Hallo allen,
Ik heb zelf de wp7 vorig week mogen ontvangen.
Dit berichtje loopt niet echt op volgorde maar ik probeer het niet te chaotisch laten overkomen.
Zal daarom een korte uitleg geven ( had eerst een unboxing video willen doen.. maar zoals je gaat zien is mijn presentatie niet goed genoeg

)
Lg optimys 7 heb ik afgelopen vrijdag thuis ontvangen en het ziet er goed uit. Vorm is prima en het is iets zwaarder dan de lg viewty smart dat ik hier voor heb gehad.
Bij het eerste keer opstarten vraag het toestel voor je gegevens dit voor je xbox id en voor je eigen live id.
Dit vul je in en dan haalt hij gelijk je contacten op. Wat wel heeft erg wennen is als je sim gegevens moet koppelen aan je msn contacten. Doe het dan ook niet met een prepaid kaart waar geen internet blox op staat. *hint*
Het scherm is groot Je moet er wel aan wennen als je altijd een klein scherm heb gehad. Je merkt ook gelijk dat het hubs groot zijn vergeleken met de kleine pictogrammen van lg viewty smart. Hierdoor zien de kleuren er sterk uit en trek het je aandacht. Je hebt de standaard hubs van xbox live en Lg.
Maar eerst battery dit was mijn eerste en was ook mijn grootste zorg. Hoe lang kun je er mee doen met intensief gebruik?
Volledig opgeladen en dan is het 19 uur later. Dit kom omdat ik knetter veel apps aan het downloaden, ben veel op het internet ben en 3 mailboxen heb. Daarnaast heb ik mijn wifi aan staan en blauwe tand. Daarbij upload ik ook al mijn foto's naar skydrive. Dit komt omdat het nieuw is en je er intensief gebruik van maakt.
Ik weet zeker dat ik er 2/3 dagen mee kan doen als ik het optimus 7 normaal gebruik
Het toestel heeft 16 gig geheugen geintregeerd en je kunt zelf een gedeelte reserveren via zune voor mail, video's en apps. Dat is wel heeft handig van zune want dan heb je bijvoorbeel 7 gig voor je toestel en 7 gig voor je zune bestanden gereseveerd.
Omdat mijn Optimus 7 niet precies met 16 gig geleverd werdt 15.1.
DLNA werkt perfect. Je moet wel onthouden dat het alleen met windows 7 werkt en wm12.
Andere apparaten zal zeker ook werken maar zulke dingen heb ik nog niet.
Het streamt je muziek, films, en afbeeldingen goed. Het is leuk voor show and tell.
Wat me opvalt is dat settings niet uitgebreid kan aanpassen bijvoorbeeld ringtones instellen dat is mijn niet gelukt. Het kan zijn dat ik het niet goed heb doorgenomen maar het lukt me in iedere geval (nog ) niet.
Je kunt je applicaties apps niet in 1 hub plaatsen. . nu heb ik 50+ apps ( allemaal gratis ) Het wordt dan nogal gauw onoverzichtelijk omdat je dan niet weet wat je precies heb.
De games worden wel onder 1 hub geplaats en dat is de xbox Live hub.
Settings hub is echt jammerlijk niet echt geavanceerd. Ik had daar graag wat meer opties gezien zoals
Battery percentage, geheugen info, extra geluid instellingen.
Ik ben dan ook er benieuwd wat de nieuwe update gaat brengen in hopelijk januari.
Het toestel is volledig in het engels.
Er zijn wel apps in het nederland zoals Nu.nl en buienradar.
Het is niet aan microsoft om te bepalen of de huidige toestellen die al actief omgezet kunnen worden naar nederlands dat is aan de LG.
De apps zijn wel duur.
Er zijn workarounds om volledig gebruik te kunnen maken van Zune. Maar 1 advies kan ik je wel geven. Let op je land instellingen. dit kun je na het invoeren bij zune NIET meer wijzigen naar een andere land. dus maakt niet uit wat voor wp7 toestel je hebt het ligt aan Zune.
Ik raad het aan om te kopen.
Het is de moeite waard
En dat was het denk ik wel
typefouten zijn er genoeg . Pardon!
feel free to correct my spelling.