Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hyperik
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-12-2012
Deze topic is gewijd aan de LG Optimus E900 ''gebruikers ervaringen’’, vergelijkingen met andere WP7 toestellen of vragen over dit toestel en Windows Phone 7 OS/software.

De LG E900 is het minst gehypte Windows Phone 7 toestel van de lancering terwijl dat dit toestel in mijn mening de beste bouw heeft.

Scherm 480 x 800 pixels Capacitief TFT realistische kleuren 3.8-inch
Antenne WCDMA 900/1900/2100, GSM850/900/1800/1900 World phone
Batterij 1500mAh,
Camera 5 Megapixels camera + LED flitser – foto maximaal 2592 x 1944 pixels (4:3, 16:9) – Panorama maximaal ‘’ x 700
Video 720p 24p 16:9 MPEG-4 Visual @300 kbps video en @48 kbps AAC v4
Geheugen 16 GB NAND On-board (sneller dan SD-kaarten), niet uitbreid baar
Chipset Qualcomm Snapdragon QSD8650 1 GHz Bluetooth met A2DP
WLAN
GPS
Speakers Mono
Afmetingen 125 x 59.8 x 11.5 millimeter

Hyperik wijzigde deze reactie 03-12-2010 01:59 (89%)

Heb je met de LG ook niet elke maand gratis keuze uit een paar betaalde apps ?
En DNLA appslicatie om beeld naar bv een televisie te streamen ?

• Hyperik
quote:
hAl schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:59:
Heb je met de LG ook niet elke maand gratis keuze uit een paar betaalde apps ?
En DNLA appslicatie om beeld naar bv een televisie te streamen ?
Er zijn op dit moment ongeveer 10 applicaties in de LG store en die zijn allemaal gratis.
DNLA werkt goed! Heb het getest met Xbox 360 media center. Je moet daarvoor wel je media center connecten met Windows 7. Of direct naar je PC met windows media player. Ik heb verder geen andere DNLA apparaten.

Er is ook een panorama app die snel en goed werkt, leuk voor landschap/stads overzicht.
Er is nog een hardloop tracking app en een foto enhancer.
Deze apps zijn erg goed en stukken beter dan de huidige 3th party apps. De overige apps zijn niet interessant

Ik denk dat alle apps gratis blijven voor lg gebruikers.

• supershoe
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik miste het LG topic al inderdaad. Eindelijk :)

Hoe zit het met de batterij ervaring? Hoeveel dagen doe je er mee?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Hyperik
quote:
supershoe schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:03:
Ik miste het LG topic al inderdaad. Eindelijk :)

Hoe zit het met de batterij ervaring? Hoeveel dagen doe je er mee?
Meeste reviews online zijn eigenlijk alleen maar previews zonder gebalanceerde mening.
Hoop dat er meer de LG halen het is een mooier toestel dan dat het plaatje doet geloven. Afwerk kwaliteit is zeker iphone4 niveau en voelt dus ook goed aan.

Kan nog niet echt oordelen omdat ik het toestel intensief gebruik maar gister ging die een hele dag mee, 's ochtends tot 's avonds laat.. helaas geen optie om te kijken hoeveel uur gebruikt. Ik gok op 2 uur internet 20+ apps geïnstalleerd ook 10 grote games... gaat trouwens gevoelsmatig 100x sneller dan in ios! 3 uur met instellingen klooien.

Naarmate ik het OS minder intensief gebruik gok ik dat ik er net 2/3 dagen uit haal.

edit:
Hier een link naar een onderzoek
http://wmpoweruser.com/an...ed-screens-make-it-worse/
LG komt er als één van de beste uit :D

Hyperik wijzigde deze reactie 29-11-2010 14:54 (24%)

• Hyperik
Wat me opvalt, is dat het scherm erg goed is!
Ik heb het met Super-amoled vergeleken van de galaxy s en daar zie niet alleen het zwart heel goed (positief) maar ook alle pixels (het negatieve punt), vooral bij de witte letters en witte achtergronden en de kleuren zijn erg onrealistisch fel zonder dat je deze kan instellen..

De LG-E900 weergeeft de kleur en wit perfect! Dit was één van de redenen dat ik niet de Omnia 7 heb.
Misschien kun je de top post nog even aanvullen met alle specificaties van de LG.

• _Server_
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-05-2011
Hallo allen,

Ik heb zelf de wp7 vorig week mogen ontvangen.

Dit berichtje loopt niet echt op volgorde maar ik probeer het niet te chaotisch laten overkomen.

Zal daarom een korte uitleg geven ( had eerst een unboxing video willen doen.. maar zoals je gaat zien is mijn presentatie niet goed genoeg ;) )

Lg optimys 7 heb ik afgelopen vrijdag thuis ontvangen en het ziet er goed uit. Vorm is prima en het is iets zwaarder dan de lg viewty smart dat ik hier voor heb gehad.

Bij het eerste keer opstarten vraag het toestel voor je gegevens dit voor je xbox id en voor je eigen live id.
Dit vul je in en dan haalt hij gelijk je contacten op. Wat wel heeft erg wennen is als je sim gegevens moet koppelen aan je msn contacten. Doe het dan ook niet met een prepaid kaart waar geen internet blox op staat. *hint*

Het scherm is groot Je moet er wel aan wennen als je altijd een klein scherm heb gehad. Je merkt ook gelijk dat het hubs groot zijn vergeleken met de kleine pictogrammen van lg viewty smart. Hierdoor zien de kleuren er sterk uit en trek het je aandacht. Je hebt de standaard hubs van xbox live en Lg.

Maar eerst battery dit was mijn eerste en was ook mijn grootste zorg. Hoe lang kun je er mee doen met intensief gebruik?
Volledig opgeladen en dan is het 19 uur later. Dit kom omdat ik knetter veel apps aan het downloaden, ben veel op het internet ben en 3 mailboxen heb. Daarnaast heb ik mijn wifi aan staan en blauwe tand. Daarbij upload ik ook al mijn foto's naar skydrive. Dit komt omdat het nieuw is en je er intensief gebruik van maakt.

Ik weet zeker dat ik er 2/3 dagen mee kan doen als ik het optimus 7 normaal gebruik

Het toestel heeft 16 gig geheugen geintregeerd en je kunt zelf een gedeelte reserveren via zune voor mail, video's en apps. Dat is wel heeft handig van zune want dan heb je bijvoorbeel 7 gig voor je toestel en 7 gig voor je zune bestanden gereseveerd.
Omdat mijn Optimus 7 niet precies met 16 gig geleverd werdt 15.1.

DLNA werkt perfect. Je moet wel onthouden dat het alleen met windows 7 werkt en wm12.
Andere apparaten zal zeker ook werken maar zulke dingen heb ik nog niet.
Het streamt je muziek, films, en afbeeldingen goed. Het is leuk voor show and tell. :)

Wat me opvalt is dat settings niet uitgebreid kan aanpassen bijvoorbeeld ringtones instellen dat is mijn niet gelukt. Het kan zijn dat ik het niet goed heb doorgenomen maar het lukt me in iedere geval (nog ) niet.

Je kunt je applicaties apps niet in 1 hub plaatsen. . nu heb ik 50+ apps ( allemaal gratis ) Het wordt dan nogal gauw onoverzichtelijk omdat je dan niet weet wat je precies heb.
De games worden wel onder 1 hub geplaats en dat is de xbox Live hub.

Settings hub is echt jammerlijk niet echt geavanceerd. Ik had daar graag wat meer opties gezien zoals
Battery percentage, geheugen info, extra geluid instellingen.

Ik ben dan ook er benieuwd wat de nieuwe update gaat brengen in hopelijk januari.

Het toestel is volledig in het engels.
Er zijn wel apps in het nederland zoals Nu.nl en buienradar.
Het is niet aan microsoft om te bepalen of de huidige toestellen die al actief omgezet kunnen worden naar nederlands dat is aan de LG.
De apps zijn wel duur.
Er zijn workarounds om volledig gebruik te kunnen maken van Zune. Maar 1 advies kan ik je wel geven. Let op je land instellingen. dit kun je na het invoeren bij zune NIET meer wijzigen naar een andere land. dus maakt niet uit wat voor wp7 toestel je hebt het ligt aan Zune.

Ik raad het aan om te kopen.
Het is de moeite waard :)

En dat was het denk ik wel

typefouten zijn er genoeg . Pardon!
feel free to correct my spelling.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Een topic hierover is natuurlijk prima, maar vul aub de topicstart aan met wat meer info. Twee regels tekst en een plaatje is wat mager :)
quote:
Apart want de apps marketplace van Windows Phone 7 is gemiddeld gezien de goedkoopste.

Rapportje: http://www.distimo.com/download-latest

En ook:
http://wp7applist.com/
Currently tracking 3056 apps.
29% of them are available for FREE; average price is $1.47

• Hyperik
quote:
RoD schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:35:
Een topic hierover is natuurlijk prima, maar vul aub de topicstart aan met wat meer info. Twee regels tekst en een plaatje is wat mager :)
Cool :)

Ik heb ook nu nog steeds een erg goede ervaring met mijn LG E900!

Je kan zien hoe vol het geheugen is onder settings> about
Werkt wel goed dat DNLA met xbox+win7. Alleen jammer dat bijna niemand een DNLA tv heeft :P
Alleen de speaker is bas-loos.. Misschien voor minder batterij verbruik. Gelukkig klinkt muziek met koptelefoon erg goed.. de mic is ook erg goed, als je met koptelefoon ff belt dan hoor je wat ze aan de andere kan van de lijn ongeveer horen.

Ik zal deze topic meer informatie geven met specificaties en na het weekend wat film, panorama's en foto's van de camera.

Afgelopen week heb ik een Engelse Live ID aangemaakt en gebruikt voor WP7 maar ik had één probleem met de Zune hub. Alle album art laat die wel zien maar de achtergrond art en info niet. Hiervoor heb ik alles geprobeerd en ben ik er van overtuigd dat dit nog niet werkt in de Engelse UK Live ID. Hiervoor heb ik mijn WP7 gereset bij: settings>about>reset En ben ik weer opnieuw begonnen met mijn Amerikaanse Live ID account die ik voor mijn Zune HD gebruikte. Nu heeft bijna alles artiesten informatie en background art.

Met mijn Amerikaanse Live account kan ik ook gratis apps en try installeren!!

Als in begin 2011 Dit beschikbaar komt in Nederland dan zou ik mijn telefoon weer moeten resetten om te schakelen naar mijn Nederlandse Live account met al mijn Xbox live punten en avatar. Met alleen de totale Zune experience is het nog wat langer afwachten.

• Hyperik
quote:
hAl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:53:
[...]

Apart want de apps marketplace van Windows Phone 7 is gemiddeld gezien de goedkoopste.

Rapportje: http://www.distimo.com/download-latest

En ook:
http://wp7applist.com/
Currently tracking 3056 apps.
29% of them are available for FREE; average price is $1.47
En dat je alle Xbox Live apps kunt proberen is ook erg handig!!!
Kan je alvast beginnen met gamen. :P
Had had behoorlijk wat betaalde apps bij mijn iphone gebruikt en moet zeggen dat het aanbod in WP7 erg goed en gratis is!! Maar kan niet wachten voor de ook goede betaalde apps en vooral Xbox live!

Ik kan mijn creditcard trouwens niet koppelen aan het Amerikaanse Live account. Das wel jammer, maar ik wacht tot in Nederland WP7 officieel uitkomt.

• _Server_
Voor de gene die de handleiding wil lezen heb ik deze link ook gevonden

http://www.microsoft.com/...tart/windows-live-id.aspx

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 20-09 03:22
Heb dit toestel ook (naast de Samsung Omnia)

Ben erg blij met dit toestel, zeer degelijk gebouwd. Fysieke knoppen zijn erg prettig (vooral bij Rocket Riot :))
Batterij duur is zeer goed en snelheid van het toestel ook.

• Hyperik
Ik vind het alleen jammer dat de Live Tiles nog missen. Weather Bug is heel erg buggy, kan niks zoeken, het lijkt wel of de server down is...? En the Weather Channel doet het helemaal niet meer!

Deze 2 apps had ik 3 dagen geleden nog prima 100% werkende met live tile, erg mooi... maar nu doen ze het dus totaal niet... jammer, als ze dit niet snel oplossen dan ben ik bang dat er nog maar 1 goede weer app is... de gewone Weather app van Microsoft die in ieder geval heel snel is en veel informatie laat zien... als dit maar een Live Tile had!!

Ik wil het liefst alleen Live Tiles op mijn home screen omdat die het mooist zijn. :)

Verder moeten er nog heel wat apps naar dit platform komen en vooral goede apps die met backend server notificaties Live Tiles kunnen weergeven.

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:45:
Heb dit toestel ook (naast de Samsung Omnia)

Ben erg blij met dit toestel, zeer degelijk gebouwd. Fysieke knoppen zijn erg prettig (vooral bij Rocket Riot :))
Batterij duur is zeer goed en snelheid van het toestel ook.
Je zegt dan zeer goede batterijduur, maar volgens 2 reviews op PDAshop van de LG vinden ze allebei dat de accuduur kort is. Ook in de ene van de LG op tweakers. Dit terwijl de accuduur van de Omnia 7 4 sterren in de userreviews op tweakers krijgen en geen negatief commentaar in de reviews op PDAshop.
Kloppen de user reviews dan niet?

• _Server_
ik vind van niet. Ik gebruik het nu een week en ik merk dat 1x 2 dagen mee heb kunnen doen.
Met normaal gebruik doe je er 1.5 dagen over.

Ik geloof de reviews wel maar als er een review is van 10 minuten ( van unboxing tot show en tell ) dan kan ik helaas de rest niet zien wat ze doen om de conclusie te trekken dat het volgens hun zo korte duur heeft.

• Matthijs Hoekstra
quote:
Sake schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:18:
[...]

Je zegt dan zeer goede batterijduur, maar volgens 2 reviews op PDAshop van de LG vinden ze allebei dat de accuduur kort is. Ook in de ene van de LG op tweakers. Dit terwijl de accuduur van de Omnia 7 4 sterren in de userreviews op tweakers krijgen en geen negatief commentaar in de reviews op PDAshop.
Kloppen de user reviews dan niet?
batterij van LG lijkt in mijn geval langer mee te gaan dan de Omnia

• Tonton
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:58
Ik heb hem ook! :)

ten eerst dat tegel ontwerp... heerlijk eens wat anders dan een raster met icons op een achtergrondje.
Ik hou er gelijk van, maar het lijkt me wel iets van you love it or hate it.
vooral als er meer live tiles komen lijkt me super!

Ik kom van een viewty smart en my god wat gaat innovatie snel tegenwoordig :)
ik heb eerder het idee dat ik een mobiele pc in mijn handen heb.
en de snelheid van de interface en logische niet storende animatie van interface veranderingen.. heerlijk!

pro:
de aanwezige extra aps: play me (dlna) werkt top met win 7, roetch en de foto staat op pc of tv
panorama shot. werkt makkelijk waar hij zelf aangeeft en schiet waar het opvolgende shot komt
snelheid, gebruikersgemak
uiterlijk! brushed metal back is mooi met stijlvolle camera (hoewel het windows logo knopje op voorkant wat scherp is...) gewoon stevig zwaar, solide
heerlijk eens niet afhankelijk te zijn van die waarderloze LG ondersteuning: LG hardware, MS software
super scherp en kleurvol scherm... echt! :)
batterij iets van 2 dagen, met goed gebruik... das lang geloof ik :(
de chat balloon shape sms setup (voor mij nieuw)
direct camera access ook al staat hij locked, leuk voor als je een spontaan moment wil fotograferen

cons:
het zijn maar kleine zeur irritiaties:
people tile.. beetje maf dat je msn met alle bel contacts worden gemixed, terwijl mijn parrot kit wel alleen de gsm contacten er tussenuitvist
Settings: er valt niet zoveel te setten
Master volume <-> bel volume ik mis dat muziek zacht kan maar ringtone wel hard blijft
ik wil meer leuke interactieve live tiles! (of ik weet ze niet te vinden)
moet het scherm nou altijd aan met dat kleine rotknopje boven op? die is ECHT klein. ik wil een precieze slide op scherm ofzo. hoewel het begint al te wennen na 1 dag. misschien is het gewon dat viewty smart met de bottom button aanging.. gewenning afleren
oh als golfer was de slow cam mode op viewty wel erg cool, die ga ik missen ...

voor de rest alleen maar super tevreden, vindt het echt een aanrader!
en de software gaat alleen maar beter worden, ik geloof in January komt er een mega update.

PS: heb hem geactiveerd met een dummy hotmail account die aangemaakt is op VS
zodat full access op market place
daarna mijn gewone hotmail toegevoegd voor MSN en Facebook en dat geeft verder geen nadelen ivm direct aanmelden.... so far dan :) hij bundelt deze hotmail adressen gewoon als 1, good for me

Tonton wijzigde deze reactie 09-12-2010 22:49 (6%)
Reden: aanmeld VS updateje

Zotac EN760 (8Gb, 256 Crucial mSSD, ac7260, W8.1), LG 27EA73 monitor, Asus AC68U router, Minix X8-H, LG 55EC930V OLED TV, Marantz SR5009, B&W 683S2, HTM61S2, 685S2, ASW10

• 614
  • Niet online
De vraag is inmiddels beantwoord.

614 wijzigde deze reactie 12-12-2010 21:53 (95%)

• lqdo
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-08-2011
Ik loop nu bijna een week rond met mijn LG. Ik heb heel lang getwijfeld tussen de Omnia en Optimus 7, De HTC Trophy viel bij mij al snel af vanwege de plastic/rubber ogende achterkant en scherm kwaliteit. Uiteindelijk ben ik hem vorige week zaterdag gaan halen.

Over het algemeen ben ik heel tevreden. Ik heb niet veel ervaring met dergelijke mobieltjes (iphone en android), dus een echt referentie kader heb ik niet. Het toestel voelt heel natuurlijk aan, de besturing gaat ook als vanzelf.

Ik kan op dit moment twee negatieve punten opnoemen en dat is het geluid, kraakt soms (alleen met muziek, niet met bellen) en het vergrendelknopje aan de bovenkant. Het zou handiger zijn wanneer dit binnen duimbereik ligt.

Verder niks dan goeds. Ben benieuwd naar de eerste upgrades die medio january schijnt te komen.
quote:
lqdo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:02:
Ik kan op dit moment twee negatieve punten opnoemen en dat is het geluid, kraakt soms (alleen met muziek, niet met bellen)
Je luister muziek met een koptelefoon neem ik aan. Denk je dat het aan de meegeleverde koptelefoon ligt of aan de telefoon?

• 614
  • Niet online
quote:
hAl schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:00:
[...]
Je luister muziek met een koptelefoon neem ik aan. Denk je dat het aan de meegeleverde koptelefoon ligt of aan de telefoon?
Zal de speaker zijn. Met het geluid over de koptelefoon is niks mis.
Het geluid van de Optimus7 enkele kleine speaker is helaas minder.
Zeker vergeleken met die van de Trophy en de Omnia7.

614 wijzigde deze reactie 13-12-2010 23:53 (7%)

• lqdo
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-08-2011
quote:
hAl schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:00:
[...]
Normaal gesproken natuurlijk wel met het koptelefoontje, prima ding trouwens. Maar daar had ik het dus niet over. De luidsprekers van de boxen zijn niet echt super, maar ruim voldoende voor bellen enzo.

• Hyperik
quote:
lqdo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:13:
[...]

Normaal gesproken natuurlijk wel met het koptelefoontje, prima ding trouwens. Maar daar had ik het dus niet over. De luidsprekers van de boxen zijn niet echt super, maar ruim voldoende voor bellen enzo.
Klopt, het is vooral dat de bas niet aanwezig is... dat is voor mij zelf een voordeel omdat ik vind dat bas vaak te hard staat bij speakers en wat gaat kraken, dit komt hier totaal niet voor. Verder klinken de beltonen erg helder, stukken harder en beter dan mijn oude iphone 3g.

Met mijn koptelefoon klinkt de muziek erg goed, helder en met goede lage bas natuurlijk.

Batterij duur is me de afgelopen weken en vakantie erg mee gevallen. Het is zeker 2 dagen normaal gebruik!! Ongeveer 6+ uur internet gebruik. Heb ook veel games gespeeld en dan gaat het wel wat harder maar kon na 1 dag normaal gebruik nog 3 uur gamen. Vandaag na het laden wat langer gegamed zo'n 4 uur en de accu is nu op 30%. Zeker een goede accu duur voor een mobiele telefoon. Mijn iphone 3g was na 2 uur gamen al op 20% voor de vergelijking.

Op vakantie heb ik 300 foto's/video's gemaakt. Op 1 dag 100 op 1 accu lading. Het kan net een dag mee. Heb er ook veel mee uitgetest en een uurtje op gegamed in de trein, had wel vliegtuigmodus aangezet voor batterij besparing, toch te duur om in Spanje te internetten en zonde van de vakantie. :P

Hyperik wijzigde deze reactie 22-12-2010 17:25 (11%)

• Renegade!
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-01-2016
Heb ook sinds enkele dagen de Optimus 7 in bezit. Wat me eerst opviel was de erg goede bouwkwaliteit. Ik denk dat je de telefoon gerust als moordwapen kan gebruiken, zo stevig voelt hij aan.

Verder sluit ik me aan bij het merendeel van wat hier al gezegd is. Windows Phone 7 is echt een fijn OS, goede integratie van games en sociale netwerken en alles gaat erg vlot. Vind het tot nu toe zelfs stukken beter dan android op mijn Nexus One. Hopelijk komt de ondersteuning voor de market er snel zodanig dat we ook gemakkelijk betaalde apps kunnen gebruiken.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• Tonton
erg irritant is engelse auto correct met typen... Ook nl wordt auto corrected :(

:F
ah ik zocht het bij messaging. maar het stond bij keyboard...
nu uit! :)

Tonton wijzigde deze reactie 05-01-2011 21:41 (34%)

Zotac EN760 (8Gb, 256 Crucial mSSD, ac7260, W8.1), LG 27EA73 monitor, Asus AC68U router, Minix X8-H, LG 55EC930V OLED TV, Marantz SR5009, B&W 683S2, HTM61S2, 685S2, ASW10

• 614
  • Niet online
quote:
Tonton schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:25:
erg irritant is engelse auto correct met typen... Ook nl wordt auto corrected :(
Zet je autocorrectie toch uit 8)7

• Matthijs Hoekstra
quote:
Sake schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Zet je autocorrectie toch uit 8)7
Ja, dat doe ik ook als eerste.
Hyperik, kun je het onder werp van dit topic veranderen en er Optimus 7 in zetten ?
Bijvoorbeeld
LG E900 Optimus 7 Windows Phone gebruikerservaringen

Dit toestel wordt bijna nergens alleen met de type nummer genoemd maar bijna overal als de LG Optimus 7.

• Hyperik
quote:
hAl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:20:
Hyperik, kun je het onder werp van dit topic veranderen en er Optimus 7 in zetten ?
Bijvoorbeeld
LG E900 Optimus 7 Windows Phone gebruikerservaringen

Dit toestel wordt bijna nergens alleen met de type nummer genoemd maar bijna overal als de LG Optimus 7.
Staat gewoon als de titel: LG Optimus 7 Windows Phone 7 gebruikerservaringen aangegeven :)

of bedoel ergens anders? De titel kan ik niet wijzigen of geen idee waar edit staat :? De tag lg optimus 7 heb ik aangevraagt maar is na een maand nog steeds niet goedgekeurd...

Hyperik wijzigde deze reactie 05-01-2011 15:50 (7%)

• Tonton
Nieuwe LG free apps!

Schansspringen is erg vermakelijk gemaakt!
wine matcher, coctail maker, newsfeed so so and network selector... hmm snap voordeel / effect niet zo,
elements game doodle god ziet er goed uit, mij even in verdiepen

• /\/\|)
  • Laatst online: 27-07 12:42
Als Samsung WP7 gebruiker moet ik zeggen dat de LG Free Apps actie een geweldige actie is. Overweeg zelfs dat mijn tweede toestel een LG wordt.

• Tonton
Nu echt iets belachelijks gevonden. WP7 kan niet op een hidden wifi inloggen. Wat een enorme onzin.

Voor de rest top phone hoor. Maar dit is echt dom.

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:57
Kan iemand me zeggen hoe ik in godsnaam mijn Outlook-contacts op dit toestel krijg!?
Loop al een uur te googlen, maar ik vind enkel de meest idiote oplossingen via gmail en zo!? :?

Move along folks, nothing interesting to see here.

• wilhelmstroker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-05-2012

wilhelmstroker

Space is the Place

Dat is eigelijk een algemene WP7 vraag en niet gerelateerd aan dit toestel maar
How to import your Outlook contacts to Windows Phone 7 beschrijft een aantal mogelijkheden. Er is geen directe sync met outlook.

• Fire69
WTF? Hoe gaan ze WP7 dan ooit zakelijk verkocht krijgen... :/
Ik moet contacts van een BlackBerry naar de Optimus 7 krijgen. Dat lukt me dus blijkbaar enkel via een Live of Gmail-account of zo?

• Hyperik
quote:
Fire69 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:37:
WTF? Hoe gaan ze WP7 dan ooit zakelijk verkocht krijgen... :/
Ik moet contacts van een BlackBerry naar de Optimus 7 krijgen. Dat lukt me dus blijkbaar enkel via een Live of Gmail-account of zo?
Je offline contacten exporteren naar bestand.

Je email account met outlook koppelen.

Contacten bestand importeren. Even wachten tot je email synct online.

Nu je email toevoegen op je WP7, vinkje bij settings aanvinken waar contacten/calender staat.

Klaar.

Enterprise kan dit al prima gebruiken. Ondersteuning van MS komt in het voorjaar.

Hyperik wijzigde deze reactie 26-01-2011 18:37 (6%)

• Fire69
Welke email-account met Outlook koppelen?

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-09 13:32
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor de Optimus 7, want wat ik erg jammer vind is dat je de volume niet kan regelen.....beetje onhandig (of mis ik iets). Nu heb ik toevallig van m'n werk een Omnia 7 gekregen, daar kan je met de koptelefoon wel het volume regelen, maar daar komt weer ontzettend blikkerig geluid uit.

Weet iemand voor dit toestel (liefst niet van die volledige in-ear dingen) een koptelefoon dat goed werkt? Die van m'n iphone werkt hier iig niet goed op (kan je niet mee praten en volume doet het ook niet).

Verder goed toestel!

• lits
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2011
Hier dan de eerste problemen.... toestel valt vanzelf uit en reboot?? erg irritant.

Iemand een idee hoe dit kan?

• lits
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2011
even over de koptelefoon. Helaas zijn 99% van de koptelefoons met control aangepast voor de bedrading van de iphone. Ik heb zelf een "beats by dre solo" en ben al weken opzoek naar een losse kabel met controls voor mijn android en/of WM7 telefoon.

• _Server_
De Nieuwe update is beschikbaar.
voor de LG OPTIMUS 7

Ik heb een aantal screenshots gemaakt om het te laten zien

Ik kan nu niet veel vertellen omdat ik nu letterlijk aan het updaten ben.

als eerste, De fotos zien er slecht uit omdat ik op me rommelkamer ben in het donker( zoals elke nerd dat is ) maar 1 webcam heb op me laptop en geen foto toestel bij de hand omdat weer ergens anders ligt.

@beste mensen van tweakers.

omdat ik niet weet hoe de foto's op de site van tweakers zelf worden geplakt .. zou ik zeggen .. "feel free to do what you wish with it "

de link dat er nu in staat dat is tijdelijk het is imageshack

http://img684.imageshack.us/i/pass1.png/
http://img40.imageshack.us/i/pass2.png/
http://img35.imageshack.us/i/update1b.jpg/
http://img703.imageshack.us/i/afbeelding002g.jpg/
http://img576.imageshack.us/i/afbeelding004q.jpg/

Hier staat wat info

http://be.hardware.info/e...gh-not-the-one-you-wanted

hoe ik alles heb gevonden is

google ( nah .. niet via bing sorry microsoft :P )

ow ik merk wel tijdens de update heb ik me telefoon aangeraakt en hij was warmer dan normaal.
best wel warm tot heet aan toe. niet goed maar zal wel komen omdat er mee van gevraagd word dan ik normaal doe.

Zoals ik heb gelezen moeten we er niet veel van verwachten. Maar voor de volgende update wel.

• Tonton
Ik heb ook geupdate

en dit is toch wel de meest lachwekkende / dissapointing update ooit :D
"this update is to prepare your phone for the update itself" :+

woeheoeoeoeoiiii

Ik weet haast zeker dat mijn battery life een stuk korter is geworden sinds de update.
Meer mensen die dit ervaren? als niet moet ik kijken of er iets in de achtergrond draait ofzo...

Tonton wijzigde deze reactie 10-03-2011 09:50 (37%)

• Tonton
Iemand de nieuwe update 'nodo' al gekregen?
mijn zune zegt nog steeds dat ik laatste versie heb

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-09 09:11
quote:
Tonton schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:45:
Iemand de nieuwe update 'nodo' al gekregen?
mijn zune zegt nog steeds dat ik laatste versie heb
Dat kan nog weken duren. Hier zijn wel wat meer ervaringen te vinden -> Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen

• SyncMaster
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:59
Op het xda dev forum staat een gids om het updaten te forceren en bij mij werkte de eerste methode prima:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1012189

• degged
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-07-2012
zit eraan te denken om deze telefoon te halen. je kan hem nu nieuw kopen voor ¤ 249,00 lijkt me een koopje met een sim only erbij voor een supertoestel met lage belkosten.

er zijn alleen weinig ervaringen te lezen. op de diverse reviewsites staat iets over de belkwaliteit. de 1 zegt heel slecht. de anders zegt dat het goed luid is. en weer een ander zegt dat het gewoon goed is. kan iemand mij meer vertellen heirover?

pissing yourself in black pants.... warm feeling but nobody notices

• OMX2000
  • Laatst online: 21:30

OMX2000

By any means necessary...

Dat en hoe is hij in vergelijking tot de Samsung Omnia 7? Die is ook heel erg in prijs gedaald.

• Matthijs Hoekstra
quote:
degged schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:08:
zit eraan te denken om deze telefoon te halen. je kan hem nu nieuw kopen voor ¤ 249,00 lijkt me een koopje met een sim only erbij voor een supertoestel met lage belkosten.

er zijn alleen weinig ervaringen te lezen. op de diverse reviewsites staat iets over de belkwaliteit. de 1 zegt heel slecht. de anders zegt dat het goed luid is. en weer een ander zegt dat het gewoon goed is. kan iemand mij meer vertellen heirover?
Gebruik op dit moment de LG heeft meeste om te bellen etc, super telefoon! scherm van de omnia is wel mooier maar verder vind ik de LG beter/fijner in het gebruik.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:50
Ben eigenlijk nog aan het wachten op Phone 7.5 met full qwerty maar aangezien mijn X1 niet goed meer werkt heb ik 2e hands LG gekocht dus ben benieuwd hoe Phone 7 werkt.

Spec:Intel 2600K |P8P67 rev 3.1| Corsair Vengence 4x4GB ||Asus GTX560Ti||Audigy II ZS ||Intel 520 240GB SSD, WD 300GB Velociraptor||OCZ GameX 700W

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:48

Koeitje

Back-up tiems now?

Hoe werkt die integratie met hotmail accounts? Ik heb wel een hotmail account, maar die gebruik ik alleen maar om een beetje te kunnen msn-en. Neem aan dat je gmail ook fatsoenlijk kan integreren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 11:10

Wallie

Herr

quote:
Koeitje schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:00:
Hoe werkt die integratie met hotmail accounts? Ik heb wel een hotmail account, maar die gebruik ik alleen maar om een beetje te kunnen msn-en. Neem aan dat je gmail ook fatsoenlijk kan integreren?
Gmail, Hotmail/Live, Facebook, Yahoo en Exchange worden out of the box als cloud diensten ondersteund. Een pop-account kan je ook handmatig toevoegen. Rechtstreeks met outlook syncen kan niet.

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minhhai
  • Laatst online: 16-06 13:07
Hoe is de bouwkwaliteit van het toestel eigenlijk? Want ik heb namelijk een ouderwetse LG slide mobiel en de bouwkwaliteit is niet bepaald goed. En ik zou het helemaal top vinden als daar verandering in is gekomen. En ik las iets over de volume regeling die niet werkt bij het beluisteren van een mp3 liedje is dat echt zo?

• Wallie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-09 11:10

Wallie

Herr

quote:
Minhhai schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:04:
Hoe is de bouwkwaliteit van het toestel eigenlijk? Want ik heb namelijk een ouderwetse LG slide mobiel en de bouwkwaliteit is niet bepaald goed. En ik zou het helemaal top vinden als daar verandering in is gekomen. En ik las iets over de volume regeling die niet werkt bij het beluisteren van een mp3 liedje is dat echt zo?
Nou, ik heb hem momenteel een week: bouwkwaliteit is prima, metalen achterkant etc. Volume is gewoon te regelen tijdens het afspelen van mp3's, ook al is het toestel gelockt.

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minhhai
  • Laatst online: 16-06 13:07
Ik heb de optimus 7 vandaag besteld en hij komt morgen aan. Hartstikke bedankt voor je hulp laat ik maar zeggen. Maar weet iemand toevallig hoe je een Amerikaanse Hotmail account kan aanmaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
quote:
Minhhai schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:32:
Ik heb de optimus 7 vandaag besteld en hij komt morgen aan. Hartstikke bedankt voor je hulp laat ik maar zeggen. Maar weet iemand toevallig hoe je een Amerikaanse Hotmail account kan aanmaken?
www.hotmail.com en nieuw account aanmaken.gewoon lezen wat er staat. (of vanaf de telefoon)

• ppassenier
  • Laatst online: 23-06 16:16
Dag mede-Tweakers. Ik heb uw hulp nodig!

Ik heb nu in 3 weken tijd 3 verschillende Optimus 7 gehad en allemaal verloren ze na een tijdje het bereik (service). Als ik bijvoorbeeld net wakker wordt is het bereik steevast verloren en moet ik de telefoon rebooten. (flight mode on/off werkt ook niet) Soms geeft het toestel niet eens aan dat het bereik is verloren (full bars) maar krijg ik bij sms "Can't send message, try again" en kan ik ook niemand meer bellen (en dus ook niet gebeld worden).

Ik heb google geprobeerd, het probleem is niet te vinden. Weet iemand hier een fix voor of de reden waarom mijn toestel het bereik verliest? De enige redenen die ik kan bedenken is dat ofwel mijn webshop een brakke lading heeft ingekocht (belsimpel.nl) of dat de toestellen niet gemaakt zijn voor de Nederlandse markt (de eerste kwam met een Duits boekje, de tweede en derde met een Spaans boekje). Provider is Ben trouwens.

Heeft iemand meer informatie voor me?

• Caelorum
quote:
ppassenier schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:28:
[..]
Ik heb google geprobeerd, het probleem is niet te vinden. Weet iemand hier een fix voor of de reden waarom mijn toestel het bereik verliest? De enige redenen die ik kan bedenken is dat ofwel mijn webshop een brakke lading heeft ingekocht (belsimpel.nl) of dat de toestellen niet gemaakt zijn voor de Nederlandse markt (de eerste kwam met een Duits boekje, de tweede en derde met een Spaans boekje). Provider is Ben trouwens.

Het kan ook een incompatibiliteit zijn tussen je sim kaart en de telefoon. Op de simkaart staat namelijk ook 'software'. Hoe oud is je simkaart? Wellicht dat je, mocht het het geval zijn, bij Ben kan vragen of je een nieuwe kan krijgen?

• ppassenier
De simkaart is van april jl. Lijkt me niet dat daar het probleem in zit..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-09 17:00

Ginz

Trek Superfly 5 powered

quote:
ppassenier schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:50:
De simkaart is van april jl. Lijkt me niet dat daar het probleem in zit..
Laat me raden? T-Mobile SIM?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppassenier
Ben sim, maar ik geloof dat Ben hetzelfde netwerk gebruikt als T-Mobile?

edit:
Wellicht (waarschijnlijk) heb ik hetzelfde probleem als mensen in onderstaande link. Ga maar eens een nieuwe simkaart bestellen.
http://www.androidworld.n...imkaart-abonnement-4.html

Bedankt Ginz voor de juiste google-richting 8)

ppassenier wijzigde deze reactie 30-05-2011 15:10 (68%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-09 10:40

tspawn

20 Years Quality

Zo vanmiddag ook mijn LG binnen gekregen van Belsimpel, wat een heerlijk OS/Toestel zeg, veel leuker dan iOS en ook geweldig dat je hem helemaal operationeel krijgt zonder hem aan een pc te hoeven hangen.

Ook maar meteen een facebook en twitter account gemaakt.

Intel I5| Corsair 8192MB | Gigabyte P55-USB3 | ASUS AMD | 5750 | 4TB HDD Total | 7 ULTIMATE | Antec Sonata II

• wouterDE
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08-02-2012
Weet er iemand of deze de mango update zal krijgen?

Ik heb zo het idee dat het product end of life is aangezien hij al bij veel winkels niet meer beschikbaar is :? En mango wordt alleen doorgevoerd naar devices die nog in productie zijn als de update uitkomt.

• Caelorum
quote:
wouterDE schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:43:
Ik heb zo het idee dat het product end of life is aangezien hij al bij veel winkels niet meer beschikbaar is :? En mango wordt alleen doorgevoerd naar devices die nog in productie zijn als de update uitkomt.
Que? Waar haal je dat vandaan?
quote:
wouterDE schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:29:
Dat is idd een groot min punt. Ik weet ook niet zeker of de LG E900 de mango update zal ontvangen aangezien sommige winkels hem al niet meer aanbieden.

@sake: Welke navigatie app bedoelt u?
En het antwoord van Matthijs op jouw vraag:
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:44:
alle WP7 toestellen krijgen de Mango update.

• yesjohn
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-09 19:16
Ik ben van plan er een te gaan bestellen. Voor dat geld kan je hem toch niet laten liggen :P. Dit is een van de weinige toestellen waarbij ik een wow-gevoel krijg. O-)

• jeroeng21
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik heb mijn LG optimus 7 net binnen :D
Maar nu vraagt ie de taal, Engels (VK) of Engels (US).
Heeft deze keuze nog consequenties en welke is beter om te kiezen?

• yesjohn
Weet of de info bij belsimpel klopt? Er staat namelijk dat het om een grijze variant van het toestel gaat.

Edit: gaat het wel om een unbranded versie ? :?

yesjohn wijzigde deze reactie 23-06-2011 16:12 (20%)

• Caelorum
quote:
jeroeng21 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:26:
Ik heb mijn LG optimus 7 net binnen :D
Maar nu vraagt ie de taal, Engels (VK) of Engels (US).
Heeft deze keuze nog consequenties en welke is beter om te kiezen?
Volgens mij alleen kleine dingetjes. Bijvoorbeeld bepaalde woorden die anders worden gespeld. Het heeft iig geen (merkbare) gevolgen voor de marketplace ;)
Overigens VK/UK is wat je op school geleerd krijgt. US is waar je dagelijks mee wordt gebombardeerd :)

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:24
Wat mij opviel bij US was dat er meer afkortingen worden gebruikt. Bijvoorbeeld in de marketplace Apps in plaats van Applications.

Persoonlijk vind ik UK om die reden mooier.

• yesjohn
Zo telefoon net besteld via belsimpel. Leverijd binnen 24 staat er op hun website maar hij zal wel maandag aankomen vanwege het weekend. Ik ben zeer benieuwd naar het toestel. Ik wil al sinds de release van wp7 een wp7 toestel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-05 16:47
Afgelopen vrijdag 24 juni mijn LG E900 binnen gekregen, mijn huidige Telfort simkaart met alleen Sim only abonnement (bundel met SMS maar zonder Internet) er ingestopt. Bellen gaat prima, internet via Wifi ook, maar... jullie leven blijkbaar in een andere dimensie dan ik... ik heb geen toegang tot geen enkele Marketplace .. Wat kan ik doen om tenminste ook de free apps te downloaden? Zune is geinstalleerd op mijn Win 7 x64 PC maar.. noppes.

Ik heb een msn account maar daarin niet opgegeven waar ik woon (continent etc.) wel in mijn Zune account. Die staat gewoon op NL maar dan nog.. ik zou toch op zijn minst wat NLse apps kunnen downloaden.. de freeapps of ..

DocSnuggels wijzigde deze reactie 26-06-2011 00:29 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
Je moet een us hotmail account gebruiken. Als je dit topic had doorgelezen had je het gevonden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
quote:
DocSnuggels schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:22:
Afgelopen vrijdag 24 juni mijn LG E900 binnen gekregen, mijn huidige Telfort simkaart met alleen Sim only abonnement (bundel met SMS maar zonder Internet) er ingestopt. Bellen gaat prima, internet via Wifi ook, maar... jullie leven blijkbaar in een andere dimensie dan ik... ik heb geen toegang tot geen enkele Marketplace .. Wat kan ik doen om tenminste ook de free apps te downloaden? Zune is geinstalleerd op mijn Win 7 x64 PC maar.. noppes.

Ik heb een msn account maar daarin niet opgegeven waar ik woon (continent etc.) wel in mijn Zune account. Die staat gewoon op NL maar dan nog.. ik zou toch op zijn minst wat NLse apps kunnen downloaden.. de freeapps of ..
NL gaat dus niet werken omdat er geen NL marketplace is (komt deze herfst) even wat topics doorlezen, hier is al zoveel over geschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-09 13:32
quote:
ppassenier schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:28:
Dag mede-Tweakers. Ik heb uw hulp nodig!

Ik heb nu in 3 weken tijd 3 verschillende Optimus 7 gehad en allemaal verloren ze na een tijdje het bereik (service). Als ik bijvoorbeeld net wakker wordt is het bereik steevast verloren en moet ik de telefoon rebooten. (flight mode on/off werkt ook niet) Soms geeft het toestel niet eens aan dat het bereik is verloren (full bars) maar krijg ik bij sms "Can't send message, try again" en kan ik ook niemand meer bellen (en dus ook niet gebeld worden).

Beetje oud maar toch. Die van mij verliest ook wel eens z'n service.....en specifiek als ik op de motor gereden heb. Hoe dat precies komt??? Echt geen idee :). Telefoon zit gewoon in m'n binnenzak. Heb ook een T-Mobile sim.....dus misschien dat het daar een beetje vaag zit.

• yesjohn
Net binnen gekregen. Wat een geweldig os. :P

• Bertus_1
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-03-2014
Super toestel maar ook een probleem met het bereik, bij mij treed het verliezen van het bereik op, nadat ik mijn toestel uit de flight modus haal. Ik heb dit al meermaals meegemaakt, ik kan de flight modus dan ook niet meer 'on' switchen. Enige dat ik nog kan doen is een reboot.... Geen T-mobile, maar mobile vikings belgië...

-

• R3NSE
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:47
Heb hem ook binnen van belsimpel.nl, leuk ding.

Maar mijn t-mobile simkaart paktie niet. Ik heb volgens mij ook een andere versie simkaart dan normaal, heb een veel kleinere chipgedeelte dan op de t-mobile simkaarten van kennissen die het wel doen in de LG.

Reden dat ik waarschijnlijk kleiner chipgedeelte heb is omdat ik hiervoor een iphone 4 had en nu dus een nieuwe simkaart heb ontvangen maar wel met microchip formaat erin.

Greetings from Earth

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
Jup, de iphone 4 gebruikt micro-sim, terwijl de meeste andere telefoons vooralsnog de oude sim formaat gebruikt.
Als het goed is kan je gewoon bij (de) t-mobile (shop) een nieuwe simkaart aanvragen die dan naar je wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-09 05:19
Nou, ook vandaag de telefoon via belsimpel binnengekregen. Eerste indruk heel positief (tov m'n oude HTC Hero, om even een idee te geven).

Voor de geinteresseerden (er werd dacht ik eerder in de thread naar gevraagd maar nog geen duidelijk antwoord gelezen): het is een oorspronkelijk duits vodaphone model. Heb er verder geen last van, heb de enige vodaphone applicatie die erop stond gedelete. Verder staat er alleen vodaphone op de doos, dus aan de telefoon zelf valt niets meer te merken.
Oja... op de site staat dat je een grijs model krijgt maar de mijne is toch echt zwart. Mij maakt het niet zoveel uit, zwart ziettie er iig prachtig uit.

Kom alleen 1 probleem tegen. Ik krijg 3G niet aan de praat. Vanuit dat probleem tegen nog iets aangelopen. Kan nergens een fatsoenlijke handleiding vinden. Er zit een klein duitstalig boekje in de doos waar je niets aan hebt. Op de belsimpel site verwijst men naar de LG site voor de handleiding en daar kom je op een afschuwelijke flashpagina uit waar je ook geen flikker aan hebt als je APN instellingen zoekt etc.

Voor de duidelijkheid, ik heb nog een week of zes een abbo lopen bij Hi. Heb de sim van Hi dus in de LG gestopt. Wifi werkt prima maar hoe krijg ik 3G aan de praat? Hij zou het volgens mij allemaal automatisch moeten pakken maar ook als ik'm laat zoeken en daarna op KPN netwerk klik krijg ik'm niet aan de gang. Iemand enig idee waar ik de mist inga?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
nodog schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:40:
Voor de duidelijkheid, ik heb nog een week of zes een abbo lopen bij Hi. Heb de sim van Hi dus in de LG gestopt. Wifi werkt prima maar hoe krijg ik 3G aan de praat? Hij zou het volgens mij allemaal automatisch moeten pakken maar ook als ik'm laat zoeken en daarna op KPN netwerk klik krijg ik'm niet aan de gang. Iemand enig idee waar ik de mist inga?
http://www.microsoft.com/...necting-how-and-when.aspx

Je moet waarschijnlijk de APN zelf nog instellen. Bij mij (hi -> kpn netwerk) stond die niet ingesteld:
(heb mango dus het kan iets zijn gewijzigd bij mij)
System -> mobile network:
data connection -> on
3g connection -> on
Network selection -> automatic

dan Edit APN: APN -> 'portalmmm.nl' en de rest leeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nodog
Bedankt voor de moeite. Dat was dus precies net zover als ik zelf was gekomen maar ik krijg met deze instellingen internet toch niet aan de praat. Er staat wel 3G bovenin als ik het menubalkje omlaag haal maar ik kan niet internetten. Geen idee wat er aan de hand is maar het ligt zo te zien niet aan de instellingen. Ben ik wat te gehaast als ik er over denk het toestel als defekt terug te sturen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
nodog schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:12:
Bedankt voor de moeite. Dat was dus precies net zover als ik zelf was gekomen maar ik krijg met deze instellingen internet toch niet aan de praat. Er staat wel 3G bovenin als ik het menubalkje omlaag haal maar ik kan niet internetten. Geen idee wat er aan de hand is maar het ligt zo te zien niet aan de instellingen. Ben ik wat te gehaast als ik er over denk het toestel als defekt terug te sturen?
Je hebt de APN ingevuld en roaming aanstaan?

• nodog
Na een nachtje slapen nog eens rustig alles nagelopen. Blijk ik de APN verkeerd gespeld te hebben. /facepalm

Alles doet het nu dus. Nogmaals bedankt voor de hulp!

• nodog
Heb'm nou een dag of vijf. Blijf over het algemeen zeer tevreden maar toch een paar puntjes:

-af en toe lijkt het alsof het scherm niet goed reageert. Kan aan het OS liggen (in geval van niet direkt openklikken tile bijvoorbeeld) maar af en toe opent er een advertentie die onderin staat terwijl ik bovenin probeer te klikken dus dat lijkt me meer een scherm"probleem". Is maar af en toe en over het algemeen istie nog steeds veel responsiever dan m'n oude HTC hero.

-Totnutoe een keer of drie spontane reboot gehad. Gelukkig boot hij retesnel (ook weer vergeleken met Hero) maar dit lijkt me niet okee. Hebben meer gebruikers hier last van? Wordt het erger in de loop der tijd? (in dat geval stuur ik'm zeker terug).

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:48

Koeitje

Back-up tiems now?

Heb 'm hier nu 1.5 week ofzo, en ervaar niet de problemen die jij noemt. Wel heb ik soms dat nadat ik een app heb gebruikt er een piep is op mn headphones. Headphones en en uit pluggen fixed het weer.

• nodog
OK, thx voor je antwoord, het ligt dus aan mijn specifieke exemplaar. Heb belsimpel even een mailtje gestuurd. Hopelijk zijn ze schappelijk en kan ik'm inruilen voor een nieuwe.

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-09 20:11
weet iemand hoe dat zit met de lg e900 die via amazon.de wordt aangeboden? Er staat Vodafone branded bij. Betekent dit dat een sim van T-mobile hier niet op gaat werken?

• nodog
Is geen probleem. Stelt ook niks voor dat "branded". Er zit 1 vodafone app op die je er weer af kunt halen. (tenminste op mijn vodafone branded via belsimpel gekocht)

Nog even nav mijn eerdere posting betreffende reboots en evt. inruil bij belsimpel:

Ik had'm kunnen terugsturen door gebruik te maken van de "koop op afstand" wet. Op die manier maak ik wel de hele aankoop ongedaan, dus incl nieuw abbo, nummerbehoud etc. Ik kan'm ook onder garantie ter reparatie opsturen. Ben ik'm zo 10 werkdagen kwijt en dan maar hopen dat ze spontane reboots kunnen herstellen. Zeer wss wordt er niks gevonden en ben ik m'n toestel voor niks 2 weken kwijt.

Ik heb aangeboden een 1 op 1 ruil uit te voeren maar daar gaat men niet op in. Volgens de regels heb ik geen poot om op te staan dus kan ze in principe niks kwalijk nemen maar het had volgens mij wel de netste oplossing geweest. Op deze manier zou de papierwinkel niet weer helemaal omgezet hoeven worden (met alle risico's vandien) en was ik een heel lovende klant van belsimpel geweest.

Aangezien de telefoon de laatste 2 dagen probleemloos werkt neem ik de gok maar om'm toch te houden.

EDIT: toch een mailtje gekregen van belsimpel dat ik'm 1 op 1 kan inruilen. Als dat allemaal goed gaat ben ik een zeer tevreden klant. Uiteraard laat ik hier nog wel even weten hoe het loopt

nodog wijzigde deze reactie 07-07-2011 15:00 (7%)
Reden: nieuwe ontwikkelingen

• nodog
Vandaag m'n nieuwe exemplaar binnengekregen. Bij deze een grote pluim voor belsimpel.nl. Zeer klantvriendelijke service en snelle afhandeling.

Nu maar hopen dat dit exemplaar ook echt beter is dan m'n vorige. Eerste indruk is dat het scherm betere respons lijkt te hebben dan het eerste exemplaar. Kan natuurlijk ingebeeld zijn, zit er net 5 minuten mee te spelen dus kan nog niks definitiefs zeggen.

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-09 14:47

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vandaag even bij de MediaMarkt met dit toestel gespeeld, werkt echt leuk dat Windows Phone.

Surface 2 64 GB | Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• Tonton
Ik nu al half jaar in bezit en nog steeds super tevreden.
kan niet wachten op Mango update wordt alleen nog maar beter.

Ik vind het OS veel leuker dan 'icoontjes op een raster' Iphone of Android.
Tis erg origineel en duidelijk. Ook is android veel te batterij intensief.

Toch apart dat de markt totaal niet om is, als ik enthousiast reageer als er iets over wordt gevraagd kijken ze me smalend aan alsof ik mijn nokia 3310 loop te verdedigen tegen een iphone or android.
Dat ik alleen maar enthousiast ben omdat ik mijn investering wil verdedigen :P
Dus de rest bekijkt het maar en kraakt het maar af, ik geniet lekker van mijn WP7 phone :)

Soort van zelfde idee dat ik Plasma veel mooier vindt dan LCD, ook net zoiets. Dan is standaard reactie...plasma??? das toch oud?? dat brandt toch in??? neemt toch veel te veel stroom???? valt wel mee en het beeld is 10x mooier maar goed geloof me maar lekker niet :) succes met je LCD.

Enige jammere van het niet-enthousiastme van WP7 is dat de app-world niet zo groot is, Apps quantity correleert natuurlijk mega met de userbase. Dus mensen stap ook over op het betere WP7!! das gunstig voor mijn apps aanbod!! :)

• 614
  • Niet online
quote:
Tonton schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:28:
Ik nu al half jaar in bezit en nog steeds super tevreden.
kan niet wachten op Mango update wordt alleen nog maar beter.

Ik vind het OS veel leuker dan 'icoontjes op een raster' Iphone of Android.
Tis erg origineel en duidelijk. Ook is android veel te batterij intensief.

Toch apart dat de markt totaal niet om is, als ik enthousiast reageer als er iets over wordt gevraagd kijken ze me smalend aan alsof ik mijn nokia 3310 loop te verdedigen tegen een iphone or android.
Dat ik alleen maar enthousiast ben omdat ik mijn investering wil verdedigen :P
Dus de rest bekijkt het maar en kraakt het maar af, ik geniet lekker van mijn WP7 phone :)

Soort van zelfde idee dat ik Plasma veel mooier vindt dan LCD, ook net zoiets. Dan is standaard reactie...plasma??? das toch oud?? dat brandt toch in??? neemt toch veel te veel stroom???? valt wel mee en het beeld is 10x mooier maar goed geloof me maar lekker niet :) succes met je LCD.

Enige jammere van het niet-enthousiastme van WP7 is dat de app-world niet zo groot is, Apps quantity correleert natuurlijk mega met de userbase. Dus mensen stap ook over op het betere WP7!! das gunstig voor mijn apps aanbod!! :)
Hehe :)

Komt wel goed. Eind van 't jaar zal Nokia zoveel reclame en visibiliteit in de NL telecom winkels hebben, dat ook de noobs weten dat WP7 er is en eigenlijk veel mooier is zoals je zegt.

• max3D
  • Niet online
Ik heb hem ook maar "gekocht" (gratis bij 1,5 jaar verlenging) om eens te vergelijken met de Androids die ik heb. Ik vind Android geweldig, ik heb een tablet dat het draait en twee telefoons, maar ik wil nu wel eens een telefoon die gewoon standaard updates krijgt, die ik niet hoef te modden om extra batterij tijd er uit te persen.

Bovenal verwacht ik veel van Mango qua integratie met Office en de deal met Skype die Microsoft heeft.

Wat geloven jullie van dit bericht dat de update naar Mango al in Oktober komt http://mourlife.com/mango...in-mid-october-this-year/ ?

• Caelorum
quote:
max3D schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 02:21:Wat geloven jullie van dit bericht dat de update naar Mango al in Oktober komt http://mourlife.com/mango...in-mid-october-this-year/ ?
MS loopt al een tijdje te roepen dat Mango in Fall 2011 zal uitkomen. Oktober ligt daar mooi in dus :) Zelf verwacht ik eerst nog het een en ander te horen over een release candidate en dan nog een maandje.

• Tonton
Ik heb Mango beta in de LG gedrukt gisteren :)

Geweldig, nog meer snelheid en nog meer verbeteringetjes en gebruikersgemak.
Chatten met facebook kreeg ik als enige niet aan de praat, voor de rest zie ik er niets beta aan
Hoewel hij wel beta in de zin is van er komt nog meer in... maar geen issues ofzo..

Voor features and how to zie WP7 general topic.

• max3D
  • Niet online
quote:
Tonton schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:27:
Ik heb Mango beta in de LG gedrukt gisteren :)

Geweldig, nog meer snelheid en nog meer verbeteringetjes en gebruikersgemak.
Chatten met facebook kreeg ik als enige niet aan de praat, voor de rest zie ik er niets beta aan
Hoewel hij wel beta in de zin is van er komt nog meer in... maar geen issues ofzo..

Voor features and how to zie WP7 general topic.
Ik weet dat de beta draait, maar ik begreep dat er geen upgrade van de beta naar de final versie is. Daarvoor moet je terug naar je oorspronkelijke versie.

Mijn enige zorg is dat Mango final niet zal draaien op sommige first gen toestellen, maar gelukkig is LG niet zo rijk en gonst het van de geruchten dat ze gewoon dezelfde telefoon uit zullen brengen maar dan met Windows Mobile 7.5. Nokia en Samsung zullen vast wel met snellere toestellen komen, maar voor de prijs kon ik hier geen nee tegen zeggen. Goede, stevige case, DNLA en zuinig met zijn accu zal ik alleen maar meer waarderen als we aan de dual proc generatie beginnen in mooi glimmend plastic met batterijen die snel leeg getrokken zijn.

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-08 11:27

Phyxion

_/-\o_

quote:
max3D schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Ik weet dat de beta draait, maar ik begreep dat er geen upgrade van de beta naar de final versie is. Daarvoor moet je terug naar je oorspronkelijke versie.

Mijn enige zorg is dat Mango final niet zal draaien op sommige first gen toestellen, maar gelukkig is LG niet zo rijk en gonst het van de geruchten dat ze gewoon dezelfde telefoon uit zullen brengen maar dan met Windows Mobile 7.5. Nokia en Samsung zullen vast wel met snellere toestellen komen, maar voor de prijs kon ik hier geen nee tegen zeggen. Goede, stevige case, DNLA en zuinig met zijn accu zal ik alleen maar meer waarderen als we aan de dual proc generatie beginnen in mooi glimmend plastic met batterijen die snel leeg getrokken zijn.
Alle toestellen krijgen een update naar Mango.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• nodog
quote:
nodog schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:51:
Vandaag m'n nieuwe exemplaar binnengekregen. Bij deze een grote pluim voor belsimpel.nl. Zeer klantvriendelijke service en snelle afhandeling.

Nu maar hopen dat dit exemplaar ook echt beter is dan m'n vorige.
Helaas toch tegen hetzelfde reboot probleem aangelopen. Al een tweetal keer spontane reboot gehad. Zou het aan een appje liggen of een bepaalde batch van het toestel? Heb een game die "open" stond (wel weggedrukt maar niet afgesloten) ge-deinstalleerd. Eens kijken of het nu beter is maar ik heb geen hoge verwachtingen.

Tevens regelmatig een wegvallen van bereik gekonstateerd dat met dezelfde sim in m'n HTC Hero eigenlijk nooit voorkwam.

Om dit niet als 1 grote klaagzang te laten overkomen wil ik toch nog wel even kwijt dat ik voor de rest best blij ben met het toestel. De minpunten moeten echter wel genoemd worden dunkt me.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*