top, dank je
vanochtend wilde ik een nieuwe email account aanmaken. Via de Flow3D naar berichten...
"geen accounts". [klopt, ik wil er één aanmaken]. Rechtsonder staat dan "nieuwe account". Wat ik er ook op klik, er gebeurt he-le-maal niets. Ik doe ongetwijfeld iets niet goed maar weet niet wat.....
weet iemand wát ik fout doe??
--edit--
een soft reset uitgevoerd en voilá. had ik eerder moeten bedenken....
"geen accounts". [klopt, ik wil er één aanmaken]. Rechtsonder staat dan "nieuwe account". Wat ik er ook op klik, er gebeurt he-le-maal niets. Ik doe ongetwijfeld iets niet goed maar weet niet wat.....

weet iemand wát ik fout doe??
--edit--
een soft reset uitgevoerd en voilá. had ik eerder moeten bedenken....

[ Voor 11% gewijzigd door TDB op 14-07-2008 11:41 ]
PSN: TDBtje
Voor iedereen die problemen heeft raad ik aan de Diamond_Radio_1.00.25.05 te downloaden. Is een upgrade van de radio en is dan ook nog een stuk zuiniger. Werkt bij mij perfect!
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ik had deze vraag gesteld in het Diamond topic, kan jij mij helpen hiermee?nvidia schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:18:
Voor iedereen die problemen heeft raad ik aan de Diamond_Radio_1.00.25.05 te downloaden. Is een upgrade van de radio en is dan ook nog een stuk zuiniger. Werkt bij mij perfect!
"Al1 heb ik vraagje over de ROM-update, ik heb zowel RUU.exe file samen met de Diamond_radio_....05 in 1 mapje gegooid maar krijg de foutmelding dat er iets mis met net compact framework, terwijl ik er de nieuwste op heb zitten 3.5. Dit probleem doet zich al bij 2 verschillende ROMS voor bepe 0.54 / 0.93. Jij een solution?"
[ Voor 42% gewijzigd door yassine op 16-07-2008 17:25 ]
De 1.37.404.3-NLD rom die je van de HTC-site kunt downloaden heeft nog versie 1.00.25.03 als radio versie.nvidia schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:18:
Welke versie had je hiervoor? Oftewel maakt die 0.00.00.02 punten verschil in versie zoveel uit?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb het getest met de 0.53 en dit werkt dus dit zou ook moeten werken met de 0.54. De 0.93 is sowieso af te raden doordat de rom o zo traag is. Maar je doet het goed, de radio en de RUU.exe in dezelfde map en dan draaien wanneer je TD geconnecteerd staat. Meer (of minder) kan je immers niet doen!yassine schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:24:
Ik had deze vraag gesteld in het Diamond topic, kan jij mij helpen hiermee?
"Al1 heb ik vraagje over de ROM-update, ik heb zowel RUU.exe file samen met de Diamond_radio_....05 in 1 mapje gegooid maar krijg de foutmelding dat er iets mis met net compact framework, terwijl ik er de nieuwste op heb zitten 3.5. Dit probleem doet zich al bij 2 verschillende ROMS voor bepe 0.54 / 0.93. Jij een solution?"
Ja enorm zelfs. Zoveel zelfs dat zoals ik getest heb de batterij zo'n 20 à 25% langer meegaat. Ook het connecteren gaat vlotter en je hebt een beter bereikt bij wifi en 3G dus zeker een aanrader!TD-er schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:59:
De 1.37.404.3-NLD rom die je van de HTC-site kunt downloaden heeft nog versie 1.00.25.03 als radio versie.
Welke versie had je hiervoor? Oftewel maakt die 0.00.00.02 punten verschil in versie zoveel uit?
Ik heb je via DM de link doorgespeeld!
[ Voor 25% gewijzigd door nvidia op 16-07-2008 18:59 ]
^ top,
Ik deed ze in mijn telefoon in een mapje, maar dat moet met active-sync op de pc blijkbaar
Ik deed ze in mijn telefoon in een mapje, maar dat moet met active-sync op de pc blijkbaar
[ Voor 6% gewijzigd door yassine op 16-07-2008 19:20 ]
Ja tuurlijk, net zoals je de TD flasht! Heb ondertussen ook de 1.00.25.11 in handen gekregen. Die ga ik morgen aan dezelfde test onderwerpen als diegene die momenteel bezig is. Ik ben benieuwd!yassine schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:19:
^ top,![]()
[ Voor 22% gewijzigd door nvidia op 16-07-2008 21:39 ]
Thanx... Ik heb de thread even doorgelezen en het lijkt erop dat het inderdaad een merkbaar verschil zou moeten zijn.nvidia schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:57:
[...]
Ja enorm zelfs. Zoveel zelfs dat zoals ik getest heb de batterij zo'n 20 à 25% langer meegaat. Ook het connecteren gaat vlotter en je hebt een beter bereikt bij wifi en 3G dus zeker een aanrader!
Ik heb je via DM de link doorgespeeld!
Helaas moet je dan wel eerst die Hard-SPL installeren. Een radio-rom updaten over een originele HTC-rom gaat niet lukken, tenzij HTC 'm signed.
Ik wacht dus nog even af, want tegenwoordig is het qua geluidskwaliteit al stukken beter en als het echt een verbetering is, zal HTC 'm wel vrijgeven.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Het is hier al een stukje minder druk als voorheen wat er toch op wijst dat er minder klachten zijn dan in het begin...
Even een update.
Ik heb m'n Diamond terug van EuroTwice. Ze hebben niets kunnen vinden.
De matige GSM ontvangst blijkt dus een feature te zijn ipv een flaw. ;-)
Ten einde raad heb ik een latere Radio versie op mijn toestel gezet.
Dit heeft mijn GSM ontvangst redelijk verbeterd. Mijn Diamond is nu niet meer constant aan het pollen naar netwerk op mijn werkplek maar heeft nu 2 streepjes verbinding. (HSDPA).
Dit is voor mij acceptabel waardoor ik heb besloten hem nu maar te houden.
Hopelijk gebeurt er niets raars met mijn GSM want theoretisch gezien heb ik mijn garantie verspeeld bij de RADIO actie.
Ik heb m'n Diamond terug van EuroTwice. Ze hebben niets kunnen vinden.
De matige GSM ontvangst blijkt dus een feature te zijn ipv een flaw. ;-)
Ten einde raad heb ik een latere Radio versie op mijn toestel gezet.
Dit heeft mijn GSM ontvangst redelijk verbeterd. Mijn Diamond is nu niet meer constant aan het pollen naar netwerk op mijn werkplek maar heeft nu 2 streepjes verbinding. (HSDPA).
Dit is voor mij acceptabel waardoor ik heb besloten hem nu maar te houden.
Hopelijk gebeurt er niets raars met mijn GSM want theoretisch gezien heb ik mijn garantie verspeeld bij de RADIO actie.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Welke radio versie heb je? de .03 - .05 - .06 of .11??
Vraagje over al dat geflash:
Binnenkort krijg ik m'n Diamond (hoop ik, vodafone....) en daar wil ik natuurlijk het uiterste uit halen. Grote kritiekpunten waren/zijn slecht ontvangst, slechte belkwaliteit en korte batterijduur. Die nieuwe radio versies waar jullie het over hebben lijken dat allemaal op te lossen. Maar ik lees ook al dat je daar de Hard-SPL ROM voor op je Diamond moet flashen. Raak je dan ook je TouchFLO3D e.d. functies kwijt? Kan iemand mij vertellen wat er allemaal anders is aan zo'n andere ROM? Want ik wil wel een van de main features (TouchFLO3D en de standaard interface) houden..
Binnenkort krijg ik m'n Diamond (hoop ik, vodafone....) en daar wil ik natuurlijk het uiterste uit halen. Grote kritiekpunten waren/zijn slecht ontvangst, slechte belkwaliteit en korte batterijduur. Die nieuwe radio versies waar jullie het over hebben lijken dat allemaal op te lossen. Maar ik lees ook al dat je daar de Hard-SPL ROM voor op je Diamond moet flashen. Raak je dan ook je TouchFLO3D e.d. functies kwijt? Kan iemand mij vertellen wat er allemaal anders is aan zo'n andere ROM? Want ik wil wel een van de main features (TouchFLO3D en de standaard interface) houden..
Leegte
Alles blijft zoals het was. Hard-SPL is nodig om de radio ROM te updaten. Hier is wel een harde reset nodig dus je bent je instellingen en progjes kwijt. Moet je weer opnieuw instellen en er op zetten. TF3D blijft er gewoon opstaan tenzij je een ROM erop zet waar dit uitgesloopt is.Kiwiknaapje schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:42:
Vraagje over al dat geflash:
[ Voor 4% gewijzigd door GKW op 27-07-2008 11:51 ]
bla
[ Voor 99% gewijzigd door Neok_ op 27-07-2008 14:55 . Reden: foutje, nieuw topic komt er straks aan ]
Ik heb ook een Touch Diamond;
ROM: 1.37.404.3
Radio: 1.00.25.03
Mijn probleem is dat ik nu ineens geen SMSjes meer kan versturen. Oude SMSjes kan ik niet beantwoorden, nieuwe SMSjes blijven steken bij een leeg scherm waarin ik geen geaddresseerde kan toevoegen. Er staat simpelweg een blank scherm met Van: en Aan:. Via het menu een ontvanger toevoegen wil ook niet, die optie is 'grayed out'. Als ik oudere bestaande SMS-gesprekken open, geeft-ie de melding dat het bericht niet versleuteld/ondertekend kan worden, en die kan ik dus ook niet teruglezen.
Verder vind ik het geluid ook ronduit slecht. De bass-boost doet wel wat, maar het geluid is zo verschrikkelijk blikkerig, dat ik vermoed dat de Yoko-walkman die ik 20 jaar geleden had aanzienlijk beter geluid voortbracht. De media/mp3-speler is eigenlijk ronduit onbruikbaar door de ermbarmlijke geluidskwaliteit. Is dat normaal, of ligt dat aan mijn exemplaar? De suggestie die hier gegeven wordt (uit de FAQ gehaald) biedt geen soelaas.
Over het bereik, de batterijduur en de gesprekskwaliteit heb ik dan weer niet zoveel te klagen.
ROM: 1.37.404.3
Radio: 1.00.25.03
Mijn probleem is dat ik nu ineens geen SMSjes meer kan versturen. Oude SMSjes kan ik niet beantwoorden, nieuwe SMSjes blijven steken bij een leeg scherm waarin ik geen geaddresseerde kan toevoegen. Er staat simpelweg een blank scherm met Van: en Aan:. Via het menu een ontvanger toevoegen wil ook niet, die optie is 'grayed out'. Als ik oudere bestaande SMS-gesprekken open, geeft-ie de melding dat het bericht niet versleuteld/ondertekend kan worden, en die kan ik dus ook niet teruglezen.
Verder vind ik het geluid ook ronduit slecht. De bass-boost doet wel wat, maar het geluid is zo verschrikkelijk blikkerig, dat ik vermoed dat de Yoko-walkman die ik 20 jaar geleden had aanzienlijk beter geluid voortbracht. De media/mp3-speler is eigenlijk ronduit onbruikbaar door de ermbarmlijke geluidskwaliteit. Is dat normaal, of ligt dat aan mijn exemplaar? De suggestie die hier gegeven wordt (uit de FAQ gehaald) biedt geen soelaas.
Over het bereik, de batterijduur en de gesprekskwaliteit heb ik dan weer niet zoveel te klagen.
[ Voor 14% gewijzigd door Peeh op 27-07-2008 17:56 ]
de 5 versie gebruik ik. De 6 heb ik ook geprobeerd. (geen problemen mee gehad overigens)nvidia schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:05:
Welke radio versie heb je? de .03 - .05 - .06 of .11??
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Ik vraag me af of meerder mensen dat probleem hebben dat je backlight leakage hebt.kenny89 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:49:
offtopic:
Dit is mijn tweede diamond al. De eerste ging terug vanwege een niet goed sluitende achterkant en backlight 'leakage' . Maandag een diamond gehaald en woensdag teruggebracht voor een vervangend exemplaar. De winkel waar ik mijn diamond heb gehaald heeft ze nu niet meer op voorraad, dus als ik een nieuwe wil, moet ik wachten of laten reparen dat nog langer duurt.. Ik begin mijn iPhone steeds meer te missen..
Ik heb het namelijk ook op de mijne.
Precies boven de 'home' button. Die lijkt lager te zitten dan de 'back' button, en je ziet dan een streepje backlight er doorheen komen...
Dan zullen we vast niet de enige twee zijn die dit ondervonden.
Ik denk dat ik hem morgen ook ga ruilen voor een ander exemplaar.
Kan er verder op internet niet veel over vinden, maar ok. Aangezien veel mensen hier op GoT het toestel al hebben, zou ik graag weten of er meer mensen dit hebben of er even naar willen kijken.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik heb maar een hard reset gedaan, soft-resets verhielpen het probleem niet. Nu kan ik in ieder geval weer SMS-en, nu maar even mijn oude contacten weer terug invoeren.Peeh schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:09:
Mijn probleem is dat ik nu ineens geen SMSjes meer kan versturen.
Ik vraag me alleen af of iemand weet wat het veroorzaakt zou kunnen hebben, want ik hoop eigenlijk niet dat dit meer gaat gebeuren.
Ik heb hem nu een kleine maand en geen last van backlight leakage. Wel een wat loszittend (klapperend) achterkant, maar een stukje isolerend materiaal verhelpt dat zo.freddyathlon schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:07:
[...]
Ik vraag me af of meerder mensen dat probleem hebben dat je backlight leakage hebt.
Ik heb het namelijk ook op de mijne.
Precies boven de 'home' button. Die lijkt lager te zitten dan de 'back' button, en je ziet dan een streepje backlight er doorheen komen...
Dan zullen we vast niet de enige twee zijn die dit ondervonden.
Ik denk dat ik hem morgen ook ga ruilen voor een ander exemplaar.
Kan er verder op internet niet veel over vinden, maar ok. Aangezien veel mensen hier op GoT het toestel al hebben, zou ik graag weten of er meer mensen dit hebben of er even naar willen kijken.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik ga vandaag mijn Diamond maar omruilen voor een exemplaar wat die backlight leakage niet heeft. Lijkt me een kwestie van afwerking door HTC, en sommigen zijn onder de aandacht doorgeglipt denk ik.
[ Voor 81% gewijzigd door freddyathlon op 28-07-2008 08:58 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Anoniem: 234194
Heb VF branded met versie 1.37.172.3
1)
als er iemand belt is dit bijna niet te verstaan.
is hier al een oplossing voor
2)
geluid bij ontvangen sms
volgens mij is dit met de nieuwere rom versies opgelost toch. Is dit de nieuwste ?
3)
indien er een nieuwere ROM versie is heeft iemand deze al geinstalleerd en ben je dan ook van al die VF rommel af?
1)
2)
geluid bij ontvangen sms
volgens mij is dit met de nieuwere rom versies opgelost toch. Is dit de nieuwste ?
3)
indien er een nieuwere ROM versie is heeft iemand deze al geinstalleerd en ben je dan ook van al die VF rommel af?
Gelukkig is er geen search en een grote topic hiervoorAnoniem: 234194 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:34:
Heb VF branded met versie 1.37.172.3
1)
2)
geluid bij ontvangen sms
3)

1. Hoe bedoel je? Te zacht? kraakt het?
2. Hier is al lang een tweak voor gevonden. Zoek maar eens va de search en in het grote diamond topic
3. De nieuwe rom kan je niet op je branded vodafone pleuren zonder je telefoon te gaan hacken volgens mij. Je zal moeten wachten op een nieuwe van vodafone denk ik. Maar dit staat al meerdere malen in de genoemde topic
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Mijn HTC TD heeft ook een kleine ruimte tussen het display en de home button. Ook als je met je vinger van het scherm naar de home button gaat voel je een klein hoogte verschil. Net of deze er niet helemaal lekker inzit.
Kan dit makkelijk opgelost worden? Vind het geen groot probleem en ga het toestel hiervoor ook niet ter reparatie aanbieden
Kan dit makkelijk opgelost worden? Vind het geen groot probleem en ga het toestel hiervoor ook niet ter reparatie aanbieden
Anoniem: 269687
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn vodafone TF3D kan veranderen in de black editie? ik heb het config bestand al op de HTC TD staan en geinstalleerd ik zie alleen niet hoe ik het thema kan veranderen.
Ik heb ook PHMRegedit naar de HTC TD gekopieerd maar daar kan ik verder ook niets mee. Ik wil het register aanpassen zodat ie tijdens het bellen niet zwart word en dat schijnt daarmee te kunnen.
alvast bedankt
Ik heb ook PHMRegedit naar de HTC TD gekopieerd maar daar kan ik verder ook niets mee. Ik wil het register aanpassen zodat ie tijdens het bellen niet zwart word en dat schijnt daarmee te kunnen.
alvast bedankt
ok, ik had het enigzins voor elkaar. Het zwarte thema stond er keurig netjes op.
Ik kreeg wel de melding dat ik te weinig opslag ruimte over had. Ik heb de programmas die ik erop had gezet eraf gehaald na installatie.
Na wat rond gekeken te hebben kwam ik bij het "weer" scherm aan. Ik wil de plaats san francisco veranderen in amsterdam, maar er gebeurt niks als ik op menu rechts onder druk. en ik kan ook niet switchen naar 5 daagse. Iemand hier een verklaring voor?
Ik kreeg wel de melding dat ik te weinig opslag ruimte over had. Ik heb de programmas die ik erop had gezet eraf gehaald na installatie.
Na wat rond gekeken te hebben kwam ik bij het "weer" scherm aan. Ik wil de plaats san francisco veranderen in amsterdam, maar er gebeurt niks als ik op menu rechts onder druk. en ik kan ook niet switchen naar 5 daagse. Iemand hier een verklaring voor?
Nu ik toch lekker met mezelf bezig ben...
Mijn HTC werd trager en trager en bleef ook regelmatig hangen. Ik kon geen youtube meer gebruiken omdat hij min 8mb nodig heeft en die had ie blijkbaar niet meer.
Ik heb hem dus een (harde?)reset gegeven.
Nu moet ik weer opnieuw installeren. Wat is de beste plek om die TF3D neer te zetten en moet ik TotalCommander er ook opzetten om in het register te komen?
Mijn HTC werd trager en trager en bleef ook regelmatig hangen. Ik kon geen youtube meer gebruiken omdat hij min 8mb nodig heeft en die had ie blijkbaar niet meer.
Ik heb hem dus een (harde?)reset gegeven.
Nu moet ik weer opnieuw installeren. Wat is de beste plek om die TF3D neer te zetten en moet ik TotalCommander er ook opzetten om in het register te komen?
Anoniem: 269158
Ik heb een hele mooi leren hoes gekocht voor TD alleen enige nadeel is dat als ik een telefoon krijg en voor dat ik het uit het hoes heb is het opgenomen door de kleinste aanraking of verschuiving uit het hoes wat zeer iritant is want je wilt niet alle gesprekken gelijk opnemen zonder te kijkken wie het is nou heb ik gezocht maar hoe kun je dit nou verkomen want toesblokkering heeft ook weinig weet iemand hier een antwoordt op
Anoniem: 262019
Na een paar weken de Diamond in mijn bezit met slecht geluid op de oortelefoontjes, heb ik
de HTC RC E100 remote controler (with earphone) aangeschaft.
De bij de Diamond geleverde oortelefoon is van slechte kwaliteit. (blikkerig geluid).
Nu moet ik zeggen dat de oortelefoon geleverd samen met de RC E100 ook niet al te best is.
Weinig bas en dynamiek. Maar met deze set kun je tenminste een kwaliteitssetje aansluiten!
De bijgeleverde CD met drivers, blijkt niet nodig bij de Diamond. Bij installlatie kreeg ik de melding dat de nieuwste drivers al op het toestel aanwezig zijn.
Nu heb ik wel last van het volgende probleem: Het volume is te hard.
Als ik (zowel op toestel en ook op de RC..) het volume in de laagste stand zet, dan vind ik het nog te hard.
Nu kan ik natuurlijk een oortelfoonsetje kopen met een volumeregelaar er aan (Sony/Senheiser..), maar dat zou dubbel-op zijn.
Immers de RC heeft een volumeregeling van zich zelf !
Hebben meer TD eigenaren dit probleem? en is er een oplossing?
[TD 1.93.404.1NLD / radio 1.00.25.05]
De bij de Diamond geleverde oortelefoon is van slechte kwaliteit. (blikkerig geluid).
Nu moet ik zeggen dat de oortelefoon geleverd samen met de RC E100 ook niet al te best is.
Weinig bas en dynamiek. Maar met deze set kun je tenminste een kwaliteitssetje aansluiten!
De bijgeleverde CD met drivers, blijkt niet nodig bij de Diamond. Bij installlatie kreeg ik de melding dat de nieuwste drivers al op het toestel aanwezig zijn.
Als ik (zowel op toestel en ook op de RC..) het volume in de laagste stand zet, dan vind ik het nog te hard.
Nu kan ik natuurlijk een oortelfoonsetje kopen met een volumeregelaar er aan (Sony/Senheiser..), maar dat zou dubbel-op zijn.
Zelfde probleem hier. 1.37 NL rom. Ook na hardware reset blijft het probleem. Ik kreeg 1x die frame data melding van het apparaat en daarna helemaal niks meer. Hij geeft wel opties zoals je zegt, maar foto nemen is er niet bij en hij heeft dus geen beeld. Gelukkig heb ik hem net en valt het nog binnen de 8 dagen. Ik vrees maandagmorgen toestelletje. Die van jou ook. Reparatie dus.Goldme schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:35:
Voortbordurend op het camera-probleem:
Ik heb inmiddels ook 1.35 NL geprobeerd en daar krijg ik de device.exe error als ik de camera opstart.
Als ik een foto neem duurt het een tijdje en dan krijg ik de volgende foutmelding:
"unable to capture photo. unable to get frame data from camera device"
Dit probleem zie ik vaker langskomen in de forums bij HTC toestellen. Echter, een oplossing is er nog niet genoemd. Ik begin te vermoeden dat het een hardware probleem is. Jammer dat ik hem al geflasht heb met SPL 1.40. Hopelijk komt er een goede rom aan en blijkt dit een software probleem te zijn.
All that you know, is at an end
Anoniem: 262019
Update:Anoniem: 262019 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:53:
Heb de TD nu 1,5wk.... Vind het apparaat niet echt snel te noemen. Mjin oude Mio168 is veel sneller. Dan bedoel ik ook het navigeren door de windows_mobile menus. Ga nog wel tweaken, maar dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn. Vind het tot nu toe wel een teleurstellend toestel.
Zet ik de TouchFlow3D uit, dan gaat de snelheid met sprongen vooruit.
1) Achtergrond verlichting valt steeds terug naar de instelling: 10sec. Heb gebeld met de helpdesk en die liet mij soft-resetten, weer opnieuw aanvinken, enz... maar het hielp niet. Blijkt achteraf te komen door de toetsenblokkering. Stel ik het in op bijv. 1 min en druk daarna op (rechts-onder) toetsenblokkeren, en daarna de-blokkeren, dan staat het weer op 10 sec ! (Schijnt een bekend probleem te zijn.. maar blijkbaar niet bij de helpdesk)
2) Toestel wordt bij opladen en gebruik wel opvallend warm.
3) Accu is snel leeg. Hele nacht laden.. dan is ie bij (voor mij..) normaal gebruik aan het eind van de middag leeg. (beetje internetten, paar keer mail halen, drie telefoongesprekjes van 2 min..)
Het is mij opgevallen, dat als ik het toestel uit doe en dan s'nachts ga laden, dan blijkt s'morgens het laad-lampje nogsteeds te knipperen! Doe ik daarna het toestel aan (met lader en kabel er nogsteeds aan..) dan gaat het lampje na ongeveer een minuut wel constant branden (accu vol indicatie) Vraag mij af na hoeveel laad-tijd deze accu vol zou moeten zijn.
4) Ondanks het invullen van een bleutooth-id , geeft het toestel de naam van apparaat-id door via bleutooth..
5) Heb je het toestel via de toets rechts-onder geblokkeerd en wil je weer de-blokkeren, dan licht het scherm slechts gedimd op... in het buitenlicht zie je dan niet waar je op het scherm moet drukken om te bevestigen.
Vooralsnog zou HTC met spoed moeten werken aan een gratis (NL) update. Zeker nu het toestel met zoveel 'tamtam' is gelanceerd...!! HTC denk aan uw goede naam !
Toestel is voor mijn vakantie opgehaald door HTC (Eurotwice).
Nu weer terug na 4wk. Heb een hele nieuwe gehad.
Nu dus ook een nieuwe imei.....
Toestel werkt nu naar behoren. Zojuist update naar 1.93.404.1NLD.
Nu geen problemen meer gehad. (al blijft mijn oude vertrouwde MIO168 veel sneller in windows)
Batterij gaat plm. 1,5 dag mee.... maar dat is een algemeen probleem.
Door de nieuwe EMEI werkt Route66 niet meer.... Kaart-activatiecode werkt niet.
Blijkt dat Route66 hun software registreerd op toestel ! Lekker handig.. legale versie...!
Moest kopieen van aankoopbonnen, reparatiebonnen opsturen.
Erg omslachtig allemaal. In mijn laatste bericht van Route66 staat dat ze nu binnenkort mij een
nieuwe code gaan verstrekken.
Daar wacht ik nu al 5 dagen op !!
Al met al: erg omslachtig en erg klantonvriendelijk..! Volgende keer maar weer een illegaal kopietje!!
Maar verder werkt de TD nu goed. Service van HTC is prima ! (al kan het natuurlijk altijd sneller)
Hehe, mijn broer heeft precies hetzelfde gehad met TomTom. Denk je vriendelijk te zien om netjes de software te kopen, maar toen zijn telefoon vervangen was snakte hij naar een illegale versie. Zoveel moeite koste het om TomTom ervan te overtuigen dat zijn telefoon vervangen was door een nieuwe.Anoniem: 262019 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 03:02:
[...]
Update:
Toestel is voor mijn vakantie opgehaald door HTC (Eurotwice).
Nu weer terug na 4wk. Heb een hele nieuwe gehad.
Nu dus ook een nieuwe imei.....
Toestel werkt nu naar behoren. Zojuist update naar 1.93.404.1NLD.
Nu geen problemen meer gehad. (al blijft mijn oude vertrouwde MIO168 veel sneller in windows)
Batterij gaat plm. 1,5 dag mee.... maar dat is een algemeen probleem.
Door de nieuwe EMEI werkt Route66 niet meer.... Kaart-activatiecode werkt niet.
Blijkt dat Route66 hun software registreerd op toestel ! Lekker handig.. legale versie...!
Moest kopieen van aankoopbonnen, reparatiebonnen opsturen.
Erg omslachtig allemaal. In mijn laatste bericht van Route66 staat dat ze nu binnenkort mij een
nieuwe code gaan verstrekken.
Daar wacht ik nu al 5 dagen op !!
Al met al: erg omslachtig en erg klantonvriendelijk..! Volgende keer maar weer een illegaal kopietje!!
Maar verder werkt de TD nu goed. Service van HTC is prima ! (al kan het natuurlijk altijd sneller)
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Anoniem: 230531
Mijn muziek staat gerangschikt op songtitel in het "muziek" deel van de touchflo...
kan ik die sorteervolgorde ook op artiest of cd-naam krijgen?
(zoeken op muziek en sorteren gaf niet echt een resultaat, vandaar mijn vraag)
Slide 2 Unlock 2 (a.k.a. S2U2)Anoniem: 269158 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:31:
Ik heb een hele mooi leren hoes gekocht voor TD alleen enige nadeel is dat als ik een telefoon krijg en voor dat ik het uit het hoes heb is het opgenomen door de kleinste aanraking of verschuiving uit het hoes wat zeer iritant is want je wilt niet alle gesprekken gelijk opnemen zonder te kijkken wie het is nou heb ik gezocht maar hoe kun je dit nou verkomen want toesblokkering heeft ook weinig weet iemand hier een antwoordt op
Anoniem: 270860
Hallo, ik weet niet of ik dit hier kwijt kan, maar hier gaat tie toch, ik heb ook een touch diamond die ik via active sync met twee computers wil synchroniseren. Zolang ik maar met 1 computer synchroniseer hep ik geen problemen, maar zodra ik de telefoon op de andere PC aansluit krijg ik steeds de foutmelding 'Activesync heeft een probleem gevonden op de bureaublad. Ondersteuningscode 86000107' Ik heb al van alles geprobeerd, het enige wat werkt is alle te synchroniseren folders uit te zetten en daarna 1 voor 1 weer aan te zetten. Daarna werkt het weer. (ik heb ook ergens gelezen dat het NIET synchroniseren van de taken zou helpen, maar bij mij is dit niet het geval) Volgens mij kan dat niet echt de bedoeling zijn. Is er iemand die dit ook heeft gehad, en hier een oplossing voor heeft???
Rom versie = 1.37.404.3 NLD
Windows mobile 6.1 Professional
Activesync versie 4.5.0 (build 5096)
Rom versie = 1.37.404.3 NLD
Windows mobile 6.1 Professional
Activesync versie 4.5.0 (build 5096)
Met welk test programma?kenny89 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:48:
vandaag een vervangende TD gekregen. Wat opeens opviel is dat ik een nieuwe batch heb die op de Nederlandse 1.37 draait! Zal vanavond nog even de exactie gegevens hierop plaatsen.. maar deze heeft in ieder geval geen van de problemen die ik met mijn vorige TD's had.
Krijg alleen geen GPS fix met mijn huidige TD. Heb QuickGPS al een paar keer gedraait, hard-reset gedaan, getest met 2 verschillende programma's (tomtom7 (via de interne gps setting en handmatige nmea) en google maps) Iemand een oplossing? opgelost dmv een test programma..
Anoniem: 272558
Hé Jep,Anoniem: 230531 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:20:
Mijn muziek staat gerangschikt op songtitel in het "muziek" deel van de touchflo...
Dit kun je fixen door de muziek vanuit Windows Media Player te synchroniseren.
- Importeer de nummers in de bibliotheek
- rechtsklik op een nummer en klik op 'geavanceerde editor voor labels' (ik heb het ook niet bedacht...
- Links, in het derde veld van boven kun je de nummer volgorde intikken
De mediaspeler in de HTD houdt zich ook aan deze volgorde. Als ze allemaal op '0' staan, speelt hij de nummers op alfabet af.
Anoniem: 272606
Situatie bij mij op de zaak:
Netwerk : Windows 2003 AD,
Exchangeserver : Exchange 2003 SP2
Firewall : ISA 2004 met alle servicepacks
Op iPhone 3G (16Mb) met softwarepack 2.0.1 (5B108) werkt de push functie perfect.
Zowel van telefoon -> zaak als van zaak -> telefoon.
Op HTC Touch Diamond alles ingesteld en geprobeerd te synchroniseren met server op de zaak (door middel van de push-technologie) echter de telefoon komt dan met de melding "Het beveiligingscertificaat op de server is ongeldig enz enz". Ondersteuningscode 0x80072F0D
De HTC heeft de laatste ROM-update (versie 1.93.404.1.NLD) gehad.
De pushmail synchronisatie is getest op beide telefoons met dezelfde T-mobile SIM.
Wie weet wat er hier fout gaat en waarom de iPhone wel wil synchroniseren en de HTC er geen zin in heeft?

Anoniem: 111132
Weet iemand een goeie oplossing voor het volgende probleem:
Als ik gebeld wordt, en hij zit in me broekzak.. tijdens het pakken van het toestel druk ik soms het inkomend gesprek weg of ik neem hem al op, doordat één van die 2 touchknoppen al worden ingedrukt tijdens het pakken van het toestel.
Nu heb ik al in de HTC TD topicdelen gelezen dat er een tooltje is genaamd "Slide2unlock2".
Deze heb ik geinstalleerd, en hij unlockt wel als toestel backlight uit valt, maar wanneer ik gebeld wordt krijg ik alsnog de twee touch knoppen inkomend gesprek opnemen of negeren.
Weet iemand hiervoor de juiste instelling dat deze twee touchknoppen niet komen bij een inkomend gesprek, of anders uit te schakelen en misschien dat het mogelijk is alleen met de indrukknoppen op te nemen of te negeren??
Hoop dat hiervoor een oplossing is, want ervaar dit toch als een heel groot frusterend probleem van dit toestel.
Als ik gebeld wordt, en hij zit in me broekzak.. tijdens het pakken van het toestel druk ik soms het inkomend gesprek weg of ik neem hem al op, doordat één van die 2 touchknoppen al worden ingedrukt tijdens het pakken van het toestel.
Nu heb ik al in de HTC TD topicdelen gelezen dat er een tooltje is genaamd "Slide2unlock2".
Deze heb ik geinstalleerd, en hij unlockt wel als toestel backlight uit valt, maar wanneer ik gebeld wordt krijg ik alsnog de twee touch knoppen inkomend gesprek opnemen of negeren.
Weet iemand hiervoor de juiste instelling dat deze twee touchknoppen niet komen bij een inkomend gesprek, of anders uit te schakelen en misschien dat het mogelijk is alleen met de indrukknoppen op te nemen of te negeren??
Hoop dat hiervoor een oplossing is, want ervaar dit toch als een heel groot frusterend probleem van dit toestel.
Als je een certificaatfout krijgt, betekent dit over het algemeen dat je een certificaat gebruikt dat niet door een bekende CA uitgegeven is.Anoniem: 272606 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:24:
Op iPhone 3G (16Mb) met softwarepack 2.0.1 (5B108) werkt de push functie perfect.
Op HTC Touch Diamond alles ingesteld en geprobeerd te synchroniseren met server op de zaak (door middel van de push-technologie) echter de telefoon komt dan met de melding "Het beveiligingscertificaat op de server is ongeldig enz enz". Ondersteuningscode 0x80072F0D
De pushmail synchronisatie is getest op beide telefoons met dezelfde T-mobile SIM.
Wie weet wat er hier fout gaat en waarom de iPhone wel wil synchroniseren en de HTC er geen zin in heeft?
Wat gebeurt er als je naar https://<server>/oma gaat in PocketIE ?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Je moet niet alleen het certificaat van je mailserver op je diamond installeren, ook het root certificaat van de CA die je certificaten uitgeeft. Klopt idd dat een Iphone daar niet zo moeilijk over doet. WM6 wel iig. Je moet dus 2 certificaten installeren.Anoniem: 272606 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:24:
XBL: MRE Inc
Dan komt hij gewoon met het aanmeldingsscherm. En als ik daar mijn gegevens invul, krijg ik een pagina waarin staat:StevenK schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 16:23:
[...]
Als je een certificaatfout krijgt, betekent dit over het algemeen dat je een certificaat gebruikt dat niet door een bekende CA uitgegeven is.
Wat gebeurt er als je naar https://<server>/oma gaat in PocketIE ?
The device type you are using is not supported. Press OK to continue.
OK.
OK, and do not warn me again.
User agent: HTC_P3700 Opera/9.50 (Windows NT 5.1; U; nl)
Als ik dan op OK, and do not warn me again klik, kom ik gewoon in mijn OWA(OMA versie).
Kun je me uitleggen hoe ik dat doen moet?MRELynx schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:41:
[...]
Je moet niet alleen het certificaat van je mailserver op je diamond installeren, ook het root certificaat van de CA die je certificaten uitgeeft. Klopt idd dat een Iphone daar niet zo moeilijk over doet. WM6 wel iig. Je moet dus 2 certificaten installeren.
Met zowel de originele bijgeleverde doppen, als mijn eigen (SE) oordoppen aangesloten op de RC E100, vind ik het geluid vaker ook te hard als je gebruikt maakt van de hardware matige knoppen. Blijkt dus dat je het volume middels het touch screen in net wat meer stapjes kan instellen. ipv 3 streepjes maar 1 bijv is prima voor mij! Is er misschien een registery hack/appsel die ervoor kan zorgen dat het volume in kleinere stapjes ingesteld kan worden vanaf de hardware knoppen?Anoniem: 262019 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 01:58:
Na een paar weken de Diamond in mijn bezit met slecht geluid op de oortelefoontjes, heb ik
In den beginnen (half juni) had ik dusdanig veel problemen met het toestel dat ik het binnen 7 dagen weer retour had willen sturen. Echter was de webshop (algebeld.nl) heel erg dwars en tegen de wetgeving in. Heb het toestel uiteindelijk maar gehouden en met de nieuwste 1.93 firmware ben ik behoorlijk tevreden.
De problemen die ik heb gehad en inmiddels niet meer voorkomen;
[list]• Mail client verschillende keren gecrasht, alleen harde reset bood soelaas. In de eerste week al 2x!
• Gesprekspartners vonden mij als zware shagroker klinken.
• GPS functionaliteit in TomTom of bijv NoniGPS Pilot die zogenaamd slechte ontvangst heeft.
• Regelmatig crashent toestel
• Kreeg alleen een GPRS verbinding (kan ook aan Telfort hebben gelegen)
• Gesprekspartners die te zacht klinken (in bijv herrie)
• Geen mailtjes via de smtp van gmail kunnen versturen
Problemen die zijn gebleven;
[list]• Zeer korte levensduur accu, gps tracken, mp3's luisteren, na een uurtje of 3-4 houd het wel op.
• De slechtere GSM/3G/HSDPA & FM ontvangst tov mijn oude toestel (SE W800i)
Kwa uitgebreide functionaliteit en mogelijkheden ben ik echter erg tevreden met het toestel.
Anoniem: 264904 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:49:
Het opladen van de TD duurt mij bij 1.5 uur dan is hij vol, heel verschillend met de ervaringen hier
Ben aan het overwegen om de laatste rom erop te zetten, maar dit zou toch out of the box niet mogen.
Heb vandaag 40min met de gps gewerkt, maar 5min gebeld, stuk of 10 smsen, 20min muziek en beetje gesurft/youtube, 10u uit de lader gehaald en rond 16u30 moest ik weer opladen.
Ik zou niet weten waarom je niet de firmware van de HTC-site erop zou mogen zetten.pisart schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:20:
[...]
Ben aan het overwegen om de laatste rom erop te zetten, maar dit zou toch out of the box niet mogen.
[...]
Trouwens er zit wel degelijk een verschil tussen laden via een USB-stekker vanuit een hub/PC en de meegeleverde adapter. Die laatste gaat veel sneller/beter.
Ik had begrepen dat alle instellingen weer gereset worden en daar heb ik nu geen zin in, net wanneer ik eigenlijk alles beetje heb hoe ik het wil.
Ik heb toevallig nog maar 1 x met de adapter opgeladen en dat was 's nachts, dus weet niet of het toen sneller ging, nu via de laptop bezig omdat ik ook nog aan het prutsen was met dat ding. Zal er volgende keer op letten.
Ik vind het eigenlijk niet zo erg, als de batterij maar langer meegaat
Ik heb toevallig nog maar 1 x met de adapter opgeladen en dat was 's nachts, dus weet niet of het toen sneller ging, nu via de laptop bezig omdat ik ook nog aan het prutsen was met dat ding. Zal er volgende keer op letten.
Ik vind het eigenlijk niet zo erg, als de batterij maar langer meegaat
Toch nog even terugkomen op het matige 3G bereik van de Diamond.
Heb nu drie telefoons naast elkaar geprobeerd op het T-Mobile netwerk:
Nokia 6120 Classic
HTC Diamond
Apple Iphone 3G
Nokia 6120 Classic heeft een zeer goede 3G ontvangst. Thuis geeft hij het volledig aantal streepjes, videogesprekken etc gaan vloeiend.
HTC Diamond heeft op dezelfde locatie 1a2 streepjes en een wegvallende 3G verbinding, zodra je gaat bellen is het 3G bereik weg
De Iphone heeft een even slecht bereik, misschien zelfs nog wat slechter.
Kortom, het lijkt er dus op de nieuwste smartphones een zeer beroerde antenne/chip hebben. I knap waardeloos voor telefoons die nu juist volop gebruik van het 3G netwerk zouden kunnen maken.
Heb nu drie telefoons naast elkaar geprobeerd op het T-Mobile netwerk:
Nokia 6120 Classic
HTC Diamond
Apple Iphone 3G
Nokia 6120 Classic heeft een zeer goede 3G ontvangst. Thuis geeft hij het volledig aantal streepjes, videogesprekken etc gaan vloeiend.
HTC Diamond heeft op dezelfde locatie 1a2 streepjes en een wegvallende 3G verbinding, zodra je gaat bellen is het 3G bereik weg
De Iphone heeft een even slecht bereik, misschien zelfs nog wat slechter.
Kortom, het lijkt er dus op de nieuwste smartphones een zeer beroerde antenne/chip hebben. I knap waardeloos voor telefoons die nu juist volop gebruik van het 3G netwerk zouden kunnen maken.
Een test gebruiker van ons heeft problemen met zijn scherm. Hij moet hem vaak opnieuw (meerdere keren) kalibreren (per dag).
Ik wilde het linkerbovenicoontje openen en dan moest ik in de (uiterste) linker bovenhoek klikken voordat hij hem opende. Als ik op het icoontje zelf klikte deed hij niets. ?
Start menu openen doet hij ook niet goed hierdoor.
Is dat een bekend probleem. De nieuwste rom staat er al op (1.93.404 NL) ?
Ik wilde het linkerbovenicoontje openen en dan moest ik in de (uiterste) linker bovenhoek klikken voordat hij hem opende. Als ik op het icoontje zelf klikte deed hij niets. ?
Start menu openen doet hij ook niet goed hierdoor.
Is dat een bekend probleem. De nieuwste rom staat er al op (1.93.404 NL) ?
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Euh...nou ik neem aan dat je een CA in je netwerk hebt ? Die is geinstalleerd op een van je servers. Ga in je browser (op je laptop of desktop machine en niet op je Diamond) naar http://jeservernaam/certservAnoniem: 272606 schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:27:
[...]
Kun je me uitleggen hoe ik dat doen moet?
Dan krijg je een pagina waarin onderaan staat: Download a CA certificate. Die download je dan en die kopieer je naar je diamond. Op je diamond klik je dat certificaat aan en dan zal hij zichzelf installeren.
Dus nogmaals, 2 certificaten installeren. Het Root certificaat van je CA zoals ik hierboven heb beschreven en het certificaat van de Exchange server die ssl enabled is. Dat certificaat kun je exporteren als je bv naar je owa adres gaat van je exchange server. Effe op dat hangslotje klikken en certificaat exporteren....
[ Voor 35% gewijzigd door MRE-Inc op 13-09-2008 20:33 ]
XBL: MRE Inc
Je moet het certificaat even via activesync op je diamond zetten en via de verkenner activeren, zodat het certificaat is geimporteerd in je telefoon. Zeer waarschijnlijk is het een eigen gemaakt certificaat of is het van een niet bekende authority.Anoniem: 272606 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:24:
iemand die het voor elkaar krijgt om te kunnen krabbelen en priveberichten lezen en versturen op hyves met opera mobile? met internet explorer krijg ik ern foutmelding en laadt hij hyves helemaal niet..
Hebben meer mensen er last van dat de mail-applicatie telkens zijn server-gegevens vergeet?
Ik ben er nog niet achter wat het triggert (reboot mogelijk
), maar met enige regelmaat heb ik het probleem dat ik de mail (imap naar gmail) niet meer kan binnenhalen.
Als ik dan kijk bij de settings van dat imap-account, zie ik dat de server-settings compleet leeg zijn. Ook voor de SMTP trouwens.
Er staat de laatste rom (1.93 NLD) van HTC op.
Ik ben er nog niet achter wat het triggert (reboot mogelijk
Als ik dan kijk bij de settings van dat imap-account, zie ik dat de server-settings compleet leeg zijn. Ook voor de SMTP trouwens.
Bij mij geeft de Touch-flo muziekspeler de nummers aan met een lengte van 0 en wil ze dus ook niet afspelen. Ik heb MP3Tag gebruikt om de tags goed te zetten, maar dat helpt niets.
In de Windows Media Player worden de nummers wel goed afgespeeld.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
In de Windows Media Player worden de nummers wel goed afgespeeld.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Met de 1.35 NLD rom had ik hier last van. Na update naar 1.37 NLD werd dit opgelost. Ook met de 1.93 NLD rom werkt het goed.TD-er schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:30:
Hebben meer mensen er last van dat de mail-applicatie telkens zijn server-gegevens vergeet?
Ik ben er nog niet achter wat het triggert (reboot mogelijk), maar met enige regelmaat heb ik het probleem dat ik de mail (imap naar gmail) niet meer kan binnenhalen.
Enkele dingen die ik ben tegengekomen en die opgelost zijn;
Met de 1.35 ROM klonk ik bij de tegenpartij in een telefoon gesprek anders. Verkouden/zware roker. Vanaf de 1.37 rom geen commentaar meer gehoord hierover.
De TouchFlow 3D (TF3D) skin ziet de muziek die op de telefoon is gezet niet.
Windows Media Player opstarten op de telefoon. Ga naar de bibliotheek door op menu > Bibliotheek te klikken. Klik daarna op menu > bibliotheek > intern geheugen. Daarna menu > bibliotheek bijwerken. Blijkbaar maakt de TF3D player dankbaar gebruik van WMP's bibliotheek.
Het updaten via Mediaplayer had ik al geprobeerd. Ook het verwijderen van het AudioManager_Eng bestand helpt niet. De ToucFlo Muziekspeler geeft dan alleen nog maar Zoeken.... aan.
Je kan dan wel via Bibliotheek een nummer kiezen maar deze heeft weer lengte 0 en speelt niet af.
Rare zaak
Je kan dan wel via Bibliotheek een nummer kiezen maar deze heeft weer lengte 0 en speelt niet af.
Rare zaak
Anoniem: 258914
Ik heb dit toestel sinds vorige week vrijdag in gebruik (provider Telfort).
Roaming staat voortdurend aan (schijnt normaal te zijn bij Telfort, ik kan alleen nergens terugvinden of dit nog extra kosten met zich meebrengt in Nederland).
Paar korte gesprekken mee gevoerd, meer niet.
De batterij 'zuipt' als een gek. Heb het netwerk maar op standaard GSM gezet, omdat er regelmatig geswitched werd tussen G en 3G (dit kost volgens mij veel batterijpower).
Dit kan alleen niet de bedoeling zijn met een toestel dat geschikt is voor snel mobiel internet.
Kan ik hier nog iets aan veranderen? Ik hoop dat iemand tips heeft.
Welke (goedgekeurde) batterij kan ik eventueel bijkopen?
Roaming staat voortdurend aan (schijnt normaal te zijn bij Telfort, ik kan alleen nergens terugvinden of dit nog extra kosten met zich meebrengt in Nederland).
Paar korte gesprekken mee gevoerd, meer niet.
De batterij 'zuipt' als een gek. Heb het netwerk maar op standaard GSM gezet, omdat er regelmatig geswitched werd tussen G en 3G (dit kost volgens mij veel batterijpower).
Dit kan alleen niet de bedoeling zijn met een toestel dat geschikt is voor snel mobiel internet.
Kan ik hier nog iets aan veranderen? Ik hoop dat iemand tips heeft.
Welke (goedgekeurde) batterij kan ik eventueel bijkopen?
Heb je wel de laatste firmware van HTC erin zitten? (1.93)
Die scheelt in het energie-verbruik, doordat de radio-rom verbeterd is.
Tevens zal je accu na een paar keer ont- en opladen langer meegaan.
Maar goed, de ontvangst via Telfort hier in NL is zeg maar "sub-optimaal"
Vorige week in Portugal geweest en daar had ik vrijwel constant 3-streepjes ontvangst met een H in beeld. Hier in NL had ik dat nog nooit gezien.
Tevens waren de gesprekken kraakhelder, terwijl het hier vaak toch wat hakkelig is en soms gewoon wegvalt. Zelfs in gebieden waar je geen FM-ontvangst meer had in de auto, werkte de GSM perfect.
Die scheelt in het energie-verbruik, doordat de radio-rom verbeterd is.
Tevens zal je accu na een paar keer ont- en opladen langer meegaan.
Maar goed, de ontvangst via Telfort hier in NL is zeg maar "sub-optimaal"
Vorige week in Portugal geweest en daar had ik vrijwel constant 3-streepjes ontvangst met een H in beeld. Hier in NL had ik dat nog nooit gezien.
Tevens waren de gesprekken kraakhelder, terwijl het hier vaak toch wat hakkelig is en soms gewoon wegvalt. Zelfs in gebieden waar je geen FM-ontvangst meer had in de auto, werkte de GSM perfect.
Dit is de apparaatinfo:
ROM versie: 1.35.404.4 NLD
ROM datum: 05/30/08
Radioversie: 0.93.25.NS26
Protocolversie: 52.26.25.09H
Dit is niet de laatste firmware denk ik?
Kan ik op de HTC website de laatste versie downloaden (waarschijnlijk na registratie)?
Heb jij (ik ga er gezien je berichtje vanuit dat jij ook Telfort hebt?) in Nederland gewoon 3G netwerk aan staan (ik heb nu de band op GSM gezet)? Hoe lang gaat je batterij dan mee?
EDIT: Ik moest net mijn batterij weer opladen (via adapter). Na 2 uur geeft de TD aan dat hij alweer vol is. Kan dit überhaupt wel? Lijkt me wat snel.
ROM versie: 1.35.404.4 NLD
ROM datum: 05/30/08
Radioversie: 0.93.25.NS26
Protocolversie: 52.26.25.09H
Dit is niet de laatste firmware denk ik?
Kan ik op de HTC website de laatste versie downloaden (waarschijnlijk na registratie)?
Heb jij (ik ga er gezien je berichtje vanuit dat jij ook Telfort hebt?) in Nederland gewoon 3G netwerk aan staan (ik heb nu de band op GSM gezet)? Hoe lang gaat je batterij dan mee?
EDIT: Ik moest net mijn batterij weer opladen (via adapter). Na 2 uur geeft de TD aan dat hij alweer vol is. Kan dit überhaupt wel? Lijkt me wat snel.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 258914 op 23-09-2008 15:22 . Reden: Aanpassen tekst ]
Nee, 1.35 is een van de eerste firmware-versies. Er is nog een 1.37 geweest en inmiddels een 1.93-versie.
De laatste versie (voor zover ik weet) op de HTC-site is:
rom-versie: 1.93.404.1 NLD (ik heb nog steeds een NL-versie draaien)
Rom-datum: 07/10/08
Radio-versie: 1.00.25.05
Protocol versie: 52.29.25.12H
Die kun je inderdaad downloaden als je je registreert op de HTC-site
Hiervoor heb je het serienummer van de telefoon nodig. Die staat ook op het doosje, dat is wat makkelijker overtypen dan de accu eruit halen.
Mijn accu gaat tussen de 1 en 3 dagen mee in de praktijk. Als ik de GPS gebruikt heb, gaat 'ie veel korter mee. In 2 uur opladen via de adapter (niet via USB-hub ofzo) kan zeker wel.
Met gewoon alleen bellen/SMS-en gaat 'ie bij mij zo'n 3 dagen mee, maar meestal laad ik 'm al op als 'ie nog half vol is.
Ik heb 'm constant op 3G staan, maar bij mijn ouders moet ik 'm eigenlijk wel forceren op GSM-only wil ik kunnen bellen. (vrijwel geen enkele provider heeft daar goede ontvangst, zelfs Vodafone niet)
Op dit moment staat er in het scherm het 3G symbool met 1 stipje eronder en ik zit hier in Groningen-stad vlakbij het noorder station.
Op mijn werk tegenover de martinihal (daar zijn vaak grote groepen mensen bijeen en veel kantoren, dus zou je goede ontvangst verwachten) heb ik vaak 2 streepjes ontvangst en vaak is toch de verbinding niet goed genoeg voor een helder geluid.
Maar goed, ik weet nu echt zeker dat het niet aan mijn toestel ligt, maar aan Telfort.
De laatste versie (voor zover ik weet) op de HTC-site is:
rom-versie: 1.93.404.1 NLD (ik heb nog steeds een NL-versie draaien)
Rom-datum: 07/10/08
Radio-versie: 1.00.25.05
Protocol versie: 52.29.25.12H
Die kun je inderdaad downloaden als je je registreert op de HTC-site
Hiervoor heb je het serienummer van de telefoon nodig. Die staat ook op het doosje, dat is wat makkelijker overtypen dan de accu eruit halen.
Mijn accu gaat tussen de 1 en 3 dagen mee in de praktijk. Als ik de GPS gebruikt heb, gaat 'ie veel korter mee. In 2 uur opladen via de adapter (niet via USB-hub ofzo) kan zeker wel.
Met gewoon alleen bellen/SMS-en gaat 'ie bij mij zo'n 3 dagen mee, maar meestal laad ik 'm al op als 'ie nog half vol is.
Ik heb 'm constant op 3G staan, maar bij mijn ouders moet ik 'm eigenlijk wel forceren op GSM-only wil ik kunnen bellen. (vrijwel geen enkele provider heeft daar goede ontvangst, zelfs Vodafone niet)
Op dit moment staat er in het scherm het 3G symbool met 1 stipje eronder en ik zit hier in Groningen-stad vlakbij het noorder station.
Op mijn werk tegenover de martinihal (daar zijn vaak grote groepen mensen bijeen en veel kantoren, dus zou je goede ontvangst verwachten) heb ik vaak 2 streepjes ontvangst en vaak is toch de verbinding niet goed genoeg voor een helder geluid.
Maar goed, ik weet nu echt zeker dat het niet aan mijn toestel ligt, maar aan Telfort.
[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 23-09-2008 15:56 ]
@Stijnson
Roaming binnen Nederland kost niks extra's. Zolang je maar op het KPN netwerk zit (Telfort heeft/gebruikt zijn eigen netwerk niet meer voor consumenten).
1.35 is de eerste rom waar de TD in NL mee werd uitgerust. 1.37 de tweede en de 3e, 1.93, is de nieuwste rom.
Ik durf niet te zeggen hoe lang de accu bij mij nu mee gaat. De eerste dagen dat ik het ding had kreeg ie 3x per dag een complete refill omdat ie helemaal leeg was. Op het moment hangt hij iedere nacht in de lader en als het kan nog tussendoor in de bureau stand ook nog. Ik mag geloof ik wel zeggen dat ik een intensieve gebruiker ben die het apparaat van A tot Z gebruikt. Bellen (gem 20 min per dag), sms (gem 60 per maand), e-mail (iedere 30 min imap account checken), internet, GPS, camera, muziek en ongetwijfeld nog dingen die ik vergeten ben. Ik heb hem verder zo energie zuinig mogelijk ingesteld.
Waarom ik het ook moeilijk vind te zeggen hoe lang de accu mee gaat, is omdat ik, als ik buiten de deur ga veelal muziek aan heb en of GPS gebruik. En met 3,5 uur GPS en of muziek aan is de accu gewoon leeg. Met dat in het achterhoofd red ie het een uurtje of 8. Zonder muziek en GPS gaat hij uiteraard veel langer mee. Ik heb eigenlijk niet voor niets 2 reserve accu's. In totaal dus 2x900 mAh en een 1800 mAh.
Roaming binnen Nederland kost niks extra's. Zolang je maar op het KPN netwerk zit (Telfort heeft/gebruikt zijn eigen netwerk niet meer voor consumenten).
1.35 is de eerste rom waar de TD in NL mee werd uitgerust. 1.37 de tweede en de 3e, 1.93, is de nieuwste rom.
Ik durf niet te zeggen hoe lang de accu bij mij nu mee gaat. De eerste dagen dat ik het ding had kreeg ie 3x per dag een complete refill omdat ie helemaal leeg was. Op het moment hangt hij iedere nacht in de lader en als het kan nog tussendoor in de bureau stand ook nog. Ik mag geloof ik wel zeggen dat ik een intensieve gebruiker ben die het apparaat van A tot Z gebruikt. Bellen (gem 20 min per dag), sms (gem 60 per maand), e-mail (iedere 30 min imap account checken), internet, GPS, camera, muziek en ongetwijfeld nog dingen die ik vergeten ben. Ik heb hem verder zo energie zuinig mogelijk ingesteld.
Waarom ik het ook moeilijk vind te zeggen hoe lang de accu mee gaat, is omdat ik, als ik buiten de deur ga veelal muziek aan heb en of GPS gebruik. En met 3,5 uur GPS en of muziek aan is de accu gewoon leeg. Met dat in het achterhoofd red ie het een uurtje of 8. Zonder muziek en GPS gaat hij uiteraard veel langer mee. Ik heb eigenlijk niet voor niets 2 reserve accu's. In totaal dus 2x900 mAh en een 1800 mAh.
@TD-er en Jules: Bedankt voor jullie replies.
@Jules: kan ik die batterijen bij HTC zelf bestellen?
Is het flashen van de firmware overigens eenvoudig? Ik las iets over een signed en een unsigned versie van Hard SPL (wat dat dan ook mag zijn).
Is het flashen van de firmware overigens eenvoudig? Ik las iets over een signed en een unsigned versie van Hard SPL (wat dat dan ook mag zijn).
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 258914 op 23-09-2008 16:19 ]
Heeft iemand ook problemen met z'n Diamond icm de af-fabriek bluetooth carkit van Peugeot 207/Citroen C4/enz? Waar het op neer komt: Wanneer er telefoontjes uitgaan of binnenkomen slaat het geluid op mute zodat ik de tegenpartij niet meer kan horen. Het rare is dat het soms wél goed gaat.
Op forums heb ik gelezen dat het probleem alleen speelt met HTC toestellen welke draaien op WM6.x ..
Herkent iemand dit probleem? En nog beter: Heeft iemand een oplossing? Dit is namelijk een reden voor mij om m'n TD te gaan lozen..
Op forums heb ik gelezen dat het probleem alleen speelt met HTC toestellen welke draaien op WM6.x ..
Herkent iemand dit probleem? En nog beter: Heeft iemand een oplossing? Dit is namelijk een reden voor mij om m'n TD te gaan lozen..
Dat is leuk dat je dit zo opbrengt, want wij zijn net aan het kijken naar een nieuwe 308 met ingebouwde bluetooth. Het gaat dan om de RD4 radio, met bluetooth?
Sometimes you need to plan for coincidence
Als ik mijn serienummer invoer op de HTC website om de laatste firmware te downloaden dan krijg ik uiteindelijk dit bestand:
RUU_Diamond_HTC_NLD_1.93.404.1_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship
Is dit het juiste bestand om de firmware mee te upgraden?
Zie HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 8 over informatie mbt verschillende batterijen. Ik heb zelf 1 originele en 2 niet originele accu's. 2x 900 mAh en een 1800 mAh. Bij die laatste heb ik geen of een slechte GPS ontvangst. Er word her en der gezegd dat dat mogelijk door die batterij komt.Anoniem: 258914 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:16:
@TD-er en Jules: Bedankt voor jullie replies.
Ik had laatst een probleem dat ik de ringtone niet meer hoorde, terwijl het volume wel op maximaal stond en er een ringtone ingesteld stond. Wellicht helpen de volgende handelingen ook bij jou hierbij;Empathy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:55:
Heeft iemand ook problemen met z'n Diamond icm de af-fabriek bluetooth carkit van Peugeot 207/Citroen C4/enz? Waar het op neer komt: Wanneer er telefoontjes uitgaan of binnenkomen slaat het geluid op mute zodat ik de tegenpartij niet meer kan horen. Het rare is dat het soms wél goed gaat.
In TF3D ga naar het config/settings tab. Knop "geluid" en dan onderaan het volume hoger zetten. Bij mij stond hij hier opeens op 0%. Doe dit met name als je hem aangesloten hebt via BT op je carkit.
Als je die kan downloaden van de HTC site dmv je serie nummer in te kloppen dan is dit de juiste firmware voor jouw toestel. Ik heb tot nog toe alleen nog maar deze bestanden gebruikt om mijn TD te flashen. Heb nog geen eens (HARD)-SPL erop gezet. Gaat prima! Lees alleen de notes, draai geen andere programma's tijdens het flashen, gebruik je pc verder niet en doe dit alleen met de originele roms.Anoniem: 258914 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:24:
Als ik mijn serienummer invoer op de HTC website om de laatste firmware te downloaden dan krijg ik uiteindelijk dit bestand:
@Jules: Ik zal er op mijn gemak eens naar gaan kijken (qua batterijen en firmware).
In deze post staat juist dat je Hard SPL MOET gebruiken als je een Nederlandse firmware draait:
http://gathering.tweakers...message/30284560#30284560
Maar jij hebt dat dus niet nodig gehad?
Is Hard SPL een programma van HTC zelf?
In deze post staat juist dat je Hard SPL MOET gebruiken als je een Nederlandse firmware draait:
http://gathering.tweakers...message/30284560#30284560
Maar jij hebt dat dus niet nodig gehad?
Is Hard SPL een programma van HTC zelf?
Ga je van taalversie switchen dan kan het idd zijn dat je dat progsel inderdaad moet gebruiken. Als je van de WWE versie naar de NLD wil of andersom. Maar als jij via de HTC site met jouw serienummer een rom download, dan krijg je automagisch de juiste versie waarbij je geen Hard SPL nodig hebt. Uiteraard kan het met, de keuze is aan jou. Ikzelf had nog niet zo'n zin om meer te gaan tweaken met m'n telefoon dan op het moment nodig is...
OK, bedankt.
Ik hoop dat met deze nieuwe firmware ook het probleem met de SMS notificatie is verholpen.
Nu krijg ik heel erg vertraagd, bijvoorbeeld wanneer ik het toestel uit de slaapstand haal, pas een geluidsignaal dat er een nieuwe SMS binnen is.
Ik hoop dat met deze nieuwe firmware ook het probleem met de SMS notificatie is verholpen.
Nu krijg ik heel erg vertraagd, bijvoorbeeld wanneer ik het toestel uit de slaapstand haal, pas een geluidsignaal dat er een nieuwe SMS binnen is.
Ik las net dat je ook al je ingevoerde contacts kwijtraakt wanneer er een nieuwe firmware geïnstalleerd wordt. Klopt dit?
Hoe kan ik dit voorkomen (ben nog niet zo handig met het apparaat)?
Raak je alle andere instellingen ook kwijt (energieinstellingen etc.)?
Hoe kan ik dit voorkomen (ben nog niet zo handig met het apparaat)?
Raak je alle andere instellingen ook kwijt (energieinstellingen etc.)?
Begin eens te lezen in het andere topic: HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 8
Sometimes you need to plan for coincidence
Helaasch.. Dit helpt niet. Volume van de TD, staat op maximaal, maar de carkit op mute..jules schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:28:
[...]
Ik had laatst een probleem dat ik de ringtone niet meer hoorde, terwijl het volume wel op maximaal stond en er een ringtone ingesteld stond. Wellicht helpen de volgende handelingen ook bij jou hierbij;
In TF3D ga naar het config/settings tab. Knop "geluid" en dan onderaan het volume hoger zetten. Bij mij stond hij hier opeens op 0%. Doe dit met name als je hem aangesloten hebt via BT op je carkit.
[...]
Goede middag,
Na lang zoeken op mijn htc heb ik nog steed geen antwoord gevonden. Ik heb het (veel voorkomend) probleem dat mijn geluid niet meer wil werken. Wanneer ik het toestel uit/aan schakel dan werkt het terug perfect.
Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden? Zoja, gelieve me ze even mee te delen. Het zou zalig zijn als ik dat probleem niet meer heb.
Dank alvorens,
Gr,
Na lang zoeken op mijn htc heb ik nog steed geen antwoord gevonden. Ik heb het (veel voorkomend) probleem dat mijn geluid niet meer wil werken. Wanneer ik het toestel uit/aan schakel dan werkt het terug perfect.
Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden? Zoja, gelieve me ze even mee te delen. Het zou zalig zijn als ik dat probleem niet meer heb.
Dank alvorens,
Gr,
Aangezien dit topic nu ook voor de Touch Pro is, hierbij mijn issues met de TP:
-Provider: Telfort zakelijk
-ROM: Originele NL ROM
-ROM: Originele NL ROM
- Gesprekken worden bij mij in 9 van de 10 gevallen tussen de 5-10 minuten beëindigd, zowel thuis als onderweg. Andere kant krijgt dan te horen dat de verbinding om technische redenen is verbroken. Twee andere collega's hebben dezelfde problemen. Ontvangst is ook merkbaar minder (minder streepjes en storing) dan andere telefoontoestellen (bijv. SE K770i).
- Achterlopen/vertraging TT7. Verwijderen logging heeft het iets verbeterd, maar loopt nog steeds achter op werkelijke locatie en merkbare vertraging (pijl wil rechtdoor) bij het afslaan of nemen van rotondes. Cab uit deze post geeft geen merkbaar verschil met alleen verwijderen logging.
- TF3D restart regelmatig, vooral ook bij openschuiven toetsenbord.
Het is volgens mij echt Telfort die niet met de Touch Diamond overweg lijkt te kunnen.snarf schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:54:
-ROM: Originele NL ROMWellicht is het de Telfort sim die problemen geeft met de TP?
- Gesprekken worden bij mij in 9 van de 10 gevallen tussen de 5-10 minuten beëindigd, zowel thuis als onderweg. Andere kant krijgt dan te horen dat de verbinding om technische redenen is verbroken. Twee andere collega's hebben dezelfde problemen. Ontvangst is ook merkbaar minder (minder streepjes en storing) dan andere telefoontoestellen (bijv. SE K770i).
- Achterlopen/vertraging TT7. Verwijderen logging heeft het iets verbeterd, maar loopt nog steeds achter op werkelijke locatie en merkbare vertraging (pijl wil rechtdoor) bij het afslaan of nemen van rotondes. Cab uit deze post geeft geen merkbaar verschil met alleen verwijderen logging.
Vandaag al tot 3x toe gehad dat mensen mij mailen met de melding dat mijn telefoon uit staat.
En dat terwijl ik hier op mijn werk zit, uitkijk op een hele boel zendmasten, op een kantoren complex.
Ontvangst is volgens de telefoon 3 streepjes 3G.
Als ik ze dan zelf bel gaat het wel goed.
Anoniem: 276245
Ik heb de Touch Pro en heb problemen met mijn CD-BTB200 module (Pioneer bleutooth handsfree module).
Hij ziet de module, herkent hem, maar wil niet connecten, althans eerst wel en dan valt de verbinding weer weg. Heb nu een JETware progje eropstaan speciaal voor BT problemen en ga dat vanmiddag eens proberen.
Ik laat het weten of dat wel werkt.
EDIT: geprobeerd en het werkt nu wel, enige nadeel is dat de boel elkander niet automatisch herkent en ik dus voordat ik wegrij eerst moet laten zoeken naar nieuwe apparaten en de code opnieuw moet ingeven. Best irritant dat Pioneer hun module niet zo ruim qua specs heeft opgesteld
Hij ziet de module, herkent hem, maar wil niet connecten, althans eerst wel en dan valt de verbinding weer weg. Heb nu een JETware progje eropstaan speciaal voor BT problemen en ga dat vanmiddag eens proberen.
Ik laat het weten of dat wel werkt.
EDIT: geprobeerd en het werkt nu wel, enige nadeel is dat de boel elkander niet automatisch herkent en ik dus voordat ik wegrij eerst moet laten zoeken naar nieuwe apparaten en de code opnieuw moet ingeven. Best irritant dat Pioneer hun module niet zo ruim qua specs heeft opgesteld

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 276245 op 08-10-2008 08:49 ]
Anoniem: 276245
Je zou kunnen rpoberen wat ik heb geprobeerd : http://www.jetwaremobile.com/bthfx/support.htm#InstallationEmpathy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:55:
bij mij (Pioneer CD-BTB200) werkt het wel, alleen wordt de telefoon niet automatisch herkent dus moet ik steeds zelf de verbinding maken (heb overigens een TP) en daar baal ik best van.
Af en toe heb ik ook disconnects tijdens gesprekken met mijn Touch Diamond. Het is me pas opgevallen sinds m'n laatste harde reset (2-3 weken geleden). Het gebeurd op willekeurige momenten, soms binnen een halve minuut al, dan weer pas na 10 minuten. Maar kan er ook zo weer 30 minuten ongestoord mee bellen... Er is geen pijl op te trekken.snarf schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:54:
-ROM: Originele NL ROMWellicht is het de Telfort sim die problemen geeft met de TP?
Lokatie; Den Haag centrum
Provider; Telfort
Leeftijd sim; april 2007
netwerk; 3G
ontvangst; 2-3 strepen bij bellen, 3-4 bij in rust
ROM; 1.93 NLD (van HTC zelf)
De vertraging zoals jij hem omschrijft heb ik ook wel eens (gehad). Kwam vaker doordat ik meerdere processor vretende applicaties tegelijkertijd draaide zoals muziek afspelen.
Ook het herstarten van TF3D wil wel eens gebeuren. Echter is dit veel minder vaak voorkomend dan bij de eerdere 1.37 en de 1.35 roms. Toevallig zondag last van gehad. Sinds ik 1.93 draai had ik het niet meer gezien. Het herstarten van TF3D gebeurd veelal rond 0.00u. Heb wel vaker berichten gehad dat manila.exe crashte en er vervolgens een rapport verstuurd ging worden (tegenwoordig foutmeldingen versturen uitstaan).
[ Voor 4% gewijzigd door jules op 08-10-2008 19:28 ]
Ik heb Telfort (privé) en nog nooit dit probleem gehad, zelfs niet wanneer ik weinig ontvangst had. Zowel bij m'n oude O2 sim als m'n nieuwe vervangende Telfort sim. Met m'n oude O2 sim kon ik dan weer niet sms'en, ook niet bijster handig natuurlijk.TD-er schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:15:
[...]
Het is volgens mij echt Telfort die niet met de Touch Diamond overweg lijkt te kunnen.
Vandaag al tot 3x toe gehad dat mensen mij mailen met de melding dat mijn telefoon uit staat.
En dat terwijl ik hier op mijn werk zit, uitkijk op een hele boel zendmasten, op een kantoren complex.
Ontvangst is volgens de telefoon 3 streepjes 3G.
Als ik ze dan zelf bel gaat het wel goed.
Ik heb ook de RD4 carkit met Bluetooth. Met de Touch Pro heb ik ditzelfde probleem soms, ik hoor de andere kant niet en of zij mij horen weet ik niet zeker. Na een paar seconden kunnen we elkaar wel gewoon horen. Wat ik ook wel eens heb als ik iemand bel, is dat de radio vrolijk door blijft spelen voor een paar seconden en dat daarna de telefoon pas overgaat (ipv dat die meteen overgaat zoals dat bij m'n vorige toestel wel gebeurde). En soms heb ik totaal nergens last van. HandigEmpathy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:55:

Ik vroeg me af, hebben meer mensen zo'n slechte externe speaker? Als ik bijvoorbeeld voor me werk weer eens microsoft moet bellen. Dan klinkt het echt SLECHT via de speaker. Ook me ringtone is erg vervormd enzo.. echt weird..
Denk dat ik toch maar eens moet bellen met vodafone / htc
Denk dat ik toch maar eens moet bellen met vodafone / htc
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Anoniem: 36681
Ik heb een probleem en een vraag:
Vraag:
Is er een tool of instelling waarmee je als je het toestel "locked" je ook de zij knoppen (volume) mee kunt uitzetten? Nu blijven deze actief ondanks het toestel locked is.
Probleem:
Tijdens het bellen valt de display verlichting uit, ik zie dus niets meer.
Ik heb al in de instellingen zitten kijken maar kan nergens een instelling vinden dat de display tijdens het bellen aan moet blijven. Ook met het tooltje advanced settings kan ik niets vinden waarmee ik dit kan aanpassen.
Het gaat dus om een Touch Pro met RomeOS 1.12 NLD als rom
Iemand een idee hoe dit zeer irritant probleem op te lossen is?
Alvast bedankt voor eventuele tips/hulp..
Vraag:
Is er een tool of instelling waarmee je als je het toestel "locked" je ook de zij knoppen (volume) mee kunt uitzetten? Nu blijven deze actief ondanks het toestel locked is.
Probleem:
Ik heb al in de instellingen zitten kijken maar kan nergens een instelling vinden dat de display tijdens het bellen aan moet blijven. Ook met het tooltje advanced settings kan ik niets vinden waarmee ik dit kan aanpassen.
Kijk eens naar SensorLockAnoniem: 36681 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:34:
Ik heb een probleem en een vraag:
Vraag:
Probleem:
gedaan maar dit locked dus helaas niet de zij knoppen als het toestel is "locked", blijkbaar gaat de pro anders om met deze knoppen als de Diamond.
Loop de settings anders eens goed door. Met betrekking tot je "probleem". In deel 1 is dit uitvoerig aan bod gekomen. Er zijn verschillende register hacks om te voorkomen dat je scherm uit gaat.
Ik heb zelf het probleem dat het scherm lang niet altijd uit zichzelf uitgaat als ik hem tegen m'n oor plaats. Ik check het vaak en druk het scherm dan alsnog handmatig uit om te voorkomen dat ik per ongeluk met m'n oor de gesprek ophangen knop op het scherm indruk.
Het uit/aanzetten van je scherm tijdens het bellen doe je met de aan/uit knop (kort indrukken).
Ik heb zelf het probleem dat het scherm lang niet altijd uit zichzelf uitgaat als ik hem tegen m'n oor plaats. Ik check het vaak en druk het scherm dan alsnog handmatig uit om te voorkomen dat ik per ongeluk met m'n oor de gesprek ophangen knop op het scherm indruk.
Het uit/aanzetten van je scherm tijdens het bellen doe je met de aan/uit knop (kort indrukken).
Het scherm probleem is inmiddels verholpen echter het lock probleem niet.
Ik heb nu een ander tooltje waarmee je het toestel suspend, dan zijn de knoppen uit echter het hele toestel is dan ook uit, ook de display(reageert wel op inkomende gesprekken), dit is nu ook weer niet de bedoeling.
Mijn collega heeft de HTC Diamond touch, deze schakelt de zij knoppen wel uit zodra je het toestel locked, de pro doet dit dus helaas niet. Ik heb exact hetzelfde tooltje gebruikt en het werk dus helaas niet.
Ik heb nu een ander tooltje waarmee je het toestel suspend, dan zijn de knoppen uit echter het hele toestel is dan ook uit, ook de display(reageert wel op inkomende gesprekken), dit is nu ook weer niet de bedoeling.
Mijn collega heeft de HTC Diamond touch, deze schakelt de zij knoppen wel uit zodra je het toestel locked, de pro doet dit dus helaas niet. Ik heb exact hetzelfde tooltje gebruikt en het werk dus helaas niet.
Nee hoor, ik heb ook een TP. Zorg ervoor dat je in de instellingen Lock everything aanzet inplaats van alleen Lock panel...Anoniem: 36681 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:58:
[...]
gedaan maar dit locked dus helaas niet de zij knoppen als het toestel is "locked", blijkbaar gaat de pro anders om met deze knoppen als de Diamond.
En voordat je deze instellingen niet kunt vinden van SensorLock, ze zitten in het instellingen/settings windows van WM zelf. SensorLock heeft hier een nieuw icoontje bijgeplaatst.snarf schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:30:
[...]
Nee hoor, ik heb ook een TP. Zorg ervoor dat je in de instellingen Lock everything aanzet inplaats van alleen Lock panel...
staat op lock everything en nog steeds werken de volume knoppen als toestel is gelockedsnarf schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:30:
[...]
Nee hoor, ik heb ook een TP. Zorg ervoor dat je in de instellingen Lock everything aanzet inplaats van alleen Lock panel...
edit:
ik heb denk ik al de "oorzaak" gevonden, als het toestel handmatig gelocked wordt (door langdurig rechtste knop in te drukken) dan werkt deze lock dus niet. Als het toestel echter gelocked wordt door het programma doet ie het wel, volgens mij een bug in het programma.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 36681 op 10-10-2008 14:41 ]
Je hebt verschillende locks. De lock dat het toestel standaard heeft via de aan/uit knop.Anoniem: 36681 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:32:
[...]
staat op lock everything en nog steeds werken de volume knoppen als toestel is gelocked
edit:
ik heb denk ik al de "oorzaak" gevonden, als het toestel handmatig gelocked wordt (door langdurig rechtste knop in te drukken) dan werkt deze lock dus niet. Als het toestel echter gelocked wordt door het programma doet ie het wel, volgens mij een bug in het programma.
Daarnaast bied SensorLock 2 locks. De lock als je het toestel om zijn verticale adres draait en de lock die hij automatisch toe past na x periode.
Bij de lock van SensorLock waarbij je het toestel draait word alles gelockt zoals jij zou willen. Bij een automagische lock wil het nog wel eens wisselen hoe hij lockt. Deze lock heb ik maar uitgeschakeld, werd er nl gek van.
Kwestie van de juiste instelling?jules schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:57:
[...]
Bij de lock van SensorLock waarbij je het toestel draait word alles gelockt zoals jij zou willen. Bij een automagische lock wil het nog wel eens wisselen hoe hij lockt. Deze lock heb ik maar uitgeschakeld, werd er nl gek van.
- Gestures lock everything
- Lock everything when phone awakes
- Lock everything when phone awakes on incoming call
[ Voor 17% gewijzigd door snarf op 10-10-2008 15:10 ]
De aan/uit knop is niet echt een vergrendeling, dit is een "suspend", display is uit.
wat ik wil is:
ik houd de einde knop (knop rechts onderaan) ingedrukt en toestel vergrendeld, OOK de volume knoppen werken niet meer en de display is gedimpt en geeft aan: vergrendeld
Ik wil ontgrendelen dmv de combinatie op het scherm te gebruiken of door de stylus eruit te halen.
Deze combinatie kan ik dus nergens vinden om in te stellen.
Wel valt me op dat bij gebruik van het programma er bovenaan een slotje (vergrendeld) teken komt te staan, dan werken de volume knoppen idd niet meer, echter ik krijg met geen mogelijkheid dit ingesteld dat het werkt zoals ik hierboven heb opschreven. Ook kan ik geen knop vinden om deze lock functie te triggeren behalve in te stellen als de stylus erin wordt gestopt, maar dan moet je elke keer de stylus eruit/erin halen om het toestel te locken, ook niet handig...
wat ik wil is:
ik houd de einde knop (knop rechts onderaan) ingedrukt en toestel vergrendeld, OOK de volume knoppen werken niet meer en de display is gedimpt en geeft aan: vergrendeld
Ik wil ontgrendelen dmv de combinatie op het scherm te gebruiken of door de stylus eruit te halen.
Wel valt me op dat bij gebruik van het programma er bovenaan een slotje (vergrendeld) teken komt te staan, dan werken de volume knoppen idd niet meer, echter ik krijg met geen mogelijkheid dit ingesteld dat het werkt zoals ik hierboven heb opschreven. Ook kan ik geen knop vinden om deze lock functie te triggeren behalve in te stellen als de stylus erin wordt gestopt, maar dan moet je elke keer de stylus eruit/erin halen om het toestel te locken, ook niet handig...
Ik heb een Touch Pro en begrijp je frustratie over de volumeknoppen. Ik vind het zelf ook vreemd dat deze nog werken als het toestel gelockt wordt middels de Windows Mobile lock functie. Begrijp ik nou goed dat je zegt dat de volumetoetsen bij de Diamond wel worden gelockt? Wellicht een idee om eens na te vragen bij HTC of dit verschil bedoeld is als feature of gewoon een bug is...Anoniem: 36681 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:08:
De aan/uit knop is niet echt een vergrendeling, dit is een "suspend", display is uit.
wat ik wil is:
Eén van de redenen dat ik SensorLock gebruik is vanwege het standaard gedrag van de lock functie van WM zelf. SensorLock is niet gebaseerd op de WM lock functie van de end toets en werkt dan ook op een andere manier. Lock functie in SensorLock 'trigger' je door het toestel om te draaien over de lengteas.
[ Voor 13% gewijzigd door snarf op 10-10-2008 15:31 . Reden: Meer info toegevoegd ter verduidelijking ]
Ik vind het juist irri dat de volume knoppen gelockt worden. Ben je relaxt muziekje aan't luisteren, moet je het toestel eerst unlocken voordat je het volume zachter kunt zetten
. Daar had SE veel logischer over nagedacht...
Daarom is het ook beter dat je dit zelf kan instellen, voor die het niet wil en voor diegene die het wel willen.
Probleem bij mij met SensorLock is dat ie in mijn broekzak nog wel eens tijdens het lopen uit zichzelf in het slot zet of er weer uit haalt
(details)
Anoniem: 234194
Als ik mijn TD aan de oplader heb ben ik steeds niet bereikbaar.
Hebben meer mensen dit ? En zo ja welke oplossing ervoor gevonden?
Hebben meer mensen dit ? En zo ja welke oplossing ervoor gevonden?