Na een aantal maanden speculeren in HTC Polaris topic is eindelijk de echte naam bekend van de HTC Polaris. Deze telefoon/PDA is in november 2007 gepresenteerd. Het is de derde variant in de HTC Touch serie, welke begon in Juni 2007, met de HTC Touch. Daarna is de Touch Dual op de markt gekomen, die als extra een uitschuifbaar toetsenbord bied. Deel 1: HTC Touch Cruise - Deel 1 Deel 2: HTC Touch Cruise - Deel 2 Deel 3: HTC Touch Cruise - Deel 3 De Touch Cruise, waar dit topic om draait, bevat bovenop de gewone HTC Touch een aantal voordelen: + Ingebouwde GPS ontvanger + FM Stereo radio + 3.0 Megapixels camera Mocht je zelf nog toevoegingen hebben voor dit topic kan je mij DM’en of mailen naar: N.b.: Dit topic is opgedeeld in 2 delen. Een deel is het standaard deel (praten over hoe jij je Touch Cruise helemaal naar jouw wensen kan tweaken) en een deel over de fabricage fouten van de Touch Cruise. Er schijnen een aantal 'maandag morgen' modellen te zijn verstuurd. Denk jij dat je één van deze modellen hebt, kan je dat kwijt in Het HTC Touch Cruise Problemen Topic |

Indeling Topic Foto’s Specificaties Programma’s Toetsenbord Accessoires Tweaks and Tricks FAQ Reviews Links Afsluiting |

|

Onder dit kopje zet ik een aantal programma’s neer die handig zijn om te gebruiken in combinatie met de HTC Touch Cruise. Niet alle programma’s zijn freeware. Als dit niet het geval is zal ik dit erbij zetten.
|

Omdat er best veel vragen kwamen over het toetsenbord van de Touch Cruise, heb ik er maar een apart onderdeel van gemaakt. De Touch Cruise onderscheid zich vooral van de TyTN II door het toetsenbord. Een reden om voor de TyTN II te gaan, in plaats van de Cruise, is omdat mensen bang zijn dat ze niet on-screen kunnen typen. Ze kiezen dus voor het extra formaat en gewicht van het toetsenbordje, omdat ze bang zijn dat het typen moeilijker gaat. Ik, en vele ander Cruise bezitters, hebben daar in ieder geval geen last van. Om het bovenstaande meer kracht bij te zetten, heb ik een plaatje bijgevoegd van de mogelijke toetsenborden die de Touch Cruise bevat. Deze kan je zelf selecteren. Hieronder zie je de standaard bijgeleverde toetsenborden van de Cruise. Deze zijn juist vinger-vriendelijk gemaakt, om het Touch-element terug te laten komen: ![]() Hiernaast is de kracht van Windows Mobile natuurlijk dat je zelf je voorkeur kan installeren. Zo zijn er op het internet nog talloze toetsenborden verkrijgbaar: handschrift herkenning Met dank aan Secretaris. Deze zit op de Touch Cruise UK versie standaard bijgeleverd, maar niet op de NL versie. Je schrijft met je pennetje de tekst (losse letters) in het vlak, en het komt in de vorm van letters op je scherm. Als je het eenmaal onder de knie hebt, ‘schrijf’ je even snel een smsje als dat je een echte memo schrijft. PocketCM ![]() Een hartstikke mooi toetsenbord wat veel mensen gebruiken. Helemaal in Touchstijl en er is een Nederlands woordenboek voor beschikbaar. Goed te doen met je vingers aangezien de plek waar je je vinger van het scherm haalt als de toetsaanslag wordt gezien. Dit toetsenbord is nog in de Beta en wordt vaak geupdate, vandaar dat Chris.nl de moeite neemt om ons telkens op de hoogte te houden van de vorderingen. Hier kan je meer lezen over Pocket CM en hier kan je de nieuwste Nederlandse versie (v0.14) downloaden. Pieth heeft ook een aangepaste versie gemaakt, die er zo uitziet: ![]() ![]() Deze is HIER te downloaden (De originele PocketCM niet installeren) Opties die geselecteerd moeten zijn bij dit toetsenbord: Keyboard layout: Dutch TouchXLDeluxe Keyboard skin: TouchXL En nog 3… Dan nog drie random toetsenborden die er allemaal best oké uitzien en ook goed werken. Misschien zit er één tussen die jij te gek vindt, dus ik zou zeggen, probeer ze allemaal! |

HTC Audio Adapter - 3.5mm - with stereo headset Met de HTC Audio Adapter kunt u ieder hoofdtelefoon met een 3,5 mm op uw HTC aansluiten. Steek de adapter in de ExtUSB-aansluiting van uw HTC en plug uw hoofdtelefoon in het verloopstukje. HTC Bluetooth A2DP Headset Met deze originele HTC Bluetooth A2DP Headset luistert u draadloos naar al uw favoriete muziek in hi-fi stereo kwaliteit, terwijl u op hetzelfde moment handsfree bereikbaar blijft. Zodra er een gesprek binnenkomt wordt de muziek gepauzeerd, zodat u zelf kunt beslissen of u het gesprek aanneemt of met de muziek verder gaat. De headset is geschikt voor de HTC TyTN, HTC MTeoR, HTC S620, HTC S310, HTC P3300, HTC P3600, HTC P4350, Qtek 8310, Qtek 8500, Qtek 9000, Qtek 9100 en elk ander toestel welke voorzien is van Bluetooth A2DP. Dankzij de standaard 3,5 mm stereo jackplug kunt u uw favoriete koptelefoon gebruiken. De HTC Bluetooth A2DP Headset staat garant voor 6 uur muziek (ook 6 uur spreektijd) en staat 150 uur standby. De headset ondersteunt de volgende functies:
HTC Wired Remote Control (black) Met de HTC Wired Remote Control heeft u al uw belangrijke functies binnen handbereik, zelfs met de telefoon in uw broekzak. Deze remote control heeft volumeknoppen, toetsen voor het afspelen van uw multimedia en knoppen voor het aannemen en weigeren van gesprekken. Met de stevige clip hangt u hem stijlvol weg aan uw kleding. De ingebouwde microfoon zorgt ervoor dat u ook handsfree kunt bellen. Geen HTC headsets meer verplicht, u heeft nu alle keus. Steek uw favoriete headset met standaard 3,5 mm jack aansluiting in deze afstandbediening. Deze remote control versterkt ook uw FM-radiosignaal. HTC Car Charger Houdt uw PDA ook onderweg op spanning met deze originele HTC autolader. Deze autolader past op een standaard 12V-sigarettenaansteker. Brodit Active Holder De Brodit active holder geeft uw HTC Touch Cruise P3650 een eigen plekje in uw auto. Zo heeft u hem veilig en gemakkelijk onder handbereik. Deze houder is op maat gemaakt en sluit naadloos aan bij uw PDA. Door zijn draaivoet is uw toestel flexibel te positioneren. Draaien en kantelen kan gewoon met het toestel in de houder, uitnemen is niet nodig. Open of dicht, horizontaal of verticaal: uw toestel hangt zo altijd optimaal. Deze actieve houder wordt geleverd met een 12/24V lader en houdt uw accu onderweg op spanning. Plug de connector in uw PDA en u heeft altijd de volle lading. De Brodit active holder dient u te monteren op een ProClip-montagevoet. Er is ook een manier om de ProClip-montagevoet niet te hoeven kopen, voor rond de €4,- Hoe? Koop bij een autoshop/euroshop één van die opzetstukjes die je op een ventilatiegat kan klikken, deze moet je even bijwerken en voila je bent klaar. Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe het moet. Brodit Passive Holder De Brodit passive holder geeft uw HTC Touch Cruise P3650 een eigen plekje in uw auto. Zo heeft u hem veilig en gemakkelijk binnen handbereik. Deze houder is op maat gemaakt en sluit naadloos aan bij uw PDA. Door zijn draaivoet is uw toestel flexibel te positioneren. Bovendien kunt u de smartphone door de uitsparing nog opladen met een autolader. HR Richter PDA Houder II De HR Richter PDA Houder II omvat alles wat u nodig heeft om uw toestel in uw auto te bevestigen. U plaatst hem op een harde ondergrond of voorruit en met de flexibele zwanenhals stelt u uw optimale kijkhoek in. Uw apparaat zit muurvast en altijd onder handbereik. Met een druk op de knop schiet de houder open. Plaats vervolgens uw apparaat en schuif de zijkanten van de houder naar elkaar toe tot deze vast klikt. De houder is los te koppelen van de zwanenhals en daarmee ook compatible met andere bevestigingsmaterialen. Veripart Screenprotector De Veripart Screenprotector HTC P3650 Touch Cruise beschermt het display van uw toestel tegen vuil en krassen. Ook vermindert het reflectie door de 'anti-glare' laag. De Veripart Screenprotector is afwasbaar en zal na het wassen nog even goed plakken zodat u hem opnieuw kunt gebruiken. De Screenprotector gaat dus erg lang mee. U brengt de Screenprotector gemakkelijk en zonder luchtbellen aan. Deze gaat over het gehele scherm, en heeft alléén een uitsparing voor de microfoon (en daarboven), niet voor de camera Brando Ultra Clear screenprotector ![]() Deze screenprotector heeft een geavanceerd anti-kras oppervlak en biedt perfecte bescherming voor uw touchscreen. De Ultra Clear Screen Protector zorgt ervoor dat de originele kleuren van het scherm worden behouden. De Ultra Clear Screen Protector is afwasbaar en opnieuw bruikbaar. Zelfs na een wasbeurt zal deze nog even goed plakken. Het aanbrengen van de Screenprotector gaat zeer gemakkelijk, luchtbellen behoren tot het verleden. Deze gaat over het gehele scherm, en heeft een uitsparing voor zowel de microfoon als voor de camera. Dit is een uitgesneden vlak. |

