Toon posts:

[7900 serie] Uitvalproblemen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 173390

Anoniem: 176663 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:26:
nog niet gezien, mijne vertoont overigens (nog) geen kuren, overgeclockt en wel :)
Ik wel http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1164939

Precies hetzelfde denk ik hij wordt ook loei heet soms wel 80c als ik mijn Asus smartdoc mag geloven.

Dammm!!!! :(

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

RappieRappie schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:32:
Niet om je bang te maken hoor, maar dat zegt niks; het kan ook nog optreden na 2 weken. Dat had ik ook.
Ah gelukkig, ik was al even bang dat ik dit keer een probleemloze comp had samengesteld :P

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Anoniem: 191775

gisteren heb ik mn geforce 7900gtx binnen, deze past helaas niet op de ASUS SLI deluxe met zalman passive cooler. Daarom ben ik van plan om een nieuwe moederbord te halen, past ge geforce 7900gtx op de ASUS SLI Premium?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 07:47

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 191775 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:34:
gisteren heb ik mn geforce 7900gtx binnen, deze past helaas niet op de ASUS SLI deluxe met zalman passive cooler. Daarom ben ik van plan om een nieuwe moederbord te halen, past ge geforce 7900gtx op de ASUS SLI Premium?
Sorry.. maar een 7900GTX passief koelen?? Art thou crazy? Hier ga je denk ik spijt van krijgen :/

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-01 14:38
De chipset op het moederbord is passief gekoeld, maar door dat koelblok past de GTX niet meer in het pcie slot.

If it ain't broken, tweak it!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt ook een paar van de pinnetjes van dat koelblok afzagen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Anoniem: 173390

Heeft iemand deze wel eens bekeken?

http://us.download.nvidia...rceWare_Release_notes.pdf

Hier staan wel een aantal isues beschreven met bij sommige een workaround misschien leuk om weer is een avondje / weekend aan te verspillen.

Waarom testen ze die rommel niet eerst voordat ze releasen.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2022
Blijkbaar is het belangrijker om te patsen met eerder releasen dan je concurrent, dan fatsoenlijke hardware te leveren.

Precies een van die dingen die mij ongeschikt maken als marketing man ^_^
Anoniem: 151481 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:01:
Ik baal want ik kan nu Company of Heroes niet spelen. :(
Dat draai absoluut niet op een 7800GT 8)7
lijkt me sterk...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• MegamanXZero
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-04-2020

MegamanXZero

Maverick Hunter X

Het is dus al inmiddels bekend dat niet alle 7900GT/GTX kaarten stabiel zijn en zelfs artifacts geven bij standard clock instellingen. Mijn vraag luid: Is de 7950GT ook zo onstabiel ?? Of is het echt alleen maar de 7900GT/GTX.

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Was net dit topic aan het lezen, ik meende me te herinneren dat mijn 7900gt hier ook last van had.
Als ik een redelijke lange tijd een spel speel reboot ie spontaan, ook word ie gewoon 80 graden
stressed. :(

Maar het werd nog gekker, toen ik dit topic doorlas besloot ik even te kijken hoe warm ie werd als ik hem zou stressen, en klikte even op "scan for artifacts" bij atitool, en hij klapte dr uit -> reboot :X

ter info: het is een xfx7900gt @ stock speeds @ stock koeler, mijn kast heeft wel ruim voldoende air flow. 1x92 mm en 2x120 mm (thermaltake soprano) de kaart is nu max. 2 maanden oud.

Ik dacht eerst dat het kwam door mijn proc. die ik te ver ge'oced had, maar zelfs op stockspeeds hou ik dit probleem.

[Voor 10% gewijzigd door Spitie op 17-12-2006 22:02]

Signature

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vreemd?
Ik maak gebruik van 2xasus 7900gt top core 520 mem 1440 temp is 42graden idel.
Core is overgeklokt naar 560 mem 1600 en nog steets nergens last van in games.

Maar ik heb een uizondering omdat mij moederbord op zijn kop in de kast zit.
Mijn ps/2 aansluiting zit dus op de grond.
Hierdoor zitten de videokaarten ook op zijn kop (heatsink met fan naar boven toe gericht

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 13:55

psychoclown

Back in black

Ik verbaas me eigenlijk wel dat er nu nog mensen zijn met problemen :o
Zelf heb ik me Evga 7900GT CO sinds begin van de zomervakantie en heb ik vette mazzel gehad (toen was het vooral aan de gang) maar dat er nu nog mensen zijn met dit probleem is echt erg...

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
psychoclown schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:12:
Ik verbaas me eigenlijk wel dat er nu nog mensen zijn met problemen :o
Zelf heb ik me Evga 7900GT CO sinds begin van de zomervakantie en heb ik vette mazzel gehad (toen was het vooral aan de gang) maar dat er nu nog mensen zijn met dit probleem is echt erg...
meestal xfx kaarten die er last van hebben.
Komt door brakke zooi die ze gebruiken.

Ik heb 1x een xfx gehad toen nooit meer een.

Mijn merken zijn
asus\msi en aopen voor vga.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-01 20:22
Ik heb ook wat kleine problemen met m'n XFX 7900GT (geen SLI). Maar hoe stel ik vast dat deze door de kaart veroorzaakt worden (en niet door de drivers of spel bijv.).

De enige problemen die ik heb zijn bij World of Warcraft. Daar zie ik heel zelden een streep door het beeld (oneidigende vertex?). Het gebeurt zo weinig dat het me nog niet gelukt is om een screenshot te maken. Daarnaast zijn sommige textures bij dit spel zwart die doorzichtig horen te zijn: de snorharen van een rat-achtig figuur en de vleugels van een Windserpent.

Bij andere spellen ben ik geen problemen tegengekomen. Verder heb ik geen crashes en de framerate is goed.

Wat denken jullie? Is het een probleem met de videokaart hardware of iets anders?

• MegamanXZero

MegamanXZero

Maverick Hunter X

MegamanXZero schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:37:
Het is dus al inmiddels bekend dat niet alle 7900GT/GTX kaarten stabiel zijn en zelfs artifacts geven bij standard clock instellingen. Mijn vraag luid: Is de 7950GT ook zo onstabiel ?? Of is het echt alleen maar de 7900GT/GTX.
Iemand nog een antwoord op mijn vraag ??

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-01 15:59
7950 zijn gewoon stabiel normaal gezien, dus die kan je zonder problemen kopen. Je hebt natuurlijk altijd kans dat je een brak model hebt, maar dat is met elke hardware-component.
De bekende problemen zijn alleen met de 7900 GT(X)

• MegamanXZero

MegamanXZero

Maverick Hunter X

Ok, bedankt voor de bevestiging. Dan wordt het binnenkort dus een 7950GT. :)

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19
Ik wil hier graag een vraag stellen over een upgrade. Ik ga binnenkort overstappen naar een E6600 en een 7900GTO maar ik maak me zorgen over mijn voeding. Ik heb nu een Cooler Master 380W. Zou deze het nieuwe systeem kunnen voeden? Ik heb nu een overklokte P4 3Ghz en een overklokte 6800LE, en dat gaat allemaal prima.

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 30-01 15:23
mister_S schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:30:
Ik wil hier graag een vraag stellen over een upgrade. Ik ga binnenkort overstappen naar een E6600 en een 7900GTO maar ik maak me zorgen over mijn voeding. Ik heb nu een Cooler Master 380W. Zou deze het nieuwe systeem kunnen voeden? Ik heb nu een overklokte P4 3Ghz en een overklokte 6800LE, en dat gaat allemaal prima.
Je zit hier niet echt in de juiste topic te posten :)

Kijk anders even hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Daar staat alles in over wat de juiste voeding is bij welke componenten. Maar zoals ik hier zie moet het genoeg zijn. Ligt er ook aan hoeveel HDs erin zitten en tv-kaart ed. succes!

• mister_S
  • Laatst online: 09:19
Ik zal mijn vraag daar stellen. Bedankt voor de reply.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 18:17

Nemesizz

Untouchable

Ik heb ook een XFX 7900 GT op stock speeds.

Games draaien lekker, geen artefacts enzo, een 3dmark06 score van boven de 6000, niks aan het handje....dacht ik.

Ik heb vanmiddag de hele middag World of Warcraft gedraait, liep lekker soepeltjes op 64FPS constant (dual core bug in de game, kan ie niet hoger). Maar toen ik uit WoW kwam, en wilde kijken hoe warm de kaart werd, viel het beeld uit, vliegt weer aan, gaat weer uit, gaat weer aan, enz enz.
Hij kon beeld houden, maar zo gauw ik een venster open of snelmenu ging het beeld weer uit. PC even uit, en weer aan same shit. Een uurtje uitgelaten en hij doet weer wat...maar voor hoe lang weet ik niet.

Zou dit nou een driver probleem zijn of is de XFX 7900 gewoon knudde? En heeft dat ding geen temp-controlled fan ofzo? die van mij blijft altijd op volle toeren terwijl m'n (ook XFX) 6800 gewoon doodstil was.

Anoniem: 185687

Kale_77 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:23:
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem;

Ook een A8ne-SLI
450W voeding
3500+ AMD 64
HD, DVD-brander en cd-rom
2048 mb geheugen
Club3D 7900 GTX 512
XP home

Tijdens BF2 heb ik ook een soort artifacts; geen doorzichtige gebouwen of corrupte textures, maar bijvoorbeeld een texture die oneindig doorloopt. Bijvoorbeeld een smalle streep die van een voertuig af komt en ergens in de verte verdwijnt. Spelend in BF2 is de GPU 52 graden celcius, daar lijkt het mij dus niet aan te liggen. Ook veel problemen om 3dmark 06 te draaien. Slechts een keer een finish met ik geloof 4200 of 4400 punten, maar wel een een pc op tilt.

Drivers opnieuw geinstalleerd, maar ook dit hielp niet :(

Op dit moment maar een RMA aangevraagd....

screen 1
screen 2
Ik zit nu met hetzelfde probleem na 5 maanden

Heb alleen een XFX 7900 GT

Iemand een oplossing?

Anoniem: 15976

Hallo,

ik heb ook een 7900GT van MSI. Soms doet ie het goed, maar zoals nu weer bagger. Kan geen enkele 3d applicatie (bijv bf2142) opstarten of mijn pc loopt vast met rare strepen over het beeld.

Morgen maar weer eens terug met het kaartje. Vervelende is dat ie het soms wel goed doet, en dan opeens........ BAM! Verneukt ie het. 8)7

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:28
Nou mijn 2e 7900gt is blijkbaar ook weer kapot :'(. Als ik loop te gamen dan gaat ie soms zomaar artifacts geven, terwijl de temperatuur maar 45C is.

Ik heb mijn kaart in Mei/Juni gekocht dit jaar, dus garantie heb ik nog wel, maar het probleem is dat die winkel geen 7900GT's meer verkoopt. Ik heb mijn kaart voor 310 euro gekocht toen, en nu zie ik een 7950GT voor 290 euro. Denken jullie dat het redelijk is om te vragen of ik mijn kaart kan ruilen voor een 7950GT, eventueel met kleine bijbetaling? Of moet ik m'n kaart weer helemaal naar nVidia mailen en dan maar een paar maanden wachten op een antwoord...

Ik vrees echter dat mijn garantie weg is, want ik heb er een Zalman VF700-Cu opgezet (juist om alles koel te halen en dit probleem te voorkomen!!!! met deze cooler is het 20 graden cooler dan met die stock-cooler erop...).

Maar hier baal ik dus echt flink van, ze lopen me #*&@$*@#$ gewoon rotzooi te verkopen! :(
:/

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:09
ik wil ook meedoen }:|

Vandaag een XFX 7900 GT (Xtreme) binnen gekregen die ik van iemand had overgenomen.

In de PC gestopt ,starten nog geen problemen
3D Mark 2006 erop en laten draaien en kassa : artifacts :X
Sindsdien ,dus de hele middag zelfs bij opstarten al artifacts ,uitvallen ,gewoon de hele bende

Daarnet een oude NVidia driver eropgegooit (91.57) en tot mijn verbazing : geen artifacts :?
Nu effe 3D Mark erop laten lopen ,kijken of ze weer van die trekken krijgt ,hoop et niet

Ik heb op een forum wat ik gevonden had op google dus gelezen dat het een probleem is wat veel 7900 GT's hebben :Y

Het rare is dat er bij kaarten die deze problemen dus hadden na een tijd gebruik de kuren volledig zijn weggetrokken ,tenmiste werd er gezegt
Iemand dezelfde ervaring ??

Een pessimist is een goed geïnformeerde realist.

• dierkx36
effe nog een kleine update :
Ook met oude driver artifacts :X
andere bios geprobeert ,maakt geen R*K uit ,artifacts :(
Originele BIOS aangepast naar lagere snelheden (470/685) ook no go :'(

Ga die gast waar ik em van heb effe mailen en bedanken }:|

Anoniem: 154542

Bij mij zijn de problemen over. _/-\o_ Ik had een support ticket bij XFX support aangevraagd en kreeg van Tony een nieuw bios opgestuurd. Gelijk geflashed natuurlijk. Na de reboot 3dmark 05 en 06 gedraaid.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik geen artifacts. (zelfs geen lockup @ DEEP FREEZE)
Gebruik het bios nu al zo'n twee maanden en geen enkele artifact gevonden. SUPER!

Dit was mijn "oude"bios:
Name : GeForce 7900 GT T71G-UDFVGA BIOS
Version : 5.71.22.12.04

Dit is mijn "nieuwe" bios:
Version : 5.71.22.12.83

Hij overclocked nu ook best lekker. 8)7 565core / 875mem. :*)
Dus bij mij zijn de problemen weg. _/-\o_

• dierkx36
Anoniem: 154542 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:12:
Bij mij zijn de problemen over. _/-\o_ Ik had een support ticket bij XFX support aangevraagd en kreeg van Tony een nieuw bios opgestuurd. Gelijk geflashed natuurlijk. Na de reboot 3dmark 05 en 06 gedraaid.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik geen artifacts. (zelfs geen lockup @ DEEP FREEZE)
Gebruik het bios nu al zo'n twee maanden en geen enkele artifact gevonden. SUPER!

Dit was mijn "oude"bios:
Version : 5.71.22.12.04

Dit is mijn "nieuwe" bios:
Version : 5.71.22.12.83

Hij overclocked nu ook best lekker. 8)7 565core / 875mem. :*)
Dus bij mij zijn de problemen weg. _/-\o_
Eens XFX mailen ,kijken of ze mij zo'n BIOS willen opsturen :Y

Heb je er lang op moeten wachten :?

PS :
Als iemand de nieuwste BIOS heeft voor DE XFX 7900 GT 256 MB eXtreme edition (PV-T71G-UCE7) zou ie em dan pretty please _/-\o_ naar me toe willen mailen :?
Mijn kaart dus namelijk 2de hands ,dus ik heb geen winkel garantie
Een nieuwer bios is dus het laatste wat ik nog kan proberen :Y

[Voor 14% gewijzigd door dierkx36 op 30-12-2006 11:39]

• dierkx36
Na veel proberen erachter gekomen dat het geheugen van deze kaart dus smef is :'(
Ik heb met de vorige eigenaar afgesproken dat ik de kaart opstuur en m'n geld terug krijg (dank U) _/-\o_

Er is alleen 1 ding waar ik dus niet omheen kom

Ik heb het geheugen teruggeklokt naar 620 MHz ,normaal is het 750 MHz (gisteren stabiel op 600 MHz) en toen kwam ie dus welk zonder fouten door 3D Mark 2006

Het rare is ,als je de score van 3D mark 2006 gaat vergelijken met de scores van 3D mark 2006 gebruikt in reviews van deze kaart is er weinig verschil :Y

Dit bedoel ik :
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=857038

ik haal een score van 4789
SM 2.0 =1975
SM 3.0 = 1902
CPU = 1794

Hier staan nog meer resultaten :
http://service.futuremark.com/orb/projectsearch.jsp?page=1

Snap ikke dus weinig van 8)7

Dus of die 130 tot 150 MHz maakt geen R*K uit ,of het ligt niet aan het geheugen ,maar is het een gruwelijke fout in de BIOS van deze kaarten
Wat bedoel ik ,als je het BIOS controleert staat er heel netjes 750 MHz terwijl het werkelijk veel hoger is waardoor je dus die artifacts en die crashes krijgt
Dat de kaart dus automatisch door het BIOS wordt overgeklokt terwijl dit dus niet wordt aangegeven

Iemand een idee hierover :?

dierkx36 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:22:
[...]

Eens XFX mailen ,kijken of ze mij zo'n BIOS willen opsturen :Y

Heb je er lang op moeten wachten :?

PS :
Als iemand de nieuwste BIOS heeft voor DE XFX 7900 GT 256 MB eXtreme edition (PV-T71G-UCE7) zou ie em dan pretty please _/-\o_ naar me toe willen mailen :?
Mijn kaart dus namelijk 2de hands ,dus ik heb geen winkel garantie
Een nieuwer bios is dus het laatste wat ik nog kan proberen :Y
Ja ik moest hier wel een week op wachten, want tony gaf pas na 5 dagen een reactie. (Hij had het druk)
Ik heb het nieuwe bios voor jou kaart. ;) Alle nieuwe biosen staan op bjorn3d.com. O-)

Hier de link naar jouw bios: XFX7900GT UCE bios

Instructies over hoe je moet flashen zijn bijgeleverd. :+

• dierkx36
Anoniem: 154542 schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:06:
[...]

Ja ik moest hier wel een week op wachten, want tony gaf pas na 5 dagen een reactie. (Hij had het druk)
Ik heb het nieuwe bios voor jou kaart. ;) Alle nieuwe biosen staan op bjorn3d.com. O-)

Hier de link naar jouw bios: XFX7900GT UCE bios

Instructies over hoe je moet flashen zijn bijgeleverd. :+
heb ik gezien ja :Y

Alleen heb ikhgier dus niet de UCE uitvoering maar de UDE7 uitvoering ,de problemen uitvoering }:|

Als je verder leest op bjorn3d kom je op een gegeven moment uit op een topic wwar staat dat het niet te doen is om deze kaart te flashen |:(
Op een 1 of ander manier wilt de kaart een ander BIOS niet plakken
Die XFX support gast heeft in dat topic ook gepost dat XFX nog steeds bezig is met een BIOS om dit probleem en verdere problemen te verhelpen 8)7

dierkx36 schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:25:
[...]

heb ik gezien ja :Y

Alleen heb ikhgier dus niet de UCE uitvoering maar de UDE7 uitvoering ,de problemen uitvoering }:|

Als je verder leest op bjorn3d kom je op een gegeven moment uit op een topic wwar staat dat het niet te doen is om deze kaart te flashen |:(
Op een 1 of ander manier wilt de kaart een ander BIOS niet plakken
Die XFX support gast heeft in dat topic ook gepost dat XFX nog steeds bezig is met een BIOS om dit probleem en verdere problemen te verhelpen 8)7
Ik heb hem toch echt geflashed hoor. Heb er geen problemen mee. 8)7 Het zou overigens raar zijn als je kaart niet zou willen flashen. |:( Gewoon update uitvoeren en hij is geflashed.

Btw: Ik ben voor jou aan het zoeken. :*) Ik denk dat ik hem heb. (check het zo even met NiBiToR)

• dierkx36
Wat is nou het grote verschil tussen de UCE en de UDE uitvoering eigenlijk :?

Ik heb op de site van XFX ze naast elkaar gehad en ze zijn kwa core en ram klonksnelheid hetzelfde :Y

Hebben ze op 1 van de 2 pixel lines dicht gegooit of zo :?

dierkx36 schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:37:
Wat is nou het grote verschil tussen de UCE en de UDE uitvoering eigenlijk :?

Ik heb op de site van XFX ze naast elkaar gehad en ze zijn kwa core en ram klonksnelheid hetzelfde :Y

Hebben ze op 1 van de 2 pixel lines dicht gegooit of zo :?
De UCE heeft VIVO en is Extreme edition de UDE niet. Dus dat het het enigste verschil. Maar je kan hem altijd proberen te flashen. :*)

Kijk nog eens goed op de doos. weet je wel zeker welke je hebt? :X

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 154542 op 31-12-2006 19:57]

• dierkx36
Anoniem: 154542 schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:49:
[...]

De UCE heeft VIVO en is Extreme edition de UDE niet. Dus dat het het enigste verschil. Maar je kan hem altijd proberen te flashen. :*)

Kijk nog eens goed op de doos. weet je wel zeker welke je hebt? :X
Hij is 2de hands he ,er zit geen doos bij :N

Ik heb achterop de kaart gekeken naar het serie nummer :Y
Staat er ook UDER ,dus UDE7

PS:
serienummer ook nog gecontroleert op de XFX site voor het aanvragen van een ticket
Zeggen ook UDE :Y

1+1= UDE :P

[Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 31-12-2006 20:00]

dierkx36 schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:59:
[...]

Hij is 2de hands he ,er zit geen doos bij :N

Ik heb achterop de kaart gekeken naar het serie nummer :Y
Staat er ook UDER ,dus UDE7

PS:
serienummer ook nog gecontroleert op de XFX site voor het aanvragen van een ticket
Zeggen ook UDE :Y

1+1= UDE :P
Ha, das mooi ik heb hier dus een UDE bios. Voeg mij toe op msn: glenn.t@wanadoo.nl

• dierkx36
Anoniem: 154542 schreef op zondag 31 december 2006 @ 20:04:
[...]

Ha, das mooi ik heb hier dus een UDE bios. Voeg mij toe op msn: glenn.t@wanadoo.nl
Bedankt voor het zoeken maar ik ga niks meer aan de kaart doen :N

Ik stuur van de week de kaart terug naar de vorige eigenaar en dan krijg ik m'n geld terug
Het is me te risico vol om nou die kaart om zeep te helpen :'(

Die UDE BIOS die je gevonden heb is zeker 5.71.22.12.82 of 5.71.22.14.02 :?

[Voor 42% gewijzigd door dierkx36 op 31-12-2006 20:32]

dierkx36 schreef op zondag 31 december 2006 @ 20:26:
[...]

Bedankt voor het zoeken maar ik ga niks meer aan de kaart doen :N

Ik stuur van de week de kaart terug naar de vorige eigenaar en dan krijg ik m'n geld terug
Het is me te risico vol om nou die kaart om zeep te helpen :'(

Die UDE BIOS die je gevonden heb is zeker 5.71.22.12.82 of 5.71.22.14.02 :?
Het is versie 5.71.22.14.02. :*)

• dierkx36
had em ook gevonden :Y

probleem is dat die versie BIOS voor de 2de revisie UDE kaarten is (versie A1 uit m'n hoofd)
Deze kaart is een 1.2 ,de eerste versie die gemaakt is

Die 5.71.22.14.02 versie BIOS is niet compentable met deze kaart :N
De 2de revisie kaarten was met andere componten uitgerust }:|

Had ik van de week op het XFX support forum al na lopen zoeken :P

Ik ga deze terug sturen en alvast rondtkijken voor een andere :Y
een 7900 gaat et in ieder geval niet meer worden :N

Zit alleen te twijfelen of ik nou voor een betaalbare high end kaart moet gaan zoeken of effe tijdelijk een mid end kaart (7600 GT bv) aanschaf en volgend jaar voor een DX 10 kaart ga kijken

Ik weet dat de 8800 al DX10 ondersteund ,alleen zijn ze kwa prijs mij iets te :'( en als je op forums gaat zoeken hebben deze kaarten nog meer problemen als de 7900 serie :P

Anoniem: 162692

Topicstarter
dierkx36 schreef op zondag 31 december 2006 @ 20:54:
[...]

had em ook gevonden :Y

probleem is dat die versie BIOS voor de 2de revisie UDE kaarten is (versie A1 uit m'n hoofd)
Deze kaart is een 1.2 ,de eerste versie die gemaakt is

Die 5.71.22.14.02 versie BIOS is niet compentable met deze kaart :N
De 2de revisie kaarten was met andere componten uitgerust }:|

Had ik van de week op het XFX support forum al na lopen zoeken :P

Ik ga deze terug sturen en alvast rondtkijken voor een andere :Y
een 7900 gaat et in ieder geval niet meer worden :N

Zit alleen te twijfelen of ik nou voor een betaalbare high end kaart moet gaan zoeken of effe tijdelijk een mid end kaart (7600 GT bv) aanschaf en volgend jaar voor een DX 10 kaart ga kijken

Ik weet dat de 8800 al DX10 ondersteund ,alleen zijn ze kwa prijs mij iets te :'( en als je op forums gaat zoeken hebben deze kaarten nog meer problemen als de 7900 serie :P
De 8800GTS is echt een mooie kaart kwa performance en prijs.
Zoveel problemen zijn er totaal niet meer met nieuwere drivers , enkel nog maar heel kleine shaduw issues en mindere performance (nog altijd hoger dan alle andere kaarten de performance.) Nieuwere drivers zouden voor een performance boost moeten zorgen. Bovendien is de G80 een kaart waar je toch enkele jaren mee kan gaan slijten hoor _/-\o_
Ik heb een 8800GTX als vervanger voor al mijn problemen gekocht 8)
En echt ben eerlijk gezegd nog nooit zo content over een videokaart geweest.
IQ , perforamcen , die kaart heeft alles. De 8800GTS ook maar iets minder.

Enige problemen nu nog :
*Performance ondermatig , komt driverfix voor.
*Splinter Cell Double Agent , werkt goed , enkel kan high shaders nog niet worden aangezet.
*Call of Juarez shaduwissues + nog paar games.
*Half life 2 -> Soft smoke zie je een beetje , totaal geen last van.
*Dat is het volgens mij. En die issues liggen grotendeels aan de games , omdat die nog niet goed kunnen werken met unified.

Verder , Happy Newyear @ 12.00

• dierkx36
Anoniem: 162692 schreef op zondag 31 december 2006 @ 21:33:
[...]

De 8800GTS is echt een mooie kaart kwa performance en prijs.
Zoveel problemen zijn er totaal niet meer met nieuwere drivers , enkel nog maar heel kleine shaduw issues en mindere performance (nog altijd hoger dan alle andere kaarten de performance.) Nieuwere drivers zouden voor een performance boost moeten zorgen. Bovendien is de G80 een kaart waar je toch enkele jaren mee kan gaan slijten hoor _/-\o_
Ik heb een 8800GTX als vervanger voor al mijn problemen gekocht 8)
En echt ben eerlijk gezegd nog nooit zo content over een videokaart geweest.
IQ , perforamcen , die kaart heeft alles. De 8800GTS ook maar iets minder.

Enige problemen nu nog :
*Performance ondermatig , komt driverfix voor.
*Splinter Cell Double Agent , werkt goed , enkel kan high shaders nog niet worden aangezet.
*Call of Juarez shaduwissues + nog paar games.
*Half life 2 -> Soft smoke zie je een beetje , totaal geen last van.
*Dat is het volgens mij. En die issues liggen grotendeels aan de games , omdat die nog niet goed kunnen werken met unified.

Verder , Happy Newyear @ 12.00
Ja ,okay :Y

Alleen heeft die 8800 1 groot minpuntje voor mij }:|

Het prijskaartje }:|

ik heb namelijk nog een hobby en die is ook redelijk duur om te beoefenen :P

Topicstarter
dierkx36 schreef op zondag 31 december 2006 @ 21:58:
[...]

Ja ,okay :Y

Alleen heeft die 8800 1 groot minpuntje voor mij }:|

Het prijskaartje }:|

ik heb namelijk nog een hobby en die is ook redelijk duur om te beoefenen :P
Het is een prijs die je er moet voorover hebben , hij staat momenteel al tekoop voor 400,- euro.

• dierkx36
Anoniem: 162692 schreef op zondag 31 december 2006 @ 22:26:
[...]

Het is een prijs die je er moet voorover hebben , hij staat momenteel al tekoop voor 400,- euro.
Dat is gewoon voor mij teveel jammer genoeg :'(

Ik heb een XFX 7600 GT XXX liggen voor m'n 2de systeem
Zit er aan te denken om te kijken of er op Marktplaats of hier bij vraag & aanbod niet 1tje staat en die te gebruiken tot volgend jaar :Y

Ik heb nu deze gevonden:

GeForce 7900 GT T71G-UDEVGA BIOS
Version 5.71.22.12.03
:+
Mja waarschijnlijk al te laat.
toch maar het linkje: UDE 5.71.22.12.03

• Avalaxy
Ik ga die klote 7900GT nu echt zeker weten RMA sturen als de kerstvakantie afgelopen is :(. Moet om het half uur me spel ff minimaliseren en weer opstarten omdat ik dan artifacts heb, echt strontirritant. En dat op stock speeds en 50 graden Core (stressed).

Ik ga proberen te kijken of ik een 7950gt kan krijgen, dat is ook een hele goede kaart en scoort soms veel beter dan de 7900gt. Na 2 kapotte 7900 kaarten hoeft dat van mij niet meer.

leonpwner1 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:00:
Ik ga die klote 7900GT nu echt zeker weten RMA sturen als de kerstvakantie afgelopen is :(. Moet om het half uur me spel ff minimaliseren en weer opstarten omdat ik dan artifacts heb, echt strontirritant. En dat op stock speeds en 50 graden Core (stressed).

Ik ga proberen te kijken of ik een 7950gt kan krijgen, dat is ook een hele goede kaart en scoort soms veel beter dan de 7900gt. Na 2 kapotte 7900 kaarten hoeft dat van mij niet meer.
Heb jij de UDF versie? Zo ja dan heb ik nog een bios voor jou. XFX heeft die mij gestuurd en heeft alle problemen met mijn kaart opgelost.

• Avalaxy
Anoniem: 154542 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:09:
[...]

Heb jij de UDF versie? Zo ja dan heb ik nog een bios voor jou. XFX heeft die mij gestuurd en heeft alle problemen met mijn kaart opgelost.
Waar zie je wat voor versie je hebt? Ik heb geen XFX maar een Asus. Verlies je btw niet de garantie als je hem flasht?

edit: muah ik probeer wel eerst garantie te claimen, mocht dit niet lukken kan ik hem alsnog flashen.

[Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 01-01-2007 21:01]

• dierkx36
Anoniem: 154542 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:55:
Ik heb nu deze gevonden:

GeForce 7900 GT T71G-UDEVGA BIOS
Version 5.71.22.12.03
:+
Mja waarschijnlijk al te laat.
toch maar het linkje: UDE 5.71.22.12.03
Dit is de basis/eerste BIOS :P

Ze zijn met deze BIOS gelevert

Toch bedankt voor het zoeken Eras0r _/-\o_

Ik heb al met een paar mensen contact gehad over een ander videokaart

Ik zit alleen te twijfelen of ik voor een Nvidia ga of weer terug naar het oud en vertrouwde (en werkende :+ ) ATI

Ik zou zelf voor ATI gaan. :*) Heb altijd al ati gehad, maar wilde een keer nvidia proberen. |:( Ik ga 100% zeker terug naar ATI. Ik zelf wacht tot ATI met een dx10 kaart komt.

Heb met ATI nog nooit problemen gehad. Die kaarten werkte altijd. _/-\o_

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 154542 op 02-01-2007 03:39]

• dierkx36
Anoniem: 154542 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 03:37:
Ik zou zelf voor ATI gaan. :*) Heb altijd al ati gehad, maar wilde een keer nvidia proberen. |:( Ik ga 100% zeker terug naar ATI. Ik zelf wacht tot ATI met een dx10 kaart komt.

Heb met ATI nog nooit problemen gehad. Die kaarten werkte altijd. _/-\o_
:Y

Hier nog iemand die voornamelijk met ATI's heeft gewerkt
Heb al een par keer Nvidia kaarten gehad en ze vielen tegen of (buiten deze om) had ik er problemen mee :'(

Ik ga vanmiddag denk ik effe gaan kijken voor een X1950 pro :Y
Is wel iets meer dan dat ik wil uitgeven maar deze kaart doet het best goed in de reviews :P

• Anoniem: 146043
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben nog best heel erg tevreden met mijn X850XTPE. Kaart loopt zalig. Geen artefacts.

Ik ben altijd een AMD/ATi fanboy geweest. Ik ken de lijn, ik ken hun hardware en ik weet wat ik verwachten kan.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sja, elk merk (als het gaat om processors/videokaarten) heeft zijn slechte series. Het heeft dan ook geen zin om een fanboy te zijn aangezien de volgende kaart die ATi uitbrengt misschien ook een zwaar probleem heeft met dit of dat.

Ik denk dat je altijd best gewoon rustig rondkijkt om te zien wat de beste keuze voor jouw eisen en budget is. Onafhankelijk of het nVidia, ATi, AMD of Intel is. Ik ben geruime tijd ook fan geweest van AMD omdat hun processors nu eenmaal goedkoper/sneller/zuiniger waren vergeleken met de Pentium 4. Als ik nu echter een systeem voor mezelf zou bouwen, zou er waarschijnlijk ook een C2D in gaan en geen Athlon X2.

Overigens typ ik dit wel vanaf een Pentium 4 aangezien ik deze toen zeer goedkoop kon krijgen :P

Maar ik stel voor dat we hier dus terug ontopic gaan en praten over de 7900 series.

Topicstarter
dierkx36 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 00:15:
[...]

Dat is gewoon voor mij teveel jammer genoeg :'(

Ik heb een XFX 7600 GT XXX liggen voor m'n 2de systeem
Zit er aan te denken om te kijken of er op Marktplaats of hier bij vraag & aanbod niet 1tje staat en die te gebruiken tot volgend jaar :Y
Jap , met die 7600GT kan je gerust nog even voort in de tijd.
Tegen de tijd dat je die kaart weg doet is de 8800GTS al voor 300-350 euro te verkrijgen.

Topicstarter
dierkx36 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:06:
[...]

:Y

Hier nog iemand die voornamelijk met ATI's heeft gewerkt
Heb al een par keer Nvidia kaarten gehad en ze vielen tegen of (buiten deze om) had ik er problemen mee :'(

Ik ga vanmiddag denk ik effe gaan kijken voor een X1950 pro :Y
Is wel iets meer dan dat ik wil uitgeven maar deze kaart doet het best goed in de reviews :P
En X1950pro is een prima kaart al moet je wel opletten van welk merk dat je die kaart neemt.
Saphire blijkt veel problemen te hebben met deze kaart. Met de cooling dan vooral , de kaart crashed , wordt oververhit , BSOD's en etc.. Neem eentje van een ander merk zoals powercolor , je betaald wel iets meer maar je hebt geen problemen.

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 13:28
Heb nu een XFX GF7900GS/600/1600 256MB PCIx-16x gekocht heeft die die problemen ook, want dan ga ik hem omruilen (op de kaart staat v1.1) en kan ook geen temps uitlezen in Everest onder Vista 32 NL :( :(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee