![]() | |||||||||||||||||||||||
In dit topic gelden een aantal regels om het lekker knus en gezellig te houden met zijn allen, namelijk:
Op basis van de in 2005 geintroduceerde G70 core heeft NVIDIA diverse varianten uitgebracht op verschillende kloksnelheden en met verschillende aantallen pixel pipelines en vertex shaders. De belangrijkste features van de G70 zijn:
Hieronder volgen de belangrijkste modellen uitgerust met een G7x core:
| |||||||||||||||||||||||
In november 2006 introduceerde NVIDIA de G80, oftewel de GeForce 8800 GTX en 8800 GTS. De G80 is een geheel nieuw ontwerp in tegenstelling tot bijvoorbeeld de G70 die erg veel leek op diens voorganger: NV40. NVIDIA heeft vier jaar gewerkt aan de G80 en het resultaat mag er zijn. De G80 is de eerste DirectX 10 GPU en heeft een unified shader architectuur. Op het moment van schrijven is de 8800GTX de snelste GPU die er is. In bepaalde gevallen zelfs sneller dan high-end kaarten in SLI of Crossfire configuratie. De belangrijkste features van de G80 zijn:
| |||||||||||||||||||||||
GeForce 7900 Goes Kamikaze? Een tijdje geleden werd op het forum bekend dat verscheidene GeForce 7900-GPU's problemen gaven, waarbij het voornamelijk ging om problemen met de 7900GT en de 7900GTX. Deze problemen bestonden uit artifacts op het scherm, terwijl in vele gevallen de kaart niet eens overgeklokt was. Op de rest van het Internet zijn echter legio fora te vinden die het tegendeel beweren, namelijk dat de problemen het meeste optreden bij 7900GT(X)-en die pre-overclocked zijn door de fabrikant (zoals XFX, Asus, e.d.) Men vermoedt dat de problemen veroorzaakt worden door onderdelen op de achterkant van de kaart zoals condensatoren en geheugenchips van slechtere kwaliteit. Bij veel warmte kunnen deze defecten gaan vertonen, goede en/of betere koeling is dan ook ten zeerste aan te raden. Waarheidsfactor: 100% SLi Physics Waar ATi de wereld voorstelde aan de ''ATi Physics'', heeft nVidia ''SLi Physics'' in het leven geroepen. Voorlopig lijkt het echter dat ATi's oplossing de beste performance geeft, getuige deze grafiek. Het is echter zeer onzeker of dit beeld op waarheid berust en komt door de vermeende zwakke implementatie van Dynamic Branching in de GeForce 7-series*. Inmiddels is duidelijk dat de G80 core GPU Physics ondersteunt. NVIDIA heeft een chipset (nForce 680i) op de markt gebracht met 3 snelle PCIe slots waarvan er eentje voor Physics bedoeld kan zijn. Waarheidsfactor: 100% Slechte implementatie hoofdfeature Shadermodel 3.0 zichtbaar? Volgens de makers van de allereerste échte next-generation-mother-of-all-shoot-em-ups zal er in deze game naast het vele geweld ook een volledig arsenaal aan nieuwe grafische snufjes te bewonderen zijn... Op 3 Januari 2006 verscheen een rapport ten tonele die meldde dat nVidia's QuadSLi (4 x een 7800GTX) de onstage demo van de Unreal Engine 3.0 op maximale details nét aan vloeibaar op het beeldscherm kon toveren. Zal dit de eerste game zijn die nVidia's vermeende* zwakke plek blootlegt? * : Concurrent ATi bestempelt nVidia's implementatie van de hoofdfeature Dynamic Branching in Shadermodel 3.0 als inferieur, en eigen X1x00-series als 'Shadermodel 3.0 Done Right'. Waarheidsfactor: 80% | |||||||||||||||||||||||
![]() Wat is PureVideo?
Dit document geeft een aardig overzicht : PureVideo Technology Overview (pdf) Wat heb ik nodig? • Een GeForce 6, 7 of 8 GPU • Microsoft Windows XP mét Service Pack 2 (voor VMR9 support) • NVidia's ForceWare driver • NVidia's PureVideo Decoder • Windows Media Player 10 build 3923 of nieuwer (met DRM update & DXVA hotfix) Hoe kom ik aan PureVideo? Je kunt op de site van NVidia een 30-dagen trial downloaden, die met deze key 60 dagen werkt ![]() Na deze proefperiode kan je de PureVideo Decoder hier kopen. Hoe configureer ik PureVideo? Naast de NVIDIA PureVideo Decoder User's Guide is er ook een Reviewers Guide met tips (enigszins gedateerd). Voor beste kwaliteit en prestaties is het noodzakelijk Video Mixing Renderer (VMR) te activeren in Windows Media Player : Als "use high quality mode" is aangevinkt onder "File Playback", dan is het mogelijk dat MPEG-4 ASP videobestanden (XviD, DivX5 etc.) in zwart/wit met een groenige waas worden afgespeeld. Selecteer dan "Use overlays" onder "File Playback". Als FFDShow op je systeem staat of stond, dan werkt PureVideo waarschijnlijk niet. Wees terughoudend met het installeren van codecpacks. Controleer met Windows XP Video Decoder Checkup Utility of PureVideo als MPEG-2 preferred codec actief is. Meer informatie : • ATI VideoShaders - NVIDIA PureVideo • ATI's Avivo vs. NVIDIA's PureVideo: De-Interlacing Quality Compared • NVIDIA GeForce 7800 GTX Preview (de eerste 6 slides) • NVIDIA PureVideo Presentation • Principled Technologies PureVideo test report (PDF-bestand) • Scott Vouri Interview #1 • Scott Vouri Interview #2 • En natuurlijk NVIDIA.com zelf. Met dank aan FFWD | |||||||||||||||||||||||
Officiële nVidia drivers voor GeForce 7 serie 162.18 32-bit Officiële nVidia drivers voor GeForce 8 serie 162.18 32-bit Officiële nVidia drivers voor Mobile GPU's 84.63 32-bit Drivers voor alternatieve operating systems (Linux, Windows x64 etc.) zijn hier te vinden. | |||||||||||||||||||||||
Reviews GeForce 7300 GS 128MB: AusFX Hardware Zone HotHardware PCStats Reviews GeForce 7300 GT 256MB: AnandTech Beareyes NGoHQ Reviews GeForce 7600 GS 256MB: Hardware Zone Reviews GeForce 7600 GT 128MB: Bjorn3D Hardware Zone IT-Review NeoSeeker Reviews GeForce 7800 GS 256MB: AnandTech FiringSquad HardOCP Toms Hardware Reviews GeForce 7800 GT 256MB: ExtremeTech Hardware.info nV News T-Break Tweakers.net Reviews GeForce 7800 GTX 256MB: AnandTech Digit Life DriverHeaven Firing Squad Guru3D HardOCP Hardware.info Hexus.net T-break Toms Hardware Tweakers.net Reviews GeForce 7800 GTX 512MB: AnandTech Digit-Life Guru3D HardOCP Hardware.info Toms Hardware T-Break Tweakers.net Reviews GeForce 7900 GT 256MB: 3D Avenue AnandTech Digit-Life ExtremeTech Gargouri 2001 GD Hardware T-Break TechReport Reviews GeForce 7900 GTX 512MB: DigitLife ExtremeTech Guru3D HardOCP HotHardware NeoSeeker T-Break TechReport TweakTown Reviews GeForce 7950 GX2 512MB: Bit-Tech GamePC Hardware.fr Hardware Zone Legit Reviews Viper_4111 [GoT-member] Reviews GeForce 8800 GTX en GTS: HardOCP Anandtech Firingsquad (GTX & GTS OC-ed) Firingsquad (preview) Tweakers.net Tom's Hardware Vorige Topics: [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 18 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 19 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 22 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 23 Andere Interessante Topics: [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 1 [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2 Pricewatch Alle GeForce 7300-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7600-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7800-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7900-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7950-kaarten in de Pricewatch GeForce 8 serie in de Pricewatch | |||||||||||||||||||||||
Startpost: Jejking & biobak | |||||||||||||||||||||||
![]() |
Anoniem: 91868
@Exodus
Ik haal al 900 punten meer met mijn setup, en das niet eens met een core2duo!
Jij moet echt upgraden.
Jij moet echt upgraden.

Reviews voor de 8800GT bij;
Tom's Hardware: http://www.tomshardware.c...-GT-G92,review-29719.html
AnandTech: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140
HardOCP: http://enthusiast.hardocp...TQxMCwxLCxoZW50aHVzaWFzdA
Firingsquad (preview): http://www.firingsquad.co...orce_8800_gt_performance/
Tom's Hardware: http://www.tomshardware.c...-GT-G92,review-29719.html
AnandTech: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140
HardOCP: http://enthusiast.hardocp...TQxMCwxLCxoZW50aHVzaWFzdA
Firingsquad (preview): http://www.firingsquad.co...orce_8800_gt_performance/
Trouwens dit kwam ik pas tegen.
http://www.sweex.nl/produ...ie=2&subsectie=2&item=131
Ik wist niet dat zij ook kaarten verkopen.
http://www.sweex.nl/produ...ie=2&subsectie=2&item=131
Ik wist niet dat zij ook kaarten verkopen.
Zijn er al wat 8800GT SLi reviews? 
Edit:

Edit:
As a brief overview of what we experienced we found an idle GPU temperature of 61c and a full load GPU temperature of 91c. That full load temperature is very hot for a video card, and keep in mind we are testing in an open-case environment. Though it reached 91c the fan did not get loud at all.

[Voor 104% gewijzigd door Format-C op 30-10-2007 15:36]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hier een link naar een overzicht van reviews (waaronder SLI):
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=31&threadid=2110122&enterthread=y
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=31&threadid=2110122&enterthread=y
@ exodus, waar in veldhoven heb jij een 8800gt weten te bemachtigen?
Ik hoop dat Azerty m wel iets eerder dan die 28 dagen binnen heeft. Ik laat mn order iig gewoon staan. Kan geen kwaad opzich. Kan m altijd nog annuleren.
Als je zoekt, vind je het antwoord "dollarshop"YoghurtO_o schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:41:
@ exodus, waar in veldhoven heb jij een 8800gt weten te bemachtigen?

Guru3d is your friend: http://www.guru3d.com/article/Videocards/468/RappieRappie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:30:
Zijn er al wat 8800GT SLi reviews?
Edit:
[...]
[Voor 35% gewijzigd door Gurneyhck op 30-10-2007 15:47]
Ik laat hem ook staan.Fernoráto schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:42:
Ik hoop dat Azerty m wel iets eerder dan die 28 dagen binnen heeft. Ik laat mn order iig gewoon staan. Kan geen kwaad opzich. Kan m altijd nog annuleren.
Ik heb gemaild met ze en ze garanderen niet dat de levertijd van de andere 8800gt's op hun site 14 dagen blijft.
En de Asus heeft wel gratis COH opposing fronts

Guru3D:
These cards are going to be very popular; guys, the 8800 GT is da bomb.
Hoop dat er geen leveringsproblemen zullen zijn
These cards are going to be very popular; guys, the 8800 GT is da bomb.
Hoop dat er geen leveringsproblemen zullen zijn

[Voor 19% gewijzigd door Armo op 30-10-2007 15:57]
hoe zit het met de 9800gts ? die komt in janu febu , heb ik gehoord ,dan denk ik dat ik daar mooi op wacht
always under construction
en dat word een kaart gebaseerd op de geforce 8 serie ? g80 core? Of een nieuwe?racer13 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:36:
hoe zit het met de 9800gts ? die komt in janu febu , heb ik gehoord ,dan denk ik dat ik daar mooi op wacht
Ik vind dollarshops aan de dure kant, ik heb al een 8800gt gezien voor 212.
[Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2007 18:48]
Vandaag heeft Sparkle de eerste passieve 8800GT gepresenteerd (zie de Frontpage van Tweakers.net). Met een warmte-uitstoot van 105W ongeveer zou ik zeggen, is dat wel verstandig? Overklokken is er dan niet bij maar ik moet zeggen: het kán dus toch vind ik het een mooie prestatie 

[Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2007 18:48]
Ik zit echt een beetje te twijfelen... nF 650i SLI plankje kopen en 2 GT's op plempen (PSU is toch SLI compliant) of toch nog ff mijn GTX vasthouden. E.e.a. wordt wel heel erg verleidelijk hier 
Enige waar ik me een klein beetje zorgen over maak is de 512mb framebuffer @1920x1200 (4xAA)...

Enige waar ik me een klein beetje zorgen over maak is de 512mb framebuffer @1920x1200 (4xAA)...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Heeft iemand hier al de nieuwe beta drivers draaien icm winXp en een 8800 kaart? Is het de moeite om van .02 naar .04 te gaan?
Heeft iemand al de afmetingen gezien van de 8800gt? Hij mag namelijk niet langer zijn dan een 7900gt, anders past het niet in mijn kastje. 

Hij is wel een stuk langer dan de 7900GT in elk geval, ik kan het nu niet meer meten, maar ik vond de kaart behoorlijk lang, was zelf ook bang dat ik hem er niet in zou krijgen, maar uiteindelijke paste het toch, maar het is echt wel een flinke kaart.
Ik denk dat jouw setup toch wel "meer" is dan die van mij, ik vind die 900 punten dan ook wel terecht natuurlijk. Ik vond het wel raar dat de scores van een tijdje geleden allemaal 14000+ zijn, en de mijne dus maar zo "weinig".Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:58:
@Exodus
Jij moet echt upgraden.
[Voor 48% gewijzigd door eX0duS op 30-10-2007 17:24]
Waar dan?HugoBoss1985 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:50:
Ik vind dollarshops aan de dure kant, ik heb al een 8800gt gezien voor 212.
[CiP] Le Régional Built To Last.
Als een 7900GT zelfde afmetingen heeft als een 7800GT, ja...RvV schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:14:
Heeft iemand al de afmetingen gezien van de 8800gt? Hij mag namelijk niet langer zijn dan een 7900gt, anders past het niet in mijn kastje.
Toen ik mijn 8800GTS naast de oude 7800GT legde dacht ik "oh leuk, die is groter"
Toen ik gisteren de GTS aan me broertje verkocht en ik de 8800GT er even bij hield was die nog groter.
Ik heb nooit een Ultra/GTX gehad maar ze zullen dus ongeveer dat formaat zijn.
Tja, nu rest de vraag wat ik moet doen...
XP of Vista gebruiken met mijn 2 8800GT's in SLi?
Is de performance onder Vista met SLi nog steeds ruk of valt het tegenwoordig mee met de nieuwste drivers?
Is de performance onder Vista met SLi nog steeds ruk of valt het tegenwoordig mee met de nieuwste drivers?
[Voor 7% gewijzigd door Format-C op 30-10-2007 18:09]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
169.02 voegt alleen support voor de 8800gt toe, 169.04 heb ik nog niet gezien!Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:11:
Heeft iemand hier al de nieuwe beta drivers draaien icm winXp en een 8800 kaart? Is het de moeite om van .02 naar .04 te gaan?

