Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb enorme problemen met Telfort en de TP waar ik voorheen met Telfort (bijna) geen problemen ondervond met het netwerk. Is het nu ook hopeloos.

Ik heb al meerdere radio-roms geprobeerd maar alles met hetzelfde resultaat, afgebroken gesprekken met alle frustraties en irritaties... |:(
Ook heb ik de TouchDCSv15 geprobeerd, werkt allemaal soepel behalve de Radio ROM
momenteel radiorom 1.02.25.19

Wie gebruikt welke RadioROM? Of heeft iemand al verbetering ondervonden?

Bas
snarf schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:54:
Aangezien dit topic nu ook voor de Touch Pro is, hierbij mijn issues met de TP:

-Provider: Telfort zakelijk
-ROM: Originele NL ROM
  1. Gesprekken worden bij mij in 9 van de 10 gevallen tussen de 5-10 minuten beëindigd, zowel thuis als onderweg. Andere kant krijgt dan te horen dat de verbinding om technische redenen is verbroken. Twee andere collega's hebben dezelfde problemen. Ontvangst is ook merkbaar minder (minder streepjes en storing) dan andere telefoontoestellen (bijv. SE K770i).
  2. Achterlopen/vertraging TT7. Verwijderen logging heeft het iets verbeterd, maar loopt nog steeds achter op werkelijke locatie en merkbare vertraging (pijl wil rechtdoor) bij het afslaan of nemen van rotondes. Cab uit deze post geeft geen merkbaar verschil met alleen verwijderen logging.
  3. TF3D restart regelmatig, vooral ook bij openschuiven toetsenbord.
Wellicht is het de Telfort sim die problemen geeft met de TP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Ik heb het idee dat Telfort met het netwerk bezig is.
Afgelopen weekend had ik in Emmen ineens max ontvangst op HSDPA en gisteren een gesprek van ruim een uur (in Groningen) op een locatie waar ik vorige week donderdag nog geen 5 minuten achter elkaar kon bellen.
Ook gisteren achterin de auto heerlijk zitten internetten met een acceptabele snelheid, op een route waar ik 2 week geleden niet eens mijn mail kon binnenhalen en ook niemand kon bellen. (Oost-Groningen)
Ik gebruik nog steeds gewoon de laatste officiele HTC-rom (1.93NLD)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderklik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023

donderklik

northing.nl

Er was een probleem en de oplossing is gevonden.

Probleem: TouchFLO 3D geeft aan dat er een e-mail is (nummer op e-mail icoon), maar er is geen enkele e-mail te bekennen :? .

Oplossing: Zet in \\\registry\HKCU\System\State\Messages\totalemail\Unread\ de 'count' op nul.

Wat de aanleiding van dit probleem was weet ik niet, maar de oplossing werkt.

[ Voor 1% gewijzigd door donderklik op 14-10-2008 09:28 . Reden: typo :( ]

Northing.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Sinds vanochtend herkent mijn TP de USB kabel niet meer als ik hem aansluit. Ipv dat hij verbinding maakt met Windows, verschijnt het gewone charger icoontje. Ook na een softreset.

Heeft iemand dit eerder gehad, en is hier een oplossing voor?

edit:
En na 5 softresets werkt ie weer....raar ding

[ Voor 11% gewijzigd door WoutF op 14-10-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:34

Ankh

|true

WoutF schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:24:
Sinds vanochtend herkent mijn TP de USB kabel niet meer als ik hem aansluit. Ipv dat hij verbinding maakt met Windows, verschijnt het gewone charger icoontje. Ook na een softreset.

Heeft iemand dit eerder gehad, en is hier een oplossing voor?

edit:
En na 5 softresets werkt ie weer....raar ding
Dit heb ik dus ook.. Heb jij een originele of XDA firmware?
Ik heb de Swift versie en het schermpje om te kiezen of ik activesync / file sharing / internet sharing wil verdwijnt gewoon heel erg snel.. :) systeem opnieuw opstarten heeft ook al een keer geholpen bij mij.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Over die volume knoppen he? Bij mij zijn de volume knoppen wel gelockt op de touch pro?? vreemd..

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

TDB

ergens doe ik iets fout, maar weet niet wat :? . Het probleem is dat als ik naar http://mobile.yahoo.com wil gaan op mijn HTC TD, ik "doorschiet" naar http://nl.m.yahoo.com/p/search. Klik ik dan vervolgens onderaan op "sign in link" dan krijg ik "url not found"... ergens wordt ik steeds doorgeschoten naar de "nl" site van yahoo maar dat wil ik uiteraard niet. Iemand een idee.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:05:
Over die volume knoppen he? Bij mij zijn de volume knoppen wel gelockt op de touch pro?? vreemd..
Dan is waarschijnlijk de display uit.

Als de display aan (gedimpt) is en het toestel is locked via WM (dus lang de "end call" indrukken) zelf dan werken de volume en power knop nog steeds, alle andere knoppen zijn wel locked.
Dat de power knop nog werkt vind ik prima echter de volume knoppen moeten bij locked ook uit zijn.

Als de display uit springt dan zijn inderdaad de volume knoppen ook locked..... (dat vind ik dus ook al vreemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn problemen zijn geen geluid en slechte batterijduur.

Het geluid van m'n touch pro is uitgevallen. Waarschijnlijk heeft de speaker het begeven. Het viel me op dat het de telefoon wel overging maar er geen geluidssignaal kwam. Vandaag bleek er helemaal geen geluid meer uit te komen (ook niet met de volumeknop 100%). Hij gaat retour GSMweb in de hoop dat ik snel een ander exemplaar van HTC ontvang.

Overigens begrijp ik niet waarom HTC niets aan de batterij problemen doet. Ik vind de batterijduur schandalig slecht. Na nog geen 7 uur is het apparaat gewoon leeg, zelfs als het alleen standby staat. Soms zakt de batterij indicatie met sprongen (lijkt wel of het van 60% ineens naar 12% schiet).

Voorlopig zit ik dus zonder m'n pro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen batterij probleem hier, die van mij gaat een dag of 3 mee.
Geen geluid had ik ook toen ik een andere rom erop gezet had, bleek een bug te zijn in de rom, als iemand zonder nummer herkenning belde was er ook geen ring toon. Na de laatste rom erop gezet te hebben was dit probleem ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
TDB schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 07:21:
ergens doe ik iets fout, maar weet niet wat :? . Het probleem is dat als ik naar http://mobile.yahoo.com wil gaan op mijn HTC TD, ik "doorschiet" naar http://nl.m.yahoo.com/p/search. Klik ik dan vervolgens onderaan op "sign in link" dan krijg ik "url not found"... ergens wordt ik steeds doorgeschoten naar de "nl" site van yahoo maar dat wil ik uiteraard niet. Iemand een idee.
kan je in de instellingen van opera(neem ik aan) geen landinstellingen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

TDB

hellboy123 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:14:
[...]

kan je in de instellingen van opera(neem ik aan) geen landinstellingen kiezen?
helaas niet. met IE heb ik overigens hetzelfde probleem.....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn HTC diamond,

Wanneer ik muziek wil afspelen dan hapert de muziek wordt de muziek door elkaar afgespeeld (meerdere liedjes door elkaar heen. )
Alles wat ik op mijn telefoon geheugen zet speelt ie normaal af --> zodra ik het op mijn intern geheugen zet gaat ie haperen en dingen door elkaar afspelen

Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing?

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik heb trouwens iets erg vreemds ontdenkt in de htc touch pro!

Ik weet niet of het een ander nog is opgevallen, of dat het misschien een probleem is met mijn scherm OF met de software, maar het volgende viel me op:

Wanneer je via de 2 knoppen aan de zijkant het volume harder of zachter zet krijg je zegmaar een scherm te zien met die streepjes etc hoe hard je volume staat.

Aan de onderkant van dit scherm lijkt het wel door zichtig ofzo. Op een hele wazige manier kan ik nog de teksten lezen wat er zegmaar ACHTER het scherm met de streepjes etc staat. Dus ik kan er als het ware heel licht Phone en Programs door heen zien (de 2 tekstes onder in je scherm).

Wanneer je dus vanuit home het volume veranderd met de 2 knoppen komt er een zwart scherm tevoorschijn die ook over de teksten Phone en Programs heen gaat, maar toch kan ik deze er nog lichtelijk doorheen zien.

Wanneer ik naar een ander donker scherm ga in plaats van het volume control zie ik de teksten er weer niet doorheen, dus het lijkt niet in mijn scherm te zijn gebrand, of kan dit ook toch weer wel zo zijn?

Is dit nog iemand anders opgevallen of zouden jullie even goed kunnen kijken of dit bij jullie ook het geval is ?

zou het kunnen zijn dat het in mijn scherm gebrand staat of dat er iets mis is met mijn apparaat?

edit

Het is ook heel lichtelijk zichtbaar in het doorzichtige grijze balkje die je zit wanneer je gebruikt maakt van de camera. Het lijk wel of de phone en programs teksen onderin overal doorheen schijnen.

Zou dit in mijn scherm gebrand kunnen zitten?

edit

Wanneer je de telefoon op start en er staat Touch Pro in je scherm staat er weer niks onder in het zwarte venster... als het in me scherm ingebrand zit zou het daar toch ook moeten staan?

Hard resets etc voeren niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Ik meld me hier ook aan met problemen met Telfort en de TP.

2 van de 3 gesprekken worden binnen een minuut automatisch beindigd of moet ik zelf beindigen omdat ik niks kan verstaan of omdat ik voor de andere kant volledig wegval.

Ik ben vrijwel altijd in randgebieden waar net een klein beetje 3g ontvangst is en wat dus ook automatisch gekozen wordt. Echter is die ontvangst te weinig om te bellen en als ik wegval zie ik hem dan ook naar een gewone G toe switchen.

Ik kan even niet zien wat voor rom etc. ik heb omdat mijn accu leeg is. Het is in ieder geval de oringele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatkruiers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-08 11:26
Ik heb nu de HTC Touch Pro 2 weken, in het begin ging de accu +/- 24 uur mee. Na wat dingen te testen zoals de instellingen van KPN gebruiken, zodat hij zich automatisch instelt voor KPN netwerk, ging de accu nog maar 8 uur mee, kon toen ook niet internetten via KPN. Dus na 2 keer de accu snel leeg te hebben gehad, heb ik een back-up terug gezet, na 2 dagen was er nog geen streepje van mijn batterij af.
Toen heb ik weer een keer connectie met internet gemaakt, HSPA, GPRS en wifi en na gebruik afgesloten, daarna was de accu nog niet veel leger(gebruik ook batti om mijn accu status te zien). Maar daarna is de telefoon weer in stand-by weer binnen 16 uur leeg.

Hoe kan dat, sluit de telefoon zijn verbindingen niet goed af na het gebruik ervan, veranderd hij register waarden en daarna niet terug zet?

Is er een manier om dat te controleren?

Ook heb ik het probleem dat Opera sommige website niet kan openen, is dat een beveiliging oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:22:
Ik heb een probleem met mijn HTC diamond,

Wanneer ik muziek wil afspelen dan hapert de muziek wordt de muziek door elkaar afgespeeld (meerdere liedjes door elkaar heen. )
Alles wat ik op mijn telefoon geheugen zet speelt ie normaal af --> zodra ik het op mijn intern geheugen zet gaat ie haperen en dingen door elkaar afspelen

Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing?

Ben
Ik heb het zelfde probleem als Nippy, geprobeerd om de muziek op verschillende manieren op te slaan maar steeds hetzelfde resultaat (afspelen van alle muziek tegelijk).

Is dit ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Nu is het bereik van mijn HTC Pro altijd goed/voldoende geweest. Maar nu heeft hij ineens slecht bereik. Nu hoopte ik het op te lossen met een nieuwe Radio Rom maar dit heeft tot nu toe nog steeds geen goed resultaat op geleverd.

Heb thuis geen bereik zodat hij nu zo goed als nutteloos is... :'(

Is er behalve de Radio rom vervangen nog meer dingen die je kunt aanpassen. Heb hem al eens alleen op GSM en een x op die andere (WS...) gezet. Maar ook dat gaf geen resultaat

Of zou de antenne gewoon kapot zijn, zoja is deze te vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door BrokenRules op 22-10-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het aparte bij mijn TD is dat ik na een x-aantal gesprekken ineens niets meer hoor. ik bel dan, maar er gebeurt niets (terwijl ik wel zie en voel dat iemand opneemt) De ontvanger hoort mij overigens ook niet.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij probleem bij mij is opgelost.
In o.a. het htc touch pro topic deel 4 staan aan het begin 2 links naar handige twaks en programma'tjes.
Aan de hand van deze tweaks en met behulp van het free progje "adanced configuration tools 3.2" heb ik alle stroom beheer functies aangezet (Ook dat na een zelf ingestelde tijd wifi en de data verbinding wordt uitgezet bij idle).
Raar trouwens dat htc zelf dit niet al standaard doet.........

Nu staat bij een volledig opgeladen accu deze na een nacht standby nog steeds op 100%.
Ik moet nog bekijken hoe lang hij nu mee gaat.
Ook heb ik met deze tweaks ingesteld dat mijn scherm onder het bellen niet meer op zwart gaat.
Al met al ben ik dik tevreden.
Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:25:
Het aparte bij mijn TD is dat ik na een x-aantal gesprekken ineens niets meer hoor. ik bel dan, maar er gebeurt niets (terwijl ik wel zie en voel dat iemand opneemt) De ontvanger hoort mij overigens ook niet.
Dit had ik ook na een aantal tweaks te hebben gedaan.
Na het terugzetten van een backup waarin het euvel nog niet zat, was het nog niet opgelost .
Uiteindelijk heb ik een "hard reset" gedaan, daarna die zelfde backup terug gezet en toen was het wel verholpen.
Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik heb het volgende probleem met mijn Touch Diamond:
Onder het HTC logo zitten een aantal bedieningsknoppen. Over deze knoppen zitten een soort protectie folie en die laat los. Is dit een tijdelijk folietje net als op het scherm zat?

