Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.555 views

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

kieknwatwort schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:20:
[...]
Als gratis extra tip wil ik wel zeggen, dat je de Top Speed wel wat hoger mag zetten dan de rest (voor de meeste circuits althans)
Oftewel: neem 80% van je totale DRP, deel dat door 6 en vul die waarde bij alle onderdelen in, behalve bij top speed, die geef je 2/6. Vervolgens steeds 1 onderdeel veranderen.
Thanks! Hier heb ik wat aan.. Zal het in de volgende race gelijk proberen toe te passen.
bij elk onderdeel 30% van het totaal, dat is samen dus 150% ;)
Ik bedoelde natuurlijk bij alle onderdelen samen 30% van mijn totale DRP :)..

Vandaag overigens weer 4e geworden in de race, net als de eerste race.
Weten jullie toevallig of ik van mijn teammate af kan? Hij is gelijk de 2e race al niet meer gekwalificeerd, dus dat lijkt mij niet echt een betrouwbare jongen..

[ Voor 21% gewijzigd door Richi E. op 27-11-2008 16:30 ]

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Na 4 races gemist te hebben word de persoon verwijdert, en daarmee ook je team, dus dat probleem lost zichzelf op. :) Helaas ben je wel de team-inkomsten kwijt

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
yessssssss. *O* podium finish :) mijn eerste gestart als derde en gefinished als 2e :), maarja zegt meer over de concurrentie dan over mij.
totaal 13 mensen in mijn groep waarvan denk je 5 als concurrentie kan beschouwen en de rest is nog even meer als spek en bonen. (al ben ik zelf nog geen expert, dit is immers pas mijn 5e race)
de nummer 1 is van onze groep is de enige die een keer in class 3 heeft gezeten en dat zie je ook wel hij had nog 54 sec voorsprong op mij. Degene die achter mij zat lag nog 25 sec achter.
de overige 5 hebben op z'n minst 1 seizoen gehad (de meeste was 4) de overige mensen beginnen pas een hun eerste of 2e race.

Zat op een redelijk stabiel plekje, had gekozen voor een vroege pit. aangezien ik met m'n pirelle banden toch 3 moest pitten koos ik voor een snelle eerste zodat ik met minder fuel kon kwalificeren voor een goede plek.
de nummer 1 was de enige die met 2 keer pitten de race doorkwam. De beginners zaten op 7 keer (waarschijnlijk zachte banden gekozen, na 6 rondjes was het dus einde oefening)

tijdens de race werd er wel flink geblocked dus die setting had iedereen denk ik vrij hoog staan.

maar goed heb punten gescored :)
nu even volgende probleem oplossen en dat is het sponsor probleem :P
heb er nu nog maar 2 en diegene waar ik wat meer van wilde krijgen is afgetaaid. Nu heb ik weer een bod, maar het is nog steeds vrij mager. Zit te twijfelen of ik deze niet gewoon moet nemen (bij gebrek aan beter) of onderhandelen of accepteren voor korte duur.
hmmmmm

"If u do something do it with style, or do it at all."

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:35
Jopster schreef op woensdag 26 november 2008 @ 21:35:
[...]

Er zijn een hele hoop mensen die het niet met je eens zullen zijn. :)

Lees er maar eens eea op na. Eigenlijk moet die optie eens goed onder de loep genomen worden. Er gebeuren te veel onnodige ongelukken door.

Maar of je nu 25-25 of 60-60 rijdt... mijn gevoel zegt dat de kans op ongelukken hetzelfde blijft... Groot!
Ben het met je eens dat anderen het weer aan de hoge kant vinden. Mijn huidige teammaat adviseerde 10-10 of iets dergelijks. Meestal varieer ik tussen de 20-25. Ik heb wel de indruk dat zodra je coureur op een circuit rijd die hem echt niet ligt het fout kan gaan. Van vorig seizoen heb ik geleerd om in zo'n geval op 0-0 te rijden. Maar..misschien is het ook maar net waar je zelf vertrouwen/ervaring mee hebt.

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

ruudonline schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:34:
Ben het met je eens dat anderen het weer aan de hoge kant vinden. Mijn huidige teammaat adviseerde 10-10 of iets dergelijks. Meestal varieer ik tussen de 20-25. Ik heb wel de indruk dat zodra je coureur op een circuit rijd die hem echt niet ligt het fout kan gaan. Van vorig seizoen heb ik geleerd om in zo'n geval op 0-0 te rijden. Maar..misschien is het ook maar net waar je zelf vertrouwen/ervaring mee hebt.
Hopelijk gebeurt het niet nog een keer voor je/jullie. :)

Aangezien er standaard nogal veel pech mijn weg op komt de laatste tijd, heb ik gekozen om het overtaking/blocking lot in ieder geval niet te tarten. Hmmm... misschien moet ik het juist wel doen en heb ik dan wat meer geluk. :)

In ieder geval sta ik tot nu toe weer op pole. Eens kijken wat we nu kunnen verwachten. Het moet er toch wel een keertje uitkomen nu.

GoT-Papa clublid

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:35
Jopster schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:58:
[...]

Hopelijk gebeurt het niet nog een keer voor je/jullie. :)

Aangezien er standaard nogal veel pech mijn weg op komt de laatste tijd, heb ik gekozen om het overtaking/blocking lot in ieder geval niet te tarten. Hmmm... misschien moet ik het juist wel doen en heb ik dan wat meer geluk. :)

In ieder geval sta ik tot nu toe weer op pole. Eens kijken wat we nu kunnen verwachten. Het moet er toch wel een keertje uitkomen nu.
Ik hoop het voor je dat het gaat lukken! Maar mijn teammate moet nog ;).

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

ruudonline schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:13:
Ik hoop het voor je dat het gaat lukken! Maar mijn teammate moet nog ;).
Er moeten er nog veel meer... :X

;)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

27 man op de grid en je staat 2e, allebei nog een ronde over....

*O* Hoppatee, racingday!! *O*

Zo, deze keer maar eens een race zonder problemen hoop ik. Sta op dit moment 8e, dus dat zou een puntenrace kunnen worden.... (waarschijnlijk niet, maar toch) Wordt wel een leuke race om te zien wat de bandjes gaan doen bij 29 graden...
Teamy staat er goed voor zoals vermeld, kan de pole nog pakken...

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, ben nog niet heel tevreden met kwalificatie.
Voorlopig 15e van de 20, had gezien mijn taktiek toch iets meer verwacht. Tenzijn toch ineens iedereen op die taktiek staat, wat ik eigenlijk niet verwacht had.

Teamie moet ook nog P/W/Q doen, maar die is al sinds de 25e niet meer ingelogged.
Sleepie, wakker worden!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

15e tot nu toe. Niet slecht maar ik verwacht dat ik terug zak gedurende de race omdat ik waarschijnlijk op een stop meer sta.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 06:50:
Teamy staat er goed voor zoals vermeld, kan de pole nog pakken...
2e plek ben ik ook tevreden mee. :)

Nu maar hopen dat er geen rare dingen gaan gebeuren tijdens de race...

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Nu ik gedegradeerd ben (gewild) van C2 naar C3 reed ik vorige race abnormaal goed. Ik ging als 6e van start en uiteindelijk kwam uiteindelijk terecht op P4. Zeker als je weet dat ik met een crappy driver rond rij (193/352) maar dit deert precies niet in mijn groep. Bedoeling is is maximaal P4 te behalen in het kampioenshap want promoveren is misschien wel haalbaar maar ik kan er nog niets gaan doen. Volgend seizoen ga ik er dan immers 200% voor.

De race van vandaag: het zal leuk worden op de strategiën te zien. Vele keuzes en ik hoop de juiste gemaakt te hebben, ter info welke weersomstandigheden:

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/8159/weatherat1.jpg

De startpositie is goed: P2/20 achter een Nederlander, Michel Verbaas! Ik extremis zou ik misschien nog 2 plaatsen kunnen zaken maar ik denk het niet. De meesten hebben zich al geQ. Er is wel groot gat tussen P3 en P4. Ik vermoed dat eersten (waaronder ik) vroeg binnenkomen. Maar het blijft uiteraard giswerk. Ik hoop alvast op een mooie race (zonder het plofwerk).

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Ja, dat is een leuk strategisch spel, alhoewel het door de lang durende droogheid een stuk makkelijker wordt ;)

Wij hebben deze race een heerlijke 38/39 graden race. Door de vele verschillende soorten banden, zullen er veel verschillende strategieën zijn: 4 stoppers, 3 stoppers en 2 stopper, op verschillende typen banden. Ik sta nu 7e van de 24, en denk ik achter 2 man op dezelfde strategie.

Baal wel een beetje van mijn DRP. Startte zonder enige data op 89%, maar bleef daarna 15 ronden tussen dat en 92% hangen (op een enkele 80% uitschieter waar ik dus wist dat ik fout zat :P ). Gelukkig bij de start van de Q een 97% nog behaald, want ook DRP zal cruciaal zijn deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 21:02
Ik heb gisteren mijn eerste race achter de rug in C4 (group 31). Gestart van p2 en 3e geëindigd ondanks 2 "exploded tyres".

Ik had medium tyres voor een 3 stopper, maar blijkbaar heeft de hoge temperatuur (35°) meer invloed gehad dan ik dacht.

Ik had extreem lange pit stop tijden: 22-23sec per pitstop (ook de eerste, waar ik nog geen exploded tyre had). Ik had 10 pit crew (newbies) maar deze tijden lijken toch extreem hoog. Andere teams in mijn groep doen er vaak 8s over. Waaraan kan dit liggen? Ik tankte ~70L per stop.

Voor de volgende race heb ik 10 extra pit crews aangeworven. Moet wel zeggen dat het best wel een verslavend spel is :-)

PS: Hoe lang gaan regen banden mee? Volgende race is in de regen, en ik vraag me af of ik het met 2 stops kan doen (16-22° met 7-16mm)..

[ Voor 9% gewijzigd door AndrewF op 28-11-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
AndrewF schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:55:
Voor de volgende race heb ik 10 extra pit crews aangeworven. Moet wel zeggen dat het best wel een verslavend spel is :-)
Sowieso volle bak personeel aannemen, zoals je ziet haal je dat er wel uit :)
PS: Hoe lang gaan regen banden mee? Volgende race is in de regen, en ik vraag me af of ik het met 2 stops kan doen (16-22° met 7-16mm)..
Tja.... ik kan hier mijn complete lijst met bandendata dumpen, maar dat doe ik niet. En niemand anders zal het je ook vertellen.
Deel van het spel is achter dit soort informatie te komen, en dat lukt alleen maar door dingen te proberen.

Ik sta voor deze race ook op een wat riskantere taktiek. Het zou moeten lukken, maar zeker weten doe ik het niet. Levert me hoe dan ook nuttige informatie op.

Dus probeer vooral wat je denkt dat goed is, en houd bij wat het resultaat is. Je zult er nog lang plezier van hebben :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
AndrewF schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:55:
Ik heb gisteren mijn eerste race achter de rug in C4 (group 31). Gestart van p2 en 3e geëindigd ondanks 2 "exploded tyres".

Ik had medium tyres voor een 3 stopper, maar blijkbaar heeft de hoge temperatuur (35°) meer invloed gehad dan ik dacht.
Temperatuur heeft inderdaad veel invloed op je banden. Houd de gegevens goed bij die je nu hebt, waarbij vooral belangrijk is: hoeveel DRP% je had, hoe hoog de temperatuur was tijdens de run dat je ploft en natuurlijk het belangrijkste: hoeveel kilometer de banden nu mee gingen.
Ik had extreem lange pit stop tijden: 22-23sec per pitstop (ook de eerste, waar ik nog geen exploded tyre had). Ik had 10 pit crew (newbies) maar deze tijden lijken toch extreem hoog. Andere teams in mijn groep doen er vaak 8s over. Waaraan kan dit liggen? Ik tankte ~70L per stop.

Zoals je zelf aangeeft, kon je 10 man extra aannemen. Bedenk wat er allemaal gedaan moet worden:
1 lollypop (1)
1 krik aan de voorkant (1)
1 krik aan de achterkant (1)
3 man per wiel (op/afdraaien, aangeven en wegpakken) (12)
2 man voor de brandstof-slang (2)
iedere sidepod moet schoon (2)
vizier afdoen (1)
____
20 man :P Elke man minder kost je gewoon veel tijd...
Welke van de regenbanden ;) (hint, hint). Over het algemeen kan je er van uitgaan dat de regenband zo lang mee kan gaan als de hardste band, maar dan wel alleen in de regen natuurlijk.

Edit: En voortaan geen lunch meer maken tijdens het geven van antwoord, want dan gaan mensen je voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
Bedankt! Blijkbaar moet ik eerst een paar races aan data mining doen :-)
Had vorige race door aanpassingen tijdens warmup en qualification een DRP van 93%, nu is het blijkbaar veel moeilijker (zit aan 80% na practice..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
AndrewF schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:47:
Bedankt! Blijkbaar moet ik eerst een paar races aan data mining doen :-)
Had vorige race door aanpassingen tijdens warmup en qualification een DRP van 93%, nu is het blijkbaar veel moeilijker (zit aan 80% na practice..)
ik vind 80% niet heel slecht voor je 2e race, 93 voor een 1e race zelfs erg goed :)

Belangrijkste nu is dat je weet wat je aan het doen bent, en snapt waarom je DRP hoger/lager word. Zodra je door hebt hoe je die verdeling moet maken komen de 90+ percentages vanzelf.
Ikzelf haal ook lang niet altijd 95+, en ben eigenlijk met alles boven de 93% wel tevreden.
Komt wel goed :)

Datamining moet je sowieso blijven doen. Meer == beter in dit geval. Informatie over DRP/Setup/Banden etc is altijd handig om te hebben.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casper Romkes crashes and damages chassis. :(
Zou 4e worden, misschien 3e. Had nog een boost over om Jeroen Bouva voorbij te gaan (is hij hier aanwezig?).
Dit is zwaar klote. Niet alleen !!27e!! in de race, maar ook een chassis naar de maan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrmph, 2e race, 2e failure...
En die 'betrouwbare' BMW kachelt wel gewoon door natuurlijk :(

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Eerste podium is binnen, maar helemaal blij ben ik toch niet. Ergens tussen ronde 40 en 50 besluit mijn rijder een uitstapje te maken naar het strand en een baantje te trekken van 6 seconden. Heeft me de 2e plek gekost. Nou ja, toch het laatste seizoen van deze knaap.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoeveelste moet ik uiteindelijk worden om degradatie te voorkomen? Want ik rij nu rond op plek 27 en heb niet veel vertrouwen dat ik hoger ga kommen. Dus straks weer C4 in :S .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Hoppa, 2e race, 2e hattrick *O* *O* *O*

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Andere noob vraag van mij, om te racen moet je dan een team hebben? ik dacht in eerste instantie wel dus had ik die 5 mil gedokt en dit seizoen met 1 mil verlengt. Maar volgens mij racen er in mijn groep ook mensen zonder team? Want als ik bij join team kijk zie ik maar 3 teams staan die open zijn voor application incl mijzelf. verder zitten er in mijn groep 6 mensen al in een team (dus weer3 teams) dan zijn er nog 4 mensen(mijn groep zijn 13 mensen actief) over die dus zonder team racen?
Want zonet zag ik toevallig dat iemand 100.000 bood om bij mij in het team te komen, maar voorlopig was ik eigenlijk slechts van plan alleen te race. Los van het feit dat ik 100.000 beetje weinig vind en deze speler niet echt actief is, zijn eerste seizoen was s25 en nu heeft hij slechts 1 race gehad met een drp van 50% (had gelukkig mijn lesje geleerd met mijn blunder van de revisie, want zou bijna op accept gedrukt hebben:P)

Maar betekend dit eigenlijk dat ik bij het volgende seizoen mijzelf die 1 mil kan besparen en gewoon op mijzelf kan racen?

[ Voor 5% gewijzigd door jazzVL op 28-11-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Team racen doe je met z'n 2'en, niet in je eentje. Op dit moment doe jij dus niet mee voor de team prijzen en dat raad ik je toch wel aan. Zo kan je toch nog een aardig centje verdienen, zeker in C4 waar er standaard maar weinig teams zijn. Dan kan je aardig cashen. Het verdiende geld deel je met z'n tweetjes.

Maar dit alles kan je dus ook in de faq lezen. ;)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
had wel in de faq gelezen dat je kan meedoen aan team prijzen, maar stond niks in of je gewoon kon racen zonder team.

in mijn groep zijn nu 3 teams die dus die 19 mil kunnen verdienen (al heeft 1 team nog maar 0 punten) aangezien team 1 heeft 20 punten en team 2 heeft er 5 en team 3 heeft 0.
met mijn 8 punten zou ik dus gelijk al aanspraak kunnen krijgen op een deel van de buit?

want zoals ik zei was het niet direct mijn intentie om met z'n tweeen in 1 team te zitten, maar financieel gezien kan het dus in class 4 nog wel voordelig zijn aangezien er weinig (2 mans) teams zijn.

maar stel dat ik bv in class 3 in m'n uppie wil blijven rijden dan kan ik die mil dus eigenlijk skippen? (FAQ was daar niet zo heel helder in)

maybe dat ik dan toch een teammembertje erbij neem (als hij wat extra erbij doet :P vind 1 ton beetje weinig voor hetgeen wat hij zelf ervoor terug zal krijgen aangezien er best veel te verdelen zal zijn met het prijzen geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
sommetje:
In klasse 4 is het team-prijzengeld 19 Miljoen.
Er zijn per race 39 punten te halen, dus totaal 17*39=663 punten.
Als iedereen die punten haalt in een team zou zitten (wat meestal niet zo is) dan zou je dus 19M/663 = 28.658 per punt krijgen. Dus met 18 punten (met z'n tweeen) heb je de aktiveringskosten van je team er uit (even los van de initiele kosten om een team te maken.
Hoe meer punten "buiten de teams" vallen, hoe gunstiger dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Uit de game rules:

You do not have to race in a team if you do not wish to and in some cases it may be cheaper to not race in the Team Championship if you don’t score enough points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hmmm bied perspectieven :P ik zie namelijk dat er in de top 7 (ik sta op 6 met 8 punten, de vorige race had ik gearbox probleem) 1 gozer is die geen team heeft aangemaakt en hij staat op 4 met 10 punten (hij had vorige race ook problemen) Het zou dus zelfs een strategische zet kunnen zijn om hem bij mijn team te vragen (voor niks maybe)
tellen de historsiche team punten ook? want ik zie dat 1 team 0 punten heeft en dat terwijl een van hun eerste was geworden in de laatste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ooh, dinsdag wordt leuk, 10,15 en 7 mm regen, dat is leuk! Zeker omdat ik een redelijke goede driver heb met nat weer! En ook nog eens de beste natweer banden heb! Mooi! Dus nu kan ik dan eens wel voor top 20 gaan :+ .

[ Voor 29% gewijzigd door Darkasantion op 28-11-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Regen is leuk idd...soms regen is nog leuker...regen en warm maakt het leven nog spannender :P

Start - 00:59:00 Temp.: 26° C Rain: 0 mm
00:59:00 - 01:07:00 Temp.: 30° C Rain: 3 mm
01:07:00 - End Temp.: 24° C Rain: 10 mm

gelukkig hebben die pirellis een wear van 4.0...kan ik nog lekker even nadenken :)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
My god, dat onderbieden op staff is echt ontzettend slecht voor de balans:

- Ik heb de op een na beste rijder in C2G3
- Ik heb een vrij dure supplier-package (Renault/Renault/Michelin)
- Ik finish vandaag 5e en draai incl. testen e.d. 2,5M winst :o

Dit wordt dus een superseizoen en aangezien ik deze staff nog 2 seizoenen heb, gaan komende seizoenen ook erg fijn worden qua financiën. Maar goed, ik heb toch heel erg het gevoel dat ik erg aan het cheaten ben. Ja, ik heb netjes gemeld dat ik het een heel foute feature vond (en vind) en ik kreeg zwart op wit te horen dat het geen bug was, maar een feature. Maar toch... Het is echt niet eerlijk voor wie de volle mep betaalt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, mijn wear is nu 2.5 dus nu kan ik vaker op medium gaan rijden, en mijn motor is nog een stuk zuiniger en lichter geworden, tegen het verlies van 1 pk. Hoewel meer PK's vaak beter is, hoop ik deze manier toch wat meen snelheid te pakken, omdat ik een erge lage effectiviteit heb van onderdelen, en dus qua gewicht wat kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
met onderbieden op staff neem ik aan dat jullie bedoelen marketeer, coureur en designer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

jazzVL schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:28:
met onderbieden op staff neem ik aan dat jullie bedoelen marketeer, coureur en designer?
dat vraag ik mij ook af...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Coureur kan niet meer, designer en cd wel.

Ik kon bij mijn designer van 94 echt niet onderbieden. Sterker nog, ik betaal meer dan de vraagprijs. Cd is een ander verhaal, maar dat komt omdat je daar minder effect hebt bij een dure. Omdat de sponsor contracten random zijn, heeft een hoge cd mijns inziens veel minder nut dan een hoge designer.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Ik vind dat er weer vreselijk huilerig gedaan wordt over dat onderbieden. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat dat kan, het was ook het eerste wat ik probeerde: de eerste market die ik meedeed heb ik 50% van de vraagprijs geboden op een CD of designer, en die accepteerde dat nog ook. Net zoals ik korting vraag als ik een TV ga kopen. Nu beginnen mensen te huilen dat dat niet in de regels staat ... ja, er staat ook niet dat het niet kan.
Natuurlijk klopt het niet dat er een vaste minimumprijs was van 490K, dit was dan ook een bug en die is blijkbaar opgelost. Maar er wordt al weer over "compensations" gepraat, dus ik hou m'n hart vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopster schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 08:04:
Ik kon bij mijn designer van 94 echt niet onderbieden. Sterker nog, ik betaal meer dan de vraagprijs. Cd is een ander verhaal, maar dat komt omdat je daar minder effect hebt bij een dure. Omdat de sponsor contracten random zijn, heeft een hoge cd mijns inziens veel minder nut dan een hoge designer.
Of je kan onderbieden is helemaal afhankelijk van de activiteit in jouw groep, dat maakt het zo oneerlijk. Maar als er meerdere mensen op iemand bieden gaat de prijs natuurlijk vanzelf omhoog.

Bij CD's gaat het om negotiating he. Ben benieuwd of je in 3 races van een 450k per race een 800k kan maken met een 40-50 CD. ;)
Maar misschien heb je wel een punt. Ik heb gelukkig nog een volledig 3-seizoenscontract van een 88 CD voor 1.8M. Niet ondergeboden maar daarvoor had ik 96 voor 2.55M. Maar nu onderbieden niet meer mag is 88 voor 1.8M misschien ook niet meer te doen, tenzij er maar 1 of 2 anderen meebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 10:09:

Bij CD's gaat het om negotiating he. Ben benieuwd of je in 3 races van een 450k per race een 800k kan maken met een 40-50 CD. ;)
Ik krijg het voor elkaar met mijn cd van 72 een contract van bijna 1,1 miljoen binnen te hengelen. 1 race geleden krijg ik een initial offer van 350k. Na onderhandelen heb ik, jaja... welgeteld 413k! En dan doe ik toch echt niet anders dan anders. Sterker nog... ik presteer nu beter dan vorig seizoen. Als antwoord op jouw vraag... ja, ik denk dat dit ook kan bij een 40-50 CD. :)
Maar misschien heb je wel een punt. Ik heb gelukkig nog een volledig 3-seizoenscontract van een 88 CD voor 1.8M. Niet ondergeboden maar daarvoor had ik 96 voor 2.55M. Maar nu onderbieden niet meer mag is 88 voor 1.8M misschien ook niet meer te doen, tenzij er maar 1 of 2 anderen meebieden.
Voor mij wordt het een keuze. Of ik ga voor een goede designer, of ik ga voor een goede CD. Beiden is geen optie ivm de kosten. Aangezien het sponsor gedoe mij momenteel té random is, is mijn keuze snel gemaakt.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Mooie overwinning behaald gister. Ik was bijna als enige op een 1stopper en dat bleek de enige juiste strategie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik sta toch echt ff met de bek vol tanden. Werd ik verleden seizoen nog om de oren gereden in C2G3, nu krijg ik het voor elkaar om in C3G10 2 races achter elkaar te winnen. En dat met een Ford motor en Hewland bak. Afgelopen race was op old hockenheim, een track waar je volgens mij toch motorvermogen voor nodig hebt....

Mij hoor je niet klagen, maar het was niet de bedoeling om direct weer te promoveren....

edit: bij de weg, F1time down? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ja klopt, ik denk toch al een uur of 3. Ik vermoed dat Tadas een update aan het doen is...

[ Voor 12% gewijzigd door nvidia op 29-11-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 12:02

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn tweede race heeft een beter resultaat opgeleverd. :)
Als vijfde gestart en na drie pitstops waarbij ik langzaam omhoog klom lag ik eindelijk eerste, helaas maakte mijn rijder een foutje in lap 61 en ben ik als tweede geëindigd. Nog steeds een goed resultaat, de eerste puntjes zijn binnen.
Team maat is wel weer uitgevallen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Hmm, F1Time is al vanaf een uur of 11 plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
kieknwatwort schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:40:
Hmm, F1Time is al vanaf een uur of 11 plat...
Het duurt inderdaad lang vooraleer het opgelost raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

misschien blijft hij offline tot maandag avond, (dan kan ik podium halen)

maar dat zou niet eerlijk zijn :)

Zijn er ook andere (engelstalige) forums die zo veel bezig zijn met F1time

[ Voor 34% gewijzigd door MikeVM op 29-11-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
MikeVM schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:35:
misschien blijft hij offline tot maandag avond, (dan kan ik podium halen)

maar dat zou niet eerlijk zijn :)

Zijn er ook andere (engelstalige) forums die zo veel bezig zijn met F1time
Ja, er is een Engels, Braziliaans, Litouws en Portugees forum. Allemaal besloten, want die doen aan data-sharing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:47:
[...]

Ja, er is een Engels, Braziliaans, Litouws en Portugees forum. Allemaal besloten, want die doen aan data-sharing...
Wordt het geen tijd voor een besloten Nederlands forum dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieknwatwort schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:20:
[...]

Wordt het geen tijd voor een besloten Nederlands forum dan ;)
JA! Hebben we wel op GPRO he, haha. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:12:
Mond spoelen! :>

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Laatst online: 26-08 12:41
Hoop wel dat die storing nog opgelost gaat worden. Van tijd tot tijd word ik moedeloos van F1Time. Door al hun geknoei heb ik na 4 jaar afscheid moeten nemen van mijn team en ben ik opnieuw begonnen in C4. Nu ligt de site alweer ruim een dag plat en is het maar te hopen dat er nog race voorbereidingen gedaan kunnen worden. Zo niet dan gaan velen gewoon een hele race moeten missen met weer alle gevolgen vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoop dat het maandag over is, moet nog even de Quali doen en race setup invoeren, maarja als ik er niet opkom heb ik er niks aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:12:
[...]

En wanneer worden die Flying Dutchmen nou eens kampioen? Of moet ik weer terugkomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik neem aan dat de races van maandag/dinsdag naar donderdag/vrijdag zullen worden verzet. Het is niet de eerste keer dat de website langer dan een uur down is dit jaar, wat eigenlijk aangeeft dat het gewoon een hele slechte host/server is...

Andere mogelijkheid is, dat Tadas de markten handmatig aan het terugdraaien is, maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Joss schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:32:
Ik neem aan dat de races van maandag/dinsdag naar donderdag/vrijdag zullen worden verzet. Het is niet de eerste keer dat de website langer dan een uur down is dit jaar, wat eigenlijk aangeeft dat het gewoon een hele slechte host/server is...

Andere mogelijkheid is, dat Tadas de markten handmatig aan het terugdraaien is, maar dat verwacht ik niet.
Om een of andere reden vrees ik dat het toch het terugdraaien zal zijn van de markten. Jullie verklaren me zot, ma ik denk dat ik erover gedroomd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hij is weer online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op zondag 30 november 2008 @ 10:32:
Ik denk het niet, de site ging om een uur of 11 's morgens plat, toen lag Tada's nog op een oor.

Uiteraard word er niets over gezegd in het info center!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieknwatwort schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:53:
[...]

En wanneer worden die Flying Dutchmen nou eens kampioen? Of moet ik weer terugkomen :9
Aan mij ligt het dit seizoen niet. O-)
Maar er zijn er wel een paar die niet racen, dus er is plaats als Hans dat ook vindt. ;)

Sorry voor het off-topic gelul. :P

Terug naar f1time: ligt denk ik toch aan de server ofzo, want wat heeft Tadas nou gedaan? Wat betreft de race van dinsdag, als het al niet verschoven wordt, ik moet nog eevn kijken hoe ik het ga aanpakken met mn zwaar beschadigde chassis. Mono was ook behoorlijk beschadigd. Misschien laat ik de race wel schieten (90% revs, slechte auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Hmm, en toch is er iets veranderd: ik kan bij de designer market maximaal 2 seizoenen kiezen.
Zou hij daar 24 uur aan gewerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat was voordat ie plat ging ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:06:
Nee, dat was voordat ie plat ging ook al.
Ik heb na de race van vrijdag nog een 3 seizoen optie gehad iig... Maar denk niet dat Tadas zelf de site down heeft gehaald. Gezien de recente "prestaties" van de server zou het me niet verbazen dat hij er gewoon 24 uur uit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
En inmiddels ligt het weer plat.
Zo kan kan je gewoon geen voorbereidingen doen :?
Is er hier iemand die contact kan krijgen met een admin/moderator van F1Time want zo kunnen de races natuurlijk echt niet doorgaan.

edit:

Draait inmiddels weer maar voor hoe lang?

[ Voor 12% gewijzigd door Yisc op 30-11-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ... ook maar even geregistreerd op tweakers :)

In eerste instantie om lekker mee te lullen over en op de hoogte te blijven van F1Time (waar ik nog een n00bje ben).

:W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:05:
Zo ... ook maar even geregistreerd op tweakers :)

In eerste instantie om lekker mee te lullen over en op de hoogte te blijven van F1Time (waar ik nog een n00bje ben).

:W
Misschien wel handig als je je naam en groep ook ff vermeld, kan het in de OP meegenomen worden....

En oh ja, welkom... ;)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andrestouwe schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:11:
[...]

Misschien wel handig als je je naam en groep ook ff vermeld, kan het in de OP meegenomen worden....

En oh ja, welkom... ;)
Maar natuurlijk :$

Walter Pedro, C3G16 (tweede seizoen)

En dank d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Yisc schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:02:
edit:

Draait inmiddels weer maar voor hoe lang?
Blijkbaar niet voor lang - is momenteel weer onbereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
kieknwatwort schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:47:
[...]

Blijkbaar niet voor lang - is momenteel weer onbereikbaar
Inderdaad, om gek van te worden. Ik moet echt vanavond mijn voorbereidingen kunnen doen want morgen overdag is het werken en het kantoor sluit morgenmiddag om 15:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Yisc schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:02:
[...]

Inderdaad, om gek van te worden. Ik moet echt vanavond mijn voorbereidingen kunnen doen want morgen overdag is het werken en het kantoor sluit morgenmiddag om 15:00 uur.
Vlug, hij doet het weer even :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hmm dilemma, de race van morgen heeft een deel met 1 mm(tot en met 21ste minuut) een groot stuk met 4 mm(21 t/m 83ste minuut) en daarna droog weer.

had mijn pit strategie gebaseerd op intermediate banden voor het gehele stuk dat er water zou liggen. vervolgens ging ik kwalificeren (daar lag ook 1 mm water) met intermediate had ik erg slechte tijd(werd 9e) dus ging ik maar even met droge banden proberen stuk beter werd dus 3e.
Zit nu te twijfelen met wat ik het stuk ga racen waar 4 mm ligt. Aangezien dat het grootste deel van de race is zal dit best wel doorslaggevend zijn of ik goed finish of niet...........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
Deze game begint meer en meer op een zieke grap te lijken.
Server doet het blijkbaar eindelijk weer maar geen woord van de F1Time staf.
Market heeft niet gelopen, geen woord van de F1Time staf.
Nou ja, toch maar mijn voorbereidingen gedaan zoals ik gewend ben.
Eerst testen met revs op 90% en dan de laatste rondjes de kraan helemaal open.
En wat blijkt? Met 90% ben ik sneller dan met 100%, yeah sure.
Het lijkt gewoon net of die setting ineens niets meer doet.
Ik begin echt doodziek te worden van deze 'grap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
is je coureur met 100% misschien niet een keertje van de baan geweest of dat hij een bocht slecht heeft genomen?
kan soms 1 tot paar sec schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazzVL schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:11:
hmm dilemma, de race van morgen heeft een deel met 1 mm(tot en met 21ste minuut) een groot stuk met 4 mm(21 t/m 83ste minuut) en daarna droog weer.

had mijn pit strategie gebaseerd op intermediate banden voor het gehele stuk dat er water zou liggen. vervolgens ging ik kwalificeren (daar lag ook 1 mm water) met intermediate had ik erg slechte tijd(werd 9e) dus ging ik maar even met droge banden proberen stuk beter werd dus 3e.
Zit nu te twijfelen met wat ik het stuk ga racen waar 4 mm ligt. Aangezien dat het grootste deel van de race is zal dit best wel doorslaggevend zijn of ik goed finish of niet...........................
WARNING : the following is a n00b trying to give advice :')

Volgens mij moet 4 mm nog wel te doen zijn (net aan) met droog weer banden. Als je nog gegevens hebt van een andere race met 4 mm water en intermediates (bij voorbaat van dit of vorig seizoen) dan kun je daar een beetje op peilen.

Ik zou 'm waarschijnlijk op droog rijden zeker gezien je erg veel plekken gaat verliezen bij de start als je intermediates neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieknwatwort schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:47:
[...]

Vlug, hij doet het weer even :/
Mjah, daardat die gisteren onbereikbaar was voor me heb ik me vandaag moeten haasten om m'n race voor te berijden. Alles lekker in orde, 3de tijd in vrije training. 4de tijd in de warm up, 3de tijd in de quali. maar 1 probleem, auto vergeten te repareren -> remmen 48%. Tenzij er een mirakel gebeurt maar ik vrees dat ik het eind van de wedstrijd niet haal ;( en dat op het circuit van monaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:34:
[...]

Volgens mij moet 4 mm nog wel te doen zijn (net aan) met droog weer banden. Als je nog gegevens hebt van een andere race met 4 mm water en intermediates (bij voorbaat van dit of vorig seizoen) dan kun je daar een beetje op peilen.

Ik zou 'm waarschijnlijk op droog rijden zeker gezien je erg veel plekken gaat verliezen bij de start als je intermediates neemt.
hehe, ik ben nu idd aan het rekenen en kijken. Ben ook alles aan het checken voor hetgeen wat ik heb kunnen verzamelen uit oude races. Ben zelf ook maar noob, dit wordt pas mijn 7de race :P
Maar denk dat ik met 1 mm iig droog ga en met de 4 mm waag ik het erop met intermediate (je moet immers proberen want anders weer je het nooit)(mijn pit valt ongeveer in die tijd dus ik kan mooi switchen)
Maar heb even een oude race verslag erbij genomen (maar goed dat ik laatste betaald heb om supporter te worden :P) heb helaas niet meer de complete data sets van de oude races. Soms vergeet ik het op te slaan of ik heb het opgeslagen tot en met de warmup waardoor de quali niet is meegenomen.

maar goed op basis van dat race verslag (waar ik gekozen had om met droge banden te rijden lijkt het iig erop dat de paar rondes waar er 3 mm lag hij het iets slechter deed dan toen het droog werd.

Het wordt dus ff een gokje, achja anders leren we het nooit. gezien de concurrentie die nu nog mee doet kan ik het nog veroorloven wat fouten te maken.(class 4 met slechts 13 actieve mensen waarvan paar net pas beginnen)

ga het dus erop wagen :P
Zit nu nog beetje te denken wat ik met die gozer moet doen die bij mij in team wil komen. Hij heeft nog niks laten zien(dus dit seizoen nog geen race gereden) en in s25 heeft hij ook amper iets gedaan. Met practice had hij de 6e tijd (ikke 8ste) en warmup hij 8ste en ikke 10e. Al zeggen die tijden natuurlijk niet zo heel veel aangezien de meeste met 90% rev en slechte onderdelen rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door jazzVL op 01-12-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:34:
[...]

Volgens mij moet 4 mm nog wel te doen zijn (net aan) met droog weer banden.
Alleen met softs! Als je mazzel hebt. Mediums en vooral hards gaan snel achteruit met water op de baan. :o
Vorige race kwalificatie op 4mm, verschil tussen inters en hards: 5 seconden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 06:40:
[...]

Alleen met softs! Als je mazzel hebt. Mediums en vooral hards gaan snel achteruit met water op de baan. :o
Vorige race kwalificatie op 4mm, verschil tussen inters en hards: 5 seconden!
Bij minder dan 4 ook :)
Gister Q gedaan, met 1e rondje op harde banden. Vervolgens een rondje op intermediates, en dat was ook al een verschil van 2,5 seconde.

Heb verder absoluut een verkeerde taktiek gekozen, maar goed :P Ben toch niet in de positie om nu al voor punten te gaan, en komt bij dat m'n DRP akelig r*k is,dus dan maar voor de data gaan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
achja wordt maar proberen met die banden anders leren we het nooit. Zelf ga ik met 1 mm voor droog en 3 of meer iig inter. 2 mm moet ik nog zien tegen die tijd.

lol bij het doornemen van het livery topic zag ik iemand een hello kitty versie posten, veel mensen reageren van wie zal die ooit gaan kiezen :P

kijk ik in mijn groep zit er 1 persoon bij die idd die hello kitty livery heeft :P heeft het toch nog fans:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
jazzVL schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:36:
achja wordt maar proberen met die banden anders leren we het nooit. Zelf ga ik met 1 mm voor droog en 3 of meer iig inter. 2 mm moet ik nog zien tegen die tijd.

lol bij het doornemen van het livery topic zag ik iemand een hello kitty versie posten, veel mensen reageren van wie zal die ooit gaan kiezen :P

kijk ik in mijn groep zit er 1 persoon bij die idd die hello kitty livery heeft :P heeft het toch nog fans:)
Bij ons in de C1 ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
toch populair, best wat liverys gemaakt door nederlanders joh. ga later misschien ook poginkje wagen met dingetje maken.

pffff bijna vergeten de boostlaps in te vullen, stond nog op standaard settings :P maar ben nu wel klaar voor de race. Als 4e gekwalificeerd nu hopen dat er niks geks gaat gebeuren en dat ik de banden en pits goed heb gepland.

hmm grappig nu heb ik 2 applications voor mijn team eentje met 100.000 (nu als 10e gekwalificeerd)waar ik al niet al te enthousiast van werd en eentje met 0...... (die is als 11e gekwalificeerd) hmmm ff afwachten wat uit deze race komt

*Edit
hmmm bedenk me net nog iets dat ik vergeten ben, inhalen en block ratings instellen. ben nu heel makkelijk voorbij gegaan door anderen..... hopelijk pakt het nog goed uit.

hmm pit strategie was ook nie optimaal, heb die intermediate banden wat onderschat denk ik. heb nu 4 pits strategie had zo te zien met 3 ook gekund. beetje goed die anderen monitoren kijken wat hun bandjes kunnen hebben.

yesssssss 2e geworden :) was wel super spannend.
lap 61 maakte ik nog een pit om van inter naar droog te gaan, was net 1 lap te vroeg verloor flink wat tijd in dat rondje.
weet alleen niet wat voor banden de no 3 had want zonder pit maakte hij al snelle tijden en met droog weer ging hij nog steeds even snel (dacht echt ff dat ik voordeel zou hebben met droge banden) na mijn pit lag ik nog 1 sec voor hem dacht echt even dat ik met droog weer zou uitlopen.

maar goed hij haalde mij toch in. Uiteindelijk hadden de no 1 en 2 slijtage problemen dus had nog kans toen knapte in de 1 na laatste ronde de banden van de no 1 en in de laatste lap werdt ik 2e met nog 3 sec verschil op de no 1(wanneer we nog wat rondjes hadden had ik nog kans gemaakt voor de 1e plaats :P)

Het was een spannende race of mijn pit strategie optimaal was valt nog te bezien, maar het eind resultaat is wel goed :)

[ Voor 81% gewijzigd door jazzVL op 01-12-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

Netjes gedaan hoor jazzVL! Ik merk wel dat ik een hoop leer door gewoon dit topic bij te houden :)!

Vandaag voor de derde keer op rij 4e geworden trouwens. Scheelde 0,5 seconden met de nummer 5, dus daar had ik wel geluk mee. Er was trouwens maar 1 uitvaller, dat is echt zeldzaam weinig voor mijn league. Verder is mijn teammate 7e geworden. Dus hij heeft in ieder geval ook een paar punten binnen gehaald.

Ik sta donderdag voor mijn eerste regenrace, dus ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Zo, tot nu toe 10e op de grid, er had meer in kunnen zitten als m'n driver de Q niet vern**kt kad.... Teamy staat met de zelfde strategie op p2 dus ik had wel wat verder naar voren kunnen staan, helaas...

Afwachten dus maar weer wat het gaat worden.....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Designers and C.Directors negotiate new deal
By Tadas Bubelevičius
On: 2008-12-02 07:47:45

Removing underbidding, has hurt best designers and commerce directors (Ds and CDs), who felt that they may be left without jobs in these tough economic times due to inflated salaries and collapsing financial markets.
These F1TIME Senior Staff Labor Union (F1TSSLU) leaders were so upset that they decided to go on strike, which is why F1T was unavailable most of the weekend. After intense negotiations and few sleepless nights, an agreement has been reached between F1T.I.A. and F1TSSLU representatives that satisfied both sides.
Minimum asking salary for Ds and CDs was reduced from new levels introduced earlier this season, but they will be higher than previously accepted under "underbidding" conditions.
F1T.I.A. and F1TSSLU agreed to monitor situation in the market and revisit matter after Season 36 if necessary.
Also was agreed to skip one market and only run Wednesday's market instead.

Ik geloof er niks van dat het de reden van de downtime was, maargoed... Goed besluit, alleen jammer dat de biedingen niet verwijdert zijn. Mensen die de 1e ronde het volle pond hebben geboden gaan nu de goede mensen signen en mensen die al hun bod gedaan hebben voor deze ronde gaan het ws. niet meer naar beneden bijstellen.

Edit: Ik zie trouwens nu dat de designers/director gewoon iets van 30% goedkoper zijn geworden... :? Kunnen we daar nou nog onder bieden, of is dat nu het laagste wat ze vragen? Pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Verdorie, dat wordt geen 3 hattricks op rij (hm, hoe moet je dat noemen?): ik sta momenteel 3e op de grid.
Het wordt een regenrace op Interlagos, met 10 en 15 mm regen, en na 1.5 uur nog even 7 mm, dus er zijn veel verschillende strategieen mogelijk. Ik denk dat een paar mensen lichter starten dan ik, of al een upgrade gedaan hebben. Ik hoop door mijn strategie toch uiteindelijk de overwinning te halen!
Joss schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:39:
Edit: Ik zie trouwens nu dat de designers/director gewoon iets van 30% goedkoper zijn geworden... :? Kunnen we daar nou nog onder bieden, of is dat nu het laagste wat ze vragen? Pfff...
Gewoon proberen, zou ik zeggen... Woensdag avond kan ik het je vertellen (als de markets tenminste draaien). Als je goed kijkt naar de market logs, word je een hoop wijzer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:14:
Gewoon proberen, zou ik zeggen... Woensdag avond kan ik het je vertellen (als de markets tenminste draaien). Als je goed kijkt naar de market logs, word je een hoop wijzer ;)
Ja, jij zit misschien ergens waar je nog dingen kan proberen... Hier wordt op de 5 toppers door 14 mensen geboden en tot en met 60 skills allemaal minstens 8 biedingen... Daar valt weinig te 'proberen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:39:
Designers and C.Directors negotiate new deal
By Tadas Bubelevičius
On: 2008-12-02 07:47:45

Removing underbidding, has hurt best designers and commerce directors (Ds and CDs), who felt that they may be left without jobs in these tough economic times due to inflated salaries and collapsing financial markets.
These F1TIME Senior Staff Labor Union (F1TSSLU) leaders were so upset that they decided to go on strike, which is why F1T was unavailable most of the weekend. After intense negotiations and few sleepless nights, an agreement has been reached between F1T.I.A. and F1TSSLU representatives that satisfied both sides.
Minimum asking salary for Ds and CDs was reduced from new levels introduced earlier this season, but they will be higher than previously accepted under "underbidding" conditions.
F1T.I.A. and F1TSSLU agreed to monitor situation in the market and revisit matter after Season 36 if necessary.
Also was agreed to skip one market and only run Wednesday's market instead.

Ik geloof er niks van dat het de reden van de downtime was, maargoed... Goed besluit, alleen jammer dat de biedingen niet verwijdert zijn. Mensen die de 1e ronde het volle pond hebben geboden gaan nu de goede mensen signen en mensen die al hun bod gedaan hebben voor deze ronde gaan het ws. niet meer naar beneden bijstellen.

Schijnbaar staken ze weer want de boel ligt weer plat........ |:(
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

F1time plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

ik weet niet wat er sinds afgelopen weekend aan de hand is, maar dit begint behoorlijk irritant te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Best irritant ja, ik wilde eigenlijk nu P,W en Q doen want gister had ik andere verplichtingen en vanmiddag vanaf 11.30uur ben ik waarschijnlijk niet in staat om dat te gaan doen. Het is te hopen dat de site snel terug komt anders wordt het een rustige avond voor mij vandaag.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
Ik had gisteren mijn race C4G31, maar heb nog steeds niet kunnen kijken hoe het is afgelopen (server ligt plat) dit is best frustrerend. Is er iemand die ook in die groep zit en de eindstand kent? Of kan ik ergens anders de resultaten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:23:
[...]

Ja, jij zit misschien ergens waar je nog dingen kan proberen... Hier wordt op de 5 toppers door 14 mensen geboden en tot en met 60 skills allemaal minstens 8 biedingen... Daar valt weinig te 'proberen'.
Heb jij dan zowel een nieuwe designer als een nieuwe CD nodig? En kan je niet een bod missen om dit uit te proberen? En denk je dat er helemaal niemand zal gaan proberen te onderbieden?

Zal ik je mijn vermoeden maar verklappen dan (ik ga dat wel zelf verifieren natuurlijk):
Als ik kijk naar de market logs van vorige week, dan zie ik een paar afgewezen boden: (oeps, ik kan ze nu niet laten zien omdat F1Time weer eens plat ligt, die hou je dus nog tegoed)

Een snelle berekening leert me, dat de genoemde minima precies 98% van het gevraagde "minimum" is.

Uit de announcement begrijp ik dat de minimum eisen zijn aangepast, maar er is nooit gezegd dat onderbieden onmogelijk wordt gemaakt. Ik vermoed dus dat je nog 2% kunt onderbieden.
Maar als een rijder al 8 biedingen heeft, lijkt me dat je hier geen gebruik van gaat maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Andrew, je werd derde achter Gomes en Dovydatis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Site is weer up voor degenen die nog wat moeten doen.

Sta zelf nog 2e, maar er moeten er nog een paar. Top 5 in de race zou ik blij mee zijn.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Jopster schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:51:
Site is weer up voor degenen die nog wat moeten doen.

Sta zelf nog 2e, maar er moeten er nog een paar. Top 5 in de race zou ik blij mee zijn.
En nu weer down...
Blijft irritant zo :( Iig goed traag en onbetrouwbaar...
Edit: en weer up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
kieknwatwort schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:33:
Zal ik je mijn vermoeden maar verklappen dan (ik ga dat wel zelf verifieren natuurlijk):
Als ik kijk naar de market logs van vorige week, dan zie ik een paar afgewezen boden: (oeps, ik kan ze nu niet laten zien omdat F1Time weer eens plat ligt, die hou je dus nog tegoed)
Site doet het weer even. De beloofde regel uit de market log:
C.director Indeever Ashdown [17392] rejected offer from manager Xxxx, initial offer (sal:640002) was lower than what c.director has asked for (sal:1254400).

De "minimum terms" van de CD was toen nog 1280000...

Deze info was altijd voor iedereen zichtbaar, dus iedereen had hieruit kunnen zien dat underbidden mogelijk was, en hoeveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Hij doet het weer niet en ik heb nog steeds niets kunnen doen. Ik vrees met grote vreze :(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik was net bezig met de P maar ik vrees ook het ergste. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ik heb het tussen alle errors en breaks door toch uiteindelijk gered om m'n wagen op de grid te zetten...
Tijd en plek vallen me ernstig tegen... dus er hebben wat mensen een update gedaan of zijn op meer stops vertrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:12:
[...]

Site doet het weer even. De beloofde regel uit de market log:
C.director Indeever Ashdown \[17392] rejected offer from manager Xxxx, initial offer (sal:640002) was lower than what c.director has asked for (sal:1254400).

De "minimum terms" van de CD was toen nog 1280000...

Deze info was altijd voor iedereen zichtbaar, dus iedereen had hieruit kunnen zien dat underbidden mogelijk was, en hoeveel!
Ik heb het even gecheckt... denk dat het een bug is. Bij de designers staan die minimum salarissen namelijk niet meer vermeld, enkel dat het bod is afgewezen. Voorheen stond het er bij designers nog wel, dus ik denk dat Tadas maar weer half werk heeft afgeleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:10:
Ik heb het tussen alle errors en breaks door toch uiteindelijk gered om m'n wagen op de grid te zetten...
Tijd en plek vallen me ernstig tegen... dus er hebben wat mensen een update gedaan of zijn op meer stops vertrokken...
Ik heb m'n banden geupgrade, maar daar merk je qua snelheid weinig van :+ Motorupgrade heb ik ook al doorgevoerd (+22pk), ben benieuwd of ik deze race wat meer puntjes kan pakken. Q ziet er voorlopig goed uit, snap alleen niet waarom ik met mijn strategie zo ver naar voren sta :D Ik had meer iets tussen mijn positie en die van Daniel in verwacht... Ach, ik klaag niet hoor ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm Grrrrene, dan zit er bij mij iets goed mis... Sta nml op een 2 stop. :o
Had dus ook verwacht verder naar voren te staan...

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.