Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind de (forum)ban (voor 1 race) voor Mark wel terecht, het is echt een ontzettend kinderachtig ventje dat de grenzen van de regels bewust opzoekt. Hij had op een gegeven moment een sig met weet ik het hoeveel enters, waardoor het hele beeld vol stond met zijn sig. Nee, dat was geen plaatje en het wordt niet expliciet verboden in de regels, maar het is zo'n treiteractie :(

Hetzelfde geldt voor die animated sigs: als een admin je verzoekt die te verwijderen, doe dat dan gewoon en blijf niet principieel aan de regels vasthouden. Hij heeft wel een punt dat het er niet in staat, maar dat kun je IMO alleen aanvoeren als argument waarom je de sig _had_, niet waarom je hem wil houden. Vervolgens blijft hij Jon uitdagen en hij vraagt bijna om een ban. Ik snap Jon wel dat hij dat niet langer pikt, want Mark was gewoon sfeerverpestend bezig.

Maar goed, wat Adam betreft: ik vind het wat jammer dat hij altijd van alles roept en dan weer z'n woorden intrekt. Als dit seizoen bedoeld was om geld op te bouwen is dat faliekant mislukt. Dus, volgend seizoen weer een opbouwseizoen? Weer geld sparen? Weer smoesjes als dat niet lukt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hatseflats, warme race in Adelaide. Ik ging voor een zekerheidje op 3 stops ipv een risicovolle 2 stoppert. Wederom een mooie 4e plek! Sta nu 7e met 1 puntje achterstand, als ik blijf finishen dan haal ik mijn doel (plek 6) makkelijk. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41

MikeVM

- Baloo -

Spijtig dat men Coureur in de muur gereden is. anders had ik mooi 6de geweest in mijn 5de race.
ondanks dat ik nog zo onervaren ben, heb ik altijd potentieel om punten te pakken. maar door domme beslissingen of ongeluk heb ik nog niet zoveel punten gepakt.

nu nog iets. in de handleiding staat dat het op monaco moeilijk is om DRP te verkrijgen.
ik haalde 77% is dit te vergelijken met 90% op een ander circuit, of halen jullie ook makkelijk 90+ op monaco.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

MikeVM schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:07:

nu nog iets. in de handleiding staat dat het op monaco moeilijk is om DRP te verkrijgen.
ik haalde 77% is dit te vergelijken met 90% op een ander circuit, of halen jullie ook makkelijk 90+ op monaco.
Als je eenmaal weet waar je op moet letten bij Monaco, dan moet je gewoon 90+ kunnen halen. Mijn eerste keer op Monaco was 94%, maar ik had wel het geluk dat ik daar pas na anderhalf seizoen moest rijden. Dan gaat het over het algemeen wat makkelijker. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

O.K., deze keer snap ik er niks meer van. Geen update uitgevoerd, standaard honda nog, en p12 tot nu toe op iets meer dan een seconde van de pole :? En dat op een normale strategie, met volgens mij nog wel een paar mensen voor me op een stop meer... Waarom bekruipt me het gevoel dat ik iets mis......
Teamy staat deze keer 3 plaatsen voor me, maar het verschil is ineens een stuk kleiner. DRP kan het niet zijn want die is gelijk...

Afwachten dus maar.

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Jullie moeten dit topic maar eens doornemen:

Logged in as Guest

Tadas geeft er een mooie kwinkslag naar Mark ;)

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrr. zit heerlijk vast achte rBrid in block-modus... :(
Die mag heel blij zijn dat ik pcies deze race m'n overtaking omlaag heb gedaan, anders waren we nu al vleugeltjes kwijt geweest....

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Damnit :( Vergeten revs te veranderen, rij op 90% rond :( Toch 13e, binnen 40 seconden van de punten... Die hadden er zeker in gezeten als ik wat beter op had gelet. 3 klote races achter elkaar dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Hoppa, P4 deze race :)

Na 2 bagger races met pech nu eindelijk weer een lekkere race. P3 had er zelfs ingezeten, ware het niet dat ik tijdens de laatste pitsessie ingehaald ben :'(

Al met al toch dik tevreden met P4 en weer de nodige punten 8)

Overigens is het seizoen al een tijdje een beetje doelloos, ik ben al geruime tijd veilig en kan me absoluut niet mengen in de top ... dus het blijft een beetje sprokkelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Het zag er allemaal zo mooi uit...

Gestart als 2, met voor me de leider Monteiro van het klassement en achter me de nr.s 2 Renato (tevens mijn tegenstander in de cup) en 4 Kalasountas (ikzelf sta derde, 1 puntje voor op nr.4).
Ik houd mijn 2e positie tot de pitsstops, maar ik rij net 2 ronden langer door en kom zo aan de leiding. Vlak voor de 2e stop komt de nr.4 out of fuel. Mooi!. Ik rijd weer wat langer door en bouw mijn voorsprong uit tot 8 sec.
Dit loopt allemaal voorspoedig tot ik in ronde 44 crash! Nou ja, daar gaat een zekere winst, en daar gaat de cup :(

Erg jammer, want ik had mijn voorsprong op de nr. 4 in het klassement mooi kunnen uitbouwen, nu bedraagt die voorsprong nog steeds slechts 1 punt, en is promotie nog altijd niet zeker.

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, mental note: nooit meer als je half slaperig bent Q doen, want ik was vergeten te repareren en nieuw onderdelen te bestellen. Kleine side-note die weinig gevolgen heeft: ik had ook m'n staff moeten verlengen, maar die hadden amper een skill opgebouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Grrrrrene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:35:
OK, mental note: nooit meer als je half slaperig bent Q doen, want ik was vergeten te repareren en nieuw onderdelen te bestellen. Kleine side-note die weinig gevolgen heeft: ik had ook m'n staff moeten verlengen, maar die hadden amper een skill opgebouwd :P
Alé je bent precies veel vergeten ;)

Ik heb goed nieuws!! Ik degradeer :9 - Vandaag heeft er iemand uit de achterste regionen toch nog 2 puntjes weten te pakken waardoor ik op P19 sta!! Dit wordt een feestje *O* :P *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Adam gesproken, raad eens wie zich een paar weekjes geleden op GPRO heeft aangemeld en dit postte:
http://www.gpro.se/forum/ViewTopic.asp?TopicId=6992#scroll
(is zonder inloggen te bekijken als het goed is)
Niks ergs ofzo maar ik dacht wel van shit he komt die gast nu GPRO onveilig maken. :P
Vooral post #6 vond ik wel weer heel typisch. :')

Ok, en over f1time, 5e geworden, op zich prima, maar het winnen van het TC is bijna niet meer te doen gezien de huidige verhoudingen op de grid. Als het nog slechter gaat komt Marnix in zn eentje nog over ons heen. 8)7
Verder zit ik heel kort op de 6e plek in de standings dus misschien ga ik nog even pushen om dat te halen, hoewel de 8e plek die ik nu bezet vrijwel veilig is.
En nog even de Cup finale proberen te halen, zal spannend worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Gister een rare race. Waar ik 5 minuten had om mijn gegevens in te vullen en als 13e begon in de Q, ben ik toch nog 6e geworden (bijna 5e). Dan zie ik toch weer het niveau van C3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik ben sinds vorige week ook weer begonnen met F1Time.
Vorige race ging het afstellen van de DRP aardig, haalde 88. Maar tijdens de race maakt ik de fout om medium banden te gebruiken bij 30 graden celsius.

