[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Anoniem: 151544 schreef op maandag 20 november 2006 @ 07:59:
[...]

kun je es een link sturen van die foto aub, tis nogal klein. :)
Tis inderdaad de resize of the month. :)

http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/23/

Tis al zovaak gezegd; speel op 1600x1200 of hoger met zoveel mogelijk AA/AF en je kunt je geld voor een nog duurdere CPU in je zak houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-11-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
[offtopic]

De meeste willen gewoon een conroe om dezelfde reden als ze destijds een a64/athlonXP kochten...toen was het verschil nét zo klein (misschien nog wel kleiner)

heb wat oude benchmarks opgezocht..

Afbeeldingslocatie: http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2004/01/intel-prescott-com-320x512.gif

Afbeeldingslocatie: http://reviews.zdnet.co.uk/i/z/rv/2004/01/intel-prescott-unr-320x512.gif

[ Voor 42% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-11-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
Mr. Detonator schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:05:
[offtopic]

De meeste willen gewoon een conroe om dezelfde reden als ze destijds een a64/athlonXP kochten...toen was het verschil nét zo klein (misschien nog wel kleiner)
Daar zit misschien wel wat in. Ik kost de AMD toen omdat hij idd een heel stuk sneller was dan mijn K7 en hij 64 Bit had. Jammer genoeg moesten we te lange wachten op Microsoft voordat er een goede windows versie was die 64 Bit support had. Maar je hebt gelijk.. Zelf wacht ik met het vervangen van me Opteron 165 tot de K8L er is. Dat zal wel een grote stap zijn van dual naar Quad core en kan net als de C2D meer werk per clock cycle doen. Dan zullen ook de eerste games komen die multicore ondersteunen. Misschien dat er dan wel meer van te merken is ?? of misschien maakt het dan nog steeds geen drol uit of je een dual core of quad core hebt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 18:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en daarom wijs ik ook naar die bench van mij waar wel een vorige gen highend nvidia getest word, maar daar is al duidelijk dat tussen een coreDuo/AMD FX62 of een Kentfield core er op hoge reso met veel eyecandy de cpu geen drol uitmaakt (zie SC CT test) waarin we t hebben over 1,5fps verschil tussen de snelste en de traagste cpu...

Iedereen pakt zijn 3d benchmark erbij en vergelijkt cpu scores, tja zo word t verschil wel opgeblazen terwijl je het niet merk in je gebruikte games...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
sain onez schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:43:
waarin we t hebben over 1,5fps verschil tussen de snelste en de traagste cpu...
klopt...maar een snelle cpu is niet alleen in fps uit te drukken... :)

ook laadtijden/rarren/windows ed. worden weer wat sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Detonator schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:47:
[...]

klopt...maar een snelle cpu is niet alleen in fps uit te drukken... :)

ook laadtijden/rarren/windows ed. worden weer wat sneller
Je 3DMark e-penis wordt er natuurlijk ook groot van, daar kan geen herba pil of wat voor penis vergroter dan ook tegen op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Anoniem: 38733 schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:56:
[...]

Je 3DMark e-penis wordt er natuurlijk ook groot van, daar kan geen herba pil of wat voor penis vergroter dan ook tegen op. :)
dat had je 2-3-4 jaar geleden moeten zeggen....toen iedereen perse een a64/x2/athlonXP moest hebben omdat die zóveel sneller waren :z

de laatste jaren heb ik een stuk of 4-6 cpu's gehad....hooguit een half jaar doe ik met iedere cpu..(en veel mensen die hier posten hetzelfde)...maar dat wil niet zeggen dat ik nou ook perse een amd wil...nou is het half jaar weer ongeveer aangebroken, en ga ik dus binnenkort een c2d halen...
of moet ik nou maar even wachten tot de k8l uit is......dan had ik jaren geleden ook niet hoeven overstappen op de a64, maar had ik ook kunnen wachten op de pentium-m (s478>479) (die eigenlijk ook al sneller is ...

het probleem is gewoon dat veel mensen perse géén intel in huis willen hebben ?! (en maar hopen dat de k8l dik over de c2d heengaat, wat ik nog steeds betwijfel op lagere reso's :) )

mij maakt het geen ruk uit...koop gewoon wat het snelste is op dat moment...of dat nou amd/intel/nvidia/ati/whatever is

[ Voor 55% gewijzigd door Mr. Detonator op 20-11-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tis altijd leuk, nieuw speelgoed maar ik besteedde het geld liever aan een r600 of een 2e G80 eventueel.... (zeker als je al een dualcore AMD/ coreduo hebt)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Detonator schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:59:
[...]
dat had je 2-3-4 jaar geleden moeten zeggen....toen iedereen perse een a64/x2/athlonXP moest hebben omdat die zóveel sneller waren :z
Ik denk dat er toen nog erg veel op 1024x768 of zelfs lager gespeeld werd, dan is de CPU belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Mr. Detonator schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:59:
[...]

Er waren natuurlijk ook mensen die een amd processor wilden omdat die toen sneller waren, maar de meeste tweakers kochten een amd processor omdat ze goedkoper waren en niet langzamer (vaak sneller ook nog) en ook nog een leuk overklokten.

Je hebt nu nog steeds voor minder geld een amd dan een intel processor, alleen is het snelheidsverschil nu omgedraait. De mensen die de snelste processor willen moeten zeker een intel hebben, maar niet iedereen die een nieuwe processor koopt heeft de snelste nodig en dan kan je met een amd wat goedkoper uit zijn (zonder meteen een trage pc te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het vergelijken van de huidige situatie met het verleden is sowieso lastig.

Misschien lieten de gamedevelopers destijds (noodgedwongen) meer taken door de CPU afhandelen dan nu.

Verder moeten ze 3dmark gewoon afschaffen.
Het is imo alleen zinvol als middel om te testen of je setup goed in mekaar zit. Als door mensen met een vergelijkbare set 5000 gehaald wordt en jij haalt 2000 dan is er iets mis ja. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:58:
Het vergelijken van de huidige situatie met het verleden is sowieso lastig.

Misschien lieten de gamedevelopers destijds (noodgedwongen) meer taken door de CPU afhandelen dan nu.

Verder moeten ze 3dmark gewoon afschaffen.
Het is imo alleen zinvol als middel om te testen of je setup goed in mekaar zit. Als door mensen met een vergelijkbare set 5000 gehaald wordt en jij haalt 2000 dan is er iets mis ja. :P
De 3DMark 2006 score slaat nergens op dat is de SM 2.0 score + SM 3.0 Score + Cpu Score. en die Cpu score is al 1/3e van je totaal of zo :\ dus heb je een slome cpu heb je bv 2000 marks minder terwijl de fps even hoog is. en zo i zo 3Dmark is helemaal optimised. En er worden ook geen technieken uit games gebruikt. Game engines lopen veel beter dan de engine van 3dmark. 3Dmark was wel goed ( in de tijd van Madinion ) Na Futuremark ging het heel erg bergafwaards. Bij 3dmark 2001 se merkte je teminste wel of je cpu snel genoeg was. En dan niet door een stomme cpu test maar gewoon echt door FPS. Ik zal vanaaf wel eens 3dmark 2003 draaien op mijn pc. Een keer et 2.6 Ghz cpu en de andere keer met 1.6. Kijken of je daar veel verschil hebt. Die neemt igg geen cpu score mee om de 3dMarks te bepalen.

En de K8L is een Native Quad core. Met veel optimalisaties. Ik denk dat die de Huidige C2D quad core zeker moet gaan verslaan. De vraag is wat intel in de tussentijd bedacht heeft als ref van de huidige C2D. En ze zullen wel met een Native quad core komen rond die tijd. Dus wordt nog spannend is cpu en GPU land dit jaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 20-11-2006 15:26 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:24:
[...]

En de K8L is een Native Quad core. Met veel optimalisaties. Ik denk dat die de Huidige C2D quad core zeker moet gaan verslaan. De vraag is wat intel in de tussentijd bedacht heeft als ref van de huidige C2D. En ze zullen wel met een Native quad core komen rond die tijd. Dus wordt nog spannend is cpu en GPU land dit jaar :)
het wordt wel heel OT zo. Intel heeft 1 heel belangrijke voorsprong en dat is hun produktietechniek. De K8L zal vast heel goed worden maar zal op 65nm zijn. Intel zal hun native QC zeer waarschijnlijk al op 45nm uitbrengen, daarom ben ik bang dat AMD er een harde dobber aan gaat krijgen :'(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
En nu weer ONTOPIC graag, dit gaat echt nergens meer over! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Hoe zit het tegenwoordig met de dual-core ondersteuning in nvidia drivers ?

gaat daar nog wat in veranderen met dx10/vista ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
Mr. Detonator schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:19:
Hoe zit het tegenwoordig met de dual-core ondersteuning in nvidia drivers ?

gaat daar nog wat in veranderen met dx10/vista ?
Het is een beetje overroepen, onlangs heeft John Carmack geklaagt dat ati en nvidia hinderlijke multi-core optimalisaties hebben, soms werden kleine vetex shaders naar een vrije core geoffload, dat is erg hinderlijk omdat dat de interne multi-core oplimalisaties van een engine nogal in de war stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
oeLangOetan schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:13:
[...]

Het is een beetje overroepen, onlangs heeft John Carmack geklaagt dat ati en nvidia hinderlijke multi-core optimalisaties hebben, soms werden kleine vetex shaders naar een vrije core geoffload, dat is erg hinderlijk omdat dat de interne multi-core oplimalisaties van een engine nogal in de war stuurt.
Er moeten gewoon snel multicore games komen zodat we optimaal gebruik kunnen maken van onze dual core cpu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:54
@GURU3D review:
het beste bewijs voor de afwezigheid van een CPU-bottleneck leveren ze zelf in de SLI pagina's.
als er een CPU bottleneck was zou SLI niet hoger scoren dan non-SLI...

zeker met veel AA en AF @1600+ wordt de invloed van de CPU minder en zal ook een GTX in moderne games de bottleneck blijven

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Puppetmaster schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:43:
@GURU3D review:
het beste bewijs voor de afwezigheid van een CPU-bottleneck leveren ze zelf in de SLI pagina's.
als er een CPU bottleneck was zou SLI niet hoger scoren dan non-SLI...

zeker met veel AA en AF @1600+ wordt de invloed van de CPU minder en zal ook een GTX in moderne games de bottleneck blijven
Idd let maar op als Unreal III uit is of Halo 3. Dan gaat je kaart echt wel plat. Dan maakt het misschien niet eens meet uit of je een Sempron hebt op een QX6700. Op 1600-1200 4x AA en 16x AF zul je ongeveer dezelfde fps hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 22-11-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 16:35
eindelijk me 8800gtx ontvangen kan ik hem niet installeren en testen.

hij past niet in de kast hij blijft scheef voor de schroef gaten staan.

nu maar wachten tot ik een nieuwe tray heb ontvangen van coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Van mij mogen er wel eens wat nieuwe games uitkomen.

Hopen dat er met kerst een scheepslading zware games uitkomt... :)

-Weet iemand trouwens hoe je in Splinter Cell Chaos Theory HDR + AA aan kan zetten?

[ Voor 89% gewijzigd door Format-C op 22-11-2006 15:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 23:10
Ik had ergens, weet helaas niet meer waar, gelezen dat de beeb kwam omdat de voeding van dezelfde lijn kwam, heeft iemand met een voeding met twee PCI-e connectoren ook last van de Beeb?

[ Voor 49% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2006 18:13 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Plurk. schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:36:
[...]
Ik had ergens, weet helaas niet meer waar, gelezen dat de beeb kwam omdat de voeding van dezelfde lijn kwam, heeft iemand met een voeding met twee PCI-e connectoren ook last van de Beeb?
Ja ik heb twee PCI-e connectoren en last van de beep. Het probleem is echter dat die twee connectoren niks zeggen omdat deze op dezelfde 12v lijn kunnen zitten.

Maar thx voor de suggestie, het zou idd de oorzaak kunnen zijn.

Veel goede info over voedingen is te vinden op www.jonnyguru.com :)
Heb daar al veel reviews gelezen en mijn tip is deze: THERMALTAKE TOUGHPOWER CABLE MANAGEMENT 750W
Een erg goede maar redelijk betaalbare 750w voeding waarmee je makkelijk 8800 sli kan draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2006 18:13 ]

PC Specs

Anoniem: 151544

die beep is wel erg irritant eh. Zou dat ooit met een driver opgelost kunnnen worden of is dit een permanent probleem op de kaart zelf?

edit: sorry van mijn posts, kzal er echt op letten het niet meer te doen. ik had die waarschuwingen zelfs nooit gezien. :X
deze laat ik staan ter herinnering voor jezelf :)

[ Voor 43% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:10

HeepH

Dope Rapper

Ik weet dat je eigenlijk niet mag vragen naar voorraden of webshops die kaart X verkopen,maar dit is imho een speciaal geval, want ik ben op zoek naar deze kaart en weet eigenlijk niet eens of hij uberhaupt wel in nederland verkrijgbaar is. Dus als iemand webshops weet die de : EVGA 8800GTX ACS3 Edition verkopen,laat het even weten alsjeblieft :)
Modbreak:Je eerste zin... !waarom! doe je het dan toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2006 18:10 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Heb hier een xfx binnengekregen zonder piep :) (bios 60.80.06.00.12)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/2%20cards1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/2%20cards.JPG

grootte valt ook wel mee ivm m'n vorige kaart :)

kreeg in eerste instantie (na een voeding te plaatsen mét pci-e connectors :? ) een volledig wit scherm na ongeveer 10-20 seconden (varieerde), maar na een bios-reset doet ie het perfect

draait ook vrij aardig....heb 'm al op 650/2200 gehad zonder artifacts oid....alleen dan wordt ie wel 80-85 graden..(stock 75-80)
binnenkort maar eens die koeler erafhalen, om wat betere pasta ertussen te doen

[ Voor 90% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-11-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

misschien dat er in de bios nog iets stond van die vreemde dual g70 ivm sli mode of multi gpu, maar toch weer net iets anders, nu kun je em op zijn staart gaan trappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Over ongeveer 5 dagen komen de watergekoelde 8800 GTS en GTX van BFG in de UK op de markt. Wordt geleverd met een low profile bracket (ideaal dus voor enthousiasts die niet 2x een slot willen opofferen) en dito waterblok wat speciaal door Danger Den in samenwerking met BFG is ontworpen. Voor ongeveer 500 pond gaat de GTX van eigenaar verwisselen. Ook heb ik begrepen dat deze kaart standaard OC'ed is.

Daarnaast verkoopt Danger Den het blok ook los, voor het bedrag van 135 dollar (maar is op dit moment tijdelijk niet meer leverbaar).

Hoop dat deze BFG ook naar Nederland komt, zo'n dualslot bracket in combinatie met een lowprofile WC blok vind ik nogal overkill (of zou je via de winkel/importeur ook eventueel zo'n low profile bracket kunnen regelen? Volgens mij lijkt deze namelijk nogal op degene die ook voor de 7800 GTX wordt gebruikt)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Sorry, als ik hier ff een 'mobo item' smokkel ...
Nvidia taps into mobo business to boost shipments of high-end graphics cards
Yen-Ting Chen, Taipei; Esther Lam, DigiTimes.com [Wednesday 22 November 2006]

Trying to avoid the bottleneck in shipments of high-end graphics cards based on its GPUs, Nvidia has selected one motherboard maker to produce motherboards compatible with those high-end graphics cards, according to industry sources. The motherboards will then be shipped to other vendors, which will market the products under their respective brand names and logos.

With relatively high technical requirements that motherboards have to meet to be compatible with high-end graphics cards, motherboard vendors are not all able to produce such motherboards, and it results in suppressed sales of high-end graphics cards based on Nvidia GPUs, the sources explained.

Elitegroup Computer Systems (ECS) is said to be the first Taiwan motherboard maker that will soon source motherboards under this Nvidia's scheme, and Biostar Microtech International is expected to follow.
digitimes

Uitgerekend ECS? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57838

ik heb een 8800 GTX van MSI, ook geen piep.

nog een vraag: hoe zit het met de drivers van nvidia? is daar al nieuws over? niet alles wordt goed ondersteund en bij splinter cell heb ik artifacts ALS ik binnengeraak in het spel, maar meestal krijg ik een 3D error. Dringend tijd dus voor goede drivers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Joepi schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:32:
Sorry, als ik hier ff een 'mobo item' smokkel ...

[...]

digitimes

Uitgerekend ECS? :D
Niet zo heel raar. ECS en Biostar hebben al 680i moederborden in hun collectie geproduceerd door Foxconn. Blijkbaar is de vraag groter dan het aanbod en gaan deze twee bedrijven nu zelf moederborden gebaseerd op het reference design maken. Foxconn zal dan wel BFG en Evga voor z'n rekening blijven nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Mr. Detonator schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 01:41:

kreeg in eerste instantie (na een voeding te plaatsen mét pci-e connectors :? ) een volledig wit scherm na ongeveer 10-20 seconden (varieerde), maar na een bios-reset doet ie het perfect
Hmm exact het zelfde probleem hier met m'n MSI kaart. Ik dacht dat het aan m'n voeding lag, die eigenlijk iets te zwak is op de 12v lijn.
Na het uitschakelen van m'n cpu overclock dmv bios reset draait hij wel goed. Ik vraag me nu af welke setting dit veroorzaakt. De PC draaide namelijk wel gewoon door, getest dmv een download.
Maandag komt er iig een nieuwe voeding binnen. Dan maar even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
n0kn0k, een overclockte cpu trekt gewoon meer vermogen dan eentje op stock snelheden. Dus dat zal het zijn. Het lijkt me dat je nieuwe voeding het fixed.

Iig, ik heb vandaag mijn XFX 8800GTX binnen. Het werkt allemaal prima, en supersnel. 3dmark 06 10000+, en neverwinter nights 2 loopt nu wel goed :)

Voor als je afvraagt of je voeding het trekt, op een tagan 480 watt met 30 ampere op de 12 volt heb ik nu lopen:

-E6600 op 3200 mhz
-2Gb
-5 HD's (4 scsi, 1 ata)
-6 8/12 cm koelers
-scsi kaart
-audigy 2 zs
-dvd brander
-P5b Deluxe
-En natuurlijk de 8800GTX.

Het eerste wat me opvalt is hoe lekker stevig de kaart is, geen doorbuigende PCB meer, maar ook vooral hoe STIL hij is. Echt een hele goeie koeler. Idle nu 65 graden ongeveer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
TS-break:

:) Gezever omtrent moederborden is prima, het is nieuws en het gaat over nVidia dus: go on!

:( Waar je iets gekocht hebt, ja, het is leuk, maarre... dat is offtopic en dat kan ook per MSN, PM, of ICQ, so if you don't mind... liever niet hier.
Als je de volgende keer ook een TR aan maakt kunnen wij de boel opschonen waar nodig. Nou vind ik het lief van je dat ons niet met onnodig werk op wilt zadelen maar wij vinden het niet erg hoor ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
n0kn0k schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:41:
[...]

Hmm exact het zelfde probleem hier met m'n MSI kaart. Ik dacht dat het aan m'n voeding lag, die eigenlijk iets te zwak is op de 12v lijn.
Na het uitschakelen van m'n cpu overclock dmv bios reset draait hij wel goed. Ik vraag me nu af welke setting dit veroorzaakt. De PC draaide namelijk wel gewoon door, getest dmv een download.
Maandag komt er iig een nieuwe voeding binnen. Dan maar even verder testen.
cpu overklok heeft er weinig mee te maken denk ik...of je voeding moet toevallig nét op z'n uiterste hebben gedraaid...

bij mij heb ik effe de batterij uit het mobo gehaald,en toen de cpu weer op 240x11 gezet...draait perfect

ik had alleen een andere voeding nodig omdat er geen pci-e connectors op m'n vorige voeding zaten

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-11-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57838

ik heb mijn northbridge cooler moeten verwijderen van mijn ASUS A8N SLI DELUXE om te kunnen die 8800 GTX te kunnen plaatsen. Heb de kleinere actieve koeler terug moeten plaatsen, heb daardoor wel het hele moederbord moeten uithalen, maar goed, ben blij dat het achter de rug is. Al die kabels, je zou er gek van worden.
Dus mensen met zo een moederbord, hou hier rekening mee als je overstapt op de 8800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Om dat probleem op te lossen ben ik overgestapt op een Thermalright HR-05-SLI. Hier zit het koelblok naast de chipset, ipv er recht boven.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Nvidia G80 HDCP problems clarified

G80 + HDCP + 1080 = not

By Charlie Demerjian: zaterdag 25 november 2006, 19:41
IT LOOKS LIKE there is a problem with HDCP on G80, or at least with NVIO. The problem is not so much a bug as something that the parts do not do that a $600 card probably should, dual link with HDCP on.
What this means is that if you turn on the HDCP DRM infection, IE play a Blu-Ray or HD-DVD, you are limited to single link resolutions. With a G80, you probably want to show a movie on a high rez monitor, but the lack of dual link will limit you to 720P or so, not nearly enough for my tastes.

To be fair, the G7x and R5xx cards both have this limitation, and it will not be a problem for Nvidia if the R600 does not support dual link + HDCP. Unfortunately for NV, R600 does do dual link + HDCP.

What it comes down to is if you want to watch a next gen movie at a decent rez, wait for R600 or possibly a G80 with an NVIO2 chip. Better yet, just skip the DRM infection all together and avoid the next gen formats. µ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
denk dat de meeste (99%) gebruikers dat niet echt als een gemis zullen zien :|

met de gf7 serie kon dit toch ook al niet ?!

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-11-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Win XP ForceWare 97.28 beta voor 8800 serie
Hopelijk zijn deze wat beter dan de 97.02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 23:49

Bjk

Nergens releasenotes? Ik ga ze iniedergeval proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Wilde het net posten. Doet de imaging slider het nou met de G80 (onder display adjusting) het nu ?
En Splintercell DA?!!

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 27-11-2006 13:20 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ik heb de Nederlandse control panel, daarbij staat verscherpen slider op inactief. Splintercell DA doet het bij mij niet. Kom niet meer in de game, crash naar desktop tijdens opstarten. Met het ms paneeltje, versturen/niet verzenden. Ik ga even wat andere applicaties testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bjk schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:24:
Ik heb de Nederlandse control panel, daarbij staat verscherpen slider op inactief. Splintercell DA doet het bij mij niet. Kom niet meer in de game, crash naar desktop tijdens opstarten. Met het ms paneeltje, versturen/niet verzenden. Ik ga even wat andere applicaties testen.
Thanx. Helaas nog even geduld dus.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hoe zijn de 3DMark scores?

Ik las net op nVNews dat er een perf gain was in 3DMark06 van 8 tot 10%.
Edit: die gast had een foutje gemaakt. Weinig gain in de scores.

En hoe zit het met het "fog" probleem in CSS en HL2? Kan iemand ff kijken? (Ben aan het werk }:| )

:)

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 27-11-2006 13:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Fog is er nog, maar volgens de laatste release notes is het een probleem met de HL2 engine en niet zozeer met de Nvidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 04-05 15:21
RappieRappie schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:37:
Hoe zijn de 3DMark scores?

Ik las net op nVNews dat er een perf gain was in 3DMark06 van 8 tot 10%.
Edit: die gast had een foutje gemaakt. Weinig gain in de scores.

En hoe zit het met het "fog" probleem in CSS en HL2? Kan iemand ff kijken? (Ben aan het werk }:| )

:)
Dat zie ik inderdaad ook het liefst zo snel mogelijk opgelost want het is echt ******irritant dat je in css nu niet kan zien of dat vage ding in de verte nu een T of CT is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Welke fog bedoel je, ik zie het zelf niet. Of is het maar in bepaalde maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 04-05 15:21
Bjk schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:55:
Welke fog bedoel je, ik zie het zelf niet. Of is het maar in bepaalde maps.
Het gaat om mensen die rondlopen in de verte (en kratjes ook trouwens maar dat boeit me niet zoveel), die zien eruit alsof ze in de mist staan en dus zie je niet of ze T of CT zijn...

Op jouw screenshot zie je geen tegenstanders dus ook geen fog ;)

Edit: kijk eens naar de ct

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 27-11-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Vooral dust2.

Alles wat op grote afstand zit, en dingen zoals TEGENSTANDERS en kisten in de tunneltjes schijnen grijs op. Je kan dus soms niet zien of iemand een teammaat is of een (toekomstig dooie ;) ) tegenstander.

Edit: welke driver gebruik je BJK?

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 27-11-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

De gene die hier net gepost is Rappie, 97.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

OK, bedankt. Het ziet er namelijk minder "foggy" uit. Maar dat kan ook aan de map liggen.

Ik ga zo naar huis. Om half 6 test ik zelf wel even, al lijkt het erop dat dit niet DE drivers zijn waar we al weken op wachten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ok heb het even getest op de_dust2 en idd, foggy

Ik hoop dat die drivers binnenkort eens komen, splintercell ligt nog te glimmen op mijn bureaublad ;).

[ Voor 0% gewijzigd door Bjk op 27-11-2006 16:05 . Reden: de 2 in de dus ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Zijn de definitieve release data van de G84 en de G86 al gekend?
Kwartaal 1 is nogal vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De nieuwe Rivatuner is uit : meuktracker: RivaTuner 2.0 RC 16.2

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bjk schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:04:
OK, dan wacht ik wel op DE drivers. Ze helpen toch niks met CSS, dus ik laat ze maar zitten.
biobak schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:43:
Fog is er nog, maar volgens de laatste release notes is het een probleem met de HL2 engine en niet zozeer met de Nvidia drivers.
Welke notes?

Ik heb er nl. nog niet eerder last van gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 27-11-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Bjk schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:04:

Ik hoop dat die drivers binnenkort eens komen, splintercell ligt nog te glimmen op mijn bureaublad ;).
Die smoke hoort in dust2 :)

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Niet in deze proportie, objects (zoals de kist rechts) en models faden al langzaam weg als je zeg maar (op screen) in het midden staat (op lijn met de deuren vanaf T midden (rechts dus)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

mja, dat viel me in eerste instantie niet op O-)

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
Mr. Detonator schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:45:
[...]

cpu overklok heeft er weinig mee te maken denk ik...of je voeding moet toevallig nét op z'n uiterste hebben gedraaid...

bij mij heb ik effe de batterij uit het mobo gehaald,en toen de cpu weer op 240x11 gezet...draait perfect

ik had alleen een andere voeding nodig omdat er geen pci-e connectors op m'n vorige voeding zaten
Ik ben even verder gegaan met testen nadat ik m'n nieuwe 700 watt 58 amp voeding binnen had.

Het blijkt dus aan de PEG Linkmode setting in de bios te liggen(a8n32 sli deluxe board). De 8800gtx vindt die setting niet zo fijn, en ik moest hem helemaal uit zetten ipv op normal toen ik m'n 1800xt nog had. Het heeft even geduurt maar ben er toch uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
n0kn0k schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:18:
[...]

Het blijkt dus aan de PEG Linkmode setting in de bios te liggen(a8n32 sli deluxe board). De 8800gtx vindt die setting niet zo fijn, en ik moest hem helemaal uit zetten ipv op normal
vreemd...heb hetzelfde mobo, en peglink staat hier op ''normal''

zal bij mij wel een andere bios inzitten (of bij jou :))

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-11-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

just men MSI 8800gtx ontvangen.
bios : 60.80.06.00.02
Vanavond es testen als er beep is en geen doa is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
RappieRappie schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:04:
[...]

Welke notes?

Ik heb er nl. nog niet eerder last van gehad.
Die bij de 97.02 drivers:
Half-Life 2 Lost Coast: GeForce 8800 GTX fog looks different than
GeForce 7900 GTX fog, and dynamic shadows look solid black.
The GeForce 8800 GTX image quality matches the Microsoft Reference
Rasterizer. This issue may affect other Half-Life 2 based engines such as
Counter-Strike Source and Half-Life Episode 1. NVIDIA is working with the
application developer to try to patch their application.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:10

HeepH

Dope Rapper

Heephstan schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:27:
Ik weet dat je eigenlijk niet mag vragen naar voorraden of webshops die kaart X verkopen,maar dit is imho een speciaal geval, want ik ben op zoek naar deze kaart en weet eigenlijk niet eens of hij uberhaupt wel in nederland verkrijgbaar is. Dus als iemand webshops weet die de : EVGA 8800GTX ACS3 Edition verkopen,laat het even weten alsjeblieft :)
[modbreak]Je eerste zin... !waarom! doe je het dan toch?[/modbreak]
Omdat dit een hele specifieke kaart is die nergens te vinden is en ook op google geen resultaten voor nederlandse leveranciers geeft...
Wederom draagt dit niets bij aan de draad, en als je het niet eens bent met een modje neem je contact met die desbetreffende mob op

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 01-12-2006 11:55 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41

justifire

Shut up and squat !!

Heephstan schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:21:
[...]

Omdat dit een hele specifieke kaart is die nergens te vinden is en ook op google geen resultaten voor nederlandse leveranciers geeft...
Als je het op google niet kan vinden zal je het hier waarschijnlijk ook niet vinden.
Dan kun je beter een rondje mailen/bellen naar leveranciers ipv dit topic ook te gaan lopen verzieken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
Mr. Detonator schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:30:
[...]

vreemd...heb hetzelfde mobo, en peglink staat hier op ''normal''

zal bij mij wel een andere bios inzitten (of bij jou :))
Ik heb de laatste bios geflashed 13xx , en de laatste dx, mobo en gfx card drivers.

Het kan natuurlijk ook een combo zijn van meerdere settings. Dan is PEG Link net de druppel die de emmer doet overlopen zegmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

biobak schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:57:
[...]

Die bij de 97.02 drivers:

[...]
Tnx. Hopen dat Valve (of nV) het fixt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07

woutur

Klauwtjes uit!

Kan iemand mij recente drivers aanraden die mijn processor met rust laten als ik een video bekijk icm met een 6600GT? Zit nu ergens in de 66.72 serie, als laatste die nog werkten. Allernieuwsten waren bagger, kon geen bestand openen zonder een cpubelasting van heb ik je daar..

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

woutur schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:36:
Kan iemand mij recente drivers aanraden die mijn processor met rust laten als ik een video bekijk icm met een 6600GT? Zit nu ergens in de 66.72 serie, als laatste die nog werkten. Allernieuwsten waren bagger, kon geen bestand openen zonder een cpubelasting van heb ik je daar..
91.47 was voor mij een goede driver

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 29-11-2006 17:34 ]

• jorisw86
me msi 8800gtx in me pc gedaan.

maar kan de drivers niet installeren.

hij zegt telkens geen compatible hardware gevonden vanaf 93.71 word toch de 8800gtx ondersteund??

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

jorisw86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:48:
me msi 8800gtx in me pc gedaan.

maar kan de drivers niet installeren.

hij zegt telkens geen compatible hardware gevonden vanaf 93.71 word toch de 8800gtx ondersteund??
Nee, er zijn slechts 4 of 5 drivers,(XP32) uit het blote hoofd: 96.89, 96,98, 97.02 (off.) en 97.28

Niet op voorraad.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En anders de meegeleverde driver CD ff gebruiken. ;)

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mindcrash schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:52:
Over ongeveer 5 dagen komen de watergekoelde 8800 GTS en GTX van BFG in de UK op de markt. Wordt geleverd met een low profile bracket (ideaal dus voor enthousiasts die niet 2x een slot willen opofferen) en dito waterblok wat speciaal door Danger Den in samenwerking met BFG is ontworpen. Voor ongeveer 500 pond gaat de GTX van eigenaar verwisselen. Ook heb ik begrepen dat deze kaart standaard OC'ed is.

Daarnaast verkoopt Danger Den het blok ook los, voor het bedrag van 135 dollar (maar is op dit moment tijdelijk niet meer leverbaar).

Hoop dat deze BFG ook naar Nederland komt, zo'n dualslot bracket in combinatie met een lowprofile WC blok vind ik nogal overkill (of zou je via de winkel/importeur ook eventueel zo'n low profile bracket kunnen regelen? Volgens mij lijkt deze namelijk nogal op degene die ook voor de 7800 GTX wordt gebruikt)
Is er al:
http://www.mycom.nl/Produ...cWater_Cooled/134068.aspx

In diverse winkelketens verkrijgbaar...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 15:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Source wat opgevangen met de status van forceware X? Want daar zitten de 8800 eigenaren natuurlijk op te wachten. De 9x.xx is maar een "surrogaat" stopgap driver.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
edward2 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:09:
[...]

Source wat opgevangen met de status van forceware X? Want daar zitten de 8800 eigenaren natuurlijk op te wachten. De 9x.xx is maar een "surrogaat" stopgap driver.
Nee heb ik nog helemaal niets van vernomen. Maar lijkt mij ook niet belangrijk. Wat verwacht iedereen ervan? DX10 support? Zal er zeker in zitten... maar hoe ga je dat testen? Er zijn nog geen DX10 spellen of benchmarks. Welke andere dingen verwacht je nog meer? Een DX9 boost? Lijkt me niet, tenzij minimaal, maar daar voldoen de huidige drivers al voor.

Daarom snap ik niet waarom de media al die ophef over dx10 drivers maakt. Ik verwacht, nVidia kennende dat zij de DX10 drivers zullen releasen zodra er benchmark software is of game software, en met zulke partijen zullen zij erg nauw samen werken om een goede vlekkeloze launch voor te bereiden. Er zullen links en rechts wel beta drivers rondgaan, maar ja, wat heb je er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
The Source schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:09:
[...]
Daarom snap ik niet waarom de media al die ophef over dx10 drivers maakt. Ik verwacht, nVidia kennende dat zij de DX10 drivers zullen releasen zodra er benchmark software is of game software, en met zulke partijen zullen zij erg nauw samen werken om een goede vlekkeloze launch voor te bereiden. Er zullen links en rechts wel beta drivers rondgaan, maar ja, wat heb je er aan?
Als er DX10 drivers waren zouden we kunnen zien hoe de integer & GS performance is en de mogelijke zwakheden in hun dx10 implementatie kunnen vinden. Je hebt geen nieuwe 3D Mark nodig, een paar kleine demos zijn voldoende en als de dx10 drivers uit zijn zullen die zeker komen.
(net al rthdribl toen de R9700 uit kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:09:
[...]

Nee heb ik nog helemaal niets van vernomen. Maar lijkt mij ook niet belangrijk. Wat verwacht iedereen ervan? DX10 support? Zal er zeker in zitten... maar hoe ga je dat testen? Er zijn nog geen DX10 spellen of benchmarks. Welke andere dingen verwacht je nog meer? Een DX9 boost? Lijkt me niet, tenzij minimaal, maar daar voldoen de huidige drivers al voor.

Het gaat mij om volledige G80 support, niet om dx10. Een hoop zaken lopen nog lang niet op topsnelheid (veel asynchrone klokinstellingen) en of nog niet geactiveerd (MUL).
Het lijkt er bijna op dat veel zaken nog in de compatibiliteitsmodus lopen.

Het gaat mij iig niet om dx10, maar om

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ik vindt de driver support voor de G80 zowiezo erg mager. Ik baal er namelijk nog steeds van dat de niewe Splinter Cel op een G80 gewoon niet te draaien is. Het is duidelijk te zien dat voor nVidia de prioriteit iig bij het uitbrengen van een Vista driver lag ( zonder G80 support :? ) Ze laten de early adapters van hun high end hardware imo behoorlijk in hun hemd staan.

Normaal gesproken vliegen de beta's je om de oren.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 02-12-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 107573 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 01:20:

Dat is het laatste jaar wel minder geworden...

Zijn er geen X-Treme G's?

(Ik zal eens kijken. Edit: nope, k d8 t nie ;( )

[ Voor 80% gewijzigd door Format-C op 02-12-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Anoniem: 107573 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 01:20:
Ik vindt de driver support voor de G80 zowiezo erg mager. Ik baal er namelijk nog steeds van dat de niewe Splinter Cel op een G80 gewoon niet te draaien is. Het is duidelijk te zien dat voor nVidia de prioriteit iig bij het uitbrengen van een Vista driver lag ( zonder G80 support :? ) Ze laten de early adapters van hun high end hardware imo behoorlijk in hun hemd staan.

Komende week worden er volgens geruchten nieuwe drivers uitgebracht voor zowel 32 bits en 64 bits OS-en waarbij het Splinter Cell probleem opgelost moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
The Source in "[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."

Daar heb ik enkele Vista nVidia driver benchmarks neer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

biobak schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:41:
[...]

Komende week worden er volgens geruchten nieuwe drivers uitgebracht voor zowel 32 bits en 64 bits OS-en waarbij het Splinter Cell probleem opgelost moet zijn.
Yep, 7 december schijnbaar :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Das goed om te horen dan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Word tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

High Definition Demo Collage: See all the GeForce 8800 demos in High Definition. (720p 122MB)

Waar blijven de demo's zelf?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 03-12-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-01 13:17
Anoniem: 78739 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:59:
High Definition Demo Collage: See all the GeForce 8800 demos in High Definition. (720p 122MB)

Waar blijven de demo's zelf?
Ik ben dus niet de enige die dit zichzelf afvraagd.
Eerst dacht ik dat het te maken zou kunnen hebben dat de demo's DirectX 10 wondertjes waren, maar ik heb mij laten vertellen dat ze zijn gebaseerd op OpenGL.
Tevens waren ze ook al wat later met de Luna en Mad Mod Mike demo's voor de GeForce 7.
Het zou mij verbazen als ze niet ergens deze maand nog op de site verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Darkwolf_1982 schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:08:
[...]

Ik ben dus niet de enige die dit zichzelf afvraagd.
Eerst dacht ik dat het te maken zou kunnen hebben dat de demo's DirectX 10 wondertjes waren, maar ik heb mij laten vertellen dat ze zijn gebaseerd op OpenGL.
Tevens waren ze ook al wat later met de Luna en Mad Mod Mike demo's voor de GeForce 7.
Het zou mij verbazen als ze niet ergens deze maand nog op de site verschijnen!
Als het OpenGL is zouden ze dus afgespeeld kunnen worden met oudere videokaarten? Al zal het voor mijn 9800 Pro niets worden, die worden telkens geblokkeerd (andersom ook dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
hoe kan ik de temp van mijn 8800gtx bekijken behalve met ntune.

als ik ntune open freezed me systeem volledig, engiste wat dan nog werkt is een hard reset.

nog meer mensen waar cod2 crashed als je video settings wijzigt???

krijg een bsod als ik serious sam 2/generals zero hour speel na paar minuten ook nog meer mensen last van??

[ Voor 36% gewijzigd door jorisw86 op 05-12-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
snap er niks meer van krijg nu zelf bsod met css wat ik al speel since ik de kaart heb.
Modbreak:En waarom post je dit soort vragen in een Discussie Topic? Dit is niet het "Help, ik heb een probleem met mijn videokaart met applicatie X" topic omdat je toevallig een nVidia kaart hebt.
Hier moet gediscussieerd worden over nV kaarten, drivers en dat soort related meuk.

[ Voor 62% gewijzigd door Ultraman op 06-12-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 22:55
Heeft iemand al zijn gtx overklokt? Hier geraak ik tot 661 mhz core en 1046 mhz geheugen. Tesamen met E6600 (voorlopig) @ 3 ghz kom ik stabiel door een 3Dmark06 resultaat van 11755 punten. Helaas wil mijn videokaart niet meer verder. Zijn er mensen die verder geraken? Is er al andere koeling van andere merken die beter koelt dan de stockkoeling? Ik denk dat ik verder zou geraken.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199009

Hallo,ik draai windows vista RTM 64-bit ultimate, en ik heb een Nvidia 7600GT XFX extreme. Maar ik krijg geen goede driver geinstaleerd. Ik kan niet hoger dan 1024x768 kiezen. Ik heb de nieuwste drivers van nvidia geprobeerd. Die instaleerd hij goed, maar op het eind geeft hij een foutmelding van svhost.exe, daarna geeft hij aan dat de instale voltooid is. Maar er is niks veranderd. Heeft iemand eenn goede driver voormij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Wat is dat voor een raar verhaal van Fudo:
"Palit is Nvidia's biggest customer"

Zuigt die dat uit zijn duim :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
voor het rijtje beeps

asus 8800GTX bios: 60.80.06.00.18 beep: ja

mijn videokaart is aangesloten opeen tagan 480watt samen met een dvd speler en brander meer niet de rest van mijn systeem zit aangesloten op een levicom 550watt (cooler master stacker kast)

moederbord is een asus a8n32slideluxe 2 gieg corsair geheugen

ik zal nog een keer de voedingen om verwisselen kijken wat hij dan doet en ik zal nog een keer kijken voor die weerstand mar moet ik eerst een vergrootglas hebben :O

als je nog meer moet hebben moet je maar schreeuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip33
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik ben van mijn ATI X1900XTX over gestapt naar een 8800GTX, ik heb er nu al spijt van.
Wat een klote drivers en een klote support, dit heb ik bij ATI nog nooit mee gemaakt
Ja, de frames zijn gestegen maar over de beeldkwaliteit ben ik niet te spreken. Hoop dat dit in de volgende release verholpen is, ook de ondersteuning van Vista duurt veel te lang. Had beter kunnen wachten met deze aankoop :( :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kuip33 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:03:
Ik ben van mijn ATI X1900XTX over gestapt naar een 8800GTX, ik heb er nu al spijt van.
Wat een klote drivers en een klote support, dit heb ik bij ATI nog nooit mee gemaakt
Ja, de frames zijn gestegen maar over de beeldkwaliteit ben ik niet te spreken. Hoop dat dit in de volgende release verholpen is, ook de ondersteuning van Vista duurt veel te lang. Had beter kunnen wachten met deze aankoop :( :? 8)7
Welke games, settings? Hier over het algemeen weinig bugs, (SCDA nog steeds artefacten in high shader mode, CoJ schaduwen en Oblivion soms paars/roze glitches)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kuip33 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:03:
Wees ns concreet en geef aan welke games ?

NOFI maar heb je de IQ settings in de drivers wel goed ingesteld ?

Beeldkwaliteit is, bugs in een aantal games daargelaten, echt goed hoor en ik ben nog wel een sucker for Ati graphics. Kom ook van een 1900xt.

8 of 16x AA is echt megastrak :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip33
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik speel de game Counterstrike Source, neem de Dust 2 , de kisten vervagen op afstand, heb alle settings al geprobeerd. Planten aan de muur vervagen en Ppppetjes worden op afstand een soort van wit / doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Is er al wat bekend over een eventuele 8600GT of iets dergelijks? Lijkt me namelijk wel een mooie vervanger voor mijn 7600GT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Newsflash: Snellere 80nm GF7600GT komt er aan van Sparkle
The Inquirer meldt dat Sparkle de eerste is met de vernieuwde GF7600GT op 80nm (daar waar de originele op 90nm is gemaakt). De vernieuwde GF7600GT zal een coresnelheid hebben van 650Mhz (90Mhz hoger dan de originele 7600GT) en geheugen dat draait op 800Mhz GDDR3 (itt 700Mhz). De core zou zo'n 500 punten meer moeten scoren in 3DM05 en het opnemen tegen de X1650XT en X1950Pro die beide in prijs gaan zakken.

Het ziet er naar uit dat de nieuwe GF8 midrange dus nog een paar maanden op zich laat wachten.

http://uk.theinquirer.net/?article=36552

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topic regels !