Ulysses schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:38:
Een kudo-systeem lijkt me niet wenselijk, dat gaat gegarandeerd in meningmodden resulteren. Of je zou als regel in moeten stellen dat je minimaal expert moet zijn om hier te mogen modden. Het forum modden is namelijk een stuk lastiger als je met meer als kudo's gaat werken. Soms onstaat er in een topic een hele offtopic reactie vloed, die toch leuk is om te lezen ... Tja, da's anders als met de frontpage waarbij het doel van het moderatie systeem duidelijker is: Namelijk duidelijk relevante content kunnen serveren naar gewone bezoeker. Hier op GoT is het toch al meer de community kant van Tweakers.Net die er komt, en wat minder het algemene nieuwslezende publiek. Persoonlijk denk ik dat de voordelen van implementatie niet opwegen tegen de tijd en andere kosten er van. Maar dat zou een devver beter kunnen beoordelen wellicht.
Kudo's vang je imho af door gewoon een gemiddelde van een post te nemen. Je hebt een post, met 25 votes, en als dan average van die votes positief is, is het een plusje. Negatief? -. Maar nogmaals, net zoals op de FP heb je dan wel bepaalde waarde-mods nodig die e.e.a. kunnen rechtzetten indien nodig.
Nogmaals, mij lijkt het een erg vet systeem. Sommige posts hoeven niet mijn mening uit te stralen om toch positieve punten te ontvangen, ook van mijn kant. Maar juist het niet-onderbouwen van dingen, vang je hiermee af.
Kixtart schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:41:
Ik zou er eerder wat in zien als reacties niet gemodereerd worden, maar een topic. Wanneer een topic een oplossing oplevert dan kan deze op een of andere manier een +'je krijgen, zodat iemand die zoekt weet welke topics in principe nutteloos zijn.
Probleem wat je dan krijgt is dat mensen 'grote' topics gaan 'kapen'. Wees de eerste met het grote kleine mededelingentopic (HK uitsluiten van moderatie lijkt me sowieso een plan trouwens), of bijvoorbeeld het grote nikon-mount objectieventopic deel zoveel. Zeker als de user er een bepaalde karma-rating van krijgt.
Dit idee heb ik ergens ook al gelezen, maar weer zo niet wat de nadelen zijn. Waarschijnlijk moet je dan ook opletten dat het geen populariteits-contest wordt.
Exactly.
Nogmaals, ik zie er wel een goed systeem in, zeker als bijvoorbeeld een beescht als de mod-bot te kopieren is van de FP. Op die manier ram je de mening-modders er vanzelf uit, zeker als je het combineert met een te activeren mod-status. Veel dingen uit het verleden op de FP (ik heb nooit gemod, maar wel altijd geboeid de ontwikkeling gevolgd

) kun je nu als leerschool gebruiken voor een eventueel systeem op het forum.
Desnoods begin je met een testfase, waarbij je zegge, 50 'regulars' uit een subforum pakt. Ik weet zeker dat dit in bijvoorbeeld FGA al prima moderaties zou opleveren, en later kun je dit wellicht uitbouwen naar een systeem waarbij users waarde-knopjes krijgen. Zeker als je er dan ook nog eens experts boven zet zoals op de FP.