Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Een heeeeeel groot voordeel van WM t.o.v. bijv. Apple is de naadloze (direct-push) synchronisatie met een Exchange server. Ja, op de 3G iPhone zit binnenkort ook Exchange synchronisatie, maar iedereen die wel eens op een Nokia Activesync heeft geprobeerd te configureren, incl beveiliging etc., weet dat dit vele malen lastiger is dan op een WM toestel. Om over het verdere beheer van devices nog maar te zwijgen (erg fijn als er binnen je bedrijf tientallen mensen met gevoelige informatie op hun smartphone rondlopen).

En met synchronisatie bedoel ik niet alleen het simpelweg updaten van mail, afspraken en contacts. Maar ook het versturen (en accepteren) van afspraak-uitnodigingen vanuit je agenda naar contacts, zoeken naar contacts in de directory, subfolders in mailmappen, en ga zo maar door. Ik wil nog wel eens zien hoe mooi dat op een iPhone werkt. Wat te denken van het openen en bewerken van Office-documenten? Alleen het probleemloos kunnen openen van een Word document is voor mij al een reden om voor een toestel te kiezen.

Best leuk dat je mp3'tjes kan luisteren en foto's kan bekijken op je smartphone, maar het wordt pas echt interessant als je je 500 euro kostende toestel gaat gebruiken om productiever te zijn in je dagelijkse leven/werk, anders kan je net zo goed een mobieltje nemen van 100 euro waar je mee kan bellen/sms'en zoals de meeste mensen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
J0YR1D3R schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:50:
Ik heb zojuist bij PDAPlus.nl een actieve Brodit houder besteld voor mijn Diamond. Momenteel heb ik een passieve houder voor mijn Qtek S200 in de auto, daarmee kon ik namelijk tot aan Parijs navigeren zonder opladen. Dat zie ik met de Diamond helaas niet gebeuren, vandaar de actieve houder ondanks dat deze een stuk minder mooi is.

Als hij binnen is zal ik wat foto's laten zien van de inbouw, ga de plug wegwerken op de plek waar nu mijn BT GPS ontvanger ook de stroom vandaan haalt.
Mijne gisteren ontvangen en ingebouwd. Wat ik ook kan aanbevelen als je meerdere auto's hebt of als je meerdere device's hebt is dit "Brodit Move Clip Small met tape 213005"
Op vakantie neem ik toch liever de echte tomtom go mee van de vrouw. Deze zet ik dan incl. de houder over in mijn auto.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:43:

Dit maakt voor mij de keuze weer wat makelijker, alleen het abo wat je bij de Iphone krijgt is echt top!
Mischien neem ik hem toch wel. verkoop ik de Iphone en haal voor dat geld de Diamond. Heb ik toch een mooi (data)abonnementje (2048/384 Kbps).
Houd mij ff in gedachte ;)
Ik heb een Diamond liggen die ik graag met je nieuwe iPhone wil ruilen hoor, betaal ik ook nog beetje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:37:
[...]

Volgens de producent wel :o

Ik heb nog een vraag. Kan ik de autolader van de HTC Touch Cruise gebruiken voor mijn TD? Zou wel handig zijn icm TT.
Geen probleem!!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank u dank u :) scheelt weer een autolader kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:43:
[...]

Ik heb een Diamond liggen die ik graag met je nieuwe iPhone wil ruilen hoor, betaal ik ook nog beetje bij.
Beetje voorbarig :X
Zou je niet beter eerst een onafhankelijke review afwachten als de nieuwe iPhone v/d week uitkomt :+

Onbegrijpelijk dat jij als iPhone bezitter (en ik heb er ook eentje gehad :'( ) nu voor een iPhone 3G gaat, welke nauwelijks verschilt t.o.v. de 1e generatie iPhone's.

Wordt een beetje ongeloofwaardig allemaal, maar goed is mijn menig :X .

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zijn onderschrift zo zie, gebruikt hij aardig wat toestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:56
*weg*

Vragen over waar je dit toestel het beste kunt kopen, die horen hier niet. Een beetje tweaker is zelf in staat om dat uit te zoeken.

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 09-07-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Zo net mijn Diamond ontvangen van Vodafone, helaas wel met de 1.35 ROM erop :(
Maar nou dat toch officieel is van HTC lijkt me dit geen probleem om direct te flashen.
En nou maar een beetje opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes offtopic

Doe maar niet.

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 09-07-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
naitsirk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:27:
dus de afmetingen van de invisible protector kloppen gewoon niet met de afmetingen van de diamond?

en het aanbrengen.. als het misgaat (lees: scheef) kan je hem er dan makkelijk weer afhalen en een poging 2 doen?
Hij past idd niet perfect nee. en je kan hem er makkelijk afhalen als je maar niet te lang wacht. Je moet er een vloeistof op spuiten waardoor hij lekker glibberig wordt dus je kan wel even spelen met het recht leggen, na een tijdje droogt dit pas op (paar minuten) en dan wordt het een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thriller schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:12:
[...]

Hij past idd niet perfect nee. en je kan hem er makkelijk afhalen als je maar niet te lang wacht. Je moet er een vloeistof op spuiten waardoor hij lekker glibberig wordt dus je kan wel even spelen met het recht leggen, na een tijdje droogt dit pas op (paar minuten) en dan wordt het een stuk moeilijker.
Heb je shield voor de gehele behuizing?
Is hij dan te groot of te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:56
*weg*

Zie hierboven voor het waarom

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 09-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:18:
[...]

Lovende review waar ik het grotendeels wel mee eens ben. Toch heeft HTC deze diamant nog niet helemaal glad geslepen. De onscreen keyboard ontneemt in bepaalde situaties het zicht aan delen van de tekst op een pagina waarbij het onmogelijk is om naar de tekst te scrollen. De enige oplossing is dan om de keyboard tijdelijk te minimaliseren. HTC zou dit op kunnen lossen door de keyboard onder de pagina te plaatsen zodat je naar beneden kunt scrollen in plaats van deze over de pagina heen te leggen.

Nog wat kleine 'bugs':
  • geopende email begint onderaan zodat telkens eerst naar boven gescrold moet worden
  • ontvangst van GSM/UMTS niet altijd even goed
  • led knippert hooguit een uur na gemiste oproep en ontvangen bericht (hier voorgestelde register-aanpassing werkt helaas niet goed)
  • telefoonapplicatie reageert ietwat traag bij binnenkomende oproep
Het zou leuk zijn als HTC ook een touchflo-schil om outlook heen zou bouwen. Desnoods kijken ze dat van Apple af. :p
• Als ik Outlook open staat m'n nieuwste email altijd bovenaan (en de nieuwste is dan geselecteerd), ik hoef dus niet naar boven te scrollen. Heb je misschien een setting verkeerd staan? Wat ik wel heb, dat als ik Outlook open en ik heb geen nieuwe mail, dat ik dan handmatig naar m'n Inbox moet gaan, omdat je blijkbaar in Outlook geen default inbox kan selecteren.
• Hier heb ik ook last van. In Enschede (binnen de ring) toch vaak maar 1 of 2 streepjes. In de belkwaliteit merk ik het echter niet.
• De register-edit lijkt het hier goed te doen. Heb je de default-waarde ook veranderd? (in de Notifications map)
• Ik las gisteren op XDA dat het uitzetten van de HTC Black skin hierin behoorlijk verschilt maakt. De Phone applicaties werkt een snel sneller zonder deze skin (dus met Windows Mobile 6.1 Standaard)
Coromoto schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:37:
[...]

Ik wil juist de voordelen van de HTC over de Apple weten. Of de minpunten indien bij jullie bekend.

Waar ik naar kijk en belangrijk vind zijn zaken als:
  • Videobellen
  • Schermresolutie
  • Internet browser en compatibiliteit met o.a. flash sites (N80 laat hier nu steken vallen)
  • Snelheid van toestel met hooguit 2 applicaties tegelijkertijd draaiend
  • Software / firmware support van leverancier, ook maanden / jaren na uitkomen opvolgers
  • Geheugen cq. uitbreidbaarheid
Nou heb ik ondertussen op gsmhelpdesk.nl een vergelijkingstabel gemaakt met de features, maar wat zo'n tabel niet laat zien is hoe het nou in het echt werkt. Ook het t.net review heeft enigszins geholpen met de informatiehonger, evenals het 30 minuten lange demofilmpje van Apple.

Maar toch blijft het moeilijk. Wat zijn de andere aspecten waar ik nu niet naar kijk terwijl dat wel zou moeten, welke andere argumenten kunnen jullie verzinnen om de Touch Pro kant op te gaan en niet de iPhone kant? Nogmaals, ik ken WM niet (WinCE uit 2000 is het laatste wat ik ken) en iPhoneOS ook niet.

De beslissing zal ik zelf moeten nemen, ik wil alleen andere / betere argumenten of criteria proberen boven water te krijgen.

Alvast bedankt! _/-\o_
Videobellen heb ik geen ervaring mee helaas, maar de frontcamera is in ieder geval van goede kwaliteit.
Qua schermresolutie wint de TD met vlag en wimpel van de iPhone. Ik kan complete pagina's lezen zonder in te hoeven scrollen, al begint het na een tijdje wel pijn aan m'n ogen te doen, zo klein. :P
Browser met Opera icm Flash werkt bij mij nog niet. Uiteraard wel FlashLite 2.1 geinstalleerd maar op één of andere manier krijg ik geen filmpjes in dumpert.nl geopend. Ik heb het vermoeden echter dat het aan mij ligt, en dat het wel zou moeten lukken. Hierin moet ik mezelf ook nog verdiepen.
De snelheid van het draaien van twee applicaties op de TD valt me ook een beetje tegen moet ik zeggen. Als ik een mp3 speler op de achtergrond draai (Pocket Player) en open ook Opera om ondertussen te gaan browser merk je direct dat het een stuk langzamer gaat. Het is nog niet storend langzaam, maar zeker wel merkbaar.
Het geheugen en de uitbreidbaarheid daarvan is voor zowel de Iphone als de TD een probleem. Dit moet je ook veel jezelf inschatten. Als je denkt meer dan 4 gig nodig te hebben dan is de TD geen goede keus voor je. Voor mij is 4GB in ieder geval voldoende (aangezien die toch voor het merendeel gevuld is met muziek en ik daar wel een paar nummers van kan missen).

Als je veel muziek luisterd is de iPhone wellicht een betere keus voor je. Ik ben van een Nokia 6230 en iPod naar een TD gegaan en moet zeggen dat ik de iPod functionaliteit wel mis, en dan met name de snelheid ervan en het gebruiken van smartplaylists. Raten, albumart en normale playlists werken wel gewoon op de meeste Windows Mobile muziekapplicaties.

Naar mijn idee zijn de iPhone en de TD voor twee verschillende doelgroepen gemaakt. Wil je een slick, snel toestel wat doet wat je ervan verwacht, maar op z'n eigen manier, zonder dat je erop veel kan aanpassen (zonder gekraak), dan is de iPhone de beste keus voor je. Wil je een toestel met gigantisch veel mogelijkheden, maar met een grote kans dat het niet gelijk werkt zoals je wilt, dan neem je de TD. Kortom, de iPhone werkt kant-en-klaar redelijk goed en daar moet je het mee doen, de TD werkt out-of-the-box vrij kut maar je hebt genoeg (legale) tools tot je beschikking om het alsnog compleet naar eigen wens in te richten. Als muziek hoog op je lijstje staat zou ik ook de iPhone overwegen.

Ik was ook vrij onbekend met Windows Mobile en dat heb ik geweten ook. Ik heb me erg erin moeten verdiepen om alles te krijgen zoals ik wil op m'n TD. Vaak werkt het niet echt logisch en moet je bepaalde settings veranderen in een register (niet echt heel gebruiksvriendelijk, ervan uitgaande dat niet IT-volk zulke toestellen ook gebruikt). Op de iPhone van m'n vriend werkt het allemaal een stuk logischer, je hebt minder technische kennis ervoor nodig.

Toch heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop. Met al het getweak is de TD voor mij nu een 3 keer betere telefoon dan de iPhone, gekeken naar mijn criterea. Toch moet je het echt zelf beslissen :)

Ik lees nu net het lijstje van LowLevel door, en daarbij mist ook nog dat de iPhone geen internet verbinding van je mobiel kan delen naar je pc/laptop. Met de TD kan je dmv bluetooth 3G internet delen naar je laptop, wat voor mij één van de hoofdredenen is geweest geen iPhone te halen.
thriller schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:03:
Ik heb zondag mijn Invisible shield full body erop gedaan en mijn touchscreen werkt nog gewoon perfect. Verder is het echt moeilijk om alles er perfect op te krijgen. Dit is mij dus ook niet gelukt, waardoor het er niet super netjes uit ziet. Gelukkig heb ik een 2de en die ga ik volgende week is proberen. Misschien gaat het beter met wat meer geduld.

De achterkant is trouwens heel erg makkelijk, de voorkant is een ander verhaal, vooral de zijkant is moeilijk aangezien deze randjes best wel klein zijn. Ook voelt hij een beetje gek aan, maar ik merk nu al dat het wat minder wordt.

Als laatste vindt ik het jammer dat de cover niet overal perfect aansluit en er dus op de hoeken kleine stukjes zijn waar geen bescherming zit en aan de rechter zijkant (voorkant) kom ik gewoon een halve centimeter te kort. allemaal heel erg zonde, maar het is nog altijd beter dan geen bescherming.
Je hebt er dus geen last van dat het (een stuk) stroever gaat als je met je vinger scrolt over het touchscreen? En in hoeverre sluit alles goed aan? Ik begrijp dat je een paar onbeschermde stukje hebt, maar plakt de folie wel goed? Het zou erg jammer zijn (en lelijk ook nog eens) als na een tijdje de folie aan de zijkanten los begint te raken en naar buiten krom trekt. Moet ik hier überhaupt bang voor zijn?
bob.ross schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:59:
mensen ik heb m'n Google Agenda - Agenda op m'n TD SYNC perfect lopen nu!!

met proggie: http://www.freewarepocket...ad-activegcsync-v1-0.html

werkt prima en kan ook auto syncen in de gratis variant! (dat miste ik in alle andere varianten, moest je allemaal voor dokken en google calendar sync lukte me niet)

dus, maar ik vraag me nog 1 ding af, heeft Windows Mobile ook een "startup" mapje, dat progs automatisch worden opgestart?

Edit: heeft gewoon mapje :D never mind dus!

lekker tweake :9 :9
Goede zaak! Ben zelf ook al een tijdje hierna aan het kijken. Ik wacht even af met installeren (aangezien ik nu de applicatie van Gmail zelf gebruik om met Outlook te syncen, welke weer synct met de TD), dus ik ben benieuwd naar je ervaringen :).

Voor iedereen die nog steeds m'n post zit te lezen (:P) kan ik trouwens het programma PocketCM Keyboard van harte aanbevelen! Het is een keyboard wat integreert in WM, dus bij je standaard-keyboards komt te staan, en wat iPhone-functionaliteit toevoegt; Als je op een letter drukt komt boven je vinger te staan welke letter je op dat moment aanraakt. Als je de response tijd hiervoor op 1ms zet laat die dat gelijk zien, en dat maakt voor mij het typen een heel stuk sneller! Let wel dat je bij de TD een VGA-skin moet gebruiken, en het Nederlandse tekstbestand, voor suggesties, staat op hun forum. Meer info op http://www.pocketcm.com/keyboard2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Bedankt Low Level, Pamas, corrado20vt , Skillz, Redchilly, en Milenco voor de bijdragen aan mijn overwegingen! _/-\o_
Andere visies nog steeds welkom, het is nog geen vrijdag! b ;)

Het abonnement van de iPhone is echter in mijn ogen een zwaar argument in de weegschaal, ik zou bijna inderdaad alleen om het abonnement dat contract afsluiten en de iPhone doorverkopen, ongebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn bevinden even posten:

Laten we beginnen bij de batterij, inmiddels de batterij een paar keer ontladen(lees: heftig gebruik TT, wifi etc) en opgeladen te hebben. Moet ik zeggen dat, na mijn doen, normaal gebruik(paar e-mails ophalen, half uurtje TT, 10 telefoontjes van 1 min per gesprek(ja het is vakantie:))).Na 1 dag de batterij op 60% staat. Met mijn Cruise was de batterij iets sterker, maar het zijt zo.

PS. Ik zet mijn beeldscherm altijd op 100% verlichting.;)

Snelheid:
De TD werd meteen al met 1.37 NL geleverd en wilde niet meteen naar de Belite flashen. Ik moet zeggen, ik ondervind er niet al teveel problemen mee, snelheid is te vergelijken met de Cruise. Moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je alle progjes goed afsluit anders merk je het zeker wel in je snelheid. Maar dat is vanzelf sprekend.

Over sneaky programma's gesproken, Google maps is nogal een sneaky bastard als je die niet goed afsluit probeert die steeds contact te maken met GPRS/3G/HSDPA en als je dat niet in de gaten hebt, dan is je batterij binnen no time leeg. :p

Muziekspeler/Radio kwaliteit:
Persoonlijk gebruik ik niet de muziekspeler of radio. Dus ik kan ook niet beoordelen of deze nou super goed is of enorm slecht is. Ik heb zelf een kleine Zen en dat vind ik genoeg ;)

Navigatie:
Ik heb op de TD TomTom7 gezet. Even een paar rondjes gereden en ik heb totaal niet te klagen over de interne GPS chip. Minimaal 4 streepjes van de 5 GPS signaal. Volume van de stem is voldoende, ik heb het zelfs iets zachter gezet.

Bluetooth:
Ook geen klachten over ik gebruik zelf een Parrot BT carkit systeem. Merk geen verschil tussen de Cruise en de TD hierin.

Bij deze mijn bevindingen. En zullen vast nog een aantal dingen zijn die ik vergeten ben op te schrijven maar ik hoor het wel :)

edit: mijn motivatie om niet voor de Iphone te kiezien is vanwege het gebrek aan navigatiesoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We mogen in dit topic hier niet over abo's kletsen :o

Als je dat weet, waarom reageer je er dan toch op?

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 09-07-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:34:
We mogen in dit topic hier niet over abo's kletsen :o

[mbr]Als je dat weet, waarom reageer je er dan toch op?[/]
Waarschijnlijk uit beleefdheid O-)
Ik kon hem niet per mail bereiken (niks ingevuld), dus of ik nu moet reageren "zet je mail eens aan" of deze simpele mededeling :? .

Maar zal het niet meer doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik ben geen fanboy maar nu worden er dingen geroepen waar ik slecht tegen kan.
Zonder ooit serieus ermee gewerkt te hebben dingen roepen die totaal niet berusten op werkelijkheid, puur omdat het "de tegenpartij" zou zijn? Kom op, grow up!
Dit gedrag is trouwens voor mij de reden geweest nooit Apple te gaan gebruiken, nu merk ik steeds meer dat windows gebruikers dit gedrag gaan vertonen tegenover Apple,
blij dat ik op tijd ben overgestapt ;)

Om dit even kracht bij te zetten:
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:40:
[iPhone 3G nadeeltjes]
-Veels te duur voor de geboden techniek.
"Kale" prijs is vergelijkbaar aan de Diamond, en dit topic blinkt niet echt uit in alleen maar positiviteit.
-Je moet hem Jail Braiken wil je er nog iets zinnigs mee kunnen doen.
Alle basis functies werken naar behoren op de iPhone hoor, de Diamond moet je tweaken om deze überhaupt e kunnen gebruiken 8)7 (Touchflow 3D, snelheid, crashen van Opera, cash naar geheugen, etc.,etc.) Als je meer wilt kun je hem jailbraken, net als tweaken van je WM toestel.
(Trouwens grappig dat je dit noemt in een topic waar het gros ROM's aan flashen is :X )
-Geen stereo bluetooth, voor je muziek, alleen maar bluetooth voor mono headsetjes, zo zielig dit _O-
Da's inderdaad erg jammer, dit is iets wat ik echt mis.
-Geen bestanden verzenden/ontvangen met bluetooth
Nooit gemist, maar ik ben dan ook niet van het vunzige plaatjes naar mobieltjes van andere sturen of ringtones uitwisselen, die tijd heb ik jaren geleden achter me gelaten. Verder gaat syncen prima met WiFi verbinding, tig keer sneller dan BT, en 16Gb foto's en muziek via BT overzetten :X
Oh? Werkt anders prima op mijn iPhone hoor. Moet je wel even tweaken,
maar dat is WM gebruikers niet vreemd ;)
-Geen FM-Radio, laat staan eentje met RDS (TD/Pro wel dus!)
Met 16Gb muziek heb ik dat werkelijk nog nooit gemist, maar dat is persoonlijk.
-Geen Video bellen (niet dat ik dat gebruikt maar toch, je oude Nokia had dat al)
Ook dat is weer persoonlijk, ik ken niemand die het gebruikt, kan dus ook marktwerking zijn.
-Accu niet verwisselbaar, zit vast in systeem (net zoals bij een tandenborstel/scheerapparaat),
weet je hoe duur het kost om deze te vervangen 8)7 .
Ach, als je een accu hebt die het wel een dag volhoud, waar is dat dan voor nodig? >:)
-Resolutie scherm slechts 320x480.
Vergelijk dat eens met de meeste WM toestellen, ik heb beide toestellen en de iPhone kijkt prettiger.
-Schermpje is wel Multi Touch maar kan je ALLEEN maar met je vingers bedienen, werkt super gebruiksvriendelijk, maar totaal niet nauwkeurig (alleen grote vlakken), TD werkt OOK met de vinger EN nagels EN desnoods op pixelniveau met de stylus!
Hoeveel mensen klagen hier niet dat WM nog steeds niet zonder stylus kan? Ik vindt het dus een heeel groot nadeel dat je de stylus nog steeds nodig hebt, "Touch" noemen ze dat |:(
-Totaal afgeschermd softwaresysteem, vergelijk het maar met die certificaten-gedoe van Nokia/Symbian!, niks mag en alles moet (betalen dus;)
Ach, Ik klik op installer, dan op het programma wat ik wil, en dan op "install".
enige wat dan nog komt is de bevestiging of ik het echt wil installen, valt dus best mee hoor :+
-Ondanks GPS op dit moment geen Navigatie mogelijk.
Klopt, dat is i.d.d. erg jammer. Daarvoor heb ik gelukkig mijn tomtouch Diamond :)
-Veel beperkter software aanbod dan voor Windows Mobile, waar echt van alles voor is te krijgen al dan niet warez.
Ik weet niet precies wat je mist, maar aan de enkele duizenden app's die in de installer staan heb ik meer dan genoeg hoor. Maar gelukkig komen er ook nog dagelijks(!) nieuwe bij :)
Natuurlijk zijn er meer prog's te vinden voor WM, maar meestal is dat meer van hetzelfde.
Enne, warez mocht toch niet? Op de iPhone wilde je ook alles betalen ;)
Om het makkelijk te houden, gooi ik er zomaar even wat negatieve punten v/d iPhone uit, misschien kan je er wat mee. Want in 't algemeen geldt dat wat een iPhone kan, kan een Touch Diamond /Pro zeker :) .
Euh, stabiel en makkelijk functioneren? _/-\o_

Kortom, dit soort dingen roepen is compleet zinloos en kansloos,
andere systemen afkraken is heel gemakkelijk namelijk.
Ik kan ook alle negatieve dingen punten van WM en de Diamond en Pro neerkwakken,
meeste staan al ruimschoots hier in het topic, maar misschien is iets genuanceerder, onderbouwd en realistischer nou net waar om gevraagd werd. Voor de een kan een voordeel namelijk een beperking vormen voor een ander.

Nog zo iets:
RoccoS schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:41:
Een heeeeeel groot voordeel van WM t.o.v. bijv. Apple is de naadloze (direct-push) synchronisatie met een Exchange server. Ja, op de 3G iPhone zit binnenkort ook Exchange synchronisatie, maar iedereen die wel eens op een Nokia Activesync heeft geprobeerd te configureren, incl beveiliging etc., weet dat dit vele malen lastiger is dan op een WM toestel.
Precies, daarom heeft de iPhone ook GEEN symbian.
EDIT:
Quote uit de iPhone review van tweakers:
De Microsoft Exchange-functie werkt in ieder geval erg goed en zelfs beter dan op Windows Mobile-toestellen. Accounts laten zich makkelijk configureren en de instellingen zijn eindeloos.
En met synchronisatie bedoel ik niet alleen het simpelweg updaten van mail, afspraken en contacts. Maar ook het versturen (en accepteren) van afspraak-uitnodigingen vanuit je agenda naar contacts, zoeken naar contacts in de directory, subfolders in mailmappen, en ga zo maar door. Ik wil nog wel eens zien hoe mooi dat op een iPhone werkt.
Euh, de eerste reviews al gezien? (NY Times etc..)
Kijk ook eens op de introductie pagina van de iPhone 3G en Mobile Me,
dan krijg je een beetje een indruk waar Windows hier de steken laat vallen 8)
Wat te denken van het openen en bewerken van Office-documenten? Alleen het probleemloos kunnen openen van een Word document is voor mij al een reden om voor een toestel te kiezen.
Bewerken gaat inderdaad niet (standaard ;) ) maar als het om het het probleemloos openen gaat heb jij dus vrijdag een iPhone. Op mijn huidige "oude" model gaat dit al zonder enig probleem,
de nieuwe 2.0 software ondersteunt nog eens alle office documenten (ook PowerPoint etc..).
Best leuk dat je mp3'tjes kan luisteren en foto's kan bekijken op je smartphone, maar het wordt pas echt interessant als je je 500 euro kostende toestel gaat gebruiken om productiever te zijn in je dagelijkse leven/werk, anders kan je net zo goed een mobieltje nemen van 100 euro waar je mee kan bellen/sms'en zoals de meeste mensen doen.
En weer een punt voor de iPhone _/-\o_ Als je het over productief zijn hebt;
je hoeft niet eerst dagen te tweaken en te flashen eer hij werkt naar het zin, is heel productief hoor ;)

Kortom: zullen we nu de "crap cutten" en serieuze antwoorden geven?
Het liefst die op waarheid berustende, wel zo makkelijk voor degene die de vraag stelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik heb net contact gehad met PDAPlus.nl en zei zullen ook de Brodit Active holder gaan leveren icm 3-in-1 kabel van 40cm, voor €47,-. Vanaf begin augustus is die leverbaar. De rest van de TD producten van Brodit is hier al (binnenkort) leverbaar, nu deze dus ook. :)

Wellicht needless to say, maar de Touch Diamond werkt ook zonder problemen met m'n Nokia CK-7W carkit. Hij werkt zelfs beter dan icm m'n oude Nokia 6320, waar ik soms de telefoon en carkit moest herstarten en weer verbinding te krijgen.

Over de FM-radio ben ik ook goed te spreken. Overal goed bereik, ook binnenshuis. Soms moet je de kabel even iets anders neerleggen voor goed signaal, maar ik kan overal goed signaal realiseren. Ook handig dat RDS wordt ondersteund, zo kan je gelijk zien welk kanaal je luistert. Helaas kan je bij het opslaan van kanalen geen namen meegeven, alleen de frequentie kan je zien als favorieten-naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:30:
[...]

Beetje voorbarig :X
Zou je niet beter eerst een onafhankelijke review afwachten als de nieuwe iPhone v/d week uitkomt :+

Onbegrijpelijk dat jij als iPhone bezitter (en ik heb er ook eentje gehad :'( ) nu voor een iPhone 3G gaat, welke nauwelijks verschilt t.o.v. de 1e generatie iPhone's.

Wordt een beetje ongeloofwaardig allemaal, maar goed is mijn menig :X .
Ik ben gadget freak, vandaar. Als ik echt een 3G wil kan ik volgende week mijn oude ruilen voor een nieuwe (mijn zwager wil iPhone maar gebruikt geen 3G etc. maakt hem dus niets uit)

De reden dat ik dat niet doe is omdat ik veel te trots ben op mijn first gen iPhone.
Die doe ik echt nooit meer weg, mijn trots 8) (laat heerlijk zien dat je een "pionier" bent)
De verschillen vindt ik ook te klein, daarom houd ik het bij mijn 16Gb US iPhone.
Maar als ik de kans heb om voor een klein prijsje er een 3G bij te nemen voor de fun, i'm in :+
(en dat mag je best geloven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
ik heb hier gewoon een HR Richter houder, die kon ik op mijn bestaande arm klikken. niet veel poespas maar werkt perfect. Klikt er lekker stevig in.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coromoto schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:24:
Het abonnement van de iPhone is echter in mijn ogen een zwaar argument in de weegschaal, ik zou bijna inderdaad alleen om het abonnement dat contract afsluiten en de iPhone doorverkopen, ongebruikt.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:43:
[Pamas schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:43:
Mischien neem ik hem toch wel. verkoop ik de Iphone en haal voor dat geld de Diamond. Heb ik toch een mooi (data)abonnementje (2048/384 Kbps).]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op het moment in het bezit van een HTC P3300 waar ik heel veel plezier van heb.
Zijn er gebruikers van de Diamond die zijn overgestapt vanaf de P3300 die mij advies kunnen geven of ik er goed aan doe de Diamond aan te schaffen. Hoe is het verschil in snelheid bijvoorbeeld?
Alle tips zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Als je een TD in je handen wilt voelen. Kan je naar de HI winkel gaan daar hangt die werkend aan de muur.

Wat ik me wel afvraag of het een echte TD is of een speciaal demo modelletje. Want het lijkt wel of de TD bij HI "verrot" is. Misschien hebben verschillende mensen het toestel gewoon verpest.

edit: wat ik dus bedoel te zeggen is dat de touchscreen van de TD bij HI bijna niet reageert. Maar zoals al eerder vermeld waarschijnlijk door lompe mensen die het "ff" willen proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:17:
Wat ik me wel afvraag of het een echte TD is of een speciaal demo modelletje. Want het lijkt wel of de TD bij HI "verrot" is. Misschien hebben verschillende mensen het toestel gewoon verpest.

edit: wat ik dus bedoel te zeggen is dat de touchscreen van de TD bij HI bijna niet reageert. Maar zoals al eerder vermeld waarschijnlijk door lompe mensen die het "ff" willen proberen.
Als het goed is zou hij er tegen moeten kunnen.
Net als Ikea, als het showmodel niet werkt, werkt het thuis ook niet :)
Maar, als je in de buurt van Hilversum woont ben je van harte welkom om de Touch (Diamond) naast de iPhone en een Nokia N81 in real life, werkend en wel te komen testen hoor.
Niet allemaal tegelijk natuurlijk (of wel, zorgen jullie voor het bier :+ ) maar voor de twijfelaars,
stuur een PM en we prikken een uurtje om te spelen met de gadgets, you're welcome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je wel is bij HI heb gekeken maar ik heb mensen van 1 slide telefoon ineens 2 telefoons zien maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen is deze Pouch(degene met dat handige holding mechanisme):

http://www.theunwired.net...mond-leather-pouch-update

dezelfde Pouch als PDAshop.nl hem aanbied?

http://www.pdashop.nl/pro...-touch-diamond-pouch.html

Zo ja, dan ga ik hem bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:42:
Ik weet niet of je wel is bij HI heb gekeken maar ik heb mensen van 1 slide telefoon ineens 2 telefoons zien maken ;)
True _/-\o_ lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
bob.ross schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:59:
en wat betreft die krassen, if it makes you guys feel any better, heb 3 gigantische krassen in m'n scherm binnen 3 dagen terwijl ik ook altijd heel voorzichtig ben! dus 't kan altijd slechter jongens!
Ik heb geen krassen op m'n scherm. Nee, ik mis al een klein stukje zwart aan de zijkant en dat terwijl ik hem altijd in m'n borstzak heb of in een ander hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:48:
Sorry, ik ben geen fanboy maar nu worden er dingen geroepen waar ik slecht tegen kan.

Bla bla bla...
Géén fanboy :? , man je reageert als aangeschoten wild en alle minpunten/tekortkommingen van iPhone worden zoals gebruikelijk goed gepraat. Het is ook maar een gewoon telefoontje wat kan bellen hoor, niks is perfect moet je maar denken ;)
Om dit even kracht bij te zetten:

[...]

"Kale" prijs is vergelijkbaar aan de Diamond, en dit topic blinkt niet echt uit in alleen maar positiviteit.
Daarom juist, prijs is vergelijkbaar, alleen de techniek niet, en je bent het met me eens dat de TD toch wel wat meer techniek aan boord heeft. Dus dan is die iPhone los toch gewoon te duur of niet?
Zaten er nu wereldschokkende specs in zou ik zeggen ok, maar nu ;)
Het is dat ze er een abo bij doen maar hoeveel zouden ze er anders verkopen, binnenkort staan weer heel veel scholieren/studenten in het rood voor deze gadget _O-

Positief/negatief, is toch maar net welke pet je op hebt.
Als een toestel veel kan en veel beginners kopen meteen zo'n ding dan gaat het wat vaker mis, da's alles.
[...]
Alle basis functies werken naar behoren op de iPhone hoor,
de Diamond moet je tweaken om deze überhaupt e kunnen gebruiken
De basis funkties werken gewoon!, wil je meer moet je er moeite voor doen, niks mis mee toch ;)
8)7 (Touchflow 3D, snelheid, crashen van Opera, cash naar geheugen, etc.,etc.) Als je meer wilt kun je hem jailbraken, net als tweaken van je WM toestel.
(Trouwens grappig dat je dit noemt in een topic waar het gros ROM's aan flashen is :X )
Jail-Braiken is toch echt heel wat anders dan eventjes een register-waarde veranderen ;)
Om programma's van derden te installeren hoef ik echt geen Rom update te doen hoor op een iPhone wel, da's het punt ;)
[...]
Da's inderdaad erg jammer, dit is iets wat ik echt mis.
Ja daar had ik ook meer van verwacht, beetje belachelijk, heb je zo'n dure/nieuwe telefoon kan je er niet eens een stereo bluetooth setje aanhangen.
[...]
Nooit gemist, maar ik ben dan ook niet van het vunzige plaatjes naar mobieltjes van andere sturen of ringtones uitwisselen, die tijd heb ik jaren geleden achter me gelaten.
Nee ik ben ook zo'n type niet, maar er zijn ook mensen die gewone bestanden uitwisselen.
Verder gaat syncen prima met WiFi verbinding, tig keer sneller dan BT, en 16Gb foto's en muziek via BT overzetten :X
Gaat het toch niet om, praat toch niet alles zo goed en voel je toch niet zo aangevallen ;)
BT is voor heel andere doeleinden ontworpen en zeker niet om 16 GB over te zetten.
[...]
Oh? Werkt anders prima op mijn iPhone hoor. Moet je wel even tweaken,
maar dat is WM gebruikers niet vreemd ;)
Daarom juist, is een basis funktionaliteit in dit mobiele tijdperk ;)

[...]
Met 16Gb muziek heb ik dat werkelijk nog nooit gemist, maar dat is persoonlijk.
FM radio heeft niks met je persoonlijke muziek verzameling te maken.
Wat je niet hebt op een iPhone kan je ook niet missen ;)
[...]
Ach, als je een accu hebt die het wel een dag volhoud, waar is dat dan voor nodig? >:)
Onzin, accu's gaan niet eeuwig mee, er zijn problemen zat op accu gebied of lees jij alleen een bepaald forum ;)
Als jouw nieuwe iPhone zo dadelijk met HSDPA aan de haal gaat moet jij eens kijken hoe snel die accu leegloopt! Ik heb al tig telefoons met Wifi/3G gehad en deze slurpen nu eenmaal energie!, dus de iPhone dadelijk ook, of loopt deze op kernenergie :z
Om over de GPS nog maar te zwijgen, daar heb je op een iPhone voorlopig toch niks aan _O-
[...]

Vergelijk dat eens met de meeste WM toestellen, ik heb beide toestellen en de iPhone kijkt prettiger.
Dat ligt er toch gewoon aan wat je ermee doet!
Als je meer wilt zien heb je toch echt een hogere resolutie nodig.
[...]
Hoeveel mensen klagen hier niet dat WM nog steeds niet zonder stylus kan? Ik vindt het dus een heeel groot nadeel dat je de stylus nog steeds nodig hebt, "Touch" noemen ze dat |:(
Tja hoe moet je anders op pixelniveau werken, het moet bovendien ook nog compatible zijn met oude WM progjes, erfstuk uit het verleden, dus dat is niet anders.
Heeft ook voordelen met name de schets/tekenprogramma's
[...]
Ach, Ik klik op installer, dan op het programma wat ik wil, en dan op "install".
enige wat dan nog komt is de bevestiging of ik het echt wil installen, valt dus best mee hoor :+
Dat is gewoon een installatiemethode, dat heeft helemaal niks met het afgeschermde systeem van de iPhone te maken.
[...]
Klopt, dat is i.d.d. erg jammer. Daarvoor heb ik gelukkig mijn tomtouch Diamond :)
Dan wel een dure TomTom/iGo8 :Z
[...]
Ik weet niet precies wat je mist, maar aan de enkele duizenden app's die in de installer staan heb ik meer dan genoeg hoor. Maar gelukkig komen er ook nog dagelijks(!) nieuwe bij :)
Natuurlijk zijn er meer prog's te vinden voor WM,
Mee eens.
maar meestal is dat meer van hetzelfde.
Ja right... alles wat krom is recht praten, dat schiet lekker op :O
Enne, warez mocht toch niet? Op de iPhone wilde je ook alles betalen ;)
Wie zeg dat O-) Ik zei alleen dat die mogelijkheid bij WM toestellen al standaard aanwezig is, bij een iPhone duidelijk niet!
[...]
Euh, stabiel en makkelijk functioneren? _/-\o_
Vind je het gek, mijn PC uit 1980 was ook stabieler dan nu, zo te meer techniek zo te meer kan er fout gaan, zeker als je meerde applicaties tegelijk hebt werken, maar daar weet jij vast alles van ;)
Kortom, dit soort dingen roepen is compleet zinloos en kansloos,
andere systemen afkraken is heel gemakkelijk namelijk.
Waarom, men vroeg gewoon om advies en geef je de belangrijkste punten weer ook de negatieve dus (ik heb ook een iPhone gehad, voor je het was vergeten ;) ).

En die zijn uiteindelijk heel smpel.
Ga je voor techniek en heel veel mogelijkheden dan ga je voor de TD/Pro, maar vraagt wel inzet v/d gebruiker.
Verkies je gebruiksgemak boven dit alles dan moet men zeker voor de iPhone gaan.
Wat is daar mis mee, volgens mij gewoon een eerlijke mening.
Ik kan ook alle negatieve dingen punten van WM en de Diamond en Pro neerkwakken,
meeste staan al ruimschoots hier in het topic, maar misschien is iets genuanceerder, onderbouwd en realistischer nou net waar om gevraagd werd. Voor de een kan een voordeel namelijk een beperking vormen voor een ander.
Ik heb tevens de negatieve punten van WM/Diamond neergezet hoor, dus waar gaat het nu nog om :X
Kortom: zullen we nu de "crap cutten" en serieuze antwoorden geven?
Heel graag want deze discussie schiet niet op!
Het liefst die op waarheid berustende, wel zo makkelijk voor degene die de vraag stelt :+
Was ik al heel de tijd mee bezig hoor, gewoon feitjes niks meer niks minder ;)

Laat de gebruiker gewoon zelf uitmaken welk toestel het best geschikt is voor zijn doeleinden ,de onafhankelijke reviews zullen pas eind v/d week komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:15:
Tja dan moet je ook even een andere invoermethode kiezen (zijn er zat), dus een plat toetsenbord layoutje bijvoorbeeld.
Het is maar net hoe ze een zo'n programmatje gemaakt hebben, programmaatje kan niet ruiken welke layout jij op dat moment gebruikt!
Met name de oudere progjes (voor WM5 enz.) worden nog wel eens overlapt als je ergens wat moet invoeren, dus dan gewoon een andere layout kiezen, toch niet zo moeilijk.
In de vorige versie's van WM zaten ook niet van die grote Layouts, vandaar!
Onscreen typen is zoals ik al zei een totaal nieuwe ervaring voor mij. Vergeef mij dus mijn onhandigheid ermee. Maar los daarvan: ik gebruik standaard de compact qwerty omdat dat eigenlijk de enige is waarmee is redelijk vlot kan typen zonder al teveel fouten te maken. Heb trouwens al in mijn achterhoofd om heel misschien m'n Diamond te ruilen voor een Pro zodra die ook wat in prijs zakt. Maar voorlopig type ik nog stug door op het scherm. Maar waarom zou een programma moeten kunnen 'ruiken' welk toetsenbord ik gebruik? Plaats deze standaard onder het programma dan kun je met scrollen toch gewoon alles lezen.
LEDjes gebruiken behoorlijk wat energie in verhouding met andere componenten, dus zouden ze dat nou niet hebben gedaan om de accu te besparen!
Ach zoveel energie gebruikt een led nu ook weer niet. Dus zouden ze...? Nee lijkt me stug.
Ach wat is ietwat traag :?

Als ik bel van mijn oude mobieltje(KPN) naar de TD(T-Mobile) en in mijn oude mobieltje(KPN) hoor ik hem 1x keer overgaan, gelijktijdig floept dan meteen de LED aan op de TD, bij de 2e keer overgaan v/h KPN mobieltje hoor ik meteen de beltoon op de TD.
Is mee te leven toch ;)
Dát is dus ietwat traag. ;) Zeker mee te leven hoor.
Leuk wel ja, maar helaas is Outlook onderdeel van WM en dus van Microsoft en niet van HTC, dus dat dat er via de officiële weg komt lijkt mij vrijwel uitgesloten.
Als HTC nou zelf een eigen besturingssysteem had gemaakt (netzo als Apple voor de iPhone), dan zou het geen probleem zijn geweest.
Deels waar maar het kan niet de enige reden zijn. Touchflo haalt nu ook al sms'jes en email uit outlook naar z'n eigen interface. Als HTC dat verder uitwerkt dan moeten ze best een eind kunnen komen zonder aan Outlook zelf te hoeven zitten.
Een heeeeeel groot voordeel van WM t.o.v. bijv. Apple is de naadloze (direct-push) synchronisatie met een Exchange server. (...)

En met synchronisatie bedoel ik niet alleen het simpelweg updaten van mail, afspraken en contacts. Maar ook het versturen (en accepteren) van afspraak-uitnodigingen vanuit je agenda naar contacts, zoeken naar contacts in de directory, subfolders in mailmappen, en ga zo maar door. Ik wil nog wel eens zien hoe mooi dat op een iPhone werkt. Wat te denken van het openen en bewerken van Office-documenten? Alleen het probleemloos kunnen openen van een Word document is voor mij al een reden om voor een toestel te kiezen.

Dat zijn allemaal heel legitieme redenen om vooral geen iPhone te nemen maar de meeste mensen, zeker hier op GoT, zijn geen zakelijke gebruikers en hebben dus weinig behoefte aan een mobiel kantoor. Niettemin lijkt het mij een ramp om belangrijke Word-documenten op m'n pda door te moeten nemen laat staan bewerken. Dan zou ik toch veel eerder voor een umpc kiezen. Ook daar heeft HTC een geweldige oplossing voor met Windows Mobile en Vista in één. :)
Milenco schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:21:
  1. Als ik Outlook open staat m'n nieuwste email altijd bovenaan (en de nieuwste is dan geselecteerd), ik hoef dus niet naar boven te scrollen. Heb je misschien een setting verkeerd staan? Wat ik wel heb, dat als ik Outlook open en ik heb geen nieuwe mail, dat ik dan handmatig naar m'n Inbox moet gaan, omdat je blijkbaar in Outlook geen default inbox kan selecteren.
  2. Hier heb ik ook last van. In Enschede (binnen de ring) toch vaak maar 1 of 2 streepjes. In de belkwaliteit merk ik het echter niet.
  3. De register-edit lijkt het hier goed te doen. Heb je de default-waarde ook veranderd? (in de Notifications map)
  4. Ik las gisteren op XDA dat het uitzetten van de HTC Black skin hierin behoorlijk verschilt maakt. De Phone applicaties werkt een snel sneller zonder deze skin (dus met Windows Mobile 6.1 Standaard
  1. Ik bedoel dat als ik een mailtje open vanuit de TF3D interface dat deze dan helemaal naar beneden gescrolld staat.
  2. Zal vast nog wel verbeterd worden.
  3. Heb die waarde al op verschillende getallen gehad: 3000, 600, 300. Geen van alle lijken effect te hebben behalve dat de led wel langer dan 5 minuten blijft knipperen maar meteen ook hooguit een uur.
  4. Had ik ook gelezen. Op m'n Wizard gebruikte ik de skin van de HTC Touch en toen had ik dat probleem niet. Hopelijk doet HTC ook daar nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Low Level: Totaly mist my point :/
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:31:
Positief/negatief, is toch maar net welke pet je op hebt.
Dat is wat ik bedoelde.
Zo kan ik al je tegenberichten weer net zo makkelijk weerleggen, maar dat is/was mijn bedoeling niet.

p.s. Zo duur was mijn Diamond als TT/iGo niet hoor, 48,= bij verlenging van abo 8)
(meerdere abo's op naam, prive en zakelijk, dus 3 tot 4 maal per jaar nieuw toestel :9 )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:16:
[...]

Heb je shield voor de gehele behuizing?
Is hij dan te groot of te klein?
Heb hem voor de gehele behuizing en hij is op een aantal punten net iets te klein, al is er dan weer 1 hoekje waar hij weer net iets te lang is.

@DejaVu8, het is volgens mij dezelfde ja, hij ziet er iig hetzelfde uit als degene die ik heb (is bij pdashop.nl gekocht) en het is een zalig hoesje.

[ Voor 18% gewijzigd door thriller op 09-07-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:20:
@ Low Level: Totaly mist my point :/

[...]

Dat is wat ik bedoelde.
Zo kan ik al je tegenberichten weer net zo makkelijk weerleggen, maar dat is/was mijn bedoeling niet.
Feiten kan je opzoeken, maar no hard feelings, ieder heeft zo zijn voorkeur ;)
p.s. Zo duur was mijn Diamond als TT/iGo niet hoor, 48,= bij verlenging van abo 8)
(meerdere abo's op naam, prive en zakelijk, dus 3 tot 4 maal per jaar nieuw toestel :9 )
Ja hier idem dito, maar ik bedoelde natuurlijk de losse toestelprijs, deze zit doorberekend in je abo prijs (al verleng je hem 100x) je betaalt hem toch echt zelf terug, voor niks gaat de zon op, betalen moeten we helaas altijd ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thriller schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Heb hem voor de gehele behuizing en hij is op een aantal punten net iets te klein, al is er dan weer 1 hoekje waar hij weer net iets te lang is.
Maar kan het ermee door, wat vind je er zelf van ?
Zou je het aanraden qua bescherming zal het wel perfect zijn, maar het oog wilt ook wat hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:37:
[...]

Maar kan het ermee door, wat vind je er zelf van ?
Zou je het aanraden qua bescherming zal het wel perfect zijn, maar het oog wilt ook wat hè?
Voor mij kan het ermee door, het is niet iets dat echt opvalt en is het alleen aan de zijkanten. De bovenkant en achterkant zijn gewoon perfect. Ik raad je het alleen af als je echt een perfectionist bent. Ben je dan niet dan voldoet hij zeker wel. En misschien kan je hem er wel beter op krijgen als je wat meer geduld hebt dan ik. (en misschien wat kleinere vingers ;) )

PS. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar dan zie je het niet echt.

[ Voor 0% gewijzigd door thriller op 09-07-2008 18:45 . Reden: type foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thriller schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:43:
[...]

Voor mij kan het ermee door, het is niet iets dat echt opvalt en is het alleen aan de zijkanten. De bovenkant en achterkant zijn gewoon perfect. Ik raad je het alleen af als je echt een perfectionist bent. Ben je dan niet dan voldoet hij zeker wel. En misschien kan je hem er wel beter op krijgen als je wat meer geduld hebt dan ik. (en misschien wat kleinere vingers ;) )

PS. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar dan zie je het niet echt.
Ik ga hem morgen maar even bestellen, bedankt voor de informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:39
ow ff voor de duidelijkheid

dit is de MDA IV van t-Mobile

Afbeeldingslocatie: http://www.americar.nl/foto/tmobilediamond.jpg

ik weet niet of dat al eerder gepost was heb geen zin om alles door te lezen maar opd e frontpage zeiden ze dat het dezelfde was

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:49:

[afbeelding]

ik weet niet of dat al eerder gepost was heb geen zin om alles door te lezen maar opd e frontpage zeiden ze dat het dezelfde was
Zoals je ziet alleen iets ander uiterlijk!, ander achterkantje (glad) en de knoppen aan de voorkant hebben ze verwisseld (onder = boven & links = rechts) :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:55:
[...]

en blijft je TD dan ook in slaapstand of gaat iedere keer je scherm weer aan?
Net de HTC RC E100 voor je getest, (zat ook nog een CDtje bij met drivers, maar helemaal niet geïnstalleerd/nodig gehad, hij deed het zo al.

De TD blijft gelukkig gewoon in de standby/scherm uit met +/- < > , alleen als je de opnemen/ophangen drukt wordt hij wakker, maar dat is normaal lijkt mij, je kunt hem tenslotte ook op de key-lock zetten ;)
Alle knopjes werken zoals ze het moeten doen en werkt goed samen met de TouchFlow Media speler :)

Als ik hem voor de FM-Radio gebruikt en de TD is in de standby/scherm uit, dan wordt de TD wel wakker als ik op een v/d +/- < > knopjes drukt!, misschien kan ik dat nog ergens regelen.
Misschien toch maar even dat CDtje installeren ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
en minder ram....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet boos hoor (tegendeel zelfs :+ ) ik kan alleen heel slecht tegen schoppen.
Zoals ik al zei, ik wilde nooit Apple omdat de "Clan" me enorm tegen stond.

Toch nog een vraagje dan, om alles helder te hebben:
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:35:
Feiten kan je opzoeken, maar no hard feelings, ieder heeft zo zijn voorkeur ;)
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:31:
Daarom juist, prijs is vergelijkbaar, alleen de techniek niet, en je bent het met me eens dat de TD toch wel wat meer techniek aan boord heeft.
Maak me gek ;)
TD heeft i.d.d. meer pixels (op een kleiner scherm) maar verder legt hij het af qua processor snelheid en geheugen capaciteit en accu sterkte. Andere con's en pro's zijn softwarematig, en we waren er over uit dat dat bij bijde op te lossen is ;) , wat zie ik over het hoofd?

Los daarvan, en wellicht beetje off-topic:
Heerlijk he, meerdere gadgets (mobieltjes) per jaar om te spelen.
Ik zeg altijd maar zo: Er zijn 2 dingen belangrijk in het leven: speelgoed, en tijd om ermee te spelen! :9

EDIT:
vergeet ik nog te vragen, ik heb nu de 1.37.707.1 WWE er op staan.
Zijn er mensen hiervan overgestapt op de nieuwe 1.37 NL rom of de nieuwe elite?
Is het verschil echt goed merkbaar in snelheid en stabiliteit?
Ik zit te twijfelen of het de moeite is om weer te flashen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
harley schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:49:

[afbeelding]

offtopic:
LOL @ spellingscontrole in plaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
uitdaging: ik wil graag een stereo richtmicrofoon op de Diamond aansluiten (dus geen headset!). Kan dat, en zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Laatst online: 15-02-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:59:
[...]

Zoals je ziet alleen iets ander uiterlijk!, ander achterkantje (glad) en de knoppen aan de voorkant hebben ze verwisseld (onder = boven & links = rechts) :?
heeft de t-mobile variant nou wel of niet een kleinere RAM?
128 mb of 192 mb daar is erg veel onduidelijkheid over op verschillende sites.
Is er iemand die hier iets met enige zekerheid over kan zeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door zimonia op 09-07-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:46
Ik heb vandaag via Vodafone klantenservice mijn abo met 2 jaar verlengd en daar een TD bij besteld... Als het goed is ben ik over een ruime week eigenaar van dit glimmende speeltje! Ik heb de verkoopmedewerker uitdrukkelijk vermeld dat ik 'm alleen wil als hij geen sim-lock heeft, en niet 'branded' is! Volgens hem is dat zo, maar ik heb eerder wel tegenstrijdige berichten van de klantenservice gekregen.

Een paar vraagjes:

Vreemd is trouwens dat Vodafone ervoor heeft gekozen de verkoop van PDA's (althans telefonisch) onder te brengen bij de zakelijke afdeling... de medewerker vertelde dat ik daarom ook een zakelijk abo ga krijgen!?

Wie hier heeft er al 1 direct van Vodafone (dus niet via eoa webshop die combi's met voda abo's aanbiedt) en kan vertellen of de TD helemaal origineel is?

Een paar pagina's terug las ik dat iemand 'm via Vodafone met 1.35 ROM heeft ontvangen... Kan je dan gewoon registreren op de HTC site, zodat je legaal de nieuwe ROMs kunt downen en installeren, zonder garantie te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:18:
EDIT:
vergeet ik nog te vragen, ik heb nu de 1.37.707.1 WWE er op staan.
Zijn er mensen hiervan overgestapt op de nieuwe 1.37 NL rom of de nieuwe elite?
Is het verschil echt goed merkbaar in snelheid en stabiliteit?
Ik zit te twijfelen of het de moeite is om weer te flashen.
Als je TomTom goed werkt, hoef je niet te flashen toch... :P
Omnivore schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:58:
Ik heb vandaag via Vodafone klantenservice mijn abo met 2 jaar verlengd en daar een TD bij besteld... Als het goed is ben ik over een ruime week eigenaar van dit glimmende speeltje! Ik heb de verkoopmedewerker uitdrukkelijk vermeld dat ik 'm alleen wil als hij geen sim-lock heeft, en niet 'branded' is! Volgens hem is dat zo, maar ik heb eerder wel tegenstrijdige berichten van de klantenservice gekregen.
Raar, ik heb vanmiddag ook gebeld en mij vertelde ze dat hij wel een sim-lock heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
Een paar pagina's terug las ik dat iemand 'm via Vodafone met 1.35 ROM heeft ontvangen... Kan je dan gewoon registreren op de HTC site, zodat je legaal de nieuwe ROMs kunt downen en installeren, zonder garantie te verliezen?
yup maar alleen de officiele nieuwe 1.37 rom van htc zelf, maar die blijkt al een stuk beter te zijn dan de 1.35 rom.

Het lijkt me echter waarschijnlijk dat je die direct al krijgt tenzij ze nog een oude batch hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:18:
Ben niet boos hoor (tegendeel zelfs :+ ) ik kan alleen heel slecht tegen schoppen.
Zoals ik al zei, ik wilde nooit Apple omdat de "Clan" me enorm tegen stond.

Toch nog een vraagje dan, om alles helder te hebben:

[...]

[...]

Maak me gek ;)
TD heeft i.d.d. meer pixels (op een kleiner scherm) maar verder legt hij het af qua processor snelheid en geheugen capaciteit en accu sterkte. Andere con's en pro's zijn softwarematig, en we waren er over uit dat dat bij bijde op te lossen is ;) , wat zie ik over het hoofd?
Dacht dat we gestopt waren :?
Vrijdag even eentje halen en/of wacht gewoon tot de reviews verschijnen ;) dit is een TD forum, voor iPhone 3G geleuter, moet je maar even overstappen naar het iPhone 3G forum.

Maareeh snellere CPU vreten toch meer stroom, zou daarom de TD accu niet zo lang meegaan ;)
Los daarvan, en wellicht beetje off-topic:
Heerlijk he, meerdere gadgets (mobieltjes) per jaar om te spelen.
Ik zeg altijd maar zo: Er zijn 2 dingen belangrijk in het leven: speelgoed, en tijd om ermee te spelen! :9
Ja het blijft leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:42:
[...]

Ik heb ook een probleem met de Nederlandse 1.37 ROM. Spritebackup installeren gaat goed, maar bij het aanmaken van een backup komt er een foutmelding:

"Er is een onverwachte fout opgetreden. Als dit probleem zich blijft voordoen, zie http://www.spritemobile.com/support/support.htm"

Op de site kan een nieuwere (Engelse) versie kan gedownload worden (Nederlandse vertaling kan ook gedownload worden). Die versie werkt, maar het is een trial. Het installeert ook Sprite Manager op je PC.

Hebben andere dezelfde problemen met de (Nederlandse) 1.37 ROM of een oplossing?
Een herinstallatie en repair heeft niet geholpen van Spritebackup.
Ik heb het probleem gevonden. Wanneer de TD in "vliegtuigmodus" staat, werkt Sprite Backup niet.
Wazige foutmelding, maar via XDA forum heb ik de oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xilent_xage schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:51:
uitdaging: ik wil graag een stereo richtmicrofoon op de Diamond aansluiten (dus geen headset!). Kan dat, en zoja hoe?
De microfooningang is mono (is overal zo hoor), dus ook al vind je een verloopplugje miniUSB naar TULP, dan nog blijf je toch mono houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:58:
Raar, ik heb vanmiddag ook gebeld en mij vertelde ze dat hij wel een sim-lock heeft.
Tsja, ik had gister ook iemand aan de phone die niet beter wist dan dat er een lock op zit... vandaag 2 personen gesproken, de ene meldt dat er op z'n scherm bij simlock "n.v.t." staat, de ander zegt glashard dat er geen lock is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thriller
Mooi, want een mooie telefoon, moet mooi blijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omnivore schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:13:
[...]

Tsja, ik had gister ook iemand aan de phone die niet beter wist dan dat er een lock op zit... vandaag 2 personen gesproken, de ene meldt dat er op z'n scherm bij simlock "n.v.t." staat, de ander zegt glashard dat er geen lock is...
Leuk die verkopers die zelf niet weten wat ze verkopen 8)7
Kan je niet langsgaan en even ter plaatste proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Hehe, ze hebben het een zwarte achtergrond gegeven (t-mobile versie) das wel slim ipv silver.
Me abbo loopt af over 1,5 maand, begin nu toch echt te twijfelen, of de TD, of de MDA variant, want naar mijn smaak lijkt de MDA variant praktischer en op plaatje mooier.

Uiterraad wel gelijk flashen die hap, deed ik ook met me vorige MDA Touch, ken toch echt niet wennen aan dat roze menu.
zimonia schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:54:
[...]

heeft de t-mobile variant nou wel of niet een kleinere RAM?
128 mb of 192 mb daar is erg veel onduidelijkheid over op verschillende sites.
Is er iemand die hier iets met enige zekerheid over kan zeggen?
Bij deze wil ik zijn vraag nog even aanhalen, is op zich best belangenrijk voor de toekomstige kopers. :)
Veel zeggen wel 128RAM, andere concluderen juist dat dit enigzins te maken heeft met de Preview-Versies. Dat dus het oorspronkelijke toestel voor de consument wel 192RAM heeft.
Anders neemt toch niemand zoéen MDA das gewoon echt te weinig :)

[ Voor 25% gewijzigd door AngelusHD op 09-07-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelus20 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:21:

Bij deze wil ik zijn vraag nog even aanhalen, is op zich best belangenrijk voor de toekomstige kopers. :)
Veel zeggen wel 128RAM, andere concluderen juist dat dit enigzins te maken heeft met de Preview-Versies. Dat dus het oorspronkelijke toestel voor de consument wel 192RAM heeft.
Anders neemt toch niemand zoéen MDA das gewoon echt te weinig :)
Ik denk dat we het pas zeker weten als we hem in handen hebben.
Het gerucht gaat al wel een tijd en blijft hangen.
Misschien ontstaan door een typ fout van iemand bij T-Mobile, maar zeker weten doe ik het dus niet.
Het zou me wel verbazen als het werkelijk zo is dat de MDA variant minder geheugen heeft,
cover aanpassen is simpel, laatste stap van assemblage, maar intern veranderen? (nog ten nadele ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
Ik ben inmiddels ook een kleine week de trotse bezitter van dit diamantje.
Zeer tevreden, echter toch een vraag:
Als ik op kantoor ben zet ik de Diamond altijd op trilstand, na werktijd weer terug op 'bellen en trillen'.
Tot vandaag ging dat altijd goed, echter sinds vandaag krijg ik hem met geen mogelijkheid meer op bellen. Het icoontje bovenin veranderd netjes van het trillende telefoontje in het speakertje, als ik verder de instellingen induik, staat het geluid van de (standaard)ringtone ook aan, en als ik op 'voorbeeld' klik speelt ie ook gewoon het melodietje af. Alleen wanneer ik gebeld word gaat ie alleen maar trillen...
Iemand een suggestie hoe dat kan (beter nog: hoe dat op te lossen)?
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat we het pas zeker weten als we hem in handen hebben.
Het gerucht gaat al wel een tijd en blijft hangen.
Misschien ontstaan door een typ fout van iemand bij T-Mobile, maar zeker weten doe ik het dus niet.
Het zou me wel verbazen als het werkelijk zo is dat de MDA variant minder geheugen heeft,
cover aanpassen is simpel, laatste stap van assemblage, maar intern veranderen? (nog ten nadele ook)
Ik denk dat ik morgen maar ff bel voor de zekerheid, als ze dan beweren dat er gewoon 192 in zit en dat blijkt later niet zo dan ruil ik hem gewoon weer om. Ik vind de orginele htc wel iets strakker en mooier maar het prijsverschil is me te groot. Als nu blijkt dat er een derde minder RAM in zit dan wordt het een heel ander verhaal.

Zoals je aangeeft is het vergezocht om het interne veranderen maar aan de andere kant waarom zouden ze anders de eerste preview modellen wel verandern. Zeker aangezien het me niet handig lijkt om naar reviewers slechter presterende modellen (minder RAM) te sturen dan de daadwerkelijke modellen. Je wilt toch dat die mensen zo positief mogelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online

Een paar vraagjes:

Vreemd is trouwens dat Vodafone ervoor heeft gekozen de verkoop van PDA's (althans telefonisch) onder te brengen bij de zakelijke afdeling... de medewerker vertelde dat ik daarom ook een zakelijk abo ga krijgen!?

Wie hier heeft er al 1 direct van Vodafone (dus niet via eoa webshop die combi's met voda abo's aanbiedt) en kan vertellen of de TD helemaal origineel is?

Ik heb hem zojuist ook online besteld bij Vodafone :)

Eerder had ik contact met hun afdeling opgenomen, en na een paar keer doorgeschakeld te zijn kreeg ik de persoon te horen die het allemaal regelde. Ik heb toen uitdrukkelijk gesproken over de telefoon online, direct in hun webshop te bestellen. Hij vertelde dat de telefoon niet simlocked was en ook niet branded. Zowel in de software niet, alsook niet op de behuizing.

Ook ben ik in een Vodafone winkel langsgegaan, was toch in de stad, maar de dummie die daar hadden liggen had het Vodafone logo en de (afbeelding van de) software was wel branded. Echter konden ze in de winkel voorlopig nog niet leveren, terwijl ze online wel gewoon op voorraad waren. Het lijkt dus gewoon op twee verschillen verkoopkanalen, online niet branded (en goedkoper), en in de winkel branded (meer service, maar duurder).

Laat het even weten als je hem binnen hebt, ben benieuwd of dit de volledige waarheid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
angelus20 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:21:

Uiterraad wel gelijk flashen die hap, deed ik ook met me vorige MDA Touch, ken toch echt niet wennen aan dat roze menu.

[...]
Daar was ik ook nog benieuwd naar. De branded versie is dus gewoon te flashen of moet je hem dan eerst unlocken? En hoe zijn ze wat betreft garantie als je hem flasht, htc schijnt daar makkelijk in te zijn maar hoe zijn ze bij T-mobile?

ps
De helpdesk van student mobiel zij trouwens dat hij gewoon simlock vrij werd geleverd.

[ Voor 8% gewijzigd door zimonia op 09-07-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Als ik TomTom gebruik in de auto en handsfree bel dan wordt TomTom ingewisseld voor de beleigenschappen van het gesprek, deze wil ik dus niet zien als ik TomTom gebruik :) Is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimonia schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:58:
Ik vind de orginele htc wel iets strakker en mooier maar het prijsverschil is me te groot. Als nu blijkt dat er een derde minder RAM in zit dan wordt het een heel ander verhaal.
Waar haal jij de prijzen voor de T-Mobile Diamond vandaan dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:10:
[...]

Waar haal jij de prijzen voor de T-Mobile Diamond vandaan dan?
student mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar krijg je de 'gewone' HTC Diamond hoor.
Niet de T-Mobile MDA Compact IV. (Diamond van T-Mobile)

edit:Ow, je kunt toch wel de MDA kiezen. 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
zimonia schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:00:
[...]

Daar was ik ook nog benieuwd naar. De branded versie is dus gewoon te flashen of moet je hem dan eerst unlocken? En hoe zijn ze wat betreft garantie als je hem flasht, htc schijnt daar makkelijk in te zijn maar hoe zijn ze bij T-mobile?

ps
De helpdesk van student mobiel zij trouwens dat hij gewoon simlock vrij werd geleverd.
Dat is dan ook direct via studentmobiel. Als ik mij niet vergis hebben dat soort winkels/webshops een stapel unbranded/simlockvrije mobieltjes liggen waar je bang van wordt, en doen ze er vervolgens de simkaart van je bestelde abbo bij. Anders zouden ze voor elke aanbieder een andere doos moeten hebben liggen, terwijl het dezelfde mobiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:13:
Daar krijg je de 'gewone' HTC Diamond hoor.
Je kunt daar uit 4 opties kiezen

Voorraadstatus: Op voorraad
Beschikbare versies:
Snelst leverbaar
Eng
MDA Compact IV
NL

en als ik voor die 384 euro een gewone krijg hoor je mij ook niet klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er klopt iets niet aan die website vanmorgen was het ook voor de normale TD 384 euro. Dat is nu ook weer veranderd.

Heel toevallig kwam ik ook op die website vanmorgen was op zoek naar een hoesje namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon1969 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:58:
Ik ben inmiddels ook een kleine week de trotse bezitter van dit diamantje.
Zeer tevreden, echter toch een vraag:
Als ik op kantoor ben zet ik de Diamond altijd op trilstand, na werktijd weer terug op 'bellen en trillen'.
Tot vandaag ging dat altijd goed, echter sinds vandaag krijg ik hem met geen mogelijkheid meer op bellen. Het icoontje bovenin veranderd netjes van het trillende telefoontje in het speakertje, als ik verder de instellingen induik, staat het geluid van de (standaard)ringtone ook aan, en als ik op 'voorbeeld' klik speelt ie ook gewoon het melodietje af. Alleen wanneer ik gebeld word gaat ie alleen maar trillen...
Iemand een suggestie hoe dat kan (beter nog: hoe dat op te lossen)?
Thanx!
Hoe heb je kem op de trilstand gezet dan? via de zijknopjes en dan belvolume (-) of via het hoorntje ophangen wat langer indrukken? of door te schudden? (zie HIER wel even inloggen)

Anders gewoon eventjes resetten, dan moet hij het weer doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Heb vanavond ook een TD besteld via 2call.nl. Ben erg benieuwd naar dit toestel en ga ervan uit dat ik een goede keuze gemaakt heb (heb nu een Nokia E65)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Besten mensen, voordat een mod hier chagrijnig moet worden:

Discussie en medelingen over abbo's en bestellingen mogen hier niet gevoerd worden!
Ik zie hierin wel een uitzondering als het gaat om de vraag of een toestel branded (en/of simlocked) is of niet, gezien dit ook daadwerkelijk over de telefoon zelf gaat. Laten we met elkaar dus een beetje oppassen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Neok_ op 09-07-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:39:
Ben erg benieuwd naar dit toestel en ga ervan uit dat ik een goede keuze gemaakt heb (heb nu een Nokia E65)
Zal toch wel, je hebt vast onderzoek gedaan ;)
Dus ik neem aan dat je je infrarood poortje niet gebruikt, want dat zit helaas niet op de TD!
Was wel leuk geweest om hem ook nog als universele afstandsbediening (net zoals op mijn oude PDA's) te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Voor de programmeurs onder ons, ene Scott heeft uitgevogeld hoe de tilt-sensor in de Diamond te gebruiken in je zelf te schrijven applicaties. Als je je dus geroepen voelt om meer spelletjes ermee te maken... :P
zie de uitleg op: http://www.modaco.com/con...-accelerometer-wide-open/

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Xanion schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:51:
Voor de programmeurs onder ons, ene Scott heeft uitgevogeld hoe de tilt-sensor in de Diamond te gebruiken in je zelf te schrijven applicaties. Als je je dus geroepen voelt om meer spelletjes ermee te maken... :P
zie de uitleg op: http://www.modaco.com/con...-accelerometer-wide-open/
Ben bezig! Sensordata uitlezen gaat al prima, nu nog even de spikes wegwerken om de gegevensstroom stabiel te maken en dan... leuke ideeën voor apps verzinnen! Iemand een voorstel?

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:10
Poeh ik word gek van mijn Diamond. Ik probeer Route 66 te instaleren op mijn Diamond maar het lukt niet helemaal. Ik plug dus mijn HTC in en dan boot ik die CD en installeer ik de software op mijn HTC. Na een poosje krijg ik een error met de melding dat ik moet kijken of de schijfprotectie uit staat en of hij goed is aan gesloten. Hij is volgens mij goed aan gesloten en ik kan niks vinden over schijfprotectie. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Toch maar even snel een sim kaart in de TD gestopt om te testen.
1e wat mij direct op viel is het zachte geluid als ik aan het bellen ben. Heb hem met mijn volume knop op max gezet maar nog steeds erg zacht. Ik dacht dat er ergens nog een andere setting voor was om dat harder te zetten klopt dat? Kon het zo gauw niet vinden :( suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:33:
Toch maar even snel een sim kaart in de TD gestopt om te testen.
1e wat mij direct op viel is het zachte geluid als ik aan het bellen ben. Heb hem met mijn volume knop op max gezet maar nog steeds erg zacht. Ik dacht dat er ergens nog een andere setting voor was om dat harder te zetten klopt dat? Kon het zo gauw niet vinden :( suggesties?
Zacht? moet hem altijd juist zachter zetten!
Toch wel de juiste gekozen belgeluid/systeemgeluid :? zie handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Milenco schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:49:
Wellicht needless to say, maar de Touch Diamond werkt ook zonder problemen met m'n Nokia CK-7W carkit. Hij werkt zelfs beter dan icm m'n oude Nokia 6320, waar ik soms de telefoon en carkit moest herstarten en weer verbinding te krijgen.
Dat is interessant. De CK-7W heeft namelijk geen echo-onderdrukking omdat dit standaard in de Nokia telefoons zit ingebouwd. Jij hebt dus helemaal geen last van echo's of problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:43:
[...]

Zacht? moet hem altijd juist zachter zetten!
Toch wel de juiste gekozen belgeluid/systeemgeluid :? zie handleiding!
Systeem volume stond op 60% maar ff op 100% gezet. Morgen maar eens verder spelen/testen.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:30:
Poeh ik word gek van mijn Diamond. Ik probeer Route 66 te instaleren op mijn Diamond maar het lukt niet helemaal. Ik plug dus mijn HTC in en dan boot ik die CD en installeer ik de software op mijn HTC. Na een poosje krijg ik een error met de melding dat ik moet kijken of de schijfprotectie uit staat en of hij goed is aan gesloten. Hij is volgens mij goed aan gesloten en ik kan niks vinden over schijfprotectie. Heeft iemand een idee?
Lijkt mij dat je eerst moet zorgen dat je verbinding tussen PC <==> Diamond actief/werkend is :?
En daarna pas de boel installeren ;)

Probeer eens onderstaande:
1) Start > Instellingen > Verbindingen > USB aan PC
2) Selecteer de Disk Drive mode
3) Verbind je Diamond met je PC.
4) Start de installie van Route66

Succes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:47:
[...]

Lijkt mij dat je eerst moet zorgen dat je verbinding tussen PC <==> Diamond actief en werkend is :?
En daarna pas de boel installeren ;)
Die is volgens mij gewoon goed, omdat ik er al wat muziek heb opgezet en de bestanden van Route 66 komen ook voor de helft over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:10:
[...]

Net de HTC RC E100 voor je getest, (zat ook nog een CDtje bij met drivers, maar helemaal niet geïnstalleerd/nodig gehad, hij deed het zo al.

De TD blijft gelukkig gewoon in de standby/scherm uit met +/- < > , alleen als je de opnemen/ophangen drukt wordt hij wakker, maar dat is normaal lijkt mij, je kunt hem tenslotte ook op de key-lock zetten ;)
Alle knopjes werken zoals ze het moeten doen en werkt goed samen met de TouchFlow Media speler :)

Als ik hem voor de FM-Radio gebruikt en de TD is in de standby/scherm uit, dan wordt de TD wel wakker als ik op een v/d +/- < > knopjes drukt!, misschien kan ik dat nog ergens regelen.
Misschien toch maar even dat CDtje installeren ;)
Thanks. FM gebruik ik toch niet (veel liever aardschok via stream :P). Heb hem meteen maar besteld bij gsmweb. Blijf die site een beetje gaar vinden maargoed we zien wel of ik het morgen in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:39
GleNnoS_ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:30:
bekend probleem bi jde route66 installatie cd's

gewoon de juiste map kopieren naar het geheugen van je TD en dan resetten. Dan zou hij zichzelf moeten installeren.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:51:
[...]

Thanks. FM gebruik ik toch niet (veel liever aardschok via stream :P). Heb hem meteen maar besteld bij gsmweb. Blijf die site een beetje gaar vinden maargoed we zien wel of ik het morgen in huis heb.
Ach gaar of niet, ik kijk alleen maar naar de Eurie's, de rest boeit me niet ;)
En eventueel op marktplaats een Sony Ericsson In-Ear (€16) of Bose In-Ear (€40) oordopjes op de kop tikken en klaar ben je!
Want die meegeleverde oordopjes zijn echt van kermiskwaliteit!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:51:
[...]

Die is volgens mij gewoon goed, omdat ik er al wat muziek heb opgezet en de bestanden van Route 66 komen ook voor de helft over..
Voor de helft :?
Toch wel naar je Interne geheugen geschreven!, want anders kopieert hij het naar het telefoongeheugen, en breekt hij de kopieersessie af en staat je telefoongeheugen vol met Route66 troep en wordt hij retetraag.

En de TD gaat toch tijdens installeren NIET over in de standby/slaapstand, want dan verbreekt ook je verbinding (bij grote bestanden)!

Lees HIER even wat door misschien kan je er wat mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand inmiddels een goed werkend voip programma op de TD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:25:
Werkt skype niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
bob.ross schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:59:
mensen ik heb m'n Google Agenda - Agenda op m'n TD SYNC perfect lopen nu!!

met proggie: http://www.freewarepocket...ad-activegcsync-v1-0.html

werkt prima en kan ook auto syncen in de gratis variant! (dat miste ik in alle andere varianten, moest je allemaal voor dokken en google calendar sync lukte me niet)
Werkt dit programma bij jou ook nog na een soft-reset? Via de bovenstaande link kom je bij de verouderde versie uit, de nieuwe versie v1.2.1 (heeft overigens .NET 3.5 compact nodig) heeft het bij mij gewerkt tot ik een soft-reset heb uitgevoerd. Daarna is de applicatie niet meer in staat om nog een verbinding te maken met m'n google-agenda... Ook niet na een reinstall :( Jammer, want het werkte teminste goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:40:
Nope, heb nooit sleutels bij me en ik leg hem zelfs altijd heel zacht neer. Ik heb hem een paar dagen geleden wel 1x op het scherm neergelegd maar dat was op een platte ondergrond met nergens scherpe objecten dus dat kan het nooit geweest zijn.

Ik hoop echt zo enorm dat het in de protector en niet het scherm zit... Lijkt me toch wel knap dat iets eerst door die plastic laag heenkomt terwijl ik het niet door heb.

Dit zal helaas ook wel niet onder garantie vallen, zijn er misschien ook middeltjes waarmee je krassen kan ''opvullen''?
Ga nooit van die opvultroep/ krassenverwijderaar kopen,
ik heb 1 keer gedaan, en sinds dien heeft mijn oude d900 een vieze wazige vlek op het scherm als ik hem in de zon houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:25:
Ik gebruik al tijden Fring op mijn mobieltjes.
Ook op Wm draait dit als een zonnetje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niekjuh schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:44:
[...]

Ga nooit van die opvultroep/ krassenverwijderaar kopen,
ik heb 1 keer gedaan, en sinds dien heeft mijn oude d900 een vieze wazige vlek op het scherm als ik hem in de zon houd
Op Youtube zag ik iets met een banaan (ja, echt waar) en dat schijnt echt fantastisch te werken.
Komende week ga ik dat eens proberen op mijn paar jaar oude iPod (boeit dan ook niet als het verprutst)
Als dit werkt test ik het op mijn TD en dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
kan best wel eens werken
zie meerdere van dat soort filmpjes, ook allemaal met carwash troep etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:20
SilentSimon schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:06:
Als ik TomTom gebruik in de auto en handsfree bel dan wordt TomTom ingewisseld voor de beleigenschappen van het gesprek, deze wil ik dus niet zien als ik TomTom gebruik :) Is daar een manier voor?
Je kunt dat beleigenschappen-venster gewoon sluiten met het kruisje rechtsboven in, het gesprek gaat door. Om hem weer tevoorschijn te krijgen druk je dan op de opneemknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
iFlow schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:44:
[...]

Dat is interessant. De CK-7W heeft namelijk geen echo-onderdrukking omdat dit standaard in de Nokia telefoons zit ingebouwd. Jij hebt dus helemaal geen last van echo's of problemen?
Ik heb tot op heden nog maar twee gesprekken gevoert van een paar minuten, maar ik merkte echt geen verschil met het bellen vanaf m'n TD tov m'n oude 6230. Ik zal het nog eens in de gaten houden en melden als ik toch problemen tegenkom!
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:40:
Nope, heb nooit sleutels bij me en ik leg hem zelfs altijd heel zacht neer. Ik heb hem een paar dagen geleden wel 1x op het scherm neergelegd maar dat was op een platte ondergrond met nergens scherpe objecten dus dat kan het nooit geweest zijn.

Ik hoop echt zo enorm dat het in de protector en niet het scherm zit... Lijkt me toch wel knap dat iets eerst door die plastic laag heenkomt terwijl ik het niet door heb.

Dit zal helaas ook wel niet onder garantie vallen, zijn er misschien ook middeltjes waarmee je krassen kan ''opvullen''?
Bij m'n oude iPod (G5) had ik na een paar dagen allemaal krasjes op het scherm, en na een tip in dat topic heb ik het apparaat opgepoetst met Brasso. Wordt oorspronkelijk gebruikt als koperpoets maar werkt ook ideaal om krasjes meer te verwijderen. Mijn iPod heeft die in ieder geval gered, ik weet echter niet of je het ook kan gebruiken voor de Touch Diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
w00t ik ben blij xD
zie net dat er een gba emulator is en heb de touch flo dinges boost uitgevoerd
MAN wat een verschil!!!
super snel!!!

/edit, krijg emu niet aan het werk, crashed met installeren: installatie mislukt :S
iemand nog meer dit probleempje?

[ Voor 30% gewijzigd door Niekjuh op 10-07-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:46:
Ik kon het niet laten na de positieve berichten van de bElite ROM mijn toestel weer te flashen, en te proberen of deze ook sneller was als de laatste NLD ROM ( 1.37 )
En hij is een heel stuk sneller, ik ben nog geen één ROM tegen gekomen die sneller als deze is.
+ dat het ram verbruik ook lekker laag blijft, nu op dit moment 54% is

Dus met andere woorden een aanrader voor de flasher!!
Hij is veel sneller dan alle andere roms, een aanrader!!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:22:
Ik heb Invisible shield gewoon besteld via de officiele website daar heb je de invisible shield voor alle producten.
Ik heb de full body versie gekozen. omgerekend in euro's kost het maar 16.32 € ! Dan heb je levens lange garantie, gratis verzending, en een ijzersterke protector!

Ik heb het zondag besteld, maar nog steeds niet binnen... 8)7
Ik heb hem de 13e juni besteld en heb hem vandaag ontvangen. Dus heb geduld!
THxZ0NE schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:55:
Sinds een paar dagen doet de draadloze netwerkkaart in de Touch Diamond erg moeilijk, ik kan namelijk geen internetverbinding meer krijgen via WLAN die beveligt is. Iemand hier dezelfde problemen? Ik heb ook een hard reset gedaan zonder uitkomst.
Heb je toevallig bij het invoegen van je code hoofdletters gebruikt. Indien ik hoofdletters gebruik wil hij niet connecteren. Dus alles in kleine letters invoeren!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Niekjuh schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:45:
w00t ik ben blij xD
zie net dat er een gba emulator is en heb de touch flo dinges boost uitgevoerd
MAN wat een verschil!!!
super snel!!!

/edit, krijg emu niet aan het werk, crashed met installeren: installatie mislukt :S
iemand nog meer dit probleempje?
Kijk eens in de topic start

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een vraagje aangezien ik daar niks van vond maar is er al iets bekend van wanneer de Touch Pro op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
De verwachte releasedatum ligt in augustus of september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je kan van de e-club van HTC sprite backup downloaden. Ik heb het geïnstalleerd onder Vista maar ik zie vervolgens niks meer terug van de installatie op mijn pc? Ik neem aan dat ik hiermee settings, smsjes, mmsjes etc kan backupen, maar hoe krijg ik dit programma alsnog aan de praat?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien. Vragen over levertijden mogen in dit topic.

Berichten of het een of twee topics moeten zijn, die horen in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic.