Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

Renault 2007Eigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende (dank aan Olav Mol!) langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1'manager' als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
BMW 2007Ook heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 10 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het gekozen circuit. Alle circuits hebben een bepaalde effectiviteit voor bepaalde tests, weergegeven in sterren. 0 sterren is een erg ineffectieve test, terwijl je bij 5 sterren het maximale uit de testdag haalt. Daar betaal je echter wel voor: je moet rekenen op (500.000 * hoogst aantal sterren van het circuit) + (20% * de kosten van je suppliers bij elkaar). De totale kosten staan tevens onder het circuit vermeld.

De volgende mogelijkheden heb je om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voornamelijk voor lager gewicht)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen)
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden (lager dan very low (1.000) niet mogelijk).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Vrijwel elke test heeft ook negatieve gevolgen, die je zelf uit zult moeten vinden. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (afhankelijk van je leveranciers). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup en DRP (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 25 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet altijd evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Het valt aan te raden om voor de kwalificatie je auto te repareren, daarna is dit niet meer mogelijk. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Tevens heeft Tweaker robkamp een LiveRace-pagina gemaakt die gemakkelijk te bekijken is vanaf een PDA of mobiele telefoon. Het adres is: http://simpleraceviewer.nl.eu.org/

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup, DQP en DRP

Met ingang van seizoen 31 is de conversie van DQP naar DRP verwijderd. Er is slechts één waarde overgebleven en dat is de DRP. Deze werkt hetzelfde als de eerder bekende DQP.
Als je dus ergens nog DQP tegenkomt kan je dit lezen als DRP.

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht (goede marge)/donker (afgewezen marge) groene balken). Deze setup is niet per definitie gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs aan die van je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit.

DQP is nu DRP
DRP staat dus voor driver racing points. Elke coureur heeft bepaalde vaardigheden, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan. Echter, onder de 75% mag je zelfs als beginneling niet tevreden zijn! In de FAQ staat een uitgebreide uitleg over DRP, die ook in de handleiding te vinden is.

DQP -> DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

Met ingang van S31 is de conversie van DQP naar DRP verdwenen.

Money, money, money

Geld speelt een belangrijke rol in elk manager-spel. Zeker in de miljoenen-verslindende wereld die F1Time heet is een goed gevulde virtuele bankrekening een must. Het is echter geen garantie tot succes (zie bijvoorbeeld Toyota, die met een blanco cheque geen topteam kunnen worden/blijven).

Toch is het dus van belang om je financiele zaakjes op orde te hebben. Zowel op de lange als op de korte termijn. Het is daarom handig om dit (minimaal 1x bij het begin van een nieuw seizoen) bij te houden in excel. Denk daarbij aan de kosten van je complete staff, testen, je onderdelen maar ook aan de inkomsten die je krijgt van de F1T.I.A of van je sponsors. Van je budget zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden! Hieronder een aantal voorbeelden die door Tweakers zijn gemaakt:

- Balance sheet voor Class 3 door BM
- Balance sheet voor elke Class door Saev Google account nodig!
- Balance sheet voor Class 3 door SanderF1

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP DRP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.
Let op: Waar gesproken wordt over DQP mag je vanaf seizoen 31 DRP lezen. De omzetting van DQP naar DRP is dan ook niet meer nodig!

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0% DRP, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit een zeer karakteristiek circuit zoals Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een (vaak) heel afwijkende DRP distributie. Één tipje van de sluier voor Monaco: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design (ontwikkeling) van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden, maar diegene die na 4 races/trainingen nog niets hebben bijgeleerd...

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 17 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Dit kan vanaf na de eerste race. Begin er op zijn laatst meteen na race 15 mee, anders kun je de onderhandelingen niet voltooien voor het eind van het seizoen.

Achter de DRP staat bij mij nog een getal, wat houd die in?
Dit is de DRPP (driver racing points potential) van je coureur. Het woord zegt het al: het is de potentiele DRP die je coureur maximaal kan halen na training op de hoofdvaardigheden.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Zorg ervoor dat je je wagen repareert voordat je aan de kwalificatie begint, daarna is dit niet meer mogelijk. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Over het algemeen (goede DRP, goede setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden gelden zo'n beetje de volgende waardes:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Als je nog geen test hebt gedaan tijdens dat raceweekend kun je dit onderaan de testpagina (onder de circuit/test keuze) vinden. Heb je al wel getest, dan staat het ontwikkelings/upgrade gedeelte bovenaan de testpagina. Let op, je hebt maar een beperkt aantal upgrades tot je beschikking, vermeld als "Revisions left [#]".

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Je coureur heeft echter ook een maximum vaardigheid (zie DRPP), dus op een gegeven moment zal het geen nut meer hebben om je coureur (op dat vlak) te trainen. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost (500.000 * maximaal aantal sterren van het gekozen circuit) + 20% van de kosten van je suppliers!

Hoe zit het dan met slijtage tijdens de tests?
Natuurlijk betaal je ook de kosten van de slijtage aan je wagen. Wat betreft je suppliers is het iets beter geregeld. Deze slijten wel, maar als je test voordat je aan de practice begint, krijg je van je leveranciers een nieuwe engine en gearbox wanneer je je eerste ronde practice rijdt na de test.

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (dit kan je aanschaffen onder Community>Supporter).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een livery kiezen?
Tweakers F1Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 150 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94. Wellicht is het ook leuk als je met de speciale Tweakers-livery gaat rijden. Deze valt niet te missen wanneer je je ontwerp uitzoekt!

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, en die krijg je de eerste twee weken gratis. Kosten zijn te vinden onder Community>Supporter. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, en meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je interesse hebben om mee te werken aan de vertaling, dan kan dat door een berichtje te sturen naar mij (Joss).

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 64 groepen). Elke groep heeft in de basis 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Er worden 2 races per week verreden. Vanaf seizoen 27 worden er races op maandag (c4), dinsdag (c1/c2/c3) en donderdag (c4) vrijdag (c1/c2/c3) gereden. Zie hieronder voor een overzicht.

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! Op het moment van schrijven is Nederland het op één na grootste land in F1Time, komend vanaf een 11e positie voordat het gepromoot werd op GoT. De Nederlandse populatie is in een jaar tijd vertienvoudigd!

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel01: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 ( 996 posts in 16 dagen - 62/dag)
Deel02: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30/dag)
Deel03: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63/dag)
Deel04: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4 (1000 posts in 25 dagen - 40/dag)
Deel05: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #5 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel06: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #6 (1000 posts in 27 dagen - 37/dag)
Deel07: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7 (1000 posts in 29 dagen - 34/dag)
Deel08: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8 (1000 posts in 35 dagen - 29/dag)
Deel09: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #9 (1001 posts in 57 dagen - 18/dag)
Deel10: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10 (1000 posts in 38 dagen - 26/dag)
Deel11: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11 (1001 posts in 53 dagen - 19/dag)
Deel12: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12 (1000 posts in 72 dagen - 14/dag)
Deel13: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #13 (1000 posts in 46 dagen - 22/dag)
Deel14: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #14 (1005 posts in 64 dagen - 16/dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: Di/Vr 18.00
Nederland: Di/Vr 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: Di/Vr 19.00
Nederland: Di/Vr 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: Di/Vr 20.00
Nederland: Di/Vr 19.00

C4G1 tm C4G10
Servertijd: Ma/Do 15.00
Nederland: Ma/Do 14.00

C4G11 tm C4G20
Servertijd: Ma/Do 16.00
Nederland: Ma/Do 15.00

C4G21 tm C4G30
Servertijd: Ma/Do 17.00
Nederland: Ma/Do 16.00

C4G31 tm C4G40
Servertijd: Ma/Do 18.00
Nederland: Ma/Do 17.00

C4G41 tm C4G50
Servertijd: Ma/Do 19.00
Nederland: Ma/Do 18.00

Polls en Stats
GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name - evt. doelstelling *

Class 1
Joss - Reggie Biemans - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Wes46 - Wesley Jonker - doelstelling s30 / s34
Dauthi - Marnix Borst - doelstelling s30 / s31

C2G1
JesterRace - Leander Mutsaers - doelstelling s30 / s31
andrestouwe - André van der Stouwe - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
Jopster - Jos van Rijn - doelstelling s31 / s32 / s33 / s34
ruudonline - Ruud Oerlemans - doelstelling s33

C2G2
Zenit - Rob Hogenboom - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33 / s34
The_FrankO - Frank van Brandwijk - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33
BM - Maykel Melis - doelstelling s30 / s31 / s33
JPS Racing - Marc de Boer -
Black Sparrow - Rens Götz -
Sleepie - Hans Matthijssen - doelstelling s30 / s32 / s33
itsgreen - Thijs van der Tuin - doelstelling s30 / s31 / s32 / s34

C2G3
brid - Daniel van Brienen - doelstelling s30
Grrrrene - René Gerritsen - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33 / s34
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp - doelstelling s30 / s31 / s33
The_DoubleU - Willem Gerritsen doelstelling s31 / s32 / s33
SanderF1 - Sander Adams - doelstelling s30 / s31

C2G4
Requiem19 - Tim Mosmans - doelstelling s30 / s31 / s32
Casper84 - Casper Romkes - doelstelling s32 / s33
Nr. 9 - Bart Clauwaert - doelstelling s30 / s31

C3G1
kieknwatwort - Sjaak Lagewaard - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33 / s34
Darkasantion - Erik Millian Schöbel - doelstelling s34

C3G2
nvidia - Steven Keymolen - doelstelling s31 / s32 / s33 / s34
daffie51 - Ton de Jong - doelstelling s30

C3G3
Game Error - Stef Flierman -

C3G5
MRCL - Marcel Visscher - doelstelling s30 / s31 / s32

C3G7
Mags - Antoine Ijzerman - doelstelling / s34

C3G8
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig - doelstelling s31 / s32

C3G9
saev - Ronnie de Lang - doelstelling s30 / s31 / s32
henknap - Henk Nap - doelstelling s33

C3G10
Roeloffie - Jos Roelofs - doelstelling s30 / s31 / s32 / s33

C3G11
GaMbiNo - Arnoud Douma - doelstelling s30 / s31
Dikkie - Nick Strating - doelstelling s33
kroketje - Randy Ruiterkamp - doelstelling s30 / s32 / s33

C3G12
robkamp - Rob Kamp - doelstelling s31 / s32
Rusty - Menno van Zanden - doelstelling s31 / [url=url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30271828#30271828]s32[/url] / s33

C3G12
arnax - Arno Natter -

C3G15
Whuzz - Douwe Gerritsen - doelstelling s32

C4G7
Richi E. - Richard Enthoven - doelstelling s34

C4G10
MikeVM - Michiel Vandepoel - doelstelling s34

C4G12
Angeloonie - Vincent Dinkela - doelstelling s30 / s33

C4G18
Ouwehandracing - Jeroen Ouwehand - doelstelling s33 / s34

C4G21
JazzVL - Vincent Lee -

C4G23
charops - Sacha van der Flier -

C4G28
Yisc - Sjoerd Rosdorff -

Inactive
Sempy - Peter Semper -
Argos - Jan Luyendijk -
DaffyD - Patrick de Jong -
Satch - Robbert de Boer -
TheInsomniac - Mark Harthoorn -
bixbom - Michael Venema -
Bluepanther - Bart Oudenampsen -
rpol - Ruud van de Pol -
Justin 2000 - Harold Iedema -
geepee - Ger Peeters -
Mr. Viper - Peter van Vendel
rammsteinfan - Kevin Weerman
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek
Marzman - Marcel Schaap
Flyby_Wire - Robert Kuipers
Ixion - Tim Dame
B-Force - Bart Rietveld
Sam - Sam Arink
jelle1978 - Jelle Bender
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof
Josephus - Joost Koelman
Kiff - Bart Olefs
vinnyb - Vincent Blanken
Game-Freak - Mark Biesma
-Sneak- - Bart Verbruggen
mhans - Hans van der Net
jnijs - Jeroen de Nijs
Hari-Bo - Harry Bos
michaeltb - Michael de Lange
floffert - Tom Leene
_avalanche_ - Jasper Thien
ritsjert - Richard wierenga
Gizmo4ever - Thary Drienhuizen
gerbennn - Gerben van der Stouwe

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 07-12-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
Dikkie - N. Strating zit in C2G4.

Mijn broer zit in C2G3.

We hebben er beide voor gekozen om terug te gaan naar C3.
Was ook een beetje teveel van het goede. Zeer zeker voor hem, aangezien dit pas zijn derde seizoen is. Dan heb je gewoonweg niks te zoeken in C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Dikkie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:51:
. Zeer zeker voor hem, aangezien dit pas zijn derde seizoen is. Dan heb je gewoonweg niks te zoeken in C2.
Dat ken ik, ben ook meteen naar C2 gegaan om daar hopeloos laatste te worden.
Maar Tom deed het goed vorig seizoen en als hij zijn design een beetje op orde heeft dan maakt die wel weer een goede kans om in C2 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tim: Oh zonder aero :P :P Heb wat moeite met lezen. Ja dan zal 65 wel hoog zijn. ;)
Dus zonder aero + wings? Of alleen zonder aero? In eerste geval zit ik nog onder de 60, wel heel slecht dus ik hoop dat je de vleugels er wel bij hebt. :o

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Haha nee, ook zonder vleugels, dus het gemiddelde van de 7 onderdelen die niet vooruitgaan als je aero test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Requiem19 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:00:
Haha nee, ook zonder vleugels, dus het gemiddelde van de 7 onderdelen die niet vooruitgaan als je aero test.
Hmm, dan kom ik op een niet beroerde 64,6 eff. 8)
En nog geen potten breken in C2 :X

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41

MikeVM

- Baloo -

wat een tweede weekend man:

het was 40°C daar in Bahrain, wat resulteerde in zware tyrewear, mijn mediums gingen exact 10 rondjes mee, en dan plofte ze. dus ik heb Exact op lap 10,20,30,40 & 50 een pitstop moeten doen voor mijn Bandjes.

10 laps komen overeen met een 55km(ipv 170km bij opt. temp.), ik had nooit gedacht dat de temperatuur zo een rol speelt.

maar ja weer iets bijgeleerd.

ondanks 5 pitstops toch 11e geworden vanop startplaats 12, (voor me is niemand uitgevallen)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Zo, de rest van het seizoen maar meedoen onder de olympische gedachte... Teamy acht ik wel in staat om in de resterende races zich safe te rijden, maar ik kan het vergeten. Het is me dit seizoen wel duidelijk geworden dat een aantal dingen belangerijker zijn geworden om mee te kunnen. Dan maar terug naar c3 en proberen daar een basis te leggen voor een nieuwe C2 poging.
Sta op dit moment op de 14e plek, maar er moet nog een man of 8 dus ik zal nog wel weer een eind zakken.
Nou ja, we zien wel weer wat het wordt...

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Ik verwacht eigenlijk ook weinig meer van dit seizoen. Als ik puntjes haal, dan is het door uitvallen van anderen en niet door eigen kracht. Draai tot nu toe continu zo rond de 11e en 12e plek en sta daarmee 19e overall. Mijn rijder heeft overigens de slechte eigenschap om tijdens de race opeens wat langzamer te rijden. Het wordt weer eens tijd voor een gesprekje...

Ben me nu aan het concentreren op volgend seizoen. Mocht dat C3 worden, dan is dat niet zo'n ramp. Financieel ben ik nu gezond en met de juiste suppliers moet je zo weer in C2 kunnen komen. En dan zal de wraak zoet zijn. ;)

Suc6 met de race vanmiddag.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
pjoeww klein gelukje gisteren. Reed op de 5de plek rond. Mijn teammaat, die overigens mijn tegenstander is in de cup, reed achter mij op zo'n 10 seconden. Ik heb echt een pauper chauffeur die elke race wel 4 of 5 keer wide gaat en flink wat tijd verliest. Dus op een gegeven moment kwam mijn teammate mij voorbij en haalde ik hem daarna weer in omdat de boost aan stond. In de laatse ronden van de boost gaat er een lampje branden.. engine.. NEEE dacht ik daar gaat de cup. Had de eerste race al verloren. Verloor elke ronde ongeveer een seconde dus dat viel wel mee. Ineens crasht mijn teammate. 1-1 in de cup. Wordt nog spannend!

Zelf 5de geworden sta nu 4de in het klassement met resp. 6 en 7 punten achter op de nr's 3 en 2. Doelstelling halen is dus nog mogelijk. Hopelijk haal ik c3. Heb er in iig al zin in. Tis dit seizoen niet de vraag of ik punten haal, maar hoeveel punten ik haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:41:
Hmm, dan kom ik op een niet beroerde 64,6 eff. 8)
Moet je wel loodzwaar zijn, of hartstikke dure onderdelen hebben. Of een 80+ designer voor <1M. :(
Loodzwaar dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:03:
[...]
Moet je wel loodzwaar zijn, of hartstikke dure onderdelen hebben. Of een 80+ designer voor <1M. :(
[...]
Loodzwaar dus? :P
Definieer loodzwaar... volgens mij niet echt nml (maar ook niet licht hoor)
En nee, heb helaas (nog 2 seizoenen) geen Designer voor <1mln :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Slechtste Q van het seizoen, en het gekke is dat ik geen idee heb waarom ik ineens zo langzaam ben... Normaal ben ik in de regen altijd heel snel, laatst nog een seconde voorsprong op de rest in een natte Q, en nu ineens 1,5 seconde van de pole af, heeeeeeeel raar!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Fijn... race over na 2 ronden. Mechanical... en dat ondanks maar 11 practice ronden te hebben gereden. Het is om moedeloos van te worden... weg 99% drp.

:(

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Race hier is niet echt best.
Kwalificatie viel me al ontzettend tegen. Net een grote upgrade gedaan, en het lijkt 0,0 effect te hebben, gevolg: nog steeds achteraan starten.
Tijdens de race ook rondetijden die die zo'n 2/2,5 sec per rondje trager zijn dan de rest, op ongeveer zelfde strategie.
En nu is er 'iets' kapot aan mijn auto, met als gevolg dat ik 25 sec per rondje te traag ben. Gotta love it.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Tweede gestart, en na 2 rondjes:
lap 2: Flavio Renato crashes and damages chassis.

Hah, nu lig ik op kop, zal dit dan een leuke race worden?

lap 20: tegelijk de pits in met nr. 2, met 0.3 sec. voorsprong. De nr. 3 rijdt nog door, maar heeft versleten banden
lap 21: en ik lig weer op kop, met 2 sec. voorsprong nu
lap 40: met 2.7 sec. voorsprong de 2e pitsstop in... De nr. 2 heeft wel net mijn fastest lap afgepakt
lap 41: en met 3 sec. voorsprong de laatste 18 rondjes in. Als er niets vreemd gebeurt, moet dit lukken!

[ Voor 66% gewijzigd door kieknwatwort op 24-10-2008 19:05 ]

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Ok, race was niks, maar wel een leuk sponsor contract binnen van 1,093,741. :9

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Jopster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:02:
Ok, race was niks, maar wel een leuk sponsor contract binnen van 1,093,741. :9
Come again? Kom ik aan met 550k na onderhandelen. Got to love being in C1. :r

Race was zeer matig, maar dat zag ik in de P al aankomen (niet echt door de 96% drp, maar gewoon gebrek aan snelheid). 14e gefinished, slechtste van het seizoen (eigenlijk nog best "knap", elke race top 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:43:
Race hier is niet echt best.
Kwalificatie viel me al ontzettend tegen. Net een grote upgrade gedaan, en het lijkt 0,0 effect te hebben, gevolg: nog steeds achteraan starten.
Tijdens de race ook rondetijden die die zo'n 2/2,5 sec per rondje trager zijn dan de rest, op ongeveer zelfde strategie.
En nu is er 'iets' kapot aan mijn auto, met als gevolg dat ik 25 sec per rondje te traag ben. Gotta love it.
Ok, voorvleugel kapot gereden dus, en daarna nogmaals schade aan mijn vleugel, vandaar de beroerde tijden.
Dacht met ietsje meer overtaking/blocking te gaan rijden met de nieuwe auto, had ik dus beter niet kunnen doen.
Volgende race weer terug op 0/0 :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Joss schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:16:
[...]

Come again? Kom ik aan met 550k na onderhandelen. Got to love being in C1. :r
Hiervoor was mijn hoogste 715k. Óf ik heb nu dé manier gevonden van onderhandelen, óf ik heb gewoon ontzettend veel mazzel gehad. Het zal wel het laatste zijn, ondanks dat ik eea anders heb gedaan met onderhandelen. Initiele bod was in ieder geval 420k. Leek alsof daar niets uit te halen was... Had het goed mis. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
kieknwatwort schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:07:
Tweede gestart, en na 2 rondjes:
lap 2: Flavio Renato crashes and damages chassis.

Hah, nu lig ik op kop, zal dit dan een leuke race worden?

lap 20: tegelijk de pits in met nr. 2, met 0.3 sec. voorsprong. De nr. 3 rijdt nog door, maar heeft versleten banden
lap 21: en ik lig weer op kop, met 2 sec. voorsprong nu
lap 40: met 2.7 sec. voorsprong de 2e pitsstop in... De nr. 2 heeft wel net mijn fastest lap afgepakt
lap 41: en met 3 sec. voorsprong de laatste 18 rondjes in. Als er niets vreemd gebeurt, moet dit lukken!
Jahaaa! Gewonnen! *O* *O* *O*
Zal promotie dan toch nog mogelijk zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jopster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:27:
[...]

Hiervoor was mijn hoogste 715k. Óf ik heb nu dé manier gevonden van onderhandelen, óf ik heb gewoon ontzettend veel mazzel gehad. Het zal wel het laatste zijn, ondanks dat ik eea anders heb gedaan met onderhandelen. Initiele bod was in ieder geval 420k. Leek alsof daar niets uit te halen was... Had het goed mis. :)
Het onderhandelen is heel random is mijn ervaring. Soms wil een sponsor gewoon niet hoger, soms juist weer wel. Laatste race is heel m'n sponsorplanning overhoop gehaald door een sponsor van 7K die niet voor de 3e keer wilde onderhandelen en ineens verdwenen was, terwijl ik dit seizoen al iets van 4x 3maal onderhandeld heb. Fijn is dat... Anders had ik nu 5,5 Milj aan sponsorinkomsten gehad, terwijl ik nu teruggevallen ben naar 4,6 met een sponsor minder :(. Randomness.. zucht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Requiem19 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

Het onderhandelen is heel random is mijn ervaring. Soms wil een sponsor gewoon niet hoger, soms juist weer wel. Laatste race is heel m'n sponsorplanning overhoop gehaald door een sponsor van 7K die niet voor de 3e keer wilde onderhandelen en ineens verdwenen was, terwijl ik dit seizoen al iets van 4x 3maal onderhandeld heb. Fijn is dat... Anders had ik nu 5,5 Milj aan sponsorinkomsten gehad, terwijl ik nu teruggevallen ben naar 4,6 met een sponsor minder :(. Randomness.. zucht ;).
Precies, ik denk ook dat dat het is. Desondanks ga ik het wel even in de gaten houden de komende races. In ieder geval is deze binnen. Schrale troost na een hopeloze race. :)

Op naar Singapore. Qua temperaturen zit het wel goed dit seizoen. Dat het maar 30 graden+ mag blijven de resterende races. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben ondertussen maar begonnen met OOF, ik kan toch niks anders meer doen en het levert me evenveel op per race als hem uitrijden dus mijn rekening is snel gemaakt. Jammer dat het zo moet lopen na zo'n prachtig S32 maar zo geraak ik financieel gezond!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

nvidia schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:59:
Ik ben ondertussen maar begonnen met OOF, ik kan toch niks anders meer doen en het levert me evenveel op per race als hem uitrijden dus mijn rekening is snel gemaakt. Jammer dat het zo moet lopen na zo'n prachtig S32 maar zo geraak ik financieel gezond!
Dan hoop ik eerlijk gezegd dat ik nog boven jou eindig dit seizoen. Ik doe mijn uiterste best om wat puntjes te sprokkelen om in C2 te blijven, terwijl jij het bijltje er nu al bij neer gooit maar wel al in het bezit bent van een kostbaar punt.

Hopelijk wordt er snel tegen opgetreden... :/

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Jopster schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:51:
[...]

Dan hoop ik eerlijk gezegd dat ik nog boven jou eindig dit seizoen. Ik doe mijn uiterste best om wat puntjes te sprokkelen om in C2 te blijven, terwijl jij het bijltje er nu al bij neer gooit maar wel al in het bezit bent van een kostbaar punt.

Hopelijk wordt er snel tegen opgetreden... :/
Pff ik wil degraderen maar ik vrees dat het er niet inzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

nvidia schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:49:
[...]

Ruilen? Als je wilt degraderen had je elke race met lagere revs moeten rijden......... ;)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

nvidia schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:49:
[...]

Aan mij zal het niet liggen. Ik doe mijn best om je naar die positie te ketsen. :)

Maar als je zo graag had willen degraderen, dan had je ook slechtere suppliers kunnen kiezen... :X

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:27:
[...]

bij was het hopeloos met onder handelen heb een aanbod van 90.000 weg gegooit en kreeg er een van 750.000 voor terug :)
paar keer onderhandelen bij mij en het bod ging naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:37:
[...]

bij was het hopeloos met onder handelen heb een aanbod van 90.000 weg gegooit en kreeg er een van 750.000 voor terug :)
paar keer onderhandelen bij mij en het bod ging naar beneden
Naar beneden na onderhandelen? Even voor de zekerheid: we hebben het over race inkomsten he? Anders zou ik die CD van jou eens flink op het matje roepen. :)

Zo laag als 90k heb ik overigens nog nooit gehad. Laagste was iets van 273k en daar kom ik mijn bed ook niet voor uit.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Jopster schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:36:
[...]

Aan mij zal het niet liggen. Ik doe mijn best om je naar die positie te ketsen. :)

Maar als je zo graag had willen degraderen, dan had je ook slechtere suppliers kunnen kiezen... :X
Lol deed ik het enige jammere eraan is dat ik in de eerste race in de laatste rechte lijn de nr 8 overging! Zonder dit was degradatie zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopster schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:51:
[...]

Naar beneden na onderhandelen? Even voor de zekerheid: we hebben het over race inkomsten he? Anders zou ik die CD van jou eens flink op het matje roepen. :)

Zo laag als 90k heb ik overigens nog nooit gehad. Laagste was iets van 273k en daar kom ik mijn bed ook niet voor uit.
foutje dit was het teken aanbod,maar hij stond voor het onderhandelen op 110 000 waarna hij was gezakt,en ook de race inkomsten waren gezakt, met de 10 punten op iedere onderdeel.Deze heb ik weg gedaan ( had niks meer staan toen ) en gekeken wat ik toen kreeg en dat was die van 700k wat tevens het hoogste bod was in mijn F1time bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:41:
[...]

foutje dit was het teken aanbod,maar hij stond voor het onderhandelen op 110 000 waarna hij was gezakt,en ook de race inkomsten waren gezakt, met de 10 punten op iedere onderdeel.Deze heb ik weg gedaan ( had niks meer staan toen ) en gekeken wat ik toen kreeg en dat was die van 700k wat tevens het hoogste bod was in mijn F1time bestaan
700k aan wat? Teken geld (signing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nieuwe coureur gevonden voor volgend seizoen voor 1,1M met 227 drp en nog heel wat potentie. Vraag me overigens wel eens af hoeveel verschil een driver nou eigenlijk echt maakt. Die koekenbakker die ik nu heb is zo'n beetje de slechtste in de groep maar kan toch prima meekomen met de meeste.

Waarschijnlijk kan een driver alleen het verschil maken als de auto goed genoeg is, op zich wel realistisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
ik heb ook een pokke driver maar merk het alleen tijdens de race.. hij gaat een keer of 2 / 3 van de baan tijdens de race en zo verlies je soms kostbare seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Frietzegger schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:40:
Nieuwe coureur gevonden voor volgend seizoen voor 1,1M met 227 drp en nog heel wat potentie. Vraag me overigens wel eens af hoeveel verschil een driver nou eigenlijk echt maakt. Die koekenbakker die ik nu heb is zo'n beetje de slechtste in de groep maar kan toch prima meekomen met de meeste.

Waarschijnlijk kan een driver alleen het verschil maken als de auto goed genoeg is, op zich wel realistisch natuurlijk.
Er is wel degelijk een groot verschil. Ik had aan het begin van dit seizoen een driver van 2,7 mln. Nu is dit nog zo'n 900K en als ik zo kijk dan zijn mijn rondentijden zo'n 1,3 trager dan voorheen. Het maakt dus wel veel uit. Ik raad dus iedereen aan, die een nieuwe driver wil en wil besparen toch even de kosten-baten analyse te maken want tragere rondentijden zorgt ook voor mindere inkomsten, ... Hierdoor ben je ook minder competitief! Het is een keuze, vaak een moeilijke alleen maar om de balans in orde te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Vandaag was een interressante race waar mijn 2 stops hard mijn eerste podium had opgeleverd als ik niet zo stom was geweest om een halve ronde voor de 2e stop OOF te gaan :z . Ach ja, het moet iedereen een keer overkomen zullen we maar zeggen *bloos*

[ Voor 7% gewijzigd door Frietzegger op 27-10-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

WOOOW,

Derde Race voor mij, en al direct mijn eerste podium.

Vertrokken vanop de 7de plaats zag het er een normale race te worden.
Iedereen van plaats 5 tot 12 draaide allemaal op dezelfde tijden.
dankzij Trage pitstops van andere piloten (+30seconden) kon ik de eerder verloren plaatsen weergoedmaken.
en zat ik steeds rond de 7de plaats.

uit veiligheid had ik een 4stopper ingelast, zodat ik niet met versleten bandjes moest rijden.
dankzij deze 4stopper, kon ik de hele race lang met een laag gewicht gemiddeld een seconde sneller rijden als de rest. en na de 3de stop van het hele veld kon ik vlotjes rijden naar plaats 3. daar bouwde ik een kleine voorstand op mijn concurrenten op en als ik mijn 4de pistop inzette, kwam ik 4de met een paar seconden achterstand op mijn voorligger.

en weer was ik een seconde sneller dan hem en kon ik op 5 rondjes hem weer inhalen.

Resultaat na 3 races: PODIUM.. :)

verder nog een vraagje, als ik mijn fabriek nu uitbreid, behoud ik dan de grootte als het nieuwe seizoen start.

ik zou graag van elk onderdeel eentje op vooraad hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeVM op 27-10-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Uit de game rules - 'At the end of the season your factory will depreciate a little bit so to keep its' size at the same level, an additional investment (expansion) will be needed.'

Of dit ook echt zo werkt en hoeveel je kwijtraakt weet ik nog niet. Als het een beetje op je auto lijkt dan verlies je 20% van je uitbreiding voor het nieuwe seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
nvidia schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:34:
[...]

Er is wel degelijk een groot verschil. Ik had aan het begin van dit seizoen een driver van 2,7 mln. Nu is dit nog zo'n 900K en als ik zo kijk dan zijn mijn rondentijden zo'n 1,3 trager dan voorheen. Het maakt dus wel veel uit. Ik raad dus iedereen aan, die een nieuwe driver wil en wil besparen toch even de kosten-baten analyse te maken want tragere rondentijden zorgt ook voor mindere inkomsten, ... Hierdoor ben je ook minder competitief! Het is een keuze, vaak een moeilijke alleen maar om de balans in orde te krijgen!
ok 1,3 seconden is wel erg veel inderdaad, als ik zoveel sneller ben dan rijd ik iedereen in mijn groep zoek. Kon het me bijna niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik de C3 suppliers van dit seizoen eens bekeken en een budget gemaakt voor volgend seizoen. Met de staff die ik dan heb kan ik de beste suppliers betalen zonder failliet te gaan mocht ik degraderen.

keuzes, keuzes :9

edit: sorry voor het gespam, ik ben niet al te nozel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Frietzegger schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:41:
[...]

ok 1,3 seconden is wel erg veel inderdaad, als ik zoveel sneller ben dan rijd ik iedereen in mijn groep zoek. Kon het me bijna niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik de C3 suppliers van dit seizoen eens bekeken en een budget gemaakt voor volgend seizoen. Met de staff die ik dan heb kan ik de beste suppliers betalen zonder failliet te gaan mocht ik degraderen.

keuzes, keuzes :9

edit: sorry voor het gespam, ik ben niet al te nozel.
1,3 seconden zal het niet zijn hoor, ligt er natuurlijk ook aan hoe goed/slecht de coureur is en op welke stats hij het dan verliest. Maar een coureur binnen de "100" drp verliest m.i. ruim minder dan een seconde. Exact bepalen is natuurlijk ook niet echt mogelijk.

En verontschuldig je niet, ik heb geen spam gezien ;)

Sta voorlopig 2e op de grid van 13, verwacht toch wel top 5 te starten en dan zien we wel wat er in de race gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

En daar gaan we weer.. Maar eens kijken waar het schip deze keer strand. Achteraf gezien sta ik op een verkeerde strategie denk ik, maar ja veel zal het in mijn geval niet uitmaken :P
Wordt toch echt tijd dat teamy eens een top 8 finish pakt, deze race lijkt het te kunnen. Hij staat tot nu toe 8e op de grid dus de mogelijkheid is er. Zelf sta ik uiteraard weer eens achteraan....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heeft er alle schijn van dat ik mijn beste startpositie van dit seizoen ga halen. Sta momenteen 2/18, met en beste qualificatie van 11e voor deze race.

Snap er alleen nog niet veel van. Voor afgelopen race een grote upgrade doorgevoerd, maar mijn rijder was domweg echt niet vooruit te branden. Deze race lijkt het allemaal een stuk beter te gaan. Ben niet gigantisch licht ofzo, al heb ik er geen idee van of mijn taktiek de beste keuze is, laat staan dat ik de juiste bandenkeuze(s) gemaakt heb. Kon nog wel een interessante race worden :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zelfs een 30L/Soft Q helpt me nu niet meer hoger dan ergenst in de top 20. Grmblzk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Race was al snel voorbij... Goede kwalificatie (5e), maar al na 4 rondjes maakte mn coureur een error en viel ik terug naar 9/10. 5 laps later kwam er een engine probleem á 10s per rondje om de hoek. Pas het rondje na m'n eerste pitstop zette hij hem aan de kant.

Zonde, want zelfs met die driver error had ik punten kunnen pakken op strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb alweer mensen voor volgend seizoen aangenomen
CD: 500.000 :) , 78 negotiating
designer: 1.000.000 :) , 79 innovation
driver: 1.200.000 :) ,210 drp maar heeft heel wat dingen gewonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Argh, een of andere r-tard tikte me achtervleugel eraf (ik reed met 10 defense) en daarna tetterde me rijder ook nog van de baan... waardoor ik mn eerste no-point finish van het seizoen heb.

Anywho, mn backup chassis is minder goed dan een chassis dat ik kan kopen van third party. Is die, naast duurder, ook zwaarder dan mn huidige chassis? Ik zie geen gewicht erbij staan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
De race gestart als derde. Voortvarend van start gegaan, een mannetje ingehaald en ik zat ook al snel de koploper op de hielen, en de nr. 3 van het klassement kreeg een OOF.
Na een rondje of 10 begon de koploper plotseling op me uit te lopen. Wat bleek: ik was vergeten de boost laps in te vullen, dus ik had de eerste 9 ronden geboost...
Uitendelijk de race gefinished als 2e, op 24 sec. van de leider in het klassement.
Toch weer 2 punten gepakt op de nr. 2 van het klassement, en 8 punten op de nr. 3.
Dat houdt in dat ik nog minstens 2 puntjes moet inhalen om te promoveren... zal het dan toch nog gaan lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Feest! *O*

Broodnodige puntjes zijn eindelijk binnen! Gestart vanaf de 9e plek en een stabiele race verder. 1 oof'er voor me en een ander had z'n GB niet genoeg olie gevoederd. Verder solide stops gemaakt en positie behouden. Een 7e plek dus en daarmee opgeschoven van p19 naar p14 in de tussenstand. Hopelijk volgt er nog wat om helemaal safe te zitten. Maar deze zijn alvast binnen.

Nu André nog. Kom op boer van me! :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:59:
Feest! *O*

Broodnodige puntjes zijn eindelijk binnen! Gestart vanaf de 9e plek en een stabiele race verder. 1 oof'er voor me en een ander had z'n GB niet genoeg olie gevoederd. Verder solide stops gemaakt en positie behouden. Een 7e plek dus en daarmee opgeschoven van p19 naar p14 in de tussenstand. Hopelijk volgt er nog wat om helemaal safe te zitten. Maar deze zijn alvast binnen.

Nu André nog. Kom op boer van me! :)
Ja sorry, m'n trekker wil niet harder...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

hoeveel krimpt je factory eigenlijk na het seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 21:04
Weet iemand wat het effect is van de circuit voorkeuren van een coureur?

In C3G2 (samen met daffie) doe ik mijn best om eens een keer te promoveren en heb een goede coureur (DRP 381, maar kost me een fortuin). Vandaag op mexico gereden en dit was het minst favoriete circuit van mijn coureur. Uiteindelijk is hij ergens in rond 43 gecrashed, weinig meer over van de auto. Dit heeft ongetwijfeld te maken met zijn slechte ervaringen op de circuit.

Echter, de komende GP is in Hongarije, en ook die is niet erg populair (5 na laatste voorkeurs circuit). Iemand enige tips hoe ik de grootste kans heb dat mijn coureur deze race gewoon finished? In de afgelopen race had ik overtake/blocking op 20/20 gezet. Kan ik het lot hier meer mee beinvloeden?

Gegevens F1 time:
R Oerlemans - C3G2 - doelstelling S33: promoveren naar C2

[ Voor 5% gewijzigd door ruudonline op 28-10-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn race ging zoals verwacht waardeloos. Kon m'n DRP niet vinden, waardoor ik op een magere 93% bleef steken. In de Q had m'n rijder (daardoor?) geen enkel perfect rondje, wat me ver achterop de grid zette. Vervolgens in de race een blockactie voor m'n kiezen gekregen in rondje 13, waardoor ik in 1 ronde 5s verloor :X Daardoor lag ik ineens 16e ipv 12e (ik had me al wat omhoog geknokt en lag nog maar ~5s achter teammaat Daniel die 5e zou worden). Ik was veel sneller dan m'n positiegenoten, maarja, op de versnellingsbak is een, ervoorbij is iets heel anders.

Korte samenvatting: kansloos. De testtracks zijn waardeloos voor mij als aerotester, dus ik test maar 's niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Race ging opzich wel goed.... tot het droog werd :)
Reed op P5 toen mijn bandjes ploften, en ben uiteindelijk op P19 geeindigd. Bandjes gingen net 2 rondjes te kort mee. Weer een wijze les in ieder geval, en heb er nog wel vetrouwen in dat ik dit seizoen nog punten moet kunnen halen. Upgrade lijkt zich uit te betalen.

Afgelopen races wat tijd gehad om te onderhandelen met wat sponsors. Dat lijkt zich ook uit te betalen >:)
Komende 13 races een sponsor van net iets meer dan 1M per race, met een heel behoorlijk point bonus. Ben er dik tevreden mee, bijna dubbel zo hoog dan mijn beste sponsor op dit moment :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Het gaat hier eindelijk weer wat beter, 2 race achter elkaar redelijk gekwalificeerd en 2 punten finishes.

Sta nu netjes op 5 punten en het lijkt er op dat ik me dit seizoen kan gaan handhaven.
Hopelijk de volgende race ook weer punten, maar ben bang dat er een paar mensen weer een engine upgrade tegen aan gaan gooien.

Doe trouwens blijkbaar ook iets verkeerd als ik hier de eff. zonder fw/rw/aero hoor.
Zit op 58.6 echt licht ben ik ook niet 309Kg voor de onderdelen en een totaal prijs van 3.4M/1.6M ex fuel/chass/mona

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopster mooie punten afgelopen race en als ik iemand nog wel een paar punten gun is het Andre wel.
Wordt alleen verschrikkelijk lastig denk ik.

Mijn seizoen is ook gelopen kan niet meer met de jongens met geld mee en zoveel zo dicht op elkaar voor de promotie spots in C2G1 dat het niet leuk meer is ... of juist wel maar kan niet meer testen door financiele status dus tja.... opgeven nee maar test al een aantal races niet meer ... hoop nog wat puntjes te sprokkelen en gewoon netjes mijn races te rijden en ga geen OOF met 30L doen want dat vind ik te laag.

Gewoon volgend jaar cheapo in C2 rijden en kijken of we dan kunnen behouden of er een seizeon C3 aan plakken.. Eerst weer es 100M op de bank krijgen en dan een poging wagenrichting C1 om dan ooit met een hoop dromen en fantasie voor een * gaan strijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:55:
Gewoon volgend jaar cheapo in C2 rijden en kijken of we dan kunnen behouden of er een seizeon C3 aan plakken.. Eerst weer es 100M op de bank krijgen en dan een poging wagenrichting C1 om dan ooit met een hoop dromen en fantasie voor een * gaan strijden.
Het feit dat dit als doel gesteld kan worden in dit spel vind ik dus hinderlijk... en ik weet ook wel dat dit eigenlijk de enige manier is hoor... maar toch.
Maar ik vrees dat ik het toch ook maar eens op die manier moet gaan proberen, ipv het hoogste mogelijk rijden en de eindjes aan elkaar knopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:55:

El cheapo supliers kun je vergeten, dan kom je in de zelfde situatie terecht als mij dit seizoen. Zoals al eerder aangegeven had ik het eigenlijk verwacht de eerste paar races een paar puntjes te kunnen sprokkelen, maar ja, met een berg toyota's die rock solid bleken, is er geen eer te behalen. Al helemaal niet als de toyo's en renaults de eerste upgrades er door rammen. Dan doe je met je standaard honda (rij ik zelfs nu nog mee) verrekte weinig.... En om flink geld te sparen schijn je ook al niet in c3 te moeten zijn, maar zul je af moeten zakken naar c4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:27:
[...]

Het feit dat dit als doel gesteld kan worden in dit spel vind ik dus hinderlijk... en ik weet ook wel dat dit eigenlijk de enige manier is hoor... maar toch.
Maar ik vrees dat ik het toch ook maar eens op die manier moet gaan proberen, ipv het hoogste mogelijk rijden en de eindjes aan elkaar knopen...
Het is niet de enige manier en Neil Vaughn blijft dat seizoen na seizoen bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Afgelopen race (weer) gewonnen, 20 seconden voor op nummer 2. Geen idee waarom ik deze race opeens zo 'ver' voorlag, in Q was het al 0.4 seconden, veel meer dan de afgelopen paar races. Dus een ronde verder in de Cup (ten koste van mn teammaatje helaas).
Omdat de nummer 2 in de stand uitviel, nu 24 punten voorsprong in het kampioenschap en bovendien ietsje steviger aan kop in het TC (pas bij race 3 ingestapt helaas).

Ik heb ook nog een upgrade van monocoque en fuel-tank klaarliggen ... dit gaat een mooi seizoen worden :)

Dus, BM .. pak die punten, dan is het GoT-team volgend seizoen weer herenigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dauthi schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:17:
[...]
Het is niet de enige manier en Neil Vaughn blijft dat seizoen na seizoen bewijzen.
Noem je wel de uitzondering die de regel bevestigd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:01:
[...]

Noem je wel de uitzondering die de regel bevestigd... ;)
Lekker makkelijk voor hem met alle info van Tadas >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Sleepie schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:31:
Dus, BM .. pak die punten, dan is het GoT-team volgend seizoen weer herenigd ;)
Ik doe m'n best! :(

Komende race lijkt erg veel op afgelopen race qua weersomstandigheden. Denk niet dat ik weer dezelfde bandenkeuze ga maken though :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:24:
hoeveel krimpt je factory eigenlijk na het seizoen?
Volgensmij was het 5% van alles boven de 100. Dus stel: je hebt 140, dan zit je 40 boven de 100. 5% van 40 is 2 dus dan heb je na de reset 138. Niet 100% zeker hoor, maar het zal iig in die range liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er meer zeker van dat het 10% boven 100 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Verdmme.. kantoor is al gesloten, maar ik wil zien welke tijden dat ze in kwalificatie hebben gereden..

is er nog enige mogelijkheid om voor of na de race te tijden te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Na de race kun je dat vinden in je race log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En bij de live race kun je in ieder geval de grid zien zodra de race uitgerekend is (doorgaans een paar minuten na office sluiting) zodat je weet waar je begint.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Pfoei, spannende race. Had moeite om een goede setup te vinden op Valencia. Het was gelukkig een natte start en een natte finish met tussendoor wat opklaringen (bedank Peter Timoffeef). Na de 2e stop lig ik 5e op 2 seconden achter nr 4 en nr 3 rijdt al veel te lang op zijn bandjes. Tergend langzaam kruip ik op ze af en in de voorlaatste ronde knal ik voorbij de nr 4 en ben ineens dik een seconde per rondje sneller. nr. 3 rijdt dan al tig rondjes met versleten bandjes, maar helaas haalt hij het net. 4e plek toch lang niet gek.

Wat het nog leuker maakt is dat de nummero 3 uit het kampioenschap inactive is geworden :+ en ik sta nu 8e, 2 puntjes achter de nr 6. Dat is te doen! :9

Ik hoop namelijk stiekem dat de eerste 6 door gaan naar de C3 en dat is dus de nieuwe doelstelling voor dit seizoen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Hmm, ik denk dat we mr. Bunby een tijdje niet meer terug gaan zien, als hij tenminste eerst een keer uitlogt...
http://f1time.com/forums....ad_id=9374&post_offset=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:53:
Hmm, ik denk dat we mr. Bunby een tijdje niet meer terug gaan zien, als hij tenminste eerst een keer uitlogt...
http://f1time.com/forums....ad_id=9374&post_offset=25
Hij heeft net uitgelogd... Daar gaat mijn team bonus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Joss schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:40:
[...]

Hij heeft net uitgelogd... Daar gaat mijn team bonus :(
Hij heeft wel zijn Q al gereden dus ... is het niet dat zijn account pas na 4 inactieve races de teamcup vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
nvidia schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:54:
[...]

Hij heeft wel zijn Q al gereden dus ... is het niet dat zijn account pas na 4 inactieve races de teamcup vervalt?
Hmm, mijn teamie Angeloonie heeft zich ook al 3 races niet laten zien...
Betekent dat dat ik straks geen teamcup bonus krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:37:
[...]

Hmm, mijn teamie Angeloonie heeft zich ook al 3 races niet laten zien...
Betekent dat dat ik straks geen teamcup bonus krijg?
Van die regel ben ik niet op de hoogte. Ik doelde meer op de 30 punten die we als team mislopen, dus ook het bijbehorende geld. Als we helemaal uit het teamkampioenschap worden genomen... zou dat me erg verassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Was dat niet alleen in C4 dat bij 4 gemiste races de team-bonus verviel, omdat het account daar na 4 gemiste races ook vervalt in tegenstelling tot de ander klasses?

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
charops schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:49:
Was dat niet alleen in C4 dat bij 4 gemiste races de team-bonus verviel, omdat het account daar na 4 gemiste races ook vervalt in tegenstelling tot de ander klasses?
Dat zou goed kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Zo, na een race weer eens op p15 geïndigd te zijn, de boel maar eens iets anders aangepakt. Een stop meer en iets lichter op de grid, P13 tot nu toe. Punten pak ik toch niet meer, dus dan maar een paar extra centjes voor de gridpositie. Teamy staat strak achter me met een andere strategie, dus dat zegt al wel weer genoeg. Schijnbaar zijn er deze race minder 30L figuren, want ik zie er zo geen 1 vooraan staan...

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:28:

Zo, na een race weer eens op p15 geïndigd te zijn, de boel maar eens iets anders aangepakt. Een stop meer en iets lichter op de grid, P13 tot nu toe. Punten pak ik toch niet meer, dus dan maar een paar extra centjes voor de gridpositie. Teamy staat strak achter me met een andere strategie, dus dat zegt al wel weer genoeg. Schijnbaar zijn er deze race minder 30L figuren, want ik zie er zo geen 1 vooraan staan...

Good luck to you all!!
Denk dat er minder oof' ers vooraan staan omdat het merendeel op soft staat.

Ik weet nog niet wat ik moet denken van mijn strategie. Denk dat ik er net te veel tijd mee verlies. Nou goed, we zullen het wel zien.

Overigens in de laatste ronde van de warmup nog een drp van 98 weten te halen door een wilde gok. Nieuwe baan voor mij en het zat de practice niet mee om een goede drp te vinden.

Iedereen suc6 vandaag!

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
charops schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:49:
Ik heb wat op het forum gezocht, in dit is inderdaad het geval. Het team blijft gewoon bestaan, punten tellen gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Ik weet nog niet wat ik van de komende race moet verwachten... Mijn afstelling was moeizaam, kreeg de DRP niet hoger dan 95 (ik heb iedere keer moeite met Valencia).
Het blijft de hele race hard regenen, ik ga voor een eenstopper met een langere eerste stint, dus ik ga zeer zwaar van start. Ik sta momenteel 7e op de grid, maar er moet nog een man of 8 kwalificeren, dus dat gaat nog meer zakken. Meestal kwalificeer ik bij de eerste 4 dus dat valt tegen. Waarschijnlijk ben ik de enige met zo'n lange eerste stint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, het valt me mee waar ik sta na m'n Q. Voorlopig 5e achter het welbekende tuig in onze groep dat ruim sneller is... Zullen dan maar eens kijken wat deze wedstrijd gaat brengen en natuurlijk hopen dat er nog wat onbetrouwbare plof-toyota's tussenuit kunnen vallen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik zie in de eerste ronde al dat ik in al mijn lompigheid vergeten ben wat interm. banden onder mn schroothoop te schroeven ... deze race mag dus nu echt afgeschreven worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nou, race is al voorbij eer hij begonnen is.... Ongelukje nadat ik maar eens overtaking ging gebruiken, gezien het "hard overtaking" en ik niet wéér overal achter vast wilde zitten. Echter hebben wij een aantal blocking-happy people. Dat is 2 kut races achter elkaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bah..... werden punten met de vorige race nog door de neus geboord door een eigen fout (bandenkeuze), vandaag besloot mijn rijder de auto in de muur te hangen.
Het zag er zo mooi uit. Mijn 1e pole in C2, en (naar ik gehoord heb) aan de leiding tot ronde 9.... toen boorde mijn rijder zich een bandenmuur in.
Heel erg jammer, hadden echt wel punten in gezeten. Al lijkt het erop dat een iets andere taktiek toch de snellere keuze zou zijn.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Mijn rijder heeft het blijkbaar opeens door, want meneer scoort een 6e plaats. Handhaving is daardoor wel veilig gesteld. :*) Blijkbaar heeft ons gesprek toch geholpen. :)

Andre 13e geworden, maar helaas dus geen puntjes gepakt. Kom op, we gunnen je het van harte! O+ :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jopster op 31-10-2008 19:20 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

hmmm weet niet wat ik van deze race moet denken.

Had vergeten m'n boost laps in te stellen en de Q viel tegen met een p17.
Echt erg als je moet werken op je werk en daardoor je race orders net ff niet compleet invult :p

Zat helaas ook nog achter een slomie die me zowat al me boostlaps heeft gekost.
Uiteindelijk op p9 geeindig op 1.3s achter de nummer 8.
Als ik niet achter de slomie had gezeten en m'n boost laps goed had ingesteld, hadden er dus waarschijnlijk punten in gezeten. Helaas is m'n teamy rene ook nog eens uitgevallen.

Race om snel te vergeten en hopelijk meer geluk bij de volgende

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Gestart als 9e, langzaam maar zeker opgeklommen naar een derde plaats in een zeer lange eerste stint.
Misschien was het toch beter een tweestopper te doen... maar uiteindelijk als derde geeindigd, en de derde plaats in het kampioenschap overgenomen!

Overigens was het wel een slalomrace om de losse onderdelen van een bepaalde coureur:

Martin Klevstul The rear wing has lost an element at high speed, the driver is losing time.
Martin Klevstul The front wing is damaged and costing a driver a lot of time.
Martin Klevstul One of the aero winglets has managed to free itself from the car. We'll get to see just how much time all those extra bits save
Martin Klevstul It appears the driver has lost some bodywork. It isn't apparent when the damage occurred, but it won't help their cause

Uiteindelijk reed hij rondjes van 4:36 en finishte op 20 ronden achterstand... bij een race van 56 ronden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
kieknwatwort schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:16:
Overigens was het wel een slalomrace om de losse onderdelen van een bepaalde coureur:

Martin Klevstul The rear wing has lost an element at high speed, the driver is losing time.
Martin Klevstul One of the aero winglets has managed to free itself from the car. We'll get to see just how much time all those extra bits save
Martin Klevstul It appears the driver has lost some bodywork. It isn't apparent when the damage occurred, but it won't help their cause

Uiteindelijk reed hij rondjes van 4:36 en finishte op 20 ronden achterstand... bij een race van 56 ronden!
Hilarisch!! Hij reed dan per ronde gemiddeld 70 km/u....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ben een tijdje hier niet geweest omdat ik Google Chrome als browser gebruik en die kan tweakers niet goed laden om de 1 of andere reden.

Sinds race 3 dat ik vergat te repareren voor de Q is het alleen maar slecht gegaan tot gisteren. Na een 6e plaats in de Q ook een 6e plaats in de race vlak achter de nummer 4 en 5. Dit geeft wel aan dat ik wel degelijk mee kan komen mits het droog is. 12 punten atm, dat moet zeker genoeg zijn om te overleven. Als ik nu kijk dan lijkt het me sterk dat de mensen zonder punten nog punten gaan halen dit jaar, maar je weet het nooit.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Joss schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:13:
Nou, race is al voorbij eer hij begonnen is.... Ongelukje nadat ik maar eens overtaking ging gebruiken, gezien het "hard overtaking" en ik niet wéér overal achter vast wilde zitten. Echter hebben wij een aantal blocking-happy people. Dat is 2 kut races achter elkaar :'(
Ach probeer 4 races met gearbox problemen achter elkaar 8) :(

Deze race toch nog 1 punten ondanks kunnen scoren. Verloor 'maar' 1 seconde per rondje

[ Voor 9% gewijzigd door The_FrankO op 01-11-2008 14:14 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoeveel waarde je moet hechten aan de groene balken bij je divers,die aangeven of hi het wel of niet naar zijn zin heeft op een bepaald circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:40:
Weet iemand hoeveel waarde je moet hechten aan de groene balken bij je divers,die aangeven of hi het wel of niet naar zijn zin heeft op een bepaald circuit.
Je haalt twee dingen door elkaar? De groene balken: veel waarde aan hechten, want dat is hoe hij zijn wagen afgesteld wil hebben (per sector! uiteindelijk moet jij een compromis, of een sector, of twee, uitvinden om de race setup op te bepalen). Op zijn commentaar (overstuur, onderstuur, meer snelheid) moet je niet letten, dat is cosmetisch en vaak nog fout ook!

Dan nog even Adam Burgess :P Hij is een tijdje koest geweest, maar is nu los gegaan tegen Payton. De post is inmiddels verwijdert, maar dit stond er in.
Jon i understand that mark wouldn't remove his sig which was fair warning, but imo you abbused your power. 4 race ban..maybe more imo is just ridiculous, you signed into his account to apparently remove the sig..now i know for a fact in life you should trust no one but your family..so mark thinking that you sabotaged him by gathering his engine and gearbox stats is not him acting like a child its him acting like any normal human being would! this is pathetic! fair enough he ignored you about the sig but it did not require you signing into his account and possibly,

I'm not saying you did or didnt, but gather information from him to gain an advantage, which he will naturally think. Imo you have abbused your powers as GM and im all with Mark on this occasion. what makes it strange is that Mark is in the same group as you..imo there should of been someone else that is either inactive admin or tadas to sign into his account. or atleast an admin who is not in his group, that is just common sense. I once respected you but imo you are on a power trip. fair enough mark should of just taken away his sig, but what fired him up was that you signed into his account, and he fired up because you are a rival of his that could of gathered his information.

so tell me..who is the one who should be given the 4 or more races ban? its you! obviously your going to disagree with me and possibly try to ban me from the forums..but you have no way of doing as im just voiceing my opinion. and my opinion is that you have taken advantage of your power to much. and when mark gets back im going to talk to him and see if we can make an uprise to find someone else to take over your position as GM, laugh all you like but you know you have over used your power. once again this is just my opinion.
Jon heeft hem een flinke forum ban gegeven... Die zijn we (n)ooit meer... terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Joss schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:34:
Jon heeft hem een flinke forum ban gegeven... Die zijn we (n)ooit meer... terug :P
Sorry hoor, maar is dat een kind van 5 die dit schreef? Vol fouten, gaande van foutieve woorden tot zinconstructies! Maar bon, das niks nieuws voor hem natuurlijk 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, had net willen reageren op een pm die ik weer eens van em gekregen heb, iets met dat ik niks in dat forum te zoeken heb, een meeloper ben en ik looser ben omdat ik kansloos degradeer :P Oh ja, en ehh, het is weer eens helemaal niet de bedoeling om te promoveren, dit seizoen was voor het vergaren van centjes... _O-

Het leukste is in het forum reageren op een pm, en dan op een zo neutraal mogelijke manier...maar ja.... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar? De groene balken: veel waarde aan hechten, want dat is hoe hij zijn wagen afgesteld wil hebben (per sector! uiteindelijk moet jij een compromis, of een sector, of twee, uitvinden om de race setup op te bepalen). Op zijn commentaar (overstuur, onderstuur, meer snelheid) moet je niet letten, dat is cosmetisch en vaak nog fout ook!
Ik denk dat jij de dingen door elkaar haalt :+ . Volgens mij heeft hij het over de "favourite tracks".
Ik heb het idee dat dit wel degelijk invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Wat Mark en Adam betreft: het is vrij dom om een GM uit te dagen zoals Mark deed. Naar mijn mening had Jon dit veel eerder moeten proberen buiten het forum af te handelen, de +1 races bij het aantal bans is niet handig, maar dat Mark stevig wordt aangepakt vind ik terecht.
Dat Adam en zijn echo nog eens wat olie op het voor gaan gooien, was te verwachten. En omdat Jon al duidelijk had gemaakt dat hij verdere diskussie hierover niet meer in het forum wilde, was dit m.i. genoeg om beide te bannen.
Tja, en wat dat inloggen door Jon op Mark's account betreft: iedereen weet dat de GM die mogelijkheid heeft. Hij heeft Mark gevraagd zijn sig aan te passen, als die dat niet doet, dan is dit gevolg logisch. Als je hier klachten over hebt, moet je daar buiten het forum over klagen bij Tadas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss bedankt voor het reageren,maar door mijn verkeerde vraagstelling,bedoelde ik wat anders.
Op de driverspagina staan aan de rechterkant de circuits waar je driver het naar zijn zin ( of niet ) heb gehad,wat kan je daar mee doen,heb dit effect met de afstellingen of gaat het om de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:52:
Joss bedankt voor het reageren,maar door mijn verkeerde vraagstelling,bedoelde ik wat anders.
Op de driverspagina staan aan de rechterkant de circuits waar je driver het naar zijn zin ( of niet ) heb gehad,wat kan je daar mee doen,heb dit effect met de afstellingen of gaat het om de race.
Mijn fout. Het helpt niet bij het afstellen o.i.d., maar enkel een beetje extra snelheid, heb ik het idee.
kieknwatwort schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:33:
Tja, en wat dat inloggen door Jon op Mark's account betreft: iedereen weet dat de GM die mogelijkheid heeft. Hij heeft Mark gevraagd zijn sig aan te passen, als die dat niet doet, dan is dit gevolg logisch. Als je hier klachten over hebt, moet je daar buiten het forum over klagen bij Tadas.
Twee dingen: 1. Een GM/admin mag niet inloggen op het account van iemand uit zijn groep. Dit is een regel, die ik een maand of 5 geleden met Tadas heb besproken toen er iets gaande was in onze groep en Jon niet in kon grijpen.
2. Mark heeft niet echt zitten klagen. Jon meld OPENLIJK dat Mark gebanned wordt, mijns inziens totaal onnodig, Mark reageert verbaasd (waarom? ik heb toch niet gescholden)... waarop een zeer triest welles nietus spelletje volgt. Jon is ook niet goed bezig geweest in deze zaak, die twee zijn hun vete aan het uitvechten, maar Jon heeft de macht om meer terug te doen.

Overigens lijkt het af te lopen als een storm in een glas water... Heb wat posts bemachtigd die laten zijn dat Tadas het er niet mee eens is en Mark p.d. terug wil laten keren, enkel een forum ban van 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:38:
[...]
Overigens lijkt het af te lopen als een storm in een glas water... Heb wat posts bemachtigd die laten zijn dat Tadas het er niet mee eens is en Mark p.d. terug wil laten keren, enkel een forum ban van 3 maanden.
Hmm, weekendje weg en dan mis je weer al het leuks :+
Dat Mark terug mag met een dikke forumban lijkt me ook terecht... hij moet z'n races gewoon nog kunnen rijden lijkt me. Die forumban van 3 mnd is prima na zijn actie...

En dat Adam weggeveegd is door Jon vind ik prima, zal ie ook eens leren z'n muil te houden... al zal ik m'n discussies met hem missen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Twee dingen: 1. Een GM/admin mag niet inloggen op het account van iemand uit zijn groep. Dit is een regel, die ik een maand of 5 geleden met Tadas heb besproken toen er iets gaande was in onze groep en Jon niet in kon grijpen.
Hmm, dat zegt Jon inderdaad ook zelf:
We also need to have a way of admins amending people's signatures without having to shadow log in to their accounts.
2. Mark heeft niet echt zitten klagen. Jon meld OPENLIJK dat Mark gebanned wordt, mijns inziens totaal onnodig, Mark reageert verbaasd (waarom? ik heb toch niet gescholden)... waarop een zeer triest welles nietus spelletje volgt. Jon is ook niet goed bezig geweest in deze zaak, die twee zijn hun vete aan het uitvechten, maar Jon heeft de macht om meer terug te doen.
Jon is hier inderdaad wel erg happig om hem te bannen - maar met de voorgeschiedenis (blijkbaar was Mark de aanleiding voor de hele diskussie over de sigs) is dat niet zo gek. Ik vind dat Jon vaak wel heel strikt reageert, maar dat weet Mark ook, en hij is hier toch wel duidelijk aan het uitdagen. Ik vind de forumban dus wel terecht. Dat Mark vervolgens blijft uitdagen door te blijven posten, en dat Jon hier intrapt, is kinderachtig van beide kanten. Ik denk dat Jon buiten het forum om Mark had moeten waarschuwen dat hij zo een game ban zou krijgen.
Joss schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:38:Overigens lijkt het af te lopen als een storm in een glas water... Heb wat posts bemachtigd die laten zijn dat Tadas het er niet mee eens is en Mark p.d. terug wil laten keren, enkel een forum ban van 3 maanden.
Dat lijkt me een wijze beslissing. Een game ban is wel een zeer zware maatregel, wat mij betreft alleen toepasselijk als iemand cheat of hackt.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.