Mijn ervaringen van één week HTC Touch Diamond (overgestapt van de HTC P3300 dus daar vergelijk ik hem dan ook mee):
- batterij is zoals door velen al gezegd vrij snel leeg wat enigszins te verwachten is bij zo´n platte telefoon/accu maar toch onhandig;
- uiterlijk van de telefoon is erg fraai en dun dus gemakkelijk mee te nemen;
- TouchFlo interface is erg mooi, niet supersnel maar werkt tot op heden zonder haperen;
- ik heb Route 66 geinstalleerd, werkt vlot (wel even wennen als je TomTom gewend bent) maar het volume is volstrekt onvoldoende want de instructies hoor je niet of nauwelijks als je rijdt. Heeft iemand ervaringen met TomTom op de Diamond? Is het volume daarbij beter?
Ik hoop dat dat nog op een of andere manier te fixen is (suggesties??), wellicht met een carkit met speaker?;
- fotocamera is alleen te gebruiken bij daglicht zoals vrijwel alle telefooncamera´s;
- telefoon wordt erg warm aan de onderkant bij gebruik, schijnt de processor te zijn. Wellicht ook een gevolg van het feit dat de telefoon vrij plat is;
- nog geen ervaring met MP3´s, schijnt via Windows Media Player 11 te moeten verlopen om ook de album art over te brengen. Ik hou zelf meer van ´drag and drop´.
Samengevat: voor particulier gebruik is dit een mooie telefoon met veel opties. Groot nadeel is dat de batterij snel leeg is en navigatie vooralsnog niet goed bruikbaar is vanwege het feit dat je de stem onderweg niet hoort. Door deze nadelen zou ik hem voor zakelijk gebruik niet aanraden.
Nog een vraag:
Ik heb nog ROM 1.35NL en wil een dezer dagen upgraden naar 1.37NL (gevonden op de HTC site): ben ik dan alle geinstalleerde software (zoals Route 66) kwijt? Als dat zo is ben ik niet blij want het installeren van Route 66 kostte wat moeite.