Volgens mij is het dit nl. niet maar ik zou het graag willen weten voor ik ermee terug gaat.

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
FunFactory schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:47:
Ik heb het volgende probleem met mijn Touch Diamond:
Onder het HTC logo zitten een aantal bedieningsknoppen. Over deze knoppen zitten een soort protectie folie en die laat los. Is dit een tijdelijk folietje net als op het scherm zat?

Volgens mij is het dit nl. niet maar ik zou het graag willen weten voor ik ermee terug gaat.
Bij mij op mijn touch pro zat daar inderdaad een protectie folie op die je moest verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Terwijl anderen met de 'gewone' diamond al hebben aangegeven dat dit geen losse beschermfolie was, zoals op het scherm.

Is al veel terug gekomen in de topics...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Bertus schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:25:
Precies hetzelfde probleem als ik had. Hardreset meerdere malen gedaan, hielp allemaal niet. Leek mij een software fout omdat het probleem altijd weer tijdelijk opgelost was na een softreset. Ik heb vorige week van XDA radio 1.02.25.28 geflasht op mijn TP en sindsdien is bij mij het probleem volledig weg!!! Aanrader dus om uit te proberen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een oplossing voor het probleem van de HTC diamond touch en Peugeot RD4 bluetooth
carkit?

Bij mij wil pairen wel en telefoonboek gegevens ophalen gaat ook uiteindelijk. Eerste keer bellen werkt ook
goed, echter wanneer ik daarna een gesprek opneem gaat de RD4 op mute en hoor ik niets over de speakers van de auto, maar wel door de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van .cab files lukt mij niet. Ik weet dat ik ze moet kopieren naar de phone en daar gewoon openen maar de HTC opent ze standaard in Opera waarna ik een helemaal blanco pagina krijg, ik kan naar beneden scrollen maar geen opties als installeren o.i.d.

Maakt niet uit of ik ze vanuit het intern geheugen open of niet...

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:24:
Het installeren van .cab files lukt mij niet. Ik weet dat ik ze moet kopieren naar de phone en daar gewoon openen maar de HTC opent ze standaard in Opera waarna ik een helemaal blanco pagina krijg, ik kan naar beneden scrollen maar geen opties als installeren o.i.d.

Maakt niet uit of ik ze vanuit het intern geheugen open of niet...

Iemand een oplossing?
Je pakt de cab-files niet toevallig al uit voordat je ze kopieert?
Je moet echt de cab-files zelf uitvoeren op de mobiel door er vanuit de verkenner op te klikken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er, ontzettend bedankt! Omdat de .cab door de PC met WinRar gelinkt wordt dacht ik dat ik deze eerst uit moest pakken. Dit lost alles op. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vanmorgen kreeg ik weer een gesprek binnen waarbij de verbinding enkele keren werd verbroken. Opvallend was dat tijdens dit gesprek het enkele keren gebeurde dat ik de tegenpartij minder goed hoorde. Uit frustratie maar eens die dure Telfort helpdesk gebeld en te horen gekregen dat ik het netwerk maar op handmatig selecteren moest zetten.

Nog een saillant detail; de ontvangst bij mij binnen varieert van 2 tot 4 streepjes, en dan blijft het toestel in dezelfde positie op dezelfde locatie liggen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
jules schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:48:
Vanmorgen kreeg ik weer een gesprek binnen waarbij de verbinding enkele keren werd verbroken. Opvallend was dat tijdens dit gesprek het enkele keren gebeurde dat ik de tegenpartij minder goed hoorde. Uit frustratie maar eens die dure Telfort helpdesk gebeld en te horen gekregen dat ik het netwerk maar op handmatig selecteren moest zetten.

Nog een saillant detail; de ontvangst bij mij binnen varieert van 2 tot 4 streepjes, en dan blijft het toestel in dezelfde positie op dezelfde locatie liggen.
Ik vind het ook nog steeds belachelijk. Ik betaal bijna 600 euro voor een umts toestel en moet handmatig mijn toestel op GSM only zetten omdat ik anders niet fatsoenlijk kan bellen met Telfort.

Bijna terug naar het stenen tijdperk...GPRS ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik wilde van het weekend een paar keer mijn eigen site laten zien. Toen ik "G" bovenin zag staan had ik al zoiets van laat maar... Dit gaat me te lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:01:
Heeft iemand al een oplossing voor het probleem van de HTC diamond touch en Peugeot RD4 bluetooth
carkit?

Bij mij wil pairen wel en telefoonboek gegevens ophalen gaat ook uiteindelijk. Eerste keer bellen werkt ook
goed, echter wanneer ik daarna een gesprek opneem gaat de RD4 op mute en hoor ik niets over de speakers van de auto, maar wel door de telefoon zelf.
Nope.. Ik hou me ook zeer aanbevolen. Wat een schijtirritante bug is dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een vraag:

als je in Opera (internet browser HTC Diamond) kijkt naar instellingen-->prifacy-->wachtwoordbeheer
zie je daar een hele lijst met internetsites. Als ik op " verwijderen" druk gaat het hele lijste leeg...
Als ik vervolgens uit de menu ga en weer terug in "wachtwoordbeheer" ga, blijkt er niets te zijn verwijderd..

hoe krijg ik deze scherm definitief leeg?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
Na twee weken reactie van de reperatie dienst van t-mobile: solid-vision:
reparatiekosten 297 euro
onderzoek/verzendkosten 42 euro

het betreft een gebruikersfout/ toestel heeft verkeerde software!!!!

Grdrdfoldsjfoejtr (hier staat een vloek)

Het probleem was dat mijn mda4 elke dag hing, ik kon er niet normaal mee bellen of zelfs een wekker mee zetten aangezien hij meerdere keren per dag hing.

Ik heb toen 1.93 en radio 05 erop gezet zonder succes, hierna swift
Maar dit alles zonder verbetering.
Ik heb toen de oude t-mobile 1.37 erop geplaatst maar wel met de hardspl.

Ik moet nu binnen 10 dagen reageren met mijn keuze. Kortom welke service, ben vanaf het begintijdperk al lid ( toen het nog BEN was) Ik heb al 4 mda's gehad en nog nooit iets teruggestuurd.

Ik vraag me af hoe sterk ik in deze zaak sta, volgens mij staat er nergens in de voorwaarden dat ik geen andere software erop mag plaatsen, het gaat hier over een toestel van een maand oud wat vanaf het begin niet goed functioneerde.
Als de software zo'n probleem is voor ze dan zetten ze toch de originele er weer op en kunnen ze het alsnog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Zo daar koop je bijna een nieuwe voor, vind het ook niet bepaald service gericht om alle kosten door te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik loop nog vaak tegen het probleem met het automatisch in slaap gaan van het toestel aan. In de auto heb ik bijvoorbeeld het toestel aan de lader met TomTom ingeschakeld en een bluetooth headset verbonden. Als ik dan wordt gebeld, kan ik opnemen en schakelt het toestel automatisch terug naar TomTom met het geluid van TomTom uitgeschakeld. Maar dan gaat het toestel ineens uit, of beter, het scherm gaat uit. Hardstikke lastig, dat wil ik niet!

Nu heb ik al verschillende programma's gevonden waarmee ik de registry settings kan aanpassen: "Diamond Tweak", "PocketToolMan" en natuurlijk TotalCommander. Ook heb ik handmatig de registry instellingen gecontroleerd en deze staan beide (het gaat om 2 settings) keren goed, op 0.

Is er iemand die weet of ik nog iets anders kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Mijn Touch Pro doet sinds vandaag vet raar, en dan met het toetsenbord.

Als ik een toest intik, typt hij er gelijk 2 of 3 anderen bij. en als je 1 van die anderen intikt, pakt hij ook gelijk de gehele combinatie? sommige toetsen doen het ook niet.

toetsencombinaties:

ta14
3
.5
68
k7
v9
r=
qi
wo
y Caps Lock
u Tab
ep

en de 2 doet het helemaal niet?

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? hardware probleem? firmware probleem?

ik heb er verder niets mee gedaan btw. gewoon originele rom.

een Hard Reset lijkt ook niet te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Klinkt alsof er 2 banen in de keyboard matrix kortsluiting maken. Bijvoorbeeld vloeistof of zweet, maar kan natuurlijk ook een connector zijn die scheef zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SierdW schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:25:
Ik loop nog vaak tegen het probleem met het automatisch in slaap gaan van het toestel aan. In de auto heb ik bijvoorbeeld het toestel aan de lader met TomTom ingeschakeld en een bluetooth headset verbonden. Als ik dan wordt gebeld, kan ik opnemen en schakelt het toestel automatisch terug naar TomTom met het geluid van TomTom uitgeschakeld. Maar dan gaat het toestel ineens uit, of beter, het scherm gaat uit. Hardstikke lastig, dat wil ik niet!

Nu heb ik al verschillende programma's gevonden waarmee ik de registry settings kan aanpassen: "Diamond Tweak", "PocketToolMan" en natuurlijk TotalCommander. Ook heb ik handmatig de registry instellingen gecontroleerd en deze staan beide (het gaat om 2 settings) keren goed, op 0.

Is er iemand die weet of ik nog iets anders kan proberen?
Ik heb ook datzelfde een aantal keren ervaren, maar dan bijv met het volume veranderen van de muziek met de knoppen aan de zijkant, waarbij tevens TomTom draait. Heb het idee dat na zo'n actie de focus niet meer op TomTom ligt, waardoor de OS settings gelden. TomTom zelf gebruikt zijn eigen energie settings. Door simpelweg op het scherm te klikken (links onder heeft het minste effect; herhaald de laatste aanwijzing en geeft de optie om het volume in te stellen) krijg je volgens mij die focus weer terug waardoor je toestel niet meer standby schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

TD-er schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:12:
Klinkt alsof er 2 banen in de keyboard matrix kortsluiting maken. Bijvoorbeeld vloeistof of zweet, maar kan natuurlijk ook een connector zijn die scheef zit.
Als ik het goed begrijp dus stuk en RMA? ik heb er niets vreemds mee gedaan, hij deed het eerst wel, toen gewoon in mn zak gehad, toen ik sms kreeg wilde ik terugsturen, en deed ie het dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Silentuz schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:07:
[...]

Als ik het goed begrijp dus stuk en RMA? ik heb er niets vreemds mee gedaan, hij deed het eerst wel, toen gewoon in mn zak gehad, toen ik sms kreeg wilde ik terugsturen, en deed ie het dus niet meer.
Ik zou zeggen, zet 'm dit weekend of eerst alleen vannacht even uit (voor de zekerheid met Sprite Backup even een backup trekken), dus accu ook los.

Dan weet je zeker of het een hardware probleem was, of toch niet iets van software of een of andere lading die roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Nou, het was denk ik inderdaad een beetje vocht oid. want het werd minder, en sinds vanmiddag doet ie het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silentuz schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:07:
[...]

Doe die van mij ook op het scherm heb ik het idee.

Ik raak iets aan, diet hij wel 4 acties, maar nu moet ik er bij zeggen... ik vind de standaard Rom toch al niet echt stabiel, dus ik ga updaten om te kijken of dat helpt.

Draai jij de stock ROM ?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
jules schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:53:
[...]

Ik heb ook datzelfde een aantal keren ervaren, maar dan bijv met het volume veranderen van de muziek met de knoppen aan de zijkant, waarbij tevens TomTom draait. Heb het idee dat na zo'n actie de focus niet meer op TomTom ligt, waardoor de OS settings gelden. TomTom zelf gebruikt zijn eigen energie settings. Door simpelweg op het scherm te klikken (links onder heeft het minste effect; herhaald de laatste aanwijzing en geeft de optie om het volume in te stellen) krijg je volgens mij die focus weer terug waardoor je toestel niet meer standby schakelt.
Helaas, dat wat je oppert lost het niet op, maar is ook niet mogelijk. Mijn toestel gaat echt uit, ik kan hem niet meer aankrijgen door het scherm aan te raken.

Ik heb gisteravond nog even geprobeerd te bellen met een vriend van mij, zonder de lader aangesloten, zonder de headset (bluetooth) aangesloten en met TomTom aan. Het toestel werkte prima, ik kon bellen, TomTom bleef aanstaan en het toestel schakelde niet uit. Echter, toen ik het daarna probeerde met de bluetooth headset verbonden, schakelde het toestel bijna direct na het tot stand brengen van de verbinding uit. Heel typisch, het lijkt dus alsof hij het alleen doet zodra de bluetooth headset is verbonden.

Iemand bekend met dit fenomeen, is hier misschien registry-setting voor?

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:21
Ik heb het ook. Zeer irritant, want je wordt natuurlijk altijd gebeld als je in the middle of nowhere op een kruising zonder borden afstevent....

Het gekke is, dat je als je in het menu van TOMTOM zit, je scherm het WEL gewoon blijft doen...Ga je terug naar de navigatie, knippert mijn scherm twee keer en is dan uit. IGO 8 heeft hier ook last van.
Zou heel fijn zijn als iemand hiervoor een oplossing heeft!

3D Print Service || Activated Carbon

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Net zoals het afspelen van muziek stopt, stopt ook de navigatie. Sja, je kan niet alles hebben in zo'n alles in één ding. Heb er ook al eens een afslag door gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omleiding
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-02-2024

Omleiding

Loud pipes saves lifes!

