Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #15

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zow, ook maar weer eens wat posten :)

Nog steeds in C3G8 seizoen 7 op rij dus inmiddels :O dus nu de boel maar eens anders aangepakt dan de afgelopen seizoenen. In plaats van alleen maar met design bezig dit seizoen de suppliers maar eens anders uitgekozen (veel op de centen gelet, maar daardoor ging er veel op aan testen, nu wat meer kwijt aan de suppliers en hopenlijk wat minder aan testen) en in plaats van ergens achterin kwalificeren en naar voren proberen te rijden mag ik vandaag voor de 3e keer op rij vanaf P6 starten :) Eerste race ging goed tot de engine problemen gaf (van P5 naar P9 teruggevallen), maar de afgelopen race ging zoals het gepland was met een finish op P4. Nu al meer punten na 2 races dan de afgelopen seizoenen halverwege :P Nu dus P6 starten en eens zien of de wat agressievere tactiek goed gaat uitpakken op Yas Island.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Vast in een trein met hard overtaking :/ Frustrerende race, terwijl mijn concurrent net voor het groepje wist te komen en 5s voor ligt nu... Dat tempo kan ik ook wel rijden. Met het tempo van het groepje moet ik nog oppassen dat ik bij de pitstop geen plekken verlies aan 1 stoppers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Argh ;(

Van de baan gerost door iemand die z'n overtaking vast weer op 100 heeft staan, grmbl!

Nouja, kan ook de hand in eigen boezem steken en volgende keer met 0 blocking ipv 7 gaan rijden, maar toch. Hoeft maar 1 gek bij te zitten en het gaat goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Zo, eindelijk de eerste punten in de pocket, 7e geworden :P Ik ging een paar ronden voor het eind uit van 8e, maar er viel er nog 1 uit in de laatste ronden, dus nog een plekkie opgeschoven. Teamy begint lekker te draaien met z´n podiumplekken, deze race 2e geworden.....

Nog ff over de markt, want het is me nog niet duidelijk. Is het minimum wat ze accepteren verhoogd (dus van 500K naar?)

Of is de "vraagprijs" nu de ondergrens geworden?

Zoals ik het nu begrijp is onderbieden nog steeds mogelijk, maar zit het minimum tussen de vraagprijs en de oude ondergrens in....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nou ik zit toch maar serieus te denken om mijn doelstelling voor dit seizoen te herzien....

Eerste twee races mijn rijder de auto dubbel gevouwen in de muur....
Derde race nieuwe engine erin en niet verder komen dan een 12de start plek. Gelukkig was mijn race snelheid wat beter (binnen 3 rondjes van p12 naar p6 toe). Helaas blijkt een betrouwbaarheid van 98% niet voldoende voor een gearbox. Een zekere 4de plek wordt een teleurstellende 6de plek.

Ik sta nu al 23 punten achter op de nummer 1, en dat terwijl ik toch stiekem voor het kampioenschap wilde vechten....

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Yes! 14e geworden dankzij een goede strategie! Hoewel geen punt, is het wel meer geld! Goed, er waren ook flink wat uitvallers, maar dan nog goed gereden!

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:35:
Zo, eindelijk de eerste punten in de pocket, 7e geworden :P Ik ging een paar ronden voor het eind uit van 8e, maar er viel er nog 1 uit in de laatste ronden, dus nog een plekkie opgeschoven. Teamy begint lekker te draaien met z´n podiumplekken, deze race 2e geworden.....
Feli jongen. Gelukkig nu al puntjes gehaald en niet zo lang gewacht zoals vorig seizoen. :)

Lekkere race hier. Had geen overwinning verwacht, want de Bridgestones zijn behoorlijk sterk. Op 2/3 van de race wel stevig geblocked door die nare zweed, waardoor ik niet genoeg voorsprong kon pakken. Maar met nog een boost in het vooruitzicht en 1,5 seconden achterstand op nummer 2, zag het er goed uit. Toen ook z'n banden nog eens gingen slijten, was het kat in het bakkie. Eerste plek was gewoon niet haalbaar met deze strategie, dus maximaal resultaat.
Nog ff over de markt, want het is me nog niet duidelijk. Is het minimum wat ze accepteren verhoogd (dus van 500K naar?)

Of is de "vraagprijs" nu de ondergrens geworden?

Zoals ik het nu begrijp is onderbieden nog steeds mogelijk, maar zit het minimum tussen de vraagprijs en de oude ondergrens in....
Van wat ik heb begrepen is dat je nog wel kan onderbieden, maar dat het niet ver onder de vraagprijs ligt. Wel lekker onhandig gepland, met al diverse biedingen op de markt.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
kieknwatwort schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:14:
Verdorie, dat wordt geen 3 hattricks op rij (hm, hoe moet je dat noemen?): ik sta momenteel 3e op de grid.
Het wordt een regenrace op Interlagos, met 10 en 15 mm regen, en na 1.5 uur nog even 7 mm, dus er zijn veel verschillende strategieen mogelijk. Ik denk dat een paar mensen lichter starten dan ik, of al een upgrade gedaan hebben. Ik hoop door mijn strategie toch uiteindelijk de overwinning te halen!
Inderdaad, geen hattrick - en ook geen overwinning - en zelfs geen FL.
Mijn grootste concurrent was opeens sneller dan ik - zelfs met een 1-stopper (ik 2), dus ben ik gefinished als 2e, met ruim 46 sec. achterstand.
Waarschijnlijk heeft hij een upgrade gedaan, of hij heeft een hele goede regenrijder.
Volgende race eens kijken of ik wraak kan nemen >:)

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

kieknwatwort schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:43:
[...]

Inderdaad, geen hattrick - en ook geen overwinning - en zelfs geen FL.
Mijn grootste concurrent was opeens sneller dan ik - zelfs met een 1-stopper (ik 2), dus ben ik gefinished als 2e, met ruim 46 sec. achterstand.
Waarschijnlijk heeft hij een upgrade gedaan, of hij heeft een hele goede regenrijder.
Volgende race eens kijken of ik wraak kan nemen >:)
Jammer!
Ik sta er nu redelijk voor, heb een kleine motor test van 2 sterren gedaan, en wacht nu op de volgende race, want dan krijg ik ineens een sponsor die mij per race 250.000 meer gaat betalen! Dus kan ik weer lekker mijn aandacht aan Effecitviteit en gewicht besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Potverdorie. Ik merk dat ik steeds minder tijd voor F1Time heb en dat is jammer. Dingen moeten nu snel snel overal tussendoor, waardoor een foutje er zo insluipt. Ik wil C1 bereiken, maar nadat ik de eerste race van het seizoen op oude onderdelen reed heb ik deze race weer een foutje gemaakt: een typfoutje. Ik kwam 10 rondjes te vroeg binnen voor m'n 2e stop. Gelukkig hielden m'n banden het, maar ik had een paar punten kunnen pakken of misschien wel op het podium kunnen eindigen als ik de rondes goed in had gevuld :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... na al een hele dag hierover gelezen te hebben op werk, deze avond thuis een account aangemaakt en kreeg binnen een uur al een office aangewezen :)

Nog een keer alle info even doorgebladderd en toen zenuwachtig begonnen aan mijn eerste stapjes als F1 Manager !

Practise ging de eerste 15 ronde's echt belabberd dacht ik, want ik kwam niet hoger dan 65% Optimal Distribution(OD). Toen begon ik meer info uit de groene meters te halen en daarna ging het stapsgewijs steeds beter. Toch sloot ik de practise af met een achterstand van 7,5 sec op de nr 1. En mijn OD steeg naar de 78%

Warm Up daarentegen ging erg lekker en kon een en ander nog tweaken zodat ik na 15 ronde nog maar een achterstand van 2 sec op de nr 1 had. Ook me OD nog naar de 88% gekregen, daar werden me rondetijden wel langzamer van maar voor de balans laat ik het wel zo staan.

Qualification kon ik dat vasthouden zodat ik nu op 2,2 sec van de voorlopige pole sta, plek 2 van de 3 die hun qualification gedaan hebben.

Al met al dus best een geslaagde start als zeg ik het zelf en het lijkt me enorm leuk om me er nog meer in te verdiepen :P

Verder wil ik vragen of ik aan de OP mag worden toegevoegd, naam is Ronny Los en ik rijd in C4-G16

Alvast Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Helaas een vierde plek door een engine (98% *zucht*) failure iets. Reed 5 sec langzamer per lap dus nog redelijk goed gehouden. Wel verbaasde ik over de fuel left die ik had. 0,3L. Dat zal toch onmogelijk moeten zijn :p.

En welkom Ronny :) 88% is aardig goed voor de 1ste keer. (Ik deed eerst alles voordat ik de regels enzo ging lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
So far voor Tadas' verhaal van een nieuwe server, dat we de betere snelheden en uptime nu wel zouden merken... Website is weer eens down. Als het echt direct gekoppeld is aan die universiteit ben ik benieuwd wat de uptime standaard in Litouwen is... 75% misschien? :/

Nou goed, misschien zit er ook wat frustratie tussen van de race :P Wederom weinig gebruik kunnen maken van de power van mijn motor doordat het flink regende. Tevens kwam ik in een trein terecht met twee notoire blockers er in en mijn concurrent voor dit moment zat daar net voor. Zodoende veel tijd verloren en ook door later te stoppen werd dit niet goed gemaakt doordat mijn coureur weer eens besloot uit het niets tijd te verliezen. Uiteindelijke met een langere 2e stint en een goede boostlap nog een podium kunnen redden, maar tweede plek had er ook zeker in gezeten en zo ook vechten voor de 1e plaats :|

Maargoed, nu naar het circuit waar ik zonder Ferrari een fastest lap had, dus we zullen wel weer zien hoe dat uit gaat pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:59:
So far voor Tadas' verhaal van een nieuwe server, dat we de betere snelheden en uptime nu wel zouden merken... Website is weer eens down. Als het echt direct gekoppeld is aan die universiteit ben ik benieuwd wat de uptime standaard in Litouwen is... 75% misschien? :/
Ik zal de site eens gaan monitoren (http://uptime.netcraft.co...te=www.f1time.com&probe=1 of weet iemand een betere site?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Ben weer begonnen nog niet veel geluk gehad, eerste race had ik wel kans op podium maar knalt me rijder van de baan af. Dat zijn dus meteen extra kosten en een slechtere auto voor de volgende race. Maar toch 3e geworden, afgelopen race 2e had wel 1e kunnen zijn ik werd zo'n 5 rondes geblocked door de nr2 toen ik die voorbij was kwam ik zo'n 1 seconde per rondje dichter aan nummer 1, maar uiteindelijk finishte ik met 4 seconde achterstand. Aankomende race wordt geen succes, maar 82% drp. Omdat ik geen data heb. En ik dus niet wist wat ik moest doen bij Yas Island ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Gisteren een race om snel te vergeten! Was nogthans om mijn thuiscircuit Spa-Francorchamps. Reed mooie race (4e) tot ik in de 38e ronde de melding kreeg:

The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.

Hierdoor verloor ik veel te veel tijd (15 sec/ronde) en met nog 6 ronden te gaan is dit niet bevorderlijk voor het eindresultaat. Hierdoor van P4 teruggevallen naar P16. Zware teleurstelling dus want hierdoor zie ik toch
1,55 mln langs mijn neus voorbij gaan...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:57
Troost je met de gedachte dat mij dit al 2 van de 3 races is gebeurd. :(

Die ene race dat ik dan wel zonder problemen kon rondrijden pakte ik meteen P4. Ik hoop dat ik nu mijn portie pech voor dit seizoen heb gehad. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, keer een andere strategie proberen, omdat ik toch achteraan rij kan ik rustig wat experimenteren met setups, want minder kan het eigenlijk niet worden. Ga deze keer voor een eenstopper met een kleine stint van 6 ronden in het begin om zo licht te kunnen starten en goed te qualificeren. Erna is het 2x25 rondjes uithouden en duimen,

[ Voor 37% gewijzigd door Darkasantion op 03-12-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Zenit schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:07:
Troost je met de gedachte dat mij dit al 2 van de 3 races is gebeurd. :(

Die ene race dat ik dan wel zonder problemen kon rondrijden pakte ik meteen P4. Ik hoop dat ik nu mijn portie pech voor dit seizoen heb gehad. :N
Is ook al mijn 2e keer hoor. Vorige race in laatste ronde uitgevallen met gearbox probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Agelopen race op het droge en in de kou toch wat moeite om het tempo te volgen en na een voor mij wat saaie race toch nog een 5e plek. Ik denk dat ik op het moment puur op snelheid zo rond plek 5 of 6 zit. Op snelle circuits en in de regen ben ik wel iets sneller gelukkig.

Komende race op de nurburgring kom ik met mijn drp niet verder dan 94 terwijl dit juist het eerste circuit dit seizoen is waar ik al wat ervaring heb. Toen eindigde ik vrij snel in de muur dus hopelijk rij ik hem dit keer wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
nvidia schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:51:
[...]

Is ook al mijn 2e keer hoor. Vorige race in laatste ronde uitgevallen met gearbox probleem.
Ruilen.. ? :P
race 1: vanaf 1e plek GB problems..
race 2: vanaf 1e plek GB problems
race 3: vanaf 1e plek Powersteering failure

Gelukkig alledrie kunnen uitrijden, alledrie 2e geworden :+

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
charops schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:12:
Ruilen.. ? :P
race 1: vanaf 1e plek GB problems..
race 2: vanaf 1e plek GB problems
race 3: vanaf 1e plek Powersteering failure

Gelukkig alledrie kunnen uitrijden, alledrie 2e geworden :+
Ja dan ruil ik met plezier! Had ik 24 punten en stond ik gedeelt eerste. Ik heb door de 2 problemen zo'n 7 punten door mijn neus geboord zien gaan. Zure appel dus om door te bijten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:59:
Volgens mij gaat het nog steeds niet geweldig:

practice page: Generated in 4.306 sec.
forum page: Generated in 5.544 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Laatst online: 26-08 12:41
En maar weer eens geen market gedraaid. Zal ofwel helemaal niets over gemeld worden of het wordt weer afgedaan met zo'n semi grappig berichtje en dat is het dan weer. Hoe kan je nou in vredesnaam dingen fatsoenlijk plannen in dit spel als er constant allerlei issues zijn en men er zo laconiek mee omgaat. Pffffffffffffffffffffffffff (denk aan je hart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Yisc schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:31:
En maar weer eens geen market gedraaid. Zal ofwel helemaal niets over gemeld worden of het wordt weer afgedaan met zo'n semi grappig berichtje en dat is het dan weer. Hoe kan je nou in vredesnaam dingen fatsoenlijk plannen in dit spel als er constant allerlei issues zijn en men er zo laconiek mee omgaat. Pffffffffffffffffffffffffff (denk aan je hart)
Ik dacht dat ik dit ergens gelezen had dat de markten vandaag niet gingen draaien. Maar waar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Laatst online: 26-08 12:41
Nee, de markt zou vandaag juist weer wel draaien omdat de vorige niet gedraaid had. Zo staat het ook in het infocentre maar mededelingen daar zijn gewoon niets waard. En dat is een trieste maar helaas correcte constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Darkasantion schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:19:
Hmm, keer een andere strategie proberen, omdat ik toch achteraan rij kan ik rustig wat experimenteren met setups, want minder kan het eigenlijk niet worden. Ga deze keer voor een eenstopper met een kleine stint van 6 ronden in het begin om zo licht te kunnen starten en goed te qualificeren. Erna is het 2x25 rondjes uithouden en duimen,
Is dat niet 'gewoon' een alternatieve 2-stopper? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

BM schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:01:
[...]

Is dat niet 'gewoon' een alternatieve 2-stopper? :+
Ja, weeknie :+ Is eigenlijk wel 2 stopper maar noem het 1 stopper omdat het uitendelijk 2 erg lange stukken rijden zijn hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08 19:19
zo klaar voor de race voor morgen, voorlopig als 5e op de grid. Alleen mijn teammate moet nog trainen en kwalificeren, maar verwacht niet dat die voor mij komt.
wordt weer een tricky race met wisselvallig weer tussen 4mm 1 mm en droog en een aardig temperatuurtje. Heb een niet echt goede DRP 90% en mijn engine en gb hebben iets meer slijtage gehad doordat ik toch een testrondje heb gedaan.
Wordt dit keer denk ik geen podium finish, maar top 6 maar wel lukken denk ik.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
nvidia schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:15:
[...]

Ja dan ruil ik met plezier! Had ik 24 punten en stond ik gedeelt eerste. Ik heb door de 2 problemen zo'n 7 punten door mijn neus geboord zien gaan. Zure appel dus om door te bijten!
Schiet je dus net 1 puntje mee op aangezien ik dus op 6-pechpunten sta :P ( en ruimschoots 2e omdat iedere keer dezelfde met mijn de overwinning aan de haal ging

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ehm, ben ik de lul? Ik heb dus nu een nieuwe driver getekend, echter mag ik wel even 3 Miljoen betalen voor 3 te compenseren races 8)7 . Als ik dat zou hebben geweten zou ik hem niet meteen laten beginnen, maar pas later, omdat dus geen 3 Miljoen heb. Sta dus rood met 1.9 Miljoen

[ Voor 4% gewijzigd door Darkasantion op 03-12-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hmm shoot gemiste kans, heb net zon gozer geaccepteerd in mijn team. Niks speciaals maarja afgelopen race had hij redelijk resultaat dus denk achja waarom niet (gozer claimt dat hij zelfs c1 heeft gezeten way back hmmm dunno and dont care eigenlijk, als hij echt zo goed was dan vallen zijn resultaten best wel tegen)
maarja boeie

er was een andere gozer in onze groep (nederlander) stuurt hij me vandaag toevallig een berichtje over het team gebeuren.
Echt jammer en een gemiste kans. hij heeft nu nog niet veel punten, maar dat komt door 2 keer uitval wegens problemen. Hij zou echt bij alle races in top 3 eindigen als er geen mechanical problems waren. Dat team kampioenschap was dan ook binnen geweest :P
Maarja next time mocht hij niet promoveren dan maybe volgend seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

ik heb net een coureur aangenomen met 320DRP voor iets minder dan 2.000.000 per race.
maar zijn winstbonus is meer dan 1miljoen en 200.000 per punt,
dit wordt echt mijn dood, ****
én ik had niet gezien dat zijn motivatie zo laag stond. namelijk 40..

waar heeft dat effect op, die motivatie??

toppunt is dat hij vastligt voor 3 seizoenen :)

Top top top, tijd om dikke sponsors binnen te halen.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Met de seizoensreset wordt die motivatie vanzelf 100%, maar ik weet niet of het voor die tijd bij het ingaang van het contract al gereset wordt. Zou wel fair zijn, maarja... Motivatie heeft voor zover ik weet invloed op alle stats die daardoor effectief gewoon lager zijn dan bij 100% motivatie.

En je betaalt die puntenbonus niet als je de race wint he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Darkasantion schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:38:
Ehm, ben ik de lul? Ik heb dus nu een nieuwe driver getekend, echter mag ik wel even 3 Miljoen betalen voor 3 te compenseren races 8)7 . Als ik dat zou hebben geweten zou ik hem niet meteen laten beginnen, maar pas later, omdat dus geen 3 Miljoen heb. Sta dus rood met 1.9 Miljoen
Was bekend! Je betaalt een soort ontslagpremie. Deze bedraagt 3 keer de premie per race!
MikeVM schreef op donderdag 04 december 2008 @ 02:23:
ik heb net een coureur aangenomen met 320DRP voor iets minder dan 2.000.000 per race.
maar zijn winstbonus is meer dan 1miljoen en 200.000 per punt,
dit wordt echt mijn dood, ****
én ik had niet gezien dat zijn motivatie zo laag stond. namelijk 40..

waar heeft dat effect op, die motivatie??

toppunt is dat hij vastligt voor 3 seizoenen :)

Top top top, tijd om dikke sponsors binnen te halen.
2 mln voor een rijder is niet veel. Hangt natuurlijk af hoe goed/slecht ie wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

Grrrrrene schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:35:
Met de seizoensreset wordt die motivatie vanzelf 100%, maar ik weet niet of het voor die tijd bij het ingaang van het contract al gereset wordt. Zou wel fair zijn, maarja... Motivatie heeft voor zover ik weet invloed op alle stats die daardoor effectief gewoon lager zijn dan bij 100% motivatie.
iemand die dit kan beamen of weerleggen?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
MikeVM schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:32:
[...]

iemand die dit kan beamen of weerleggen?
Ik sluit me er bij aan; NORMAAL GESPROKEN wordt de motivatie 100% bij het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

nvidia schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:08:
[...]

Was bekend! Je betaalt een soort ontslagpremie. Deze bedraagt 3 keer de premie per race!
Wist ik niks van, maar dan nog, kan ik nog verder spelen of moet ik nu weer in C4 beginnen :/ ? Ik denk dat ik na de race wel boven de min kom, maar hoeveel en hoe lang weet ik niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Je bent manager, of je bent het niet :)

In crisis tijden tref je maatregelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Nouja, ik merk het morgen wel :) Dan is de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolo :D ook maar is lid geworden, zit in C4G14 (Mike Golfer)...1e quali 4e plaats :D beloofd nog wat goeds voor de race strx, maargoed daar kan ik pas later over oordelen. Zier er in ieder geval wel leuk uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joeppie,

Net me eerste race gereden en alles is naar behoren gegaan. Was wel continue de traagste op de grid, maar door het uitvallen van wat rijders een 5e plek weten te scoren.
Zover ik kon zien was alles goed geregeld, pitstops gingen goed, fuel genoeg (denk zelfs teveel) en op 1x een warning dat me tyres niet meer goed waren na geen problemen gezien tijdens de race.

Op naar de volgende race !!

ps: als de enige andere NL'r uit klasse C4 groep 16 (Sander) ook hier op Tweakers komt en samen een team wil opbouwen laat me dat even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Gaat nog redelijk goed met de race, nu 5e teammate 7e. Kijken of we momentum goed vol kunnen houden. Top 3 is weer bekleed door de usual suspects zit wel 1 gozer tussen die het blijkbaar goed doet. dit is zijn 2e race en nu staat hij 4 met een redelijke voorsprong op mij. De top 3 is wel beduidend sneller dan de rest 3 tot 4 sec

*edit

WOH :o wth ik sta eerste :o 8)7 dat is me nog nooit overkomen dat ik een keer de leiding heb kijken of ik het vol kan houden(denk het eigenlijk nie).

*edit
WOH ben echt eerste geworden :) *O* weet niet precies wat er is gebeurd, zit nog op het werk dus kan alleen de mobile race viewer zien (f1time wordt geblocked, ze vinden het op kantoor blijkbaar niet gaaf wanneer we sites bezoeken die "Games" gerelateerd zijn.

Wat ik met de mobile raceviewer heb kunnen zien is volgens mij dat ik de laatste of een na laatste ronde eerste ben geworden. Met de top 4 is maybe iets gebeurt of zo want de nr's 5 en 6 zijn nu 1 en 2.
vanavond echt nog race verslagje goedbekijken.
hmmm bedenke me nu wel weer dat ik alweer de datasheet vergeten ben op te slaan........... Maarja ben wel eerste geworden :) dus vind het minder erg :P

[ Voor 223% gewijzigd door jazzVL op 04-12-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
De markten hebben gisterenavond dan toch gedraaid... meld dit maar even voor diegene die het nog NIET zagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 21:02
Monaco gestart van 4e pole, maar door mechanische pech (gearbox) 8e geëindigd. Had nochtans een DRP van 94% (niet slecht voor mijn derde race denk ik)

Een collega uit C4G31 heeft me gevraagd om een team te maken. Valt er veel extra's te winnen met teams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
AndrewF schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:51:
Een collega uit C4G31 heeft me gevraagd om een team te maken. Valt er veel extra's te winnen met teams?
Zie kieknwatwort in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hoeveel aanbiediingen voor sponsoren krijg je normaal gesproken eigenlijk?
krijg er nu telkens maar 1? ook al ben ik eerste geworden (wel gelijk een goeie) Voordat de race begon had ik een sponsor aanbieiding, daar wildeik nog over handelen. Maarja nu issie weg en is er wel een andere met welliswaar met een goed bod.
Maar had eigenlijk gehoopt dat met een goed resultaat die andere sponsor ook zou blijven. Ligt het eigenlijk aan mijn marketing man die dan blijkbaar slecht onderhandeld en bij elke onderhandeling de sponsor in principe wegjaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Na een puntenrace afgelopen race wordt het deze race een stuk moeilijker zo te zien. 10e tot nu toe, maar er moeten er nog een aantal die ik sneller verwacht. Er zullen er ook wel een paar voor staan met een stop meer, maar het wordt een lastige...

Teamy doet het iets beter, staat 3 plekken voor me...

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

@JazzVL: Heb je jouw MD wel orders meegegeven? Want wanneer je hem geen onderhandel orders geeft voor een sponsor zal hij meestal naar nieuwe sponsors gaan zoeken.

@AndreStouwe: Het is te hopen dat er een voor je staan met een stop meer zodat je deze in de race nog voorbij kunt gaan. Succes in ieder geval!

Ik had gisteren mijn eerste regen race.

Was benieuwd hoe alles uit zou pakken. Mijn Q was slecht met een 7e plek, maar ik lag na de start al gelijk 5e. Aan het begin van de race kon ik weinig losmaken, ik was redelijk zwaar en had de focus meer op het einde van de race gelegd. De meeste bleken op een 3-stopper te staan, ik op een 2-stopper. De bandenwissel van intermediate naar hard ging perfect, precies op het omslagpunt van het weer. Hier heb ik zeker veel tijd mee gewonnen waardoor ik op een 3e plek terecht kwam.

Toen de nummer 2 ook nog eens gearbox problemen kreeg kon ik zijn positie over nemen.
In de laatste ronde begon mijn band al wel flink te slijten, maar uiteindelijk ben ik met 1 sec. voorsprong toch nog 2e geworden. Mijn eerste podiumfinish dus :D!

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Even een vraagje, ik herinner me dat er ooit eens gezegd is dat het niet uitmaakt hoe goed je marketing directeur is, de sponsors die je krijgt zijn random??

Dan kan dus betekenen dat als ik 1 punt overlaat per race, ik nog een goede bod krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Kroketje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:36:
Even een vraagje, ik herinner me dat er ooit eens gezegd is dat het niet uitmaakt hoe goed je marketing directeur is, de sponsors die je krijgt zijn random??

Dan kan dus betekenen dat als ik 1 punt overlaat per race, ik nog een goede bod krijg?
Ervaring leert dat je dan een heel erg laag bod krijgt.

Kwalificatie valt hier erg tegen zoals gezegd door teamy. 7e tot nu toe en hopelijk kunnen we nog wat opschuiven in de race. Na 2 podiumplekken op rij ga je wel wat verwachten he. ;)

Nog 2 races wachten en de upgrades gaan beginnen. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kroketje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:36:

Tadas heeft inderdaad iets in die trend gezegd. Het enige wat de slechte aanbiedingen, die je krijgt als je 1 punt overlaat, dan zou verklaren is dat het gaat op percentage van beschikbare uren. Of je dan 50 of 99 uren hebt, je hebt 100% uren over dus een 100% aanbod. Hou je 1 punt over, dan heb je 1á2% van je punten over en krijg je een slecht bod.

Ik betwijfel het echter en denk dan ook meer aan een foutje van Tadas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik wacht nog ff met de Q tot brid weer online is. Heb hem een voorstel gedaan qua strategie die me het beste lijkt, maar daar moet hij nog ff op reageren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrrrene schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:04:
Ik wacht nog ff met de Q tot brid weer online is. Heb hem een voorstel gedaan qua strategie die me het beste lijkt, maar daar moet hij nog ff op reageren :P
JA, schieten jullie eens op! Heb zo'n hekel aan die last minute Q-ers ;)
Sta zelf wel aardig, na een compleet vernachelde vorige race, sta ik er nu wel leuk voor... op P2 op de grid (helaas dan weer net geen pole...) en dan eens kijken wat dit voor de race gaat brengen...

(Reggie, wat voor weer reed jij je pole op Hungaro vorige race?)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:07:
[...]

JA, schieten jullie eens op! Heb zo'n hekel aan die last minute Q-ers ;)
Sta zelf wel aardig, na een compleet vernachelde vorige race, sta ik er nu wel leuk voor... op P2 op de grid (helaas dan weer net geen pole...) en dan eens kijken wat dit voor de race gaat brengen...

(Reggie, wat voor weer reed jij je pole op Hungaro vorige race?)
Kheb geen pole gehad en het was 2 races geleden :P Het weer kan je zelf bekijken hé ;) http://www.f1time.com/race_details.php?race_id=12650 . Maar het was 39 graden ten tijde van de snelste ronde, dus ongetwijfeld dat die met een zacht briesje en softe bandjes verslagen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Mijn tijd van de hattricks is blijkbaar over...
Ik sta 5e op de grid, 1.3 sec. achter nr.1, 0.8 achter nr.2 (resp. 2 en 3 in het klassement). Dat valt me nogal tegen. Maar op Valencia met 25 graden zouden wel eens een hoop mensen voor een 3-stopper kunnen gaan... hoop ik. Maar ik sta op 2 -stops. Maar dan maak ik nog geen sec. per rondje goed...
Ik ben erg benieuwd naar de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Richi E. schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:14:
@JazzVL: Heb je jouw MD wel orders meegegeven? Want wanneer je hem geen onderhandel orders geeft voor een sponsor zal hij meestal naar nieuwe sponsors gaan zoeken.
jups zijn uurtjes heb ik gewoon besteed en dan met de nadruk op geld per race. signing, winst en punten bonus wat minder uren aangezien ik niet ervan uitga zoveel punten te gaan scoren en wat meer zekerheid wilde hebben.
Nadat ik met de laatste race 1e ben geworden is die eerdere sponsor niet terug gekomen, diegene die zich nu presenteerd heb ik gewoon geaccepteerd het is een redelijk bod en ik ben onderhand door mijn sponsoren heen (nu heb ik er 3....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Lol persoonlijk nieuw record gezet, in de pit straat (250m lang), 75m diep en out of fuel, ongeveer 50m voor de finish...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik zit echt op het randje van mijn banden, net voordat ze ploffen verwissel ik ze, en nu kan ik lekker scoren in mijn race, ben 22 maar alles voor mij moet nog een keer naar de pits terwijl ik door rij, dus denk dat top 20 kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Lekkere race gehad, 4e geworden, teamie Casper zelfs 3e.

Voordat ik het op het F1time Forum post wil ik het eerst hier even in de groep gooien. De specialiteit van de designer hoort ervoor te zorgen dat hij bij dat onderdeel meer vooruitgang boekt met vergelijkbare uren als een ander onderdeel toch?

Bijv als je des. spec. brakes heeft, en je geeft hem daar 11 uur voor, heb je niet +1 eff, maar bijv +2 ofzo. Is dat ook jullie ervaring?

Mijn vorige designer deed dat in ieder geval prima, maar de huidige lijkt niet echt goed te zijn in z'n specialiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zou idd wel zo moeten zijn volgens mij...
Heb het zelf iig wel altijd zo gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
kieknwatwort schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:32:
Mijn tijd van de hattricks is blijkbaar over...
Ik sta 5e op de grid, 1.3 sec. achter nr.1, 0.8 achter nr.2 (resp. 2 en 3 in het klassement). Dat valt me nogal tegen. Maar op Valencia met 25 graden zouden wel eens een hoop mensen voor een 3-stopper kunnen gaan... hoop ik. Maar ik sta op 2 -stops. Maar dan maak ik nog geen sec. per rondje goed...
Ik ben erg benieuwd naar de race.
Het kwam gelukkig nog goed...
De man op pole maakte een 4-stopper, de nr. 2 viel uit met pech, de nr. 3 en 4 bleken wel snel te kwalificeren maar daar bleef het dan ook bij.
Kortom: de race gewonnen! Maar ik moet toch ook maar eens aan het upgraden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Oh god, de race had zo mooi kunnen zijn voor mij. Helaas weer de banden van de Quali bij mijn raceorders vergeten te veranderen. 15 laps op Softs gereden in 13mm (op superlange Old Hockenheim) :(. Toch heb ik een mooie strijd gehad met de nr 1 (weliswaar 1 lap verschil), maar ik haalde hem toch mooi in op het laatste ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kroketje op 05-12-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Gisteren op pole gestart maar toch niet het uiterste eruit gehaald vermoed ik. Uiteindelijk als 6e geeindigd met mijn baggere driver maar toch. Volgens mij had ik toch een plaatsje hoger kunnen eindigen. Ben immers zo'n 13 ronden geblockt geweest waardoor toch heel wat tijd verloor. Ook 2 fouten in het begin van de race zijn niet bevorderlijk voor de race! Toch blij met de puntjes en we zien wel wat de volgende race (Imola) brengt. Heb er alvast goed oog in wat ik reed er vorig seizoen ook al ;).

Maar als ik steeds op P6 eindig ben ik een tevreden manager! Mijn doel is dan ook om tegen eind dit seizoen 30 punten te halen... Meer is welkom maar geen must.

[ Voor 14% gewijzigd door nvidia op 06-12-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2024
goede morgen mensen

kan iemand mij vertellen hoe dat nou zit met dat gezeur met die disigners markt

is het nou nog zo dat je de eerste 2 siezoenen gewoon kan onder bieden

of zijn ze nu al fix in prijs gedaald???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
almo01 schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:55:
goede morgen mensen

kan iemand mij vertellen hoe dat nou zit met dat gezeur met die disigners markt

is het nou nog zo dat je de eerste 2 siezoenen gewoon kan onder bieden

of zijn ze nu al fix in prijs gedaald???
Het minimum wat er nu staat is daadwerkelijk het minimum. Althans, dat is wat we uit de schrale woorden van Tadas op maken. Misschien dat je er een paar duizendjes onder kan gaan zitten, maar veel niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
oke tnx ga is kijken wat ik kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:02:
[...]

Het minimum wat er nu staat is daadwerkelijk het minimum. Althans, dat is wat we uit de schrale woorden van Tadas op maken. Misschien dat je er een paar duizendjes onder kan gaan zitten, maar veel niet iig.
Er zijn er meer die dit beweren... maar waar staan die schrale woorden dan?
Volgens mij kan je 98% bieden - ik weet het eigenlijk wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:09:
[...]

Er zijn er meer die dit beweren... maar waar staan die schrale woorden dan?
Volgens mij kan je 98% bieden - ik weet het eigenlijk wel zeker.
Verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
En om bovenstaande te onderbouwen: zoek in de C. Director market log van afgelopen market naar afgewezen boden:
C.director Angada Ireland [8267] rejected offer from manager xxxx xxxx, initial offer (sal:698400) was lower than what c.director has asked for (sal:760480).

COMMERCE DIRECTORS MAKE AN OFFER
The commerce director is asking for the following minimum terms for their next contract:
Salary per race:
776.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Helemaal mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wel? :P Had een tegenreactie verwacht. Maargoed, behalve dat het bijna verwaarloosbaar is, is het op mij ook niet van toepassing... Dit duurt toch nog maar 2 seizoenen en mijn biedingen staan al uit (die boven het minimum asking liggen, want op alles tot 55 skill wordt door 3 tot 15 mensen geboden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Maar ik moet dus wel wat aan financiele herplanning voor het komende seizoen gaan doen, want ik moet nu een nieuwe desigener zien te bemachtigen, en die zal nu wel wat duurder uitvallen dan mijn huidige van 750K..
En als volgend seizoen de open market komt, zullen de prijzen nog wel meer omhoog gaan.
Overigens vind ik het belachelijk dat, zeker met de open market, underbidding onmogelijk (nou ja, bijna dan) wordt.
Diegenen die zo verbaasd zijn over underbidding hebben blijkbaar nog nooit een huis gekocht.. of zouden ze dan ook gewoon de vraagprijs bieden?

Underbidding geeft een extra uitdaging: wachten op een rustig moment op de market om dan zo laag mogelijk te bieden, met de kans dat je te laag bied en je bod wordt afgewezen als je te hebberig bent. Dan moet het minimum niet bekend zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:32:
Diegenen die zo verbaasd zijn over underbidding hebben blijkbaar nog nooit een huis gekocht.. of zouden ze dan ook gewoon de vraagprijs bieden?
Nogmaals, hier ben ik het niet mee eens. Een vraagprijs, of een sticker met een prijs is wat anders dan de heel duidelijke taal: MINIMUM SALARIS EIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Op het gevaar af dat ik hier in dezelfde diskussie verzand als in het F1Time forum:
er staat: The commerce director is asking for the following minimum terms

Dus inderdaad: een vraagprijs. Geen demands
En het is een market, geen auction
En op een markt kan je meestal wel onderhandelen over de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:51:
Op het gevaar af dat ik hier in dezelfde diskussie verzand als in het F1Time forum:
er staat: The commerce director is asking for the following minimum terms

Dus inderdaad: een vraagprijs. Geen demands
En het is een market, geen auction
En op een markt kan je meestal wel onderhandelen over de prijs...
Helaas quote je de huidige, aangepaste text ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:21:
Helaas quote je de huidige, aangepaste text ;)
oh, dat was me niet opgevallen... stond er eerst iets anders?
Maar blijkbaar is het dus een kwestie van perceptie, van verwachtingen. Voor mij was het vanaf het begin af aan logisch om onder de vraagprijs te bieden, en uit te vinden hoe laag ik kon gaan (en dat bleek inderdaad een stuk lager dan ik had verwacht). Net zoals ik dat doe op de rommelmarkt, de huizenmarkt of de aandelenmarkt - en zelfs bij de mediamarkt ;). En ook op de arbeidsmarkt - ik verdien meer dan het maximum van mijn salarisschaal (tijd dus voor een promotie ;))
En zeker met salariseisen lijkt het mij voor de hand liggend dat je daarover kan onderhandelen - en dat het verschil tussen eisen en wensen toch niet zo heel groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
hoe vaak kan je achter elkaar nogatiate bij een sponser doen tot dat die zegt van we doen het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
almo01 schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:10:
hoe vaak kan je achter elkaar nogatiate bij een sponser doen tot dat die zegt van we doen het niet
Kan niemand je een juist antwoord op geven. Ik weet dat ik met mijn marketeer al eens 5 keer onderhandeld heb met een sponsor. Binnen een uurtje draaien de markten nog eens. Ik ben benieuwd of ik een mooie designer kan strikken!

[ Voor 13% gewijzigd door nvidia op 07-12-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
Zijn jullie nu al koopjes aan het doen op designer's en c. directors? In de topic start staat als tip voor newbies om nieuwe drivers te zoeken tussen de 10e en de 16e race, geldt deze tip ook voor designers/c. dir.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
AndrewF schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:35:
Zijn jullie nu al koopjes aan het doen op designer's en c. directors? In de topic start staat als tip voor newbies om nieuwe drivers te zoeken tussen de 10e en de 16e race, geldt deze tip ook voor designers/c. dir.?
Staat dat er? Dan zal ik dat eens aanpassen, want dat is gedateerde informatie.

Edit: Ik heb het aangepast in:
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Dit kan vanaf na de eerste race. Begin er op zijn laatst meteen na race 15 mee, anders kun je de onderhandelingen niet voltooien voor het eind van het seizoen.

[ Voor 25% gewijzigd door Joss op 07-12-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:39:
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Dit kan vanaf na de eerste race. Begin er op zijn laatst meteen na race 15 mee, anders kun je de onderhandelingen niet voltooien voor het eind van het seizoen.
Door alle wijzigingen ben ik een beetje lost... wanneer komen drivers ook weer op de market? Ik meen als hun contract nog 10 races of minder duurt - klopt dit? (kan ik dus niet in de game rules, guide of FAQ vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
goede middag

ik heb al wat gevraagd hier en dar maar nog niet verteld waar ik rij

ik rij op dit moment in C4 G21 de zelfde groep als JazzVL

het gaat nog niet echt zoals het zou moeten nog niet heel veel geluk gahad dit seizoen
1 keer een crash 1 keer out of fuel door een stomme mis berekening
en afgelopen race echt een klapband in de laatste ronde net na de pits en lag ruim eerste en kwam uiteindelijk 7 over de streep

1 race wel normaal uitgereden

Groetjes Ter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
almo01 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:18:
goede middag

ik heb al wat gevraagd hier en dar maar nog niet verteld waar ik rij

ik rij op dit moment in C4 G21 de zelfde groep als JazzVL

het gaat nog niet echt zoals het zou moeten nog niet heel veel geluk gahad dit seizoen
1 keer een crash 1 keer out of fuel door een stomme mis berekening
en afgelopen race echt een klapband in de laatste ronde net na de pits en lag ruim eerste en kwam uiteindelijk 7 over de streep

1 race wel normaal uitgereden

Groetjes Ter
Gewoon blijven oefenen, komt het vanzelf goed :)
Als er niks fout gaat word je ook niet beter, fouten leveren je vaak bakken met data op.

Nou, voor de komende 2 seizoenen toch nog nieuwe CD/D binnen weten te halen.

Ga er qua CD 23 punten negotiating op achteruit (88-> 65), maar ik moet nog maar zien hoeveel invloed dat daadwerkelijk heeft.
Qua design ga ik er juist 16 punten op vooruit (75 -> 91), daar hoop ik wel resultaat van te merken ;)

Leuke is dat ze allebei fors goedkoper zijn dan wat ik nu heb.
CD is 566000 per race goedkoper
D is 588000 per race goedkoper.

Per race dus een besparing van ruim 1,1M en ik geloof niet dat ik er echt minder op geworden ben :)

Nu nog zien dat ik dit seizoen iets eerder dan vorig seizoen seizoen m'n plek in C2 veilig stel :P

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 08-12-2008 12:34 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
ook lullig eigenlijk dat ze zoveel goedkoper zijn geworden
want ik heb eind van vorig seizoen een nieuwe marketing man aangenomen maar die er nu staan en beter zijn veel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
almo01 schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:40:
ook lullig eigenlijk dat ze zoveel goedkoper zijn geworden
want ik heb eind van vorig seizoen een nieuwe marketing man aangenomen maar die er nu staan en beter zijn veel goedkoper
Komt ook mede doordat je niet of bijna ;) niet meer kan onderbieden. Hierdoor is de vraagprijs gedaalt maar is er amper nog een marge daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
ja kloprt maar die disigner die heb ik nog maar net en toen ik hem net had werden de prijzen aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Oef gaat nog heel erg spannend worden of ik nog 3e wordt.Ben nu 3e, maar de nummer 4 ligt nog 7 sec aachter mij en hij loopt per ronde een halve tot 1 seconde in. en we hebben nog 8 rondjes te gaan.
2e wordt ik zeker niet meer. de nummer 1,2, 4 en 5 zijn beduidend sneller dan ik (scheelt halve tot 2 seconden), maar ik heb zo te zien een iets betere pit strategie gekozen. Nu nog afwachten of het loont................

*edit

YEA, derde geworden :) werd zoals ik zei heel krap. om de 2 rondjes liep diegene die achter mij reed ongeveer 1 sec in. Het ging er echt om spannen en het eindresultaat is dat ik met precies 1 seconden voorsprong gewonnen heb :)
Zoals ik ook al zei waren de anderen echt wel sneller zowel gemiddeld per rondje waren ze sneller en ook als snelste lap waren de top 4 sneller.
Ik heb dan zo te zien een betere pit strategie genomen (of gewoon weer vet veel geluk gehad). Toch vraag ik me overigens af waarom zij allemaal zoveel sneller zijn. Mijn DRP is best goed en driver heeft 175 punten(ok niet super veel, maar kan ermee door)
Ligt dat dan aan efficiency van de wagen? want die anderen draaien wel al minimaal 1 seizoen langer mee. dus betere efficiency of wordt de efficiency elk seizoen gereset? Verder natuurlijk dat zij misschien al upgrades hebben gedaan aan motor etc (wat ik dus niet meer kan.....)

Maar iig de laatste 3 races heb ik goed resultaat gehaald doordat ik veel geluk heb gehad (betere pit strategie?), qua ronde tijden waren de top 5 telkens sneller (ongeveer toch wel 1 sec per rondje sneller)

[ Voor 57% gewijzigd door jazzVL op 08-12-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

afgelopen race net aan 1 puntje weten te pakken, zat niet helemaal goed met de strategie. Nu van de 14 die de Q gedaan hebben vooralsnog pole met bijna 0,5 voorsprong.... maar daar zullen er wel een paar onder door gaan nog vrees ik. Aantal deelnemers aan de race neemt wel hard af, begonnen met 28 en laatste race nog maar 20 meer..... Wie weet dit seizoen of het volgende seizoen eindelijk naar de C2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
jazzVL schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:44:

Ik heb dan zo te zien een betere pit strategie genomen (of gewoon weer vet veel geluk gehad). Toch vraag ik me overigens af waarom zij allemaal zoveel sneller zijn. Mijn DRP is best goed en driver heeft 175 punten(ok niet super veel, maar kan ermee door). Ligt dat dan aan efficiency van de wagen? want die anderen draaien wel al minimaal 1 seizoen langer mee. dus betere efficiency of wordt de efficiency elk seizoen gereset? Verder natuurlijk dat zij misschien al upgrades hebben gedaan aan motor etc (wat ik dus niet meer kan.....)
Je staat nu mooie op een gedeelde eerste plaats! Dus je bent zeker en vast niet slecht bezig. Dat je trager bent doordat je minder stops maakt is normaal. Hangt natuurlijk vanaf hoelang de in/out is. Je spreekt ok over DRP van je driver. Heb daarom eens gekeken naar stats page van jullie groep en er zitten toch een aantal managers tussen met drivers van bijna 300 of erboven. Dit is toch een belangrijk gegeven. Ik merk het nu ook. Ik reed vroeger met driver van 170 punten meer en ik rij nu toch ook trager. Scheelt toch een slok op een borrel maar je betaald er dan ook significant meer voor. Maar toch denk ik dat het in jouw groep nog beperkt blijft. Meesten rond jou hebben drivers die rond jouwe liggen. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in upgrades van engine/gb of andere bandenkeuze.

Wat de eff. betreft die je krijgt door je designer te laten werken, verlies je niet! Hopelijk voldoende info hiermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
Zotte race in Bahrain. Van 7e gestart, mooi geklommen tot 3e om dan 2 laps als 2e te rijden. Alles loopt vlot tot plots:

" car leaves the track rolls and crashes into the wall, your driver is hurt. "

en dit in mijn 4e race.. gebeurt dit vaak? heb je meer kans op crashes als je al de DRP punten van de driver toewijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
AndrewF schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:48:
" car leaves the track rolls and crashes into the wall, your driver is hurt. "
Ah is puur random. Je kan het een seizoen(en) niet hebben en dan ineens een aantal malen na mekaar. Dit geldt ook voor engine/gb failures! Wel is er een verband met je DRP. Hoe hoger je DRP is, hoe kleiner de uitvallen (failures, crashes) zouden moeten minderen. Maar of het echt zo is heb ik soms mijn twijfels over...

[ Voor 39% gewijzigd door nvidia op 08-12-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

nvidia schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:59:
[...]

Ah is puur random. Je kan het een seizoen(en) niet hebben en dan ineens een aantal malen na mekaar. Dit geldt ook voor engine/gb failures! Wel is er een verband met je DRP. Hoe hoger je DRP is, hoe kleiner de uitvallen (failures, crashes) zouden moeten minderen. Maar of het echt zo is heb ik soms mijn twijfels over...
Rij de laatste 2 seizoenen elke race met minimaal 98%. S32 één keer uitgevallen op 17 races. Vorig seizoen 3 of 4 keer problemen gehad. Dit seizoen 1 keer problemen gehad. Kan er niets anders uit concluderen dat dit random gebeurt.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

nvidia schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:59:
[...]

heeft naar mijn idee weinig met je drp te maken..... Ik heb in iedergeval nooit verschil gemerkt met DRP's tussen de 90 en de 99.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
nvidia schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:09:
[...]

Je staat nu mooie op een gedeelde eerste plaats! Dus je bent zeker en vast niet slecht bezig. Dat je trager bent doordat je minder stops maakt is normaal. Hangt natuurlijk vanaf hoelang de in/out is. Je spreekt ok over DRP van je driver. Heb daarom eens gekeken naar stats page van jullie groep en er zitten toch een aantal managers tussen met drivers van bijna 300 of erboven. Dit is toch een belangrijk gegeven. Ik merk het nu ook. Ik reed vroeger met driver van 170 punten meer en ik rij nu toch ook trager. Scheelt toch een slok op een borrel maar je betaald er dan ook significant meer voor. Maar toch denk ik dat het in jouw groep nog beperkt blijft. Meesten rond jou hebben drivers die rond jouwe liggen. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in upgrades van engine/gb of andere bandenkeuze.

Wat de eff. betreft die je krijgt door je designer te laten werken, verlies je niet! Hopelijk voldoende info hiermee...
Ja de nummer is dus 1 sec achter mij gefinished, hierdoor staan we gelijk en dan ben ik 1 race uitgevallen waardoor ik geen punten kreeg. Dus al met al geen slecht resultaat denk ik :)
Er zijn idd een aantal managers met een betere coureur, maar de top 3 coureurs (dus die een drp hebben van tegen de 300 of zelfs meer) hebben zeker niet het beste resultaat.Maarja ik zit nog even vast aan deze gozer, tenzij ik hem afkoop.
dat van designer dacht ik al, aangezien die anderen vaak anderhalf tot 2 seizoenen langer mee draaien zullen ze hogere efficiency hebben.
Wat wel grappig is dat diegene met de een na beste coureur (drp van 291) op zich redelijk kwalificeerd, maar hij heeft duidelijk te weinig pit mannetjes. Toen hij 1 plek beter dan ik kwalificeerde had ik al meteen zoiets van ach komt goed, met de eerste pit rij ik hem toch wel weer voorbij. En ja hoor het was zo .

Zucht mijn teammate deed weer niet mee...........lekker voor de team kampioenschappen. ikke 6 punten gezien zijn historie had hij een redelijke kans om 6e te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zooo, beroerde Q gedaan en vervolgens dan toch maar weer even een grote muizenval gezet voor dhr. Burgess :P
Kan ik weer met een gerust hart gaan slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Rare grid vandaag.... sta tot nu toe 13e, en rekening houdende met m'n strategie vraag ik me af wat ik voor me heb staan. Er zijn flink wat motoren verbeterd, maar dan zouden er qua banden toch andere strategieen gekozen moeten zijn.....
Nou ja, 1e pluspuntje is er, ik sta pal voor m'n teamy :P Dus in het onderlinge Q duel ben ik eindelijk van de 0 af... *O*

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Jeej gisteren me eerste race gewonnen, dacht dat ik op een verkeerde strategie stond omdat ik niet opgelet had wanneer er het ging regenen. Dus ik reed nog zo'n 7 rondjes op droogweerbanden in de regen. Hierdoor verloor ik echter maar weinig tijd en omdat de rest op een driestopper stond en ik op een twee stopper finishte ik mooi toch 20 seconde voor de nr. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Hmmm, het lijkt erop dat ik vanaf P2 mag vertrekken vanmiddag :) Beste Q in de C3 ooit. Nu hopen dat er vanmiddag niks mis gaat, dan zit er misschien een eerste podium in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almo01
gister wel een aardige race
alleen werd heel erg opgehouden door de persoon die 1ste reed ik kwam er ook echt niet voor hij heeft me denk ik wel 10 ronden opgehouden in de gehele race

miss had ik wel kunnen winnen al

kan het zijn dat hij zijn blocken op 100 had staan en maakt dat echt zo veel uit?

o heb het antwoord al gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door almo01 op 09-12-2008 11:04 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.