Toon posts:

[XP MCE] Zwart scherm bij afspelen video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

INTEL BOXD945GCLF2 Atom (Moederbord + Atom 330 CPU + graphics onboard)
1024mb DDR2
1TB Samsung HD

Ik heb er Windows XP Media Center + SP3 op geïnstalleerd. Ik heb meteen ffdshow erop gezet. Als ik video's speel via Windows Media player gaan die perfect. Als ik ze echter wil afspelen via het Media Center krijg ik een zwart beeld. De video loopt wel (aan de tijdsbalk te zien) maar krijg geen beeld. Heb al veel opgezocht, ook hier in het MCE topic. Speciale MPEG2 decoder ook geïnstalleerd. Alle drivers zijn perfect geïnstalleerd. Gewoon via Windows Media Player werkt alles, via Media Center zwart scherm bij het afspelen van video.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand? Ik heb er even alle codecs eraf gegooid en PowerDVD 8 geïnstalleerd, aangezien de meeste dat gebruiken heb ik gelezen in het Windows MCE topic. Maar nog steeds, film spelen in Windows gaat perfect, in MCE gaat de tijdslijn zoals het moet maar het beeld blijft zwart. Maar langs de andere kant denk ik niet meteen aan codecs want..

Als je de wizard uitvoert, kan je zo'n voorbeeld filmpje afspelen dat vanalles uitlegt, als ik op dat voorbeeld filmpje druk speelt dat ook niet (het speelt waarschijnlijk wel maar het beeld blijft zwart).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:05:
Echt niemand? Ik heb er even alle codecs eraf gegooid en PowerDVD 8 geïnstalleerd, aangezien de meeste dat gebruiken heb ik gelezen in het Windows MCE topic. Maar nog steeds, film spelen in Windows gaat perfect, in MCE gaat de tijdslijn zoals het moet maar het beeld blijft zwart. Maar langs de andere kant denk ik niet meteen aan codecs want..

Als je de wizard uitvoert, kan je zo'n voorbeeld filmpje afspelen dat vanalles uitlegt, als ik op dat voorbeeld filmpje druk speelt dat ook niet (het speelt waarschijnlijk wel maar het beeld blijft zwart).
Dat voorbeeldfilmpje zal waarschijnlijk ook gewoon een codec nodig hebben om af te spelen, dus dat zou nog steeds het probleem kunnen zijn. Het is echter raar dat ffdshow niet werkt, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Je spreekt over video afspelen, maar waar heb je het dan over? DVD? DivX? Xvid? MPEG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bestand waarmee ik heb getest was XVID. Ik heb er nu een DVD in gestoken en media center speelt die DVD perfect af! Ik heb dan een ander XVID bestand geprobeerd en een MPEG1 bestand maar beide geeft die gewoon geen beeld als ze aan het spelen zijn. Zo gewoon in Windows kan ik alle bestanden bekijken, in media center loopt de tijdslijn wel maar geen beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doet die onboard graphics kaart wel aan D3D overlay?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet lukken ja.

Heb net Windows Vista Ultimate 32b erover gezet, drivers geïnstalleerd en PowerDVD8 erop. Ik open media center en die speelt gewoon al de video's meteen af, Xvid, Divx, MPEG, DVD. Maar ik prefereer voor dit budget systeem toch wel Windows XP SP3 aangezien die minder zuipt. Straks dan nog maar eens formatteren zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, Windows Vista Ultimate speelde dus meteen alle bestanden in het Media Center maar het loopt te traag op het systeem.

Heb net geformateerd en er een clean install van Windows XP MCE SP3 erop gezet.

Ik installeer alle drivers, ik zet PowerDVD8 erop, ik kan alle video's spelen in Windows Media Player, ik open Media Center, voeg de folders toe, MCE maakt de icoontjes mooi aan (ik zie dus als icoontje effectief het eerste frame van die video) ik druk op spelen .. tijdsbalk loopt, geluid speelt, maar beeld blijft pik zwart :(

Als ik dan naar home terug ga moet je normaal links onder in een klein kadertje de video zien verder spelen, bij mij is dat een kadertje met de achtergrond van media center in, hij laat de video dus echt niet zien. Geluid etc wel, maar beeld blijft gewoon zwart. Buiten MCE met windows media player alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raar maar waar, het is opgelost door Windows Media Player 11 te installeren 8)7

Ik zet het hier omdat het misschien handig kan zijn voor de search.

Eigenlijk was ik het zoeken moe dus wou ik Media Portal proberen, die had WMP 11 nodig, ik installeer WMP 11, test voor de grap nog eens MCE en dan deed die het ineens wel. Maar goed, na wat testen is Media Portal toch echt véél beter dan MCE.
Pagina: 1