Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
jazzVL schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:33:
|:( |:( jeetje, dacht dat ik onderhand alles wel gelezen had maak ik nog steeds fouten. Had gewoon al de upgrades gebruikt van de onderdelen (motor, gearbox, banden)zonder eigenlijk daadwerkelijk iets te upgraden vervolgens nog zo dom geweest om te gaan testen wat dus weer geld kost maarja dan nu alle revisies al gebruikt voor de rest van het seizoen |:( vervolgens ook nog op de knop gedrukt om het contract met mijn coureur te verlengen, terwijl ik niet eens weet of hij wel goed is.
Hoe krijg je dat voor elkaar :o
Maarja beginners fouten zullen we maar zeggen, wel mazzl dat ik de wat goedkopere leveranciers heb gekozen. Verwacht toch niet dat ik echt veel punten ga scoren, vorig seizoen slechts 4 races geraced. Dit seizoen denk ik meer als oefening gebruiken.
Dat is wel zuur, maar niet desastreus. Mocht je rijder echt te slecht zijn kun je het contract altijd afkopen. Kost een paar knaken, maar dan ben je 'm in ieder geval wel kwijt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beginnersfouten? Als ik iemands account zou willen vern**ken, zou ik zoiets doen en jij doet dit met je eigen account :o Ben wel benieuwd welke gedachtenkronkel dit heeft veroorzaakt :X
Darkasantion schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:16:
Shit! Vergeten banden van Inter naar Hard te zetten tijdens Quali :(. Anders had ik wel een paar plekken hoger kunnen kommen. Nouja, ook dat weer geleerd.
Check je je eerste Q-tijd nooit bij statistics/office? :? Ik ben altijd erg benieuwd waar ik ongeveer sta en trek denkbeeldig al wat van die tijd af omdat rondje 1 zeer zelden je snelste tijd is.

[ Voor 56% gewijzigd door Grrrrrene op 21-11-2008 08:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
pffff de supplierkeuzes zijn niet de makkelijkste dit seizoen zeg.
Op safe gaan en hopen op het beste, full throttle gaan en zien waar het schip strand.. mmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Dauthi schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:49:
pffff de supplierkeuzes zijn niet de makkelijkste dit seizoen zeg.
Op safe gaan en hopen op het beste, full throttle gaan en zien waar het schip strand.. mmm
Of je gaat iets risicovoller op safe, of behoudend full throttle ..... :P

Het grote voordeel is dat er tenminste weer iets te kiezen is, en dat de motoren onderling weer wat beter zijn verdeeld..(in C2 tenminste)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

Grrrrrene schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:16:
[...]

Check je je eerste Q-tijd nooit bij statistics/office? :? Ik ben altijd erg benieuwd waar ik ongeveer sta en trek denkbeeldig al wat van die tijd af omdat rondje 1 zeer zelden je snelste tijd is.
Omdat ik, ja heel stom, er niet aan gedacht hebt dat de banden nog op Inter stonden, en ik niet echt de verwachting had om hoog te scoren in de Quali, wat ik nu dus ook niet gedaan heb.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, de motorkeuze is een interessante dit seizoen. Er zit weer een Toyota-achtige motor bij (veel begin pk's, relatief weinig R&D, beetje zwaar en dorstig)... Ik denk alleen niet dat BMW (die Toyota-achtige dus :P) zo dominant zal zijn als Toyota vorig jaar :)

Banden is ook een interessant verhaal. Vorig jaar was Goodyear een stuk goedkoper, maar nu is het verschil met Michelin best klein geworden. Bridgestone is wel errug duur, maar wel absoluut de beste band met een mooie optimale temperatuur en 1.000 wear. De versnellingsbakken verschillen (vind ik) niet zo heel veel. Er zijn twee duidelijke toppers waarbij beide hun eigen plussen en minnen hebben.

Meer wil ik ook niet bespreken qua suppliers, want ik wil m'n keuze nog ff geheim houden. Ik wil er dit seizoen echter wel vol voor gaan, dus verwacht geen Ford/Ford/Dunlop van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Shit gepromoveerd naar C3 en dat was niet de bedoeling. Keurig 7de geworden met het idee dat ik daar safe zat om in C4 te blijven en mijn financien weer even op orde te kunnen krijgen. Maar resetten vind ik toch iets te makkelijk dus we gaan er het beste maar van maken in C3. Ik heb een ieder geval mijn staff expenses op orde dit jaar dus qua budget ga ik het weekend eens even goed rekenen en kijken welke suppliers in het plaatje gaan passen.

Wel lekker snel het nieuwe seizoen :D

Voor de liefhebbers, C3G12

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Requiem19 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:50:
Ik vraag me af, hoe ben je precies bij die 7% gekomen? :? :*)
Dan kom ik op een acceptabele waarde uit:P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Grrrrrene schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:16:
Beginnersfouten? Als ik iemands account zou willen vern**ken, zou ik zoiets doen en jij doet dit met je eigen account :o Ben wel benieuwd welke gedachtenkronkel dit heeft veroorzaakt :X
Een typisch geval van 'what does this button do...". En dan 10 keer achter elkaar... Laten we hopen dat hij niet bij defensie werkt en daar op willekeurige knopjes gaat drukken. :)
Grrrrrene schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:17:Banden is ook een interessant verhaal. Vorig jaar was Goodyear een stuk goedkoper, maar nu is het verschil met Michelin best klein geworden. Bridgestone is wel errug duur, maar wel absoluut de beste band met een mooie optimale temperatuur en 1.000 wear.
Ik vind de suppliers in C3 ook best lastig, ik ben er nog lang niet uit.
Ik dacht dat de bandenkeuze voor alle klassen hetzelfde was? Maar ik zie in C3 geen Bridgestone...
Jammer dat we het weer niet meer vooruit weten, want als we weinig regen krijgen, dan is Pirelli zelfs een sterke optie! Maar ja, ik had vorig seizoen 3 regenraces, en het seizoen ervoor 7... Ik weet niet waarop ik moet gokken.

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Oke dan, de doelen voor S34, C3G1:
Vorig seizoen net geen promotie, waarschijnlijk door te weinig betrouwbare engine.
Dit seizoen zitter er maar twee man die uit C2 komen in de groep, en die zijn beiden (bijna) blut.
Er zijn een paar ervaren manen die met veel geld uit C4 komen, ik weet niet of die een bedreiging zijn.

Maar nu zou het toch een keer moeten lukken! (tenzij ik teveel risico neem in m'n suppliers keuze. Lees: te zuinig ben)

- klassering: top 3 (en dus promotie :9~ )
- cup: finale
- team championship: top 3 (afhankelijk van mijn teammaat ;) )
- minstens 3 races winnen
- minstens 9 podiums
- financieel max. 10 miljoen interen (exclusief bonussen)
- iedere race testen en doorontwikkelen
- vooral aero testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Doelstellingen voor Season 34:

Kampioenschap: Top 12
Teamkampioenschap: P4
Cup kampioenschap: Kwartfinale
Snelste ronden in Q: 1
Snelste ronden in R: 1
Punten: 30
Auto doorontwikkelen: Parts: 290,91 kg - Eff. 62.3 - Costs: 3 183 400
Sponsorpakket verbeteren: 3,841,102 - 2,754,192 - 229,222
Balans terug naar 60M krijgen
Gemiddelde DRP: +94 %
Goede designer en marketeer signen voor max. 2 mln. samen

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
kieknwatwort schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:08:
[...]

Een typisch geval van 'what does this button do...". En dan 10 keer achter elkaar... Laten we hopen dat hij niet bij defensie werkt en daar op willekeurige knopjes gaat drukken. :)

[...]
ja beetje da ja, van de onderdelen was het zo van.
hmm upgrade push.
hmm nothing happens dan nog een keer
etc

van het contract verlenging was met de doelstelling verandering. Ik zal een veld waarbij je de doelstelling kon wijzigen, dus ik dacht ik kies even andere doelstelling en dan -> submit.
:o contract verlengt met 1 seizoen.........
maarja ga denk ik dit seizoen het spel verkennen, zat even te hopen om toch wat puntjes te scoren :P maar blijf gewoon even experimenteren denk ik

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij de huidige testtracks te geven? Ik heb begrepen dat Spa aanwezig is maar verder weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:46:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij de huidige testtracks te geven? Ik heb begrepen dat Spa aanwezig is maar verder weet ik het niet.
Ik zou zeggen, log even in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Hij moet dan ook de suppliers kiezen om de tracks te zien ;)
Nou, goed... belgie, 2x italie en portugal ssssst :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt! 2x Italie als Monza en San Marino neem ik aan. San Marino is een zelfstandige staat dat terzijde. Het is weer een duur testweekje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

in class 4 heb ik gekozen voor de minder presterende Peugeot motor, omdat deze meer RnD, lichter is, en minder kost.

maar nu wou ik even naar Testing gaan om dat wat op te krikken,
nu heb ik op set tune up gekozen, waarbij ik 50laps mocht rijden, maar men Motor,Gearbox noch mijn banden zijn verbeterd,

had ik op één onderdeel moeten testen, of is dit normaal, kan ik meermaals per race testen?

Doelstellingen:
1- Onderhandelen voor sponsors
2- Op tijd onderhandelen voor nieuwe Coureur, Designer en Cdirector
3- Consequent punten scoren.
4- top6 behalen.
5- Budget opkrikken naar 40miljoen

Class 4 group 10

Vorig seizoen kwam ik halverwege erbij, en ik ben nog 10de geworden met 26 puntjes ongeveer.
waarbij ik in elke race puntjes scoorde (uitgezonder mijn eerste 2 races (OOF en tyrewear :-))

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
MikeVM schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:56:
in class 4 heb ik gekozen voor de minder presterende Peugeot motor, omdat deze meer RnD, lichter is, en minder kost.

maar nu wou ik even naar Testing gaan om dat wat op te krikken,
nu heb ik op set tune up gekozen, waarbij ik 50laps mocht rijden, maar men Motor,Gearbox noch mijn banden zijn verbeterd,

had ik op één onderdeel moeten testen, of is dit normaal, kan ik meermaals per race testen?
Je had voor een engine, gearbox of tyre test moeten gaan. Je kiest diegene die ik nog nooit gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
nvidia schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:50:
[...]

Je had voor een engine, gearbox of tyre test moeten gaan. Je kiest diegene die ik nog nooit gebruikte.
Beter nog, wijs je hem op de OP ;)
Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het gekozen circuit. Alle circuits hebben een bepaalde effectiviteit voor bepaalde tests, weergegeven in sterren. 0 sterren is een erg ineffectieve test, terwijl je bij 5 sterren het maximale uit de testdag haalt. Daar betaal je echter wel voor: je moet rekenen op (500.000 * hoogst aantal sterren van het circuit) + (20% * de kosten van je suppliers bij elkaar). De totale kosten staan tevens onder het circuit vermeld.

De volgende mogelijkheden heb je om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Engine efficiency (voornamelijk voor lager gewicht)
- Gearbox performance (voor sneller schakelen)
- Gearbox reliability (voor een hogere betrouwbaarheid)
- Gearbox weight/efficiency (voor een lager gewicht)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden (lager dan very low (1.000) niet mogelijk).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Setup/tune up hoeft geen slechte keuze te zijn als je net begint: je leert net even sneller DRP's te vinden en dat is in het begin toch de belangrijkste kwaliteit die je kunt krijgen. Als je dan ook nog 's zo slim bent om het juiste circuit te kiezen, dus een die binnenkort op de kalender staat, heb je daar later in het seizoen profijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Grrrrrene schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:35:
Setup/tune up hoeft geen slechte keuze te zijn als je net begint: je leert net even sneller DRP's te vinden en dat is in het begin toch de belangrijkste kwaliteit die je kunt krijgen. Als je dan ook nog 's zo slim bent om het juiste circuit te kiezen, dus een die binnenkort op de kalender staat, heb je daar later in het seizoen profijt van :)
Dat kost je dan wel zo'n 2.5 miljoen... het is goedkoper om de OP goed te lezen. Met de methode die daar is te vinden ben ik nog nooit onder de 90% gebleven. Vanaf race 1. Ik heb nog nooit setup/tuneup gedaan.
(Nu zal je zien dat ik de eerstvolgende keer dat ik voor Aero test kies, ook een setup/tuneup test krijg. Dat schijnt meer mensen te overkomen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ook niet, maar niet iedereen heeft dat hele DRP-gebeuren in 1 race door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook belangrijk zijn als je het berekenen van DRP wilt achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb voor monza gekozen, ik weet niet of die op de kalender staat, maar ik denk dat de kans zeer groot is dat ie er tussen staat.

verder heb ik 98% DRP gehaald, terwijl ik nog nooit boven 96% haalde.

meestal heb ik +-92%

ik wou eigelijk mijn underpowerd motor opkrikken... :)

bedankt voor alle tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn doelstellingen voor S34 zijn :

- klassering: top 5
- team championship: top 3
- minstens 5 podiums
- minstens 60 punten
- eindigen qua geld hoe ik ben begonnen ( 30 M
- iedere race testen en doorontwikkelen

dat was het zo'n beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
MikeVM schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:23:
ik heb voor monza gekozen, ik weet niet of die op de kalender staat, maar ik denk dat de kans zeer groot is dat ie er tussen staat.
:o ...
Als je bij je groep kijkt - boven in de balk, naast je naam - dan weet je het zeker... dat die er niet tussen staat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

C2G2 komend seizoen...

Mn doelen:
In C2 blijven
3 keer in de punten eindigen
2de ronde in de cup
Niet meer dan 20 miljoen verliezen
Auto lichter maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ itsgreen, zie net dat je bij mij in de groep zit. Gaat nog knap lastig worden met jouw coureur degradatie te voorkomen. Mijn teamgenoot had vorig jaar ook een groot aantal pk's nodig om degratie te voorkomen en die heeft ongeveer het zelfde aantal punten als jouw. Hij had tevens een coureur van zo'n 365 DRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:34:
@ itsgreen, zie net dat je bij mij in de groep zit. Gaat nog knap lastig worden met jouw coureur degradatie te voorkomen. Mijn teamgenoot had vorig jaar ook een groot aantal pk's nodig om degratie te voorkomen en die heeft ongeveer het zelfde aantal punten als jouw. Hij had tevens een coureur van zo'n 365 DRP.
Het zou moeten kunnen.
Mijn coureur van vorig seizoen had aan begin van het seizoen een soortgelijke DRP.
Moet wel zeggen dat ik er aan het einde van het seizoen d'r ook een beste bak PK's tegenaan gegooid heb inderdaad :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Hmm, DRP zegt blijkbaar niet zoveel... vorig seizoen zijn bij mij in de groep (C3G1) 2 man gepromoveeerd met rijders met een belachelijk lage DRP. Ik kan die rijders zo gauw niet terugvinden, maar ze zaten bij de onderste 10 van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Die grid in de C2G4 ziet er voorlopig wel leuk uit met Nederlandse vlaggetjes op 1,2,3 :P (en in C2G3/C2G2 staan ook Nederlanders op pole, kom op Andre/Jos/Leander/Al, pak die pole eens in C2G1 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:36:
Die grid in de C2G4 ziet er voorlopig wel leuk uit met Nederlandse vlaggetjes op 1,2,3 :P (en in C2G3/C2G2 staan ook Nederlanders op pole, kom op Andre/Jos/Leander/Al, pak die pole eens in C2G1 ;) )
Ik heb de pole in C3G1. We rijden tenslotte op Zandvoort, dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

mja ik ging vorig seizoen erg goed in c3 en toen was ik ook bij de onderste helft...ik betwijfel de rauwe invloed van drp... wil hem nog een jaar vasthouden omdat ik de drp verdeling ken van deze coureur...

ik denk dat het wel los loopt gedurende het seizoen...

voorlopig verwacht ik nog geen prestaties pas rond race 10 verwacht ik 'leuk' mee te kunnen doen

[ Voor 11% gewijzigd door itsgreen op 22-11-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Wij pakken die pole wel als iedereen verder is gekwalificeerd, ok? :P

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ah de eerste race zegt de pole nog niks. Je weet immers de verhoudingen nog niet! Er zitten ook nog wat pochers tussen om indruk te maken op hun toekomstigste teammy en dergelijke. Pas na de race zien we de echte verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsgreen schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:10:
[...]

mja ik ging vorig seizoen erg goed in c3 en toen was ik ook bij de onderste helft...ik betwijfel de rauwe invloed van drp... wil hem nog een jaar vasthouden omdat ik de drp verdeling ken van deze coureur...

ik denk dat het wel los loopt gedurende het seizoen...

voorlopig verwacht ik nog geen prestaties pas rond race 10 verwacht ik 'leuk' mee te kunnen doen
Ik ben het opzich wel met je eens maar onder de 300 DRP krijg je het wel erg moeilijk. Zelf heb ik dit jaar een goedkopere rijder gekocht om duurdere suppliers te kiezen. Succes in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
* * * DE STARTPOST IS WEER UP-TO-DATE * * *
  • Sta jij, als tweaker, (nog) niet in de lijst en wil je er wel op? Meld dan je (F1Time)NAAM (niet username) en CLASS/GROUP!
  • Zo ver nog niet gedaan, bij deze de oproep om een doelstelling te posten voor seizoen 34. Lijkt me leuk om dat van 'iedereen' weer in de startpost te zetten.
  • Foutjes, verbeteringen en/of toevoegingen in het topic of per DM melden.

* * * SEIZOEN 33 TWEAKING MANAGERS STATS * * *

statistieken seizoen 32
Gepromoveerd (8 - 14% van totaal) < t.o.v. S32
  • C2->C1: 1 <
  • C3->C2: 4 <
  • C4->C3: 3 <
Handhaving (30 - 53% van totaal) > t.o.v. S32
  • C1: 2 -
  • C2: 14 >
  • C3: 9 <
  • C4: 5 >
Gedegradeerd (9 - 16% van totaal) > t.o.v. S32
  • C1->C2: 2 0 >
  • C2->C3: 1 4 <
  • C3->C4: 4 1 >
Gestopt (10 - 17% van totaal) > t.o.v. S32
  • C1: 1 >
  • C2: 1 >
  • C3: 5 >
  • C4: 3 -
Bijgekomen (9) > t.o.v. S32
  • Tijdens seizoen: 8 >
  • Na reset: 1 >
Totaal
58 (+ 1) Known Tweaking Managers

* * * HELLO / GOODBYE * * *

Hello
• Dikkie - N. Strating
• ruudonline - Ruud Oerlemans
• Rpol - Ruud van de Pol
• ivover - Ivo Vermaesen
• Richi E. - Richard Enthoven
• MikeVM - Michiel Vandepoel
• Darkasantion - Erik Millian Schöbel
• jazzVL - Vincent Lee
• Egoist - ?????

Goodbye
• Sempy - Peter Semper
• Argos - Jan Luyendijk
• DaffyD - Patrick de Jong
• Satch - Robbert de Boer
• TheInsomniac - Mark Harthoorn
• bixbom - Michael Venema
• Bluepanther - Bart Oudenampsen
• rpol - Ruud van de Pol
• Justin 2000 - Harold Iedema
• geepee - Ger Peeters

* * * SEIZOEN 34 VERWACHTINGSPOLL * * *

verwachtingen seizoen 33

Poll: Waar verwacht jij dit seizoen (S34) te eindigen?
Kampioenen! (1e)
Promotie (2-3e)
Vechten voor promotie (4-6e)
Middenveld (7-12e)
Vechten voor handhaving (13-18e)
Net te kort komen (19-24e)
Degradatie een feit (25-30e)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=314541&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Nou nou nou, ben er net weer van een paar daagjes weg, en nu al druk op leggen Joss? We zullen wel eens kijken wat we voor je kunnen doen. Zorg jij maar dat je de pole in C1 pakt... :P

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Laat ik me ook maar eens aanmelden dan :-)

Ik rij komend seizoen voor de tweede keer mee in C3G7. Dit seizoen samen met de oude teammaat van Thijs van der Tuin, eens kijken of hij mij net zoveel geluk (en dus promotie) brengt als Thijs vorig seizoen :-)

In elk geval wil ik dit seizoen proberen elke race puntjes te pakken. Promotie is denk ik nog wat te hoog gegrepen, maar 40 tot 50 puntjes zou toch echt wel moeten lukken vind ik zelf :-)

Verder ben ik nog vooral druk met data verzamelen. en dat wordt het belangrijkste doel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de vrije training afgewerkt voor de race van morgen. Nu heb ik voor het afstellen wel heel bizare informatie gekregen. Iemand enig idee wat je daarvan moet maken? 8)7
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v251/frieksk/wtf.jpg

Plus, wat ik dan ook nog bizar vind en blijf vinden is die DRP, owke ik heb het ff niet meer gedaan en daardoor lukte het ook niet echt goed, maar toch. Hoe je dit moet doen om +90% te halen blijft me toch echt een misterie. Voor deze race 53% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:37:
Ik heb net de vrije training afgewerkt voor de race van morgen. Nu heb ik voor het afstellen wel heel bizare informatie gekregen. Iemand enig idee wat je daarvan moet maken? 8)7
[afbeelding]

Plus, wat ik dan ook nog bizar vind en blijf vinden is die DRP, owke ik heb het ff niet meer gedaan en daardoor lukte het ook niet echt goed, maar toch. Hoe je dit moet doen om +90% te halen blijft me toch echt een misterie. Voor deze race 53% :(
Ik ga één kadertje uitleggen ivm voorvleugel. Nu je ziet de donkergroene. Dit wil zeggen dat je driver dit niet wil. Dus je moet kijken naar het lichtere gedeelte. Aan de hand van de sector (meestal de langste of combinatie van sectoren) stel je de vleugel in.

Voorbeeld: sector 1 en 3 zijn langste dan zou ik opteren van een instelling 68-75! Maar je hebt je waardes niet goed ingevoerd want als je het goed dit kan je dit niet uitkomen maar ik zou zeggen, blijven oefenen en proberen en je vindt de juiste manier.

Wat DRP betreft is het niet altijd eenvoudig, maar ik zou de hint geven op de OP eens door te nemen. Staan heel veel hint/tips in hoe het best/snelst je DRP omhoog te krikken. Weet wel, DRP opvoeren gebeurt door middel van ervaring. Dus ook wat zoekwerk en kennis van de track...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hmmm of er zitten in mijn groep dit keer een aantal hele late qualifiers bij of ze doen gewoon niet mee en de rest is redelijk verzekerd van een punt. Voorlopig in mijjn groep maar 12 mensen gekwalificeerd (ik sta 5e:P, ter info ik zit in c4:P).
ben benieuwd wat dit seizoen te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
@jazzVL --> Het is een feit dat C4 niet meeste actieve groepen kent. Er zijn groepen waar het nog wel lechter is dan 12 man.

Gister samen met teamie de suppliers gekozen, en dan vanavond maar eens echt aan de bak. Zal wennen worden. Heb voor het eerst in 4 seizoenen weer een nieuwe rijder. De oude DRP verdelingen kunnen dus ook grotendeels op de schop :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
code:
1
2
3
4
5
6
#  Manager          Best time  Lead.Gap     Gap     Laps
1  Reggie Biemans      1:22.998   +0.000    +0.000  1
2  Jim Kiohos         1:23.315   +0.317    +0.317   5
3  Alexandre Ehrhard    1:23.477   +0.479    +0.162     12
4  Gediminas Snarskis   1:23.533   +0.535    +0.056     15
5  Jon Payton          1:24.081   +1.083    +0.548  19

Hmmm, wat moet ik hier nou mee? Heb nog nooit bovenaan gestaan in de practice, laat staan na 1 rondje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Joss schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:59:
code:
1
2
3
4
5
6

Hmmm, wat moet ik hier nou mee? Heb nog nooit bovenaan gestaan in de practice, laat staan na 1 rondje :P
Netjes! Maar je weet natuurlijk niet welke suppliers men gekozen heeft he maar het is zeker opmerkelijk. Je DRP zal ook wel snor zitten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:59:
code:
1
2
3
4
5
6

Doe dat ook in de Q en wij dutchies zullen het ook doen(lees: proberen :P ) in C2G1.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:41
Vooralsnog doen we het goed in C2G4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Oliver nu roet in het eten gooit. Die mag toch wel een extra stop doen of in ieder geval lichter zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
damn balen, slechts 12 man die mee doen, ik was als vijfde gekwalificeerd en wat heb ik mechanical problems 8)7 |:(
gezien de mensen die meededen zat er eigenlijk een redelijke kans op podium finish in, maar nu helemaal noppes en ook geen geld (aangezien ik er bij lap 11 al eruit lag.) Slechte start voor het seizoen. Had gehoopt op goede race zodat ik weer wat sponsoren kon krijgen (aangezien ik er nu maar 4 heb waarvan het contract nu afloopt, dus volgende race heb ik er maar 3 :()
wordt vet verlies lijden deze race. Nu hopen dat de volgende wat beter gaat zodat er weer wat geld in het laatje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
jazzVL schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:27:
damn balen, slechts 12 man die mee doen, ik was als vijfde gekwalificeerd en wat heb ik mechanical problems 8)7 |:(
gezien de mensen die meededen zat er eigenlijk een redelijke kans op podium finish in, maar nu helemaal noppes en ook geen geld (aangezien ik er bij lap 11 al eruit lag.)
Treur niet, je ontvangt nog genoeg geld... Die regel werkt niet helemaal zoals het moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hmm bug?:P
ach ja mogelijk nog nieuwe kansen, hoop dat deze mechanical failure een incident is en niet dat ik echt zo'n slechte onderdelen heb of zo:P. Gezien de concurrentie, moet het denk ik wel lukken om iig de eerste paar races goed te scoren(iig punten) om zo tot goeie sponsoren te komen.

lol van de 12 zijn inmiddels nog 9 over :P zou zuur voor diegene zijn die nu laatste wordt als enige geen punt :P

[ Voor 16% gewijzigd door jazzVL op 24-11-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:42:
[...]

Doe dat ook in de Q en wij dutchies zullen het ook doen(lees: proberen :P ) in C2G1.... :)
Voorlopig sta ik ook belachelijk hoog in de practice, dus als dat een voorteken mag zijn, dan vind ik het prima. :)

Eerst maar even gaan denken over de juiste strategie. Gezien de qual tijden verschilt het aardig, dus valt daar nog wel wat mee te doen.

Zie je straks. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, kunnen jullie in C4 niet zien welke suppliers wij hoger geklasseerden hebben? :P
Zo ja, ben benieuwd wat Oliver Vogel heeft staan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
andrestouwe schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:42:
[...]

Quali gaat goed! :)
code:
1
2
3
4
5
6
# Manager              Best time  Lead.Gap  Gap     Laps
1 Reggie Biemans       1:20.114   +0.000    +0.000  3
2 Mark Bunby           1:20.367   +0.253    +0.253  4
3 Robertas Petniunas*  1:20.454   +0.340    +0.087  4
4 Daniel Ross*         1:20.500   +0.386    +0.046  4
5 Neil Vaughn*         1:20.573   +0.459    +0.073  4

Nou, hup André... Wel je best doen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
is het eigenlijk nog mogelijk om een datasheet van de vorige race alsnog te downloaden? Ben dit het vergeten te doen (dus de sheet met je resultaten van training, warmup etc, ben inmiddels ook supporter maybe dat het een extra privilege is?:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Joss schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:10:
[...]

Quali gaat goed! :)
code:
1
2
3
4
5
6
# Manager              Best time  Lead.Gap  Gap     Laps
1 Reggie Biemans       1:20.114   +0.000    +0.000  3
2 Mark Bunby           1:20.367   +0.253    +0.253  4
3 Robertas Petniunas*  1:20.454   +0.340    +0.087  4
4 Daniel Ross*         1:20.500   +0.386    +0.046  4
5 Neil Vaughn*         1:20.573   +0.459    +0.073  4

Vieze oof'er. ;)
jazzVL schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:12:
is het eigenlijk nog mogelijk om een datasheet van de vorige race alsnog te downloaden? Ben dit het vergeten te doen (dus de sheet met je resultaten van training, warmup etc, ben inmiddels ook supporter maybe dat het een extra privilege is?:P)
Als je het hebt gevonden, mag je het mij ook vertellen. :)

Voor zover ik weet is alleen het race result/race report achteraf nog te bekijken.

edit:

U vraagt...
1 flag: Netherlands Jos van Rijnsupporter 1:24.590 +0.000 +0.000 4
2 flag: Lithuania Romas Minikevičiussupporter 1:24.646 +0.056 +0.056 4
3 flag: Latvia Ivan Sudalenko 1:24.736 +0.146 +0.090 4
4 flag: Netherlands André van der Stouwesupporter 1:24.880 +0.290 +0.144 4
5 flag: Greece Spyros Kalasountassupporter 1:24.901 +0.311 +0.021 4
6 flag: Greece Sotiris Perdikaris 1:24.918 +0.328 +0.017 4

[ Voor 53% gewijzigd door Jopster op 24-11-2008 21:08 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Toch jammer van die vreemde vogel:
C1G1: pole Reggie Biemans, Ned
C2G1: Jos van Rijn, Ned
C2G2: Marc de Boer, Ned
C2G3: Daniel van Brienen, Ned
C2G4: Olivier Vogel, ....
C3G1: Sjaak Lagewaard, Ned
C3G2: Ton de Jong, Ned

Hup Holland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Haha... Slecht nieuws, ik ben ingehaald ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Ik vrees dat dat bij mij ook niet lang zal gaan duren. :'(

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 21:04
Helaas moest ik Daffie achterlaten, maar ik ben wel gepromoveerd naar C2G1. Gelukkig geen probleem ondervonden met het krijgen van een teamgenoot.

Mijn doelstellingen voor S34 betreft eigenlijk alleen handhaving en de financieen een beetje op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:10:

Doe ik altijd knul, doe ik altijd..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier nog even mijn status report van mijn doelstellingen van het vorige seizoen. Redelijk goed seizoen gehad, had meer ingezeten als ik wat minder pech had gehad maar toch erg goed.
The_FrankO schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:56:
Doelstellingen voor S33:
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png Top 8 kampioenschap finish (5de geworden)
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png Een aantal keer op het podium finishen (6 keer gelukt)
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png Leuk mee kunnen doen iedere race (lijkt me redelijk gelukt)
Nog wat statistieken van het seizoen:
Average DRP: 98,30%
Laagste DRP: 97%
Hoogste DRP: 99%

56 punten
11 punten finishes
6 podium finishes
4 keer p3 finish
2 keer p2 finish

Gearbox trouble: 5
Accident/crash: 3

Doelstellingen S34
- Eerste C2 overwinning
- Promotie

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Yike, dit is ff schrikken... :P Sta nog steeds 4e op de grid, en het lijkt er op dat m'n teamy de pole houd. WTF? Of wij doen iets goed, of de rest doet iets fout... Of andersom natuurlijk :P Na deze race de doelstellingen voor dit seizoen maar eens bekijken....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Godverdomme.

Tadas heeft blijkbaar mn driver gesplit (omdat ie dubbel signed was)

Nu is mn DRP verhouding compleet anders

Een rondje gedaan van het weekend 94%, nu met dezelfde setup 79%

Fucking hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb...

Goed, de seizoens doelstelling #34... Laten we voor het gemak seizoen 33 vergeten, compleet drama en overrompelt door Ferrari's. Buiten dat heb ik denk ik nog een oorzaak gevonden voor mijn matige prestaties, dus laten we hopen dat de aanpassing voor dit seizoen werkt!

Dus wat gaan we doen? We gaan (hopelijk) terug slaan! De Ferrari's zijn dit seizoen wat slechter en dat bied perspectieven. De doelstellingen:
- Top drie. Sterretje zou mooi zijn, maar denk ik niet haalbaar.
- Teamkampioenschap, die is denk ik iets haalbaarder, omdat ik in Bunby ook een constante en sterke teamgenoot heb.

Meer doelstellingen heb ik niet, maar ik heb wel wat ideetjes voor andere aanpakken in design en marketing. Tevens moeten voor die secties nieuw personeel aangeschaft worden, dus wellicht zijn dat ook doelstellingen, maar die staan voor zich.

Ik heb er zin in! Op naar mijn beste C1 seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Joss schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:51:
[...]

Nee maar dat is niet de manier waarop het zou moeten werken.

(En zoals ik toen al zei, het dubbel signen was niet mijn intentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:41
Joss schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:51:
[...]

Goed, de seizoens doelstelling #34... Laten we voor het gemak seizoen 33 vergeten, compleet drama en overrompelt door Ferrari's. Buiten dat heb ik denk ik nog een oorzaak gevonden voor mijn matige prestaties, dus laten we hopen dat de aanpassing voor dit seizoen werkt!

Dus wat gaan we doen? We gaan (hopelijk) terug slaan! De Ferrari's zijn dit seizoen wat slechter en dat bied perspectieven. De doelstellingen:
- Top drie. Sterretje zou mooi zijn, maar denk ik niet haalbaar.
- Teamkampioenschap, die is denk ik iets haalbaarder, omdat ik in Bunby ook een constante en sterke teamgenoot heb.

Meer doelstellingen heb ik niet, maar ik heb wel wat ideetjes voor andere aanpakken in design en marketing. Tevens moeten voor die secties nieuw personeel aangeschaft worden, dus wellicht zijn dat ook doelstellingen, maar die staan voor zich.

Ik heb er zin in! Op naar mijn beste C1 seizoen :)
Zou je willen toelichten wat volgens je gevonden hebt als oorzaak voor je matige prestaties?

Casper en ik zijn helaas iets teruggezakt op de grid, nu P4 & P5. Ik ben eigenlijk al tevreden als ik deze race in top 6 kan eindigen. Het is toch even aftasten hoe sterk de andere managers in deze groep zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 25-11-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

naar aanleiding van volgende race heb ik mijn tyres getest en meteen upgrade uitgevoerd..
Dit omdat volgende race 40°C gaat zijn.

Per ongeluk heb ik Medium compound gekozen, dus vrees ik een beetje voor plofjes.

Tyre wear: 3233
DRP 92%
DRP 144

en de bandjes moeten 77km afleggen tussen de pitstops.

Kan iemand mij vertellen wat me te wachten staat, moet ik een extra pitstop inlassen, of zit ik safe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, moeilijk, maar denk dat je net niet safe ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

-.- Lost control als nummer 28, das eeh lekker? Nouja, volgende keer maar beter, en hopen dat me driver minder kuren heeft en ik wat plekjes kan inpikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
MikeVM schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:43:
naar aanleiding van volgende race heb ik mijn tyres getest en meteen upgrade uitgevoerd..
Dit omdat volgende race 40°C gaat zijn.

Per ongeluk heb ik Medium compound gekozen, dus vrees ik een beetje voor plofjes.

Tyre wear: 3233
DRP 92%
DRP 144

en de bandjes moeten 77km afleggen tussen de pitstops.

Kan iemand mij vertellen wat me te wachten staat, moet ik een extra pitstop inlassen, of zit ik safe?
77 met medium wordt gok ik krap, ikzelf heb voor mijn volgende race 33 graden en ik heb de pirelli medium banden ingeschat op zo n 60 a 62 km wat ze mogelijk halen.(wel de basis dus zonder upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Tuurlijk, GB probleem... :(

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

GB probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
gearbox zallie waarschijnlijk bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Yups, en de 2e keer al na maar 10 practice rondjes. Volgende keer gewoon 25. Het maakt toch niet uit.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Dat was een saaie race...
Gestart van pole met zachte bandjes met 5mm regen.
In de eerste ronden een paar posities verloren, maar na 4 ronden werd het droog en gingen de koplopers banden wisselen, zodat ik aan de leiding kwam. Ondanks mijn 3 stopper de leiding niet meer afgestaan!
Gewonnen met 44 sec. voorsprong op de nr. 2, nr. 3 ging OOF in de laatste ronde, de rest van het veld lag minstens een ronde achter.
En ook nog de fatest lap, een mooie hattrick dus!
Hopenlijk wordt het hele seizoen zo saai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Gefeliciteerd met je overwinning! Ik zelf kon niks doen, en ben 28ste geworden in dezelfde race, en spel op de balans net gelijk, aka geen testing of dikke min :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Darkasantion schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:20:
Gefeliciteerd met je overwinning! Ik zelf kon niks doen, en ben 28ste geworden in dezelfde race, en spel op de balans net gelijk, aka geen testing of dikke min :(
Dank je. Ik speel ook precies gelijk met een eerste plaats (wel met 5* test en een hoop nieuwe onderdelen).
Maar ik heb net een sponsor gesigned voor 1.1M per race, dus kan ik nog net wat verdienen.
Ik heb suppliers gekozen waarmee ik elke race hoop te winnen! Dit seizoen zal ik promoveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Positief gezien kan het nu niet slechter gaan met mij, dus :) . Zal denk ik de volgende 4 races rond de ~20ste plek hangen om erna richting 25+ af te zakken, (mits er zoveel actieve mensen overblijven) maar dan zou ik een nieuwe en betere sponsor moeten hebben, en de kosten van veelgebruikte onderdelen flink verlaagd hebben, dus kan ik dan misschien geld stoppen in research, maar dat zou dan Aero zijn, of banden, want op de rest loop ik dan toch teveel achter :S . Maargoed, ik denk dat ik C3 wel ga redden, maar dan ook maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

nog iemand die men Tyreprobleem kan checken?

verder zie ik dat mijn kwalificatie 1seconde sneller is dan men snelste ronde uit de vrije training,
dit met 70liter brandstof. komt dit puur door het rijden met een auto die 100% in orde is
(vrije training zat ik met remmen, voorvleugel en achtervleugel op 20%

kan je jouw beste afstelling ook vinden met onderdelen op 0%?
heeft dit alleen effect op je tijd, of ook op instellingen.
anders kan je altijd een spare auto houden op 0% (mits grote fabriek)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Idd, gecheckt :P De reden dat je geen antwoord krijgt, is omdat vrijwel iedereen het met vallen en opstaan heeft moeten leren. Sterker nog, iemand die nooit wear krijgt, of nooit een band ontploft wordt niets wijzer. Doe wat je denkt dat verstandig is... Je zit in C4, je kan je echt wel wat missertjes veroorloven in de races hoor d:)b

Dan nu mijn raceverslagje. Gestart als 2e, achter Zaranka, die ik na 5 rondjes inhaalde ondanks hard overtaking :) Dus toen lag ik eerste, maar mijn coureur maakte een klein foutje in rondje 15 ofzo en toen moest ik de leiding terug geven. Op hetzelfde moment de pits in, maar door een vreemde extra lang durende outlap (pitstop zelf was 0.3s langzamer), verloor ik 1.5s en dat was genoeg om precies 2 man voor mij te krijgen waar ik kort op vastliep. Vervolgens iedereen weer binnen geweest en lag ik gewoon weer 2e, en liep ik beetje voor beetje weer in op de nummer 1, om dat op dezelfde wijze als bij de 1e stop te niet te zien worden doen. Ook bij de derde stop verloor ik weer tijd in de outlap, dus ik baal wel een beetje, zeker gezien ik slechts 3 seconden achter de winnaar ben gefinisht.

Maargoed, met mijn beste C1 resultaat tot nu toe, mag ik natuurlijk niet klagen. Tevens is mijn hoop uitgekomen dat er weinig op Ferrari staan; 3 welgeteld, waar er iets van 18 met de Mercedes (oude BMW) rijden. Ik ben echter van mening dat het echter makkelijker is om gewicht te verliezen (en daarbij ook meteen rel% te winnnen én een lager brandstofverbruik) dan om het HP-verschil in te halen. Ik verwacht dus nog wel een race of 4 om de overwinning mee te strijden, daarna zal het allemaal een beetje uitvlakken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Ik denk dat ik eerste had kunnen worden als:
1. Ik niet zoveel geblockt werd.
2. Ik geen tire explodes had.

Ach 5e plek is dan ook wel te doen. Ik had met 1 tire explode nog steeds eerste gestaan, maar die laatste deed me de das om. Nu heb ik weer wat tiregegevens dus het is alleen maar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Eerste seizoen C3G10 en heb meteen een top teammaat _/-\o_

Mag vertrekken met een volle tank van plek 16 in de regen met mijn Toyota/renault/continental en al snel blijkt dat een aantal van die jongens toch niet zo snel zijn als ze wel leken in de kwalificatie. Kan opklimmen tot een 6e plek als mijn renault GB een versnelling verliest 8)7 , kan die amerikaan achter me nog 11 rondjes van me afhouden en de eerste 3 punten zijn binnen!
Team maat weet de race zelfs te winnen dus staan 2e in het TK met een puntje achterstand op die 2 grieken.

Als ik had geweten dat ik vanaf race 1 al top 8 had kunnen rijden was ik wel voor honda gegaan maarja slechts 2 revisies he. Er rijden er jammergenoeg wel veel op conti's rond dus daar kan ik weinig voordeel mee halen.

Op naar de volgende race! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb even de eerste race afgewacht omdat ik per ongeluk gepromoveerd was naar C3 (g12) en ik dat eigenlijk niet wilde. Uit financieel oogpunt gekozen voor de aller goedkoopste suppliers.

Doelstellingen zijn dan ook als volgt:
1. Handhaving in C3.
2. 5 punten scoren
3. Eindigen met meer dan 20mio in kas.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, zal me ook eens weer melden hiero. Ik ben druk met een paar cursussen voor m'n werk, dus F1time schiet er bijna bij in.

Zoals al bekend, m'n doelstellingen zijn afgelopen seizoen compleet gefaald, in heb geen punten kunnen pakken en financieel ben ik ook niks opgeschoten. Ben nu gedegradeerd naar C3G10, en had er eigenlijk een hard hoofd in. Door tijdsdruk redelijk vroeg de Q gedaan, en eigenlijk niet eerder weer gekeken dan gisteravond. Heb nog net de laatste paar ronden kunnen zien, en tot m'n verrassing de race gewonnen.

Toch raar eigenlijk in c3, de honda en de toyota hebben redelijk wat pk's meer, maar ik blijf ze met een fordje voor....Dat is onverwacht zeg maar. Daarnaast durft er behalve ik maar 1 iemand met de hewland te rijden, de bak met het meeste potentieel in mijn ogen. Qua banden rijd het grootste gros op Conti's, goedkoop maar niet super...

De doelstellingen voor dit seizoen zijn eigenlijk simpel, financieel gezond worden, en niet degraderen of promoveren dit seizoen. Dus is het eigenlijk simpel, we gaan voor P4 t/m p8 :P

@ Egoist:

zo top ben ik niet, anders zat ik nog in C2... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn eerste race is niet echt goed verlopen.
Gestart vanaf een 9e plek met een zeer volle tank. Dus daar maakte ik me niet druk over.
In rondje 27 lag ik dan eerste nadat de eerste hun pitstop deden.
Na mijn enige pitstop in rondje 40, lag ik 2e. Maar al snel bleek dat deze persoon nog een stop moest maken en zo was ik weer nummer 1 in rondje 53.
Alles volgens plan, totdat in rondje 60, met nog 7 rondes te gaan mijn gearbox er mee ophield. :(
Uiteindelijk 21ste geworden.

Mijn doelstelling:
Promotie, kijken of ik in C1 kan komen.
Maar als ik zoveel geluk heb als de afgelopen race dan wordt het lastig.
Financieel zal ik er wel wat op achteruit gaan. (Dure suppliers) maar ik hoop op het eind van het seizoen met de bonussen weer op 50 - 60M te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Waaneer worden de testtracks gereset in C3? Als ze al worden gereset? Want dan kan ik anders nu al testen en Q doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

............................................................................................................. :( (scheldwoorden weggehaald)

Klotenrace, als eerste, in de 2e ronde vanaf p3: Went wide and got onto the marbles, that's not good for the lap time.. resultaat volgende ronde p15....

Als tweede, op P14 vanaf ronde 6 tot 13 mega geblocked.......(1.29.3 i.p.v. 1.28.4)

Als derde, in ronde 13, middenin het treintje: André van der Stouwe lost rear wing while trying to block Ruud Oerlemans...

ik zeg :w race..

Resultaat P4 in Q, P22 in de race....

OK, ik weet dat de blocker vaak de "schuldige"is, maar dit is de eerste keer dat ik een achtervleugel verlies. En ik rij al meer dan 5 seizoenen met de zelfde waardes......
Zal wel komen door het klem zitten in een trullitrain.....

Doelstelling is simpel dit seizoen, survival...again....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Gezien de kwalificatie resultaten verwacht ik zeker wel dat we genoeg punten halen. Vorige race hadden we gewoon allebei dikke pech, anders hadden we gewoon punten gescoord.

Komende race moet het dan maar gebeuren. Temperaturen zijn goed voor de Michelins, zeker in kwalificatie. DRP zit ook wel prima. Tot nu toe seizoengemiddelde van 99%. Als ik aan het eind van het seizoen hetzelfde kan zeggen, ben ik tevreden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jopster op 26-11-2008 17:12 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
als derde gekwalificeerd en nu maar hopen dat ik de pits goed heb ingeschat en niet weer als vorige keer mechanical problemen krijg.
hopen dat ik positie iig vast kan houden zodat er wat goede sponsoren komen. Dat begin echt een probleem te worden. Heb er nu nog maar 3 en na deze race nog maar 2 :| eentje is nu in onderhandeling, maar dat zit nu nog met een gruwelijk lage race bones.
dus hopen dat volgende bod beter is en dat er 1 of 2 nieuwe boden komen waarvan eentje onderhandelen wordt en de andere hoog genoeg is direct te signen. Want anders wordt de volgende race met slechts 2 sponsoren rijden en dat is niet echt economisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 21:04
Was inderdaad een zwaar tegenvallende race. Helaas hadden we een botsing, mijn race was daarmee ook voorbij. Volgende keer beter.

Mijn overtake/block was niet hoog: 25-25.
andrestouwe schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:17:
............................................................................................................. :( (scheldwoorden weggehaald)

Klotenrace, als eerste, in de 2e ronde vanaf p3: Went wide and got onto the marbles, that's not good for the lap time.. resultaat volgende ronde p15....

Als tweede, op P14 vanaf ronde 6 tot 13 mega geblocked.......(1.29.3 i.p.v. 1.28.4)

Als derde, in ronde 13, middenin het treintje: André van der Stouwe lost rear wing while trying to block Ruud Oerlemans...

ik zeg :w race..

Resultaat P4 in Q, P22 in de race....

OK, ik weet dat de blocker vaak de "schuldige"is, maar dit is de eerste keer dat ik een achtervleugel verlies. En ik rij al meer dan 5 seizoenen met de zelfde waardes......
Zal wel komen door het klem zitten in een trullitrain.....

Doelstelling is simpel dit seizoen, survival...again....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

ruudonline schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:03:
Er zijn een hele hoop mensen die het niet met je eens zullen zijn. :)

Lees er maar eens eea op na. Eigenlijk moet die optie eens goed onder de loep genomen worden. Er gebeuren te veel onnodige ongelukken door.

Maar of je nu 25-25 of 60-60 rijdt... mijn gevoel zegt dat de kans op ongelukken hetzelfde blijft... Groot!

[ Voor 12% gewijzigd door Jopster op 26-11-2008 21:36 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:35:
[...]

Er zijn een hele hoop mensen die het niet met je eens zullen zijn. :)

Lees er maar eens eea op na. Eigenlijk moet die optie eens goed onder de loep genomen worden. Er gebeuren te veel onnodige ongelukken door.

Maar of je nu 25-25 of 60-60 rijdt... mijn gevoel zegt dat de kans op ongelukken hetzelfde blijft... Groot!
Ga bier drinken op je verjaardag man..... :P

Overtaking/ Blocking zit niet voor jan met de korte achternaam verwerkt in het spel.. doet me denken aan een ouwe reclame....No nuts, no glory :Y

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik rij op 15-5 rond, wat ik veel vind. maar ik heb er nog geen accidenten mee gehad,..
als ik er minder dan 1 accident door krijg op een jaar, dan ben ik blij!
ruudonline schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:03:
Was inderdaad een zwaar tegenvallende race. Helaas hadden we een botsing, mijn race was daarmee ook voorbij. Volgende keer beter.

[...]

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:39:
Ga bier drinken op je verjaardag man..... :P
Koelkast leeg... :'(
Overtaking/ Blocking zit niet voor jan met de korte achternaam verwerkt in het spel.. doet me denken aan een ouwe reclame....No nuts, no glory :Y
Dat is misschien wel zo, maar de verhoudingen zijn momenteel zoek. Dat zie je ook aan jullie incident. Met die waardes zou je het niet verwachten. En het is zo frustrerend om je race zo te zien eindigen. Engine en GB problemen kun je weinig aan doen, maar hier wel aan. Dan speel ik het liever wat safer.

GoT-Papa clublid

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

ga gewoon met 0/0 rijden en je bent van het gezeur af. En als je sneller bent kom je er toch wel langs.

iRacing

• Richi E.
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik rij eigenlijk ook alleen maar op 0-0 (overtake/block) rondt. En zie zelf weinig problemen met het inhalen.
Wanneer ik merk dat ik in een race vaak blocked wordt door iemand zal ik deze waarden misschien aanpassen, maar voorlopig staat het wat mij betreft goed zo.

Ik blijf overigens moeite houden met de DRP instellingen :(.. Ik doe eerst bij elk onderdeel zo'n 30% van mijn totale DRP punten. En ga daarna onderdeel voor onderdeel tot het hoogste DRP% proberen te komen. Dit is toch geen foute methode? Of moet ik meerdere onderdelen tegelijk wijzigen per ronde?

PSN: Rich_E1988

• BM

BM

Moderator Spielerij
Richi E. schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:01:
Of moet ik meerdere onderdelen tegelijk wijzigen per ronde?
Hoe bepaald je dan welke van je wijzigingen verantwoordelijk is voor de verandering in DRP die je waarneemt? :)

Xbox

• kieknwatwort
Richi E. schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:01:
Ik blijf overigens moeite houden met de DRP instellingen :(.. Ik doe eerst bij elk onderdeel zo'n 30% van mijn totale DRP punten. En ga daarna onderdeel voor onderdeel tot het hoogste DRP% proberen te komen. Dit is toch geen foute methode? Of moet ik meerdere onderdelen tegelijk wijzigen per ronde?
bij elk onderdeel 30% van het totaal, dat is samen dus 150% ;)

Maar een goede methode staat nog altijd beschreven in Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ...". Die link staat trouwens in de openings post...

Als gratis extra tip wil ik wel zeggen, dat je de Top Speed wel wat hoger mag zetten dan de rest (voor de meeste circuits althans)
Oftewel: neem 80% van je totale DRP, deel dat door 6 en vul die waarde bij alle onderdelen in, behalve bij top speed, die geef je 2/6. Vervolgens steeds 1 onderdeel veranderen.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.