HTC Touch Cruise - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 157.044 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
Ik heb de htc dual touch tijdelijk ff van het werk meegekregen.
deze bevalt me zo goed dat ik eigenlijk eentje wil gaan aanschaffen.
Voorheen heb ik de afgelopen 7 jaar alleen nokia toestellen gehad en de laatste jaren de n-series.
de htc dual touch is echt een heel ander soort toestel.

ik zit te twijfelen over de htc cruise of de tytnII.
ik las dat de cruise 'sneller' werkt, maar vraag me af als k het toetsenbord of cijferblok niet ga missen.
op de dual toch gebruik ik het cijferblok redelijk vaak omals ik msn, sms of naar een website surf.

missen jullie het aparte cijferblok\toetsenbord niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 21:37
Kan niet echt vergelijken, want ik heb nooit een toestel gehad met keyboard. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels razend snel kan werken met het standaard qwerty board op het scherm. Sneller dan ik ooit heb kunnen SMS'en op een gewone GSM.
Er zijn legio andere toetsenborden te vinden (inclusief woordaanvulling), dus er is vast wel een die je goed bevalt. Effe zoeken op in het polaris topic op xda. Ik ben er ook een tegengekomen die je heel makkelijk met je twee duimen bedient. Is wel effe wennen maar dan gaat ie heel snel.
De Cruise bied standaard 3 verschillende toetsenborden.

En daar zijn veel mensen het mee eens: Voor de rest is de Cruise een heeeeeeeeeeeel geil ding. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 23-03-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
ok
dat klinkt allemaal goed.
net ff getest op die touch dual met een toetsenbord op het scherm zelf en idd het werkt wel.
maar nadeel is dan weer dat ik maar een heel klein gedeelte van het msn venster zie.
dat is aan te passen?
of is het scherm van de cruise groter dan van de dual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat dit probleem al ergens beschreven maar ik kon het niet vinden.
HTC Touch Cruise met Tomtom 6.
Ging een tijdje goed maar sinds kort staat ALTIJD het geluid uit van tomtom als ik hem opstart.
Dan moet ik TWEE keer het geluid aanzetten en dan pas heb ik weer geluid (alleen tomtom geluid, andere geluid is niks mis mee), staat ook een icoontje van tomtom dat het geluid uit is.
Weet iemand hoe dit komt of wat ik eraan kan doen?

EN weet iemand een vergelijkbaar programma als SmartMovie?
Er zijn veel programma's maar ik vind SmartMovie lekker makkelijk en overzichtelijk. Vooral de verwerking van de ondertiteling vind ik erg handig, wordt zegmaar niet analoog op de film geplakt (dan worden het vaak lelijke letters) maar je kunt de ondertiteling erbij converteren en tijdens het afspelen in- en uitschakelen. Heb nogal problemen met SmartMovie, altijd problemen met converteren ivm codecs ofzo. Gebruik k-lite codec pack.
Dus weet iemand een oplossing?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:57:
Ging een tijdje goed maar sinds kort staat ALTIJD het geluid uit van tomtom als ik hem opstart.
Dan moet ik TWEE keer het geluid aanzetten en dan pas heb ik weer geluid (alleen tomtom geluid, andere geluid is niks mis mee), staat ook een icoontje van tomtom dat het geluid uit is.
Waarschijnlijk omdat je een actieve 3G verbinding hebt. Was al eerder gemeld maar dit is iig bij mij het probleem waarom tomtom geen geluid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:57:

EN weet iemand een vergelijkbaar programma als SmartMovie?
Er zijn veel programma's maar ik vind SmartMovie lekker makkelijk en overzichtelijk. Vooral de verwerking van de ondertiteling vind ik erg handig, wordt zegmaar niet analoog op de film geplakt (dan worden het vaak lelijke letters) maar je kunt de ondertiteling erbij converteren en tijdens het afspelen in- en uitschakelen. Heb nogal problemen met SmartMovie, altijd problemen met converteren ivm codecs ofzo. Gebruik k-lite codec pack.
Dus weet iemand een oplossing?
Het is niet DE oplossing maar wel beter als twee keer het geluid aan zetten: Klik na het starten van Tomtom 1 keer op de rechterkant van je navigator wieltje en het geluid staat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:41
Het is toch wel een raar gebeuren dat met het mms'en. Ik heb echt de instellingen tig keer bekeken, ik heb er een collega naar laten kijken, misschien was ik wel achterlijk, was niet zo. Hij heeft mij geprobeerd een mms te sturen, helaas, en ik zelf versturen, helaas. Het is dus gewoon shit. Heb trouwens ook meerder keren contact gehad met Vodafone maar die weten het ook niet meer. Het toestel doet voor de rest alles prima.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Hoe kan ik in "camera-album" (o.a. te openen via de cube) andere foto's zien dan de standaard demo-foto's? Het is mij niet gelukt om via deze applicatie ook eigen foto's (jpg's) op m'n SD-kaart te bekijken.
Wie heeft dit wel aan de praat en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik heb na alle positieve berichten ook maar de cruise gehaald. Bevalt mij tot nu toe redelijk goed maar toch is er één ding dat mij toch wat tegen valt nl. de snelheid van het ding. Het openen van het telefoon- en berichtenscherm vind ik toch wat lang duren voor een toestel waar je deze functies toch veel gebruikt (ik ben een ex-nokia gebruiker).
Ik heb ondertussen wel wat zitten rondneuzen en alle tips/hacks uitgevoerd. Toch lijkt het me dat nog wat sneller moet, zeker als je weet dat er een 400mhz cpu staat te pompen in het ding.

Nu lees ik dat een upgrade naar WM6.1 toch een aanzienlijke snelheidswinst zou moeten opleveren. Hierbij stel ik wel de vraag of ik ten alle tijde terugkeren naar mijn originele rom wanneer ik een backup neem met Sprite backup ? En verlies ik dan ook alle contacten/instellingen bij het flashen van een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byzanthy schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:15:
Hoe kan ik in "camera-album" (o.a. te openen via de cube) andere foto's zien dan de standaard demo-foto's? Het is mij niet gelukt om via deze applicatie ook eigen foto's (jpg's) op m'n SD-kaart te bekijken.
Zijn dit met het apparaat gemaakte foto's / filmpjes of "externe"?

Foto's en video's die je met de Touch maakt worden in de directory \DCIM\100MEDIA\ op de SD card geplaatst en zijn te zien in de camera albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Als ik Bluetooth aanzet staat standaard Apparaat zichtbaar uit, als ik dit weer aanzet dan weerkt het wel maar als ik hem wer uitzet en weer aan dat is het stadaard weer uit. Dat is nogal lastig met de bluetooth carkit maar vanwege de batterij duur wil ik hem gewoon uit kunnen zetten. Kan dit ookkm altijd aanstaan, is daar een Tweak voor??

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook eigenaar van een Touch cruise, mijn nokia N80 maar weg gedaan, vooral door het trage internet, veel vastlopers enz.

Dit is mijn 1e pda met windows mobile en vind het een zeer mooi apparaat maar ik zou graag het volgende willen weten: Als ik internet explorer opstart en bijv naar de tweakers.net homepage ga dan geeft hij deze niet goed weer, ik zie maar een stukje in beeld, scrollen helpt ook niet, alles wat niet in beeld staat is wit en laad niet door, zelfde geld voor bijv nos.teletekst. Eigenlijk werken alle sites tot nu toe niet goed, letters door elkaar, menus die door elkaar heen lopen enz .Op mijn n80 werkte dat wel gewoon , ik heb al wat zitten rommelen in de weergave instellingen maar ik kom er niet uit. 8)7

heb ik een andere i,net browser nodig misschien ? Ik heb een 3G verbinding met kpn btw.
Ik zit te denken om een harde reset uit te voeren maar alleen als dat echt nodig is, verder een mooi toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:18:
[...]Misschien een aanrader voor diegene die met deel3 gaat beginnen om eens alle vragen en het antwoord na elkaar in een post te plaatsen. We kunnen vermoedelijk wel een aantal pagina's opkuisen op deze manier en toch veel nuttige info in 1 post krijgen.

Ik wil gerust assisteren om dit voor te bereiden.
Ik sta open voor email (zie mijn profiel) of DM als je tips of vaak terugkomende tweaks tegenkomt. Ik probeer 'm vandaag (zover ik 'm heb) af te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:37:

heb ik een andere i,net browser nodig misschien ? Ik heb een 3G verbinding met kpn btw.
Ik zit te denken om een harde reset uit te voeren maar alleen als dat echt nodig is, verder een mooi toestel.
Ik gebruik Opera en er zijn veel mensen die dit gebruiken. Het is echt beter dan de standaard IE explorer google maar even op Opera voor windows Mobile je vindt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:47:
[...]

Ik gebruik Opera en er zijn veel mensen die dit gebruiken. Het is echt beter dan de standaard IE explorer google maar even op Opera voor windows Mobile je vindt genoeg.
kun je daarmee wel de '' gewone'' sites goed gebruiken ?
sorry voor de nogal noob vraag maar ik ben compleet nieuw met windows mobile, altijd neukia gehad. :+
ik ga ff zoeken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:53:
[...]

kun je daarmee wel de '' gewone'' sites goed gebruiken ?
sorry voor de nogal noob vraag maar ik ben compleet nieuw met windows mobile, altijd neukia gehad. :+
ik ga ff zoeken. O-)
Internet explorer is vaak best langzaam en werkt niet echt fijn.
Bijna iedereen gebruikt hier Opera (ook standaard geinstalleerd), het werkt veel fijner en je kan de manier hoe je een webpagina kijkt zelf aanpassen (passend maken, laten zien als desktop etc.).

Alleen lukt het mij niet om flash sites erin te openen. Dat kan IE wel (als je de plugin gedownload hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:51:
[...]

Waarschijnlijk omdat je een actieve 3G verbinding hebt. Was al eerder gemeld maar dit is iig bij mij het probleem waarom tomtom geen geluid heeft.
Dit klopt helemaal. Komt door 3G. Ik heb het even getest en inderdaad zonder 3G *GPRS* werkt het prima.
Byzanthy schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:15:
Met *Schap's Operator settings, VoIP and Advanced configuration tools* kan je alle directory´s aanpassen zodat je alles naar je SD/kaart kan zetten. Meer prima opties dus proberen maar.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:57:
[...]

Het is niet DE oplossing maar wel beter als twee keer het geluid aan zetten: Klik na het starten van Tomtom 1 keer op de rechterkant van je navigator wieltje en het geluid staat aan ;)
Thanks, wist ik nog nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hele andere vraag.
Op dit moment ben ik echt toe aan een andere telefoon, ik had het al even uitgesteld maar mijn huidige is echt helemaal op.
De TC heeft mijn aandacht getrokken maar ik hik een beetje tegen het bekende verhaal op van het ontbreken van de drivers.
Mijn vraag is dan, zit het er aan te komen dat HTC met drivers komt, ik had gelezen dat dit eind maart zou gebeuren, maar nu hoor ik weer dat hiermee niet het driver-issue wordt opgelost maar andere zaken.
Ik denk als het probleem nog niet opgelost en ook niet in de planning staat ik wacht op de sony ericcsson x1.
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lig ik lekker te slapen........ 0.00 uur: tring tring, ding ding, blieb blieb.... Elke avond weer...

Mijn HTC geeft een herinnering van alle taken die voor die dag genoteerd staan en voor bijzondere dagen (zoals pasen, die dagen heb ik via outlook geïmporteerd).
Voor de taken heb ik inmiddels gevonden hoe ik het uitzet (elke taak apart te bewerken óf, en dat is slimmer, voordat ik alles importeer vanuit outlook aangeven dat nieuwe taken niet standaard een herinnering moeten geven).

Maar.... hoe zet ik nu voor de speciale dagen het signaal uit.... (dat moet toch anders dan handmatig kunnen!!)?

Grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Je hoort niet zo heel veel over die driver problemen. Ik heb altijd een Windows Mobile telefoon gehad en vind de Touch Cruise beduidend sneller dan elk andere WM toestel. Bij mij loopt de Cruise als een trein. Wel moet ik zeggen dat na ik hem geflashed had naar WM 6.1 hij echt een stuk sneller is geworden.

Voor de rest kijk zelf goed naar de voor en nadelen van beide toestellen je komt er vast wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:52:
[...]

Je hoort niet zo heel veel over die driver problemen. Ik heb altijd een Windows Mobile telefoon gehad en vind de Touch Cruise beduidend sneller dan elk andere WM toestel. Bij mij loopt de Cruise als een trein. Wel moet ik zeggen dat na ik hem geflashed had naar WM 6.1 hij echt een stuk sneller is geworden.

Voor de rest kijk zelf goed naar de voor en nadelen van beide toestellen je komt er vast wel uit :)
Dus bijvoorbeeld het scrollen gaat gewoon soepel?? ik heb beelden gezien van de tytnii, dit was tergend langzaam vergeleken met een toestel van een aantal jaar terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Laat ik het zo zeggen: Ik heb er geen last van scrollen gaat prima, HTC Touchflo werkt perfect en ik kijk MP4 films zonder enige problemen. Enigste wat minder aan de Cruise is de camera die werkt niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het zit voorlopig niet in de planning bij htc om nieuwe drivers te launchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Nee ze komen binnenkort met een "software" matige update zoals vernomen is.
Hij zou in Maart komen maar er is verder niks meer over bekend volgens mij dus het is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Twee vragen:
1. Kan de klok van het todayscherm ook kleiner? Scheelt me een hoop ruimte onderin die dan gebruikt kan worden voor mijn agenda.
2. Hoe pas ik de volgorde aan van de agendaweergave in het todayscherm. Er staat nu zichtbaar welke afspraak ik morgen heb, en onder uit beeld wat er vandaag op de planning staat. Ik heb het liever andersom...
Grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:40:
Nee ze komen binnenkort met een "software" matige update zoals vernomen is.
Hij zou in Maart komen maar er is verder niks meer over bekend volgens mij dus het is afwachten.
Even voor de goede orde, het probleem is toch software matig? dus met de juiste driver zou alles opgelost kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Even voor de goede orde, het probleem is toch software matig? dus met de juiste driver zou alles opgelost kunnen zijn?
Jah maar er komen geen drivers HTC brengt een software-update uit maar niemand weet precies of dat beter zal gaan of niet. Verder moet je misschien maar even googlen er is zat te vinden over het Driver probleem anders krijgen we hier alleen maar een topic over de drivers en daar is die niet voor bedoeld.

[ Voor 19% gewijzigd door lexi1986 op 24-03-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
intruder1400 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:45:
Twee vragen:
1. Kan de klok van het todayscherm ook kleiner? Scheelt me een hoop ruimte onderin die dan gebruikt kan worden voor mijn agenda.
2. Hoe pas ik de volgorde aan van de agendaweergave in het todayscherm. Er staat nu zichtbaar welke afspraak ik morgen heb, en onder uit beeld wat er vandaag op de planning staat. Ik heb het liever andersom...
Grz.
1. Ben ik ook naar op zoek.

2. Maak je al gebruik van Today Agenda? Dat is een plug-in voor de standaard Outlook agenda. Daarbij is je weergave op je Today scherm ok prima aan te passen en overzichtelijker.

Hier te downloaden (free downoad):
http://todayagenda.en.softonic.com/pocket/download

[ Voor 3% gewijzigd door Monda op 24-03-2008 15:04 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:05
intruder1400 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:45:
Twee vragen:
Grz.
1. Nope, die klok kan niet kleiner. Dat is ook het (enige?) grote nadeel van het Vandaag scherm. Al heb ik er persoonlijk niet zo heel veel probleem mee... Maar als je het een echt groot probleem vind, moet je kijken naar andere vergelijkbare opties, er zijn er voldoende.
Je kan hier eens kijken voor suggesties

2. Misschien is TodayAgenda iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
2. Maak je al gebruik van Today Agenda? Dat is een plug-in voor de standaard Outlook agenda. Daarbij is je weergave op je Today scherm ok prima aan te passen en overzichtelijker.

Hier te downloaden (free downoad):
http://todayagenda.en.softonic.com/pocket/download
Ja die heb ik, scheelt enorm, vooral nu ook de taken zichtbaar zijn. Blijft voor mij nog wel de volgorde over: zoals nu staat er als eerst

||| "tweede paasdag
Morgen: afspraak ......

-- Vandaag, maandag 24 maart 2008
-taken : .................................
Vanaf hier is niets meer zichtbaar en moet ik naar beneden scrollen....

Ik wil deze omdraaien: eerst wat er vandaag staat, dan morgen, dan overmorgen, dan .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:37:
Sinds gisteren ook eigenaar van een Touch cruise, mijn nokia N80 maar weg gedaan, vooral door het trage internet, veel vastlopers enz.

Dit is mijn 1e pda met windows mobile en vind het een zeer mooi apparaat maar ik zou graag het volgende willen weten: Als ik internet explorer opstart en bijv naar de tweakers.net homepage ga dan geeft hij deze niet goed weer, ik zie maar een stukje in beeld, scrollen helpt ook niet, alles wat niet in beeld staat is wit en laad niet door, zelfde geld voor bijv nos.teletekst. Eigenlijk werken alle sites tot nu toe niet goed, letters door elkaar, menus die door elkaar heen lopen enz .Op mijn n80 werkte dat wel gewoon , ik heb al wat zitten rommelen in de weergave instellingen maar ik kom er niet uit. 8)7

Opnieuw opstarten kan sowieso geen kwaad, harde reset lijkt me niet nodig.
Gaat je browser wel naar de "mobiele" versie van sites?

Dus naar http://tweakers.mobi/ ipv http://tweakers.net/ :

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3034/2331810872_36db0e2e88_o.jpg

Ik heb deze als startpagina staan:
http://pda.t-mobile.nl

Staan een hoop handige links op, pagina is ook toegankelijk voor niet T-Mobile abonnee's.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljuggler
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2021
:P
intruder1400 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:11:
[...]

Ja die heb ik, scheelt enorm, vooral nu ook de taken zichtbaar zijn. Blijft voor mij nog wel de volgorde over: zoals nu staat er als eerst

||| "tweede paasdag
Morgen: afspraak ......

-- Vandaag, maandag 24 maart 2008
-taken : .................................
Vanaf hier is niets meer zichtbaar en moet ik naar beneden scrollen....

Ik wil deze omdraaien: eerst wat er vandaag staat, dan morgen, dan overmorgen, dan .....
Het klinkt alsof je zowel de today agenda plugin, als de standaard agenda plugin op je today scherm aan hebt staan. Bij de instellingen van 'Vandaag' kan je de standaard agenda uitzetten.

Voor talloze opties van de today agenda plugin houd je je stylus lang ingedrukt anywhere in de plugin.

Succes

PS. Desnoods kan je bij de instellingen van 'Vandaag' ook de volgorde van de plugins wijzigen.

If Newton was a juggler, he would have caught the apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Dit topic kan dicht.
Hij is er dan eindelijk, het HTC Touch Cruise topic, deel 3

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^^^ :)

Graag daar verder

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de HTC Touch Cruise. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kan nemen, hoort hier niet.