[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/7190/twimtbphf4.png

Index

Read First - Topicregels
Topicgeschiedenis
nVidia's nieuwste GPU
Features
Specificaties
Geruchten
Drivers
Handige Links
Reviews
Pricewatch

Read First - Topicregels

Zonder regels kunnen we tegenwoordig niet meer, en dat geldt ook voor dit topic. Lees daarom op je gemak even de volgende regels door:

@ Dit is een discussietopic. In dit topic staan namelijk de grafische kaarten van videokaartenbakker nVidia centraal, alle nieuwtjes en geruchten hieromheen inbegrepen.

Als je het wilt hebben over het overklokken van je GeForce 7xxx, dan moet je in het
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3 zijn.

@ Flamen, trollen, beledigen, bedreigen, al dat soort zaken zijn hier Niet Gewenst!
Voor de gedragsregels raden we je aan om even de GoT-FAQ door te lezen.

@ Dit topic is vooral niét bedoeld om te posten dat:
- AMD ownt en nVidia suckt (en andersom natuurlijk).
- je zit met welke videokaart je nu moet gaan kopen, gebruik Google voor reviews en lees je in
- je niet weet hoe je moet overklokken (zie de FAQ's en het GeForce 7 OC-topic).
- je nu éindelijk je record in 3DMark2006 gebroken hebt.

Dit soort vragen zijn de prest voor het topic, daarom verzoek ik je vriendelijk om dit te laten! Mocht iemand een ander betrappen, sla er niet zelf op maar plaats een Topicreport met een link naar de foute post.

:) Veel leesplezier, dat er maar veel gediscussieerd mag worden! :)

Topicgeschiedenis

De voorgaande delen van dit topic

[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 13
[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 16

nVidia's nieuwste GPU

G80

Op 8 november 2006 lanceerde nVidia haar nieuwste productserie, namelijk de GeForce 8800. Dit gloednieuwe beest heeft onder de motorkap de G80-core liggen, en is 's werelds eerste DirectX10-compliante videokaart.

De G80 is een gigantische core die opgebouwd is uit maar liefst 681 miljoen transistoren, wat bijna drie keer zoveel is als de vorige generatie G70 die uit 'slechts' 278 miljoen transistortjes. nVidia heeft ook deze keer gekozen voor het oude vertrouwde 90nm-bakproces, waardoor de core een bijzonder groot formaat heeft. Vele reviews hebben inmiddels uitgewezen dat deze grote core geen last heeft van oververhitting en zelfs nog ruimte heeft voor de nodige overklokavonturen.

nVidia's GeForce 8800 is in twee smaken verkrijgbaar. Om te beginnen is er de 8800GTS, een videokaart die tikt op 500 MHz die met 640MB GDDR3-geheugen op 1600 MHz en een 320-bits geheugeninterface genoeg ruimte heeft om zelfs de grootste textures met gemak op te slaan.

De grote broer van de 8800GTS, de 8800GTX, is de overtreffende trap en voorlopig ook het topmodel. Draaiende op een kloksnelheid van 575 MHz met maar liefst 768MB GDDR3-geheugen op 1800 MHz loopt dit snelheidsmonster volgens vele reviews vaak tegen een processorlimiet aan.

Het jaar 2007 staat in het teken van de introductie van Microsoft's DirectX10, tegelijk met de geboorte van het nieuwe besturingssysteem Vista. nVidia's GeForce 8-series bieden volledige support voor alle features die deze nieuwste versie van DirectX kan bieden.

Hieronder valt bijvoorbeeld de geheel nieuwe Unified Shader Architecture, waarbij er voortaan alleen nog maar shaderunits zijn die twee taken aankunnen, in plaats van pixelshaderunits en vertexshaderunits die enkel hun eigen taak kunnen volbrengen. Daarom wordt DirectX10 ook wel een evolutie van DirectX9 genoemd, omdat deze veel minder veeleisend is aan de hardware. Omdat nVidia's G80 beschikt over 96 streamprocessors voor de 8800GTS en 128 voor de 8800GTX wordt al ingeschat dat deze generatie de eerste echte nextgeneration-games vloeiend moet kunnen draaien.

G81

Voorlopig is er nog weinig bekend over de opvolger van nVidia's marktleidende videokaart. Over het algemeen denkt men dat de G81 niks meer zal zijn dan 'een G80 op anabolen', oftewel een G80 op een kleiner productieproces (hoogstwaarschijnlijk 80nm, of anders 65nm) op hogere snelheden met GDDR4-geheugen. Men is in de veronderstelling dat deze opvolger lijnrecht tegenover AMD's Radeon R600 komt te staan.

Update: op 26 januari 2007 kwam The Inquirer met het nieuws dat de G81 op 65nm gefabriceerd zal worden. Omdat dit productieproces geheel nieuw is voor nVidia zal het echter nog wel een tijdje duren voordat de G81 ook daadwerkelijk klaar is voor massaproductie.
Features

Aangezien de G80 een volledig nieuwe architectuur is die gebaseerd is op DirectX10 (in tegenstelling tot de oude GeForce 7 die voortbouwde op de op DirectX9-gebaseerde GeForce 6), zijn er een aantal vernieuwingen te aanschouwen.

Als eerste is er de ondersteuning voor 128-bits HDR (wat Full Precision 32-bit HDR op het beeld weet te toveren) in combinatie met Antialiasing. Voor de introductie van de GeForce 8800 was dit alleen weggelegd voor ATi's Radeon X1xxx-series, nVidia's GeForce 7 was niet in staat om dit te doen vanwege architecturele beperkingen.

Over Antialiasing gesproken, nVidia voegde in haar G80 ook meteen een nieuwe techniek toe genaamd CSAA (Coverage Sampled Antialiasing), waardoor de kaart in staat is om 16-voudige Antialiasing toe te passen met redelijk behoud van snelheid. Voorheen was dit een euvel wat voor een zéér grote drop in de prestaties zorgden en ook nog eens enkel mogelijk was voor nVidia's SLi-opstellingen die twee Antialiasingmethodes combineerden.

[Voorlopig geen screenshot beschikbaar.]

Als laatste vernieuwing wordt de filtering onder de loep genomen. Deze is nu op hetzelfde niveau als ATi in zijn huidige generatie heeft verwerkt, en staat standaard aan in de drivers. Het resultaat mag er zijn, zie de screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11628543947eYeHcawZU_6_4_l.png

Foto's en Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/technews/images/8800_gts-150107.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
8800GTS - 640MB
0.09 micron process TSMC
500Mhz core / 1.6GHz 640MB GDDR3 memory
320-bit memory interface
64,0GB/s memory bandwidth
24,00Bps Fill Rate
96 streamprocessors
NVIDIA Unified Architecture
NVIDIA PureVideo HD Technology
128-bit FP filtering & blending
SLi Ready
DirectX10 / SM 4.0 & OpenGL 2.0 supported

Afbeeldingslocatie: http://www.jdli.com/photo/488232-597512.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
8800GTX - 768MB
0.09 micron process TSMC
575Mhz core / 1.8GHz 768MB GDDR3 memory
384-bit memory interface
86,4GB/s memory bandwidth
36,8Bps Fill Rate
128 streamprocessors
NVIDIA Unified Architecture
NVIDIA PureVideo HD Technology
128-bit FP filtering & blending
SLi Ready
DirectX10 / SM 4.0 & OpenGL 2.0 supported

Geruchten

Midrange GeForce 8 onderweg?
In maart zullen de eerste midrange-kaarten van nVidia gelanceerd worden, namelijk de 8600GT en de 8600Ultra. Deze zullen het opnemen tegen de huidige highend-kaarten van AMD, namelijk de Radeon X1900 en X1950-series.

GeForce 8800 niet PCI-Express 16 compatible?
The Inquirer berichtte dat de GeForce 8800 niet compatible was met PCI-Express 16-moederborden, en wees ondermeer naar een website waar deze kaarten niet terug te vinden waren op de compatibility-lijst. Inmiddels zijn de beschuldigingen weer ingetrokken.

Physics-engine op GeForce 8800?
nVidia introduceerde haar GeForce 8800 met naar eigen zeggen een apart gebied op de videokaart die Havok-physics voor zijn rekening kon nemen. Dit is niet waar.

Fabrieksovergeklokte 8800-kaarten binnenkort te koop?
Dit is waar, binnen korte tijd zullen vele fabrikanten toestemming krijgen om met fabrieksovergeklokte versies van de G80 te komen. Men denkt dat nVidia hiermee probeert te voorkomen dat er voortijdig videokaarten stukgaan omdat zij te ver gepushed waren, zie ook het forum op Gathering of Tweakers.

GeForce 8800 in staat om nextgen-games in volledige kwaliteit af te spelen?
Waar, enkele weken geleden berichtten journalisten dat zij getuige waren van een demonstratie van de shooter Crysis. Later lekte uit dat deze demo gedraaid was in Full Quality DirectX10-modus op 2048x1536. Met de power van de kaart zit het dus wel snor.

Drivers

Driver Windows XP 32-bit:
93.71

Driver Windows XP 64-bit:
93.71

Driver Windows Vista 64-bit RTM:
97.46

Driver Windows Vista x86 RTM:
97.46

Betadriver Windows Vista 32-bit/64-bit:
100.30 [GeForce 8800-series Only]

Laatste Thirdpartydriver:
NGO nVidia Optimized Driver

! Het is de bedoeling dat dit gedeelte elke maand geupdated wordt !
Handige Links

nVidia's Website

Andere Interessante Topics:
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 1
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2
Pricewatch

Alle GeForce 6xxx-kaarten
Alle GeForce 7xxx-kaarten
Alle GeForce 8xxx-kaarten

Goedkoopste 8800GTS: €374,50
Goedkoopste 8800GTX: €499,00

! Het is de bedoeling dat dit gedeelte van het topic elke twee weken geupdated wordt !

[ Voor 255% gewijzigd door Jejking op 29-01-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Even een zoethoudertje...

Nvidia heeft samples van mobiele G80-core in huis
Nvidia heeft naar eigen zeggen samples van een mobiele versie van de G80 in huis. De GeForce 8800 GTX is de snelste kaart ooit, maar men zit niet stil bij highend desktops: over een jaar moet de ruim helft van het productaanbod op de nieuwe architectuur gebaseerd zijn.

De mobiele G80 wordt volgens nVidia gericht op Centrino Pro-laptops gebaseerd op Intels Santa Rosa-platform. Omdat de G80 de eerste en vooralsnog enige DirectX 10-chip is denkt het bedrijf dat de introductie van Vista een flinke stimulans zal zijn voor de vraag naar GeForce-notebooks. Er zullen echter wel consessies moeten worden gedaan om de architectuur achter de GeForce 8800 GTX en GTS geschikt te maken voor mobiel gebruik. In desktopvorm slurpt de chip namelijk niet minder dan 177W.

In totaal werkt nVidia aan nog negen verschillende varianten van de chip. Jen Hsen Huang - de ceo van het bedrijf - deed tegenover analisten de uitspraak dat alle nummers (G81 t/m G89) gebruikt zullen worden om varianten mee aan te duiden. Wat men op de planning heeft staan is natuurlijk topgeheim, maar het is waarschijnlijk dat men naast een mobiele versie ook mainstream- en budget-edities van G80 zal maken door de kloksnelheid en bandbreedte te verlagen en een aantal stream processors te verwijderen. Door het 681 miljoen transistors tellende topmodel stukje bij beetje af te slanken onstaan steeds goedkopere vormen van de kaart, zodat ook minder gefortuneerde Vista-gebruikers van DX10-spellen kunnen genieten.
Ik doe hier zoveel tegelijk dat ik hier al niet eens tijd voor hoor te hebben, ik moet écht eens leren om prioriteiten te stellen. Iemand tips over hoe je dat moet aanpakken? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-05 07:48
Jejking schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:19:
Ik doe hier zoveel tegelijk dat ik hier al niet eens tijd voor hoor te hebben, ik moet écht eens leren om prioriteiten te stellen. Iemand tips over hoe je dat moet aanpakken? :|
Laat iemand anders het doen :) Ik wil er wel eens naar kijken. Ik heb toch niet echt veel nuttigs te doen op dit moment.

[ Voor 25% gewijzigd door biobak op 14-11-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jejking schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:19:
Even een zoethoudertje...

Nvidia heeft samples van mobiele G80-core in huis

[...]

Jep , niet te veel hooi op je vork nemen, is ook zeer stressbevordelijk.... :Y)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
offtopic:
Daar hebben jullie ook wel gelijk in, kijk ik voel het niet echt als stress maar ik kom best tijd tekort, en dit is toch wel m'n grote trots zeg maar ;)

Maar goed ik ga gewoon een lijstje maken van wat ik allemaal wíl doen, moét doen, en écht moet doen, en dat langzaam afwerken. Sounds reasonable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Dat betekend dus waarschijnlijk een 8850GX2 of 8950GX2

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

to do (immediatly) is die header vervangen in een strakkere, voordat de IQ discussie weer losbarst ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
sain onez schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:20:
to do (immedialty) is die header vervangen in een strakkere, voordat de IQ discussie weer losbarst ;)
Zoiets? Het is een begin.

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/403ekch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
edward2 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:19:
[...]

Dat betekend dus waarschijnlijk een 8850GX2 of 8950GX2
Dat misschien wel echter denk ik dat i maar 50% sneller is dan een singel kaart. Ze zeggen ook al stroomgverbruik moet erg omlaag. Al helemaal als je 2 van die chips op een kaart wil plakken alla 7950 GX2.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:42
Astennu schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:23:
[...]

Dat misschien wel echter denk ik dat i maar 50% sneller is dan een singel kaart. Ze zeggen ook al stroomgverbruik moet erg omlaag. Al helemaal als je 2 van die chips op een kaart wil plakken alla 7950 GX2.
Je gaat wéér de fout in Astenu.... 7950GX2 zijn eigenlijk 2 kaarten in SLI

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
winwiz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:32:
[...]

Je gaat wéér de fout in Astenu.... 7950GX2 zijn eigenlijk 2 kaarten in SLI
Neeh klopt het zijn 2 kaarten maar nog die kleine coolers kunnen geen G80 core cool houden. Want nu zit er een giga cooler op om dat te doen.

GeCube heeft een X1600 XT Gemini gehad waar er echt 2 X1600 XT chips op ene PCB zaten. Maar klopt de 7950 GX2 zijn 2 losse kaarten. Anyway denk ik dat het stroomverbruik giganties omlaag moet als je een 8850 GX2 wil maken. want qua cooling kun je gewoon niet veel groter dan dit. Je kunt misschien met heatpipes naar de achterkant van de kaart en daar een grote heatsink aan maken. Maar dan moet het verbruik nog steeds lager zijn dan die 177 watt nu. Ik denk dat je eerder een soor GTS GX2 zal zien met lagere clock speeds en voltages. Maar dan zal die kaart ook een stuk minder zijn zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
winwiz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:32:
[...]

7950GX2 zijn eigenlijk 2 kaarten in SLI
Heb je gelijk in...maar ooit van de asus 7800gt dual gehoord ?

Dat is gewoon één pcb, met 2 core's erop, en 2x256mb pér core.....en itt de 7950gx2, is dit wél efficienter dan 2 ''losse'' kaarten in sli (maw...zo'n 7800gt dual scoort een stuk beter dan 2x7800gt in sli)

zou wel mooi zijn als ze zoiets maken van de g80(mobile)....dan krijg je dus een kaart die beter scoort dan 2x8800gtx in sli....alleen wordt een duur grapje denk ik met 2x768mb geheugen :|

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-11-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Overview Beeping Issue 8800GTX:

Score tot nu toe:

Poster
Forum - Country Bought - Brand+type – Bios Version - Transistor – Beeps or not

Uploader26
Tweakers – Netherlands - XFX - 8800GTX - 60.80.06.00.12 – ?? - No beep
RappieRappie (DHP on nvnews)
Tweakers – Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 -beeps
Help!! (jopie on nvnews)
Tweakers -Netherlands- EVGA - 8800GTX - 60.80.06.00.02 - 40C -beeps
Biobak
Tweakers -Netherlands - EVGA - 8800 GTX - 60.80.06.00.02 – ?? -no beep
DarkPhoenix
Tweakers -Netherlands - Leadtek - 8800GTX - 60.80.06.00.20 - ?? - beeps
Marco123
Tweakers –Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 –no beep
Plurk.
Tweakers -Netherlands - Leadtek - 8800GTX - 60.80.06.00.20 - ?? - no beep
LeStoffer
Nvnews - ???? - XFX - 8800GTX - ????????? – ?? - Beeps
Bokishi
Nvnews - ???? - ??? - 8800GTX - ????????? – ?? -Beeps
Agentkay
Nvnews - ???? - Leadtek - 8800GTX - ????????? – E22 -Beeps
Hoop
Nvnews - ???? – e-Geforce - 8800GTX - 60.80.06.00.01 – 39C- Beeps
Mojojo
Nvnews - ???? - EVGA - 8800GTX - ????????? – ?? -Beeps on two different EVGA’s
Lowdog
Nvnews - ???? - POV - 8800GTX - ????????? – 89C -Beeps
Nvnews - ???? - Gainward - 8800GTX - ????????? – 40C -Beeps (replacement of card above)
Byte8086
Nvnews - ???? - EVGA - 8800GTX - ????????? – ?? - Beeps in 975XBX and not in 680i
Siskods9
Nvnews - ???? - XFX - 8800GTX - ????????? – ?? - Beeps

So far Bios of different persons do not reveal a clue to me but issue seems to be unrelated to brand.....

NVNEWS Thread: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=80187

You supposedly can check here whether your card has a reworked transistor!

http://www.legitreviews.com/article/417/1/

Betekenis Resistors:

Link naar surface mount resistor chart waar je kunt zien wat de waarde is van de verschillende codes:
http://www.talkingelectro...1d/html/SM-Resistors.html

Hier wat waarden gedestilleerd uit diverse posts op de fora

68C = 49,900 ohms
40C = 25,500 ohms
39C = 24,900 ohms
36C = 23,200 ohms

NVIDIA's answer:
Hi xxxx,

This support website is designed to support NVIDIA direct sales products, such as the NVIDIA DualTV tuner card and the NVIDIA PureVideo DVD Decoder only. We also address Presales questions about NVIDIA based products and technology. We can try to help or point you in the right direction but may not be able to resolve problems outside of our scope of support.

A beep can happen when both PCI-E 12V connectors are not plugged in but not during power down (soft off). I don't think this has anythiong to do with a rework. This problem doesn't happen on our eVGA retail cards we use for TV and DVD testing.

Please contact eVGA on this matter. For your convenience, a partial list of our partners and customers can be found here.
http://www.nvidia.com/page/partner_support.html

Best regards,
NVIDIA
Toen ik de vraag instuurde via de nvidia site kreeg ik nergens een aanwijzing dat met alleen directsale spullen als tv tunercards en purevideodecoders supporten.

Dit helpt dus nog niet echt. Even wachten en kijken wat EVGA gaat antwoorden op mijn vraag.

EVGA's ANSWER:
Answered By Michael K (11/14/2006 2:22:56 PM):
We are aware of the problem and we are working hard to correct this problem, We will keep everyone updated on with the problems. If you have any other questions plesae let us know. Thanks! EVGA Tech Support
Update 01dec06:
De oorzaak is nog steeds niet met zekerheid bekend en de omstandigheden waaronder het fenomeen optreedt zijn zeer divers.
Vooralsnog lijkt de meest waarschijnlijke verklaring dat de voeding/mobo bij shutdown iets te vroeg de stroom eraf haalt. De meeste mensen denken dat het verder geen kwaad kan. Mijn kaart draait in ieder geval zonder problemen.
Als er meer nieuws is dan zal dit vanzelf in het Nvida nieuwstopic of het 8800 topic gepost worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 01-12-2006 20:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mr. Detonator schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:39:
[...]

heb je gelijk in...maar ooit van de asus 7800gt dual gehoord ?

dat is gewoon één pcb, met 2 core's erop, en 2x256mb pér core.....en itt de 7950gx2, is dit wél efficienter dan 2 ''losse'' kaarten in sli (maw...zo'n 7800gt dual scoort een stuk beter dan 2x7800gt in sli)

zou wel mooi zijn als ze zoiets maken van de g80(mobile)....dan krijg je dus een kaart die beter scoort dan 2x8800gtx in sli....alleen wordt een duur grapje denk ik met 2x768mb geheugen :|
Ik denk niet dat een 88500 GX2 beter presteerd dan een SLi setup. Kijk ook naar de 7950 GX2 VS 2x7900 GTX SLi. De SLi setup wint door de hogere clocks. De GX2 clocks moesten lager om de warmte productie lager te houden. Ja ze kunnen goed overclocken maar dat kunnen de 7900 GTX kaarten ook.

Any way als je een 8850 GX2 wilt zul je clock speed moeten inleveren zodat de chip ook op een lager voltage kan lopen. Dus ik denk eerder dat een GTS GX2 krijgt omdat die al minder stroom verbruikt en lagere clocks heeft. Alleen dan krijg je wel een core met 96 shaders er in en de huidige GTS heeft dezelfde core als een GTX met 128 Shaders alleen daar is gewoon een kwart uitgeschakeld. Door native 96 shaders te hebben kun je het stroom verbruik ook nog iets lager maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:47

sphere

Debian abuser

Zijn er ook al nieuwe IGPs in de pijplijn? Die 6150 chipset is nu toch wel aan vernieuwing toe :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Astennu schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:48:
[...]

Dus ik denk eerder dat een GTS GX2 krijgt omdat die al minder stroom verbruikt en lagere clocks heeft. Alleen dan krijg je wel een core met 96 shaders er in en de huidige GTS heeft dezelfde core als een GTX met 128 Shaders alleen daar is gewoon een kwart uitgeschakeld.
als ze het dan op één pcb kunnen passen, krijg je een kaart die waarschijnlijk nét zo ver klokt, dan een gts, én efficienter is dan 2x gts in sli...

de 7950gx2 is niet zo héél efficient omdat er ook nog comminucatie nodig is tussen de 2 pcb's.. (latencies)

dat is bij de 7800gt-dual niet het geval... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-11-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:18:
[...]

Neeh klopt het zijn 2 kaarten maar nog die kleine coolers kunnen geen G80 core cool houden. Want nu zit er een giga cooler op om dat te doen.
Het zal waarschijnlijk niet eerder dan na de dieshrink naar 65 gebeuren en het zijn afgeleide van de Laptop met een heel andere pcb en energie huoshuiding zie 7900GTX VS 7xxxGO.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Mr. Detonator schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:53:
als ze het dan op één pcb kunnen passen, krijg je een kaart die waarschijnlijk nét zo ver klokt, dan een gts, én efficienter is dan 2x gts in sli...
Dat hoeft niet perse, zolang de oplossing maar goedkoper is dan 2x GTS in SLI ;)
de 7950gx2 is niet zo héél efficient omdat er ook nog comminucatie nodig is tussen de 2 pcb's.. (latencies)
dat is bij de 7800gt-dual niet het geval... :)
Diezelfde communicatie vind ook plaats op de asus dual GT kaart. Enige verschil is dat de comlijnen daar binnen in het PCB zitten, en bij de GX2 buitenom tussen de PCB's lopen.
Vermoedelijk dat de dual kaart inderdaad wat efficienter is, maar superveel zal het wss niet schelen.
Nadeel van een dual gpu kaart t.o.v. 2 "losse" kaarten is een complexer PCB.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Justfire: Waarom heb je geen nieuwe mobo gekocht bij deze 2 brute kaarten ? Enig nadeel is het opnieuw moeten kopen van geheugen wat weer een duur geintje kan worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178522

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/2982/nvidia2uw6.jpg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 11:04
"Reviews GeForce 7600GT 128MB:"

Ik heb nog nooit een 7600 GT met 128 MB gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 23:10
Help!!!! schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:41:
Overview Beeping Issue 8800GTX:

Score tot nu toe:

Poster
Forum - Country Bought - Brand+type – Bios Version - Transistor – Beeps or not

Uploader26
Tweakers – Netherlands - XFX - 8800GTX - 60.80.06.00.12 – ?? - No beep
RappieRappie (DHP on nvnews)
Tweakers – Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 -beeps
Help!! (jopie on nvnews)
Tweakers -Netherlands- EVGA - 8800GTX - 60.80.06.00.02 - 40C -beeps
Biobak
Tweakers -Netherlands - EVGA - 8800 GTX - 60.80.06.00.02 – ?? -no beep
DarkPhoenix
Tweakers -Netherlands - Leadtek - 8800GTX - 60.80.06.00.20 - ?? - beeps
Marco123
Tweakers –Netherlands - Leadtek - PX8800GTXTDH - 60.80.06.00.20 - E22 –no beep
LeStoffer

En nog meer ..........
Ik heb een leadtek 8800GTX 60.80.06.00.20 zonder piep! Misschien leuk voor je lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Plurk. schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:35:
[...]

Ik heb een leadtek 8800GTX 60.80.06.00.20 zonder piep! Misschien leuk voor je lijstje
toegevoegd.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Weet iemand trouwens ook reviews van de 8800GTX met een E6600 op gewone snelheid? Al die testen met overklokte Extreme's zijn leuk en aardig, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de 8800GTX gewoon op een E6600 draait zonder gerommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Enigste wat ik heb gezien is een 3dmark 06 score op een stock E6600 met stock GTX. Dat was 9994 punten ofzo. Ik vindt het ook jammer dat 9 van de 10 reviews met zwaar OC Core2's zijn of Extreme's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:21:
Weet iemand trouwens ook reviews van de 8800GTX met een E6600 op gewone snelheid? Al die testen met overklokte Extreme's zijn leuk en aardig, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de 8800GTX gewoon op een E6600 draait zonder gerommel.
Ik kan het je deze week zeggen.. :P als ik mijn pc heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:24

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 51473 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:45:
Justfire: Waarom heb je geen nieuwe mobo gekocht bij deze 2 brute kaarten ? Enig nadeel is het opnieuw moeten kopen van geheugen wat weer een duur geintje kan worden :|
Omdat ik denk een quad-core wil hebben, maar er nog geen games zijn die dit ondersteunen.
Tegen de tijd dat die er zijn dan ga ik eens nadenken.
Als ik kijk naar de benches op guru3d dan maakt het kwa processor niets uit als je op hoge resoluties draait.
Een c2d E6400 is redelijk te vergelijken met een X2 5000 en daar komt mijn x2 @2,7ghz wel bij in de buurt.
Kijk je dan in de charts dan presteert een c2d E6400 net zo goed als een x6800 @3,7 ghz
Weet alleen niet of mijn moederbord en geheugen veel bottlenecken, dus sluit het nog niet uit dat ik evt ga upgraden, eerst eens zien wat ik hier mee bereik.
En een upgrade die niet nodig is vind ik nog steeds zonde geld, koop deze kaarten ook puur voor het 30" scherm anders had ik lekker mijn 7800gtx-jes gehouden.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:14
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:21:
Zeg maar wat je wilt weten....Ik draai dit @stock speeds en zit net over de 10k 3DMark06.....
Je krijgt deze combi echt niet gek met de huidige spellen!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Communicator schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:37:
Je krijgt deze combi echt niet gek met de huidige spellen!
Nou, dat wilde ik even weten. ;) Maar ik ben wel benieuwd wat het verschil is met bijvoorbeeld een extreem overclockte Extreme CPU. Kom je dan in de buurt van een 1950XT of zo of scheelt het een paar fps'sjes? (Ik vermoed eerder dat laatste. ;)) Een chart met benchmarks van de 8800GTX per CPU (non-OC) lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik dacht toch echt dat het een combinatie probleem van videokaart en moederbord was, daar schijnt een redelijk vaste lijn op te trekken.

Bijvoorbeeld dat GTX'en wel piepen op een 975X en niet op een 680i bord :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een 965P chipset/ mobo. En hij piept hier ook.

(Volgende week haal ik een nieuwe kaart op.)

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 15-11-2006 07:34 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik zie te weinig GTSen dus hierbij mijn bijdrage :)

Asus EN8800GTS (Azerty kaartje van 428 Euro :*) )

11020 3D Marks in 2006 :)

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4903/11020iz3.th.jpg

3D Mark herkend de cpu snelheid niet goed vandaar de extra CPU-Z shot ;)

Ik ben er iig erg blijd mee :>

Reden voor GTS ipv. GTX lagere prijs en makkelijke OC baarheid naar GTX niveau.
Alleen OCen deze kaarten gewoon extreem goed 8)

Core : 500 Mhz (Stock) @ 660 Mhz (OC)
Mem : 1.6 Ghz (Stock) @ 2.07 Ghz (OC)

Stock Voltages/Koeling Etc.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe kan jij nou zo'n hoge score halen :o

Ik heb volgens mij dezelfde setup als jij hebt (E6600, Asus 8800GTS) met clean XP install en 97.02 detonators.. Ik haal 7600 punten ;(

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Laatst online: 01-05 09:33
Wilde schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:02:
Hoe kan jij nou zo'n hoge score halen :o

Ik heb volgens mij dezelfde setup als jij hebt (E6600, Asus 8800GTS) met clean XP install en 97.02 detonators.. Ik haal 7600 punten ;(
misschien draait jouw E6600 niet op 3,65GHz, dat help namelijk nogal goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Oh sh.t... Ik dacht te lezen dat hij 'm juist op stock speeds had lopen maar hij is zwaar oc'ed.. Foutje bedankt, ik kan weer lekker slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Wilde schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:17:
Oh sh.t... Ik dacht te lezen dat hij 'm juist op stock speeds had lopen maar hij is zwaar oc'ed.. Foutje bedankt, ik kan weer lekker slapen :z
Deze dingen schalen heel goed als ik de kaart standaard laat draaien haal ik 9050 dus 2000 punten verschil met de OC snelheden.
Het gave is ook dat ik geen artifact heb gezien niets ook niet als ik te ver oc hij hangt gewoon ineens als een huis.

Ook kan ik op 663 niet 3d marken en op 660 als ik wil uren maakt erg veel uit die paar mhz schijnbaar.

Ik ben iig erg tevreden met deze kaart ;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Het zal wel aan mij en mn searchkwaliteiten liggen, maar ik ben nu al een tijdje op zoek naar Vista 64bit drivers voor mijn Go 7600 graka :/
Als ik bij drivers kijk op de nVidia site, dan zie ik geen Vista drivers voor de Go 7xxx serie, en google levert mij alleen 32bits/beta drivers op.
De 64bits Vista driver voor de complete Geforce serie geeft bij poging tot installatie aan dat hij geen geschikte driver heeft voor mijn graka.
(Ik draai Vista RTM)

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

EVGA's ANSWER regarding BEEPING issue:
Answered By Michael K (11/14/2006 2:22:56 PM):
We are aware of the problem and we are working hard to correct this problem, We will keep everyone updated on with the problems. If you have any other questions plesae let us know. Thanks! EVGA Tech Support
Cassius schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:53:
[...]

Ik dacht toch echt dat het een combinatie probleem van videokaart en moederbord was, daar schijnt een redelijk vaste lijn op te trekken.

Bijvoorbeeld dat GTX'en wel piepen op een 975X en niet op een 680i bord :) .
Ja dat zou goed kunnen, misschien snijdt het ene mobo de stroom naar het pci-e slot sneller af dan het andere. Echter er is inmiddels een behoorlijke lijst met kaarten die piepen verzameld en de hardware van die mensen is toch erg divers dus ik durf nog geen conclusies te trekken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:29:
[...]

Deze dingen schalen heel goed als ik de kaart standaard laat draaien haal ik 9050 dus 2000 punten verschil met de OC snelheden.
Het gave is ook dat ik geen artifact heb gezien niets ook niet als ik te ver oc hij hangt gewoon ineens als een huis.

Ook kan ik op 663 niet 3d marken en op 660 als ik wil uren maakt erg veel uit die paar mhz schijnbaar.

Dan haal jij met default waardes nog dik 2000 punten meer dan ik.. Mag ik vragen wat voor deto's jij hebt draaien ? Ik vind het nogal een groot verschil namenlijk, terwijl ik echt een schone xp installatie heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

SmokeyTheBandit schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:29:
Heeft te maken met de interne kloksnelheden waarop de kaart draait.
De variabele kloksnelheden van o.a. de shaders worden - als ik me niet vergis - per "coreclockgebied" (bijv. 640-660 mhz > shaders @1400mhz) ingesteld op een vaste waarde. Bij een 660mhz coreclock draaien de shaders vermoedelijk nog op een acceptabele snelheid, maar deze wordt bij 663 mhz (of 661mhz) vermoedelijk opgeschaald naar een (veel) hogere, instabiele snelheid voor het nieuwe "coreclockgebied" (dit maal bijv. 660-680mhz > shaders @1450mhz).
Getallen zijn fictief overigens, voor zover mij bekend zijn de exacte interne snelheden per clockgebied nog niet bekend. In feite zou het 't mooist zijn als je alle secties van de chip apart zou kunnen OC'en :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heey die smoke is er ook weer eens :) Nette scores net als vroeger :)

Maar had van jou wel een GTX verwacht :P

Ga je straks ook een R600 kopen als die beter is ? :D Of ben je helemaal met pensioen waardoor je 3 jaar met een kaart doet ? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 15-11-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:53:
EVGA's ANSWER regarding BEEPING issue:
[...]

[...]

Ja dat zou goed kunnen, misschien snijdt het ene mobo de stroom naar het pci-e slot sneller af dan het andere. Echter er is inmiddels een behoorlijke lijst met kaarten die piepen verzameld en de hardware van die mensen is toch erg divers dus ik durf nog geen conclusies te trekken.
Op mijn DFi plank kan ik instellen hoeveel watt ik over de PCI-E 16x wil gooien. Maar de vraag is of dat alles zou oplossen. Ik zie wel dezelfde kaart vaak wel op andere borden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:11:
Heey die smoke is er ook weer eens :) Nette scores net als vroeger :)

Maar had van jou wel een GTX verwacht :P

Ga je straks ook een R600 kopen als die beter is ? :D Of ben je helemaal met pensioen waardoor je 3 jaar met een kaart doet ? :)
Jaja heb nu langzaam weer een beetje de gelegenheid om weer een beetje terug te komen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar nVidia heerlijke drivers en werken lekker stabiel (de meeste iig :P ).

De fun ligt meer bij het pushen van de goedkopere kaarten vind ik ... ja oldschool principes he :P
En zoveel game ik ook niet maar als ik het doe moet het goed gaan en extreem mooi (Eye Candy)

Nu draai ik als ik met Flightsim X over New York vlieg nog 23 fps .... :P maarja niet heel vreemd ziet er ook wel erg mooi uit hoor en mega veel gebouwen om te renderen op 1920x1200 met Supersampling en 8xAA 16xAF)
>:)

Voor de rest draait alles super Carbon/BF/Alles dus deze kaart is perfect de 7900GTX die ik hiervoor had trok het op veel punten niet :( en met een 24" scherm wil ik ook wel gamen op 1920x1200 toch ... :P )

[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 15-11-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142241

Heeft het nog wel zin om een 8800 (gtx of gts) in sli te hangen met een E6600 of E6700 zonder dat deze teveel de bottleneck vormen? Ben dus van plan om sli setup te maken als ik binnenkort nieuwe hardware ga kopen. Maar als het geen zin heeft hou ik het liever bij 1 8800 natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 142241 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:45:
Heeft het nog wel zin om een 8800 (gtx of gts) in sli te hangen met een E6600 of E6700 zonder dat deze teveel de bottleneck vormen? Ben dus van plan om sli setup te maken als ik binnenkort nieuwe hardware ga kopen. Maar als het geen zin heeft hou ik het liever bij 1 8800 natuurlijk :P
Uhh lees eens wat tests ;)

Verder kun je er ook gewoon eerst 1 nemen en kijken of dat voldoende is en daarna over de tweede nadenken. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilde schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:07:
[...]

Dan haal jij met default waardes nog dik 2000 punten meer dan ik.. Mag ik vragen wat voor deto's jij hebt draaien ? Ik vind het nogal een groot verschil namenlijk, terwijl ik echt een schone xp installatie heb..
Bench beide eens op hogere resolutie.. Kan je zien of het CPU limited is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Euhm... niet om te zeuren ofzo (stiekem wel een klein beetje), maar de startpost is hopeloos verouderd. Sommige afbeeldingen doen het niet en ik zou toch in ieder geval eens de info over de 8-series videokaarten erin verwerken. Hoe kan je het anders een "Nieuws & Discussies Topic" noemen, als alles waar over te discussiëren valt volgens de startpost hopeloos verouderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Anoniem: 51473 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:40:
[...]

Bench beide eens op hogere resolutie.. Kan je zien of het CPU limited is..
Ik zal als ik vanavond thuis ben (kan niet wachen, pc staat alweer 3 dagen uit :( ) results posten op verschillende reso's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Anoniem: 142241 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:45:
dat ligt er ook aan op welke resolutie je wilt gamen, op 1280x1024 is het regelrecht overkill en cpu limeted.

Ik ben nogsteeds benieuw naar de resultaten van de GTX in SLI op de 30" :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 10:06

MaDLiVe

.-Observer-.

Misschien een stomme vraag maar weet iemand wanneet de midclass 8 serie kaarten uitkomen? De 7600gt was een mooie kaart maar werd met de komst van de 7900gt al snel niet meer zo interessant. Terwijl de 7600gt kaaten nog best wat pit hadden Maar gelijk was bijv. met de 7900gt kaarten de gtx versie ook niet zo heel interessant meer.

Ben wel benieuwd of daar al iets over bekend is.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 10:52
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 15 november 2006 @ 07:59:
Ik zie te weinig GTSen dus hierbij mijn bijdrage :)
Reden voor GTS ipv. GTX lagere prijs en makkelijke OC baarheid naar GTX niveau.
maar ook al OC je een GTS, je blijft zitten met "maar" 96 streamprocessors en lagere membus-bandwith (geen 384bits oid), toch?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Puppetmaster schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:35:
[...]

maar ook al OC je een GTS, je blijft zitten met "maar" 96 streamprocessors en lagere membus-bandwith (geen 384bits oid), toch?
Ja duh ?
Maar momenteel speelt da nog niet ZOoO veel verschil.
In nieuwe games zal het verschil groten zijn veronderstel ik.
En als je moet niet afkomen van GTS OC is GTX
Wat is een GTX OC dan ? Beiden zijn top kaarteN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:30:
[...]

Jaja heb nu langzaam weer een beetje de gelegenheid om weer een beetje terug te komen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar nVidia heerlijke drivers en werken lekker stabiel (de meeste iig :P ).

De fun ligt meer bij het pushen van de goedkopere kaarten vind ik ... ja oldschool principes he :P
En zoveel game ik ook niet maar als ik het doe moet het goed gaan en extreem mooi (Eye Candy)

Nu draai ik als ik met Flightsim X over New York vlieg nog 23 fps .... :P maarja niet heel vreemd ziet er ook wel erg mooi uit hoor en mega veel gebouwen om te renderen op 1920x1200 met Supersampling en 8xAA 16xAF)
>:)

Voor de rest draait alles super Carbon/BF/Alles dus deze kaart is perfect de 7900GTX die ik hiervoor had trok het op veel punten niet :( en met een 24" scherm wil ik ook wel gamen op 1920x1200 toch ... :P )
Daar heb je gelijk in :) Ik vind die nVidia drivers juist bagger. Heb een 7600 Go en heb daar nu wel de normale drivers op werken. Maar dat controll pannel is echt niets doe mij ATi's CCC maar. Maar goed smaken verschillen. Ik heb ooit ook een 6800 GT gehad en daar had ik dezelfde conclusie. Maar dit is nog steeds niet verandert ( 2 jaar later ). Dus de opvolger van mijn X1900 XTX zal een R600 zijn.

Maar momenteel ben ik best tevreden over de FPS op mijn 24"schempje. Kan hier en daar wel beter maar slecht is het niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 15-11-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Anoniem: 162692 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:57:
[...]

Ja duh ?
Maar momenteel speelt da nog niet ZOoO veel verschil.
In nieuwe games zal het verschil groten zijn veronderstel ik.
En als je moet niet afkomen van GTS OC is GTX
Wat is een GTX OC dan ? Beiden zijn top kaarteN.
Zou je jezelf even willen decrypten svp, ik snap geen hout van je reply :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:00:
[...]

Daar heb je gelijk in :) Ik vind die nVidia drivers juist bagger. Heb een 7600 Go en heb daar nu wel de normale drivers op werken.
[...]
Heb jij toevallig drivers die jij gebruikt in combinatie met Windows Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Puppetmaster schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:35:
[...]

Klopt, er valt niets aan te unlocken, slechts OC-en resteert. Eén van de eerste testen illustreerde dat aardig, de 8800GTX@stock maakte gehákt van de best zwaar overgeklokte 8800GTS. Ik zou persoonlijk zeggen *mits je er de pingels gewoon niet voor hebt*, is óf wachten tot de GTX goedkoper wordt óf de 8800GTS links laten liggen, het scheelt gewoon téveel in performance.

• Astennu
Neok_ schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:56:
[...]

Heb jij toevallig drivers die jij gebruikt in combinatie met Windows Vista?
Nope Ik heb nog geen goede versie van vista. Die ik nu heb is een upgrade cd daar kan ik niet van booten. En bij die upgrade install krijg ik een foutmelding. Dus ik laat Vista voorlopig nog links liggen.

• Wilde
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:18:
[...]

Klopt, er valt niets aan te unlocken, slechts OC-en resteert. Eén van de eerste testen illustreerde dat aardig, de 8800GTX@stock maakte gehákt van de best zwaar overgeklokte 8800GTS. Ik zou persoonlijk zeggen *mits je er de pingels gewoon niet voor hebt*, is óf wachten tot de GTX goedkoper wordt óf de 8800GTS links laten liggen, het scheelt gewoon téveel in performance.
Volgens mij valt dit voor een hoop mensen juist wel mee. Ik kan alleen over mezelf spreken: ik heb een 19" TFT + 8800GTS, en game bij voorkeur dus altijd op 1280X1024. Omdat de GTX met name een stuk sneller is in de ultra-hoge resoluties bied het mij ten opzicht van de meerprijs weinig extra performance.

Misschien dat het gat groter wordt als de kaarten efficienter(lees: DX10) gebruikt gaan worden. Maar ik denk eerlijk gezegd dat we dan 2 jaar verder zijn :)

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:07:
[...]

Nope Ik heb nog geen goede versie van vista. Die ik nu heb is een upgrade cd daar kan ik niet van booten. En bij die upgrade install krijg ik een foutmelding. Dus ik laat Vista voorlopig nog links liggen.
Ik vernomen dat een dezer dagen een nieuwe Vista driver beschikbaar is. Heb ook al her en der bepaalde mensen gezien die ergens een 97.19 driver weggehaald hebben, die driver schijnt ook een hoop issues op te lossen.

• Cheetah

Cheetah

Jejking schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:18:
Even uitgaande van de goedkoopste GTS en GTX is de GTX in de PW toch 30% duurder.
Daartegenover staat vaak echter geen 30% meer prestaties, en wel een percentueel veel betere OC baarheid van de GTS. Ik kan me dus wel voorstellen dat veel mensen ook daarvoor kiezen :)
Wilde schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:55:
Misschien dat het gat groter wordt als de kaarten efficienter(lees: DX10) gebruikt gaan worden. Maar ik denk eerlijk gezegd dat we dan 2 jaar verder zijn :)
Crysis en Alan Wake binnen enkele maanden als het goed is. Flightsim ook voor de liefhebbers ;)

Full Specz

• Wilde
  • Niet online
Crysis en Alan Wake binnen enkele maanden als het goed is. Flightsim ook voor de liefhebbers ;)
Ja ok.. Maar ik denk dat de eerste generatie games niet het onderste uit de spreekwoordelijke kan gaan halen vwb de 8800

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05
Cheetah schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:24:

Vergeet world in conflict niet... ook echt een eye-catcher.

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Hmm net een 8800GTS gehaald, wat alweer mijn eerste nvidia kaart sinds de TNT2 series is, zie ik in de control panel "anisotropic optimization" staan.
Nu mijn vraag, levert dit een performance winst op én levert dit een zichtbare kwaliteitsverlies op?

http://www.swfemedia.com

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

rippance schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:47:
[...]

Ik vernomen dat een dezer dagen een nieuwe Vista driver beschikbaar is. Heb ook al her en der bepaalde mensen gezien die ergens een 97.19 driver weggehaald hebben, die driver schijnt ook een hoop issues op te lossen.
Waar?! Een XP versie neem ik aan? Ik heb hier 2 games die ik graag zou willen spelen, dus I'm dying to get them

Niet op voorraad.

Anoniem: 38733

Astennu schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:00:
[...]
Maar dat controll pannel is echt niets doe mij ATi's CCC maar.
Ik heb gisteren m'n X1900 verkocht en heb nu even een 7600GS als nood, maar ik wil inderdaad nooit meer horen dat het CCC sucked i.v.m. het Nv cp. Mijn god wat is dat cp van Nvidia een saaie matte vertoning. :)
Er staat voor mij (mogelijk, nog niet zeker) een GTX op de kalender maar ik mis Ati nu al. :)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Smaken verschillen maar ik vind het CP van nvidia ook ruk. Het is op zich een aardig idee alleen de uitwerking is slecht. Ik vond het ten tijde van de 7800gtx al niet overtuigen en t is niet verbeterd. Geef mij ATI's CCC maar.

De 8800gtx zelf is wel erg geslaagd moet ik zeggen. :)

PC Specs

Een saaie matte vertoning? Simpel en effectief noem je dat ;)

En in combinatie met Ntune is het helemaal geweldig >:)

Ben trouwens wel érg beniewd naar de niewe drivers volgende week. Er mag idd nog wel wat verbeteren, en ik hoop echt dat ze SC:DA fixen voor G80!

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 16-11-2006 17:59 ]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 107573 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:51:

En in combinatie met Ntune is het helemaal geweldig >:)

Ben trouwens wel érg beniewd naar de niewe drivers volgende week. Er mag idd nog wel wat verbeteren, en ik hoop echt dat ze SC:DA fixen voor G80!
Precies ik sta te dringen om die game eindelijk eens te spelen.

Niet op voorraad.

Anoniem: 38733

Anoniem: 107573 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:51:
Als je doelt op "rechtermuisknop in je taakbalk" om bijv. even je AA te veranderen, dat kan bij het CCC ook, maar ik bedoelde het nieuwe CP op zich.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik vind het oude CP van NV uitstekend, het laadt snel, is overzichtelijk en makkelijk en logisch te hanteren. Van mij had het zo mogen blijven.

Niet op voorraad.

Anoniem: 38733 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:22:
[...]

Als je doelt op "rechtermuisknop in je taakbalk" om bijv. even je AA te veranderen, dat kan bij het CCC ook, maar ik bedoelde het nieuwe CP op zich.
Ik heb het ook over het niewe CP . Tuurlijk, het oude had van mij net zo goed mogen blijven, maar na een uurtje ben je daar ook wel aan gewend. Ik ben niet bekend met het CCC, dus ik heb daar verder geen mening over. Ik weet alleen dat ik het niewe CP prima vindt werken.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik vind het nieuwe CP van nVidia een ramp. Kon met geen mogelijkheid me TV out op PAL zetten, of 'm uberhaupt aanzetten. Kreng bleef maar doen alsof er niets op aangesloten zat. Pas toen ik 'm terug zette op de classic look, toen kon ik eindelijk mijn TV out configureren. Het ziet er leuk uit, maar het werkt gewoon niet goed. Zowel mijn oude als mijn nieuwe kaart hadden dit overigens.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Cheetah schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:24:
[...]
Even uitgaande van de goedkoopste GTS en GTX is de GTX in de PW toch 30% duurder.
Daartegenover staat vaak echter geen 30% meer prestaties, en wel een percentueel veel betere OC baarheid van de GTS. Ik kan me dus wel voorstellen dat veel mensen ook daarvoor kiezen :)
Ehh... mwoah niet helemaal mee eens, als je kijkt naar de modernste games.

Anoniem: 161608

DizzyWeb schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:37:
Ik vind het nieuwe CP van nVidia een ramp. Kon met geen mogelijkheid me TV out op PAL zetten, of 'm uberhaupt aanzetten. Kreng bleef maar doen alsof er niets op aangesloten zat. Pas toen ik 'm terug zette op de classic look, toen kon ik eindelijk mijn TV out configureren. Het ziet er leuk uit, maar het werkt gewoon niet goed. Zowel mijn oude als mijn nieuwe kaart hadden dit overigens.
ik had er ook al last van net ja, even proberen maar wat is dat een gekloot zeg. nu nog een keertje kleurtjes toveren op het beeld

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Word het niet es tijd voor een omgekeerd turbo cache tegen de tijd dat je 1 a 2 Gig op een videokaart pleurt ?:P Ik weet niet wat voor latency die pci-e lanes opleveren maar die dikke GDDR4 snelheden maken toch nog al wat goed lijkt me. :o Anders kan DAAMIT zoals inq & co dat populair zegt er op de één of andere manier toch wel een hypertransport kabeltje er tussen hangen?
Ik weet nie of ik onzin lul maar ik zat maar es te denken :P

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

• biobak
The horror....vandaag heeft m'n monitor het begeven :( Ik heb nu het tft-scherm van m'n vriendin geript :7 Vandaag had ik weinig te doen (behalve me ergeren aan die defecte monitor) dus heb ik gewerkt aan een bijgewerkte startpost. Hieronder het resultaat. Ik heb de startpost van Jejking zoveel mogelijk in orde gelaten om zijn harde werk niet overboord te gooien. Mocht je opmerkingen hebben over de startpost, MSN me dan ipv het hier te posten. Als Jejking ook ermee akkoord is, kan de nieuwe startpost de huidige gaan vervangen. De code heb ik hier in een Word bestandje dus die kan ik zo doormailen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/header.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/index.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/topicregels.jpg

In dit topic gelden een aantal regels om het lekker knus en gezellig te houden met zijn allen, namelijk:
  • Dit is een discussietopic. Hierin is de bedoeling dat je hier discussieerd over alles wat gerelateerd is aan de grafische kaarten van nVidia. Als je wilt discussiëren over overclocking, voltmods, en aanverwante artikelen, ga dan eens kijken in [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2 :)
  • Flames, ernstige beledigingen, trollen, bedreigingen, en al dat soort ongerief horen in dit topic niet thuis en zijn uitermate Not Done. Weet je niet zeker hoe je je dient te gedragen in een topic als deze, raadpleeg dan de GoT-FAQ, een aanrader voor de beginnende GoTter :)
  • Dit topic is vooral niét bedoeld om te posten dat:
    • de 79XX/8800 niet leverbaar is bij een shop.
    • jij je kaart nu éindelijk hebt en dat je daar zo verschrikkelijk blij mee bent.
    • je van plan bent om hem te gaan OC'en, maar je vraagt je toch af waarmee je dat moet doen.
    • je nu toch wel je persoonlijke record met 3DMarkX verbroken hebt.
    • je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
    • je je afvraagt welke kaart nu beter bij jou past, zie Google voor dozens of reviews.
Veel lees- en discussieerplezier toegewenst! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/g70.jpg

Op basis van de in 2005 geintroduceerde G70 core heeft NVIDIA diverse varianten uitgebracht op verschillende kloksnelheden en met verschillende aantallen pixel pipelines en vertex shaders. De belangrijkste features van de G70 zijn:
  • DirectX 9 ondersteuning
  • OpenGL 2.0 ondersteuning
  • Diverse AA modes zoals TSAA en TMAA
  • HDR ondersteuning (meestal niet in combinatie met AA)
  • Shader Model 3
  • Purevideo (HD)
  • SLI
  • Windows Vista ready
De opvolger van de high-end G70 was de G71. De enige grote verandering zit hem in het productie-procédé, het oude (lang gebruikte) 110nm-proces is vervangen door het nieuwe 90nm-proces waar ook Low-K beschikbaar op is. De voordelen hiervan zijn legio:
  • Er kunnen veel meer cores uit één wafer gehaald worden omdat de G71 kleiner is dan de G70, hij zal dus goedkoper te produceren zijn.
  • De kloksnelheden kunnen, omdat de chip kleiner is dan zijn voorganger, flink opgeschroefd worden.
  • Omdat de chip kleiner is geworden hoeft er ook minder voltage doorgepompt te worden om die hogere kloksnelheden te halen.
  • En omdat de chip kleiner is geworden produceert hij dus ook minder warmte.
Naast de modellen voor de thuismarkt, heeft NVIDIA een lijn professionele videokaarten op de markt gebracht onder de naam Quadro FX. De basis voor de Quadro FX kaarten worden echter gevormd door de G7x GPU's.

Hieronder volgen de belangrijkste modellen uitgerust met een G7x core:
7100 / 7300 series
  • 7100 GS
  • 7300 SE
  • 7300 LE
  • 7300 GS
  • 7300 GT
Deze kaarten zijn verder niet zo interessant. Leuk voor je ouders, oma of voor een HTPC.

7600 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7600gs.jpg
7600 GS
  • GPU: G73
  • Release Date: 03/2006
  • Interface: AGP 8X / PCIe x16
  • Core Clock: 400 MHz
  • Memory Clock: 400 MHz (800 DDR)
  • Memory Bandwidth: 12.8 GB/sec
  • Shader Operations: 4800 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 3200 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 4800 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 500 MVertices/sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7600gt.jpg
7600 GT
  • GPU: G73
  • Interface: PCI-E x16
  • Core Clock: 560 MHz
  • Memory Clock: 700 MHz (1400 DDR)
  • Memory Bandwidth: 22.4 GB/sec
  • Shader Operations: 6720 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 4480 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 6720 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 700 MVertices/sec

7800 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7800gs.jpg
7800 GS
  • GPU: G70
  • Release Date: 02/2006
  • AGP 8X
  • Core Clock: 375 MHz
  • Memory Clock: 600 MHz (1200 DDR)
  • Memory Bandwidth: 38.4 GB/sec
  • Shader Operations: 6000 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 3000 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 6000 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 562.5 MVertices/sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7800gt.jpg
7800 GT
  • Release Date: 08/2005
  • Core Clock: 400 MHz
  • Memory Clock: 500 MHz (1000 DDR)
  • Memory Bandwidth: 32 GB/sec
  • Shader Operations: 8000 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 6400 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 8000 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 700 MVertices/sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7800gtx.jpg
7800 GTX
  • Release Date: 06/2005
  • Core Clock: 430 MHz
  • Memory Bandwidth: 38.4 GB/sec
  • Shader Operations: 10320 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 6880 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 10320 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 860 MVertices/sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7900gtx.jpg
7800 GTX 512
  • Release Date: 11/2005
  • Core Clock: 550 MHz
  • Memory Clock: 850 MHz (1700 DDR)
  • Memory Bandwidth: 54.4 GB/sec
  • Shader Operations: 13200 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 8800 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 13200 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 1100 MVertices/sec

7900 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7900gs.jpg
7900 GS
  • GPU: G71
  • Release Date: 05/2006
  • Core Clock: 450 MHz
  • Memory Clock: 660 MHz (1320 DDR)
  • Memory Bandwidth: 42.24 GB/sec
  • Shader Operations: 9000 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 7200 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 9000 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 787.5 MVertices/sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7900gt.jpg
7900 GT
  • Core Clock: 450 MHz
  • Shader Operations: 10800 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 7200 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 10800 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 900 MVertices/sec

7900 GTO
  • Release Date: 10/2006
  • Core Clock: 650 MHz
  • Shader Operations: 15600 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 10400 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 15600 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 1300 MVertices/sec

7900 GTX
  • Core Clock: 650 MHz
  • Memory Clock: 800 MHz (1600 DDR)
  • Memory Bandwidth: 51.2 GB/sec
  • Shader Operations: 15600 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 10400 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 15600 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 1300 MVertices/sec

7950 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7950gt.jpg
7950 GT
  • Release Date: 09/2006
  • Core Clock: 550 MHz
  • Memory Clock: 700 MHz (1400 DDR)
  • Memory Bandwidth: 44.8 GB/sec
  • Shader Operations: 13200 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 8800 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 13200 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 1100 MVertices/sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/7950gx2.jpg
7950 GX2
  • GPU: G71 (2 PCB's, 2 GPU's, 2x 512 Mb, SLI)
  • Release Date: 05/2006
  • Core Clock: 500 MHz
  • Memory Bandwidth: 76.8 GB/sec
  • Shader Operations: 24000 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 16000 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 24000 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 2000 MVertices/sec

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/g80.jpg

In november 2006 introduceerde NVIDIA de G80, oftewel de GeForce 8800 GTX en 8800 GTS. De G80 is een geheel nieuw ontwerp in tegenstelling tot bijvoorbeeld de G70 die erg veel leek op diens voorganger: NV40. NVIDIA heeft vier jaar gewerkt aan de G80 en het resultaat mag er zijn. De G80 is de eerste DirectX 10 GPU en heeft een unified shader architectuur. Op het moment van schrijven is de 8800GTX de snelste GPU die er is. In bepaalde gevallen zelfs sneller dan high-end kaarten in SLI of Crossfire configuratie.
De belangrijkste features van de G80 zijn:
  • Unified shaders
  • DirectX 10 ondersteuning
  • OpenGL 2.0 ondersteuning
  • Nieuwe AA modes CSAA, 8Q, 16Q
  • 128 bit HDR ondersteuning in combinatie met AA
  • 16x hoekonafhankelijke AF
  • Ondersteuning voor GPU Physics
  • Shader Model 4
  • Purevideo (HD)
  • SLI: met meer dan twee kaarten??
  • Built for Windows Vista
Hieronder volgen de modellen uitgerust met een G80 core:

8800 serie

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/8800gts.jpg
8800 GTS
  • GPU: G80
  • Release Date: 11/2006
  • Transistors: 681 million
  • Vertex Shaders: 96
  • Pixel Shaders: 96
  • ROP's: 20
  • Core Clock: 500 MHz
  • Memory Clock: 800 MHz (1600 DDR)
  • Memory Bandwidth: 64 GB/sec
  • Memory Interface: 320 bit
  • Memory: 640 Mb
  • Shader Operations: 48000 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 10000 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 16000 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 12000 MVertices/sec
  • Vertex Frequency: 1200 MHz

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/cards/8800gtx.jpg
8800 GTX
  • GPU: G80
  • Release Date: 11/2006
  • Transistors: 681 million
  • Vertex Shaders: 128
  • Pixel Shaders: 128
  • ROP's: 24
  • Core Clock: 575 MHz
  • Memory Clock: 900 MHz (1800 DDR)
  • Memory Bandwidth: 86.4 GB/sec
  • Memory Interface: 384 bit
  • Memory: 768 Mb
  • Shader Operations: 73600 Operations/sec
  • Pixel Fill Rate: 13800 MPixels/sec
  • Texture Fill Rate: 18400 MTexels/sec
  • Vertex Operations: 18400 MVertices/sec
  • Vertex Frequency: 1350 MHz

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/geruchten.jpg

GeForce 7900 Goes Kamikaze?
Een tijdje geleden werd op het forum bekend dat verscheidene GeForce 7900-GPU's problemen gaven, waarbij het voornamelijk ging om problemen met de 7900GT en de 7900GTX. Deze problemen bestonden uit artifacts op het scherm, terwijl in vele gevallen de kaart niet eens overgeklokt was. Op de rest van het Internet zijn echter legio fora te vinden die het tegendeel beweren, namelijk dat de problemen het meeste optreden bij 7900GT(X)-en die pre-overclocked zijn door de fabrikant (zoals XFX, Asus, e.d.)
Men vermoedt dat de problemen veroorzaakt worden door onderdelen op de achterkant van de kaart zoals condensatoren en geheugenchips van slechtere kwaliteit. Bij veel warmte kunnen deze defecten gaan vertonen, goede en/of betere koeling is dan ook ten zeerste aan te raden.
Waarheidsfactor: 100%

SLi Physics
Waar ATi de wereld voorstelde aan de ''ATi Physics'', heeft nVidia ''SLi Physics'' in het leven geroepen. Voorlopig lijkt het echter dat ATi's oplossing de beste performance geeft, getuige deze grafiek. Het is echter zeer onzeker of dit beeld op waarheid berust en komt door de vermeende zwakke implementatie van Dynamic Branching in de GeForce 7-series*.
Inmiddels is duidelijk dat de G80 core GPU Physics ondersteunt. NVIDIA heeft een chipset (nForce 680i) op de markt gebracht met 3 snelle PCIe slots waarvan er eentje voor Physics bedoeld kan zijn.
Waarheidsfactor: 100%

Slechte implementatie hoofdfeature Shadermodel 3.0 zichtbaar?
Volgens de makers van de allereerste échte next-generation-mother-of-all-shoot-em-ups zal er in deze game naast het vele geweld ook een volledig arsenaal aan nieuwe grafische snufjes te bewonderen zijn...
Op 3 Januari 2006 verscheen een rapport ten tonele die meldde dat nVidia's QuadSLi (4 x een 7800GTX) de onstage demo van de Unreal Engine 3.0 op maximale details nét aan vloeibaar op het beeldscherm kon toveren. Zal dit de eerste game zijn die nVidia's vermeende* zwakke plek blootlegt?
* : Concurrent ATi bestempelt nVidia's implementatie van de hoofdfeature Dynamic Branching in Shadermodel 3.0 als inferieur, en eigen X1x00-series als 'Shadermodel 3.0 Done Right'.
Waarheidsfactor: 80%

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/altkoel.jpg

Hier staan een aantal populaire koelers voor de GeForce 7 vermeld met bijbehorende specificaties.
LET OP! Als je de originele koeler vervangt door een alternatieve, vervalt de garantie van de fabrikant wat betreft je videokaart automatisch! :)
VGA coolers in de Tweakers.net Pricewatch

NV Silencer 5 (Rev. 3)
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/40_big.jpg
  • Fan: 72 mm
  • Overall Dimensions: 218.5 x 100 x 31 mm
  • Rated Fan Speed: 2000 RPM
  • Bearing: ARCTIC Ceramic Bearing
  • Noise Level: 0.9 Sone
  • Weight: 428 g
  • Warranty: 6 Years
  • Compatible met: alle GeForce 7800-kaarten
Arctic Accelero X1
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/91_big.jpg
  • Heat Sink: 152(L) x 90(W) x 30(H) mm
  • Fan: 141(L) x 120(W) x 28(H) mm
  • Overall Dimensions: 152(L) x 120(W) x 30(H) mm
  • Rated Fan Speed: 500 - 2000 RPM
  • Air Flow: 9.82 CFM / 16.7 m3/h
  • Noise Level: 0.4 Sone
  • Compatible met: GeForce 7800 (PCI-X), GeForce 7900GTX (PCI-X)
Thermaltake V1 Ultra
Afbeeldingslocatie: http://www.bsmultimedia.dk/images/1_vgacooler/00449.jpg
  • Heat Sink: 80(L) x 80(W) x 20(H) mm
  • Fan: 80(L) x 80(W) x 15(H) mm
  • Overall Dimensions: 80(L) x 80(W) x 28.5(H) mm
  • Rated Fan Speed: 2500 RPM
  • Air Flow: 24.84 CFM
  • Noise Level: 31.3 dbA
  • Compatible met: nVidia GeForce 7800 (PCI-X), nVidia GeForce 7900GTX
Zalman VF900-Cu LED
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/31617_69c51411.jpg
  • Heat Sink: [Formaten Onbekend]
  • Fan: [Formaten Onbekend]
  • Overall Dimensions: 96(L) x 96(W) x 30(H) mm
  • Rated Fan Speed: 1350-2400 RPM
  • Air Flow: 24.84 CFM
  • Noise Level: 18.5-25.0 dbA
  • Compatible met: nVidia GeForce 7600, nVidia GeForce 7800, nVidia GeForce 7900
Zalman VF700-Cu LED
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/zalman-vf700cu-led-2.jpg
  • Heat Sink: [Formaten Onbekend]
  • Fan: [Formaten Onbekend]
  • Overall Dimensions: 91(L) x 126.4(W) x 30(H) mm
  • Rated Fan Speed: 1350-2650 RPM
  • Air Flow: Onbekend Aantal CFM
  • Noise Level: 18.5-28.5 dbA
  • Compatible met: nVidia GeForce 7600, nVidia GeForce 7800GT(X), nVidia GeForce 7900GT
Met dank aan Kiphaas7

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/purevideo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/pv_logo.jpg

Wat is PureVideo?
NVIDIA PureVideo™ technology is the combination of high-definition video processors and software that delivers unprecedented picture clarity, smooth video, accurate color, and precise image scaling for all video content. It turns your PC into a high-end home-theater.
NVIDIA PureVideo technology:
* Accelerates WMV HD and MPEG video,
* Features spatial-temporal de-interlacing for HD and SD content, and
* Performs inverse telecine, bad edit correction, and other post-processing functions to eliminate jaggies and blurriness, resulting in a sharp picture..
Dit document geeft een aardig overzicht : PureVideo Technology Overview (pdf)

Wat heb ik nodig?
• Een GeForce 6, 7 of 8 GPU
• Microsoft Windows XP mét Service Pack 2 (voor VMR9 support)
• NVidia's ForceWare driver
• NVidia's PureVideo Decoder
Windows Media Player 10 build 3923 of nieuwer (met DRM update & DXVA hotfix)

Hoe kom ik aan PureVideo?
Je kunt op de site van NVidia een 30-dagen trial downloaden, die met deze key 60 dagen werkt :)
First and Last Name: Trial-60
Email Address: dvdtrial@nVidia.com
Last 4 Digits of Credit Card: 2005
Activation Key: 84CA-4A56-9BF7-2D53-5BA3-5FD6-FA56
Na deze proefperiode kan je de PureVideo Decoder hier kopen.

Hoe configureer ik PureVideo?
Naast de NVIDIA PureVideo Decoder User's Guide is er ook een Reviewers Guide met tips (enigszins gedateerd). Voor beste kwaliteit en prestaties is het noodzakelijk Video Mixing Renderer (VMR) te activeren in Windows Media Player :
To set up the VMR follow these steps

1. Launch Windows Media Player
2. Click on Tools > Options on the menu bar
3. Click on the Performance tab
4. Click on the Advanced button

File Playback Video mixing renderer mode: check “Use video mixing renderer” and “use high quality mode”

DVD-Video playback Video mixing renderer mode: check “Use video mixing renderer” and uncheck “Use overlays”
Als "use high quality mode" is aangevinkt onder "File Playback", dan is het mogelijk dat MPEG-4 ASP videobestanden (XviD, DivX5 etc.) in zwart/wit met een groenige waas worden afgespeeld. Selecteer dan "Use overlays" onder "File Playback".

Als FFDShow op je systeem staat of stond, dan werkt PureVideo waarschijnlijk niet. Wees terughoudend met het installeren van codecpacks. Controleer met Windows XP Video Decoder Checkup Utility of PureVideo als MPEG-2 preferred codec actief is.

Meer informatie :
ATI VideoShaders - NVIDIA PureVideo
ATI's Avivo vs. NVIDIA's PureVideo: De-Interlacing Quality Compared
NVIDIA GeForce 7800 GTX Preview (de eerste 6 slides)
NVIDIA PureVideo Presentation
Principled Technologies PureVideo test report (PDF-bestand)
Scott Vouri Interview #1
Scott Vouri Interview #2
• En natuurlijk NVIDIA.com zelf.

Met dank aan FFWD
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/drivers.jpg

Officiële NVIDIA drivers voor GeForce, Geforce 2, 3, 4, FX, 7
93.71 32-bit – Support voor alle GeForce kaarten behalve de 8800 serie.

Officiële NVIDIA drivers voor GeForce 8800
97.02 32-bit – Support alleen voor GeForce 8800 GTX en 8800 GTS.

Officiële NVIDIA drivers voor Quadro, Quadro 2 MXR, NVS, 4, FX
91.36 32-bit – Support voor bijna alle Quadro kaarten

Officiële NVIDIA drivers voor Mobile GPU's
84.63 32-bit – Support voor alle NVIDIA Go Mobile GPU's.

Drivers voor alternatieve operating systems (Linux, Windows x64 etc.) zijn hier te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/links.jpg

Reviews GeForce 7300 GS 128MB:
AusFX
Hardware Zone
HotHardware
PCStats

Reviews GeForce 7300 GT 256MB:
AnandTech
Beareyes
NGoHQ

Reviews GeForce 7600 GS 256MB:
Hardware Zone

Reviews GeForce 7600 GT 128MB:
Bjorn3D
Hardware Zone
IT-Review
NeoSeeker

Reviews GeForce 7800 GS 256MB:
AnandTech
FiringSquad
HardOCP
Toms Hardware

Reviews GeForce 7800 GT 256MB:
ExtremeTech
Hardware.info
nV News
T-Break
Tweakers.net

Reviews GeForce 7800 GTX 256MB:
AnandTech
Digit Life
DriverHeaven
Firing Squad
Guru3D
HardOCP
Hardware.info
Hexus.net
T-break
Toms Hardware
Tweakers.net

Reviews GeForce 7800 GTX 512MB:
AnandTech
Digit-Life
Guru3D
HardOCP
Hardware.info
Toms Hardware
T-Break
Tweakers.net

Reviews GeForce 7900 GT 256MB:
3D Avenue
AnandTech
Digit-Life
ExtremeTech
Gargouri 2001
GD Hardware
T-Break
TechReport

Reviews GeForce 7900 GTX 512MB:
DigitLife
ExtremeTech
Guru3D
HardOCP
HotHardware
NeoSeeker
T-Break
TechReport
TweakTown

Reviews GeForce 7950 GX2 512MB:
Bit-Tech
GamePC
Hardware.fr
Hardware Zone
Legit Reviews
Viper_4111 [GoT-member]

Reviews GeForce 8800 GTX en GTS:
HardOCP
Anandtech
Firingsquad (GTX & GTS OC-ed)
Firingsquad (preview)
Tweakers.net
Tom's Hardware

Vorige Topics:
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 18
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 19

Andere Interessante Topics:
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 1
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Pricewatch
Alle GeForce 7300-kaarten in de Pricewatch
Alle GeForce 7600-kaarten in de Pricewatch
Alle GeForce 7800-kaarten in de Pricewatch
Alle GeForce 7900-kaarten in de Pricewatch
Alle GeForce 7950-kaarten in de Pricewatch
Alle GeForce 8800-kaarten in de Pricewatch

Startpost: Jejking & biobak
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/nvts/footer.jpg

Anoniem: 178522

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/2052/header2mu7.jpg
.... en dan is ie helemaal mooi :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 178522 op 16-11-2006 21:56 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Fear 2560x1600 Alles maximum (Soft shadows on,4xaa,16xaf)
min 38 fps avg 55 fps max 96 fps 0% -25 fps 17% 25-40 fps 83% 40+ fps

Op hoge resoluite draait hij dus erg lekker en ziet het er echt erg goed uit :9~
Maar heb voor de zekerheid toch maar een E6600 + Asus Striker EX + GSkill 6400 gbh2 besteld.

Want 3dmark 2005 14046 marks, 3dmark 2006 9721 marks

Vind dat toch een iets te extreme bottleneck, verdenk overigens wel eerder het mobo (pcie 2x8 ipv 2x16) en het ram van de bottleneck dan de processor.
Van het weekeind maar eens wat meer tests draaien voor de AMD-ers onder ons.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:01:
Fear 2560x1600 Alles maximum (Soft shadows on,4xaa,16xaf)
min 38 fps avg 55 fps max 96 fps 0% -25 fps 17% 25-40 fps 83% 40+ fps

Op hoge resoluite draait hij dus erg lekker en ziet het er echt erg goed uit :9~
Maar heb voor de zekerheid toch maar een E6600 + Asus Striker EX + GSkill 6400 gbh2 besteld.

Want 3dmark 2005 14046 marks, 3dmark 2006 9721 marks

Vind dat toch een iets te extreme bottleneck, verdenk overigens wel eerder het mobo (pcie 2x8 ipv 2x16) en het ram van de bottleneck dan de processor.
Van het weekeind maar eens wat meer tests draaien voor de AMD-ers onder ons.
Lijkt mij erg interessant ja. Vooral die pcie 2x8 ipv 2x16, aangezien ik zo'n beetje hetzelfde mobo heb als de jouwe, alleen dan de hele kale versie. Ik wil op korte termijn het liefste ook overstappen op een Core2 duo systeem. Eigenlijk niet eens zozeer vanwege de huidige prestaties van mijn systeem, maar ergens in mijn hoofd zit de gedachte dat het eigenlijk gewoon zonde is om deze mooie kaart te koppelen aan een toch wel wat verouderd systeem. Verouders is natuurlijk wel overdreven , maar toch.

Dat G.Skill geheugen ziet er goed uit, en niet duur. Bij deze shop iig: http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=8557

Lekkers strakke timings en pc 6400 voor een mooie prijs. Misschien dat die Asus Striker Xtreme wat boven mijn budget valt, dat wel. Maar goed, ik ben wel beniewd verder naar jouw bevindingen, dus keep on posting :)

Overigens, die 3dmark scores van jou. Dat zijn toch niet jouw SLI scores? Of wel? Anders heb je idd een behoorlijk extreme bottleneck ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 107573 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:05:
[...]

Lijkt mij erg interessant ja. Vooral die pcie 2x8 ipv 2x16, aangezien ik zo'n beetje hetzelfde mobo heb als de jouwe, alleen dan de hele kale versie. Ik wil op korte termijn het liefste ook overstappen op een Core2 duo systeem. Eigenlijk niet eens zozeer vanwege de huidige prestaties van mijn systeem, maar ergens in mijn hoofd zit de gedachte dat het eigenlijk gewoon zonde is om deze mooie kaart te koppelen aan een toch wel wat verouderd systeem. Verouders is natuurlijk wel overdreven , maar toch.

Dat G.Skill geheugen ziet er goed uit, en niet duur. Bij deze shop iig: http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=8557

Lekkers strakke timings en pc 6400 voor een mooie prijs. Misschien dat die Asus Striker Xtreme wat boven mijn budget valt, dat wel. Maar goed, ik ben wel beniewd verder naar jouw bevindingen, dus keep on posting :)

Overigens, die 3dmark scores van jou. Dat zijn toch niet jouw SLI scores? Of wel? Anders heb je idd een behoorlijk extreme bottleneck ja.
Ja dit zijn dus wel de SLI scores :X
Vandaar dat ik toch om ben gegaan voor een c2d systeem.
Net of je in een Ferrari rijd met een opel motor erin :D
Het verschil is veel groter dan ik verwacht had ivm c2d systemen.
COD2 loopt werkelijk heerlijk 2560x1600 alles high 4xaa 16xaf vsync aan, constant op 60fps.
Heb die moffen nog nooit zo scherp gezien achterin het veld :9~
p.s. 2650x1600 alles high 16xaa 16xqaf 20-30fps niet lekker speelbaar dus maar wat een powerrrrrrr!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vind m erg mooi :) :9

Van mij mag die gelijk online !!!!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justifire: Waarom dit geheugen afgezien van de prijs ? Ik vind het geheugen kiezen eigenlijk het moeilijkst aan een nieuw systeem.. Ik heb altijd Corsair gehad en nooit problemen mee gehad en ben daarom wederom opzoek naar Corsair plankjes, maar mischien dat jij mij kan overtuigen ?

Jou systeem is identiek aan de mijne.. Asus Striker, E6600, 3007FPW, 2GB ?, 8800GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

wat zeuren de mensen nu met een AMD X2 dat huin cpu erge bottleneck is. speel gewoon op hoge resoluites veel AA+HDR en bye bye bottleneck. ik ga men overklokte 4800+ heus niet wegdoen hoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Ok 2e poging (zat net in verkeerde topic 7(8)7 )

Ik heb vraagje voor de halve (of volledig :p) helderzienden hier.

Sorry als het al ergens vermeld is, maar heb net Deel 9 t.e.m. 13 van TFT schermen 20" en groter doorgelezen, en kan ff ni meer ... hope you`ll forgive me for that ;)

Heb beslist om mijn AGP systeem nog es een laatste upgrade te geven, en ga een mooie Samsung 225BW kopen... met bijpassende kaart.
Ik dacht een 7600GT van leadteck te kopen, maar aangezien de native resolutie van die TFT 1680x1050 niet min is, graag een woord van ... ahum, advies, over het al dan niet in de nabije toekomst uitkomen van een 8xxx middeklasser die hopelijk op AGP ook uitgebracht wordt.
(Of een andere kaart op AGP die wat meer AA en AF aankan op die resolutie.)

Iemand die hier toevallig iets weet? (of hier gewoon wel iets zinnig over tezeggen heeft? :p )

/greetzor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe, ik beantwoord net je vraag in dat andere topic, waar ik 'm overigens best vind thuishoren omdat het een 8xxx kaart betreft. ;)

Mijn antwoord was:
Weumel schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:08:
ahum, advies, over het al dan niet in de nabije toekomst uitkomen van een 8xxx middeklasser die hopelijk op AGP ook uitgebracht wordt.
Zo rond februari 2007 schijnen er andere versies van de 8800 uit te komen (ik weet niet zeker of dat nou goedkopere of juist duurdere (2-in1 of zo) zullen zijn), maar AGP lijkt me echt een gepasseerd station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:37:
Hehehe, ik beantwoord net je vraag in dat andere topic, waar ik 'm overigens best vind thuishoren omdat het een 8xxx kaart betreft. ;)
Hehe, tjah, wist t ni zo goed, maar vond tbij nader inzien meer een 88xx topic.... daarmee, wil niemand voor het hoofd stoten in mijn eerste post hier ;)
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:37:Zo rond februari 2007 schijnen er andere versies van de 8800 uit te komen (ik weet niet zeker of dat nou goedkopere of juist duurdere (2-in1 of zo) zullen zijn), maar AGP lijkt me echt een gepasseerd station...
AGP gepasseerd, bwah da`s een beetje dubbel, heel vele mensen hebben het nog hoor.
En ik ben van zinnens binnen een half jaar een mooie HTPC samen te stellen, dus dan gaik wel voor PCI-E gaan denk ik }:O
Het is maar dat ik nou een laptop gekocht heb (zit nogal veel in buitenland), maar nu ook thuis altijd op m`n laptop zit aangezien hij sneller en aangenamer is om op te werken... en da's een beetje knudde.... m'n kleine lieve AGP-systeempje kan best nog ff mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:01:
wat zeuren de mensen nu met een AMD X2 dat huin cpu erge bottleneck is. speel gewoon op hoge resoluites veel AA+HDR en bye bye bottleneck. ik ga men overklokte 4800+ heus niet wegdoen hoor. 8)7
Laat jij mij een benchmark zien dan op 2560x1600 met verschillende CPU's en een 8800GTX om te laten zien dat mijn X2 AMD geen bottleneck vormt.. Bij de x1900XTX + x1900CF had ik er weinig last van, maar nu met 2x de 8800GTX weet ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

http://209.85.135.104/sea...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=4

Hier word maar enkel op 1600x1200 getest en ik kan me voorstellen dat op die onmogelijke reso het verschil nog veel kleiner is, dus om zowel mobo, cpu ( AMD X2@2,6 en hoger...) en ram te vervangen voor die paar frames (die dus op hoger nog minder zijn) dan legde ik het geld liever apart voor iets anders... 8)

leuk voor je 3dmark e-penis maar verder niet zo heel veel meer lijkt me.. ( de upgrade kosten in acht nemende...)

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-11-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
ik heb nu net mijn amd x2 4800+ erin gezet en me ocz gamestream sli 700watt.

en op gamen van resolutie 1024/1280/1600 trekt dat perfekt hoor.

een snelle x2 is geen bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sain onez schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:40:

Hier word maar enkel op 1600x1200 getest en ik kan me voorstellen dat op die onmogelijke reso het verschil nog veel kleiner is, dus om zowel mobo, cpu ( AMD X2@2,6 en hoger...) en ram te vervangen voor die paar frames (die dus op hoger nog minder zijn) dan legde ik het geld liever apart voor iets anders... 8)

leuk voor je 3dmark e-penis maar verder niet zo heel veel meer lijkt me.. ( de upgrade kosten in acht nemende...)
Ik weet niet of je het ziet, maar het is een FX60 die 30 frames minder draaid bij sommige door alleen de CPU in vergelijking met een 6600 Core Duo.. Ik wil voor 30 FPS echt wel me CPU vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb t niet eens gecontroleerd maar ik ga ervan uit dat je de farcry performance test bedoelt waarop de reso 1024x768 gebruikt word, check die 1600x1200 en weer typisch die Splinter Cell demo waar t om max 2fps gaat tussen alle... (kentfield t/m SC Northwood, met de verschillende amd's ertussenin) draai in die game de reso omhoog, gelijk ieder andere, dan is toch duidelijk dat dat kleine verschil, nóg kleiner word...

Ik ben t met je eens als je gamet op 1024 maar dan kun je alles nog vol open spelen op een x800/ 6800...

maar t gaat om zelfs nog paar stappen hoger dan 1600x1200
(das mijn native reso en wist me deze bench nog te herinneren..) :>

de cpu score vergelijken uit een 3dmark das appels met aardappelen vergelijken

simpele test, verhoog in je 3d mark test de reso van je benchmark en zodra je scores gelijk blijven ipv afnemen dan heb je cpu bottleneck, good luck! (you'll need it)

ander voorbeeld draai een 3dmark03 op een standaard 9800xt 256mb dan krijg je 6700 3dmarks op een 6800LE ook, zelfs vaak hoger maar ga dan eens spelen op 1280x960 dan merk je wel degelijk een verschil ( farcry, nfs, bf series vele stabielere fps rate en minder vake framedrops op de ati , scores willen niets zeggen, ahoewel mede bepaald door de hoeveelheid ram, terwijl de next gen gf6 op 1024 pas lekker speelt)

staar je niet blind op benchmark scores

tis leuk vergelijkings-materiaal voor exact t zelfde systeem... 8)7

persoonlijk vind ik t een tooltje om iedereen gek te maken en de hardware industrie te boosten... :+

[ Voor 43% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-11-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep ik sluit me bij je aan hoor. Ik zing het wel tot Q1 2007 uit met m'n X2 ;) Eens mens moet gewoon ook eens tevreden zijn nietwaar.

Eerst maar eens Vista bekijken eind januari.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-11-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 51473 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:51:
justifire: Waarom dit geheugen afgezien van de prijs ? Ik vind het geheugen kiezen eigenlijk het moeilijkst aan een nieuw systeem.. Ik heb altijd Corsair gehad en nooit problemen mee gehad en ben daarom wederom opzoek naar Corsair plankjes, maar mischien dat jij mij kan overtuigen ?

Jou systeem is identiek aan de mijne.. Asus Striker, E6600, 3007FPW, 2GB ?, 8800GTX
Omdat dit geheugen met iets meer prik makkelijk op 1000+mhz loopt :9~
Dus PC8000 of hoger voor een hele mooie prijs.
Heb ze besteld via Kakaroto hier op tweakers :SPECIALE G.SKILL 2GB DDR667~1066 VERKOOP, MAIL EUROTECHatGSKILL.COM VOOR MEER INFO
Deze heeft ze op voorraad terwijl webshops geen levertijd kunnen vertellen.
Beetje off-topic allemaal maar het is voor een goed doel he.

En het is precies wat je zegt, zo'n SLI setup verdient gewoon een goed systeem om in te draaien.
Als je niet op een paar fps kijkt had ik net zo goed mijn oude setup kunnen houden.
Aan de andere kant zeg ik wel, het is niet ECHT nodig, ze draaien nu ook al schitterend.
Ach, had ik maar geen tweaker moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Anoniem: 51473 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet of je het ziet, maar het is een FX60 die 30 frames minder draaid bij sommige door alleen de CPU in vergelijking met een 6600 Core Duo.. Ik wil voor 30 FPS echt wel me CPU vervangen...
30 fps op 1024x768 zonder AA, AF, HDR etc dat is logisch. Bij de meeste andere verschillen is de eenheid: seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Neok_ schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:36:
Het zal wel aan mij en mn searchkwaliteiten liggen, maar ik ben nu al een tijdje op zoek naar Vista 64bit drivers voor mijn Go 7600 graka :/
Als ik bij drivers kijk op de nVidia site, dan zie ik geen Vista drivers voor de Go 7xxx serie, en google levert mij alleen 32bits/beta drivers op.
De 64bits Vista driver voor de complete Geforce serie geeft bij poging tot installatie aan dat hij geen geschikte driver heeft voor mijn graka.
(Ik draai Vista Ultimate 64bit RTM)

Iemand tips?
Echt niemand, ik wil nu toch dat Aero wel eens met eigen ogen aanschouwen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
sain onez schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:40:

grappig...wat quotes uit de link die je geeft:

The benchmarks tell all. Intel's Conroe simply outmuscles every currently available CPU

Were you one of the Conroe doubters? Still not convinced?

verder testen ze met alle cpu's @ stockspeeds.....en het is ondertussen wel algemeen bekend dat de conroe 6600/6700 érg goed overklokken....

Ik zou wel eens een test willen zien tussen een c2d die rond de 3-3.5 gig draait, en een amd die op 2.8 draait (ongeveer de max voor amd's @air) ...met een 8800gtx natuurlijk....op 1600x1200 zul je dan een nog groter verschil zien

in deze test scheelt het idd niet zo veel...maar het gaat weer nét ietsje harder

ik vind het verschil eigenlijk net zo groot als destijds met de pentium4/a64...enkele % (zoek de tests maar na )

maar dat is nog geen reden om er géén te kopen :)

beter had je dit voorbeeld gebruikt.. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/bottlenek.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-11-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Het is misschien geen reden om er niet een te kopen als je toch een nieuwe processor nodig hebt, maar het is wel een reden om niet over te stappen op een andere processor en liever een andere videokaart te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

Mr. Detonator schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:12:
[...]

grappig...wat quotes uit de link die je geeft:

The benchmarks tell all. Intel's Conroe simply outmuscles every currently available CPU

Were you one of the Conroe doubters? Still not convinced?

verder testen ze met alle cpu's @ stockspeeds.....en het is ondertussen wel algemeen bekend dat de conroe 6600/6700 érg goed overklokken....

Ik zou wel eens een test willen zien tussen een c2d die rond de 3-3.5 gig draait, en een amd die op 2.8 draait (ongeveer de max voor amd's @air) ...met een 8800gtx natuurlijk....op 1600x1200 zul je dan een nog groter verschil zien

in deze test scheelt het idd niet zo veel...maar het gaat weer nét ietsje harder

ik vind het verschil eigenlijk net zo groot als destijds met de pentium4/a64...enkele % (zoek de tests maar na )

maar dat is nog geen reden om er géén te kopen :)

beter had je dit voorbeeld gebruikt.. :)

[afbeelding]
kun je es een link sturen van die foto aub, tis nogal klein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Zou je als je reageert op een lang bericht alleen het stuk waarop je reageert willen quoten?

Na even zoeken heb ik deze review gevonden, ik neem aan dat dit hem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Quote van Guru3D:
The last result I wanted to show you today was on the GeForce 8800 GTX. Again we have the XGURU processor and look at 10x7, wow that's a 55 FPS differential. So to the question is the GeForce 8800 series CPU bound ? Yes, it most certainly is.

Well you'd think we should be near the end of this article right ? Nope coming up GeForce 8800 GTX SLI results!
Die lui zijn ook dom. Je ziet dat in reso's van 1024x768 tot 1600-1200 Zonder AA en AF ( IN OUDE GAMES !! ) er een verschil is. Reso's daar boven of 1600-1200 met AA en AF maakt al niets meer uit. En dan vergelijk je een cpu van 180 euro met een cpu van 700+ ( E6300 met X6800 ). Verschil in clockspeed bijna meer dan 1 GHz.

En wie gaat er met een 8800 GTX op 1024/768 games spelen ? Niemand. Mischien 1280x1024 met AA en AF omdat je een 19"TFT hebt. Maar ook dan zul je 16x AA of zo gebruiken en ik denk dat je dan ook geen cpu limmit meer hebt. En wat moet je met 150 FP ? 96 is toch ook genoeg ?

Zo i zo is het geen goede cpu test. Ze hadden moeten kijken naar het verschil in Min FPS want daar gaat het om. Als dat verschil 5 FPS als in 30 voor de X6800 en 25 voor de E6300 is het misschien wel de moeite waard. Wat in Min FPS er 5 bij is een groot verschil.

Maar ik denk nog steeds dat het niet veel uitmaakt. Misschien bij SLi wel maar een singel kaart niet.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topic regels !