Volgende race is Istanbul. Ik heb net de practice, warm up en qualification gedaan. Alleen lukte het echt niet met de DRP. Hoogste wat ik heb gehaald is 72 :S... Waar kan dit aan liggen? Want de driver had het wel constant over weinig grip, maar hoe kan ik dat verbeteren? Is de DRP ook afhankelijk van je vleugel instellingen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Richi E. schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:07:
Ik ben sinds vorige week ook weer begonnen met F1Time.
Vorige race ging het afstellen van de DRP aardig, haalde 88. Maar tijdens de race maakt ik de fout om medium banden te gebruiken bij 30 graden celsius.

Volgende race is Istanbul. Ik heb net de practice, warm up en qualification gedaan. Alleen lukte het echt niet met de DRP. Hoogste wat ik heb gehaald is 72 :S... Waar kan dit aan liggen? Want de driver had het wel constant over weinig grip, maar hoe kan ik dat verbeteren? Is de DRP ook afhankelijk van je vleugel instellingen?

Alvast bedankt!
DRP heeft niets te maken met de rest van je setup, het weer of het commentaar van je coureur (dat commentaar moet je sowieso gewoon vergeten!). Iedereen kan op elk moment 100% DRP halen, dus als je bij 72 blijft hangen... doe je iets fout ;) . Wat... kunnen we niet zeggen. Wellicht helpt het wel om te zeggen dat je niet altijd maar punten erbij moet doen, soms helpt het een stuk meer om ergens wat punten weg te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Oké, dus het grotendeels ervaring die nodig is voor het afstellen. Ik hoop dat ik met die 72% toch nog een beetje een race kan rijden. Beginnen jullie tijdens de practice ook met overal 10% van het totale DRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Richi E. schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:25:
Oké, dus het grotendeels ervaring die nodig is voor het afstellen. Ik hoop dat ik met die 72% toch nog een beetje een race kan rijden. Beginnen jullie tijdens de practice ook met overal 10% van het totale DRP?
10% als in "10% of optimal distribution" (ofwel 10% DRP)
of bedoel je 10% van je totaal aantal te verdelen punten?

Indien het eerste: nee, als ik vanaf 0 moet beginnen, verkrijg ik toch meestal wel 50% in de eerste run en dat gaat binnen 5 runs meestal wel naar 75+.
Indien het tweede: wederom nee, ik begin meestal met ongeveer 75% van mijn totaal aantal punten.

Op een gegeven moment begin je wel een bepaalde structuur te herkennen die op bijna elk circuit terug komt in je DRP. Nou, laat ik niet te flauw zijn; daarmee bedoel ik dat topspeed in 95% van de gevallen de meeste of het op één na meeste aantal punten nodig heeft.
De laatste, zeer belangrijke, tip is: save, save, save! Ookal ga je niet met je huidige coureur verder, die DRP-verdeling kan altijd handig van pas komen voor een globaal begin met een andere coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Richi E. schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:25:
Als je genoeg data verzameld (tipje, je verzameld nooit genoeg ;) ) kun je na een paar seizoenen zelfs in je eerste WU lap een DRP behalen van boven de 95/97%...

...tijd om zelf ook eens een keer wat meer data te verzamelen....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Joss schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:31:
[...]

10% als in "10% of optimal distribution" (ofwel 10% DRP)
of bedoel je 10% van je totaal aantal te verdelen punten?

Indien het eerste: nee, als ik vanaf 0 moet beginnen, verkrijg ik toch meestal wel 50% in de eerste run en dat gaat binnen 5 runs meestal wel naar 75+.
Indien het tweede: wederom nee, ik begin meestal met ongeveer 75% van mijn totaal aantal punten.

Op een gegeven moment begin je wel een bepaalde structuur te herkennen die op bijna elk circuit terug komt in je DRP. Nou, laat ik niet te flauw zijn; daarmee bedoel ik dat topspeed in 95% van de gevallen de meeste of het op één na meeste aantal punten nodig heeft.
De laatste, zeer belangrijke, tip is: save, save, save! Ookal ga je niet met je huidige coureur verder, die DRP-verdeling kan altijd handig van pas komen voor een globaal begin met een andere coureur.
Dit is zeer veel informatie voor een beginneling. iets waar ik helemaal geen idee van had. ik dacht dat je patronen ging herkennen in cirucuits. bv. veel rechte sukken: DRP zo regelen/ traag circuit: DRP helemaal anders..

wat jij zegt dat je punten verdeling altijd ongeveer gelijk ligt bij elk circuit..

Thx.
nog iets. is het verbruik van Fuel bij regenweer meer of minder dan bij droog weer..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
MikeVM schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:48:
[...]
wat jij zegt dat je punten verdeling altijd ongeveer gelijk ligt bij elk circuit..
Absoluut niet! Met die "bepaalde structuur" doel ik enkel en alleen op topspeed. De overige waarden zijn op ieder circuit zó verschillend, dat je zo maar op <25% zit als je een DRP van een ander circuit probeerd te gebruiken.
MikeVM schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:48:
Thx.
nog iets. is het verbruik van Fuel bij regenweer meer of minder dan bij droog weer..???
Er zijn mensen die beweren dat je meer verbruikt door wielspin... er zijn mensen die beweren dat je minder verbruikt doordat je langzamer rijdt. Één ding is zeker, een immens verschil zal je niet zien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Joss op 06-11-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Bedankt voor de informatie man! Hier kan ik tenminste iets mee :)!

Is er voor F1Time ook een tooltje waarin je gegevens bij kunt houden? Ik weet dat er voor bijvoorbeeld Hattrick aardig wat tooltjes zijn.. Of zal ik het gewoon in een excel bestandje moeten proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Richi E. schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:34:
Bedankt voor de informatie man! Hier kan ik tenminste iets mee :)!

Is er voor F1Time ook een tooltje waarin je gegevens bij kunt houden? Ik weet dat er voor bijvoorbeeld Hattrick aardig wat tooltjes zijn.. Of zal ik het gewoon in een excel bestandje moeten proppen?
Helaas is F1Time door de structuur niet zo goed uitleesbaar als Hattrick. De bedoeling is dat er in de toekomst meer XML pagina's komen en dat zou de ontwikkeling van programmatje's flink kunnen boosten. Maar voor nu, zul je het met excel moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Oké, dan zal ik het allemaal maar even in een excel bestandje bijhouden.
Zojuist 7e geworden in de race, dus mijn eerste punten zijn binnen :D!

Sta er van te kijken hoeveel uitvallers er zijn met 'Out of fuel'. Zo moeilijk is het toch niet om de benodigde brandstof te berekenen? Of nemen deze mensen gewoon teveel risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Nou, das lekker na 2 ronden :|
The engine has let go dramatically in a cloud of smoke and flames. A disappointing end to the race.
Vorige race deed ik tenminste nog 26 ronden met mijn motor :P

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Richi E. schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:49:
Oké, dan zal ik het allemaal maar even in een excel bestandje bijhouden.
Zojuist 7e geworden in de race, dus mijn eerste punten zijn binnen :D!

Sta er van te kijken hoeveel uitvallers er zijn met 'Out of fuel'. Zo moeilijk is het toch niet om de benodigde brandstof te berekenen? Of nemen deze mensen gewoon teveel risico?
Ligt er allemaal maar een beetje aan. Alles in game wordt tot 10 cijfers achter de komma berekent, en als manager krijg je het slechts met 1 cijfer achter de komma te zien...
Dus als je risico neemt kan het voorkomen dat je ooft door de onnauwkeurige info die je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:35:
[...]

Ligt er allemaal maar een beetje aan. Alles in game wordt tot 10 cijfers achter de komma berekent, en als manager krijg je het slechts met 1 cijfer achter de komma te zien...
Dus als je risico neemt kan het voorkomen dat je ooft door de onnauwkeurige info die je krijgt
Maar hoofdrede is dat hij gewoon in C4 zit, waar 25% van de manager nog niet van brandstofvebruik kennis heeft genomen en 25% alsnog het verkeerde aantal liters in de tank stopt of in de verkeerde ronde naar binnen komt :P

Edit: Cosmetische veranderingen aan de gang op F1Time... Voorlopig erg rommelig, maar dat ziet er uit als bugs, hopen dat het beter wordt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 06-11-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ben al die veranderingen nu al weer zat, laat Tadas gewoon is lekker met de gameplay aan de gang zijn. Dan cosmetische veranderingen, en guest features aanbrengen, die alleen maar ongemak en irritatie met zich mee brengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08 19:19
zo vandaag mijn eerste race overleefd :) ik was gisteren begonnen en was halsoverkop dingen gaan doen. daarna had ik tijd en ging ik de handleiding lezen :P had dus toch niet zo eigenwijs moeten zijn en eerst de handleiding lezen voordat ik iets ga doen.(na het lezen van de handleiding was ik me zorgen aan het maken of ik uberhaupt wel zou finishen)

begon als 15e en eindigde als 12e nr 13 t/m 18 waren allemaal of gecrashed of out of fuel:P Wel leuk spel, had het helemaal mis met drp (reed met drp van 0% blijkbaar) aantal pits was ook slechts berekend. Had op 3 gerekend maar werden er 5 doordat mijn banden zo vaak klapten, maar dit komt waarschijnlijk door mijn drp van 0%.
uiteindelijk had ik nog 125 liter fuel over, dus dat was ook teveel van het goeie.

Maar ben allang blij dat ik met mijn prutswerk toch kon finishen en zo wat geld kreeg van de sponsors. Volgende race toch beter gaan checken wat alles is en met hogere drp gaan rijden :P

*edit*

toch nog weer een vraagje over het drp gebeuren. Ben nu dus die vrije training aan het doen. heb nu op eengegeven moment 90% kunnen halen, maar ik heb nog niet al mijn punten gebruikt. Ik ben nu door mijn rondjes heen dus kan niet meer verder testen. Wat is dan nu verstandig? gewoon met die 90% settings gaan en niet alle punten gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door jazzVL op 06-11-2008 19:48 ]

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
jazzVL schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:02:
Toch nog weer een vraagje over het drp gebeuren. Ben nu dus die vrije training aan het doen. heb nu op eengegeven moment 90% kunnen halen, maar ik heb nog niet al mijn punten gebruikt. Ik ben nu door mijn rondjes heen dus kan niet meer verder testen. Wat is dan nu verstandig? gewoon met die 90% settings gaan en niet alle punten gebruiken?
Je kan ook je settings nog aanpassen in W/Q!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
nvidia schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:09:
[...]

Je kan ook je settings nog aanpassen in W/Q!
Ben nu idd bij de warmup en heb nu 95% met nog 6 punten over. denk dat ik gewoon hiermee verder ga. Elke race is gewoon een test voor een newbie als ik.
Wel nog een andere vraag, kwam dit niet meteen ergens tegen. Tijdens de eerste race had ik toch wel iets van 160 drp te verdelen, maar nu nog maar 81. Komt dit doordat ik de vorige race zo slecht heb gereden of is het perse nodig om te testen om je DRP op te krikken?

kan nie wachten op de volgende race om te kijken hoe ik het er nu vanaf breng :P

[ Voor 6% gewijzigd door jazzVL op 06-11-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
jazzVL schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:12:
[...]

Ben nu idd bij de warmup en heb nu 95% met nog 6 punten over. denk dat ik gewoon hiermee verder ga. Elke race is gewoon een test voor een newbie als ik.
Wel nog een andere vraag, kwam dit niet meteen ergens tegen. Tijdens de eerste race had ik toch wel iets van 160 drp te verdelen, maar nu nog maar 81. Komt dit doordat ik de vorige race zo slecht heb gereden of is het perse nodig om te testen om je DRP op te krikken?

kan nie wachten op de volgende race om te kijken hoe ik het er nu vanaf breng :P
Had je vorige race een HELE slechte DRP (lees idd dat je 0% had, das niet best! :P )? Dat doet namelijk de vorm van je coureur dalen, en de vorm van je coureur bepaald hoeveel punten van je maximale DRP je kan gebruiken ( bruikbare punten = (form/100) * totaal aantal DRP-punten)

Wie ben je trouwens in-game? Kan ik het in de OP zetten, tenzij je dat niet wilt natuurlijk ;)
Edit2: 96 is netjes hoor, voor je eerste keer (zullen we je vorige race vergeten? ;) ). Puntjes overhouden is geen probleem! Ik ga morgen op 99% met 6 punten over de race in ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Joss op 06-11-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Joss, gooi mij er ook maar bij,

naam: Michiel Vandepoel
Class : 4
Group: 10
Team: Francorchamps ( klinkt wel F1ish hé;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
ik zit in class 4 group 21 mijn team naam is Redsuns mijn naam in de game is vincent lee

Ik denk overigens dat het voor mij nu makkelijker was om een hoger percentage omdat ik minder te verdelen heb. Van de punten dat ik heb heb ik nu dus een redelijk % kunnen halen.

Was idd verbaasd hoeveel factoren invloed hebben op de DRP. Had na de laatste race nog geen onderdelen vervangen, remmen waren zwaar gaar. Dus ik was met gare remmen aan het testen na het vervangen van de remmen moest de DRP weer opnieuw ingesteld worden)

Ga nu nog de pitstops bedenken, fuel en banden gebeuren. Bij mijn vorige race klapten de banden om de 7 laps of zo. Kwam dus waarschijnlijk door mijn drp van 0, dus ik denk dat ik nu wat betere pits kan inschatten en ook langer met de banden kan doen.
Dus ga proberen de 3 pits te halen(just to be safe :P).

Nu nog uitzoeken hoe het zit met design en personeel. Overigens hoeveel pitcrew mensen zijn over het algemeen nodig voor normale pits?
mijn pits waren iets van 30 sec ik had tijdens de eerste race wel 8 pit crew member(inmiddels 9) Hoeveel zouden er echt nodig zijn. (stuk of 25? of ligt dat weer aan de skils?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
jazzVL schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:30:

Ga nu nog de pitstops bedenken, fuel en banden gebeuren. Bij mijn vorige race klapten de banden om de 7 laps of zo. Kwam dus waarschijnlijk door mijn drp van 0, dus ik denk dat ik nu wat betere pits kan inschatten en ook langer met de banden kan doen.
Members (staff) moet je 10-10-20 hebben! Kosten ze teveel, ga dan snoeien in de kosten.

[ Voor 49% gewijzigd door nvidia op 06-11-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
dacht al dat het iets in die richting zou gaan, moet m'n pit crew nog even flink opkrikken. Wordt dus nog even uitpluizen hoe ik kosten kan drukken en nog goed kan racen. (moet dus wat gaan winnen:P)
had tijdens de eerste race wel flink wat geld verprutst door een test track op te gaan :P Maarja leer moment zullen we dan maar zeggen.

Als ik niet teveel gekke dingen doe en goed kwalificeer dan moet het langzaam maar meer geld binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Was idd verbaasd hoeveel factoren invloed hebben op de DRP. Had na de laatste race nog geen onderdelen vervangen, remmen waren zwaar gaar. Dus ik was met gare remmen aan het testen na het vervangen van de remmen moest de DRP weer opnieuw ingesteld worden)
Dat heb je dan toch verkeerd uitgevonden! De optimale DRP verdeling staat vast voordat jij ook maar 1 rondje hebt afgelegd en zal onder geen enkele voorwaarde veranderen. Verandering van onderdelen, weersveranderingen, of veranderingen aan je setup... Het heeft geen invloed.

Verandering van onderdelen heeft wel invloed op je afstelling (dus frontwing/rearwing/suspension/gears/brakes), maar absoluut niet op je DRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Nou net nu het erom gaat spannen krijg ik dit in rondje 2 -- "The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer." Als het nou in ronde 40 is dan is het nog spannend maar zo is der ook geen bal aan

Sta nu 9e, 4 punten achter de nr. 6. Moet de laatste races maximaal presteren om nog een kans te maken, op naar Buenos Aires! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Joss schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:29:
[...]

Dat heb je dan toch verkeerd uitgevonden! De optimale DRP verdeling staat vast voordat jij ook maar 1 rondje hebt afgelegd en zal onder geen enkele voorwaarde veranderen. Verandering van onderdelen, weersveranderingen, of veranderingen aan je setup... Het heeft geen invloed.

Verandering van onderdelen heeft wel invloed op je afstelling (dus frontwing/rearwing/suspension/gears/brakes), maar absoluut niet op je DRP.
hmm dan was het verschil misschien die afwijking van 3% waar ik net nog over las(had dus eerst 90% en na nieuwe onderdelen werd het 89% met dezelfde verdeling). Betekend dit dan overigens dat het verstandiger is om na een race nog met oude onderdelen een paar rondjes te rijden om zo te experimenteren metde drp waardes en zo slijtage aan de nieuwe onderdelen zo min mogelijk te maken.Na met de oude onderdelen een redelijke verdeling te hebben bereikt de nieuwe erop gooien om zo de verdere settings uit te proberen voor betere tijden? zodat je de onderdelen die je voor de race wil gebruiken in een betere conditie zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door jazzVL op 06-11-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
jazzVL schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:50:
[...]

hmm dan was het verschil misschien die afwijking van 3% waar ik net nog over las(had dus eerst 90% en na nieuwe onderdelen werd het 89% met dezelfde verdeling). Betekend dit dan overigens dat het verstandiger is om na een race nog met oude onderdelen een paar rondjes te rijden om zo te experimenteren metde drp waardes en zo slijtage aan de nieuwe onderdelen zo min mogelijk te maken.Na met de oude onderdelen een redelijke verdeling te hebben bereikt de nieuwe erop gooien om zo de verdere settings uit te proberen voor betere tijden? zodat je de onderdelen die je voor de race wil gebruiken in een betere conditie zijn?
Jij snapt hem ;) Alleen die nieuwe onderdelen... die zet je er dan natuurlijk pas op als je de warm-up achter de rug hebt en voor dat je de kwalificatie start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Nou, daar gaan we weer. Dankzij de late Q van een aantal heb ik nog geen idee waar ik terecht ga komen. 10e tot nu toe, maar er moet nog een man of 7... Punten zitten er dit seizoen niet meer in, dus we crossen weer eens voor spek en de bekende bonen mee. Maar ja, alles beter dan een 30L oof, want dat is me te min. die figuren kunnen ze beter Tom Walkinshaw gaan noemen, die is de enige die oot iets in die richting heeft uitgevreten( een paar installatieronden laten rijden om aan je verplichting te voldoen)
Teamy staat er een stuk beter voor op de 6e plek, maar ja, er moeten er nog wat....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar hadden deze klapbanden niet iets te maken met het weer? Wanneer je op soft/medium banden rondrijdt terwijl het 30 graden is klappen ze ook na een aantal ronden (Pirelli). Of heeft het ook iets te maken met je DRP?

Joss, zou je mij ook in de startpost kunnen zetten?
League: C4G7
Teamnaam: Rich Racing
Naam: Richard Enthoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 07:34:

Nou, daar gaan we weer. Dankzij de late Q van een aantal heb ik nog geen idee waar ik terecht ga komen. 10e tot nu toe, maar er moet nog een man of 7... Punten zitten er dit seizoen niet meer in, dus we crossen weer eens voor spek en de bekende bonen mee. Maar ja, alles beter dan een 30L oof, want dat is me te min. die figuren kunnen ze beter Tom Walkinshaw gaan noemen, die is de enige die oot iets in die richting heeft uitgevreten( een paar installatieronden laten rijden om aan je verplichting te voldoen)
Teamy staat er een stuk beter voor op de 6e plek, maar ja, er moeten er nog wat....

Good luck to you all!!
7 en 12 van de 22. Valt nog mee. Nu maar hopen dat de strategie een beetje uitpakt.En wat de strategie van de anderen is.

Eigenlijk 1 groot vraagteken momenteel. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Net weer een voorbereiding op een race gedaan. Wou weer niet lukken met de DRP :(..
Als ik niet naar het commentaar van de driver mag luisteren, waar moet ik dan op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Richi E. schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:14:
Net weer een voorbereiding op een race gedaan. Wou weer niet lukken met de DRP :(..
Als ik niet naar het commentaar van de driver mag luisteren, waar moet ik dan op letten?
Enkel of het percentage omhoog of omlaag gaat! ;) (met commentaar bedoelen we "need more grip/need more speed/unsure/...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Pffff, was net op tijd... met 5 min. over op de grid en klaar...
Eens kijken hoe dat dan met de race gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:20:
Pffff, was net op tijd... met 5 min. over op de grid en klaar...
Eens kijken hoe dat dan met de race gaat...
René heeft zich vergeten kwalificeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

nvidia schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:27:

René heeft zich vergeten kwalificeren!
ik voel een GRRRRRRR posting aankomen..... :P

OK, race over... :( Lijkt het eens goed te gaan met wie weet kans op een puntje, komt er een motorprobleem om de hoek kijken...., rondetijden 2 seconden hoger, dat schiet niet op |:(

[ Voor 31% gewijzigd door andrestouwe op 07-11-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Richi E. schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:55:
[...]

Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar hadden deze klapbanden niet iets te maken met het weer? Wanneer je op soft/medium banden rondrijdt terwijl het 30 graden is klappen ze ook na een aantal ronden (Pirelli). Of heeft het ook iets te maken met je DRP?

Joss, zou je mij ook in de startpost kunnen zetten?
League: C4G7
Teamnaam: Rich Racing
Naam: Richard Enthoven
het was idd wel iets van 29 graden, maar het regende dus had ik alleen de regen banden gebruikt en niet die medium.
Of is het zo dat wanneer je medium banden hebt je ook medium regen banden hebt?
Had een opmerking gelezen dat bij slechts remmen en slecht accelleren de banden ook snel sluiten. Dus dacht dat het misschien daardoor zou komen.
Moet nu nog even goed de pit strategie bedenken en ook even kijken hoe de rest kwalificeert. Maar denk dat ik nu (hopelijk) een aardige race kan krijgen. Had gekeken naar de vorige race naar de snellere mensen en nu zit ik met de warmup maar 1 of 2 sec onder hun ipv 9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
En alweer een enerverende race!
Een regenrace op A1 ring - de vorige keer won ik het niet met een eenstopper met een lange eerste stint, dus nu maar eens een tweestopper. 4e gekwalificeerd, met de usual suspects voor me (ik sta 3e in het klassement, met 1 punt voorsprong op nr. 4, Kalasountas)
De eerste 8 ronden blijf ik op 0.3 sec. van Kalasountas, maar daarna loopt hij van me weg.
Maar in ronde 14 stopt hij al - hij zou toch geen 3-stopper doen?
In lap 19 pit Renato en ik lig 2e - zou hij ook een 3-stopper doen?
In lap 23 kom ik aan de leiding omdat Monteiro pit, maar na mijn stop in ronde 26 lig ik weer vierde. Rekenen, rekenen... een tweede plaats moet mogelijk zijn!
De driestoppers van Renato en Kalasountas worden bevestigd, en ik neem plaats 2 stevig in handen, totdat in lap 56: Sjaak Lagewaard The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
Het zal toch niet waar zijn! :( Mijn rondetijden zakken 8 seconden in, en de moed zakt in mijn schoenen, totdat in ronde 63: Spyros Kalasountas The engine has let go dramatically in a cloud of smoke and flames. A disappointing end to the race.
Bestaat er dan toch gerechtigheid?

Omdat het gat tussen de top 4 en de rest vrij groot is, eindig ik toch nog op een 5e plaats, 2:23 achter de winnaar.
Maar mijn voorsprong op de nr. 4 is opgelopen tot 5 punten *O*. Klasse 2: Here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
andrestouwe schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:51:
[...]

ik voel een GRRRRRRR posting aankomen..... :P

OK, race over... :( Lijkt het eens goed te gaan met wie weet kans op een puntje, komt er een motorprobleem om de hoek kijken...., rondetijden 2 seconden hoger, dat schiet niet op |:(
Mjah, vergeten inderdaad. Ik zat op de universiteit proefjes te doen en ik ging pas naar huis toen de race over was. Jammer, maar helaas, sommige dingen gaan even voor want dit moest vandaag af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje hier, hoe zit dat juist met die race? Wanneer is die en moet je daarvoor online zijn (je strategie bepalen) of kan je dat ook van tevoren doen? Dit spel ziet er wel leuk uit, alleen heb ik in het weekend niet echt thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:52:
Ik heb een vraagje hier, hoe zit dat juist met die race? Wanneer is die en moet je daarvoor online zijn (je strategie bepalen) of kan je dat ook van tevoren doen? Dit spel ziet er wel leuk uit, alleen heb ik in het weekend niet echt thuis.
Lees even de opening post, Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gisteren de 4e klote race op rij :/ Nouja, de race ging goed, op strategie leek ik 6e/7e te gaan worden, maar toen plofte de engine half half. Uiteindelijk 19e over de streep.

Dus laatste 4 races: engine - crash - revs vergeten - engine.
Wordt tijd om weer eens puntje(s) te pakken, sta nog steeds op 6, maar het lijkt er niet op dat ik in degradatiegevaar kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik zie inderdaad niet nog 4 managers meer punten pakken dan jou. Als ik jou of Wesley was zou ik lekker op de bezuiniginsmodus voor volgend seizoen alvast gaan. Als je dat al niet gedaan hebt :).

Enige statistiek waarin ik dit jaar hoog eindig is die van de managers die het meeste geld verdient hebben. De makkelijkste dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Afgelopen race voor de 4e achtereenvolgende keer punten gescoord. Zit wel safe voor dit seizoen. En eindelijk maak ik eens winst, ook al is het nog niet veel. Daar is wel wat herstructurering aan vooraf gegaan. :) Maar liever 1 seizoen redelijk weerloos toekijken, dan na 4 seizoenen zonder geld zitten.

Kijk al uit naar volgend seizoen! :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet veel van dat DRP gedoe. Ik heb nu 10 laps in practice gereden en heb een waarloze DRP. Hoe moet ik nou weten hoe die points moet geven :s. Ik heb ook feedback gekregen van de driver omtrent de car setup. Moet ik nu m'n wagen afstellen aan de hand van de waardes die hij geeft? of gaat de driver andere waardes opgeven als ik de car setup verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:57:
ik snap niet veel van dat DRP gedoe. Ik heb nu 10 laps in practice gereden en heb een waarloze DRP. Hoe moet ik nou weten hoe die points moet geven :s. Ik heb ook feedback gekregen van de driver omtrent de car setup. Moet ik nu m'n wagen afstellen aan de hand van de waardes die hij geeft? of gaat de driver andere waardes opgeven als ik de car setup verandert.
Misschien een idee om de startpost te lezen van dit topic en ook de guide op F1time?

Globaar gezegd: DRP op een fatsoenlijk niveau krijgen is trial & error. Als je ergens punten toevoegt en je DRP stijgt, ga je daarmee door totdat het weer zakt. Simple as that. Na een tijdje word je er steeds beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

is de punten verdeling ook onafhanekelijk van elkaar..

maw kan je eerst Acceleratie optimaliseren terwijl alles 0 is.
en pas als je het optimale hebt, overstappen naar remmen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:57:
Ik was op dezelfde manier als jij begonnen. maw gewoon dingen doen die jezelf in eerste instantie logisch leken. Dat was best wel een foute manier, zoals je paar posts terug kan zien zat ik mijn eerste race met een dpr van 0% te racen.
lees de handleiding, de FAQ en de startpost door en je komt echt een heeeeeeeeeeeeeeel stuk verder. Inmiddels heb ik voor mijn volgende race ene dpr van 95% kunnen halen (dat is dus mijn tweede poging)

het lezen van de dingen helpt echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
MikeVM schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:03:
is de punten verdeling ook onafhanekelijk van elkaar..

maw kan je eerst Acceleratie optimaliseren terwijl alles 0 is.
en pas als je het optimale hebt, overstappen naar remmen...?
Als beginner is het het beste om 20 % van je gehele DRP gelijk te verdelen over de verschillende onderdelen. Vervolgens inderdaad met (bijv) acceleratie beginnen totdat je daar min of meer een optimale waarde voor gevonden hebt en dan verder. Dit staat overal beschreven... even moeite doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
^^^ Ik wil daar wel de tip aan toevoegen dat als je DRP in het begin ontzettend laag is, je eerst 's zou moeten uitzoeken waarom dat zo is. Als je met 0% begint kun je je eerste item wel gaan aanpassen, maar de fout kan ergens anders liggen en dan blijft er 0% uit komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Goede tip :)

Ik begin mijn DRP op onbekende track/driver combinatie meestal met 50-55 %, hoe je dat doet heeft Joss hierboven al ergens beschreven.

[ Voor 85% gewijzigd door Requiem19 op 09-11-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer dat ik op het einde van het seizoen ben begonnen, direct grote kosten. Aan de andere kant kan ik lekker experimenteren want van het seizoen is toch niets meer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:23:
Beetje jammer dat ik op het einde van het seizoen ben begonnen, direct grote kosten. Aan de andere kant kan ik lekker experimenteren want van het seizoen is toch niets meer te maken.
Dat van die grote kosten snap ik niet helemaal? Het enige wat ik zo 1-2-3 kan bedenken is je fabrieksuitbreiding aan het eind van het seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
de grootste kostenpost is die 5 mil om je team te creeren :P
verder natuurlijk ook veel pupkes aannemen voor in de pit. De rest is ongeveer elke week wel vast, salaris, onderdelen bouwen.

Na die 5 miljoen heb je nog relatief weinig races om nog geld terug te winnen. Hierdoor ook weer minder geld om biedingen te doen.

Hmmm ben niet zo goed gekwalificeerd als ik had gehoopt. Vorige keer met drp van 0 was ik 15e nu met drp van 94% voorlopig 13e :'( (moeten nog 5 mensen kwalificeren dus kan zelfs nog lager uitpakken, warm up ging stuk beter stond daar 7e)

Nu hopen dat de reden is dat de anderen minder benzine in de tank hebben of zo :P, (of het kan ook aan de weinig punten liggen die mijn poppetje heeft. 81 ipv 150 van vorige race). Heb oveirgens nog steeds niet echt een gevoel bij hoe ik de bezine moet regelen met de pits(dus hoeveel liters verstandig is)
Om het safe te spelen dit keer gekozen voor 3 stops, nu hopen dat mijn banden niet na 7 rondes alweer klappen en dat ik 5 stops moet maken :P
ben nu echt benieuwd hoe mijn eerste serieuze race uit zal pakken en of mijn pit strategie beetje goed uitpakt.

[ Voor 55% gewijzigd door jazzVL op 10-11-2008 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Requiem19 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:18:
Ik zie inderdaad niet nog 4 managers meer punten pakken dan jou. Als ik jou of Wesley was zou ik lekker op de bezuiniginsmodus voor volgend seizoen alvast gaan. Als je dat al niet gedaan hebt :).

Enige statistiek waarin ik dit jaar hoog eindig is die van de managers die het meeste geld verdient hebben. De makkelijkste dus :9
Ik test al sinds een paar races niet meer, maar ik maak nog steeds verlies tenzij ik top 5 rijd :P

Als ik geluk heb heb ik na de bonussen tijdens seizoen reset ongeveer nog 20mil. Kijken hoever ik daarmee kan komen. Ik denk dat ik de manager ben die het meeste geld heeft verloren zonder extreem veel mechanische pech.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Regenrace in Buenos Aires waar een 1 stoppert me wel wat leek. De rest van het veld vond meer stops nodig en daardoor kwam ik uit op de 3e plek, mijn eerste podium _/-\o_ !! Concurrenten in het kampioenschap doen het allemaal dramatisch dus daarom sta ik op de 6e plek, alleen vasthouden die stek nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoe kan het contract van me huidige driver verlengen? Heb er nog maar 2 met hem te gaan, en wil hem wel houden

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazzVL schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:05:
de grootste kostenpost is die 5 mil om je team te creeren :P
verder natuurlijk ook veel pupkes aannemen voor in de pit. De rest is ongeveer elke week wel vast, salaris, onderdelen bouwen.

Na die 5 miljoen heb je nog relatief weinig races om nog geld terug te winnen. Hierdoor ook weer minder geld om biedingen te doen.
Nou, ik zag enorme kosten. Contractverlengingen, wisselstukken, fabriek, ... Maar nou ik gezien heb hoeveel geld ik heb gekregen met 1 race valt het wel goed mee.

m'n eerste race was een beetje een catastrofe. ik ben 14de begonnen en 14de geeindigt. met een DRP van 59%, maar ik had al zoveel practice laps gereden dat ik de schade aan de wagen wou beperken. Ik had aan de finish nog 42.2L brandstof over. Dus heb ik me ergens grof mistelt. Als dan 1 pitstop 45 seconden duurt heb je wel een probleempje. Het enige rare is dat ik 4 pitstops heb gedaan ipv van de 3 die ik had ingestelt bij de teamorders. Ik zit hier eigenlijk na deze race met heel veel vragen waarop niet echt een antwoord te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
elfde geworden, bijna tiende en dit keer was ik niet laatste in de zin van dat er nog mensen waren(2) die nog aan het rijden waren:P
De rest was weer uitgevallen. 1 plekje omhoog :P als ik zo doorga pak ik misschien nog wel 1 puntje in dit seizoen(als ik erg veel geluk heb) :P

volgende race toch weer beter proberen

pfff monaco was best moeilijk om te doen, kreeg de hele tijd 0% maar gelukkig aan het einde van de vrijetraining toch nog 90% kunnen halen en dan nog 5 punten over. Nu proberen bij de warm up dat extra beetje nog erbij te doen.

nu de pit strategie nog, krijg dat niet helemaal onder de knie. Al heb ik nu na 2 races denk ik wel een beter beeld wat die banden ongeveer aankunnen en hoe je het moet inschatten. Nu dus hopen dat mijn schattingen beetje kloppen :P

[ Voor 42% gewijzigd door jazzVL op 10-11-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

15e tot nu toe op de grid, en dat op banden die wel van een beetje nattigheid houden. Q was droog, dus ik zou een aantal plekken moeten kunnen pakken, maar ja.... Punten zijn weet veel te ver weg.
Teamy staat 2 plekken voor me, enn dat is wel raar eigenlijk, hij is normaal toch wel veel sneller...
Afwachten dan maar weer....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, 'k heb P/WU/Q/RO gedaan, dus deze keer doe ik weer mee :P Zo'n race missen is wel zuur, want het kost je 20% motivatie en dat win je niet meer terug dit seizoen (bij de rijder kom ik een eind, misschien, maar de rest van de staff vindt dit niet leuk :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 06:54:
15e tot nu toe op de grid, en dat op banden die wel van een beetje nattigheid houden. Q was droog, dus ik zou een aantal plekken moeten kunnen pakken, maar ja.... Punten zijn weet veel te ver weg.
Teamy staat 2 plekken voor me, enn dat is wel raar eigenlijk, hij is normaal toch wel veel sneller...

Good luck to you all!!
Ik ben wel iets zwaarder, maar dan nog valt het tegen. Zeker gezien de tijden die de andere knapen rijden. Misschien toch iets vergist in strategie... nou ja, we zullen het vanmiddag zien...

Suc6.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

andrestouwe schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 06:54:

Good luck to you all!!
Mwah van achteruit naar voren rijden is best mogelijk..... mijn driver is daar heel goed in :P De tijden die hij in de Q zet zijn altijd belabberd, maar als 1 keer het startsein gegeven is gaat hij er als een raket vandoor. vanaf P13 naar P5 of 6 is 2 keer gebeurt, 1 keer vanaf P18 naar P6 zelfs (kan aan de omstandigheden hebben gelegen, zeiknatte race). Toch heeft mijn driver best aardige pole skill (85 +) maar lijkt dat weinig uit te halen. Vanavond maar weer eens van achter uit naar voren zien te komen (tenminste dat is de verwachting, er moeten er nog een stuk of 10 Q rijden).

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zóó, wederom in het laatste kwartier de bak op de startgrid gesmeten... 8)
Niet onaardig, maar dat mocht ook wel met een 3 stopper :+ Maar eens kijken wat er gaat gebeuren...

Hier ook al een tijdje niets laten horen... wat druk met werk :|
Gelukkig nu wel live race volgen, aangezien ik lekker thuis zit te werken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:04:
Zóó, wederom in het laatste kwartier de bak op de startgrid gesmeten... 8)
Niet onaardig, maar dat mocht ook wel met een 3 stopper :+ Maar eens kijken wat er gaat gebeuren...

Hier ook al een tijdje niets laten horen... wat druk met werk :|
Gelukkig nu wel live race volgen, aangezien ik lekker thuis zit te werken :*)
Jij smiecht :P Volgensmij was jij één van die personen die zo zat te zeiken op late-qualifiers :P

Ik was zelf ergens buiten de top 15 gestart, wel de zwaarst mogelijke strategie en puntje(s) zitten er denk ik wel in. Rij nu 11e, maar zitten nog wat meer-stoppers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:36:
[...]

Jij smiecht :P Volgensmij was jij één van die personen die zo zat te zeiken op late-qualifiers :P

Ik was zelf ergens buiten de top 15 gestart, wel de zwaarst mogelijke strategie en puntje(s) zitten er denk ik wel in. Rij nu 11e, maar zitten nog wat meer-stoppers voor.
Ik? Nee joh... O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Gekwalificeerd als 3e voor een regenrace op Spa.
In rondje 3 maakt de leider Monteiro een foutje en valt terug naar de derde plaats. In lap 9 weet hij me weer te passeren, maar in lap 11 stopt hij, hij gaat kennelijk voor een 3-stopper.
lap 16 maken leider Renato en ik tegelijk onze eerste stop, mijn achterstand is ongeveer 1 sec.
lap 22 slaat de pechduivel weer eens toe: Sjaak Lagewaard Driver is reporting that the engine light has come on, but continues on. Gelukkig heeft dit niet zo heel veel invloed op mijn tijden.
Uiteindelijk finish ik als tweede, met 21.5 sec. achterstand en 30 sec. voorsprong op Monteiro. Kalasountas eindigt als vierde, zodat ik in het klassement nu 8 punten op hem voorsta (en ik 31 punten achterlig op nr. 2, dus daar valt niets meer te winnen)
De enige die mijn promotie nog kan bedreigen, Kalasountas, heeft laten weten dat hij niet wil promoveren, dus dat zit wel snor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, binnen 2 races loopt het contract van mijn driver, designer en marketing director af. Waar kan ik die mensen hun contract verlengen?

edit: ohja, zoals zo vaak het staat niet deftig (enkel dat je het kunt doen) uitgelegd in de guide and rules. daar heb ik al gekeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:07:
Ik heb een vraagje, binnen 2 races loopt het contract van mijn driver, designer en marketing director af. Waar kan ik die mensen hun contract verlengen?

edit: ohja, zoals zo vaak het staat niet deftig (enkel dat je het kunt doen) uitgelegd in de guide and rules. daar heb ik al gekeken.
Rijder kun je verlengen op dezelfde pagina als waar z'n stats staan. Mits hij natuurlijk nog geen contract bij iemand anders getekend heeft.
Designer en marketing director kun je niet verlengen, en zul je nieuwe voor moeten zoeken.

Heb geloof ik mijn verblijf in C2 veilig gesteld. Afgelopen 2 races, 2 keer 7e geworden, en ik zie eerlijk gezegt daar niet veel mensen meer overheen gaan.
Houd dus in dat volgend seizoen Racing for GoT weer herenigd word :) (althans, daar ga ik van uit :P)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
*O* Kampioen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Feli Marnix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Gefeliciteerd! _/-\o_

Nu nog klasse 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gister eindelijk weer eens in de punten met een 7e plek. Race verliep niet geweldig, mede door een teleurstellende kwalificatie, maar op strategie en een uitvaller hier en daar 2 puntjes gepakt.

Alles onder mij in het kampioenschap finisht al een tijd structureel buiten de top 10, dus er is volgensmij geen enkele nood meer voor punten. 7 punten voorsprong op de nummer 19 (hij heeft 1 puntje), moet onmogelijk zijn voor hem om dat voor elkaar te krijgen.

Was alleen wel vergeten mijn design door te geven deze week :( Best klote, want ik was met iets bezig dat ik dit seizoen wilde afronden en dat gaat nu net niet/wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Wanneer begint het nieuwe seizoen weer? (Of laat ik het beter vragen, wanneer eindigt het huidige) Ik ben door vakantie eigenlijk gestopt, maar zou graag weer opnieuw willen beginnen, ik stap dan liever niet midden in een seizoen in. Al is het wel handig om te designen en te testen

[ Voor 11% gewijzigd door _avalanche_ op 12-11-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
_avalanche_ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:13:
Wanneer begint het nieuwe seizoen weer? (Of laat ik het beter vragen, wanneer eindigt het huidige) Ik ben door vakantie eigenlijk gestopt, maar zou graag weer opnieuw willen beginnen, ik stap dan liever niet midden in een seizoen in. Al is het wel handig om te designen en te testen
Vrijdag nog een race, maandag nog een race, dan hebben we weer ff vakantie (je kent het, onbepaalde tijd, maar ik verwacht dit keer maximaal 3 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ook hier:

*O* *O* Kampioen *O* *O*

al had ik het deze race nog niet verwacht. Had me 'slechts' als 5de gekwalificeerd, maar iedereen voor me bleek op een andere strategie te staan (stopje meer dus). Uiteindelijk de race dus toch gewonnen en daarmee het kampioenschap veilig gesteld.

Geweldig seizoen tot nu toe:
- 8 races gewonnen
- 5 keer tweede
- 1 x 14de door motorproblemen
- 1 x 17de door uitvallen

Nu eens kijken of het volgend seizoen in C2 ook een beetje wil lukken.
M'n oude teamie BM heeft zich zo te zien wel gehandhaafd daar, dus Team Racing for GoT is volgend jaar weer in ere hersteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er weer eens :)

ik heb slecht seizoen gehad,
- beste plaats 5de
- 5 keer uit gevallen
- nu 10de van groep
- 15 punten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Hoeveel km kunnen intermediate en wets banden eigenlijk rijden onder de zogenoemde ideale omstandigheden?
Had het volgende gevonden over de droge banden

"Zacht, Medium en Hard. Onder ideale omstandigheden kunnen gemiddelde zachte banden ongeveer 90 km mee, mediums – 170 km en hards – 250 km. Wat zijn dan die ideale omstandigheden? Droog weer, temperatuur van ongeveer 15 graden, medium slijtage van de fabrikants banden en een perfecte DRP verdeling van de coureur."

Maar wat is dan ongeveer de levensduur voor de intermediate en wets? zijn die gelijk aan hetgene waar je voor gekozen hebt als droge variant?

De race die ik morgen heb (monaco)heeft in begin stuk 3 mm regen, bij de kwalificatie was al duidelijk dat de intermediate het best goed doen. Zit dus nu te denken of ik met die intermediate zal starten of toch droge en de grote vraag wordt dan natuurlijk na hoeveel rondjes wel met harde banden rijden :P

*edit
hmmm denk dat ik maar bij de droge banden blijf om mee te starten, slechts de eerste 16 minuten is 3 mm regen. ervanuitgaande dat ik met droge banden langzamer rijd zullen dat dan iets van 11 a 13 rondjes zijn. Inhalen schijnt dus moeilijk te zijn dus zo min mogelijk pitten is denk ik wel vestandig.
Maar mijn vorige vraag blijft natuurlijk staan :) altijd handig wanneer je extra info kan krijgen.

*edit
Er zit zo te zien wat vooruitgang in bij mij :P vorige 2 races gekwalificeerd als 15e nu sta ik voorlopig 10e en er moeten volgens mij nog 3 mensen kwalificeren:) dus met beetje mazzl maybe puntje scoren deze race :P

[ Voor 25% gewijzigd door jazzVL op 12-11-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

F1Time ook down bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
niet helemaal down, maar heeft wel veel connectie problemen. Heb best vaak dat de pagina niet gevonden wordt. maar kan na een paar keer proberen vaak wel weer op de site

*edit

nog eventjes en dan race time, ben uiteindelijk als 12e geplaatst op de startgrid. 1 persoon was langzamer, maar 2 waren toch iets sneller :P

Nu kijken hoe ik het er vanaf breng, ben erg benieuwd :) en het mooie is dat ik net ontdekt heb dat de mobile race viewer niet geblocked wordt op mijn werk, dus kan stiekem onder werktijd toch meekijken met de race

[ Voor 52% gewijzigd door jazzVL op 13-11-2008 15:29 ]

Verwijderd

Vandaag race 16 gereden. Als laatste vertrokken (14de) en toch 11ste geworden. Alleen had ik een de finish 50L brandstof over. Misschien had ik anders nog 10de kunnen worden.

Ik heb ook nog een vraagje, hoelang duurt het voor een contract definitief wordt en de coureur/designer/marketing in dienst treed. Zou er iemand me daar een beetje uitleg kunnen geven over hoe het juist ineen steekt.

• Richi E.

Richi E.

Vandaag ook weer een race gehad. Ben als 10e gestart. Na een leuke strijd in het begin mezelf naar de 6e plaats gevochten. Door een telleurstellend 2e gedeelte van de race weer tot de 9e plek afgezakt. Maar na wat uitvallers voor mij en wat inhaalacties toch nog 5e geworden. Ben er zeer tevreden over.

Merk alleen wel dat mijn sponsorcontracten wat tegenvallen t.o.v. van de beginsituatie. Maar dat zal later allemaal wel goedkomen.

• Joss
Voor iedereen die wel eens wat vergeet... Er is nu in het office een checklist te vinden met alles wat je in een raceweekend moet doen. Had er vorige race moeten zijn, dan was ik het designen misschien niet vergeten :P

• jazzVL
Woehoe *O* mijn eerste punt is binnen :) *O* welliswaar maar 1 punt :P ach ja het is mijn derde race. Moet wel zeggen dat het eigenlijk best saaie race was, gebeurde nie veel. maarja inhalen is moeilijk op deze baan (monaco)
starte als 12e toen even gedropped naar 14 ik had harde banden en er waren een aantal met intermediate gok ik die toch iets sneller waren.
Maarja toen was regen opgehouden en moesten zij de pit in terwijl ik lekker doorreed.

dacht even dat er geen punten meer inzaten totdat een van de koplopers zonder benzine kwam te zitten en de nummer 8 of zo maakte ook een crash waardoor ik 2 plaatsen op kon schuiven naar een 8ste plaats :)
Kon heel misschien zelfs 7e worden, maar toen in een keer ging ik bij 68 de pit in ik dacht echt van wtf 8)7 |:(
Blijkt dat ik foutje had gemaakt met mijn pit ronde had eigenlijk maar 2 pits gepland, wat ook makkelijk had gekunt. Maarja slordigheidsfoutje

Had dit keer redelijk goed alles ingeschat, was op tijd de pit in gegaan geen klappende banden genoeg fuel. Als ik die laatste pit niet verkeerd had ingevuld en gewoon was doorgereden zou ik nog 20 liter over heben :) precies genoeg toch?

Zo en nu hopen dat ik er iets van kan bakken op zandvoort :)

de checklist was net op tijd :P zat vanochtend nog even te kijken en toen bleek dat ik mijn marketing uren nog niet besteed had :P

btw ik zie dat er wat water ligt bij de volgende race. Hoeveel km kunnen de intermediate en regen banden eigenlijk mee in de optimale conditie?
Is dat gelijk aan het materiaal van je harde banden? Heb namelijk nog geen ervaring met intermediate banden racen kan dus niet echt inschatten wat ik moet verwachten.
Zou zuur zijn wanneer ik 10 rondes gepland heb en bij ronde 8 klapt de band al

• Joss
jazzVL schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:48:
btw ik zie dat er wat water ligt bij de volgende race. Hoeveel km kunnen de intermediate en regen banden eigenlijk mee in de optimale conditie?
Is dat gelijk aan het materiaal van je harde banden? Heb namelijk nog geen ervaring met intermediate banden racen kan dus niet echt inschatten wat ik moet verwachten.
Zou zuur zijn wanneer ik 10 rondes gepland heb en bij ronde 8 klapt de band al
Daar mag je wel van uit gaan, ja :)

• jazzVL
uhm waar kan ik eigenlijk vanuit gaan?:P
dat ze gelijk zal aan het materiaal van die droogweer banden
of dat ze idd stukken minder lang meegaan?

• Joss
jazzVL schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:53:
uhm waar kan ik eigenlijk vanuit gaan?:P
dat ze gelijk zal aan het materiaal van die droogweer banden
of dat ze idd stukken minder lang meegaan?
Ow, het eerste. Je kan er van uitgaan dat ze (minstens?) te vergelijken zijn met hards op het droge.

Onze Tadas is trouwens lekker actief. Vast een paar dagen vrij-af :P :
That's the first step to private leagues, if you are a supporter, you will be able to create private leagues and have more than one office too and you need ability to switch between offices, that is why this new menu button. Just wait a bit, it is not completely useless.

Reggie Biemans said on 2008-11-13 23:12:58:
There's a new button (My_Offices) in the menu. Seems useless.'
GoT League, here we come! _/-\o_

Verwijderd

Hopelijk hoef je dan geen supporter te zijn om mee te doen met een bestaande private league, maar ben bang van wel. :)
En wat ik me er überhaupt bij moet voorstellen weet ik ook niet. Hele aparte racekalender? :o
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.