Ook van een nieuweling hier maar eens de ervaringen na maar liefst 4 dagen gebruik:
Een keurig verpakt toestelletje; beetje te trendy voor mij misschien die verpakking want net als bij andere zaken in t leven gaat t mij er voornamelijk om wat er IN de verpakking zit!
Redelijk mooi toestel, goed formaat wat mij lekker in de hand ligt maar nog belangrijker, lekker in de broekzak zit!
Knoppen zijn even wennen, maar na een paar dagen gebruik ben ik er redelijk aan gewend. Ik ben niet iemand van gebruiksaanwijzingen omdat ze vaak incompleet zijn, slecht uit het Chinees/ Taiwanees naar t Nederlands zijn vertaald en vaak verre van compleet of zelfs onjuist zijn. Een goed toestel heeft mijn inziens geen gebruiksaanwijzing nodig.
Gebruik toestel:
Het gebruik wijst zich voor mij vanzelf. De uitgeleverde rom (1.37NL) was al up to date en WM kent niet echt geheimen meer voor mij. Direct aan de slag dus.
TomTom7 zonder enig probleem geinstalleerd: draait goed, zonder het walgelijke hulpprogramma vrijwel direct een fix en snelle berekening van routes ( Benelux ). Wel heb ik voor in de auto nog een Mio550 voor navigatie met speaker/versterker omdat ik het geluid van de Diamond te zacht vind.
Telefoon: Kraakhelder bij goede dekking, maar............zodra de dekking wat minder is gaat de zaak al snel mis! En helaas bij mij vandaag écht mis.
Een signaalsterkte indicator zegt mij weinig; deze worden softwarematig zo makkelijk gemanipuleerd dat je er niet altijd eerlijk wijs van kan worden. Maar wanneer je wel kan bellen en wanneer niet met andere toestellen op dezelfde provider zegt mij meer.
De Diamond liet het in wat slechtere omstandigheden écht afweten, waar mijn Nokia 5300 en Sony W910 nog gewoon zonder enig haperen doorgingen op het T-Mobile netwerk!
Het meest storen vond ik nog dat vandaag na geen signaalsterkte meer te hebben op de Diamond deze ook niet meer signaal terug kreeg! Hij bleef 'netwerk zoeken'. Ook na handmatig een netwerk willen selecteren ging de zaak mis. Hij kon eenvoudig geen netwerken meer vinden ( helemaal niets meer, ook geen KPN en de rest die op locatie daar beresterk aanwezig zijn!), niets dus! Wat mij betreft wordt het voor HTC heel snel tijd dat men daar eens de Radio-Rom gaat updaten als dit de oplossing is. Hopen dat de radio-chip wel goed genoeg is en dat een update gaat voldoen.
De 1.37 rom blijkt bij mij stabiel genoeg: ik draai geen gekke dingen maar slechts waar de telefoon voor mij voor is bedoeld. Ik bel ermee ( als die het doet ), ik beheer mijn agenda er mee, reken routes voor ivm reistijd, gebruik de calculator, en de browser om op Inet noodzakelijke gegevens te kunnen bekijken en belangrijkst, ontvang mail van mijn klanten direct.
De agenda is ideaal icm een google-calendar acount. Deze icm Gmobilesync maken dat ik alle nieuwe afspraken onderweg, maar ook achter de pc kan invoeren wat er voor zorgt dat ik altijd op de hoogte ben van alle afspraken. De afspraken komen na synchronisatie gewoon in je agenda van je WM 6.1 dus geen gezeur met browsers online!
Er zijn een heleboel tweaks voor dit toestel zoals in de start-topic, maar naar mijn idee werkt een belangrijk deel niet (meer) op de nieuwe 1.37Rom. Misschien voor hen die weten welke wel en niet werken dit kunnen bundelen zodat de start-topic aangepast kan worden met wél en niet werkende aanpassingen binnen welke Rom?