Toon posts:

[7900 serie] Uitvalproblemen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 162692

Topicstarter
Hello , ik heb een CLUB3D 7900GTX 512 gekocht.
Nu zit ik met een paar problemen.
Ik had vorige week artifacts met deze kaart in Half life 2 , en nog een paar gamez.
Ik ben achter een nieuwe kaart geweest , ik heb het met de nieuwe kaart ook.
Kan dit aan mijn voeding liggen ?
Ik heb maar een 410 Watt chieftec en je moet minimaal een 400Watt hebben.
Ik heb derest van mijn systeem al gechecked en ik zie geen problemen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn systeem ;

AMD 64 3500+
A8N - SLI
2x HDD (Sata)
2x DVD RW Combo branders.
6 USB poorten.
Keyboard & Mouse.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08
Waarschijnlijk is je koeling de boosdoener, heb je wel casefans? (Helemaal met het warme weer van afgelopen week)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Topicstarter
Neen ik heb geen casefans..
Maar dit is nu al de 2de 7900GTX die niet meer werkt :@
Dit kan gewoon niet meer..
Mijn kaart is tussen 40 - 65 graden van idle naar loaded.
Dus daar zit het probleem niet.
Waar kan dit aan liggen.. De voeding is het ook als niet heb ik vernomen.
Weer de kaart kapot? Ik ga echt zot komen..

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 162692 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:30:
Neen ik heb geen casefans..
Maar dit is nu al de 2de 7900GTX die niet meer werkt :@
Dit kan gewoon niet meer..
Mijn kaart is tussen 40 - 65 graden van idle naar loaded.
Dus daar zit het probleem niet.
Waar kan dit aan liggen.. De voeding is het ook als niet heb ik vernomen.
Weer de kaart kapot? Ik ga echt zot komen..
Als dit je 2e kaart is die het niet doet lijkt het me sterk dat die kaart kapot is :)

Probeer is alles wat je niet nodig hebt los te koppelen [behalve 1 HD mobo proc mem en graka] en kijk of die het dan wel goed doet [ om je voeding uit te sluiten ]

Verder zal ik wel wat casefans gebruiken [ net als NitroX ook al zij is het behoorlijk warm nou ]

Topicstarter
Heb 2x DVD Combo brander eruit gedaan + 1 HDD (ongeveer 60watt meer vor kaart.)
En het werkt nog niet ?
Andere ideen ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens wat verschillende drivers.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12 13:08
Ik heb wel eens gehoord dat mensen van brak RAM geheugen artifacts kregen. Probeer eens een avondje stressprime of memtest.

Hallo met Tim

Topicstarter
Memtest 30-tal minuten gedaan zonder errors
SP2004(stressprime) uurtje gedaan , ook geen errors.

Nog mogenlijkheden?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-11 16:33
Memtest moet je op z'n minst een nachtje laten draaien hoor, na enkele uren kunnen nog altijd de eerste fouten komen.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 99578
  • Niet online
Kennis van me had ook bij dezelfde winkel dezelfde kaart gekocht. Deze bleek de stock speeds niet aan te kunnen. Probeer de kaart is qua core en mem 50 mhz terug te klokken en kijk wat er gebeurt. Geen artifacts, dan is de kans vrij groot dat de kaart zelf de oorzaak is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-12 16:16

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

skelleniels schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:28:
Memtest moet je op z'n minst een nachtje laten draaien hoor, na enkele uren kunnen nog altijd de eerste fouten komen.
Idd, ik heb op mijn werk ZEER veel met memtest gewerkt en het valt op dat de fouten bijna altijd OF na 3 OF na 7 Passes komen.

--

Wat voor videokaart had je hiervoor?

Als het een Ati was, zou ik eerst je pc eens goed opschonen van driver rotzooi met Driver cleaner.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 164668

DJ_The_SP schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:03:
[...]

Idd, ik heb op mijn werk ZEER veel met memtest gewerkt en het valt op dat de fouten bijna altijd OF na 3 OF na 7 Passes komen.

--

Wat voor videokaart had je hiervoor?

Als het een Ati was, zou ik eerst je pc eens goed opschonen van driver rotzooi met Driver cleaner.
Of nog beter nieuwe windows er op gooien

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ik had hetzelfde met een Asus 7900GTX. Ook arti's op stock speed in BF2 en SWAT 4 etc etc. Met coolbits overklokken resulteerde al in een harde crash na 5mhz verhoging enzo. Dezelde dag nog omgeruild voor een LeadTek en die doet het prima.

Dus ik zou zeggen dat het de kaart is, maar aangezien het je 2e is.... Zou je wel heel erg pech hebben ja.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 14-05-2006 12:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ja , het is de kaart in 3Dmark06 haal ik amper 3800 punten.

SM2.0 SCore = 2500
SM3.0/HDR = 900 (normaal 2400)

En in de test deep freeze krijg ik soms vastlopers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 17:18
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem;

Ook een A8ne-SLI
450W voeding
3500+ AMD 64
HD, DVD-brander en cd-rom
2048 mb geheugen
Club3D 7900 GTX 512
XP home

Tijdens BF2 heb ik ook een soort artifacts; geen doorzichtige gebouwen of corrupte textures, maar bijvoorbeeld een texture die oneindig doorloopt. Bijvoorbeeld een smalle streep die van een voertuig af komt en ergens in de verte verdwijnt. Spelend in BF2 is de GPU 52 graden celcius, daar lijkt het mij dus niet aan te liggen. Ook veel problemen om 3dmark 06 te draaien. Slechts een keer een finish met ik geloof 4200 of 4400 punten, maar wel een een pc op tilt.

Drivers opnieuw geinstalleerd, maar ook dit hielp niet :(

Op dit moment maar een RMA aangevraagd....

screen 1
screen 2

[Voor 28% gewijzigd door Kale_77 op 15-05-2006 12:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Werkt de kaart wel goed bij terugklokken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12-2018
Kale_77 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:23:

Ook een A8ne-SLI
450W voeding
3500+ AMD 64
2048 mb geheugen
Club3D 7900 GTX 512
XP home

Tijdens BF2 heb ik ook een soort artifacts; geen doorzichtige gebouwen of corrupte textures, maar bijvoorbeeld een texture die oneindig doorloopt. Bijvoorbeeld een smalle streep die van een voertuig af komt en ergens in de verte verdwijnt. Spelend in BF2 is de GPU 52 graden celcius, daar lijkt het mij dus niet aan te liggen. Ook veel problemen om 3dmark 06 te draaien. Slechts een keer een finish met ik geloof 4200 of 4400 punten, maar wel een een pc op tilt.

screen 1
screen 2
Zoiets heb ik meermaals gehad met mijn 6800. Probeer eens andere drivers, dus een ander versie nummer. Als je 3 verschillende hebt geprobeerd, dan kun je dat uitsluiten, maar ik verwacht dat het een driverprobleem is, aangezien dit meer vervormde textures zijn ipv. artefifacts door te ver oc-en / hitte.

Ga ook effe de drivers cleanen met driver cleaner pro. Die kun je zo van guru3d pikken.

En de 450 watt voeding? Standaard dingetje of een enermax of iets dergelijks?

[Voor 8% gewijzigd door PassieWassie op 15-05-2006 14:44]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
Zal de laatste beta drivers eens proberen, voor de rest is er volgens mij niet zoveel keuze qua drivers die de 7900 GTX ondersteunen.

De voeding is trouwens een ingebouwde van Antec in een Sonata II. Ik heb begrepen dat dit wel een A-merk voeding is. Volgens een voedingschema van Nvidia of Club3d was dit voldoende voor een enkele 7900GTX.

In ieder geval bedankt voor de support!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
Laat memtest ongeveer 10 uur doordraaien. Dit was het probleem bij mijn ATI kaart. Na ander geheugen deed me PC het perfect. Verder een format van WIndows zou ik zeggen en alles opnieuw erop, inclusief de laatste updates, drivers e.d. Dan komt het wel goed denk ik :)

[Voor 3% gewijzigd door ID-College op 15-05-2006 15:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
ID-College schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:06:
Laat memtest ongeveer 10 uur doordraaien. Dit was het probleem bij mijn ATI kaart. Na ander geheugen deed me PC het perfect. Verder een format van WIndows zou ik zeggen en alles opnieuw erop, inclusief de laatste updates, drivers e.d. Dan komt het wel goed denk ik :)
Had jij vergelijkbare artifacts zoals die van mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 99578 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:59:
Kennis van me had ook bij dezelfde winkel dezelfde kaart gekocht. Deze bleek de stock speeds niet aan te kunnen. Probeer de kaart is qua core en mem 50 mhz terug te klokken en kijk wat er gebeurt. Geen artifacts, dan is de kans vrij groot dat de kaart zelf de oorzaak is.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 11-06-2006 10:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
thabazzman schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:41:
[...]

Zoiets heb ik meermaals gehad met mijn 6800. Probeer eens andere drivers, dus een ander versie nummer. Als je 3 verschillende hebt geprobeerd, dan kun je dat uitsluiten, maar ik verwacht dat het een driverprobleem is, aangezien dit meer vervormde textures zijn ipv. artefifacts door te ver oc-en / hitte.

Ga ook effe de drivers cleanen met driver cleaner pro. Die kun je zo van guru3d pikken.

En de 450 watt voeding? Standaard dingetje of een enermax of iets dergelijks?
Nieuwe drivers werken ook niet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12-2021
Er is een probleem met een flink aantal 7900GT/GTX'en. Er schijnt dus een fout in de BIOS te zitten die er voor zorgt dat of de zaak 10-60sec hangt of dat je spontaan artifacts krijgt.
Het lijkt er op dat wanneer je 7900 een Geometric Delta heeft van 50 dat je problemen krijgt... je kan hierover op veschillende grote forums het een en ander lezen.. (ik weet niet of je links mag plaatsen)

Mijn Club3D had na gisterenavond flinke kuren tijdens het afsluiten van mijn game en vandaag diverse lockups en artifact.. ik ben er mee terug gegaan en heb er een XFX voor terug genomen.
Deze heeft dus inmiddels een Delta van 25 ipv 50 van de fabrikant uit. dus nu maar duimen dat dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Waar kun je dat zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ook een A8ne-SLI
450W voeding
3500+ AMD 64
2048 mb geheugen
Club3D 7900 GTX 512
XP home

screen 1
screen 2
Dit waren dus ook de artifacts die ik had met mijn Asus. Had geloof ik wel 5 verschillende drivers geprobeerd, maar het mocht niet helpen. Ook de temps tijdens stress waren ok, vergelijkbaar met jou.
Ik betwijfel dan ook of het een driver probleem is, ik zie meer in die Delta clock theorie. Ik zou een niewe aanvragen als ik jou was, óf je Delta clock veranderen.

Ik zou ook graag willen weten waar ik dat kan zien _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou dat ook willen weten in het geval dat ze geen nieuwe kaart willen geven.
En gaan de artifact dan op eens stoppen als dat zou werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Hier is het betreffende artikel http://www.pcper.com/article.php?aid=235 (sorry als het tegen de regels is)
Je kan met Nibitor je Delta bekijken http://www.mvktech.net (sorry x2)
Als je het programma laad ga je naar Tools/Read BIOS/Select Device... klik ok.... daarna ga je naar Tools/Read BIOS/Load into Nibitor en voila..
Bij het tabblad Clockrates zie je rechts je Delta staan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Zie http://www.nvnews.net/vbu...hread.php?t=66127&page=38 Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

• NightCrawler_NX
Yup inderdaad... en verder nog heel weinig nieuws over een fix.
Gisteren Sin Episodes gespeeld waar de Club3D steeds op hing en tussen 2d en 3D switchte na het afsluiten van de game... de XFX tot nu toe niet..

Mocht de XFX het ook krijgen dan gaat ie terug voor de X1900XTX stofzuiger van ATi..

• Kale_77
Heb inderdaad een delta van 50....

Echter als ik naar een reactie kijk van een poster (HeavyH20) in de link van vintage, dan lijkt het erop dat de delta ook niet het probleem is. Deze poster heeft 4 (!?) 7900 GTX (stocks en oc's) in zijn bezit welke allemaal dezelfde problemen hebben. Hij heeft ze op verschillende moederborden, processoren e.d. getest dus dit moet gewoon kaart gerelateerd zijn. Hij heeft de delta's aangepast maar heeft nog steeds hetzelfde probleem.

Welke optie nu: de RMA regelen, uitstellen en op een definitieve fix wachten of gewoon een refund vragen?

[Voor 5% gewijzigd door Kale_77 op 17-05-2006 09:39]

• NightCrawler_NX
Ik ga er zeker geen 4 verslijten da's zeker.. 1 keer een RMA daar kan ik mee leven, als mijn XFX weer kuuren gaat vertonen ga ik gewoon naar een X1900XT..

Een fix lijkt me een verre toekomst want dat zou alleen via een BIOS flash kunnen als het inderdaad timings gerelateerd is. Ik zie de fabrikanten nou niet een patch uitbrengen dat de gebruiker zelf zijn BIOS moet flashen. Slechte flash = dode kaart = niet best voor de fabrikant.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
NightCrawler_NX schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:03:
Ik ga er zeker geen 4 verslijten da's zeker.. 1 keer een RMA daar kan ik mee leven, als mijn XFX weer kuuren gaat vertonen ga ik gewoon naar een X1900XT..

Een fix lijkt me een verre toekomst want dat zou alleen via een BIOS flash kunnen als het inderdaad timings gerelateerd is. Ik zie de fabrikanten nou niet een patch uitbrengen dat de gebruiker zelf zijn BIOS moet flashen. Slechte flash = dode kaart = niet best voor de fabrikant.
klopt, maar er zijn zat mensen die het zelf wel willen proberen. Ik heb 3 PCI kaartjes liggen hier, dus ik ben niet bang ervoor ;)

Nou ja, ik heb een delta van 0 ^_^ ding vertoonde ook gelukkig geen kuren :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:40

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NightCrawler_NX schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:27:
Er is een probleem met een flink aantal 7900GT/GTX'en. Er schijnt dus een fout in de BIOS te zitten die er voor zorgt dat of de zaak 10-60sec hangt of dat je spontaan artifacts krijgt.
Het lijkt er op dat wanneer je 7900 een Geometric Delta heeft van 50 dat je problemen krijgt... je kan hierover op veschillende grote forums het een en ander lezen.. (ik weet niet of je links mag plaatsen)

Mijn Club3D had na gisterenavond flinke kuren tijdens het afsluiten van mijn game en vandaag diverse lockups en artifact.. ik ben er mee terug gegaan en heb er een XFX voor terug genomen.
Deze heeft dus inmiddels een Delta van 25 ipv 50 van de fabrikant uit. dus nu maar duimen dat dat het probleem oplost.
LiquidT_NL schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:32:
Nou ja, ik heb een delta van 0 ^_^ ding vertoonde ook gelukkig geen kuren :)
Maar waar staat die Delta waarde dan voor ?? Soort "Ik ben al $deltawaarde versleten teller" ofzo :?

Best nep ... zoveel geld voor een kaart en dan zulke kuren :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Die Delta clock zorgt ervoor, dat zodra de kaart zwaar belast wordt, hij een aantal xtra Mhz op de core erbij gooit. Dit gebeurde overigens bij mijn 7800GTX ook al.

Hmm ik heb een Delta clock van 50 ( LeadTek 7900GTX ), en heb verder nergens last van. Behalve paar dagen geleden, toen het iets warmer was, kreeg ik na een uurtje ofzo die artifacts in BF2. Maar toen had ik mijn geheugen 10Mhz lager geklokt naar 840Mhz, en toen was het weer verdwenen.

Ik draai nu overigens op 690/850. Maar mocht het nou bij mij ook weer is voorkomen, zet ik mijn Delta clock ook is naar 25, kijken of het dan verholpen is.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-05-2006 12:48]

• NightCrawler_NX
Ik geloof dat het ene de pixel clock aanstuurt en icm de delta de vertex clock..

Topicstarter
Lol CLUB3D stuurde mij een bios flash..
Ik weet dus niet wat ik ermee moet doen.. kut..

• Anoniem: 78431
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met mijn asus 7900GTX. Artifacts na een tijdje spelen. Ik heb het geheugen teruggeklokt naar 600Mhz. De clock van de core staat gewoon nog op 650Mhz. En sindsdien heb ik nergens meer last van.
Na 2 dagen had ik wel de koeling vervangen met een zalman cu900

• Kale_77
Anoniem: 162692 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:07:
Lol CLUB3D stuurde mij een bios flash..
Ik weet dus niet wat ik ermee moet doen.. kut..
Wil je deze naar mij PM'en?

Topicstarter
Vertel eerst eens hoe ik het moet doen :P
Dan stuur ik ze wel :P

• Kale_77
Zend hem maar naar mijn hotmailadres in mijn profiel.

Mischien kan iemand ons uitleggen hoe te flashen....

[Voor 35% gewijzigd door Kale_77 op 17-05-2006 13:40]

Topicstarter
Iemand , hoe flash je een kaart zonder mij systeem kapot te maken.

Anoniem: 60905

Anoniem: 162692 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:41:
Iemand , hoe flash je een kaart zonder mij systeem kapot te maken.
Benodigdheden:
1) een floppy drive of bootable medium
2) bios flash utility ( voor nvidia kaarten)
3) een (nieuwe) bios file.

Lees de gebruiksaanwijzingen goed door en klaar.

Topicstarter
Geen garantie meer duszo..
Ik zal je vanavond die bios toesturen Kale_77.
Ik moet nu gaan trainer. Ik heb je msn in men contactpersonen staan.
Als ik je online zie vanavond heb je het.

• Kale_77
Anoniem: 162692 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:17:
Geen garantie meer duszo..
Ik zal je vanavond die bios toesturen Kale_77.
Ik moet nu gaan trainer. Ik heb je msn in men contactpersonen staan.
Als ik je online zie vanavond heb je het.
Anders kun je hem denk ik wel als bijlage naar mij mailen. Lukt dat niet dan zie 'k je wel via msn.

Wordt ivm garantie toch een RMA...

• Niet online
X-limited/Kale_77, kunnen jullie mij dit bios ook mailen? Bedankt alvast.

• NightCrawler_NX
Anoniem: 78431 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:10:
Ik heb het geheugen teruggeklokt naar 600Mhz.
Sorry hoor maar je gaat je kaart toch niet onderklokken omdat ie het anders niet doet... je hebt voor een werkende kaart met die specificaties betaald en niet voor eentje die het dan maar met minder moet doen.
Da's het zelfde wanneer je een GTI koopt en 'm maar op GT snelheden laat lopen omdat ie anders storingen gaat vertonen... 8)7

• Anoniem: 78431
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
NightCrawler_NX schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:08:
[...]

Sorry hoor maar je gaat je kaart toch niet onderklokken omdat ie het anders niet doet... je hebt voor een werkende kaart met die specificaties betaald en niet voor eentje die het dan maar met minder moet doen.
Da's het zelfde wanneer je een GTI koopt en 'm maar op GT snelheden laat lopen omdat ie anders storingen gaat vertonen... 8)7
Daar heb je ook zeker gelijk in, maar ik heb pas zichtbaar artifacts gekregen nadat ik de originele cooler had vervangen voor de vf900Cu van zalman. De enige manier waarop ik de kaart getest had voor het vervangen van de cooler was met 3d mark 2006 en die doorliep hij altijd goed. Aangezien de originele cooler het geheugen ook koelt en de zalman cooler niet nam ik aan dat het probleem van te warm wordend geheugen kwam, maar aangezien hier meer mensen last van hebben moet ik toch eens kijken of het aan minder goed geheugen ligt of aan het feit dat het geheugen niet goed gekoeld wordt. Het heeft in ieder geval niets met de core te maken want in die snelheid heb ik nog genoeg speling over.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:55

Format-C

Tracing Rays

Kan je die Club3D BIOS niet ergens uploaden en hier een link plaatsen?

-Warping Zones since 1980-

Topicstarter
Iemand die me een site geeft voor het uploaden en ik zet het erop.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

http://www.savefile.com/

Edit: nog 1: http://www.uploading.com/

:)

Ik heb (nog, klop klop >:) ) geen probs. En ikm hoop dat ik ze ook niet krijg.

Maar ik DL de BIOS wel ff. :D

[Voor 87% gewijzigd door Format-C op 17-05-2006 21:54]

Topicstarter
CLUB3D 7900GTX BIOS + WINBIOS

http://www.savefile.com/files/9056179

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

Ondertitel

bizar al die kaarten die het niet doen met warm weer.. en dan zeggen de meesten dat de x1900 zo warm wordt, nou die doet het dan nog gewoon..

Signature

Topicstarter
Heeft niks te maken met het warme weer.
De kaarten hebben een verkeerde bios gekregen.
Dit is ook voornamelijk doordat wij waarschijnlijk kaarten uit de 1ste batches hebben.
Bv. De eerste 1000 exemplaren.
De kaart wordt niet warmer dan 55°C at load , buiten dit zijn het goed werkend en
goede performers , zoals ik het had de eerste dagen , daarna had ik ook die artifacts.

• Niet online
Helpt het nieuwe bios?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:37
Bever! schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:14:
bizar al die kaarten die het niet doen met warm weer.. en dan zeggen de meesten dat de x1900 zo warm wordt, nou die doet het dan nog gewoon..
offtopic:
Hoe bedoel je flamebait.. Als je niets inhoudelijks te melden hebt, antwoord dan gewoon niet. Voor je het weet heb je weer een ati vs nvidia oorlog..

Lol idd, mijn GTX'je krijgt het tenminste niet zo benauwd ( 70c is de max ), en dan is ie nog OC ook.
Als ik x1900 eigenaren hoor waarvan hun stock kaartje al 90+ wordt..... })

Plus een rotherrie van die fan...

Na ja, zo ken ie wel weer :)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-05-2006 23:42]

• NightCrawler_NX
Mijn XFX wordt 80°C tijdens het gamen.. ik heb wel alle toeters en bellen vol aanstaan..
En gisteren tijdens Sin Episodes eenmaal een 20sec freeze.. |:(

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:20

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ik denk dat het wel wat het warme weer te maken heeft
Heb 1 weken geleden een xfx 7900gt gekocht.
Me lam geschrokken van de herrie maar voor de rest geen problemen.
Om de herrie tegen te gaan natuurlijk ook een zalman er op gezet,
En de fan mate 2 op minimaal gezet, geen probleem in het begin core temp op 43 in windows
Toen ik call of duty 2 starte was het echter wel mis
Wilde ik terug naar windows bleef het misgaan
Pc opnieuw opgestart en nog een keer geprobeerd bleef mis gaan. terwijl de core temp in de game op een 50 graden kwam.
Toen toch maar de fan mate op max gezet en ja hoor alles werkt perfect.
Ik heb zelfs de mem speed op 850Mhz gezet en hij blijft gewoon perfect werken.
Ik denk dus dat het iets met het geheugen temp is of zo.?? |:(

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• NightCrawler_NX
Heb nog maar eens gekeken naar die temperaturen. Everest geeft ze gewoon 6°C te hoog aan... |:(
Met ATiTool kom ik nu op 60°C tijdens het scannen en 66°C als ik de cube laat draaien...

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ook een A8ne-SLI
450W voeding
3500+ AMD 64
2048 mb geheugen
Club3D 7900 GTX 512
XP home

screen 1
screen 2
Had je deze problemen direkt al vanaf het begin? Of begonnen de probs pas na een tijdje?

• NightCrawler_NX
Willen alle mensen met een 7900 kaart iets voor mij checken... Ik was net met die temperaturen bezig met AtiTool en er viel me gelijk iets op door dat mijn kast open is en erg stil.
Op 2D is de kaart stil op het zoemen van de fan na.. echter wanneer je de artifact test doet of alleen die cube laat draaien komt er vanaf de achterkant van de kaart een soort hoog geluid.. het lijkt op een soort interferentie of iets dergelijks..

Er zit daar een bak electronica en het zou zo maar kunnen zijn dat 1 van die onderdelen dat geluid produceert wat mij zegt dat er iets niet in orde is aldaar...

• NightCrawler_NX
Misschien weer een condensator probleem.....?
Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24
En dan even lezen bij "Help! Ik heb last van zwarte schermen (tijdens belasting)"

[Voor 26% gewijzigd door NightCrawler_NX op 18-05-2006 10:08]

• Kale_77
Eerst een RMA, durf mijn garantie namelijk niet te verliezen. Bij een kaart van € 100,00 was het een ander verhaal geweest.
RappieRappie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:01:
[...]

Had je deze problemen direkt al vanaf het begin? Of begonnen de probs pas na een tijdje?
Vanaf de eerste dag nadat ik mijn pc in elkaar heb geschroeft. Daarna vielen de artifacts in BF2 ook direct op.

Topicstarter
Deze moet naar CLUB3D , hoelang gaat dat duren tegen ik een nieuwe heb , iemand ervaringen , idee?

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 11-06-2006 10:45]

Topicstarter
Hoe zet je de fan harder @ geheugen zonder garantie te verhelpen?

• NightCrawler_NX
Als ATi geen stofzuiger op zijn videokaart zou zetten dan misschien wel ja..

Fact is... beide merken zijn goed en beide merken hebben hun mindere kanten... daar kan je over door blijven zaniken maar dat lost toch niets op... oke?

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

BESTE tweakers
ik heb iets leuks gedaan!!
En heb een probleem gevonden op mijn kaart!! en ik denk een hoop kaarten (misschien)

wat heb ik gedaan:

Ik heb een infrarood camera gepakt (op het werk) en mijn pc een flink onderzocht.

mijn infrarood beelden

als je naar de video kaart gaat kijken:
http://www.thebluethunder.nl/infra/videogroot.JPG
zie je rechts een wit gebied, dit betekend dat het zeeer heet is daar.
http://www.thebluethunder.nl/infra/xfx%20probleem1.JPG
hier een vergroting en wel 80 graden (niks overgeklokt)

hier de foto in normaal beeld.
http://www.thebluethunder.nl/infra/xfx%20probleem.JPG

als je in het datablad kijkt van de ISL6549 zie je dat hij maar tot de 70 gespecificeerd is
DAT IS DUS EEN PROBLEEM
morgen ff kijken of we er iets aan kunnen gaan doen!!!

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-12 18:33
Interessant! Een kleine tip: wees voorzichtig met het voelen aan die chipjes, ze zijn inderdaad heel erg heet :X . (auw :| ).

• NightCrawler_NX
WOW! Ik naam dat dit een GT is...?

Edit: is het ok met je als ik deze info op XtremeSystems plaats...?

[Voor 52% gewijzigd door NightCrawler_NX op 18-05-2006 21:38]

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

ja hoor van mij mag je
zolang als er maar een oplossing word gevonden

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:34
Mr-Beamer schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:56:
BESTE tweakers
ik heb iets leuks gedaan!!
En heb een probleem gevonden op mijn kaart!! en ik denk een hoop kaarten (misschien)

wat heb ik gedaan:

Ik heb een infrarood camera gepakt (op het werk) en mijn pc een flink onderzocht.

mijn infrarood beelden

als je naar de video kaart gaat kijken:
[afbeelding]
zie je rechts een wit gebied, dit betekend dat het zeeer heet is daar.
[afbeelding]
hier een vergroting en wel 80 graden (niks overgeklokt)

hier de foto in normaal beeld.
[afbeelding]

als je in het datablad kijkt van de ISL6549 zie je dat hij maar tot de 70 gespecificeerd is
DAT IS DUS EEN PROBLEEM
morgen ff kijken of we er iets aan kunnen gaan doen!!!
Mag ik ff zeggen, WAUW. Dat geeft zeer handige info :P, misschien toch maar een paar heatsinkjes hier en daar plakken (ook op mobo) :o _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
En nu maar uit zien te vinden of er op een GTX zo'n zelfde chip of vergelijkbare plaats is die teveel warmte produceert..
De info staat nu ook op XS dus wellicht dat we binnekort meer info krijgen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176567

Ik heb zelf een XFX 7900 GTX. Perfect.
Dit is de stock uitvoering die ikzelf heb geklokt naar 685/1760 MHz. Geen probleem met warmte en artifacts.
Specs:

A8N32 SLI
AMD X2 4200+ op 2.59 GHz (air cooled with Zalman)
2 Gig Corsair
Tagan TG580-U22 voeding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
Anoniem: 176567 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:50:
Ik heb zelf een XFX 7900 GTX. Perfect.
Dit is de stock uitvoering die ikzelf heb geklokt naar 685/1760 MHz. Geen probleem met warmte en artifacts.
Specs:

A8N32 SLI
AMD X2 4200+ op 2.59 GHz (air cooled with Zalman)
2 Gig Corsair
Tagan TG580-U22 voeding
Hoe lang heb jij deze al. Want ik vermoed dat ik eentje uit de eerste batch heb. En 3dmark06 loopt bij jou helemaal goed?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb even 30 runs Deep Freeze gedaan. No Problem.

Kaart wordt 62 graden, 3DMarks score 6048 na de 30 runs Deep Freeze. Dus het lijkt me in orde.

(Het is een Club 3D 7900GTX 512 @ stockspeeds.)

[Voor 15% gewijzigd door Format-C op 19-05-2006 12:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Meh.. het gelazer begon weer met mijn XFX GTX.. Ik ben er mee klaar.. ik ruil 'm zometeen om voor een 1900XTX..
nVidia heeft flink geblunderd ermee.. zowel in productie als in het oplossen van het probleem. De eerste klachten zijn bijna 2 maanden oud en nog word er niets aan gedaan.. althans zo lijkt het. Jammer.. erg jammer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik denk dat ik hem nu een maand heb.
Dat ding werkt helemaal super. Dus ook geen problemen iin 3DMark06
Ik kan je trouwens wel een voeding aanraden met een dubbele 12V lijn. Is nl een stuk stabieler.
3Dmark06 scoren van 6300

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 176567 op 19-05-2006 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FH_Freak
  • Laatst online: 18-11 00:47
Zelfde probleem hier met mijn Club3d 7900 GTX. Eerste 2 dagen ging alles ok en toen begon het met rood/ groene puntjes in beeld. Toen blokken in mijn games en toen vastlopers.

Heb vanmorgen een RMA aangevraagd en gelukkig heb ik al mail gehad van Zercom dat ze gewoon nieuwe kaart besteld hebben en ik deze dat kan komen omruilen.

Ik hoop dat die volgende kaart wel ok is dan. Als dat niet het geval is ga ik toch ook maar eens op zoek naar een ATI kaart, helaas, maar hier heb ik weinig zin in natuurlijk.

:'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FH_Freak
Anoniem: 176567 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:36:
Ik denk dat ik hem nu een maand heb.
Dat ding werkt helemaal super. Dus ook geen problemen iin 3DMark06
Ik kan je trouwens wel een voeding aanraden met een dubbele 12V lijn. Is nl een stuk stabieler.
3Dmark06 scoren van 6300
Bedoel je 2 losse kabels of 1 kabel met 2 aansluitingen eraan?? Of maakt dat helemaal geen verschil??

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

FH_Freak; had je de kaart ook overklokt?

• NightCrawler_NX
Ik denk niet dat het iets met overclocken te maken heeft.. naar mijn idee word er iets te warm en dat wordt bevestid door Mr-Beamer..
Ook op de GTX zit zo'n dergelijke chip.. en voor zover mijn kennis van electronica dat toelaat is dat wanneer zo'n ding te vaak te warm wordt hij langzaam de geest gaat geven.. Dat zou dus ook verklaren waarom zoiets pas na 2-3 dagen zichtbaar wordt.

Mocht het inderdaad gaan om dat chipje dan kan je net zolang blijven RMA'en tot dat die chip daadwerkelijk vervangen is door een betere. Een BIOS update zal echt niet helpen lijkt me...

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Je moet niet te snel conclusies trekken. Heb je wel goed op die infra rood foto's gekeken? Het lijkt erop dat ook de voeding en de PCI kaart(en) te warm worden als ik zo kijk.

Het valt mij op dat het VOORAL de factory-OC'ed GTX-en zijn die problemen geven. (XFX, Gainward, eVGA)

Het rare is; ik heb (nog) nergens last van. Én ik heb de kaart NIET overklokt.

Maar goed, ik ben wel nieuwschierig wat nu het probleem bij sommige kaarten is. Het kan best zijn dat dat wat jullie denken klopt natuurlijk. Alleen zolang je niks zeker weet mag je het ook niet als conclusie aanvoeren.

:)

[Voor 16% gewijzigd door Format-C op 20-05-2006 08:52]

RappieRappie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:08:
Maakt geen verschil. Op min voeding heb ik de switch op combined staan. Dat ding zoekt dan zelf wel uit welke 12V lijn het minst belast is.

• FH_Freak
RappieRappie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:08:
Nee, daar was ik nog nieteens aan toe gekomen.

Topicstarter
Iedereen moet problemen rond zijn/haar 7900GTX mag hierin posten vanmij.
Al zie ik altijd maar meer mensen met dit probleem.

• SpX
  • Laatst online: 05-12 13:12
Hallo,

Ik had hetzelfde probleem met m`n ASUS 7900 GT TOP. ( koelt core + geheugen ) en clockt @ 1440/520

In het begin werkte hij dus gewoon perfect, maar later kwamen er allemaal rode en groene pixels in beeld ( soort van hele felle dode pixels ) en liep hij bij bijvoorbeeld de FEAR-test vast. ( soms kwam hij er doorheen maar waren de resultaten zèèr slecht )

Gelukkig deed Cool-Prices niet moeilijk en hebben ze mijne oude geruild voor een nieuwe van het zelfde merk en type.

Tot nu toe heb ik geen problemen met m`n nieuwe kaart, en met OC`e wacht ik tot RivaTuner komt met een voledig compitable versie voor 7900 serie.

Hopelijk er is een oplossing te vinden voor de mensen die nog steeds problemen hebben.

mvg SpX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
  • Laatst online: 30-11 12:29
mmhh ik kreeg dit topic voorgeschoteld vanuit het 7serie topic, ik heb al vanaf 'n week na aankoop van m'n XFX 7900GT EE problemen met de stabieliteit van de kaart. Het ergste wat gebeurde waren zwart knipperende schermen en vreemde lock-ups nadat ik uit 3d-mode (lees: spel) ging.

Nou zag ik die warmte foto's staan op pagina 3 en die überhete chips vielen me op, ik eens voelen bij mijn kaart .. na 3 seconden was m'n vingertop gewoon al bijna verbrand (ja ik heb weinig gevoel in m'n vingers dat ik dat niet aan voelde komen .. XD). Maar in ieder geval heb ik toen dit er maar opgezet:

http://img174.imageshack.us/img174/5646/pict01105jg.th.jpg

Stukje M3 schroefdraad (+- 7,5 cm) 3 normale moertjes en 1 borgmoertjes .. bovenop de schroefdraad borgmoertje daarna de fan eraan en dan 'n gewoon moertje en deze twee moeren goed aandraaien met 2 tangen. Hierna buig je de schroefdraad en bevestig je de schroefdraad in het middelste gaatje op de kaart (7900GTX heeft toch zelfde bord layout als 'n 7900GT right?). Je doet dus eerst boven het gat op de schroefdraad 'n moertje eromheen en dan onder het gat een.. je kunt dan dus ook nog de hoogte instellen van de fan.

De fan is trouwens een Sharkoon 40x40 mm 16 Db dus hij zal je systeem niet luidruchtiger maken (als je systeem dat nog niet was).

Ik dacht laat ik mijn oplossing hier ook even delen .. in de toekomst (als blijkt dat dit goed werkt, qua stabieliteit e.d.) zal ik ook nog Zalman memory heatsinks (12x12 mm) erop gaan zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit. Ik heb het draadje op XS ook gevonden waar de foto's van Mr-Beamer zijn geplaatst. Het hoge geluid bij benchen hoor ik ook op mijn 7900GT. Ik ben na wat onderzoek 100% dat het van de videokaart komt zoals anderen dat ook hebben bevestigd.

Overklok tot op heden laat ik staan op 550/1700. Kan wel wat hoger nog, maar ik laat mijn hardware normaal nooit op max overklok draaien. Het 100% fan probleem probeert Club3D en andere fabriekanten trouwens zoveel mogelijk te vermijden / ontkennen. Wel jammer, maar ik heb op plaatjes van de nieuwe Forceware 90.xx drivers gezien dat je de fan snelheid kan aanpassen. Wellicht dat het dan eindelijk gaat werken. Unwinder van Rivatuner heeft trouwens gezegd dat de fancontrol niet werkt voor 7900 kaarten omdat de aansturing daarvan ontbreekt danwel defect is. Met de nieuwe versie van Rivatuner zal het fanprobleem dus nog niet opgelost zijn, maar wellicht wel met de nieuwe Forceware drivers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-12 14:19
wat een boel problemen :(

heb nog geen last gehad van artifacts, wel van een crash 8)7

mn leadtek 7900gtx draait al maand verder probleemloos op 700/1800 op stock koeling 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

op XS bevestigen ze ook dat die ic's te warm worden waardoor veel problemem ontstaan
Ik heb net de ZM-RHS1 van zalman besteld om deze ic's te gaan koelen
hopen dat het goed werkt
dit is dan het idee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
Mr-Beamer schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:31:
op XS bevestigen ze ook dat die ic's te warm worden waardoor veel problemem ontstaan
Ik heb net de ZM-RHS1 van zalman besteld om deze ic's te gaan koelen
hopen dat het goed werkt
dit is dan het idee
Heb je zin om samen met mij te doen met die heatsinkjes ?? dus zeg maar te delen ;) ik betaal je wel de helft voor de helft van de blokjes .. ik was namelijk ook al van plan deze heatsink blokjes te kopen .. maar als je er toch 10 in 'n verpakking krijgt zou je bijv best samen kunnen doen met andere .. laat maar horen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Pilske schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:33:
[...]

Heb je zin om samen met mij te doen met die heatsinkjes ?? dus zeg maar te delen ;) ik betaal je wel de helft voor de helft van de blokjes .. ik was namelijk ook al van plan deze heatsink blokjes te kopen .. maar als je er toch 10 in 'n verpakking krijgt zou je bijv best samen kunnen doen met andere .. laat maar horen ;)
nou ik was eigenlijk van plan om ze bijna allemaal te gaan gebuiken.
2 voor de achterkant 2 voor de voorkant
3 voor de mobo (voedings ic van het geheugen en bij de chipset)
Een dan wil ik de rest op mijn tv-kaart/ sound-kaart plakken.

Gelukkig zijn de kosten niet zo hoog €8,40
Dus als ik jou was zou ik gewoon 10 stuk kopen en ook op je mobo plakken (ziet er ook nog eens lache uit :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176663

kun je die er gewoon boven op plakken en het werkt?

ik wil namelijk ook graag een 7900 gtx, maar nu ik dit gelezen heb neem ik een ati :(
tegen me zin in maar ik wil geen kapotte gfx over een tijdje :(
maar als dit werkt zou een goede oplossing zijn als de garantie nog blijft

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 21-05-2006 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
@Mr-beamer:

ok was maar 'n voorstel, maar dan ga ik ze zelf maar ergens kopen (kun je die ergens zonder verzendkosten bestellen ??)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176663

heb de shop waar ik em bestel gemailed, verteld over de problemen en gevraagt hoe het zit mag ie stuk gaan ..

ben benieuwd :)

Is dit probleem te voorkomen als je een bepaalt merk kiest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-12 14:19
@Turbo

bedenk wel even hoeveel 7900 er worden verkocht en hoeveel er daarvan wel niet goed zijn...

ik heb een leadtek extreme en heb er echt nog nooit provblemen mee gehad. een keer een crash maar dat kwam door mezelf. wilde teveel dingen tegelijk :P

draai redelijk boven stock ( is dus eigenlijk al OC'ed) 675/1660 --> 700/1800

ik heb juist voor een nvidia gekozen omdat Ati erg luidruchtig en heet wordt. nu wordt ie max 57 graden met een stock koeler!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
ja inderdaad .. er zijn gewoon 'n heleboel 7900 kaarten die out of the box stuk zijn .. best zonde want het zijn echt kaarten die veel kunnen imo.. bewaar gewoon de dozen die je erbij krijgt goed (wat ik niet gedaan heb..) test 'm intensief de eerste week dat je hem hebt .. is die net zo brak als die je had RMA'en .. is die dat niet houden dan ;) maar goed ik ga iig deze kaart denk ik gewoon experimenteel gebruiken ... over 'n paar weken voltmod erop uitvoeren

overigens draait m'n 7900GT nu wel fatsoenlijk zelfs met overclock .. en het vreemde is dat als ik 'm terug zet op stock snelheden de kaart niet fatsoenlijk wel draaien, dus ik weet het wel ..

maar goed eerst ook nog eens ramsinkje op de achterkant vd kaart zetten .. alleen zon 40 mm fan haalt niet veel uit ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apple|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
TimmieVelthuis schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:56:
ik heb juist voor een nvidia gekozen omdat Ati erg luidruchtig en heet wordt.
Wel ironisch. De één na de andere GT&GTX overlijdt terwijl je niet of nauwelijks problemen met de Ati's XT/XTX tegenkomt. Over Ati's luidruchtigheid: in 2D hoor je de kaart niet, alleen in 3D. Ik game met een headset en heb er dus geen last van. Wil je ten alle tijde stilte dan koop je voor een paar euro's een Accelero cooler.
De voordelen van de Ati, HDR+AA en HQAF, wegen ruimschoots op tegen zijn luidruchtigheid in 3D. Dit laatste is namelijk op te lossen.

[Voor 20% gewijzigd door Apple|IA op 22-05-2006 03:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

@Pilske

Er zit op de onderkant van de ramsink een soort thermische lijm laag op
dus gewoon stukje plastic er af trekken en plakken maar

en als ik in pricewatch kijk heb je hem thuis liggen voor €12,23
maar omdat het zo klein is kan je misschien ff naar een webwinkel bellen/mailen of ze geen speciale verzendkosten kunnen berekenen, voor alleen een envelop of zo.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee