Toon posts:

[7900 serie] Uitvalproblemen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12-2021
TimmieVelthuis schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:56:
ik heb juist voor een nvidia gekozen omdat Ati erg luidruchtig en heet wordt.
Dat was in eerste instantie ook mijn rede om voor nVidia te gaan en ook omdat de kaart er gewoon waanzinnig uitziet.. Ik heb een window in mijn kast dus je ziet 'm altijd zitten... daarbij word die kast gemod en past een nVidia beter in het geheel...

Maar....

Ik ga geen dikke €500 uitgeven voor een kaart die faalt van de fabriek uit... hoe mooi en hoe goed ie ook is..
Dus er zit nu een XTX in en ik ben al dagen aan het piekeren hoe die kaart er aangenamer uit te laten zien en om de temperatuur van 91°C onder absolute volle belasting omlaag te krijgen :r

Ik wil op zich best wel terug naar nVidia 7900GTX als ze me een spiksplinter nieuwe 100% werkende kaart voor nop aanbieden.. :+ tot die tijd zal ik iedereen waarschuwen voor die serie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:28

Phyxion

_/-\o_

kiddyl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:01:
Ziet er goed uit. Ik heb het draadje op XS ook gevonden waar de foto's van Mr-Beamer zijn geplaatst. Het hoge geluid bij benchen hoor ik ook op mijn 7900GT. Ik ben na wat onderzoek 100% dat het van de videokaart komt zoals anderen dat ook hebben bevestigd.

Overklok tot op heden laat ik staan op 550/1700. Kan wel wat hoger nog, maar ik laat mijn hardware normaal nooit op max overklok draaien. Het 100% fan probleem probeert Club3D en andere fabriekanten trouwens zoveel mogelijk te vermijden / ontkennen. Wel jammer, maar ik heb op plaatjes van de nieuwe Forceware 90.xx drivers gezien dat je de fan snelheid kan aanpassen. Wellicht dat het dan eindelijk gaat werken. Unwinder van Rivatuner heeft trouwens gezegd dat de fancontrol niet werkt voor 7900 kaarten omdat de aansturing daarvan ontbreekt danwel defect is. Met de nieuwe versie van Rivatuner zal het fanprobleem dus nog niet opgelost zijn, maar wellicht wel met de nieuwe Forceware drivers.
Op 99%+ van de 7900GT's zit GEEN fancontroller, en die zal je ook niet krijgen bij nieuwe drivers, wat er niet aan hardware opzit, kan je er niet softwarematig bij krijgen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 28043

NightCrawler_NX schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:21:
[...]

Dat was in eerste instantie ook mijn rede om voor nVidia te gaan en ook omdat de kaart er gewoon waanzinnig uitziet.. Ik heb een window in mijn kast dus je ziet 'm altijd zitten... daarbij word die kast gemod en past een nVidia beter in het geheel...

Maar....

Ik ga geen dikke €500 uitgeven voor een kaart die faalt van de fabriek uit... hoe mooi en hoe goed ie ook is..
Dus er zit nu een XTX in en ik ben al dagen aan het piekeren hoe die kaart er aangenamer uit te laten zien en om de temperatuur van 91°C onder absolute volle belasting omlaag te krijgen :r

Ik wil op zich best wel terug naar nVidia 7900GTX als ze me een spiksplinter nieuwe 100% werkende kaart voor nop aanbieden.. :+ tot die tijd zal ik iedereen waarschuwen voor die serie...
ik heb al ruim 4 weken een Asus EN7900GTX en totaal geen problemen.
Ikgame gemiddeld 3 uur per dag. :) Deze kaart doet zonder problemen 700/1800 en ik zit op een warme zolder. Temps komen op stock tijdens het gamen niet boven de 60*c uit.
Met de GTX is dus niks fout.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Met de GTX is wel degelijk iets fout.. ik heb er 2 gehad, een Club3D en een XFX en beiden begonnen kuren te vertonen na 2 dagen... stock cooling, geen overklok, alleen lekker gamen met alles op max..
Als zo'n kaart daar niet tegen kan is er iets aan de hand.... simpel.

Ik snap niet hoe sommige mensen met 60° aan komen zetten hoor... beide kaarten gingen makkelijk naar de 80° met het zijpaneel eraf... 8)7
Heb je waterkoeling erop ofzo....?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 20:57
NightCrawler_NX schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:50:

Ik snap niet hoe sommige mensen met 60° aan komen zetten hoor... beide kaarten gingen makkelijk naar de 80° met het zijpaneel eraf... 8)7
Als je zijpaneel eraf is mis je mischien wel wat airflow. Heb mijn mijn temperatuur alleen vastgesteld tijdens BF2 (57 c). Ik weet niet hoe hoog de temperatuur is bij bijvoorbeeld 3dmark 06.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Ik heb een Lian Li v2000 met 2 extra front intakes.. dus ik heb voldoende airflow..
Ik meet mijn temps overigens met Everest en laat 'm de hele zaak loggen terwijl ik aan het gamen ben.. een beetje heftige game jaagt die temperaturen echt wel omhoog...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02-2021
Met de GTX is wel degelijk iets fout.. ik heb er 2 gehad, een Club3D en een XFX en beiden begonnen kuren te vertonen na 2 dagen... stock cooling, geen overklok, alleen lekker gamen met alles op max..

Tsja ik heb hier een Leadtek 7900gtx en daar is niets mis mee. Game tijdens mijn vrije dagen zo'n 4-12 uur op een dag op ook een warme zolder.

Mijn kast is een Chieftec Dragon full tower met 3 outtake fans (op lage snelheid) waarvan er dus 1 direct boven de grafische kaart zit,

Overigens als je het zijpaneel verwijderd dan is je airflow minder (zeker langs je grafische kaart)......

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 15:23
@nightcrawler:

80 graden!!! nooit dat ik daar aan kom heb gewoon stock koeler en bij FEAR met alles max kom ik op 58 graden uit. heb een Xion 2 Black met 2 front intake, 1 zij outen een 120 mm back out.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Met of zonder paneel wordt die Ati bloedheet... Misschien komt het doordat in mijn kast dat ding anders om hangt/staat (hangt er vanaf hoe je het bekijkt)
Toch zie ik links en rechts ook anderen met vrij heftige temperaturen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Ik heb duidelijk iets gevonden.... om de een of andere vage reden komt de fan nooit op full speed..
Zojuist met de nieuwste Rivatuner aan de slag gegaan en ik kon 'm klokken op 695/800 met de fan vol aan en ik kwam niet boven de 65°C 8)

Dus hoe krijg je die fan zo gek dat ie bij bepaalde temperaturen gewoon vol aanstaat...? :?
Overigens wordt je er echt niet vrolijk als dat ding voluit draait hoor.. allemachtig... |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176663

ah het schijnt dat je die heatsinkjes gewoon letterlijk erop plakt ...
Zou graag willen weten of dit wat uithaalt :)
ik wil egt graag zo'n kaart hij is net zo duur als een x1900 xt ... en hij is iets beter ...(als hij niet crasht)
ik speel niet op hogere resoluties dan 1280*1024 want dat kan me scherm niet ...

ik wil graag zo'n kaart maar ben bang dat hij het niet goed doet ..
maar als die heatsinkjes werken en een betere cooling ook wil ik dat best proberen ..
behou je overigens je garantie als je dit doet?

waarom ik geen ati wil is niet zo zeer het geluid .. maar meer de prijs en de stroom wat het zuigt tijdens het gamen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-01 16:33
Anoniem: 176663 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:35:
ah het schijnt dat je die heatsinkjes gewoon letterlijk erop plakt ...
Zou graag willen weten of dit wat uithaalt :)
ik wil egt graag zo'n kaart hij is net zo duur als een x1900 xt ... en hij is iets beter ...(als hij niet crasht)
ik speel niet op hogere resoluties dan 1280*1024 want dat kan me scherm niet ...

ik wil graag zo'n kaart maar ben bang dat hij het niet goed doet ..
maar als die heatsinkjes werken en een betere cooling ook wil ik dat best proberen ..
behou je overigens je garantie als je dit doet?

waarom ik geen ati wil is niet zo zeer het geluid .. maar meer de prijs en de stroom wat het zuigt tijdens het gamen :(
Ik vind dat ze eigenlijk de garantie zouden moeten verlengen doordat men heatsinkjes op de IC's gaat plakken HELL maak het erger, ze moeten die er gewoon bijleveren en levenslange garantie geven ;)

Volgens mij mag je gewoon heatsinkjes plakken op IC's als je ze er zonder schade af kunt halen (waarschijnlijk heel makkelijk ..) dan kun je je garantie nooit kwijtraken .. evenmin als dat ik nu 'n 40 mm fan in 'n gat dat al op de kaart zat heb gemonteerd :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FH_Freak
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-01 19:57

Heb hier een club3d gtx, naar een paar uur bijv quake 4 spelen op max blijft die met gesloten kast netjes onder de 55 graden. Meestal zie ik niet eens de 50 graden verschijnen. Dit is met kast dicht en gewone stockkoeling. Dit is inmiddels wel mijn 2e club3d. Van de week eens echt kijken wat die kan. Niet goed dan gaat die gewoon weer terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Het is bij mij 100% zeker een fan probleem.. dat was met de GTX het geval vermoed ik maar zeker met mijn XTX... die weigert gewoon 100% fan speed..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
NightCrawler_NX schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:10:
Het is bij mij 100% zeker een fan probleem.. dat was met de GTX het geval vermoed ik maar zeker met mijn XTX... die weigert gewoon 100% fan speed..
hee .. misschien ben jij één van die 1% van GTX kaart bezitters warvan de fan control níet kapot is !! :D wow congrats man ..

in je nvidia temperatuur scherm staat iets wat je aan kunt vinken zodat je fan altijd 100% draait volgens mij. Dus misschien daar even kijken.. maar het is normaal dat de fan van 'n 7900 kaart zachter draait als de kaart niet vol wordt gebruikt (of te heet wordt ..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 107573

Over die temperaturen. Mijn GTX wordt met BF2 ook geen 60 graden, maar na een half uur 3dmark 06 zit ie tog wel hoog in de 70 hoor. In een Thermaltake Armor met 5 casefans. Maar ik vind dat nog zeer acceptabel, als ik dat vergelijk met mijn vorige 7800GTX, die regelmatig de 90c aantikte. Ik vermoed dan ook, hoe zwaarder de games, hoe heter de kaart B) . BF2 kan je heden ten dage niet echt zwaar noemen, maar bij bijv. Condemned en FEAR, door het intensieve shader gebruik, wordt mijn kaart ook een stuk heter.

Overigens, ik meet die temperaturen wel direct uit tijdens het gamen, niet een paar seconden na afsluiten van de game, want in 5 seconden dropt de temp al gauw een graad of 8 tot 10.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 22-05-2006 18:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Pilske schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:27:
[...]

hee .. misschien ben jij één van die 1% van GTX kaart bezitters warvan de fan control níet kapot is !! :D wow congrats man ..

in je nvidia temperatuur scherm staat iets wat je aan kunt vinken zodat je fan altijd 100% draait volgens mij. Dus misschien daar even kijken.. maar het is normaal dat de fan van 'n 7900 kaart zachter draait als de kaart niet vol wordt gebruikt (of te heet wordt ..)
Ik was een bezitter van een GTX... nu van een XTX....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apple|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
waarom ik geen ati wil is niet zo zeer het geluid .. maar meer de prijs en de stroom wat het zuigt tijdens het gamen
Een GTX verbruikt niets? :) (GTX=280watt, XTX=320watt. Verschil=16%. De XTX verbruikt meer en wordt warmer omdat de kaart een berg meer transistoren aan bord heeft die ondermeer HDR+AA en hoekonafhankelijke anisotropic filtering mogelijk maakt ;) . Voor niets gaat alleen de zon op. )

[Voor 27% gewijzigd door Apple|IA op 22-05-2006 19:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Goh wat ben je blij met je HDR+AA :) . Zijn ook echt veel games die het ondersteunen. Of je moet 24/7 Oblivian spelen..... Of SS2, AOE3 :9

Apple Trolletje :)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 22-05-2006 19:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 10:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

maarreh, nvidia heeft sinds de 6800 (of misschien de hele 6 serie) al HDR :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apple|IA
Anoniem: 107573 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:27:
Goh wat ben je blij met je HDR+AA :) . Zijn ook echt veel games die het ondersteunen. Of je moet 24/7 Oblivian spelen..... Of SS2, AOE3 :9
+Farcry, 3DMark06. En grote titels die dit jaar komen (o.a. Crysis en UT2007) zullen het allemaal ondersteunen.
Apple Trolletje
Ik "verdedig" de XTX omdat de kaart vaak "gebashed" wordt om zijn warmte en stroomverbruik, terwijl
dit gewoon logisch is, de kaart heeft namelijk meer features. :)

[Voor 23% gewijzigd door Apple|IA op 22-05-2006 19:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinda
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Er komen nog wel meer spellen die HDR+AA ondersteunen hoor. Je koopt zo'n kaart toch om er een tijdje mee vooruit te komen en dan is de ondersteunen van HDR+AA een pluspunt

edit: beetje laat :7

[Voor 13% gewijzigd door Pinda op 22-05-2006 19:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Apple schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:32:
[...]

+Farcry, 3DMark06. En grote titels die dit jaar komen (o.a. Crysis en UT2007) zullen het allemaal ondersteunen.
Tegen die tijd heb ik een G80 >:) Maar idd. het is een pluspunt, dat HDR+AA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 08:30

Format-C

Tracing Rays

Ach HDR + AA. Daar istie weer...

Leuk, maar ik doe toch niet langer dan hooguit een half jaar met een kaart. En de G80 ondersteund het ook wel denk ik.

De games waarmee je HDR + AA KAN spelen zijn te zwaar om het daadwerkelijk te gebruiken. Dan hou je te weinig FPS over. Daar komt nog eens bij dat HDR as it is now, gewoon walgelijk lelijk is, en veel TE overdone. Ik zet het zelfs uit in games, ook met mijn X1900XT. ;)

De stock GTX is een stukje sneller dan een X1900XT. Ik merk het elke dag. De meeste games die IK speel doen het beter met een GTX.

Ik heb mijn X1900XT na 3 maanden gebruik omgeruild tegen een GTX. En heb er geen spijt van.

Weg hitte, weg lawaai, weg hoog stroomverbruik, weg CCC, weg overklokfrustraties.

Ze zijn beide goed.

KLAAR! Basta... >:)

[Voor 21% gewijzigd door Format-C op 22-05-2006 20:39]

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apple|IA
De games waarmee je HDR + AA KAN spelen zijn te zwaar om het daadwerkelijk te gebruiken. Dan hou je te weinig FPS over
De X1900XTX is met HDR+AA sneller in Oblivion dan de 7900GTX met enkel HDR. ;)

Maar inderdaad, ben je geen fan van HDR of speel je simpelweg geen Oblivion of Farcry (met max eye-candy) dan is de GTX ook een prima keus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat bedoel ik.

Ik denk dat HDR nog wat tijd nodig heeft om ECHT te evalueren tot iets moois. :D Ook in Far Cry vind ik het lelijk/ niet echt bijzonder.

Maar wat niet is kan nog komen. Alleen denk ik niet dat deze generatie graka's daar nog optimaal gebruik van kan maken. :)

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 14:04
goofy wacht wel lekker op de DX10 kaarten :) ( hoelang moet ik eigenlijk nog wachten? weet iemand dat :9 )

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0Henk 'm!

RappieRappie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:35:

Weg hitte, weg lawaai, weg hoog stroomverbruik, weg CCC, weg overklokfrustraties.
Nou hoop ik alleen niet dat nVidia met de 9*.** serie van drivers ( die als het goed is deze week uitkomt ), dezelfde kant op gaat als Ati met z'n .net framework s***.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HDR+AA vind ik persoonlijk wel mooi => CS:S en de_dust voel je gewoon de hitte zowat als je naar de omgeving kijkt :P

Maar kan ook mijn XTX zijn die mijn kamer verwarmt :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat dit topic zo langzaam verzand in een Ati v.s. Nvidia topic.
Als voormalig bezitter van een LE met BSS kan ik me de emotie van de 7900GT eigenaren wel begrijpen.
Bij de LE lag het aan de keuze van compensators en bij de 7900GT is het nog niet helemaal 100% duidelijk of het een constructie-fout is of een goedkoop/verkeerd element.
Ik bedoel niet iedereen heeft problemen.
Het lijkt me dus noodzakelijker uit te vinden wat het precies is dan zieltjes winnen.
Ieder z'n meug toch?
Ik neem aan dat het andersom zo ook ervaren zou worden plus dat dit topic dan verder geen use zou hebben.
We weten allemaal dat er alternatieven zijn maar daar gaat het hier niet over toch?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
helemaal eens met het hierboven geschreven ..

Ik heb eens even wat zitten testen, installeren, herinstalleren etc etc ..

M'n 7900GT draait nu stabiel (lijkt het op het eerste gezicht ..) ik heb nu de 91.28 driver geinstalleerd op 'n verse installatie van windows XP pro x64 .. ook heb ik éérst op m'n mobo de nForce4 SLI chipset driver geinstalleerd (weet niet of dit er überhaupt iets mee te maken heeft maar goed..)

Daarna heb ik rivatuner op m'n PC gezet en met rivatuner in het overclock scherm de chipset compatibility ingeschakeld met AMD processoren ..

Alles lijkt nu gewoon stabiel te draaien, nog geen vreemde crashes gehad ook al draai ik nu 'n overclock van 580 / 1620 zonder Vmod's oid ..

Ook heb ik dus nog steeds een 40mm fanblazen op de IC's op de achterkant van de kaart die nogal heet werden

Het lijkt alsof mijn problemen op zijn gelost (*afkloppen*) en ik hoop dat ze lang wegblijven want het was geen pretje .. maar iig iedereen hier veel succes met de problemen misschien hebben jullie iets aan mijn toevoeging ..

• NightCrawler_NX
Natuurlijk is is het niet de bedoeling dat dit weer zo'n tweestrijd gaat worden... Ik heb ze beiden gehad en ze doen allebij hun werk prima...
Persoonlijk vind ik de nVidia veel mooier maar de Ati heeft een prettiger beeld.. (alleen die stofzuiger he!)

Wat ik inmiddels via XS heb begrepen is dat XFX het probleem ook erkend en dat ze op dit moment geen 7900 RMA's meer accepteren totdat ze het probleem hebben opgelost...
Daar sta je dan met je kaartje....

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-01 11:41
Ik heb sinds begin April een MSI 7900GTX videoplank en ook de nodige problemen gehad. Ik ben er inmiddels ook dankzij dit topic/forum achter gekomen dat het aan de fancontroller ligt. Ik heb met RivaTuner de fan snelheid omhoog geschoefd en krijg nu normale temperturen, waar ik eerst over de 80 graden kreeg, kom ik nu niet hoger als 65 (75% fan speed), onder de 60 zelfs als de fan op 100% staat.
Ik overweeg dus om mijn kaart te RMA'en, maar vraag me of dit nu echt een hardware probleem is. Ligt het aan de kaart of aan de fan zelf of komt het door het bios?

narcan

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NightCrawler_NX schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:28:
Wat ik inmiddels via XS heb begrepen is dat XFX het probleem ook erkend en dat ze op dit moment geen 7900 RMA's meer accepteren totdat ze het probleem hebben opgelost...
Daar sta je dan met je kaartje....
Dat is toch juist beter dan WEER een FOUTE kaart terugkrijgen van RMA :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• NightCrawler_NX
Ben ik het deels met je eens... Maar stel dat hun nog een maand nodig hebben om iets te veranderen zodat het opgelost word zit jij wel nog een maand met een defecte kaart...
Ik weet niet wat ik erger zou vinden... maar dat is ieder voor zich..

Anoniem: 113589

Ben ik de enige hier met een Gainward 7900GT?

(Engine = 485; Memory = 895, overgeclocked dus)

Mijn kaart komt Idle niet boven de 42 C uit. Ik heb nog de stock koeler, maar de airflow is wel goed...
(Antec Sonata II).
Enige waar ik wel last van heb met deze videokaart is het feit dat hij zwarte pixels laat zien @ 3dmark05 en 3dmark06. Dat heb ik niet als ik hem op de stock speeds laat draaien.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 22:23
Anoniem: 113589 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:54:

Mijn kaart komt Idle niet boven de 42 C uit. Ik heb nog de stock koeler, maar de airflow is wel goed...
(Antec Sonata II).
Enige waar ik wel last van heb met deze videokaart is het feit dat hij zwarte pixels laat zien @ 3dmark05 en 3dmark06. Dat heb ik niet als ik hem op de stock speeds laat draaien.

... omgh B)

Misschien heb je hem tever overgeclocked, en anders ga je ff een voltmodje aanleggen ... :+

• Pilske
Anoniem: 113589 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:54:

(Antec Sonata II).

.. ik zou je geheugen eens .. minder asociaal hoog klokken (A) haha kijk eens of die zwarte pixel op 800 ook nog komt ..

btw .. waar liep je geheugen standaard op .. ik vind 895 ECHT hoog .. mijn geheugen draaide stock 750 en haalt nu amper de 820 .. :P

[Voor 10% gewijzigd door Pilske op 24-05-2006 20:48]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-01 19:51
Mr-Beamer schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:31:
op XS bevestigen ze ook dat die ic's te warm worden waardoor veel problemem ontstaan
Ik heb net de ZM-RHS1 van zalman besteld om deze ic's te gaan koelen
hopen dat het goed werkt
dit is dan het idee
FF nog tussendoor, die test;
Heb je die fotos gemaakt terwijl de PC flink gestressed werd of idle?

• Pilske
blup schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:12:
[...]

FF nog tussendoor, die test;
Heb je die fotos gemaakt terwijl de PC flink gestressed werd of idle?
Ik hoop eigenlijk wel dat die fotos onder flinke stress genomen werden anders wordt die chip onder load (denk ik) nog warmer ..

btw ik heb even iets gefabriveerd:

http://img97.imageshack.us/img97/9368/pict01093ah.th.jpg

als die chips nu nog heet worden weet ik het ook niet meer 8)7 het is btw de NB passieve heatsink van m'n oude p4p800 se en de naam Asus er (natuurlijk) af geveild :P gewoon wat AS5 tussen gedaan hopelijk plakt dat genoeg en geeft het ook warmte door zonder dat het onder druk staat .. ik kan de heatsink namelijk nergens aan/in vastmaken oid .. heb namelijk alleen aan de rechterkant (op de foto) 2 gaten en links geen omdat ik 'n waterblock heb voor core en mem .. maar goed zal wel goed zitte..

edit:
De graka core blijft nu zelfs koeler .. 32 graden idle :|

[Voor 5% gewijzigd door Pilske op 25-05-2006 14:41]

• Mr-Beamer
  • Laatst online: 31-01 19:39

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Onder het maken van de foto's heb ik Call of Duty 2 laten lopen en ook nog een paar keer 3dmark06 gedraaid.
Zag niet echt veel verschil tussen idle en stress.

Heb nu ook wat koeling er op gefrot en een 8cm fan er op gericht.
Moet zeggen dat ik er nog niet blij van word maar het is wel iets beter geloof ik.
Maar je moet de core klok niet (veel) hoger zetten of hij gaat gewoon over de zeik.

Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen bij XFX / Nvidia.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Ze gaan er het volgende aan doen.... maar dat gaat tijd kosten en wellicht ook geld....
http://enthusiast.hardocp...2OSwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Op zich een aardig artikel... alleen is het dus niet alleen gelimiteerd aan standaard overklokte modellen maar alle modellen... en wat dan wel het probleem is zal wel altijd een raadsel blijven.
Als het die vertex klok is dan kan dat met een BIOS hersteld worden... maar laten nou al tientallen met die delta hebben zitten pielen en nog steeds problemen hebben...

Er gebeurd in ieder geval iets..... maar of je er nou vrolijk van moet worden..... geen idee...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176663

oke :(
goed nieuws, ze zijn er tenminste mee bezig allemaal :)
ik heb een XFX 7900 GT gekocht .. als ik em heb ga ik em regelmatig is goed testen :)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 28-05-2006 01:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
Vandaag mijn kaart, club3d 7900GTX, RMA-verzonden.

Ben ik hier in de toekomst hopelijk vanaf...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Pff gruwelijk he dat. Goed dat je hem weg hebt gedaan. Deed ik al na dag 1 met een Asus.
Hoop dat je volgende wel gewoon lekker zijn werk zal doen.

Anoniem: 37441

Hoi,

ik las hier dat de problemen met de club3d 7900 GTX zich pas na enkele dagen voor deden. De mijne heeft het om precies te zijn 5uur vol gehouden. Me nieuwe Mainboard A8N SLI-SE en PSU Zalman 460Watt en de Club3D kaart zijn allen defect geraakt.

Ik hoop dat ik me mainboard en me 7900 mag RMA-en... :(

• Kale_77
Welkom bij de club....

de club waar je ongewenst zomaar lid van kan worden... ;)

Anoniem: 162692

Topicstarter
Kale_77 heb je je kaart al terug?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 37441 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:03:
de club waar je ongewenst zomaar lid van kan worden... ;)
De mijne geeft ook artifacts in 3DMark06 sinds vandaag. Kaart is nooit overklokt geweest.

Deze kaart gaat terug, en er komt een ATi X1900XTX voor terug.

De groeten voorlopig, nVidia. :(

Het is mij wel duidelijk dat nVidia te optimistisch is geweest over de kloksnelheden die hun chips kunnen halen. :o

[Voor 15% gewijzigd door Format-C op 01-06-2006 08:02]

• Kale_77
Nee, ze wachten nog op levering van een nieuwe. Afwachten dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Goed nieuws en slecht nieuws... :) :(

:) Het goede nieuws is me Club3d 7900GTX is niet defect!

:( Het Slechte nieuws is dat het aan mijn voeding lag.

Blijkbaar is 460Watt (Zalman voeding) niet afdoende voor een single 7900GTX systeem. Alhoewel dit wel moet kunnen volgens de diverse fabrikanten. :r

Ik heb nu een FSP group Epsilon 700Watter (SLI certified voeding, zie ook slizone.com) in mijn PC'tje. _/-\o_
(incl nieuwe mainboard. zelf maar gehaald ipv rma afwachten...)
En nu draait alles weer perfect. Na een uurtje Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting (rthdribl v1.2) wordt me kaartje niet warmer dan 58 graden C. 8) :*)

Het heeft dus aan me Zalman 460Watt voeding gelegen, waarschijnlijk te lang op 100% - 110% van zijn kunnen moeten werken en tijdens de laatste ademtocht me mainboard stuk gemaakt.

Dus heb je problemen probeer eerst eens een zeer ruim bemeten voeding. })

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 126513

Anoniem: 37441 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:37:
Dus heb je problemen probeer eerst eens een zeer ruim bemeten voeding. })
Een Zalman nog wel. Dit kan ik niet geloven, 460W moet toch al ruim voldoende zijn.

Erg vreemd deze problemen, sommige al na een dag of een na paar uur. Vreemd dat nVidia of een van de kaarten-fabrikanten dat niet uit minstens één test heeft kunnen halen. Anders zijn het echte amateurs zeg. Dan heeft ATi dat toch een stuk beter aangepakt met toendertijd X1800 serie.

Als het een slecht onderdeel zou zijn dan is dat met cooling volgens mij lang niet alltijd op te lossen, tenzij het probleem echt door hitte onstaat.
Ik hoop iig voor jullie dat er snel helderheid gaat komen en nette oplossingen.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 02-06-2006 20:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een "chieftec" 410Watt. Zal dus daaraan liggen?
Mss ga ik eens kijken in een winkel voor een nieuwe.

560watt genoeg ?
Van LC POWER 560Watt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik zou ook naar de amperes op de 12volt lijn(en) kijken en niet je blind staren op wattages.
Ik heb zelf in een van mijn systemen een Zalman zitten, die word tamelijk warm, kan ook daaraan gelegen hebben, heb geen problemen gehad met mijn Antec(s).

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast naar wat algemenere aard :)

Topicstarter
Andere Topictitel , die ik wat beter vind.
[Geforce 7900] Artifacts , Koelings- & Voedingsproblemen.
------------------------------------------------------------------------------------

Nu mijn vraag , zou ik beter een voeding van Antec / OCZ / Enermax kopen van 120 euro (550Watt)
Of mij bij een gewone voeding houden.
Want nu met mijn 7900GTX @ Chieftec 410Watt voeding krijg ik artifacts "wat zou kunnen liggen aan de voeding" ?

• NightCrawler_NX
Ik had een 520W Modstream op beide GTX'en en ik had nog die problemen er mee...
Het is gewoon falende electronica en dat moet worden vervangen op de kaart.. EVGA is daar dus inmiddel volop mee bezig..

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:13
Mr-Beamer schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 20:56:
BESTE tweakers
ik heb iets leuks gedaan!!
En heb een probleem gevonden op mijn kaart!! en ik denk een hoop kaarten (misschien)

wat heb ik gedaan:

Ik heb een infrarood camera gepakt (op het werk) en mijn pc een flink onderzocht.

mijn infrarood beelden

als je naar de video kaart gaat kijken:
[afbeelding]
zie je rechts een wit gebied, dit betekend dat het zeeer heet is daar.
[afbeelding]
hier een vergroting en wel 80 graden (niks overgeklokt)

hier de foto in normaal beeld.
[afbeelding]

als je in het datablad kijkt van de ISL6549 zie je dat hij maar tot de 70 gespecificeerd is
DAT IS DUS EEN PROBLEEM
morgen ff kijken of we er iets aan kunnen gaan doen!!!
Heb nog niet heel de draad doorgelezen, maar heb je je probleem al gefixt?
Ik keek net even naar die pics, en daar dacht ik even dat op de normale foto van je mobo, waar je ram zit, 2 elco's bol staan. Die rechter daarvan lijkt niet helemaal knap. Zie ik dat nou goed, of komt dat door de belichting van de foto?

• Anoniem: 146043
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zalman voeding niet toerijkend :o ??

Ik heb dezelfde voeding en die heeft te behappen zonder moeite:

Een opgevoerde X800pro
2 harddisks
1 combi drive
4 latjes RAM á 10 watt
2 vette casefans

Ofwel we gaan iets doen om je probleem uit te sluiten en de voeding als schuldige aan te kunnen wijzen.

Leef je uit en zie het resultaat

http://img161.imageshack.us/img161/6193/powersupply8pf.png

[Voor 186% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 03-06-2006 09:13]

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Banshee schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:43:
[...]

Heb nog niet heel de draad doorgelezen, maar heb je je probleem al gefixt?
Ik keek net even naar die pics, en daar dacht ik even dat op de normale foto van je mobo, waar je ram zit, 2 elco's bol staan. Die rechter daarvan lijkt niet helemaal knap. Zie ik dat nou goed, of komt dat door de belichting van de foto?
Na ja wat heet gefixt? Als ik de kaart (verder) overklok krijg ik nog steeds problemen als ik omschakel van 3d naar 2d en dan soms ook artefacts. Maar als ik hem stock laat staan is er niks aan de hand.( moet zeggen dat ik de laatste tijd er ff wat minder mee gespeeld heb, alles om mij heen is aant kapot gaan 19” tft, 300GB hd, sphere webcam, dus ff flink aant rma‘en :r )

Ik heb nu 2 koelblokjes op voeding ic's geplakt van de 7900gt
Verders staan nu 2 X 8cm fan's op de kaart gericht.
bovendien heb ik de airflow in de kast flink verbeterd door 4 inputfans en 2 output fan’s te gebruiken. Nu is de temp van de kaart in idle een 37° met alle fan’s op 5V
(mijn cpu zalman staat zelfs stil in idle mode) dus ik heb er ook geen geluid’s overlast van.

En die condensators zijn gewoon goed, is idd een belichtings probleem.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Hoi,

ik heb toch nog problemen met de graphicscard. Na een paar uur meer gamen krijg ik toch nog last van pixel en renderfouten.

Ik heb wat zitten rotzooien met de coreclocks en de ramclocks en met rivatuner de fan op volledig aan, maar echt warm werdt mijn kaart niet.. (58graden C max! ook met pixelfouten)

De kaart werkt echter niet goed op de default GTX clocks maar er ver onder!

default waarden core / mem (fanspeed)
650 / 800 (48,9%, zo'n 1100rpm)

stabiel waarden core / mem (fanspeed)
590 / 790 (100%, 2400rpm)

Ik heb mijn kaart toch maar naar de RMA afdeling opgestuurd... blijkbaar heeft club3d een partij behoorlijk slechte GTX-en gehad. Kom nu 590mhz ipv 650mhz...en dan Certified add-in card fabrikant mogen noemen? Zeker alleen de handpicked kaarten ter review aangeboden, terwijl de rest van de partij gewoon niet eens met de default clock waarden kan werken...

Over die voedingen:

Ik heb "maar" een Coolermaster Realpower 450 watter. 2 aparte 12v lijnen. Op een OC X2 4200+ op 2.7Ghz. GTX op 690/870, 2HD's, DVD spelertje, brander, Audigy, 4 casefans en een zooi ledjes.
Nergens problemen mee. Dus voordat mensen extreem zware voedingen gaan aan lopen raden... think again.

Topicstarter
Ja , inderdaad een grote klootboel die 7900GTX kaarten.
Kga men kaart RMA'en naar CLUB3D en indien mogenlijk een 7950GX2 aanvragen die deze fouten niet heeft. Ik kan proberen , who knows :) wel met bijbetaling.

Tuurlijk ligt het niet aan de voedingen. Maar als het probleem ligt bij componeneten op de kaart die voor voltages zorgen, zou het best wel kunnen zijn dat een voeding met extreem stabiele lijnen (oftewel weinig moeite hoeft te doen omdat die maar de helft van het vremogen hoeft te leveren ) er toe kan bijdragen dat deze componenten het wat minder zwaar krijgen om de juiste voltages te regelen.

Ik lees ook dat de Leadtek kaarten er over het algemeen minder last van hebben, I wonder why?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 03-06-2006 15:49]

• Wackmack
  • Laatst online: 00:26
Hello,

Ik wil 2 x de EVGA 7900 GTX kopen. Ik las namelijk dat bij de nieuwe versie geen problemen meer zijn. Ik ga hem niet overclocken.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 11:24
Ehgh wat wil je daarmee zeggen?

• Wackmack
  • Laatst online: 00:26
Ben meer op zoek naar ervaringen van mensen met dezelfde kaart. Ik hoop namelijk dat deze kaart het goed doet. Bij Club3D gaan alle kaarten kapot zo te zien. Deze versie is ruim 50 euro duurder daarom hoop ik dat dit zich uitbetaald.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
Versteegrob schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:08:
Ben meer op zoek naar ervaringen van mensen met dezelfde kaart. Ik hoop namelijk dat deze kaart het goed doet. Bij Club3D gaan alle kaarten kapot zo te zien. Deze versie is ruim 50 euro duurder daarom hoop ik dat dit zich uitbetaald.
het enige wat ik zie is dat je bete rmoet lezen, het gebeurt bij alle merken

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 107573 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:36:
Over die voedingen:

Ik heb "maar" een Coolermaster Realpower 450 watter. 2 aparte 12v lijnen. Op een OC X2 4200+ op 2.7Ghz. GTX op 690/870, 2HD's, DVD spelertje, brander, Audigy, 4 casefans en een zooi ledjes.
Nergens problemen mee. Dus voordat mensen extreem zware voedingen gaan aan lopen raden... think again.
Welkom in voedingland. Links ziet u een voeding met het nietszeggende getal 450 en rechts een voeding met het nietszeggende 430. Welke van de twee is beter en welke moet ik nu kopen?

Antwoord: klik.

• jcvjcvjcvjcv
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2018

Ik krijg hem ook met geen mogelijkheid over 60 hoor (EVGA).

• Anoniem: 146043
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik het zo verder lees over Nvidia walg ik van hun grove koelingsfouten.

Iemand die beweert hier dat hij 2 80mm fans op zijn kaart heeft gericht heeft een slechte kaart die wel enorm veel stroom wegslurpt. Leuk voor in de winter om je gasrekening lager te krijgen :X

Een opstelling met voldoende voeding en 2 casefans zou geen extra maatregelen hoeven op te leveren.

Als je met een downclock van 20% nog artefacts krijgt of andere ongeregeldheden; dan kun je er vanuit gaan dat of je kaart stuk is of zwaar onvoldoende gevoed. Bij het overklokken houdt ik zelf nog een marge van 5 a 10 % over om de kaart langer mee te laten gaan.
Mocht je een Nvidia kaart kopen houdt er dan rekening mee dat hij goed gekoeld is (ik bedoel te zeggen dat de kaart van fabriek af al is voorzien van een 'overmaatse' koeler).

Maar om een lang verhaal kort te maken: die kaarten komen in aanmerking voor garantie!

PS: Welk moederbord gebruikt die bordeaurode elco's?? Waren dat niet die probleemelco's?!

Rechter elco lijkt mij een beetje overstressed. Ook zie ik dat je IDE-kabel niet zo netjes is weggewerkt wat de airflow behoorlijk kan beïnvloeden.

http://www.thebluethunder.nl/infra/xfx%20probleem.JPG

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 03-06-2006 19:08]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:09
vind tog wel raar dat de meeste mensen problemen hebben met hun 7900 kaart :X

heb bijna meteen toen hij uit was de :

Galaxy gf 7900 GT

aangeschaft

tot nu toe geen problemen mee gehad heb hem zelfs gevoltmod tot een 7900 GTX [680/1850] en haal 6421 3dmark06 perfect stabiel :X

voeding : Asus A-45GA with active APFC [450 watt met 29 A]

Nano2009, dan heb je lekker geluk en/of het merk van jou is beter dan de rest. Lijkt me goed merk trouwens, Galaxy.

Exuimtum, dat die kaarten rijp voor RMA zijn weten ze hier ook wel. Bovendien heeft het waarschijnlijk niks met de cooler op de core te maken.
Wat hebben die rode condensatoren nu met dit onderwerp te maken, en waarom is de kleur voor jou alleszeggend?
Je wil die condensatoren op mijn oude GF4 MX dan echt niet zien, maar de kaart doet het nog prima, en OCed ook prima.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 03-06-2006 20:10]

• Pilske
Nano2009 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:27:
vind tog wel raar dat de meeste mensen problemen hebben met hun 7900 kaart :X

heb bijna meteen toen hij uit was de :

Galaxy gf 7900 GT

aangeschaft

tot nu toe geen problemen mee gehad heb hem zelfs gevoltmod tot een 7900 GTX [680/1850] en haal 6421 3dmark06 perfect stabiel :X

voeding : Asus A-45GA with active APFC [450 watt met 29 A]
Opschepper :P maar geef me es ff die site voor voltmod .. ik wil die mod binnenkort ook eens uit gaan voeren, ik draai nu al best hoge speeds en nul artis en lekker koele kaart 40 Graden C.

En je hebt gewoon geluk gehad met die kaart, ik had ongeluk, maar als je écht 'n 7900GT/GTX wil op dit moment moet je er gewoon wat heatsinkjes en misschien 'n extra silent fannetje voor over hebben denk ik. Ze moeten gewoon die kaarten betere koeling geven, zowel aan de onder als bovenkant, dan zijn al die componenten lekker gekoeld en gaat er weinig meer fout. Dat is naar mijn mening de enige goede oplossing.

Ik herinner me m'n Leadtek GF Ti4400 nog wel :9~ :

http://www.au-ja.de/bilder/leadtek250TD-3.jpg

http://www.au-ja.de/bilder/leadtek250TD-2.jpg

.. misschien kan ik die backplater er eens lekker afhalen en gebruiken om m'n 7900GT te koelen aan de bovenzijde (I) !!!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

@Exuimtum

Voor de laatste keer die condensator's zijn goed
http://www.thebluethunder.nl/infra/conden.JPG
Hier bewijs

En die kleur is bij mijn weten alleen dat ze geschikt zijn voor een hogere temp.
Kijk maar eens waar de rode zitten en waar de zwarte zitten op je mobo.

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 126513 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:09:
Nano2009, dan heb je lekker geluk en/of het merk van jou is beter dan de rest. Lijkt me goed merk trouwens, Galaxy.
Geluk? Als ik dit lees dan valt het allemaal wel mee en komt het probleem vooral voor bij videokaarten de GTX versies of overklokte GT versies.

We moeten natuurlijk niet gaan overdrijven :). Overigens is het kopen van overklokte kaarten sowieso al tegen de tweaker spirit :P.

wwillem schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:09:
We moeten natuurlijk niet gaan overdrijven :). Overigens is het kopen van overklokte kaarten sowieso al tegen de tweaker spirit :P.
Haha, als je genoeg weet meestal wel ja :*)

Hoe zit het met het nieuws en info van nVidia en de rest? En met die delta clock?
Sommige verhogen de vertex delta naar standaard en downclocken de kaart vervolgens.
Ook wel belangrijk is dat de 7900gt kaarten met genoeg voltage op de GPU wel hoog komen. Uit de fabriek of gemod.

Mocht iemand een OCed GTX willen aanschaffen, kijk dan naar een fabrikant die niet moeilijk doet over RMA.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 03-06-2006 22:13]

• dr snuggles
  • Niet online
Als je gaat RMA'en heb je toch gewoon met de winkel te doen? Je hebt bij de winkel gekocht, niet bij de fabrikant. Een goede winkel lost je probleem snel op :).

[Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 03-06-2006 22:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NightCrawler_NX
Anoniem: 126513 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:58:
[...]Hoe zit het met het nieuws en info van nVidia en de rest?
Zoals het er nu naar uit ziet worden de 7900 kaarten bij EVGA geretourneerd met aangepaste hardware. (wat een verrassing... :+ )
Overigens kunnen EVGA bezitters hier een snelle RMA regelen: http://www.evga.com/7900.asp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 11:24
NightCrawler_NX schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:44:
[...]
Overigens kunnen EVGA bezitters hier een snelle RMA regelen: http://www.evga.com/7900.asp
[Flauw]
http://www.evga.com/7900.asp
Lijkt bijna op ASAP = as soon as possible. Leuke link voor een Rma :9
[/flauw]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 177009

Hi, ik heb ook artifactproblemen gehad mat mijn ASUS 7900GT TOP, na montage
Zalman koeler en heatsinks is alles oké.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 177009 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:36:
Hi, ik heb ook artifactproblemen gehad mat mijn ASUS 7900GT TOP, na montage
Zalman koeler en heatsinks is alles oké.
ja dat klopt, zodra je je kaart beter gaat koelen houden de problemen op, ik zou wel letten op die elektronische componenten die zo heet worden op de achterkant v.d. kaart (waar hier eerder hitte fotos van zijn gemaakt..) ik had volledige GPU+MEM koeling en doordat die dingetjes te heet werden kon m'n kaart geen stabiliteit vinden, heatsinkje en extra fan verhelpen zo'n probleem..

Maar wel brak dat deze kaarten (ok ok niet allemaal) niet werken werken met standaard koeling, of liever gezegd, zoals ze uit de doos komen.

Maar ik heb al voor mezelf besloten dat ik lekker wat aan ga kloten met deze kaart, binnenkort eens een voltmodje op uitvoeren en kijken tot hoe ver ik 'm overclocked krijg en als die blijft werken is dat leuk. En dan zal ik volgend jaar wel overstappen naar 'n 8 serie ofzo als die dan wel goed werken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 176342

Vrij vervelende situatie allemaal, sta net op het punt een nieuwe pc te 'bouwen' en wil daar gewoon een goede, betrouwbare grafische kaart in hebben. Mijn voorkeur ligt bij Nvidia, maar met al deze problemen heb ik ook zo m'n twijfels. Bovendien kun je wel je koeling verbeteren, maar dan is je garantie weer weg! Beetje een dilemma....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 176342 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:51:
Vrij vervelende situatie allemaal, sta net op het punt een nieuwe pc te 'bouwen' en wil daar gewoon een goede, betrouwbare grafische kaart in hebben. Mijn voorkeur ligt bij Nvidia, maar met al deze problemen heb ik ook zo m'n twijfels. Bovendien kun je wel je koeling verbeteren, maar dan is je garantie weer weg! Beetje een dilemma....
Het enige wat je aan koeling hoeft te verbeteren is heatsinkjes op de achterkant van je kaart, deze zijn in principe zo weer te verwijderen en tasten je garantie niet aan. En zelfs als je een andere koeler erop zet komt het (meestal) nog wel in orde met garantie als de kaart niet goed blijkt te zijn, gewoon de stock koeler bewaren. En anders koop je gewoon 'n 7800GTX .. weet je zeker dat je 'n top kaart met prestaties krijgt die (volgens mij) geen problemen heeft ... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrSpacely
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11-2022
Ja vast,

Ik testende geweest met koelribjes erop.
eerst gemeten zonder tijdens crashende Deep freeze
40 graden
met koeler 32 graden
met fan 28 graden
met fan nog crashen......

Ja man werkt echt
hele pc is 25 graden ofzo en ding crashed nog
Alles uit me pc gesloopt behalve de kaart en moederbord (en natuurlijk 1 harddiskje)
alles wat op een externe voeding kon heb ik extern gedaan en wat denk je?
Nog crashen bij deep freeze.
En ja ik heb dezelfde xfx kaart met de dezelfde niet te heet wordende chipjes (bij mij tenminste niet)
40 graden zonder koeling is geen 70.

Iemand nog meer dingen die me blij maken voordat het werkt :'(
Ik wordt best wel gek van dit ding.
Zou een nieuwe voeding helpen ondank dat zelfs zonder alles ding net zo snel crashed.
Het is geen ultra goedkope voeding. Maar volgens testen stabiele fortron van maar 400 watt idd dat is niet uber veel maar moet genoeg zijn zeker als ik alles eruit sloopt toch?

Weet iemand iets...

owja specs van voeding....
http://www.fsp-group.com....mainid=1&fid=52&proid=214

Pc werkt verder volledig stabiel 24/7 ook met zwaardere testen zonder 3d

MPR II & green

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Rma'en die kaart , ik heb net hetzelfde.
Heb de kaart al naakt getest zonder HDD's etc..
Jou vodeing het over 12V 29A en voor een 7900GTX moet je 27A hebben , dus de voeding zal het probleem niet zijn. Ik heb over 12V 32A en werkt ook niet.
Terugbrengen die handel !

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 163123

Hmmm mijn xfx 7900GTX extreme edition 675/1700MHZ no OC dan toch ook maar eens rma'en, gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem...

krijg artifacts tijdens swat 4
1600 * 1200
Very High
AA + AF

alleen 800 * 600 Low -AA -AF loopt ie goed zonder artifacts ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:45

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hier hetzelfde probleem, had een XFX 7900GTX, na 2 dagen al artifacts en crashes eerst dacht ik aan voeding, had nog een Sharkoon 480 watt liggen zelfde als in systeem, heeft het probleem niet opgelost toen de 7900GTX in ander systeem gezet zelfde probleem direct na verse install.

Vriend van me had een X1900XT gekocht die in beide systemen getest en werkte perfect, 7900GTX omgewisseld bij alternate voor X1900XT en nu nog plezier van. nu 2 systemen met een X1900XT staan echt super.

Ik moet ook zeggen dat hij gewoon stil is 2d hoor je em niet, alleen afentoe in 3d dat hij even wat sneller gaat draaien maar dat is sporadisch, de 7900GTX was stiller maar daar heb ik dan nog geen 2 uurtjes op kunnen gamen.

Ik vindt het wel jammer dat er problemen zijn met de 7900GT/GTX serie zowel OC als standaard clocks, alternate heeft niet terplekke kunnen vaststellen of de kaart nou echt defect was ja of nee, na week belletje gekregen dat kaart inderdaad problemen had, wat het precies was wisten ze niet.

2de systeem :

Thermaltake Tsunami Dream.
Asus P5WD2
Sharkoon silentstorm 480watt
Intel Pentium D940
2 x 1gb ram ddr2
Sapphire X1900XT
4 x 250GB Seagate (data)
1 x WD raptop 73gb (OS)

Kamer temps liggen op +/- 21 graden (airco)
Kaart temps liepen op naar +/- 70-80. (Getest op PC in sig)
Als ik temp monitortje liet lopen op 2de monitor dan kon je zowat voorspellen wanneer deze ging crashen zodra hij de 80+ graden inliep "plop" beeld zwart en geluid haperde nog wat door.
Artifacts waren soort felle spikkels meestal groen en rood.

Alternate vertelde me wel dat er veel problemen waren met de 7900 serie vooral met die OC'ed versies.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilske
MrSpacely schreef op zondag 11 juni 2006 @ 02:59:
Ja vast,

Ik testende geweest met koelribjes erop.
eerst gemeten zonder tijdens crashende Deep freeze
40 graden
met koeler 32 graden
met fan 28 graden
met fan nog crashen......

Ja man werkt echt
[knip..]
't Lijkt alsof dit naar mij bedoeld is omdat ik heatsinkjes aan heb bevolen, nou sorry dat het niet werkt voor jou. Maar ik deel ook alleen maar mee wat voor mij goed heeft gewerkt, 'n beetje aardiger mag ook wel ik zit hier alleen om te helpen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kale_77
Inmiddels heb ik mijn een nieuwe club3d mogen ontvangen.

Voorlopig geen problemen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oké , ik ga mijn kaart normaal morgen/overmorgen versturen.
En misschien een 7950GX2 of een nieuwe 7900GTX kopen.
Ik vertel wel hou het zaakje verder verloopt..

• MrSpacely
Pilske schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:11:
[...]

't Lijkt alsof dit naar mij bedoeld is omdat ik heatsinkjes aan heb bevolen, nou sorry dat het niet werkt voor jou. Maar ik deel ook alleen maar mee wat voor mij goed heeft gewerkt, 'n beetje aardiger mag ook wel ik zit hier alleen om te helpen...
Ik bedoel het niet zo hoor tis alleen jammer dat oplossing alleen sporadish werken
ik vraag me af wat de echte oorzaak is.
Want het heeft er wel mee te maken iets met stroomtoevoer op de kaart. denk ik dus.

Maarja ik reageer zo omdat het frusterend is niet persoonlijk bedoelt hoor 8)

owja die 7800 gtx ook over gedacht maarja de prijs is nog hoger dan de 7900gtx ;( '
Maarja ik snap nu waarom die werkt...

[Voor 12% gewijzigd door MrSpacely op 12-06-2006 21:51]

MPR II & green

Anoniem: 163123

Anoniem: 163123 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:00:
Hmmm mijn xfx 7900GTX extreme edition 675/1700MHZ no OC dan toch ook maar eens rma'en, gelukkig ben ik niet de enigste met dit probleem...

krijg artifacts tijdens swat 4
1600 * 1200
Very High
AA + AF

alleen 800 * 600 Low -AA -AF loopt ie goed zonder artifacts ;(
hmmm nu ook nog eens vastlopers van 2D naar 3D morgen gaat ie rma met een mooi verhaaltje erbij ;(

F.E.A.R. trekt ie wel voluit, maar ook vast lopers 2D > 3D...

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 163123 op 12-06-2006 22:19]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:45

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik toen voor de X1900XT ben gegaan, als ik alle ellende hiero lees dan wordt je daar niet vrolijk van.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Pilske
MrSpacely schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:49:
[...]

Ik bedoel het niet zo hoor tis alleen jammer dat oplossing alleen sporadish werken
ik vraag me af wat de echte oorzaak is.
Want het heeft er wel mee te maken iets met stroomtoevoer op de kaart. denk ik dus.

Maarja ik reageer zo omdat het frusterend is niet persoonlijk bedoelt hoor 8)
Ik weet hoe je je voelt, ik had t ook ff niet toen ik erachter kwam dat m'n 7900GT brak was maar ok.. ik d8 toch ff er op wijzen ook al snap ik wel dat je zo reageert.

En 't is inderdaad zonde dat die oplossing (zoals bij mij) alleen sporadisch werkt .. zonde :(

Anoniem: 72138

Het leuke is dat hier alleen mensen posten als er artifacts zijn of crashes.
Een gewoon goed werkende 9700 GT(X) zijn er natuurlijk meer dan voldoende.
Ik ben zelf erg gelukkig eigenaar van een XFX 7900GT (UDE) extreme edition.
Nooit vastloper gehad alle spelen op volle glorie dus fantastisch.
Maar dat is geen nieuws het is alleen nieuws als iets niet goed werkt :X

Je zou voor de gein eens een poll moeten hebben met eigenaars van deze wereld kaarten en dan turfen hoeveel mensen problemen hebben met deze kaart.

• MrSpacely
Anoniem: 72138 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:56:
Het leuke is dat hier alleen mensen posten als er artifacts zijn of crashes.
Een gewoon goed werkende 9700 GT(X) zijn er natuurlijk meer dan voldoende.
Ik ben zelf erg gelukkig eigenaar van een XFX 7900GT (UDE) extreme edition.
Nooit vastloper gehad alle spelen op volle glorie dus fantastisch.
Maar dat is geen nieuws het is alleen nieuws als iets niet goed werkt :X

Je zou voor de gein eens een poll moeten hebben met eigenaars van deze wereld kaarten en dan turfen hoeveel mensen problemen hebben met deze kaart.
Goed plan;)

Maar vraagje heb je 3dmark 2006 de test Deep Freeze ook gedaan? (die staat bij HDR/sm3.0)
die schijnt bij de probleem gevallen altijd te crashen. (of na paar keer)
Ik zou het erg op prijs stellen want ik heb precies de zelfde kaart.
Er staat bij mij op de doos garantie 04/06 ofzo (dus april) als je dezelfde datum hebt en het werkt dan zijn die kaarten dus niet in hele serie stuk. Maar alleen sommige.
Want het komt vaker voor dat hele series fouten hebben maar als het niet zo is kan ik met RMA gewoon andere krijgen die wel werkt en hoef ik geen ander merk nemen

Dus als je dat wilt doorgeven welke datum er op de doos staat (bij de sticker met streepjes code staat iets met garantie 04/06) en of je de Deep Freeze test kan draaien van 3dmark 2006
Veel 3d dingen werken ook stabiel bij mij maar nieuwe spellen en 3dmark dus niet
en daarvoor kocht ik de kaart voor nieuwe spellen

MPR II & green

Anoniem: 179266

Eerste post op dit forum. Jammer dat het gelijk slecht nieuws is. Ik heb ook een Club 3d Geforce 7900GTX. Had hem al een paar weken in de kast hangen, maar wegens slechte airflow nooit volledig geprobeerd. Gisteren wat extra ventilators aangeschaft zodat alle temps goed waren. Meteen 3dmark06 gedraaid en de kaart crashed tijdens de eerste run op deep freeze. Ik heb deze kaart nooit overclocked en nooit gestressed. Echt een smerige fout van Nvidia dit. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat alle 7900 serie kaarten gewoon kaduuk zijn. Slordig hoor...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee