Als ik Windows Server 2003 vanaf cd wil booten krijg ik de melding Boot: No Emulation, wat kan dit beteken en hoe kan dit oplossen zodat hij wel gewoon vanaf cd opstart.
Na mijn weten is dat slechts een notice, geen error
Hij zal als 't goed is desondanks die notice gewoon moeten booten?
No "emulation booting" is een emulatievorm die cd hanteert om mee te booten (mogelijkheden zijn floppy-emulatie, HD-emulatie of geen emulatie). Volgens de El Torito standaard:
De vraag is even of je een originele cd hebt, en of je cd-rom speler de El Torito standaard ondersteund... Je krijgt een melding conform de El Torito standaard, dus ik vermoed problemen met je CD.5.3 No Emulation Booting
When the Media Type is set to zero the BIOS does not use the CD to emulate a disk. The boot operation loads the requested number of sectors directly to the specified segment. When loading is complete the BIOS will jump to segment:0. The associated piece of software can be a “loader” (which provides its own CD interface), or it can be a stand alone program. The El Torito specification allows for the loading of FFFF sectors (This would allow the BIOS
to fill the entire low 640k memory area with data). Once the system jumps to segment:0, the program can retrieve its boot information by issuing INT 13, Function 4B, AL=01. After the boot process has been initiated the INT 13 Extensions (functions 41-48) will access the CD using 800 byte sectors and the LBA address provided to INT 13 is an absolute sector number. This gives any program running in no emulation mode the ability to locate the boot catalog, and any other information on the CD, without providing a device driver.
[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 02-03-2006 13:34 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
guidovb,
Welkom op GoT - zoals je hebt kunnen lezen toen je je op GoT registreerde hebben wij een heleboel regeltjes en dergelijke opgesteld staan in de diverse Windows Operating Systems FAQs
Ik vat de belangrijkste regels even samen:
Welkom op GoT - zoals je hebt kunnen lezen toen je je op GoT registreerde hebben wij een heleboel regeltjes en dergelijke opgesteld staan in de diverse Windows Operating Systems FAQs
Ik vat de belangrijkste regels even samen:
- Probeer je probleem eerst zelf op te lossen door bijvoorbeeld eens te zoeken op GoT en met Google - vertel in je topicstart dan ook altijd even waar je zelf al op gezocht hebt en wat je al geprobeerd hebt
- Kies een topic titel die je probleem of vraagstuk helder en duidelijk omschrijft. Een topic titel als 'booten' zegt natuurlijk niets over je eigenlijke vraag - ook ontbreekt de Windows versie uit je topic titel terwijl we die wel verplicht stellen
- Omschrijf je probleem / vraag in je topicstart in ieder geval duidelijk genoeg en met genoeg relevante informatie zodat duidelijk is wat je bedoelt of vraagt. Welke Windows CD gebruik je bv? Werkt die CD op andere PCs wel, e.d. ?
Probleem is al opgelost, het was een vieze cd, schoogemaakt en nu loopt de installatie mooi door. Toch bedankt voor jullie hulp.
Guido
Guido