Aangezien ik al lang mijn ervaringen van deze telefoon met jullie wil delen, haal ik deze post omhoog.
In September 2008 heb ik een contractverlenging gedaan, en gekozen voor de HTC TD. Ik wou eigenlijk een Iphone, maar ik was niet van plan om zoveel kosten te maken en dan kreeg ik ook een nieuw nummer.
Ik koos voor de HTC ook omdat ik in het kader van mij werk een routeplanner kon gebruiken en ik dus niet 2 aparte apparaten had. In het begin was ik hartstikke tevreden over de HTC. Hij reageerde precies zoals het moest. Echter na een maand ging mijn batterij enorm omlaag. Ik kijken en ja hoor een aantal zaken standaard uitgezet ..... hielp weer voor een maand. Vanaf die tij moet ik tenminste 1 keer in de 36 uur de telefoon opladen. Ook als ik dus geen telefoontjes pleeg. Ellende natuurlijk als ik het een dag vergeet.De functie MP 3 en radio vond ik ook handig maar mijn batterij was dan leeg als ik op het werk aankwam of iets later op de dag.
Na exact een jaar (sept. 2009) gebeurde het dat de HTC spontaan aan- en uitging, de Touch flow 3D niet meer reageerde en ik hem met het aan uit knopje niet kon aanmaken. Ik heb een nacht gewacht en wat schetste mijn verbazing de volgende ochtend had hij zich zelf gereset. Ik weer happy. Dat was echter voor korte duur want 2 weken later zat mijn touch-scherm compleet vast. HArde reset hielp niet want mijn touch gedeelte deed het niet. Ik in paniek want ik dacht ik heb maar 1 jaar garantie. Kwam er via het internet achter dat het 2 jaar was. Ik HTC gecontact, en ik moet zeggen hun service is gewoon goed. Apparaat werd opgehaald en na één week kreeg ik hem geheel kosteloos gerepareerd terug. Was alleen l mijn data kwijt.
Ik weer helemaal happy ...... weer alles erop zetten. Nou een goede 6 weken later ..... okt /nov 2009. Kreeg ik een grote bruine vlek (en een soort olievlek) in het gedeelte van mijn klok? Ik weer bellen .... het had waarschijnlijk te maken met "newton ringen", maar de vorige reparatie was niet ouder dan 3 maanden dus hij mocht weer terug. Wat gebeurde voordat ik hem moest opsturen (laten afhalen) was de vlek opeen weg, ik heb nog gebeld, de custom service zei neen stuur maar in je weet maar nooit. Ik weer alles ingepakt laten ophalen en na een dag of 3 kreeg ik de telefoon terug....ze hadden niks kunnen vinden ..maar ook weer kosteloos gerepareerd. Dus ook nieuwe software erop en alle data eraf. NA deze reparatie heb ik geen andere software erop gezet (ook mijn (legale) route planner (route 66) niet)
Nu het volgende, vanaf de telefoon terug is krijg ik met de nieuwe software de volgende irritante hobbels:
- HTC reageert uiterst traag;
- Zodra ik een contact wil opvoeren krijg ik een foutmeldingen rapport;
- Ondanks dat er een schuifje op zit voor opnemen gaat hij gewoon over tot opname (of afbreken);
- Weeronline loopt zo vast dat ik mijn telefoon uit mot zetten en opnieuw moet starten;
- Het % dat hij draait in standby (dus echt alles uit) is 65%;
- De batterij dien ik echt dagelijks op te laden ook als ik niet telefoneer (dus echt niks doe)
- telefoongesprekken kraken en piepen
Wat ik eigenlijk wil meegeven is dat ik na 1 1/2 jaar echt heel erg baal dat ik deze telefoon heb aangeschaft. Ik erger mij echt dagelijks aan dit apparaat. ik ben daarom ook blij dat ik in september 2010 over mag en dan ga ik wel zeker voor de iphone.
Ik wil een ieder adviseren wil je zo een telefoon aanschaffen kijk op internet maar verbaas je niet als hij kapot gaat uit het niets, dit heeft absoluut niets te maken met de verkoper, maar met het apparaat zelf. De HTC presteert het om uit het niets zowel hardware matig als software matig stuk te gaan.
Wil je geen ellende laat je dan goed informeren welke telefoon het wel doet. Het enige positieve dat ik heb ik met de custom service, de zijn snel en willen ook graag helpen.
* mijn volgende telefoon wordt de iphone (of heel misschien) de nokia n900)*; maar deze keer graaf ik wel dieper hier voordat ik overga
[
Voor 1% gewijzigd door
Mouse_NL op 21-02-2010 13:39
. Reden: toevoeging volgende telefoon ]