Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.550 views

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:32:
Hopelijk hoef je dan geen supporter te zijn om mee te doen met een bestaande private league, maar ben bang van wel. :)
En wat ik me er überhaupt bij moet voorstellen weet ik ook niet. Hele aparte racekalender? :o
Ja, gewoon een vol seizoen (meerdere seizoenen?) tegen vrienden/bekenden racen. Het stond al sinds V1 op de planning had ik vernomen, maar is er nooit van gekomen.

Ben wel benieuwd naar de invulling, of je dus één of meerdere seizoenen gaat doen. Met design/engine improvements, of A1GP style auto/engine voor iedereen hetzelfde...

Gezien de reactie zou ik trouwens zeggen dat je ook als niet supporter mee mag doen...

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 13-11-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Na de laatste 4 races 13e geworden te zijn wordt het tijd voor een andere aanpak. Sta tot nu toe 6e op de grid, en mocht de strategie goed uitpakken dan zou een betere klassering dan 13e haalbaar moeten zijn. Ik doe het normaal gesproken goed op Monaco, dus het zal interessant worden of de grid representatief is... En zo niet, dan heb ik in elk geval wat meer centen door de gridpositie.
1 ding is in elk geval gelukt, ik sta voor m'n teamy *O* , eindelijk eens sneller in Q dan hem :P Het zal niet lang duren denk ik, maar hé ik geniet ff van het moment, haha

Good luck to you all!!

en ehh, kom maar op met de GOT league _/-\o_

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ook ik ben intussen al kampioen ;-) Sta momenteel op 144 punten en m'n teamgenoot eindigt eigenlijk altijd achter me als 2e en heeft nu 101 punten, echt goede resultaten dit jaar.

Helaas heb ik de laatste tijd weinig tijd gehad voor F1time (begonnen met een vrijd drukke baan) maar ik hoop volgend seizoen in C2 actief mee te kunnen doen! :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 06:54:
1 ding is in elk geval gelukt, ik sta voor m'n teamy *O* , eindelijk eens sneller in Q dan hem :P Het zal niet lang duren denk ik, maar hé ik geniet ff van het moment, haha
Het mocht dan ook maar onder 1 voorwaarde en dat is dat je minimaal 2 punten haalt deze race. :)

Hopelijk houdt mijn auto het vol. Ik heb de meest krtische onderdelen tot een aardig niveau weten te tillen na de crash van vorige race. Ik had geen zin om voor 2 races een nieuw chassis en een nieuwe mono te kopen... :X

Haal die punten!

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Dat is mijn doel elke race, maar ja, de rest wil niet meewerken... :P

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

Joss schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:38:
[...]
Gezien de reactie zou ik trouwens zeggen dat je ook als niet supporter mee mag doen...
ik zou het niet erg vinden om te moeten betalen. maar het zou misschien een beetje anders aangepakt moeten worden. bijvoorbeeld..

een Private account kost 10euro per jaar. en dan kan je meedoen aan de private leages.

maar dan wel als extra, dus je moet meedoen in de normale leage, en dan mag je (mits betaling) nog 1keer meedoen in secondary private leage..

anders dan word hun systeem helemaal overhoop gegooid, en kan je niet meer van klasses spreken.

ook in de private leage, kan je dan achter je naam de class hebben staan waar je in de normale leage zit.
zodat je in de private leage je kan opmeten tegen anderen uit dezelfde classe..,

[ Voor 12% gewijzigd door MikeVM op 14-11-2008 13:01 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
denk niet dat ik puntje kan scoren in deze laatste race, ach ja ik heb bij mijn 3e race 1 punt kunnen scoren:). echter nu wel slechte DRP 79% en was ook vergeten te letten op de afstellingen van de wagen. (zat dus alleen de drp te wijzigen en op submit te drukken :P)

warmup ging ook niet super lekker, nu even strategie opstellen voor de kwalificatie en banden/ benzine.
Zal doelstelling denk ik dit keer op race afmaken en geld binnen halen ipv hopen op punten.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Bah, dit wordt een klote race :( Lage DRP (96), sta ver achter op de grid (19 vd 24) en om het compleet te maken werd ik compleet verast door het extra "Length (races)" veld bij marketing, waardoor mijn meeste punten op Signing terecht zijn gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Joss schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:49:
Bah, dit wordt een klote race :( Lage DRP (96), sta ver achter op de grid (19 vd 24) en om het compleet te maken werd ik compleet verast door het extra "Length (races)" veld bij marketing, waardoor mijn meeste punten op Signing terecht zijn gekomen :(
LOL

Even lezen doet wonderen. :)

http://f1time.com/forums.php?act=show_thread&thread_id=9513&post_offset=0

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik wist dat het er was, maar dan kan je er nog steeds door verast worden als je op de automatische piloot bezig bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Zal je in ieder geval niet meer gebeuren nu. :)

Sowieso ziet de layout er een beetje apart en onoverzichtelijk uit. Mag wat mij betreft snel aangepast worden.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Joss schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:49:
hehe dat had ik ook, had in een keer heel veel uur blijkbaar besteed aan signing :P maarja volgende keer beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
jazzVL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:13:
[...]

hehe dat had ik ook, had in een keer heel veel uur blijkbaar besteed aan signing :P maarja volgende keer beter
Het probleem is... In C1 is er geen volgende keer, met 8 sponsoren zit je gewoon in een heel strak schema wat betreft het onderhandelen. Nu ga ik dus heel lang vast zitten aan een !%$# sponsor, of ik moet enorm gaan schuiven wat ook weer weken en geld gaat kosten... Ben der nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
dat is in c1 idd eer een heel ander verhaal. In mijn classe is zo te zien vrij veel prutswerk getollereerd aangezien de meeste toch starters zijn. Al zie ik sommige wel met heel veel races onder hun riem nog steeds laag scoren in C4, dus mensen die al paar seizoenen mee draaien en nog steeds erg slecht scoren. Mogelijk dat die mensen minder gemotiveerd zijn of zo.

Maargoed heb zelf nu 3 (de eerste zwaar verprutst met DRP, tweede met de banden, derde ging goed) races gehad de volgende wordt de laatste van dit seizoen. Heb nu al beter beeld wat er speelt en hopelijk dat ik volgend seizoen wat puntjes kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, 2 punten in de pocket!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Feli knul! Je hebt ze verdiend. Wordt toch nog leuk volgend seizoen! :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Grrrr, alweer pech, voor de 4e keer op rij.

Gestart als 2e, zag er goed uit om 2e te eindigen, todat:
lap 51 The team has asked the driver to turn down the revs and nurse the car. That is something a driver never wants to hear.
Toch nog 4e geworden, op ruim 1 ronde achterstand

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Gefeliciteerd _/-\o_
Hou een plaatsje voor mij vrij in c2g1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

hoe kan je weten in welke groep je terecht komt, en kan je dat beïnvloeden op een of andere manier.

zullen teammates altijd samen naar dezelfde groep gaan van volgend seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
MikeVM schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:48:
hoe kan je weten in welke groep je terecht komt, en kan je dat beïnvloeden op een of andere manier.

zullen teammates altijd samen naar dezelfde groep gaan van volgend seizoen?
Normaal gesproken gaan teamgenoten inderdaad naar dezelfde groep. Als de C4 echter niet vol zit, kan het zijn dat je in andere groepen terecht komt.

Vanuit C3/C2 promoveer je naar een vast groep. Voor C4 zou het, als hij vol zit, dit moeten zijn:
Groepen 01-04 gaan naar C3G01
Groepen 05-08 gaan naar C3G02
Groepen 09-12 gaan naar C3G03
Groepen 13-16 gaan naar C3G04
Groepen 17-20 gaan naar C3G05
Groepen 21-24 gaan naar C3G06
Groepen 25-28 gaan naar C3G07
Groepen 29-32 gaan naar C3G08
Groepen 33-36 gaan naar C3G09
Groepen 37-40 gaan naar C3G10
Groepen 41-44 gaan naar C3G11
Groepen 45-48 gaan naar C3G12
Groepen 49-52 gaan naar C3G13
Groepen 52-56 gaan naar C3G14
Groepen 57-60 gaan naar C3G15
Groepen 61-64 gaan naar C3G16

Voor C3 geldt:
Groepen 01-04 gaan naar C2G1
Groepen 05-08 gaan naar C2G2
Groepen 09-12 gaan naar C2G3
Groepen 13-16 gaan naar C2G4

En alle C2 promovendi gaan naar C1 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 15-11-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Feli André, je hebt het verdiend. Je reed immers heel sterke race. En zoals ik altijd zeg, "de aanhouder wint altijd!"

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

nvidia schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:14:
[...]

Feli André, je hebt het verdiend. Je reed immers heel sterke race. En zoals ik altijd zeg, "de aanhouder wint altijd!"
Jopster schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:29:
[...]

Feli knul! Je hebt ze verdiend. Wordt toch nog leuk volgend seizoen! :)
Thx, maar we zijn er nog niet. Er staan er nog 2 onder me met 1 punt minder, die kunnen me nog weer de degradatie in drukken. Nog 1 race vol aan de bak dus....

Oh, en over "de aanhouder wint", waarom doe je het zelf niet dan i.p.v. OOF? Van iemand die echt bijna geen centen meer heeft kan ik het me voorstellen, maar je hebt meer centen dan mij en ook nog eens de beste banden en bak.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
andrestouwe schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:08:
Thx, maar we zijn er nog niet. Er staan er nog 2 onder me met 1 punt minder, die kunnen me nog weer de degradatie in drukken. Nog 1 race vol aan de bak dus....

Oh, en over "de aanhouder wint", waarom doe je het zelf niet dan i.p.v. OOF? Van iemand die echt bijna geen centen meer heeft kan ik het me voorstellen, maar je hebt meer centen dan mij en ook nog eens de beste banden en bak.... 8)7
Omdat ik mijn budget weer wil opkrikken. Ik kom immers van 5 mln. Nu sta ik op 22 mln en volgend seizoen nog eens goed cashen en er dan weer voor gaan, momenteel win ik 2 mln per race. Volgend seizoen komt daar nog eens 2 tot 2,5 mln per race extra bij. Hierdoor kan ik op 1 seizoen een mooi bedrag bij elkaar sparen en me klaar maken voor het seizoen daarop. Ik weet dat het niet leuk is voor anderen maar het moet! Zeker als je wil meestrijden met de toppers. Mijn design is heel goed (67,6 eff - 283,47 kg en dat voor een spotprijs van 3,1 mln voor de 10 onderdelen). Had dan ook al snel beslist niet mee te strijden voor het kampioenschap en me terug te laten glijden tot C3. C4 is weliswaar geen optie al zou ik het niet erg vinden maar dat laat ik wel niet gebeuren. Het moet immers leuk blijven. Zie me met dergelijke bak al rondkaren in C4 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door nvidia op 15-11-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Net design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Dacht ik ook al :9 - Wordt dus tijd voor een poll ;) (Joss)

[ Voor 10% gewijzigd door nvidia op 15-11-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

nvidia schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:27:
[...]

Nu sta ik op 22 mln en volgend seizoen nog eens goed cashen en er dan weer voor gaan, momenteel win ik 2 mln per race. Volgend seizoen komt daar nog eens 2 tot 2,5 mln per race extra bij. Hierdoor kan ik op 1 seizoen een mooi bedrag bij elkaar sparen en me klaar maken voor het seizoen daarop. Ik weet dat het niet leuk is voor anderen maar het moet! Zeker als je wil meestrijden met de toppers.
Klopt, is niet leuk, en zou aangepakt moeten worden. Zoals gezegt, iemand die een negatieve balans heeft en niet anders kan, ok, maar om het te doen om te cashen vind ik eigenlijk (netjes uitgedrukt) not done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
andrestouwe schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:04:
Klopt, is niet leuk, en zou aangepakt moeten worden. Zoals gezegt, iemand die een negatieve balans heeft en niet anders kan, ok, maar om het te doen om te cashen vind ik eigenlijk (netjes uitgedrukt) not done...
Misschien, maar iedereen staat vrij om het te doen dus ja... Het is naar mijn mening beter 2 seizoenen te cashen en dan er weer vol tegen te gaan ipv constant middenmoot of tegen degradatie te vechten omdat je niet voldoende geld hebt. Als je eerlijk bent weet je ook wel dat je enkel maar kan meestrijden met voldoende cash en dat kan je niet met onze balanssen!

[ Voor 27% gewijzigd door nvidia op 15-11-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Dat cashen is tegenwoordig echt niet meer nodig. Ik draai aardig mee dit seizoen in C2 (8e in kampioenschap). Desondanks heb ik dit seizoen een paar miljoen weten te verdienen. Als ik de Toyota motor had gekozen dan had er nog meer ingezeten, met de betere resultaten had ik dan nog steeds verdient.

Kortom, je centen goed uitgeven en dan is het goed mogelijk om mooie resultaten te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:42:
[...]

Dacht ik ook al :9 - Wordt dus tijd voor een poll ;) (Joss)
Hmm, inderdaad, de poll moet voor de volgende race komen... Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
*** ! Tijd voor de end-of-season polls ! ***

Het seizoen is weer voorbij. Hopelijk kan iedereen stemmen voordat de reset gedaan is :)

Klik hier voor de uitslagen vorig seizoen.

Poll: Wat is je huidige gemiddelde design efficiency?
Te vinden op de Factory>Design pagina
<60
60-62,5
62,5-65
65-67,5
67,5-70
70-72,5
72,5-75
> 75
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=313659&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat is het huidige gewicht van je 10 design parts?
Te vinden op de Factory>Design pagina
< 280 kg
280-285 kg
285-290 kg
290-295 kg
295-300 kg
300-305 kg
305-310 kg
310-315 kg
315-320 kg
> 320 kg
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=313660&layout=6&sort=org

Let op! Heb ik je aandacht? Mooi! Want er zijn ieder seizoen weer mensen die niet luisteren! ;)
Omdat steeds meer mensen de kosten van aerodynamics, chassis, fueltank en monocoque de pan uit laten rijzen, gaat de volgende poll NIET over alle onderdelen.

Poll: Hoeveel kosten de zes meest aangeschafte onderdelen jou?
De 6 meest gebruikte onderdelen zijn: brakes, electronics, frontwing, hydraulics, rearwing en suspension.
< 1.10M
1.10-1.20M
1.20-1.30M
1.30-1.40M
1.40-1.50M
1.50-1.60M
1.60-1.70M
> 1.70M
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=313661&layout=6&sort=org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Na mijn eerste seizoen F1time zit ik op 55,4 met 300 kilo voor net geen 1,2M, ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Frietzegger schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:12:
Na mijn eerste seizoen F1time zit ik op 55,4 met 300 kilo voor net geen 1,2M, ben er erg tevreden mee.
Ja, de polls zijn niet echt C4-proof, sorry voor dat. Ik heb liever een kleinere, duidelijke range, dan een grote onduidelijke of veel te lange poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Design eff +- 45
gewicht 324KG
Kosten 1.129 Milj

tja, ik heb nog maar 8 races gereden...
en 19puntjes binnengehaald.
wat ik wel zie, is dat ik ook aan gewicht moet werken, aangezien er veel rond de 300kg zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf kennelijk een van de weinigen die aero koopt en niet electronics (aero slijt toch 20-30% per race dus ja zal wel aan mij liggen). Maar goed, ik volg de poll wel. :P
67,5-70
290-295
1.5M-1.6M (net niet een categorie goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

nvidia schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:22:
[...]

Misschien, maar iedereen staat vrij om het te doen dus ja... Het is naar mijn mening beter 2 seizoenen te cashen en dan er weer vol tegen te gaan ipv constant middenmoot of tegen degradatie te vechten omdat je niet voldoende geld hebt. Als je eerlijk bent weet je ook wel dat je enkel maar kan meestrijden met voldoende cash en dat kan je niet met onze balanssen!
Als ik eerlijk ben rij ik liever achteraan in C2 dan rond de punten in C3..... Ik werk mezelf liever in een groot aantal seizoenen met moeite naar boven, dan dat ik een seizoen ga lopen oof'en om in 2 seizoenen tijd met geld ga strooien om naar C1 te komen om daar genadeloos door de mand te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
andrestouwe schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:35:
Als ik eerlijk ben rij ik liever achteraan in C2 dan rond de punten in C3..... Ik werk mezelf liever in een groot aantal seizoenen met moeite naar boven, dan dat ik een seizoen ga lopen oof'en om in 2 seizoenen tijd met geld ga strooien om naar C1 te komen om daar genadeloos door de mand te vallen.
Door de mand vallen is natuurlijk groot woord want mijn efficiëntie is zeker niet slecht! Maar bon, de keuze is gemaakt. In C3 ga ik wel steeds uitrijden om zo mooi in de middenmoo te eindigen want met mn crappy driver zal niet meer mogelijk zijn.

De poll:
  • 67,6
  • 283,47
  • 1,035 mln
Dus ik zit overal heel goed. Efficiëntie wil ik komend seizoen naar de 70 tillen of zeker er net onder. Denk wel dat dit mogelijk moet zijn als ik zo kijk naar de mate waarin ik mijn parts design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:27:
Dus ik zit overal heel goed. Efficiëntie wil ik komend seizoen naar de 70 tillen of zeker er net onder. Denk wel dat dit mogelijk moet zijn als ik zo kijk naar de mate waarin ik mijn parts design!
Hoe hoger je komt, hoe langzamer het gaat en hoe meer je verliest bij de reset. Ik heb het verzadigingspunt zo'n beetje bereikt geloof ik... Alles wat ik in een seizoen win, raak ik bij de reset weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Joss schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:52:
[...]

Hoe hoger je komt, hoe langzamer het gaat en hoe meer je verliest bij de reset. Ik heb het verzadigingspunt zo'n beetje bereikt geloof ik... Alles wat ik in een seizoen win, raak ik bij de reset weer kwijt.
Jij zit weliswaar nog een stukje hoger als ik, dus ik heb nog wat rek qua efficiëntie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Ik zit nu op:

* 63.9 (62.4)
* 303.88 (309.45)
* 1,20 mln (1.26)

Tussen haakjes de waarden aan het eind van vorig seizoen. Kijkend naar de poll vind ik mijn eff. maar laag... Ik heb nu 4 seizoenen achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Hier:

68,8
289kg
1,22 miljoen

Baal wat dat betreft wel dat het alweer het eind van het seizoen is. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

72,5+
300kg
1,3 mil

Maar als ik mocht kiezen had ik liever +/- 60 average design, underbid staff, Toyota engine en een redelijke coureur.. Want dat is wat je nodig hebt in C2 om iedereen het snot voor de ogen weg te rijden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

En dan zit jij nog in een groep waar er maar 5 Toyota hebben gekozen... Watje. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jopster op 16-11-2008 22:33 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre beter laat dan nooit, mooie prestatie op Monaco en die twee punten zijn je meer dan gegunt :) Hoopte erop dat ik volgend seizoen weer met je mocht racen in deze group.
Ik zal volgend jaar ook in bezuinegings mode moeten vanwege de lage financiele stand... ja ook de kredietcrisis :). Geen topmotor meer voor mij volgend jaar eens kijken hoe we een beetje aan geld kunnen gaan komen zonder OOF te moeten doen wat ik idd ook belachelijk vind dat je op die manier nog steeds geld kan verdienen :( Zou voor mij op nr 1 moetne staan om die bug te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:33:
En dan zit jij nog in een groep waar er maar 5 Toyota hebben gekozen... Watje. ;)
_O- , but true, 12 van die toyo's hier...
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:34:
Andre beter laat dan nooit, mooie prestatie op Monaco en die twee punten zijn je meer dan gegunt :) Hoopte erop dat ik volgend seizoen weer met je mocht racen in deze group.
THX, dit is waar ik het hele seizoen naartoe gewerkt heb, m'n driver is idolaat van monaco... :P
Maar ik ben er nog niet, eerst de laatste race overleven....
Ik zal volgend jaar ook in bezuinegings mode moeten vanwege de lage financiele stand... ja ook de kredietcrisis :). Geen topmotor meer voor mij volgend jaar eens kijken hoe we een beetje aan geld kunnen gaan komen zonder OOF te moeten doen
Als de motoren niet flink veranderen ga ik niet weer voor een budgetmotor, het zegt genoeg dat de top 13 bestaat uit Toyota's en 1 Renault. Dan blijven er 5 veilige plekkies over waar de rest voor mag vechten....
eens kijken hoe we een beetje aan geld kunnen gaan komen zonder OOF te moeten doen wat ik idd ook belachelijk vind dat je op die manier nog steeds geld kan verdienen :( Zou voor mij op nr 1 moetne staan om die bug te fixen.
Tja, de welbekende 90% bug... |:( Eigenlijk zou je staff motievatie moeten verliezen als je voor een OOF gaat. Met andere woorden, iemand die voor de 10e ronde out of fuel is zou dan staff uren verliezen.

Ik las overigens ook weer op het forum dat er weer eens geklaagd wordt over de CD/D salarisen. Sorry, maar ik heb zelf 3 seizoenen lang dure contracten moeten uitzitten om daar nu wat aan te doen. En ja, ik heb een goeie CD, voor iets minder dan een miljoen, en een desiger voor 500K, maar dat is ook niet zo gek, want het is een slechte ik heb gegokt en verloren op de designermarkt. Ik had ook 2 seizoenen terug kunnen gaan schreeuwen van bug abuse, maar ik denk dat het meer ontwetendheid van mijn kant is/was......

[ Voor 3% gewijzigd door andrestouwe op 17-11-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

45+
313KG
Net wel 1.0M voor parts.
Focus ligt volgend seizoen op het verdere omlaag brengen van het gewicht en de kosten, will nog tijdje in C4 blijfen zitten om me goed te kunnen voorbereiden op C3. Ben nu uiteindelijk 8e geworden in de overall rating, dus wel blij mee, wou eigenlijk kijken of top 10 te doen is, en dat is geslaagd. Volgend seizoen dus top 7 proberen, hoewel ik afgaande op de afgelopen 3 races de potentie wel heb om dat te halen( 5e-4e-5e)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
aardige (persoonlijke)seizoens afsluiting vind ik. laatste race was al 15e gestart en als 9e geendigd, lag een hele rond achter op de nummer 8 dus punten zaten er zowieso niet meer in. Er was wel een persoon die aan het cashen was volgens mij want die was in no time out of fuel. Dacht in begin dat het gewoon een miscalculatie was, maar na het lezen van de posts is het dus gewoon een strategie............

Maar goed ook al geen punten gekregen ik heb aardig goed mijn fuel en banden slijtage kunnen schatten. Al bedacht ik me toen de race begon ik volgens mij een verkeerde strategie heb aangenomen. Misschien wat feedback op mijn gedachte gang van de wat ervaardere spelers? (ben maar beginneling. dit was mijn 4e race)

de race was op zandvoort de temp was 18 graden en tot de eerste 27 min was er 5 mm regen en vanaf 27ste minuit tot aan de 64ste was er 3 mm regen. Ik koos voor 1 pit stop bij lap 36 en te starten met intermediate banden en na de pit wissel met droge harde banden verder te gaan.

Wonderbaarlijk had ik de banden niet overschat dus ik kon er netjes mee rijden met 1 pit de anderen hadden vaak 3 of 4 pits (enkele kozen voor 2)
Toen de race begon zat ik me af te vragen of deze strategie wel de goeie zou zijn en uiteindelijk was dit volgens mij richting dom.

Met harde banden ging ik gemiddeld 2 tot 3 seconden langzamer dan de laatste 3 van de top 8 auto's ik bouwde dus eigenlijk met elke lap bouw ik iig 2 tot 4 sec achterstand op.
ook al pit ik maar bv 1 keer wat dan 13 sec had gekost (veel benzine erin) de tegenstanders gingen dan bv 4 keer 7 sec (totaal 28 sec) (of 3 keer wat mijn 1 stop strategie helemaal door de plee spoelt)
minus mijn 13 sec is dat dan 15 verschil, alleen met zoveel rondjes maak ik met mijn 1 pit geen winst qua tijd omdat met 72 rondjes ik al een dermate grote achterstand heb opgebouwd.
Mijn strategie zou dus eigenlijk alleen geholpen hebben tegen mensen die vaak en langzaam pitten (wat in C4 nog wel eens gebeurt, maar dat zijn je targets dan ook niet de targets zitten in de top 8 :P en die pitten een stuk sneller)

Uiteindelijk was het resultaat niet verkeerd (6 plaatsen geklommen, volgens mij goed pit ingeschat en ook fuel gebruik zat goed (hield 20 liter over op het eind)
Maar dit zou dus geen winnende strategie zijn?
ter info mijn drp was 82% en het waren slechts 114 punten of zo, us maybe met een hogere drp(95%+) en meer punten(200+) verdelen had het misschien positiever uit kunnen pakken? Of zou dan in theorie deze strategie ook geen winning strategy zijn?

Het seizoen zelf is denk ik aardig afgesloten heb nu 12 miljoen na 4 races en dan was er dus de intieel investering van 5 mil om je team te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Hmm, Ik dacht dat mijn efficienty wel goed lag, maar dat blijkt zwaar tegen te vallen. Ach volgend seizoen dan maar aan werken. Ik heb al mijn goals ruim behaald.

Eff: 61,8
Gewicht: 303kg
Kosten: 998.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Om even duidelijk te maken dat ik er nog niet ben: Ik sta 17e op de grid op dit moment, een directe concurrent 10 plaatsen voor me...
Wordt dus een spannende race of ik het ga halen of niet. De 2 onder me in de stand mogen 7e en 8e worden en dan haal ik het nog met een 18e plaats, evenveel punten als de nummer 19 maar met een 7e plaats, in plaats van 2x 8e.....
Teamy doet het beter, staat 11e... Gelukkig is de race nat, dat vinden m'n banden wel leuk...

Good luck to you all!!

en toch ben ik er niet gerust op... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we inmiddels stellen dat voor het racen in C1 underbid staff nodig is? Ik heb zelf het idee hoe snel je ook bent, zonder dat je kunt rekenen op grove verliezen. In C2 is het nog niet zo ver dat gewoon racen zwaar verliesgevend is.Ik baal echter er wel van dat op het moment succes te koop is in C2. De vergelijking met de Formule 1 is snel gemaakt, Renault vs. Toyota. Renault heeft waarschijnlijk de helft van het budget van Toyota maar met beter management is Renault wel een stuk beter de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:22:
Kunnen we inmiddels stellen dat voor het racen in C1 underbid staff nodig is?
Ik ben er gekomen (en 2 seizoenen gebleven) met overpaid staff, dus ik zou er "nee" op moeten zeggen! ;) Volgend seizoen wordt mijn eerste met underpaid :)

Over dat Renault vs. Toyota... Dat is zelfs nog erger, Renault heeft oneindig veel minder budget dan Toyota, want Toyota F1 mag gebruik maken van een blanco checque :P Maargoed, succes is ook in C1 te koop, helaas. Ik heb het zwaar onderschat, het aantal mensen dat Ferrari ging kiezen. Het was voor mij een financiele doodsteek, want in plaats van een gecalculeerd 20-25M verlies, is het vooral door de Ferrari-gangers een verlies van 40-45 miljoen geworden, bijna een verdubbeling dus, omdat mijn verwachting voor de DC ook verdubbeld is (7e/8e vs 15/16e).

Erg balen, volgend seizoen moet het anders. Meedoen met de buy-your-succes of de eerste 10 races achteraan bungelen en hopen die laatste 7 races mee te kunnen doen voor de punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:22:
Kunnen we inmiddels stellen dat voor het racen in C1 underbid staff nodig is? Ik heb zelf het idee hoe snel je ook bent, zonder dat je kunt rekenen op grove verliezen. In C2 is het nog niet zo ver dat gewoon racen zwaar verliesgevend is.Ik baal echter er wel van dat op het moment succes te koop is in C2. De vergelijking met de Formule 1 is snel gemaakt, Renault vs. Toyota. Renault heeft waarschijnlijk de helft van het budget van Toyota maar met beter management is Renault wel een stuk beter de afgelopen jaren.
Nee dat kun je niet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Joss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:50:
[...]

Ik ben er gekomen (en 2 seizoenen gebleven) met overpaid staff, dus ik zou er "nee" op moeten zeggen! ;) Volgend seizoen wordt mijn eerste met underpaid :)

Over dat Renault vs. Toyota... Dat is zelfs nog erger, Renault heeft oneindig veel minder budget dan Toyota, want Toyota F1 mag gebruik maken van een blanco checque :P Maargoed, succes is ook in C1 te koop, helaas. Ik heb het zwaar onderschat, het aantal mensen dat Ferrari ging kiezen. Het was voor mij een financiele doodsteek, want in plaats van een gecalculeerd 20-25M verlies, is het vooral door de Ferrari-gangers een verlies van 40-45 miljoen geworden, bijna een verdubbeling dus, omdat mijn verwachting voor de DC ook verdubbeld is (7e/8e vs 15/16e).

Erg balen, volgend seizoen moet het anders. Meedoen met de buy-your-succes of de eerste 10 races achteraan bungelen en hopen die laatste 7 races mee te kunnen doen voor de punten.
Ik snap ook nog steeds niet waarom je tijdens je eerste C1 seizoen met een budget van 100 miljoen het op safe ging spelen, en eigenlijk dit seizoen weer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:45:
[...]

Ik snap ook nog steeds niet waarom je tijdens je eerste C1 seizoen met een budget van 100 miljoen het op safe ging spelen, en eigenlijk dit seizoen weer deed.
Omdat ik niet zo triest wil doen om terug naar C2 te gaan om te cashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Fijn. Voor de 5e race op rij heb ik een probleem. Als ik nu buiten de punten eindig en Kalasountas scoort wel. dan gaat mijn promotie alsnog niet door :(

edit: en zo geschiedde :(

[ Voor 9% gewijzigd door kieknwatwort op 18-11-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Voor de 3e keer in de laatste 4 races punten gepakt (3x 7e), en daarma op het laatste moment degradatie ontlopen :)

Helaas heeft mijn teamgenootje het op 1 punt net niet gehaald.

Al met al een apart seizoen. Door het gebrek aan upgrades gedurende het seizoen fors teruggevallen, maar na upgrade precies de goeie sprong naar voren gemaakt om in C2 te blijven. Volgend seizoen maar eens wat consequenter punten zien te pakken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Joss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:17:
[...]

Dat is zo'n heerlijk Hollands argument :Y) We vinden ook altijd dat we, ondanks dat we verloren hebben op het EK of WK, mooi voetbal hebben laten zien. Niemand die zoiets onthoudt, maar op de een of andere manier is het belangrijk. Ik zou met 100M gewoon 's goed cashen. Zo'n bedrag houd je bijna onmogelijk vast (vanwege de belastingen) en dan zou ik zeggen: geef het uit en word kampioen. Ik zou liever zo'n ster achter m'n naam hebben dan 100M op de balans (geld moet rollen :P).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Another season ended and another new champion has been crowned, congratulations everyone who did well and pat on the back for good effort everyone else!
Since there are no new features planned this time, we will try a very quick turnaround (why wait?), reset should happen tomorrow (Wednesday) and first race of next season will be races on Monday, 24th November, 2008.
Zo, dat zou wel erg snel zijn. :) Eerst nog maar even afwachten of het daadwerkelijk gaat gebeuren. In ieder geval nog even snel factory uitbreiden. :)
Of course, during season some enhancements are planned, but more about that when it happens (those are not features, or changes). Also note, that from start of season 36 (most probably) designer and commerce director markets will be global (every staff member will be open to sign by anyone), and both designer and c.director will gain some new attributes.
Klinkt ook erg interessant. Laat maar komen.

Nou de oof'ers nog... :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:28:
[...]

Dat is zo'n heerlijk Hollands argument :Y) We vinden ook altijd dat we, ondanks dat we verloren hebben op het EK of WK, mooi voetbal hebben laten zien. Niemand die zoiets onthoudt, maar op de een of andere manier is het belangrijk. Ik zou met 100M gewoon 's goed cashen. Zo'n bedrag houd je bijna onmogelijk vast (vanwege de belastingen) en dan zou ik zeggen: geef het uit en word kampioen. Ik zou liever zo'n ster achter m'n naam hebben dan 100M op de balans (geld moet rollen :P).
Waarom denk je dat ik met nog maar 25 miljoen op de bank zit? Omdat ik niks heb uitgegeven? Lijkt me raar om 75% van je budget te verliezen aan niks doen...

Berichtje van Tadas, volgende week dinsdag rijden we weer?
Another season ended and another new champion has been crowned, congratulations everyone who did well and pat on the back for good effort everyone else!
Since there are no new features planned this time, we will try a very quick turnaround (why wait?), reset should happen tomorrow (Wednesday) and first race of next season will be races on Monday, 24th November, 2008.
Of course, during season some enhancements are planned, but more about that when it happens (those are not features, or changes). Also note, that from start of season 36 (most probably) designer and commerce director markets will be global (every staff member will be open to sign by anyone), and both designer and c.director will gain some new attributes.
In recent weeks there was some effort to clean up layout and F1T looks, sorry for inconvenience that was caused as some changes made into game a bit premature and had to be cleaned up on live environment, but now that I am well into this process, I can review each page, make them a bit more usable and present some more data. Your feedback as always is much appreciated and if you have suggestions, they are very welcome!
Snap alleen niet waarom hij open market pas in S36 door wil voeren... Tenzij het een typ/denk-fout is, waar ik toch wel op hoop, want nog 2 seizoenen onderbieden... Liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 17-09 10:19

Saffie_time

Why use this? 42!

Hallo allemaal,

Ik lees dit toppic met plezier. Zelf ben ik niet meer actief in F1 time maar ben dat wel geweest in het prille begin. Ik heb in de eerste paar seizoenen gereden (uit mijn hoofd seizoen 3 t/m 16) en heb altijd veel plezier beleefd aan dit spel. Ik vond het nu maar eens tijd om een berichtje achter te laten

Ik herken een aantal frustraties die jullie nu ook hebben richting Tadas en John (laksheid, mogelijke partijdigheid en dat soort dingen) maar ook de leuke en spannende momenten die ik zo nu en dan hier lezen mag en soms wel mis.
Verder vind ik het leuk om te zien dat er nu dan toch een privé toernooi mogelijk wordt. Hier was toen ik nog speelde al sprake van :)

Misschien dat ik nog wel terug ga komen om te kijken of ik nogmaals tot C1 kan geraken.
In ieder geval heel veel plezier gewenst en jullie lezen het wel als ik weer mee ga doen.

Succes allemaal in het nieuwe seizoen!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Saffie_time schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:25:
Hallo allemaal,

Ik lees dit toppic met plezier. Zelf ben ik niet meer actief in F1 time maar ben dat wel geweest in het prille begin. Ik heb in de eerste paar seizoenen gereden (uit mijn hoofd seizoen 3 t/m 16) en heb altijd veel plezier beleefd aan dit spel. Ik vond het nu maar eens tijd om een berichtje achter te laten

Ik herken een aantal frustraties die jullie nu ook hebben richting Tadas en John (laksheid, mogelijke partijdigheid en dat soort dingen) maar ook de leuke en spannende momenten die ik zo nu en dan hier lezen mag en soms wel mis.
Verder vind ik het leuk om te zien dat er nu dan toch een privé toernooi mogelijk wordt. Hier was toen ik nog speelde al sprake van :)

Misschien dat ik nog wel terug ga komen om te kijken of ik nogmaals tot C1 kan geraken.
In ieder geval heel veel plezier gewenst en jullie lezen het wel als ik weer mee ga doen.

Succes allemaal in het nieuwe seizoen!
Met plezier dit topic lezen en niet aanmelden is geen optie hey! ;)
Wie was je in F1Time? Wil je stats wel eens zien dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Joss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:00:

[...]

Snap alleen niet waarom hij open market pas in S36 door wil voeren... Tenzij het een typ/denk-fout is, waar ik toch wel op hoop, want nog 2 seizoenen onderbieden... Liever niet.
Nope..lijkt hij toch wel over nagedacht te hebben
Because some people sign Designers and C.Ds for 3 seasons and they need announcement long before implementation. Ds and CDs will accept only 1 or 2 season contracts next season and only 1 season contracts season after, this will allow faster transition and less possible abuse.

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 17-09 10:19

Saffie_time

Why use this? 42!

Joss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:28:
[...]

Met plezier dit topic lezen en niet aanmelden is geen optie hey! ;)
Wie was je in F1Time? Wil je stats wel eens zien dan :P
Henri Boymans

En inderdaad heb je gelijk dat lezen geen optie is. Ik zag dat 1 van mijn oud teamgenoten nog steeds haar rondjes aan het rijden. GG-Rox Brevard misschien eens kijken of we vergane glorie uit de stof kunnen halen ;)

Ooit nog eens vertalingen gemaakt voor Tadas maar ik denk dat die door aangepaste regels er inmiddels niet meer op zullen staan :P

[ Voor 12% gewijzigd door Saffie_time op 18-11-2008 23:00 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Zo, een mooie afsluiter van het seizoen 3e geworden in de laatste race, waardoor ik weer 2 plaatjes ben gestegen in de rankings op de 5e plek ;). En zelf vind ik de reset erg snel. Er zijn mensen die dan hun live race niet na kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Woei!

Eerste geworden in C3G7 :)

C2G2? here I come...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Saffie_time schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:59:
[...]

Henri Boymans

En inderdaad heb je gelijk dat lezen geen optie is. Ik zag dat 1 van mijn oud teamgenoten nog steeds haar rondjes aan het rijden. GG-Rox Brevard misschien eens kijken of we vergane glorie uit de stof kunnen halen ;)

Ooit nog eens vertalingen gemaakt voor Tadas maar ik denk dat die door aangepaste regels er inmiddels niet meer op zullen staan :P
Ik kan nog wel een boekje open doen over Rox :P De huidige vertaling is door mij en enkele andere tweakers gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Doe dat boekje eens open over Rox? :D

Verder denk ik dat iedereen die C1 een beetje volgt of erin zit ondertussen wel een leerzame les geleerd heeft: wil je vooraan eindigen en in ieder geval wat winstpremie krijgen van de F1 rentmeester en je lieftallige sponsors, zul je gewoon de beste suppliers moeten gaan. Jij hebt dit seizoen voor de gemiddelde suppliers gekozen Joss, en dat heeft je uiteindelijk misschien meer geld gekost dan als je voor Ferrari was gegaan. Desalniettemin had ik voor dit seizoen waarschijnlijk dezelfde keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Joss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:00:
Onderbieden? bedoel je dat je altijd een lager bod moet uitbrengen dan wat hij vraagt. en dat hij dan nog accepteert.

omdat ik te laat doorhad dat je nieuwe coureur en Designer en manager moest aanwerven, denk ik dat ik automatisch toegewezen gekregen heb voor het volgende seizoen.

Hoe moet ik te werk gaan voor volgend jaar als ik nieuw personeel wil aanwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:40:
Doe dat boekje eens open over Rox? :D

Verder denk ik dat iedereen die C1 een beetje volgt of erin zit ondertussen wel een leerzame les geleerd heeft: wil je vooraan eindigen en in ieder geval wat winstpremie krijgen van de F1 rentmeester en je lieftallige sponsors, zul je gewoon de beste suppliers moeten gaan. Jij hebt dit seizoen voor de gemiddelde suppliers gekozen Joss, en dat heeft je uiteindelijk misschien meer geld gekost dan als je voor Ferrari was gegaan. Desalniettemin had ik voor dit seizoen waarschijnlijk dezelfde keuze gemaakt.
Boekjes openen doe ik alleen over mail danwel PM :P Je weet maar nooit, ik ken genoeg buitenlanders die ons forum door Babelfish/Google Translator halen om te kijken wat voor geheimen wij prijs geven (niks! :P ).

En ik weet wel zeker dat ik minder had verloren met Ferrari, want dan was ik gewoon structureel in de punten geëindigd voor 500k meer per race (alhoewel, met gearbox erbij zou het nog eens 700k meer zijn geweest). Maarja, achteraf lullen is het makkelijkst van allemaal natuurlijk en volgend seizoen staan we gewoon weer voor dezelfde keus en moeten we nog maar zien in hoeverre de huidige suppliers gehandhaaft blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:17:
[...]

Ik heb ook al mn geld in 1x uitgegeven om zo hoog mogelijk te finishen. Dit is echter beetje compleet mislukt 57mln verlies geloof ik zo uit mn hoofd. Maar ik zit ook volgend seizoen nog in C1 en ben niet van plan zo maar terug te gaan naar C2. Bovendien is dat niet triest maar gewoon alles of niets. ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgend seizoen moet blijken in hoeverre ik mn balans op kan krikken. Als dat niet lukt, en dat zou jammer zijn want ik ga er aardig op vooruit volgend seizoen, heb ik geen meer zin in C1 (of ik moet al aero testend C1 binnenkomen en mezelf financieel kapot rijden). Het alternatief is in C2 figureren of gewoon maar stoppen en mij 200% richten op GPRO. Ja sorry dat ik het zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:34:
Volgend seizoen moet blijken in hoeverre ik mn balans op kan krikken. Als dat niet lukt, en dat zou jammer zijn want ik ga er aardig op vooruit volgend seizoen, heb ik geen meer zin in C1 (of ik moet al aero testend C1 binnenkomen en mezelf financieel kapot rijden). Het alternatief is in C2 figureren of gewoon maar stoppen en mij 200% richten op GPRO. Ja sorry dat ik het zeg. :P
Ga je mond spoelen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Zo, maar eens even het seizoen doornemen t.o.v. m'n doelstellingen.

Eigenlijk simpel, niet degraderen is gelukt, met de hakken over de sloot *O*
M'n balans opkrikken is niet echt gelukt, ik eindig het seizoen met een zelfde balans als ik startte... -O-

Ik had het makkelijkst m'n balans kunnen verhogen, maar dan had ik bij voorbaat het seizoen al op moeten geven. Nou was dat mischien we de slimste zet geweest achteraf met honda als motor, en ik heb halverwege het seizoen een keus moeten maken. Het sportieve mannetje in m'n hoofd heeft het gewonnen van het finacieële mannetje, dus ben ik stug doorgegaan en heb zo'n beetje alle centen bij elkaar moeten schrapen om vooruit te komen.

Maar ja, weer een seizoen C2 overleefd *O*
Joss schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:58:
[...]

Boekjes openen doe ik alleen over mail danwel PM :P Je weet maar nooit, ik ken genoeg buitenlanders die ons forum door Babelfish/Google Translator halen om te kijken wat voor geheimen wij prijs geven (niks! :P ).
hmm, is ff kijken hoe mijn raceday melding er uit ziet dan... :P

c/p babelfish....

*O* Hoppatee, Racingday!! *O* To make that just as clear I there is not yet: I stand 17th on the grid at this moment, an direct competitor 10 places for me… Therefore a tense race or I becomes it will obtain or not. 2 under me in the score can 7th and 8th and then obtain I it become still with 18th a place, as many points as number 19 but with 7th a place, instead of 2x 8th ..... Teamy do it better, stand 11th… Happy is the race nat, which finds m' n links, however, nice… Good luck to you all!!

Altijd leuk, babbelfishy... :P

[ Voor 39% gewijzigd door andrestouwe op 19-11-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Ja, laten we evalueren:

Mijn doelstellingen voor S33, C3G1:

- klassering: top 3 (en dus promotie :9~ ) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (4e, net niet gelukt door 5 * pech op rij :( )
- cup: 1/2 finale Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (1/2 finale)
- team championship: top 3 (gelukkig gelijk aan de doelstelling van mijn teammaat ;) ) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (3e, ondanks dat mijn teamie na 8 races AWOL was
- minstens 3 races winnen, Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (1 race gewonnen)
- minstens 9 podiums Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (5 podiums)
- financieel max. 10 miljoen interen (exclusief bonussen) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- iedere race testen en doorontwikkelen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

Mijn ambities lagen dus iets te hoog... ik had er geen rekening mee gehouden dat degenen die uit klasse 2 waren gedegradeerd, het seizoen zo zouden domineren (zij zijn ook alle drie gepromoveerd)

Ik ga eens nadenken over mijn doelstellingen voor volgend seizoen. En ik zoek een nieuwe ambitieuze teammaat

• Frietzegger
  • Niet online
Mijn eerste seizoen dan:

Doelstellingen voor S33, C4G2:

Het spel een beetje onder de knie krijgen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Top 10 klassering (bijgeschroeft naar zo hoog mogelijk om naar C3 gezet te worden) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- Uiteindelijk 6e
- 3e in team kampioenschap
- DRP over het seizoen was 93.65% en met minder dan 95% ben ik niet meer tevreden.

Sterke groep voor C4 begripppen, laatste race was het gat met de winnaar nog maar 18 seconden. 2e seizoenshelft reed ik meestal 4e plek. Ik hou echter ruim 2M per race over dus ik hoop dat ik naar C3 gezet word en ik ze met betere suppliers voor kan blijven.

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

En jawel... seizoen 34 is een feit! Dat is toch eens volgens planning en nog snel ook.:)

Doelstellingen verhaal volgt later...

edit:
suppliers zien er in ieder geval beter uit dit seizoen

[ Voor 21% gewijzigd door Jopster op 20-11-2008 06:47 ]

GoT-Papa clublid

Verwijderd

Lekker snel.
Wordt weer feest met de suppliers zie ik. :P

• BM

BM

Moderator Spielerij
Moet binnenkort toch eens ff op een rijtje zetten wat ik met de suppliers ga doen, zijn volgens mij nog wel een aantal mogelijke keuzes.

Wel belachelijk snelle reset trouwens, heeft Tadas netjes gedaan dit keer :Y

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• andrestouwe

andrestouwe

Hmm, is wel ff lastig om te bepalen welke motor de beste "bang for buck" verhouding heeft..... Ik zie 2 goeie mogelijkheden, maar ik wil niet weer zo'n miskleun als afgelopen seizoen...

@ Jopster:

To join, or not to join, that's the question... :P

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

WTF? Ik wou in C4 blijven, dus netjes 8e overal geworden, zit ik ineens in C3G1! Kan dit kloppen? Kom van C4G11. Maargoed, zal wel zo zijn dan, ga eens kijken of ik het ook in C3 kan redden.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Darkasantion schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:40:
WTF? Ik wou in C4 blijven, dus netjes 8e overal geworden, zit ik ineens in C3G1! Kan dit kloppen? Kom van C4G11. Maargoed, zal wel zo zijn dan, ga eens kijken of ik het ook in C3 kan redden.
Vanuit C4 promoveren inderdaad een behoorlijk bak mensen, dus ja, dat kan kloppen :)

Opzich moet het te doen zijn om in C3 te blijven hoor. Komt goed ;)

Richi E. schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:51:
Dit is de eerste seizoensovergang voor mij.. Ben er achter gekomen dat ik toch een aantal dingen vergeten ben 8)7 .. Nieuwe driver bijvoorbeeld.

Wanneer ik voor volgend seizoen een nieuwe driver contracteer, kan ik die dan voorlopig behouden? Zou wel makkelijk zijn om met één iemand te blijven werken.
Je kunt je rijder een contract voor 3 seizoenen aanbieden, en mocht die aflopen kun je die (tegen nieuwe voorwaarden) nog met 1 seizoen per keer verlengen :)

[ Voor 38% gewijzigd door BM op 20-11-2008 10:00 ]

Xbox

• Richi E.
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Dit is de eerste seizoensovergang voor mij.. Ben er achter gekomen dat ik toch een aantal dingen vergeten ben 8)7 .. Nieuwe driver bijvoorbeeld.

Wanneer ik voor volgend seizoen een nieuwe driver contracteer, kan ik die dan voorlopig behouden? Zou wel makkelijk zijn om met één iemand te blijven werken.

Verder heb ik voor mijzelf een aantal doelstellingen gemaakt voor dit seizoen:
- In de top 10 te eindigen. (Ik verwacht een 8e/9e plek)
- DRP afstelling verbeteren (Was vorig seizoen nog behoorlijk beroerd)
- Staff + Design blijven doorontwikkelen
- Minimaal 5 miljoen winst maken

Met een beetje geluk moet dit wel gaan lukken.

PSN: Rich_E1988

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Doelstellingen:

-In C3 blijven dan maar :P
-Design over de 50 krijgen, terwijl het gewicht en de kosten verder omlaag gaan
-Kijken of af en toe puntje scoren mogelijk is
-Balans gelijk houden.
-Betere driver vinden asap! Heb nu een van 147, dus dat wordt niks.

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

De doelstellingen van afgelopen seizoen:
- Top 5 (jaja, ik ga me ook in dat gedrang melden in C2G3)
- TC winnen (met een ex-C1 teammate die wil promoveren moet dat haalbaar zijn)
- Financieel gezond blijven
Het resultaat is samen te vatten als: Dramatisch! Nooit echt mee kunnen doen, dus ook nergens kans gehad op de bovenste 2 punten. Financieel gezond was het ook niet echt lekker (zeker ook met de mindere resultaten), maar ben rustig aan het snoeien en doen en hoop met een seizoen of 2 er beter voor te staan (en dan gaan die markten ook eindelijk een eerlijk worden...

De keuze voor suppliers zien er al een stuk beter uit voor dit seizoen... enkele subtiele aanpassingen en extra engines... Nu eens rustig kijken en de doelen bepalen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• nvidia
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:35:
De keuze voor suppliers zien er al een stuk beter uit voor dit seizoen... enkele subtiele aanpassingen en extra engines... Nu eens rustig kijken en de doelen bepalen...
Ik heb eens gekeken en ik moet zeggen, alles is toch een stuk duurder geworden dan voorheen. In C3 is dit toch zo, dus ik vermoed dat die "wijziging" in C2 ook wel doorgetrokken is. Het wordt dus werken met een hoop sheets om te kijken en te plannen wat het meeste rendement kan opleveren tegen een zo laag mogelijke kostprijs! We'll see...

Ik ben immers wel te spreken over de manier waarop de reset gebeurt is! Snel zoals afgesproken en ik vermoed zonder ook al te veel bugs. Tadas heeft dus zeker geleerd uit de 2 voorgaande resets. Good job!!

[ Voor 14% gewijzigd door nvidia op 20-11-2008 11:01 ]

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Heb een zeer goed seizoen in C2 gehad, beter dan verwacht.
Mijn doelstellingen van S33.

1. In C2 blijven. - Check
2. Top 15 eindigen. (Maar top 5 is ook goed) - Check 6e
3. Financieel zal ik er wel wat op achteruit gaan maar met een buffer van 60M hoef ik me geen zorgen te maken. Toch wil ik het seizoen eindigen met 40M - Na alle bonussen sta ik ongeveer gelijk toen ik begon dus Check!
4. Team cup Top 8 eindigen. 6e plek.

Mijn doelstellingen voor volgend seizoen komen later.
Maar ik denk dat ik de lat nu wat hoger ga leggen.

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:34:
Hmm, is wel ff lastig om te bepalen welke motor de beste "bang for buck" verhouding heeft..... Ik zie 2 goeie mogelijkheden, maar ik wil niet weer zo'n miskleun als afgelopen seizoen...

@ Jopster:

To join, or not to join, that's the question... :P
Ik zat al op je te wachten, teamy for life. :)

Vanavond even babbelen over de mogelijke keuzes?

GoT-Papa clublid

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, ik moet erg goen gaan rijden en gaan sparen, want ik begin dus met -1.8M per race als ik steeds op plek 22 eindig, en dan maar hopen dat ik met geen reserve het ga overleven :/ . Als ik had geweten dat ik C3 was gegaan had ik mijn financieel plaatje anders ingevuld, maar omdat ik nog rustig op C4 wou blijven, waar ik dan lekker zou kunnen cashen omdat ik de ervaring van vorig seizoen heb met een goede staaf die mij wel in de top 3 zou kunnen krijgen heb ik dus niet aan C3 gedacht. Dus niet |:( . Nouja, we beginnen gewoon en maar hopen dat ik sup 20 kan rijden, om maar iets te cashen.

Nog enige tips mogelijk om qua geld iets te doen? Soms OOF gaan om zo te sparen?

[ Voor 8% gewijzigd door Darkasantion op 20-11-2008 13:33 ]

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hoe flik je het om met -1,8 van C4 naar C3 te gaan? Dan kun je beter resetten denk ik....

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:57:
Hoe flik je het om met -1,8 van C4 naar C3 te gaan? Dan kun je beter resetten denk ik....
Beter lezen PB ;)
"want ik begin dus met -1.8M per race als ik steeds op plek 22 eindig"

Verwijderd

@ Darkasantion

Ik zat na 5 races C4 al in C3, door een beginnersfout had ik een hele slechte coureur voor 3 seizoenen getekent. Ik heb het uiteindelijk 2 seizoenen gered degradatie te voorkomen, 3de seizoen waren die problemen zelfs niet meer aan de orde. Je kan dus veel beter leren racen in C3 want in C4 leer je bijna niks.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:38:
[...]
Beter lezen PB ;)
"want ik begin dus met -1.8M per race als ik steeds op plek 22 eindig"
Hmmm 8)7 |:( :X

• Frietzegger
  • Niet online
Hatseflats zit in C3G10 d:)b

Doelstellingen dit seizoen:
- Top 8
- 1/4 finale cup
- Eff. naar 65, gewicht 290 bij gelijkblijvende kosten
- Financieel quitte draaien

Suppliers zijn flink door elkaar geschud maar liggen met mijn doelstellingen redelijk voor de hand. Ben overigens nog op zoek naar een nieuwe teammaat dus als er een tweakert is die wil joinen stuur me even een pm :*)

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Voorgaande seizoenen was een doelstelling onnodig heb namelijk altijd dezelfde instelling mits deze enigzins mogelijk kan zijn.

Dit seizoen wordt echter heel anders. Zit wat krap bij kas, voor C2 of lager had het niet uitgemaakt maar met dit budget ga je het in C1 niet redden of je moet zeker weten dat je veel gaat winnen en kampioen wordt maar zo zeker ben ik nou ook niet van mezelf :P

Dit seizoen doelstelling:
* Balance verhogen met 75%
* Kosten van onderdelen verlagen met 25%
* Gewicht van onderdelen verlagen met 7%
* 33% van het aantal punten pakken ten op zichte van vorig seizoen
* 1e ronde cup overleven
* P18 of hoger in kampioenschap

Kheb er zin in 8)

iRacing

• Requiem19
Ik vraag me af, hoe ben je precies bij die 7% gekomen? :? :*)

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Jopster schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:45:
Mijn doelstellingen voor S33:

- handhaving
- minimaal 10 punten pakken
- eff verder verbeteren richting de 70

Hoe ik het ga doen, maakt me niet uit. Ik weet totaal niet waar ik sta nu, maar ik wil gewoon niet degraderen. :) Maar goed, ik neem aan dat ik daar niet de enige in ben. :)
Hmmm... al met al toch redelijk gedaan, al waren de doelstellingen niet echter super veeleisend. Handhaving is gelukt, 8 puntjes gepakt en eff zit op een kleine 69. Verder nagenoeg quite gespeeld qua geld, dus ook daar ben ik tevreden over.

Doelstellingen voor S34 zijn als volgt:

- Top 10 notering
- Minimaal 1 podium plaats
- Winst maken
- Eff naar de 72
- Top 5 in TC, maar dat hangt ook van teamy af :)

Nu eens even gaan breinbreken over de suppliers, want die keuze is niet zo gemaakt. En een aantal doelstellingen hangt daar wel van af. :)

GoT-Papa clublid

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Doelstellingen voor dit seizoen zijn wat ambitieuzer:
- Top 10 finish in het kampioenschap Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes2.gif
- Winst maken Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes2.gif
- Podium scoren Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no2.gif
Uiteindelijk 8e geworden in het kampioenschap met 27 punten. Daarbij zo'n 15 miljoen winst gemaakt, helaas is het me net niet gelukt om op het podium te eindigen (4e plek als beste).

Voor het komende seizoen blijven de doelstellingen hetzelfde, afhankelijk van de suppliers die ik kies wordt het misschien nog wel een gooi naar promotie. :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn doelstellingen voor s34: Promoveren naar C1. Punt. Uit. Als dat niet wil lukken vrees ik dat het aan car design ligt. M'n auto is relatief zwaar, maar wel zeer efficient.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Requiem19
Cijfers, cijfers... we willen cijfers zien :)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Shit! Vergeten banden van Inter naar Hard te zetten tijdens Quali :(. Anders had ik wel een paar plekken hoger kunnen kommen. Nouja, ook dat weer geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
|:( |:( jeetje, dacht dat ik onderhand alles wel gelezen had maak ik nog steeds fouten. Had gewoon al de upgrades gebruikt van de onderdelen (motor, gearbox, banden)zonder eigenlijk daadwerkelijk iets te upgraden vervolgens nog zo dom geweest om te gaan testen wat dus weer geld kost maarja dan nu alle revisies al gebruikt voor de rest van het seizoen |:( vervolgens ook nog op de knop gedrukt om het contract met mijn coureur te verlengen, terwijl ik niet eens weet of hij wel goed is.

Maarja beginners fouten zullen we maar zeggen, wel mazzl dat ik de wat goedkopere leveranciers heb gekozen. Verwacht toch niet dat ik echt veel punten ga scoren, vorig seizoen slechts 4 races geraced. Dit seizoen denk ik meer als oefening gebruiken.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.