Dit is echt een eindeloze discussie die al wordt gevoerd sind ik hier kom (hmmm...

). De kwaliteit van GoT is subjectief en er wordt een hoop over geklaagd en gecomplimenteerd. Het zal allemaal wel, maar wat mij stoort is -zoals iemand in deze thread al aangaf- de mentaliteit. Geniet even mee van een selectie uit de reacties die in deze thread gegeven zijn...
Je snapt het gewoon niet.. GoT is voor gevorderde PC-gebruikers.. Tweakers worden die ook wel genoemt in de wandelgangen... Simpele vragen horen hier gewoon niet thuis. Zodra jij een probleem hebt waar je écht niet uit kunt komen en waar je al een week lang voor gegoogled hebt, dán mag je PRIMA een topic openen..
Dus fijn naar een ander forum gaan. mrBullet.
Ik denk dat dat not-done is zeg maar. Daarmee haal je het imago wat GoT hoog probeert te houden overhoop imo. Jou "subforum" zal dan binnen een half jaar GoT op zich te boven groeien en veel gebruikers lokken die niet in het imago van deze site thuishoren.
Tamelijk elitaire, zoniet arrogante instelling. Mij lijkt dat je dit op een foum waar mensen bij elkaar komen om 'op niveau te discussieren' wilt voorkomen. Laat dit nou precies zijn waar ik me zo aan erger de laatste tijd op GoT (eigenlijk
al een tijdje). Hier nog een voorbeeld uit
een thread op PW:
script requests mogen niet op GoT!
kijk eens op
www.hotscripts.com voor een database systeem, en kies volgende keer een fatsoenlijke topic titel
Ow, boehoe... hij doet een scriptrequest, snel haal een modje! Wat een discussie op niveau, zeg! Als er nou gewoon een link naar hotscripts gepost was met een wat vriendelijkere opmerking dat script requests niet mogen, dan was
a) de topicstarter geholpen en
b) het niveau gehandhaafd. Maar nee, in plaats daarvan wordt er tijd verspild aan het terechtwijzen van de topicstarter, die net zo goed even voor het geven van een fatsoenlijk antwoord had kunnen worden gebruikt.
Het mod-beleid hier met slotjes voor 'slechte topics' werkt deze elite mentaliteit alleen in de hand, ben ik bang. Als je bijvoorbeeld kijkt op [url=http://www,gamedev.net]GameDev.net[/url], daar worden ook keer op keer vragen gesteld over vrij simpele dingen. Het verschil met Tweakers is echter dat hier mensen zich de tijd nemen om een fatsoenlijk antwoord te geven, keer op keer op keer.
Hun user rating systeem draagt ook bij aan deze mentaliteit (misschien een
ERG goed idee voor GoT?), maar ik denk dat hun (mod-)beleid hier de grootste invloed op heeft. Als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks. En als je wat zegt, hou het dan vriendelijk, to-the-point en professioneel.
Check deze forum notice en zie het verschil met de
GoT forum quickstart. Hier wordt de verantwoordelijkheid voor 'het niveau' bij de topicstarter neergelegd, terwijl GameDev.net ietsje realistischer is.
Niveau kun je niet afdwingen
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 28-09-2005 11:20
. Reden: Een paar links toegevoegd ]