![]() HTC Touch Cruise ![]() | ||||||
Inleiding Na een aantal maanden speculeren in HTC Polaris topic is eindelijk de echte naam bekend van de HTC Polaris. Deze telefoon/PDA is in november 2007 gepresenteerd. Het is de derde variant in de HTC Touch serie, welke begon in Juni 2007, met de HTC Touch. Daarna is de Touch Dual op de markt gekomen, die als extra een uitschuifbaar toetsenbord bied. Deel 1: HTC Touch Cruise - Deel 1 De Touch Cruise, waar dit topic om draait, bevat bovenop de gewone HTC Touch een aantal voordelen: + Ingebouwde GPS ontvanger + FM Stereo radio + 3.0 Megapixels camera | ||||||
![]() | ||||||
Foto's door tweakers: • Foto's door tzeun • Nog meer foto's door tzeun • Foto's door Entity Hieronder een aantal foto's uit de press release, klikbaar voor very high res: Er zijn geen vragen meer omtrent de leverbare kleuren. Er zijn winkels die een Silver versie op hun site hebben staan, maar er zijn ook zwarte? Hieronder een vergelijk (beiden klikbaar). De zwarte is gek genoeg degene die altijd uitgeleverd wordt! Deze versie lijkt het meest op degene die uitgeleverd wordt momenteel: ![]() Filmpjes: | ||||||
![]() | ||||||
Afmetingen: • Lengte: 110 mm • Breedte: 58 mm • Diepte: 16 mm Gewicht: • Gewicht: 130 gram met standaardbatterij OS: • Platform: Microsoft Windows Mobile 6.0 Systeem Specificaties: • Processor Type: Qualcomm 7200 Chip • Processor Snelheid: 400 MHz • Geheugen (ROM/RAM): 256 MB/128 MB • Micro-SD Slot Beeldscherm: • Type beeldscherm: Transflective LCD, Touch sensitive • Resolutie: 240 x 320 pixels (QVGA) • Aantal kleuren: 64k • Formaat: 7,1 cm diagonaal (2.8") • TouchFLO UI Camera: • Type sensor: CMOS • Resolutie: 3.0 MegaPixels Connectiviteit: • Netwerk: • GSM: Quad-band GSM (850/900/1800/1900 MHz • HSDPA (Tri-band 850, 1900, 2100 MHz): Tot 384kbps upload en 3.6Mbps download • UMTS (Tri-band 850, 1900, 2100 MHz): Tot 384kbps upload en download • GPRS: Multi-slot class 10 • WiFi/WLAN: 802.11b/g • Bluetooth: v2.0 A2DP Stereo • GPS: GPS antenne connector • FM Radio Batterij: • Batterij: nnb mAh Li-ion, verwisselbaar & oplaadbaar • Gesprekstijd: ~ 7 uur, standby-tijd: 400 uur Software • TomTom navigatie-software wordt geleverd met een stadskaart of de optie voor alle kaarten van West-Europa. Hoe dit nou werkt legt Harmsen hier uit:
| ||||||
![]() | ||||||
• Officiele site van HTC • Officiele HTC Touch website • Fotolibrary HTC • Pressrelease Touch Cruise • Productpagina HTC Cruise • Presentatie te vinden met de specs van de MSM7200 (3 MB) • Nog een presentatie (0,5MB) Reviews Door websites: • Review bij Smape (vroegere mobile-review • Gebruikersreview op Pocketinfo.nl • Review bij Coolsmartphone • Review bij Mobile88 • Review bij Pocketpcitalia Door gebruikers: • Mini-review door Ancket • Mini-review door kibber • Mini-review door RetepV • Mini-review door Bogey Dope • Mini-review door PiNo.nl • Mini-review door RaptorRVL • Mini-review door jeroen210 • Mini-review door Eagle99 • Mini-review door Stephan Oudmaijer • Review (uitgebreid) door tzeun • User Survey op tweakers.net door Entity • Wat handige links door EWK • Handige links/programma's door Bogey Dope • Reviews bij PDAShop.nl | ||||||
![]() | ||||||
In dit gedeelte zullen diverse handige tips en trucks uitgelegd worden. Deze komen grotendeels overeen met de tips en trucs uit het HTC Touch topic. Tevens, omdat de hardware overeenkomt met de TyTN II is een kijkje in het HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III) deel 6 ook de moeite waard. • Hoe verwijder ik dingen uit mijn Launcher? Gewoon op het kruisje drukken en dan op het programma icon klikken. • Hoe meet ik het stroomverbruik van mijn Touch Cruise? (met dank aan Pinobigbird) acbPowerMeter (freeware) eens. Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar het lijkt erop dat het doet wat het zegt. ![]() • Handleiding (Engels) http://www.htc.com/suppor...is_HTC_English_Manual.pdf • Nederlandse xT9 cab: http://forum.xda-develope...hp?p=1672823&postcount=44 Je moet wel even bij de opties aangeven dat je language 'Dutch' is. (kun je vinden: Start -> Settings -> Input -> *selecteer als input method 'Touch Keyboard'* -> Options -> Language: Dutch) • Aanpassen auto-aanvullen Hier staat dat het aanpassen van enkele registry waarden al voldoende is voor Nederlandse auto-aanvullen te gebruiken, omdat de Nederlandse taal-bestanden al aanwezig zijn op de telefoon: code:
• Aanzetten GPS Photo? Voor het activeren van GPS photo de volgende stappen nemen:
Met de volgende registry 'tweaks' kan je het instellen: (bron: KaiserTweak XML van BoomSmurf) Snel slapen code:
Schakel dit in ("1") of uit ("0") om het apparaat snel in slaapmodus te krijgen wanneer een telefoongesprek binnenkomt. Wanneer dit uitgeschakeld staat zijn je energie en licht instellingen nog steeds van toepassing! Slaapmodus code:
Sta toe ("1") of verbied ("0") dat het apparaat in een slaapmodus gaat tijdens een telefoongesprek. Bij de optie verbieden zal automatisch "snel slapen" ook niet ingeschakeld worden • Toch filmpjes kijken op je Touch Cruise? Kijk eens hier: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs | ||||||
![]() HTC Audio Adapter - 3.5mm - with stereo headset Met de HTC Audio Adapter kunt u ieder hoofdtelefoon met een 3,5 mm op uw HTC aansluiten. Steek de adapter in de ExtUSB-aansluiting van uw HTC en plug uw hoofdtelefoon in het verloopstukje. HTC Bluetooth A2DP Headset Met deze originele HTC Bluetooth A2DP Headset luistert u draadloos naar al uw favoriete muziek in hi-fi stereo kwaliteit, terwijl u op hetzelfde moment handsfree bereikbaar blijft. Zodra er een gesprek binnenkomt wordt de muziek gepauzeerd, zodat u zelf kunt beslissen of u het gesprek aanneemt of met de muziek verder gaat. De headset is geschikt voor de HTC TyTN, HTC MTeoR, HTC S620, HTC S310, HTC P3300, HTC P3600, HTC P4350, Qtek 8310, Qtek 8500, Qtek 9000, Qtek 9100 en elk ander toestel welke voorzien is van Bluetooth A2DP. Dankzij de standaard 3,5 mm stereo jackplug kunt u uw favoriete koptelefoon gebruiken. De HTC Bluetooth A2DP Headset staat garant voor 6 uur muziek (ook 6 uur spreektijd) en staat 150 uur standby. De headset ondersteunt de volgende functies:
Houdt uw PDA ook onderweg op spanning met deze originele HTC autolader. Deze autolader past op een standaard 12V-sigarettenaansteker. HTC Wired Remote Control (black) Met de HTC Wired Remote Control heeft u al uw belangrijke functies binnen handbereik, zelfs met de telefoon in uw broekzak. Deze remote control heeft volumeknoppen, toetsen voor het afspelen van uw multimedia en knoppen voor het aannemen en weigeren van gesprekken. Met de stevige clip hangt u hem stijlvol weg aan uw kleding. De ingebouwde microfoon zorgt ervoor dat u ook handsfree kunt bellen. Geen HTC headsets meer verplicht, u heeft nu alle keus. Steek uw favoriete headset met standaard 3,5 mm jack aansluiting in deze afstandbediening. Deze remote control versterkt ook uw FM-radiosignaal. | ||||||
![]() | ||||||
01-01-2008: reviews toegevoegd, real-life foto's en filmpjes. 19-02-2008: tips en trucs sectie uitgebreid. Accessoires toegevoegd. Daarnaast de startpost verder wat bijgewerkt qua tekst. Todo:
/me hou het voor de rest allemaal binnen de policy in dit topic, zodat we nog lang over het toestel kunnen praten. Alvast bedankt. |
Mooie openingspost!
Ik denk dat ik deze telefoon ook ga aanschaffen. Zijn grote lijst met functies doet het hem. Kan ik hem lekker gebruiken als tomtom op de brommer, en mobiel internetten lijkt me ook leuk. Dat er SDHC in kan is ook een voordeel, Een 8GB kaartje kost nu minder dan 50 euro. Dat was eerst wel even anders.
Het zit namelijk zo: ik heb nu een D600, maar ik vind de telefoon in een hoop opzichten nét niet. Hij heeft mij nu al 2 jaar trouwe dienst geleverd (gekocht bij vodafone abo 22,50) maar doordat ik tegen een tafel ben aangelopen zit er nu een barstje in het scherm. Het syncen van die telefoon gaat net niet, je kan net niet al je muziek kwijt in playlists, spelletjes uploaden ernaar is helemaal not done..
Alle redenen om hem te vervangen dus. Om aan mijn wensen te voldoen moest de telefoon de volgende functies hebben: Smartphone, snelle processor, touch screen, camera, geheugenuitbreidingsmogelijkheden, mobiel internet, goede omgang met media bestanden. en GPS als het even kon.
Dus dit heeft het allemaal
Bijkomend voordeel is, dat als ik mijn abonement verleng (dat betalen mijn ouders) dan kan ik voor 95 euro een HTC TC kopen... Dan wil je wel
Mn abo loopt in mei af, en ik hoop dat ze dan inmiddels de video drivers beschikbaar hebben. Dat zou helemaal top zijn.
Het enige wat ik niet gewend ben, is dat er geen toetsenbord op zit. Is dat in de praktijk lastig, of wen je er aan en wil je niet anders meer?
Ik denk dat ik deze telefoon ook ga aanschaffen. Zijn grote lijst met functies doet het hem. Kan ik hem lekker gebruiken als tomtom op de brommer, en mobiel internetten lijkt me ook leuk. Dat er SDHC in kan is ook een voordeel, Een 8GB kaartje kost nu minder dan 50 euro. Dat was eerst wel even anders.
Het zit namelijk zo: ik heb nu een D600, maar ik vind de telefoon in een hoop opzichten nét niet. Hij heeft mij nu al 2 jaar trouwe dienst geleverd (gekocht bij vodafone abo 22,50) maar doordat ik tegen een tafel ben aangelopen zit er nu een barstje in het scherm. Het syncen van die telefoon gaat net niet, je kan net niet al je muziek kwijt in playlists, spelletjes uploaden ernaar is helemaal not done..
Alle redenen om hem te vervangen dus. Om aan mijn wensen te voldoen moest de telefoon de volgende functies hebben: Smartphone, snelle processor, touch screen, camera, geheugenuitbreidingsmogelijkheden, mobiel internet, goede omgang met media bestanden. en GPS als het even kon.
Dus dit heeft het allemaal
Bijkomend voordeel is, dat als ik mijn abonement verleng (dat betalen mijn ouders) dan kan ik voor 95 euro een HTC TC kopen... Dan wil je wel
Het enige wat ik niet gewend ben, is dat er geen toetsenbord op zit. Is dat in de praktijk lastig, of wen je er aan en wil je niet anders meer?
Droogkloot.
@ topicstarter. Mooie openingspost, maar de stukjes die je aankondigt met 'code:' zijn helemaal leeg. Je hebt je pb's niet aanstaan dus ik meld het maar even op deze manier.
Als je het bericht makkelijk terug wilt vinden, dan kan je bookmarks gebruiken.
[ Voor 70% gewijzigd door pven op 20-02-2008 09:26 ]
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise, niet over de abonnementen waar je hem bij krijgt.
[ Voor 90% gewijzigd door pven op 20-02-2008 09:54 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise, niet over de abonnementen waar je hem bij krijgt.
[ Voor 93% gewijzigd door pven op 20-02-2008 09:55 ]
Anoniem: 250877
Ik zit nog steeds met een probleem dat het mobiele netwerk soms voor lange tijd niet gevonden wordt.
Ondertussen heb ik kunnen isoleren dat het iets te maken lijkt te hebben met het versturen van een MMS. Dat versturen lukt bij mij bijna nooit en daarna kan ik ook niet meer bellen.
Ik zou het op prijs stellen als jullie even iets willen testen:
Testopstelling:
Provider: Telfort
Netwerk: Automatisch
Internet: Via GPRS (geen 3G)
MMS instelling: conform site Telfort
Testprocedure:
1. Maak een MMS aan.
2. Kies voor Verstuur
3. Check of verbinding wordt gemaakt met GPRS en of MMS verstuurd wordt.
4. Vraag: Wordt MMS succesvol verstuurd?
5. Probeer iemand te bellen
6. Vraag: Krijg je een beltoon?
7. Vraag: Krijg je uiteindelijk ook contact?
8. Reset je telefoon of zet hem uit en opnieuw aan.
9. krijg je een verbinding met je Telfort netwerk?
Jullie zouden mij erg helpen om dit te proberen.
TIA!
Ondertussen heb ik kunnen isoleren dat het iets te maken lijkt te hebben met het versturen van een MMS. Dat versturen lukt bij mij bijna nooit en daarna kan ik ook niet meer bellen.
Testopstelling:
Testprocedure:
1. Maak een MMS aan.
2. Kies voor Verstuur
TIA!
Houdt er rekening mee dat iTask nog maar heel beperkt werkt. Het is een interface in wording en lang niet alle knoppen die je ziet werken ook echt! De meesten zijn fake.WorkForce schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:51:
[...]
Gezien de mogelijkheden die er zijn met deze telefoon hoef ik niet veel verder te kijken. Vooral het iTask wat ik zag in het vorige topic doet het hem helemaal.
Wat een mogelijkheden heeft deze telefoon!!!
Is iemand er eigenlijk inmiddels al achter waar de smsberichten worden opgeslagen?
Of is dit een soort database ofzo?
Hoi!
[ Voor 88% gewijzigd door pven op 20-02-2008 09:55 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Ik heb gisteren Vodafone Blox (zorgeloos internet) aangezet, maar wanneer ik via Windows Live mijn email wil ophalen dan lijkt het wel of ie geen verbinding maakt met UMTS / HSDPA. Via Opera maakt ie wel gewoon verbinding met het HSDPA netwerk.
Herkent iemand dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor?
Herkent iemand dit probleem en heeft iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 84% gewijzigd door pven op 20-02-2008 09:55 ]
[ Voor 88% gewijzigd door pven op 20-02-2008 09:55 ]
Wat vinden jullie van de SE XPERIA X1 topic in vergelijking met deze HTC Touch Cruise...?
Toen ik deze HTC Touch Cruise 'leerde kennen' moest ik 'm gewoon hebben, maar al die driver-horror-verhalen begonnen me al flink te laten twijfelen... Deze gepresenteerde XPERIA X1 moet makkelijk fullscreen DVD's kunnen afspelen met 30fps en dat ook nog is op 'n 800x480 schermpje...
Ik wil dit topic niet kapen/ bashen ofzo, want ik lees alle nieuwe posts hier met hartelust, maar die XPERIA X1 is imho wel een zeer geduchte tegenstander! Misschien om het feit dat ik nog niet mag verlengen en als dat wel mag hij ongeveer uitkomt... Maar waarom gaan jullie nog voor de Touch Cruise?
Toen ik deze HTC Touch Cruise 'leerde kennen' moest ik 'm gewoon hebben, maar al die driver-horror-verhalen begonnen me al flink te laten twijfelen... Deze gepresenteerde XPERIA X1 moet makkelijk fullscreen DVD's kunnen afspelen met 30fps en dat ook nog is op 'n 800x480 schermpje...
Ik wil dit topic niet kapen/ bashen ofzo, want ik lees alle nieuwe posts hier met hartelust, maar die XPERIA X1 is imho wel een zeer geduchte tegenstander! Misschien om het feit dat ik nog niet mag verlengen en als dat wel mag hij ongeveer uitkomt... Maar waarom gaan jullie nog voor de Touch Cruise?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mooie startpost weer!
Ik heb een vraag over de accu. Ik lees dat bij sommigen deze extreem snel leegloopt. Zijn er misschien al ervaringen met andere (evt. 3rd party) accu's met hogere capaciteit?
Ik heb een vraag over de accu. Ik lees dat bij sommigen deze extreem snel leegloopt. Zijn er misschien al ervaringen met andere (evt. 3rd party) accu's met hogere capaciteit?
Toch zonde dat dit nieuwe TOUCH CRUISE topic na tien posts alweer over hele andere dingen gaat.....Fonta schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:02:
[...]
Waar haal je vandaan dat je 4 maanden van te voren kan zeggen dat je wil overstappen?
Wat ik wel op de site van t-mobile kon vinden is dat als je bij hun een verlening doet en je doet dat bij t-mobile zelf dan kan dat 4 maanden van te voren maar er staat ook dat als je bij een gsm-winkel gaat verlengen dat dit max 3 maanden van te voren is.
misschien dat als je overstapt dit anders is hoor, dat weet ik niet maar weet je het heel zeker?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
succesWorkForce schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:33:
[...]
Heb gisteren contact gehad met Sitel en die gaven het ook aan. Maar goed, ik moet nog een maandje wachten en dan ga ik het uitproberen.
Ik ben wel een keer een site tegengekomen met allerlei accesoires maar weet nu zo 123 de url niet meer. Ik heb toen ook niet gekeken of het accu's waren met een grotere capaciteit of niet.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:40:
Mooie startpost weer!
[...]
sorry hoorToch zonde dat dit nieuwe TOUCH CRUISE topic na tien posts alweer over hele andere dingen gaat.....
Topicwaarschuwing toegevoegd:
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Heeft iemand ook het probleem, dat wanneer het NL woordenboek is ingesteld op een UK versie er altijd een spatie na de woordkeuze komt in XT9? Deze heb ik al uitstaan in de opties van het Touch Keypad, maar nog steeds blijft de spatie komen.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Fake is niet helemaal het goede woord. Het is meer een open source GUI waar al enkele toepassingen zijn doorgevoerd ingesteld. Er zitten knoppen op die "fake" lijken, maar dat komt omdat ze niet gekoppeld zijn aan een programma of functie. Deze kun je zelf dan invullen.Anoniem: 250877 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:10:
[...]
Houdt er rekening mee dat iTask nog maar heel beperkt werkt. Het is een interface in wording en lang niet alle knoppen die je ziet werken ook echt! De meesten zijn fake.
Aangezien het op flash gebaseerd is, is het moeilijk om deze knoppen direct te laten genereren.
Uiteraard is het nog wachten op de 1.0 versie en kunnen we een beter "eindoordeel" vellen.
Dit heb ik ook terwijl mijn TC geheel nederlands is, als je ipv het woord aanklikken op het entertje drukt komt er geen spatie achter.jeroen_76 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:13:
Heeft iemand ook het probleem, dat wanneer het NL woordenboek is ingesteld op een UK versie er altijd een spatie na de woordkeuze komt in XT9? Deze heb ik al uitstaan in de opties van het Touch Keypad, maar nog steeds blijft de spatie komen.
Iemand een idee?
Wat is de maximale grote van het sd kaartje dat er in kan?
Heb hier namelijk er een met een 4gb kaartje en de ene keer herkend ie het kaartje wel en de andere keer weer niet.
In de handleiding staat niks vermeld over de maximale grote.
Heb hier namelijk er een met een 4gb kaartje en de ene keer herkend ie het kaartje wel en de andere keer weer niet.
Geen maximum. Op het moment dat de 32GB SDHC uitkomt, kan die er ook in. Het gaat om het formaat, niet de hoeveelheid data. De TC kan SDHC formaat lezen.died_laughing schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:26:
Er is waarschijnlijk eerder iets mis met je kaart en/of kaartlezer (stof, vuil, beschadiging).
Volgens mij moeten kaartjes van 32GB nog niet eens eens een probleem opleveren.died_laughing schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:26:
Ik heb zelf ook een kaartje van 4GB helemaal geen problemen mee.
Misschien maakt jou kaartje slecht contact? Even opnieuw in de TC steken zou kunnen helpen.
Anders eens een ander kaartje proberen.
Mooie openingspost.
Bij mij zie ik de stukjes code niet in Internet Explorer, maar wel in Firefox.ehuurman schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:36:
@ topicstarter. Mooie openingspost, maar de stukjes die je aankondigt met 'code:' zijn helemaal leeg. Je hebt je pb's niet aanstaan dus ik meld het maar even op deze manier.
iemand al ervaring met de Touch Cruise en extreme kou? Ik wil hem mee nemen met de wintersport, en met een GPS tracking tool van de piste af... snelheden, versnellingen, hoogtes etc meten.... kan ie daar een beetje tegen??
Anoniem: 228301
Heren, een hoop interessante discussies zie ik weer langskomen...
* 32GB versus 4GB kaartjes : Ik wil graag mijn 'oude' 2GB kaartje vervangen door een groter exemplaar dus een interessante meldingen hierboven ^^^^
Heeft iemand overigens wel eens gekeken naar de volgende interface:
http://freestylwm.com => Ziet er niet verkeerd uit die ontwikkelingen.
* 32GB versus 4GB kaartjes : Ik wil graag mijn 'oude' 2GB kaartje vervangen door een groter exemplaar dus een interessante meldingen hierboven ^^^^
Heeft iemand overigens wel eens gekeken naar de volgende interface:
http://freestylwm.com => Ziet er niet verkeerd uit die ontwikkelingen.
SD-HC heeft idd een theoretische max van 32 gb. Het is echter nog niet getest denk ik op dit toestel en dus nog onduidelijk of het echt kan. Echter is dit volgens mij dan eens software probleem ipv een hardware probleem. Onze vrienden van xda zullen tegen die tijd wel wat fixenFonta schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:36:
[...]
Volgens mij moeten kaartjes van 32GB nog niet eens eens een probleem opleveren.
Ik heb zelf ook een kaartje van 4GB helemaal geen problemen mee.
Misschien maakt jou kaartje slecht contact? Even opnieuw in de TC steken zou kunnen helpen.
Anders eens een ander kaartje proberen.
Anoniem: 149719
Kan iemand mij vertellen of t mogelijk is dat je de stem van tomtom als er wordt genavigeerd ook over de boxen gaat van carkit
als ik bel dan wel via carkit nl
Heb de TC 2 dgn nu wel mooie foon aleeen heel erg wennen had altijd nokia maar ben toch over gestapt en tot nu zeer tevreden
als ik bel dan wel via carkit nl
Heb de TC 2 dgn nu wel mooie foon aleeen heel erg wennen had altijd nokia maar ben toch over gestapt en tot nu zeer tevreden
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 149719 op 20-02-2008 11:35 ]
Ik heb hem afgelopen weken meegenomen op Wintersport, geen probleem met de kou. Ik had hem wel in m`n binnenzak van m`n jas zitten.Zerveza schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:18:
iemand al ervaring met de Touch Cruise en extreme kou? Ik wil hem mee nemen met de wintersport, en met een GPS tracking tool van de piste af... snelheden, versnellingen, hoogtes etc meten.... kan ie daar een beetje tegen??
Alleen heb ik een probleem dat m`n 8gb microsd card corrupt is... foto`s kwijt
Excuse me? Ik meende wat ik zei hoor...pfffYzord schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:45:
[mbr]Als je het bericht makkelijk terug wilt vinden, dan kan je bookmarks gebruiken.[/mbr]
Iemand vroeg mij Tomtom op zijn nieuwe HCT touch cruise te zetten. Het lijkt overal dat het programma er al op zou moeten staan maar komt niet voor bij programma's dus ok: cd in computer gedaan (vista). Installatie wordt gestart (Installer_P3650_TomTom_6.032.8355_HTCNLD_20071106) er gebeurt verder niets. Op de pocket PC gebeurt niets. Op de PC is niets terug te vinden. Het enige waaraan ik kan ontdekken dat er uberhaupt iets is gebeurd is omdat als opnieuw setup start de vraag komt: wilt u wijzigen, verwijderen of herstellen. Moet ik nog speciale cursussen volgen om deze feature van dit stukje consumenten electronica aan de praat krijgen, cq hoe werkt dit?
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Heb je wel Activesync draaien op XP of Windows Mobile Device center op Vista? Als het goed is start dan de installatie automatisch op je Touch Cruise (als hij aan je pc hangt natuurlijk).HanslH schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:33:
Iemand vroeg mij Tomtom op zijn nieuwe HCT touch cruise te zetten. Het lijkt overal dat het programma er al op zou moeten staan maar komt niet voor bij programma's dus ok: cd in computer gedaan (vista). Installatie wordt gestart (Installer_P3650_TomTom_6.032.8355_HTCNLD_20071106) er gebeurt verder niets. Op de pocket PC gebeurt niets. Op de PC is niets terug te vinden. Het enige waaraan ik kan ontdekken dat er uberhaupt iets is gebeurd is omdat als opnieuw setup start de vraag komt: wilt u wijzigen, verwijderen of herstellen. Moet ik nog speciale cursussen volgen om deze feature van dit stukje consumenten electronica aan de praat krijgen, cq hoe werkt dit?
Je moet idd wel verbonden zijn met WMDC wil je er programma's via een pc erop wilt laten zetten.
en installeer je de tomtom op zijn apparaat via jou computer of zijn computer?HanslH schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:33:
Als je het op jou computer doet zou je voor repareren moeten kiezen.
En hij moet natuurlijk gekoppeld zijn.
Anoniem: 177524
Wellicht is er al eerder een poging gedaan om TT op de HTC te installeren. As je dan (bv bij een harde reset) TT opnieuw probeert te installeren via de de bijgeleverde cd, lukt dat (bij mij in ieder geval) alleen maar maar als je op herstellen klikt. Dan wordt automatisch ook TT weer geinstalleerd. Laat weten of dit helpt.HanslH schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:33:
Whoppa deeltje 2 en nu lekker over die ding ouwehoeren 
Mijn ervaring is nog steeds goed! Alleen is het wennen dat zo'n batterij toch ietsje sneller leeg gaat dan bij SE W800i. Desalnietemin voldoet hij aan de verwachtingen.
GPS: erg snelle fix, echt verbazingwekkend af en toe. In combinatie met Google Earth is het een genot om te gebruiken.
Alleen een goede GPS tracker heb ik nog niet echt gevonden.
Mijn ervaring is nog steeds goed! Alleen is het wennen dat zo'n batterij toch ietsje sneller leeg gaat dan bij SE W800i. Desalnietemin voldoet hij aan de verwachtingen.
GPS: erg snelle fix, echt verbazingwekkend af en toe. In combinatie met Google Earth is het een genot om te gebruiken.
Alleen een goede GPS tracker heb ik nog niet echt gevonden.
Doe maar een onsje meer...
Geen last van de kou, maar de sd kaart is corrupt en TomTom stuk...Stephan Oudmaijer schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:
Ik heb hem afgelopen weken meegenomen op Wintersport, geen probleem met de kou. Ik had hem wel in m`n binnenzak van m`n jas zitten.
Alleen heb ik een probleem dat m`n 8gb microsd card corrupt is... foto`s kwijtEn tomtom stuk op de terugweg

Ik heb nergens statistieken of specificaties gezien welke vertellen tot welke temperaturen het systeem gegarandeerd 100% blijft werken. Wellicht dat iemand in de naam van de wetenschap zijn TC aan een temperatuur stress test beschikbaar wil stellen?
Even terugkomend op mijn vorige post; het werkt eigenlijk best wel goed! Na het programma een keer herstart te hebben start de camera direct. Als je zo'n barcode voor de camera houdt herkent ie m meteen, ook de zelfgemaakte die je kunt maken op http://www.i-nigma.com/personal/Create.asp .
[...]
Heeft iemand de i-nigma barcode reader al geprobeerd? Werkt niet met gewone barcodes, maar alleen met smartcodes, opzich wel geinig maar meer niet.
http://www.freewarepocket...barcode-reader-v1-26.html
Geinstalleerd. Als je een code fotografeert kom je weer terug op het vorige scherm en gebeurt er niets...wellicht doe ik iets fout, maar dan werkt het niet intuitief
Het device is aangesloten (zichtbaar op mijn computer en ik kan browsen).Yzord schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:48:
Je moet idd wel verbonden zijn met WMDC wil je er programma's via een pc erop wilt laten zetten.
Vista-WMDC zegt: Device connected.
Herstel bij installatie heb ik al diverse keren gekozen, evenals uninstall en daarna weer install.
Poging tot install was nog nooit eerder gebeurd.
Ik heb al diverse malen het apparaat een zachte reset gegeven, harde reset durf ik niet ben dan zover ik lees alles kwijt en heb nu geen vertrouwen het er weer op te krijgen.
hahaha, je klinkt lichtelijk vaag in een verhaal, maar het zijn gescheiden problemen. Ik had die corrupte MicroSD card al voordat ik op Wintersport ging.TweakMarkster schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:16:
[...]
Geen last van de kou, maar de sd kaart is corrupt en TomTom stuk...![]()
Ik heb nergens statistieken of specificaties gezien welke vertellen tot welke temperaturen het systeem gegarandeerd 100% blijft werken. Wellicht dat iemand in de naam van de wetenschap zijn TC aan een temperatuur stress test beschikbaar wil stellen?
De TC blijft namelijk gewoon goed werken in de kou, dat was m`n punt
Ik heb het niet geprobeerd, maar zolang je het apparaat niet te koud laat worden zou het aardig moeten werken. Het scherm zal bij lage temperaturen ongetwijfeld minder gaan presteren.
Is er overigens al zicht op de nieuwe drivers voor het grafische deel?
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Zie http://www.htcclassaction.org voor meer informatie over nieuwe drivers. Laatste berichten zijn dat er een update onderweg is en wel voor eind maart. Ander bericht is dat het slechts optimalisatie van huidige softwarematige videoondersteuning is, in de vorm van een te installeren .cab-file....MediJack schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:19:
Ik heb het niet geprobeerd, maar zolang je het apparaat niet te koud laat worden zou het aardig moeten werken. Het scherm zal bij lage temperaturen ongetwijfeld minder gaan presteren.
Hmm, das vreemd. Kan je wel door je device heen bladeren? Anders even XP pctje pakken met AS4.5, maar goed dat gaat natuurlijk nergens over.HanslH schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:09:
[...]
Het device is aangesloten (zichtbaar op mijn computer en ik kan browsen).
Vista-WMDC zegt: Device connected.
Herstel bij installatie heb ik al diverse keren gekozen, evenals uninstall en daarna weer install.
Poging tot install was nog nooit eerder gebeurd.
Ik heb al diverse malen het apparaat een zachte reset gegeven, harde reset durf ik niet ben dan zover ik lees alles kwijt en heb nu geen vertrouwen het er weer op te krijgen.
Met een XP machine is het gelukt..
Bij mij gaat de batterij ook sneller leeg als bij m'n SE k800i, maar ik denk dat dat vooral komt doordat je de HTC veel vaker gebruiktIntheweb schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:10:
Bij mij valt de snelheid van de fix vaak wel tegen, soms wel na 30 seconden ofzo. Ik weet niet echt wat normaal is, maar ik moet waarschijnlijk vaker buiten een fix gaan zoeken. Ik geef je wel gelijk in hoe fijn het ook werkt met Google Maps. Het is zo gaaf om je in feite te zien rijden in de satellietbeelden, geweldig!Intheweb schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:10:
En trouwens bedankt voor het nieuwe topic J0YR1D3R! Ziet er gelikt uit!
Anoniem: 250800
Weet iemand misschien ook wat een goed alternatief is voor de standaard muziek speler ? Ik zit te denken aan winamp oid waar je ook naar nummers kan zoeken en daarin afspeellijsten kan maken? Iemand enig idee?
Een andere site die gecheckt dient te worden is => http://www.wmexperts.com/...tc_chipsets_and_feat.htmlMcRubz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:21:
[...]
Zie http://www.htcclassaction.org voor meer informatie over nieuwe drivers. Laatste berichten zijn dat er een update onderweg is en wel voor eind maart. Ander bericht is dat het slechts optimalisatie van huidige softwarematige videoondersteuning is, in de vorm van een te installeren .cab-file....
Uit dit interview kan gehaald worden dat de functionaliteit wel op de chipset (hardware) aanwezig is, maar doordat Qualcomm "eiste" dat HTC extra zou betalen voor deze functionaliteit, is het niet ge-enabled. De update eind maart zal dus waarschijnlijk een .CAB zijn die de functionaliteit "aan" gaat zetten.
Maar we speculeren, niets is gegarandeerd. Afwachten dus.
Er is nergens gezegd dat die .CAB die functionaliteit aan gaat zetten of dat HTC daar uberhaupt voor betaald heeft. HTC heeft verklaard een update te geven in de vorm van een .CAB-file, maar vooralsnog lijkt dat er op een pure optimalisatie te zijn van de huidige software-stack.TweakMarkster schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:04:
[...]
Een andere site die gecheckt dient te worden is => http://www.wmexperts.com/...tc_chipsets_and_feat.html
Uit dit interview kan gehaald worden dat de functionaliteit wel op de chipset (hardware) aanwezig is, maar doordat Qualcomm "eiste" dat HTC extra zou betalen voor deze functionaliteit, is het niet ge-enabled. De update eind maart zal dus waarschijnlijk een .CAB zijn die de functionaliteit "aan" gaat zetten.
Maar we speculeren, niets is gegarandeerd. Afwachten dus.
Heeft iemand een leuk programmatje waarmee ik winamp remote kan gebruiken? Erg handig als je pc ergens anders staat met heul veul muziek 
-edit-
ik bedoel dus niet dat je via internet remote je winamp beheerd. want dat is wel een optie in winamp. nee ik zat meer te denken aan bluetooth of wireless!
-edit-
ik bedoel dus niet dat je via internet remote je winamp beheerd. want dat is wel een optie in winamp. nee ik zat meer te denken aan bluetooth of wireless!
[ Voor 37% gewijzigd door low_n_slow op 20-02-2008 15:18 ]
Het eerder gemelde probleem met de ENORM snel leeglopende batterij (3 uur max) is "opgelost". Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar ik heb mijn WLAN, UMTS, BT en email sync uitgeschakeld. De UMTS heb ik uitgezet door alleen voor GSM netwerken te kiezen.
Vervolgens de batterij helemaal opgeladen en er daarna een tijdje mee gerommeld. Normaal was ik, na 1 minuut foto's kijken b.v., al 10% batterij kwijt. Nu pas 1%...
Vervolgens de BT, WLAN en UMTS (HSDPA) weer ingeschakeld en verdraaid...nog steeds een normaal batterij verbruik...
Schiet mij maar lek...
Overigens heb ik acbPowermeter geinstalleerd. Leuke tool, maar bevat wel grafische fouten. De schaal links loopt van 0 mAh tot 4,5E+09 mAh
De "load" is momenteel 42949676 mAh, met een total van nóg meer. Buggy tooltje
Vervolgens de batterij helemaal opgeladen en er daarna een tijdje mee gerommeld. Normaal was ik, na 1 minuut foto's kijken b.v., al 10% batterij kwijt. Nu pas 1%...
Vervolgens de BT, WLAN en UMTS (HSDPA) weer ingeschakeld en verdraaid...nog steeds een normaal batterij verbruik...
Schiet mij maar lek...
Overigens heb ik acbPowermeter geinstalleerd. Leuke tool, maar bevat wel grafische fouten. De schaal links loopt van 0 mAh tot 4,5E+09 mAh

De "load" is momenteel 42949676 mAh, met een total van nóg meer. Buggy tooltje
heb hier IE7 op het werk, die kan er dus blijkbaar niet mee overweg...Martijn80 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:09:
Mooie openingspost.
[...]
Bij mij zie ik de stukjes code niet in Internet Explorer, maar wel in Firefox.
Idd, ze schrijven gewoon een CABje met daarin betere ondersteuning voor de processor zoals die NU is. Er komen echt geen drivers uit hoor. Of laat ik het zo zeggen, dat geloof ik niet namelijk. HTC gaat echt geen miljoenen neerleggen voor telefoons die al verkocht zijnMcRubz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:11:
[...]
Er is nergens gezegd dat die .CAB die functionaliteit aan gaat zetten of dat HTC daar uberhaupt voor betaald heeft. HTC heeft verklaard een update te geven in de vorm van een .CAB-file, maar vooralsnog lijkt dat er op een pure optimalisatie te zijn van de huidige software-stack.
Wedje leggen?
Nou, laat het wedje maar zitten, ik heb gewoon gelijk dus zie ik nu:
"TyTN II owners, put your cash back in your wallet -- for a minute, anyway. CEO Peter Chou himself along with HTC's European VP have allegedly both gone on record saying that accelerated video drivers are in the works for an unspecified number of devices afflicted by the now-legendary performance issues. Independently, though, we've received word from HTC that that's not quite true. While the company is definitely banging through some improvements in the way video is handled on some of its recent touchscreen models, it turns out that there's technically no driver involved for the dormant Imageon circuitry; rather, the company's crack team of engineers has discovered performance enhancements to the existing software stack that they hope to roll out in the not-too-distant future"
Was net aan t bellen , oke nummer herhaald , maar dan gaan de toetsen weg ( 1tm 0 )
ik moest een toets in drukken bij een help menu maar......................alles weg dus he
hoe haal ik dat dan terug ?? dus toetsenbord zichtbaar onder t bellen
ik moest een toets in drukken bij een help menu maar......................alles weg dus he
Yep, zonde zeg. Toch gehoopt dat ze een goeie deal met Qualcomm zouden kunnen sluiten om de "dormant Imageon circuitry" wakker te maken.Yzord schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:47:
Nou, laat het wedje maar zitten, ik heb gewoon gelijk dus zie ik nu:
[...]
Nou ja, nog steeds blij met het toestel. Hele dag ermee aan het werk (inet, 3G, bellen, email, exchangesync spelletje) en zit op 80%. Hij is goed bezig
Ik moet wel zeggen dat ik blijf poetsen
Linksonderin is de soft-button "Agenda" vervangen voor Toetsenbord. Dus daarop drukken tijdens het bellen en je kunt nummers intikken.Anoniem: 149719 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:49:
Was net aan t bellen , oke nummer herhaald , maar dan gaan de toetsen weg ( 1tm 0 )
oke dan ,TweakMarkster schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:54:
[...]
Linksonderin is de soft-button "Agenda" vervangen voor Toetsenbord. Dus daarop drukken tijdens het bellen en je kunt nummers intikken.
maar hoe doe ik dat dan weer
ben een winmobiledigibeet van daar
ergens in instellingen denk ik
Gebeurd automatisch zodra er een gesprek opgezet is.Anoniem: 149719 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:05:
[...]
oke dan ,
maar hoe doe ik dat dan weer
ben een winmobiledigibeet van daar
ergens in instellingen denk ik
Dus zodra er contact is, toestel van je oor halen en naar het scherm kijken. Dan zul je merken dat er linksonderin "Toetsenbord" staat. Als je daarop drukt, dan kun je weer toetsen indrukken.
inderdaad ja oke opgelostTweakMarkster schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:12:
[...]
Gebeurd automatisch zodra er een gesprek opgezet is.
Dus zodra er contact is, toestel van je oor halen en naar het scherm kijken. Dan zul je merken dat er linksonderin "Toetsenbord" staat. Als je daarop drukt, dan kun je weer toetsen indrukken.
nu nog ff verbinding terwijl tomtom draait met mn carkit dan ben ik een gelukkiger mens

Twee vragen:
1) Als je een nieuwe SMS wilt maken en je tikt de naam van de ontvanger in, dan autocompleted hij automatisch. Enig idee hoe je dit kunt uitschakelen?
2) Hoe kun je de video directory wijzigen naar de memorycard?
1) Als je een nieuwe SMS wilt maken en je tikt de naam van de ontvanger in, dan autocompleted hij automatisch. Enig idee hoe je dit kunt uitschakelen?
2) Hoe kun je de video directory wijzigen naar de memorycard?
Hey toch een nieuw topic, ziet er netjes uit de topic start al mis ik nog wel een paar tweaks die in het vorige forum voorbij zijn gekomen en er nu niet bij staan, ik DM vanaaf wel wat ideeën door.
Zie nu pas dat er een link naar al mijn geadviseerde tweaks etc bij de links staat
Zie nu pas dat er een link naar al mijn geadviseerde tweaks etc bij de links staat
[ Voor 22% gewijzigd door J-P op 21-02-2008 01:09 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Wat bedoelen ze met Add new string. Wat moet ik dan aanmaken?[b2. Use 6 Tabs with htc home :
You need to edit your registry to get our music tab back,
HKLM\Software\HTC\HTCHome
Add new string,
Tabsetting = 1,2,3,4,5,6
You can change the order of the numbers to sort the tabs how you like
1 = Clock tab
2 = Favorite People tab
3 = Weather tab
4 = Launcher tab
5 = Music tab
6 = Profiles tab
refresh the htc home to get the tabs u can do it by unchecking the today contects and then checking it and it will refresh and
people who missed the favorites home tab delete this registry key :
HKLM\Software\OEM\MASD\Quickdial
delete it an drefresh thats alll and u will get all the 6 tabs !!
Er wa iemand die vroeg om een gps tracker. Ik was hier (Trackr) altijd wel tevreden over!
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Anoniem: 252893
Ik heb een kaart van Western Europe gekocht op Tomtom.com. Nu wil ik deze down gaan loaden. Blijkbaar moet ik dat doen via tomtom Home en die zegt weer dat ik ze moet downloaden via mijn apparaat. De TC in dit geval.
Ik wil natuurlijk geen kaar van 1gb via gprs downloaden, dus heb ik eerst de gsm verbinding uitgeschakeld. Als ik nu via tomtom contact wil maken om een kaart te downloaden dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken via gprs. Maar hij maakt ook geen verbinding via actyve sync.
Hoe kan ik instellen dat hij een gegevensverbinding via active sync gaat gebruiken?
Ik wil natuurlijk geen kaar van 1gb via gprs downloaden, dus heb ik eerst de gsm verbinding uitgeschakeld. Als ik nu via tomtom contact wil maken om een kaart te downloaden dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken via gprs. Maar hij maakt ook geen verbinding via actyve sync.
Hoe kan ik instellen dat hij een gegevensverbinding via active sync gaat gebruiken?
Nou moe, alles is opgelost. Telfort bleek een fout in hun instellingen te hebben gemaakt. met de TC is dus niets mis.Anoniem: 250877 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:09:
Ik zit nog steeds met een probleem dat het mobiele netwerk soms voor lange tijd niet gevonden wordt.
Testopstelling:
Testprocedure:
1. Maak een MMS aan.
2. Kies voor Verstuur
TIA!
Toch fijn om te weten... Ook voor jullie.
Heb ik van de week ook gedownload, maar hoe dat precies in zijn werk ging...Iets als :Anoniem: 252893 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:04:
Ik heb een kaart van Western Europe gekocht op Tomtom.com. Nu wil ik deze down gaan loaden. Blijkbaar moet ik dat doen via tomtom Home en die zegt weer dat ik ze moet downloaden via mijn apparaat. De TC in dit geval.
Ergens in TomTom Home, bij TomTom online, zit de optie "download your updates". Hiermee haal je de kaarten naar je PC. Dan je TC aansluiten via activesync, en in TomTom Home de optie "Install to TomTom" kiezen.
Whatever
Anoniem: 245969
Goed programma om de instellingen van het geluid op je speaker in te stellen.
SRS WOW HD Sound driver
Audio-booster maar dan ook zonder headset(welke in mijn NL TC overigens Adio-Booster heet???). Wel even na installeren een soft reset en daarna te vinden onder instellingen/systeem/WOW HD Settings.
SRS WOW HD Sound driver
Audio-booster maar dan ook zonder headset(welke in mijn NL TC overigens Adio-Booster heet???). Wel even na installeren een soft reset en daarna te vinden onder instellingen/systeem/WOW HD Settings.
Wat je aan moet maken is letterlijk (in mijn UK versie althans) een 'String' met als Name 'Tabsetting' en als Contents '1,2,3,4,5,6' (of de door jou gewenste volgorde). In de registry editor van Total Commander moet je in het genoemde HKLM-pad op +Add value+ klikken, waarna er om de Name wordt gevraagd.Livia schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:14:
[...]
Wat bedoelen ze met Add new string. Wat moet ik dan aanmaken?
Gewoon rösti
Anoniem: 252893
Vaag bij mij staat alleen in het tabblad help de oiptie controleer op "tomtom Home update" dan zegt hij geen updates beschikbaar.DigiK-oz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:21:
[...]
Heb ik van de week ook gedownload, maar hoe dat precies in zijn werk ging...Iets als :
Ergens in TomTom Home, bij TomTom online, zit de optie "download your updates". Hiermee haal je de kaarten naar je PC. Dan je TC aansluiten via activesync, en in TomTom Home de optie "Install to TomTom" kiezen.
En bij aansluiten op active sync, dan gebeurt er helemaal niets in Tomtom Home.
Vet irritant. Vandaag mijn 8gb kaartje binnen gekregen. Vol verwachting Tomtom geinstalleerd en een kaart gekocht. Moet dat weer via zo'n irritant updateprogrammaatje van Tomtom. Waarom niet gewoon een link met:"download hier" om aan te klikken......
Klopt. Ik heb PHM RegEdit (gratis) en dan moet je naar HKLM (bij mij stond er echter HKEY_LOCAL_MACHINE, maar zo kom je er dus ook)\Software\HTC\HTCHomemno schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:39:
[...]
Wat je aan moet maken is letterlijk (in mijn UK versie althans) een 'String' met als Name 'Tabsetting' en als Contents '1,2,3,4,5,6' (of de door jou gewenste volgorde). In de registry editor van Total Commander moet je in het genoemde HKLM-pad op +Add value+ klikken, waarna er om de Name wordt gevraagd.
Dan doe je -> Edit -> New String Value:
Value Name: tabsetting
Value Data: 1,2,3,4,5,6
Als je dat doet, en een softreset, dan heb je de tabbladen.
Een beetje aanklooien, als WM leek, maar je komt er wel. Zelfs mij is het gelukt.
Alleen heb ik maar 5 tabbladen, maar ik ben er blij mee. Ik heb mijn muziek tabblad (deze gebruikt wel Windows Media Player, niet degene uit je Cube)
[edit]
Net deze link gevonden via de HTC Home site van de TC:
http://www.freecabs.de/
Zitten wel leuke programmaatjes tussen
[ Voor 6% gewijzigd door brrrt op 20-02-2008 21:24 ]
Wil je de 6e er ook bij hebben?brrrt schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:22:
[...]
Alleen heb ik maar 5 tabbladen, maar ik ben er blij mee. Ik heb mijn muziek tabblad (deze gebruikt wel Windows Media Player, niet degene uit je Cube)
Gebruik dan je PHM RegEdit en verwijder de sleutel die zich hier bevindt =>
Directory : HKLM\Software\OEM\MASD\
Sleutel : Quickdial ( <- de string die hier ingevuld staat verwijderen)
[ Voor 8% gewijzigd door TweakMarkster op 20-02-2008 21:41 ]
Anoniem: 251277
ik heb problemen met het connecten naar mijn pc via wifi. Als ik connect naar een van de pc schijven dan duurd het +/- 2 minuten voordat de connectie is gemaakt. Daarna gaat het fluitend.
Zijn er mensen die met de TC wel snel een connectie krijgen ? Anders moet het wel aan mijn router liggen .....denk ik???
Zijn er mensen die met de TC wel snel een connectie krijgen ? Anders moet het wel aan mijn router liggen .....denk ik???
Bij mij gaat het heel snel, binnen 10 seconden denk ik ongeveer. Dus ik denk dat het aan de router ligt. Heb je wel een account voor je router aangemaakt (indien een sleutel vereist is)? Misschien dat het dan ook sneller gaat.
Anoniem: 251277
Wat bedoel je met account? Ik heb een linksys router waarbij ik web encryptie heb aangezet. De sleutel die hek ik ingevoerd op de TC.radem205 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:06:
Bij mij gaat het heel snel, binnen 10 seconden denk ik ongeveer. Dus ik denk dat het aan de router ligt. Heb je wel een account voor je router aangemaakt (indien een sleutel vereist is)? Misschien dat het dan ook sneller gaat.
In iedergeval lijkt het dus aan mijn router te liggen...Enig idee ??? Van kanaal wisselen? Staat nu vast op kanaal 1
Bedankt voor de edit, maar wat ik me af vraag:TweakMarkster schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:34:
[...]
Wil je de 6e er ook bij hebben?
Gebruik dan je PHM RegEdit en verwijder de sleutel die zich hier bevindt =>
Directory : HKLM\Software\OEM\MASD\
Sleutel : Quickdial ( <- deze verwijderen)
Is dat 6-tab systeem eigenlijk wel vingervriendelijk? Het is gemaakt voor 4 tabs, ik vindt 5 tabs ook nog wel lekker werken, maar is 6 tabs niet iets te klein voor je vingers, zodat je het pennetje nodig hebt?
Oh, ik heb trouwens even gezocht naar een voorbeeld van een 5 tabsysteem en een 6 tabsysteem, zodat de mensen die nog niet weten of ze werkelijk een 5 of 6 tabsysteem willen, kunnen kijken of 't bevalt:

Dit is niet mijn achtergrond, ik heb 't gewoon via google gevonden
En verder, welke nieuwe programma's hebben jullie allemaal op de TC gezet?
Ik heb:
- [b]Applicaties[/b]
- Pocket Informant:
Een geweldig handig (betaald) programmaatje om je agenda duidelijker te maken - TodayAgenda:
Een programma om meer (en duidelijker) je agendapunten op je hoofdscherm te laten zien - ELF Calculator Skin: Om je huidige, lelijke, calculator meer in de Touch kleuren te krijgen:
- TCPMP: Om je divx (avi) bestanden af te kunnen spelen, nadat je ze verkleind hebt
- Mobile Secretary: Voor als je afwezig bent, laat de TC automatisch een smsje sturen naar degene die je probeert te bellen (nog niet getest, maar ja)
- PHM Registry Editor: Om lekker erop los te tweaken
- Google Maps: (download via google.com in je webbrowser) Jullie kennen dat programma wel. Leuk hieraan is dat je contacten (met adres ingevoerd) uit je adresboek kan selecteren en die kan "bezoeken" via de satellietbeelden, en dat je via de GPS jezelf kan volgen op de satellietbeelden
- i-nigma: Om speciale barcodes te kunnen lezen
- Battery Indicator Gauge: Batterij indicator balkje bovenaan je scherm:
- WorldCard Mobile: Een programma dat visitekaartjes leest
- WMStopWatch: Een stopwatch voor de PDA
- FBTV: TV gids voor de mobiel
- [b]Games[/b]
- Resco BrainGain: Een breinbreker-spelletje (betaald). Wel grappig, maar moet nog de tijd nemen om werkelijk de spellen te doen
- MS Hearts: Hartenjagen
- Magic Bubble: Je moet binnen een tijd zoveel mogelijk gekleurde bolletjes naar elkaar toe draaien
- Pac-Man: Pac-man
- Pocket Sudoku: Sudoku
- Pocket Sand: Er vallen kleuren zand uit de lucht, en je kan hiermee spelen ofzo. Klinkt heel saai, maar is echt geweldig gedaan!
- Porta-Pinball: Lekker flipperkast spelen
- Aquelaball: Je kent 't wel, bouncende balletjes, en die moet je insluiten
- [b]Tweaks[/b]
- 5 tabbladen: zie puntje 2 van de tweaks
Wat voor een programmaatjes hebben jullie erop staan?
[ Voor 5% gewijzigd door brrrt op 20-02-2008 23:10 ]
Anoniem: 252812
En wat lees ik nu? Google Earth gebruiken voor je TomTom/GPS? Kan ik dan in plaats van TomTom kaart realistische plattegronden gebruiken van Google Earth via gprs zodat ik op plattegronden zie waar ik rij? Das wel cheil
Heeft iemand een leuke how to-link?
Tot slot 2 vraagjes nog over de foon. In welke maximale resolutie/framerate kun je videotjes opnemen, en is de SMS T9 te allen tijde ook in het Nederlands of hoorde ik iets over NL of EN versies van de telefoon?
Tot slot 2 vraagjes nog over de foon. In welke maximale resolutie/framerate kun je videotjes opnemen, en is de SMS T9 te allen tijde ook in het Nederlands of hoorde ik iets over NL of EN versies van de telefoon?
Google Earth is niet echt super als je rijdt, wel grappig om te kijken maar het lijdt je af van de wegAnoniem: 252812 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:25:
En wat lees ik nu? Google Earth gebruiken voor je TomTom/GPS? Kan ik dan in plaats van TomTom kaart realistische plattegronden gebruiken van Google Earth via gprs zodat ik op plattegronden zie waar ik rij? Das wel cheilHeeft iemand een leuke how to-link?
Maar als je Google Maps gewoon download via google.com (in je mobile browser), heb je 't standaard.
Je kan dan via menu de GPS instellen (GPS gebruiken), en je volgt jezelf (je bent een blauw knipperend puntje). Let op, als je even het scherm verschoven hebt, moet je overnieuw het checkboxje "GPS gebruiken" aanklikken. Anders volgt 'ie niet automatisch je GPS locatie, maar moet je jezelf telkens opzoeken.
Je kan dan ook route instellen, en als beginpunt je huidige GPS locatie instellen.
Via opties -> contactpersoon opzoeken, kan je ook je contactenlijst (waar je een adres hebt ingesteld) opzoeken. Je kan dan ook je routebeschrijving hier starten of eindigen.
Google Maps is echt een must-have op deze telefoon!
Dat klopt helemaal. Dus je moet én een internetverbinding open hebben staan en gps geactiveerd hebben om dit te kunnen gebruiken, maar het is inderdaad erg leukAnoniem: 252812 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:25:
En wat lees ik nu? Google Earth gebruiken voor je TomTom/GPS? Kan ik dan in plaats van TomTom kaart realistische plattegronden gebruiken van Google Earth via gprs zodat ik op plattegronden zie waar ik rij? Das wel cheilHeeft iemand een leuke how to-link?
quote:
Brachhus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:02:
[...]
Leek mij ook al sterk, maar het werkt helaas niet. Van het zwarte scherm heb ik al wel meer gelezen.
Ik heb een nl versie, misschien ligt het daaraan...
Heb nu alles opnieuw geeistalleerd, maar helaas
Vreemd. Ik heb ook de NL versie, dus daar ligt het niet aan. Wat wel zou kunnen is het feit dat de flash animatie je flashlite geheugen "vol" gooit en flashlite wil laten freezen. Je zou kunnen kijken of hij bij de actieve programma's staat. Vervolgens daar uit het geheugen verwijderen (als het niet gaat -> soft-reset) en daarna itask.swf opnieuw opstarten.
Bovenstaande ff gekopieerd uit deel 1
Nou, deze ict 'er is er uit hoor lol:)
Zette Itask steeds maar in de root van de htc (\) naast de andere mappen
....maar niet in programfiles, en daar moet ie in natuurlijk!
Draait als een speer.
Brachhus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:02:
[...]
Leek mij ook al sterk, maar het werkt helaas niet. Van het zwarte scherm heb ik al wel meer gelezen.
Ik heb een nl versie, misschien ligt het daaraan...
Heb nu alles opnieuw geeistalleerd, maar helaas
Vreemd. Ik heb ook de NL versie, dus daar ligt het niet aan. Wat wel zou kunnen is het feit dat de flash animatie je flashlite geheugen "vol" gooit en flashlite wil laten freezen. Je zou kunnen kijken of hij bij de actieve programma's staat. Vervolgens daar uit het geheugen verwijderen (als het niet gaat -> soft-reset) en daarna itask.swf opnieuw opstarten.
Bovenstaande ff gekopieerd uit deel 1
Nou, deze ict 'er is er uit hoor lol:)
Zette Itask steeds maar in de root van de htc (\) naast de andere mappen
....maar niet in programfiles, en daar moet ie in natuurlijk!

Draait als een speer.
Nee, valt mee. Ik heb in ieder geval nog niet mis gezeten, dus het werkt prima. Het favorites menu neemt de quick dial (incl foto) over van je cube.brrrt schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:23:
[...]
Bedankt voor de edit, maar wat ik me af vraag:
Is dat 6-tab systeem eigenlijk wel vingervriendelijk? Het is gemaakt voor 4 tabs, ik vindt 5 tabs ook nog wel lekker werken, maar is 6 tabs niet iets te klein voor je vingers, zodat je het pennetje nodig hebt?
Top, kunnen mensen eens ff bekijken waar we het nou echt over hebben.Oh, ik heb trouwens even gezocht naar een voorbeeld van een 5 tabsysteem en een 6 tabsysteem, zodat de mensen die nog niet weten of ze werkelijk een 5 of 6 tabsysteem willen, kunnen kijken of 't bevalt:
[afbeelding] en [afbeelding]
ApplicatiesEn verder, welke nieuwe programma's hebben jullie allemaal op de TC gezet?
Dus best wel een lijst (misschien wat voor de TS?), maar nu vraag ik me af wat jullie hebben en wat ik nog mis! Vooral op game-gebied en het liefst gratis
Wat voor een programmaatjes hebben jullie erop staan?
- Google Maps
- WorldCard Mobile: visitekaartjes scannen met camera en opslaan in contacten
- TCMPM: the Core mediaplayer
- Adobe Flash Lite: Snelle flash speler
- Pocket Informant: geweldige PIM (personal information manager) vervanger
- MS LiveSearch
- OneNote Mobile: Office OneNote op je mobiel met sync
- Spb Insight: RSS/Atom reader
- Elf Calculator skin: rekenmachine in htc touch stijl
- WM6 Remote Desktop: inloggen op desktop thuis
- ToDayAgenda: today plugin voor agenda en/of taken liijst
- Printboy: wireless printen
- WM6 Sound fix: geluid fix voor o.a. start menu
- PCM Keyboard: lekker keyboardje
- Total Commander: Windows Verkenner Killer
- PHM Regedit: Register editor
- SRS WOW HD: verbeteren van geluidseffecten
- MS Hearts
- Spb Minesweeper
- Pocket Sudoku
- Kakuro mini: japanse cijfer puzzel game
- Astraware Broken Sword: adventure game
wanneer ik via ytpocket.com een video wil afspelen dan krijg ik de melding in tcpmp -mms protocol niet ondersteund-. na een tijd wachten wordt soms de video wel afgespeeld. verbinding is via hsdpa. kent iemand dit probleem?
Heb ik geen last van, wel buffering problemen. eerste seconden gaan goed maar daarna om de seconde gaat hij opnieuw bufferen. Moet nog ff knutselen met de instellingen denk ikradem205 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:46:
wanneer ik via ytpocket.com een video wil afspelen dan krijg ik de melding in tcpmp -mms protocol niet ondersteund-. na een tijd wachten wordt soms de video wel afgespeeld. verbinding is via hsdpa. kent iemand dit probleem?
Terug naar jouw probleem.
Heb je de plugin geïnstalleer en de instellingen bij "bestandskoppelingen" de MMS protocol optie aangevinkt? Kan ook dat je eerst moet softresetten na het installeren van de plugin.
Bestaat er trouwens een soort van hack/tooltje waarmee je in Messenger een webcam kan inschakelen, en dan wel de de camera op het toestel. Lijkt me wel erg relaxed.
edit:
Doooh, gisteren een Sandisk 8GB MicroSDHC kaartje aangeschaft bij mob-com voor 49,49 omdat de prijs wel vrij stabiel leek. In anderhalve week mss halve euro gedaald ofzo. Daalt het kaartje echt precies vandaag met 5 euro naar 44,95
. Helaas vandaag verstuur door Mob-com...maarja, typisch met flashgeheugen
Doooh, gisteren een Sandisk 8GB MicroSDHC kaartje aangeschaft bij mob-com voor 49,49 omdat de prijs wel vrij stabiel leek. In anderhalve week mss halve euro gedaald ofzo. Daalt het kaartje echt precies vandaag met 5 euro naar 44,95

[ Voor 50% gewijzigd door Yellowneck op 21-02-2008 00:43 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Anoniem: 253035
Ik heb gisteren mijn Touch Cruise ontvangen. Schitterend toestel met mooie functionaliteit.
Heeft iemand ervaring met een melding over roaming bij het downloaden van emails?
Ik krijg standaard een waarschuwingsscherm wanneer ik de email van planet ophaal:
,,U bent momenteel aan het roamen. Synchroniseren kan resulteren in extra kosten.,,
Ik heb een abonnement van Telfort en weet zeker dat de verbinding op dat moment via NL KPN NL Telfort wordt gemaakt. Is dit wellicht een bug in de software of moet ik ergens een instelling wijzigen van het standaard netwerk.
Mijn abonnement is inclusief internet gebruik dus ik hoop dat de waarschuwing niet terecht is en dat er geen extra kosten ontstaan.
Heeft iemand ervaring met een melding over roaming bij het downloaden van emails?
Ik krijg standaard een waarschuwingsscherm wanneer ik de email van planet ophaal:
,,U bent momenteel aan het roamen. Synchroniseren kan resulteren in extra kosten.,,
Ik heb een abonnement van Telfort en weet zeker dat de verbinding op dat moment via NL KPN NL Telfort wordt gemaakt. Is dit wellicht een bug in de software of moet ik ergens een instelling wijzigen van het standaard netwerk.
Mijn abonnement is inclusief internet gebruik dus ik hoop dat de waarschuwing niet terecht is en dat er geen extra kosten ontstaan.
Telfort is op het KPN-netwerk overgegaanAnoniem: 253035 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:42:
Ik heb gisteren mijn Touch Cruise ontvangen. Schitterend toestel met mooie functionaliteit.
Of wat is je vraag nu precies?Overgang naar het KPN-netwerk
Sinds 19 juni 2007 belt elke Telfort-klant via het KPN-netwerk. Onze klanten zijn hierover geïnformeerd via een brief of een sms. Het is echter mogelijk dat, ondanks al onze inspanningen uw mobiele telefoon voor te bereiden, u niet meer kunt bellen. Dit is het geval als in de periode van januari-juni uw telefoon niet aan heeft gestaan. Hieronder vindt u de benodigde informatie om uw telefoon zo in te stellen dat u kunt bellen via het KPN-netwerk. Bron: http://www.telfort.nl/klantenservice/informatie/roaming/

[ Voor 26% gewijzigd door Yellowneck op 21-02-2008 00:47 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Anoniem: 213195
http://www.pocketinfo.nl/...et-camera-als-webcam.htmlYellowneck schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:40:
Bestaat er trouwens een soort van hack/tooltje waarmee je in Messenger een webcam kan inschakelen, en dan wel de de camera op het toestel. Lijkt me wel erg relaxed.
Nice, deze zocht ik nog, werkt perfect Tanx, op deze pagina van XDA kan je hem ook nog in het wit/wit met kleuren/ en kleuren vinden.TweakMarkster schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 23:33:
[...]
• White battery+percentage en clean3G: (website)
'HTC past software aan om prestatie van toestellen te verhogen'
Minder zeg, het sprankje hoop dat ik had dat er nieuwe drivers zouden komen lijkt weer te verdwijnen. Niet dat ik ontevreden ben met m'n toestel, in tegendeel, maar toch vind ik dat we recht hebben op de juiste drivers.

Minder zeg, het sprankje hoop dat ik had dat er nieuwe drivers zouden komen lijkt weer te verdwijnen. Niet dat ik ontevreden ben met m'n toestel, in tegendeel, maar toch vind ik dat we recht hebben op de juiste drivers.

Prachtige skin op die website... waar kan ik nog meer van zulke skins halen?Bogey Dope schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:01:
[...]
Nice, deze zocht ik nog, werkt perfect Tanx, op deze pagina van XDA kan je hem ook nog in het wit/wit met kleuren/ en kleuren vinden.
(ik kreeg eerder het advies om te googlen, maar daar vind ik nix wat goed combineert met de HTC Home)
Anoniem: 253035
Ik weet inderdaad dat KPN en Telfort zijn samengegaan. Mijn vraag is of ik ten onrechte een melding krijg van Roaming. Ik ben verbonden met het netwerk van KPN / Telfort maar krijg op dat moment toch een melding dat ik aan Roaming doe (bij het ophalen van bv email). Ik zit op het eigen netwerk van mijn provider dus er kan toch geen sprake zijn van roaming?Yellowneck schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 00:44:
[...]
Telfort is op het KPN-netwerk overgegaan
[...]
Of wat is je vraag nu precies?
Het vreemde is dat een dergelijk meklding bv niet krijg bij het starten van Interenet Explorer?
Komt allemaal wel in orde...eens zal er een driver onstaan voor een pda en de chipset en dan is het alleen wachten op degene die er een compatible driver van maaktBogey Dope schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:56:
'HTC past software aan om prestatie van toestellen te verhogen'![]()
![]()
Misschien een silly question, maar bestaat er zoiets als een programma om smsjes te dicteren voor Touch Cruise (WM6 in 't algemeen)?
Je bedoelt zoiets als spraakherkenningssoftware?Anoniem: 213195 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:39:
Misschien een silly question, maar bestaat er zoiets als een programma om smsjes te dicteren voor Touch Cruise (WM6 in 't algemeen)?
Hmm, nooit aan gedacht. Denk eigenlijk van niet, aangezien het vrij geavanceerd moet zijn voordat het een beetje werkt. Maar het zou zomaar kunnen.
Iemand een idee?
Zoiets: http://www.nuance.com/mobilemessaging/
video: http://www.youtube.com/wa...nce.com/news/amazingrace/
maar dan in 't Nederlands?
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 213195 op 21-02-2008 10:58 ]
Dan nog is een keer...
CLB schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:38:
Wat vinden jullie van de SE XPERIA X1 topic in vergelijking met deze HTC Touch Cruise...?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mooi als t werkt en zeker in t nederlands dan ben ik ook geintereseerdAnoniem: 213195 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:54:
Zoiets: http://www.nuance.com/mobilemessaging/
laat maar komen
zeker in de auto zou dit vanpas komen (via carkit )
Anoniem: 249905
Hetzelfde heb ik ook met mijn Telfort abbo... geeft altijd Roaming aan alsof ik in het buitenland ben. Ik gebruik het sim kaartje met abbo nog niet, maar zodra ik hem wel gebruik en het blijft hetzelfde neem ik contact op met Telfort.Anoniem: 253035 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:03:
[...]
Ik weet inderdaad dat KPN en Telfort zijn samengegaan. Mijn vraag is of ik ten onrechte een melding krijg van Roaming. Ik ben verbonden met het netwerk van KPN / Telfort maar krijg op dat moment toch een melding dat ik aan Roaming doe (bij het ophalen van bv email). Ik zit op het eigen netwerk van mijn provider dus er kan toch geen sprake zijn van roaming?
Het vreemde is dat een dergelijk meklding bv niet krijg bij het starten van Interenet Explorer?
Wellicht om omdat de Experia pas over een half jaar op de markt komt? (september wordt verwacht)
Bovenal, de TC is een pracht apparaat die alles naar behoren doet voor de meeste gebruikers. Persoonlijk kijk ik geen filmpjes, dus dat doet me niets. TT6 zou best smoother kunnen lopen, maar het werkt wel perfect, bel kwaliteit is uitstekend, MP3'tjes spelen perfect af, Internetten werkt uitstekend. Voor mij doet het alles prima in een compact, degelijk gebouwd apparaat welke ook nog eens een mooi helder scherm heeft om op te kijken
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Mijn interesse is ook gewekt, maar ik vind nergens wanneer zoiets wordt uitgebracht of als 't al is uitgebracht het juiste programma
Volgens mij moet je wel gewoon via KPN emailtjes kunnen verzenden. Bij mij doet 'ie er niet moeilijk over (ook niet wanneer ik een foto als bijlage heb, en 't dan verstuur via m'n gmail op m'n pda). Ik weet wel dat streaming niet binnen je databundel valt, en roaming in de vorm van skype valt er ook niet in. Maar simpele emails verzenden/ontvangen moet kunnen.Anoniem: 253035 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:03:
[...]
Ik weet inderdaad dat KPN en Telfort zijn samengegaan. Mijn vraag is of ik ten onrechte een melding krijg van Roaming. Ik ben verbonden met het netwerk van KPN / Telfort maar krijg op dat moment toch een melding dat ik aan Roaming doe (bij het ophalen van bv email). Ik zit op het eigen netwerk van mijn provider dus er kan toch geen sprake zijn van roaming?
Hebben trouwens nog meer mensen problemen met Gmail in hun pda? Email via m'n Gmail verzenden lukt wel gewoon, maar ik heb nog nooit een mailtje erop ontvangen, zelfs niet wanneer het wel op 't internet te zien is... Hebben meer mensen dit probleem, en hoe kan ik 't oplossen?
Ik heb de instellingen gewoon erin zitten (ging makkelijk), eens in de 5 minuten wordt er automatisch (zover ik weet, staat in de instellingen) mail gechecked, ik kan wel makkelijk sturen, maar toch niks ontvangen. Kijk ik over instellingen heen? Kan iemand me hierbij helpen?
[edit]
Ik vind de SE XPERIA eigenlijk best lelijk, en ik moest persé een mooie PDA hebben van een bedrijf met ervaring met Windows Mobile, waar ik ook TomTom op af kon spelen. Het liefst met een geïntegreerde GPS.Wat vinden jullie van de SE XPERIA X1 topic in vergelijking met deze HTC Touch Cruise...?
En de driververhalen zijn allemaal opgeblazen. Het scrollen op 't internet gaat met Internet Explorer moeizaam, maar daarvoor is ook standaard Opera geïnstalleerd, die deze problemen compleet niet heeft.
De camera is overdag goed, alleen 's avonds wil je 'm niet gebruiken. Ik denk niet dat dit aan de driverproblemen ligt, maar gewoon aan een slechte camera zonder flits. Je koopt deze pda toch niet voor de camera, dus boeiend...
De filmpjes moet je converteren naar 320x240, en dan heb je nergens last van. Is dit erg? Nah, dat was ik ook gewend bij mijn vorige telefoons. En het scheelt uiteindelijk ruimte op je memorycard!
Verder heb ik soms het gevoel dat 't wel iets sneller kan, maar dat heb je met normale windows ook. Het laden van sommige programmaatjes duurt soms voor mijn gevoel wel lang, maar niet storend.
Al met al moet je je niet laten afschrikken door die driver verhalen.. het is leuk dat 't nog wat sneller kan, heb je altijd toch? Het is nu in ieder geval niet storend, en ze gaan er mee bezig (alleen met een .cabje, ik vraag me af wat dat kan veranderen...)
[ Voor 39% gewijzigd door brrrt op 21-02-2008 11:58 ]
Goed om te horen, want dat hele driver verhaal schrikt mij toch een beetje af. Vat ik het goed samen als ik zeg: het werkt nu allemaal goed, maar het zou beter kunnen werken?
Zaken als divx'jes afspelen kan toch gewoon? Dat is voor mij wel belangrijk (ivm treinreizen) namelijk.
Zaken als divx'jes afspelen kan toch gewoon? Dat is voor mij wel belangrijk (ivm treinreizen) namelijk.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.