Heel dat phase gedoe van al die vendors is of onkunde of marketing. Waarom? Een goed ontworpen 4 phase mainboard is veel stabieler en efficienter ivm een 6 of 8 phase design. Daarom of onkunde dat ze geen goede 4 phase kunnen ontwerpen, of marketing omdat meer in de oren van onkundige consumenten (en op dit technische gebied vallen zelfs veel nerds af) altijd beter is.Cheetah schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:21:
[...]
Gigabyte had inmiddels toch al een eigen PCB design met 3 phase power, i.p.v. de ref. 2 phase?
Sweex maakt zelf geen VGA kaarten, zij laten deze gewoon door een andere grote vendor maken. De inkoper van Sweex die dit regelt heeft genoeg contact in Taiwan bij VGA fabrikanten want hij zat vroeger bij een ander Nederlands VGA merk dat ook alles inkoopt. Het is gewoon een kwestie van de juiste prijs voor de juiste VGA kaart. Gezien de marges die op VGA kaarten gemaakt worden is het voor Sweex niet echt een focus productlijn en aangezien ze enkel entry level vga doen kan ik me voorstellen dat kostprijs erg van belang is. Wel slim van ze, want Sweex heeft een uitgebreid netwerk aan retailers en rackjobbing concepten uitstaan.XanderDrake schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:07:
[...]
Thnx voor de uitleg![]()
Ik en een collega zaten laatst te discussieren over de toekomstige Sweex videokaarten. Het is dus mogelijk om flink te bezuiningen op de originele kaart door goedkopere compenten te gebuiken die wel dezelfde waardes hebben. Lijkt me duidelijk dat Sweex zich daar mee bezig houdt.
[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 11-11-2007 14:20 ]