• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45
Aangezien er in het reguliere Topic regelmatig problemen worden gemeld met dit nieuwe toestel leek het DaannO het een goed idee om hiervoor een apart Topic te openen.

Want het is niet alleen maar Diamant dat er blinkt.

Zelf heb ik problemen met de telefoonkwaliteit.
Deze problemen heb ik met 1.35 en nu ook met 1.37 ROM.

Aangezien een aantal mensen wel problemen hebben en een aantal mensen niet wil ik inventariseren of we er een vinger op kunnen leggen.

Over welke problemen heb ik het dan?

Bereik: Regelmatig mis ik gesprekken en zoekt de Diamond naar netwerk.
Geluidkwaliteit: Mensen vinden me regelmatig hees of blikkerig klinken met de Diamond.

S/NROM VersieRadioversieProtocolversieProviderSlechte Belkwaliteit
HT822xx1.37.405.1 WWE1.00.25.0352.26a.25.09HT-Mobile NLJA

Graag zou ik van jullie bovenstaande gegevens ontvangen om te kijken of er een patroon / trend is op te merken in de problematiek

[Voor 10% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 20-06-2008 17:21]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Meneer iCy
  • Laatst online: 02-06 09:41
Hmm dit probleem was er toen ook met de HTC P3300 wat inmiddels is verholpen door de WM6 rom van T-Mobile

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03 09:51
grr je hebt de table structure aangepast :P hier moet je het mee doen

Slechte belkwaliteit: Nog niet
ROM version: 1.35.401.3 WWE
Radio version: 0.93.25.NS26
Protocol version: 52.26.25.09W
Provider: Hi abbo KPN
Band: puur GSM
Regio: Delft

even een editje: ik heb dus nergens nog problemen mee, mijn accutje doet het gewoon 2 dagen met voor mij normaal gebruik :D

[Voor 11% gewijzigd door BradKing op 20-06-2008 22:27]

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
Begint het gezeik dan nu al weer, ik wilde hem gaan bekijken maar houd dit topic toch scherp in de gaten. Wanneer leert men toch van fouten die in het verleden worden gemaakt.

Dat kan ik in elk geval niet begrijpen! (ik wacht wel op de 3g iphone)

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:55

geerttttt

Manisch positief

@-nickx- , Je hebt altijd mensen met problemen en het is altijd zo dat je de mensen met problemen wel hoort en de tevreden mensen niet veel.
Ik heb iig nog niks gehoord qua belkwaliteit problemen, ontvangst is ook niet opvallend slecht e.d.

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-03 09:02
Zal mijn gegevens ook zo even plaatsen.
Ik heb af en toe ook het id dat ik minder bereik heb dan met m'n N73. Echte test komt vanavond.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
geerttttt schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:47:
@-nickx- , Je hebt altijd mensen met problemen en het is altijd zo dat je de mensen met problemen wel hoort en de tevreden mensen niet veel.
Ik heb iig nog niks gehoord qua belkwaliteit problemen, ontvangst is ook niet opvallend slecht e.d.
Nee dat klopt, zo zit de mens in elkaar he! Ik ben soms ook zo absoluut. Het probleem is dat ik ook de Tytn2 heb gehad en ook deze problemen toen ondervond. Dat wil zeggen mensen mij blikkerig hoorde en ik hun ook niet zo helder.

De iPhone daarin tegen doet het perfect nooit langzaam, alleen ach daar zijn natuurlijk ook weer hoop andere dingen over te noemen... het hoeft ook geen battle te worden : ) voor mij niet iig.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• badflower
  • Laatst online: 30-05 07:30
Slechte belkwaliteit: Nee, erg goed juist, ook bij Elite en HTC 1.35 ROM
ROM version: 1.37.405.1 WWE
Radio version: 1.00.25.03
Protocol version: 52.26a.25.09H
Provider: T-Mobile Relax
Band: 3G
Regio: Rotterdam

Anoniem: 2356

mijn voornaamste probleem is eigenlijk dat mijn batterij in no-time leeg is..
Heb de NL versie van de eerst levering.
Bij totaal half uurtje bellen, paar smsen, enkele keer weer opvragen en een half uurtje spelletjes spelen (braintraining) is t wel gedaan..
Als iemand tips oid heeft dan hoor ik t graag!

Slechte belkwaliteit: Nee
ROM version: 1.35.404.4 NLD
Protocol version: 52.26.25.09H
Provider: T-mobile Relax
Band: staat op auto (kan ook kiezen uit GSMofWCDMA maar heb m op auto laten staan)
Regio: Groningen

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 20-06-2008 18:51]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
Anoniem: 2356 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:46:
mijn voornaamste probleem is eigenlijk dat mijn batterij in no-time leeg is..
Heb de NL versie van de eerst levering.
Bij totaal half uurtje bellen, paar smsen, enkele keer weer opvragen en een half uurtje spelletjes spelen (braintraining) is t wel gedaan..
heb je continue je verbindingen open staan?

you had me at EHLO

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 23:20
Voor de volledigheid zet ik hier de opnamen ook nog even neer die ik eerder al gepost had: TD-er in "HTC P3700 Touch Diamond (deel 3)"

Opname 1 - gewoon alleen toestel gebruikt
Opname 2 - met Bluetooth headsetje en telefoon in de hand
Opname 3 - met gewone DECT telefoon Het signaal van deze telefoon moet ook eerst gedigitaliseerd worden door dezelfde SPA-3102 als waar de buitenlijn op zit.
Opname 4 - Nu met mijn Telfort sim in mijn oude Nokia 6680
Opname 5 - met een SIM van vodafone (prepaid sim van mijn vriendin)
IMHO is kwaliteit via Vodafone aanzienlijk beter, kortom het ligt aan de combinatie TD en Telfort of TD en sim van Telfort.

ROM versie:	1.35.404.4 NLD
ROM datum:	30/05/2008
Radio versie:	0.93.25.NS26
Protocolversie:	52.26.25.09W

HT822GNxx1.35.404.4 NLD0.93.25.NS2652.26.25.09WTelfort NLJA

edit:
Regio Groningen-stad trouwens.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

foutje

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 20-06-2008 18:54]

TheNymf schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:49:
[...]

heb je continue je verbindingen open staan?
Nope, deze staan uit. In advanced config ook ingesteld dat ie na 5 minuten automatisch de verbinding met T-mobile internet moet afsluiten. Ook met dat programma 3 vd 4 power save opties aan staan (alleen sd-memory power save niet aan).

Ik zie een verschil in de 'protocolversie'

bij mij is die H en bij jou W.
Enig idee wat dat betekent?

• TD-er
Anoniem: 2356 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:52:
Ik zie een verschil in de 'protocolversie'

bij mij is die H en bij jou W.
Enig idee wat dat betekent?
Geen idee, maar ik zag nog een veel groter verschil in de radio-versie en dat lijkt me de grotere boosdoener in dit geval.
De protocol-rom zal waarschijnlijk dingen als USB, WiFi en Bluetooth beheren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Ik heb dezelfde radio versie voor zover ik kan zien, met de nieuwe engelse en aziatische ROM's zit er idd wel een groot verschil tussen.

Anoniem: 117563

TD-er schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:50:
HT822GNxx1.35.404.4 NLD0.93.25.NS2652.26.25.09WTelfort NLJA
Idem idem!

Zie bij mij ook inderdaad Protocol met een W staan, niet met een H. Is dit normaal voor de standaard NL ROM, of zijn er mensen met een NL ROM die protocol met een H hebben?

ik dus!
Hoe lang gaat jullie accu mee met wat voor verbruik?

[Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 20-06-2008 19:06]

• TD-er
Anoniem: 2356 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:05:
ik dus!
Hoe lang gaat jullie accu mee met wat voor verbruik?
Mijn accu heb ik nog niet leeggetrokken, maar gisteren bijvoorbeeld rustig dagje, net als vandaag.
Beetje Route66 getest, zo'n 40-50 mins gebeld totaal, af en toe de mail vanaf de bank (via WiFi) bekeken, een paar webpagina's, een paar foto's genomen.
Nu is de accu zo'n beetje half leeg (4 van de 10 streepjes nog over bij het power-overzicht in Windows)
Let wel, dit is dus sinds gisteren ochtend, 8 uur.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:07

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wat ik ondervind is een achterkant die niet goed sluit. Let hier goed op in de winkel, want ze zijn dus in omloop. Degene die ik meekreeg als ik hem om wilde ruilen had het ook namelijk.

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
ROM version: 1.37.405.1 WWE
Protocol version: 52.26a.25.09H
Provider: Vodafone
Band: GSM/UMTS/HSDPA
Regio: Uden

[/quote]

verder ook geen problemen met mijn HTC TD :)

TD-er schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:19:
[...]

Mijn accu heb ik nog niet leeggetrokken, maar gisteren bijvoorbeeld rustig dagje, net als vandaag.
Beetje Route66 getest, zo'n 40-50 mins gebeld totaal, af en toe de mail vanaf de bank (via WiFi) bekeken, een paar webpagina's, een paar foto's genomen.
Nu is de accu zo'n beetje half leeg (4 van de 10 streepjes nog over bij het power-overzicht in Windows)
Let wel, dit is dus sinds gisteren ochtend, 8 uur.
Tering, dan is er denk ik echt iets mis met die van mij...ik heb ongeveer hetzelfde gedaan denk ik en red het daarmee zo'n 12u...

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 07:11
De standyby tijd van mijn TD daalt ook drastisch. Heb toenet bijvoorbeeld hardSPL erop gezet/+ hard reset na de telefoon volledig opgeladen te hebben. Mijn telefoon gaf toen een lading van 40% aan :X
Hopelijk is het een softwarematig probleem. Ben nu aan het updaten naar een nieuwere ROM die een langere standbytijd zou hebben.. i'll keep you updated!.

Had hiervoor een NL touch diamond met de 1.35 firmware.

kenny89 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:40:
De standyby tijd van mijn TD daalt ook drastisch. Heb toenet bijvoorbeeld hardSPL erop gezet/+ hard reset na de telefoon volledig opgeladen te hebben. Mijn telefoon gaf toen een lading van 40% aan :X
Hopelijk is het een softwarematig probleem. Ben nu aan het updaten naar een nieuwere ROM die een langere standbytijd zou hebben.. i'll keep you updated!.

Had hiervoor een NL touch diamond met de 1.35 firmware.
Daar ben ik erg benieuwd naar!!!
Het is een beetje love it-hate it nu...vind m fijn om mee te werken, meeste dingen die ik wil kunnen en gaan ook best soepel. Alleen die batterijduur nu is echt idioot. Ga zo maar eens een harde reset ertegenaan gooien en dan niks installeren en kijken hoe die t morgen volhoudt na een nachtje aan de lader...

• k5052
Geflashed naar een nieuwere firmware. Telefoon een nachtje aan de lader gehangen (6 uur) maar is nog niet volledig opgeladen :| . (70 procent vol)

edit: heb nu het toestel uitgezet en weer aan de lader gehangen, ledring geeft nu meteen een volle lading aan.

[Voor 28% gewijzigd door k5052 op 21-06-2008 08:07]

Anoniem: 264904

Het opladen van de TD duurt mij bij 1.5 uur dan is hij vol, heel verschillend met de ervaringen hier

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Provider: T-Mobile
Band: GSM/GPRS/UMTS

Geen problemen hier en al met meerdere mensen gebeld. Alleen de batterij mag wel wat langer mee gaan, maar goed, we wachten maar op de grotere batterij. De 4800mAh voor de CompactIV geeft hoop :)

Edit: Trouwens een ROM datum van 30-05-2008, dit maakt vast verschil, want de Aziatische was van 10-06-2008.

[Voor 8% gewijzigd door Ex Nunc op 21-06-2008 14:08]

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:10
ROM datumROM VersieRadioversieProtocolversieProviderSlechte Belkwaliteit
05/30/081.35.404.4 NLD0.93.25.NS2652.26.25.09HVodafoneNee

Bellen gaat perfect. (ontvangst beter dan mijn N95 {deze was wel met T-mobile})
Batterij gaat heel lang mee.
Maandag avond opgeladen, daarna veel mee gespeeld en gebeld, en donderdag avond opgeladen (om te voorkomen dat ik vrijdag zonder stroom zou zitten) op dat moment was de batterij nog +/- 30%

Ik heb een originele HTC Touch Diamond, met daarbij een los Vodafone Abonnement (dus geen simlock of iets dergelijks erop).

[Voor 26% gewijzigd door knoore op 21-06-2008 15:40]

Ex Nunc schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:05:
Band: GSM/GPRS/UMTS

Geen problemen hier en al met meerdere mensen gebeld. Alleen de batterij mag wel wat langer mee gaan, maar goed, we wachten maar op de grotere batterij. De 4800mAh voor de CompactIV geeft hoop :)

Edit: Trouwens een ROM datum van 30-05-2008, dit maakt vast verschil, want de Aziatische was van 10-06-2008.
Waar heb je dat gevonden van die 4800mAh?

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:10
Anoniem: 2356 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:39:
[...]

4800mAh lijkt me een beetje overkill.... de huidige is 900mAh dat is meer dan 5 keer zoveel.

knoore schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:38:
ROM datumROM VersieRadioversieProtocolversieProviderSlechte Belkwaliteit
05/30/081.35.404.4 NLD0.93.25.NS2652.26.25.09HVodafoneNee

Bellen gaat perfect. (ontvangst beter dan mijn N95 {deze was wel met T-mobile})
Batterij gaat heel lang mee.
Maandag avond opgeladen, daarna veel mee gespeeld en gebeld, en donderdag avond opgeladen (om te voorkomen dat ik vrijdag zonder stroom zou zitten) op dat moment was de batterij nog +/- 30%

Ik heb een originele HTC Touch Diamond, met daarbij een los Vodafone Abonnement (dus geen simlock of iets dergelijks erop).
Daar snap ik dus echt geen zak van..bij mij haalt ie vandaag na een harde reset wel iets meer dan eerst maar nog steeds is ie halfvol nog maar nu (vanochtend 0800u van de lader)

Als ik de instellingen voor de band moet aanpassen moet ik dan bij instellingen-->telefoon-->band alleen de bovenste op gsm zetten ipv wcdma of ook daaronder een van de combinaties kiezen? (en zo ja welke...)

• GKW
  • Laatst online: 11-02 13:01
Alleen de bovenste op GSM zetten is voldoende

• k5052
Heb vandaag een vervangende batterij , opgeladen en hij geeft nu een volle 100%. Was vanmiddag om 3.00 klaar met opladen en nu is die nog steeds 100% (10 minuten bellen, gsm/ rest uit , 5 smsjes)
Hopelijk kan ik het thuis ook gewoon weer opladen zonder problemen. Ik verdenk toch echt de telefoon zelf of de lader. Mijn oude batterij heb ik namelijk in een andere diamond gestopt en die gaf 100% aan (mijn oude telefoon gaf 75% aan)

Inmiddels is deze ookal weer leeg na een update van ROM. Ik denk toch echt dat het deels aan de ROM update ligt. Voor de rest heb ik nu een andere USB charger , aangezien ik vanmiddag mijn toestel ook met een andere oplader heb opgeladen (adapt htc lader) en het toestel bijna niet warm werd. Als ik mijn toestel namelijk aan mijn PC of htc charger leg wordt mijn toestel loeiheet 8)7

edit: Het toestel is nu al opgeladen dmv een andere usb oplader + originele usbkabel.. toestel is niet warm en tevens helemaal vol. Thuis nog even geprobeerd met een andere lader (usb lader + htc kabel) en daarmee krijg ik mijn batterij max op 80% na 4 uur laden terwijl het toestel uit staat.)
edit2: even een overzicht van mijn problemen + exacte software gegevens etc...

ROM version: 1.37.707.1 WWE
Protocol version: 52.26a.25.09W
Band: GSM

Probleem 1: Batterij kan niet worden opgeladen tot 100%. Verder heb ik last van plotselinge drops van de batterij. Het rare is dat mijn toestel wel een 'fully charged ring' laat zien. Als ik mijn telefoon dan aanzet en in Windows check hoeveel de batterij is opgeladen, geeft de batterij indicator 75% tot 80% aan.
Het is mij vanmiddag wel gelukt om een batterij tot 100% op te laden , dat was door de batterij te vervangen en die op te laden in mijn toestel dmv een 3rd party adapter. (adapt htc mini usb adapter , 110/220hz , 1A out, dus hetzelfde als de originele lader) Tijdens het opladen ben ik erachtergekomen dat de achterkant van het toestel veel minder warm wordt dan met de originele lader.

Probleem 2: Het geluid van mijn toestel is duidelijk niet in orde. Audio valt in Windows op de x aantal seconden/minuten weg en komt na x aantal seconden/minuten. Ik hoor telkens een klein 'kraakje' als de audio weer 'actief' is. Het is me eerst in de HTC mp3speler/WMP veel opgevallen, geen 1 liedje draaide fatsoenlijk af, dacht eerst dat het mijn mp3'tjes lag, maar het er vele geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Daarna heb ik dus het geluid van de touchscreen taps aangezet zodat ik precies bij elke 'tik' kon horen of mijn audio nog intact was. En dit bevestigde dat mijn audio spontaan wegvalt. Doormiddel van volume toetsen krijg ik de audio ook niet terug , hoe hoog of laag ik het volume ook zet. Tevens geld dat ook voor zowel het systeem als belvolume.

Probleem 3:Toenet heb ik nog geprobeerd te internetten , en het viel me opeens op dat mijn Diamond geluid/ maakte wanneer er signalen werden verstuurd. Ik krijg dus over de speaker geluiden te horen die het best vergelijkbaar zijn het geluid dat je hoort als je een telefoon vlakbij onbeschermde speakers houdt wanneer de telefoon signalen ontvangt/verstuurd.

offtopic:
Dit is mijn tweede diamond al. De eerste ging terug vanwege een niet goed sluitende achterkant en backlight 'leakage' . Maandag een diamond gehaald en woensdag teruggebracht voor een vervangend exemplaar. De winkel waar ik mijn diamond heb gehaald heeft ze nu niet meer op voorraad, dus als ik een nieuwe wil, moet ik wachten of laten reparen dat nog langer duurt.. Ik begin mijn iPhone steeds meer te missen..

[Voor 98% gewijzigd door k5052 op 22-06-2008 00:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 177731

Mijn toestel lijkt wel een kopie van dat van kenny89... exact de zelfde problemen.

Band: GSM

Maar dus wel een totaal andere ROM. Zou het een hardwarefout zijn?

[Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 177731 op 22-06-2008 02:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-04 16:12

scorched

Maximum Overdrive

Band: UMTS / HSDPA

Ik heb hem nu al een tijdje en heb echt bijna nergens last van. Enige problemen die ik ervaar zijn dat de accuduur niet al te lang is, wel ruim een dag, krap 2 dagen en dat de data verbinding regelmatig verdwenen is. Het laatste schijnt wel vaker voor te komen met T-Mobile. Verder heb ik geen dingen zoals een trage telefoon, ook niet met touchflo of wat dan ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

@scorched: Da's vreemd, bij mij valt de dataverbinding eigenlijk nooit weg (Utrecht stad). Verder hebben we exact dezelfde ROM dus dan ga ik steeds meer aan een hardwareprobleem denken. Of zou HTC sjoemelen met de nummering van de firmware en verschillende ROMS met hetzelfde nummer hebben uitgebracht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 22:02

vr6-only

Blub Blub

Ik heb maar 1 probleem en dat is de geluidskwaliteit.

Zo te zien hebben alleen KPN klanten er last van. Dit is ook bevestigd door GSMWEB en Algebeld.
Tevens ondervinden klanten met een Nokia N serie ook problemen met dezelfde provider.

Ik hoop dat het binnenkort opgelost wordt, want ik word er niet goed van!
Ik heb verder niets aan mijn TD gedaan. ROM is de 1.34.xxx serie.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 262019

Heb de TD nu 1,5wk.... Vind het apparaat niet echt snel te noemen. Mjin oude Mio168 is veel sneller. Dan bedoel ik ook het navigeren door de windows_mobile menus. Ga nog wel tweaken, maar dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn. Vind het tot nu toe wel een teleurstellend toestel.
Zet ik de TouchFlow3D uit, dan gaat de snelheid met sprongen vooruit.
1) Achtergrond verlichting valt steeds terug naar de instelling: 10sec. Heb gebeld met de helpdesk en die liet mij soft-resetten, weer opnieuw aanvinken, enz... maar het hielp niet. Blijkt achteraf te komen door de toetsenblokkering. Stel ik het in op bijv. 1 min en druk daarna op (rechts-onder) toetsenblokkeren, en daarna de-blokkeren, dan staat het weer op 10 sec ! (Schijnt een bekend probleem te zijn.. maar blijkbaar niet bij de helpdesk)
2) Toestel wordt bij opladen en gebruik wel opvallend warm.
3) Accu is snel leeg. Hele nacht laden.. dan is ie bij (voor mij..) normaal gebruik aan het eind van de middag leeg. (beetje internetten, paar keer mail halen, drie telefoongesprekjes van 2 min..)
Het is mij opgevallen, dat als ik het toestel uit doe en dan s'nachts ga laden, dan blijkt s'morgens het laad-lampje nogsteeds te knipperen! Doe ik daarna het toestel aan (met lader en kabel er nogsteeds aan..) dan gaat het lampje na ongeveer een minuut wel constant branden (accu vol indicatie) Vraag mij af na hoeveel laad-tijd deze accu vol zou moeten zijn.
4) Ondanks het invullen van een bleutooth-id , geeft het toestel de naam van apparaat-id door via bleutooth..
5) Heb je het toestel via de toets rechts-onder geblokkeerd en wil je weer de-blokkeren, dan licht het scherm slechts gedimd op... in het buitenlicht zie je dan niet waar je op het scherm moet drukken om te bevestigen.

Vooralsnog zou HTC met spoed moeten werken aan een gratis (NL) update. Zeker nu het toestel met zoveel 'tamtam' is gelanceerd...!! HTC denk aan uw goede naam !

:'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oester83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
a) toestel wordt zeer warm bij opladen en gebruik tegelijk

b) hij toont niet alle nieuwe berichten, je moet echt uit de touch flo om naar de berichten te gaan en te kijken naar nieuwe berichten of oudere nieuwe berichten

c) hij maakt geen geluid bij het ontvangen van berichten terwijl de config wel juist staat en hij niet op stil staat

d) wifi connecten is me nog niet gelukt ... ( moet wel settings checken , maar dit toch wel automatisch mogen)

e) misschien ligt het aan mij maar scrollen door heen men "shortcut" mensen gaat alles behalve gemakkelijk

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-er
Vandaag naar mijn ouders geweest en op de terugweg kwamen we erachter dat we iets vergeten waren, dus auto net buiten Borger langs de weg gezet en geprobeerd te bellen. Totaal geen ontvangst. helemaal niets, totaal niet mogelijk om te bellen.
En dat ongeveer 200m voorbij de dorpsgrens van een dorp van zo'n 20k inwoners (dat ik bij mijn ouders vrijwel geen ontvangst heb in Buinen (postcode 9528 voor wie het wil opzoeken, dus niet NieuwBuinen) kan ik me iets bij voorstellen)
Pas vanaf Gieten had ik weer contact met het KPN netwerk, maar bellen kon nog niet. Binnen Groningen kon ik weer bellen.
Gesprekken duren ook bijna 2x zo lang, omdat je alles loopt te herhalen. Ik hoop echt dat de KPN hier serieus naar gaat kijken, want dit kan echt niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 265770

Band: GSM/UMTS/HSDPA
Regio: Gouda

Ik heb problemen met de TouchFlo muziekspeler:
  • Nummers binnen een album worden door elkaar gegooid.
  • Album art wordt niet weergegeven.
Beide punten zijn geen probleem in WMP Mobile. Ik zou WMP graag gebruiken, maar als ik de aan/uit toets indruk om het toestel te blokkeren, stopt WMP met afspelen!
Ik heb wel alvast een mailtje naar HTC Support afgevuurd, kijken wat daarvan komt...

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Anoniem: 2356 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Volgens mij staat dat hier

Gaat iig over de MDA IV, dus weet niet zeker of het over de Compact IV gaat.

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

Ex Nunc schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:31:
[...]

Volgens mij staat dat hier

Gaat iig over de MDA IV, dus weet niet zeker of het over de Compact IV gaat.
Nee, die past niet, is een ander formaat.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 177731 op 23-06-2008 01:32]

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 22:07
De MDA IV is een andere telefoon helaas. Deze 2200mAh is misschien wel een oplossing..

• GKW
  • Laatst online: 11-02 13:01
TD-er schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:06:
Vandaag naar mijn ouders geweest en op de terugweg kwamen we erachter dat we iets vergeten waren, dus auto net buiten Borger langs de weg gezet en geprobeerd te bellen. Totaal geen ontvangst. helemaal niets, totaal niet mogelijk om te bellen.
En dat ongeveer 200m voorbij de dorpsgrens van een dorp van zo'n 20k inwoners (dat ik bij mijn ouders vrijwel geen ontvangst heb in Buinen (postcode 9528 voor wie het wil opzoeken, dus niet NieuwBuinen) kan ik me iets bij voorstellen)
Pas vanaf Gieten had ik weer contact met het KPN netwerk, maar bellen kon nog niet. Binnen Groningen kon ik weer bellen.
Gesprekken duren ook bijna 2x zo lang, omdat je alles loopt te herhalen. Ik hoop echt dat de KPN hier serieus naar gaat kijken, want dit kan echt niet.
Hoe had je de instellingen van de band staan?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:03
ROM versie: 1.35.404.4 NLD
ROM datum: 05/30/08
Radio versie: 0.93.25.NS26
Protocolversie: 52.26.25.09H
Provider: Ik heb Debitel Telfort, maar dat valt nu onder NL KPN Debitel

Belkwaliteit --> GOED. Heb meerdere malen gevraagd of mensen mij goed verstaan, antwoord: jazeker!
Snelheid telefoon --> GOED (zonder enige tweaks, waar ik niet aan ga beginnen ook, daar ben ik geen held in, en het is blijkbaar niet nodig voor mij...)

[Voor 61% gewijzigd door Sleehond op 23-06-2008 11:56]

nog een probleem tegengekomen, mag hier ook wel tussen denk ik:

Is het iemand als opgevallen dat de tekstgrootte van SMS schrijven zichzelf reset naar maximaal groot als je bij een binnengekomen sms op beantwoorden klikt?
Heel irritant, normaal heb ik m ingesteld via settings-->scherm-->tekstgrootte op de middelste en dan kan je precies een smsje in je scherm lezen en schrijven.
Echter het resetten is behoorlijk irritant!
iemand dit al tegengekomen of een oplossing!??

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:21
Ik wil wel mijn bevindingen posten, maar waar vind ik de radio versie (etc)?

Zit nu op Vodafone, met een 1.35 NL firmware en heb geen problemen met slecht geluid aan de ontvangende kant.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Anoniem: 262019

Anoniem: 262019 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:53:
Heb de TD nu 1,5wk.... Vind het apparaat niet echt snel te noemen. Mjin oude Mio168 is veel sneller. Dan bedoel ik ook het navigeren door de windows_mobile menus. Ga nog wel tweaken, maar dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn. Vind het tot nu toe wel een teleurstellend toestel.
Zet ik de TouchFlow3D uit, dan gaat de snelheid met sprongen vooruit.
1) Achtergrond verlichting valt steeds terug naar de instelling: 10sec. Heb gebeld met de helpdesk en die liet mij soft-resetten, weer opnieuw aanvinken, enz... maar het hielp niet. Blijkt achteraf te komen door de toetsenblokkering. Stel ik het in op bijv. 1 min en druk daarna op (rechts-onder) toetsenblokkeren, en daarna de-blokkeren, dan staat het weer op 10 sec ! (Schijnt een bekend probleem te zijn.. maar blijkbaar niet bij de helpdesk)
2) Toestel wordt bij opladen en gebruik wel opvallend warm.
3) Accu is snel leeg. Hele nacht laden.. dan is ie bij (voor mij..) normaal gebruik aan het eind van de middag leeg. (beetje internetten, paar keer mail halen, drie telefoongesprekjes van 2 min..)
Het is mij opgevallen, dat als ik het toestel uit doe en dan s'nachts ga laden, dan blijkt s'morgens het laad-lampje nogsteeds te knipperen! Doe ik daarna het toestel aan (met lader en kabel er nogsteeds aan..) dan gaat het lampje na ongeveer een minuut wel constant branden (accu vol indicatie) Vraag mij af na hoeveel laad-tijd deze accu vol zou moeten zijn.
4) Ondanks het invullen van een bleutooth-id , geeft het toestel de naam van apparaat-id door via bleutooth..
5) Heb je het toestel via de toets rechts-onder geblokkeerd en wil je weer de-blokkeren, dan licht het scherm slechts gedimd op... in het buitenlicht zie je dan niet waar je op het scherm moet drukken om te bevestigen.

Vooralsnog zou HTC met spoed moeten werken aan een gratis (NL) update. Zeker nu het toestel met zoveel 'tamtam' is gelanceerd...!! HTC denk aan uw goede naam !

:'(
Vandaag belde HTC zelf spontaan naar mij terug. Aangegeven dat de klachten er nog zijn, ondanks een hard-reset. Mag het toestel nu als 'DOA' terugzenden via GSMWEB.NL.
(Blijkt dat GSMWEB.NL niet meewerkt !! ondanks wetgeving!!) HTC heeft mij nu aangeboden het toestel op te halen. (via eurotwice.be).
Super service van HTC ! en .... slechte service van GSMWEB.NL !!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:09

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 262019 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:04:
[...]

Vandaag belde HTC zelf spontaan naar mij terug. Aangegeven dat de klachten er nog zijn, ondanks een hard-reset. Mag het toestel nu als 'DOA' terugzenden via GSMWEB.NL.
(Blijkt dat GSMWEB.NL niet meewerkt !! ondanks wetgeving!!) HTC heeft mij nu aangeboden het toestel op te halen. (via eurotwice.be).
Doe een shop review.

http://www.robertwebbe.nl

• TD-er
running man schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:10:
[...]

Hoe had je de instellingen van de band staan?
Netwerk zoeken automatisch en bij het tabje band heb ik type netwerk op GSM staan. GSM/UMTS-band staat op auto.

Trouwens nog steeds geen reactie van Telfort, noch HTC gehad over de spraakkwaliteit.

Anoniem: 180282

Woensdag brengt een collega een diamond mee uit Duitsland voor mij.
Staat de Nederlandse taal daar op ?
Kan ik kiezen welke ROM-versie ik installeer ?

Ik heb momenteel een N95, dit is mijn eerste windows toestel, ben nieuwsgierig...

Anoniem: 262019 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:04:
[...]

Ik heb een koptelefoon bij GSMWEB besteld voor m'n Diamond... staat bij dat er 6 maanden fabrieksgarantie op zit... Dat is ook absolute onzin.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03 09:51
Anoniem: 180282 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:51:
Woensdag brengt een collega een diamond mee uit Duitsland voor mij.
Staat de Nederlandse taal daar op ?
Kan ik kiezen welke ROM-versie ik installeer ?

Ik heb momenteel een N95, dit is mijn eerste windows toestel, ben nieuwsgierig...
dit hoort dus niet hier thuis maar in het algemene topic, hier.

Anyways: ja de taal staat erop, maar om het te activeren zal je een registry edit moeten doen
En euhm ja maar daarvoor zou ik eerst even het algemene topic doorlezen en xda forums googlen.

Naast mijn andere opmerkingen over de muziekspeler, vind ik het geluid heel slecht. Het klinkt blikkerig en ver af. Ik heb de RC E100 koptelefoon, met Sony Ericsson in-ear dopjes van mijn vorige telefoon. De equalizer staat op Normaal en Aan.

Wat zijn jullie ervaringen met de muziekspeler en het geluid?

Anoniem: 265979

Beste Mensen,

Ik heb het toestel nu sinds 11 juni in mijn bezit en het bevalt mij wel prime.

Ik heb alleen twee kleine probleempjes.

het eerste is de accu die snel leegloopt, maar dat is een bekend probleem.

Het tweede is dat de audio kwaliteit bij het luisteren van Mp3tjes bizar slecht is. Mijn nokia 6131 heeft nog beter geluid. Als ik de EQ uit heb staan klint het heel erg blikkerig. Mijn vriendin heeft het toestel ook en bij haar is het geluid wel normaal.
Nu heeft het broertje van mijn vriendin gister het toestel binnen gekregen en ook bij hem is het geluid slecht. Is hier nog wat aan te doen?? Ik luister toch wel regelmatig naar muziek en radio op mijn telefoon en moet nu noodgedwongen alsnog mijn nokia daarvoor gebruiken en heb dit liever met mijn Diamond.

• TD-er
Zonet even naar een Telfort winkel gegaan hier in de stad.
Ze hebben daar een nieuwe SIM voor me aangemeld (USIM), maar dat mocht niet baten. De belkwaliteit is nog steeds niet om over naar huis te schrijven.
Hopen dat Telfort/KPN/HTC tot een oplossing kunnen komen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:23
Ik heb ook sinds een paar dagen (weet niet of ht vanaf het begin is, heb telefoon net een krappe week), maar dat mensen zeggen dat ik verkouden klink en ook echt vragen of ik last van mijn keel heb (dat is met collega's die via het KPN netwerk bellen). Een vriend van me heeft Vodafone en gaf aan dat ik stotterde, erg appart en vervelend.

Slechte belkwaliteit: Ja
Band: Auto

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 265979 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:03:
Het tweede is dat de audio kwaliteit bij het luisteren van Mp3tjes bizar slecht is. Mijn nokia 6131 heeft nog beter geluid. Als ik de EQ uit heb staan klint het heel erg blikkerig. Mijn vriendin heeft het toestel ook en bij haar is het geluid wel normaal.
Nu heeft het broertje van mijn vriendin gister het toestel binnen gekregen en ook bij hem is het geluid slecht. Is hier nog wat aan te doen?? Ik luister toch wel regelmatig naar muziek en radio op mijn telefoon en moet nu noodgedwongen alsnog mijn nokia daarvoor gebruiken en heb dit liever met mijn Diamond.
Ik denk dat het hierdoor komt, heb het ook in het gewone topic gepost maar bedacht me dat het eigenlijk hier thuis hoort:

Volgens mij heb ik een "leuke" bug gevonden die nog niet in dit topic voorbij gekomen is. Ik was ineens alle bass in mijn muziek kwijt. Dit komt door de Audio Booster. :)
  • Muziek luisteren via je headphone met de Audio Booster aan
  • Je headphone eraf halen en erna weer op
  • Weg is de bass...
En hoe kun je het fixen?
  • Muziek stoppen
  • Audio Booster uitzetten. Dus settings opslaan niet op het kruisje drukken! (headphone aangesloten)
  • Muziek afspelen en voila: weer bass! :9
  • Je kúnt dan eventueel weer Audio Booster gebruiken als je dat wilt, maar ik blijf er vanaf.. :/

Website

Anoniem: 188434

De problemen met KPN ontvangst icm HTC toestellen lijkt wel iets beruchts te worden.
Ik heb mijn HTC TyTN (eerste generatie) naar eurotwice gestuurd.

Ik heb zwaar het idee dat de combinatie HTC / KPN netwerk zorgt voor problemen als je de bandkeuze op auto hebt staan. Ook nu dus blijkbaar met de Diamond.

Bij mij (alleen binnenshuis) gaat het ongeveer zo:

3G netwerk slecht bereik, toestel gaat zoeken (of zou dit moeten doen) en moet schakelen naar GSM. Vervolgens vindt het apparaat het 3G netwerk weer en gaat terug schakelen naar 3G. Apparaat beoordeelt het 3G signaal weer als te slecht en schakelt weer naar GSM. En zo 'ping-pongt' mijn toestel door de netwerken. Gevolg: batterij wordt supersnel leeg gezogen door het continue scannen van netwerken en veel gemiste gesprekken.

Soms zoekt het toestel helemaal niet na geen bereik en 'vergeet' te schakelen naar GSM. Pas op het moment dat je wil bellen 'realiseert' het toestel dat het geen bereik heeft (blijk je al uren onbereikbaar te zijn :( )

Oplossing is uiteraard handmatig het toestel vast te zetten op GSM maar daar heb je verdorrie toch geen UMTS toestel voor. Probleem ligt uiteraard bij KPN en het slappe UMTS signaal maar het toestel moet toch een beetje knap kunnen schakelen!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49
Anoniem: 2356 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:41:
nog een probleem tegengekomen, mag hier ook wel tussen denk ik:

Is het iemand als opgevallen dat de tekstgrootte van SMS schrijven zichzelf reset naar maximaal groot als je bij een binnengekomen sms op beantwoorden klikt?
Heel irritant, normaal heb ik m ingesteld via settings-->scherm-->tekstgrootte op de middelste en dan kan je precies een smsje in je scherm lezen en schrijven.
Echter het resetten is behoorlijk irritant!
iemand dit al tegengekomen of een oplossing!??
Je kan via het 'draaiwiel' de tekengrootte in de SMS applicatie aanpassen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• dennisenelise
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik heb ook de bekende problemen met de ontvangst aan de ander kant (echt ontzettend slecht geluid bij de ontvanger). Ik hoop dat er snel een oplossing komt anders ga ik voor een ander netwerk of een ander toestel.

Slechte belkwaliteit: Ja
Provider: Telfort/KPN
Band: Auto?handmatig (beide geprobeert)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:21
hmm dit vind ik wel minder deze berichten, ben juist overgestapt van Vodafone naar KPN...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 14:12
Mijn TD NL 1.35 gisteren opgehaald.

Het toestel was redelijk in gebruik. Alleen heb ik niet alle opties uitgeprobeerd en heb het toestel direct geupdate naar 1.37 WWE. Dit dus ZONDER Hard-SPL te installeren. De update werkte direct out of the box bij het runnen van de update en ik kreeg een WWE interface te zien met idd versie 1.37 in het scherm onderin bij het opstarten.

Het toestel is iets sneller geworden. Echter, mijn camera doet het niet. Als ik de camera opstart krijg ik een exception die veroorzaakt wordt door "Device.exe", de camera gaat wel door met opstarten. De camera start op en ik zien enkel een zwart beeld. Als ik het scherm aanraak zie ik de controls van de camera en kan ik de instellingen wijzigen. Alleen is er dus geen enkel beeld op het scherm en neemt ie geen foto's.

Ik weet niet waar dit aan ligt omdat ik in de 1.35 versie de camera nog niet had uitgeprobeerd dus:

- Camera werkte in 1.35 NL al niet.
- Camera werkt niet meer vanwege de update naar 1.37 WWE.
- Camera werkt niet meer omdat de taal is veranderd.

Ik heb de storage ook gereset (settings --> clear storage) maar ik zie in mijn storage nog steeds de map "My documents" met daaronder de folders "Mijn afbeeldingen" enz. Ik dacht dat de camera misschien naar deze map verwijst en vanwege het taalverschil crasht. Ik snap dus niet waarom die Nederlandse mappen daar nog staan na het clearen van de storage.

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 10:44

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Nou hierbij mijn Sync probleem:

Ik heb thuis XP met activesync 4.5 en op m'n werk Vista met hetMobile device center.
Nu krijg ik de laatste tijd alleen maar meldingen: "activesync heeft een probleem gevonden op het bureaublad"
Raar, want ik sync niets van m'n bureaublad. Alleen mijn agenda en contactpersonen.

Zijn er meer mensen die dit hebben, of een oplossing?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Kassad schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:49:
[...]

Je kan via het 'draaiwiel' de tekengrootte in de SMS applicatie aanpassen.
Dat is erg handig! Goed om te weten!
Blijft vreemd dat ie zelf een andere grootte bedenkt dan soms..

Ten slotte zit ik dus nog met twee problemen:
Batterij écht snel leeg. (heb nu gprs auto attach uitstaan en de band op GSM, dat scheelt wel iets maar de accu is eind van de dag echt leeg met uurtje bellen, max 10 smsen en een half uurtje klooien)
En ook heel irritant: soms reset het toestel vanzelf de 'geef herinnering / geef SMS weer op scherm' instelling. Dan hoor ik t geluidje etc en wacht tot op t scherm iets verschijnt maar nada...Ook met wekker uitzetten erg irritant.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49
Anoniem: 2356 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:38:
[...]

Dat is erg handig! Goed om te weten!
Blijft vreemd dat ie zelf een andere grootte bedenkt dan soms..

Ten slotte zit ik dus nog met twee problemen:
Batterij écht snel leeg. (heb nu gprs auto attach uitstaan en de band op GSM, dat scheelt wel iets maar de accu is eind van de dag echt leeg met uurtje bellen, max 10 smsen en een half uurtje klooien)
En ook heel irritant: soms reset het toestel vanzelf de 'geef herinnering / geef SMS weer op scherm' instelling. Dan hoor ik t geluidje etc en wacht tot op t scherm iets verschijnt maar nada...Ook met wekker uitzetten erg irritant.
Er schijnt een nieuwe ROM uit te komen waarbij touchflow3D beter werkt, de radio betere ontvangst heeft en de batterij het langer uithoudt..
En anders zitten de extended batterys er ook aan te komen, dat wordt iig mijn eerste aankoop :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Kassad schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Er schijnt een nieuwe ROM uit te komen waarbij touchflow3D beter werkt, de radio betere ontvangst heeft en de batterij het langer uithoudt..
En anders zitten de extended batterys er ook aan te komen, dat wordt iig mijn eerste aankoop :-)
Zeker, 1100mAh is al iets beter dan 900...
ik hoop dat die ROM ook komt, had HTC vandaag aan de lijn maar die wisten van niks...

Hopelijk lost die rom dan ook de 'ik bedenk wat instellingen lekker zelf' mentaliteit van de telefoon op...

J0YR1D3R schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:49:
[...]

Ik denk dat het hierdoor komt, heb het ook in het gewone topic gepost maar bedacht me dat het eigenlijk hier thuis hoort:

Volgens mij heb ik een "leuke" bug gevonden die nog niet in dit topic voorbij gekomen is. Ik was ineens alle bass in mijn muziek kwijt. Dit komt door de Audio Booster. :)
  • Muziek luisteren via je headphone met de Audio Booster aan
  • Je headphone eraf halen en erna weer op
  • Weg is de bass...
En hoe kun je het fixen?
  • Muziek stoppen
  • Audio Booster uitzetten. Dus settings opslaan niet op het kruisje drukken! (headphone aangesloten)
  • Muziek afspelen en voila: weer bass! :9
  • Je kúnt dan eventueel weer Audio Booster gebruiken als je dat wilt, maar ik blijf er vanaf.. :/
Dat is echt bizar... De tip werkt! Ongelofelijk! :D

Ik zou je kunnen zoenen! ;-)

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 14:12
Voortbordurend op het camera-probleem:

Ik heb inmiddels ook 1.35 NL geprobeerd en daar krijg ik de device.exe error als ik de camera opstart.

Als ik een foto neem duurt het een tijdje en dan krijg ik de volgende foutmelding:

"unable to capture photo. unable to get frame data from camera device"

Dit probleem zie ik vaker langskomen in de forums bij HTC toestellen. Echter, een oplossing is er nog niet genoemd. Ik begin te vermoeden dat het een hardware probleem is. Jammer dat ik hem al geflasht heb met SPL 1.40. Hopelijk komt er een goede rom aan en blijkt dit een software probleem te zijn.

Ben er ondertussen wel achter dat de GPRS auto-attach uitzetten echt veel scheelt! Nu t uit staat heb ik een soort van bruikbare telefoon, gelukkig!

Anoniem: 146510

Ok dan, ben (nog steeds) tevreden over mijn Diamond en herken me (nog niet) in de hier geschetste problemen met een Diamond icm met Hi/KPN...

Want heb een Diamond met een KPN-abo. Had met mij TyTn altijd een Flat Fee Lite abo van KPN (1500/384) en nu na een verlenging een Eindeloos Online...op mijn rekening zag ik dat de Eindeloos al in was gegaan, maar heb in snelheid etc. nog geen verandering tov mijn Tytn ervaren....

Ik zat vorige week op vakantie in de bossen bij Apeldoorn en wijtte mijn slechte 3G-bereik aan de de dekking aldaar. Echter, als ik thuis in centrum van Dordrecht op mijn Diamond kijk, heb ik met 3G idd 2/3 streepjes, met mijn bandsettings op Auto, zet ik hem op GSM, dan heb ik de volle mep...

Heb nog niet veel gebeld en eigenlijk nog geen vreemde gespreks-/geluidskwaliteit mogen ervaren.

ROM versie: 1.37.405.1 WWE
ROM date: 06/10/08
Radio Version: 1.00.25.03
Protocol: 52.26a.25.09H

Batterij-levensduur is gelijk aan de meeste ervaringen, 's nachts aan de lader, overdag spelen, klooien (zeker nu ik nog vakantie heb) en na een paar uur zowat leeg....maar heb ook de indruk dat hij langzaam beter wordt...

Enfin ga straks maar eens iemand spontaan bellen om de geluidskwaliteit te testen...

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 10:23
Ik heb mijn diamond nu ook al even in mijn bezit en ik moet zeggen, heel tevreden van. Werkt goed, al is TF3D nog steeds traag nu ik Elite 2.0 geïnstalleerd heb maar er zit al verbetering in.

ROM version: Elite 2.0
Provider: Proximus
Band: Auto

Het enige pijnpunt vind ik de batterij. Deze had misschien wat groter geweest. Maar dit is natuurlijk vijgen na Pasen.

[Voor 9% gewijzigd door nvidia op 27-06-2008 10:38]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• TD-er
Ik heb nog steeds niets gehoord van de Telfort -we-reageren-in-2-dagen- servicedesk, maar zonet met mijn ouders gebeld en mijn moeder vroeg ineens of ik met een ander toestel belde, want ik klonk niet meer zo verkouden.
Het hakkelen was ook over, maar nog wel dat ik af en toe compleet stilval. Geen idee of dat een Telfort/KPN probleem is, of dat het VOX (Voice-activated switch) circuit in de telefoon nog wat getuned zou kunnen worden. Als het dus geen probleem van de provider is, maar van de telefoon is, dan zou dat ook wel eens softwarematig opgelost kunnen worden.

Kortom ookal reageert Telfort niet rechtstreeks op de klachten, het lijkt erop dat ze er toch wel wat aan doen.

Nu nog de met enige regelmaat optredende vertragingen van de user-interface aanpakken en dan ben ik een blije gebruiker. :)

TD-er schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:13:
Ik heb nog steeds niets gehoord van de Telfort -we-reageren-in-2-dagen- servicedesk, maar zonet met mijn ouders gebeld en mijn moeder vroeg ineens of ik met een ander toestel belde, want ik klonk niet meer zo verkouden.
Het hakkelen was ook over, maar nog wel dat ik af en toe compleet stilval. Geen idee of dat een Telfort/KPN probleem is, of dat het VOX (Voice-activated switch) circuit in de telefoon nog wat getuned zou kunnen worden. Als het dus geen probleem van de provider is, maar van de telefoon is, dan zou dat ook wel eens softwarematig opgelost kunnen worden.

Kortom ookal reageert Telfort niet rechtstreeks op de klachten, het lijkt erop dat ze er toch wel wat aan doen.

Nu nog de met enige regelmaat optredende vertragingen van de user-interface aanpakken en dan ben ik een blije gebruiker. :)
Ik wil even terugmelden dat een nieuwe SIM bij mij het probleem helaas niet verholpen heeft. Dat zijn weer 20 euri nuttig besteed...

Nu maar wachten tot 14 juli, aangezien ik dan overga naar Vodafone.

[offtopic]: het is de Telfort-mensen onder ons bekend dat je kostenloos kunt opzeggen per 14 juli ivm kostenverhoging van de klantenservice?

• TD-er
Anoniem: 117563 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:30:
[...]

Ik wil even terugmelden dat een nieuwe SIM bij mij het probleem helaas niet verholpen heeft. Dat zijn weer 20 euri nuttig besteed...

Nu maar wachten tot 14 juli, aangezien ik dan overga naar Vodafone.

[offtopic]: het is de Telfort-mensen onder ons bekend dat je kostenloos kunt opzeggen per 14 juli ivm kostenverhoging van de klantenservice?
Hmm de nieuwe sim heeft mij niets gekost (Telfort winkel).
Maar goed, opzeggen per 14 juli heeft niet zoveel zin als je net je contract verlengd hebt icm een nieuwe telefoon.

• k5052
vandaag een vervangende TD gekregen. Wat opeens opviel is dat ik een nieuwe batch heb die op de Nederlandse 1.37 draait! Zal vanavond nog even de exactie gegevens hierop plaatsen.. maar deze heeft in ieder geval geen van de problemen die ik met mijn vorige TD's had.

Krijg alleen geen GPS fix met mijn huidige TD. Heb QuickGPS al een paar keer gedraait, hard-reset gedaan, getest met 2 verschillende programma's (tomtom7 (via de interne gps setting en handmatige nmea) en google maps) Iemand een oplossing? opgelost dmv een test programma..

[Voor 34% gewijzigd door k5052 op 30-06-2008 12:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

TD-er schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Hmm de nieuwe sim heeft mij niets gekost (Telfort winkel).
Maar goed, opzeggen per 14 juli heeft niet zoveel zin als je net je contract verlengd hebt icm een nieuwe telefoon.
Waarom niet? Je moet alleen even uitzoeken of je wel kunt opzeggen, of dat je een abo hebt onder de nieuwe voorwaarden. Mocht je kunnen opzeggen, neem je toch lekker een SIM-only bij een andere provider. Provider kan jou echt niks verplichten, de telefoon is nu gewoon van jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 117563 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Waarom niet? Je moet alleen even uitzoeken of je wel kunt opzeggen, of dat je een abo hebt onder de nieuwe voorwaarden. Mocht je kunnen opzeggen, neem je toch lekker een SIM-only bij een andere provider. Provider kan jou echt niks verplichten, de telefoon is nu gewoon van jou.
Nou dat waag ik te betwijfelen, want die telefoon is gewoon onderdeel van je contract IMHO.
Het is niet zo dat je een contract afsluit, waarbij je extra's "krijgt" en dat je die extra's zomaar kunt houden als je je contract opzegt wegens veranderde voorwaarden, in elk geval niet lijkt mij als je in de aanloopfase van je contract zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

TD-er schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:19:
[...]

Nou dat waag ik te betwijfelen, want die telefoon is gewoon onderdeel van je contract IMHO.
Het is niet zo dat je een contract afsluit, waarbij je extra's "krijgt" en dat je die extra's zomaar kunt houden als je je contract opzegt wegens veranderde voorwaarden, in elk geval niet lijkt mij als je in de aanloopfase van je contract zit.

Waarom niet? Waar staat beschreven dat de telefoon eigendom van Telfort zou zijn? Staat dat ergens in je contract? Je betaalt gewoon de "normale" abonnementsprijs per maand, en niet de SIM-only prijs. Hierdoor betaal je inderdaad indirect voor je telefoon.

Echter, je telefoon mag je gewoon meenemen van de winkel, eventueel na het bijbetalen van een restbedrag. Hij is daarna gewoon VAN JOU!

En als een provider zijn voorwaarden wijzigt in jouw nadeel, dan mag je gewoon opzeggen, it's the law!

Ontopic anders in dit topic: Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 117563 op 29-06-2008 17:01. Reden: Link toegevoegd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 174320

Hoi,
Heb de TD net sinds zaterdag.
Het lukt me nog niet om de internetverbinding in te stellen. Ik zal nog eens verder zoeken. Kom er tot nu toe niet uit.

Weet iemand trouwens ook hoe ik die mooie TouchFlow klok terug in beeld krijg. Heb nu een gewone in beeld met normale cijfers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 174320 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:50:
Hoi,
Heb de TD net sinds zaterdag.
Het lukt me nog niet om de internetverbinding in te stellen. Ik zal nog eens verder zoeken. Kom er tot nu toe niet uit.

Weet iemand trouwens ook hoe ik die mooie TouchFlow klok terug in beeld krijg. Heb nu een gewone in beeld met normale cijfers.
Verkeerde topic. Je moet hier zijn: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1300109. Dit is alleen voor probleem versie's

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:04
Ik heb inmiddels sinds een tijdje deze telefoon ook. Echter ik heb een probleem met 3G internet.
Ik heb een Hi eindeloos online bundel en ik gebruik de settings die je automatisch krijgt toegestuurd.

Echter het G'tje in beeld wil niet in een 3G veranderen. Echter wat ik inmiddels wel gemerkt heb is het volgende.

Als ik mijn telefoon aanzet, dan maakt hij verbinding met kpn, dan vliegt hij heel ff naar het 3G netwerk. Op het moment dat dit in beeld staat verlies ik de verbinding weer. Er komt dan een popup scherm met de netwerken die beschikbaar zijn. Als ik dan wederom voor kpn kies, dan maakt hij weer netjes verbinding, alleen weigert dan met alleen maar GPRS toegang.

Waar kan dit aan liggen? Zou dit een hardware matig probleem zijn? Of kan het bijvoorbeeld ook door een oudere simkaart liggen?

• Anoniem: 34095
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 174320 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:50:
je vinger van boven naar beneden...

Anoniem: 146510

Zomaar opeens kan ik geen mail meer versturen. Ontvangen geen probleem.

Heb twee accounts geinstalleerd staan. Gmail en mijn ISP. Bij beiden staan de server-instellingen correct. Ook de advanced settings. Tot voor zondag was het geen probleem om mails te versturen, sinds gisteren opeens niet meer. Zowel via wifi als 3G...

Iemand een soortgelijk probleem aan de hand? Of een oplossing? Ben het in dit draadje volgens mij nog niet tegengekomen,

• Sleehond
Ok, iemand hier die verstand heeft van de muziekplayer van de TD?

Het volgende:

Heb het album Grand Slam volume 3 van SlamFm gedownload. Heb een map aangemaakt die zo heet. Vervolgens de map op de interne geheugen gezet, onder documenten en dan tot slot onder muziek. In die map heb ik een JPEG plaatje van de cover tussen de mp3's geplaatst.

Wanneer ik de muziekplayer open en naar bibliotheek ga,en dan naar albums, staat daar helemaal niks :/ !? Alleen bij "alle nummers" staan ze er tussen. Wanneer ik dan gewoon de 1e aanklik worden alle nummers in de player gegooid, maar dus niet met het plaatje erbij ;( !?

Kortom, een album aanmaken heeft totaal geen zin?!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Je mp3's moeten in de ID3 tag een verwijzing hebben naar de bijbehorende albumart. Als je dat allemaal goed hebt staan zal het plaatje ook komen. Hoe je dat doet staat hier uitgelegd.

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

De nieuwe nl rom staat op HTC.com!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
iedereen met batterij problemen:

Haal de batterij er eens helemaal uit en doe hem dan er weer eens in. vaak is je % dan veranderd. dan ff helemaal opladen. werkt bij mn TyTN2 wel.

• touchie75
  • Niet online
mistraldk waar staat die rom dan? ik kan hem niet vinden.
hier ook batterij problemen!! mijn man heeft de TD
en,kreeg kleine schokjes van de telefoon toen ik hem aan de pc had hangen!

waar kun je die procenten zien van je batterijstatus?

• TD-er
MailAccountRepair werkt perfect om fantoom mailaccounts weg te halen die over zijn gebleven na rom-upgrade en dan met Sprite Backup terugzetten van de gegevens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
touchie75 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:24:
mistraldk waar staat die rom dan? ik kan hem niet vinden.
hier ook batterij problemen!! mijn man heeft de TD
en,kreeg kleine schokjes van de telefoon toen ik hem aan de pc had hangen!
De rom kan je vinden in de HTC E-club (registreren en inloggen dus) en in het andere topic.
Die kleine schokjes komen bijna zeker van een PC die niet verbonden is met de randaarde. De PC voert dan reststroom af via overige aangesloten apparaten, waaronder de TD. Oftewel, sluit je pc aan op (een stekkerblok en) stopcontact met randaarde.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 146510 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:06:
Zomaar opeens kan ik geen mail meer versturen. Ontvangen geen probleem.

Heb twee accounts geinstalleerd staan. Gmail en mijn ISP. Bij beiden staan de server-instellingen correct. Ook de advanced settings. Tot voor zondag was het geen probleem om mails te versturen, sinds gisteren opeens niet meer. Zowel via wifi als 3G...

Iemand een soortgelijk probleem aan de hand? Of een oplossing? Ben het in dit draadje volgens mij nog niet tegengekomen,
Hier het zelfde probleem :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MWAD
  • Laatst online: 17-04 18:01

MWAD

Morron With A Dress

Ok ik loop nu al een tijd te hannesen met mijn outlook en mobiel synchronisatie.

Ik heb outlook geconigureerd zonder email , dus alleen Agenda, taken en contacten
Nieuwste Active sync (vanaf de cd)
Outlook 2007 en Win XP

Nu heb ik mijn hele agenda op mijn pc staan , maar deze wil niet overgeplaatst worden naar mijn TD.
Heb ik geprobeert op mijn TD-agenda een afspraak te maken en deze wordt WEL op de pc gesynchroniseerd , dus er is enig contact tussen de 2 agenda's maar ik weet niet wat er mis gaat.
Bij het instellen heb ik aangegeven de beide agenda's te behouden en deze te combineren.
verder geen foutmeldingen oid.

De aangemaakte taken in outlook worden wel gesynchroniseerd met mijn TD en ook andersom.

Als ik een gesynchroniseerde afspraak (vanaf mijn TD naar pc) kopieeer naar een andere datum en deze hernoem wordt hij wel weer gezien op mijn TD, maar als ik een nieuwe afspraak maak met outlook wordt het dus niet gezien door mijn TD

[Voor 14% gewijzigd door MWAD op 04-07-2008 15:30]

De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 258838

Ik heb een probleem met Spritebackup. Op de Nederlandse 1.35 ROM werkte deze gewoon, maar op de Nederlandse 1.37 ROM niet. Spritebackup installeren gaat goed, maar bij het aanmaken van een backup komt er een foutmelding:

"Er is een onverwachte fout opgetreden. Als dit probleem zich blijft voordoen, zie http://www.spritemobile.com/support/support.htm";

Op de site kan een nieuwere (Engelse) versie kan gedownload worden (Nederlandse vertaling kan ook gedownload worden). Die versie werkt, maar het is een trial. Het installeert ook Sprite Manager op je PC.

Hebben andere dezelfde problemen met de (Nederlandse) 1.37 ROM of een oplossing?
Een herinstallatie en repair heeft niet geholpen van Spritebackup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Laatst online: 10:45
Gelet op de reacties op het belproplematiek vraagstuk valt op te maken dat het probleem zich provider onafhankelijk voor doet op diverse toestellen. NL en WWE.
Mijn toestel is RMA gegaan richting EuroTwice. Nu maar hopen dat ik hem snel terug krijg.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Anoniem: 258838

Anoniem: 258838 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:57:
Ik heb een probleem met Spritebackup. Op de Nederlandse 1.35 ROM werkte deze gewoon, maar op de Nederlandse 1.37 ROM niet. Spritebackup installeren gaat goed, maar bij het aanmaken van een backup komt er een foutmelding:

"Er is een onverwachte fout opgetreden. Als dit probleem zich blijft voordoen, zie http://www.spritemobile.com/support/support.htm";

Op de site kan een nieuwere (Engelse) versie kan gedownload worden (Nederlandse vertaling kan ook gedownload worden). Die versie werkt, maar het is een trial. Het installeert ook Sprite Manager op je PC.

Hebben andere dezelfde problemen met de (Nederlandse) 1.37 ROM of een oplossing?
Een herinstallatie en repair heeft niet geholpen van Spritebackup.
Ik heb het probleem gevonden. Wanneer de TD in "vliegtuigmodus" staat, werkt Sprite Backup niet.
Wazige foutmelding, maar via XDA forum heb ik de oplossing gevonden.

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:42
Wanneer mijn wekker afgaat dan kan ik deze niet meer uitzetten. hij blijft dus geluid maken. enige oplossing is de telefoon uit en aanschakelen.

Iemand bekent met dit probleem?

• Sleehond
Ik klik altijd op "negeren". Vervolgens ga ik naar de wekker toe en zet ik daar de rest ook weer uit. Klaas is kees ;)

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:42
Dat scherm krijg ik dus niet, er komt niks in beeld. de telefoon blijft gewoon op het thuisscherm staan.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 11:58
alarma2nd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:26:
Dat scherm krijg ik dus niet, er komt niks in beeld. de telefoon blijft gewoon op het thuisscherm staan.
Anoniem: 181496 in "HTC P3700 Touch Diamond (deel 3)"
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee