[Vista] KB953631 wil voortdurend installeren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Volgens Google zijn er bijzonder veel mensen die melden dat deze update na geïnstalleerd te zijn binnen enkele minuten weer als essentiële update verschijnt.

Het vreemde is dat bij al deze mensen dit blijft voor komen zelfs na tientallen installaties waaronder handmatige. Een hardnekkig terugkerend probleem waar niemand een oplossing voor heeft kunnen vinden. Tenminste, ik kan er geen vinden met o.a. KB953631 als zoekgegeven.

De website van MS helpt me ook niet verder en het ene topic uit 2008 hier op GoT biedt ook al geen oplossing.

Wie o wie herkent dit probleem en heeft wél een oplossing.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Héééééé Ja jij daar. :)

Een van de 271.103 geregistreerde gebruikers van T.Net zal toch wel een oplossing hebben voor die irritante probleem?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:45
Guardian Angel schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:25:
Héééééé Ja jij daar. :)

Een van de 271.103 geregistreerde gebruikers van T.Net zal toch wel een oplossing hebben voor die irritante probleem?
Hoi,

Sorry ben bang dat ik je niet verder kan helpen. Enige mogelijke oplossing die je zelf nog niet aanstipt is installatie met een run as administrator. Klik

Helaas zelf niet de beschikking over een winVista machine om dit te testen.
Workaround is natuurlijk de update te verbergen, zodat je het niet meer merkt, maar dat is niet de ultieme oplossing.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Inderdaad, ik heb alle mogelijkheden die ik vond uitgeprobeerd incl. deze maar helaas.

Ik geef de moed echter niet op. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Voorlopig dan. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guardian Angel schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:54:
Inderdaad, ik heb alle mogelijkheden die ik vond uitgeprobeerd incl. deze maar helaas.
welke zoal dan? :)

- uninstall?
- registry entry voor deze update verwijderd? doorgaans werkt dat wel namelijk als je ook de rest meeneemt.
- wat nog meer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Jeminee....

Ik vond een 6 tal mogelijke oplossingen die geen van alleen hielpen. Ik zal eens zoeken wat ik zoal heb geprobeerd en dat nog posten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Ik heb het probleem ook bij een klant.

You are not alone ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik lees overigens op meerdere sites (waaronder deze: http://www.vistax64.com/v...78729-vista-updating.html) dat deze fix zichzelf alleen installeert indien het probleem voorkomt.

Klinkt me een beetje dubieus in de oren, maar wie weet dat het je iets op weg helpt :)

Het zal me niet verbazen dat dit gewoon een issue is wat binnen 1 week zal zijn opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 18-03-2009 00:12 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Nou ik heb het zeker al 14 dagen. De oorzaak denk ik te weten. Na een BSOD (tekst zal ik proberen te zoeken) heb ik Vista met de hersteloptie weer aan de praat gekregen. Daarna begon deze ellende.

Van mij mag het de komende week worden opgelost hoor. Ik word er kriebelig door. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aha.
Kun je ook eens kijken of in je Eventlogs ook staat dat de installatie succesvol is gelopen?
Het kan zijn dat er namelijk iets niet volledig correct aan registry keys wordt aangemaakt bijvoorbeeld waardoor de update niet als reeds geinstalleerd wordt herkend.
Als je de kans krijgt, probeer dan ook de WindowsUpdate.log te pakken te krijgen of daar wat in staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Guardian Angel schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:25:
Nou ik heb het zeker al 14 dagen. De oorzaak denk ik te weten. Na een BSOD (tekst zal ik proberen te zoeken) heb ik Vista met de hersteloptie weer aan de praat gekregen. Daarna begon deze ellende.

Van mij mag het de komende week worden opgelost hoor. Ik word er kriebelig door. :)
hmm...kreeg je ook een driver pop-up voor je SATA schijven bij het opstarten? Volgens mij gebruikt vista (een deel ) van de "last known good configuration" als je "systeem herstel" gebruikt en delete daarbij abusievelijk een aantal driver files uit je c:\windows\system32\inf folder. De update zou dit moeten verhelpen, maar ik ben er helaas ook nog niet vanaf!
Veel tijd ga ik er niet meer aan besteden, want als WIN7 me bevalt in VMware, dan ga ik die voor het "echie" installeren. 8)

elrobbo

Pagina: 1