Ik ben .04 aan het downloaden en ik kan geen changelog vinden.
@ Boerenleuter: Azerty heeft een club3d voor 212.
[Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-10-2007 18:19]
sli onder vista is aan het verbeteren maar nog lang niet op niveau als van xpRappieRappie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:09:
[Voor 67% gewijzigd door AxelF op 30-10-2007 18:17]
http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)
Daar staat de prijs op 203 euro nog wat op dit moment

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Voor de Belgen onder ons:
http://www.forcom.be/?nieuws=38
Ik verwacht zelf de prijs tussen 225 en 250, vermits de prijzen in Belgie altijd 5 - 10% duurder zijn.
Forcom is trouwens een van de goedkoopste Belgische shops en heeft altijd genoeg voorraad bij een bestelling...
Duimen maar
http://www.forcom.be/?nieuws=38
Ik verwacht zelf de prijs tussen 225 en 250, vermits de prijzen in Belgie altijd 5 - 10% duurder zijn.
Forcom is trouwens een van de goedkoopste Belgische shops en heeft altijd genoeg voorraad bij een bestelling...
Duimen maar

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE
ik zou me er niet te hard aan vast klamen , hij is bij azerty pas over 2 weken te koop, en ze kunnen altijd de prijs aanpassen , daarom staat er ook prijzen zijn onder voorbehoud
Voor de Belgen onder ons:
http://www.dcom.be/shop/product_info.php?products_id=37799
Voor 239 euro met COH die ik nog niet heb
http://www.dcom.be/shop/product_info.php?products_id=37799
Voor 239 euro met COH die ik nog niet heb

[Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2007 18:59]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Een apart topic voor de; 8800GT is een beter idee misschien.Ultraman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:56:
[modbreak]Goed.. Ik heb hier zojuist aardig wat posts verwijderd over de verkoop van een 8800Ultra en de aanschaf van een setje GTs. Jongens, dat hoort hier niet, dit is een nieuwsdiscussie topic.
Voor het aanschaffen van nieuwe setjes bestaat **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Ook zie ik dat mensen zeggen dat ze de discussie hier liever niet zien en het maar irritant vinden, maar ik zie maar 1 2 users een TopicReport [afbeelding] schrijven.
Ook dat gedoe over shops die de 8800GT in het assortiment hebben vind ik niet in een Nieuwsdiscussie topic passen. Maar dan zou ik nu het halve topic omver moeten gaan spitten...
Verder op niveau aub.[/modbreak]
Maar de 8800GT moet je gewoon kopen jongens, niet lullen.

C'm on, formeel heb je gelijk, echter je kunt die jongens dat niet kwalijk nemen, gezien het feit dat er zojuist de op een na snelste kaart op de markt is verschenen voor 212euro oid.Ultraman schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:56:
[modbreak]Goed.. Ik heb hier zojuist aardig wat posts verwijderd over de verkoop van een 8800Ultra en de aanschaf van een setje GTs. Jongens, dat hoort hier niet, dit is een nieuwsdiscussie topic.
Voor het aanschaffen van nieuwe setjes bestaat **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Ook zie ik dat mensen zeggen dat ze de discussie hier liever niet zien en het maar irritant vinden, maar ik zie maar 1 2 users een TopicReport [afbeelding] schrijven.
Ook dat gedoe over shops die de 8800GT in het assortiment hebben vind ik niet in een Nieuwsdiscussie topic passen. Maar dan zou ik nu het halve topic omver moeten gaan spitten...
Verder op niveau aub.[/modbreak]
Dit soort dinen gebeuren 2 keer per jaar en dan mag je wat minder streng de regels toepassen. Das gewoon een mening.
i7 7820X delidded, MSI X299 Gaming Pro Carbon, Alphacool Eisbaer 240, G.Skill Ripjaws V, KFA2 GTX 1080 EX OC, Samsung 960 Evo, Crucial MX200, CoolerMaster Cosmos S, Seasonic Prime Gold
Anoniem: 135919
Langer dan een 8800 GTS ?eX0duS schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:22:
Hij is wel een stuk langer dan de 7900GT in elk geval, ik kan het nu niet meer meten, maar ik vond de kaart behoorlijk lang, was zelf ook bang dat ik hem er niet in zou krijgen, maar uiteindelijke paste het toch, maar het is echt wel een flinke kaart.
[...]
[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 135919 op 30-10-2007 19:29]
Vista 64 natuurlijk !!RappieRappie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:09:
Met zo'n setup wil je toch Bioshock en Crysis in DX10 spelen?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Lengte is zo te vinden, bijvoorbeeld hier: http://www.evga.com/products/pdf/512-P3-N801-AR.pdf
De lengte is 9 inch oftewel 22,86 cm voor een 8800GT reference design. Als je dit vergelijkt met de GTS, bijvoorbeeld hier http://www.evga.com/products/pdf/640-P2-N821.pdf, dan zijn ze exact even lang. (er is zelfs sprake van dat de PCBs van GT en GTS gelijk zijn, ik weet niet of dat klopt)
Bij twijfel: even opmeten en vergelijken met de specificaties van jouw favoriete merk.
Tja, het moet wel sneller dan een single XFX 8800GTX XXX zijn natuurlijk.justifire schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:42:
[...]
Vista 64 natuurlijk !!
Met zo'n setup wil je toch Bioshock en Crysis in DX10 spelen?

Edit; ik ga er wel vanuit dat nV op korte termijn SLi zal aanpakken, want ik denk dat er hordes mensen zijn die nu 8800GT's in SLi halen.

Edit; de leverstatus bij Komplett is ook aangepast naar 16-11. Terwijl er vanmiddag nog 1-11 tegen me gezegd werd...

[Voor 31% gewijzigd door Format-C op 30-10-2007 20:00]
tja,je moet er maar weer intrappen, ik wil wel eens echte benchmarks zien , met crysis ectra , als deze ook 10 tot 20 procent beter presteert dan de 8800gts , dan draait crysis nog steeds ruk , niet helemaal de schuld van nvidia , merja rarara waarom zou er nu ineens net na crysis demo is gerealased een nieuwe kaart komen
,aangezien crytek en nvidia dikke maatjes zijn

[Voor 4% gewijzigd door Worran op 30-10-2007 20:26]
http://downloads.guru3d.com/
ForceWare 169.04 XP 64-bit
ForceWare 169.04 XP 32-bit
ForceWare 169.04 Vista 32-bit
ForceWare 169.04 Vista 64-bit
ForceWare 169.04 XP 64-bit
ForceWare 169.04 XP 32-bit
ForceWare 169.04 Vista 32-bit
ForceWare 169.04 Vista 64-bit
http://forum.coolaler.com/showthread.php?t=165273
Benchmarks van de msi 8800gt oc. Single kaart.
Benchmarks van de msi 8800gt oc. Single kaart.
je kent salland nog niet, merk ik... sorry, rotopmerking. Salland is best goedMeijsteR schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:23:
Mijn 8800gt van evga is bij salland op 8-11 binnen.
Kan alleen maar zeggen: wees niet teleurgesteld als de leverdatum weer verschuift bij welke webshop dan ook. De GTs zijn schaars in de eerste weken.
Ik heb zelf ook een bestelling staan, zou 1 november in voorraad zijn maar ondertussen zie de data steeds verder verschuiven, om gek van te worden. Maar wat maakt het uit, het is maar een videokaart?

Nog wat olie op het vuur: Fudzilla - 8800GT out of stock in U.S en Fudzilla - 8800GT in short supply
En ook een review van de Gainward Bliss 8800GT, met naaktplaatjes: Fudzilla - In-house Geforce 8800GT 3Dmark 06
[Voor 28% gewijzigd door Cascade op 30-10-2007 20:40]
Ik ken salland wel heb er zelfs gewerkt:P en levertijden is nou eenmaal lastig te voorspellen als je leverancier het niet optijd verstuurd toch?Cascade schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:34:
[...]
je kent salland nog niet, merk ik... sorry, rotopmerking. Salland is best goed
Kan alleen maar zeggen: wees niet teleurgesteld als de leverdatum weer verschuift bij welke webshop dan ook. De GTs zijn schaars in de eerste weken.
Ik heb zelf ook een bestelling staan, zou 1 november in voorraad zijn maar ondertussen zie de data steeds verder verschuiven, om gek van te worden. Maar wat maakt het uit, het is maar een videokaart?
Klopt heb er meer mensen over gehoord.Cascade schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:34:
[...]
je kent salland nog niet, merk ik... sorry, rotopmerking. Salland is best goed
Maar hier staat 1-10 werkdagen. (levertijd)
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=40787
Maar ben ook blij als hij pas over 3 week komt
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 30-10-2007 20:41]
Het is toch degelijk wel nieuws dat de 8800GT voordelig in de schappen ligt? Bovendien vind ik het erg handig als mensen je kunnen attenderen op een webshop waar je hem voordelig kunt krijgen, vooral in de beginstadia omdat daar de prijzen nog wel eens enorm kunnen verschillen. Misschien is het inderdaad verstandiger om dit van te scheiden door middel van een apart topic, maar je kunt mensen het niet kwalijk nemen als ze dit eens vermelden.
[CiP] Le Régional Built To Last.
Net wat MeijsteR zegt, als de leveranciers van de webshops de boel ook verschuiven, dan kunnen ze er niet veel aan doen behalve ook verschuiven. Kan je ze niet kwalijk nemen.
Ik heb alles geannuleerd.
Ik wacht even tot ze ECHT op voorraad zijn. Kan me wel 80 euro schelen...
Zijn ze niet juist goedkoper omdat ze net p de markt komen ?RappieRappie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:51:
Ik heb alles geannuleerd.
Nee, op het moment dat ze overal goed leverbaar zijn gaan de winkels concurreren... En zullen de prijzen wel omlaag gaan denk ik. Ik denk dat een standaard kaartje zo'n 200 a 220 euro moet kosten.
Ik had er 2 van XFX besteld die op stock speeds liepen voor 250 euro per stuk. Terwijl je voor dat geld kaarten kan krijgen die 670MHz of harder draaien. Dus ik koop liever zo'n supersnelle dan een stock kaart voor hetzelfde geld.
Ik had er 2 van XFX besteld die op stock speeds liepen voor 250 euro per stuk. Terwijl je voor dat geld kaarten kan krijgen die 670MHz of harder draaien. Dus ik koop liever zo'n supersnelle dan een stock kaart voor hetzelfde geld.
[Voor 15% gewijzigd door Format-C op 30-10-2007 21:06]
Lol? Het is juist logisch dat als iets nieuw is, het duurder is dan normaal. Dat is met alles zo, want later prijst het af.Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:01:
[...]
Zijn ze niet juist goedkoper omdat ze net p de markt komen ?

Als je iets nieuws wilt hebben als eerste, dan zal je betalen ook.

Als voorbeeld kan je DVD-fikkers nemen, nu heb je die dingen voor een appel en een ei

[Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 30-10-2007 21:16]
Kunnen we aub ophouden met de discussie waar de GT wel leverbaar is? Het is heel simpel. De eerste 2 lots zijn op allocatie. Dit betekent dat deze door nVidia enkel aan shops en distributeurs wordt gegeven die zij supporten. In NL is er 1 shop die zich op deze lijst staat, en dat is dus geen pure webshop. Dan zijn er nog de distributeurs met een eigen retaillketen, en deze verkopen ze liever in de eigen winkelketen zodat ze leuke marge kunnen maken. De pure distributeurs krijgen erg kleine aantalen ivm de shops of retailers en deze kunnen ze aan shops (en webshops) geven. Veel webshops schreeuwen dus, maar ze zullen erg weinig tot niets hebben, enige dat ze doen is met een lage prijs backorders op bouwen en klanten verzamelen zodra de kaart toch beschikbaar komt. Ik verwacht dat dit wel tot eind november zal gaan duren. De 8800GT was eigenlijk bedoeld voor een launch in mid Nov. Tel daar nog 2 weken bij op om alles goed en wel bij de shops te krijgen. Tuurlijk zal de beschikbaarheid steeds beter worden in de komende dagen / weken, maar nog steeds dieptriest. De shops die de kaarten hebben zullen dus eerder 269,= vragen dan 219 euro want nu kunnen ze lekker veel marge maken, en geef ze eens ongelijk.
[Voor 11% gewijzigd door The Source op 30-10-2007 21:34]
Nou, ik heb besloten 2 van die Zotac 8800GT kaartjes te bestellen die op 700/2000 draaien.
En een ABIT 680i SLi mobo.
Ik kan wel 2 weken wachten... En snellere 8800GT kaarten zijn er niet, dus dat wachten heb ik er wel voor over. Des te leuker is het als ik ze binnen heb.
Kunnen we met de kerstdagen als het sneeuwt lekker binnenzitten.
De levertijd is bij ELKE winkel zo'n 2 weken. Dus ik heb de snelste kaarten maar uitgekozen en daar 2 van besteld. Hoef ik zelf ook niet te gaan klooien met overklokken. Al ben ik daar niet vies van uiteraard.
Maar goed, ik zag net al een link van een OC van Coolaler die ze op 660/2000 had draaien, dus ik denk dat zie Zotacjes aardig rap zijn. Ik denk dat een single kaartje met die clocks wel tegen de 8800 Ultra aanzit qua snelheid.

Ik kan wel 2 weken wachten... En snellere 8800GT kaarten zijn er niet, dus dat wachten heb ik er wel voor over. Des te leuker is het als ik ze binnen heb.

De levertijd is bij ELKE winkel zo'n 2 weken. Dus ik heb de snelste kaarten maar uitgekozen en daar 2 van besteld. Hoef ik zelf ook niet te gaan klooien met overklokken. Al ben ik daar niet vies van uiteraard.
Maar goed, ik zag net al een link van een OC van Coolaler die ze op 660/2000 had draaien, dus ik denk dat zie Zotacjes aardig rap zijn. Ik denk dat een single kaartje met die clocks wel tegen de 8800 Ultra aanzit qua snelheid.

[Voor 17% gewijzigd door Format-C op 30-10-2007 21:39]
Ff wat anders; gaat Nvidia ooit het tray icon tevoorschijn laten komen in Vista, of doe ik iets verkeerd waardoor het niet zichtbaar is?
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-10-2007 21:39]
Ja, dat vroeg ik me ook al af... Ik heb nu bijna een jaar Vista en ik heb idd nog nooit weer een tray icon gezien. Wel erg jammer, aangezien dat toch wel verdomd makkelijk was.
MSI VGA GeForce NX8800GT OC 512 MB besteld bij Salland voor 238
Hij is nu trouwens 246 daar
Magoed over een maand is ie waarschijnlijk rond de 210... Ach ja die paar euros
Hij is nu trouwens 246 daar

Magoed over een maand is ie waarschijnlijk rond de 210... Ach ja die paar euros

[Voor 5% gewijzigd door Lucaz op 30-10-2007 21:48]
Alle 8800gt's zijn nu toch nog hetzelfde?
Allemaal met 1.0ns geheugen dat dus 2000mhz doet
En dus ff biosje flashen in je gewone kaart van een oc versie van xfx of msi ofzo.
750/2000 moet vast wel haalbaar zijn.
Allemaal met 1.0ns geheugen dat dus 2000mhz doet

En dus ff biosje flashen in je gewone kaart van een oc versie van xfx of msi ofzo.
Rechtermuisknop ?Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:38:
Ff wat anders; gaat Nvidia ooit het tray icon tevoorschijn laten komen in Vista, of doe ik iets verkeerd waardoor het niet zichtbaar is?
Sneller en makkelijker kan het niet

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wanneer komt Nvidia eigenlijk met die triple-SLI ?
Nu met al die gtx-jes op marktplaats word het wel erg aantrekkelijk om triple te gaan
Nu met al die gtx-jes op marktplaats word het wel erg aantrekkelijk om triple te gaan

Waar kun je die van Zotac bestellen? ik ken het merk helemaal niet.. is dat wel wat dan ?
Anoniem: 236146
Standaard draait het geheugen op 900Mhz DDr3, oftewel 1800Mhz. 2000Mhz zijn overgeklokte edities =)Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:01:
Alle 8800gt's zijn nu toch nog hetzelfde?
Allemaal met 1.0ns geheugen dat dus 2000mhz doet![]()
Ik bedoel dat er 1.0ns geheugen opzit dat 2000mhz aankan sowiesoAnoniem: 236146 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:29:
[...]
Standaard draait het geheugen op 900Mhz DDr3, oftewel 1800Mhz. 2000Mhz zijn overgeklokte edities =)

Ik heb even de nieuwe beta drivers geinstalled en wat benches (de standaard Bench voor Gpu in Bin32. Heb de avg fps van 2de loop gepakt, de eerste is altijd brak) gedraait.
Settings:
WinXP 32bit
1680x1050
0AA/4AF
Shaders op medium,
Shadows op medium
Postprocessing op medium
Particle effects op medium
Volumetric effects op medium
Rest high
169.01 Stock ~48.5fps
169.01 OC ~52.5fps
169.04 Stock ~48.5fps
169.04 OC ~52.5fps
Dikke woot dus
. Maar als ik zag dat min fps bij de .01 drivers @ stock 12.5fps was en bij de .04 drivers 26fps. Dit zag ik niet terug bij de OC settings, dus kan een glitch zijn geweest. Sowieso was de run met .01 geen clean boot.
Disclaimer: bench is waarschijnlijk niet te vergelijken met benches van andere mensen, ik heb per ongeluk de map verpest in de editor? Denk ik? Had wat zooi veranderd en de boel gesaved, niet geexport (weet niet of dat nodig is).
Settings:
WinXP 32bit
1680x1050
0AA/4AF
Shaders op medium,
Shadows op medium
Postprocessing op medium
Particle effects op medium
Volumetric effects op medium
Rest high
169.01 Stock ~48.5fps
169.01 OC ~52.5fps
169.04 Stock ~48.5fps
169.04 OC ~52.5fps
Dikke woot dus

Disclaimer: bench is waarschijnlijk niet te vergelijken met benches van andere mensen, ik heb per ongeluk de map verpest in de editor? Denk ik? Had wat zooi veranderd en de boel gesaved, niet geexport (weet niet of dat nodig is).
[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 30-10-2007 22:48]
Waar kun je die Zotac versie bestellen? kan nergens een webshop vinden..RappieRappie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:37:
Nou, ik heb besloten 2 van die Zotac 8800GT kaartjes te bestellen die op 700/2000 draaien.En een ABIT 680i SLi mobo.
Ik kan wel 2 weken wachten... En snellere 8800GT kaarten zijn er niet, dus dat wachten heb ik er wel voor over. Des te leuker is het als ik ze binnen heb.Kunnen we met de kerstdagen als het sneeuwt lekker binnenzitten.
![]()
Maar goed, ik zag net al een link van een OC van Coolaler die ze op 660/2000 had draaien, dus ik denk dat zie Zotacjes aardig rap zijn. Ik denk dat een single kaartje met die clocks wel tegen de 8800 Ultra aanzit qua snelheid.![]()
De Zotac is hier te vinden: http://azerty.nl/producte...6/geforce-8800gt-amp.html
Ik heb zelf een EVGA 8800GT Superclocked in bestelling staan.
[Voor 23% gewijzigd door SymenGT op 30-10-2007 23:21]
Ik trek m'n woorden terug, dat gedoe welke webshops welke kaarten tegen welke prijs wel of niet op voorraad hebben begint ook mij te irriteren.Illidan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:24:
[...]
C'm on, formeel heb je gelijk, echter je kunt die jongens dat niet kwalijk nemen, gezien het feit dat er zojuist de op een na snelste kaart op de markt is verschenen voor 212euro oid.
Dit soort dinen gebeuren 2 keer per jaar en dan mag je wat minder streng de regels toepassen. Das gewoon een mening.

[Voor 8% gewijzigd door Illidan op 30-10-2007 23:42]
i7 7820X delidded, MSI X299 Gaming Pro Carbon, Alphacool Eisbaer 240, G.Skill Ripjaws V, KFA2 GTX 1080 EX OC, Samsung 960 Evo, Crucial MX200, CoolerMaster Cosmos S, Seasonic Prime Gold
"Vroeger" in XP kon je met je rechtermuisknop op het tray icon gaan staan om zo evenjustifire schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:02:
[...]
Rechtermuisknop ?
Sneller en makkelijker kan het niet
je AA of AF met één muisklik aan te passen, dát was pas snel en makkelijk.

Ik ben pas net over naar Vista, maar vind 't Nvidia CP hier nog erg "beta achtig" overkomen. Er ontbreekt gewoon nog het één en ander wat je in XP wel kon doen. Vista bestaat nu toch wel ondertussen wat langer als 3 maanden? Je zou 't niet zeggen...

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 31-10-2007 00:12]
er is ook een ''nieuwe'', op de g80 gebaseerde gts uitgekomen
http://www.bfgtech.com/bfgr88640gtseeoce.aspx
GPU NVIDIA GeForce 8800 GTS
Core Clock 565MHz (vs. 500MHz standard)
Shader Clock 1300MHz (vs. 1200MHz standard)
Stream Processors 112
bron
Stream Processors 112
bron
En nu maar hopen dat ze geleverd worden....SymenGT schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:21:
De Zotac is hier te vinden: http://azerty.nl/producte...6/geforce-8800gt-amp.html
Het is niet het algemene vraagjes topic maar ik vind het irri voor mezelf en ook voor anderen die moeten wachten dat ik een kaart heb waar ik niks mee kan dus mijn vraag is toch of de 8800Gt in de CM Centurion 5 gaat passen? Als deze even groot is als de 8800gts heeft iemand er vast ervaring mee. Waarom dit ook irri is voor anderen bedoel ik mee dat als ik op een pre-order lijst sta ik mischien eerder ben en een ander langer moet wachten.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Anoniem: 204697
Mooi vergelijk van de diverse 8800GT's;
http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/index.php
Voor de mensen die niet alle benchmarks willen zien maar de complete conclusie;
http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/Conclusion.php
Voor mensen die hier de conclusie willen lezen;
With four different GT's available to us today it is clear that the launch of the new card will see a wide range hit the marketplace later today. Additionally there will be a huge range of specifications and bundles available to choose from which is great for you, the consumer, as prices will also vary considerably.
The most impressive bundle reviewed today would be the MSI T2D512E, which has all the required cables as well as two free games. Asus also get a mention due to their freebie Company of Heroes Opposing Fronts, which is a stellar game.
That said, the bundle really should not play a huge part when deciding which of these cards to buy. The more pertinant consideration should be price and performance. Based purely on "out of the box" speeds the Zotac 8800 GT Amp! Edition is without doubt the fastest GT on display today. It is considerably faster in most of the games we tested and on occasion the enhanced clocks allow the card to achieve playable framerates where the other cards fail.
http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/index.php
Voor de mensen die niet alle benchmarks willen zien maar de complete conclusie;
http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/Conclusion.php
Voor mensen die hier de conclusie willen lezen;
With four different GT's available to us today it is clear that the launch of the new card will see a wide range hit the marketplace later today. Additionally there will be a huge range of specifications and bundles available to choose from which is great for you, the consumer, as prices will also vary considerably.
The most impressive bundle reviewed today would be the MSI T2D512E, which has all the required cables as well as two free games. Asus also get a mention due to their freebie Company of Heroes Opposing Fronts, which is a stellar game.
That said, the bundle really should not play a huge part when deciding which of these cards to buy. The more pertinant consideration should be price and performance. Based purely on "out of the box" speeds the Zotac 8800 GT Amp! Edition is without doubt the fastest GT on display today. It is considerably faster in most of the games we tested and on occasion the enhanced clocks allow the card to achieve playable framerates where the other cards fail.
[Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 204697 op 31-10-2007 03:08]
Ben wel benieuwd naar de performance van die kaart.Mr. Detonator schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:24:
Stream Processors 112
bron

Ik wacht dus nog wel ff met het kopen van een 8800gt.

[Voor 5% gewijzigd door Lrod op 31-10-2007 04:12]
Nieuwe AA algoritmes beschikbaar! Kort gezegd, TrMSAA ziet er nu bijna hetzelfde uit als TrSSAA, maar met nog steeds de lage performancehit van TrMSAA!
Van [H]ardOCP

Van [H]ardOCP
En wat plaatjes van een andere site;NVIDIA also now has a new transparency multisampling algorithm in use that it has implanted in its latest drivers. This new algorithm works on every GeForce 8 series video cards and is not restricted to just the GeForce 8800 GT. This new mode is employed by the latest drivers, version 167.37 and the new 169.01. NVIDIA has developed a new transparency multisampling method that has image quality almost similar to transparent supersampling but without the large performance hit. This new mode replaces the previous TRMS with a new TRMS; the option in the driver control panel is still labeled the same however. NVIDIA claims that the new TRMS mode is on average 6% slower than standard 4X AA. This feature will certainly be welcomed as we can enable TRMS and receive better antialiasing on alpha textures compared to the previous algorithm, with less of a performance hit than TRSS takes.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 31-10-2007 05:25]
De 1e (preview) benchmark van de nieuwe GTS 640mb.
http://www.hardwarecanuck...-sps-hardwarecanucks.html

http://www.hardwarecanuck...-sps-hardwarecanucks.html

Zo zo 0.6 fps meer dan de gt.. dan gaat die 640mb kaart dus 3 euro meer kosten??? Ik ben zeker niet onder de indruk van die "nieuwe" 640mb versie.
Anoniem: 169917
Tja, allemaal heel erg mooi hoor.. die 8800GT maakt veel bang-for-buck en de nieuwe 8800GTS lijkt ook gezond.
Maar, wetend dat de release van Crysis en de launch van de G90 voor de deur staan.. hou ik mn geld nog even in mn zak.
Over een maand, of iets langer, heb je voor €350 een videokaart (G90, GTS) die de helft beter presteert dan het huidige topmodel en waarschijnlijk ook nog minder stroom verbruikt, met alle positieve gevolgen vandien.
De performance van de 8800GT/GTS (en de 8800GTX / Ultra) in Crysis onder DX10 is nou ook niet echt om te juichen.
Zoals ik al had verwacht is de DX10 functie dus niet veel meer dan een gimmick, want nu de bèta van Crysis los is beseffen mensen dat de spellen die nog uit gaan komen niet soepel zullen draaien.
Evenzogoed wel heel mooi speelgoed, en eerlijk gezegd kost het me moeite om niet vandaag nog een nieuwe videokaart te halen
Maar, wetend dat de release van Crysis en de launch van de G90 voor de deur staan.. hou ik mn geld nog even in mn zak.
Over een maand, of iets langer, heb je voor €350 een videokaart (G90, GTS) die de helft beter presteert dan het huidige topmodel en waarschijnlijk ook nog minder stroom verbruikt, met alle positieve gevolgen vandien.
De performance van de 8800GT/GTS (en de 8800GTX / Ultra) in Crysis onder DX10 is nou ook niet echt om te juichen.
Zoals ik al had verwacht is de DX10 functie dus niet veel meer dan een gimmick, want nu de bèta van Crysis los is beseffen mensen dat de spellen die nog uit gaan komen niet soepel zullen draaien.
Evenzogoed wel heel mooi speelgoed, en eerlijk gezegd kost het me moeite om niet vandaag nog een nieuwe videokaart te halen

Ik neem aan dat er geen GTS met 512MB komt, zoals hier verschillende keren voorbij gekomen is? Opvallend trouwens dat de shadersnelheid lager is dan de GT, benieuwd naar de performance.Mr. Detonator schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:24:
Stream Processors 112
bron
Voor mij zal de nieuwe 3d kaart in iedergeval rond de 200-250 gaan kosten want meer wil ik niet echt gaan betalen. En dan kom ik wel uit op een 8800gt voorlopig. Ook gezien ik voorlopig niet op vista ga overstappen.
Is dat nou de GTS rev. 2 of SKU-101 die al eerder aangekondigd was?Mr. Detonator schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:24:
Stream Processors 112
bron
Die tweede. Het is gebaseerd op de G80, dus een 320-bits memory interface en 640MB geheugen.Mitt3nz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:46:
[...]
Is dat nou de GTS rev. 2 of SKU-101 die al eerder aangekondigd was?
De nieuwe 8800GTS die gebruik maakt van de G92 zou zelfs 128 streamprocessors aan boord krijgen als ik het goed heb (naast de 256-bit memory interface en 512MB geheugen).
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ah, ok. Op die zit ik te wachtenCJ schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:55:
[...]
De nieuwe 8800GTS die gebruik maakt van de G92 zou zelfs 128 streamprocessors aan boord krijgen als ik het goed heb (naast de 256-bit memory interface en 512MB geheugen).

Zal wel in de buurt komen van de Ultra qua performance, als die er al niet voorbij gaat.
[Voor 12% gewijzigd door Mitt3nz op 31-10-2007 10:59]
Aangezien ik net onder mijn steen vandaan kom, heb ik de volgende vraag:
Wanneer komt de opvolger van de 8-serie? 9800? G90?
(voor o.a. Crysis is een 8800GT, vanaf een 8800GTS 320MB, nl. wel een vooruitgang, maar geen "oplossing".)
Wanneer komt de opvolger van de 8-serie? 9800? G90?

(voor o.a. Crysis is een 8800GT, vanaf een 8800GTS 320MB, nl. wel een vooruitgang, maar geen "oplossing".)
Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:38:
Mensen, wel eens van nhancer gehoord (www.nhancer.com)? Hiermee heb je een tray tool waarmee je alle mogelijke AA en nog veel meer kan instellen. Ook kan je hiermee zelf (SLI)-Gameprofielen mee maken. Echt een aanrader! En werkt dus ook onder vista.RappieRappie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:40:
Ja, dat vroeg ik me ook al af... Ik heb nu bijna een jaar Vista en ik heb idd nog nooit weer een tray icon gezien. Wel erg jammer, aangezien dat toch wel verdomd makkelijk was.
Sparkle Calibre P888 lijkt me ook wel wat 
Maar dat kan wel weer een maand duren voordat te koop is...
Ben benieuwd wat ie gaat kosten..

Maar dat kan wel weer een maand duren voordat te koop is...
Ben benieuwd wat ie gaat kosten..
Denk niet dat die nog komt.. heb er al heel lang niets meer over gehoord.CJ schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:55:
[...]

Medetweakers,
Zijn jullie eigenlijk bekend met de Club3D 8800GT specs?
Volgens de leverancier (Actebis) zijn deze als volgt:
-----------
CLUB3D CGNX-G882DD
nVidia GeForce 8800GT G95
740MHz
512MB GDDR3 256Bit
1800MHz
PCI-E16 TV+2xDVI
Active smart cooling system
Retail
-----------
Leverdatum:
13.11.07
Hij kost dan ook 199€ incl btw
Het gekke is dat 740mhz wel heel erg veel is, niet?
EDIT:
op de pricewatch: pricewatch: Club3D CGNX-G882DD
Hier staat slechts 600mhz, zou dit echt aan de leverancier liggen?
-----------
CLUB3D CGNX-G882DD
740MHz
512MB GDDR3 256Bit
1800MHz
PCI-E16 TV+2xDVI
Retail
-----------
Leverdatum:
13.11.07
EDIT:
[Voor 18% gewijzigd door hfad op 31-10-2007 12:13]
G95? eh? Er klopt denk ik niet veel van de specificaties. Gezien de gt een g92 is.
Is een typfout van de leverancier. Op de site van club3d kan je dit zien (ordercode is het zelfde als in jouw stukje).hfad schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:11:
Medetweakers,
-----------
CLUB3D CGNX-G882DD
740MHz
512MB GDDR3 256Bit
1800MHz
PCI-E16 TV+2xDVI
Retail
-----------
Leverdatum:
13.11.07
EDIT:
http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/296
(edit: neemt niet weg dat 199 incl btw een koopje is; daar koop ik hem niet voor in!)
[Voor 4% gewijzigd door whiteguy op 31-10-2007 12:23]
deze kaart is ook gebaseerd op de g80 chip niet veel nieuws dusHacku schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:23:
[...]
Ik neem aan dat er geen GTS met 512MB komt, zoals hier verschillende keren voorbij gekomen is? Opvallend trouwens dat de shadersnelheid lager is dan de GT, benieuwd naar de performance.
Een factory overclock van alleen de core (naar 740mhz nog wel) lijkt me erg onwaarschijnlijk. Club3D zou daarvoor vermoedelijk 3rd party cooling nodig hebben, en dat voor 199€ lijkt me onwaarschijnlijk.hfad schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:11:
-----------
CLUB3D CGNX-G882DD
740MHz
1800MHz
Factory overclocked kaarten komen over het algemeen ook met sneller geklokt geheugen.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
ik heb toestemming voor deze crosspost van dion_b. Ik hoop dat de Topicstarter deze info opneemt in zijn topicstart.
eVGA
In Duitsland vlak hierbij mij in de buurt kan ik de eVGA superclocked 650/1900 krijgen voor 249 euro.
Plaatjes
Reviews
http://www.hardware.info/...et_vier_varianten_8800GT/
http://www.hardwarecanuck...ocked-edition-review.html
Zoals jullie zien komen er 4 versies:
eVGA 8800GT standaard - 600MHZ/1800MHZ
eVGA 8800GT SC - 650MHZ/1900MHZ
eVGA 8800GT KO - 675MHZ/1950MHZ
eVGA 8800GT SSC - 700MHZ/2000MHZ
MSI
De MSI zit op 660/1900.
Plaatjes
Review
http://www.hardware.info/...sie_van_de_nVidia_8800GT/
Gainward
Gainward heeft momenteel alleen een stockspeed-versie, dus gewoon 600/1800.
http://www.gainward.com/p...etail.php?products_id=144
Plaatjes
Review
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3904&Itemid=40
Ik zie dat de Gainward gebruik maakt van Qimonda geheugen ipv samsung?
Ze hebben de Gainward tot 728MHz en 2060MHz geclocked...maar dan wel in Expertool de fanspeed op 100% gezet.
Wel jammer, een GoldenSample zou mooi zijn!
Leadtek
Leadtek heeft er ook ene. De Leadtek 8800GT Extreme, en dat is de eenersnelste met 680/2000:
http://www.leadtek.com/en...sp?lineid=1&pronameid=384
Plaatjes
Alleen vertrouw ik leadtek niet meer...
Club3D
Nog weinig informatie over gevonden. De kaart komt met stockspeeds, iets wat we niet anders kennen van Club3D
Hier over de grens in Duitsland staat deze op 269 euro. De merken Colorful, Xpertvision en Zotac zijn ook allemaal 269 euro en stockspeed-cards.
Plaatjes
Asus
Asus heeft een stockspeed model en komt met de company of heroes bundle volgens fudzilla.
Hij gaat hier over de grens in Duitsland 279 euro kosten.
Plaatjes
XFX
Ook stockmodel. Ik weet niet of er een hoger geclockte versie komt...
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3885&Itemid=34
Ik zie op komplett.nl dat er nog 2 versies komen:
XFX 8800GT 670MHZ/1950MHZ
XFX 8800GT 640MHZ/1900MHZ
Plaatjes
XFX zegt echter wel dat het niet verstandig is om hoger dan 670MHZ te gaan...
Hier een review van de 8800GT van TomsHardware in het algemeen (waarbij ze een leadtek gebruiken):
http://www.tomshardware.c...eforce_8800_gt/page1.html
Ik vraag me trouwens af of eVGA de allerbeste cores krijgt en zoveel beter is dan andere fabrikanten? MSI zit meestal boven de clockspeeds van de eVGA maar is wel goedkoper.
PRO's:
+ VET overklokken en dan ook zichtbaar resultaat zien
+ Prijs/prestatie is echt ZEER goed (Gaat mee met de 8800GTX voor de helft van de prijs)
+ Minder stroom verbruik
+ Singleslot cooler (nou boeit me dat gene ene ...)
CON's:
- door de 256BITS meminterface en dus de 512MB geheugen wordt de FSAA en AF een stuk moeilijker t.o.v. de 8800GTX en GTS.
Hier op de site van salland enkele prijzen:
Site van Salland:
eVGA
In Duitsland vlak hierbij mij in de buurt kan ik de eVGA superclocked 650/1900 krijgen voor 249 euro.
Plaatjes
Reviews
http://www.hardware.info/...et_vier_varianten_8800GT/
http://www.hardwarecanuck...ocked-edition-review.html
Zoals jullie zien komen er 4 versies:
eVGA 8800GT standaard - 600MHZ/1800MHZ
eVGA 8800GT SC - 650MHZ/1900MHZ
eVGA 8800GT KO - 675MHZ/1950MHZ
eVGA 8800GT SSC - 700MHZ/2000MHZ
MSI
De MSI zit op 660/1900.
Plaatjes
Review
http://www.hardware.info/...sie_van_de_nVidia_8800GT/
Gainward
Gainward heeft momenteel alleen een stockspeed-versie, dus gewoon 600/1800.
http://www.gainward.com/p...etail.php?products_id=144
Plaatjes
Review
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3904&Itemid=40
Ik zie dat de Gainward gebruik maakt van Qimonda geheugen ipv samsung?
Ze hebben de Gainward tot 728MHz en 2060MHz geclocked...maar dan wel in Expertool de fanspeed op 100% gezet.
Wel jammer, een GoldenSample zou mooi zijn!
Leadtek
Leadtek heeft er ook ene. De Leadtek 8800GT Extreme, en dat is de eenersnelste met 680/2000:
http://www.leadtek.com/en...sp?lineid=1&pronameid=384
Plaatjes
Alleen vertrouw ik leadtek niet meer...
Club3D
Nog weinig informatie over gevonden. De kaart komt met stockspeeds, iets wat we niet anders kennen van Club3D

Hier over de grens in Duitsland staat deze op 269 euro. De merken Colorful, Xpertvision en Zotac zijn ook allemaal 269 euro en stockspeed-cards.
Plaatjes
Asus
Asus heeft een stockspeed model en komt met de company of heroes bundle volgens fudzilla.
Hij gaat hier over de grens in Duitsland 279 euro kosten.
Plaatjes
XFX
Ook stockmodel. Ik weet niet of er een hoger geclockte versie komt...
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3885&Itemid=34
Ik zie op komplett.nl dat er nog 2 versies komen:
XFX 8800GT 670MHZ/1950MHZ
XFX 8800GT 640MHZ/1900MHZ
Plaatjes
XFX zegt echter wel dat het niet verstandig is om hoger dan 670MHZ te gaan...
Hier een review van de 8800GT van TomsHardware in het algemeen (waarbij ze een leadtek gebruiken):
http://www.tomshardware.c...eforce_8800_gt/page1.html
Ik vraag me trouwens af of eVGA de allerbeste cores krijgt en zoveel beter is dan andere fabrikanten? MSI zit meestal boven de clockspeeds van de eVGA maar is wel goedkoper.
PRO's:
+ VET overklokken en dan ook zichtbaar resultaat zien
+ Prijs/prestatie is echt ZEER goed (Gaat mee met de 8800GTX voor de helft van de prijs)
+ Minder stroom verbruik
+ Singleslot cooler (nou boeit me dat gene ene ...)
CON's:
- door de 256BITS meminterface en dus de 512MB geheugen wordt de FSAA en AF een stuk moeilijker t.o.v. de 8800GTX en GTS.
Hier op de site van salland enkele prijzen:
Site van Salland:
Asus VGA GeForce EN8800GT 512 MB, PCI-e 16x
€ 247,00
Chipset nVidia GeForce 8800 GT
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 600 MHz
Geheugen snelheid 1800 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
----------------------------------------------------
Club3D VGA GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
€ 249,00
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 600 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
Colorful VGA GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
€ 293,00
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 600 MHz
Geheugen snelheid 1700 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
EVGA VGA GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
€ 248,00
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 600 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
EVGA VGA GeForce 8800GT Superclocked 512 MB, PCI-e 16x
€ 262,00
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 650 MHz
Geheugen snelheid 1900 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
MSI VGA GeForce NX8800GT OC 512 MB, PCI-e 16x
€ 246,00
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 660 MHz
Geheugen snelheid 1900 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
XFX VGA GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
€ 249,00
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 600 MHz
Geheugen snelheid 900 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
Zotac VGA GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 660 MHz
Interface PCI-e 16x
RAMDAC 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
oops, sorry 

[Voor 88% gewijzigd door aicaramba op 31-10-2007 13:18]
Heb mijn GTS nou ook maar te koop gezet. Vooral het grote OC potentieel van de GT interesseerd me wel. Hopelijk is hij snel leverbaar want binnen 2 weken zijn er al weer heel wat nieuwe games waarvoor je deze kaart zeker zal kunnen gebruiken 

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
hmhm. Welke merk heeft over het algemeen de beste koelers? Mijn asus is aan het doodgaan vanwege een stervende koeler en dat is al de 3de keer sinds 2003.
Dit topic is gesloten.
Let op:
_LET OP_:
Dit is een Nieuwsdiscussie topic, niet het "stel-hier-je-algemene-nVidia-vraagjes" topic.
Houd het op niveau aub.
Vragen of je wel of niet een 8800GT moet gaan halen en waar deze wel of niet beschikbaar is zijn voorbeelden van wat hier niet thuishoort.
_LET OP_:
Dit is een Nieuwsdiscussie topic, niet het "stel-hier-je-algemene-nVidia-vraagjes" topic.
Houd het op niveau aub.
Vragen of je wel of niet een 8800GT moet gaan halen en waar deze wel of niet beschikbaar is zijn voorbeelden van wat hier niet thuishoort.