aardige (persoonlijke)seizoens afsluiting vind ik. laatste race was al 15e gestart en als 9e geendigd, lag een hele rond achter op de nummer 8 dus punten zaten er zowieso niet meer in. Er was wel een persoon die aan het cashen was volgens mij want die was in no time out of fuel. Dacht in begin dat het gewoon een miscalculatie was, maar na het lezen van de posts is het dus gewoon een strategie............
Maar goed ook al geen punten gekregen ik heb aardig goed mijn fuel en banden slijtage kunnen schatten. Al bedacht ik me toen de race begon ik volgens mij een verkeerde strategie heb aangenomen. Misschien wat feedback op mijn gedachte gang van de wat ervaardere spelers? (ben maar beginneling. dit was mijn 4e race)
de race was op zandvoort de temp was 18 graden en tot de eerste 27 min was er 5 mm regen en vanaf 27ste minuit tot aan de 64ste was er 3 mm regen. Ik koos voor 1 pit stop bij lap 36 en te starten met intermediate banden en na de pit wissel met droge harde banden verder te gaan.
Wonderbaarlijk had ik de banden niet overschat dus ik kon er netjes mee rijden met 1 pit de anderen hadden vaak 3 of 4 pits (enkele kozen voor 2)
Toen de race begon zat ik me af te vragen of deze strategie wel de goeie zou zijn en uiteindelijk was dit volgens mij richting dom.
Met harde banden ging ik gemiddeld 2 tot 3 seconden langzamer dan de laatste 3 van de top 8 auto's ik bouwde dus eigenlijk met elke lap bouw ik iig 2 tot 4 sec achterstand op.
ook al pit ik maar bv 1 keer wat dan 13 sec had gekost (veel benzine erin) de tegenstanders gingen dan bv 4 keer 7 sec (totaal 28 sec) (of 3 keer wat mijn 1 stop strategie helemaal door de plee spoelt)
minus mijn 13 sec is dat dan 15 verschil, alleen met zoveel rondjes maak ik met mijn 1 pit geen winst qua tijd omdat met 72 rondjes ik al een dermate grote achterstand heb opgebouwd.
Mijn strategie zou dus eigenlijk alleen geholpen hebben tegen mensen die vaak en langzaam pitten (wat in C4 nog wel eens gebeurt, maar dat zijn je targets dan ook niet de targets zitten in de top 8

en die pitten een stuk sneller)
Uiteindelijk was het resultaat niet verkeerd (6 plaatsen geklommen, volgens mij goed pit ingeschat en ook fuel gebruik zat goed (hield 20 liter over op het eind)
Maar dit zou dus geen winnende strategie zijn?
ter info mijn drp was 82% en het waren slechts 114 punten of zo, us maybe met een hogere drp(95%+) en meer punten(200+) verdelen had het misschien positiever uit kunnen pakken? Of zou dan in theorie deze strategie ook geen winning strategy zijn?
Het seizoen zelf is denk ik aardig afgesloten heb nu 12 miljoen na 4 races en dan was er dus de intieel investering van 5 mil om je team te maken.