Ik heb de GTO inderdaad en dat is een goeie koeler. Ok, de prijs van koper is duur inderdaad...maar je hebt kwalitatief gezien een betere kaart die uiteindelijk langer zal meegaan, vanwege de goeie koeling. En kom, zo duur zou het in principe niet mogen zijn? Wat zou zo'n koeling nou kosten? 20 euro?Cheetah schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:11:
[...]
1 woord: kosten.
Een singleslot cooler is veel goedkoper in productie dan een dualslot/multi heatpipe cooler.
Duurdere (/betere) koeling wordt bewaard voor de duurdere kaarten, die daardoor ook meteen hoger geclocked kunnen worden. Zelfde zag je ook met 7900GT vs 7900GTX/GTO.
Nee dat klopt wel. Ik ben wel bereid het meergeld te betalen als ze goeie koelers maakten. Als je kijkt naar de fan wat erop zit en ook op de GTS/GTX/Ultra...van die hele dunne schoepen. Volgens mij kunnen die onmogelijk dezelfde hoeveelheid lucht verplaatsen als een gewone goeie fan zeg maar...Cheetah schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:11:
[...]
Maar in tegenstelling tot jou zit het gros van de markt simpelweg niet op lawaai te wachten...
Misschien dat de vernieuwde GTSjes wel weer de goeie koeling krijgen. Het feit dat de fabrikanten niet meer hun eigen koeling maken, zegt weer wat over de standaardkoeling van nvidia denk ik dan...maar persoonlijk zie ik eigen coolingsolutions. Kijk eens naar de 6800GT GS van Gainward, de FX5900Ultra van MSI etc etc....
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar