Toon posts:

[7900 serie] Uitvalproblemen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:23
Ik had ook na een aantal dagen artifacts in BF2 en 'Deep Freeze' van 3dmark06. Standaard Asus 7900GT niet OC. Afgelopen dinsdag de kaart RMA gestuurd naar Cool-Prices.
Net een mailtje gekregen dat de kaart wordt omgeruild en vandaag wordt verstuurd, lijkt Overtoom wel :P

Nu maar hopen dat ik niet weer problemen krijg.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31
Anoniem: 179266 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:24:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat alle 7900 serie kaarten gewoon kaduuk zijn. Slordig hoor...
Gelukkig wist een leverancier mij te melden dat het probleem zich bij minder als 5% van de 7900 zich voordoet. Neemt niet weg dat het uiterst vervelend is, maar het is geenzins het geval dat alle kaarten problemen hebben.

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 21:15
3 maanden geleden heb ik een nieuwe pc aangeschaft, samengesteld uit losse onderdelen.
Ik kreeg hem maar niet stabiel en tijdens een lan heeft de pc zoveel vastlopers gehad dat ik maar contact heb opgenomen met de webshop. ik kon het probleem niet uitsluiten dus toen heb ik de hele pc opgestuurd voor RMA.

Voordat ik hem verzond had een vriend mijn xfx7900 gt nog getest en hij kreeg op dat moment een paar blauwe schermen, de volgende dag is de pc verzonden. Naderhand bleek het door verkeerde drivers te komen, maar ik had de webshop al gemaild over die blauwe schermen.

Na 2 dagen bleek het moederbord stuk te zijn, maar ze stuurden ook gelijk m'n xfx 7900 gt op naar de leverancier. En toen begonnen de problemen. De RMA ging erg lang duren en na anderhalve maand heb ik maar weer eens contact opgenomen met de webshop, zij vertelden mij dat ze nog steeds wachten op een reactie van de leverancier. s'Middags kreeg ik een reactie dat de kaart gecrediteerd zou worden en ik heb toen gelijk de iets duurdere versie, de 7900 GT XXX besteld. 2 weken later nog geen reactie en ineens was de XXX edition van de site verdwenen. Toen heb ik maar weer contact gezocht met de webshop en zij konden mij vertellen dat de XXX edition van de 7900 GT end of life was.

Al met al denk ik dus dat er redelijke problemen zijn met de 7900 GT, de XXX edition wordt niet voor niets niet meer uitgeleverd en de duur van de RMA doet mij denken dat de leverancier nog meer RMA's heeft, en niet de 5% zoals hierboven beschreven.

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik denk dat je daar ongelijk in hebt.. Inmiddels ben ik ergens achter gekomen naar aanleiding van een artikel op HWI
Sparkle heeft een 7900GT Calibre uitgebracht en daar is een verandering te zien waar het voltage geregeld wordt...

De Sparkle

Een XFX 7900 GT

Het gebied wat bij alle huidige kaarten hetzelfde is op de nieuwe Sparkle na. die heeft daar paars gemerkte condensatoren zitten, net als op de 7800GT.

Mijn vermoeden is dat die twee condensatoren het probleem veroorzaken... de waardes tuseen die twee zijn hetzelfde maar toch zit er verschil tussen... alleen wat dat verschil is moet nog uitgevogeld worden...

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 21:15
Nou dan hoop ik het van harte dat ze een oplossing gevonden hebben, want doordat je veel negatieve reacties leest over de 7900 GT raak je je vertrouwen er wel in kwijt, en ik weet ook wel dat topics als deze bijna alleen maar de reacties van uitvallers naar boven brengen, en dus een vertekend beeld opleveren.

Ik heb inmiddels een tijdelijk videokaartje voor me systeem kunnen regelen en dan gaan we maar weer wachten op de leverancier.

• NightCrawler_NX
Als het klopt wat ik zeg dan hoeft de fabrikant alleen die twee condensatoren te vervangen... Ik weet dat EVGA electronica vervangt alleen is het nog niet duidelijk of het om die twee condensatoren gaat.

Overigens is mijn vermoeden dat het probleem pas ontstaat wanneer er heel veel van de kaart verlangd wordt.. met name HDR.. Dit zou ook verklaren waarom de Deep Freeze test de meeste artifacts zichtbaar maakt...

[Voor 35% gewijzigd door NightCrawler_NX op 15-06-2006 17:03]

Anoniem: 107573

Als het de HDR is wat de problemen veroorzaakt, zou het IMHO niet echt een probleem zijn, want ik prefereer toch liever het gebruik van AA boven dat van HDR....

• NightCrawler_NX
Dat is per persoon verschillend. Feit is dat wanneer je een produkt koopt dat ie er niet van in de vernieling gaat wat nu dus lijkt te gebeuren...

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
NightCrawler_NX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:23:

Mijn vermoeden is dat die twee condensatoren het probleem veroorzaken... de waardes tuseen die twee zijn hetzelfde maar toch zit er verschil tussen... alleen wat dat verschil is moet nog uitgevogeld worden...
Oei, groene condensatoren doen mij nog steeds beven als ex 6800LE bezitter. :(
Ze zijn toch niet toevallig 4? 470 6E gemerkt? [moeilijk te zien]
Overigens is mijn vermoeden dat het probleem pas ontstaat wanneer er heel veel van de kaart verlangd wordt.. met name HDR.. Dit zou ook verklaren waarom de Deep Freeze test de meeste artifacts zichtbaar maakt...
Was feitelijk ook zo met de LE.
Ik kon prima spelletjes spelen mits ik geen eye-candy gebruikte. [AA etc]
Als het idd die compensatoren zijn gaan de problemen alleen maar erger worden.

Het blijft gissen maar die groene caps doen mij vermoeden.

[Voor 34% gewijzigd door LoneRanger op 15-06-2006 20:16]

Only fools are enslaved by time and space.

• NightCrawler_NX
Daar moest ik ook gelijk aan denken...
Maar je zou zeggen met dat verhaal van die ezel in het achterhoofd dat ze niet twee keer dezelfde fout zouden maken..... toch...?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:18

MaDLiVe

.-Observer-.

Mijn xfx 7900gt XT heeft dus ook de geest gegeven. Artifacts alom, geen mhz kunnen oc'en. Ze deden er gelukkig niet moeilijk over. Vrijdag of maandag krijg ik dan een nieuwe :P Yay!

Wel vreemd, werkte eerst prima maar na het vervangen van de cooler (waar ik 100% niets raars mee heb gedaan) deed hij het prima tot na 1 week. Sommige games deden het prima (serious sam 2) maar andere dingen helemaal niet. proxycon test van 3dmark 2003 een al artifacts en gegarandeerd vastlopen en in 2006 voltooide hij de laatste test niet en bleef ie hangen. Wel jammer want dit was net een weekend waarin ik een beetje gaming tijd had :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• LoneRanger
  • Niet online
NightCrawler_NX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:17:
Daar moest ik ook gelijk aan denken...
Maar je zou zeggen met dat verhaal van die ezel in het achterhoofd dat ze niet twee keer dezelfde fout zouden maken..... toch...?
Het eerste wat ik deed toen ik de doos open maakte van mijn 7600GT is checken of die caps er niet opzaten. :+

Die groene caps zijn volgens een verkeerde formule geproduceerd die veel goekoper was.
Tenminste als ik het goed begrepen heb/had destijds.
'T is niet zozeer Nvidia's fout maar de fout van de kaart-fabrikant.
Mits dit natuurlijk idd het probleem is.

Iemand met een probleemkaart die wil checken of die groene caps heeft en wat daar op staat?

• NightCrawler_NX
Zou wel heel pijnlijk zijn als dat nu weer het geval was...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31
Markman85 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:13:
Al met al denk ik dus dat er redelijke problemen zijn met de 7900 GT, de XXX edition wordt niet voor niets niet meer uitgeleverd en de duur van de RMA doet mij denken dat de leverancier nog meer RMA's heeft, en niet de 5% zoals hierboven beschreven.
RMA's duren altijd lang... :P

En de 7900GT's zijn nog altijd niet aan te slepen zo populair! Misschien is het ook slimmer om te concentreren om zoveel mogelijk (altijd goed werkende) 7900GT's de winkels in te pompen als hun overclockte CO/XXX edities welke dus in sommige (toch echt <5%, maar schijnbaar posten die allemaal hier ;) ) gevallen problemen te geven.

• NightCrawler_NX
Zelfs stock geklokte, niet overklokte, GT's vallen uit.... dus die optie gaat ook mank...

Anoniem: 143942

Ik heb ook problemen met mijn 7900GTX, dacht eerst dat het aan het moederbord of cpu lag maar na lezen van dit topic herken de problemen die beschreven worden.
De artifacts na een half uur cod2 spelen en 3dmarks die vastloopt...

zie ook mijn topic hierover: 3d marks 06 fout?

Ik denk toch maar morgen een RMA aan te vragen.. of iemand moet de gouden tip hebben

• LoneRanger
  • Niet online
Je schreef in dat andere topic ook dat je een andere kaart had geprobeerd en dat die nog brakker liep.
Het sluit natuurlijk niet uit dat je 7900 "brak" is.
Met rma is het vaak wel zo dat wanneer er niets mis is met je kaart je onderzoeks-kosten moet betalen.
Voor dat laatste moet je maar even de goed de voorwaarden lezen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

LoneRanger schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:41:
Je schreef in dat andere topic ook dat je een andere kaart had geprobeerd en dat die nog brakker liep.
Het sluit natuurlijk niet uit dat je 7900 "brak" is.
Met rma is het vaak wel zo dat wanneer er niets mis is met je kaart je onderzoeks-kosten moet betalen.
Voor dat laatste moet je maar even de goed de voorwaarden lezen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
Die andere kaart was een 6800.. maar dan kan het natuurlijk nog niet dat ie 2 a 3 fps in de eerste test maar haalt, ja ik weet het ook niet meer... ben ten einde raad
Gelukkig heb ik hem nog niet eens een week dus kan het zekere voor het onzekere ook nemen.
Ik heb eigelijk het gevoel dat er is met mn a8n-sli mobo, maar als ik de verhalen hier zo lees zijn dat exact dezelfde problemen als ik heb.

ja wat ik zo raar vond is dat wanneer ik de 7900gtx in het zwarte slot deed, die maar op 1x draait, dezelfde prestaties had als ik hem in het blauwe slot deed.
Hebben meer mensen dit ondervonden?

Anoniem: 162692

Topicstarter
Anoniem: 143942 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:46:
[...]

Die andere kaart was een 6800.. maar dan kan het natuurlijk nog niet dat ie 2 a 3 fps in de eerste test maar haalt, ja ik weet het ook niet meer... ben ten einde raad
Gelukkig heb ik hem nog niet eens een week dus kan het zekere voor het onzekere ook nemen.
Ik heb eigelijk het gevoel dat er is met mn a8n-sli mobo, maar als ik de verhalen hier zo lees zijn dat exact dezelfde problemen als ik heb.

ja wat ik zo raar vond is dat wanneer ik de 7900gtx in het zwarte slot deed, die maar op 1x draait, dezelfde prestaties had als ik hem in het blauwe slot deed.
Hebben meer mensen dit ondervonden?
Als de kaart zwaar kapot is.. dan speelt het niet veel rol in welke slot je hem steekt..
Valt dus duidelijk op dat die ook kapot is.. gewoon terug geven die handel , voor een prijsje van 500euro mogen ze wel een nieuwe geven ;)

• warchaser
  • Laatst online: 31-01 20:48
ik heb ook een asus EN7900GT gekocht.. en wel een paar probleempjes

stress test bij f.e.a.r. slaat ie vast en bij normaal spelen artifacts.
moto gp 2 lagt ook als de ziekte

hitman blood money doet 't gewoon perfect

morgen es ff een antec 500w voeding proberen

Topicstarter
warchaser schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:33:
ik heb ook een asus EN7900GT gekocht.. en wel een paar probleempjes

stress test bij f.e.a.r. slaat ie vast en bij normaal spelen artifacts.
moto gp 2 lagt ook als de ziekte

hitman blood money doet 't gewoon perfect

morgen es ff een antec 500w voeding proberen
Hitman blood money doet die het niet perfect..
Speel het spel een uurtje , trek een screenshot , zoom in op hitman zijn hoofd een paarse bolletje , groene ,etc. !

• warchaser
Anoniem: 162692 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:57:
[...]

Hitman blood money doet die het niet perfect..
Speel het spel een uurtje , trek een screenshot , zoom in op hitman zijn hoofd een paarse bolletje , groene ,etc. !
hmm.. ik zal het es proberen dan... maar voor zover tot nu toe nog geen problemen gehad met hitman na ong 25 uur spelen

Topicstarter
'k , ik heb het ook gespeelt @een 7900GTX , draaide als een niks.
Bleef niet hangen etc.. maar soms had "hitman" paarse , groene ,.. bolletjes @zijn hoofd.
De lucht zag paars etc.. soms kreeg ik zelf scheve lijne in het spel (artifacts)
Mijn kaart is momenteel in RMA. ALs je vastloopt in 3DMARK06 enzo en het is niet je voeding , zou ik niet twijfelen en de kaart terugsturen , geen risico's lopen , daar heb je garantie voor.

Anoniem: 162692 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:13:
[...]

Als de kaart zwaar kapot is.. dan speelt het niet veel rol in welke slot je hem steekt..
Valt dus duidelijk op dat die ook kapot is.. gewoon terug geven die handel , voor een prijsje van 500euro mogen ze wel een nieuwe geven ;)
maar hoe wil jij verklaren dat die 6800 ook zo brak liep dan? ik heb 3d marks niet tot zijn eind laten komen want toen ik bij de eerste test 2 a 3fps zag dacht ik al genoeg te weten...

• Kale_77
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 20:57
Vandaag heeft kaart nummero twee (club3d 7900GTX) het ook begeven :(

Kale_77 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:50:
Vandaag heeft kaart nummero twee (club3d 7900GTX) het ook begeven :(
dat is niet normaal meer! en daar betaal je dan een dikke 400 euro voor.
Ik hoop dat mijn nieuwe asus 7900gtx geen last meer heeft van de kwalen

• warchaser
ik heb 'm maar meteen voor RMA aangeboden en ik ga voor een sapphire x1900xt 512mb, ik ben het voorlopig wel weer even beu met nvidia :/

Topicstarter
Anoniem: 143942 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:12:
[...]

dat is niet normaal meer! en daar betaal je dan een dikke 400 euro voor.
Ik hoop dat mijn nieuwe asus 7900gtx geen last meer heeft van de kwalen
Mijn kaart is momenteel ook terug in RMA.
Ik heb het risico niet genomen en ik heb een 7950GX2 aangevraagd.
Nvidia en het altijd gerush.. een grote puinhoop.
De 7950GX2 heeft dit probleem nog niet gehad daarom ;)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 20:38
De 7900gt heeft dit probleem ook niet echt, ik hoor alleen maar over de 7900gtx.

• NightCrawler_NX
Ondanks dat de thread al wat ouder is, toch belangrijk nieuws op dit front...
Na heel lang hier mee bezig te zijn geweest en enorme hoeveelheid date te hebben verwerkt durf ik met hele grote zekerheid het volgende te zeggen..
De oude 7900GT heeft verkeerde condensatoren er op zitten en deze worden op de nieuwe modellen vervangen door de juiste.

Wanneer je een 7900GT aanschaft let dan op dat de omcirkelde condensatoren paars gemarkeerd zijn!
http://img157.imageshack.us/img157/1973/sig7900gt18vy.jpg

Er zitten nog wat andere kleine detail verschillen in de nieuwe kaarten maar de condensatoren zijn het makkelijkst te herkennen.

Inmiddels is bekend dat Sparkle, Gainward, MSI, Inno3D en EVGA (via RMA) deze modellen uitleverd.

Anoniem: 123304

Hier gisteren mijn 7900GT naar de verdoemenis gezien.

kreeg tijdens WOW gamen allenaam verticale strepen door me scherm heen en opeens BAMM liep vast.
Kon niks meer doen dan alleen resetten en nu blijven de verticale strepen er.
Het zijn geen dunne ook maar van die dikke lappen.

Moet ik nu voor een tweede 7900GT gaan (asus) of beter een andere kaart nemen?

Bahh, wat een pech, want het draaide een maandje als een zonnetje

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 08:27
Zelfde probleem hier, allereerst niets aan de hand. Kaart draaide als een zonnetje, opeens vastloper en na een reset in ALLE 3d applicaties artefacts :( :(

Ik neem aan dat het hardwarematig is? ga morgen nog even op mn werk testen in een andere PC maar ben bang dat ik a/d RMA moet.

Ik heb een coolermaster real power ACLY 450 W met 22A steady op de 12v en 34A peak, das toch genoeg??

http://www.gjpvanwesten.nl

Anoniem: 123304

Kortfragje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:02:
Zelfde probleem hier, allereerst niets aan de hand. Kaart draaide als een zonnetje, opeens vastloper en na een reset in ALLE 3d applicaties artefacts :( :(

Ik neem aan dat het hardwarematig is? ga morgen nog even op mn werk testen in een andere PC maar ben bang dat ik a/d RMA moet.

Ik heb een coolermaster real power ACLY 450 W met 22A steady op de 12v en 34A peak, das toch genoeg??
Jij hebt dezelfde Voeding die ik heb.

Lijkt me stug dat ie na een maand kuren gaat leveren terwijl ie in de tussentijd volop heeft gedraait met 3Dmark en andere zware games.

Ik wacht het af met me nieuwe kaart, me ma brengt vandaag me kaart naar het postkantoor omdat ikzelf te werk ben.

Ik ben erg benieuwd wat die gasten te vertellen hebben.

Anoniem: 147587

ik heb/had sinds woensdag een asus geforce 7900GT met de paarse condensatoren.
ik denk mooi, ik heb een goeie.... mooi niet dus... vanaf het moment van installeren al problemen.
blue screens, vastlopen, texture die oneindig doorlopen etc... verschillende drivers geprobeerd, windows reinstall, nix mocht helpen... vandaag maar even terug naar alternate.

Een 7900 serie hoeft van mij niet meer, wat een *** kaart

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 13:55

psychoclown

Back in black

Welk merk had je?
En kijk ook eens naar je geheugen van de gpu bij EVGA hebben ze nu de 7900's allemaal vernieuwd en zit nu Infineon geheugen op ipv Samsung.
Want het is toch gewoon echt een geheugen probleem geweest met die 7900's. (gelukkig had ik geen brakke ;))

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

psychoclown schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:48:
Welk merk had je?
En kijk ook eens naar je geheugen van de gpu bij EVGA hebben ze nu de 7900's allemaal vernieuwd en zit nu Infineon geheugen op ipv Samsung.
Want het is toch gewoon echt een geheugen probleem geweest met die 7900's. (gelukkig had ik geen brakke ;))
het was een asus... chips kan ik niet meer zien want ik heb nu een x1800xt 512MB, goede service bij alternate :D

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 14:37

Bejit

Svenska Faderland

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:44:
De 7900gt heeft dit probleem ook niet echt, ik hoor alleen maar over de 7900gtx.
Was dat maar zo, mijn 7900GT is al anderhalf week met RMA.

Azerty kon niet het defect reproduceren met 3dMark06, terwijl ik nadrukkelijk heb gezegd(Ben notabene met trein naar Raalte afgereisd) dat ik de artifacts NIET met 3Dmark05/06 kreeg.(En wel met Battle for middle earth 2, demo van prey en titan's quest)

Sturen ze op naar leverancier, duurt 3 weken :(.

Het schilt dat ik nu vakantiewerk heb en minder tijd om te gamen, maar het blijft gewoon k*t.

[Voor 7% gewijzigd door Bejit op 17-07-2006 15:04]

Systeempje

Bejit schreef op maandag 17 juli 2006 @ 15:03:
[...]

Was dat maar zo, mijn 7900GT is al anderhalf week met RMA.

Azerty kon niet het defect reproduceren met 3dMark06, terwijl ik nadrukkelijk heb gezegd(Ben notabene met trein naar Raalte afgereisd) dat ik de artifacts NIET met 3Dmark05/06 kreeg.(En wel met Battle for middle earth 2, demo van prey en titan's quest)

Sturen ze op naar leverancier, duurt 3 weken :(.

Het schilt dat ik nu vakantiewerk heb en minder tijd om te gamen, maar het blijft gewoon k*t.
bij alternate zei ik dat de arti's juist in 3dmark voorkwamen... dus dat mannetje 3dmark aangezet hop arties... hij zegt, kan aan 3dmark liggen... toen oblivion aangezet... zegtie... je kaart is kapot :P
zelfde minuut kon ik iets anders leuks voor 289euro uitzoeken... een x1800xt 512mb dus 8)

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 00:58

ZeroCode

Woopie

nero355 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:34:
HDR+AA vind ik persoonlijk wel mooi => CS:S en de_dust voel je gewoon de hitte zowat als je naar de omgeving kijkt :P

Maar kan ook mijn XTX zijn die mijn kamer verwarmt :+
Plaats eens een screenie met hoge res, ik ben namelijk benieuwd wat de effecten hiervan zijn. Ik moet ook nog een nieuwe GPU kopen dus ik ben nog aan het rondkijken.

Anoniem: 113481

Zelf heb ik een Asus EN7900GTX

Deze heeft dezelfde kuren met 3dmark03 en fear alsk stop met spelen. De overall preformance van de kaart is ook sterk gedaald de laatste tijd.

Wat blijkt te werken is je mem clock op 650 draaien, zodat je dus 650/650 krijgt

Toen ik dat probeerde en 3dmark03 en andere dingen draaide waark problemen mee had waren alle problemen weg. De normale preformance van de kaart was ook weer terug alleen ietsje gedaald. D.w.z dat hij dus iets slechter draait als hoort omdat de mem lager geclockt is.

Na wat testen bleek alles dus goed te werken. Dus ik de mem weer terug zetten op 800 en ja, hoor meteen weer liep ie vast na 3dmark03 en na het afsluiten van FEAR flikkeren van het scherm aan/uit etc...

Lijkt dus iets niet goed met de mem te zijn

Mja, de vraag is ook voor hoelang dit blijft werken en ja natuurlijk neem ik geen genoegen met een kaart diek moet onder clocken om fatsoenlijk te werken |:(
13. Card memory. All the cards behave when the memory is downclocked sufficiently. I found that this value degrades over time. So, for example, you get your brand new card. You coolbits detect, and get a value for the memory clock. This value is initially well over stock clock, but declines over time. So, once this declines to the stock clocks, the card starts to exhibit the bad behaviors (artifacts, flashing desktop, etc).

The OC'd cards would exhibit this earlier, since their stock clock is much higher. For example, the four SC's I tested all coolbits detected to about 920, a 40 Mhz pad. The regular GTX cards detected up around 880 to 890, a 80 MHz pad. So, the SC would exhibit the problem in half the time.

Those are the item I have looked at when testing through all 16 cards I used for system builds (mix of GTX and GTX SC).
interessante link over wat er allemaal getest is met 5 van deze kaarten:
http://www.evga.com/commu.../topic.asp?TOPIC_ID=15286

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 113481 op 17-07-2006 19:28]

• Kale_77
psychoclown schreef op maandag 17 juli 2006 @ 13:48:
Welk merk had je?
Ik heb inmiddels mijn 2e club3d 7900GTX RMA gezonden. Ik heb de webshop gevraagd of er ook een produkt update was doorgevoerd op de kaarten van club3d. Hieronder een copy/paste uit de mail die ik van de webshop ontving;

"Ik heb allereerst mijn leverancier gebeld, deze heeft mij een nummer gegeven van Club3D.
Deze heb ik gebeld en wonderwel kon men mij direct te woord staan.

Bij de kaarten van Club3D zat de fout niet in het geheugen maar in de Gpu, deze kon bij veel gebruik van pixel -en vertexshader bewerkingen inderdaad de fout in gaan en defect raken.

Dit hebben zij opgelost met een nieuwe revisie van de GPU zelf. Dit is zo'n 3-4 weken geleden gebeurd en in deze tijd konden zij geen nieuwe kaarten leveren. De oude defecte kaarten zijn ook niet gerepareerd maar linea recta retour fabriek gegaan. Hiervoor zijn kaarten van de nieuwe revisie uitgeleverd. In uw geval zou dit betekenen dat u nu wel ( in tegenstelling tot de eerste keer.. ) een kaart uit de nieuwe revisie zult ontvangen.

De uitval zo werd mij uitgelegd, lag aan de hoge kant voor de high end, dit lag rond de 4%, mij is niet duidelijk of dit de hele high end was of alleen de 7900GTX, in ieder geval was dit normaal rond de 0,5% hierdoor hebben zij de oorzaak aangepakt."

Hopelijjk geen RMA's meer voor mij...

[Voor 4% gewijzigd door Kale_77 op 20-07-2006 14:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nice , het werd tijd dat ze de fout zagen.
Ik heb een 7950GX2 in de plaatst gevraagd.

Anoniem: 182498

snik snik, ik heb een 7900gt besteld. hoop dat ie het goed doet. anders idd maar meteen terug naar de winkel en voor een paar tientjes meer een x1800xt aanschaffen lijkt me.

Ik heb niet veel hoop, maar misschien is het lot mij goed gezind. wie weet, anders stamp ik gewoon bejit in elkaar (hij raadde mij die kaart namelijk aan) Ik weet je te vinden kerel! :P

• Bejit
  • Laatst online: 26-01 14:37

Bejit

Svenska Faderland

Anoniem: 182498 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:07:
snik snik, ik heb een 7900gt besteld. hoop dat ie het goed doet. anders idd maar meteen terug naar de winkel en voor een paar tientjes meer een x1800xt aanschaffen lijkt me.

Ik heb niet veel hoop, maar misschien is het lot mij goed gezind. wie weet, anders stamp ik gewoon bejit in elkaar (hij raadde mij die kaart namelijk aan) Ik weet je te vinden kerel! :P
Heb er zelf ook last van, pas 5 augustus bericht van leverancier over mijn RMA.

Maar we gaan gewoon uitvoerig testen en anders word het een DOA ;).

[Voor 14% gewijzigd door Bejit op 24-07-2006 19:54]

Systeempje

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:28
ik heb ook een Asus GeForce 7900GT en mijn eerste kaart gaf ook zware artifacts in alle spellen, dus ook maar met RMA gestuurd :) gelukkig had ik na 1 dag al een nieuwe omdat die computerzaak er nog 1 had liggen :D

mijn 2e kaartje geeft geen enkele artifact meer, dus ik denk dat het probleem van jullie tog bij je videokaart ligt.

Anoniem: 176749

Na zo ongeveer alle reacties te gelezen hebben, heb ik maar 1 conclusie:

Ati ownt Nvidia gewoon! Bij ons thuis hebben we zoon 15 computers, 'alles' draait op ATI RADEON, we hebben nog 'nooit' problemen gehad.

Ik ben ook zeker niet van plan om ooit over te stappen naar dat Nvidia spul :)

2e conclusie: Koop een ATI kaart!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:35

PcManiaxx

ondertitel duh

Anoniem: 176749 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:30:
Na zo ongeveer alle reacties te gelezen hebben, heb ik maar 1 conclusie:

Ati ownt Nvidia gewoon! Bij ons thuis hebben we zoon 15 computers, 'alles' draait op ATI RADEON, we hebben nog 'nooit' problemen gehad.

Ik ben ook zeker niet van plan om ooit over te stappen naar dat Nvidia spul :)

2e conclusie: Koop een ATI kaart!
Goede beargumentatie :/

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 08:27
Gister RMA gestuurd, track en trace gaf aan dat ie net afgeleverd is, dus ik ben benieuwd. Heb zolang een x1800xt met 512 mb erin, maar op Oblivion en FEAR na voelde die 7900 GT toch sneller....

Hopen dat ik em snel terug krijg, dan staat er binnenkort een 1800xt te koop :)

http://www.gjpvanwesten.nl

Anoniem: 181760

Zijn er ook nog mensen die deze draad lezen en geen problemen hebben met hun merk van de 7900Gt of 7900GTX?

• theunpire
  • Laatst online: 10-10-2022
Ik heb een ASUS 7900GTX 512mb

Na het lezen van alle problemen werd ik wel bang dat mijn kaart ook allerlei gebreken zou vertonen, maar ik heb na een paar weken nog nergens last van gehad. Ik heb 3Dmark 03-05en-06 gedraait zonder problemen en ook Oblivion op MAX is een eitje

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb net een XFX 7900GT aangeschaft, clocked op 470 - 1370. Vooralsnog geen problemen hier. draait als een tiet :*)

[Voor 4% gewijzigd door Arsenius op 25-07-2006 23:54]

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Hier sinds 2 maanden een asus 7900 GT, stockcooler, , overclocked naar 561 784 en geen enkel probleem mee.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 22:23
Anoniem: 181760 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:48:
Zijn er ook nog mensen die deze draad lezen en geen problemen hebben met hun merk van de 7900Gt of 7900GTX?
Heb ook al een maand of 2 de XFX 7900GT 520/1500 inclusief VF900, OC'ed doetie 600/1850 (overigens is dat niet m'n 24/7 want stock is ie al snel genoeg voor me) ... vooralsnog geen problemen ondervonden, maar ik hoop dat hij nog zeker een jaar meegaat :X.

[Voor 6% gewijzigd door EyeWitness op 26-07-2006 08:18]

Anoniem: 149755

Anoniem: 181760 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:48:
De uitval percentage is het hoogst bij overklokmodellen maar er is zeker een groot deel die geen problemen heeft. Toch schijnen veel kaarten naarmate de tijd vordert ook stuk te gaan, een goede kaart nu is geen garantie voor de toekomst.

Laten we dit topic vanaf nu weer besteden aan de mensen die wel problemen hebben.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 149755 op 26-07-2006 09:33]

Anoniem: 149002

Kale_77 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:47:
[...]

Ik heb inmiddels mijn 2e club3d 7900GTX RMA gezonden. Ik heb de webshop gevraagd of er ook een produkt update was doorgevoerd op de kaarten van club3d. Hieronder een copy/paste uit de mail die ik van de webshop ontving;

"Ik heb allereerst mijn leverancier gebeld, deze heeft mij een nummer gegeven van Club3D.
Deze heb ik gebeld en wonderwel kon men mij direct te woord staan.

Bij de kaarten van Club3D zat de fout niet in het geheugen maar in de Gpu, deze kon bij veel gebruik van pixel -en vertexshader bewerkingen inderdaad de fout in gaan en defect raken.

Dit hebben zij opgelost met een nieuwe revisie van de GPU zelf. Dit is zo'n 3-4 weken geleden gebeurd en in deze tijd konden zij geen nieuwe kaarten leveren. De oude defecte kaarten zijn ook niet gerepareerd maar linea recta retour fabriek gegaan. Hiervoor zijn kaarten van de nieuwe revisie uitgeleverd. In uw geval zou dit betekenen dat u nu wel ( in tegenstelling tot de eerste keer.. ) een kaart uit de nieuwe revisie zult ontvangen.

De uitval zo werd mij uitgelegd, lag aan de hoge kant voor de high end, dit lag rond de 4%, mij is niet duidelijk of dit de hele high end was of alleen de 7900GTX, in ieder geval was dit normaal rond de 0,5% hierdoor hebben zij de oorzaak aangepakt."

Hopelijjk geen RMA's meer voor mij...
Heb je een idee hoe je kan zien op de doos van die Club3D dat het zo'n nieuwe versie is?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 11:24
Prrrr, pff :X :/ :O
Mijn 2e 7900Gt geeft OOK arties in Bf2.

Wat nu, weer terugsturen?? Dat doen ze nooit bij 4launch! :/

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 13:55

psychoclown

Back in black

Sinds wanneer heb je die 2de kaart?

Ik heb met mijn EVGA 7900GT CO aardig geluk gehad, de kaart kwam precies van een van die brakke batches maar helemaal geen problemen mee gehad tot nu toe.
En bij EVGA hebben ze sinds een tijdje (maand alweer) een nieuw ontwerp met oa. infineon memory ipv samsung
en die blijkt het toch wel goed te doen zonder problemen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Topicstarter
Ik zou je kaart ook weersturen naar 4Launch , ik heb mijn kaart ook 2 maal moeten weersturen.
Maar dan een 7900GTX. Ik heb hem omgeruild voor een 7950GX2 en nu geen problemen meer.
En als je hem omwisseld , vraag dan om eentje van asus.

• Kale_77
Anoniem: 149002 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:05:
[...]

Heb je een idee hoe je kan zien op de doos van die Club3D dat het zo'n nieuwe versie is?
Volgens mij niet. Op de kaart zelf stond de datum 1 mei 2006.

Voor deze laatste kaart heb ik ook weer een RMA moeten aanvragen. Zelfde probleem |:(

Lijkt me niet dat ik de laatste revisie heb.... hoop ik...

Topicstarter
serienummer.. van je kaart overschrijven oid

Anoniem: 177009

Ik heb een ASUS 7900GT TOP die draait aan 530/ 745 zonder problemen, wel heb ik de orginele koeler ( 'k had ook problemen ermee) vervangen door een zalman in koper en RAM heatsinks + nieuwste driver.
Kijk ook eens op Tweakguides waar een uitstekende uitleg staat hoe je de nvidia driver best tweaked.
Ook Ati tool werkt uitstekend met een nvidia om de graka te testen op artifacts

Anoniem: 183417

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen/willen geven ? Ik heb reeds heel veel forums gelezen maar zie helaas het bos door de bomen niet meer. Ik heb een splinternieuw systeem Conroe E6600, Asas P5WDH en 2Gig. Twin PC6400-800Mhz. Op zich heb ik geen problemen tijdens het gamen. Ik speel Age of Empires III met alles op hoog... Hitman Blood Money ... nergens problemen mee. Enkel in 3DMark06 blijft het fout gaan. De CPU test geeft 0-5 FPS aan. De test erna gaat weer gewoon goed 25FPS en dan de Deep Freeze --> Articfacts en crash ... systeem reboot spontaan. Wat doe ik hier best mee ? Ik heb het systeem laten installeren & testen bij mijn web-leverancier...

XFX nVidia GeForce 7900GT 256 MB DDR3 Engine kloksnelheid 520 MHz Geheugen kloksnelheid 1500 MHz RAMDAC400 MHzBus standaard PCI Express x16 Koeling type Actief

Dank om jullie gedacht hieromtrent met mij te delen.
Gr.
TV

Ps: Ik zal straks de laatste versie van driver eens installeren... 9*.**

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:49
Anoniem: 183417 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:48:
Ik heb het systeem laten installeren & testen bij mijn web-leverancier...
Dan mag je verwachten dat je een goed draaiend systeem krijgt. Ook als je systeem zwaar belast wordt zoals bij Deep Freeze. Ik zou ermee terug naar de leverancier gaan.

• _Uploader_
  • Laatst online: 10:24
Anoniem: 162692 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:52:
Ik zou je kaart ook weersturen naar 4Launch , ik heb mijn kaart ook 2 maal moeten weersturen.
Maar dan een 7900GTX. Ik heb hem omgeruild voor een 7950GX2 en nu geen problemen meer.
En als je hem omwisseld , vraag dan om eentje van asus.
Waarom van Asus? Betere kwaliteit, RMA afdeling?

Topicstarter
Niet echt , maar de Asussen blijken het beter te doen.
Maar rma'en via club3d is ook zeer vlot.

Anoniem: 182889

haai peepz,

k'heb nu enkele weken een MSI 7900 GT.
heb enkele probleempjes gehad, en kvind e rmaar geen oplossing voor :'(

dit is wat er de afgelopen week is gebeurd :

1) soms een BSOD bij het bekijken van wmv's op inet, slechts 1 seconde de BSOD, daarna automatische reboot. na de reboot valt m'n beeld weg. geen output van m'n beeldkaart meer lijkt me zo. lichtje van m'n 790BF blijft aan en uit flikkeren.
nadat ik de pc volledig af heb gezet en dan weer op zet, heb ik wel weer beeld.

2) alle laatste windows updates en stuff installed, en media player 9 gekicked en 10 erop gezet. hierna geen BSOD's en reboots meer gehad bij het afspelen van wmv's op inet.

3) was vandaag San Andreas aan't spele, toen ik uit m'n huisje kwam kreeg ik het laadschermpje, hier bleef ie hangen. niks werkte meer, reset was noodzakelijk.
weer hetzelfde probleem, geen beeld meer na de reset. wel geen BSOD tho.

4) probleem proberen te zoeken, hoop tests gedaan met Sandra, geen probs gevonden.
memtest gedownd en gerund, na de eerste pass geen fouten gevonden. toen ik hem afsloot, reboot en weer geen output meer van m'n beeldkaart.

dus om samen te vatten, na eenderwelke reset op welk moment dan ook valt m'n output van beeldkaart weg.

een klein detail, toen ik m'n pc ineen had gestoke en windows net had installed, had ik aan de linkerkant van m'n scherm een paarse streep van paar mm. na het installen van de nieuwste drivers was die streep toch weg. ma da leek mij ook niet echt gezond, en het lijkt me dus dat m'n probleem bij m'n videokaart ligt.

temperaturen zijn het probleem ook niet, GPU 45-50°, CPU 30-40°, MOBO 35-40°

m'n system specs:

AMD Ahtlon 64 X2 3800+
ASUS A8n-E
2x 1GB G-Skill DDR Ram
MSI 7900 GT
250 GB Maxtor SATAII
Creative X-Fi XtremeMusic
BeQuiet Dark Power Pro 600W

iemand enig idee wat m'n probleem nog zou kunnen zijn ?

thx

edit: ik mag deze MSI omruilen voor een ASUS als ik wil, omdat de ASUS niet in stock waren toen ik m'n onderdelen ging halen. en de ASUS stond eignelijk op m'n lijstje.
aangezien het GDDR van de asus 256bit is en die van de MSI 128bit, doe ik hier mss altijd een goede zaak mee ?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 182889 op 24-08-2006 17:05]

Topicstarter
BSOD / vastloper krijg je door je geheugen of ram en niet door de videokaart.
Heb je aan OC'en gedaan?

Kijk hier op het forum :
-Download Memtest (laat dat ee nachtje lopen)
-Download SP2004 (laat het ook een nachtje lopen)

Als hier geen errors in optreden dan kan het enkel nog je mobo zijn.. wat ik raar zou vinden.

Anoniem: 162692 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:06:
BSOD / vastloper krijg je door je geheugen of ram en niet door de videokaart.
Heb je aan OC'en gedaan?

Kijk hier op het forum :
-Download Memtest (laat dat ee nachtje lopen)
-Download SP2004 (laat het ook een nachtje lopen)

Als hier geen errors in optreden dan kan het enkel nog je mobo zijn.. wat ik raar zou vinden.
totaal niks OC, allemaal standaard instellingen ... :?

maar ik zal die tests is een nachtje laten draaien

Topicstarter
Ja , laat ze maar even lopen.
Hmm ik zit nu net ff na te denken.

Ik had een 7900GTX en die had ook soms vastloop problemen.
Vooral in de Video stress test van Cs source.
En enorm lage frames. Als je HL2 hebt zou ik dat maar eens testen.
En geen last van articfact in SM3.0 gamez , in SM2.0 gamez ging alles goed bij mij maar in SM3.0 RAMP

totaal geen problemen met die stress test, gemiddeld 112 fps.µ
3D Mark geeft ook geen problemen.

dan maar eens beginnen met die mem tests.

ok ik heb 4.5 uur StressPrime2004 gedraaid, 2 draaiende test tegelijkertijd.
1 voor iedere core van m'n X2 3800+
geen enkele error, en geen enkele warning

sffs voor ik ga pitte die memtest maar eens opzette en zien wat daar uit komt.

wijst dit al iets meer naar de grafische kaart ?
of mss het moederbord ?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08-2022
Ik zit met het volgende probleem:

http://home.wanadoo.nl/vanunen/arts.PNG

Allemaal rode vlekken/arfifacts in het scherm die 1 voor 1 verschijnen en snel het complete scherm vullen. Mijn GPU wordt zo'n 50C in windows en 70C tijdens het gamen. Zou dit het geheugen kunnen zijn wat te warm wordt of is het gewoon een brakke kaart?

Het gaat hierbij om een Asus EN9700GT TOP

[Voor 6% gewijzigd door HitmanWVU op 25-08-2006 09:59]

Topicstarter
Eerlijk gezegd.. volgens mij is dit gewoon een driver probleem.
Als je geen errors in die tests heb enzo. Dan is het je geheugen en Cpu al niet.
Je hebt een degelijke fps in Cs source.. Dus de videokaart kunnen we ook al uitsluiten.

Update je bios versie eens , en installeer de driver 91.33

Topicstarter
HitmanWVU schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:58:
Ik zit met het volgende probleem:

http://home.wanadoo.nl/vanunen/arts.PNG

Allemaal rode vlekken/arfifacts in het scherm die 1 voor 1 verschijnen en snel het complete scherm vullen. Mijn GPU wordt zo'n 50C in windows en 70C tijdens het gamen. Zou dit het geheugen kunnen zijn wat te warm wordt of is het gewoon een brakke kaart?

Het gaat hierbij om een Asus EN9700GT TOP
Dat is een videokaart probleem.
Draai eens 3Dmark06 / 05 kjk als je ook rare vlekken krijgt.

Normaal moet je in 3Dmark05 = 7800 hebben
En in 3Dmark06 = 4700.

Vooral letten op rare kleuren.

Anoniem: 162692 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:10:
Eerlijk gezegd.. volgens mij is dit gewoon een driver probleem.
Als je geen errors in die tests heb enzo. Dan is het je geheugen en Cpu al niet.
Je hebt een degelijke fps in Cs source.. Dus de videokaart kunnen we ook al uitsluiten.

Update je bios versie eens , en installeer de driver 91.33
bah :'(

heb al reeds laatste bios versie en drivers voor de kaart.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08-2022
Anoniem: 162692 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:11:
[...]

Dat is een videokaart probleem.
Draai eens 3Dmark06 / 05 kjk als je ook rare vlekken krijgt.

Normaal moet je in 3Dmark05 = 7800 hebben
En in 3Dmark06 = 4700.

Vooral letten op rare kleuren.
Heb gedaan wat je voorstelde en zag de "vlekken" met dezelfde vorm constant terug komen, maar alleen op 1 frame. Het volgende frame was dit weer weg. Daarnaast had ik grote artifacts bij de zeppelin grafische test in 3dmark 2006, maar ook alleen bij deze test.

De scores waren ongeveer:

3dMark 2005: 8800
3dMark 2006: 4700

Topicstarter
Je kaart terugsturen , en een nieuwe aanvragen.
Ik had hetzelfde maar met een 7900GTX en ik heb nu een andere
en die heeft het niet meer.

Topicstarter
Anoniem: 182889 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:16:
[...]

bah :'(

heb al reeds laatste bios versie en drivers voor de kaart.
Verander je drivers eens. Loop ze eens af.
91.36 lijkt mij het best tot nu toe.

Anoniem: 138505

Ik heb deze week een xfx 7900 gt aangeschaft
Nu heb ik het volgende probleem wanneer ik world of warcraft 2 keer opgestart heb
en deze weer afsluit

http://i8.tinypic.com/25kufpj.jpg

Zou dit aan de kaart liggen of is dit een bug met warcraft.
want als ik wow normaal speel heb ik geen problemen. gebeurd dus alleen wanneer ik 2 keer wow opstart
met m'n oude kaart had ik deze problemen niet maar dat was een ati kaart

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 138505 op 26-08-2006 11:33]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 07:47

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:07:
Hier gisteren mijn 7900GT naar de verdoemenis gezien.

kreeg tijdens WOW gamen allenaam verticale strepen door me scherm heen en opeens BAMM liep vast.
Kon niks meer doen dan alleen resetten en nu blijven de verticale strepen er.
Het zijn geen dunne ook maar van die dikke lappen.

Moet ik nu voor een tweede 7900GT gaan (asus) of beter een andere kaart nemen?

Bahh, wat een pech, want het draaide een maandje als een zonnetje
Dit is echt balen. Ik heb exact hetzelfde nu. Draai er alleen 2 in SLI, maar met SLI uit of aan maakt geen verschil, veel artifacts in 3d games. Ik zit te denken om beide kaarten te RMA'en. Het liefste heb ik nu eigenlijk de X1900XTX van Sapphire met waterkoeling voor in mijn Shuttle, maargoed, ik verwacht niet dat dit mogelijk is. Ik baal hier behoorlijk van en had gehoopt dat ik tot 1 van de gelukkigen behoorde. Niet dus.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Anoniem: 183169

Mijn videokaart 7900 gt TOP geeft ook artifacts, maar niet direct. meestal pas na 20 minuten spelen
Maar de temperatuur is maar 62 graden Is dit nog te doen?

Ook loopt hij vast in de 3dmark 06 bij deep freeze of komt er net met heeeel veel artifacts doorheen

Ligt het nu aan de temperatuur of aan het overclocken door de fabrikant?

En als het aan het overclocken ligt, kan het dan kwaad dat ik dit uittest door te underclocken of heb ik dan geen garantie meer?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-01 14:38
Mijn XFX 7900 GT UDE (520/1500) heeft gelukkig geen enkel probleem. Toch heb ik preventief een flink koelblok op dat Intersil chippie geplakt met dubbelzijdig warmtegeleidend 'plakband'. Hij werd inderdaad wel erg heet.

[Voor 11% gewijzigd door FatalError op 02-09-2006 11:40]

If it ain't broken, tweak it!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 16:13
Een Asus kaart maakt ook niet echt veel uit
ik ben bezig met de RMA van mijn tweede 7900GTX
De symptonen zijn artifacts in deepfreeze
Het vastlopen van de computer en het aan en uit gaan van het beeldscherm
Een kaart moet gewoon zonder problemen door 3DMark kunnen komen
anders is er iets fout
Het schijnt toch meer een geheugen probleem te zijn
als ik mijn geheugen 500Mhz onderklok
zijn de problemen opgelost
Maar daar betaal je geen 450 Euro voor

Ryuukami

Anoniem: 179266

Ik heb ook al 2 keer een 7900GTX van Club3d RMA gestuurd. Na ook wat corespondentie met Club3d kreeg ik te horen dat ook de tweede lichting 7900 kaarten met problemen kampten, en dat Club3d inmiddels de 7900GTX-en niet meer levert. Lekker, aangezien ze nog wel overal verkocht worden in de winkels en webshops...

(Daarna heb ik een X1900XTX besteld die overigens ook DOA was, dus dat gaat lekker hier. Ga denk ik de 7950 eens proberen)

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Aan alle 7900 eigenaars, ik was vanochtend bij mijn leverancier, en deze levert geen 7 serie meer van nVidia vanwege de vele RMA's?? Meer mensen hier last van toevallig? Ik mocht nu kiezen voor iets anders, er is nu een X1900XTX besteld voor me, ik heb afstand gedaan van de GT's (wat een nieuwstaat allemaal niet kan bereiken ;)). Hoop dat ik meer succes heb met ATi. (had hiervoor een X800GTO2, eigenlijk een tussenkaartje, achteraf wel blijer mee geweest).

Ik wens iedereen absoluut geen artifacts toe, ik dacht ook dat ik geluk had, tot 3 dagen geleden dus...

* SgtStrider duimt voor de rest 8)7

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-01 18:41

Banballa

(>'_')>

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc binnen gekregen, maar tot nu toe niets dan problemen mee gehad :( Kostte me 7 uur voor het installeren van win xp pro x64.

Nu me dat eindelijk gelukt is krijg ik het volgende probleem:

Direct na het installeren van mijn gpu drivers valt het beeld steeds weg. Om de paar seconden heb ik even beeld waarna het weer direct op zwart gaat. Ook verschijnen er artifacts op het bureaublad.

Wat heb ik gedaan:

- Officiele nvidia drivers geprobeerd
- Meegeleverde ASUS drivers geprobeerd
- Windows update drivers geprobeerd
Telkens komen dezelfde problemen terug.

Tweakers, google en de nvidia faq geven geen oplossingen.

Is mijn kaart kapot of zie ik wat over het hoofd :'( :'(

Specs:
Antec sonata II
450w smartpower 2.0
E6600
P5W DH Deluxe
2 gig ocz pc 5400
Gforce 7900GT (asus)
320 gig sata seagate, 120 gig pata seagate
Dvd speler

Dit alles draait onder win xp pro x64

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Banballa schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:02:
... artifacts op het bureaublad.

[...]

Gforce 7900GT (asus)
Die twee bij elkaar opgeteld lijkt het me een typisch geval van terugbrengen naar de winkel :) Suc6!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 15:57
Mensen wat doen jullie toch allemaal :D

Neeh het lijkt er op dat er hier echt iets niet goed zit. Wel raar dat dit eerder nooit gezien is. Ik heb eerst ook wat gehoord over X1900 die ineens niets meer deden. Zelf heb ik 3 van die kaarten gehad nooit problemen. Een was een X1900 XT die heb ik verkocht X1900 XTX gekocht en een X1900 CF. Dus de X1900 met een Doa hebben denk ik gewoon een ongelukje gehad ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-01 18:41

Banballa

(>'_')>

Banballa schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:02:
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc binnen gekregen, maar tot nu toe niets dan problemen mee gehad :( Kostte me 7 uur voor het installeren van win xp pro x64.

Nu me dat eindelijk gelukt is krijg ik het volgende probleem:

Direct na het installeren van mijn gpu drivers valt het beeld steeds weg. Om de paar seconden heb ik even beeld waarna het weer direct op zwart gaat. Ook verschijnen er artifacts op het bureaublad.

Wat heb ik gedaan:

- Officiele nvidia drivers geprobeerd
- Meegeleverde ASUS drivers geprobeerd
- Windows update drivers geprobeerd
Telkens komen dezelfde problemen terug.

Tweakers, google en de nvidia faq geven geen oplossingen.

Is mijn kaart kapot of zie ik wat over het hoofd :'( :'(

Specs:
Antec sonata II
450w smartpower 2.0
E6600
P5W DH Deluxe
2 gig ocz pc 5400
Gforce 7900GT (asus)
320 gig sata seagate, 120 gig pata seagate
Dvd speler

Dit alles draait onder win xp pro x64
Ik heb het probleem gelocaliseerd.. Het was niet de videokaart, maar blijkbaar een reep geheugen wat de boel ver***kte :X Met 1 reep geheugen issie 3dmark05 stabiel en draait Prey als een zonnetje >:)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 09:44
SgtStrider schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:30:
Aan alle 7900 eigenaars, ik was vanochtend bij mijn leverancier, en deze levert geen 7 serie meer van nVidia vanwege de vele RMA's?? Meer mensen hier last van toevallig? Ik mocht nu kiezen voor iets anders, er is nu een X1900XTX besteld voor me, ik heb afstand gedaan van de GT's (wat een nieuwstaat allemaal niet kan bereiken ;)). Hoop dat ik meer succes heb met ATi. (had hiervoor een X800GTO2, eigenlijk een tussenkaartje, achteraf wel blijer mee geweest).

Ik wens iedereen absoluut geen artifacts toe, ik dacht ook dat ik geluk had, tot 3 dagen geleden dus...

* SgtStrider duimt voor de rest 8)7
Ik heb een XFX 7900GTX 512mb van het eerste uur (bij wijze van...). Nergens problemen mee, loopt stabiel geen artifacts zelfs niet met automagisch overclocken. Wel vergissen veel mensen zich denk ik in de voeding benodigd heden. 400W met een vrij nieuw systeem om de video kaart, gaat het bij stressen echt niet trekken hoor.

Ik heb voorheen een andere XFX video kaart gehad en die maakte veel lawaai. De 7900GTX is eigenlijk een mega heatsink met een 8cm fan. Slim gedaan, bij mij is deze, zelfs tijdens stresstests, stiller dan een Zalman VF700!

Met dit kaartje heeft XFX in ieder geval mijn hart gewonnen.

En tsja afstand doen van GT's is onzin, mijn 6600GT heeft na jaren lange dienst onlangs de geest gegeven, en dat is toch ook iets om te onthouden.

Je zal gewoon pech hebben gehad, helaas.

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb hetzelfde probleem met mijn MSI NX7900GT, op een
Antec sonata II
450w smartpower 2.0
Core 2 Duo E6600
MSI P965 Neo
Corsair Twin2X 2GB RAM
200GB SATA HDD
LG DVD-RAM

Ik overklok niet (gebruik RivaTuner alleen zodat ik de temperatuur op mijn LCD-display zou kunnen zien) en draai meestal Gentoo, maar heb het ook op Windows. Ik denk niet dat het de voeding is die het niet trekt, want ik heb het even vaak tijdens games dan wanneer het systeem minder belast wordt. Soms crasht het systeem of wordt het scherm volledig zwart. GPU clock is 450, mem clock 660, delta clock is 20, core temp is meestal rond de 42°C. Ik zal het ding maar terugsturen voor garantie dan? Mijn PC is nu echt niet meer werkbaar (screensaver kan PC crashen) :(

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
Zijn er al berichten of de problemen van de 7900 serie zich ook voordoet in de 7950 serie?

Flickr PSN ID= cheironnl

Anoniem: 176663

nog niet gezien, mijne vertoont overigens (nog) geen kuren, overgeclockt en wel :)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43
Anoniem: 176663 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:26:
nog niet gezien, mijne vertoont overigens (nog) geen kuren, overgeclockt en wel :)
Jij hebt een 7950? Zo ja, welke?

-edit-
Mijn vraag ging eigenlijk over de nieuwe 7950GT serie :)

[Voor 15% gewijzigd door cheiron op 16-09-2006 20:41]

Flickr PSN ID= cheironnl

• [Edwin]
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
Heb sinds een week ook een Nvidia 7900GS. Kon eerst 3Dmark06 zonder problemen draaien. Als ik nu echter 3Dmark06 draai dan krijg ik strepen en artifacts in de Deep Freeze test. De kaart is onbelast 48 graden, forceware 91.47 en draait op 450/660. Als ik bovenstaande berichten lees moet deze kaart zeker vervangen worden?

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Anoniem: 183169 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:22:
Mijn videokaart 7900 gt TOP geeft ook artifacts, maar niet direct. meestal pas na 20 minuten spelen
Maar de temperatuur is maar 62 graden Is dit nog te doen?

Ook loopt hij vast in de 3dmark 06 bij deep freeze of komt er net met heeeel veel artifacts doorheen

Ligt het nu aan de temperatuur of aan het overclocken door de fabrikant?

En als het aan het overclocken ligt, kan het dan kwaad dat ik dit uittest door te underclocken of heb ik dan geen garantie meer?
62 graden is zeker niet te hoog, dus daar kan het niet aan liggen. Waarom zou je je kaart onderklokken? Je koopt toch niet voor niets een door de fabrikant overklokte kaart? Stuur deze kaart maar RMA.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Anoniem: 179266

Ik heb sinds kort maar een 7950GX2 gekocht omdat mijn GTX dus steeds problemen gaf. Met de GX2 heb ik nog geen problemen ondervonden. Deepfreeze draait als een gek en Oblivion geeft geen artifacts meer. De 7950GT weet ik niets van.

Anoniem: 151481

Mijn Asus 7900GTX heeft hoogst waarschijnlijk de geest gegeven.
Eerst wilde de kaart geen beeld geven op de DVI 1 aansluiting (gisteren) en vandaag geeft de kaart ook de de 2e DVI aansluiting geen beeld.

Mijn computer start wel geen op, de harde schijven spinnen op en aan de HDD led activitiet te zien lijkt de PC gewoon naar windows te gaan, ik heb alleen geen beeld :'(
Is de RamDac mischien kapot ?

Zijn er mensen die de zelfde ellende hebben gehad ? Het gaat hier om de Asus EN7900GTX 512 MB.

Het ligt niet aan het moederbord of PCIe slot want mijn oude Asus 7800GT doet het wel in dat PCIe slot.

Ik baal want ik kan nu Company of Heroes niet spelen. :(

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik zag dit topic nadat ik m'n asus 7900GT top besteld had dus ik kneep hem een beetje maar na een aantal keer ettelijke uren gamen heb ik 0 artifacts gezien en is de boel nooit vast gelopen.
Er zit nog steeds een stock cooler op en tijdens een spel wordt het zo'n 60 graden.

Gelukkig is het niet allemaal prut :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 08:30

Format-C

Tracing Rays

Niet om je bang te maken hoor, maar dat zegt niks; het kan ook nog optreden na 2 weken. Dat had ik ook.

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee