[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:10
Cheetah schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:21:
[...]
Gigabyte had inmiddels toch al een eigen PCB design met 3 phase power, i.p.v. de ref. 2 phase?
Heel dat phase gedoe van al die vendors is of onkunde of marketing. Waarom? Een goed ontworpen 4 phase mainboard is veel stabieler en efficienter ivm een 6 of 8 phase design. Daarom of onkunde dat ze geen goede 4 phase kunnen ontwerpen, of marketing omdat meer in de oren van onkundige consumenten (en op dit technische gebied vallen zelfs veel nerds af) altijd beter is.
XanderDrake schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:07:
[...]

Thnx voor de uitleg _/-\o_

Ik en een collega zaten laatst te discussieren over de toekomstige Sweex videokaarten. Het is dus mogelijk om flink te bezuiningen op de originele kaart door goedkopere compenten te gebuiken die wel dezelfde waardes hebben. Lijkt me duidelijk dat Sweex zich daar mee bezig houdt.
Sweex maakt zelf geen VGA kaarten, zij laten deze gewoon door een andere grote vendor maken. De inkoper van Sweex die dit regelt heeft genoeg contact in Taiwan bij VGA fabrikanten want hij zat vroeger bij een ander Nederlands VGA merk dat ook alles inkoopt. Het is gewoon een kwestie van de juiste prijs voor de juiste VGA kaart. Gezien de marges die op VGA kaarten gemaakt worden is het voor Sweex niet echt een focus productlijn en aangezien ze enkel entry level vga doen kan ik me voorstellen dat kostprijs erg van belang is. Wel slim van ze, want Sweex heeft een uitgebreid netwerk aan retailers en rackjobbing concepten uitstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 11-11-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

FnF schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:47:
[...]

Is volgens mij al 3x voor bij gekomen hoor :>
1x pas, ik ben nummer 2 :>

Ik mag hopen dat nVidia genoeg 8800GT's op de plank heeft liggen om de aanval van de RV670 af te slaan, ondanks dat de eerste sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ze zijn iig goedkoop, die sweex kaarten. Hier een 8400GS voor 36 euro: http://www.sallandautomatisering.nl/?ref=9&pid=40749

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Hey mensen, denken jullie dat een evga 8800gt superclocked ooit onder de 250 euro komt (bijv na een paar maanden ofzo)?

aangezien ik zo'n ding via Amerika voor 230 euro kan laten overkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 15:24
Iemand enig idee vanaf wanneer de kaarten een beetje normaal te leveren zijn? het is nu een drama om zo'n ding te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54

WoutF

Hoofdredacteur
eldeegee schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:54:
Iemand enig idee vanaf wanneer de kaarten een beetje normaal te leveren zijn? het is nu een drama om zo'n ding te kopen..
Rond de 15e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:46

XanderDrake

Build the future!

The Source schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:19:
Sweex maakt zelf geen VGA kaarten, zij laten deze gewoon door een andere grote vendor maken. De inkoper van Sweex die dit regelt heeft genoeg contact in Taiwan bij VGA fabrikanten want hij zat vroeger bij een ander Nederlands VGA merk dat ook alles inkoopt. Het is gewoon een kwestie van de juiste prijs voor de juiste VGA kaart. Gezien de marges die op VGA kaarten gemaakt worden is het voor Sweex niet echt een focus productlijn en aangezien ze enkel entry level vga doen kan ik me voorstellen dat kostprijs erg van belang is. Wel slim van ze, want Sweex heeft een uitgebreid netwerk aan retailers en rackjobbing concepten uitstaan.
Precies dat klopt. Maar als ik het goed heb, dan kan Sweex dus wel aangeven welke componenten ze op de kaarten willen hebben. En die zullen niet de duurste zijn. Maar goed, dat moet geen probleem zijn icm de low-end videochips die ze verkopen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
He medetweakers,

Als ik zo eens een beetje de specs bekijk kan het best spannend worden tussen de Ati HD38XX en de nieuwe Nvidia 8800GT's en komende Nvidia chipsets (9XXX), zowel op mainstream als high end niveau omdat beiden een beetje aan prijs/stroomverbruik verlaging zijn gaan doen. Ik bekeek opzich dit in het Ati topic;

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/8544/88vs670sea5.jpg

Dan kan je zeggen dat dit voor Nvidia goed is, maar beide kaarten staan nog in de kinderschoenen en ik denk dat er nog veel kan worden geoptimaliseerd, dit is opzich wel 169.04 voor Nvidia, maar Ati heeft nog niet veel tijd gehad om te optimaliseren zoals bij Crysis.Ook is het afwachten met de andere G9XXX chips (weet iemand al een specifiekere release date/rumor hierover?). 1 ding viel mij wel op/schokte mij een beetje ;( ;

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGRnmmZlyZdl/bGRkaJiXmJbK,bGRkZ5iSmJfK,bGRkZZibmJLK,bGRkZJibmJTK,bGRkZJiXmJTK,bGRkaJiXmJfK,bGNkbZiYmJjK,bGNkapibmJbK/FF0000,FF0000,FF0000,FF0000,00FF00,00FF00,00FF00,00FF00/benchmark/

... hoop ik wel dat die G9XXX chips het een beetje gaan verhogen, want als dit op 1280x1024 is zonder 1 AAtje, dan wil ik niet weten wat je nodig hebt om op een 22" widescreen (wat wel meer en meer common good begint te worden) native (1680x1050) met alle AA aan... om maar niet te spreken van de ook al iets populairdere 1920x1200 resoluties.

Of denken jullie dat ik er naast zit, en dat de High end chips van Nvidia en Ati die gaan komen Crysis wel aankunnen?

[ Voor 9% gewijzigd door Man on Fiya op 11-11-2007 22:28 ]

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:15
Man on Fiya schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:25:
He medetweakers,

Als ik zo eens een beetje de specs bekijk kan het best spannend worden tussen de Ati HD38XX en de nieuwe Nvidia 8800GT's en komende Nvidia chipsets (9XXX). Ik bekeek opzich dit in het Ati topic;

[afbeelding]
Hehe, 1 van de lame'ste marketingplaatjes die ik ooit heb gezien, en die NVIDIA nog op de doos van haar videokaart heeft gezet ook :')

Kijk maar, ze doen alsof de kaart 4x zo snel is, maar in feite scheelt het 35% :') Misleiding.
Of denken jullie dat ik er naast zit, en dat de High end chips van Nvidia en Ati die gaan komen Crysis wel aankunnen?
Nuja, aankunnen... Er is nog wel een verschil tussen 'aankunnen' en 'soepel spelen op extreem hoge resolutie met 16x AF en 16x AA' :P Maar Crysis is denk ik een verkeerd voorbeeld, de RV670 en G92 gaan dat sowieso niet soepel doen op hoge reso met AA, AF en met hoge ingame settings.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 11-11-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ja, er komen nog high-end chips in januari. Twee chips op één kaart.
Hehe, 1 van de lame'ste marketingplaatjes die ik ooit heb gezien, en die NVIDIA nog op de doos van haar videokaart heeft gezet ook
Niemand zegt dat nVidia die benchmarks op de doos geplaatst heeft, partners kunnen met hun verpakkingen doen wat ze willen :)

[ Voor 40% gewijzigd door XWB op 11-11-2007 22:29 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018
leonpwner1 schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:26:
Kijk maar, ze doen alsof de kaart 4x zo snel is, maar in feite scheelt het 35% :') Misleiding.
Ja daar ben ik het mee eens, ik moest ook even 2 keer kijken, ze hebben die 100 t/m 140% wel erg klein weergegeven.
Nuja, aankunnen... Er is nog wel een verschil tussen 'aankunnen' en 'soepel spelen op extreem hoge resolutie met 16x AF en 16x AA' :P Maar Crysis is denk ik een verkeerd voorbeeld, de RV670 en G92 gaan dat sowieso niet soepel doen op hoge reso met AA, AF en met hoge ingame settings.
Opzich is het wel een verschil, maar ik vind het vreemd dat een nieuwe generatie vidkaarten ook al is het een zeer geavanceerd spel, niet soepel kan spelen. Op de hogere resoluties. En sure misschien is 1920x1200 wat hoog gegrepen, maar minder dan 30 fps op 1280x1024 dat heb ik bijna nooit gezien bij nieuwe videokaarten

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Die benches zijn op "very high" op high is het een stuk beter te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Man on Fiya schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:36:Opzich is het wel een verschil, maar ik vind het vreemd dat een nieuwe generatie vidkaarten ook al is het een zeer geavanceerd spel, niet soepel kan spelen.
Tja dat is nu net het probleem, de 8800gt en de nieuwe ati's zijn geen echte nieuwe generatie. Bij nvidia is het niet meer dan een shrink zonder nieuwe features, ati doet ook een shrink maar dan met wat extra features erbij.

Een werkelijk nieuwe generatie van NV komt pas op zijn vroegst halverwege volgend jaar, die van ati ook volgend jaar. De nieuwe kaarten van beiden in Jan/Feb zijn "gewoon" twee van die huidige gpu's. Ook leuk maar ook weer geen nieuwe generatie helaas.

Aan de andere kant, alle games draaien perfect op een 2900xt, 8800gt, en de komende 3870. Behalve dan Crysis op erg high, dus zo erg is ut allemaal niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 12-11-2007 07:36 . Reden: zpelvauwten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 16:43
HaseMike schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:10:
[...]
. Ook leuk maar ook weer geen nieuwe generatie helaas.
wat is er mis met deze generatie dan ?? :/

is volgens mij de beste generatie/architectuur die nvidia ooit heeft gehad

de G100 zal denk ik ook wel gebaseerd zijn op deze generatie

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Detonator op 12-11-2007 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

... hoop ik wel dat die G9XXX chips het een beetje gaan verhogen, want als dit op 1280x1024 is zonder 1 AAtje, dan wil ik niet weten wat je nodig hebt om op een 22" widescreen (wat wel meer en meer common good begint te worden) native (1680x1050) met alle AA aan... om maar niet te spreken van de ook al iets populairdere 1920x1200 resoluties.

Dit is getest op 'Very High', zoals koeitje al terecht opmerkt.
Op 'High' kan de 8800GT als 't goed is 1920x1200 speelbaar aan, zij het zonder AA (in WinXP!).

Als je met AA wilt gamen in Crysis dan moet je naar een GTX of Ultra, of anders GT SLI zodra dat door Crysis ondersteund wordt.
Hehe, 1 van de lame'ste marketingplaatjes die ik ooit heb gezien [...] :')
ATi gebruikt precies hetzelfde soort marketingplaatjes.
Maar Crysis is denk ik een verkeerd voorbeeld, de RV670 en G92 gaan dat sowieso niet soepel doen op hoge reso met AA, AF en met hoge ingame settings.
Het is al een hele vooruitgang dat een upper-midrange kaart als de GT Crysis op hoge reso trekt op 'High'. Tot voor kort, en zeker in het FarCry tijdperk had je daar gewoon (ultra) high-end voor nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Cheetah op 12-11-2007 11:54 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

Apoca

Array Technology Industry

Modify 8800GT

http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt01.htm

Niet iedereen zal der voor in zijn, maar ziet der zeker niet verkeerd uit :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Apoca schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:51:
Modify 8800GT
http://iax-tech.com/video/8800gt/8800gt01.htm
Niet iedereen zal der voor in zijn, maar ziet der zeker niet verkeerd uit :)
Iemand had toch ook al voltage aanpassingen gedemonstreerd met een gehackt GT bios (backup eigen bios aanpassen in nibitor d8 ik)? Da's wellicht toch weer net even wat 'veiliger' ;)
Ziet er leuk uit i.i.g... en met betere koeling moet 't te doen zijn :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:03
Nieuwe beta driver voor Crysis: 169.09 beta Vista 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Thank you very much! :)
Meteen ff proberen. Voor de andere OS variantjes: http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat ik me nou al een tijdje afvraag, stoppen ze in die nieuwe drivers nu ook nog performance boosts voor GeForce 7 kaarten, of optimaliseren ze alleen nog maar voor GeForce 8 kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

leonpwner1 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:33:
Wat ik me nou al een tijdje afvraag, stoppen ze in die nieuwe drivers nu ook nog performance boosts voor GeForce 7 kaarten, of optimaliseren ze alleen nog maar voor GeForce 8 kaarten?
Mwoah, als ze iets vinden wat qua architectuur ook boosts mee kan brengen op de GF7, dan zullen ze dat ongetwijfeld doen. Maar op dit moment is de GF8 de melkkoe. Trek je conclusies maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:39

Dax

Nieuwe driver doet het hier erg goed in Crysis!
Ongeveer 4 fps up, Vista x64 8800gts 640mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
De (water) reflectiebugs in Crysis zijn als het goed is opgelost in .09 beta en ook is er SLI support voor deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:18
donotwant schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:54:
Er zijn zoveel geruchten rondom de 9800GTX en GTS dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het meest geloofwaardig vind ik http://www.xbitlabs.com/discussion/3953.html, hier wordt verteld dat ik deze kaarten in november nog kan verwachten.
Andere fora vertellen een heel ander verhaal, variërend van "de kaart komt pas begin 2008" tot "misschien zelfs nog samen met Crysis".

Nou vroeg ik me af of iemand hier iets meer van weet, of de specs op xbitlabs kloppen (want nvidia geeft nooit prerelease info?), en hoe het zit met de release datum.

Mijn excuses als dit de zoveelste thread is met deze vraag, wellicht wordt zagen over release dates helemaal niet op prijs gesteld op dit forum, niet geschoten toch altijd mis :).
Ik ben reeds door de algemene nvidia topics heen geweest, heb een forum search gedaan hier, heb een paar uur zitten googlen en een aantal leveranciers gebeld, maar allemaal zonder vast antwoord.

Alvast bedankt voor de reactie! _/-\o_

ps. mn eerste thread op dit forum, dus graag corrigeren als ik iets fout doe O-)

edit: crysis komt morgen dus dat is zeer onwaarschijnlijk 8)7
Deze thread net neergezet, helaas gelijk gesloten met de boodschap dat ik niet zelf heb gezocht (frustrerend, wel uitgebreid gezocht). Kennelijk betekent de link zonder teveel uitleg dat ik het beter hier kan posten, maar ook dan weet ik niet of het hier thuishoort omdat dit misschien onder de algemene nvidia vraagjes valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

donotwant schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:30:
[...]

Deze thread net neergezet, helaas gelijk gesloten met de boodschap dat ik niet zelf heb gezocht (frustrerend, wel uitgebreid gezocht). Kennelijk betekent de link zonder teveel uitleg dat ik het beter hier kan posten, maar ook dan weet ik niet of het hier thuishoort omdat dit misschien onder de algemene nvidia vraagjes valt.
Antwoord: zoveel weten we nog niet over de 9800GTS/9800GTX. Nou ja, het wordt een ''monster'', maar ja dat roept iedereen zodra er vooruit wordt gekeken in de toekomst :+

Veel zinnige info is er nog niet, wel geruchten maar die mag je met een tien korreltjes zout nemen. Was dit ivm een upgrade? Pak dan lekker een 8800GT, stook hem op, en stap later over naar iets beters in de vorm van een écht nieuwe serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 21:35
donotwant schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:30:
[...]

Check ook ff de datum waarop dat bericht van xbit labs is gepost (Date 06/03/07). Niet echt geloofwaardig meer dus.
[edit] Dat hele stukje klopt trouwens voor geen meter.. 9800 series zijn geen G92. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Lrod op 14-11-2007 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Van de 9800 serie van nVidia heb ik nog niet veel officiële dingen gezien, maar roddels zijn er des te meer. De Xbitlabs forumpost is inderdaad een leuke bron, alleen denk ik wel dat de boel daar iets mooier is dan het in werkelijkheid zal zijn, waar bij komt dat hij nogal oud is...
De exacte specificaties zou ik in ieder geval weinig waarde aan hechten.

Ga je echter nadenken over de release date dan denk ik dat dat nog best eens rond de jaarwisseling kan zijn. Tussen de release van de eerste GeForce 7 en de eerste GeForce 8 zat bijna exact één jaar. Tussen de eerste GeForce 6 en eerste GeForce 7 zat iets meer, 1 jaar en 3 maanden.
De eerste GeForce 8 is van begin November 2006. Combineer je dat met het gebrabbel over het gelijkvallen met Crysis release, plotselinge druk van ATi en een berg goede hoop dan zou het nog kunnen dat die kaarten er met kerst zijn. Leuke kadotjes onder de boom met kerst dan.
Het kàn.
Wat ook kan is dat het weer 1 jaar en 3 maanden worden, dan zou je uitkomen op Feb/Maart 2008.
Zolang ATi niets op de markt zet wat de koppositie zal bedreigen denk ik niet dat ze de boel snel de deur uit zullen doen.

En 'ja maar de 8800GT is net uitgekomen!', dat klopt. Wat zeg je dan van de release van de GeForce 7900 GTO op Oktober 2006? De eerst 8800 kwam een maand erna. Dus daar zullen ze niet zoveel moeite mee hebben.

Als ze trouwens tijd over hebben kan het misschien nog wel zo zijn dat ze iets met de 8800GTX/Ultra gaan doen, die shrinken en opclocken om een 8900 te produceren.
Hoewel de kans me niet heel groot lijkt dat ze daar geld in gaan steken, who knows? ;)
Dan kun je nog een paar maanden in de toekomst schuiven.

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 14-11-2007 14:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donotwant
Jejking schreef op woensdag 14 november 2007 @ 01:39:
[...]

Was dit ivm een upgrade? Pak dan lekker een 8800GT, stook hem op, en stap later over naar iets beters in de vorm van een écht nieuwe serie ;)
Probleem is dat ik nu een 8800GTX heb, die nog altijd boven de GT uitkomt. Ik zou daar een 2e GTX naast kunnen zetten, maar dat is natuurlijk complete geldverspilling als die kaart al zo snel uitkomt.
Daarbij komt ook nog eens dat de 8800GT momenteel overal is uitverkocht, mn neefje wilde er 2 kopen maar was overal net te laat.
Ultraman schreef op woensdag 14 november 2007 @ 04:20:
Van de 9800 serie van nVidia heb ik nog niet veel officiële dingen gezien,
niet veel /= niets? is er wel iets officiëels naar buiten gekomen?

In ieder geval bedankt voor jullie reply.

Er is dus niemand die het echt weet.

Ik geloof dat ik maares ophoud met zoeken totdat er iets op de tweakers frontpage staat over de release date. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door donotwant op 14-11-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb zelf de 7900GTO en je ziet inderdaad ook dat vlak erna de 8800 gereleased werd.
ik denk ook dat Ultraman gelijk heeft. Ik bedoel, ze hebben er geen problemen mee om videokaarten gewoon achter elkaar te releasen.

Ze hebben nu de G92 core van de 8800GT...ze zouden stom zijn om deze niet helemaal uit te melken. Er komt een 8800GTS op de G92 core en ik denk inderdaad dat er kaarten gaan komen op deze core, in de zin van 8900GTX ofzo. En dan inderdaad dit concept uitmelken tot februari/maart en dan tegen april/mei pas te komen met de 9800 series.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:09
Deathchant schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:39:
Ik heb zelf de 7900GTO en je ziet inderdaad ook dat vlak erna de 8800 gereleased werd.
ik denk ook dat Ultraman gelijk heeft. Ik bedoel, ze hebben er geen problemen mee om videokaarten gewoon achter elkaar te releasen.

Ze hebben nu de G92 core van de 8800GT...ze zouden stom zijn om deze niet helemaal uit te melken. Er komt een 8800GTS op de G92 core en ik denk inderdaad dat er kaarten gaan komen op deze core, in de zin van 8900GTX ofzo. En dan inderdaad dit concept uitmelken tot februari/maart en dan tegen april/mei pas te komen met de 9800 series.
En niet te vergeten een 8900GX2, ik heb het ergens gelezen maar kan het even niet meer herinneren waar..

Edit:
Op tweakers zelf :+ :
Opnieuw tweekoppige nVidia-kaart in de maak

[ Voor 10% gewijzigd door bokkow op 14-11-2007 10:05 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
leonpwner1 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:54:
De (water) reflectiebugs in Crysis zijn als het goed is opgelost in .09 beta en ook is er SLI support voor deze game.
Nope geen SLI support aanwezig hoor. Dit kan ook niet via de drivers worden toegevoegd geloof ik. Moet een patch komen van Crytek zelf. Dit heeft te maken met een bepaalde manier van renderen ofzo heb er laatst één of ander frans artikel over gevonden. Maar was niet echt lekker vertaald door babbelfish. Zal ff kijken of ik het nog kan vinden.

edit: gevonden
Brakke vertaling:
To know the number of visible pixels "water", the engine carries out a test of occlusion on the GPU, turns over the result to the system which uses it to determine if the reflexion must be updated or not. To avoid to lose time (CPU which awaits the result of the GPU), for a given image, the engine is based on the result of the test of occlusion of a preceding image, an image of shift for example. However in SLI that poses problem since an image of shift means that the GPU2 then will have to wait until the GPU1 carried out the test of occlusion. The SLI cannot thus bring the least profit. The demonstration and probably the play will have to be updated to take into account the systems multi-GPUs by synchronizing the use of the tests of occlusions so as to avoid blocking a part of the system.

http://babelfish.altavist...idia-geforce-8800-gt.html
edit2:
Zie net in het crysis topic dat ze SLI wel aan de praat hebben gekregen... :?
Helaas niet thuis, dus kan het niet testen :(
Maar zo te zien werkt het dus.

[ Voor 51% gewijzigd door Gurneyhck op 14-11-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/CoolerMaster/Stacker_832/images/mbtrayfilled.jpg

Wat is dit voor videokaart??? hij is van Point of View...maar zo lang en dan 2 PCI-E power connectors?? Is dit de ultra versie van POV?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Wie zegt dat dat een 8800GT is?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Weet het ook niet, zie het Deathchant in ieder geval niet zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Deathchant schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:31:
[afbeelding]

Wat is dit voor videokaart??? hij is van Point of View...maar zo lang en dan 2 PCI-E power connectors?? Is dit de ultra versie van POV?
Uhm... gewoon een 8800GTX of Ultra. Die hebben altijd 2 PCI-E connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donotwant
Gurneyhck schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:55:
[...]

Uhm... gewoon een 8800GTX of Ultra. Die hebben altijd 2 PCI-E connectors.
het is een GTX, of een ultra met GTX koeler, maar dat is zeer onwaarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

Ja ik wil ook wel meer weten ivm de 9800gtx (als ie zo gaat heten)
heb al sinds december 2006 m'n 8800gtx :)
lekker beestje , maar ik zou graag een nieuw systeempje maken met de in januari uit te komen processors van intel, vista 64bit, etc
SLI lijkt me ook een beetje overbodig, qua kost , cooling, ondersteuning en het feit dat de nieuwe kaart niet zoveel zal onderdoen voor 2 kaarten in sli...

anyway, dat ie 3x zo maal zo snel zal zijn dan een 8800gtx geloof ik ook niet, maar hopelijk zal ie wel 1GB (of meer :) )geheugen hebben en 50-70% sneller zijn dan de GTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Schaamteloze crosspost, maar tot mijn verbazing zie ik dat de 1ste echte vergelijkingsreview van HD3870 vs 8800GT hier nog niet gepost is:
Da's behoorlijk pijnlijk...
De is GT vaak vele tientallen procenten, bij WiC dik 100%, sneller is dan de 3870.
Gemiddeld over 11 games genomen is de GT 28% sneller dan de 3870.

Van de verschillen in power consumption en temperatuur kan ik alles behalve warm worden.
Load temp scheelt nada. Power: 9W verschil load en 20W idle in een compleet systeem. Op het moment dat we performance (per Watt) bijtellen gaat de 3870 gewoon (dik) in de min t.o.v. de GT.

Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/Bench/ATI_Radeon_HD_3870_vs_Nvidia_GeForce_8800_GT/Power.png

Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/Bench/ATI_Radeon_HD_3870_vs_Nvidia_GeForce_8800_GT/Temps.png

Marketing gaat dit verhaal niet redden. Een veel lagere prijs wellicht een beetje.
Ik hou nog een slag om de arm met het oog op reviews van de wat zwaardere jongens, maar 't ziet er niet goed uit voor ATi. En het kan nog erger: Legion Hardware heeft nauwelijks AF gebruikt in hun tests, en dat is naar eerder (b)leek niet een van de 3870's sterkste kanten...

Met 't oog op Crysis in reviews die nog FW 169.04 gebruiken: Forceware 169.09 lost schijnbaar de grafische 'bug' (of dat nou wel of geen 'cheat' was) met Crysis op en verbeterd performance t.o.v. 04.
http://www.pcgameshardware.de/?article_id=621161

Zijn we hier ook weer bij t.o.v. 't ATi topic :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 14-11-2007 19:45 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

yep nvidia is weer goed bezig en ATI alweer een blunder. :)) ze kunnen gewoon niet meer mee. :p
Modbreak:Een troll als deze kan beter in zijn grot blijven, op deze manier lok je echt geen nuttige discussie uit.

[ Voor 165% gewijzigd door Ultraman op 14-11-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37972

Modbreak:(Nieuwe) Bril nodig? B)
"Dit is een Nieuwsdiscussie topic, niet het "stel-hier-je-algemene-nVidia-vraagjes" topic."

[ Voor 87% gewijzigd door Ultraman op 14-11-2007 20:49 ]

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

met de nieuweste beta driver 169.09 loopt crysis echt lekker op 1920x1200 en alles very high. mede omdat ik ook motionblur uithebgezet wat je game alleen maar meer laggy maakt als je fps laag zijn.
vind het nu zo moeilijk om of nog een gtx te kopen of maar wachten want de nieuwe high end word.. keuzes. hou niet van wachten want dat werkt meestal niet in computerland.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

darkphoenix schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:58:
met de nieuweste beta driver 169.09 loopt crysis echt lekker op 1920x1200 en alles very high. mede omdat ik ook motionblur uithebgezet wat je game alleen maar meer laggy maakt als je fps laag zijn.
vind het nu zo moeilijk om of nog een gtx te kopen of maar wachten want de nieuwe high end word.. keuzes. hou niet van wachten want dat werkt meestal niet in computerland.
jij kunt Crysis op 1920 spelen met alles op very high met motionblur uit met een 8800GTX? Knap. Ik wacht netjes op de Gainward 8800GT's met eigen cooling design (zie 8800GT topic) in de hoop op een goldensample. Ik persoonlijk denk echt niet dat je Crysis al "lekker" kunt laten draaien en zeker niet op very high. Ik speel op 1680x1050 met een 7900GTO en ik moet em op medium zetten en dan nog hapert ie soms.

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Hebben jullie deze review al gelezen, ik zou er eens naar kijken!

http://www.pcper.com/article.php?type=expert&aid=482

darkphoenix schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:58:
tja... ik zou toch maar wachten, want anders heb je tweede gtx binnen en dan opeens een nieuws topic een maand later 'nvidia kondigt 9800gtx aan' - 'nieuwe high end nvidia is bijna zoals snel als 8800gtx in sli'

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Ja en wat is er zo speciaal? dx10.1? of heb ik nog slaperige ogen?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Argh, Guru3D concludeerde dat de 8800GT niet voldoende is voor Crysis op High te spelen in iets hoger dan 1280x1024. Daarin is de kaart echt juist te zwak. Nu zit ik hier met een Shuttle (single slot GPU's only !) en 1680x1050 scherm... Ik had het toch wel 100% willen spelen... Dan wordt het maar wachten op de 9-reeks !

