Toon posts:

[Win2k8TS] applicaties installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem.

Ik heb een Windows terminal server 2008 geïnstalleerd.
Office etc geïnstalleerd, werkt allemaal prima.

Nu wilde ik Unit4 cliënt installeren.
Ik netjes dit via de installatie modus doen (Change user /install ) vervolgens geïnstalleerd.

Het programma werkt prima onder de administrators.
Maar zodra ik met een "gewone" gebruiker aanmeld, krijg ik zodra ik de applicatie wil starten de melding dat het programma administrator rechten nodig heeft om te starten. Dit wil ik niet!

Heb inmiddels ook de rechten op de installatie map en in het register (als test) op full control voor iedereen gezet. policy update gedaan.
Maar het werkt nog steeds niet!

Iemand enig idee hoe of wat er mis gaat?
Op i'net lopen zoeken, maar geen nutige info gevonden ;(

Overigens, de add and remove programs knop in windows 2k8, waar is deze gebleven?

(ps. ik ben nieuw hier, weet niet 100% zeker of ik het onder het juiste topic post.)

Bijvoorbaat al bedankt voor de reacties

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:49
Dat wordt dan troubleshooten met Process Monitor van SysInternals. Kun je in ieder geval vaststellen waar het nog meer mis gaat. Heeft de leverancier overigens geen tips over installatie in Terminal Server omgeving?

Add/Remove programs knop bestaat niet meer in Win2K8, maar zodra de TS role is geïnstalleerd, heb je wel een Install Application (exacte naam even kwijt) in je Control Panel (switch maar eens naar Classic View mocht je 'm niet zien).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Contact leggen met Unit 4 misschien?

Via gpo rechten uitdelen op de client map op je ts servers zodat erin geschreven mag worden?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
Ik ga contact zoeken met Unit 4.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48
UAC op de terminalserver nog aan zeker :?

uac is erg mooi, dont get me wrong alleen op een terminalserver krijg je wel eens rare problemen met sommige apps.

en toevallig was ik ook met unit4 bezig de afgelopen dagen op een ts2008 omgeving en liep ik er ook tegenaan

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powershell!
Harstikke bedankt!
Stom van me dat ik hier zelf niet aangedacht heb:S
Maar het werkt inderdaad.

Groeten,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48
en onthoud: niet op een terminalserver als admin inloggen en gaan zitten internetten!.

terminalserver is anders als een normaal werkstation toch altijd al gescheiden tussen 'users' en 'admins' dus UAC kan dan gerust uit.

op een werkstation is het een ander verhaal (of op domaincontrollers, memberservers,etc,etc)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1