Phuncz schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:52:
Ik heb nu de performance ook niet, kan enkel single slot kaarten steken. Anders had ik wel al langer een 8800GTS. Zowiezo zou de 9-serie toch niet meer zo lang op zich laten wachten en ik denk dat Crysis het zwaarste is wat tot februari uitkomt.
Naar alle waarschijnlijkheid laat de 9-serie juist WEL nog even opzich wachten. Eerst komt er in december de nieuwe 8800GTS, die net zo snel en waarschijnlijk sneller wordt dan de GTX zoniet Ultra.
Vervolgens in januari de 8800GX2, die uit 2x een G92 bestaat. Hiermee behoudt nVidia de performance-crown t.o.v. de ATI HD3870GX2 (zo noem ik hem maar voor het gemak), die uit 2x een RV670-Gladiator bestaat.
En dan pas ergens in maart/april/mei de nieuwe 9-serie.
Dit is ook allemaal logisch te verklaren:
Crysis is net uit en draait nu al vloeiend op een 8800GTX SLI set. Dit terwijl er nog een SLI-patch moet uitkomen van Crysis. Daarnaast zal er nog wel een patch komen om de alghele performance van videokaarten omhoog te krijgen in Crysis. Ook moet de 64-bit .exe nog geoptimaliseerd worden de DX10 functionaliteit, en Quad-Core ondersteuning. Daarnaast komen er nog enkele driverupdates van nVidia die zorgen voor een snelheidswinst in Crysis. Dit bij elkaar opgeteld zorgt ervoor dat wanneer de 8800GX2 wordt gelanceerd, deze kaart hem makkelijk vloeiend kan draaien op 1600x1200 en 2xAA/4xAA. Verder komt er, zover ik weet, geen zwaarder spel uit in de eerste helft van 2008 dan crysis.
Kortom voor nVidia geen enkele reden om zich druk te lopen maken over de high-end. Ze behouden de performance-crown en wie crysis vlot wil spelen koopt een SLI-set of een 8800GX2, waar ze veel winst opmaken.
Ik denk dat nVidia zich eerder druk aan het maken is om de ATI/AMD HD3850 die flink aan het kontschoppen is in de mainstream-markt.