• Mr. Detonator
Phuncz schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:29:
Dan wordt het maar wachten op de 9-reeks !
tegen die tijd zijn weer andere spellen uit die ook niet op een 9-reeks draaien...

zo kun je blijven wachten...

btw...ik denk dat er eerst nog een gx2 variant komt ergens in december....en dan paar maanden later (maart/mei) pas de 9-serie

Anoniem: 226494

Anoniem: 102124 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:24:
[...]

tja... ik zou toch maar wachten, want anders heb je tweede gtx binnen en dan opeens een nieuws topic een maand later 'nvidia kondigt 9800gtx aan' - 'nieuwe high end nvidia is bijna zoals snel als 8800gtx in sli'
Wat een kromme vergelijking dat één 8900gtx net zo snel is al een 8800gtx in sli. Die vergelijking is er niet eens. Mischien word hij wel 2 of 3 keer zo snel. Of mischien maar net iets sneller dan één 8800gtx.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mr. Detonator schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:37:
[...]

tegen die tijd zijn weer andere spellen uit die ook niet op een 9-reeks draaien...

zo kun je blijven wachten...

btw...ik denk dat er eerst nog een gx2 variant komt ergens in december....en dan paar maanden later (maart/mei) pas de 9-serie
inderdaad. NU wil je performance, niet over een jaar. Wat over een jaar is zie je dan wel. Knoop doorhakken en kopen!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb nu de performance ook niet, kan enkel single slot kaarten steken. Anders had ik wel al langer een 8800GTS. Zowiezo zou de 9-serie toch niet meer zo lang op zich laten wachten en ik denk dat Crysis het zwaarste is wat tot februari uitkomt.

• Gurneyhck
Phuncz schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:52:
Ik heb nu de performance ook niet, kan enkel single slot kaarten steken. Anders had ik wel al langer een 8800GTS. Zowiezo zou de 9-serie toch niet meer zo lang op zich laten wachten en ik denk dat Crysis het zwaarste is wat tot februari uitkomt.
Naar alle waarschijnlijkheid laat de 9-serie juist WEL nog even opzich wachten. Eerst komt er in december de nieuwe 8800GTS, die net zo snel en waarschijnlijk sneller wordt dan de GTX zoniet Ultra.
Vervolgens in januari de 8800GX2, die uit 2x een G92 bestaat. Hiermee behoudt nVidia de performance-crown t.o.v. de ATI HD3870GX2 (zo noem ik hem maar voor het gemak), die uit 2x een RV670-Gladiator bestaat.
En dan pas ergens in maart/april/mei de nieuwe 9-serie.

Dit is ook allemaal logisch te verklaren:
Crysis is net uit en draait nu al vloeiend op een 8800GTX SLI set. Dit terwijl er nog een SLI-patch moet uitkomen van Crysis. Daarnaast zal er nog wel een patch komen om de alghele performance van videokaarten omhoog te krijgen in Crysis. Ook moet de 64-bit .exe nog geoptimaliseerd worden de DX10 functionaliteit, en Quad-Core ondersteuning. Daarnaast komen er nog enkele driverupdates van nVidia die zorgen voor een snelheidswinst in Crysis. Dit bij elkaar opgeteld zorgt ervoor dat wanneer de 8800GX2 wordt gelanceerd, deze kaart hem makkelijk vloeiend kan draaien op 1600x1200 en 2xAA/4xAA. Verder komt er, zover ik weet, geen zwaarder spel uit in de eerste helft van 2008 dan crysis.
Kortom voor nVidia geen enkele reden om zich druk te lopen maken over de high-end. Ze behouden de performance-crown en wie crysis vlot wil spelen koopt een SLI-set of een 8800GX2, waar ze veel winst opmaken.
Ik denk dat nVidia zich eerder druk aan het maken is om de ATI/AMD HD3850 die flink aan het kontschoppen is in de mainstream-markt.

• Mr. Detonator
GeForce 8800GTS 512MB
* G92 core chip
* 128 SP
* Core clock 650 MHz, the SP clock 1625 MHz
* 256 bit memory interface
* GDDR3 memory clock 970 MHz (effective clock 1940 MHz)
* The new version of a black double-slot fan (non-fans of the original GTS)
* Price 299 to 349 dollars

It will have 32 TMU units and most likely 24 ROP's (if that one set ain't disabled for some reason). In that case this card would have 6,2% higher texel & pixel fillrate compared to 8800 Ultra. ALU-performance would be 8,3% higher than in 8800 Ultra
----

Compared to 8800 GT this cards texel fillrate is 23,8% higher, pixel filrate 62,5% higher. ALU-performance would also increase 23,8%

dat ziet er goed uit :)

bron

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
pff de prijs lijkt redelijk tov de huidige GT prijzen maar verder vind ik t vooral oude produkten in nieuwe dozen.

Maw hoe blij maak je de bezitter van de huidige high end hiermee :?

Mss kun je wat potentiele GT kopers over de streep trekken maar als je dat ding wat overklokt heb je bijna hetzelfde op de SP's na.....

Nee ben beetje teleurgesteld, 8800GTX is nu een jaar oud, dan krijgen we eerst een opgewarmde GTS, daana een 8800GT X2 wat in het verleden niet echt een succes was omdat SLIdrivers niet altijd of niet goed werkte (mss/hopelijk nu iets beter) en dan pas ergens halverwege 2008 of later eindelijk eens een echt nieuwe kaart.....

blegghhh :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Gurneyhck
Help!!!! schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:50:
^
pff de prijs lijkt redelijk tov de huidige GT prijzen maar verder vind ik t vooral oude produkten in nieuwe dozen.

Mss kun je wat potentiele GT kopers over de streep trekken maar als je dat ding wat overklokt heb je bijna hetzelfde op de SP's na.....

Nee ben beetje teleurgesteld, 8800GTX is nu een jaar oud, dan krijgen we eerst een opgewarmde GTS, daana een 8800GT X2 wat in het verleden niet echt een succes was omdat SLIdrivers niet altijd of niet goed werkte (mss/hopelijk nu iets beter) en dan pas ergens halverwege 2008 of later eindelijk eens een echt nieuwe kaart.....

Ik heb wel vertrouwen in nVidia dat de SLI drivers beter worden hoor. Dit om twee redenen:

1. Ze gaan Tri-SLI introduceren dus als ze dat succesvol willen later verlopen zullen ze wel met goede drivers moeten komen.
2. ATI/AMD heeft deze keer een echte GX2 tegenhanger, dit itt de 7950GX2. Dus dan moeten ze helemaal zorgen dat de drivers in orde zijn, anders gaat ATI/AMD met de performance-crown lopen.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sja, ik kan je een ding vertellen; dit is direct de schuld van de non-concurrentie van AMD/ATi. Toen ze nog wel concurreerde, kregen we 1 keer per jaar een compleet nieuwe core en 1 keer per jaar een goede refresh. Nu is het 1 keer per jaar óf een nieuwe core óf een refresh. Erg jammer.

Verder vind ik het een prima kaart. Mijn twee kritiek punten tov de 8800GT worden verholpen met deze kaart: de 8800GT wordt te warm met de singleslot cooler, wat OCen niet helpt. De 8800GTS heeft gewoon weer een dualslot cooler die van zichzelf erg goed is (ik heb flink wat GTS mogen inbouwen en ja, ze zijn écht stil). Mijn tweede punt is dat de 8800GT eigenlijk nét te sloom is om Crysis en andere DX10 goed weer te geven (incl AA e.d.) op alles boven 1280*1024. De nieuwe 8800GTS zou dit wel moeten kunnen schat ik.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Mr. Detonator
^

je hoort mij niet klagen met m'n gtx...die ik al een jaar heb :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

^

Wat interesseert jou dat nou. Je hebt dat er toen voor betaalt en that's it. Toen wilde je er voor betalen, het is toch logisch dat er wat snellers uitkomt? Anders ga je toch mooi op een 16MB kaartje zitten als je bang bent dat er wat snellers uitkomt?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

justifire

Shut up and squat !!

Mr. Detonator schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:21:
[...]

Juist !
Voor het eerst dat mijn kaarten langer dan een jaar mee gaan :D
En zoals het er nu naar uitziet gaan ze de anderhalf ook nog wel halen, wie regelt de taart ? :)
Wel razend benieuwd wat 3 9800GTX-en in SLI presteren.

[ Voor 7% gewijzigd door justifire op 15-11-2007 21:48 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

waar staat dat de nieuwe 8800GTS een dualslot cooler heeft??

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

XanderDrake schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:12:
[...]

Sja, ik kan je een ding vertellen; dit is direct de schuld van de non-concurrentie van AMD/ATi. Toen ze nog wel concurreerde, kregen we 1 keer per jaar een compleet nieuwe core en 1 keer per jaar een goede refresh. Nu is het 1 keer per jaar óf een nieuwe core óf een refresh. Erg jammer.

Verder vind ik het een prima kaart.
Idd jammer :'(
Mr. Detonator schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:21:
[...]

Je hoort mij ook niet klagen over de GTX zelf. Topkaartje. :) Echter, ik heb de GTX sinds de dag dat hij uitkwam en wil wel nu wel weer eens iets wat significant sneller is, zeker met spellen als Crysis.

SLI of SLI achtige oplossingen als een 8800GT X2 ben ik niet echt van gecharmeerd. :N

Doe mij morgen maar een G100 oid :)
FnF schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:06:
[...]

Wat interesseert jou dat nou. Je hebt dat er toen voor betaalt en that's it. Toen wilde je er voor betalen, het is toch logisch dat er wat snellers uitkomt? Anders ga je toch mooi op een 16MB kaartje zitten als je bang bent dat er wat snellers uitkomt?
Goos, anders lees je eerst de post eens goed voordat je aangebakken gaat reageren... :O

[ Voor 52% gewijzigd door Help!!!! op 15-11-2007 23:15 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik hoop zelf dat met triple sli dat er zeg maar 1 top end kaart is en dus als je beter performance wilt je er 1 of 2 bij koopt.

Zeg maar de kracht van 1 8800gt of 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik blijf erbij dat ze zich moeten concentreren op het maken van 1 goeie highend kaart, waarbij de chip op 45nm ofzo gebakken wordt. Minder hitte, efficienter, minder stroom verbruik etc.
SLi haalt niet de performance waar je uiteindelijk voor betaalt (je moet immers 2x zoveel geld neertellen voor 40% extra performance winst).

Ik bedoel, wie wilt nou dat we naar de triple of quadSLI opstelling gaan? Dat wordt veel tweakers al te duur. Zie je het voor je? 4x 8800Ultra? even 2400 euro uit de mouw schudden!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat men ermee stoeit en de techniek verbetert, maar op de lange termijn bereikt men een te klein publiek ermee, tenzij de videokaarten ineens mega cheap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Deathchant schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 07:48:
ik blijf erbij dat ze zich moeten concentreren op het maken van 1 goeie highend kaart, waarbij de chip op 45nm ofzo gebakken wordt. Minder hitte, efficienter, minder stroom verbruik etc.
SLi haalt niet de performance waar je uiteindelijk voor betaalt (je moet immers 2x zoveel geld neertellen voor 40% extra performance winst).

Ik bedoel, wie wilt nou dat we naar de triple of quadSLI opstelling gaan? Dat wordt veel tweakers al te duur. Zie je het voor je? 4x 8800Ultra? even 2400 euro uit de mouw schudden!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat men ermee stoeit en de techniek verbetert, maar op de lange termijn bereikt men een te klein publiek ermee, tenzij de videokaarten ineens mega cheap worden.
tripple SLI met een 8800GT was idd leuk geweest... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Situatie is redelijk gelijk met 7800 -> 8800: April 2005 intro 7800GTX (G70) -> Maart 2006 intro 7900GTX (G71) -> Juni 2006 7950GX2 (2xG71) -> November 2006 intro 8800GTX.
Dus in kort nieuwe kaart -> ~11 mnd later die-shrink -> 14 mnd later GX2 -> ~1,5 jaar later nieuwe generatie.

En de 8800GTX doet 't nu nogsteeds veel beter dan de 7800GTX een jaar na intro.
An sich vrij netjes omdat nV gewoon niet moet doen ivm de non-concurrentie van ATi momenteel.

8800 Ultra blijft wel de snelste kaart zo te zien...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Cheetah schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:43:
8800 Ultra blijft wel de snelste kaart zo te zien...
Ook als de new 8800GTS wordt gelanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeForce 8800GTS 512MB
* G92 core chip
* 128 SP
* Core clock 650 MHz, the SP clock 1625 MHz
* 256 bit memory interface
* GDDR3 memory clock 970 MHz (effective clock 1940 MHz)
* The new version of a black double-slot fan (non-fans of the original GTS)
* Price 299 to 349 dollars
GeForce 8800 Ultra

Stream (Shader) Processors
128
Core Clock (MHz)
612
Shader Clock (MHz)
1500
Memory Clock (MHz) x2
1080
Memory amount
768 MB
Memory Interface
384-bit
Memory Bandwidth (GB/sec)
101.3
Texture Fill Rate (billion/sec)
39.2

op enkele vlakken lijkt de gts hoger te scoren, maar de gtx en ultra hebben toch 384-bit memory interface én 250mb geheugen meer dat bij de ultra iets sneller loopt dan de GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2170/g928800gtey3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2007/1115/images/743985.jpg

Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2007/1115/images/743992.jpg

Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2007/1115/images/744000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://publish.it168.com/2007/1115/images/743987.jpg

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=204524

[ Voor 70% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-11-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd wat de nieuwe 8800gts 512mb voor performace heeft tegenover de 8800gt 512mb. En wat hij natuurlijk moet gaan kosten. Als hij duurder dan 300 euro word zou ik tog liever voor 2 gt's gaan. Want ik denk dat hij niet zo heel veel meer gaat presteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 226494 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:28:
Ik ben benieuwd wat de nieuwe 8800gts 512mb voor performace heeft tegenover de 8800gt 512mb. En wat hij natuurlijk moet gaan kosten. Als hij duurder dan 300 euro word zou ik tog liever voor 2 gt's gaan. Want ik denk dat hij niet zo heel veel meer gaat presteren
Ik denk niet dat ie lang duurder dan 300€ zal blijven.
Ik vraag me vooral af hoe veel meer hij kan overclocked worden :) 65nm + dual slot cooling zouden een goede combo moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Laatst online: 05-05 22:13
Zelfde als de GT, alleen je mist wat shaders... dus ik denk niet dat het erg verstandig is om voor de GTS te gaan. Elke GT is te easy te clocken op GTS snelheden, en zelfs hoger. Ik ben benieuwd of we misschien toch nog de shaders van de GT kunnen unlocken? Weet iemand of ze op de GT zijn gelasercut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Gadgets schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:10:
Weet iemand of ze op de GT zijn gelasercut?
ik denk dat ze dat wel geleerd hebben met de 6800le... :)

dus deze zullen hardwarematig uitgeschakeld zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 19:37
Gadgets schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:10:
Zelfde als de GT, alleen je mist wat shaders... dus ik denk niet dat het erg verstandig is om voor de GTS te gaan. Elke GT is te easy te clocken op GTS snelheden, en zelfs hoger. Ik ben benieuwd of we misschien toch nog de shaders van de GT kunnen unlocken? Weet iemand of ze op de GT zijn gelasercut?
Ja, en elke GTS straks misschien weer 100 Mhz hoger (dat met meer shaders ook nog eens meer effect heeft), dus dat argument zegt me niet zoveel. Met 128 shaders en wellicht meer texture units etc. kon dit wel eens een erg interessante kaart worden! Die koeling staat me ook veel meer aan (minder geluid, minder warmte).
Ik had me al voorgenomen een GT te kopen, maar als er over een week nog steeds geen OC versie beschikbaar is voor ong. 220 euro denk dat ik hier maar es op moest gaan wachten...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Nu ben ik de weg even kwijt:

Nvidia preps early launch of G98 in December; adds UMC as foundry partner

Nvidia will launch its new G98 GPU in early December according to sources at Taiwan-based graphics card makers. Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) and United Microelectronics Corporation (UMC) will both serve as foundries for the new chip, they added.

The 65nm-made G98 was set for launch in January 2008, a time-frame that is close to the launch schedule of rival AMD's RV620, but thanks to the buoyant sales of G80 and growing attention for the G92, Nvidia is preparing to launch the G98 sooner than originally planned, the sources said.

The official name for G98 will be the GeForce 8400GS, the sources revealed.

Concerned over a future ramp of GPUs, including the G92, for the mainstream market, as well as possible capacity shortages at TSMC, Nvidia will also place G98 foundry orders at TSMC's rival UMC, the sources remarked.

Bron: http://www.digitimes.com/mobos/a20071115PD220.html

G98 is toch de nieuwe generatie? Waarom heet het dan de 8400GS? Dus een lager nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Frank76NL schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:31:
G98 is toch de nieuwe generatie? Waarom heet het dan de 8400GS? Dus een lager nummer?
Omdat het een budget kaart is.

Gx0 = high-end
Gx1 = ook high-end
Gx2 = redelijk high-end
Gx3 t/m Gx6 = mid-range
Gx7 t/m Gx8 = budget

Budget kaarten zijn dan ook meestal op een kleine procédé gebakken, en Gx1 en Gx2 cores zijn meestal refreshes van de Gx0 versie, meestal ook op een iets kleiner procédé (G71 was 90nm tov de 110nm G70, ook iets sneller, G92 is een 65nm versie van de 80(?)nm G80).

Overigens heeft NVIDIA nu een nieuwe naamgeving, zoals D8E (Enthousiast), D8P (Performance), etc. De eerste 2 letters geven de serie aan, de letter er achter in welke categorie.

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 16-11-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
leonpwner1 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:41:
[...]

Omdat het een budget kaart is.
Ik had dat vermoeden al, maar werd misleid door "The official name for G98 will be the GeForce 8400GS, the sources revealed."
Dacht dat ze G98 als serie bedoelde. Nee, 8400GS als name voor een serie is ook niet echt logisch 8)7
Toch vreemd dat het met een "8" begint, of ligt dat aan mij?

[ Voor 36% gewijzigd door FrankNLD op 16-11-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Frank76NL schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:48:
[...]

Toch vreemd dat het met een "8" begint, of ligt dat aan mij?
Hoezo? Omdat het een G9x core is? De G92 is 8800GT, dus waarom niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
leonpwner1 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:52:
[...]

Hoezo? Omdat het een G9x core is? De G92 is 8800GT, dus waarom niet? :)
6800, 7800, 8800, 8800 :?

Maak de volgende reeks af: 10, 20, 30, 40, X
X is:
A 45
B 50
C 55
D 40

:X

Edit: Nvidia B) : "D natuurlijk!"

[ Voor 20% gewijzigd door FrankNLD op 16-11-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tja, ik ben ook geen PR medewerker van NVIDIA, maar het is hun keus geweest om de G92 8800GT te noemen (en dalijk waarschijnlijk een GX2 op basis van de G92).

Mijns inziens hadden ze de G92 het beste 8900GT genoemd. 9800GT had weer iets minder op z'n plaats geweest aangezien de 8800GT geen DX10.1 en dergelijken ondersteunt, terwijl de rest van de GeForce 9x00 series dat wel gaat doen (lijkt me).

In ieder geval worden de G9x cores refreshes van de G8x cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Nog zo iets:

http://www.hardware.info/...orce_8800_GTS_informatie/

Het lijkt zinvol mijn 8800GTS te upgraden naar een 8800GTS |:(
Misschien kan ik um wel ruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:16:
Tja, ik ben ook geen PR medewerker van NVIDIA, maar het is hun keus geweest om de G92 8800GT te noemen (en dalijk waarschijnlijk een GX2 op basis van de G92).

Mijns inziens hadden ze de G92 het beste 8900GT genoemd. 9800GT had weer iets minder op z'n plaats geweest aangezien de 8800GT geen DX10.1 en dergelijken ondersteunt, terwijl de rest van de GeForce 9x00 series dat wel gaat doen (lijkt me).

In ieder geval worden de G9x cores refreshes van de G8x cores.
Helemaal mee eens. Het brenkt best veel verwaring mee vooral voor de mensen die er niet zo veel verstand van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 226494 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:34:
[...]

Helemaal mee eens. Het brenkt best veel verwaring mee vooral voor de mensen die er niet zo veel verstand van hebben
Dat wel, vooral als je kijkt naar de 8800GTS'jes:

8800GTS met G80 core, 320MB mem, 112 SP, 90nm
8800GTS met G80 core, 640MB mem, 112 SP, 90nm
8800GTS met G92 core, 512MB mem, 128 SP, 65nm

Volgens mij kwamen er zelfs nog meer versies van de 8800GTS, waaronder nieuwe versies van de 640MB en 320MB kaarten, maar dan met 128 SteamProcessors. Op welke core die gebaseerd zijn weet ik ook niet exact. Ik weet alleen niet of dit klopt, maar zviw waren/komen er 4 à 5 verschillende versies van de 8800GTS.

Niet zo slim bedacht van NVIDIA ;) of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 07:35
Degene met een oude GTS die over 2 mnd defect gaat hebben geluk; RMA aanvragen en je krijgt een GTS terug, maar dan wel die van 512MB aangezien de 640/320MB variant tegen die tijd met EOL zijn.

GTS voor een GTS ;)

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 11:55
Illidan schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:02:
Degene met een oude GTS die over 2 mnd defect gaat hebben geluk; RMA aanvragen en je krijgt een GTS terug, maar dan wel die van 512MB aangezien de 640/320MB variant tegen die tijd met EOL zijn.

GTS voor een GTS ;)
Dat betwijfel ik, ik heb het idee dat er per product een standaardpercentage op voorraad blijft liggen om RMA's af te handelen. Alleen al om te voorkomen dat mensen inzetten op RMA om maar iets nieuws te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
Ja, de GTS met 1GB ram..

Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/35445/2000963956859080669_rs.jpg

en zo te zien gaan de full-cover blokken van de GTS320/640 daar niet op passen:

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/33210/2003781053579930769_th.jpg ;(

[ Voor 49% gewijzigd door rabor op 17-11-2007 00:29 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Is er al een review die een 8800gtx sli heeft losgelaten in crysis met de nieuweste beta driver 169.09?
Ik kan het niet vinden. of heeft iemand zelf ervaring met het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 07:35
1GB ram is tot nu toe overkill heb ik zo het idee. Misschien dat je op extreme resoluties op sommige spelmomenten wat een paar extra FPS te zien krijgt, voor 99% van de mensen hier dus niet de moeite waard.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Illidan schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:05:
[...]

1GB ram is tot nu toe overkill heb ik zo het idee. Misschien dat je op extreme resoluties op sommige spelmomenten wat een paar extra FPS te zien krijgt, voor 99% van de mensen hier dus niet de moeite waard.
Zelfs dat hele verhaal van 320 vs 640mb klopte eigenlijk niet. Zelfs op 1680x1050 waren de verschillen miniem volgens alle reviews terwijl iedereen op GoT 640mb aanraadde bij 1680x1050 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Een vraag :)
Mijn 8800 GTS 320MB heb ik geklokt naar core=640 memory=1050
De waarden zijn nu bijna gelijk aan de 8800 ultra..zal deze kaart nu ook bijna gelijk presteren als de ultra? (afgezien van het geheugen verschil)
If so..dan vallen de prestaties mij in Crysis een beetje tegen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
melly schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:44:
De waarden zijn nu bijna gelijk aan de 8800 ultra..zal deze kaart nu ook bijna gelijk presteren als de ultra? (afgezien van het geheugen verschil)
Er zit veel meer verschil tussen een 8800ultra en een 8800GTS(320mb), dan alleen de kloksnelheden, dus nee, je behaald niet dezelfde resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ok..duidelijk..
Sta op het punt om een andere kaart te kopen en heb mijn oog op de Ultra laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 09:19
melly schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:44:
al overclock je hm to hell zal je nog nooit die snelheden halen. 320mb is nogal limiterend alsmede de hoeveelheid stream processors etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

melly schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:49:
Ok..duidelijk..
Sta op het punt om een andere kaart te kopen en heb mijn oog op de Ultra laten vallen.
Wacht op de 8800GTS512, die is waarschijnlijk sneller dan een Ultra. Of iig in de buurt. En waarschijnlijk ook een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
En dat is het hem nu juist he...geduld...*zucht*
Begreep dat deze kaart pas begin volgend jaar uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Laatst online: 05-05 22:13
Koop een 8800GT overclock hem: tada!!! 15126 3DMark, bijna gelijk aan de ultra op een paar puntjes na toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Frank76NL schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:31:
Nu ben ik de weg even kwijt:

Nvidia preps early launch of G98 in December; adds UMC as foundry partner
Volgens mij gaat deze ''8400GS'' niks nieuws bieden. Gewoon een dieshrink zonder toegevoegde capabilities. Huidige 8400GS is 90nm, deze 65nm. Ik dénk dat die naam niet zo blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

Gadgets schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:55:
Koop een 8800GT overclock hem: tada!!! 15126 3DMark, bijna gelijk aan de ultra op een paar puntjes na toch?
ja en nee, 3d mark meschien wel , maar ingame performance weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hoe komt het eigenlijk dat de prestatie bij Crysis zoveel tegenvalt met de 8800GT ? Ik zou het vlot op 1680x1050 willen spelen op High, maar dat kan ik met die kaart dus vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Dit is eigenlijk wat ik zo verwarrend vind..de tegensprekende berichten.
Zo wilde ik eerst voor de 8800GT in SLI gaan.
Echter de 1 zegt dat de game dit moet ondersteunen en dat veel games (waaronder Crysis) dit niet doen..en de ander zegt dat dit onzin is omdat het puur driver matig gebeurd.
8800GT in SLI heeft mijn voorkeur maar doordat ik nergens echt duidelijk antwoord kan vinden wil ik maar gaan voor de 8800 ultra (die werkt altijd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Phuncz schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:14:
Hoe komt het eigenlijk dat de prestatie bij Crysis zoveel tegenvalt met de 8800GT ? Ik zou het vlot op 1680x1050 willen spelen op High, maar dat kan ik met die kaart dus vergeten...
Om een antwoord hierop te krijgen zou je eigenlijk een antwoord moeten zoeken op de vraag "hoe komt het dat er geen ene videokaart is die Crysis vlot draait op High met een resolutie van 1680x1050" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Melly SLI wordt in vrijwel alle games ondersteund, alleen werkt het vrijwel altijd slecht.
Eerst vaak op patches wachten en daarna alsnog niet meer als 50% meer prestatie, en idd bij sommige games werkt het wel maar is je prestatie nog minder als dat je speelt met 1kaart :P
Kort door de bocht SLI staat voor: Super Low Improvement

op hogere resolutie 1600x1200 en meer gwoon voor 1x 8800gtx/ultra gaan.
Helemaal als je het liefst alles op ultra high instelt.

Nog iets kijk nooit naar een 3dmark score want dit zegt zeer weinig over prestaties in spellen en in de laatste 3dm's is het ook nog keihard afhankelijk van de gebruikte proccessor wat bij spellen ook vrij snel veel minder van belang is.

Hieronder nog een revieuw apart vind ik vooral de 8x AA instelling die de 8800gt finaal laat inkakken.

http://www.computerbase.d...rformancerating_qualitaet

Nukezone FTW

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
_LET OP_:

Dit is een Nieuwsdiscussie topic, niet het "stel-hier-je-algemene-nVidia-vraagjes" topic.

Houd het op niveau aub.
Vragen of je wel of niet een 8800GT moet gaan halen en waar deze wel of niet beschikbaar is zijn voorbeelden van wat hier niet thuishoort.