Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Wat is er niet te snappen aan het feit dat het programma gewoon niet start... met of zonder telefoon aan de pc. Het ligt dus aan de update die op de HTC site staat, is corrupt ofzo. Maar heb em al 3x opnieuw gedownload.TD-er schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:08:
[...]
Probeer eens je foon te resetten naar default (doet 'ie ook na een update, dus maakt in die zin niet uit) en dan nog een keer te uploaden? (vergeet dus niet een backup te maken met bijv. SpriteBackup)
Ik heb het hier zelfs onder Vista-64bit voor elkaar gekregen zonder problemen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Prima, dan zal ik niet meer reageren, succes d'r mee.Phusebox schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:44:
[...]
Wat is er niet te snappen aan het feit dat het programma gewoon niet start... [...]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Ik ga er dus vanuit dat je alles al geprobeerd hebt en dat je phone simlockvrij is en unbranded. Haal eens deze rom op en probeer die eens. Ik weet zeker dat die goed is. KlikklikPhusebox schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:44:
[...]
Wat is er niet te snappen aan het feit dat het programma gewoon niet start... met of zonder telefoon aan de pc. Het ligt dus aan de update die op de HTC site staat, is corrupt ofzo. Maar heb em al 3x opnieuw gedownload.
Succes
Heb ik ook eens gehad. Bestand bleek corrupt te zijn. Halve week gewacht toen stond er een nieuwe versie online die het wel deed.Phusebox schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:44:
[...]
Wat is er niet te snappen aan het feit dat het programma gewoon niet start... met of zonder telefoon aan de pc. Het ligt dus aan de update die op de HTC site staat, is corrupt ofzo. Maar heb em al 3x opnieuw gedownload.
Overigens is het inmiddels bijna een maandje of 5 geleden toen ik mijn laatste harde reset heb gedaan. Intussen 1x gehad dat er een mailbox weer kuren kreeg (kon geen mailtjes meer verzenden). Om het gehele eikel van backuppen, terugzetten en achteraf alsnog mailboxen moeten verwijderen, te omzeilen, heb ik de betreffende inbox maar gewoon verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Liep meteen weer als een zonnetje.
Ondertussen nieuwe google maps geïnstalleerd, en uitzending gemist erop gezet. Ben benieuwd wat de beta's van de Opera browser doen. Al heb ik geen trek om de boel een x aantal keer te moeten gaan hard resetten als het mis gaat. Dus wie heeft daar ervaringen mee?
Inquiry Description:I get more often full grey screens on my Vodafone branded HTC touch Pro, most of the time i get this when trying to get the phone out of standby. First when i try to get the phone out of standby it wont responed at all and after a few second the grey screen apears. Sometimes i also get grey stripes on the screen of the phone. Could you please help me with this.
Vodafone geeft aan dat ik de telefoon maar moet insturen voor reparatie maar heeft dit wel nog bij deze problemen? Wat raden jullie aan?
Verwijderd
Heb een nieuwe laptop met windows vista en een htc met windows mobile 6.1. Vista werkt met windows mail, windows agenda etc. Windows mobile werkt met outlook 2007. Synchroniseren doet hij m'n HTC niet omdat hij aangeeft dat outlook 2007 niet geinstalleerd is op m'n laptop. Hoe krijg ik m'n contacten en agenda's toch gesynchroniseerd?
Verwijderd
Ben niet zo n held met Office, maar ik denk dat je dan toch Outlook op je laptop moet gaan zetten. Je hoeft niet het hele pakket te installen, maar alleen Outlook. Zo heb ik het in ieder geval op mijn laptop ook gedaan. Een andere oplossing kon ik in ieder geval niet vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:21:
Ik heb een probleem:
Heb een nieuwe laptop met windows vista en een htc met windows mobile 6.1. Vista werkt met windows mail, windows agenda etc. Windows mobile werkt met outlook 2007. Synchroniseren doet hij m'n HTC niet omdat hij aangeeft dat outlook 2007 niet geinstalleerd is op m'n laptop. Hoe krijg ik m'n contacten en agenda's toch gesynchroniseerd?
Edit
Misschien dat dit nog helpt..klikklik
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 11:41 ]
Verwijderd
Na m'n Outlook-contacts te hebben gesynced met mijn HTC Touch Diamond staan ze er allemaal random gesorteerd op (voornaam,achternaam maar ook achternaam, voornaam).
Is er een snelle manier om dat allemaal aan te passen? Ik kan namelijk wel pér contact aangeven op welke manier ik gesorteerd wil hebben, maar met allemaal tegelijk lijkt dat niet te werken.
Daarnaast heb ik m'n MSN-account gekoppeld aan m'n mobile, met mail e.d.
Nu heb ik ook nog eens 400+ mailadressen als 'contacts' in mijn gewone contactslijst staan.
Kan ik die er ook uitmieteren?!?
Dit is namelijk echt een drama met zoeken...
Active Sync werkt niet onder Vista, daar heb je (gelukkig) Windows Mobile Center voor.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:31:
[...]
Edit
Misschien dat dit nog helpt..klikklik
Verwijderd
Je hebt de link die ik gaf dus duidelijk niet gelezen. Het eerste deel heet:TD-er schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:31:
[...]
Active Sync werkt niet onder Vista, daar heb je (gelukkig) Windows Mobile Center voor.
Microsoft Windows Vista beschikt over een synchronisatiecentrum
Slimmie..pffff..*zucht*
Inderdaad, sorry.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:55:
[...]
Je hebt de link die ik gaf dus duidelijk niet gelezen. Het eerste deel heet:
Microsoft Windows Vista beschikt over een synchronisatiecentrum
Slimmie..pffff..*zucht*
Al zou dat wel iets prominenter op die pagina genoemd mogen worden dat het een active-Sync is voor Vista.
Maar goed, in elk geval bedankt voor de link. Een PC van een collega krijgt het gewoon niet voor elkaar met zijn HTC en zijn PC door USB-problemen. Maar hier claimen ze dat ze via Bluetooth ook kunnen syncen. Dat is altijd nog het proberen waard.
Verwijderd
Verwijderd
Iemand? Het is namelijk een behoorlijk vervelend probleemVerwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:12:
Ik heb wat moeite met het sorteren van m'n contacten.
Na m'n Outlook-contacts te hebben gesynced met mijn HTC Touch Diamond staan ze er allemaal random gesorteerd op (voornaam,achternaam maar ook achternaam, voornaam).
Is er een snelle manier om dat allemaal aan te passen? Ik kan namelijk wel pér contact aangeven op welke manier ik gesorteerd wil hebben, maar met allemaal tegelijk lijkt dat niet te werken.
Daarnaast heb ik m'n MSN-account gekoppeld aan m'n mobile, met mail e.d.
Nu heb ik ook nog eens 400+ mailadressen als 'contacts' in mijn gewone contactslijst staan.
Kan ik die er ook uitmieteren?!?
Dit is namelijk echt een drama met zoeken...
Dat MSN probleem moet je mee opletten, want als je nu je contacten uit te telefoon flikkerd, dan ben ze ook kwijt op msn zelf zeg maar.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:08:
[...]
Iemand? Het is namelijk een behoorlijk vervelend probleem
De nieuwere versies van Windows live for Mobile hebben hier een handig vinkje voor.
Tijdens het instellen wordt er gevraagd wat er gesynct moet worden en dan moet je het vinkje voor contacten dus weghalen
Voor je andere probleem heb ik zo snel geen oplossing.
Verwijderd
Doet me denken aan die keer dat ik de Software map per ongeluk had gerenamed naar "z" omdat ik niet zo handig was met Total Commander .. En natuurlijk had WM gelijk een nieuwe aangemaakt dus terugrenamen kon niet. Lang leve copy-paste geklungel!Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:35:
Niet zo zeer een probleem alswel een verzoek. Ik heb perongeluk een registry aangepast zonder het in de gaten te hebben. Het betreft de volgende waarde. HKLM\Comm de map/waarde tussen DTPT en EAP. Zou iemand op zijn eigen TOUCH pro de naam van deze kunnen opzoeken en posten zodat ik het weer aan kan passen.
Ik heb trouwens op mijn TP geen waarde tussen die twee, dus ik vrees dat ik je niet kan helpen. Bij mij is dit de reeks om die waardes heen:
- Devices
- DTPT
- EAP
- InternetSharing
Mijn vriendin heeft een Touch Pro i.c.m. T-Mobile maar kan geen MMS'jes ontvangen: zij krijgt dan een SMS van T-Mobile dat ze de MMS op internet kan lezen, maar ze wilt gewoon de MMS op d'r foon kunnen lezen. Wie weet hoe dat kan?
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Heeft ze al een keer een mms verstuurd met haar telefoon? Er staat met iets bij dat het ontvangen van een mms op je telefoon zelf pas goed gaat als je zelf ook een mms met die telefoon verstuurd hebtEl_Bandito schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:16:
Vraagje,
Mijn vriendin heeft een Touch Pro i.c.m. T-Mobile maar kan geen MMS'jes ontvangen: zij krijgt dan een SMS van T-Mobile dat ze de MMS op internet kan lezen, maar ze wilt gewoon de MMS op d'r foon kunnen lezen. Wie weet hoe dat kan?
What a fine day for Science! | Specs
Nee dat niet volgens mij! Ga ik eens proberen!Harmsen schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:24:
[...]
Heeft ze al een keer een mms verstuurd met haar telefoon? Er staat met iets bij dat het ontvangen van een mms op je telefoon zelf pas goed gaat als je zelf ook een mms met die telefoon verstuurd hebt
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Nu heb ik hem vannacht aan de oplader gehangen en werk vanmorgen wakker en het toestel ging niet meer aan.
De kleine verlichting rondom de ronde knop die normaal met opladen iedere keer oplicht en dooft bleef nu constant branden (ook als ik de oplader los had gekoppeld).
Wat ik ook deed, hij reageerde niet.
Nu moest ik de accu eruit halen en weer terug steken en kon hem weer opstarten.
Lijkt me niet normaal toch???
Jawel, bij dit toestel wel normaalDaVaRiOuS schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:15:
Ik heb sinds vorige week dit toestel en hij was gisteravond helemaal leeg (was dus helemaal uit).
Nu heb ik hem vannacht aan de oplader gehangen en werk vanmorgen wakker en het toestel ging niet meer aan.
De kleine verlichting rondom de ronde knop die normaal met opladen iedere keer oplicht en dooft bleef nu constant branden (ook als ik de oplader los had gekoppeld).
Wat ik ook deed, hij reageerde niet.
Nu moest ik de accu eruit halen en weer terug steken en kon hem weer opstarten.
Lijkt me niet normaal toch???
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
pfff triest apparaat ook danPhusebox schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:24:
[...]
Jawel, bij dit toestel wel normaalDat heb ik gemiddeld 3x per maand ofzo.

Maar nu zijn ineens al die contacten weg zag ik net

De contacten zelf (als je op "Alle personen" drukt) dan zie ik nog wel al me contactpersonen.
iemand dit ook meegemaakt?
Ik heb ook een Pioneer Autoradio, alleen dan een ander type. Bij mij werkt het opzich goed, maar ik moet telkens op mn Touch Diamond op het Pioneer apparaat klikken, en dan rechtermuisknop-->INSTELLEN ALS HANDSFREE....iemand hier een oplossing voor zodat deze automatisch weer connect??Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:53:
Ik heb de Touch Pro en heb problemen met mijn CD-BTB200 module (Pioneer bleutooth handsfree module).
Hij ziet de module, herkent hem, maar wil niet connecten, althans eerst wel en dan valt de verbinding weer weg. Heb nu een JETware progje eropstaan speciaal voor BT problemen en ga dat vanmiddag eens proberen.
Ik laat het weten of dat wel werkt.
EDIT: geprobeerd en het werkt nu wel, enige nadeel is dat de boel elkander niet automatisch herkent en ik dus voordat ik wegrij eerst moet laten zoeken naar nieuwe apparaten en de code opnieuw moet ingeven. Best irritant dat Pioneer hun module niet zo ruim qua specs heeft opgesteld
Verwijderd
1
| dit bestand met beltonen is beschadigd of niet beschikbaar, kies een andere beltoon. |
Komt dit iemand bekend voor of zou ik een harde reset moeten doen?
Verwijderd
Zijn de ROM versies van de Touch Diamond en de Touch Pro gelijk aan elkaar? Ik zie hier allerlei ROM versies voorbij komen, maar voor de Touch Pro kan ik er geen enkele downloaden. Voor de Touch Pro is er alleen een arabische versies, als ik mijn serienummer invoer krijg ik de melding dat deze voor mij niet geschikt is. Als ik voor de Touch Diamond probeer te download krijg ik na invoer van mijn serienummer dezelfde melding.
Verwijderd
Als ik met mn pc probeer in te bellen via het bluetooth modem, krijg ik steeds de melding dat het modem niet reageert. Er wordt een verbinding gemaakt met de touch, maar vervolgens kiest de touch geen nummer.
Bij de bluetooth settings staat 'sim toegang op afstand' aan, en ik krijg op de pc en met mn oude MDA gewoon te zien dat hij kan dienen als modem.
Verbinden via bluetooth PAN werkt wel, maar ik wil juist dat ik even snel een verbinding kan maken zonder mn tel uit mn zak te halen. Daarnaast werkt PAN niet lekker op mn oude MDA (die gebruik ik als gps logger).
Ik werk met RomeOs 1.40.1 NLD en t-mobile.
als ik op de touch zelf het nummer *91#, *99#, of *99***1# invoer en kies, krijg ik de melding: "Opdracht niet ondersteund".
Voer ik een normaal nummer in bij modem verbinding (ipv *91#) dan bel hij niet naar dat nummer.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Edit:
Na uren speuren ben ik dit tegengekomen:
1. Set up your phone at least with the right APN (internet, username: <blank>, password: <blank>). I'm not sure if this is necessary, but I did this.
2. Set up the driver. This is probably usbmdm.inf.
3. Device Manager > HTC USB Modem > Poperties > Advanced > Extra settings > Enter >>AT+CGDCONT=1,"IP","internet",""<<, without the >><<
4. Set up a dialup connection to *99#, using your phone number
5. Dial.
Dit werkt als je vanaf een laptopje oid de modemfunctie wilt gebruiken! Alleen wil ik het gebruiken vanaf mn MDA.
Edit2:
En gevonden:
regedit op de client:
HKLM/Drivers/Unimodem/Init
Voeg dan een string toe "3" met als value:
AT+CGDCONT=1,"IP","internet"
Even een soft reset en dan werkt het eindelijk
Probleempje bij mij is dat na een bepaalde tijd deze value ineens weer verdwijnt (op mobile dus), maar even opnieuw invoeren en je kunt weer een tijdje verder.
Tags: htc touch pro modem dun tmobile internet error 678
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 21:18 ]
Verwijderd
wil ook graag weten waar ik de nl versie kan krijgen vind niks op de htc siteVerwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:40:
Wat is de laatste ROM versie voor de Touch Pro? En waar kan ik die ophalen? Mijn eigen versie is 1.90.404.1 NLD datum 08/01/08.
Zijn de ROM versies van de Touch Diamond en de Touch Pro gelijk aan elkaar? Ik zie hier allerlei ROM versies voorbij komen, maar voor de Touch Pro kan ik er geen enkele downloaden. Voor de Touch Pro is er alleen een arabische versies, als ik mijn serienummer invoer krijg ik de melding dat deze voor mij niet geschikt is. Als ik voor de Touch Diamond probeer te download krijg ik na invoer van mijn serienummer dezelfde melding.
Verwijderd
MVG. Jeroen
Verwijderd
Als je bij de HTC Touch Diamond links onderin op telefoon drukt. Dan kom je in het menuutje waarbij je een nummer kan invoeren. Nu staat er links onderin 'videogesprek'. Is het mogelijk (en zoja hoe) om ipv 'videogesprek' hier een snelkoppeling te krijgen naar mijn 'contacten'?
Alvast bedankt!
Telkens ik een foto neem zie ik de foto op mijn scherm en na een 2-tal seconden krijg ik een zandloper (maar dan in cirkelvorm). Dit duurt ongeveer een 3-4 minuten Zandloper verdwijnt en de foto is niet opgeslagen ! Heeft er nog iemand dit probleem of een oplossing ?
met dank
S/N | ROM Versie | Radioversie | Protocolversie | Provider | Slechte Belkwaliteit |
HTC Touch Diamond | 1.93.114.2 NLD | 1.00.25.16 | 52.29a.25.13U | T-Mobile NL | Nee |
Hiervoor had ik de HTC P3300 (wel met een T-Mobile SIM, maar van binnen en buiten helemaal HTC).
Hier even een aantal punten waar ik tegenaan loop.
- Ik heb HTC black ingesteld. Dat is beter dan T-Mobile roze, maar als ik nu in bepaalde TouchFLO menu's kom, zoals Programma's>Alle programma's, kan ik de zwarte tekst op een zwarte achtergrond niet lezen. Hoe kan ik de kleuren van de tekst of de achtergrond van de TouchFLO menu's aanpassen?
- Als ik met de tweak tool Diamond TF3D Config op het eerste tabblad (tabs) een aantal TouchFLO tabs uitzet (bijvoorbeeld Internet, e-mail, photos/videos) dan komen ze onderaan de lijst te staan met het vinkje uit. Als ik echter naar de TouchFLO kijk (na een verplichte reboot) staan die items er nog gewoon in. Ga ik dan weer naar de tweak tool, dan staan ze wel onaangevinkt onderaan de lijst, maar ze staan OOK nog eens gewoon IN de lijst met een vinkje aan. Ze staan er dan dus dubbel in. Ik krijg ze niet uit.
- Ik kan geen beschrijving vinden van de Tweaks in de tweak tool Diamond TF3D Config met de namen TouchFloPerformance #1 t/m #4 en NoEnlargeTitleBar. De laatste lijkt geen zichtbaar effect te hebben. Die andere vier ook niet, maar dat verwacht ik ook niet, want die gaan over performance. Iemand?
- Mijn TouchFLO menu's reageren soms zo traag, dat ie een aantal seconden blijft hangen op een menu, waar ik overheen wil
- Op mijn oude HTC had ik voor SMSjes een subfolder in de Inbox. Nu kan ik smsjes niet verplaatsen, laat staan naar die submap. Ik heb alle smsjes, ook de submap, via een PIM backup tooltje overgezet.
- De smsjes worden als een soort chat gegroepeerd. Ik wil dit niet. Hoe zet ik het uit?
- Ik krijg die album art niet goed! Ik heb al mijn MP3's door een tag editor laten gaan. Alle nummers hebben de correcte artiest en albumnaam. Verder staan ze per album ook nog eens apart in een mapje.
- Ik vind het jammer dat de weergave van de accu niet in percentages is. Dat was wel zo bij de HTC P3300. Of misschien kan dat wel en weet ik gewoon nog niet hoe?
- Als ik op de Home knop op mijn toestel druk, laat de display wel het Vandaag scherm zien, maar de TouchFLO blijft op het menu staat waar ik hem op had
- De plaatjes die ik bij mijn favorieten zet, worden blurry. Nu is in het ander topic al gezegd dat je de wél in een mooie resolutie krijgt, als je het plaatje vervangt door menu>afbeelding wijzigen, maar na een reboot zijn die plaatjes ook allemaal weer blurry geworden.
- Ik heb de Nederlandse versie. Waarom worden er bij de mappen op het toestel Nederlandse en Engelse namen door elkaar gebruikt? Documents and Settings, My documents, Mijn documenten, Intern Geheugen, Application Data, Programmabestanden, MUSIC, Databases, etc.... Erg slecht!
Ik weet niet of het ook al eerder is gezegd, maar als je em NU koopt van T-Mobile, staat de nieuwste ROM er al op.
En ik had met mijn oude toestel echt heel slecht geluid bij het bellen. Ik had nergens last van maar de mensen aan de andere kant van de lijn klaagden erover. Met dit toestel is het aanzienlijk beter!
[ Voor 17% gewijzigd door Xochiquetzal op 11-02-2009 09:59 ]
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Iemand een idee wat ik kan doen zodat ik mijn mail weer kan syncen?
Alvast bedankt.
ik heb verschillende tonen geprobeerd, maar het maakt niet uit welke toon ik instel
hij staat op bellen+trillen tegelijkertijd
alle volumes van de telefoon staan verder open
alle andere geluiden werken wel, zoals inkomende sms, mail, gemiste oproep etc,..
het gebeurt dan ook regelmatig dat ik de telefoon niet hoor afgaan, maar vervolgens wel het geluidssignaal gemiste oproep krijg,.. heel irritant
heeft iemand wel eens van dit probleem gehoord? het zou voor de hand liggend zijn om het te melden bij de winkel/reparateur, maar ik heb weinig zin om voor zoiets (telefoon zit toch meestal in mn zak) mn telefoon een tijdje kwijt te zijn en opnieuw te moeten instellen
http://www.phonearena.com...mond2-article-a_4101.html
Worden beide begin Q2 leverbaar!!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
hij doet wel net alsof ie het geluid afpeelt - dus voortgangsbalkje loopt vol etc... maar geen geluid.
Volume staat op 100 % , dus dat is 't niet.
Zelfde bestandje doet 't wel in TF mediaspeler
iemand een idee ???
Lama, bestandje was nog in gebruik door IE

[ Voor 8% gewijzigd door JAMF op 16-02-2009 13:07 ]
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Je hebt het bel en systeemvolume omhoog staan, ik heb namelijk ook wel soms dat het bel volume nog uitstaat en het systeemvolume wel aan. Dus als je op de volume toest duwt zie je bovenin, tabje systeem en een tabje bellen, moet je via het touchscreen even op bellen duwen en dan met het volume spelen.assass schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:07:
ik heb een htc touch pro en merk dat mijn beltoon regelmatig niet werkt,.. de laatste tijd helemaal niet meer
ik heb verschillende tonen geprobeerd, maar het maakt niet uit welke toon ik instel
hij staat op bellen+trillen tegelijkertijd
alle volumes van de telefoon staan verder open
alle andere geluiden werken wel, zoals inkomende sms, mail, gemiste oproep etc,..
het gebeurt dan ook regelmatig dat ik de telefoon niet hoor afgaan, maar vervolgens wel het geluidssignaal gemiste oproep krijg,.. heel irritant
heeft iemand wel eens van dit probleem gehoord? het zou voor de hand liggend zijn om het te melden bij de winkel/reparateur, maar ik heb weinig zin om voor zoiets (telefoon zit toch meestal in mn zak) mn telefoon een tijdje kwijt te zijn en opnieuw te moeten instellen
Windows mobile heeft een nare bug, dat zo af en toe het veld waarin de server staat ineens leeg is.the_master schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:31:
Kan sinds ik gisteren een harde reset heb gedaan op mijn HTC Diamond geen gmail meer ophalen. Krijg steeds de melding "Fout bij synchroniseren". Heb vodafone al de juiste instellingen laten sturen maar ook dit helpt niet. Wat mij opviel is wanneer ik gewoon surf naar gmail, het niet mogelijk is om mijn username en password in te vullen in de daarvoor bestemde velden.
Iemand een idee wat ik kan doen zodat ik mijn mail weer kan syncen?
Alvast bedankt.
Gewoon opnieuw instellen en je kunt weer mails binnen halen. Zowel het veld van SMTP als IMAP is dan ineens leeg.
Verwijderd
http://www.htc.com/www/Su...?p_id=140&cat=2&dl_id=501
Als ik mijn serienr ingeef krijg ik een reactie dat deze niet geschikt is voor mijn PRO (ik heb een vodafone versie), ik gebruik hard-spl dus kan hem wel installeren alleen niet downloaden.....
Wie o wie heeft er een linkje waar de download wel werkt?
ja dat weet ik - idd, beide staan gewoon helemaal op maximaal! en toch krijg ik geen beltoon te horen.wiene schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:33:
[...]
Je hebt het bel en systeemvolume omhoog staan, ik heb namelijk ook wel soms dat het bel volume nog uitstaat en het systeemvolume wel aan. Dus als je op de volume toest duwt zie je bovenin, tabje systeem en een tabje bellen, moet je via het touchscreen even op bellen duwen en dan met het volume spelen.
Overigens denk ik dat mijn microfoontje ook kapot is in die headset. Kan ik dat knopje niet standaard uitschakelen, voor het geval dat het toch aan het knopje ligt?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Beetje late reactie, maar je kunt alleen de desbetreffende cab installeren: staat op o.a. Rapidsharechundo schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:09:
ik heb het advanced config tool geinstalleerd op mijn Diamond. Nu krijg ik de melding dat hij Microsoft .NET Compact Framework 3.5 moet hebben, ik heb dat gedownload en geinstalleerd maar omdat ik vista heb en niet met active sync kan werken stuurd hij dat niet door naar de PDA. Is er een manier dat ik dit kan oplossen? ik heb de laatste ROM erop staan
Heeft hier iemand ook last van? Of iemand anders gezien met dit probleem? Hoe denken jullie dat ik dit kan regelen met garantie? Zou dit vallen onder garantie?
Ik gebruik altijd het bijbehorende hoesje van HTC.
Plaatjes:

Nieuw
Ik heb HTC benaderd en krijg dit terug als antwoord
Of te wel ik heb een 3 maanden oude HTC Touch Pro met Newton-ringen... Probleem is bekend bij HTC, maar omruilen willen ze niet!Gewaardeerde HTC klant, Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum. Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u uitstekende service te verlenen. U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC Touch Pro Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het volgende: Volgens een groot forum (van tweakers.net) zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben. Deze mensen hebben allemaal probleemloos hun HTC Touch Pro kunnen opsturen, en hebben een nieuw toestel gekregen... Het zou gaan om Newton-kringen. Het is een productiefout/slecht scherm! Kunt U aan iemand anders vragen hoe het precies zit? Newton ringen zijn bekend bij HTC, maar deze vallen zover ik weet zeker buiten garantie daar wij hier pas een schrijven over hebben gehad. Wilt U dit discusiëren met een van onze mederwerkers belt U met onderstaand nummer. Als de bovenstaande stappen u niet verder helpen kunt u ondersteuning vinden op onze website. Ga naar: http://www.htc.com/www/support.aspx Of ga naar: http://www.htc.com/select_country.htm, selecteer uw land en klik op de support tab. U kunt ook contact opnemen met ons Call Center op: 020 7965399 voor Nederland en voor Belgie 0240 40616 als u nog aanvullende vragen heeft. Dank u voor uw voortdurende steun, Met vriendelijke groet, Europe customer support team
Zo'n groot bedrijf > klant vriendelijkheid??? WTF!?!
Zal EuroTwice dit WEL accepteren?
Verwijderd
maar ik heb sinds kort een HTC Pro.
Met dit toestel heb ik met name last van een korte gebruiksduur van de accu.Nu las ik op dit forum verschillende dingen over een "ROM-update". Ik heb alleen geen flauw idee wat een ROM update is.
Kan iemand mij dit uitleggen?
bvd!
Verwijderd
Domme vragen bestaan niet..:-)Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:14:
misschien een beetje een domme vraag,
maar ik heb sinds kort een HTC Pro.
Met dit toestel heb ik met name last van een korte gebruiksduur van de accu.Nu las ik op dit forum verschillende dingen over een "ROM-update". Ik heb alleen geen flauw idee wat een ROM update is.
Kan iemand mij dit uitleggen?
bvd!
Maar zie een rom-update als het installeren van een SP van het besturings-systeem op een pc. Of je batterij langer meegaat met een nieuwe rom waag ik te betwijfelen. Elke dag gewoon aan de lader hangen.
Voor al je vragen kan je misschien beter even kijken in het HTC-Pro topic en dan vooral de OP
Ik heb echt precies hetzelfde, dus ik ben ook wel benieuwd of iemand een alternatieve link heeft?Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:36:
Wie heeft er een linkje zodat ik deze ROM kan downloaden (nl versie)
http://www.htc.com/www/Su...?p_id=140&cat=2&dl_id=501
Als ik mijn serienr ingeef krijg ik een reactie dat deze niet geschikt is voor mijn PRO (ik heb een vodafone versie), ik gebruik hard-spl dus kan hem wel installeren alleen niet downloaden.....
Wie o wie heeft er een linkje waar de download wel werkt?
Verwijderd
Doe eens op 4shared een HTC_NLD searchChaos-Zero schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:32:
[...]
Ik heb echt precies hetzelfde, dus ik ben ook wel benieuwd of iemand een alternatieve link heeft?
Heb even snel gekeken, kan het nu toch niet installeren omdat ik op m'n werk zit, maar ik zie alleen Diamond en Tytn? Ja en nog een, maar ze zijn allemaal al een tijdje terug geupload..Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:02:
[...]
Doe eens op 4shared een HTC_NLD search
Verwijderd
Sorrie voor de misleiding. De search was alleen voor de diamond. Kijk eens op XDA of je daar wat kan vindenChaos-Zero schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:33:
[...]
Heb even snel gekeken, kan het nu toch niet installeren omdat ik op m'n werk zit, maar ik zie alleen Diamond en Tytn? Ja en nog een, maar ze zijn allemaal al een tijdje terug geupload..
Suc6
Verwijderd
Iemand nog tips?
b.v.d.
- probeer te kijken of er ergens langs de rand mogelijk wat vocht is binnengekomen.
Mijn idee is dat het touchscreen deel mogelijk toch ergens anders ook contact maakt.
Is de afwijking constant, of neemt de afwijking toe naarmate je een bepaalde richting op gaat?
Verwijderd
De afwijking komt er zelfs in als ik niets doe. Als ik hem gewoon neerleg en er een uur niets mee doe dan is het na dat uur toch weer raak. De afwijking is wel constant. Als ik links onder druk dan reageert hij rechts onder.
Volgens HTC moet ik weer een ROM update proberen. Die denken dat het toch wat met de software is. Nu kan ik alleen geen active sync meer doen omdat mijn toestel op vergrendeling is geschoten en ik krijg hem er niet af!
17-03-2009
Hen hem toch maar ter reperatie opgestuurd. Ging lekker vlot. Ik had hem binnen een week terug. M'n scherm en de druktoetsen lijken wel vervangen. Htc zelf geeft niet aan waar het probleem nou zat. Das wel jammer. Maar voor de rest werkt het toestel perfekt! Toch wel een erg fijn toestelletje als dat touchscreen mee werkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 22:28 ]
Hmm jammer, ik dacht dat ik er misschien vocht onder mijn beschermfolie zit. Maar zitten kloten met mijn folie, stof onder gekomen en dus nieuwe folie besteld. Als ik dit zo lees ga ik niets hebben aan die andere folie (mbt die "Newton-Kringen") daar ik dus ook een scherm met dit probleem. Behoorlijk vervelendtim427 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 07:57:
[...] (lang verhaal)
Verwijderd
Ik heb nu 2 problemen.
Ik had eerst versie 1.37, en toen versie 2.03 uit kwam ( en ik eindelijk een back-up had gemaakt) dacht ik dat het eindelijk tijd werd om te gaan updaten. maar volgens mij is dit niet echt gelukt.
Bij het opstarten staat er wel versie 2.03.00.00 (radio) 1.09.25.23 en (protocol) 52.51.25.26H maar wanneer ik bij Device Information kijk staat er gewoon Rom version 1.37.707.1 WWE radio + protocol hetzelfde
Bij het horizontaal bewegen in de TouchFlo is er geen "effect" (Bij 1.37 had je dat wel en daarna volgens mij niet meer) Maar ik weet nu dus niet welke versie ik heb. Daarnaast kan ik opera maar 1 keer gebruiken, na 1 keer wilt opera niet opstarten en moet ik een soft reset uitvoeren.
Ik wil nu updaten naar de laatste versie maar kan iemand mij daarmee helpen? De update naar 1.37 was mij wel gelukt dus volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan.
Mijn 2e probleem is de rechteroortje, Hij doet het niet meer. Onlangs nam ik contact op met HTC en zij zeiden het volgende:
Gewaardeerde HTC klant, Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum. Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u uitstekende service te verlenen. U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC S740. Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het volgende: Dat het rechter oortje van Uw headset het niet meer doet. Normaal gezien heeft U een half jaar garantie op accesoires en dit kan U regelen door met onderstaand nummer te bellen. Mocht het half jaar zijn verstreken dan kunt U een nieuwe headset kopen op onze website www.htc.com selecteer Kopen, Accesoire Winkel, kies Uw toestel en U zult hier een overzicht zien van alle accesoires compatible met Uw toestel en ook de prijzen. Als de bovenstaande stappen u niet verder helpen kunt u ondersteuning vinden op onze website. Ga naar: http://www.htc.com/www/support.aspx Of ga naar: http://www.htc.com/select_country.htm, selecteer uw land en klik op de support tab. U kunt ook contact opnemen met ons Call Center op: 020 7965399 als u nog aanvullende vragen heeft. Dank u voor uw voortdurende steun, Met vriendelijke groet, Europe customer support team
Ik ben een van de eerste Diamond bezitters dus ik ben ver over die half jaar garantie, heeft iemand misschien een goedkope oplossing?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik maak gebruik van een GMX mail account (duits e-mail provider). De rede dat ik de HTC Touch Pro heb genomen is onder meer omdat het makkelijk zou moeten zijn met e-mail om te gaan. Maar na een paar dagen stopt m'n telefoon met mails ophalen, en blijft het hangen op 'wijzigingen zoeken'. Ik ben ten einde raad,.. maar ruilen kan niet meer. Hieronder een uitgebreide beschrijving van het probleem:
Als ik GMX mail als mailaccount toevoeg op m'n telefoon download de telefoon netjes de berichten. Standaard is ingesteld dat de telefoon berichten van de laatste 3 dagen bijhoudt. Elke keer met het verzenden/ontvangen worden berichten ouder dan 3 dagen gewist, nieuwe berichten opgehaald.
Maar na een paar dagen haalt mijn telefoon geen mail meer op. Het blijft eindeloos hangen op 'wijzigingen zoeken'. Uiteindelijk verbreekt de verbinding, maar is er geen nieuwe mail gedownload.
Alleen door de mailaccount te wissen, en opnieuw toe te voegen (dus opnieuw beginnen) worden mails weer gedownload. Maar probleem is dat elke keer dat ik dit doe alle 2500+ headers van de mails in mn GMX mailbox moeten worden doorlopen c.q. controleren, dus dat mijn telefoon ruim een half uur bezig is om de mails op te halen.
Ik snap het probleem niet. T-mobile snapt het probleem ook niet. Ik heb op GoT of Google nergens iets over dit probleem kunnen vinden. Is er iemand met een vermoeden?
ik hb dit probleem in mijn vakantie ook gehad maar toen dacht ik dat het aan de matige wifi verbinding lag. als ik het via een andere verbinding probeerde werkte het wel. ik denk dus dat het aan de verbinding ligt maar misschien zjin er andere opties.assass schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:16:
Ik heb een HTC Touch Pro, gebrand door T-mobile, dus eigenlijk is het een MDA Vario IV.
Ik maak gebruik van een GMX mail account (duits e-mail provider). De rede dat ik de HTC Touch Pro heb genomen is onder meer omdat het makkelijk zou moeten zijn met e-mail om te gaan. Maar na een paar dagen stopt m'n telefoon met mails ophalen, en blijft het hangen op 'wijzigingen zoeken'. Ik ben ten einde raad,.. maar ruilen kan niet meer. Hieronder een uitgebreide beschrijving van het probleem:
...
je kan eens proberen of het bij jou ook werkt als je verbind met een ander soort verbinding (verschillende wifi netwerken of mobiel)
anders zou exchange een oplossing kunnen zijn.
Mocht iemand nog oplossingen omtrent het sms probleem weten zijn deze uiteraard ook van harte welkom.
Welke heb je?
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb de HTC Touch Diamond white met de 2.03.404.3 rom. Automatisch instellen/selecteren gaat juist niet omdat dat niet opgevraagd kan worden vanaf het netwerk of iets dergelijks, en automatisch toesturen kan ook niet. Heb een nieuwe sim besteld, misschien dat dat het probleem oplost, want met m'n andere KPN abonnement werkt wel in de telefoon, en daarvan heb ik een nieuwere SIM, die overigens van KPN is. De huidige sim waar het mee fout gaat is vroeger van HI geweest en is omgezet naar KPN en is ook al uit 1998 of 1999. Dus erg gedateerd.Groentenboer schreef op maandag 09 maart 2009 @ 08:11:
De instellingen automatisch selecteren in je Diamond? Of ze laten toesturen door je provider?
Welke heb je?
Give it a try....
Heb ik ook geprobeerd. Instellingen staan opzich goed, want kan bellen, internet etc. Maar het ophalen van het nummer van de sms-centrale wil die niet doen. En handmatig kun je het niet instellen, da's wel erg jammer. Het is overigens een sim-lock vrije telefoon, gewoon gekocht dus niet KPN brandedGroentenboer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:13:
Je kan via START --> "instellingen" --> tabblad "verbindingen" --> "verbindingsinstelling" kijken of je TD dan de voorgeprogrammeerde KPN-instellingen wil pakken.
Give it a try....
Hopen voor je dat je nieuwe SIM-kaart werkt dan.
Ja heb verder geen idee, heb niet gekeken bij KPN wat het zou kosten icm abonnement. HTC haalt dat inderdaad automatisch op, maar wel jammer dat je dit dan niet handmatig meer kan instellen in het geval dat niet lukt. Hoop inderdaad dat een nieuwe sim dit oplost en anders gaan we bellen met de helpdesk van KPN. Mochten zij niets weten stap ik gewoon over naar een andere providerGroentenboer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:34:
KPN heeft, bij mijn weten, ook geen branded TD telefoons. De TD is echter zo slim om alle instellingen goed te kunnen zetten a.d.h.v. je provider, in dit geval KPN. Maar je zegt dat al geprobeerd te hebben.
Hopen voor je dat je nieuwe SIM-kaart werkt dan.
1) Kan die laag eraf? (het lijkt me dat de touch sensitive laag eronder zit, maar krijg ik problemen met lijm/gevoeligheid/etc?)
2) Valt dit soort schade onder de garantie? (aangezien het deels gebruiksschade zal zijn, maar ik niets raars heb gedaan waardoor die laag kon loslaten)
ifconfig eth0 down
Het loslaten van de folie boven de "HOME" toets komt vaak door dit gedeelte iets hoger staat. Hierdoor raakt de folie aan deze kant los. Je kan dus stellen dat dit een productie fout is (lees het ook geregeld op andere forums). Je kan de folie er overigens wel afhalen maar de onderlaag is dan erg gevoelig voor krassen.JeRa schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:23:
Voor zover ik het hier heb gelezen is het een bekend probleem: het 'folie' / de plastic laag over de knoppen onder het HTC-logo op mijn HTC Touch Diamond heeft in een hoek losgelaten. Echter vind ik zo geen antwoorden op mijn vragen:
1) Kan die laag eraf? (het lijkt me dat de touch sensitive laag eronder zit, maar krijg ik problemen met lijm/gevoeligheid/etc?)
2) Valt dit soort schade onder de garantie? (aangezien het deels gebruiksschade zal zijn, maar ik niets raars heb gedaan waardoor die laag kon loslaten)
Bedanktbluecupra schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:15:
[...]
Het loslaten van de folie boven de "HOME" toets komt vaak door dit gedeelte iets hoger staat. Hierdoor raakt de folie aan deze kant los. Je kan dus stellen dat dit een productie fout is (lees het ook geregeld op andere forums). Je kan de folie er overigens wel afhalen maar de onderlaag is dan erg gevoelig voor krassen.
ifconfig eth0 down
Normaliter als je wekker afgaat, of bij een melding voor een taak in je agenda, verschijnt een venster met de naam van de wekker of de afspraak, en de knoppen "Negeren" en "Meer" op het alarm uit te stellen.
Sinds kort krijg ik dat venstertje niet meer
Ik dien nu via de statusbalk het alarmbelletje te openen, en kan het alarm dan pas negeren/uitstellen. Bijzonder irritant. Heb al meerdere softresets gedaan, maar hij komt niet terug.
Wat heb ik gedaan, en hoe krijg ik hem terug
Enige software die ik zelf heb geinstalleerd is;
- Advanced Config, maar heb alleen een fix voor nummerherkenning gedaan
- TrackR, een GPS tooltje
- Flash player
[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 11-03-2009 15:56 ]
Verwijderd
M'n directeur heeft een HTC Diamond 3700 die geen mail meer wil verzenden.
Inkomende mail komt wel binnen via de exchange server, maar mail verzenden (mailhost.hetnet.nl) lukt niet.
Melding "Kan niet verzenden, Controleer uw netwerkdekking /accountgegevens "
Maar aan de instellingen is niks veranderd... (alle instellingen worden altijd gedocumenteerd en we hebben die lijst ook nagelopen.)
KPN heeft een nieuwe simkaart opgestuurd, maar dit helpt ook niets.
Apparaat info:
Rom versie 1.35.404.4.NLD
Rom Datum: 05/30/08
Radioversie 0.93.25.NS26
Protocolversie: 52.26.25.09H
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 16:23 ]
Oftewel, weet je zeker dat je geen relay-errors maakt?
Kan goed zijn dat de hetnet-smtp server voorheen open-relay was, maar nu niet meer.
Verwijderd
Ja, we hebben een internetverbinding via KPN. wordt via Wi-Fi een verbinding op gemaakt.frickY schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:47:
Heb je wel een internet verbinding via KPN?
Oftewel, weet je zeker dat je geen relay-errors maakt?
Kan goed zijn dat de hetnet-smtp server voorheen open-relay was, maar nu niet meer.
Heb het toestel nu helaas niet voorhanden, maar houdt een HTC een logboek bij voor verbindingen?
Verwijderd
er is vast en zeker al vaker vraag gesteld over mijn probleem, maar ik kan zo snel even geen antwoord erop nalezen op de forum dus ik stel het maar even nog een keer....:
ik heb een mda vario 4, T-mobile versie, en als ik een sms krijg, worden de nummers niet herkend, ook al staan ze correct in mijn contactpersonen lijst (+31644...enz)
wat kan ik doen om het weer werkend te krijgen?
liefst een snelle en makkelijke oplossing graag? als die bestaat tenminste...
thanx!
Kijk eens onder "Geluiden en meldingen" bij Instellingen > Persoonlijk. Als het goed is kan je daar onder geavanceerd je beltoon aanpassen. Echter als je op de pijl naar beneden drukt dan kan je ook de "geluiden & meldingen" van de herinnering aanpassen. Hierbij staat ook de optie om een "melding" in het venster weer te geven. Waarschijnlijk is het vinkje hier verdwenen. Als je dit weer aanvinkt, dan zal er als het goed is weer een melding op je scherm komen bij een agenda punt.frickY schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:55:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn T-mobile MDA Vario IV, oftewel de Touch Pro, oftewel de Raphael.
Normaliter als je wekker afgaat, of bij een melding voor een taak in je agenda, verschijnt een venster met de naam van de wekker of de afspraak, en de knoppen "Negeren" en "Meer" op het alarm uit te stellen.
Sinds kort krijg ik dat venstertje niet meer
Ik dien nu via de statusbalk het alarmbelletje te openen, en kan het alarm dan pas negeren/uitstellen. Bijzonder irritant. Heb al meerdere softresets gedaan, maar hij komt niet terug.
Wat heb ik gedaan, en hoe krijg ik hem terug
Enige software die ik zelf heb geinstalleerd is;
- Advanced Config, maar heb alleen een fix voor nummerherkenning gedaan
- TrackR, een GPS tooltje
- Flash player
"That was left handed..." - JJH
Verwijderd
Firmware updaten, zat ooit een mailprobleem in 1.37, neem aan ook in 1.35. Doet wonderen. 2.03 maakt de telefoon sowieso bruikbaarder omdat e-mail sneller opent, al is dat maar een detail. Het kan ook zijn dat je hetnet mailserver verkeerd hebt ingesteld, die vereist wel authenticatie.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:11:
Goedemiddag,
Inkomende mail komt wel binnen via de exchange server, maar mail verzenden (mailhost.hetnet.nl) lukt niet.
Maar aan de instellingen is niks veranderd... (alle instellingen worden altijd gedocumenteerd en we hebben die lijst ook nagelopen.)
Apparaat info:
Radioversie 0.93.25.NS26
Dé oplossingJouke74 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:06:
Kijk eens onder "Geluiden en meldingen" bij Instellingen > Persoonlijk. Als het goed is kan je daar onder geavanceerd je beltoon aanpassen. Echter als je op de pijl naar beneden drukt dan kan je ook de "geluiden & meldingen" van de herinnering aanpassen. Hierbij staat ook de optie om een "melding" in het venster weer te geven. Waarschijnlijk is het vinkje hier verdwenen. Als je dit weer aanvinkt, dan zal er als het goed is weer een melding op je scherm komen bij een agenda punt.
Had al wel in dat scherm gekeken maar standaard staat de gebeurtenis op "Telefoon inkomende oproep" en heb je allen de opties om beltype en -toon te wijzigen. Als je de gebeurtenis veranderd veranderen die opties echter mee.
Download de patch van de T-mobile siteVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:37:
ik heb een mda vario 4, T-mobile versie, en als ik een sms krijg, worden de nummers niet herkend, ook al staan ze correct in mijn contactpersonen lijst (+31644...enz)
wat kan ik doen om het weer werkend te krijgen?
liefst een snelle en makkelijke oplossing graag? als die bestaat tenminste...
[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 20-03-2009 08:49 ]
En natuurlijk heb ik ook last van de combinatie TD. + Telfort.
Regio Groningen-stad, constant wegvallende verbindingen en zeer slechte gesprekken als je al verbinding krijgt. Dit probleem heb ik volgens mij overal in de stad.
Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben met evt tips trucs? Daarnaast heb ik natuurlijk ook die irritant roaming melding, omdat Telfort het KPN netwerk gebruikt, hoe zeten we dat uit? (die melding dan)
Can`t live without the mods
Inmiddels zijn de gesprekken vrij goed. Ik heb vrijwel in het begin een nieuwe SIM gekregen van Telfort, dus ik weet niet of dat nu uiteindelijk geholpen heeft om de kwaliteit te verbeteren.
Verbinding valt af en toe nog wel weg in het gesprek, maar dan is het altijd de vraag of dat aan jouw kant of aan de andere kant van de "lijn" veroorzaakt is.
Vaak als ik onderweg ben en ik luister muziek, krijg ik in eens een tringeltje te horen. Ik kijk op m'n scherm en zie in eens dat schermpje om spraaklabels te gebruiken. Kan ik dat niet helemaal uit zetten?
Ook heb ik vaak dat als ik muziek luister hij in eens het laatst gebelde nummer automatisch gaat bellen, dat terwijl m'n scherm uit staat EN op toetsenvergrendeling. Heel vervelend, want soms druk ik het uit, maar gaat ie gelijk weer automatisch bellen. Er is niks geen knop ingedrukt oid, ook niet op m'n oortjes zelf.
Overigens gebeurt dit alleen maar als m'n oortjes zijn aangesloten, die geleverd waren bij de TP en heb dit alleen maar de laatste tijd. Heeft iemand hier nog meer last van en/of weet iemand het op te lossen, het is namelijk vreselijk irritant!
Overigens, dacht ik wel even mijn TP te gaan updaten. Maar met de key, om de update te downloaden die ik in een ander topic vond (HT833K009333) krijg ik een foutmelding. Met mijne eigen wilde het niet werken voor de download.
Na 1% van de update krijg ik de volgende foutmelding:

Edit: Net even wat gevonden, het blijkt dus dat mijn rom branded is. Nou heb ik Hi, maar ik wist niet dat deze branded is. Wat kan ik nu doen?
[ Voor 23% gewijzigd door Chaos-Zero op 05-04-2009 13:39 ]
Verwijderd
Vraag 1: Lijkt me gewoon een fout in je headsetje. Probeer eens die van iemand anders.Chaos-Zero schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:23:
Ik heb de laatste tijd ook een probleem met m'n TP.
Vaak als ik onderweg ben en ik luister muziek, krijg ik in eens een tringeltje te horen. Ik kijk op m'n scherm en zie in eens dat schermpje om spraaklabels te gebruiken. Kan ik dat niet helemaal uit zetten?
Ook heb ik vaak dat als ik muziek luister hij in eens het laatst gebelde nummer automatisch gaat bellen, dat terwijl m'n scherm uit staat EN op toetsenvergrendeling. Heel vervelend, want soms druk ik het uit, maar gaat ie gelijk weer automatisch bellen. Er is niks geen knop ingedrukt oid, ook niet op m'n oortjes zelf.
Overigens gebeurt dit alleen maar als m'n oortjes zijn aangesloten, die geleverd waren bij de TP en heb dit alleen maar de laatste tijd. Heeft iemand hier nog meer last van en/of weet iemand het op te lossen, het is namelijk vreselijk irritant!
Overigens, dacht ik wel even mijn TP te gaan updaten. Maar met de key, om de update te downloaden die ik in een ander topic vond (HT833K009333) krijg ik een foutmelding. Met mijne eigen wilde het niet werken voor de download.
Na 1% van de update krijg ik de volgende foutmelding:
[afbeelding]
Edit: Net even wat gevonden, het blijkt dus dat mijn rom branded is. Nou heb ik Hi, maar ik wist niet dat deze branded is. Wat kan ik nu doen?
Vraag 2: Zoek eens even, dit is al tig keer aan bot geweest en wel bruikbare s/n zijn oiok al gegeven.
Bedenk ook even dat als je de update uberhaubt voor elkaar krijgt dat ie dan niet meer 'branded' is
Zorg dat je geen proxy server gebruikt van KPN. Deze staat vaak default ingeschakeld en heb al vaker problemen gehad door die proxy server icm pushmail.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:11:
Goedemiddag,
Apparaat info:
Radioversie 0.93.25.NS26
Wat moet ik nu doen om het normaal te krijgen want het is nogal vervelend dat er continue in beeld staat dat ik een nieuwe mail heb?
Of restore de backup zonder gmail, en doe die handmatig.
Sinds ik de telefoon heb(ook toen ik er nog niks op had gezet/veranderd)start touch flo wel op maar is het niet te zien in beeld (bij vandaag staat die ook aangevinkt) het probleem hiermee is dat me telefoon enorm slecht reageert, als me backlight uitgaat kan ik hem niet meer aanzetten via de aan/uit knop (of enig andere knop) en moet ik een soft reset doen, als ik touch flo wil uitschakelen via de "vandaag" optie reageert de telefoon ook nergens meer op.
Meestal na 5 keer restten (kost me dus 10 minuten) deed hij het gewoon weer maar nu blijft het k*t apparaat niet reageren, uitzetten is geen optie want als ik de stroom uitzet via de aan/uit knop druk ik daarna op "ja" druk geeft die het afsluit scherm maar moet ik alsnog via een soft reset het apparaat opstarten.
help!!!
Nu wordt hij intussen niet meer heet, maar ik kan nog steeds geen 24 uur standbij uit de accu persen. Bij normaal gebruik (gisteren bijvoorbeeld 20 min gebeld, 5 min internet) was hij na twaal uur leeg
Kan ik hiermee terug gaan voor garantie? Het toestel is van december dus nog geen half jaar oud.
Verwijderd
Ik ben bang van niet. Het was al lang en breed bekend dat de accu van de TD niet lang mee ging, afhankelijk van je gebruik van de telefoon. Ik denk dat je dat in de winkel ook te horen zult krijgen.911GT2 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:56:
Ik heb van het weekend problemen gehad met mijn accu. Hij werd steeds erg heet en bleef niet langer dan een paar uur aan.
Nu wordt hij intussen niet meer heet, maar ik kan nog steeds geen 24 uur standbij uit de accu persen. Bij normaal gebruik (gisteren bijvoorbeeld 20 min gebeld, 5 min internet) was hij na twaal uur leeg![]()
Kan ik hiermee terug gaan voor garantie? Het toestel is van december dus nog geen half jaar oud.
Enige alternatief is een sterkere accu aan te schaffen. Zie de startposts van het HTC Touch Diamond forum.
(kijk bij accu's)
Koop een extra oplaadkabel (mini-usb) zodat je je DT op je werk (of school) kunt opladen via een usb-poort.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 13:43 ]
Niet lang is hierin wel een understatement IMHO. Als je niet eens in staat bent om 5% van de orgineel opgegeven waardes te halen is er volgens mij iets goed mis.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:32:
[...]
Ik ben bang van niet. Het was al lang en breed bekend dat de accu van de TD niet lang mee ging, afhankelijk van je gebruik van de telefoon. Ik denk dat je dat in de winkel ook te horen zult krijgen.
Enige alternatief is een sterkere accu aan te schaffen. Zie de startposts van het HTC Touch Diamond forum
(kijk bij accu's)
Als de fabrikant aangeeft 406 uur standbytijd te halen (wat bijna 17 dagen zou moeten zijn) en 8 uur spreektijd denk ik dat er met nog geen uur spreektijd en nog geen 15 uur standbytijd toch sprake is van een wanprestatie.
Verwijderd
Ik krijg steeds deze melding:

Ten eerste de batterij indicator van de touch pro is nu niet de beste. Het ding schommelt nog wel eens als je een reset doet.
1. Zet je internet - , wifi - en bluetooth verbindingen uit als je ze niet gebruikt. Vooral Wifi, BlueTooth en GPS vreten stroom.
2. Gebruik het advanced config programmaatje onder Powermanagement:
- SD & MMC & NAND & SIM powermanagement heb ik uit laten staan, omdat dit de toegang tot de SD kaart en sim soms hinderlijk vertraagd.
- AsyncMAC & L2TP & PPTP power management heb ik aangezet.
- AC & battery resuming from suspend timeouts heb ik op 90 seconden gezet.
3. Kies onder Advanced config Menu > connections . Vink hier disconnect aan, na 1 uur, of de maximale tijd dat je op een van die connecties zit. Maak dit niet te kort (5 minuten), want dan kan je internet connectie uitvallen / resetten als je aan het surfen bent :-)
4. Ga naar : Instellingen > Verbindinen > Overzenden
Zet de Beam uit.
5. Ga naar: Instellingen > Systeem > Energie > Verlichting
Kies voor verlichting NIET automatisch aanpassen en kies gewoon een iets lagere scherm verlichting
(ik heb zelf nog een redelijke hoge 5). Dit betekend wel dat je in de felle zon je het scherm niet zo goed kan zien, maar dat lukt vaak op maximale sterkte toch ook slecht. Het betekend ook dat de lichtsensor niet meer wordt gebruikt, en ook dit ding eet een berg aan energie. Meer dan dat het in mijn mening bespaart doordat met de sensor de achtergrondverlichting wordt aangepast.
6. Verwijder eventueel programma's die de lichtsensor echt gebruiken en die je zelf hebt geinstalleerd (In_Touch_call_tweak 1.02 - 1.014 bijvoorbeeld, bij 1.016 kan je het uitzetten).
7. Ga naar Instellingen > Systeem > Taakbeheer > Knop
En maak zeker dat het "X" programma's beeindigt. Dit lijkt heel irritant, maar multitasking op een mobiel heeft toch weinig nut en het herstarten van programm's kost niet bijster veel meer tijd. Het scheelt heel veel energie als de programma's geen CPU cycles gebruiken.
Zorg er ook voor dat er geen programma's actief zijn als je de telefoon in standby zet.
8. Zet de telefoon in standby - vergrendeld voordat je op het aan-uit knopje induwt, in plaats van alleen op het aan-uit knopje duwen.
Met deze tweaks red ik het twee dagen.
Met GPS + WIFI + Bluetooth tegelijk trek je de batterij binnen een uur leeg van volledig vol.
Ik had het ook. Heb diverse dingen geprobeerd, dus een ervan zal de golden-one zijn:Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:49:
Ik heb een probleem met mijn Weathertab. Ik krijg sinds de software-update op 28 februari geen weergegevens meer. In eerste instantie dacht ik: Laat maar zitten. Maar ‘t is toch wel makkelijk, en vervelend als je het mist. Iemand bekend hiermee?
Ik krijg steeds deze melding:
[afbeelding]
- alle reeds ingestelde steden verwijderen, en opnieuw toevoegen
- weather database editor verwijdert en opnieuw erop egzet
- mijn (custom) locatie opnieuw verwerkt in weather db editor
Bij mij geen foutmeldingen meer. Heb overigens nu ook nog maar 1 locatie erin staan... De foutmelding kreeg ik bij 2.
Goeie tips... maar face it twee dagen das 48 uur! Das 10% van het orgineel aangegeven aantal. Natuurlijk zit daar nog verbruik tussen, maar 10% is echt heel weinig. Moet je eens nagaan dat je auto maar 10% van de opgegeven topsnelheid haalt... dan ben je mooi zuur.Jouke74 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:12:
Batterij tips:
Het opgegeven verbruik door de autofabrikant (betere vergelijking) haal je in feite ook nooit. (al scheelt het niet zo idioot veel als bij de meeste telefoonfabrikanten)911GT2 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:45:
[...]
Goeie tips... maar face it twee dagen das 48 uur! Das 10% van het orgineel aangegeven aantal. Natuurlijk zit daar nog verbruik tussen, maar 10% is echt heel weinig. Moet je eens nagaan dat je auto maar 10% van de opgegeven topsnelheid haalt... dan ben je mooi zuur.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Ik heb problemen met de vertraging tussen het moment dat mijn led begint te knipperen (6 tot 10 sec.) en het moment dat eindelijk de ringtone begint. Ik vond hier al een mogelijke oplossing.
Ik zou in het register 2 settings moeten veranderen. Heeft niets geholpen en dus moet ik de wijziginen weer ongedaan maken.
Briefje met originele instellingen kwijt!!!!!!!!!!!
Kan ook de post niet meer vinden Wie kan mij helpen??
De ene stond in : Register/HKCU/ControlPanel/Sounds/RingTone0/Script
Die andere ook in HKCU dacht ik maar verder.....??
Wie weet wat ik bedoel en.......
Wie wil even kijken en mij laten weten wat de oorspronkelijke instellingen waren??
Verder ben ik benieuwd wie mij kan helpen met het vertragingsprobleem.
Het is een Vodafone
Rom: 1.97.172.4
Ik heb een nieuwe Simkaart gehaald op aanraden van de techneut van 1200.
Hij had nog nooit van het probleem gehoord?? (HUH) Er ston wel eea op dit forum!!
HTC gebeld en toe kreeg ik iemand uit India of zo. Slecht verstaanbaar engelsachtig gebrabbel.
Wie kan helpen.
Al ik gebeld word gaat het ledje aan. Daarna het scherm en na ong. 10 (6---10)sec gaat eidelijk de ringtone. Dat is nog maar kort want daarna schakelt hij al snel over naar de voicemail.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?? Hebben nog meer mensen een soortgelijk probleem?
Alvast bedankt
Groeten
Arie de Koning
Script=(change to "ap") was "p"
- HKCU\ControlPanel\Sounds\RingTone0
Script=(change to "av0pr") was "av0w3pr"
Dit zijn de ringtone registry tweaks.
Let op deze worden door de Touch Pro elke keer als je het geluidssettings menu ingaat of je ringtone aanpast / bekijkt weer terug gezet! Vandaar dat als je ze aanpast, je dus af en toe moet checken of ze nog steeds zo staan.
Indien ze goed staan lossen ze de ringtone delay wat op.
Verwijderd
Dit waren de settings die ik kwijt was.
Ik ga het nog eens proberen maar heb nu meteen ook
de originele settings weer terug.
Blijkbaar staat de opslag van sms ingesteld op het opslaan op de simkaart. Ik wil de smsjes opslaan op het geheugen van de TD, maar kan deze optie nergens vinden.
Kan iemand mij helpen?
Verwijderd
Wat iemand hoe dat te fixen is?
Ohja, en ik heb nu Outlook e-mail ingesteld, maar sinds ik dat heb moet ik telkens als ik de telefoon aan doe een wachtwoord intoetsen. Dat is verschrikkelijk irritant. Is dat er af te halen?
Tik in het SMS scherm eens linksonderin op 'Meer'.peppie71 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:46:
Ik heb een probleem met de opslag van mijn smsjes. De telefoon kan niet meer dan 25 smsjes opslaan.
Blijkbaar staat de opslag van sms ingesteld op het opslaan op de simkaart. Ik wil de smsjes opslaan op het geheugen van de TD, maar kan deze optie nergens vinden.
Waarschijnlijk staan ze daar allemaal.