HTC Touch Cruise - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 157.031 views

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:57
cheiron schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:08:
Goed om te horen, want dat hele driver verhaal schrikt mij toch een beetje af. Vat ik het goed samen als ik zeg: het werkt nu allemaal goed, maar het zou beter kunnen werken?

Zaken als divx'jes afspelen kan toch gewoon? Dat is voor mij wel belangrijk (ivm treinreizen) namelijk.
Het werkt inderdaad gewoon. Filmpjes van een resolutie van 720x576 zullen stotterend afspelen, maar het is nogal nutteloos en ruimte verspillend om dat formaat films op je telefoon te zetten als je scherm maar 320x240 is.
Het kan vast allemaal sneller, maar mensen die zeggen dat het onwerkbaar is moeten maar gewoon een alienware laptop mee zeulen oid. |:(

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Sorry

Ik had een p3300 nu sinds 2 uur de cruise O+ .
Ik had op de p3300 internet maar geen hsdpa noch 3g.
Als ik nu internet zie ik alleen G geen H geen 3G.
Ik heb HSDPA wel ingeschakeld. Zal ik er een telefoontje aan mijn provider (t-mobile) aan moeten wagen, of doet ik iets niet goed. Zal het kunnen zijn dat mijn sim HSDPA niet ondersteund.

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

brrrt schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:31:
En de driververhalen zijn allemaal opgeblazen. Het scrollen op 't internet gaat met Internet Explorer moeizaam, maar daarvoor is ook standaard Opera geïnstalleerd, die deze problemen compleet niet heeft.
De camera is overdag goed, alleen 's avonds wil je 'm niet gebruiken. Ik denk niet dat dit aan de driverproblemen ligt, maar gewoon aan een slechte camera zonder flits. Je koopt deze pda toch niet voor de camera, dus boeiend...
De filmpjes moet je converteren naar 320x240, en dan heb je nergens last van. Is dit erg? Nah, dat was ik ook gewend bij mijn vorige telefoons. En het scheelt uiteindelijk ruimte op je memorycard!
Verder heb ik soms het gevoel dat 't wel iets sneller kan, maar dat heb je met normale windows ook. Het laden van sommige programmaatjes duurt soms voor mijn gevoel wel lang, maar niet storend.
Opgeblazen? Misschien dat jij een low-end gebruiker van de TC bent, en het allemaal niet zo merkt... maar opgeblazen?

- PDF-bestanden openen. Zodra er meer dan 1 of 2 plaatjes in zitten gaat het ENORM moeizaam. Ik zou zelfs zeggen, bijna niet te doen. Mijn vorige PDA's en Smartphones hadden hier nooit moeite mee.
- TomTom loopt een paar meter achter en geeft daardoor soms te laat waarschuwingen. "Rechts afslaan" op het moment dat je al op dr kruising zit bijvoorbeeld. Getest met een ouder model ernaast, die gaf wél netjes op tijd de meldingen en liep een stuk vloeiender. (zelfde versie tomtom, zelfde kaarten, alle POI's uit.)
- Scrollen gaat OOK in opera slecht. Open maar eens een pagina met flink wat plaatjes en probeer er eens soepel doorheen te scrollen. No way dat dat lukt. Zelfs mijn stokoude P900 kan dat soepel.
- Tuurlijk, als je filmpjes naar miniformaat converteert kun je ze zelfs op 286 nog afspelen ja. Maar vergelijkbare toestellen van andere fabrikanten en oudere HTC modellen hebben GEEN moeite met afspelen van films die niet 'ver-mini-ed" zijn.
- 3D games? Traag als dikke st... naja... je snapt hem wel. Geluid dat hapert (doordat de TC het gewoon niet trekt), 3 FPS, schokkerig en onspeelbaar. Tuurlijk, tetris werkt prima. Maar daar heb je geen 400 Mhz processor voor nodig.
- Alle menu's reageren trager dan ik verwacht had van een toestel met deze specs en het is nopgal frustrerend dat al mijn collega's zeggen "hij voelt wel wat traag aan, hoort dat zo?" als ze er even mee spelen.

Opgeblazen? Het is allemaal subjectief, maar er is niets opgeblazen aan. Misschien dat jij je er niet aan stoort, of gewoon een roze bril op hebt, maar dat het veel beter zou moeten lijkt me duidelijk.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Thy... schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:12:
[...]

Het werkt inderdaad gewoon. Filmpjes van een resolutie van 720x576 zullen stotterend afspelen, maar het is nogal nutteloos en ruimte verspillend om dat formaat films op je telefoon te zetten als je scherm maar 320x240 is.
Het kan vast allemaal sneller, maar mensen die zeggen dat het onwerkbaar is moeten maar gewoon een alienware laptop mee zeulen oid. |:(
Het houdt wel in dat je zo'n beetje alles zult moeten transcoden. Dat is wel enigszins jammer :) Hoeveel hinder je hier van ondervindt is voor iedereen persoonlijk, maar dat valt wel degelijk als nadeel aan te merken. Vooral als het beter kan met goede drivers.

Verwijderd

Voor filmpjes is coreplayer 1.1.3. gewoon de oplossing, voor 3d-games etc. is het idd nog niet optimaal. Dus mensen die ´m voor filmpjes kijken willen hebben, gewoon die coreplayer erop zetten en hij kan ook hogere resoluties gewon perfect draaien...

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje jammer dat je daarvoor moet betalen, maar inderdaad, het is een oplossing.

Verwijderd

Kan iemand me een linkje posten naar het cabje dat je gebruikt om het register te editen op de TC.
Ik weet dat er een linkje te vinden is naar de installatie via de desktop, maar die doet
het bij mij op geen enkele manier.

Alvast bedankt.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Livia schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:28:
Sorry

Ik heb HSDPA wel ingeschakeld. Zal ik er een telefoontje aan mijn provider (t-mobile) aan moeten wagen, of doet ik iets niet goed. Zal het kunnen zijn dat mijn sim HSDPA niet ondersteund.
Ik heb ook alleen maar 3G bovenin het schermpje staan terwijl volgens de site van t-mobile zij wel landelijk dekking hebben met hsdpa.
Ben wel benieuwd wat t-mobile hierover te zeggen heeft.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 10:12

Whuzz

Dodgeball!

Fonta schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:01:
Ik heb ook alleen maar 3G bovenin het schermpje staan terwijl volgens de site van t-mobile zij wel landelijk dekking hebben met hsdpa.
Dan zit de site er behoorlijk naast, want zodra je uit de grote steden bent dan valt je 3G-dekking echt we, iig bij T-Mobile. Hier in Eindhoven is het overal prima, maar op het platte land is er echt geen UMTS dekking.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:35:
Voor filmpjes is coreplayer 1.1.3. gewoon de oplossing, voor 3d-games etc. is het idd nog niet optimaal. Dus mensen die ´m voor filmpjes kijken willen hebben, gewoon die coreplayer erop zetten en hij kan ook hogere resoluties gewon perfect draaien...
Kan CorePlayer ook het beeld vertragen om de vertraging in het geluid op te vangen als je luistert via je A2DP bluetooth set?
Iemand ervaring mee?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 19:43
cheiron schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:08:
Goed om te horen, want dat hele driver verhaal schrikt mij toch een beetje af. Vat ik het goed samen als ik zeg: het werkt nu allemaal goed, maar het zou beter kunnen werken?

Zaken als divx'jes afspelen kan toch gewoon? Dat is voor mij wel belangrijk (ivm treinreizen) namelijk.
Zoals ik zei, ik heb er geen last van. Ik downsize mijn divx bestanden gewoon en speel ze af met TCPMP. Als je niet wilt downsizen, moet je de nieuwe (v. 1.3 dacht ik) coreplayer aanschaffen. Dan schijnt 't helemaal goed te werken.
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:50:
Kan iemand me een linkje posten naar het cabje dat je gebruikt om het register te editen op de TC.
Ik weet dat er een linkje te vinden is naar de installatie via de desktop, maar die doet
het bij mij op geen enkele manier.

Alvast bedankt.
In mijn post op pagina 3, had ik een linkje:
brrrt schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:23:
  1. [b]Applicaties[/b]
  2. PHM Registry Editor: Om lekker erop los te tweaken

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Xanion schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:03:
Wellicht om omdat de Experia pas over een half jaar op de markt komt?
Dat is dus ook het argument wat ikzelf aan zou kunnen brengen... Duurt te lang
(september wordt verwacht)
Bovenal, de TC is een pracht apparaat die alles naar behoren doet voor de meeste gebruikers. TT6 zou best smoother kunnen lopen, maar het werkt wel perfect, bel kwaliteit is uitstekend, MP3'tjes spelen perfect af, Internetten werkt uitstekend.
Dat zal de XPERIA X1 ook allemaal wel kunnen ;)
Voor mij doet het alles prima in een compact,
degelijk gebouwd apparaat welke ook nog eens een mooi helder scherm heeft om op te kijken
Suuper, bedankt voor je mening!
brrrt schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:31:
Ik vind de SE XPERIA eigenlijk best lelijk,
Jij hebt het waarschijnlijk over het uiterlijk.. De specs zijn daarentegen wel heerlijk ;)
en ik moest persé een mooie PDA hebben van een bedrijf met ervaring met Windows Mobile, waar ik ook TomTom op af kon spelen. Het liefst met een geïntegreerde GPS. :)
Als je tijdsgebonden bent is de XPERIA X1 idd geen optie :)
En de driververhalen zijn allemaal opgeblazen.
Mwah daarover verschillen de meningen nogal erg zie ik zo ;)
De filmpjes moet je converteren naar 320x240, en dan heb je nergens last van. Is dit erg?
Erg is het niet, maar het kost wel veel tijd :)
Verder heb ik soms het gevoel dat 't wel iets sneller kan, maar dat heb je met normale windows ook. Het laden van sommige programmaatjes duurt soms voor mijn gevoel wel lang, maar niet storend.
Thank you :)
Al met al moet je je niet laten afschrikken door die driver verhalen.. het is leuk dat 't nog wat sneller kan, heb je altijd toch? Het is nu in ieder geval niet storend, en ze gaan er mee bezig
Nou als ik de verhalen lees dat TCPMP niet eens normaal een fimpje af kan spelen is dat 'n no go!!
Whuzz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:31:
Opgeblazen? Het is allemaal subjectief, maar er is niets opgeblazen aan. Misschien dat jij je er niet aan stoort, of gewoon een roze bril op hebt, maar dat het veel beter zou moeten lijkt me duidelijk.
Denk dat ik me wel kan vinden in Whuzz z'n reply en dat ik 'n zelfde 'soort' gebruiker ben... :)
En dan word ik dus echt kneitergek als deze applicaties niet allemaal vlekkeloos lopen :X

Ik lees wat over 'n nieuwe versie van TCPMP... Ik wacht 't af
(samen met de release datum van de SonyEricsson XPERIA X1)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• brrrt
Nou als ik de verhalen lees dat TCPMP niet eens normaal een fimpje af kan spelen is dat 'n no go!!
Zelf heb ik nog geen problemen gehad met TCPMP. Dit was dan wel allemaal gedownsized naar 320x240, maarja. Grote bestanden doet 'ie wel schokkerig.
Maar bedenk dat TCPMP gewoon een gratis, redelijk simpel programmaatje is, dus dat je niet van ze hoeft te verwachten beter te zijn dan de standaard meegeleverde. Coreplayer 1.1.3 doet 't wel goed met grote bestanden, zover ik gehoord heb, maar daar betaal je ook voor :)

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Livia schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:28:
Sorry

Lijkt me handig om dan langs T-Mobile te gaan voor een UMTS Simkaart. Met een "gewone" GSM SIMkaart krijg je enkel connectie met GPRS.

• TweakMarkster
Fonta schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Klopt. Bij T-Mobile, KPN en Vodafone heb je de mogelijkheid om connectie te leggen via HSDPA, maar dit is voor constante connectie (met laag kb verbruik) te belastend voor het netwerk. Daarom "downsizen" ze je verbinding naar 3G. Dat is minder belastend en sneller is niet nodig aangezien het om relatief laag dataverbruik gaat.
Zodra je heviger gebruik gaat maken van de mobiele connectie sprint hij over naar HSDPA. Ik heb standaard het 3G logo in beeld en dat is snel genoeg voor Pushmail en connectie te behouden met MSN. Maar als ik een Youtube filmpje wil streamen, schakeld hij naar een hogere versnelling (H logo in beeld) en maakt hij gebruik van HSDPA.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou mensen, ik kan je de ROM WM6.1 van harte aanbevelen. Stukken sneller en stabieler. Wie weet hoe je een eigen rom maakt?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RoD schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:38:
Beetje jammer dat je daarvoor moet betalen, maar inderdaad, het is een oplossing.
Das normaal toch?

• Fonta
Whuzz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:06:
[...]

Dan zit de site er behoorlijk naast, want zodra je uit de grote steden bent dan valt je 3G-dekking echt we, iig bij T-Mobile. Hier in Eindhoven is het overal prima, maar op het platte land is er echt geen UMTS dekking.
http://dekkingskaart.t-mo...ebform1.aspx?service=UMTS
En ik woon in de randstad in dordrecht.
TweakMarkster schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:02:
[...]

Klopt. Bij T-Mobile, KPN en Vodafone heb je de mogelijkheid om connectie te leggen via HSDPA, maar dit is voor constante connectie (met laag kb verbruik) te belastend voor het netwerk. Daarom "downsizen" ze je verbinding naar 3G. Dat is minder belastend en sneller is niet nodig aangezien het om relatief laag dataverbruik gaat.
Zodra je heviger gebruik gaat maken van de mobiele connectie sprint hij over naar HSDPA. Ik heb standaard het 3G logo in beeld en dat is snel genoeg voor Pushmail en connectie te behouden met MSN. Maar als ik een Youtube filmpje wil streamen, schakeld hij naar een hogere versnelling (H logo in beeld) en maakt hij gebruik van HSDPA.
K zal eens proberen via youtube te gaan streamen, kijken wat er gebeurd.

edit: helemaal niks, het 3g logo blijft in beeld, ff bellen met t-mobile.
Zou best eens zo kunnen zijn dat mijn sim hsdpa niet ondersteund.
Sim is inmiddeles iets van 5 jaar oud.

En gebeld, volgens hun maakt de verbindingssnelheid alleen uit als ik een duurder data abbo bij hun zou afsluiten. Dan zou ik dus 20 euro per maand gaan betalen. Ook zegt ie dat je niet kan zien of je een hsdpa verbinding hebt of via umts :S er zou altijd de aanduiding 3G staan, dat is dus niet zo, blijkt wel. Dat ik geen hsdpa heb komt denk ik wel doordat ik een web 'n walk abbo heb van 9,50 per maand. Maar zo zie je ook maar weer dat ze bij de klantenservice ook niet alle toestellen kennen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fonta op 21-02-2008 18:29 ]

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Yzord schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:56:
Nou mensen, ik kan je de ROM WM6.1 van harte aanbevelen. Stukken sneller en stabieler. Wie weet hoe je een eigen rom maakt?
Welke ROM heb je precies gebruik (link?), aangezien op xda-developers erg veel WM6.1 ROM's te vinden zijn.

En kan je aangeven hoe veel sneller alles gaat (waarschijnlijk lastig, maar ik vraag het toch:)). Draait TomTom bijvoorbeeld smoother, of denk ik dan veel te ver?

[ Voor 19% gewijzigd door radem205 op 21-02-2008 18:16 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, dat je voor dat programma moet betalen vind ik niet gek, maar wel jammer dat het nodig is. Mocht er van HTC uit geen oplossing komen, dan is het zeker een optie.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik ben ook benieuwd naar 6.1. Gaat het echt soepeler?
de TC lijkt me een gave telefoon, ik word alleen een beetje tegengehouden door verhalen over traagheid. Ik kan dat niet hebben, bij mij moet alles het liefst meteen op het scherm staan, en scrollen moet gewoon zonder schokken gaan anders ga ik mij daar dood aan ergeren.

Kan het zo zijn dat HTC binnen nu en eind april een telefoon maakt die wel gewoon de hardware goed benut? dan wacht ik daar wel even op :'(

Droogkloot.

• CLB
  • Niet online

CLB

Die had allang gepresenteerd geweest dan ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

brrrt schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:23:
[...]

Bedankt voor de edit, maar wat ik me af vraag:
Is dat 6-tab systeem eigenlijk wel vingervriendelijk? Het is gemaakt voor 4 tabs, ik vindt 5 tabs ook nog wel lekker werken, maar is 6 tabs niet iets te klein voor je vingers, zodat je het pennetje nodig hebt?
Oh, ik heb trouwens even gezocht naar een voorbeeld van een 5 tabsysteem en een 6 tabsysteem, zodat de mensen die nog niet weten of ze werkelijk een 5 of 6 tabsysteem willen, kunnen kijken of 't bevalt:
[afbeelding] en [afbeelding]
Dit is niet mijn achtergrond, ik heb 't gewoon via google gevonden ;)

En verder, welke nieuwe programma's hebben jullie allemaal op de TC gezet?
Ik heb:
  1. [b]Applicaties[/b]
  2. Pocket Informant:
    Een geweldig handig (betaald) programmaatje om je agenda duidelijker te maken
  3. TodayAgenda:
    Een programma om meer (en duidelijker) je agendapunten op je hoofdscherm te laten zien
  4. ELF Calculator Skin: Om je huidige, lelijke, calculator meer in de Touch kleuren te krijgen:
    [afbeelding]
  5. TCPMP: Om je divx (avi) bestanden af te kunnen spelen, nadat je ze verkleind hebt
  6. Mobile Secretary: Voor als je afwezig bent, laat de TC automatisch een smsje sturen naar degene die je probeert te bellen (nog niet getest, maar ja)
  7. PHM Registry Editor: Om lekker erop los te tweaken
  8. Google Maps: (download via google.com in je webbrowser) Jullie kennen dat programma wel. Leuk hieraan is dat je contacten (met adres ingevoerd) uit je adresboek kan selecteren en die kan "bezoeken" via de satellietbeelden, en dat je via de GPS jezelf kan volgen op de satellietbeelden
  9. i-nigma: Om speciale barcodes te kunnen lezen
  10. Battery Indicator Gauge: Batterij indicator balkje bovenaan je scherm:
    [afbeelding]
  11. WorldCard Mobile: Een programma dat visitekaartjes leest
  12. WMStopWatch: Een stopwatch voor de PDA
  13. FBTV: TV gids voor de mobiel
Veel van de games heb ik gewoon in 't afgelopen half jaar gevonden op 't internet, en weet van veel niet meer hoe ik eraan kom...
  1. [b]Games[/b]
  2. Resco BrainGain: Een breinbreker-spelletje (betaald). Wel grappig, maar moet nog de tijd nemen om werkelijk de spellen te doen
  3. MS Hearts: Hartenjagen
  4. Magic Bubble: Je moet binnen een tijd zoveel mogelijk gekleurde bolletjes naar elkaar toe draaien
  5. Pac-Man: Pac-man
  6. Pocket Sudoku: Sudoku
  7. Pocket Sand: Er vallen kleuren zand uit de lucht, en je kan hiermee spelen ofzo. Klinkt heel saai, maar is echt geweldig gedaan!
  8. Porta-Pinball: Lekker flipperkast spelen
  9. Aquelaball: Je kent 't wel, bouncende balletjes, en die moet je insluiten
  1. [b]Tweaks[/b]
  2. 5 tabbladen: zie puntje 2 van de tweaks
Dus best wel een lijst (misschien wat voor de TS?), maar nu vraag ik me af wat jullie hebben en wat ik nog mis! Vooral op game-gebied en het liefst gratis ;)
Wat voor een programmaatjes hebben jullie erop staan?
misschien een rare vraag hoor ,
maar die bestandjes die je kan downen vanaf je linkjes zet ik die zo ergens neer of ????
zijn losse dingetjes als ze unzipt zijn nl
heb geen iedee hoe ik die en waar ik die neer zet , misschien dat iemand me dat kan vertellen
_/-\o_

ben t aan t uitzoeken maar ???
denk in een mapje op je opslagkaar zetten oid maaaar ......? 8)7

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Als het een cab is, dan kun je die op je telefoon zetten en vanaf daar openen (weet ik nog uit het MPX200 tijdperk)

Droogkloot.

Verwijderd

_AvA_ schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:32:
Als het een cab is, dan kun je die op je telefoon zetten en vanaf daar openen (weet ik nog uit het MPX200 tijdperk)
die had ik ontdekt ja , maar er zijn er ook die je download als zip bestand met meerde dingen daar in
kopieer ik die naar mn mobile divice op mn pc dan ???

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Ligt eraan wat er in staat. Ik kan mij herinneren dat sommige programmas een installer hadden die je op de pc moest uitvoeren, waarna ze met activesync op de smartphone werden geplaatst.

Droogkloot.

• J-P
  • Laatst online: 20:46

J-P

Syntax erro....

Net een 'handige' tweak gevonden op XDA die ik even met jullie wilden delen (misschien ook handig voor de TS)

Op de eerste tab van je HTC Home staat de datum als volgt: 21-02-08

Als je dit uitgebreider wilt hebben kan je dat als volgt doen:
In het register ga naar de volgende map: HKLM --> nls --> overrides
In die map staat de volgende string: SSDte Als de string er niet in staat moet je hem aanmaken
In die string staat het volgende: dd-MM-yy, dit kan je veranderen in verschillende weergaves.

Zoals:
dddd, dd MMM yy --> donderdag, 21 feb 08 (deze gebruik ik)
ddd, dd-MM-yy --> do, 21-02-08
dd MMMM yyyy --> 21 februari 2008

Vervolgens even een softreset doen en je bent klaar!
Bron

Kleine tweak, maar ik ben er blij mee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door J-P op 22-02-2008 19:32 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Al met al moet je je niet laten afschrikken door die driver verhalen.. het is leuk dat 't nog wat sneller kan, heb je altijd toch?
Was toch wel even schrikken toen we de Touch Cruise van een vriend van mij vergeleken met mijn ruim 2 jaar oude Qtek S200. En al helemaal na de overclock van 200 naar 276MHz.

Ik heb meteen mijn order gecanceld. Kijk wel de kat uit de boom. voor €480+ wil ik er ruim op vooruit.
Ik adviseer ieder die er nog geen heeft even te wachten. (zeker als dit niet je eerste pda is of net zoals in mijn geval een pda van 2 a 3 generaties terug)

Tsjaa dus dan kijk je even bij de concurrent E-ten. Helaas ook niet je van het. Sony Ericsson Xperia of hoe het dan ok heet laat nog wel minimaal een half jaar op zich wachten en de Meizu... ook..
zucht.. En niet beginnen over de N95. Mooi ding maar is bij lange na niet pda waardig.

[ Voor 19% gewijzigd door rusteloos op 21-02-2008 21:05 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

De N95 is een en al plastic.

WM6.1 voelt gewoon stabieler en "schoner" aan. Het heeft wat extra functies erbij gekregen, maar welke dat zijn en of het goed loopt moet ik allemaal nog testen.

Je moet in ieder geval je bootloader compatible maken om te kunnen flashen. Dit doe je met Hard-SPL.

vervolgens heb ik de laatste ROM gepakt v0.53 van bepe (*knip*) ik krijg alleen de laatste radio update er niet op, maar ik zal wel wat fout doen.

We hebben het nog eens bekeken. Een duidelijke richtlijn hebben we nog niet, maar we zijn van mening dat dit soort links (ROMs met WM6) te zwart zijn in het grijze midden. Derhalve worden dit soort links niet toegestaan.

[ Voor 38% gewijzigd door pven op 25-02-2008 21:49 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Die discussie hoort hier niet. Ik kom er overigens nog wel persoonlijk bij je op terug.

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 22-02-2008 05:44 ]

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

'k ben van S200 zojuist overgestapt op op TC... GENIAAL, forse verbetering als je het mij vraagt.

Enorm balen van de slechte marketing die die snelheids problemen opleveren... niet onterrecht, maar zeker niet zo erg als het lijkt.

Ben erg benieuwd naar XDA links, wrom zijn die ongewenst.. als je het mij vraagt zeer gewenst.. die site is een kriem om iets op te vinden.

• Fonta
Die discussie hoort hier niet. Ik kom er overigens nog wel persoonlijk bij je op terug.

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 22-02-2008 05:44 ]

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
@topicstarter: mooie post, maar verwijder ajb de referentie naar acbpowermeter. Dit programma werkt echt niet goed en zelfs zo slecht dat ik een vervangende tool heb gemaakt: PowerGuard

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Verwijderd

Ondanks dat iedereen zo graag een NL xT9 wilt hebben, zou ik graag de xT9 uit willen schakelen.. kan hier echt totaal niet mee overweg (vroeger ook nooit T9 gebruikt.. verschrikkelijk!)

Echter, als ik een nieuwe sms oid ga maken, en mijn touch toetsenblok naar voren tover, staat xT9 standaard aan, en moet ik dit iedere keer handmatig uit zetten.

Kan ik (met een register-tweak) xT9 uitzetten, danwel standaard op gewone invoer zetten?

• brrrt
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:37:
[...]

die had ik ontdekt ja , maar er zijn er ook die je download als zip bestand met meerde dingen daar in
kopieer ik die naar mn mobile divice op mn pc dan ???
De .cab bestanden moet je op de pda zetten, gewoon in een herkenbaar mapje op je memorystick en dan op de pda openen.

De .zip bestanden kan je beter even openen en kijken wat erin zit. Vaak heb je dan een .cab bestand erin met een screenshot o.i.d. en anders een .exe bestand.

Als 't een .exe bestand is, kan je 't openen op de computer, wanneer de pda met de computer verbonden is (via 't sync kabeltje). Als je 't opent, begint de setup en iets later ook op de TC. Het spreekt allemaal voor zich, je moet alleen 't durven proberen :)

• Fonta
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:52:
Ondanks dat iedereen zo graag een NL xT9 wilt hebben, zou ik graag de xT9 uit willen schakelen.. kan hier echt totaal niet mee overweg (vroeger ook nooit T9 gebruikt.. verschrikkelijk!)

Echter, als ik een nieuwe sms oid ga maken, en mijn touch toetsenblok naar voren tover, staat xT9 standaard aan, en moet ik dit iedere keer handmatig uit zetten.

Kan ik (met een register-tweak) xT9 uitzetten, danwel standaard op gewone invoer zetten?
Geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt maar is gewoon een kwestie van gewent raken ermee
en dat doe je heel snel hoor :)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Yzord schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:20:
De N95 is een en al plastic.

WM6.1 voelt gewoon stabieler en "schoner" aan. Het heeft wat extra functies erbij gekregen, maar welke dat zijn en of het goed loopt moet ik allemaal nog testen.

Je moet in ieder geval je bootloader compatible maken om te kunnen flashen. Dit doe je met Hard-SPL.

vervolgens heb ik de laatste ROM gepakt v0.53 van bepe ([mbr]*ongewenst*[/mbr]) ik krijg alleen de laatste radio update er niet op, maar ik zal wel wat fout doen.
Heb jij al ergens een orignele NL TC ROM gevonden, of heb je altijd al een UK Cruise gehad.
Ik ga mn Cruise namelijk niet flashen zonder de garantie dat ik terug kan naar wat ik nu heb.
Indien je wel een NL Cruise ROM hebt kan je die dan met ons delen (Mits dat mag van de mods, is volgens mij geen warez oid)

[ Voor 5% gewijzigd door J-P op 21-02-2008 22:12 ]

Verwijderd

Ik heb vandaag de cruise opgehaald en de afgelopen week dit topic (en deel 1) al doorgelopen.

Nu heb ik 1 vraag die ik hier niet terug kan vinden. Als ik een sms krijg en de TC staat in standby dan gaat het scherm aan. Als ik daar nu op druk dan merk ik dat de schermblokkering eraf is. Dit is toch wel irritant als je de TC in je zak hebt zitten en iemand stuurt een sms.

Mijn excusses als dit al gemeld is maar ik kon het iig niet terugvinden.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bogey Dope schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:11:
[...]

Heb jij al ergens een orignele NL TC ROM gevonden, of heb je altijd al een UK Cruise gehad.
Ik ga mn Cruise namelijk niet flashen zonder de garantie dat ik terug kan naar wat ik nu heb.
Indien je wel een NL Cruise ROM hebt kan je die dan met ons delen (Mits dat mag van de mods, is volgens mij geen warez oid)
Er zijn vooralsnog alleen UK roms, maar ik ben van plan een eigen ROM te bakken. Mocht die klaar zijn, dan laat ik het wel weten.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Yzord schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:15:
[...]

Er zijn vooralsnog alleen UK roms, maar ik ben van plan een eigen ROM te bakken. Mocht die klaar zijn, dan laat ik het wel weten.
Cool, ben benieuwd!!! >:)

• brrrt
Ik blijf het email probleem hebben.
Hoe krijg ik gmail goed geïnstalleerd op m'n TC?
Ik heb m'n Gmail instellingen gewoon geïnstalleerd (in de email van de TC) en ik kan alle mails verzenden (dit komt ook aan, gewoon met als afzender mijn huidige gmail account), maar ik kan niks ontvangen! Dit is me nog geen 1 keer gelukt.
Zover ik weet heb ik alle instellingen juist (gewoon standaard van 't internet gehaald, ging automatisch) en als het goed is wordt mijn email eens per 5 minuten gecheckt.

Maar nu heb ik 3 ongelezen email op m'n Gmail, maar ik krijg geen melding op m'n TC. Wat kan ik fout gedaan hebben?

Verwijderd

Fonta schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:10:
[...]

Geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt maar is gewoon een kwestie van gewent raken ermee
en dat doe je heel snel hoor :)
Heb ik al meerdere malen geprobeerd, en steeds tot de conclusie gekomen dat T9 niets voor mij is.. (kwestie van smaak zullen we maar zeggen)

Daarom wil ik graag T9 uitschakelen.

• Fonta
Bogey Dope schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:54:
Net een 'handige' tweak gevonden op XDA die ik even met jullie wilden delen (misschien ook handig voor de TS)

In die map staat de volgende string: SSDte
In die string staat het volgende: dd-MM-yy, dit kan je veranderen in verschillende weergaves.

Zoals:
dd MMMM YYYY --> 21 februari 2008

Bron

om 21 februari 2008 te krijgen moet ik dd MMMM yyyy gebruiken ipv met grote Y

• J-P

J-P

Syntax erro....

brrrt schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:24:
Ik heb m'n Gmail instellingen gewoon geïnstalleerd (in de email van de TC) en ik kan alle mails verzenden (dit komt ook aan, gewoon met als afzender mijn huidige gmail account), maar ik kan niks ontvangen! Dit is me nog geen 1 keer gelukt.
Zover ik weet heb ik alle instellingen juist (gewoon standaard van 't internet gehaald, ging automatisch) en als het goed is wordt mijn email eens per 5 minuten gecheckt.

Maar nu heb ik 3 ongelezen email op m'n Gmail, maar ik krijg geen melding op m'n TC. Wat kan ik fout gedaan hebben?
Gebruik je IMAP of POP3, want ik meen dat als je hem automatisch de instellingen laat downloaden, hij de instellingen voor POP3 download en niet die van IMAP.
Fonta schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:49:
[...]

om 21 februari 2008 te krijgen moet ik dd MMMM yyyy gebruiken ipv met grote Y
Woeps, ik heb het aangepast, bedankt voor de terugkoppeling

[ Voor 13% gewijzigd door J-P op 21-02-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster

Zoals:

Bron

Onwijse blij en supervette tweak! Had hem zelf nog niet gezien en het staat toch echt wel mooier en beter in het scherm. Ik gebruik ook de dddd, dd MMM yy versie, toch wel de beste en handigste. Valt ook reuze mee hoeveel ruimte hij inneemt. Thanks dude! d:)b

Trouwens, bij mij bestond de String niet, maar door zelf een string aan te maken met name: SSDte en value [one of the above] werkt het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

iemand een goede tip voor een mooi keyboard?
heb net met de Iphone gespeeld: zo'n keyboard is precies goed!!

pocketCM maakt er een rommeltje van (soms wel soms niet), dus iemand een idee voor een keyboard als de Iphone?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Resco Keyboard is zeker ok. Moet je wel voor betalen maar zijn geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
brrrt schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:24:

Ik heb hetzelfde probleem! Het is 1 dag goed gegaan en nu haalt hij niets meer binnen.
Instellingen bij Gmail staan goed (dus op enable). Ik heb ook al geprobeerd om het account te verwijderen en de IMAP4 Gmail account aan te maken. Niks 8)7 Daarna weer IMAP4 instellingen verwijderd, soft-reset gedaan en POP3 instellingen ingesteld... weer niks! 7(8)7
Erg vervelend. Ik heb vrij weinig zin om dat klote progje (midlet) van hen te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakMarkster op 22-02-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
TweakMarkster schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem! Het is 1 dag goed gegaan en nu haalt hij niets meer binnen.
Instellingen bij Gmail staan goed (dus op enable). Ik heb ook al geprobeerd om het account te verwijderen en de IMAP4 Gmail account aan te maken. Niks 8)7 Daarna weer IMAP4 instellingen verwijderd, soft-reset gedaan en POP3 instellingen ingesteld... weer niks! 7(8)7
Erg vervelend. Ik heb vrij weinig zin om dat klote progje (midlet) van hen te gebruiken.
Hij doet het weer??? IMAP4 weer ingesteld en m'n TC begon te downloaden!
Het lag er waarschijnlijk aan dat ik in mijn instellingen op gmail.com zowel POP3 als IMAP4 had ge-enabled. Nu maar hopen dat het niet weer enkel voor een dag is en dus morgen weer gaat flippen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
TweakMarkster schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:12:
[...]

Onwijse blij en supervette tweak! Had hem zelf nog niet gezien en het staat toch echt wel mooier en beter in het scherm. Ik gebruik ook de dddd, dd MMM yy versie, toch wel de beste en handigste. Valt ook reuze mee hoeveel ruimte hij inneemt. Thanks dude! d:)b

Trouwens, bij mij bestond de String niet, maar door zelf een string aan te maken met name: SSDte en value [one of the above] werkt het ook gewoon.
Snap dur geen moer van, jullie met je tweaks...de vorige ook al; dit was al standaard bij mij zo. (Linker softkey "verwijderen" als je een bevestigings-SMS krijgt).
De lange datumnotatie "vrijdag 22 februari 2008" is ook al default bij mij? Natuurlijk zou ik voor een korte kunnen kiezen juist, maar ik heb al degene die ik wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

de X1 is een mooi apparaat, alleen balen dat er geen 5MP camera op zit zech ;) :D :+

Maar even ontopic, zijn er mensen die aan kunnen geven hoe de TC presteerd in vergelijking met de allereerste touch (de versie met 64/128 mb ipv 128/256) is hij op veel fronten veel sneller, of valt dit door de ontbrekende drivers toch tegen?

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:58:
Beste tweakers,

Ik heb gisteren de TC gekocht bij BelCompany, en ben er de rest van het weekend mee aan het spelen geweest. Wat me alleen niet lukt is om TomTom te installeren. De TC blijft hangen op het installatiescherm (met tekst 'TomTom Navigator.CAB installeren'), waarbij de progressbar helemaal vol is, maar het cirkeltje blijft draaien. Heb het even de tijd gegeven, maar wacht nu toch zeker al 10 minuten.
TomTom staat wel in mijn programma-lijst, kan hem ook aanklikken, maar dan kan hij de kaart die ik heb gedownload niet vinden. Kan dat dan te maken hebben met het feit dat de installatie niet afgerond wordt? Na een soft-reset krijg ik hetzelfde installatiescherm voor mijn neus, met de volle progressbar en het draaiende cirkeltje.
TIA voor suggesties...
Ik heb pcies hetzelfde probleem. Iemand al een oorzaak, oplossing of work-around??
Nadat ik programma aangeklikt heb in de lijst start het ook op... kaart downloaden enz.enz.
Vervolgens een keer een error melding. Wanneer ik dan een soft-reset doe komt de TC weer na opstarten met de installatie progress-bar.
Ik gebruik XP-sp2 met activesync 4.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals:

Bron

Ik dacht nou dat kan en wil ik ook , dus totalcomander gedownload en geinstaleerd

Maar ik kan in geen velden of wegen het register vinden of in de root komen
is daar een handige tip voor

als ik daar een maal in ben ja dan zal t me zeker lukken net als de rest van instaleren , met dank aan de hulp biedende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:47:
[...]

Ik dacht nou dat kan en wil ik ook , dus totalcomander gedownload en geinstaleerd

Maar ik kan in geen velden of wegen het register vinden of in de root komen
is daar een handige tip voor

als ik daar een maal in ben ja dan zal t me zeker lukken net als de rest van instaleren , met dank aan de hulp biedende
Met TotalCommander kom je ook niet ver. Dat is namelijk een soort Windows Verkenner, maar dan beter. Het gaat een stuk makkelijker als je een Regestir Editor download => http://www.phm.lu/products/PocketPC/RegEdit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uitschakelen van de taskmanager van HTC levert ook een aardige snelheidswinst op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=369056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakMarkster schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Met TotalCommander kom je ook niet ver. Dat is namelijk een soort Windows Verkenner, maar dan beter. Het gaat een stuk makkelijker als je een Regestir Editor download => http://www.phm.lu/products/PocketPC/RegEdit/
Hoe installeer je deze?
De desktopinstallatie gaat bij mij de mist in (NL-TC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
TweakMarkster schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:53:
[...]

Total commander werkt prima om je registry aan te passen hoor.
Ga in de home directory \ naar de map \\ en daarin naar de map registry.

Ik heb net deze tweak uitgevoerd: dd MMMM yyyy --> 21 februari 2008
Werkt opzich prima, alleen krijg ik in mijn UK cruise ook 'februari' en 'donderdag' te zien. Staat nogal vreemd als de rest in het engels is, ik heb het dus maar weer terug gezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zo, ook mijn radio geupgrade en naar mijn idee heb ik beter bereik overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het nog veel uit als ik een class2 of 4 kaartje (SDHC) neem?
(Had wel wat meer info in de startpost gemogen over geheugen kaartjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:15:
Het uitschakelen van de taskmanager van HTC levert ook een aardige snelheidswinst op:
Goeie tip! Lijkt inderdaad alsof de TC soepeler werkt met deze kleine tweak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb net S2U2 geïnstalleerd, maar echt handig is 't niet omdat het scherm na zo'n halve minuut volledig zwart wordt en ik dus eerst op de "uit-knop" dien te drukken en dan nog eens slide 2 unlock doen...iemand die weet hoe ik die eerste stap (uit-knop) kan vermijden doordat scherm niet zwart wordt maar de achtergrond van S2U2 blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:29:
'k Heb net S2U2 geïnstalleerd, maar echt handig is 't niet omdat het scherm na zo'n halve minuut volledig zwart wordt en ik dus eerst op de "uit-knop" dien te drukken en dan nog eens slide 2 unlock doen...iemand die weet hoe ik die eerste stap (uit-knop) kan vermijden doordat scherm niet zwart wordt maar de achtergrond van S2U2 blijft?
Bij instellingen -> systeem -> Energie kan je uitzetten dat het apparaat uit moet gaanna een bepaalde tijd.
Echt verstandig vind ik dit zelf niet trouwens ivm accu die dan waarschijnlijk veel minder lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:29:
SBP Time werkt bij mij niet meer lekker zodra ik S2U2 installeer... alarm gaat @ random +/- een uur later af... niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Thy... schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:21:
[...]
Total commander werkt prima om je registry aan te passen hoor.
Ga in de home directory \ naar de map \\ en daarin naar de map registry.
Leer ik zo ook nog eens wat. Wist ik niet. Bedankt voor tip, maar gebruik gewoon de PHM RegEditor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
Iemand die al weet hoe ik TomTom op mijn bluetooth headset krijg ipv over de speaker? (of over een carkit zoals door andere gevraagd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Dit scheelt inderdaad! Toch vreemd dat zulke kleine programmaatjes zoveel resources kunnen opslurpen.
Ik heb in de map [i]\Windows\Start Menu\Programs[/i] een nieuwe shortcut (.lnk file) gemaakt naar \Windows\TaskManagerApp.exe en deze toegevoegd in mijn Launcher tabblad. Zo kan ik toch nog snel bij de task manager komen op programma's af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 07:27
McRubz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:55:
[...]
Even terugkomend op mijn vorige post; het werkt eigenlijk best wel goed! Na het programma een keer herstart te hebben start de camera direct. Als je zo'n barcode voor de camera houdt herkent ie m meteen, ook de zelfgemaakte die je kunt maken op http://www.i-nigma.com/personal/Create.asp .
Hummmm. Ik heb 'm geinstalleerd, maar krijg met geen mogelijkheid info over barcodes. Vooralsnog vindt ik het een contra-intuitief programma! Ik moet volgens de applicatie op de "centerbutton" drukken (wat is dat?). Na wat rondzoeken naar dit soort buttons besluit ik dat ze de knop midden in het scrollwheel bedoelen. Dus richt ik de camera en druk op de middenknop. Wel cool (wist ik niet): dan gaat de HTC automatisch scherpstellen en afdrukken. Maar: *klik*. Niks. Nogmaals klik. Weer geen info. Telefoon gereset. Niks. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Thy... schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:09:
[...]

Dit scheelt inderdaad! Toch vreemd dat zulke kleine programmaatjes zoveel resources kunnen opslurpen.
Ik heb in de map [i]\Windows\Start Menu\Programs[/i] een nieuwe shortcut (.lnk file) gemaakt naar \Windows\TaskManagerApp.exe en deze toegevoegd in mijn Launcher tabblad. Zo kan ik toch nog snel bij de task manager komen op programma's af te sluiten.
Da's wel een goed idee inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
[...]

Een wereld van verschil. Ik snapte al niet waarom de cruise soms zoveel langzamer reageerde dan mijn oude 9100. Nu is 'ie beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
[...]

Heb hetzelfde gedaan alleen dan met Taskmanagerlite. Deze heeft minder functionaliteit maar hiermee kun je wel snel progammas uitzetten.

Als ik mijn TC helemaal uit zet en weer aan start TomTom automatisch. Is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Kievit1964 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:56:
Als ik mijn TC helemaal uit zet en weer aan start TomTom automatisch. Is dit te verhelpen?
Ja, als je TomTom op je storage card hebt geïnstalleerd staat er op je card als het goed is een directory die 2577 heet met daarin AutoRun.exe. Verander de naam van deze map (naar bijv. 2577tomtom) en hij zal niet meer automatisch starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Erg goede tip, het uitschakelen van het grote startmenu lijk trouwens ook prestatiewinst op te leveren (Stond in hetzelfde topic als de tip van de taskmanager.
[...]

Of je probeert het programma dat ze ook al in hetzelfde forum noemen: WkTASK
Ik ben m nu aan het uitproberen, hopelijk blijft hij even snel als toen ik de taskmanager had uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kievit1964 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:01:
Iemand die al weet hoe ik TomTom op mijn bluetooth headset krijg ipv over de speaker? (of over een carkit zoals door andere gevraagd?)
Ondersteunt je headset a2dp? Dan moet je hem toevoegen als stereo headset. Op het moment dat je tomtom start en een bluetooth verbinding hebt, zou TomTom rechtstreeks over je headset moeten werken.

Op mijn radio werkt het iig zo, dus ik kan me voorstellen dat dat voor een headset niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Ik heb een leuk dingetje met mijn Cruise.
Op onregelmatige tijden en zonder enige reden maakt mijn Cruise een dataverbinding. Ik ga dan in de taskmanager kijken en zie geen draaiende applicaties. Ik heb ook ingesteld in het register dat de verbinding na 120 seconden idle moet verbreken. Ook dat doet ie niet.

Heeft iemand een idee wat dit eventueel zou kunnen zijn?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen UMTS en nu heb ik een vraag.

De kleine 3G bij de signaalsterkte balkjes blijft continu in beeld, ook als ik geen gebruik maak van internet. Ik heb dus continu 2x 3G op mijn schermpje bovenin staan. Eenmaal Groot en eenmal klein bij
de signaalsterkte balkjes.

Ik heb het vermoeden dat mijn accu hierdoor onnodig belast wordt. is het mogelijk om in te stellen dat die verbinding na gebruik van internet automatisch sluit. Bij GPRS was dat wel zo namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:24:
Maakt het nog veel uit als ik een class2 of 4 kaartje (SDHC) neem?
(Had wel wat meer info in de startpost gemogen over geheugen kaartjes)
Class 4 is sneller mbt lezen en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
CSB schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:28:
Ik heb een leuk dingetje met mijn Cruise.
Op onregelmatige tijden en zonder enige reden maakt mijn Cruise een dataverbinding. Ik ga dan in de taskmanager kijken en zie geen draaiende applicaties. Ik heb ook ingesteld in het register dat de verbinding na 120 seconden idle moet verbreken. Ook dat doet ie niet.

Heeft iemand een idee wat dit eventueel zou kunnen zijn?
misschien dat je rss koppen gedownload / vernieuwd worden. om dat te bekijken moet je rss hub even opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hé, kan je eens zeggen hoe zo'n lnk-file is opgebouwd (de code)? Zou die graag ook erop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Fonta schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:35:
[...]

misschien dat je rss koppen gedownload / vernieuwd worden. om dat te bekijken moet je rss hub even opstarten
Ik heb de rss hub nooit gebruikt. Het opvallende is: ik zou dat dan moeten terugzien in mijn taskmanager toch? En ik heb geen enkele applicatie draaien, behalve slide2unlock2. Zou dat het kunnen zijn?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wweg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06-2024
Heeft iemand op het net screenshots gezien van webpaginas met de HTC Touch Cruise (240X320 QVGA).

Ik overweeg om er geen data abbo bij af te sluiten, maar hem in huis op WiFi te gebruiken (naast gewoon bellen). Maar heb nog geen idee hoe pagina's zich tonen.

Iemand ervaringen / voorbeelden ?

Wido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
CSB schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:52:
[...]

Ik heb de rss hub nooit gebruikt. Het opvallende is: ik zou dat dan moeten terugzien in mijn taskmanager toch? En ik heb geen enkele applicatie draaien, behalve slide2unlock2. Zou dat het kunnen zijn?
bij mij draait rss hub ook ergens op de achtergrond en staat bij mij ook niet in taakbeheer.
koppen haalt hij wel binnen. al bekeken?
Slide2Unlock maakt volgens mij geen netwerkverbinding maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:44:
[...]

Hé, kan je eens zeggen hoe zo'n lnk-file is opgebouwd (de code)? Zou die graag ook erop zetten :)
41#"\Windows\TaskManagerApp.exe"
dat zet je in notepad, en sla je op als .lnk bestand
dat bestandje kopieer je dan naar je mobile device
en voila

[ Voor 5% gewijzigd door Fonta op 22-02-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
wweg schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:59:
Heeft iemand op het net screenshots gezien van webpaginas met de HTC Touch Cruise (240X320 QVGA).

Ik overweeg om er geen data abbo bij af te sluiten, maar hem in huis op WiFi te gebruiken (naast gewoon bellen). Maar heb nog geen idee hoe pagina's zich tonen.

Iemand ervaringen / voorbeelden ?
neem nou maar wel een data abo, want als je alleen op wifi thuis doet dan kan je net zo goed achter je pc gaan zitten. Het is gewoon mega handig ff in de trein te internetten of je mail in de gaten te houden. Opera mini werkt trouwens het beste vind ik. :)

ik heb er hoe dan ook zeker geen spijt van dat ik een data abo heb genomen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

low_n_slow schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:03:
[...]

neem nou maar wel een data abo, want als je alleen op wifi thuis doet dan kan je net zo goed achter je pc gaan zitten. Het is gewoon mega handig ff in de trein te internetten of je mail in de gaten te houden. Opera mini werkt trouwens het beste vind ik. :)

ik heb er hoe dan ook zeker geen spijt van dat ik een data abo heb genomen O+
Dat ligt toch totaal aan de gebruiker, ik heb ook geen data abb, de enigste keer dat ik geen computer of wifi beschikbaar heb is in de auto, en dan rij ik toch naar mn werk waar ik vervolgens weer wel internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou ik heb overal internet tot mijn beschikking maar me mail lezen tijdens de file is toch zeker wel relaxed. En binnenkort ga ik op vakantie en dan vind ik het ook wel handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Yzord schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:29:
Nou ik heb overal internet tot mijn beschikking maar me mail lezen tijdens de file is toch zeker wel relaxed. En binnenkort ga ik op vakantie en dan vind ik het ook wel handig....
Als je binnen Nederland blijft wel ja...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
Thy... schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:05:
[...]

Ja, als je TomTom op je storage card hebt geïnstalleerd staat er op je card als het goed is een directory die 2577 heet met daarin AutoRun.exe. Verander de naam van deze map (naar bijv. 2577tomtom) en hij zal niet meer automatisch starten.
Dat gaat niet.

Want als ik de naam verander van de directory of de autorun dan vindt op de één of andere manier TT geen kaarten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

EWK schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:31:
[...]

Als je binnen Nederland blijft wel ja...
Waarom? In buitenland kan je ook gewoon internetten hoor...baas betaald, dussuh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

mno

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:44:
[...]
Ik gebruik altijd gewoon de Total Commander om een shortcut te maken:
Selecteer de file waarvoor je een shortcut wil maken en klik op File, >>>>>, Create Shortcut. Die shortcut kan je vervolgens overal neerzetten waar je wil (bijvoorbeeld in \Windows\Start Menu\Programs).

[ Voor 5% gewijzigd door mno op 22-02-2008 15:01 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kievit1964 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:54:
[...]

Dat gaat niet.

Want als ik de naam verander van de directory of de autorun dan vindt op de één of andere manier TT geen kaarten meer.
ik ervaar hetzelfde probleem, ook bij mij start tomtom automatisch op en wanneer ik de naam van het bestand verander kan hij de kaarten niet meer vinden.

een tweede puntje: ik heb ook taskmanager uitgezet, de TC is nu inderdaad sneller, echter nu kan ik lopende programma's niet snel afsluiten. Hebben jullie hier een tip voor. Heb geprobeerd om een snelkoppeling van taakbeheer in het snelmenu te zetten, dit is echter niet mogelijk. Of is de optie kruisje= programma's beeindigen door op 'X' te tikken ipv. programma's beeindigen door op 'X' te tikken en vast te houden' de beste oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:38:
[...]

ik ervaar hetzelfde probleem, ook bij mij start tomtom automatisch op en wanneer ik de naam van het bestand verander kan hij de kaarten niet meer vinden.

een tweede puntje: ik heb ook taskmanager uitgezet, de TC is nu inderdaad sneller, echter nu kan ik lopende programma's niet snel afsluiten. Hebben jullie hier een tip voor. Heb geprobeerd om een snelkoppeling van taakbeheer in het snelmenu te zetten, dit is echter niet mogelijk. Of is de optie kruisje= programma's beeindigen door op 'X' te tikken ipv. programma's beeindigen door op 'X' te tikken en vast te houden' de beste oplossing hiervoor.
Gewoon bij dezelfde opties als waar je dat vinkje uit hebt gevinkt, kan je ook aangeven dat als je kruisje gebruikt het programma ook daadwerkelijk afgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Wktask manager (http://soft.photoracer.net/docs/wktask_en.html) is inderdaad een mooi programma. Zo op het eerste gezicht verlies ik nu geen performance.

Mooi feature is dat je een taskbar krijgt á la windows. Alleen is die taskbar bovenaan. Wel even wennen niet op het kruisje te klikken als je naar je htc home wil, want je sluit dan ook meteen je applicatie. Switchen tussen de applicaties is nu Piece of cake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Misschien staan de kaarten wel in de map 2577. Als je die map dan hernoemt is het logisch dat hij niks meer vind.
Probeer Autorun zelf eens een andere naam te geven.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Een vraag: kunnen de mensen die videoperformance problemen ervaren testen of het overgrote probleem niet werd veroorzaakt door de taskmanager van HTC? Ik kan me voorstellen dat het niet in grote mate zal helpen voor video's of games, maar het bericht dat browsen op het internet ook traag gaat (kan ik me zo voorstellen) kan nu zijn opgelost. Ik heb nu geen enkele last meer, niet met internet explorer en al helemaal niet met opera. TomTom heb ik nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:29:
Ik heb sinds een paar dagen UMTS en nu heb ik een vraag.

De kleine 3G bij de signaalsterkte balkjes blijft continu in beeld, ook als ik geen gebruik maak van internet. Ik heb dus continu 2x 3G op mijn schermpje bovenin staan. Eenmaal Groot en eenmal klein bij
de signaalsterkte balkjes.

Ik heb het vermoeden dat mijn accu hierdoor onnodig belast wordt. is het mogelijk om in te stellen dat die verbinding na gebruik van internet automatisch sluit. Bij GPRS was dat wel zo namelijk.
Oké, Opgelost met Pocket Toolman. Daarmee kan je de tijd instellen waarna de connectie afgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
_AvA_ schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:55:
Misschien staan de kaarten wel in de map 2577. Als je die map dan hernoemt is het logisch dat hij niks meer vind.
Probeer Autorun zelf eens een andere naam te geven.
Kaarten staan niet in 2577 alleen autorun. Bij het geven van een andere naam krijg je dezelfde melding nl. geen kaarten gevonden.
Lijkt wel of hij bij opstarten eerst naar autorun springt......

Gelukt..........
Had versie 6.010 erop staan. Deze vervangen door 6.000 en daarna 2577 andere naam gegeven en.......voila het werkt :) :)

Nu nog het verschil tussen 6.0000 en 6.010 zien te achterhalen...

[ Voor 18% gewijzigd door Kievit1964 op 22-02-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:25:
[...]

Ondersteunt je headset a2dp? Dan moet je hem toevoegen als stereo headset. Op het moment dat je tomtom start en een bluetooth verbinding hebt, zou TomTom rechtstreeks over je headset moeten werken.

Op mijn radio werkt het iig zo, dus ik kan me voorstellen dat dat voor een headset niet anders is.
Als ik mijn headset laat zoeken kan ik niet kiezen voor stereo headset.... Dus helaas dit gaat niet werken. Maar toch bedankt.

Iemand met een andere oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
Mijn mail wordt gesynct. met mijn Laptop met act. sync. via een proxyserver.
Dit gebeurdt dus niet via GPRS internet.

Op zich gaat dit goed, als ik aangesloten ben kan ik ook met mijn TC via mijn laptop het internet op.

Als ik niet aangesloten ben dan werkt het niet en moet ik kiezen voor GPRS internet en dan werkt alles daarna ook goed.

Nadeel is dat dit elke keer handmatig gebeuren moet, via de 'Netewerk selecteren' (Verbindingen-->geavanceerd-->Netwerk Selecteren). Heeft iemand een oplossing om dit automatisch te laten gebeuren??

Wat het al zou vergemakkelijken is als ik een shortcut kan maken van de toepassing 'Verbindingen' Deze toepassing kan ik echter nergens vinden onder de Windows directory.

Eenzelfde vraag is of je profielen kunt maken: b.v. één voor onderweg en één voor op het werk

[ Voor 9% gewijzigd door Kievit1964 op 22-02-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
oltk schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:57:
Een vraag: kunnen de mensen die videoperformance problemen ervaren testen of het overgrote probleem niet werd veroorzaakt door de taskmanager van HTC? Ik kan me voorstellen dat het niet in grote mate zal helpen voor video's of games, maar het bericht dat browsen op het internet ook traag gaat (kan ik me zo voorstellen) kan nu zijn opgelost. Ik heb nu geen enkele last meer, niet met internet explorer en al helemaal niet met opera. TomTom heb ik nog niet kunnen proberen.
Ik merk inderdaad ook dat het scrollen vele malen soepeler loopt dan voorheen. Een video, via YTPocket.com, afspelen met TCPMP loopt nog steeds niet lekker.
Hebben anderen ook last dat via YTpocket (en TCPMP) het geluid en beeld niet synchroon loopt?

Ook trouwens handig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=371411

[ Voor 4% gewijzigd door radem205 op 22-02-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

1. T-Mobile NL PIT (normal version)
2. v0.53 Bepe UK ROM
3. 1.58.25.14 Radio
4. 653 kbit/sec average

Op HSDPA, volgens mij heeft T-Mobile mij gematst ofzo haha...gaat al maanden zo.

Tevens is de ontvangst van GPRS, UMTS en HSDPA een stuk stabieler met deze radio versie. Waar ik eerst klote bereik had in mijn huis, heb ik nu redelijk stabiel bereik.

[ Voor 39% gewijzigd door Yzord op 22-02-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

BTW, Coreplayer 1.2.0 is uit met officiele ondersteuning voor de Qualcomm chipset :D
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.