Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:49:
[...]
Volgens antenne bureau is het bereik veel minder! Lastig hoe het nu werkelijk zit. De site zegt:
" In een stad is het bereik kleiner dan op het platteland, omdat er in een stad meer hoge objecten zijn die als obstakel kunnen werken voor het signaal van een antennes. In de stad ligt het bereik van een antenne voor gsm of UMTS tussen de 50 en 1.000 meter, afhankelijk van het gebruik. Op het platteland kunnen afstanden tot 10 kilometer overbrugd worden."
Daar merk ik veel van
"" Je bedoeld dat ze in de stad wel rekening houden met de bezetbaarheid....
Ik heb ze daadwerkelijk minimaal 15 minuten aan de lijn gehad.
Hier op het platteland 2100 meter van de zendmast, maar een bereik dat ver benedenn bud is.
Komt door de N321 die langs de mast loopt. Digitenne liet me weten dat mensen op de N321 masaal gebruik maken van die mast en de masten zijn gelimiteerd, dus het signaal versterken heeft geen zin? Ik denk het namelijk van wel. Ik kan wel bellen, maar het gesprek valt weg. Dus wat overbezet? Ze bedoelen dat de mast te zwak staat afgesteld, dat is even een ander verhaal

Conclusie pessimistisch: Mensen op de N321 kapen mijn signaal weg terwijl ik al aan het bellen ben, dus dat is niet eerlijk. Hoe kan dat als het alleen een bezettingsprobleem is? Waarom kan ik dan wel een verbinding tot stand brengen, maar niet behouden?!
Ik kan me taferelen van oud en nieuw herinneren en dat is inderdaad overbezetting en geen bereik probleem.
Conclusie optimistisch: We moeten wachten tot eind oktober en hopen dat T-mobile minimaal net zoveel inzicht heeft als mij (gewone burger).
GPRS is sateliet tegenwoordig, wist ik ook niet, zei digitenne en die zullen het wel weten, maar waarom heb ik dan geen vol bereik met GPRS op mijn Web'n'Walk stick ??! Onder welke hoek zend de sateliet zijn signaal uit? Als dat boven de 45 graden is geloof ik dat. Dus ik praat met een sateliet die boven Spanje hangt? (ping 1244 ms).
Ik was in mijn vorige posts best gefrustreerd want ik koop een product en ik verwacht dat het goed in orde is. Dit laatste maak ik niet vaak mee als ik eerlijk mag zijn. Verdere details bespaar ik.
Hoe gaat T-mobile dit probleem oplossen? Mijn moeder heeft een brief op de post gedaan en ik heb hem gelezen. De ijspegels hangen eraan, doch is hij beleefd, maar prangent.
Mijn moeder stelt ze de keus.
Ik heb T-mobile al het idee geopperd om alle masten in deze regio op dubbele zendkracht te zetten. Er is hier veel ruis in de omgeving van andere masten en een radiostation alsmede veel verkeer dat belt.
Is T-mobile dan zo dom? Als ik directeur was wist ik het wel, ging direct in conclaaf met digitenne om mijn klanten te behagen. Maar wie ben ik?
Mijn geluk? Ik ben beslist niet dom en ik heb wel inzicht. Ze moeten van goede huize komen om mij te besodemieteren, iets waar ik slecht tegen kan. Zie mijn vorige posts
Idee
Zet in deze regio een extra mobiele mast neer totdat alle troubles over zijn. Als het T-mobile 1000 klanten bespaard is dat wel 1000*minimaal 10 euro per maand is 10.000 euro voor deze regio alleen. Echt, als ik directeur was, of zie ik het echt zo verkeerd
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 07-09-2008 08:10
]