Topics van laag niveau vooral in PNS en WSS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zie de laatste tijd erg veel topics waar ik me behoorlijk aan erger, ik ben al wat langer actief natuurlijk.

Maar ze voldoen vaak helemaal niet aan het algemeen beleid, en dan voor namelijk bij technische topic dat moet je laten zien wat je zelf al hebt geprobeerd en waar je op hebt gezocht. Ik kan legio van voorbeelden van topic die echt diep triest en het niveau van Got er omlaag halen. Ik kan legio van voorbeelden geven zoals
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078617
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339392

Ook heb ik het gevoel dat een jaar geleden veel strenger wed gemodereerd en dat vond ik en erg goede zaak, maar toen kreeg ik dit onder ogen.Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!, wat natuurlijk geen goede zaak is.

Ik wil gewoon proberen een open discussie proberen op gang te brengen en het is absoluut niet bedoeld als negatieve kritiek tegenover Tweakers en/of haar moderators. Gewoon positief opbouwde kritiek.
Dat verwacht ik dan van de reacties/opmerkingen die hiet geplaatst worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar is jouw onderbouwde kritiek dat dat soort dingen natuurlijk niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Eerlijk gezegd vind ik dit ook wel een behoorlijk helpdesk topic: ik plemp mijn probleem zonder enige relevante info op het forum en vraag wat er fout is zonder zelf aan te geven wat ik al gedaan heb.

Het topic dient geen enkel nut nu de ts ook nog eens afsluit met:
Inmiddels is het probleem verholpen.
In ieder geval bedankt voor de sugesties!
Overigens kun je altijd een TR [Topic Report] indienen wanneer je een topic ziet waarvan je vind dat er iets mee aan de hand is.

Een soortgelijk topic van dezelfde user overigens: [win2k] Webdav werkt ineens niet meer volledig en nog een: [Win2k8TS] applicaties installeren

Het betreft in dit geval overigens een nieuwe gebruiker die wellicht wat op weg geholpen moet worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 17-03-2009 21:55 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:49:
En waar is jouw onderbouwde kritiek dat dat soort dingen natuurlijk niet kunnen?
Als je topic leest zie je TS niet laat zien wat hij zelf heeft geprobeerd en het een helpdesk topic is.
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:53:
Eerlijk gezegd vind ik dit ook wel een behoorlijk helpdesk topic: ik plemp mijn probleem zonder enige relevante info op het forum en vraag wat er fout is zonder zelf aan te geven wat ik al gedaan heb.

Overigens kun je altijd een TR [Topic Report] indienen wanneer je een topic ziet waarvan je vind dat er iets mee aan de hand is.
Ik dien die TRS,ook zeker in, maar je wordt een beetje moedeloos als je er 6 per dag in moet dienen

Edit:Sorry lange dag gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:55:
[...]

Als je topic leest zie je TS niet laat zien wat hij zelf heeft geprobeerd en het een helpdesk topic is.

[...]

Ik dien die TRS,ook zeker in, maar je wordt een beetje moedelaas als je er 6 per dag in moet dienen
offtopic:
Wel even goed quoten he ;)
Ik dien die TRS,ook zeker in, maar je wordt een beetje moedeloos als je er 6 per dag in moet dienen
Heb je andere recente voorbeelden?

Overigens betreft dit forum het modden van de frontpage

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 17-03-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Toen ik de topictitle zag dacht ik dat klinkt bekend... Ik heb toevallig een tijdje terug hier over gedm't met de moderators van Telecommunicatie, daar zie je dit soort zaken ook met een zekere regelmaat.

Daarnaast maak iedere nieuwe user (lees: noob) wel fouten en gaan topics dicht. [No offence] Kijk nou naar je eigen eerste (eigen) topics, de eerste paar gingen resoluut dicht. Overigens de mijne ook hóór en van verschillende moderators ook. Dus eigenlijk is het een beetje eigen van een nieuwe user.

Meestal maak ik eerst een Topic Report [img[http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif[/] aan en kijk dan nog of ik een antwoord kan geven of de user de juiste kant op kan helpen (zowel met het probleem als met zaken op het forum), ook een beetje in het kader van Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!.

Ook laten moderators topics de laatste tijd langer open om te proberen de topicstarter er iets van te laten leren, maar het gebeurd ook nog regelmatig dat ze alsnog dicht gaan (bij gebrek aan verbetering). Op zich is dit wel een goede zaak, als je bovenstaande in ogenschouw neemt. Niemand kan meteen alles goed doen...

[ Voor 14% gewijzigd door Cadezo op 17-03-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders zijn mening quoten is geen vorm van onderbouwde kritiek natuurlijk. Al helemaal niet nadat je dit topic hebt gestart.

Nu zijn en jouw startpost ge'edit en die van Bor de Wollef. Lekker handig. Lees ook de laatste regel eens van Bor. Het kan ook anders he? Niet iedereen is alleswetend en heeft zoveel ervaring als jij. Ipv kritiek te leveren kan je ook je kennis delen en iemand op weg helpen ipv in de grond te stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog even afgezien van het punt dat TMF niet de goeie forumhoek is voor forum-moderaties:

Denk je niet dat het handig zou zijn als we als modjes ook eerst eens kijken wat voor vlees we in de kuip hebben voordat we gelijk overal met de botte bijl gehakt maken van onze lieve nieuwe aanwinsten?

Voor je het weet zitten we met non-Halal gehakt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:57:
[...]

offtopic:
Wel even goed quoten he ;)

[...]

Heb je andere recente voorbeelden?

Overigens betreft dit forum het modden van de frontpage
Ik dacht dat dit topic bedoelt was voor het modden van het forum, maar heb al een eigen tr ingediend voor dit topic.

Recente voorbeelden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341376
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341394
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341276
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341435
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341203
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340928
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340666
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1338124

Mijn eerste topic zijn inderdaad ook dicht gaan en met een goede reden,maar toen waar de regels nog wel strenger.Iedereen maakt fouten en moet af en toe worden gecorrigeerd. Maar als het meer dan 65% van de topics vind ik het niet meer leuk worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:00:
Iemand anders zijn mening quoten is geen vorm van onderbouwde kritiek natuurlijk. Al helemaal niet nadat je dit topic hebt gestart.

Nu zijn en jouw startpost ge'edit en die van Bor de Wollef. Lekker handig. Lees ook de laatste regel eens van Bor. Het kan ook anders he? Niet iedereen is alleswetend en heeft zoveel ervaring als jij. Ipv kritiek te leveren kan je ook je kennis delen en iemand op weg helpen ipv in de grond te stampen.
Ik verwacht ook dat zelf een beetje onderzoek doet je probleem zoals dat hiet op Tweakers gewoon, we zijn hier geen persoonlijke helpdesk.Niemand is perfect, ik ook niet. Oke voor nieuwe users kan het nog wel, maar als je meer dan 40 topic hier gehad, wat vaak nog het geval is, moet je dat soort dingen gewoon weten.

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Je haalt de volgende aan:
[Vista] KB953631 wil voortdurend installeren.
Een noob met 22k+ posts?
[XP MCE] Zwart scherm bij afspelen video
Toch wel een redelijke inzet en aantal dingen zelf gepost.

Ja er zijn redelijk veel topics waarin weinig inzet wordt getoond. Indien je nuttig kunt bijdragen, reply. Anders weg navigeren of een TR aanmaken.

Je hebt gelijk dat er minder streng gemodereerd wordt, echter dit is ook deel van de nieuwe visie/het beleid. Maar als je een topic hebt gezien dat je stoort, hoef je toch er niet meer te komen, onafhankelijk of het binnen 5 min wordt dichtgegooid of dat de TS nog een kans krijgt?

[ Voor 26% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-03-2009 22:09 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zonder direct alle topics door te hebben gelezen moet ik zeggen dat ik er ook enkele erg slechte tussen zie staan. Ik denk dat je het beste een TR kunt indienen per topic of als het een speciaal (sub) forum betreft contact op kunt nemen met de betreffende MOD daar.
Zegt het aantal posts iets over iemands skill niveau?

offtopic:
Ik weet dat G.A. geen noob is overigens

[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 17-03-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Move → Lieve Adjes

offtopic:
@ TS: je kunt beter links naar topics gewoon pasten i.p.v. zelf urls aan te maken. Als je ze gewoon in je reactie paste, maakt de forumparser er een prachtig leesbaar linkje van i.p.v. zo'n saaie url ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Cloud op 17-03-2009 22:10 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:39

MsG

Forumzwerver

Ik ben het wel met de TS eens. Ik vind het argument van nieuwe users ook niet altijd valide. Ik zie genoeg nieuwkomers die het meteen al snappen met een soort verhaaltje en wat ze zelf al hebben gedaan. Je merkt echt dat de ene user uit is op een antwoord zonder research en de ander wél snapt hoe het werkt. Staat imo een beetje los van de nieuwheid van de user, maar meer de insteek van het lid worden en posten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:07:
Zonder direct alle topics door te hebben gelezen moet ik zeggen dat ik er ook enkele erg slechte tussen zie staan. Ik denk dat je het beste een TR kunt indienen per topic of als het een speciaal (sub) forum betreft contact op kunt nemen met de betreffende MOD daar.

[...]

offtopic:
Ik weet dat G.A. geen noob is overigens
Jullie hebben allemaal voor een groot gedeelte gelijk. Maar waar je aan voorbij gaat, is dat mensen met veel ervaring Tweakers gaan mijden en naar andere sites op zoek gaan, waardoor het technische niveau van het forum alleen maar zakt.Ik hoor veel in mijn omgeving dat Tweakers te basic gaat worden en dat collega it-ers op zoek gaan naar andere fora, dat is natuurlijk ook niet goed. En dat gevoel begin ik persoonlijk ook te krijgen, niet negatief bedoeld.Daarnaast heb ik hiet natuurlijk altijd erg naar mijn zin gehad en ik ook heb hier veel geleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:07:
Nee, niet direct natuurlijk. Echter je moet wel verdomd vasthoudend zijn om zoveel posts te maken zonder te leren etc. Waar ik meer op doelde is dat de TS (shadowman12) zich stoort aan een aantal topics blijkbaar, en de moderatie, en het gooit op noobs. Aangezien GA een aardige postcount heeft, denk ik laat het als voorbeeld nemen. Natuurlijk is een verwijzing naar een aantal replys die aantonen dat het geen noob is nog duidelijker, maar die heb ik niet meteen voor de hand.
MsG schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:10:
Staat imo een beetje los van de nieuwheid van de user, maar meer de insteek van het lid worden en posten.
Precies. In de moderatie kan (en wordt volgens mij ook?) wel rekening gehouden met de nieuwheid van de user en zijn verleden.
shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:12:
[...]
Jullie allemaal voor een groot gedeelte gelijk. Maar waar je aan voorbij gaat, is dat mensen met veel ervaring Tweakers gaan mijden en naar andere sites op zoek gaan, waardoor het technische niveau van het forum alleen maar zakt.
Nieuwe aanwas is ook nodig om het niveau over een X aantal maanden/jaren etc. te garanderen imo.
Ik hoor veel in mijn omgeving dat Tweakers te basic gaat worden en dat collega it-ers op zoek gaan naar andere fora, dat is natuurlijk ook niet goed. En dat gevoel begin ik persoonlijk ook te krijgen, niet negatief bedoeld.Daarnaast heb ik hier natuurlijk altijd erg naar mijn zin gehad en ik ook heb hier veel geleerd.
Dit zullen er vast een aantal zijn, maar dit zal redelijk beperkt zijn. De vraag is of dit dan ook echte reden van vertrek is. Ergeren aan nieuwe users, tja als dat het niet is is het wel anders (zoals "sinds de overname van T.net bla... )

[ Voor 51% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-03-2009 22:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daarnaast hebben sommige subfora natuurlijk ook weer eigen standaards, of manieren om hiermee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Edmin schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:15:
Daarnaast hebben sommige subfora natuurlijk ook weer eigen standaards, of manieren om hiermee om te gaan.
Ja,maar ook bestaat er een algemeen beleid, dat je moet laten zien wat je zelf hebt geprobeerd en waarnaar je hebt gezocht, en juist dat stukje mis in heel van de posts die ik als voorbeeld heb gegeven.

Ik heb er aantal als voorbeeld gegeven waarbij je een overkoepelend gedrag ziet, individuele gevallen lijken me in dit geval niet erg interessant. Het is gewoon als voorbeeld bedoeld en toevallig heeft die ene user een hogere postcount.

Ik stoor me eigenlijk aan de topics waar geen inzet wordt getoont, wat wel vaak noob topics zijn uit mijn ervaring.

[ Voor 39% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

asfaloth_arwen schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:13:
[...]

Nee, niet direct natuurlijk. Echter je moet wel verdomd vasthoudend zijn om zoveel posts te maken zonder te leren etc.
Agree maar je zou eigenlijk alle non tech posts van het totaal moeten aftrekken. HK posts zijn bv totaal niet representatief.
[...]

Nieuwe aanwas is ook nodig om het niveau over een X aantal maanden/jaren etc. te garanderen imo.
Maar ook van nieuwe aanwas kun je een bepaald basisniveau verwachten / vragen toch? Voor helpdesk topics (als voorbeeld) is geen plaats op GoT, ook niet in het geval van nieuwe aanwas. In de meeste gevallen (zo zou het moeten zijn) zal een nieuwe user ook netjes door een MOD gewezen worden op een slechte topicstart of helpdesken.
Dit zullen er vast een aantal zijn, maar dit zal redelijk beperkt zijn. De vraag is of dit dan ook echte reden van vertrek is. Ergeren aan nieuwe users, tja als dat het niet is is het wel anders (zoals "sinds de overname van T.net bla... )
Er is natuurlijk wel een soort van ver-consument-iering aan de gang. Dit zie je bijvoorbeeld ook terug in een groot deel van de blogs: veel non tech verhalen waarvan veel kant noch wal raken. De groep bezoekers hier is in mijn ogen inderdaad niet meer zo hard-core als voorheen wat je ook terug vind in veel onderdelen (de genoemde blogs, active topic lijst etc).

[ Voor 68% gewijzigd door Bor op 17-03-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Misschien is het idee om net zo'n moderatiesysteem te hebben als op de frontpage, dat iedere Tweakers een beoordeling kan geven aan een topic/reactie/topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:12:
[...]

Maar waar je aan voorbij gaat, is dat mensen met veel ervaring Tweakers gaan mijden en naar andere sites op zoek gaan, waardoor het technische niveau van het forum alleen maar zakt.Ik hoor veel in mijn omgeving dat Tweakers te basic gaat worden en dat collega it-ers op zoek gaan naar andere fora, dat is natuurlijk ook niet goed
Mwa, ik had je op MSN al een link doorgestuurd met de resultaten van een search in LA met steekwoorden kwaliteit en GoT geloof ik? ;)

Maar wat mij dan weer opvalt aan dit verhaal/excuus:
Zodra we bijvoorbeeld met thematopics komen die diezelfde pro's zouden moeten interesseren geven die personen vaak weer geen thuis.

Wat was je alternatief dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

alt-92 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:23:
[...]

Maar wat mij dan weer opvalt aan dit verhaal/excuus:
Zodra we bijvoorbeeld met thematopics komen die diezelfde pro's zouden moeten interesseren geven die personen vaak weer geen thuis.
Ook een goed punt. Dit is iets wat ik zelf bijvoorbeeld ook in het B&V forum zie. Meer onderhoudende / tech topics bloeden soms gewoon snel dood maar dat staat niet los van het feit dat elk topic aan regels moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Bor de Wollef schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:21:
Agree maar je zou eigenlijk alle non tech posts van het totaal moeten aftrekken. HK posts zijn bv totaal niet representatief.
Natuurlijk is een verwijzing naar een aantal replys die aantonen dat het geen noob is nog duidelijker, maar die heb ik niet meteen voor de hand.
Laat ik het hier verder bij laten, we begrijpen elkaars punt ;) TS generaliseerd tot noobs, en neemt daarbij iemand als GA dus mee in de groep noobs, waar deze zeker niet hoort.
Maar ook van nieuwe aanwas kun je een bepaald basisniveau verwachten / vragen toch? Voor helpdesk topics (als voorbeeld) is geen plaats op GoT, ook niet in het geval van nieuwe aanwas. In de meeste gevallen (zo zou het moeten zijn) zal een nieuwe user ook netjes door een MOD gewezen worden op een slechte topicstart of helpdesken.
Helemaal mee eens. Ik zeg ook niet dat we daarom deze topics moeten toestaan, alleen ipv hard dichtgooien eerst door een mod laten bijsturen en de TS een tweede kans geven. Dit is volgens mij ook een van de ideeën van Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!

Heeft een user een dusdanig verleden opgebouwd dat deze ondertussen bekend moet zijn met het beleid, kan hier ook naar gehandeld worden.
Er is natuurlijk wel een soort van ver-consument-iering aan de gang. Dit zie je bijvoorbeeld ook terug in een groot deel van de blogs: veel non tech verhalen waarvan veel kant noch wal raken.
[...]
De groep bezoekers hier is in mijn ogen inderdaad niet meer zo hard-core als voorheen wat je ook terug vind in veel onderdelen (de genoemde blogs, active topic lijst etc).
De techniek is ook niet meer zo hardcore en meer toegankelijk. Wie knutselde vroeger aan een computer? Nu kun je een handig neefje van 12 bellen :P

[ Voor 20% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-03-2009 22:31 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is een probleem van langere tijd, en best vervelend. Maar aan de andere kant, iedereen maakt ook weleens fouten en is in het begin ook een 'noob' geweest. Tijdje terug was er ook een dergelijk topic over NT. Zie, Niveau sommige topics in Netwerken subforum erg laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Als ik voor mezelf mag spreken vind ik die Thematopic altijd erg interessant en er zijn ook veel leerzame dingen uit te halen.Jammer,dat de pro's het niet interessant vinden.

Er zijn alternatieven genoeg zoals gewoon strenger modereren, beginners beter wijzen op hun tekortkomingen en aangeven hoe het wel moet, meer moderators omdat misschien dat het te druk is (een kleinere span of control) (ghehehe (hier aan kandidaat,als ik voor mezelf mag spreken ;))
Een moderatiesysteem zoals op de frontpage zoals ik mijn eerdere post al aangaf.

Misschien is er ook wel middenweg tussen te vinden, toch streng en rechtvaardig. Er zullen altijd mensen blijven die de moderators te streng vinden, maar dat lijkt me redelijk onterechte kritiek.Mee eens?

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:01:
[...]

Mijn eerste topic zijn inderdaad ook dicht gaan en met een goede reden,maar toen waar de regels nog wel strenger.Iedereen maakt fouten en moet af en toe worden gecorrigeerd. Maar als het meer dan 65% van de topics vind ik het niet meer leuk worden.
Cijfertjes! *O*
Uit de lucht gegrepen cijfertjes! -O-

Er wordt nou al jaren in LA geroepen dat het niveau omlaag gaat en dat GoT de verdoemenis in gaat doordat het overspoeld wordt door n00bs, maar tóch is deze forumapocalyps nog steeds niet gebeurd. Blijkbaar doen we toch iets goed als crew en is het allemaal zo erg niet als jullie ons vaak willen laten geloven. ;)

Overigens: in de lijst met topics die je aanhaalt zit inderdaad wat troep. Daar maak je dan een TR voor aan en dan is er vast wel een mod die erop duikt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
NMe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:33:
[...]

Cijfertjes! *O*
Uit de lucht gegrepen cijfertjes! -O-
Ik zit per dag 6/7 TR's aan te maken, als ik dat doe. Op een gegeven moment denk je ook van, heeft dat wel zin?

[ Voor 45% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:
Ik zie de laatste tijd erg veel topics waar ik me behoorlijk aan erger
En zo heeft ieder zijn eigen ergernissen. Ik erger me aan dit topic, niet eens zozeer de boodschap maar wel de toon.
Maar ze voldoen vaak helemaal niet aan het algemeen beleid, en dan voor namelijk bij technische topic dat moet je laten zien wat je zelf al hebt geprobeerd en waar je op hebt gezocht. Ik kan legio van voorbeelden van topic die echt diep triest en het niveau van Got er omlaag halen.
Legio is geen twee. Ik heb ook twee voorbeelden voor je:
XP2700+ draait op maar 2,16 Ghz
\[2003] Met CD booten: 'Boot: No Emulation'*

Jouw eerste topics, inderdaad. De eerste is een vraag die je zelf op had kunnen zoeken, bij de tweede stuurt een moderator je een nette post waarin uitgelegd wordt wat er zoal mis is aan jouw topic. En het heeft blijkbaar geholpen, want nu ben je al zo'n geavanceerde gebruiker dat je andere 'noobs' kunt aanvallen.
Zoals al werd aangegeven is het topic wat ik persoonlijk het 'ergst' vind uit 2005, niet echt een indicatie voor recentelijk 'noobgedrag' dus. Het andere topic, inderdaad niet hoogstaand en niet netjes dat hij (nog) geen oplossing heeft gegeven, maar verder, is dat nu echt zo erg?
Ook heb ik het gevoel dat een jaar geleden veel strenger wed gemodereerd en dat vond ik en erg goede zaak, maar toen kreeg ik dit onder ogen.Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!, wat natuurlijk geen goede zaak is.
Waarom is dat 'natuurlijk' geen goede zaak? Is het verkeerd GoT toegankelijker en vriendelijker te maken? Jij hebt ook bijgeleerd sinds de vriendelijke terechtwijzing in je eerste topics.. Bij een strenger en hoogdrempeliger GoT had je hier waarschijnlijk niet eens rondgelopen.
Ik wellicht ook niet trouwens, mijn eerste topic was ook niet van een hoog niveau :P
Ik wil gewoon proberen een open discussie proberen op gang te brengen en het is absoluut niet bedoeld als negatieve kritiek tegenover Tweakers en/of haar moderators. Gewoon positief opbouwde kritiek.
Dat verwacht ik dan van de reacties/opmerkingen die hiet geplaatst worden.
Voor een open discussie is je toonzetting nogal negatief. Maar inhoudelijk en mijn persoonlijke mening: er wordt vaak geklaagd over GoT en dat de kwaliteit achteruit zou gaan, maar over het algemeen vind GoT nog steeds een prima forum zonder al te veel zooi. En veel van de 'noobs' groeien later uit tot behulpzame users, moderators, of mensen die klagen over andere noobs.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:29:
Als ik voor mezelf mag spreken vind ik die Thematopic altijd erg interessant en er zijn ook veel leerzame dingen uit te halen.Jammer,dat de pro's het niet interessant vinden.
Evangelisatie ? :)
Er zijn alternatieven genoeg zoals gewoon strenger modereren, beginners beter wijzen op hun tekortkomingen en aangeven hoe het wel moet, meer moderators omdat misschien dat het te druk is (een kleinere span of control) (ghehehe (hier aan kandidaat,als ik voor mezelf mag spreken ;))
Weet je zeker dat je dat wil? :)
Je kan in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier lezen wat je af en toe over je heen krijgt.
Er zit over het algemeen wel iets meer aan modereren vast dan wat je daadwerkelijk zichtbaar ziet.
Als je daadwerkelijk op elke post moet gaan wegen kan ik mijn dag job wel aan de wilgen hangen qua tijdbesteding, dus we kunnen simpelweg niet alles en iedereen in de gaten houden 24/7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:29:
Een moderatiesysteem zoals op de frontpage zoals ik mijn eerdere post al aangaf.
Dit idee is al vaker geopperd, zie bijv: FP-achtig moderatie systeem GoT
Misschien is er ook wel middenweg tussen te vinden, toch streng en rechtvaardig. Er zullen altijd mensen blijven die de moderators te streng vinden, maar dat lijkt me redelijk onterechte kritiek.Mee eens?
Dat is wat nu gebeurd. Kritiek was dat er te streng gemod werd, vooral bij nieuwe users.
shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:34:
[...]
Ik zit per dag 6/7 TR's aan te maken, als ik dat doe. Op een gegeven moment denk je ook van, heeft dat wel zin?
offtopic:
Ik maak er ruim meer dan dat :+

Waarom zou het geen zin hebben? Een mod kijkt in het topic en beoordeeld of het open blijft, een aanwijzing wel of niet nodig is etc.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[...]
Ik maak zelf ook regelmatig TR's aan, voor topics of individuele reacties en bookmark dan meestal het topic even (voor korte tijd) en zie regelmatig dat een topic dicht gaat of dat een reactie gemodbreakt wordt.

Daarnaast krijg ik ook wel eens feedback van een moderator via de DM, omdat hij mijn TR niet helemaal snapt en vraag hoe ik er naar kijk of de moderator ligt het het beleid op GoT toe voor gevallen die niet helemaal duidelijk zijn gespecificeerd in alle policy, etc.

Dus het heeft volgens mij wel degelijk nut...

[ Voor 21% gewijzigd door Cadezo op 17-03-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik pas de titel aan naar iets wat netters :)

Verder sluit ik me aan bij NMe, maak een TR aan voor topics die jij van te laag niveau vind en wacht af wat de lokale modforce oppakt. Het kan heel goed zijn dat een topic over het hoofd is gezien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Nee, we negeren TR's stelselmatig en zitten verder de hele dag uit onze neus te vreten. ;)

Natuurlijk is het belangrijk dat users TR's maken en natuurlijk worden ze allemaal in overweging genomen. We zullen het alleen niet altijd met je eens zijn. Modereren is een afweging maken tussen het belang van de topicstarter en het belang van de community, en doordat dat vooral fingerspitzengefühl is is het een vak apart. En zoals Hertog al aangeeft is het beleid zoals wij dat hanteren gericht op het inburgeren van nieuwe users zodat ze zelf beter mee gaan doen. Niet geheel onterecht wijst hij op jouw eerste topics, die ook niet geweldig waren; iedereen moet ergens beginnen, en na een beetje vriendelijke sturing kan een n00b ook een goeie tweaker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Als je bijvoorbeeld kijkt naar PNS alleen. Is maar 30% van de topics, echt PNS waardig. Snappen jullie wat ik bedoel?

Dit vind ik PNS waardig:
Cisco en qos
ESXi VMDK backup via vmkfstools -i is zeer traag

De rest hoort naar mijn mening niet in PNS thuis.

[ Voor 60% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, ik kan niet over PNS oordelen - dat is meer aan de netwerken Admins - maar volgens mij zijn ze zich daar wel van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:46:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar PNS alleen. Is maar 30% van de topics, echt PNS waardig. Snappen jullie wat ik bedoel?

Dit vind ik PNS waardig:
Cisco en qos
ESXi VMDK backup via vmkfstools -i is zeer traag

De rest hoort naar mijn mening niet in PNS thuis.
En toch staat er bij die andere topics (op 1 na) geen TR van jou... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:46:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar PNS alleen. Is maar 30% van de topics, echt PNS waardig.
Klinkt als veel inderdaad, maar als ik in die lijst kijk zie ik 5 open topics. Jouw 30% is dan niet echt significant te noemen. En wat het 'noob-gehalte' betreft:

Poorten forwarden door SSH tunnel
Inderdaad een relatief eenvoudige vraag, maar wel een uitgebreide TS. Hij legt het probleem uit en geeft de relevante info. Verkeerde subforum wellicht, maar zeker geen post waar ik me aan zou ergeren.

Altiris icm Rich Text Editor
Hij zoekt redelijk specifiek naar mensen die ervaringen met Altiris hebben. Altiris blijkt een redelijk specifiek (C)MS pakket te zijn, dus het is op zich logisch dat hij dit in PNS probeert. Hij had het eventueel buiten GoT kunnen proberen of aan kunnen geven wat zijn probleem was/waarom het hem zelf niet lukt, maar hij vraagt gewoon naar ervaringen.

Server + Hetnet
Standaard 'poort 25 is geblokkeerd' verhaal. Had opgezocht kunnen worden, had van een uitgebreider TS voorzien kunnen worden. En de titel dekt de lading niet. De eerste waar ik het echt met je eens ben.

Van de twee slotjes is de ene een terechte vraag maar daar liep al elders een topic over, en de andere inderdaad een terecht gesloten topic van een 'noob'. Al vind ik persoonlijk dat ook deze persoon eventueel een iets ander slotje kon krijgen dan dat zwaai-handje, maar aan de andere kant staan er genoeg replys in zijn topic.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hertog schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:01:
[...]
Altiris icm Rich Text Editor
Hij zoekt redelijk specifiek naar mensen die ervaringen met Altiris hebben. Altiris blijkt een redelijk specifiek (C)MS pakket te zijn, dus het is op zich logisch dat hij dit in PNS probeert. Hij had het eventueel buiten GoT kunnen proberen of aan kunnen geven wat zijn probleem was/waarom het hem zelf niet lukt, maar hij vraagt gewoon naar ervaringen.
Het zegt dat ie gezocht heeft maar laat geen voorbeelden zien, heeft ie dan wel gezocht, kan ik niet controleren.
Maar nu dwing je me toch op inviduele gevallen in te gaan en dat wil ik niet. Het gaat om het grote plaatje.
Server + Hetnet
Standaard 'poort 25 is geblokkeerd' verhaal. Had opgezocht kunnen worden, had van een uitgebreider TS voorzien kunnen worden. En de titel dekt de lading niet. De eerste waar ik het echt met je eens ben.
Deze hoort helemaal niet op het forum thuis. Ga maar naar beginnersweb :D. En tevens is deze hier al 10.000 keer voorbijgekomen, ooit gehoord van de Got Search?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pssst: beginnersweb bestaat niet meer ;)

En Iksnaphetniet.nl is geloof ik ook al gestopt - nou ja, heb je gelijk het antwoord waarom iedereen nu opeens hiernaartoe komt :)

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 17-03-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
alt-92 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:23:
pssst: beginnersweb bestaat niet meer ;)

En Iksnaphetniet.nl is geloof ik ook al gestopt - nou ja, heb je gelijk het antwoord waarom iedereen nu opeens hiernaartoe komt :)
Oke Dirk. Ik geef me gewonnen, jullie hebben gelijk het valt wel mee.Tweakers blijft toch mijn favoriet, vooral vanwege de zo goede moderators ;). Een daarvan heb ik persoonlijk mogen leren kennen via mijn werk, en daar heb ik nu erg leuke contacten mee, en samen lekker zeiken hoe slecht/goed ons bedrijf het doet, heerlijk.

Misschien wordt ik in de toekomst zelf wel moderator, dan zal ik waarschijnlijk wel zien hoe lastig het is.Hint, Hint aan de admins :D.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 17-03-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:22:
[...]

Het zegt dat ie gezocht heeft maar laat geen voorbeelden, heeft ie dan wel gezocht, kan ik niet controleren.
Je kunt wel iedereen in twijfel gaan trekken natuurlijk. Hij zegt dat hij 0 resultaten kreeg, als jij wel resultaten krijgt, post ze dan gewoon. Is hij ook weer blij, en niet iedereen kan even goed googlen. Hoe dan ook, hij heeft een gerichte vraag die blijkbaar niet zomaar is op te lossen. Ik vind dat geen 'noob-post'.
Maar nu dwing je me toch op inviduele gevallen in te gaan en dat wil ik niet. Het gaat om het grote plaatje.
In mijn eerste post reageerde ik op het grote plaatje, maar daar heb je niet op gereageerd. Jij kwam daarna met 'slechts 30% van de topics hoort in PNS thuis' en gaf twee topics die je er thuis vond horen. Ik vind dat nogal gechargeerd in een forum waar 5 topics actief zijn wilde dus dat plaatje even aanvullen.
Ik vind het nogal vreemd dat je vervolgens selectief alleen die topics eruit pikt waar je het niet met me eens bent (bij de rest dan wel?) en helemaal niet in gaat op mijn eerdere post. En dan ook nog mij verwijten dat ik je dwing op individuele gevallen in te gaan.
Deze hoort helemaal niet op het forum thuis. Ga maar naar beginnersweb :D. En tevens is deze hier al 10.000 keer voorbijgekomen, ooit gehoord van de Got Search?
Waarom zo'n felle reactie op nota bene de enige post waarvan ik zeg dat ik het met je eens ben dat ie hier niet thuis hoort? Je reageert alsof ik de TS ben, terwijl ik dus juist zeg dat ik óók vind dat deze post van een laag niveau is en al vaak zat is langs gekomen. Ik gebruik alleen wat minder aanvallende taal...

Je zegt dat je een serieuze discussie wilt voeren, maar je begint al met een in mijn ogen overdreven felle openingspost, vervolgens reageer je slechts op een gedeelte van de reacties die je krijgt, en als je al ergens op reageert lees je akelig selectief. Ik wil hier best met je over in discussie gaan, maar dan verwacht ik van jou ook normale reacties. Al is ook dit onderwerp vaak zat langs gekomen en had het via de search gevonden kunnen worden - is dit dan óók niet een voorbeeld van laag niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

shadowman12 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:01:
[...]
Ik dacht dat dit topic bedoelt was voor het modden van het forum, maar heb al een eigen tr ingediend voor dit topic.

Recente voorbeelden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340928

Ik verwacht ook dat zelf een beetje onderzoek doet je probleem zoals dat hiet op Tweakers gewoon, we zijn hier geen persoonlijke helpdesk.Niemand is perfect, ik ook niet. Oke voor nieuwe users kan het nog wel, maar als je meer dan 40 topic hier gehad, wat vaak nog het geval is, moet je dat soort dingen gewoon weten.
Hier dan de betreffende poster met 22000+ reacties,

Nu ken ik jou niet, had ik maar al je 460 topics gelezen, maar je gaat nu toch echt een beetje de fout in.

Waardoor denk je dat ik niet heb gezocht? Mijn startpost is overduidelijk daarin. Het aantal door mijzelf geopende topics is bekans minimaal en om mij dan tussen de categorie helpdeskers te plaatsen.... absurd.

Voor het geval je mij ook niet kent, ik ben die gebruiker die 2 opeenvolgende jaren bij de GoT-verkiezingen als meest behupzame gebruiker als 2e eindige. Ik bedoel maar.

Ik loop daar niet mee te pronken maar heb toch enigzins het idee dat ik net eventjes behulpzamer ben als jij.

Doe me dan, als jij het allemaal zo goed weet, een plezier en geef me even een oplossing. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Hertog schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:38:
[...]

Je kunt wel iedereen in twijfel gaan trekken natuurlijk. Hij zegt dat hij 0 resultaten kreeg, als jij wel resultaten krijgt, post ze dan gewoon. Is hij ook weer blij, en niet iedereen kan even goed googlen. Hoe dan ook, hij heeft een gerichte vraag die blijkbaar niet zomaar is op te lossen. Ik vind dat geen 'noob-post'.
Jij jouw mening, waar je in deze gelijk in hebt. Maar toch vind ik dat je als TS echt goed moet zoeken en eventueel op welke zoektermen je gezocht hebt, dat gebeurt ook niet.
In mijn eerste post reageerde ik op het grote plaatje, maar daar heb je niet op gereageerd. Jij kwam daarna met 'slechts 30% van de topics hoort in PNS thuis' en gaf twee topics die je er thuis vond horen. Ik vind dat nogal gechargeerd in een forum waar 5 topics actief zijn wilde dus dat plaatje even aanvullen.
Ik vind het nogal vreemd dat je vervolgens selectief alleen die topics eruit pikt waar je het niet met me eens bent (bij de rest dan wel?) en helemaal niet in gaat op mijn eerdere post. En dan ook nog mij verwijten dat ik je dwing op individuele gevallen in te gaan.
Het was al voorbeeld bedoeld, als je overkoepelend naar PNS kijkt.
Waarom zo'n felle reactie op nota bene de enige post waarvan ik zeg dat ik het met je eens ben dat ie hier niet thuis hoort? Je reageert alsof ik de TS ben, terwijl ik dus juist zeg dat ik óók vind dat deze post van een laag niveau is en al vaak zat is langs gekomen. Ik gebruik alleen wat minder aanvallende taal...

Je zegt dat je een serieuze discussie wilt voeren, maar je begint al met een in mijn ogen overdreven felle openingspost, vervolgens reageer je slechts op een gedeelte van de reacties die je krijgt, en als je al ergens op reageert lees je akelig selectief. Ik wil hier best met je over in discussie gaan, maar dan verwacht ik van jou ook normale reacties. Al is ook dit onderwerp vaak zat langs gekomen en had het via de search gevonden kunnen worden - is dit dan óók niet een voorbeeld van laag niveau?
Ik ben niet fel, maar misschien kun je het gedreven noemen, waar ik soms niet let hoe dat overkomt op anderen (weer wat geleerd).

Om nog even wat zijken:
Dit topic: [EXCHG2003] POP3 mail niet (meer) in lokale mailboxen. Hoort ten eerste niet thuis in PNS dat hoort iemand met 236 berichten te weten. Geeft ook weer niet aan wat ie zelf heeft geprobeerd en waar die heeft gezocht, weer een voorbeeld op de voorbeelden die ik al heb gegeven.Hetzelde geldt eigenlijk ook voor dit topic:
ISA 2006 Perikelen na lid maken van domein

Ik zie toch duidelijk een trend, ook omdat deze topics wat ouder zijn.En daarnaast bepaal ik altijd nog zelf waar ik wel en niet op reargeer, dat is mijn goed recht!

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 18-03-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om de holier than thou reacties dan maar even voor te zijn : zullen we er geen user bashfest van gaan maken?

offtopic:
@ GA:
Hopelijk kun je nog wat vinden voor dat topic wat ik gevraagd had - er zijn wel manieren om erachter te komen maar ik kan niet zien wat je precies geprobeerd hebt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 18-03-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ja leuk een user bashfest :D. Je mag mij ook bashen, kom maar op ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Turdie op 18-03-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

shadowman12 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:09:
Ja leuk een user bashfest :D. Je mag mij ook bashen, kom maar op ;)
Wie kaatst.....

alt-92
offtopic:
Ja baas. Maar even geen tijd om de historie van 7 dagen exact uit te pluizen. Geprobeerd i.i.g. alle mogelijke oplossing die MS bood en een 8-tal van US-fora. Kunnen er ook "maar" 6 zijn trouwens. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Guardian Angel op 18-03-2009 00:13 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Loopt kans koning te worden :+
offtopic:
Ja baas. Maar even geen tijd om de historie van 7 dagen exact uit te pluizen. Geprobeerd i.i.g. alle mogelijke oplossing die MS bood en een 8-tal van US-fora. :)
no worries - ik zie het vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

LOL.....

Maar ik denk dat als je vrijwel alleen in PNS en WSS post, je geen benul hebt hoe het niveau in andere fora is. Ik heb geen enkele posting in PNS of WSS dus wie ben ik dan om een oordeel te vellen over de magere kwaliteit van de reacties/topics?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Guardian Angel schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:17:
LOL.....

Maar ik denk dat als je vrijwel alleen in PNS en WSS post, je geen benul hebt hoe het niveau in andere fora is. Ik heb geen enkele posting in PNS of WSS dus wie ben ik dan om een oordeel te vellen over de magere kwaliteit van de reacties/topics?
Klopt, ik ben voornamelijk actief in WSS, WOS en PNS. Welke fora vind jij het leukst?

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 18-03-2009 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
shadowman12 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:49:
[...]

Klopt, ik ben voornamelijk actief in WSS, WOS en PNS. Welke fora vind jij het leukst?
Stoute Usertjes })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
* GENETX mist daar "het kleine en enige unieke spamhoerentopic voor zeef".... HWC FTW *O*

/offtopic

Als we het dan toch over laag niveau hebben, wat vinden jullie van de CSL oplossing, eigenlijk het forum dat snel kritieke ingrepen heeft gehad aan de hand van een vriendelijker en opener GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
GENETX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:41:
[...]

* GENETX mist daar "het kleine en enige unieke spamhoerentopic voor zeef".... HWC FTW *O*

/offtopic

Als we het dan toch over laag niveau hebben, wat vinden jullie van de CSL oplossing, eigenlijk het forum dat snel kritieke ingrepen heeft gehad aan de hand van een vriendelijker en opener GoT?
Mijn oplossing zou heel simpel zijn, gewoon weer stenger modereren, en i.i.g letten op het algemeen beleid in startposts van users. Ik zie trouwens net dat de twee topic die ik aanhaalde uit PNS, beide gesloten zijn, blijkbaar heeft het toch effect,dat ik dit topic heb geopend. :D.Is het tenminste niet nutteloos geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 18-03-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
GENETX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:41:
Dit is wel een mooie oplossing. In losse topics wordt gewoon hard gesloten indien ze niet voldoen (wel met voldoende uitleg hoe en waarom etc), en in de BBG aanschaf topics wordt een stuk vrijer gemodereerd. Ervaren gebruikers weten dat en kunnen bewust kiezen of ze wel of niet willen helpen in deze aanschaf topics
shadowman12 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:10:
Mijn oplossing zou heel simpel zijn, gewoon weer stenger modereren, en i.i.g letten op het algemeen beleid in startposts van users.
Dit wordt in CSL ook toegepast, in de centrale topics word echter een gebruiker gestuurd ipv 'afgeschoten' en een tweede kans gegeven.
Ik zie trouwens net dat de twee topic die ik aanhaalde uit PNS, beide gesloten zijn, blijkbaar heeft het toch effect,dat ik dit topic heb geopend. :D.Is het tenminste niet nutteloos geweest.
Dit hoeft geen verband te houden met dit topic, kan ook gewoon zijn dat de TRs verwerkt worden danwel de moderater zelf in het topic komt en dit besluit neemt.

Ik denk/hoop dat je hier je punt ook breder wilt presenteren dan enkele topics die volgens jou dicht moeten?

[ Voor 19% gewijzigd door asfaloth_arwen op 18-03-2009 09:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je hebt dus niet eens gekken in CSL -O-

Daar hebben we de koppeling tussen de BBG op de frontpage en de BBG Aanschaf-topics in de CSL. Advies over de aankoop van een PC is vrij basic en met benchmakrs en manuals kun je we uitzoeken of het werkt. Volgens velen dus beneden het niveau.

Echter, centrale topics geven weinig problemen en er is vraag nar info, maar ook aanbod van info. Mensen ervaren het als zeer prettig, dat terwijl he tonder het niveau is van GoT.

De rest modereren we wel vrij streng, al zijn we probleemtopics, zeker voor mensen met <10 posts, wat minder hard aan het bestraffen. Niet de hele troubleshooter hoeft men door te nemen. We eisen uiteraard wel inzet.

Asfaloth_arwen, ga helpen in de CSL jij ipv hier mij ook al te snel af te zijn :> grrr :+

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 18-03-2009 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
asfaloth_arwen schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:15:

Ik denk/hoop dat je hier je punt ook breder wilt presenteren dan enkele topics die volgens jou dicht moeten?
Juist, dat was mij ook bedoeling toen ik dit topic opende, ik zie de laatste tijd een trend van topics die echt heel erg triest zijn, het lijken er ook steeds meer te worden

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 18-03-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Soms is er even een golf. Gister werd ik aangenaam verrast doordat ik niets hoefde te sluiten, terwijl ik in het weekend wel uit mn slof kon schieten met 11 "wat moet ik kopen"-topics... Ik ben beleefd gebleven, maar ik begon toch echt de neiging te krijgen een slotje te plaatsen en daarin enkel een link naar: * LET OP * Wat moet ik kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Nja, na het nog een tijdje hebben aangekeken blijf ik toch van mening dat veel topic in WOS en in bepaalde mate ook WSS andere fora slecht voldoen aan het aan het algemeen beleid, het lijken een soort helpdesk topics te worden, waarin een magere probleembeschrijving wordt gegeven en totaal geen eigen inzet.
Het mag volgens mij niet gezegd worden, maar ik doe het toch, de dalende kwaliteit van de topics heeft zich ingezet nadat Tweakers is overgenomen door VNU.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 11-12-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En het dalende aantal kindersterftes heeft zich ingezet sinds WO2 afgelopen is.

Je moet oppassen met conclusies trekken uit schijnbaar correlerende data. Niet alles dat van elkaar afhankelijk lijkt is dat ook. Het meest klassieke voorbeeld is het feit dat in een bepaalde regio meer kinderen geboren worden in de periode dat er veel ooievaars over vliegen. Betekent dat dat ooievaars die kinderen dan droppen of heeft dat meer te maken met het feit dat mensen in de winter meer seks hebben vanwege allerlei redenen waardoor er meer kinderen worden geboren in augustus en september (februari en maart voor het zuidelijk halfrond)?

Lang verhaal kort: die "daling in kwaliteit" (jouw woorden) zal misschien best ingezet hebben ná de overname door VNU. Betekent dat dat die mentaliteitswijziging door VNU komt? Nee. Wij hebben ons beleid wel aangepast maar nooit omdat Tweakers HQ daar om vroeg. De forumcrew heeft altijd de volledige vrije hand gehad wat betreft beleidsvoering en je hebt mijn woord dat ik hier weg ben als vrijwilliger zodra dat niet meer het geval is. ;)

Wat overigens niet betekent dat áls ik dan ooit een keer vertrek, dat dan automatisch betekent dat de forumcrew haar vrijheid verloren heeft. Zie het correlatie-verhaal hierboven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
^^ dat verhaal was ik ook aan het tikken. Vergeet niet dat we de voorhoede waren (en zijn). Vroeger konden alle abo's van bART nog borrelen in café 2005 op vrijdagmiddag. :+ Met het groeien van de populatie van het interwebs is ook het gebruik veranderd en de houding. Wij tweakers helpen elkaar graag maar verwachten ook wat inzet terug. De 'nieuwe' lutsers doen enkel aan cherrypicking en zijn dan weer weg. Want waarom zou je moeilijk doen op zoiets archaïsch als een forum als je je vraag ook kan tweeten? #DTV. ;)

VNU heeft zich nog nooit direct met de inhoud van GoT bemoeid. Natuurlijk wordt er wel eens gebrainstormd en gepraat over wat allemaal mogelijk is. Het meest aan VNU te linken dossier zijn de tablet en aankoopadvies fora maar om eerlijk te zijn hadden we dat op dat moment zelf al lang bedacht. Dat zijn echt de enige twee voorbeelden die ik kan verzinnen. Natuurlijk worden er wel eens centjes verdiend door een actie in een topic maar dat is altijd binnen de bestaande structuur van GoT geweest.

Kortom, VNU de schuld geven (tegenwoordig de Persgroep) is makkelijk want het is een natuurlijk vijandbeeld. De grote corporate structuur die het idealistische Tweakers incorporeert. Hoe anders is de werkelijkheid gebleken. Voordat VNU in beeld kwam waren we al een winstgevend commercieel bedrijf. Na de overname zijn we altijd een apart bedrijf binnen VNUmedia gebleven. Onze eigen verdieping, hell, onze eigen automatisering en netwerk binnen VNU. :P Met steun (€€€) van VNU zijn we fors gegroeid, van 6 man naar 60+. Uiteindelijk hebben we VNU 'overleefd'. Dat is nu onderdeel van het VNUvacaturemedia gebeuren en wij zijn een zelfstandig onderdeel van de Persgroep Digital.

Dus voor eens en altijd : vergeet VNU en geef de schuld aan de providers! Zonder al dat goedkope ADSL en kabelinternet waren we nog steeds de happy few. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Nja zeef,toen ik hier zelf joinde, was het internet al ruimschoots ingevoerd en was het beleid in de categorieen waar ik poste een stuk strenger,wat zorgde voor een kwalitatief hoger niveau van de topics binnen die categorie.

Na ongeveer 2 jaar dat hier ik actief was merkte ik dat het beleid veranderde en het niveau van topics erg omlaag zijn gegaan. Helaas is dat net een paar maanden nadat Tweakers is overgenomen door de VNU (nu de Persgroep). Er is toen een duidelijke verandering gekomen in het beleid van de moderators hoe zei topics modereren.

Ik heb daardoor ook ervaren en gedreven mede Tweakers uit dit forum zien verdwijnen. Ik vind mezelf inmiddels redelijk ervaren en technisch goed onderlegd, maar als ik nu naar de inhoud kijk van de meeste topics, is de inhoud erg slecht (een aantal hele goede niet over de kam willen scherend,maar die zijn op een hand te tellen).

Vandaar dat ik dit topic geopend omdat dit aan de kaak stellen, maar wellicht is inderdaad niet iets van Tweakers, maar meer van de huidige maatschappij, (dat er meer kwantiteit komt in plaats van kwaliteit).

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 12-12-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat laatste, over de kentering in de maatschappij, kan ik zeker onderstrepen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shadowman12 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:32:
Nja zeef,toen ik hier zelf joinde, was het internet al ruimschoots ingevoerd en was het beleid in de categorieen waar ik poste een stuk strenger,wat zorgde voor een kwalitatief hoger niveau van de topics binnen die categorie.
Toch grappig, deze topics zijn allemaal van voordat je lid werd. ;)

Helpdeskers probleem?
Waar gaat dit heen?
Discussie over simpele topics
Kwaliteit GoT
Kennisniveau GOT gedaald?

Er wordt al sinds jaar en dag geroepen dat het niveau achteruit gaat, ook ver voordat VNU in the picture was. Feit blijft dat zowel jij als wij gewoon op natuurlijke wijze veranderen. Jouw kennis verbreedt (als het goed is :P) waardoor iets wat je vroeger als een goed topic zou bestempelen nu in jouw ogen te simpel voor worden is. Anderzijds wil Tweakers (niet VNU, niet de Persgroep) een breed publiek aanspreken, en dat proces is al jaren geleden in gang gezet. Uiteindelijk is het een utopie om te denken dat een site van dit formaat altijd hetzelfde zal blijven voelen, te meer ook omdat een deel van het "alles is anders"-gevoel komt omdat jij veranderd bent, en niet de site. :)
shadowman12 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:32:
Ik heb daardoor ook ervaren en gedreven mede Tweakers uit dit forum zien verdwijnen.
Pas ook hier weer op met het leggen van causale verbanden. Ook hier geldt namelijk dat die users misschien ten dele juist GoT ontgroeid zijn. Ik heb zelf ook wel eens van die momenten waarop ik denk "waarom zit ik nu alwéér een vraag over SQL-injectie op te lossen, dat deed ik 8 jaar geleden ook al..." Uiteindelijk heeft dat niks met GoT's beleid te maken (die topics lieten ze vroeger open, en nu nog steeds) maar met het feit dat ik me als ontwikkelaar niet uitgedaagd voel door dergelijke topics. Als ik geen lol zou hebben aan het mede runnen van de community was ik misschien ook al lang weggebleven, en dat ligt eerder aan mijn mentaliteit dan aan GoT. Ik denk dat dat voor meer mensen geldt, afhankelijk van hun situatie.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 13-12-2012 01:42 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[gechargeerd]
Oh please.
Niet weer.
[/gechargeerd]

Mag ik je wederom wijzen op wat ik blijkbaar al drie jaar terug gezegd heb:
alt-92 in "Topics van laag niveau vooral in PNS en WSS"

Je kan ook de daaropvolgende replies controleren waarin ik aangeef dat wij (collega-mods) regelmatig een afweging moeten maken waar jij in je relatieve luxepositie van pro-user geen noodzaak toe hebt.

Verwijderd

Ok, hier schrijft een n00b. Hopelijk heb ik n00b wel goed geschreven.

Er ligt op Tweakers een behoorlijke druk ligt op het niveau, soms op een arrogante wijze opgelegd. Ik begrijp dat helemaal, alleen niet het arrogante gedeelte. Ik begrijp dat er een bepaald kennisniveau moet zijn om een kwalitatief forum neer te zetten. Alleen creeer je daarmee dat beginnende Tweakers bijna drempelvrees krijgen om een vraag te stellen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Voorbeeldje: Ikzelf ben bezig uit te zoeken wat voor mij nu de ultieme combinatie NAS, mediaspeler Raspberry of Android TV Stick met XBMC, Cat6, etc. zou zijn. Alleen ontbreekt voor mij de technische kennis, ik ben immers maar een simpele salesmanager. Wel met een duidelijke voorkeur voor techniek, maar geen duidelijke kennis. Door de eerder genoemde druk durf ik echter geen topic te openen. Ik zal waarschijnlijk door leden als de TS neergesabeld worden. Daarom open ik maar een topic op een andere forum voor een specifiek gedeelte, surf ik wekenlang op het internet op informatie te verzamelen, etc. Terwijl op dit forum leden zijn die mij perfect kunnen helpen en misschien ook wel willen helpen. Dat vind ik dan behoorlijk jammer. Want ik zal mij ongetwijfeld verder kunnen ontwikkelen met de hulp van dit forum.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Alhoewel ik het niveau op GoT momenteel wel redelijk gelijk vind met dat van vorig jaar of twee jaar terug, vallen momenteel bij mij alleen de AA-topics uit de maat, daar stoor ik me toch weleens aan, maar goed anders werd ook heel AND of CSL volgespamd met allemaal vragen dus dat is dan wel weer goed :P.

Dat er op GoT een niveaudruk heerst is zeker waar, maar dat is ook wel te verklaren. Hier komen (semi-)pro's of hoog gekwalificeerde amateurs met hun hobby aanzetten en hebben weinig trek omdat met iemand te bespreken zoals Charlene. Dat je dan geen topic durft te openen, snap ik enigszins wel, maar eigenlijk is het vrij simpel op GoT.

Allereerst doe je zelf vooronderzoek, je zoekt naar mogelijkheden of oplossingen voor vragen en problemen. Als je hiervan zo veel mogelijk gevonden hebt, ben je pas klaar om een topic te openen. Ten tweede zet je in de TS de stappen die je zelf al genomen hebt en wat je concrete vraag. Hier kun je dan eventueel een verhaal omheen breien zodat het tenminste één geheel is. Ten derde moet je denken aan je taalgebruik. Alhoewel sommige fora net kroegen met dronken Johnny's zijn, proberen we hier op GoT een normaal Nederlands gesprek te voeren. Gebruik dus oa. hoofdletters en punten, waar deze mogelijk zijn. En maak alinea's binnen jouw tekst. Als laatste gewoon niet groeten of greeten of net hoe je het wilt noemen. Je zit op een gezellig (en misschien arrogant :+) discussieforum en niet op een vraagbaak.

Misschien een lap tekst, maar als elke user deze regels zou volgen dan zouden er denk ik al een hele hoop irritaties weggenomen worden bij de helpende user. Zelf vind ik namelijk niets zo irritant dat wanneer iemand in z'n moerstaal (Fries, Limburgs of zelfs plat Vlaams) z'n probleem probeert uit te leggen. Daar kan ik geen touw aan vastknopen en als die user geen zin heeft er tijd in te steken dan heb ik dat ook niet. Dat is het enige wat in gedachte gehouden moet worden als nieuwe user :).

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

@ Klotske, Als jij een topic opent met een duidelijke vraagstelling en daarbij ook duidelijk aangeeft waar je zelf allemaal al hebt gezocht, wat je hebt geprobeerd en wat je wel of niet gevonden hebt en waarom je er nog steeds niet uitkomt is er niets aan de hand en kun je elke vraag stellen die je maar wilt. Het belangrijkste criterium is (bewezen) eigen inzet.

@ Alex3305, Aankoop Advies topics kun je weg filteren: Heerlijk rustig en en je hoeft je er nooit meer aan te storen. Lang leve de Aankoop Advies Fora...!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 13-12-2012 23:33 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Soms is het ook wel fijn om met pro users onder elkaar lekker te praten over leuke technieken en diep erop in te gaan, dat vind ik zelf echt leuk. Maar daarnaast een beginnende tweakers op weg helpen is ook leuk. Maar vaak dezelfde soort vraag beantwoorden wordt niet meer leuk, of een topicstart met twee regeltjes.

Maar een topic wat goed is en wat een voorbeeld mag zijn voor andere topics is deze:
[Windows 7]Installatie op SSD, Users en ProgramData op HDD
Misschien niet helemaal fair omdat de TS is gemaakt door een Tweakers crew lid :)
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:11:
Ok, hier schrijft een n00b. Hopelijk heb ik n00b wel goed geschreven.

Er ligt op Tweakers een behoorlijke druk ligt op het niveau, soms op een arrogante wijze opgelegd. Ik begrijp dat helemaal, alleen niet het arrogante gedeelte. Ik begrijp dat er een bepaald kennisniveau moet zijn om een kwalitatief forum neer te zetten. Alleen creeer je daarmee dat beginnende Tweakers bijna drempelvrees krijgen om een vraag te stellen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Voorbeeldje: Ikzelf ben bezig uit te zoeken wat voor mij nu de ultieme combinatie NAS, mediaspeler Raspberry of Android TV Stick met XBMC, Cat6, etc. zou zijn. Alleen ontbreekt voor mij de technische kennis, ik ben immers maar een simpele salesmanager. Wel met een duidelijke voorkeur voor techniek, maar geen duidelijke kennis. Door de eerder genoemde druk durf ik echter geen topic te openen. Ik zal waarschijnlijk door leden als de TS neergesabeld worden. Daarom open ik maar een topic op een andere forum voor een specifiek gedeelte, surf ik wekenlang op het internet op informatie te verzamelen, etc. Terwijl op dit forum leden zijn die mij perfect kunnen helpen en misschien ook wel willen helpen. Dat vind ik dan behoorlijk jammer. Want ik zal mij ongetwijfeld verder kunnen ontwikkelen met de hulp van dit forum.
Als je topic voldoet aan het algemeen beleid zal niemand hier er over zeuren en zal iedereen genegen zijn je verder te helpen. Maar topics die niet voldoen aan het algemeen beleid die horen ook neer gesabeld te worden omdat daar geen enkele discussiewaarde in zit, dan is een goed advies geven ook gewoon niet te doen als je een reply moet geven op een probleem wat je niet snapt of wat niet duidelijk is, dan wordt het een verkeerd advies.

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 14-12-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

shadowman12 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:39:
Maar topics die niet voldoen aan het algemeen beleid die horen ook neer gesabeld te worden omdat daar geen enkele discussiewaarde in zit.
Ook niet. Tenzij er duidelijk iets van herhaling in zit waarbij een topicstarter al eerder op het beleid is gewezen of tenzij diezelfde topicstarter het wel heel bont maakt met spam, warez of porno wordt het topic gewoon netjes afgehandeld door een moderator. Vaak (in de eerste instantie) zonder slotje en met bijsturing, soms met slotje en bijbehorend advies voor verbetering.

Neersabelen doen we liever niet en dat willen we graag zo houden. Helaas hebben sommige users van de oude stempel dat nog niet zo door.

Pagina: 1