidelijk te maken dat een mast niets zegt over je bereik.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is er iemand die sinds vanmiddag geen bereik meer heeft via t-mobile. Op de site van t-mobile kan ik niets vinden? Ik begin namelijk te vermoeden dat mijn telefoon de boosdoener is, maar er is niets vreemds mee gebeurd (gevallen o.i.d.).

edit: Never mind, het ligt aan de telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door stin op 11-09-2008 18:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:35:
In Den Bosch werkt bellen, 2G en 3G in ieder geval.
Ik heb in Den Bosch ook nog geen problemen ondervonden, eigenlijk zelden problemen bij T-Mobile. Soms een routeringsprobleempje (denk ik) ivm overname van nummer bij andere partij, wat "soms" het resultaat heeft dat ik niet te bellen ben (wel uitgaande telefonie/etc). Na vervangen SIM, reparatie GSM (en ook andere GSM's testen) had ik een dealtje met T-Mobile gesloten waarmee ik voor 3 maanden 30% korting op mijn contract kreeg.

Het probleem treed maar 2 a 3 keer per jaar op (voor half dagje), dus niet iets om me heel druk om te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
Raar probleem wat ik sinds een dag of 3 met T-mobile heb is dat ik geen GPRS bereik meer heb, althans, het icoontje voor GPRS geeft niks weer. Ik kan wel gewoon bellen, heb 3G ontvangs, maar ik kan niet meer gebruik maken van m'n Web 'n Walk. Heel irritant. Soms heb ik wel GPRS en dan kan ik ook gewoon internetten... :?

Ook als ik m'n toestel uitzet en weer aan, dan heb ik even het GPRS icoontje, waarna het verdwijnt.

Voorheen had ik perfecte ontvangst, sinds een paar dagen is het dus brak. Ik woon niet in één of ander gat maar vlak bij Amsterdam. Strange...

Meer mensen met dit probleem? (Misschien moet ik m'n SIM eens in m'n Huawei E220 stoppen)

Ik ga denk ik eens met de klantenservice bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dôh schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:30:
Raar probleem wat ik sinds een dag of 3 met T-mobile heb is dat ik geen GPRS bereik meer heb, althans, het icoontje voor GPRS geeft niks weer. Ik kan wel gewoon bellen, heb 3G ontvangs, maar ik kan niet meer gebruik maken van m'n Web 'n Walk. Heel irritant. Soms heb ik wel GPRS en dan kan ik ook gewoon internetten... :?

Ook als ik m'n toestel uitzet en weer aan, dan heb ik even het GPRS icoontje, waarna het verdwijnt.

Voorheen had ik perfecte ontvangst, sinds een paar dagen is het dus brak. Ik woon niet in één of ander gat maar vlak bij Amsterdam. Strange...

Meer mensen met dit probleem? (Misschien moet ik m'n SIM eens in m'n Huawei E220 stoppen)

Ik ga denk ik eens met de klantenservice bellen. :)
Dit heb ik dus ook :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, eindelijk eens goed nieuws en niet negatief.

De verbindingsproblemen van mijn T-PIT+ zijn nu stuk beter en het volgende heb ik zelf gedaan.

1. Pak een USB verlengkabel, plug de Web'n'Walk stick aan de kabel
2. Laat hem vrij liggen weg van draden en de laptop zelf.

Het kabeltje is zo'n 50 cm lang en bij mij bungelt hij nu vrij in de lucht over de rand van de tafel. verbinding nu GPRS, maar wel stabiel _/-\o_

Valt de stick dan niet op de grond? Nee, zeker niet. De trekkracht van een USB poort is best aardig en de stick weegt 40 gram of zo.
Je moet niet een mobiele harddisk laten bungelen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:30
Ik heb de laatste tijd problemen om gebeld te worden. De telefoon gaf dan ook regelmatig aan dat het signaal heel zwak of helemaal niet aanwezig was. Gisteren echter kwam ik tot de ontdekking dat wanneer ik op mijn telefoon GPRS aanzet de problemen weg zijn. Ik vind het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

gaat lekker met tmobile... verbinding opeens weg, al 10minuten lang ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb regelmatig het probleem dat ik opeens niet meer kan internetten...
Wat ik dan ook probeer, helpt niet. Wat ik nog kan doen is in Flightmode gaan en vervolgens weer verbinding maken. Dat lijkt te helpen, maar tis niet mijn idee van goede verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als ik onderweg ben is de ontvangst redelijk wisselend, vooral in snelheid, en soms valt ie even weg, maar ik heb gisteren een uur of 4 achter elkaar zonder problemen op internet gezeten (continu in gebruik ook)
Verder met bellen heb ik al helemaal nooit problemen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude, je bent 33...

Nou en? Als ik zodanig bedrogen wordt dat het me teveel wordt geef ik mijn ergenis graag uit handen aan iemand die net wat communicatiever is als ik. Iemand die er geen geld voor hoeft te hebben en iemand die nog steeds van je houdt. Is er iets mis met een goede moeder-zoon band?!

Kijk, als T-mobile op hard wil spelen moet ik ook een harde tegenstander zoeken.

Deze maatschappij is niet van mij want ik ben totaal niet commercieel ingesteld. Ik ben nog van de tijd dat we open en eerlijk naar elkaar waren. het lukt me gewoon bijna niet om moedwillig iemand te besodemieten. Iets wat bedrijven continu doen.
Daarom werk ik sinds kort in een sauna als gezondheidsadviseur en ben ik gestopt met de automatisering. Het werd me te commercieel en mijn hart wordt veel warmer als ik iemand een goed en eerlijk advies kan geven over kuren en gezondheid, dat is baatzucht. Verkopen en commercie in onbaatzuchtig.

Ik ken meer mensen in het dorp met T-mobile en je mag blij zijn als je hier een GPRS verbinding weet open te houden en dat is nooit beter geweest. UMTS en HSDPA bestaan niet hier.
Die luxe is alleen aan mensen elders weggelegt blijkt :/

Kan iemand mij uitleggen hoe je T-mobile aan de lijn krijgt. Na 37 minuten heb ik het maar opgegeven.

Misschien kan ik er beter zelf even heen rijden en de zaak ter plekke regelen.

Maar goed, sinds mijn dongle vrij hangt heb ik wel prima verbinding :) Dat mag ook gezegt worden.

EDIT:

Ik heb T-mobile eindelijk aan de lijn gehad en ze hebben het netjes gedaan.

Ik krijg een nieuwe SIM-kaart voor noppis :)

Dat kan ik waarderen.

PS: zelf geregeld :),nietdat ik het niet zou kunnen, maar als ik echt geïrriteerd raak ken ik mezelf en kan ik het beter uitbesteden, maar vanmiddag op een rustig moment gebeld om 11:47 en 2 minuten wachttijd :? :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 19:58 ]

Verwijderd

Xanion schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:53:
Ik heb nu sinds 2 weken constant problemen met mijn Touch Cruise en T-Mobile. Ik moet ondertussen 10keer per dag mijn telefoonfunctie uitschakelen en opnieuw inschakelen om weer verbinding te krijgen met het T-Mobile netwerk, dan doet ie het weer ffkes om naar verloop van tijd weer op 'No Service' te komen staan. Echt irritant, want de laatste 2 weken ben ik dus gewoon nauwelijks bereikbaar. Nou zou je kunnen zeggen, slechte telefoon. ,maar op mijn telefoon is de laatste 2 maanden niets gewijzigd kwa software en ik lees ondertussen te veel dezelfde problemen van mensen op verschillende telefoons.
Ik heb nog niet naar T-Mobile gebeld omdat ik weet dat hun standaard antwoord is dat het aan de telefoon ligt en niet aan het netwerk. Daarom zou ik eerst eens een inventarisatie willen zien van hoeveel mensen met deze problemen rondlopen zodat ik dat T-Mobile onder de neus kan drukken.
Dat kan toch aan je toestel liggen.
->Hoe lang is de antenne in het toestel en
->Hoe bedekt is de antenne (condensatoren ernaast of niet)

Vergeleken met mijn Samsung D500 die geen signaal kon pikken hier kan mijn nieuwe Sony Ericson dat wel.

T-PIT hier nog steeds erg stabiel. Vannacht heeft heel de nacht de verbinding opengestaan om te testen en ik kwam vannochtend meteen het net op. Eerst nog geen 5 minuten.
Mijn dongle zat aan mijn laptop vast recht boven de muisaansluiting op USB en recht boven en langs draden die signaal wegvreten en dat is geen onzin want sinds de dongle vrijhangt heb ik gemiddeld 3 van de 5 strepen meer signaalsterkte.

2. Pak een aardappelschilmesje en haal de SIM eruit en bekrast licht de oppervlakte van alle contactpunten op de SIM en in je phone (zijn 6 lipjes) en kras totdat hij weer glimt en probeer het dan nog eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 06:03 ]

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:15:
Ik heb regelmatig het probleem dat ik opeens niet meer kan internetten...
Wat ik dan ook probeer, helpt niet. Wat ik nog kan doen is in Flightmode gaan en vervolgens weer verbinding maken. Dat lijkt te helpen, maar tis niet mijn idee van goede verbinding...
Op je phone of via Web'n'Walk?

Web'n'Walk, probeer mijn oplossing, op je phone; maak je SIMkaart eens schoon. Ze blijken erg gevoelig voor corrosie. En een Oxide geleid geen stroom.

• DennusB
  • Niet online
Ik heb met mijn HTC touch al weken geen gprs meer, het werkt gewoon niet.
Heb gister een nieuwe telefoon besteld bij t-mobile, de HTC Touch Plus, kijken of het daarmee is opgelost.
I hope so

• dôh
  • Laatst online: 09-09 14:30
DennusB schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:21:
Heb gister een nieuwe telefoon besteld bij t-mobile, de HTC Touch Plus, kijken of het daarmee is opgelost.
I hope so
Jij bent niet de enige met dit probleem, dat heb ik dus ook, zoals ik al eerder aangaf. Heb gisteren contact gehad met de klantenservice, die zegt tegen mij dat ik m'n SIM maar in een ander toestel moet proberen.

Als ik hier dan lees dat meerdere mensen dit probleem hebben dat lijkt het mij daar niet aan te liggen. (Noch aan het toestel, noch de SIM)

Lekker allemaal... :?

• Prulleman
DennusB schreef op woensdag 17 september 2008 @ 07:21:
I hope so
wat een oplossing zeg..... 8)7
Het lijkt me sterk dat het een hardware probleem is, je zou ook eens kunnen proberen te resetten, te upgraden, instellingen veranderen, instellingen opnieuw laten sturen door t-mobile. etc etc.

ow het werkt niet meer.. laat ik maar een nieuwe kopen.... :/

Strava

• DennusB
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:45:
[...]

wat een oplossing zeg..... 8)7
Het lijkt me sterk dat het een hardware probleem is, je zou ook eens kunnen proberen te resetten, te upgraden, instellingen veranderen, instellingen opnieuw laten sturen door t-mobile. etc etc.

ow het werkt niet meer.. laat ik maar een nieuwe kopen.... :/
Heb ik allemaal geprobeerd, en aangezien ik toch gratis die nieuwe tel kon krijgen :)
Dan maar een nieuwe toch? :)

• netblade

netblade

Sunrise

DennusB schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:11:
[...]

Heb ik allemaal geprobeerd, en aangezien ik toch gratis die nieuwe tel kon krijgen :)
Dan maar een nieuwe toch? :)
Met de kans dat je hetzelfde probleem houdt.
Mij hebben ze ooit ook geheel moeten resetten voordat ik het internet op kwam.
Maar dat is een verhaal uit 2004

• DennusB
  • Niet online
netblade schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:28:
[...]

Met de kans dat je hetzelfde probleem houdt.
Mij hebben ze ooit ook geheel moeten resetten voordat ik het internet op kwam.
Maar dat is een verhaal uit 2004
Dan ga ik ze wel bellen, nu heb ik iniedergeval een nieuwe telefoon gratis :) Altijd leuk !

• Prulleman
DennusB schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:49:
[...]

Dan ga ik ze wel bellen, nu heb ik iniedergeval een nieuwe telefoon gratis :) Altijd leuk !
wat versta jij onder gratis? weer 2 jaar lang minstens het dubbele per maand betalen?
als ze zonder contract verlening een nieuwe telefoon geven is dat idd een mooie oplossing

Strava

• DennusB
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:23:
[...]

wat versta jij onder gratis? weer 2 jaar lang minstens het dubbele per maand betalen?
als ze zonder contract verlening een nieuwe telefoon geven is dat idd een mooie oplossing
Nee 1 jarige verlenging :) Dan is de tel gratis, en gaan mijn kosten omlaag van €19,95 per maand naar €17,00 :)

Best netjes toch?

• Prulleman
DennusB schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:44:
[...]