Slechte belkwaliteit: Nee
ROM version: 1.37.172.3 NLD
Radio version: 1.00.25.03
Protocol version: 52.26a.25.09H
Provider: Vodafone
Band: GSM/UMTS/HSDPA
Regio: Zeeland

Niks geen problemen! alleen hij nam op in mijn broekzak dit heb k verholpen door ''mijn info'' in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Aftertouche schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:13:
Slechte belkwaliteit: Nee
ROM version: 1.37.172.3 NLD
Radio version: 1.00.25.03
Protocol version: 52.26a.25.09H
Provider: Vodafone
Band: GSM/UMTS/HSDPA
Regio: Zeeland

Niks geen problemen! alleen hij nam op in mijn broekzak dit heb k verholpen door ''mijn info'' in te schakelen.
MIJN INFO???? hoe bedoel je? leg eens uit, ik heb er ook nog steeds last van dat die opneemt in mijn broekzak als ik hem probeer te pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:21
jules schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:59:
Net zoals het afspelen van muziek stopt, stopt ook de navigatie. Sja, je kan niet alles hebben in zo'n alles in één ding. Heb er ook al eens een afslag door gemist.
Dat is natuurlijk onzin: Ik heb al diverse WM-devices gehad en allemaal doen ze hetzelfde tijdesn navi en bellen: Focus op Navi, met de stem van de navi gemute.
Dit is ook zoals het hoort natuurlijk. Dat de muziek stop als je aan het bellen bent is natuurlijk logisch: anders hoor je de andere kant niet....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik heb het probleem dat mijn touch scherm het heel vaak niet doet. Als ik hem uit de slaap stand haal moet ik eerst een wachtwoord invoeren (heb ik zelf ingesteld) maar het touch scherm werkt dan niet, ik kan er zo vaak op drukken als ik wil.
Dan moet ik zeker 50 keer op de solide knoppen drukken, toetsvergrendeling aan/uit, volume hoog/laag/trillen voordat hij opeens besluit dat hij wel weer mijn vingers op het scherm wil voelen.
De winkel zegt dat ze het vermoeden hebben dat ik hem heb laten vallen en dat de kosten voor mijn rekening zijn als reparatie dat uitwijst. Ik heb hem helemaal niet laten vallen!
Ik baal van deze telefoon...

Wat kan ik hier aan doen?

HI KPN
Standaard NL ROM

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

likkepot schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:03:
Ik heb het probleem dat mijn touch scherm het heel vaak niet doet. Als ik hem uit de slaap stand haal moet ik eerst een wachtwoord invoeren (heb ik zelf ingesteld) maar het touch scherm werkt dan niet, ik kan er zo vaak op drukken als ik wil.
Dan moet ik zeker 50 keer op de solide knoppen drukken, toetsvergrendeling aan/uit, volume hoog/laag/trillen voordat hij opeens besluit dat hij wel weer mijn vingers op het scherm wil voelen.
De winkel zegt dat ze het vermoeden hebben dat ik hem heb laten vallen en dat de kosten voor mijn rekening zijn als reparatie dat uitwijst. Ik heb hem helemaal niet laten vallen!
Ik baal van deze telefoon...

Wat kan ik hier aan doen?

HI KPN
Standaard NL ROM
Updaten naar de 1.40.1 is echt een aanrader !

Als ze geen valschade kunnen zien dienen ze hem echt te repareren. Ik moet zeggen dat ik hem voor dit soort problemen toch maar verzekerd heb voor een 10-tje per maand omdat ik bang was dat er toch gezeur zou komen in dergelijke gevallen.

Ik zou hem eerst even updaten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 13:53
Pff vandaag (naar normaal gebruik) blijft opeens de standy/aan/uit knop hangen |:( Ik kan nu totaal niets meer. Behalve dan batterij eruit halen. Dus ook geen backups maken enzovoorts.

Iemand ervaring met de repareer service van HTC? Het lijkt me sneller om hun direct daarvoor te benaderen ipv de (internet) winkel waarvan ik hem heb gekocht? En hoelang ben ik hem dan ongeveer kwijt?

edit service nummer gevonden, morgen direct ff bellen

[ Voor 6% gewijzigd door Bladeslayer op 18-11-2008 19:23 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:49:
[...]

MIJN INFO???? hoe bedoel je? leg eens uit, ik heb er ook nog steeds last van dat die opneemt in mijn broekzak als ik hem probeer te pakken..
Beter nog even hier S2U2 vandaan halen en installeren op je telefoon.
http://s2u2.eqvipage.dk/S2U2-index.html

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:24:
[...]

Beter nog even hier S2U2 vandaan halen en installeren op je telefoon.
http://s2u2.eqvipage.dk/S2U2-index.html
Je hebt meerdere opties:
-Sensor lock
-ThrottleLock
-Answerkeys Disabler
-Styluslock
-TouchLockPro
-PDAVIET's dialer
-CSDEVCTRL

Allemaal op XDA te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTC Touch Diamond die ik kreeg als Rabo Mobiel heeft het na 6 weken nauwelijks gebruikt te zijn inmiddels begeven. Die kan dus op de schroothoop. Gelukkig maar, want wat een k... apparaat is dat, zeg!

Ik krijg nu alleen nog de melding:

"The device is unable to boot because either you have turned off the device incorrectly or tried to install an application from untrusted source, Press SEND to reset your device or press any other button to cancel.
This operation will delete your personal data and restore the device to its factory default settings."

Welke toets ik ook gebruik, er gebeurt helemaal niks, nada, nothing :(

Uitzetten kan nog wel, met de toets bovenop. Opnieuw aanzetten, andere KPN-SIMcard, batterij eruit, opladen, niets helpt.

Da's mooi. Nu snel op zoek naar een smartphone die wel doet wat-ie moet doen. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:36:
[...]

Uitzetten kan nog wel, met de toets bovenop. Opnieuw aanzetten, andere KPN-SIMcard, batterij eruit, opladen, niets helpt.

...
Je moet m ook wel gebruiken natuurlijk. Dat ding dacht ook, er wordt niets gedaan met me in ga maar eens in een diepe winterslaap.

Maar probeer eens een harde reset te doen

Volume down/scrollwheel ingedrukt houden en dan het resetknopje indrukken. Volumedown en scrollwheel vasthouden tot ie weer opstart en dan loslaten. Het toestel zal dan weer geheel opnieuw geheel schoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:36:
Mijn HTC Touch Diamond die ik kreeg als Rabo Mobiel heeft het na 6 weken nauwelijks gebruikt te zijn inmiddels begeven. Die kan dus op de schroothoop. Gelukkig maar, want wat een k... apparaat is dat, zeg!

Ik krijg nu alleen nog de melding:

"The device is unable to boot because either you have turned off the device incorrectly or tried to install an application from untrusted source, Press SEND to reset your device or press any other button to cancel.
This operation will delete your personal data and restore the device to its factory default settings."

Da's mooi. Nu snel op zoek naar een smartphone die wel doet wat-ie moet doen. Heeft iemand suggesties?
Als je m naar de schoot doet, mag je 'm ook wel naar mij opsturen ;)

Maar een hard-reset moet inderdaad voldoen, vergelijkbaar met je pc formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi verbinding met router en toch ook GPRS verbinding!!

zelf gecontroleerd na een torenhoge rekening GPRS.

In lanzarote zat ik regelmatig bij een wifi point. ik had echt verbinding en heb geinternet. bleek dat ik van Debitel op lanzarote dat mijn GPRS verbruik enorm was. Ik legde uit ddat ik echt bij een WIFI point zat en dat het verbonden was met het wifi-point. Ik snapte er echt niets van.
Thuis gekomen heb ik alles gecontroleerd, hard reset en daarna geluidsalarm/melding aangezet bij fprs verbinding. Naast mijn wireless router gezeten en verbinding gemaakt via WIFI. Ik was echt verbonden en zag dat via communicatie manager. zodra ik de browser open zette om een pagina te openen ging gelijk GPRS op verbinden!! dit kan dus eigenlijk niet naast een wifi verbinding. Hebben jullie hier ook last van of is er een mogelijkheid om enkel en alleen wifi verbinding te hebben en dat GPRS niet op aan gaat? is dat in te stellen?
bedankt voor jullie reacties
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zolang je niet met bijvoorbeeld het tooltje "Nodata" de dataverbinding uit hebt gezet, loop je de kans dat je foon gewoon via de telecomprovider data blijft versturen.
Dus mijn tip is om NoData te installeren als je buiten je "vrije" datagebied komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nodata , waar kan ik dat downloaden?
thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:59:
Nodata , waar kan ik dat downloaden?
thx ;)
Nodata misschien in google gooien? Gelijk link 1

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gevonden en het werkt!! thx again. geen torenhoge rekeningen meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:10:
gevonden en het werkt!! thx again. geen torenhoge rekeningen meer. :P
Controleer alleen wel of je verbinding na bijvoorbeeld een crash of terugzetten van backup nog uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren het systeemvolume uitgezet ivm vergadering. Daarna weer aangezet. Telefoon gaat echter niet meer over wanneer ik gebeld word, en trilt ook niet. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:25:
gisteren het systeemvolume uitgezet ivm vergadering. Daarna weer aangezet. Telefoon gaat echter niet meer over wanneer ik gebeld word, en trilt ook niet. Wie weet hoe ik dit op kan lossen?
Als je het volume aanpast, zie je linksboven een knop met pijltje naar links staan. Als je daarop drukt, zie je de slider voor belvolume. Mogelijk dat je die per ongeluk aangepast hebt.
Ik heb zelf ook een keer gehad dat ik zelfs beide sliders tegelijk in beeld had en toen ging ook mijn telefoon niet over. Toen hielp een reboot.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@tornado1960

Wat ik vaker doe is naar de comm manager gaan en de gegevens verbinding uitzetten als ik gebruik wil maken van wifi ipv internetten via mobiel (bijv omdat ik GPRS ontvangst heb ipv 3G of HSDPA). Werkt perfect!
Op het moment dat wifi weg valt kan het wel zijn dat hij weer via GPRS of whatever probeert te connecten. Proces weer herhalen dus.

@moontje;
bij instellingen (via TF3D) naar "geluid" gaan en daar het juiste profiel selecteren (normaal). Check ook het volume niveau onderaan, eventueel dit omhoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HTC Touch Diamond nu welgeteld 1 dag en nu al een probleem. Tijdens het uittesten van een spelletje (dat je een balletje moet geleiden naar een gaatje) viel het toestel spontaan uit. Na wat pogingen met batterij eruit en erin en soft reset ging ie gelukkig weer aan. Verslaafd als ik was wilde ik toch even het spelletje afmaken waarna ie na zo'n 10 min. wéér uitviel. Echter krijg ik em nu met geen mogelijkheid meer aan, wat ik ook probeer. Iemand dit gehad en ook een oplossing?

Overigens weet ik niet of ik de nieuwste ROM heb. Volgens htc.com is de laatste gemaakt in juli, maar de mijne is van oktober. Vreemd ... ik heb het toestel nog te kort om onderzoek gedaan te hebben hoe ik kan achterhalen of er nieuwere ROMs zijn, hoe deze moet installeren enzo dus dat weet ik nog niet.

Ik heb niks (illegaals) gedaan met tweaks enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Terugsturen denk ik dan maar? je hebt nog garantie, maak er gebruik van! heb je hem uit een winkel of een webshop?

na 1 dag heb je gewoon recht op een vervanger dus niet akkoord gaan met een reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net teruggeweest naar de winkel. Ik vermoedde dat de batterij dood was (als ik de oplader erin deed, gaf ie ook geen teken dat ie aan het opladen was). Hij deed een nieuwe batterij in mijn kapotte toestel. Toestel ging niet aan. Voor de ultieme test deed ie mijn batterij in het nieuwe toestel, toestel ging gewoon aan. Vervolgens heeft ie alle onderdelen gewisseld (schijnt HTC policy te zijn bij het retourneren van een defect toestel/onderdeel). Resultaat: ik heb al mijn 'oude' onderdelen (adapter en batterij) met nieuw toestel terug gekregen.

Deze 'service' geldt alleen als het toestel kapot gaat binnen 8 dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mooi om te horen dat het is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ben er ook erg blij mee! Nu maar hopen dat ie langer dan 24 uur meegaat...

Overigens staat hier ROM versie 1.93.404.1 NLD op, datum: 7 oktober 2008. Als ik op de site van HTC kijk is de nieuwste van 31 juli dit jaar (staat geen versie nummer bij, als ik m'n serie nummer invul krijg ik de melding dat deze ROM niet voor mijn toestel is). Als ik zo'n beetje dit topic doorscan (nog niet volledig gelezen) kom ik veelal versie nummers tegen beginnend met 1.3x.... Via google kom ik ook talloze versies tegen, waarvan sommigen nieuwer lijken te zijn dan de mijne. Echter is het me niet duidelijk of dit final versions zijn of bèta's. Wel is het zo dat deze niet op de HTC-site staan.

Ik snap er geen snars van :p. Waarschijnlijk moet ik gewoon es dit topic doorlezen :D

Ik hoop overigens wel dat HTC het toestel hard reset voordat ie na de reparatie weer terug de verkoop in gaat, staat toch wel wat info op wat ik er dus niet af heb kunnen halen. Oja, misschien handig om te weten is dat ik de Diamond White heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
ik heb de HTC touch diamond

rom versie:1.93.404.1 NLD
rom datum: 07/10/08
radioversie: 1.00.25.05

Mijn telefoon heeft echt een dramatisch slechte accuduur, dat terwijl hij de eerste paar dagen wel redelijk was (1x in de 2 dagen laden bij normaal gebruik)

Echter nu, na een nacht laden haal ik hem smorgens van de lader en leg hem op tafel waar hij niet gebruikt wordt (ik gebruik hem alleen savonds+weekend) smiddags kom ik thius en ik moet het kreng alweer laden!
Niet normaal lijkt me, alleen BT staat aan.
Ik heb alleen slide2unlock en nodata geinstalleerd

bij nodata heb ik uitgezet:
knp internet-disabled
kpn mms-enabled
mobiele startsite-disabled

Kan ik dat 3G ook uitzetten?

Bij een aantal telefoontjes en wat spelen is dit ding binnen een uur leeg.

Mijn vraag is nu; hoort dit bij het toestel of is dit echt niet normaal??

[ Voor 6% gewijzigd door sfinx333 op 02-12-2008 19:54 ]

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
sfinx333 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:49:
Mijn vraag is nu; hoort dit bij het toestel of is dit echt niet normaal??
Deinstalleer S2U eens, zoals je kan lezen wil dat programma nogal eens de accu opslurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Dat valt sinds de laatste versie's van S2U2 nogal mee. Wat wel een oorzaak kan zijn is dat je op de grens van GSM/3G woont, waardoor de telefoon continu blijft zoeken en switchen. Dat heb ik thuis ook, waardoor de batterij merkbaar sneller leeggaat. Zet hem vast op GSM en dat zou moeten schelen.

Overigens slurpt de TD ook de accu leeg zodra er geen ontvangst mogelijk is (werk...). Dan gaat mijn accu ook maar een dagje mee. Terwijl in het weekend ik de lader niet hoef in te prikken...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

In het begin heb ik me flink zitten ergeren aan de korte accuduur. Nu ben ik inmiddels gewend om hem continu aan de lader te hangen daar waar het mogelijk is. Heb naast de standaard lader ook een bureau lader. Verder gaat het toestel wel een dag mee mits je er niet al te veel mee speelt. MP3's luisteren, GPS, BT en actief internetten/gamen zijn nu eenmaal batterij vretend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Wat doe ik verkeerd als mijn accu het langer volhoudt met TouchFlo3D aan dan uit....

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik kom ineens niet meer op mijn thuis-internet via wifi.

Heb de instelling nagekeken en die zijn 100% in orde. Heb zelfs de router gereset, maar dit maakt niks uit.

Heb altijd WPA2-PSK codering gebruikt, maar mijn HTC komt er niet meer op. Krijg meteen de melding ik de instellingen van mijn netwerk/provider moet controleren.

Heb voor de gein SSID weer es zichtbaar gemaakt. Hij ziet dan mijn netwerk wel maar weigert te connecten.

Hoe kan dit zo ineens?

Heb al es een hard reset uitgevoerd, maar ook dit helpt niet.

Weet zeker dat mijn HTC moeilijk doet, maar hoe los ik dat op?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Touch Pro
ROM Versie: 1.90.478.2 NLD
ROM datum: 09/02/08
Radioversie: 1.02.25.19
Protocol versie: 52.33.25.17U
Provider: KPN Hi

Sinds week of 6 HTC Touch Pro met erg veel problemen, een kort overzicht:

- TouchFlo schil vervormt soms na verloop van tijd, letters, afbeeldingen worden ruizig en onduidelijk: reset om te herstellen.
- Wanneer aan de acculader loopt hij geregeld vast, normaal zie je het 'rondje' zachtjes knipperen tijdens laden, deze blijft dan vast aan.
- Scherm wordt soms een grote ruis / sneeuw. Niets reageert. Reset..

Niet zo zeer probleem maar vervelend:
- bij inkomend gesprek is meestal al opgenomen voor ik de telefoon heb en op opnemen heb gedrukt (vast een instelling met lock ofzo)

Ik heb een speciale NLD ROM kan ik de ROM van de HTC site gebruiken ivm KPN abbo?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Nipje schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:32:
Ik heb trouwens iets erg vreemds ontdenkt in de htc touch pro!

Ik weet niet of het een ander nog is opgevallen, of dat het misschien een probleem is met mijn scherm OF met de software, maar het volgende viel me op:

Wanneer je via de 2 knoppen aan de zijkant het volume harder of zachter zet krijg je zegmaar een scherm te zien met die streepjes etc hoe hard je volume staat.

Aan de onderkant van dit scherm lijkt het wel door zichtig ofzo. Op een hele wazige manier kan ik nog de teksten lezen wat er zegmaar ACHTER het scherm met de streepjes etc staat. Dus ik kan er als het ware heel licht Phone en Programs door heen zien (de 2 tekstes onder in je scherm).

Wanneer je dus vanuit home het volume veranderd met de 2 knoppen komt er een zwart scherm tevoorschijn die ook over de teksten Phone en Programs heen gaat, maar toch kan ik deze er nog lichtelijk doorheen zien.

Wanneer ik naar een ander donker scherm ga in plaats van het volume control zie ik de teksten er weer niet doorheen, dus het lijkt niet in mijn scherm te zijn gebrand, of kan dit ook toch weer wel zo zijn?

Is dit nog iemand anders opgevallen of zouden jullie even goed kunnen kijken of dit bij jullie ook het geval is ?

zou het kunnen zijn dat het in mijn scherm gebrand staat of dat er iets mis is met mijn apparaat?

edit

Het is ook heel lichtelijk zichtbaar in het doorzichtige grijze balkje die je zit wanneer je gebruikt maakt van de camera. Het lijk wel of de phone en programs teksen onderin overal doorheen schijnen.

Zou dit in mijn scherm gebrand kunnen zitten?

edit

Wanneer je de telefoon op start en er staat Touch Pro in je scherm staat er weer niks onder in het zwarte venster... als het in me scherm ingebrand zit zou het daar toch ook moeten staan?

Hard resets etc voeren niks uit.
Heb er hier ook last van! Het lijkt alsof 't inbrand, maar kan ook maarzo weg zijn. Heel apart. Ik heb SPB mobile shell, en het icoontje van het now-screen blijft bij het today scherm van WM redelijk zichtbaar. Ook als ik de camera start zie ik de onderste balk nog vaag. De onderste 'strook' knippert bij de camera ook. Ga zo even een harde reset doen, misschien dat dat werkt, en anders moettie maar RMA!

Edit: TD hier trouwens, geen pro...

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Heb hier een raar probleem, ik kan niet meer gebeld worden. Bel ik met de huistel naar mijn mobiel, dan krijg ik te horen dat dit nummer nu niet wordt beantwoord. Ik krijg vervolgens gelijk een sms dat ik een gemiste oproep heb.

Oproep blokkeren staat uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

sinds net heb ik een vreemd probleem. ik zat in de trein naar muziek te luisteren wat goed ging. dit luisterde ik in TF3D. nu op de terug weg wilde ik weer luisteren, maar hij doet het niet meer. het lijkt net of hij opzoek is naar nummers want de liedjes zie je allemaal voorbij schieten. media player wilt hij ook niet meer openen. Via de verkenner wilt hij ook geen muziek meer openen, niet van telefoone n geheugenkaart.

Wie weet wat te doen? ik heb een Touch Pro met originele software.
wel had ik dat ik een foto wilde maken maar bij het opstarten van de camera een foutmelding gaf. na een reboot was deze verholpen maar kwam dit probleem. na 2x een softreboot werktte het nog niet.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Net nog even mee zitten klooien. Ik was er achter gekomen dat mijn ringetones (bel EN sms) het niet meer doen. Als ik een willekeurige wil instellen, dus gewoon een standaard of een mp3, krijg ik de foutmelding dat het bestand beschadigd is. Net even mijn SD kaartje geformatteerd, maar heeft ook niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:55
Bij het openen van hotmail gaat het niet goed met mijn P3700. Als hotmail geopend wordt in IE dan is er niet in te loggen. Dit komt doordat er geen cookies geaccepteerd worden. Dit klopt echter niet, bij opties staat cookies toestaan gewoon aangevinkt.

Dit werkt dus totaal niet, het alternatief is Opera. Dat kan zo slecht overweg met JavaScript dat ook dit niet werkt.

Dus eigenlijk moet er echt een oplossing komen. Is er iemand die er iets over kan vertellen hoe dit op te lossen? Want ik heb hard gezocht op dit forum en google maar ik vind het probleem wel zo hier en daar, maar de oplossing zie ik nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Hoe kan ik een .exe installeren op mijn TP? Ik weet dat het via active sync moet maar zie het nergens staan. Ik heb van alles geprobeerd maar niks lukt. Is AS hetzelfde als Windows Mobile Apparaatcentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaos-Zero schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:47:
Hoe kan ik een .exe installeren op mijn TP? Ik weet dat het via active sync moet maar zie het nergens staan. Ik heb van alles geprobeerd maar niks lukt. Is AS hetzelfde als Windows Mobile Apparaatcentrum?
AS is voor Xp en WMAC is voor Vista. Nadat je je toestel hebt verbonden via AS of WMAC, het exe bestand op je pc uitvoeren en dan de verdere stappen uitvoeren zoals aangegeven op je pc en je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millshot2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10-2022
Is er al iets meer bekend over bluetooth carkits zoals in de 207 (RD4)?

Ik erger me er mateloos aan. Had een nokia e65 en dat werkt perfect.
Touch Pro gekocht en in die paar uur die ik dagelijks in de auto zit ga ik er op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe Touch Diamond en lees dat na eerste reboot het TouchFlow3D theme getoond moet worden, maar bij mij niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:37:
Ik heb een nieuwe Touch Diamond en lees dat na eerste reboot het TouchFlow3D theme getoond moet worden, maar bij mij niet. Iemand?
Ga even naar ==> start\settings\today\items en vink daar 'touchflo3d' aan. Doet ie het dan nog niet doe dan een harde reset, kan zijn dat ie niet goed is geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Laatst online: 17:20
Iwes schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:18:
[...]

Heb er hier ook last van! Het lijkt alsof 't inbrand, maar kan ook maarzo weg zijn. Heel apart. Ik heb SPB mobile shell, en het icoontje van het now-screen blijft bij het today scherm van WM redelijk zichtbaar. Ook als ik de camera start zie ik de onderste balk nog vaag. De onderste 'strook' knippert bij de camera ook. Ga zo even een harde reset doen, misschien dat dat werkt, en anders moettie maar RMA!

Edit: TD hier trouwens, geen pro...
Ik herken je probleem. Ik heb ook SPB mobile shell, allen bij mij is soms enkel het klokje/kalender icoon heel wazig zichtbaar. Nu al 2 weken niet gezien. Ik heb de Pro trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 10:52:
[...]

Ga even naar ==> start\settings\today\items en vink daar 'touchflo3d' aan. Doet ie het dan nog niet doe dan een harde reset, kan zijn dat ie niet goed is geinstalleerd
idd een harde reset doet de job, vreemd genoeg nu wel goed geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij mn HTC Touch Diamond volgens mij het bootloader scherm. Rood, groen, blauw, witte balken met de volgende tekst:

DIAM100 64M
SPL-1.93.0000
MicroP-Diam (LED) v11

PSOC-Diam STAGE_PVT v0x30

Serial

Daarna start ie niet door. Ik heb dit al twee keer eerder gehad. De ene keer ging ie na een tijdje zonder batterij weer aan. De tweede keer had ik het toestel via USB aangesloten. Daarna een aantal keer een harde reset geprobeerd. Toen deed ie het ineens weer. Iemand ook vaker gehad en het opgelost gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik probeer mijn Touch Diamond eindelijk eens te upgraden van 1.37 naar 1.93, maar wil met geen mogelijkheid werken, geeft elke keer een error bij het uitvoeren van het RUU update bestand.

Het gaat hierbij dus om de officiele update... als die al niet werkt ga ik me al helemaal niet aan custom roms begeven :S

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 29-12-2008 11:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Phusebox schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:08:
Ik probeer mijn Touch Diamond eindelijk eens te upgraden van 1.37 naar 1.93, maar wil met geen mogelijkheid werken, geeft elke keer een error bij het uitvoeren van het RUU update bestand.

Het gaat hierbij dus om de officiele update... als die al niet werkt ga ik me al helemaal niet aan custom roms begeven :S
goede taal/lokatie (wwe/nl enz)? geen branded toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hellboy123 schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:30:
[...]

goede taal/lokatie (wwe/nl enz)? geen branded toestel?
Hij wil het programma niet eens starten dus daar ligt het niet aan, maar ik heb wel de goede taal etc. te pakken. Op basis van serienummer kan ik niet eens de foute downloaden bij HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Phusebox schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:39:
[...]

Hij wil het programma niet eens starten dus daar ligt het niet aan, maar ik heb wel de goede taal etc. te pakken. Op basis van serienummer kan ik niet eens de foute downloaden bij HTC
hmm dan weet ik het ook even niet,

ik kom echter wel achter een vervelend iets. De linkerbovenkant van mijn home-button(HTC TD) staat iets overeind, waardoor deze lekker scherp is... Hopelijk slijt dit weer, en gaat de folie niet verder los zoals bij anderen. Wordt dit door HTC vervangen? Eigenlijk wel apart bij een toestel van net een maand oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:39:
[...]

Hoe bedoel je "het programma wil niet starten"? Kan je vertellen wat je precies doet? Welke foutmeldingen krijg je?

Flashen doe je door je phone aan je pc met active sync te hangen, als het syncen klaar is start je de RUU op je pc en dan zou het update proces automatisch moeten starten. Als je gewoon een none-branded, simlockvrije telefoon hebt zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 05-09 15:33
Mijn mda4, loopt zo snel vast dat ik niet eens de kans meer krijg om activ sync verbinding te krijgen, ik heb de normale t-mobile rom eral op staan, nu nog de oude radio en spl erop en dan mag ie weer eens terug naar het service center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:50:
[...]

Hoe bedoel je "het programma wil niet starten"? Kan je vertellen wat je precies doet? Welke foutmeldingen krijg je?

Flashen doe je door je phone aan je pc met active sync te hangen, als het syncen klaar is start je de RUU op je pc en dan zou het update proces automatisch moeten starten. Als je gewoon een none-branded, simlockvrije telefoon hebt zou het geen enkel probleem moeten zijn.
Ja ik heb die update gedownload van HTC site. Als ik dat open krijg je een installshield wizard die iets uitpakt. En dan probeert hij de RUU te starten, maar geeft een foutmelding en doet niks meer.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste