brrrt schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:31:
En de driververhalen zijn allemaal opgeblazen. Het scrollen op 't internet gaat met Internet Explorer moeizaam, maar daarvoor is ook standaard Opera geïnstalleerd, die deze problemen compleet niet heeft.
De camera is overdag goed, alleen 's avonds wil je 'm niet gebruiken. Ik denk niet dat dit aan de driverproblemen ligt, maar gewoon aan een slechte camera zonder flits. Je koopt deze pda toch niet voor de camera, dus boeiend...
De filmpjes moet je converteren naar 320x240, en dan heb je nergens last van. Is dit erg? Nah, dat was ik ook gewend bij mijn vorige telefoons. En het scheelt uiteindelijk ruimte op je memorycard!
Verder heb ik soms het gevoel dat 't wel iets sneller kan, maar dat heb je met normale windows ook. Het laden van sommige programmaatjes duurt soms voor mijn gevoel wel lang, maar niet storend.
Opgeblazen? Misschien dat jij een low-end gebruiker van de TC bent, en het allemaal niet zo merkt... maar opgeblazen?
- PDF-bestanden openen. Zodra er meer dan 1 of 2 plaatjes in zitten gaat het ENORM moeizaam. Ik zou zelfs zeggen, bijna niet te doen. Mijn vorige PDA's en Smartphones hadden hier nooit moeite mee.
- TomTom loopt een paar meter achter en geeft daardoor soms te laat waarschuwingen. "Rechts afslaan" op het moment dat je al op dr kruising zit bijvoorbeeld. Getest met een ouder model ernaast, die gaf wél netjes op tijd de meldingen en liep een stuk vloeiender. (zelfde versie tomtom, zelfde kaarten, alle POI's uit.)
- Scrollen gaat OOK in opera slecht. Open maar eens een pagina met flink wat plaatjes en probeer er eens soepel doorheen te scrollen. No way dat dat lukt. Zelfs mijn stokoude P900 kan dat soepel.
- Tuurlijk, als je filmpjes naar miniformaat converteert kun je ze zelfs op 286 nog afspelen ja. Maar vergelijkbare toestellen van andere fabrikanten en oudere HTC modellen hebben GEEN moeite met afspelen van films die niet 'ver-mini-ed" zijn.
- 3D games? Traag als dikke st... naja... je snapt hem wel. Geluid dat hapert (doordat de TC het gewoon niet trekt), 3 FPS, schokkerig en onspeelbaar. Tuurlijk, tetris werkt prima. Maar daar heb je geen 400 Mhz processor voor nodig.
- Alle menu's reageren trager dan ik verwacht had van een toestel met deze specs en het is nopgal frustrerend dat al mijn collega's zeggen "hij voelt wel wat traag aan, hoort dat zo?" als ze er even mee spelen.
Opgeblazen? Het is allemaal subjectief, maar er is niets opgeblazen aan. Misschien dat jij je er niet aan stoort, of gewoon een roze bril op hebt, maar dat het veel beter zou moeten lijkt me duidelijk.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!