Nee 1 jarige verlenging :) Dan is de tel gratis, en gaan mijn kosten omlaag van €19,95 per maand naar €17,00 :)

Best netjes toch?
dat is inderdaad niet verkeerd (de nieuwe SIM only abo's zijn ook weer duurder geworden,: 9.95, dus als je relax 150 hebt betaal je maar 12*7= 84 voor de telefoon. Niet gratis maar zeker een goede deal

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:17
Ik hab al sinds zaterdag middag-avond totaal geen bereik meer. Regio Gennep.
Normaal vol bereik, nu totaal niks meer.
Ook met mijn prepaid nummer geen bereikt meer, ook in verschillende telefoons.

Wordt hier nu wel beetje erg moei van.

Edit:
Lijkt wel dat alleen gprs weg is gevallen, als ik meer richting Nijmegen ga, dan heb ik soms alleen umts/hsdpa.
En verder totaal geen gprs... heel erg vreemd. Heb ze net eindelijk gebeld (via vaste telefoon) maar ze kon/mog niet veel over zeggen :?
We wachten maar weer af :|

[ Voor 37% gewijzigd door don spike op 29-09-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:25:
[...]

Hier een Touch Diamond i.c.m. T-Mobile met exact dezelfde problemen. Zit middenin het dekkingsgebied en eerder met mijn Nokia N95 nooit problemen gehad. Nu continue compleet wegvallen van netwerk, omschakelingen tussen G (UMTS) en H (HSDPA) wat niet soepel verloopt. SMS die moeizaam verzonden/ontvangen wordt. Mail ophalen (@home account) gaat niet optimaal. Tijdens het opnemen van een telefoongesprek hoor ik helemaal niets, na ophangen en weer opnieuw bellen weer wel. Tsja, spijtig allemaal. Verwacht wel een financiele tegemoetkoming hierin.
Touch Pro hier, zelfde issue's.
kan op het moment helemaal niet verbinden met internet, HSPDA, als ik m handmatig op gsm+umts 2100 zet, WCDMA of auto/auto. maakt niks uit, geen verbinding emt t-mobile internet mogelijk.
HEEL soms gaan overschakelingen goed.
Zie ook maar heel af en toe een 3G logotje verschijnen.
Moet vaak mijn bandset veranderen, of auto detectie van auto naar wcdma of op gsm etc...heel irritant. zeker 10 keer per dag, op een normale werkdag dat ik BINNEN amsterdam reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin ook steeds meer te ontdekken danzij digitenne die onder mijn vleugels zit want zij werken opperbest mee.

het is jammer dat ik het zelf moet ontdekken, maar de directeur kan een stevige petitie verwachten.

Kan ik het niet als normale burger oplossen dan haal ik de hoogste erbij en ga ik op zakelijk.

Ik ga maar niet aan hun vertellen dat het programma Kassa erg happig is op dat soort dingen als ik de baas wil spreken. Eerst de baas en dan Kassa.

Hier is het gewoon een kwestie van een ordinair dekkingsprobleem en de klacht bestaat al meer dan 2 jaar, maar ze zijn te lui om er iets aan te doen. Ik kan het ook illegaal doen en zelf een antenne maken en repeater.

Ik mag blij zijn als ik GPRS stabiel kan ontvangen. UMTS en HSDPA bestaan niet hier.

Ik begin me er f*cking druk over te maken en ik denk dat ik het contract laat ontbinden en KPN neem.

Ik kan ook heel simpel een rode kaart bij mijn rabobank laten invoeren (machtigingsstop) en dan zullen ze beslist wel bereid zijn te antwoorden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:25:
Ik begin ook steeds meer te ontdekken danzij digitenne die onder mijn vleugels zit want zij werken opperbest mee.
Digitenne heeft geen zak met je GSM signaal te maken, zoals je al eerder verteld is in dit draadje. Digitenne is digitale TV dmv DVB-T en dat staat 100% los van GSM/UMTS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:24:
Afgelopen zondag 28 september bericht gekregen (toch 26 kalenderdagen) dat mijn verzoek tot ontbinding wordt doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plofkotje schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:46:
[...]

Digitenne heeft geen zak met je GSM signaal te maken, zoals je al eerder verteld is in dit draadje. Digitenne is digitale TV dmv DVB-T en dat staat 100% los van GSM/UMTS..
Welke zak?

En of het ermee te maken heeft, bel dan zelf IMHO
Pagina: 1 2 3 4 Laatste