Artifacts running 3dmark06

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Specs zijn:

Mobo - Asus P5N32-SLI SE DELUXE
CPU - Intel Core2 Duo E6700
MEM - GEIL 2GB PC6400 DDR2 800Mhz
VGA - Asus EN7950GX2
PSU - Thermeltake Toughpower CM 750w
HD1 - WD Raptor 36GB 10.000rpm S150
HD2 - Maxtor 320gb 16mb 7200rpm S300
HD3- Maxtor 320gb 16mb 7200rpm S300
Casing – Thermaltake Xaser II Aluminum Case.

Ik heb nog zeer recent dit systeem gefabriceerd en net fris geïnstalleerd met WinXp Pro Sp1 alles lijk goed te lopen, maar zins ik ook alle progs, spellen etc.. geïnstalleerd heb en dus ook alle updates laatste divers en nog eens 3Dmark06 gedraaid heb krijg ik tijdens het gedeelte dat die draak over die boot duikt en ook tijdens het gedeelte van het sneeuwlandschap allerlei Artifacts te zien en het systeem lijkt het niet goed te trekken het ziet er echt misvormt uit en het vreemde is dat hij dat eerste helemaal niet deed en bij alle andere test niets laat zien het is trouwnes ook altijd exact op hetzelfde moment dat dit gebeurd.

Ik haalde eerst ook een hogere score van ongeveer 8200 nu is dat nog steeds wel 7900 maar toch met dezelfde drivers zou dat niet moeten veranderen neem ik aan en ook met de meegeleverde software en drivers haal ik ook de oude score niet meer.

Dit is zijn mijn te vergeefse pogingen:

- alle drivers gedeïnstalleerd en de standaard meegeleverde drivers weer geïnstalleerd voor zowel MoBo als VGA.

- Asus AI-Booster in de bios uitgezet en AI-Booster software gedeïnstalleerd.

- Asus smartdocter gedeïnstalleerd.

- 3Dmark06 opnieuw geïnstalleerd

- Omdat de temp van mijn Asus EN7950GX2 tot bijna 80c opliep tijdens de 3Dmark06 de kast opgelaten.

Is dat trouwens normaal zo'n hoge temp voor zo'n Asus EN7950GX2 de cooling in mij kast is ok zowel CPU als mem blijven rond de 40C hangen.

Ik moet zeggen dat ik tijdens het spelen van spellen nog niets aan Artifacts of misvorming heb kunnen ontdekken maar dat komt waarschijnlijk dat die games (BF2 op alles op hoog) de kaart niet tot het uiterste pushen.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn moet ik met die kaart terug of is dit acceptabel te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf geen nVidia kaart, maar als mijn Ati kaart 80 graden wordt maak ik mij zorgen. Rond de 70 graden vindt ik het maximum. De mijne is zelfs overgeklokt met een BIOSmod.

Ik begrijp dat je grafische kaart net nieuw is, dan is het helemaal vreemd dat die zo heet wordt.

Geen idee of het goed te controleren is, maar misschien dat de koeler van de grafischekaart niet goed geplaatst is. Anders maar mee terug.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

offtopic:
Waarom zet je je topictitel in het Engels? Denk je dat hier Engelse mensen rondhangen die Nederlands praten :P?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Het is een bekend fenomeen dat die GX2's heet worden, op zich ook niet gek aangezien je 2 cores van zo'n 100 watt vlak tegen elkaar aan hebt zitten. Gelukkig kunnen GPU's best wat hebben qua temperatuur. Ik weet niet hoe de airflow in je kast is, maar je kan proberen om een extra intake / outtake te plaatsen bij de videokaart om zo ze warme lucht beter af te kunnen voeren.

Wat versta je overigens onder Artifacts in 3DMark? Ik heb met de draak/boot test dat het net lijkt alsof de textures nét niet goed aansluiten, soms zie ik een rijtje witte pixels oid. Met de sneeuwtest heb ik op een bepaald moment ook zo'n soort effect, maar dat minder duidelijk. Dit lijkt me aan 3Dmark te liggen. Maar als je echte wazige artifacts krijgt kan er inderdaad iets fout zijn.
Probeer eens met "Ati Tool" (ja die werkt ook voor NVidia kaarten) een artifact scan te doen.

offtopic:
het zou ook helpen als je leestekens gebruikt, in plaats van je hele verhaal zonder enige vorm van punctuatie en zonder ook maar 1 punt of komma te typen. Dit maakt het een heel stuk leesbaarder.

[ Voor 23% gewijzigd door StarLite op 29-09-2006 14:51 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StarLite schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:48:
Het is een bekend fenomeen dat die GX2's heet worden, op zich ook niet gek aangezien je 2 cores van zo'n 100 watt vlak tegen elkaar aan hebt zitten. Gelukkig kunnen GPU's best wat hebben qua temperatuur. Ik weet niet hoe de airflow in je kast is, maar je kan proberen om een extra intake / outtake te plaatsen bij de videokaart om zo ze warme lucht beter af te kunnen voeren.

Wat versta je overigens onder Artifacts in 3DMark? Ik heb met de draak/boot test dat het net lijkt alsof de textures nét niet goed aansluiten, soms zie ik een rijtje witte pixels oid. Met de sneeuwtest heb ik op een bepaald moment ook zo'n soort effect, maar dat minder duidelijk. Dit lijkt me aan 3Dmark te liggen. Maar als je echte wazige artifacts krijgt kan er inderdaad iets fout zijn.
Probeer eens met "Ati Tool" (ja die werkt ook voor NVidia kaarten) een artifact scan te doen.

offtopic:
het zou ook helpen als je leestekens gebruikt, in plaats van je hele verhaal zonder enige vorm van punctuatie en zonder ook maar 1 punt of komma te typen. Dit maakt het een heel stuk leesbaarder.
Mijn kast is een Thermaltake met 7 fans in de kast waarvan 4 lucht inblazen en 3 lucht uit ik neem aan dat dit wel voldoende is mijn cpu en mem blijven tevens ook goed op temp zo'n 40c dus dat zit wel goed denk ik.

Ik heb wel 2 fans in mijn kast die lucht in blazen ongeveer waar de de EN7950GX2 zit is dit misschien is dit niet goed rekening houden met dat de EN7950GX2 zelf al rechtstreeks warme lucht afvoert misschien hindert dit de airflow.

Met Artifacts bedoel ik misvormingen o.a. driehoeken, stippen en blokje in allerlei kleuren en lijnen die ik nooit eerder heb gezien met vorige kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat test gedaan en kan het volgende concluderen:

- Het terug klokken van de Asus EN7950GX2 d.m.v Asus smartdocter van 50mhz van zowel de GPU als het mem, dus eigenlijk lager klokken dan de standaard waardes leverde in 3Dmark06 het zelfde probleem op nog steeds misvormingen in alleen dat stuk met die vliegende draak en de sneeuw vlakte en altijd op hetzelfde punt met score 8100.

- Nu heb ik met de normale standaard waardes van de EN7950GX2 3Dmark2005 gedraaid ook op de hoogste resolutie van 1280 x 1024 en dit gaf geen enkel probleem en een score van 12750.

Beetje vreemd toch? 8)7

Ligt het nu aan 3Dmark of aan mijn kaart? :?
Pagina: 1