Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empathy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:15:
Iemand misschien nog iets zinnigs te zeggen over bovenstaande?
Zoek even naar de eigenschappen van Li-ion batterijen zou ik zeggen. Dan vind je iets over het ontbreken van 'geheugen' bij deze batterijen.

Tweakers is ook zelf even moeite doen voordat je een vraag neerlegt... maar dat moet je weten aangezien je al sinds 2000 geregistreerd bent :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Voor mensen die het probleem hebben dat gps het ineens niet meer doet (ook niet na een soft-reset): ik heb dit net gehad en een oplossing gevonden. Met het programma HTC gps tool van xda-dev kan je je gps resetten en zo heb ik hem aan weer aan de praat gekregen. Hier is dus geen hard-reset of zelfs soft-reset voor nodig.

Misschien ook iets voor de FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Is het bekent waneer de PRO uit komt??

of zijn het alleen nog speculaties ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Heb zondag erg zitten zweten. Na een half uurtje TomTom had ik de TD in mijn broekzak gedaan. 's Avonds er weer bijgepakt, maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan. Ik voelde dat hij trilt waarna het schermpje met touch diamond te zien is. Dat was alles want direct daarna viel hij uit. En aangezien ik de unsigned hard spl erop had staan met de WWE 1.37 rom, maakte ik me wel wat zorgen om garantie.

Uiteindelijk opgelost door in bootloader op te starten en de unsigned hard spl (incl. de stock spl) te flashen. Had ik in ieder geval mijn garantie weer terug. Daarna de Nld 1.37 rom eroverheen gezet. Werkt allemaal weer prima (voor zolang het duurt). Wel vreemd dat het toestel helemaal dood was op bootloader na. Voor iemand die niet zoveel lef heeft met flashen etc. zou de TD nu een dure steen geworden zijn. Als hij dat nog een keer doet, dan gaat hij terug naar de winkel.
Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan zijn?

Behalve dit voorval ben ik verder heel erg tevreden over mijn TD mede dankzij de voortreffelijke rom update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mat

Zie ook eerder in dit topic over het ontladen van de batterij. Mogelijke oorzaak wijst in de richting van het niet goed afsluiten van GPS door navigatieprogramma's (weet niet of het ook voor TT geldt) waardoor de batterij leegtrekt.

Het is mij ook overkomen, zonder GPS software te draaien (voor zover ik mij kan herinneren) gedurende de nacht. Vooralsnog een wazig probleem dus. Even aankijken of het niet vaker terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47

Erik80

Sinds 1980

Remco Tr schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:34:
Is het bekent waneer de PRO uit komt??

of zijn het alleen nog speculaties ??
Nog steeds geen exacte datum, maar iedereen (=telefoonboeren) spreekt van augustus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Ringtone te zacht? Zo kreeg ik hem harder:

1. Gebruik als custom ringtone een .wav file en plaats die op je rom geheugen. Dit bestand mono ipv stereo te maken scheelt weer de helft grote. Dit hoor je toch niet op de telefoon. Dit scheelt tijdsvertraging bij het gebeld worden. MP3 moet namelijk eerst compleet geladen worden, .wav niet.
2. Ga naar [[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\Ring]
3. Schrijf de waarde op van "AttenuationCategory".
4. Zet de waarde van "InitVol" op 5 (maximum).
5. Ga naar [HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\Attenuation]
6. Zoek naar de waarde die je bij puntje 3 hebt opgeschreven en dubbelklik daarop.
7. Verander de "dword" bij die betreffende nummer naar 5 (maximum).
8. Ga uit het register en probeer met een andere telefoon jezelf te bellen. Ik had hem op 5 gezet en initvol ook op 5 en de beltoon sterkte zelf ook op maximum en ik hoorde hem toen best goed :D.

Dit kan ook voor de andere waardes zoals "Feedback", "InCall" etc. Via [HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\RingPreview] kan je de geluidssterkte voor de preview instellen, echter werkte dit bij mij niet.

IK GEEF GEEN GARANTIE'S VOOR EVENTUELE PROBLEMEN.

Om de 3 seconde overgaan probleem op te lossen heb ik naast het bij puntje 1 genoemde ook de contactfoto's op het rom geheugen geplaatst en redelijk klein formaat. Ik ben nu van 3 seconde naar 2 seconde gegaan.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen.

Ik zou vandaag mijn ervaringen met dit toestel plaatsen, met name de batterij. Maar ik zal dit nog een paar dagen moeten uitstellen. Omdat ik hem nog maar 1 keer opgeladen heb.(2 dagen in bezit).

Dus tot over een paar dagen.

Overigens heb ik wel de 1.37 NL ROM er standaard op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Big Daddy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:16:
[...]

T-mobile toevallig? Die hebben alle UMTS-masten omgebouwd naar HSDPA.
Wat een kul. Ik zit vaak zat op umts met t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit midden in Leiden en heb zoiezo 3G signaal en 75% van de tijd HSDPA signaal (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:06:
Ringtone te zacht? Zo kreeg ik hem harder:

1. Gebruik als custom ringtone een .wav file en plaats die op je rom geheugen. Dit bestand mono ipv stereo te maken scheelt weer de helft grote. Dit hoor je toch niet op de telefoon. Dit scheelt tijdsvertraging bij het gebeld worden. MP3 moet namelijk eerst compleet geladen worden, .wav niet.
2. Ga naar [[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\Ring]
3. Schrijf de waarde op van "AttenuationCategory".
4. Zet de waarde van "InitVol" op 5 (maximum).
5. Ga naar [HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\Attenuation]
6. Zoek naar de waarde die je bij puntje 3 hebt opgeschreven en dubbelklik daarop.
7. Verander de "dword" bij die betreffende nummer naar 5 (maximum).
8. Ga uit het register en probeer met een andere telefoon jezelf te bellen. Ik had hem op 5 gezet en initvol ook op 5 en de beltoon sterkte zelf ook op maximum en ik hoorde hem toen best goed :D.

Dit kan ook voor de andere waardes zoals "Feedback", "InCall" etc. Via [HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\SoundCategories\RingPreview] kan je de geluidssterkte voor de preview instellen, echter werkte dit bij mij niet.

IK GEEF GEEN GARANTIE'S VOOR EVENTUELE PROBLEMEN.

Om de 3 seconde overgaan probleem op te lossen heb ik naast het bij puntje 1 genoemde ook de contactfoto's op het rom geheugen geplaatst en redelijk klein formaat. Ik ben nu van 3 seconde naar 2 seconde gegaan.
Mooie tip, er zijn behoorlijk wat mensen die hierin geinteresseerd zijn :)
Zelf ben ik benieuwd of anderen ook verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Neok_ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:45:
[...]

Mooie tip, er zijn behoorlijk wat mensen die hierin geinteresseerd zijn :)
Zelf ben ik benieuwd of anderen ook verschil merken.
Meen dat ik al eerder schreef maar ik gebruik om de beltoon harder te maken gewoon het programma wavosaur te vinden op http://www.wavosaur.com/ hiermee kun je het aantal decibel verhogen en het resultaat is een geluid dat net zo hard is als op mijn MDA. Zelfs een dove (en dat ben ik voor de helft) kan het dan horen 8)7

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien onnodig,
maar hierbij toch wat handige tips (alle ROM's), zeker voor als je onbekend bent met de TD of Windows Mobile!

Bij Agenda afspraken met herinnering, kies niet voor dagen/weken van te voren met herinneren, maar kies voor xx minuten van te voren.
Want om 00:00:00 uur begint de nieuwe dag, dus als jij lekker ligt te knorren, floept 's-nachts je TD aan en 's morgens is je accu nagenoeg leeg.

Geldt tevens voor SMS, deze haalt de TD (standaard) niet uit de slaapstand!, want als je 's-nachts een SMSje krijgt zie/hoor je dat waarschijnlijk niet, met kans op een bijna lege accu de andere dag.
Deze optie kan je desgewenst met een simplele register aanpassing uitschakelen (zodat hij bij een SMSje wel uit de slaapstand ontwaakt)

Probeer (indien mogelijk) altijd alle programma's zoveel mogelijk op het 4GB Interne geheugen te installeren. Het telefoongeheugen wordt namelijk gedeeld voor RAM & DATA, hij verdeeld dit naar verhouding automatisch.
Dus dan houd je op den duur steeds minder RAM over!

-
Standaard zetten de browsers (Opera & Pocket Internet Explorer) en Google Maps hun cache in het telefoongeheugen hierdoor krijg je dus ook steeds minder RAM tot je beschikking, met als gevolg alles wordt steeds trager en trager tot dat de boel helemaal vastloopt! Vroeg of laat krijg je hier mee te maken, zeker als je grote websites bezoekt.

Nu kan je natuurlijk na elke surf-sessie steeds een RAM Cleaner gebruiken zoals MemMaid of iets degelijks.
Maar je kunt ook zorgen dat die cache v/d browsers/programma's direct op het 4GB grote interne geheugen wordt geschreven (ietsje langzamer dan het telefoongeheugen, maar te verwaarlozen en geef je wel meer RAM vrij...)

Dit kan je gemakkelijk even aanpassen met een Register Editor,( je kan bijvoorbeeld even Resco FileExplorer installeren daar zit meteen een goede Register Editor bij).

----------Pocket Internet Explorer op Intern geheugen----------------
Ga naar de desbetreffende plek in het register en voeg de drie onderdelen toe. Alles wordt nu voortaan netjes in de map \Intern geheugen weggeschreven

HKCU/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Shell Folders
String naam: Cache
String: \Intern geheugen\Temporary Internet Files

String naam: Cookies
String: \Intern geheugen\Cookies

String naam: History
String: \Intern geheugen\History

De mappen hoef je niet zelf aan te maken op het Interne geheugen, deze worden bij de soft-reset automatisch aangemaakt.
Na de wijzigingen even de telefoon soft-resetten (dus alleen met de stylus in het gaatje prikken) en alles wordt doorgevoerd.

En als je gaat downloaden dan kan je zorgen dat de gedownloade files ook meteen op je Interne geheugen worden gezet.

----------Pocket Internet Explorer Download op Intern geheugen----------------

HKCU/Software/Microsoft/Windows/Internet Explorer/Main/Default storage location/
String naam: All Files
String: \Intern geheugen\Downloads

----------Pocket Internet Explorer Download op Intern geheugen----------------

En voor de Opera browser kan je de cache ook meteen op het Intern geheugen wegschrijven.

----------OPERA op Intern Geheugen-------
1) Kopieer van je TD \Windows\Opera9\opera.ini naar de PC
2) Open en bewerk deze file op je PC met een text-editor (Wordpad of zo!)
3) Voeg toe:

[User Prefs]
Cache Directory4=\Intern geheugen\Opera Cache\

4) Save de file opera.ini en kopieer hem weer terug naar je TD \Windows\Opra9\opera.ini

Ter Info:
*Voor mensen met de Engelse versie (WWE ROM's) even in de tekst "Intern geheugen" vervangen door "Internal Storage"!

*Utilities zoals MemMaid legen nu de standaard Cache niet meer met de standaard instellingen.
Dit kan je oplossen door zelf deze mappen toe te voegen in Memmaid (die optie zit er in!), zodat de nieuwe cache mappen alsnog gecleaned kunnen worden!
----------OPERA op Intern Geheugen-------

----------Google Maps op SD kaart--------
Verwijder eerst de geïnstalleerde Google Maps van je telefoon, deze is toch al weer verouderd!
Bovendien, in sommige oude versie's wordt de GPS niet netjes afgesloten, met als gevolg dat je accu leegloopt!
Dus download meteen even de nieuwe versie v2.1.0.10 want zelf in de niewste NL Rom v1.37 zit slechts Google Map v2.0.1.33
HIER downloaden

1. En installeer deze nieuwe versie, wordt ondanks de keuze toch geforceerd op het telefoon geheugen gezet!

2. Dus daarna in je Programmabestanden de gehele GoogleMap folder kopiëren naar je 4GB Intern
Geheugen.
3. Ga nu naar START / Instellingen/Systeem/Programma's verwijderen en verwijder nu
GoogleMap.
4. Maak een snelkoppeling van je \Intern geheugen\GoogleMap\Googlemap.exe en zet deze in de
map \Windows\Startmenu
----------Google Maps op SD kaart--------

--------------FOTO CAMERA EXTRA'S----------
[GPS info in je foto's aanzetten]
Ga met een Register Editor naar onderstaande lokatie:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P10
Verander de waarde van "enabled" van 0 naar 1

[BURST, snel achterelkaar foto's nemen]

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P6

[SPORT, voor actie foto's]

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P8

[VIDEO share]

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\HTC\Camera\P9
--------------FOTO CAMERA EXTRA'S----------

------------------SCHERM ZELF HANDMATIG ROTEREN-----------------
Zelf je scherm roteren (Portrait/Landscape)

[b]HKEY_LOCAL_MACHINE\System\GDI\Rotation\HideOrientationUI
Verander de waarde van 1 naar 0
Nu kan je elk programma zelf roteren in de stand die jij wenst, ook navigatie die dat niet ondersteund!
------------------SCHERM ZELF HANDMATIG ROTEREN-----------------

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 07:44 . Reden: Submap \PIE verwijderd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Wat een kul. Ik zit vaak zat op umts met t-mobile.
Misschien toch regio gebonden :?

Ik had namelijk tot enkele dagen gelden alleen 3G hier in R'dam, nu is dat alleen maar H geworden! Ik heb sindsien geen 3G meer gezien op m'n schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
Als je je eigen oordopjes wilt gebruiken...

Ik heb net mijn HTC Remote Control E100 binnen (nog géén 2 tientjes GSMWEB), werkt goed!

Kan nu eindelijk weer mijn Bose In-Ear dopjes gebruiken, super... bovendien versterkt hij tevens het antennesignaal.

Kunnen die waardleoze (standaard meegeleverde) rot-oortelefoontjes de prullenbak in.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=60166&dimensionid=1&shopid=2
Afbeeldingslocatie: http://www.inkino.co.uk/zen/images/HTCP3300WiredRemoteBK.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Erik80 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:52:
[...]

Nog steeds geen exacte datum, maar iedereen (=telefoonboeren) spreekt van augustus...
kom net bij belcompany vandaan en die zeggen week 40... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:03:
[...]

Misschien toch regio gebonden :?

Ik had namelijk tot enkele dagen gelden alleen 3G hier in R'dam, nu is dat alleen maar H geworden! Ik heb sindsien geen 3G meer gezien op m'n schermpje.
ik heb nog nooit een 3G gezien op mn display
echt alleen H of G.
en heb inderdaad t-mobile.
ik woon in almere, werk in utrecht en ben vaak in rotterdam en amsterdam.
Hoor je echt 3G te zien? of G in het groot met daarnaast een kleine G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimocash schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:41:
[...]

ik heb nog nooit een 3G gezien op mn display
echt alleen H of G.
en heb inderdaad t-mobile.
ik woon in almere, werk in utrecht en ben vaak in rotterdam en amsterdam.
Ligt eraan waar je bent natuurlijk ;)

Blz 42 & 43 handleiding.

Vierkantje met G = GPRS beschikbaar
Vierkantje met H = HSPDA beschikbaar
Vierkantje met 3G = WCDMA/UMTS beschikbaar

Ik heb al jaren T-Mobile, hier (Rotterdam Oost & Zuid) voorheen overal altijd vierkantje met 3G gehad en nu dus zeg maar de laatste week altijd het vierkantje met H.

Als je H hebt ok, maar alleen G :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Bedankt voor de tips LowLevel! Vooral de tips mbt het verplaatsen van de cache folders zijn erg handig! (_o_)

Ik krijg het niet voor elkaar om via bluetooth automatisch m'n TD te syncen zodra die in de buurt is. Erg jammer, want ik gebruik liever de USB kabel als stroomadapter, vanwege het sneller laden en het laden als de PC uitstaat. Is het uberhaupt mogelijk om dit automatisch te laten doen? Ik snap dat ik niet de TD continu kan laten scannen vanwege het stroomverbruik, maar zijn er geen mogelijkheden om dit scannen vanaf de PC te doen, en deze automatisch te syncen met de TD zodra die in de buurt is? Zoals een carkit automatisch connectie maakt met de TD zodra die wordt gestart.

Op internet zijn er een paar topics te vinden die dezelfde functionaliteit willen, maar hierin wordt geen antwoord gegeven of de topics zijn vrij oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
dimocash schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:41:
[...]
Maakt toch niet uit? H is alleen maar beter dan 3G. Ik zou me er geen zorgen over maken. Als je alleen maar G ziet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
sandeman schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:57:
[...]

Maakt toch niet uit? H is alleen maar beter dan 3G. Ik zou me er geen zorgen over maken. Als je alleen maar G ziet wel.
dat is het em juist.
ik zie OF een H en in alle andere gevallen een G.
Geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Laatst online: 09:47

Erik80

Sinds 1980

Remco Tr schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:28:
[...]
kom net bij belcompany vandaan en die zeggen week 40... 8)7
Misschien is ie er online eerder... Vraag bv. bestelmaar en gsmeasy maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimocash schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:54:
[...]

dat is het em juist.
Geen 3G.
Bel die klantenservice van T-Mobile eens, misschien is er iets (3G) niet geactiveerd voor je USimm.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hun Diamond icm een bluetooth headset? De Nokia BH-604 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond icm Parrot BT carkit, dus geen headset. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

OK, het gaat me eigenlijk meer om de A2DP functionaliteit, maar dat werd ook niet echt duidelijk uit mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet laten na de positieve berichten van de bElite ROM mijn toestel weer te flashen, en te proberen of deze ook sneller was als de laatste NLD ROM ( 1.37 )
En hij is een heel stuk sneller, ik ben nog geen één ROM tegen gekomen die sneller als deze is.
+ dat het ram verbruik ook lekker laag blijft, nu op dit moment 54% is

Dus met andere woorden een aanrader voor de flasher!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:18:
Ter info:
Als je je eigen oordopjes wilt gebruiken...

Ik heb net mijn HTC Remote Control E100 binnen (nog géén 2 tientjes GSMWEB), werkt goed!

Kan nu eindelijk weer mijn Bose In-Ear dopjes gebruiken, super... bovendien versterkt hij tevens het antennesignaal.

Kunnen die waardleoze (standaard meegeleverde) rot-oortelefoontjes de prullenbak in.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit. Kan je met dat ding ook nummers forwarden via de touchflow mp3 speler en het geluid aanpassen? en blijft je TD dan ook in slaapstand of gaat iedere keer je scherm weer aan?

edit: is die site trouwens een beetje te vertrouwen? ziet er een beetje chaotisch uit, die oordopjes zijn ook 14 euro goedkoper dan bij bv pdashop en je kan alleen via automatische incasso betalen..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Low level schreef:

b]----------Pocket Internet Explorer op Intern geheugen----------------[/b]
Ga naar de desbetreffende plek in het register en voeg de drie onderdelen toe. Alles wordt nu voortaan netjes in de map \Intern geheugen\PIE weggeschreven

String naam: Cache
String: \Intern geheugen\PIE\Temporary Internet Files

String naam: Cookies
String: \Intern geheugen\PIE\Cookies

String naam: History
String: \Intern geheugen\PIE\History

De mappen hoef je niet zelf aan te maken op het Interne geheugen, deze worden bij de soft-reset automatisch aangemaakt.
Na de wijzigingen even de telefoon soft-resetten (dus alleen met de stylus in het gaatje prikken) en alles wordt doorgevoerd.

-------------------------------------------------------
Alles is mooi gelukt, enkel de Cache files komen niet in de map "PIE" te staan op het interne geheugen ? Ik vind ze zelfs helemaal nergens terug.. En de oorspronkelijke Cache file heb ik gewist, dus moest er niemand met een oplossing zijn.. kan iemand dan wel de oorpsronkelijke String naam van de "Cache" teruggeven aub ?

Iemand oplossing ?

Dank

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
sander-sp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:11:
OK, het gaat me eigenlijk meer om de A2DP functionaliteit, maar dat werd ook niet echt duidelijk uit mijn post.
De A2DP functionaliteit werkt goed, maak er gebruik van om tomtom via de parrot over de radio te laten lopen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:11:
Zoals je een paar posts eerder van mij kon lezen gebruik ik een BT stereo headset, zonder problemen.
Het is maar een simpel dingetje van nog geen 150,= Euro, maar alle functies en knoppen werken.
(volume + en -, volgend en vorig nummer, pauze/play, gesprek aannemen en afsluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42
als ik de Diamond ga flashen met bElite ROM 0.54 blijft de taal dan wel gewoon Nederlands? En wat veranderd er allemaal precies?

[ Voor 58% gewijzigd door frankdewildt op 08-07-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

frankdewildt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:32:
als ik de Diamond ga flashen met bElite ROM 0.54 blijft de taal dan wel gewoon Nederlands? En wat veranderd er allemaal precies?
Nee, engels, duits, italiaans of frans. Let dus goed op welke je download!
Voor de releasenotes zie xda-devs. Voor engels moet je de 409 hebben.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankdewildt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:32:
Dat kan je allemaal nalezen op XDA waar de maker zit...

Het lijkt me toch handig als iedereen nou zelf eens wat meer moeite zou doen. Alles wordt al op een presenteerblaadje aangeboden, de enige moeite die je moet doen is even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

dimocash schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:54:
[...]

dat is het em juist.
Geen 3G.
Heb ik dus ook. Misschien komt dat door mijn antieke simkaart (nog uit het 1e Ben tijdperk.)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:45:
[...]

de enige moeite die je moet doen is even lezen.
Voor mijn probleem hierboven (cache files in intern geheugen) heb ik nochtans genoeg gelezen en vind ik geen oplossing ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:48:
Voor mijn probleem hierboven (cache files in intern geheugen) heb ik nochtans genoeg gelezen en vind ik geen oplossing ..?
Ik doelde toch ook niet op jou, dat mocht duidelijk zijn. Evengoed wel erg ongeduldig als je binnen een uur nog geen antwoord hebt :|

Als je knoeit met je device moet je ook zorgen dat je 't e.e.a. backupt of terug kan zetten. Anders is een hard reset een goede oplossing. Bij knoeien hoort ook een goede backup.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:05:Alles is mooi gelukt, enkel de Cache files komen niet in de map "PIE" te staan op het interne geheugen ? Ik vind ze zelfs helemaal nergens terug.. En de oorspronkelijke Cache file heb ik gewist, dus moest er niemand met een oplossing zijn.. kan iemand dan wel de oorpsronkelijke String naam van de "Cache" teruggeven aub ?

Iemand oplossing ?
Geen idee of je dit dan bedoelt...

Value name:
Cache

Value data:
\Windows\Profiles\guest\Temporary Internet Files

Value type:
REG_SZ

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:54:
[...]

Evengoed wel erg ongeduldig als je binnen een uur nog geen antwoord hebt :|

[...]

Geen idee of je dit dan bedoelt...

Value name:
Cache

Value data:
\Windows\Profiles\guest\Temporary Internet Files

Value type:
REG_SZ
Ja sorry, ben me der wat in aant opjagen..daarmee ;)

En merci voor de oorspronkelijke gegevens even te geven.. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:48:
[...]

Je weet dat hij de mappen pas aanmaakt op het moment dat je IE een keer gestart hebt? Bij mij werkt het in ieder geval prima (1.37 NLD ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
w3sTErGaS schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:45:
[...]

Heb ik dus ook. Misschien komt dat door mijn antieke simkaart (nog uit het 1e Ben tijdperk.)
wellicht moeten we toch even contact opnemen met t-mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:09:
[...]

Je weet dat hij de mappen pas aanmaakt op het moment dat je IE een keer gestart hebt? Bij mij werkt het in ieder geval prima (1.37 NLD ROM)
Ja hoor, meerdere keren geprobeerd..Ook mijn rom versie is dezelfde.

Trouwens, 205lacoste..

Wat jij geeft Value Name, Value Date en Value Type.. Als ik in hetzelfde menu ben (HKCU/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Shell Folders), en ik voeg een nieuwe value toe dan geef ik een naam in.. en dan word mij de Contents voor "new value" gevraagd.

Ik veronderstel dat dat hetzelfde is als jouw "Value Date".

En Value Type moet ik uit een lijst kiezen ( String, DWORD,Binary ,Multi-String en Expandable String.. Jouw aangehaalde REG_SZ type staat daar dus niet tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:21:
[...]

Waar heb jij hem besteld? Want bij expansys zie ik alleen voor de touch, touch cruise en touch dual. En als je hem binnen hebt zou je je bevinden kunnen posten? :)
Ik heb Invisible shield gewoon besteld via de officiele website daar heb je de invisible shield voor alle producten.
Ik heb de full body versie gekozen. omgerekend in euro's kost het maar 16.32 € ! Dan heb je levens lange garantie, gratis verzending, en een ijzersterke protector!

Ik heb het zondag besteld, maar nog steeds niet binnen... 8)7
nog even die prachtige specs,filmpkes :P

Scratch-Proof,
patented film
Military Grade
Lifetime Guarantee
No added bulk
Improves grip
Invisible protection

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:20:
En Value Type moet ik uit een lijst kiezen ( String, DWORD,Binary ,Multi-String en Expandable String.. Jouw aangehaalde REG_SZ type staat daar dus niet tussen ?
Je moet een String Value kiezen volgens mij. Dan wordt het REG_SZ.

Ik heb overigens een bElite0.54 basic ROM draaien, zonder foefjes als TFL3D en Opera. Evengoed lijken deze waarden mij niet anders te moeten zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Ziet er goed uit. Kan je met dat ding ook nummers forwarden via de touchflow mp3 speler en het geluid aanpassen? en blijft je TD dan ook in slaapstand of gaat iedere keer je scherm weer aan?

edit: is die site trouwens een beetje te vertrouwen? ziet er een beetje chaotisch uit, die oordopjes zijn ook 14 euro goedkoper dan bij bv pdashop en je kan alleen via automatische incasso betalen..
Yep hij werkt perfect met TouchFlow samen, Geluid +/- /Forward/Back/Play/Pauze/Hold/Mute enz. heel de mikmak ook voicedial/laatste nummer, ook voor de radio enz. Microfoontje is ook goed!
Wat die slaapstand betreft, zou ik v/d week even proberen, zit op m'n werk nu.

Natuurlijk is die site te vertrouwen, perfect zelfs, (is ook echt 't goedkoopste!)

Eventjes offtopic:
Ik heb er ook mijn TD besteld (maand Juni 1 jarig 150min abo-tje met internet €120 bijbetalen, (nu zijn ze ietsje duurder geworden maar dat komt door T-Mobile voorwaarden voor de maand Juli!), bij 2 jr. abo was hij natuurlijk gratis!
Betalen doe je bij die gasten pas achteraf nadat je de bestelling hebt ontvangen (incasso machtiging afgeven via de site), vandaag besteld, morgen is huis (verzendkosten slechts 2,50 met Track & Trace) Netjes verpakt in doos enz., geen geld man!
Als je via internet zo'n flutplugje koopt miniUSB-3,5mm om je eigen oortjes aan te sluiten ben je al meer kwijt met die belachelijke verzendkosten en heb je geen remote functionaliteit.

En inderdaad, die dopjes zijn van dezelfde prutkwaliteit als welke standaard bij de TD zijn meegeleverd. Maar je kan er gelukkig elke (3,5mm ) oortjes inprikken die je wilt, daarom heb ik ook deze ook gekocht, koop gewoon een Sony In-Ear headsetje HPM 82 serie (via internet €16,00) en je hebt supersound en toch lekker de remote functionaliteit/radio/antenneversterker, wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:05:
Low level schreef:

bla bla bla

-------------------------------------------------------
Alles is mooi gelukt, enkel de Cache files komen niet in de map "PIE" te staan op het interne geheugen ? Ik vind ze zelfs helemaal nergens terug.. En de oorspronkelijke Cache file heb ik gewist, dus moest er niemand met een oplossing zijn.. kan iemand dan wel de oorpsronkelijke String naam van de "Cache" teruggeven aub ?

Iemand oplossing ?

Dank
Zit je wel op de juiste plek in het register?

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Shell Folders

Onder deze sleutel gewoon eventjes een drie String's "Cache" "Cookies" "Historie" (zonder " natuurlijk) aanmaken en deze Strings vullen met onderstaande waardes:

Ik heb ze voor mezelf in onderstaande mappen gezet, dit is getest en werkt 100% (erewoord ;) )
\Intern geheugen\Temporary Internet Files
\Intern geheugen\Cookies
\Intern geheugen\Historie

En natuurlijk GÉÉN typefouten maken anders werkt het niet! met name de naam
v/h Intern geheugen/Internal storage is belangrijk!!!, anders zet hij het alsnog in je telefoongeheugen!
En daarna eventjes softresetten om de registerwijzigingen door te voeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Low Level, ik zat wel degelijk op de juiste plaats en heb nog enkele keren geprobeerd.. maar het bleef niet doorkomen. Toch bedankt.
Het is nu wel gelukt dmv de Advanced Configurator.. wat hetzelfde effect heeft neem ik aan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:00:
Low Level, ik zat wel degelijk op de juiste plaats en heb nog enkele keren geprobeerd.. maar het bleef niet doorkomen. Toch bedankt.
Wel kijken met de Explorer van je TD, de Windows verkenner geeft soms de wijzigingen niet meteen door!
Het is nu wel gelukt dmv de Advanced Configurator.. wat hetzelfde effect heeft neem ik aan ??
Yep, (register is register), dezelfde wijzigingen worden doorgevoerd!
Alleen ik dacht niet dat hij de cache van de Opera browser ook doorvoerd, misichien in een volgende versie ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:22:
[...]

Ik heb Invisible shield gewoon besteld via de officiele website daar heb je de invisible shield voor alle producten.
Ik heb de full body versie gekozen. omgerekend in euro's kost het maar 16.32 € ! Dan heb je levens lange garantie, gratis verzending, en een ijzersterke protector!
Zit er allemaal veel belovend uit.
Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of je het een beetje netjes kunt opbrengen op de TD zonder dat het echt opvalt :?

HIER nog een filmpje van een Full Body Shield, zie je hoe je hem moet opbrengen op een HTC TyTN, kan je vast droogoefenen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Wel kijken met de Explorer van je TD, de Windows verkenner geeft soms de wijzigingen niet meteen door!

[...]

Yep, (register is register), dezelfde wijzigingen worden doorgevoerd!
Alleen ik dacht niet dat hij de cache van de Opera browser ook doorvoerd, misichien in een volgende versie ;)
Dan moet het probleem aan de verkenner gelegen hebben, damn dat ik daar niet aan gedacht heb ! Thanks..

En Opera gebruik ik toch niet, dus dat is niet nodig dat die mee wordt gepakt..

Voila, nu is ie eindelijk (na 2 dagen tweaken) volledig naar men goesting !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:11:
[...]

Dan moet het probleem aan de verkenner gelegen hebben, damn dat ik daar niet aan gedacht heb ! Thanks..

En Opera gebruik ik toch niet, dus dat is niet nodig dat die mee wordt gepakt..

Voila, nu is ie eindelijk (na 2 dagen tweaken) volledig naar men goesting !
Ook al de Camera Register Tweaks doorgevoerd? GPS (kan ook via Adv. Configuration Tool), maar de rest (SPORT/BURST/VIDEO SHARE) dacht ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:10:
[...]

Zit er allemaal veel belovend uit.
Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of je het een beetje netjes kunt anabrengen ;) zonder dat het echt opvalt :?
Zodra ik hem binnen heb, zal ik zover ik kan een klein reviewtje geven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:15:
[...]

Ook al de Camera Register Tweaks doorgevoerd? GPS (kan ook via Adv. Configuration Tool), maar de rest (SPORT/BURST/VIDEO SHARE) dacht ik niet?
Allemaal doorgevoerd en allemaal via Total Commander gedaan.. gewoon de P10,P6 en P8 allemaal op één gezet hé ? De video share tweak heb ik niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:20:
Zodra ik hem binnen heb, zal ik zover ik kan een klein reviewtje geven. :9
Lijkt me een lastig gedoe aangezien de achterkant nou niet erg vlak is... We gaan het zien geloof ik ;)

Overigens lijkt al dat vocht wat ze over de telefoon spuiten in die video ook niet erg relaxed...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik heb nog geen reacties gezien, is er geen interesse van mensen voor een eigen Touch Pro Topic???

Belangrijk nieuws voor liefhebbers van de Touch Pro!!!!
Het is door de crew toegestaan om weer een apart topic te hebben voor de Touch Pro. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30374014
DaannO schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:49:
Na intern overleg hebben we besloten dat we een nieuw topic voor de Pro toe zullen staan. Wel hebben we een paar eisen er aan! Zo willen we de discussie over de levertijd en prijs zo veel mogelijk beperken. Als je iets over die twee zaken te melden hebt, doe dat dan met bronnen en anders niet. Losse flodders heeft niemand wat aan. Ook moet de ts er netjes uit gaan zien en dus niet 1 op 1 als die van de Diamond! Diegene die een TS wil maken mag zich bij mij melden via DM/Mail :)
Voorwaarde is wel dat er door iemand een goede TS gemaakt wordt. Nu wil ik wel helpen met het aanleveren van content voor de TS, maar ik zuig in het maken van iets. (ken je specialiteiten :)) Wie-O-Wie neemt het op zich om een TS voor de Touch Pro te maken, zodat we hier nog weer een nieuw topic voor kunnen aanmaken???

Ps. Het aparte topic is alleen bedoeld zolang de TP nog niet op de markt is. Zogauw deze een tijdje te verkrijgen is, is het de bedoeling deze weer samen te voegen met de Diamond.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bob.ross schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:12:
hey mensen, heb volgens mij nu alle google calendar sync progs geprobeerd, maar ik kan er géén met auto-sync vinden die volledig gratis is, dus de auto-sync zit telkens in het pro pakket.
heb geprobeerd:

OggSync
GooSync
GMobileSync

is er nou ook 1 die écht gratis is en ook auto-sync doet?
probeer google calendar sync... gratis en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
[...]

nog even die prachtige specs,filmpkes :P

Scratch-Proof,
patented film
Military Grade
Lifetime Guarantee
No added bulk
Improves grip
Invisible protection
Ik vind het jammer dat de screenprotector het bedienen van het touchpanel moeilijker maakt, als ik de berichten mag geloven. Dat is voor mij op dit moment de enige reden om geen InvisibleShield te halen. Vandaag de bijgeleverde screenprotector erop gemonteerd (ik heb hem een week zonder gebruikt) en die bevalt ook wel redelijk. Groot voordeel tov geen protector vind ik dat, als je iets moet selecteren, je stylus stabieler ligt. Als je zonder protector dat probeert te doen schiet de stylus wel eens een klein stukje weg, waar ik me mateloos aan irriteer (zal wel een tik zijn, maar ik krijg dan helemaal kippevel van enzo :P, zoals sommige mensen hebben bij krassen op een schoolbord). Met de standaard protector gebeurt dat in ieder geval niet!

Ik moet zeggen dat de Touch Diamond zonder protectors ook redelijk krasvast is. Na een week intensief gebruik met veel opbergen ed (in m'n broekzak, uiteraard zonder sleutels) heb ik nog geen enkel krasje kunnen ontdekken in zonlicht. Toch ben ik wel op zoek naar een goede full body screenprotector, die ik ook kan verwijderen na een aantal maanden, mocht dat nodig zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:46:
Ik kon het niet laten na de positieve berichten van de bElite ROM mijn toestel weer te flashen, en te proberen of deze ook sneller was als de laatste NLD ROM ( 1.37 )
En hij is een heel stuk sneller, ik ben nog geen één ROM tegen gekomen die sneller als deze is.
+ dat het ram verbruik ook lekker laag blijft, nu op dit moment 54% is

Dus met andere woorden een aanrader voor de flasher!!
Ik heb ook naar bElite 0.54 Basic geflashed en hij bevalt erg goed! Het is m'n eerste flash en ging zonder problemen (had me al een beetje ingelezen). Ik ben van 1.35NL naar 1.37NL gegaan met een ander toestel, en deze nu voor het eerst geflashed. De overstap van 1.35 naar 1.37 was een stuk beter qua snelheid maar toch ga ik er wel iets op vooruit met bElite 0.54. Omdat ik de basic gebruik heb ik nu nog 85MB storage geheugen vrij (met een shitload aan applicaties erop geinstalleerd) en standaard rond de 55-60MB vrije programma geheugen. Van mijn kant ook een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:30:
[...]

Zoals je een paar posts eerder van mij kon lezen gebruik ik een BT stereo headset, zonder problemen.
Het is maar een simpel dingetje van nog geen 150,= Euro, maar alle functies en knoppen werken.
(volume + en -, volgend en vorig nummer, pauze/play, gesprek aannemen en afsluiten)
Bedankt voor je reactie. Is hij ook makkelijk te gebruiken? Daarmee bedoel ik, paired hij snel zonder te veel stappen, en blijft de telefoon netjes "uit" wanneer je muziek luistert en de controls op de headset gebruikt? Valt het geluid nooit uit? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Diamond van Vodafone een simlock heeft wanneer je hem bij Vodafone zelf besteld? En of Vodafone er eigen software op gezet heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Hoe kan ik met SpriteBackup alleen een backup maken van mijn (alleen) contactpersonen, rest is niet zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:20:
Weet iemand of de Diamond van Vodafone een simlock heeft wanneer je hem bij Vodafone zelf besteld? En of Vodafone er eigen software op gezet heeft?
Ik dacht dat er in een vorig topic stond dat de TD van vodafone niet locked was en dat ie daarom ook echt nog TD heette en geen nieuwe naam had gekregen zoals die van T-mobile. Maar anders koop je hem toch gewoon bij bv belcompany met vodafone abbo? het kosten maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:50:
[...]

Misschien heb ik iets gemist hoor, maar hoe weet je dat een iPhone 3G er 20 sec. over doet?
Volgens mijn info doet die er nog 3 dagen over eer je dat überhaupt kan testen :|
Staat op de officiele website van de iPhone ;) http://www.apple.com/iphone/features/wireless.html

@ yassine , TheDizzAR , b3n666 : Bedankt voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de tussentijd even een beetje gegoogled. En ik zie dat er mensen die het ook besteld hebben, 4 weken moesten wachten(Australië), 3 weken(Portugal) en 2 weken(UK). Dan weet je dat in ieder geval.

Ik heb het overigens ook besteld.(en ben nooit zo een fan van creditcard bestellingen maar goed ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:20:
Vodafone versie wordt gelocked met branded software, wel heb je mischien geluk dat de eerste versies geen lock hebben,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:18:

Bedankt voor je reactie. Is hij ook makkelijk te gebruiken? Daarmee bedoel ik, paired hij snel zonder te veel stappen, en blijft de telefoon netjes "uit" wanneer je muziek luistert en de controls op de headset gebruikt? Valt het geluid nooit uit? Alvast bedankt!
Gebruik is redelijk, juist het pairen is de manco in deze.
Als je BT uit hebt staan en deze aanzet paired hij niet automatisch met de headset 8)7
Ook als je BT op je Diamond aan hebt staan je headset aanzet paired hij niet automatisch.
Ik weet dat het niet aan de headset ligt, want met mijn Nokia N81 werkt het naadloos,
als ik deze aanzet vraagt hij direct automatisch of hij verbinding moet maken (de Nokia dus ;) )
Verder is de geluidskwaliteit best OK te noemen. Heel af en toe een hapertje er tussendoor.
Echt heel sporadisch, maar ik heb het wel dus noem ik het ook maar.
Ook in deze moet ik zeggen dat mijn N81 wel vele malen beter klinkt met muziek dan de Diamond.
Hierbij nooit een hapering en de kwaliteit is echt fenomenaal t.o.v. de Diamond.
De telefoon is prima in standby te zetten bij gebruik van BT muziek spelen, geen problemen hier.

Overall ben ik er best tevreden over hoor, ik geef het verschil meer aan om te benadrukken dat het niet aan de stereo headset ligt maar meer aan de Diamond of de combinatie van deze 2 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Dit mag je zelf beslissen :)

[ Voor 97% gewijzigd door DaannO op 09-07-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit topic nu al tijdje aan t volgen en heb er al veel handige tips vandaan gehaald.
Ik heb echter 2 vraagjes.

1) Weet iemand hoe je in touchflo 3d de internetbrowser kan wijzigen...mijn bedoeling is dus dat als ik op de wereldbol klik Internet explorer opstart en niet Opera...opera ziet er leuk uit maar teveel sites die ik bezoek(bijv Hyves.nl) werken niet naar behoren bijv. dat ik bepaalde links niets kan aanklikken.

2) Ik wil bij mijn contactpersonen de sim-contacten verbergen. Ik heb dit geprobeerd via advance config en via register tweak met total commander.
Het rare is dat als ik de tweak via totalcommander doe en ik niet een soft reset doe de simcontacten weg zijn, zodra ik een keer reset of mn toestel uit en aan zet zijn de simcontacten er weer. Weet iemand waar dit aan kan liggen??

Ik heb trouwens ROM1.37 NLD gewoon van de HTC site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lairnoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb helaas nogsteeds geen reactie terug ontvangen :(
peugeot206gt schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:42:
[...]

Heb jij al wat teruggekregen? Er staat namelijk dat de Diamond ondersteund wordt maar echt werken doet het niet. Ik zie ook op de NOS site op die screenshot options staan, maar dit vind ik nergens terug... Ook teletekst werkt voor geen meter.

Het lijkt erop dat het voor 320x240 ontworpen is.....

edit: gaat om de NOS mobiel applicatie, als anderen weten hoe dit fatsoenlijk werkt horen we het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Laatst online: 15-02-2021
B0MBACI schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:23:
[...]

Vodafone versie wordt gelocked met branded software, wel heb je mischien geluk dat de eerste versies geen lock hebben,,
Ik heb de diamond ook in bestelling staan en de vodafone versie bleek nogal wat goedkoper te zijn dus heb ik maar even met de klantenservice van studentmobiel gebeld. Die zeiden dat hij simlock vrij was, dus ik heb de gok maar genomen, het scheelt toch echt teveel in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coromoto schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:36:
Ik heb wat advies nodig, maar weet niet waar ik deze vraag het beste kan stellen.

De vraag is: Touch Pro of iPhone 3G?

Ik heb nu een Nokia N80 (Symbian) en heb geen ervaring met WM of iPhoneOS.
Ik zit te twijfelen tussen deze twee.

Wat zijn de argmenten voor de Touch Pro boven de iPhone?
Tja, moeilijk te antwoorden, zeker in een topic over de HTC modellen ;)
Ligt heel sterk aan wat je ermee wil gaan doen, wat zijn je wensen, dan pas kunnen we adviseren.
Wil je alleen bellen en SMS-en of eigenlijk alleen maar internetten (bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Er is nu ook een T.net review van de TD: reviews: Touch Diamond: het pareltje van HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMN :( Ik merkte vannochtend dat er 2 best wel grote krassen op mijn scherm zitten, voelde het opeens met mijn vinger. Toch heel erg vreemd aangezien hij alleen in mijn broekzak zit zonder iets anders en ik heb op mijn werk/thuis altijd uit mijn zak haal en als die in mijn zak zit zit ik vooral in de bus dus nagenoeg geen beweging. Voordeel is wel dat ik mijn screenprotector er vanaf dag 1 op heb zitten dus met wat mazzel zitten de krassen dus in de protector en niet in het scherm zelf want ik neem aan dat het scherm zelf behoorlijk sterk is? ze voelen namelijk niet zo heel diep aan (al kan je er wel met je nagel een beetje in).

Hoop maar dat het echt de protector is want ik zou het wel waardeloos vinden als er na 2 weken al krassen opzitten terwijl ik er dus gewoon goed mee om ga op een manier dat je eigenlijk geen krassen kan krijgen (heb nog gechecked, broekzakken zijn echt helemaal leeg en glad van binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:22
Dat is wel kut idd
ben je ook niet toevallig dat hij voor je lag op je werk/school er met sleutels over heen bewogen, denk niet meer dat je dat weet, maar dat kan ook.

Dat je er iets over heen liet vallen/slepen zonder dat je het wist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, heb nooit sleutels bij me en ik leg hem zelfs altijd heel zacht neer. Ik heb hem een paar dagen geleden wel 1x op het scherm neergelegd maar dat was op een platte ondergrond met nergens scherpe objecten dus dat kan het nooit geweest zijn.

Ik hoop echt zo enorm dat het in de protector en niet het scherm zit... Lijkt me toch wel knap dat iets eerst door die plastic laag heenkomt terwijl ik het niet door heb.

Dit zal helaas ook wel niet onder garantie vallen, zijn er misschien ook middeltjes waarmee je krassen kan ''opvullen''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we wel wezen... die krassen komen er natuurlijk niet zomaar in. Zo boterzacht is het scherm namelijk niet. Met andere woorden, dat je het niet gemerkt hebt wil niet zeggen dat er onverhoed toch een keer wat scherps langs is gegaan. Al ga je er nog zo voorzichtig mee om, er kan altijd wel iets kleins gebeuren op een moment dat je het niet in de gaten hebt.

Zelf stopte ik per ongeluk even mijn sleutels half in mijn zak, tot ik mij realiseerde dat de ultraplatte (en niet te voelen ;)) TD daar al in zat! Klein krasje in de protector... no harm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:51:
[...]

probeer google calendar sync... gratis en het werkt!
Ehm, als ik het goed zie werkt dat alleen voor Desktop pc's toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04-2010
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:40:
Nope, heb nooit sleutels bij me en ik leg hem zelfs altijd heel zacht neer. Ik heb hem een paar dagen geleden wel 1x op het scherm neergelegd maar dat was op een platte ondergrond met nergens scherpe objecten dus dat kan het nooit geweest zijn.

Ik hoop echt zo enorm dat het in de protector en niet het scherm zit... Lijkt me toch wel knap dat iets eerst door die plastic laag heenkomt terwijl ik het niet door heb.

Dit zal helaas ook wel niet onder garantie vallen, zijn er misschien ook middeltjes waarmee je krassen kan ''opvullen''?
je kunt natuurlijk altijd een nieuwe protector aanschaffen en bij het verwijderen van de oude kom je er dan gelijk achter of er ook krassen op het scherm zitten. hoop voor je dat het alleen op de protector zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
en wat betreft die krassen, if it makes you guys feel any better, heb 3 gigantische krassen in m'n scherm binnen 3 dagen terwijl ik ook altijd heel voorzichtig ben! dus 't kan altijd slechter jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
bob.ross schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:59:
en wat betreft die krassen, if it makes you guys feel any better, heb 3 gigantische krassen in m'n scherm binnen 3 dagen terwijl ik ook altijd heel voorzichtig ben! dus 't kan altijd slechter jongens!
zonder protector? of zijn de krassen hier doorheen gegaan en in het scherm komen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
naitsirk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:00:
[...]

zonder protector? of zijn de krassen hier doorheen gegaan en in het scherm komen te zitten?
zonder protector }:O :X |:(

heb nog nooit een touchscreen gehad, wist niet dat ie zó gevoelig was

[ Voor 12% gewijzigd door bob.ross op 09-07-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lovende review waar ik het grotendeels wel mee eens ben. Toch heeft HTC deze diamant nog niet helemaal glad geslepen. De onscreen keyboard ontneemt in bepaalde situaties het zicht aan delen van de tekst op een pagina waarbij het onmogelijk is om naar de tekst te scrollen. De enige oplossing is dan om de keyboard tijdelijk te minimaliseren. HTC zou dit op kunnen lossen door de keyboard onder de pagina te plaatsen zodat je naar beneden kunt scrollen in plaats van deze over de pagina heen te leggen.

Nog wat kleine 'bugs':
  • geopende email begint onderaan zodat telkens eerst naar boven gescrold moet worden
  • ontvangst van GSM/UMTS niet altijd even goed
  • led knippert hooguit een uur na gemiste oproep en ontvangen bericht (hier voorgestelde register-aanpassing werkt helaas niet goed)
  • telefoonapplicatie reageert ietwat traag bij binnenkomende oproep
Het zou leuk zijn als HTC ook een touchflo-schil om outlook heen zou bouwen. Desnoods kijken ze dat van Apple af. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naitsirk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:59:
[...]

je kunt natuurlijk altijd een nieuwe protector aanschaffen en bij het verwijderen van de oude kom je er dan gelijk achter of er ook krassen op het scherm zitten. hoop voor je dat het alleen op de protector zit!
Uhu uhu dat heb ik net dus ook gedaan (zit op me werk, maar kon me echt niet meer inhouden) en gelukkig zit het dus niet op het scherm :D Meteen maar een extra aanschaffen zodra ik die headset ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Uhu uhu dat heb ik net dus ook gedaan (zit op me werk, maar kon me echt niet meer inhouden) en gelukkig zit het dus niet op het scherm :D Meteen maar een extra aanschaffen zodra ik die headset ga kopen.
kan je die gewoon in een winkel kopen? ie Mediamarkt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Laatst online: 15-02-2021
Is het mogelijk om bij de T-mobile variant van de Diamond, MDA Compact IV gewoon een normale rom te flashen. Ik heb geen behoefte aan die t-mobile kleuren op mijn scherm.

Verder lees ik op sommige sites wat tegenstrijdige informatie, heeft de MDA nou minder of dezelfde hoeveelheid ROM en RAM dan de Diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Laatst online: 05-09 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:18:
[...]

Tja, moeilijk te antwoorden, zeker in een topic over de HTC modellen ;)
Ligt heel sterk aan wat je ermee wil gaan doen, wat zijn je wensen, dan pas kunnen we adviseren.
Wil je alleen bellen en SMS-en of eigenlijk alleen maar internetten (bijvoorbeeld).
Ik wil juist de voordelen van de HTC over de Apple weten. Of de minpunten indien bij jullie bekend.

Waar ik naar kijk en belangrijk vind zijn zaken als:
  • Videobellen
  • Schermresolutie
  • Internet browser en compatibiliteit met o.a. flash sites (N80 laat hier nu steken vallen)
  • Snelheid van toestel met hooguit 2 applicaties tegelijkertijd draaiend
  • Software / firmware support van leverancier, ook maanden / jaren na uitkomen opvolgers
  • Geheugen cq. uitbreidbaarheid
Nou heb ik ondertussen op gsmhelpdesk.nl een vergelijkingstabel gemaakt met de features, maar wat zo'n tabel niet laat zien is hoe het nou in het echt werkt. Ook het t.net review heeft enigszins geholpen met de informatiehonger, evenals het 30 minuten lange demofilmpje van Apple.

Maar toch blijft het moeilijk. Wat zijn de andere aspecten waar ik nu niet naar kijk terwijl dat wel zou moeten, welke andere argumenten kunnen jullie verzinnen om de Touch Pro kant op te gaan en niet de iPhone kant? Nogmaals, ik ken WM niet (WinCE uit 2000 is het laatste wat ik ken) en iPhoneOS ook niet.

De beslissing zal ik zelf moeten nemen, ik wil alleen andere / betere argumenten of criteria proberen boven water te krijgen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist bij PDAPlus.nl een actieve Brodit houder besteld voor mijn Diamond. Momenteel heb ik een passieve houder voor mijn Qtek S200 in de auto, daarmee kon ik namelijk tot aan Parijs navigeren zonder opladen. Dat zie ik met de Diamond helaas niet gebeuren, vandaar de actieve houder ondanks dat deze een stuk minder mooi is.

Als hij binnen is zal ik wat foto's laten zien van de inbouw, ga de plug wegwerken op de plek waar nu mijn BT GPS ontvanger ook de stroom vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Sinds een paar dagen doet de draadloze netwerkkaart in de Touch Diamond erg moeilijk, ik kan namelijk geen internetverbinding meer krijgen via WLAN die beveligt is. Iemand hier dezelfde problemen? Ik heb ook een hard reset gedaan zonder uitkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door THxZ0NE op 09-07-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik heb zondag mijn Invisible shield full body erop gedaan en mijn touchscreen werkt nog gewoon perfect. Verder is het echt moeilijk om alles er perfect op te krijgen. Dit is mij dus ook niet gelukt, waardoor het er niet super netjes uit ziet. Gelukkig heb ik een 2de en die ga ik volgende week is proberen. Misschien gaat het beter met wat meer geduld.

De achterkant is trouwens heel erg makkelijk, de voorkant is een ander verhaal, vooral de zijkant is moeilijk aangezien deze randjes best wel klein zijn. Ook voelt hij een beetje gek aan, maar ik merk nu al dat het wat minder wordt.

Als laatste vindt ik het jammer dat de cover niet overal perfect aansluit en er dus op de hoeken kleine stukjes zijn waar geen bescherming zit en aan de rechter zijkant (voorkant) kom ik gewoon een halve centimeter te kort. allemaal heel erg zonde, maar het is nog altijd beter dan geen bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsirk
dus de afmetingen van de invisible protector kloppen gewoon niet met de afmetingen van de diamond?

en het aanbrengen.. als het misgaat (lees: scheef) kan je hem er dan makkelijk weer afhalen en een poging 2 doen?

[ Voor 37% gewijzigd door naitsirk op 09-07-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naitsirk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:27:

en het aanbrengen.. als het misgaat (lees: scheef) kan je hem er dan makkelijk weer afhalen en een poging 2 doen?
Volgens de producent wel :o

Ik heb nog een vraag. Kan ik de autolader van de HTC Touch Cruise gebruiken voor mijn TD? Zou wel handig zijn icm TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coromoto schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:36:
Ik heb wat advies nodig, maar weet niet waar ik deze vraag het beste kan stellen.

De vraag is: Touch Pro of iPhone 3G?

Ik heb nu een Nokia N80 (Symbian) en heb geen ervaring met WM of iPhoneOS.
Ik zit te twijfelen tussen deze twee.

Wat zijn de argmenten voor de Touch Pro boven de iPhone?
Dat meen je niet... da's echt te veel om op te noemen man!

Je N80i was toen der tijd ook een alleskunnertje, dus je gaat hoogstwaarschijnlijk voor de mogelijkheden, dan zou ik zeker voor de Touch Pro gaan.
Wil je alleen maar gebruiksvriendelijkheid en hierdoor tegen zeer beperkte mogelijkheden aanlopen, ga dan voor de iPhone.

Laat je niet gek maken, Apple verstaat alleen de kunst om met veel ophef iets te introduceren wat andere telefoontjes al jaren in huis hebben (op 't multi touch schermpje na dan).
De marketing is top, nu de rest nog ;), enigste pluspunt is de interface, de rest is zo simpel ;)

Komen ze met veel tromgeroffel met 3G ondersteuning, wauw..., dat hele 3G heeft je oude Nokia N80i toch ook al jaren aan boord;) voor die Amerikanen is dat misschien nieuw maar hier al zo ingeburgerd :?
En dan een camera 2MP (volgend mij dezelfde prut als in de 1e genetatie), nou zeggen MPixels niks, maar als er niet eens autofocus op een telefoontje zit zegt mij dat genoeg, jij met je N80i, weet wel wat een gemis autofocus is. (ik heb hem ook gehad ;) )
Stop er dan maar helemaal geen camera in, dit is gewoon zielig _O-

Om het makkelijk te houden, gooi ik er zomaar even wat negatieve punten v/d iPhone uit, misschien kan je er wat mee. Want in 't algemeen geldt dat wat een iPhone kan, kan een Touch Diamond /Pro zeker :) .

[iPhone 3G nadeeltjes]
-Veels te duur voor de geboden techniek.
-Je moet hem Jail Braiken wil je er nog iets zinnigs mee kunnen doen.
-Geen stereo bluetooth, voor je muziek, alleen maar bluetooth voor mono headsetjes, zo zielig dit _O-
-Geen bestanden verzenden/ontvangen met bluetooth
-Geen MMS
-Geen FM-Radio, laat staan eentje met RDS (TD/Pro wel dus!)
-Geen Video bellen (niet dat ik dat gebruikt maar toch, je oude Nokia had dat al)
-Accu niet verwisselbaar, zit vast in systeem (net zoals bij een tandenborstel/scheerapparaat),
weet je hoe duur het kost om deze te vervangen 8)7 .
-Resolutie scherm slechts 320x480.
-Schermpje is wel Multi Touch maar kan je ALLEEN maar met je vingers bedienen, werkt super gebruiksvriendelijk, maar totaal niet nauwkeurig (alleen grote vlakken), TD werkt OOK met de vinger EN nagels EN desnoods op pixelniveau met de stylus!
-Totaal afgeschermd softwaresysteem, vergelijk het maar met die certificaten-gedoe van Nokia/Symbian!, niks mag en alles moet (betalen dus;)
-Ondanks GPS op dit moment geen Navigatie mogelijk.
-Veel beperkter software aanbod dan voor Windows Mobile, waar echt van alles voor is te krijgen al dan niet warez.

De Apple/Amerikaanse markt op mobieltjes gebied loopt gewoon jaren achter t.o.v. de Europese markt en wij lopen weer jaren achter op de Aziatische markt.

En voor iPhone problemen moet je o.a. HIER zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coromoto schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:37:
[...]
De beslissing zal ik zelf moeten nemen, ik wil alleen andere / betere argumenten of criteria proberen boven water te krijgen.

Alvast bedankt! _/-\o_
Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen. Een voordeel van de Diamond vind ik de afmetingen. De Iphone vind ik eerlijk gezegd iets te groot.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:40:
[...]
Dat meen je niet... da's echt te veel om op te noemen man!

...heel verhaal...

En voor iPhone problemen moet je o.a. HIER zijn.
Dit maakt voor mij de keuze weer wat makelijker, alleen het abo wat je bij de Iphone krijgt is echt top!
Mischien neem ik hem toch wel. verkoop ik de Iphone en haal voor dat geld de Diamond. Heb ik toch een mooi (data)abonnementje (2048/384 Kbps).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
iemand de TouchFlo3D editor/tweaker al gespot?

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=97996&d=1215566314

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=97994&d=121556630

Hier te vinden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=405749

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 09-07-2008 12:56 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:21
[...]

Ik wil juist de voordelen van de HTC over de Apple weten. Of de minpunten indien bij jullie bekend.

• Videobellen
  • Schermresolutie
  • Internet browser en compatibiliteit met o.a. flash sites (N80 laat hier nu steken vallen)
  • Software / firmware support van leverancier, ook maanden / jaren na uitkomen opvolgers
Nou heb ik ondertussen op gsmhelpdesk.nl een vergelijkingstabel gemaakt met de features, maar wat zo'n tabel niet laat zien is hoe het nou in het echt werkt. Ook het t.net review heeft enigszins geholpen met de informatiehonger, evenals het 30 minuten lange demofilmpje van Apple.

Maar toch blijft het moeilijk. Wat zijn de andere aspecten waar ik nu niet naar kijk terwijl dat wel zou moeten, welke andere argumenten kunnen jullie verzinnen om de Touch Pro kant op te gaan en niet de iPhone kant? Nogmaals, ik ken WM niet (WinCE uit 2000 is het laatste wat ik ken) en iPhoneOS ook niet.

Alvast bedankt! _/-\o_
Nou ook ik vind de vraag htc of iphone erg moeilijk.

Ik heb reeds 2jaar een htc p3300 die veel weg heeft van de p3700. Toestel bevalt me uitstekend mits je er niet te veel opzet aan programma's want het interne geheugen zit zo vol. Maar zo uit de doos genomen en alleen batterystatus erop om te overclocken werkt ie perfect.

Nu lees ik een aantal weken deze topics en je word er gewoon depressief van als je leest wat de diamonds allemaal mankeren en hoeveel je er aan moet flashen en knutselen wil ie een beetje bruikbaar zijn! Ik heb het idee dat het een beetje een telefoon is waarmee htc wil laten zien wat ze kunnen en dat blijkt in praktijk allemaal matig te werken. Ik gebruik nu een eindje WM6 en dat werkt gewoon erg goed voor het geen ik er mee doe. De agenda is prima voor me, synchroniseren gaat perfect enz enz Ik ben bang dat als ik naar de p3700 toe ga binnenkort ik toch een flinke klap in mn gezicht ga krijgen en dat hij dus zwaar tegenvalt. Zo's dure telefoon moet gewoon perfect zijn. Na een aantal jaar moet HTC toch wel door hebben hoe ze een telefoon moeten maken en hoe deze getest moet worden voor deze in het wild los gelaten word. Nu blijkt dat HTC zn werk sleecht gedaan heeft en achteraf met diverse roms de boel probeert te herstellen.

Als ik de iphone topics doorlees dan is het een heel ander verhaal, geen gezever, geen 87 registery hacks om iets voor elkaar te krijgen. Het werkt gewoon en zelfs zo goed dat men er nu al voor in de rij gaat liggen. Ook ik zou deze telefoon dus veel liever nemen op basis van wat ik de afgelopen weken heb gelezen dan de P3700. Ware het niet dat ik op mn pc's windows heb en daar graag een windows telefoon naast leg ipv de concurrent. Wat ik nog veel erger vind is dat er nog geen goede navigatie is op de iphone. Ik gebruik de navigatie dagelijks en vind het fijn geen losse tomtom nodig te hebben.

conclusie:
bij de iphone loopt het soepel en geweldig, zijn perfecte abb's van tmobile in mijn ogen wat goedkoper is dan een HTC over 2 jaar gerekend maar heb ik geen navigatie wat ik echt heel belangrijk vind.

Bij de HTC is het een zootje. Ja ik heb navigatie en een nagenoeg gelijke telefoon als nu met zelfs wat meer opslag maar wat een kommer en kwel ik hier allemaal lees..............
Sommige doen het zelfs overkomen alsof je wat haperingen hier en daar bij zo'n telefoon maar voor lief moet nemen. Nou we leven in 2008 en ik ben van mening dat een telefoon out of the box gewoon perfect moet werken. Snel...............niet even nadenken dus bij elke handeling. Een telefoon mag niet uitvallen als het warm is en je tomtom gebruikt. Dan is er gewoon iets echt mis!

Maarja wat moet ik nu? Ik heb gelukkig nog tot 1e week september voor ik ga verlengen en kan beide partijen nog even volgen, we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
mensen ik heb m'n Google Agenda - Agenda op m'n TD SYNC perfect lopen nu!!

met proggie: http://www.freewarepocket...ad-activegcsync-v1-0.html

werkt prima en kan ook auto syncen in de gratis variant! (dat miste ik in alle andere varianten, moest je allemaal voor dokken en google calendar sync lukte me niet)

dus, maar ik vraag me nog 1 ding af, heeft Windows Mobile ook een "startup" mapje, dat progs automatisch worden opgestart?

Edit: heeft gewoon mapje :D never mind dus!

lekker tweake :9 :9

[ Voor 7% gewijzigd door bob.ross op 09-07-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

• Videobellen
  • Schermresolutie

Alvast bedankt! _/-\o_
Als ik heel eerlijk ben zou ik het volgende tegen je zeggen:

- Hou je van Tweaken/Programma's installeren/Prutsen, neem dan de Diamond.
- Wil je een mobiel die gewoon werkt en doet wat hij moet doen op een prettige manier, neem dan de iPhone.

Ik heb met veel HTC's al gewerkt en heb ook met de iPhone mogen spelen en ik vind ze beiden mooi, maar voor een "leek" zou ik zeggen, joh, neem lekker de iPhone en geniet van de dingen die hij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Videobellen
  • Schermresolutie
Ik heb ze beide, dus ik kan de verschillen redelijk goed naast elkaar vergelijken ;)

1 - Video bellen zit er op de iPhone niet in. (Is persoonlijk, maar ik heb het ooit 1 keer gebruikt)
2 - Schermresolutie van de Diamond is hoger, maar de afmeting is kleiner.
Persoonlijk vindt ik de iPhone prettiger (rustiger) kijken.
3 - Qua internet browser is de iPhone heer en meester, alleen Flash zit er (nog) niet op.
Op de Diamond heeft HTC samen met Opera een browser ontwikkeld met "iPhone trekjes"
Zoals je hier kunt lezen werkt dat niet optimaal, velen gebruiken zelf weer IE op de Diamond.
Dit terwijl men eerst juist van IE af wilde op WM toestellen (lees maar in topics van oude modellen)
4 - Ook qua snelheid is iPhone heer en meester, niet te vergelijken.
5 - De nieuwe iPhone heeft een app.store. Hierin kun je allerhande software vinden en installen.
Deze software is van externe ontwikkelaars en zal per bedrijf verschillen in ondersteuning.
Ga er wel van uit dat Apple hoge eisen stelt aan de ontwikkelaars/aanbieders.
Voor de Firmware hoef je je geen zorgen te maken. De "oude" iPhone heeft diverse FW upgrades gehad en zelfs de nieuwe 2.0 software is beschikbaar (gratis) voor de oude iPhone.
6 - Geheugen is niet uitbreidbaar op de iPhone, 8Gb of 16Gb is waar je het mee moet doen.
De Touch Pro heeft wel een microSD slot.

Gezien je eerste 3 punten valt de iPhone in principe af voor je, de vraag is echter hoe zwaar deze punten wegen voor je. Als de andere punten meer prioriteit hebben kun je het wel overwegen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik de Diamond alleen nog maar als Tomtom gebruik,
de iPhone zit 24/7 niet verder dan 1 meter van me verwijderd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik jammer vind is de navigatie van de iphone, die is er niet, dit vind ik ook een nadeel van de viewty, daar is de htc toch weer een stuk beter in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:18:
[...]

De onscreen keyboard ontneemt in bepaalde situaties het zicht aan delen van de tekst op een pagina waarbij het onmogelijk is om naar de tekst te scrollen. De enige oplossing is dan om de keyboard tijdelijk te minimaliseren. HTC zou dit op kunnen lossen door de keyboard onder de pagina te plaatsen zodat je naar beneden kunt scrollen in plaats van deze over de pagina heen te leggen.
Tja dan moet je ook even een andere invoermethode kiezen (zijn er zat), dus een plat toetsenbord layoutje bijvoorbeeld.
Het is maar net hoe ze een zo'n programmatje gemaakt hebben, programmaatje kan niet ruiken welke layout jij op dat moment gebruikt!
Met name de oudere progjes (voor WM5 enz.) worden nog wel eens overlapt als je ergens wat moet invoeren, dus dan gewoon een andere layout kiezen, toch niet zo moeilijk.
In de vorige versie's van WM zaten ook niet van die grote Layouts, vandaar!

Nog wat kleine 'bugs':
  • [quote]
  • led knippert hooguit een uur na gemiste oproep en ontvangen bericht (hier voorgestelde register-aanpassing werkt helaas niet goed)
  • [/quote] En dat noem jij Bugs :? Ik noem het innoviteit ;) Vind je het gek, 1 uur is toch lang genoeg, denk nou na, LEDjes gebruiken behoorlijk wat energie in verhouding met andere componenten, dus zouden ze dat nou niet hebben gedaan om de accu te besparen! [quote]
  • telefoonapplicatie reageert ietwat traag bij binnenkomende oproep
  • [/quote] Ach wat is ietwat traag :? Ik heb géén aparte profiel-software/antwoordapparaat-softwareen/of blacklist-software geïnstalleerd, maar: Als ik bel van mijn oude mobieltje(KPN) naar de TD(T-Mobile) en in mijn oude mobieltje(KPN) hoor ik hem 1x keer overgaan, gelijktijdig floept dan meteen de LED aan op de TD, bij de 2e keer overgaan v/h KPN mobieltje hoor ik meteen de beltoon op de TD. Is mee te leven toch ;)
Het zou leuk zijn als HTC ook een touchflo-schil om outlook heen zou bouwen. Desnoods kijken ze dat van Apple af. :p
Leuk wel ja, maar helaas is Outlook onderdeel van WM en dus van Microsoft en niet van HTC, dus dat dat er via de officiële weg komt lijkt mij vrijwel uitgesloten.
Als HTC nou zelf een eigen besturingssysteem had gemaakt (netzo als Apple voor de iPhone), dan zou het geen probleem zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57

reaL_G

G

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:37:
[...]

Volgens de producent wel :o

Ik heb nog een vraag. Kan ik de autolader van de HTC Touch Cruise gebruiken voor mijn TD? Zou wel handig zijn icm TT.
ja die is gewoon bruikbaar

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:10:
wat ik jammer vind is de navigatie van de iphone, die is er niet, dit vind ik ook een nadeel van de viewty, daar is de htc toch weer een stuk beter in
Ja dat wel, maar dat heeft in principe niks met HTC zelf te maken, maar meer met besturingssysteem van Windows Mobile.
Dit is in principe een open systeem, iedereen kan er voor programmeren.
Vandaar dat HTC gewoon er een mooie plugin voor heeft gemaakt, maar de basis is Windows Mobile v6.1.

Apple/iPhone hebben zelf hun eigen besturingssysteem gemaakt en willen hiervoor natuurlijk geld zien en dus is het volledig dichtgetimmerd voor derden.
Dus als je er voor wilt programmeren moet je betalen en per applicatie willen ze ook nog een deel opstrijken 8)7
Vroeg of laat zou er dus heus wel een navigatie-applicatie voor komen, als er veel iPhones verkocht worden versneld dat alleen maar, kwestie van tijd lijkt mij
.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de FAQ door voordat je je vraag stelt. Vragen over waar je bepaalde ROMs kunt downloaden willen we niet zien. Vragen over levertijden mogen in dit topic.

Berichten of het een of twee topics moeten zijn, die horen in Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic.