![]() | |||||||||||||||||||||||
In dit topic gelden een aantal regels om het lekker knus en gezellig te houden met zijn allen, namelijk:
Op basis van de in 2005 geintroduceerde G70 core heeft NVIDIA diverse varianten uitgebracht op verschillende kloksnelheden en met verschillende aantallen pixel pipelines en vertex shaders. De belangrijkste features van de G70 zijn:
Hieronder volgen de belangrijkste modellen uitgerust met een G7x core:
| |||||||||||||||||||||||
In november 2006 introduceerde NVIDIA de G80, oftewel de GeForce 8800 GTX en 8800 GTS. De G80 is een geheel nieuw ontwerp in tegenstelling tot bijvoorbeeld de G70 die erg veel leek op diens voorganger: NV40. NVIDIA heeft vier jaar gewerkt aan de G80 en het resultaat mag er zijn. De G80 is de eerste DirectX 10 GPU en heeft een unified shader architectuur. Op het moment van schrijven is de 8800GTX de snelste GPU die er is. In bepaalde gevallen zelfs sneller dan high-end kaarten in SLI of Crossfire configuratie. De belangrijkste features van de G80 zijn:
| |||||||||||||||||||||||
GeForce 7900 Goes Kamikaze? Een tijdje geleden werd op het forum bekend dat verscheidene GeForce 7900-GPU's problemen gaven, waarbij het voornamelijk ging om problemen met de 7900GT en de 7900GTX. Deze problemen bestonden uit artifacts op het scherm, terwijl in vele gevallen de kaart niet eens overgeklokt was. Op de rest van het Internet zijn echter legio fora te vinden die het tegendeel beweren, namelijk dat de problemen het meeste optreden bij 7900GT(X)-en die pre-overclocked zijn door de fabrikant (zoals XFX, Asus, e.d.) Men vermoedt dat de problemen veroorzaakt worden door onderdelen op de achterkant van de kaart zoals condensatoren en geheugenchips van slechtere kwaliteit. Bij veel warmte kunnen deze defecten gaan vertonen, goede en/of betere koeling is dan ook ten zeerste aan te raden. Waarheidsfactor: 100% SLi Physics Waar ATi de wereld voorstelde aan de ''ATi Physics'', heeft nVidia ''SLi Physics'' in het leven geroepen. Voorlopig lijkt het echter dat ATi's oplossing de beste performance geeft, getuige deze grafiek. Het is echter zeer onzeker of dit beeld op waarheid berust en komt door de vermeende zwakke implementatie van Dynamic Branching in de GeForce 7-series*. Inmiddels is duidelijk dat de G80 core GPU Physics ondersteunt. NVIDIA heeft een chipset (nForce 680i) op de markt gebracht met 3 snelle PCIe slots waarvan er eentje voor Physics bedoeld kan zijn. Waarheidsfactor: 100% Slechte implementatie hoofdfeature Shadermodel 3.0 zichtbaar? Volgens de makers van de allereerste échte next-generation-mother-of-all-shoot-em-ups zal er in deze game naast het vele geweld ook een volledig arsenaal aan nieuwe grafische snufjes te bewonderen zijn... Op 3 Januari 2006 verscheen een rapport ten tonele die meldde dat nVidia's QuadSLi (4 x een 7800GTX) de onstage demo van de Unreal Engine 3.0 op maximale details nét aan vloeibaar op het beeldscherm kon toveren. Zal dit de eerste game zijn die nVidia's vermeende* zwakke plek blootlegt? * : Concurrent ATi bestempelt nVidia's implementatie van de hoofdfeature Dynamic Branching in Shadermodel 3.0 als inferieur, en eigen X1x00-series als 'Shadermodel 3.0 Done Right'. Waarheidsfactor: 80% | |||||||||||||||||||||||
![]() Wat is PureVideo?
Dit document geeft een aardig overzicht : PureVideo Technology Overview (pdf) Wat heb ik nodig? • Een GeForce 6, 7 of 8 GPU • Microsoft Windows XP mét Service Pack 2 (voor VMR9 support) • NVidia's ForceWare driver • NVidia's PureVideo Decoder • Windows Media Player 10 build 3923 of nieuwer (met DRM update & DXVA hotfix) Hoe kom ik aan PureVideo? Je kunt op de site van NVidia een 30-dagen trial downloaden, die met deze key 60 dagen werkt ![]() Na deze proefperiode kan je de PureVideo Decoder hier kopen. Hoe configureer ik PureVideo? Naast de NVIDIA PureVideo Decoder User's Guide is er ook een Reviewers Guide met tips (enigszins gedateerd). Voor beste kwaliteit en prestaties is het noodzakelijk Video Mixing Renderer (VMR) te activeren in Windows Media Player : Als "use high quality mode" is aangevinkt onder "File Playback", dan is het mogelijk dat MPEG-4 ASP videobestanden (XviD, DivX5 etc.) in zwart/wit met een groenige waas worden afgespeeld. Selecteer dan "Use overlays" onder "File Playback". Als FFDShow op je systeem staat of stond, dan werkt PureVideo waarschijnlijk niet. Wees terughoudend met het installeren van codecpacks. Controleer met Windows XP Video Decoder Checkup Utility of PureVideo als MPEG-2 preferred codec actief is. Meer informatie : • ATI VideoShaders - NVIDIA PureVideo • ATI's Avivo vs. NVIDIA's PureVideo: De-Interlacing Quality Compared • NVIDIA GeForce 7800 GTX Preview (de eerste 6 slides) • NVIDIA PureVideo Presentation • Principled Technologies PureVideo test report (PDF-bestand) • Scott Vouri Interview #1 • Scott Vouri Interview #2 • En natuurlijk NVIDIA.com zelf. Met dank aan FFWD | |||||||||||||||||||||||
Officiële nVidia drivers voor GeForce 7 serie 162.18 32-bit Officiële nVidia drivers voor GeForce 8 serie 162.18 32-bit Officiële nVidia drivers voor Mobile GPU's 84.63 32-bit Drivers voor alternatieve operating systems (Linux, Windows x64 etc.) zijn hier te vinden. | |||||||||||||||||||||||
Reviews GeForce 7300 GS 128MB: AusFX Hardware Zone HotHardware PCStats Reviews GeForce 7300 GT 256MB: AnandTech Beareyes NGoHQ Reviews GeForce 7600 GS 256MB: Hardware Zone Reviews GeForce 7600 GT 128MB: Bjorn3D Hardware Zone IT-Review NeoSeeker Reviews GeForce 7800 GS 256MB: AnandTech FiringSquad HardOCP Toms Hardware Reviews GeForce 7800 GT 256MB: ExtremeTech Hardware.info nV News T-Break Tweakers.net Reviews GeForce 7800 GTX 256MB: AnandTech Digit Life DriverHeaven Firing Squad Guru3D HardOCP Hardware.info Hexus.net T-break Toms Hardware Tweakers.net Reviews GeForce 7800 GTX 512MB: AnandTech Digit-Life Guru3D HardOCP Hardware.info Toms Hardware T-Break Tweakers.net Reviews GeForce 7900 GT 256MB: 3D Avenue AnandTech Digit-Life ExtremeTech Gargouri 2001 GD Hardware T-Break TechReport Reviews GeForce 7900 GTX 512MB: DigitLife ExtremeTech Guru3D HardOCP HotHardware NeoSeeker T-Break TechReport TweakTown Reviews GeForce 7950 GX2 512MB: Bit-Tech GamePC Hardware.fr Hardware Zone Legit Reviews Viper_4111 [GoT-member] Reviews GeForce 8800 GTX en GTS: HardOCP Anandtech Firingsquad (GTX & GTS OC-ed) Firingsquad (preview) Tweakers.net Tom's Hardware Vorige Topics: [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 18 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 19 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 22 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 23 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 24 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 25 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 26 Andere Interessante Topics: [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 1 [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2 Pricewatch Alle GeForce 7300-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7600-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7800-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7900-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7950-kaarten in de Pricewatch GeForce 8 serie in de Pricewatch | |||||||||||||||||||||||
Startpost: Jejking & biobak | |||||||||||||||||||||||
![]() |
Is het mischien mogelijk dat de start post wat wordt bij gewerkt? Hieronder vast wat links naar reviews van de 8800GT 512MB zijn er natuurlijk nog veel maar maar ja zijn er al vast wat.
Hier nog wat links van reviews van de 8800gt:
Tomshardware
Guru3d
Hardware Info
Tomshardware
Guru3d
Hardware Info
Anoniem: 102124
ik kan een nieuwe Asus 8800gt kopen (512mb) maar het is met de platte koeler (dus niet die nieuwe)
prijs 254 euro
doen of niet ?
prijs 254 euro
doen of niet ?
[Voor 34% gewijzigd door Ultraman op 19-12-2007 13:23]
Volgens de regels in de TS mag het volgende wel 
Dollarshop heeft ze weer binnen!! Je kan ze dus meteen bestellen. Dit speciaal voor de mensen die erop zaten te wachten in het vorige topic.

Dollarshop heeft ze weer binnen!! Je kan ze dus meteen bestellen. Dit speciaal voor de mensen die erop zaten te wachten in het vorige topic.
[Voor 23% gewijzigd door Tallguy op 19-12-2007 13:48]
En misschien een link naar die site waar je de andere firmware kan halen om je 8800GT mee te flashen?_Sparkie_ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:56:
Is het mischien mogelijk dat de start post wat wordt bij gewerkt? Hieronder vast wat links naar reviews van de 8800GT 512MB zijn er natuurlijk nog veel maar maar ja zijn er al vast wat.
Tomshardware
Guru3d
Hardware Info
Alle koelers (behalve misschien die niet "reference" koelers.) op de 8800 gt zijn plat, dus waar heb je het in eerste instantie eigenlijk over?Anoniem: 102124 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:10:
ik kan een nieuwe Asus 8800gt kopen (512mb) maar het is met de platte koeler (dus niet die nieuwe)
prijs 254 euro
doen of niet ?
[modbreak]Weet je wat jij zou moeten doen? De Kvk...![]()
Nee, de Topicregels uit de TS en **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? lezen[/modbreak]

Nee. Als je het niet eens bent met modbreaks even reageren via DM of in LAAnoniem: 102124 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:32:
Ik mag toch vragen of er mensen zijn die een 8800GT hebben met de originele cooler en of deze goed is of niet ?

Overigens hebben alle 8800GT kaarten gewoon een platte koeler zover ik weet, alleen hebben enkelen een wat bredere fan.
Asus had een soort orb cooler voor hun 8800 GT.HugoBoss1985 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:53:
[...]
Alle koelers (behalve misschien die niet "reference" koelers.) op de 8800 gt zijn plat, dus waar heb je het in eerste instantie eigenlijk over?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Jij zegt het goed!leonpwner1 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:53:
[...]
Nee. Als je het niet eens bent met modbreaks even reageren via DM of in LA
Overigens hebben alle 8800GT kaarten gewoon een platte koeler zover ik weet, alleen hebben enkelen een wat bredere fan.
Het is zo dat de nieuwe batches van de 8800gt een grotere fan hebben, dit heeft men gedaan om hitte en herrie problemen te verminderen!
Die is dus ook "niet reference".Astennu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:56:
[...]
Asus had een soort orb cooler voor hun 8800 GT.
Ik denk dat occultux in de war was met de 8800GTS 512 koeler.

Anoniem: 102124
Ja, ik dacht namelijk dat hij nu met deze cooler kwam, ipv die platte
http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=1813561
idd. Maandagavond rond half elf besteld en UPS is net weg hier met achterlating van mijn 8800GT Jetway, toen ik bestelde stond nog op de site dat ze vandaag pas binnen zouden komen, dus volgens mij kun je gewoon bestellen wanneer je zin hebt, het komt toch wel binnenKensei schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:47:
Volgens de regels in de TS mag het volgende wel

Nu nog ff uurtje werken en dan zal ik vanavond wat scores posten, ook voor/na enz.
Don't tread on me.
We gaan er snel door heen zo!
Maar als blijkt dat de Geforce 9 nog later komt dan Maart dan koop ik in januari een 8800 GTS G92, ben het wachten een beetje beu!
Maar als blijkt dat de Geforce 9 nog later komt dan Maart dan koop ik in januari een 8800 GTS G92, ben het wachten een beetje beu!
Anoniem: 237789
Als het goed is moeten alle 8800gt's met de 'reference' koeler nu toch vervangen zijn door de nieuwe grotere koeler ? 

aangezien ik uit jouw reactie opmerk dat je toch voor de GF9 wilt gaan, kun je beter een goedkopere GT pakken voor 270 euro ofzo en dan overstappen op de GF9.Outlandos schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:59:
We gaan er snel door heen zo!
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Goed idee. zelf heb ik daar alleen geen verstand dus kan wel zo ff wat googlen maar ja of het dan ook de goede is enzo.. geen ideeKensei schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:49:
[...]
En misschien een link naar die site waar je de andere firmware kan halen om je 8800GT mee te flashen?
Een goedkopere GT (€ 270,-)Deathchant schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:13:
[...]
aangezien ik uit jouw reactie opmerk dat je toch voor de GF9 wilt gaan, kun je beter een goedkopere GT pakken voor 270 euro ofzo en dan overstappen op de GF9.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
De nieuwe fan in de nieuwe koeler is dus niet reference, maar wordt wel vaak gebruiktAnoniem: 237789 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:04:
Als het goed is moeten alle 8800gt's met de 'reference' koeler nu toch vervangen zijn door de nieuwe grotere koeler ? [afbeelding]

Lees maar
Zoals bij bijvoorbeeld de Jetway's die je kan krijgen bij de Dollarshops

Ik wacht nog op de fotooooooooooooo's!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Kensei schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:49:
[...]
En misschien een link naar die site waar je de andere firmware kan halen om je 8800GT mee te flashen?
Veel videocard BIOS'en staan op www.mvktech.net. Deze website staat ook goed bekend onder de technici._Sparkie_ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:18:
[...]
Goed idee. zelf heb ik daar alleen geen verstand dus kan wel zo ff wat googlen maar ja of het dan ook de goede is enzo.. geen idee

[Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 19-12-2007 15:41]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik vraag me af of het veel scheelt volgens mij blijft het nog steeds een bagger coolerXanderDrake schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:33:
[...]
De nieuwe fan in de nieuwe koeler is dus niet reference, maar wordt wel vaak gebruikt
Lees maar
Zoals bij bijvoorbeeld de Jetway's die je kan krijgen bij de Dollarshops![]()

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
ik las net dat nvidia stopt met het maken van de g80 gebaseerde core, dus de gts gtx en de ultra
http://www.hardware.info/...met_levering_G80_kaarten/
http://www.hardware.info/...met_levering_G80_kaarten/
always under construction
Je ziet wel veel reviews/niews dat de fan groter is en dan wel niet hoeveel en dat hij inplaats van 13 bladen nu 15 bladen heeft. Dus zou je zeggen dat hij meer lucht verplaatst. Toch zie je hier nergens een review van nee.Astennu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:13:
[...]
Ik vraag me af of het veel scheelt volgens mij blijft het nog steeds een bagger cooler

Is er iemand die de Silent pipe van Sparkle heeft en die toevallig ook een grote CPU koeler (Scythe Infinity, Thermalright Ultra-120, etc.) gebruikt? Ik wil graag weten of een 120x120x25 fan dan nog past als je die aan de "onderkant" (dus tussen de videokaart en de cpu socket) van de CPU koeler plaatst 

Ik ben toch malle pietje niet!
is dat niet een beetje afhankelijk van elk moederbord? Lijkt mij wel namelijk.The Legend schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:24:
Is er iemand die de Silent pipe van Sparkle heeft en die toevallig ook een grote CPU koeler (Scythe Infinity, Thermalright Ultra-120, etc.) gebruikt? Ik wil graag weten of een 120x120x25 fan dan nog past als je die aan de "onderkant" (dus tussen de videokaart en de cpu socket) van de CPU koeler plaatst

Is afhankelijk van je moederbord bij het ene mobo zit de cpu socket op een andere plaats/hoogte dan bij de ander.The Legend schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:24:
Ben nu thuis met Jetway kaart, waar wil je precies foto's van? Deze kaart is helemaal standaard, zit geen sticker op, ziet er precies zo uit als eerder geposte screenies met 2 groene strepen op een zwarte achtergrond. De fan heeft trouwens idd 15 bladen, dus zal wel iets nieuwer zijn dan die met 13 blaadjes.XanderDrake schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:33:
[...]
Don't tread on me.
nvidia's PR mensen zijn weer lekker bezig:
http://www.readyforcrysis...2ZjZmNThjYTMwZTI5ODA5Yjg=
wel leuke reclame, mijn HD3870 uitlachen
. Dit is trouwens de eerste keer dat ik zeg maar dit soort reclame zie. ipv alleen dat logo-tje (meant to be played) nu ook dit. Moet zeggen dat ik het wel grappig vind 

Sja, single slot cooling zal nooit een succes zijn op de 8800GTAstennu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:13:
Ik vraag me af of het veel scheelt volgens mij blijft het nog steeds een bagger cooler

Ahwidget schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:38:
Ben nu thuis met Jetway kaart, waar wil je precies foto's van? Deze kaart is helemaal standaard, zit geen sticker op, ziet er precies zo uit als eerder geposte screenies met 2 groene strepen op een zwarte achtergrond. De fan heeft trouwens idd 15 bladen, dus zal wel iets nieuwer zijn dan die met 13 blaadjes.

Nou, een foto van de gehele kaart, waarbij de achterkant in het midden staat, daar zou ik blij mee zijn

Je kan makkelijk zien of de opening groter is dan normaal, op de vorige pagina heeft iemand een plaatje met 8800GT's die zowel een reference fan als nieuwe fan hebben.
[Voor 46% gewijzigd door XanderDrake op 19-12-2007 16:40]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
hmmm, linkje geeft redirect naar 'invite a friend' gebeuren, heb ik niet zo'n trek in. heb je nog een ander linkje?Gorion3 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:38:
nvidia's PR mensen zijn weer lekker bezig:
wel leuke reclame, mijn HD3870 uitlachen
. Dit is trouwens de eerste keer dat ik zeg maar dit soort reclame zie. ipv alleen dat logo-tje (meant to be played) nu ook dit. Moet zeggen dat ik het wel grappig vind
Don't tread on me.
Anoniem: 245598
In de topicstart staat dat zowel de 8800gt als de 8800gts 512, 20 rop's aan boord hebben.
Volgens deze site http://www.computerbase.d...a_geforce_8800_gts_512/2/ zouden ze er alle 2 maar 16 hebben?
Volgens deze site http://www.computerbase.d...a_geforce_8800_gts_512/2/ zouden ze er alle 2 maar 16 hebben?
Hehe, net op tijd, was net klaar met benchen met oude kaart en wilde nieuwe er net inzetten. Heb ff fotootjes gemaakt, zal zo nog ff posten, hoop dat ze goed zijn, want ik ga niet die kaart weer uitbouwen zometeenXanderDrake schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:38:
Ah
Nou, een foto van de gehele kaart, waarbij de achterkant in het midden staat, daar zou ik blij mee zijn
Je kan makkelijk zien of de opening groter is dan normaal, op de vorige pagina heeft iemand een plaatje met 8800GT's die zowel een reference fan als nieuwe fan hebben.

hmm, kan geen plaatjes toevoegen ff makkelijk en heb geen zin om uit te vogelen hoe ik mijn xs4all webspace gebruik, als iemand wil hosten en linkjes wil posten hier stuur ff berichtje, ga *NU* kaart inbouwen (en nieuwe benchies draaien).
Benchies gedaan, zie nieuwe post
[Voor 18% gewijzigd door widget op 19-12-2007 19:49. Reden: benchies gedraait]
Don't tread on me.
hmm misschien deze dan:widget schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:40:
[...]
hmmm, linkje geeft redirect naar 'invite a friend' gebeuren, heb ik niet zo'n trek in. heb je nog een ander linkje?
edit:
zie net dat het dezelfde link is, hmm raar. ik kreeg hem iig(in ieder geval) via de nvidia newsletter (wist niet dat ik me daar voor had ingeschreven maar oke

[Voor 18% gewijzigd door Gorion3 op 19-12-2007 17:49]
Ik wacht ook nog op de Q9450 die nu ook voor maart staat.Deathchant schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:13:
[...]
aangezien ik uit jouw reactie opmerk dat je toch voor de GF9 wilt gaan, kun je beter een goedkopere GT pakken voor 270 euro ofzo en dan overstappen op de GF9.
En op dit systeem gebruik ik nog een pentium 4 dus daar heeft een 8800GT ook niet zoveel zin denk, of zou dat nog wel merkbaar vooruitgaan ten opzichte van een Geforce 6600?
Ook heb ik maar 1GB aan RAM.
EDIT:
Nieuws:
Alhoewel de nVidia Geforce 9800 al een aantal malen leek te worden aangekondigd - de G92 zou in eerste instantie de 9800 naam krijgen - wordt de G100 misschien toch de langverwachte high end opvolger van de huidige 8800-generatie. Niets is echter zeker, want zoals het wel vaker gaat met producten die net iets meer of minder presteerden dan op papier het geval leek, worden soms de typenamen nog wel eens op het laatste moment bijgesteld.
geforce_250
De nieuwe G100 3D videochip van nVidia, die voor maart 2008 op de planning staat, lijkt toch zoveel sneller te worden dan de G92 chip en zelfs de dual chip G92 videokaart, dat deze de 9800 naam mag gaan dragen. De G100 zal waarschijnlijk gelijk of iets eerder uitkomen met de G96, de mainstream variant van de nieuwe videochip generatie. Op de nieuwe high end range wordt met smart gewacht aangezien de 'oude' high end nVidia modellen inmiddels op de planning staat om gediscontinueerd te worden. Wellicht biedt de nieuwe G100 reeks dan weer wel mogelijkheden om drie of zelfs meer kaarten in SLI te laten samenwerken, dat is op de huidige G92 kaarten namelijk niet mogelijk, deze ondersteunen 'slechts' SLI met twee kaarten tegelijk.
Het wordt een interessant jaar op het gebied van videokaarten als ook ATI midden 2008 (en niet in 2009 zoals eerder bekend werd) met de nieuwe reeks kaarten gaat uitkomen die gebaseerd zijn op de nieuwe modulair toepasbare R700 chip. Met vier of meer van deze chips geïntegreerd op één kaart zou ATI ook een topmodel in handen hebben.
[Voor 58% gewijzigd door outlandos op 19-12-2007 18:48]
Trust me, I know what I'm doing.Outlandos schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:44:
[...]
Ik wacht ook nog op de Q9450 die nu ook voor maart staat.
En op dit systeem gebruik ik nog een pentium 4 dus daar heeft een 8800GT ook niet zoveel zin denk, of zou dat nog wel merkbaar vooruitgaan ten opzichte van een Geforce 6600?
Ook heb ik maar 1GB aan RAM.
EDIT:
Nieuws:
[...]
Heb ook P4 (630) met 6600GT, vandaag 8800GT binnengekregen, en ik kan je alvast melden dat de scores er niet om liegen. Ga voor 8800 GT. Ohja heb wel 2 GB RAM, maar dat mag niet al te veel uitmaken. Bench post volgt nog

Don't tread on me.
Ok,
Benchies gedaan.
Specs
P4 630 @ 3,22
OCZ mem 800MHZ @ 888 @ 2.2V (dual channel)
Asus P5WD2 Premium (955x)
Een paar HD's
Wat USB meuk
Jetway 8800GT @ stock
XP SP2 32b IE7 etc....
Nvidia 169.21
Geen Rivatuner of andere shit, dus nog geen temps helaas, die komen mss ook nog als ik zin heb.
6600GT 8800GT same settings 8800GT Max
World in Conflict 2x FSAA 2X AF 4x FSAA 16x AF
Min 7 6 5
Max 23 58 42
Avg 12 18 13
FEAR Perseus 2x FSAA 2X AF 4x FSAA 16x AF
Min 19 39 37
Max 69 225 205
Avg 32 95 81
CoH 4xFSAA Max Settings
Min 9.7 41,5 31,2
Max 30.0 75,6 75,6
Avg 18.6 67,1 61,8
Zoals je ziet heeft ook in een oud systeem een 8800GT nog wel zin.
Crap wat ziet die opmaak er kut uit, was een copy/paste uit excel, maar het is nog wel enigszins begrijpelijk hoop ik. Screenies komen als iemand zich aanmeldt om een paar pics te hosten.
Benchies gedaan.
Specs
P4 630 @ 3,22
OCZ mem 800MHZ @ 888 @ 2.2V (dual channel)
Asus P5WD2 Premium (955x)
Een paar HD's
Wat USB meuk
Jetway 8800GT @ stock
XP SP2 32b IE7 etc....
Nvidia 169.21
Geen Rivatuner of andere shit, dus nog geen temps helaas, die komen mss ook nog als ik zin heb.
6600GT 8800GT same settings 8800GT Max
World in Conflict 2x FSAA 2X AF 4x FSAA 16x AF
Min 7 6 5
Max 23 58 42
Avg 12 18 13
FEAR Perseus 2x FSAA 2X AF 4x FSAA 16x AF
Min 19 39 37
Max 69 225 205
Avg 32 95 81
CoH 4xFSAA Max Settings
Min 9.7 41,5 31,2
Max 30.0 75,6 75,6
Avg 18.6 67,1 61,8
Zoals je ziet heeft ook in een oud systeem een 8800GT nog wel zin.
Crap wat ziet die opmaak er kut uit, was een copy/paste uit excel, maar het is nog wel enigszins begrijpelijk hoop ik. Screenies komen als iemand zich aanmeldt om een paar pics te hosten.
[Voor 11% gewijzigd door widget op 19-12-2007 20:19]
Don't tread on me.
Op welke resolutie zijn deze testen gedaan? opzich wel goede scores om mee te spelen.widget schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:03:
Zoals je ziet heeft ook in een oud systeem een 8800GT nog wel zin

[Voor 3% gewijzigd door _Sparkie_ op 19-12-2007 20:10]
Ja, maar ik heb een 'oud' systeemleonpwner1 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:08:
Fantastisch, ik haal met een 7950GT al hogere scores
En het ging mij om de performance verbetering op een oud systeem. In mijn geval van een 6600GT naar een 8800GT.
[Voor 21% gewijzigd door widget op 19-12-2007 20:29]
Don't tread on me.
Alles op 1280*1024. AA en AF staat erbij vermeld._Sparkie_ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:09:
[...]
Op welke resolutie zijn deze testen gedaan? opzich wel goede scores om mee te spelen.
Wilde nog een paar andere benchies draaien, maar die hadden geen ingebakken performance test. En ben te lui om zelf wat te regelen.
Dus geen SupCom:FA en Bioshock benchmarks
Don't tread on me.
Dat weet ik, maar daarom zeg ik het ook. Dat ik het eigenlijk zonde vind om zo'n kaart met een Pentium 4 samen te zetten omdat je met een minder snelle videokaart betere prestaties zou kunnen hebben.
De = telt niet mee in de link
Het is: 'http://www.readyforcrysis.com/?UHJpdmF0ZXxuaWVsc3VpdGVyd2lqa0BnbWFpbC5jb218MWEwZTU1MjFkYjI0NDY2ZjZmNThjYTMwZTI5ODA5Yjg='
Dus aan het einde nog die =
Het is: 'http://www.readyforcrysis.com/?UHJpdmF0ZXxuaWVsc3VpdGVyd2lqa0BnbWFpbC5jb218MWEwZTU1MjFkYjI0NDY2ZjZmNThjYTMwZTI5ODA5Yjg='
Dus aan het einde nog die =

Dat mag je even verder onderbouwen... Hoe kan ik vanaf mijn 6600GT naar 8800GT een betere prestatie krijgen? Met welke videokaart? Met welke minder snelle kaart dan een 8800 GT krijg ik dan betere prestaties?leonpwner1 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:29:
[...]
Dat weet ik, maar daarom zeg ik het ook. Dat ik het eigenlijk zonde vind om zo'n kaart met een Pentium 4 samen te zetten omdat je met een minder snelle videokaart betere prestaties zou kunnen hebben.
Don't tread on me.
Je snapt mijn post niet goed volgens mij. Wat ik bedoel is dat je Pentium 4 gewoon een erge bottleneck is, en dat je dat gewoon terug ziet in de cijfers.widget schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:33:
[...]
Dat mag je even verder onderbouwen... Hoe kan ik vanaf mijn 6600GT naar 8800GT een betere prestatie krijgen? Met welke videokaart? Met welke minder snelle kaart dan een 8800 GT krijg ik dan betere prestaties?
Was de 3dMark06 results vergfeten, bij deze. Is een standaard run, geen registratie ofzo, dus moet voor iedereen te doen zijn. @ 1280x1024
Eerste is met 6600GT tweede is met 8800GT in zelfde systeem, zonder wijzigingen.
Main Test Results Main Test Results
3DMark Score 1619 3DMarks 3DMark Score 5741 3DMarks
SM 2.0 Score 642 Marks SM 2.0 Score 2602 Marks
SM 3.0 Score 584 Marks SM 3.0 Score 3487 Marks
CPU Score 951 Marks CPU Score 960 Marks
Detailed Test Results Detailed Test Results
Graphics Tests Graphics Tests
1 - Return to Proxycon 5.186 FPS 1 - Return to Proxycon 22.574 FPS
2 - Firefly Forest 5.516 FPS 2 - Firefly Forest 20.785 FPS
CPU Tests CPU Tests
CPU1 - Red Valley 0.299 FPS CPU1 - Red Valley 0.302 FPS
CPU2 - Red Valley 0.483 FPS CPU2 - Red Valley 0.489 FPS
HDR Tests HDR Tests
1 - Canyon Flight (SM 3.0) 5.06 FPS 1 - Canyon Flight (SM 3.0) 41.097 FPS
2 - Deep Freeze (SM 3.0) 6.623 FPS 2 - Deep Freeze (SM 3.0) 28.642 FPS
Eerste is met 6600GT tweede is met 8800GT in zelfde systeem, zonder wijzigingen.
CPU Tests CPU Tests
HDR Tests HDR Tests
[Voor 12% gewijzigd door widget op 19-12-2007 20:48]
Don't tread on me.
5700widget schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:42:
Was de 3dMark06 results vergfeten, bij deze. Is een standaard run, geen registratie ofzo, dus moet voor iedereen te doen zijn. @ 1280x1024
CPU Tests CPU Tests
HDR Tests HDR Tests

als nog heeft die wel aardige fps vergeleken die 6600GT. Natuurlijk niet naar totale score kijken, maar naar SM2.0 en SM3.0PainkillA schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:02:
[...]
5700wat voor een cpu zit daarbij? p4 3.0 ghz? met een beetje cpu haal je dubbel zoveel punten
Spellen die geen gebruik maken van dualcore zijn dus wel goed te spelen.
Nee, ik las iets heel anders uit jouw post (dus ik had hem verkeerd begrepen). In het vorige topic had ik al aangegeven dat mijn CPU wrsl een prob zou zijn. Maar wilde toch voor de mensen met ie's mindere CPU's een paar benchies posten, zodat ze wisten wat het performance verschil zou zijn met een ouder systeem en de 8800GT. De meeste reviews zijn nl met een extreem nieuwe CPU en OC'ed geheugen, vandaarleonpwner1 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:36:
[...]
Je snapt mijn post niet goed volgens mij. Wat ik bedoel is dat je Pentium 4 gewoon een erge bottleneck is, en dat je dat gewoon terug ziet in de cijfers.
Don't tread on me.
Ah 
[/quote]
Ik heb ook de bekende nieuwe Jetway (made in China by the way) voor 209 euro. Ik heb ff goed zitten kijken naar de kaart en de plaatjes van de oude en nieuwe koeler. Ik ben er absoluut zeker van dat deze kaart de nieuwe koeler heeft. En bovendien, hij zit nu in de PC, je hoort hem gewoon niet. Zelfs niet als ik een game speel. Ik vind dat best en prestatie, ik heb namelijk een hele stille PC. Nou maar hopen dat ze snel weer op voorraad zijn.... tis een boel geld nog steeds, maar de 7900GS die hij nu vervangt is geen partij hoor.

[/quote]
Ik heb ook de bekende nieuwe Jetway (made in China by the way) voor 209 euro. Ik heb ff goed zitten kijken naar de kaart en de plaatjes van de oude en nieuwe koeler. Ik ben er absoluut zeker van dat deze kaart de nieuwe koeler heeft. En bovendien, hij zit nu in de PC, je hoort hem gewoon niet. Zelfs niet als ik een game speel. Ik vind dat best en prestatie, ik heb namelijk een hele stille PC. Nou maar hopen dat ze snel weer op voorraad zijn.... tis een boel geld nog steeds, maar de 7900GS die hij nu vervangt is geen partij hoor.
Anoniem: 199068
@XanderDrake: Hier heb je een paar foto's, ik heb hem even voor je uit mn pc gehaald.., en het was al donker dus is het geen superkwaliteit..maar ik hoop dat je tevreden bent
de laatste 2 cijfers van die link(07 bijv) kun je veranderen van 01 tot 14
Verder ben ik supertevreden met de kaart

de laatste 2 cijfers van die link(07 bijv) kun je veranderen van 01 tot 14

Verder ben ik supertevreden met de kaart

X1950Pro 512Mb PCI-e @ stock
3DMark06 v1.1.0 met de default opties op 1900x1200: 4334
Jetway 8800GT 512mb pci-2 @stock Drivers 169.02
3DMark06 v1.1.0 Default options op 1900x1200: 8472
Systeem: Core2Duo E6600 @stock
RAM: 4Gb (4x1Gb) PC-5300
Vista Ultimate x64
Mooie verdubbeling
Default 3Dmark06 v1.1.0 (zonder welke aanpassing dan ook) : 9797
Denk dat dat laatste nog wel iets hoger zal kunnen, maar dat komt wel een keer.
EDIT: De reden waarom Dollarshops de kaart wel veel en vaak/snel heeft is omdat ze, naast importeur van Sparkle te zijn, ze ook nog eens de importeur van Jetway zijn.
Ik dacht...ik deel deze info maar even met jullie
3DMark06 v1.1.0 met de default opties op 1900x1200: 4334
Jetway 8800GT 512mb pci-2 @stock Drivers 169.02
3DMark06 v1.1.0 Default options op 1900x1200: 8472
Systeem: Core2Duo E6600 @stock
RAM: 4Gb (4x1Gb) PC-5300
Vista Ultimate x64
Mooie verdubbeling

Default 3Dmark06 v1.1.0 (zonder welke aanpassing dan ook) : 9797
Denk dat dat laatste nog wel iets hoger zal kunnen, maar dat komt wel een keer.
EDIT: De reden waarom Dollarshops de kaart wel veel en vaak/snel heeft is omdat ze, naast importeur van Sparkle te zijn, ze ook nog eens de importeur van Jetway zijn.
Ik dacht...ik deel deze info maar even met jullie

[Voor 21% gewijzigd door Tallguy op 19-12-2007 22:09]
Anoniem: 199068 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:23:
@XanderDrake: Mijn kaart ziet er exact hetzelfde uit.
Don't tread on me.
Ik kwam vandaag trouwens ineens dit dingetje tegen:
Gainward Bliss 8800GT 1024mb GS

Afgezien van de dikkere koeler, heeft de 512mb extra nog nut?
Ik neem aan op normale resoluties niet, maar hoe zit dat met 1920x1200 en hoger bijvoorbeeld?
Dat is mij nooit helemaal duidelijk geweest
P.s. hij kost €308.21 kleine discrepantie tussen azerty en gainward wat mb's betreft.
Ik vind hem wel mooi in rood

Ik neem aan op normale resoluties niet, maar hoe zit dat met 1920x1200 en hoger bijvoorbeeld?
P.s. hij kost €308.21 kleine discrepantie tussen azerty en gainward wat mb's betreft.

[Voor 9% gewijzigd door JaccoW op 19-12-2007 22:45]
Z-machine OriginID: JaccoW
Xtra geheugen kan nooit kwaad natuurlijk. Helaas is de GT een heel beetje beperkt door de geheugen bandbreedte die vooral op hoge resoluties een bottlenek gaat vormen. Daardoor wordt het nut van meer geheugen gedeeltelijk teniet gedaan. Maar feit is dat 512 Mb voor hoge resolties of hoge AA en AF instellingen aan de lage kant is.F_demon schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:42:
U vroeg? Wij leveren. Een review van de Gainward Bliss 1024Mb versie:

Meer hier: http://www.pconline.com.c...reviews/0712/1185964.html

Meer hier: http://www.pconline.com.c...reviews/0712/1185964.html
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik heb een probleem met de tv out van de 8800GT. Die is niet beeldvullend te krijgen. Bij stokoude kaarten was dat noooit een probleem. Iemand een oplossing?
Had ik met mijn vorige TV precies andersom.. Vulde teveel op, dus miste boven en beneden een paar mm. Met mijn nieuwe Samsung 40F86 is dat niet het geval
[Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2007 00:43]
@Kraay en widget et al.

Dit is jullie Jetway gecropt en vergeleken met een normale 8800GT koeler.
Lijkt me een duidelijke zaak
Non-reference fan
Kopeuh! Waars mn stufi goddamn it

Dit is jullie Jetway gecropt en vergeleken met een normale 8800GT koeler.
Lijkt me een duidelijke zaak

Kopeuh! Waars mn stufi goddamn it

nou nou. 10 fps meer is toch best wel wat.CJ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:25:
U vroeg? Wij leveren. Een review van de Gainward Bliss 1024Mb versie:
Maar is er ook ergens een review van de glh in vergelijking met deze gs?
Ik wil zelf wel zoeken maar het is 4 uur in de nacht en ga nu slapen

Zeker weten dat dit 1024MB is?F_demon schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:42:
[afbeelding]
Deze kaart wordt namelijk ook geleverd met 512MB en die zat altijd rond de 300 euro.
p.s.

Hoe kan dit nou kloppen? Een OC-ed GT is langzamer dan een stock GT

[Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 20-12-2007 08:51]
Asus en Gainward zijn de twee die ook een 1 GB versie van de GT op de planning hebben staan.Floris-K schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:50:
[...]
Zeker weten dat dit 1024MB is?
Deze kaart wordt namelijk ook geleverd met 512MB en die zat altijd rond de 300 euro.
p.s. [afbeelding]
Hoe kan dit nou kloppen? Een OC-ed GT is langzamer dan een stock GT
Gisteren mijn 8800GT binnen gehad via Dollarshop!
Op 10 November kreeg ik mijn nieuwe PC binnen via een andere shop. Helaas was mijn videokaart de MSI 8800GT niet leverbaar. Tot spijt werd de kaart maar niet geleverd de distibuteur bleef de leverdatum verschuiven. Op Zondag 16 december dus besloten om de kaart te cancellen bij de shop omdat ik al van diversen hoorde over Dollarshop die de Jetway GeForce 8800GT wel op vooraad had.
Zondag avond een mailtje gestuurd met navraag of de kaart werkelijk op vooraad was. Ik vond het namelijk maar vreemd dat niemand de 8800GT in bezit had op Dollarshop na. Maandag van Dollarshop een mail gehad dat ze hem inderdaad nog hadden liggen.
Maandag avond om 18.00 de kaart besteld en tot mijn grote verbazing was de kaart woensdag 19 december afgeleverd bij de buren. Helemaal top dus. Dollarshop maakt waar, waarvoor ze voor staan. Daarbij was de kaart ook nog eens 209,- idpv 229,- bij de andere webshop.
Ben je dus opzoek naar een 8800GT, ik raad echt 100% dollarshop aan. Wat een heerlijke winkel!
Op 10 November kreeg ik mijn nieuwe PC binnen via een andere shop. Helaas was mijn videokaart de MSI 8800GT niet leverbaar. Tot spijt werd de kaart maar niet geleverd de distibuteur bleef de leverdatum verschuiven. Op Zondag 16 december dus besloten om de kaart te cancellen bij de shop omdat ik al van diversen hoorde over Dollarshop die de Jetway GeForce 8800GT wel op vooraad had.
Zondag avond een mailtje gestuurd met navraag of de kaart werkelijk op vooraad was. Ik vond het namelijk maar vreemd dat niemand de 8800GT in bezit had op Dollarshop na. Maandag van Dollarshop een mail gehad dat ze hem inderdaad nog hadden liggen.
Maandag avond om 18.00 de kaart besteld en tot mijn grote verbazing was de kaart woensdag 19 december afgeleverd bij de buren. Helemaal top dus. Dollarshop maakt waar, waarvoor ze voor staan. Daarbij was de kaart ook nog eens 209,- idpv 229,- bij de andere webshop.
Ben je dus opzoek naar een 8800GT, ik raad echt 100% dollarshop aan. Wat een heerlijke winkel!

Ja ik Know, maar die bewuste kaart bij Azerty die hij wilt bestellen is volgens mij 512MB ipv 1024MBAstennu schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:11:
[...]
Asus en Gainward zijn de twee die ook een 1 GB versie van de GT op de planning hebben staan.
Maar hij heeft wel gelijk, nog eens exact de nummers met elkaar vergeleken, en de 512mb versie (471846200-8941) is degene die voor €308,- bij azerty te koop is.
De 1024mb versie (471846200-90160 staat er inderdaad niet bij.
@CJ: Bedankt, dat is toch nog wel een verschil, hoewel vooral op de lagere resoluties.
Edit:
Maar €312.01 is dan niet veel duurder
@CJ: Bedankt, dat is toch nog wel een verschil, hoewel vooral op de lagere resoluties.
Edit:

[Voor 10% gewijzigd door JaccoW op 20-12-2007 10:10]
Hoe kom je daarbij? SWW had ook 50 Jetway 8800GT's liggenDukeN schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:48:

altijd nog goedkoper om een jetway van 220 te bestellen en daar een 3rth party cooler op te zetten. accelero s1 + 120mm fan ben je voor 20/25 euro klaar en koelt beter dan die gainwardF_demon schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:58:
Maar hij heeft wel gelijk, nog eens exact de nummers met elkaar vergeleken, en de 512mb versie (471846200-8941) is degene die voor €308,- bij azerty te koop is.
Edit:
Verschil???F_demon schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:58:
In één game scheelt het 10 fps, de rest scheelt iets van 3 tot 5 fps en da's notabene op 1280x1024.
Sorry hoor, maar ik vind dit totaal niet de moeite waard. Wie speelt er nu op 1280x1024?
Denk dat 1600x1200 of 1680x1050 meer gebruikt worden en dan wordt het verschil tussen de 512mb en 1024mb nog veel kleiner.
In mijn ogen betaal je veel te veel voor die 'extra' 512 die nog eens wordt afgeknepen door de 256bit bus
Hier maakt het zelfs geen fluit uit:

edit.
Zijn wel geile kaartjes zeg die rode monsters van Gainward, mooie foto's ook

Zie trouwens dat voor die 1024MB GS geen Qimonda maar Samsung 1.ns GDDR3 wordt gebruikt
[Voor 17% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-12-2007 12:10]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
@Demon_Eyez: Rustig rustig
Het verschil is inderdaad minimaal, maar ik ben ook vooral beniewd naar de koelprestaties. Daar heb ik nog niks over gelezen. En geef toe, hij ziet er wel leuk uit

Het verschil is inderdaad minimaal, maar ik ben ook vooral beniewd naar de koelprestaties. Daar heb ik nog niks over gelezen. En geef toe, hij ziet er wel leuk uit

offtopic:
Ik ! is de max van mijn 19 inch tft van Acer

Er spelen nog genoeg mensen op 1280x1024
Ik denk wel meer dan de helft
Anoniem: 226494 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:18:
Er spelen nog genoeg mensen op 1280x1024
offtopic:
Ik ben blij dat ik nu tot de lucky few behoor die high def gamed
hihi 1920x1200 is ZO'N vooruitgang tov 1280x1024, dat is ook de eerste reso waar je écht voordeel hebt van een SLi set-up, daarvoor is het leuk om te hebben maar weinig nuttig.
Ik ben blij dat ik nu tot de lucky few behoor die high def gamed

Nu ik die foto's zie van de Jetway 8800GT heb ik pas door dat mijn eigen Jetway ook voorzien is van de nieuwe koeling, vandaar dat dollarshops destijds hun foto's van de Jetway allemaal aan het veranderen waren. De eerste foto's waren die van de Jetway met oude koeler en nu hebben ze dus de nieuwe koeler. Trouwens ik las ergens dat iemand zei dat er geen stickers op de Jetway zitten, dat is wel zo, die groene strepen zijn namelijk stickers.
Ik heb al klein stukje geprobeerd eraf te halen bij de kaart die kapot was en ik heb teruggebracht maar onder de sticker lijkt niks te zitten (dus dan heb je een geheel zwarte koeler). Dat vind ik niet mooi dus heb bij mijn nieuwe kaart die stickers netjes laten zitten.
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320WP Oost West - SAP Dynamisch
Had idd de MSI 8800 GT al weken in order staan, deze straks ff annuleren
Dinsdag bij dollarshops besteld de jetway en net afgeleverd bij de buren, wat een top services!!
Dinsdag bij dollarshops besteld de jetway en net afgeleverd bij de buren, wat een top services!!
Volgens de valve hardware statistics gamen er nog een heleboel mensen op een 16", 17" of 19" 4:3 scherm. Denk dat deze mensen niet boven de 1280x1024 uit komen.Demon_Eyez schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:59:
[...]Wie speelt er nu op 1280x1024?
Ik zelf trouwens ook niet.
Dus persoonlijk vind ik elke winst op die resolutie prima, en ben blij dat deze resolutie ook uitkomt in reviews (is ook niet voor niets, neem ik aan)
Mja dat is niet helemaal eerlijk want veel hardcore CS Spelers spelen op hele lage reso's dat was ook bij UT en quake zetten ze het op 1024 low detail om op die manier net wat beter te kunnen spelen. Maar kan me wel voorstellen dat 1280x1024 nu het meest gebruikt wordt.
[Voor 15% gewijzigd door Astennu op 20-12-2007 14:01]
Het feit dat gainward bij die 1024MB versie samsung mem gebruikt, zegt al genoeg. Dat qimonda geheugen vertrouw ik voor de meter niet meer.
Maar ik moet zeggen dat het verschil van 10 euro inderdaad niet veel is. In dat geval zou ik ook voor de 1GB versie gaan. voormaar 10 euro meer......los van het feit of je er veel winst mee krijgt. 10 euro is niks.
De 512MB versie staat bij komplett toch echt op 265 ipv 300 hoor. Kijk in dat geval is het ineens 40 euro verschil. Dan heeft het weinig zin ja.
En demoneyez, waar zie je dat gainward voor de 1GB versie samsung geheugen gebruikt? Edit: nevermind:
Maar ik moet zeggen dat het verschil van 10 euro inderdaad niet veel is. In dat geval zou ik ook voor de 1GB versie gaan. voormaar 10 euro meer......los van het feit of je er veel winst mee krijgt. 10 euro is niks.
De 512MB versie staat bij komplett toch echt op 265 ipv 300 hoor. Kijk in dat geval is het ineens 40 euro verschil. Dan heeft het weinig zin ja.
En demoneyez, waar zie je dat gainward voor de 1GB versie samsung geheugen gebruikt? Edit: nevermind:
[Voor 65% gewijzigd door Deathchant op 20-12-2007 14:26]
In de review die CJ eerder heeft gepost halen ze hem uit elkaar.Deathchant schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:20:
En demoneyez, waar zie je dat gainward voor de 1GB versie samsung geheugen gebruikt?
En ik zag ook inderdaad net dat de 512mb versie bij complett €265 is.
@F_DEMON
I know, ik heb mijn vorige post ge-edit.
ik zie de 1GB versie alleen bij Komplett, niet bij azerty...
Deden ze die 512MB maar zo ontleden. Kunnen we tenminste kijken of daar ook Qimonda geheugen op zit.
I know, ik heb mijn vorige post ge-edit.
ik zie de 1GB versie alleen bij Komplett, niet bij azerty...
Deden ze die 512MB maar zo ontleden. Kunnen we tenminste kijken of daar ook Qimonda geheugen op zit.
[Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 20-12-2007 14:33]
Hm schrikbarend verschil bij CoH, niet gek dus dat ik hier zelf ook zo gemakkelijk boven de 512MB gebruikt geheugen kon komen. Wist niet of het ook echt verschil in prestatie leverde (daar was ik dan weer te lui voor
), maar dat doet het dus 
Wel een erg strak diing die Gainward, das de doekoes imo wel waard.

Wel een erg strak diing die Gainward, das de doekoes imo wel waard.

Nukezone FTW
Als ik het goed zie:
zit die heatpipe echt direct op de ventilator vastgeschroefd en verder is er daa bij de core geen heatsink.....ik zie wel dat de heatpipes dan vast zitten bovenaan waar nog een heatsink is.....
ben ik nou dom of is dit een heel aparte opstelling? Want op de bovenkant van die ventilator zit die heatsink (de fan kan dan toch niet daarover lucht blazen? hij zuigt eerder lucht van die heatsink).
EDIT: ik had zojuist even met HIQ24.de gebeld uit Aken. Op hun website staat namelijk de Gainwrd 8800GT GS 1024MB dat deze binnen 24 uur beschikbaar was voor 333 euro!! (belachelijke prijs):
http://shopv2.hiq24.de/pr...c08de071df4ecbb830e398e85
Dus ik meteen gebeld om een te bestellen (dat zei ik aan de telefoon).....ja de indicatie klopt en ze krijgen 4 stuks van deze gainwards, maar deze worden gebruikt voor "komplettsysteme", dus die worden gebruikt in een volledig systeem en er is geen levertermijn voor de losse verkoop. Ik heb gezegd dat het wel mooi verwarrend is voor mensen die op hun site kijken
zit die heatpipe echt direct op de ventilator vastgeschroefd en verder is er daa bij de core geen heatsink.....ik zie wel dat de heatpipes dan vast zitten bovenaan waar nog een heatsink is.....
ben ik nou dom of is dit een heel aparte opstelling? Want op de bovenkant van die ventilator zit die heatsink (de fan kan dan toch niet daarover lucht blazen? hij zuigt eerder lucht van die heatsink).
EDIT: ik had zojuist even met HIQ24.de gebeld uit Aken. Op hun website staat namelijk de Gainwrd 8800GT GS 1024MB dat deze binnen 24 uur beschikbaar was voor 333 euro!! (belachelijke prijs):
http://shopv2.hiq24.de/pr...c08de071df4ecbb830e398e85
Dus ik meteen gebeld om een te bestellen (dat zei ik aan de telefoon).....ja de indicatie klopt en ze krijgen 4 stuks van deze gainwards, maar deze worden gebruikt voor "komplettsysteme", dus die worden gebruikt in een volledig systeem en er is geen levertermijn voor de losse verkoop. Ik heb gezegd dat het wel mooi verwarrend is voor mensen die op hun site kijken

[Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 20-12-2007 14:52]
Ik speel zelf op 1680x1050bokkow schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:49:
[...]
offtopic:
Ik ben blij dat ik nu tot de lucky few behoor die high def gamedhihi 1920x1200 is ZO'N vooruitgang tov 1280x1024, dat is ook de eerste reso waar je écht voordeel hebt van een SLi set-up, daarvoor is het leuk om te hebben maar weinig nuttig.
Nu ik die foto's zie van de Jetway 8800GT heb ik pas door dat mijn eigen Jetway ook voorzien is van de nieuwe koeling, vandaar dat dollarshops destijds hun foto's van de Jetway allemaal aan het veranderen waren. De eerste foto's waren die van de Jetway met oude koeler en nu hebben ze dus de nieuwe koeler. Trouwens ik las ergens dat iemand zei dat er geen stickers op de Jetway zitten, dat is wel zo, die groene strepen zijn namelijk stickers.
Ik heb al klein stukje geprobeerd eraf te halen bij de kaart die kapot was en ik heb teruggebracht maar onder de sticker lijkt niks te zitten (dus dan heb je een geheel zwarte koeler). Dat vind ik niet mooi dus heb bij mijn nieuwe kaart die stickers netjes laten zitten.
Dan is sli wel nuttig bij een boel games (online)
Loop je nu niet een beetje hard van stapel? Chill dudeDeathchant schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:20:
Het feit dat gainward bij die 1024MB versie samsung mem gebruikt, zegt al genoeg. Dat qimonda geheugen vertrouw ik voor de meter niet meer.

Tot nu toe is dit bericht maar 1 keer opgedoken, in een hele vage post, waarschijnlijk vertaald uit het Chinees of Taiwanees.
Ze zullen die kaarten bij Gainward heus wel testen hoor, het is ook maar de vraag of het daadwerkelijk aan de Qimonda chips ligt, want die zijn gewoon gerate om op die snelheid te draaien, het is immers 1.0ns geheugen
Wat wellicht niet gerate is om op 2000+MHz te draaien is het powercircuit. Vandaar dat die Gainward een 3-phase circuit heeft zoals de GTS. Dus ik denk dat het met Gainward wel goed zit.
En anders time will tell....
Met het 7900GT fiasco kreeg Samsung in eerste instantie ook als eerste de schuld, inmiddels weten we beter.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 245743
HELP,
Ik heb net mijn MSI 8800GTS 512 OC binnen en geweldige kaart voor 3D.
Nu heb ik altijd kaarten van ATI gehad maar door de prijs kwaliteit ben ik overstag gegaan.
Nu heb ik mijn tv met component aangesloten en keurig strak beeld, maar nu komt het.
Waar is de optie gebleven overlay in full screen op tv out (second display) . in de ATI wereld "theater mode"
Dus ik wil dat in mijn primary display een film in window mode en second display full screen.
Ik gebruik forceware 169.21 en nview 111.32
Nu heb ik altijd kaarten van ATI gehad maar door de prijs kwaliteit ben ik overstag gegaan.
Nu heb ik mijn tv met component aangesloten en keurig strak beeld, maar nu komt het.
Waar is de optie gebleven overlay in full screen op tv out (second display) . in de ATI wereld "theater mode"
Dus ik wil dat in mijn primary display een film in window mode en second display full screen.
Same here, daar zoek ik ook nog steeds naar. Volgens mij ligt dit aan de beta drivers?!?Anoniem: 245743 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:15:
HELP,
Ik heb hier een paar dagen geleden ook naar gevraagd in dit topic maar nog geen antwoord gehad/gevonden.
Vandaag een hele zooi bestelde artikelen vanaf Digitique binnengekregen, waaronder de Asus 8800GT 512.Anoniem: 102124 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:27:
Ja, ik dacht namelijk dat hij nu met deze cooler kwam, ipv die platte
Hij heeft idd die grote cooler zoals op de afbeeldingen op Hardwarezone.

Lijkt me een goede zaak.......
JP
Heb het niet getest maar bij het configuratiescherm -> video en Televisie -> Fomaat HD-tc bureablad wijzigen
daar kun je handmatig het formaat aanpassen.. maar idd in het verleden stond er een optie waarbij je kon kiezen dat je het secundaire beeldscherm volbeeld wilde hebben. Die kan ik hier nu ook niet meer vinden..
overigens onlangs over gestapt vanaf Ati 
daar kun je handmatig het formaat aanpassen.. maar idd in het verleden stond er een optie waarbij je kon kiezen dat je het secundaire beeldscherm volbeeld wilde hebben. Die kan ik hier nu ook niet meer vinden..

Beetje offtopic maar zijn er uberhaupt nog winkels die die 8800GT 256MB in voorraad hebben?
Is de productie gestopt?
Is de productie gestopt?
Hoor allerlei mensen die de stock cooler van de 8800GT hebben gesloopt. Heb zelf voor het eerst in mn leven een NIEUWE videokaart gekocht ipv tweedehands. En normaal altijd direct een zalman oid erop want geluid was natuurlijk niet aan te horen. Maar ben nu toch een stuk huiveriger moet ik zeggen. Omdat alle garantie vervalt? Of is een kwestie van de nieuwe cooler bij defect terugzetten?
Ik dacht zelf een maandje of 4 te wachten, uitval kans wordt na die tijd enorm veel kleiner.
Heb een EVGA die over het algemeen toch wel bekend staan om een goede RMA
Ik dacht zelf een maandje of 4 te wachten, uitval kans wordt na die tijd enorm veel kleiner.
Bij EVGA mag je de cooler vervangen zonder dat je garantie vervaltOkasha schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:10:
Hoor allerlei mensen die de stock cooler van de 8800GT hebben gesloopt. Heb zelf voor het eerst in mn leven een NIEUWE videokaart gekocht ipv tweedehands. En normaal altijd direct een zalman oid erop want geluid was natuurlijk niet aan te horen. Maar ben nu toch een stuk huiveriger moet ik zeggen. Omdat alle garantie vervalt? Of is een kwestie van de nieuwe cooler bij defect terugzetten?

Heb jij ff mazzel

Huh? serieus? dat zou echt top zijn, zit nu even op hun site te kijken, maar heb wel voor dat EAR program ingeschreven door binnen 30 dagen na aankoop de kaart te registreren. Verder kan ik zo 1,2,3 tussen de bedrijven door geen bevestiging vinden nog. Morgen maar eens een betere cooler shoppenGurneyhck schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:26:
[...]
Bij EVGA mag je de cooler vervangen zonder dat je garantie vervalt
Heb jij ff mazzel

[edit: bevestiging gevonden: There is no physical damage to the PCB, GPU/chipset, or components that are caused by: Damage due to improper installation, damage during modification of any kind, damage during any type of Aftermarket cooling installation, and water damage of any kind] TOP!
[Voor 20% gewijzigd door Okasha op 20-12-2007 22:23]
dubbel
[Voor 100% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2007 23:57]
Hier dan wat foto's van de Thermalright HR-03 GT + 92mm Arctic fan op de Club3D 8800GT (als iemand meer foto's wil en hoge reso's moet die het maar zeggen)
Installeren gaat wat lastiger dan de zalman vga koelers en de heatsinks voor het geheugen etc. blijven iets minder goed plakken. Ik maak de chips altijd goed schoon met sticker remover, dus goed vet vrij en je hebt geen last meer van los gaande sinks.
Fan zit nu aangesloten op het mobo, aangezien ik hem niet werkend krijg op mijn zalman fan controller.. geen idee hoe je mobo case fan speeds kan instellen dus nu draait die ongeveer op halve snelheid, wat nog redelijk stil is.
Clocks: GPU 702Mhz, Shaders 1728Mhz, geheugen 1000Mhz
Idle temp 32 graden
Full load tijdens Crysis 40 graden

\

Installeren gaat wat lastiger dan de zalman vga koelers en de heatsinks voor het geheugen etc. blijven iets minder goed plakken. Ik maak de chips altijd goed schoon met sticker remover, dus goed vet vrij en je hebt geen last meer van los gaande sinks.
Fan zit nu aangesloten op het mobo, aangezien ik hem niet werkend krijg op mijn zalman fan controller.. geen idee hoe je mobo case fan speeds kan instellen dus nu draait die ongeveer op halve snelheid, wat nog redelijk stil is.
Idle temp 32 graden
Full load tijdens Crysis 40 graden

[Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2007 23:58]
Ziet er uit als een uitstekende koeler, maar hij is wel godgloeiende grootKappeNou schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:37:
Hier dan wat foto's van de Thermalright HR-03 GT + 92mm Arctic fan op de Club3D 8800GT (als iemand meer foto's wil en hoge reso's moet die het maar zeggen)
Idle temp 32 graden
Full load tijdens Crysis 40 graden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]\
[afbeelding]

Misschien moet ik toch maar een 8800GTS halen. After market coolers zijn niet echt geschikt voor SLI.
Anoniem: 245771
Beste mensen,
Ik heb me uitgebreid ingelezen en navraag gedaan waar ik kon, (ook hier: '**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?'), maar ik wil graag nog even de mening van de echte geeks horen :] Ik heb een Quadcore 6600 besteld, maar zit nog in dubio over de videokaart. Ik hoor van veruit de meeste mensen dat ik de 8800GTS 640MB moet verkiezen boven de 8800GT OC 512MB (ik gebruik medium resoluties bij gamen). De GTS is ook een stuk duurder, maar in de VGA Chart op TomsHardware is de GT in bijna alle testen sneller. En een stuk ook. De keuze lijkt voor mij dan simpel, maar is 'ie dat ook? Waarom roept iedereen dat ik een GTS moet halen? Kan ik met die GTS langer vooruit omdat 'ie 640MB heeft? Of is de GT gewoon in alle opzichten sneller? Ik kom maar niemand tegen die er écht verstand van heeft, ik hoop hier wel.
Ik dank jullie bij voorbaat :]
Ik heb me uitgebreid ingelezen en navraag gedaan waar ik kon, (ook hier: '**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?'), maar ik wil graag nog even de mening van de echte geeks horen :] Ik heb een Quadcore 6600 besteld, maar zit nog in dubio over de videokaart. Ik hoor van veruit de meeste mensen dat ik de 8800GTS 640MB moet verkiezen boven de 8800GT OC 512MB (ik gebruik medium resoluties bij gamen). De GTS is ook een stuk duurder, maar in de VGA Chart op TomsHardware is de GT in bijna alle testen sneller. En een stuk ook. De keuze lijkt voor mij dan simpel, maar is 'ie dat ook? Waarom roept iedereen dat ik een GTS moet halen? Kan ik met die GTS langer vooruit omdat 'ie 640MB heeft? Of is de GT gewoon in alle opzichten sneller? Ik kom maar niemand tegen die er écht verstand van heeft, ik hoop hier wel.
Ik dank jullie bij voorbaat :]
Ik stel voor dat je gewoon benchmarks doorneemt en de topics hier leest. Je hebt blijkbaar zelf totaal geen research gedaan. Ik voel er weinig voor het antwoord voor te gaan kauwen ook als is het zo simpel. Dit omdat je zelf het antwoord eigenlijk al gevonden hebt, en als je wat meer zou lezen je het al helemaal zeker zou weten.
Je kan hem ook aan de andere kant monteren voor een sli opstelling. Idd wel aardig groot met die Fan eropXanderDrake schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:02:
[...]
Ziet er uit als een uitstekende koeler, maar hij is wel godgloeiende groot!
Misschien moet ik toch maar een 8800GTS halen. After market coolers zijn niet echt geschikt voor SLI.

@Hectix: Er is genoeg over te vinden.. Je bedoelt trouwens de GTS 512MB. Prijs kwaliteit is een 8800Gt voor zo'n 210 a 220 euro nog steeds het beste voor prijs/kwaliteit. Wil je net wat meer kan je 300 tot 320€ neer leggen voor een GTS
[Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 21-12-2007 00:56]
Ik denk dat ik voor de AS S1 ga. Die koelt redelijk gelijk en kost de helft
Ook lijkt hij wat minder ruimte in te nemen. Beetje jammer wel dat je er geen mem blokjes bij krijgt. Maar als je mem blokjes krijgt die maar half plakken heb je er ook weinig aan. Dan maar Zalman blokjes, daar heb ik tot nochtoe weinig problemen mee gehad.
Zie net dat de 169.25 drivers WHQL certificaat ontvangen hebben en vanaf Nvidia te downloaden zijn

Zie net dat de 169.25 drivers WHQL certificaat ontvangen hebben en vanaf Nvidia te downloaden zijn
[Voor 13% gewijzigd door Okasha op 21-12-2007 07:54]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vergeet niet de topicregels uit de TS te lezen!
Vergeet niet de topicregels uit de TS te lezen!