[PHP] Hoe te beginnen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niks met PHP eigenlijk, ik heb een PHPnuke site draaien, dat is alles, dus ik weet hoe ik wat veranderen moet in de database en sommige dingen moet veranderen. Nu heb ik de volgende site gezien, die me wel interresant leek om 'na' te gaan maken. Alleen, ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken.

http://www.poulsenbiler.com/en/

Hier is te zien dat deze site vrachtauto's bevat, maar ik zou graag een zelfde soort site willen waar ik kan bijhouden welke schaalmodellen ik bezit met allerlei informatie.

Wie kan mij aan een zelfde soort script/site helpen.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
script requests mogen niet op GoT!

kijk eens op www.hotscripts.com voor een database systeem, en kies volgende keer een fatsoenlijke topic titel

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Scriptrequests willen we hier niet hebben. Je zult of ergens een goed script moeten vinden of er zelf 1 moeten maken.

En welkom op GoT :) Zou je onderstaande FAQ's ook eens door kunnen nemen:
[rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]
[FAQ]Algemene GoT FAQ[/FAQ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

^^
Volgens mij vergeet je iets O-)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:34
euh :?

Dit soort opmerkingen hoeven hier niet.
Mocht je wat toe te voegen hebben kan dat via een Topicreport of mail.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
kijk eens rind in <phpnukeroot>/templates

Daar vind je dus de templates die geinstalleerd zijn voor nuke.
Deze zijn opgebouwd uit functies, zoals open_tabel() (te vinden in template.php)e n bestanden zoals header.php en footer.php die standaard html genereren.
Zo is block.hrml verantwoordelijk voor jawel de blokken.

Overigens is de manier waarop phpnuke templates verwerkt erg ineffcient (programeer technisch gezien) en zorgt het er voor dat Nuke traag draait (maakt veel gebruik van eval() )

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

willem169 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:01:
euh :?

Dit soort opmerkingen hoeven hier niet.
Mocht je wat toe te voegen hebben kan dat via een Topicreport of mail.
ow sorry, ik dacht dat ie het slotje vergat :/

ontopic:
lijkt mij een mysql-script eraan plakken
misschien is Mambo ook een optie?

of kijk idd in de broncode van het voorbeeld,is al een hoop uit tehalen
als je zelf aan de slag gaat moet je idd opzoek naar scripts, Mambo lijkt me niet eens zo gek om dit in uit tevoeren
anders gewoon Frontpage, is een zeer goede optie imo, alleen moet je steeds de gehele html aanpassen wanneer je er een vrachtauto aan wil toevoegen :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZipperScales: Hoi, welkom op GoT :)

Zoals je inmiddels wel gemerkt hebt is het plaatsen van scriptrequests, oftewel het vragen naar kant-en-klare scripts, hier op GoT uit den boze. Het forum Programming & Webscripting (waar je topic ook eigenlijk thuishoort) is bedoeld voor discussies en vragen over zelfgemaakte programmatuur. Je kunt er niet vragen of iemand wat voor je wilt maken, ofwel of iemand weet waar je je gewenste script zou kunnen vinden, daar zijn andere sites voor (zoals de al eerder genoemde www.hotscripts.com).

Ik zou zeggen: ga zelf aan de slag! Bekijk de documentatie op www.php.net, en ga wat proberen in elkaar te zetten. Er zijn ook zat tutorials op het internet te vinden die je de kneepjes van het vak haarfijn uitleggen ([google=php tutorial]). En als je er dan uiteindelijk niet uitkomt ben je vrij een topic te openen in Programming & Webscripting, maar houd je daarbij wel aan de zogenaamde "quickstart", een handige checklist met punten waaraan je topic moet voldoen en waar je aan moet denken. Maar beroep je nou niet meteen op GoT als het even niet lukt, het staat echt allemaal in de documentatie en als je die doorleest leer je er zelf ook een stuk meer van. Mocht het, ondanks de documentatie, nou nog niet lukken, open dan een topic en we zijn bereid om je te helpen. Veel succes! :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.