Hier worden allemaal tweaks uitgelegd, hoe je de Touch Cruise helemaal aan jouw stijl aan kan passen. Ik heb ze bijna allemaal van het Polaris Tweaks & Tricks topic gehaald (hulde aan Mahmood!). Dit zijn de meest voorkomende tweaks. Als je er meer wilt, moet je in dat topic op pagina 1, 19 en 44 zoeken. Let op! Voor veel tweaks in dit onderdeel heb je een registry editor nodig. Zelf gebruik ik PHM Registry Editor (freeware), maar er zijn zat andere. Zoek maar rond wat je zelf het fijnst vind werken. Het verschil in Registry Editor zit bijvoorbeeld in de manier van opzoeken. In sommige Editors werk je met [HKLM], maar dit is hetzelfde als [HKEY_LOCAL_MACHINE]. Kijk dus niet vreemd op als sommige anders uitgelegd zijn. Ook bestaat er een programmaatje genaamd Kaisertweak, met ingebouwde tweaks. Zoals de naam al doet vermoeden moet je dit niet op de Touch Cruise installeren. Dit programmaatje is speciaal gemaakt voor de Kaiser, oftwel de TyTN II. Er zijn al aardig wat die een hard reset hebben moeten uitvoeren door deze tweak. n.b. Als je hieronder geen codes ziet, klik dan op het pijltje van de eerste tweak 6 tabs op je HTC home scherm
Nederlandse xT9 cab:
Aanpassen auto-aanvullen
Aanzetten GPS Photo
Snellere TouchFlo
Gevoeligere TouchFlo
Veranderen van image directory bij het maken van foto's
Datum notificatie veranderen
Scherm aan laten staan tijdens bellen
Tips om de snelheid op te voeren
Officiële HTC foto fix
De threaded SMS functie uit schakelen bij WM 6.1 (met dank aan Bogey Dope)
|

![]()
![]()
![]()
![]() (met dank aan Pinobigbird en WFvN )
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() (met dank aan jbr)
|

Hierbij wil ik iedereen bedanken die ervoor gezorgd heeft dat dit topic bestaansrecht heeft en mij nu nog steeds dagelijks tips geven. Met name bedank ik natuurlijk J0YR1D3R, die de eerste 2 topics aangemaakt heeft en RIRE, die de plaatjes van dit topic host. En ik wil natuurlijk HTC bedanken voor het maken van deze telefoon, m’n ouders, voor het maken van mij, zodat ik aandacht kon besteden aan dit topic etc. etc. etc. Geniet in ieder geval van dit topic! En bedenk, ik ben ook een mens. Als er onjuistheden in staan of als er iets mist, DM me of stuur mij een mailtje. Dan probeer ik er zo snel mogelijk wat aan te doen. En kijk vooral niet hoe ik dit topic in elkaar gezet heb, ik begrijp er zelf ook niks meer van! Daarom gaat mijn dank ook vooral uit naar Muthas, voor het opzetten van het HTC Touch topic en naar DjWannaB2002, voor het opzetten van het HTC p3300 topic, waar ik schaamteloos heel veel layout-trucjes van gejat heb. Alle tips, tweaks etc. in dit topic doe je op eigen risico. Voorzichtigheid is vereist, en doe het alleen wanneer je weet waar je mee bezig bent. Ik houd mij niet aansprakelijk wanneer er iets fout gaat. /me N.b. Houd het allemaal binnen de regels van het forum. Het topic gaat namelijk over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet. Als je Touch Cruise kuren begint te krijgen, verwijs ik je graag naar Het HTC Touch Cruise Problemen Topic Als we ons allemaal hieraan gaan houden, kunnen we allemaal nog lang van dit topic genieten |
[ Voor 3% gewijzigd door brrrt op 30-07-2008 19:45 ]