Helpdeskers probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik kreeg net een idee om eens te kijken hoeveel helpdeskers GoT eigenlijk rijk is. Ik ben eens in PMG geen kijken en op elke topicstarter te klikken. Nu zag ik dat er 4 helpdeskers tussen zitten. Een paar twijfelgevallen maybe. Maar nu vraag ik me het volgende af:
1 Staat GoT dit toe en wat doet men ertegen?
2 Is dit veel? Aangezien PMG zo'n 50 topics heeft staan (niet alleen active met std inst.)

Ik wil btw de desbtreffende helpdeskers ook wel hier ff posten als daar behoefte aan is. Ik zou het wel een beetje raar vinden om 4x een SM topic te posten.

Is het mogelijk dat als er daadwerkelijk teveel helpdeskers aanwezig zijn dat dat mede verantwoordelijk is voor het "zakkende niveau"? (daar gaan we weer)

Dit is geen topic oid om het niveau te bekritiseren , maar meer gericht op "zijn er teveel help-deskers en zo ja wat doe je ermee.....

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Helpdesk gebruikers houd je toch. Je kunt ze vriendelijk verzoeken zelf eens wat moeite te doen voordat ze hier hun vraag neer zetten maar meestal haalt dat toch niks uit.

Op de meeste helpdesk topics komt netjes een slotje met verwijzing naar de FAQ. Maar of er ook daadwerkelijk iets met die gebruiker gedaan wordt bij herhaaldelijk 'helpdesk gebruik' zou ik niet weten.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is maar net wat je verstaat onder 'helpdesker'.

Vind je dat een 'helpdesker' een user is die je alles moet voorschotelen, maw uitleggen waar de startknop zit, bij wijze van spreken, waar de command prompt zit enzovoorts, of vind je dat een 'helpdesker' iemand is die alleen maar vraagt.
Ik heb het idee dat dat laatste nogal vaak wordt gedacht.

Persoonlijk ben ik van mening (dus niet vanuit de crew, maar persoonlijk) dat je vragers en antwoorders hebt. De een vraagt meer dan de ander. Ik reply bijvoorbeeld meer in andermans topics, dan dat ik zelf topics start. Maar zo zijn er ook tegenpolen.

Ik vind het zelf veel belangrijker dat iemand goede vragen stelt, dan dat hij alleen maar vragen stelt.
Goede vragen stellen is namelijk ook goed voor de community. Vragen zijn namelijk terug te vinden in de search, en op die manier nuttig voor anderen.

Wel zou het leuk zijn als iemand zijn opgedane kennis op GoT ook aan anderen wilt doorvertellen, middels een reply in een topic. Maar daar hoeft wat mij betreft niet zozeer de nadruk op te liggen.
BrEeZeR schreef op 01 maart 2003 @ 22:32:
Helpdesk gebruikers houd je toch. Je kunt ze vriendelijk verzoeken zelf eens wat moeite te doen voordat ze hier hun vraag neer zetten maar meestal haalt dat toch niks uit.

Op de meeste helpdesk topics komt netjes een slotje met verwijzing naar de FAQ. Maar of er ook daadwerkelijk iets met die gebruiker gedaan wordt bij herhaaldelijk 'helpdesk gebruik' zou ik niet weten.
Dat is dus het eerste type helpdeskers. Deze users moet je in het begin laten zien welke middelen hij kan gebruiken (FAQ, Search, Google etc), maar op een gegeven moment moet de user het zelf ook kunnen. Een beetje 'opvoedend' te werk gaan dus. Na een tijd moet een user dus echt wel in staat zijn om te kunnen verwoorden dat hij gezocht heeft met GoT, en op welke keywords, en wat het resultaat daar van was.
Eth3r3al schreef op 01 March 2003 @ 22:29:
Is het mogelijk dat als er daadwerkelijk teveel helpdeskers aanwezig zijn dat dat mede verantwoordelijk is voor het "zakkende niveau"? (daar gaan we weer)
Daar gaan we weer: het 'dalende niveau' komt doordat jij zelf steeds meer kennis vergaart, ik heb dat ook gemerkt. Geef de user in dat geval een handvat waar hij mee verder kan, als je bij een topic denkt van: dat is toch makkelijk te vinden! Zo kun je laten zien waar een user iets kan zoeken, en leert hij ervan. Wil hij daar niet naar luisteren, of is hij echt te lui, laat dat maar aan ons over >:)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:44

Jaymz

Keep on moving !

Je maakt het me wel makkelijk blackd :)

Ik vind dat ook namelijk; scheelt mij weer een reactie typen :P

Maargoed, zonder gekheid: Mensen die 'veel' vragen maar dit op een manier doen die mij het idee geeft dat ze niet onwelwillend zijn beschouw ik niet als "helpdeskers" maar eerder als mensen die nog wel wat hulp kunnen gebruiken bij het leren 'leven' op Gathering of Tweakers.net :)

En wat wil het toeval nou: We hebben tonnen users die al wel weten hoe dat moet dus kunnen ze daar best genuanceerd bij helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Had je weinig te doen ofzo? :P

De meeste users die nieuw komen(ik weet het precieze aantal per dag niet) houden zich goed aan de regels. Dat er nou een paar rotte appels tussen zitten?

Ik vind die helpdeskers ook niet het grootste probleem op GoT eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Aha ... Maar wat gebeurt er dan als iemand daadwerkelijk veel topics opent met een laag niveau/slotjes.. Doen jullie er dan ook daadwerkelijk wat aan. Maar ik snap dus wel dat er eigenlijk niet teveel "helpdeskers" zijn. Blackd -> ben het er mee eens.. Goede vragen zijn altijd welkom aangezien deze de database alleen maar meer "inhoud" geven.
zmn schreef op 01 March 2003 @ 23:17:
Had je weinig te doen ofzo? :P

Dat had je goed gezien :P

[ Voor 29% gewijzigd door Raku op 01-03-2003 23:21 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eth3r3al schreef op 01 March 2003 @ 23:21:
Aha ... Maar wat gebeurt er dan als iemand daadwerkelijk veel topics opent met een laag niveau/slotjes.. Doen jullie er dan ook daadwerkelijk wat aan.
We sturen ze dan een mail, met daarin een aantal tips hoe ze hun postgedrag kunnen verbeteren. Daarbij wil het soms wel eens gebeuren dat we erbij vertellen dat het heus gewaardeerd wordt wanneer er ook af en toe gereageerd wordt in andermans topics. Dit laatste is dus niet de nadruk van de mail, die ligt veel meer bij het 'leren leven' op GoT, zoals Jaymz al zei.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eth3r3al schreef op 01 March 2003 @ 23:21:

Aha ... Maar wat gebeurt er dan als iemand daadwerkelijk veel topics opent met een laag niveau/slotjes.. Doen jullie er dan ook daadwerkelijk wat aan.

Ja, dan wordt er weleens gemailt of een pushmessage verstuurd. Als blijkt dat dit al enkele malen is gebeurd, dan kan er een OW volgen, of een tempban, als de user echt geen goede wil toont. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 23:25:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Ja, dan wordt er weleens gemailt of een pushmessage verstuurd. Als blijkt dat dit al enkele malen is gebeurd, dan kan er een OW volgen, of een tempban, als de user echt geen goede wil toont. :)

precies. Er gebeurt weldegelijk wat met zulke users, maar dat is wel afhankelijk van de mods die topics op slot doen, als die geen note geven of het de user niet eerst vriendelijk duidelijk maken, is het voor een user heel makkelijk om maar door en door en door te gaan, totdat hij 15-20 slechte topics geopend heeft.

Daarom zou er gelijk bij de eerste 'slechte' topic een virendelijke uitleg over de regels moeten komen, misschien nog eens herhaald icm een mailtje en zou daarna een OW gegeven moeten worden, daarna een tempban en daarna een ban (als mensen zich echt structureel niet willen verbeteren.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 02-03-2003 11:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1