![]() | |||||||||||||||||||||||
In dit topic gelden een aantal regels om het lekker knus en gezellig te houden met zijn allen, namelijk:
Op basis van de in 2005 geintroduceerde G70 core heeft NVIDIA diverse varianten uitgebracht op verschillende kloksnelheden en met verschillende aantallen pixel pipelines en vertex shaders. De belangrijkste features van de G70 zijn:
Hieronder volgen de belangrijkste modellen uitgerust met een G7x core:
| |||||||||||||||||||||||
In november 2006 introduceerde NVIDIA de G80, oftewel de GeForce 8800 GTX en 8800 GTS. De G80 is een geheel nieuw ontwerp in tegenstelling tot bijvoorbeeld de G70 die erg veel leek op diens voorganger: NV40. NVIDIA heeft vier jaar gewerkt aan de G80 en het resultaat mag er zijn. De G80 is de eerste DirectX 10 GPU en heeft een unified shader architectuur. Op het moment van schrijven is de 8800GTX de snelste GPU die er is. In bepaalde gevallen zelfs sneller dan high-end kaarten in SLI of Crossfire configuratie. De belangrijkste features van de G80 zijn:
| |||||||||||||||||||||||
GeForce 7900 Goes Kamikaze? Een tijdje geleden werd op het forum bekend dat verscheidene GeForce 7900-GPU's problemen gaven, waarbij het voornamelijk ging om problemen met de 7900GT en de 7900GTX. Deze problemen bestonden uit artifacts op het scherm, terwijl in vele gevallen de kaart niet eens overgeklokt was. Op de rest van het Internet zijn echter legio fora te vinden die het tegendeel beweren, namelijk dat de problemen het meeste optreden bij 7900GT(X)-en die pre-overclocked zijn door de fabrikant (zoals XFX, Asus, e.d.) Men vermoedt dat de problemen veroorzaakt worden door onderdelen op de achterkant van de kaart zoals condensatoren en geheugenchips van slechtere kwaliteit. Bij veel warmte kunnen deze defecten gaan vertonen, goede en/of betere koeling is dan ook ten zeerste aan te raden. Waarheidsfactor: 100% SLi Physics Waar ATi de wereld voorstelde aan de ''ATi Physics'', heeft nVidia ''SLi Physics'' in het leven geroepen. Voorlopig lijkt het echter dat ATi's oplossing de beste performance geeft, getuige deze grafiek. Het is echter zeer onzeker of dit beeld op waarheid berust en komt door de vermeende zwakke implementatie van Dynamic Branching in de GeForce 7-series*. Inmiddels is duidelijk dat de G80 core GPU Physics ondersteunt. NVIDIA heeft een chipset (nForce 680i) op de markt gebracht met 3 snelle PCIe slots waarvan er eentje voor Physics bedoeld kan zijn. Waarheidsfactor: 100% Slechte implementatie hoofdfeature Shadermodel 3.0 zichtbaar? Volgens de makers van de allereerste échte next-generation-mother-of-all-shoot-em-ups zal er in deze game naast het vele geweld ook een volledig arsenaal aan nieuwe grafische snufjes te bewonderen zijn... Op 3 Januari 2006 verscheen een rapport ten tonele die meldde dat nVidia's QuadSLi (4 x een 7800GTX) de onstage demo van de Unreal Engine 3.0 op maximale details nét aan vloeibaar op het beeldscherm kon toveren. Zal dit de eerste game zijn die nVidia's vermeende* zwakke plek blootlegt? * : Concurrent ATi bestempelt nVidia's implementatie van de hoofdfeature Dynamic Branching in Shadermodel 3.0 als inferieur, en eigen X1x00-series als 'Shadermodel 3.0 Done Right'. Waarheidsfactor: 80% | |||||||||||||||||||||||
![]() Wat is PureVideo?
Dit document geeft een aardig overzicht : PureVideo Technology Overview (pdf) Wat heb ik nodig? • Een GeForce 6, 7 of 8 GPU • Microsoft Windows XP mét Service Pack 2 (voor VMR9 support) • NVidia's ForceWare driver • NVidia's PureVideo Decoder • Windows Media Player 10 build 3923 of nieuwer (met DRM update & DXVA hotfix) Hoe kom ik aan PureVideo? Je kunt op de site van NVidia een 30-dagen trial downloaden, die met deze key 60 dagen werkt ![]() Na deze proefperiode kan je de PureVideo Decoder hier kopen. Hoe configureer ik PureVideo? Naast de NVIDIA PureVideo Decoder User's Guide is er ook een Reviewers Guide met tips (enigszins gedateerd). Voor beste kwaliteit en prestaties is het noodzakelijk Video Mixing Renderer (VMR) te activeren in Windows Media Player : Als "use high quality mode" is aangevinkt onder "File Playback", dan is het mogelijk dat MPEG-4 ASP videobestanden (XviD, DivX5 etc.) in zwart/wit met een groenige waas worden afgespeeld. Selecteer dan "Use overlays" onder "File Playback". Als FFDShow op je systeem staat of stond, dan werkt PureVideo waarschijnlijk niet. Wees terughoudend met het installeren van codecpacks. Controleer met Windows XP Video Decoder Checkup Utility of PureVideo als MPEG-2 preferred codec actief is. Meer informatie : • ATI VideoShaders - NVIDIA PureVideo • ATI's Avivo vs. NVIDIA's PureVideo: De-Interlacing Quality Compared • NVIDIA GeForce 7800 GTX Preview (de eerste 6 slides) • NVIDIA PureVideo Presentation • Principled Technologies PureVideo test report (PDF-bestand) • Scott Vouri Interview #1 • Scott Vouri Interview #2 • En natuurlijk NVIDIA.com zelf. Met dank aan FFWD | |||||||||||||||||||||||
Officiële nVidia drivers voor GeForce 7 serie 162.18 32-bit Officiële nVidia drivers voor GeForce 8 serie 162.18 32-bit Officiële nVidia drivers voor Mobile GPU's 84.63 32-bit Drivers voor alternatieve operating systems (Linux, Windows x64 etc.) zijn hier te vinden. | |||||||||||||||||||||||
Reviews GeForce 7300 GS 128MB: AusFX Hardware Zone HotHardware PCStats Reviews GeForce 7300 GT 256MB: AnandTech Beareyes NGoHQ Reviews GeForce 7600 GS 256MB: Hardware Zone Reviews GeForce 7600 GT 128MB: Bjorn3D Hardware Zone IT-Review NeoSeeker Reviews GeForce 7800 GS 256MB: AnandTech FiringSquad HardOCP Toms Hardware Reviews GeForce 7800 GT 256MB: ExtremeTech Hardware.info nV News T-Break Tweakers.net Reviews GeForce 7800 GTX 256MB: AnandTech Digit Life DriverHeaven Firing Squad Guru3D HardOCP Hardware.info Hexus.net T-break Toms Hardware Tweakers.net Reviews GeForce 7800 GTX 512MB: AnandTech Digit-Life Guru3D HardOCP Hardware.info Toms Hardware T-Break Tweakers.net Reviews GeForce 7900 GT 256MB: 3D Avenue AnandTech Digit-Life ExtremeTech Gargouri 2001 GD Hardware T-Break TechReport Reviews GeForce 7900 GTX 512MB: DigitLife ExtremeTech Guru3D HardOCP HotHardware NeoSeeker T-Break TechReport TweakTown Reviews GeForce 7950 GX2 512MB: Bit-Tech GamePC Hardware.fr Hardware Zone Legit Reviews Viper_4111 [GoT-member] Reviews GeForce 8800 GTX en GTS: HardOCP Anandtech Firingsquad (GTX & GTS OC-ed) Firingsquad (preview) Tweakers.net Tom's Hardware Vorige Topics: [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 18 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 19 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 22 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 23 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 24 [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 25 Andere Interessante Topics: [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 1 [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2 Pricewatch Alle GeForce 7300-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7600-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7800-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7900-kaarten in de Pricewatch Alle GeForce 7950-kaarten in de Pricewatch GeForce 8 serie in de Pricewatch | |||||||||||||||||||||||
Startpost: Jejking & biobak | |||||||||||||||||||||||
![]() |
Top start weer,
Maar na aanleiding van mijn vorige bericht.
Helaas komt mijn 8800GT vandaag ( weer ) niet binnen. Gelukkig ook weinig tijd om nu echt te spelen maar men zegt dat hij woensdag geleverd kan worden bij de Distributeur. Wie weet!
Maar na aanleiding van mijn vorige bericht.
Helaas komt mijn 8800GT vandaag ( weer ) niet binnen. Gelukkig ook weinig tijd om nu echt te spelen maar men zegt dat hij woensdag geleverd kan worden bij de Distributeur. Wie weet!

Ik mis alleen de reviews van wat recentere kaarten 
Zoals bijv. tweaktown.com vergelijking tussen G92 8800GT + 8800GTS

Zoals bijv. tweaktown.com vergelijking tussen G92 8800GT + 8800GTS
misschien omdat bij die GT's de fan speed op 29% staatAnoniem: 226494 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:40:
Wat hegt iedereen tog last van warmte met hun gt's. Mijn msi8800 gt's worden maar max 78 graden met een oc 700/1000 en een uur crysis

Bij mij staan de fans ook op 29%. had ik er ff bij moeten zetten. Net crysis weer ff gespeeld max 82 gradenKappeNou schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:26:
[...]
misschien omdat bij die GT's de fan speed op 29% staat
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 10-12-2007 12:45]
Anoniem: 176663
Dan heb jij hele mooie kaartjes daar. Op 29% werd die van mijn 90c @ stock speeds na een uur Crysis. Wat betreft die EVGA bios. Is dat aan te raden op een Jetway kaart?
Als die em automatisch overlockt en mijn kaart schijnt dat niet aan te kunnen heb ik er dus niets aan. In een snelle poging tot overclocken kreeg ik de vorige keer
artifacts op 670/900 dus dat lijkt me nu niet verstandig.
Als die em automatisch overlockt en mijn kaart schijnt dat niet aan te kunnen heb ik er dus niets aan. In een snelle poging tot overclocken kreeg ik de vorige keer
artifacts op 670/900 dus dat lijkt me nu niet verstandig.
HahaLol Astennu, jij pompt ook wat geld in grafische kaartenJe geeft vast weinig uit aan je vriendin
Nieuw deel trouwens, quote maar daar
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 26

De stock cooler van de 8800 GT is gewoon gaar die moet je vervangen en dat kost ook weer 45 euro afhankelijk van de cooler die je koopt. Dus dan heb je een kaart van 239 euri + 45 = 285 euro als die 8800 GTS nu iets van 300 kost heb ik dat dus liever. Meteen wat extra shaders er bij en een redelijke dual slot cooler.
[Voor 6% gewijzigd door Astennu op 10-12-2007 13:11]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat wil ik dus ook gaan doen.. Maar wanneer is de GTS leverbaar? Sommige shops in de pricewatch geven 21-12 aan, maar dat lijkt me meer een marketingstunt. Geen zin om nu weer 3 maanden te moeten wachten, want ik wacht al vanaf oktober op de GT 

[Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-12-2007 13:18]
Hij zou morgen leverbaar kunnen zijn dan is de launch. Maar als je kijkt naar de beschikbaarheid van de GT die ook een G92 chip heeft zullen niet veel winkels de kaart op voorraad hebben. Denk dat het tot jan kan duren voordat de beschikbaarheid goed zal zijn.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
GTS heb ik gezien voor 305,- inclusief verzendskosten.Wel even afwachten hoe duur die GTS is.
Hopelijk is de kaart voor de kerst leverbaar, kan ik eens gaan kijken of het verschil maakt met een X300

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
280,- incl verzendkosten
Ben je uiteindelijk goedkoper uit, dan wanneer je een nieuwe fan op je GT zet.
280,- incl verzendkosten

Gts liggen tussen 300-330 Euro.praya schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:45:
[...]
GTS heb ik gezien voor 305,- inclusief verzendskosten.
Hopelijk is de kaart voor de kerst leverbaar, kan ik eens gaan kijken of het verschil maakt met een X300
op mvktech.net staan alle biossen van manufacturers. Als je EVGA 8800GT SC rev 4.0 of KO rev.2 pakt kom je heel eind. Ik heb nu zelf KO draaien, die is 675/1950 en dat leek me wel prima. 700/2000 gaat later deze week nog wel geprobeerd worden. Ik vind het vooral prettig dat ik niet allemaal extra software hoef te draaien voor de OC. Ook fijn dat de fanspeed het goed doet
oke das mooi om te lezen... Neem aan dat die bios van EVGA op elke willekeurige 8800 GT geprobeerd kan worden?
Ik heb me PNY bios gewoon aangepast naar 700-1728-1900. Maar ik heb er ook een bios van een EVGA ref1 in gehad. Die ref 4 bios is nog wel interessant. Wil er nog een keer een hebben die een hogere fanspeed heeft en toch goed clockt want daar schijnt hier en daar ook verschil in te zitten. Zo i zo in de voltages van de bios'en dus de reviews zijn niet echt eerlijk de kaarten daar getest hebben vaak 1.05v maar tegenwoordig hebben de meeste GT's 1.1v dus ook een hoger verbruik.
En over die GTS 512's. Eerst maar eens een shop zien die ze echt op stock heeft. Ga niet weer 4 weken zitten wachten op een kaart
En over die GTS 512's. Eerst maar eens een shop zien die ze echt op stock heeft. Ga niet weer 4 weken zitten wachten op een kaart

[Voor 12% gewijzigd door Astennu op 10-12-2007 14:27]
Het gaat idd dan bij jou niet om de oc speeds maar om de fanspeeds. Ik kan posititief bevestigen dat bij zowel SC rev 4 als bij KO rev 2 deze een stuk luider ingesteld zijn. De temps blijven bij mij ongeveer gelijk terwijl ze dan dus flink geoc't zijn ten opzichte van GT regular rev 1. Beetje raar sowieso dat EVGA voor alle kaarten een nieuwe bios maakte, behalve voor de GT. Blijkbaar is het daar met oog op de warmte ontwikkeling niet nodig.
Voor de standaard GT heeft EVGA 'm ook alleen wordt hij vreemd genoeg niet vermeld..
ftp://ftp.evga.com/bios/N801%20Update%201.1.zip
Ik heb zelf de SSC en de nieuwe BIOS werkt perfect..
OC doet ik ook wel aan want mijn huidige bios heeft de al 1.15v. Echter wordt hij dan redelijk heet dus ik gebruikte rivatuner om de fan speed hoger in te stellen. Want 100c vind ik niet echt leuk.Okasha schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:30:
Het gaat idd dan bij jou niet om de oc speeds maar om de fanspeeds. Ik kan posititief bevestigen dat bij zowel SC rev 4 als bij KO rev 2 deze een stuk luider ingesteld zijn. De temps blijven bij mij ongeveer gelijk terwijl ze dan dus flink geoc't zijn ten opzichte van GT regular rev 1. Beetje raar sowieso dat EVGA voor alle kaarten een nieuwe bios maakte, behalve voor de GT. Blijkbaar is het daar met oog op de warmte ontwikkeling niet nodig.
Anoniem: 135919
Voor de degene die er belang bij heeft:
Salland automatisering heeft de PNY VGA GeForce 8800GT 512 MB beperkt op voorraad.
Hangt wel een stevig prijskaartje aan, maarja....
Salland automatisering heeft de PNY VGA GeForce 8800GT 512 MB beperkt op voorraad.
2x geklikt
[Voor 96% gewijzigd door Okasha op 10-12-2007 17:17]
Wat vaag. Nou ja, in ieder geval draait hij prima op KO, dus dat laat ik lekker zoNightCrawler_NX schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:02:
Voor de standaard GT heeft EVGA 'm ook alleen wordt hij vreemd genoeg niet vermeld..

€ 285,-Anoniem: 135919 schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:50:

Voor minder geld kun je de 8800 GTS G92 pre-orderen man. Grappenmakers daar.
[Voor 4% gewijzigd door Mitt3nz op 10-12-2007 17:23]
Ik lees net dat de P5b Deluxe(die ik dus heb) pci-e 1.0a heeft. De 8800GT heeft volgens mij PCI-E 2.0..(toch?). Ik las ook dat 2.0 backwards compatible is, maar dat is tot 1.1. Kan ik nu dus op mijn P5b-deluxe geen 8800GT laten draaien?
Hoop toch eigenlijk niet dat dit waar is want dan wordt ik wel een beetje verdrietigbarzi schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:19:
Ik lees net dat de P5b Deluxe(die ik dus heb) pci-e 1.0a heeft. De 8800GT heeft volgens mij PCI-E 2.0..(toch?). Ik las ook dat 2.0 backwards compatible is, maar dat is tot 1.1. Kan ik nu dus op mijn P5b-deluxe geen 8800GT laten draaien?
It's never easy.....
barzi schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:19:
Lees voorgaande topic en het Nvidia 8800GT topic eens door. Hij is ook gewoon 1.0a compatible met de meeste moederborden.Radeon schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:00:
[...]
Hoop toch eigenlijk niet dat dit waar is want dan wordt ik wel een beetje verdrietig

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
krijg morgen die van Sparkle binnen via dollarshop.
Zal meteen via rivatuner een fan profile aanmaken want ik ga echt niet draaien met een kaart die 90C wordt. Ik hoop dat hij dan wel net zo stil blijft als mijn 7900GTO op 100% fan.
Als je die van sparkle zelf wat overclocked heb je in principe toch net zo'n snelle kaart als die prachtige MSI-OC versie bijvoorbeeld.. want het is eigenlijk allemaal dezelfde kaart toch?.
Zal meteen via rivatuner een fan profile aanmaken want ik ga echt niet draaien met een kaart die 90C wordt. Ik hoop dat hij dan wel net zo stil blijft als mijn 7900GTO op 100% fan.
Als je die van sparkle zelf wat overclocked heb je in principe toch net zo'n snelle kaart als die prachtige MSI-OC versie bijvoorbeeld.. want het is eigenlijk allemaal dezelfde kaart toch?.
Ik heb geen idee of ze die kaart pre-testen... ik weet wel dat die van mij bloedsnel en super stabiel is op deze clocks....Okasha schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:17:
Die SSC moet ook maar eens geprobeerd worden. Het is mij beetje onduidelijk waarin ze het onderscheid nu leggen, welke kaarten ze als GT SSC labelen en welke als GT. Zouden ze ze allemaal testen en dan uiteindelijk labelen? Lijkt me sterk.
Anoniem: 91868
Mijn asusje wordt niet warmer dan 84 graden op 700/1750/2000
ok wel te warm maargoed ik hou mkvtech in de gaten want daar zijn ze wel bezig met de fanspeed problemen.

Ik ben nu vrij zeker van om voor een low end gts te gaan in plaats van zo'n mooie gt met mooie koeler. De gts heeft een goed genoege koeler voor mij en ik wil niet zelf een koeler op een gt zetten. De asus gts is wel zeker aantrekkelijk.
Ben ik de enige die zo denkt?
http://www.dollarshops.eu...7_42_182/products_id/1159Anoniem: 243687 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:55:
neej, maar waneer komt ie dan in de winkel????
5+ op voorraad

ook op ebay maar wel voor 400euri

http://cgi.ebay.nl/GIGABY...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
bron
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=4622&Itemid=34
[Voor 47% gewijzigd door Bullus op 10-12-2007 23:56]
|2600k|Asus 290|
Bedankt voor het melden, ga er nu direct 1 bestellen en betalen via ideal.
Ik wacht nog even af tot er meer spull in de pricewatch komt.
Bij nader inzien toch maar iets te fanatiek denk ik.. mischien eerst even een goede review lezen.. Dollarshop kennende houden ze die sparkle kaartjes toch wel op voorraad.
Morgen krijg ik de 8800GT van dollarshop binnen als track&trace klopt, voor een pc die ik moet bouwen. Dan druk ik snel het kaartje even in mijn eigen pc en als het dan wat is, kan de GTS g92 alleen maar beter zijn.
Morgen krijg ik de 8800GT van dollarshop binnen als track&trace klopt, voor een pc die ik moet bouwen. Dan druk ik snel het kaartje even in mijn eigen pc en als het dan wat is, kan de GTS g92 alleen maar beter zijn.
Ik wacht ook nog ff op de reviews, beschikbaarheid en de keuze voor ik er 2 bestel 
Reviewtje van de 8800GTS 512mb: http://www.reghardware.co...0/review_nvidia_8800_gts/
Opmerlijk detail "One final point. World+Dog reckons the G92-based 8800 GTS contains the same number of Stream Processors as the G92-based 8800 GT: 112. However, utility GPU-Z told us the GTS has 128 for them. Given the performance similarities between the two GPUs, we'd expect them to contain the same number of Stream Processors.
Our sources tell us that, yes, the GTS does have 128 Stream Processors, which suggests a block of 16 has been disabled. Can they be re-activated? If so, that would certainly improve the GTS' value proposition."

Reviewtje van de 8800GTS 512mb: http://www.reghardware.co...0/review_nvidia_8800_gts/
Opmerlijk detail "One final point. World+Dog reckons the G92-based 8800 GTS contains the same number of Stream Processors as the G92-based 8800 GT: 112. However, utility GPU-Z told us the GTS has 128 for them. Given the performance similarities between the two GPUs, we'd expect them to contain the same number of Stream Processors.
Our sources tell us that, yes, the GTS does have 128 Stream Processors, which suggests a block of 16 has been disabled. Can they be re-activated? If so, that would certainly improve the GTS' value proposition."
[Voor 79% gewijzigd door Bull op 11-12-2007 00:33]
Waarom is de GTS een low-end en een GT niet?tomcatha schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:35:
Ik ben nu vrij zeker van om voor een low end gts te gaan in plaats van zo'n mooie gt met mooie koeler. De gts heeft een goed genoege koeler voor mij en ik wil niet zelf een koeler op een gt zetten. De asus gts is wel zeker aantrekkelijk.
Dus het enigste verschil tussen de G92 GT en GTS als dit waar is, is de standaard clockfrequentie en de lelijke koeler (en de kans dat je paar meer kunt unlocken wat tegenwoordig nooit meer voorkomt)? Hier moet ik wel een beetje van gniffelen, dat is me geen 300 waard mijn GT loopt nu 700 zonder problemen en meer vind ik niet echt de moeite en heb ik nog niet geprobeerd eig :x . Voor het verschil x 2 koop ik nog een GT bijBull schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:45:
Ik wacht ook nog ff op de reviews, beschikbaarheid en de keuze voor ik er 2 bestel

Edit:
Nog duidelijkere quote vanaf de eerste pagina zelfs:
Dus het is ook nog eens zo dat de meeste leveranciers het bevestigen.The technical differences between the new GTS and the GT are very slight and come down to clock speeds as they have the same amount of memory, the same memory controller and - according to most card suppliers - they each have 112 Stream Processors.
[Voor 13% gewijzigd door bokkow op 11-12-2007 01:32]
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320WP Oost West - SAP Dynamisch
Wie zijn die "most card suppliers" en wat is die "according to" precies? Een te vroeg gedrukt foldertje?
In eerste instantie geloof in Fudzulla:
Nvidia will launch its Geforce 8800 GTS 512MB card by midday Central European time on December 11. Nvidia simply likes to launch stuff on Tuesday, as it gives the PR bosses some time to recover from the weekend.
The new card is based on a G92 chip with eight clusters enabled and 128 Shader units. The reference card works at 650MHz core, 1650MHz Shader clock and 1940MHz DDR3 memory clock.
The card comes with a dual slot cooler and it is much quieter than the single slot G92 based cards. It will end up a bit faster than G92-based 8800 GT, but this will heavily depend on the resolution.
We've seen some listed for around €330, which sounds quite attractive, but it will also be interesting to see how this card is doing versus G92 based 8800 GT at 700MHz clock. We will be ready to tell you more about its performance tomorrow.
Bovendien, wel lezen he, reghardware zelf: Our sources tell us that, yes, the GTS does have 128 Stream Processors, which suggests a block of 16 has been disabled.
Volgens mij hebben ze gewoon een crappy Asus
In eerste instantie geloof in Fudzulla:
Nvidia will launch its Geforce 8800 GTS 512MB card by midday Central European time on December 11. Nvidia simply likes to launch stuff on Tuesday, as it gives the PR bosses some time to recover from the weekend.
The new card is based on a G92 chip with eight clusters enabled and 128 Shader units. The reference card works at 650MHz core, 1650MHz Shader clock and 1940MHz DDR3 memory clock.
The card comes with a dual slot cooler and it is much quieter than the single slot G92 based cards. It will end up a bit faster than G92-based 8800 GT, but this will heavily depend on the resolution.
We've seen some listed for around €330, which sounds quite attractive, but it will also be interesting to see how this card is doing versus G92 based 8800 GT at 700MHz clock. We will be ready to tell you more about its performance tomorrow.
Bovendien, wel lezen he, reghardware zelf: Our sources tell us that, yes, the GTS does have 128 Stream Processors, which suggests a block of 16 has been disabled.
Volgens mij hebben ze gewoon een crappy Asus

[Voor 11% gewijzigd door Illidan op 11-12-2007 06:26]
i7 7820X delidded, MSI X299 Gaming Pro Carbon, Alphacool Eisbaer 240, G.Skill Ripjaws V, KFA2 GTX 1080 EX OC, Samsung 960 Evo, Crucial MX200, CoolerMaster Cosmos S, Seasonic Prime Gold
Ik ben ook van plan om de nieuwe GTS 512mb te kopen. Nou vraag ik mij af, zal de kaart enig snelheidsverlies leiden omdat mijn P5b deluxe gemaakt is voor pci-e 1.0 , of zal hier weinig van gemerkt worden?
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Ik ga ook voor de GTS ivm de koelerproblemen op de GT.
Mij maakt een dual-slot koeler niet uit, zolang de beter koelt en stiller is, wat ook weer betere OC-mogelijkheden bied zonder te hoeven sleutelen.
p.s. beetje oud al, maar toch..
http://www.tweaktown.com/...2mb_g92_tested/index.html
http://www.tweaktown.com/..._gt_vs_gts_512/index.html
Mij maakt een dual-slot koeler niet uit, zolang de beter koelt en stiller is, wat ook weer betere OC-mogelijkheden bied zonder te hoeven sleutelen.
p.s. beetje oud al, maar toch..
http://www.tweaktown.com/...2mb_g92_tested/index.html
http://www.tweaktown.com/..._gt_vs_gts_512/index.html
[Voor 34% gewijzigd door AndereKoekoek op 11-12-2007 08:43]
De Nvidia 8800GTS G92 verbruikt wel weer even wat meer stroom als de Nvidia 8800GT.
Linkje: http://www.tweaktown.com/...sumption_tests/index.html
De vraag is of ik dit wel ga trekken met mijn 450 Watt Sonata II voeding? Hiervoor had ik een GeForce 7900 GTO 512 MB. Ook heb ik vier HDD's en zie de setup in de sign.
De vraag is of ik dit wel ga trekken met mijn 450 Watt Sonata II voeding? Hiervoor had ik een GeForce 7900 GTO 512 MB. Ook heb ik vier HDD's en zie de setup in de sign.
Van de productpage van de Gigabyte GV-NX88S512H-B (= 8800GTS 512MB, vraag me niet waarom ze geen betere naam kunnen verzinnen dan GV-NX88S512H-B)

En van de productpage van Leadtek de WinFast PX8800 GTS 512MB
[WinFast PX8800 GTS 512MB
GPU NVIDIA GeForce 8800 512MB GTS
Graphics Bus PCI Express 2.0
Memory size 512MB GDDR3
GPU/Memory clock 650/970MHz
Memory data rate 1940MHz
Output Dual Dual-Link DVI, HDTV
Memory Interface 256-bit
Data bandwidth( GB/sec.) 62.08
Fill Rate(billion texels/sec) 41.6
Stream process 128
RAMDACs (MHz) 400

En van de productpage van Leadtek de WinFast PX8800 GTS 512MB
[WinFast PX8800 GTS 512MB
GPU NVIDIA GeForce 8800 512MB GTS
Graphics Bus PCI Express 2.0
Memory size 512MB GDDR3
GPU/Memory clock 650/970MHz
Memory data rate 1940MHz
Output Dual Dual-Link DVI, HDTV
Memory Interface 256-bit
Data bandwidth( GB/sec.) 62.08
Fill Rate(billion texels/sec) 41.6
Stream process 128
RAMDACs (MHz) 400
[Voor 41% gewijzigd door Illidan op 11-12-2007 09:10]
i7 7820X delidded, MSI X299 Gaming Pro Carbon, Alphacool Eisbaer 240, G.Skill Ripjaws V, KFA2 GTX 1080 EX OC, Samsung 960 Evo, Crucial MX200, CoolerMaster Cosmos S, Seasonic Prime Gold
Dat wil ik ook wel graag weten. Ik heb ook een Antec Sonata II met:Jumpman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:44:
De Nvidia 8800GTS G92 verbruikt wel weer even wat meer stroom als de Nvidia 8800GT.
Geforce 7900gto
Core2duo e6600
2gb ram (2 sticks)
2 x 7200 rpm hdd's
1 x raptor 74gb hdd
2 dvd-rw drives
[Voor 9% gewijzigd door speedyjules07 op 11-12-2007 09:25]
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
8800GTX prijs gedropt naar €369:
Geforce 8800GTX has dropped to €369 as the new 8800GTS 512MB G92 based is almost as fast as this year old competitor.
This is very interesting price as 8800GTX has never been cheaper and clearly Nvidia wants to get rid of the leftovers and to make some space for next month’s announcement of D8E dual PCB / chip card.
Geforce 8800GTX will also be a better bet for higher resolutions and FSAA and Aniso on as it has 384 bit memory controller and faster memory while the new 8800GTS 512MB has 256 bit memory controller and a bit slower memory.
If this looks attractive you can get the Asus EN8800GTX/HTDP here.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=4653&Itemid=1
Geforce 8800GTX has dropped to €369 as the new 8800GTS 512MB G92 based is almost as fast as this year old competitor.
This is very interesting price as 8800GTX has never been cheaper and clearly Nvidia wants to get rid of the leftovers and to make some space for next month’s announcement of D8E dual PCB / chip card.
Geforce 8800GTX will also be a better bet for higher resolutions and FSAA and Aniso on as it has 384 bit memory controller and faster memory while the new 8800GTS 512MB has 256 bit memory controller and a bit slower memory.
daarmee moet je niet hier zijn. Je kan zo vinden wat de 8800GT verbruikt en de rest van je componenten. Ook is er een groot voeding topic..speedyjules07 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:21:
[...]
Dat wil ik ook wel graag weten. Ik heb ook een Antec Sonata II met:
blablabala
[Voor 43% gewijzigd door KappeNou op 11-12-2007 10:24]
Best lastig nieuwe 8800 kaart kiezen. Qua prijs is de Asus 8800 GT interesant 200 euro maar is niet leverbaar. We leverbaar is de Sparkle 8800 GT maar kost 249.
Dan wordt de Sparkle 8800 GT Coolpipe 3 interesant voor 269 euro.
En dan heb je ook nog de nieuwe Asus 8800 GTS 512mb voor 271 euro.
Qua prijs / prestatie is denk ik de Asus 8800 GT voor 200 euro de meest interesante maar wanneer is deze leverbaar?
Dan wordt de Sparkle 8800 GT Coolpipe 3 interesant voor 269 euro.
En dan heb je ook nog de nieuwe Asus 8800 GTS 512mb voor 271 euro.
Qua prijs / prestatie is denk ik de Asus 8800 GT voor 200 euro de meest interesante maar wanneer is deze leverbaar?
Anoniem: 114170
Ben van plan binnenkort de 8800GT te kopen (voor zover die op voorraad is, anders wordt het kijken naar vergelijkbare kaarten), maar heb nog een paar vraagjes.
Op dollarshops staan 2 verschillende versies van deze kaart: Jetway en Sparkle. Wat is precies het verschil hiertussen?
Ik las dat de 8800GT erg heet kan worden, en dat je bijna niet om een andere koeler heen kan...
Welke koeler is het meest geschikt, en waar kan ik deze kopen?
Op dollarshops staan 2 verschillende versies van deze kaart: Jetway en Sparkle. Wat is precies het verschil hiertussen?
Ik las dat de 8800GT erg heet kan worden, en dat je bijna niet om een andere koeler heen kan...
De G92 heeft evenveel shaders als de G80 volgens mij hebben beide zelfs 160 shaders. Deze zijn puur voor redundancy zodat als er een cluster kapot is je de chip niet weg hoeft te gooien.
De GT heeft 3 clusters die uitgeschakeld zijn de GTS maar 2. Chips zijn verder hetzelfde. Die extra shaders helpen alleen in shader intensive games.
Inschakelen van de kapotte clusters zou niet kunnen omdat nVidia ze echt hardware matig disabled heeft. (blijkbaar geleerd van de 6800 kaartjes die bij het leven gemod werden)
En over het stroomverbruik:
De meeste geteste GT's hebben een bios die 1.05v aan de core geeft. De OC versies hebben meestal de 1.1v bios. Hierdoor zit je verbruik ook al snel 15 watt hoger. de rest van het verschil is te weiten aan de extra shaders die ingeschakeld zijn en misschien de nog iets hogere v-core van de GTS ( misschien 1.15v ? zeker 1.1 gezien de clocks van de ROBS )
De GT heeft 3 clusters die uitgeschakeld zijn de GTS maar 2. Chips zijn verder hetzelfde. Die extra shaders helpen alleen in shader intensive games.
Inschakelen van de kapotte clusters zou niet kunnen omdat nVidia ze echt hardware matig disabled heeft. (blijkbaar geleerd van de 6800 kaartjes die bij het leven gemod werden)
En over het stroomverbruik:
De meeste geteste GT's hebben een bios die 1.05v aan de core geeft. De OC versies hebben meestal de 1.1v bios. Hierdoor zit je verbruik ook al snel 15 watt hoger. de rest van het verschil is te weiten aan de extra shaders die ingeschakeld zijn en misschien de nog iets hogere v-core van de GTS ( misschien 1.15v ? zeker 1.1 gezien de clocks van de ROBS )
[Voor 27% gewijzigd door Astennu op 11-12-2007 10:56]
Stock dumping, want in januari gaat de G80 core EOL.Gurneyhck schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:24:
8800GTX prijs gedropt naar €369:
Ohja:
[Voor 5% gewijzigd door XWB op 11-12-2007 11:05]
De GeForce 8800 GTS G92 512MB gedemonteerd:
http://en.expreview.com/?p=84
De koeling ziet er toch wel een stukje beter uit.
Even wat reviews en fora gelezen.
De voordelen van de 8800GTS G92 t.o.v. de 8800GT G92 zijn: Betere koeler, minder geluidsproductie.
De nadelen: Mindere 'prijs/preformance rating', meer stroomverbruik.
http://en.expreview.com/?p=84
De koeling ziet er toch wel een stukje beter uit.
Even wat reviews en fora gelezen.
De voordelen van de 8800GTS G92 t.o.v. de 8800GT G92 zijn: Betere koeler, minder geluidsproductie.
De nadelen: Mindere 'prijs/preformance rating', meer stroomverbruik.
Als ik die prijzen zo zie is die GTS wel veel duurder
360 euro
Dan alleen even de winkels waar hij on stock is.

Prachtig voorbeeld van het fijt dat hij alleen meet shaders heeft:

Zodra AA ingeschakeld wordt zijn de ROBS de bottelnek. Aangezien die van de GTS gelijk zijn aan de GT op de clockspeeds na heb je ineens geen voordeel meer.
Edit.
Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken naar een goede cooler voor de GT want die GTS is toch snel 100 euro duurder dan de GT. En met AA nouwelijks sneller.

Zodra AA ingeschakeld wordt zijn de ROBS de bottelnek. Aangezien die van de GTS gelijk zijn aan de GT op de clockspeeds na heb je ineens geen voordeel meer.
Edit.
Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken naar een goede cooler voor de GT want die GTS is toch snel 100 euro duurder dan de GT. En met AA nouwelijks sneller.
[Voor 22% gewijzigd door Astennu op 11-12-2007 11:44]
Inderdaad, alleen een voordeel is wel dat de 8800GTS G92 een betere koeler heeft en minder geluid produceert dan de 8800GT.Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:37:
Prachtig voorbeeld van het fijt dat hij alleen meet shaders heeft:
[afbeelding]
Die vergelijking vindt het een slechte vergelijking omdat de 8800GT in beide gevallen overclocked is.
Ik twijfel, ik heb een MSI NX8800GT-T2D512E-OC voor € 217,- in bestelling staan, die komende twee weken gelevert gaat worden. Ik kan morgen voor € 299,- een 8800GTS G92 hebben. Lastige keuze.
Meer geld t.o.v. preformance Vs. betere koeler, minder geluid.

[Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 11-12-2007 12:01]
Nja die GT's gaan even hard als de GTS op mem na dan. Dus ik vind het juist een goede vergelijking. Dan zie je echt dat het alleen extra shaders zijn. De GT stock is een stukje trager ja.Jumpman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:45:
[...]
Inderdaad, alleen een voordeel is wel dat de 8800GTS G92 een betere koeler heeft en geruislozer is dan de 8800GT.
Die vergelijking zag ik ook, vindt het een slechte vergelijking omdat de 8800GT in beide gevallen overclocked is.
Ik twijfel, ik heb een MSI NX8800GT-T2D512E-OC voor € 217,- in bestelling staan, die komende twee weken gelevert gaat worden. Ik kan morgen voor € 299,- een 8800GTS G92 hebben. Lastige keuze.
Meer geld t.o.v. preformance Vs. betere koeler, minder geluid.
En een GTS voor 300 zou ik wel doen. Helaas heb ik ze alleen voor 360 gevonden en dat vind ik te veel. Is dat een speciale deal voor 300 ? of kan iedereen die nog krijgen ?
Mijn HR-03 GT koeler zat gisteren in het vliegtuig
Zal 1 deze dagen wel aankomen. Zal dan wel reviewtje geven met foto's erbij
Gaan we even flink OC'en

Gaan we even flink OC'en

[Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 11-12-2007 12:09]
De 8800GTS G92 512 MB is gewoon de standaard prijs. Dus de prijs van de distributeur en een beetje winst voor de shop. Er zijn nu gewoon shops die ze proberen weg te zetten voor € 360,-. Omdat ze weten dat de G92's slecht op voorraad zijn.Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:52:
[...]
Nja die GT's gaan even hard als de GTS op mem na dan. Dus ik vind het juist een goede vergelijking. Dan zie je echt dat het alleen extra shaders zijn. De GT stock is een stukje trager ja.
En een GTS voor 300 zou ik wel doen. Helaas heb ik ze alleen voor 360 gevonden en dat vind ik te veel. Is dat een speciale deal voor 300 ? of kan iedereen die nog krijgen ?
Ik heb nog vijf uur om een keuze te maken.

Ah nice.
Ben nu ook aan het kijken waar ik die in NL kan krijgen. Die Duo orb is leuk op kaarten als de X1950 Pro. Maar als je em op een 8800 GTX zet kan hij het niet meer aan. Dan wordt het zaakje 104 graden. Een VF900 deed het toen ineens beter met temps van 20c lager. Waarschijnlijk omdat de heatpipes van de Duo orb niet al te best zijn. VF1000 heeft nog geen heatsinks die op de GT passen. Dus dan de HR03 GT maar.
Ben nu ook aan het kijken waar ik die in NL kan krijgen. Die Duo orb is leuk op kaarten als de X1950 Pro. Maar als je em op een 8800 GTX zet kan hij het niet meer aan. Dan wordt het zaakje 104 graden. Een VF900 deed het toen ineens beter met temps van 20c lager. Waarschijnlijk omdat de heatpipes van de Duo orb niet al te best zijn. VF1000 heeft nog geen heatsinks die op de GT passen. Dus dan de HR03 GT maar.
Die voeding is wat krap ja. Gaat net wel of net niet werken. En wil je misschien vertellen waar hij op stock is dan ? alle winkels die em voor 300 hebben of lager hebben niets on stock.Jumpman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:09:
[...]
De 8800GTS G92 512 MB is gewoon de standaard prijs. Dus de prijs van de distributeur en een beetje winst voor de shop. Er zijn nu gewoon shops die ze proberen weg te zetten voor € 360,-. Omdat ze weten dat de G92's slecht op voorraad zijn.
Ik heb nog vijf uur om een keuze te maken.Probleem is ook dat ik alleen een Antec Sonata II voeding heb (450 Watt).
[Voor 45% gewijzigd door Astennu op 11-12-2007 12:12]
Pricewatch geeft GTS-jes aan vanaf 270 euro (asus) en 300euro (XFX) (nog niet op voorraad)
dollarshops heeft de sparkle voor 299 euro liggen (wel op voorraad)
De prijzen vallen dan ook erg mee en heb liever aan goede koeler die af fabriek erop zit ipv zelf te moeten gaan sleutelen. Scheelt je 20 euro wanneer je zelf het risico neemt
dollarshops heeft de sparkle voor 299 euro liggen (wel op voorraad)
De prijzen vallen dan ook erg mee en heb liever aan goede koeler die af fabriek erop zit ipv zelf te moeten gaan sleutelen. Scheelt je 20 euro wanneer je zelf het risico neemt
Ligt het nu aan mij of staan er nog helemaal geen prijzen van de "8800GTS 512" op de site van dollarshop.
De link die hier een paar posts terug geplaats is, geeft bij mij een pagina op die niet meer bestaat volgens de webserver van dollarshop. En als ik ga zoeken naar een 8800GTS bij dollarshop zie ik alleen maar een waterkoelblok voor een 8800GGTS
Word ik nu

De link die hier een paar posts terug geplaats is, geeft bij mij een pagina op die niet meer bestaat volgens de webserver van dollarshop. En als ik ga zoeken naar een 8800GTS bij dollarshop zie ik alleen maar een waterkoelblok voor een 8800GGTS
Word ik nu

correctie.. gisteren stond deze erop met een 5+ voorraad
Ik kan hem zelf ook niet meer vinden nu..
Ik kan hem zelf ook niet meer vinden nu..
Als ik een beetje google naar reviews van de DuOrb zie ik dat die beter presteerd dan de VF900 en +- zelfde temps neer zet als de HR-03's..Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:10:
Helaas is de DuOrb slecht te verkrijgen, vandaar heb ik gekozen voor de HR-03 GT waar je zelfs nog een koeler bij moet kopen.
Ze hadden hem er vanmorgen ook nog op staan. Ik wou hem al bijna gaan bestellen toen ineens de pagina niet meer gevonden kon worden.mr_willes schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:25:
Ligt het nu aan mij of staan er nog helemaal geen prijzen van de "8800GTS 512" op de site van dollarshop.
Word ik nu![]()

Klopt mits de thermal load niet te zwaar is coolt hij 10c beter dan de VF900. Maar toen een 180 watt slurpende 8800 GTX er bijgehaald werd kon de Duo orb het dus niet meer aan. De reviewer heeft van alles na gekeken maar kan niets vinden op zijn X1950 Pro was de duo orb inderdaad beter. De elite members van XS zijden al dat de heatpipes van de Duo orb waarschijnlijk te slecht zijn en op een gegeven moment die hoeveelheid warmte niet meer kunnen transporteren. Als ze meer of betere heatpipes gebruik hadden was het resultaat misschien beter geweest.KappeNou schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:31:
[...]
Als ik een beetje google naar reviews van de DuOrb zie ik dat die beter presteerd dan de VF900 en +- zelfde temps neer zet als de HR-03's..
Helaas is de DuOrb slecht te verkrijgen, vandaar heb ik gekozen voor de HR-03 GT waar je zelfs nog een koeler bij moet kopen.
Hier een ontevreden 2900XT gebruiker die (weer) gaat overstappen naar NVidia.
Ik zit er aan te denken om het maar meteen grof aan te pakken en twee G92 kaarten in SLI te zetten. Gezien de gunstige prijs dacht ik eerst aan 2 x een 8800GT, maar aangezien ik hier constant lees over slechte koelers, lijkt me dat zeker met twee kaarten geen succes.
Dan misschien toch maar wachten op de GTS versie, die helaas nog nergens leverbaar is (weet iemand een goede webshop waar je die kunt pre-orderen btw ?)
Keuzes, keuzes ... altijd lastig
Ik zit er aan te denken om het maar meteen grof aan te pakken en twee G92 kaarten in SLI te zetten. Gezien de gunstige prijs dacht ik eerst aan 2 x een 8800GT, maar aangezien ik hier constant lees over slechte koelers, lijkt me dat zeker met twee kaarten geen succes.
Dan misschien toch maar wachten op de GTS versie, die helaas nog nergens leverbaar is (weet iemand een goede webshop waar je die kunt pre-orderen btw ?)
Keuzes, keuzes ... altijd lastig

Anoniem: 18800
Is er ondertussen al meer bekend over de volgende generatie? 9XXX bij gebrek aan een betere benaming. Klopt het dat deze 1e kwartaal 2008 uit gaan komen?
Review op de GTS was goed, dus op de GT zal ook wel goed zijn aangezien die iets minder warm word. Op dit moment zal overigens denk ik niemand een GTX of Ultra gaan kopenAstennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:48:
[...]
Klopt mits de thermal load niet te zwaar is coolt hij 10c beter dan de VF900. Maar toen een 180 watt slurpende 8800 GTX er bijgehaald werd kon de Duo orb het dus niet meer aan. De reviewer heeft van alles na gekeken maar kan niets vinden op zijn X1950 Pro was de duo orb inderdaad beter. De elite members van XS zijden al dat de heatpipes van de Duo orb waarschijnlijk te slecht zijn en op een gegeven moment die hoeveelheid warmte niet meer kunnen transporteren. Als ze meer of betere heatpipes gebruik hadden was het resultaat misschien beter geweest.

Ik ben benieuwd hoe de HR-03 GT gaat presteren

waarom SLi? 2x de prijs van een 8800GT betalen en maar 30%-40% meer performancewinst halen....is het je dat waard? Kun je beter 1x8800GT halen en dan komend jaar de upgrade naar GF9 doen. dan kun je die 8800GT nog voor zeker 170 euro verkopen ofzo.
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Als je echt alles op max wilt spelen is het een goede keuze. Ik zou persoonlijk ook eerder 1 kaart nemen en even 3 maandjes wachten op de nieuwe generatie Kaarten
Ik weet het, maar die eindejaarsbonus moet toch ergens aan op ? 
Even serieus, ik weet dat de performance winst niet evenredig is met de prijs die je betaalt. Aan de andere kant ben ik gewoon nieuwsgierig naar een SLI setup. Ik lees er veel over, maar zelf nog geen ervaring mee. Met de prijs van (vooral) de 8800GT is het nu opeens een optie.
Ik vraag me trouwens wel af of 2 x 8800GT met een HR-03 GT erop gaat passen ??

Even serieus, ik weet dat de performance winst niet evenredig is met de prijs die je betaalt. Aan de andere kant ben ik gewoon nieuwsgierig naar een SLI setup. Ik lees er veel over, maar zelf nog geen ervaring mee. Met de prijs van (vooral) de 8800GT is het nu opeens een optie.
Heb net zelf in ieder geval mijn MSI 8800GT geannuleerd. Ik wacht nu al ruim 2 maanden en heb het geld eerlij gezegd liever op mijn eigen rekening staan ipv bij een ander.
Zit niks anders op dan tzt weer eens te kijken welke kaart het eerst leverbaar is.
Gok er zelf op dat dit jammer genoeg pas ergens in 01-2008 zal zijn
Zit niks anders op dan tzt weer eens te kijken welke kaart het eerst leverbaar is.
Gok er zelf op dat dit jammer genoeg pas ergens in 01-2008 zal zijn
Sli word steeds beter. In sommige game's haal ik rond de 80% meer winst (cod2 en cod4).Sleepie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:19:
Ik weet het, maar die eindejaarsbonus moet toch ergens aan op ?
De norm van 30/40% winst met sli klopt voor geen meter meer dan praat je over enkele maanden trug.
Ik zou me geld er niet aan uit geven kun je beter een snellere singel card kopen. Op een of andere manier wil dat SLi en CF nog niet goed genoeg werken soms werkt het erg leuk andere keer helemaal niet. Dat vind ik zonde van het geld.
Ja dat weet ik, melde het alleen ffHacku schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:03:
[...]
Stock dumping, want in januari gaat de G80 core EOL.
Ohja:
[afbeelding]

Maar had er wel iets meer bij mogen voegen van mijn kant ja

Maare kun je misschien alvast iets laten lekken hoe de 8800GTX tegenover de 8800GTS presteert?

De HR-03 GT kan je op 2 manieren monteren, dus dat moet wel lukkenSleepie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:19:

Maar welke kaart zou dat dan moeten zijn ?Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:36:
Ik zou me geld er niet aan uit geven kun je beter een snellere singel card kopen. Op een of andere manier wil dat SLi en CF nog niet goed genoeg werken soms werkt het erg leuk andere keer helemaal niet. Dat vind ik zonde van het geld.
De G92 8800GTS is toch zo'n beetje het snelste wat er bij NVidia te koop is momenteel ?
Misschien een Ultra ... maar dan praat je ook over een aanzienlijk prijsverschil toch?.
Sorry, heb wat jaren in de ATI wereld geleefd zeg maar, dus ben niet zo thuis in de NVidia kaarten
Dank voor de info over de koeler, dat moet inderdaad wel passen dan.
[Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 11-12-2007 13:43]
Ik heb overal op internet lopen speuren maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden.
Ik heb een Point of View 8800GT 512Mb draaien, met die fan bug van 29%. Kan ik daar
de EVGA 8800GT SC bios op flashen? Of heb ik dan na herstart kans op een dode kaart?
Ik heb een Point of View 8800GT 512Mb draaien, met die fan bug van 29%. Kan ik daar
de EVGA 8800GT SC bios op flashen? Of heb ik dan na herstart kans op een dode kaart?
Je kan ook zelf een bios aanmaken, of gewoon rivatuner standaard laten draaien..
[Voor 39% gewijzigd door KappeNou op 11-12-2007 13:59]
Ik heb rivatuner op dit moment draaien, maar heb toch liever dat de kaart het zelf bepaald. Zelf en bios maken is niet echt mijn ding.KappeNou schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:59:
Je kan ook zelf een bios aanmaken, of gewoon rivatuner standaard laten draaien..

Hoezo niet? Kan je teminste je clock speeds zelf bepalen.. Misschien wil je wel iets lager of hoger
Anoniem: 169917
Wat zijn er nog opvallend veel mensen geïnteresseerd in de G92 (8800GT/S).
Ik had verwacht dat met de komst van de D9E in februari, of misschien de D8E in januari, iedereen zn geld wel in zn zak zou houden aangezien je na schatting met de D8E dan de helft meer performance krijgt voor ongeveer 400 euro, de D9E niet meegerekend, dat wordt vast nog veel heftiger.
Kun je beter even doorsparen als je een 8800GTS (G92) wilt kopen voor 330 euro, maar ja.. misschien kunnen mensen niet wachten?
Wel mooi speelgoed allemaal, maar 100 euro meer voor 10 fps extra vind ik echt bizar, kun je beter voor de 8800GT gaan.
Bovendien wil bijna iedereen wel een keer Crysis spelen, dan heb je ook niets aan een 8800GTS als je alles op een 22" wilt aanschouwen, zelfs AA en high op een 17" houdt niet over.
FarCry2 gaat ook vast wel resources eten, daar zit je dan in januari-februari met je 8800GTS voor 330 euro, terwijl de D9E (9800GTS) voor 400/450 over de toonbank gaat en de vloer aanveegt met de 8800GTS.
Terwijl je eigenlijk heel graag Crysis en FarCry2 wilt spelen, want wees nou eerlijk, alle andere spellen draaien ook fantastisch met de 8800GTX, die gaat echt wel in prijs zakken bij de lancering van een betere kaart.
Beetje rare verhoudingen als je 't mij vraagt.
Ik had verwacht dat met de komst van de D9E in februari, of misschien de D8E in januari, iedereen zn geld wel in zn zak zou houden aangezien je na schatting met de D8E dan de helft meer performance krijgt voor ongeveer 400 euro, de D9E niet meegerekend, dat wordt vast nog veel heftiger.
Kun je beter even doorsparen als je een 8800GTS (G92) wilt kopen voor 330 euro, maar ja.. misschien kunnen mensen niet wachten?
Wel mooi speelgoed allemaal, maar 100 euro meer voor 10 fps extra vind ik echt bizar, kun je beter voor de 8800GT gaan.
Bovendien wil bijna iedereen wel een keer Crysis spelen, dan heb je ook niets aan een 8800GTS als je alles op een 22" wilt aanschouwen, zelfs AA en high op een 17" houdt niet over.
FarCry2 gaat ook vast wel resources eten, daar zit je dan in januari-februari met je 8800GTS voor 330 euro, terwijl de D9E (9800GTS) voor 400/450 over de toonbank gaat en de vloer aanveegt met de 8800GTS.
Terwijl je eigenlijk heel graag Crysis en FarCry2 wilt spelen, want wees nou eerlijk, alle andere spellen draaien ook fantastisch met de 8800GTX, die gaat echt wel in prijs zakken bij de lancering van een betere kaart.
Beetje rare verhoudingen als je 't mij vraagt.
Wie wilt nou weer perse crysis spelen
Als er een overrated spel bestaat is het crysis wel. Kleuren tablet ziet er niet uit, stenen en struiken die tevoorschijn floepen, verhaal waar je niet in kan leven. Daarintegen is b.v. CoD4 een heeel stuk beter en ook max te spelen met je 8800.
Nee voor crysis hoef je echt niet speciaal een nieuwe videokaart te kopen, je mist niks en komt van een koude 500 euro kostende douch vandaan

Nee voor crysis hoef je echt niet speciaal een nieuwe videokaart te kopen, je mist niks en komt van een koude 500 euro kostende douch vandaan
[Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 11-12-2007 14:18]
Crysis is wel een mooie referentie om te kijken wat een kaart kán... Of het speelbaar is laat ik in het midden. 
Crysis is gewoon een benchmark van 9 gig.
Ik geeft RAUW welk gelijk trouwens. Ik zou ook wachten op een 9 serie op dit moment.

Crysis is gewoon een benchmark van 9 gig.

[Voor 20% gewijzigd door Format-C op 11-12-2007 14:24]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
SameSleepie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:41:
[...]
Maar welke kaart zou dat dan moeten zijn ?
De G92 8800GTS is toch zo'n beetje het snelste wat er bij NVidia te koop is momenteel ?
Misschien een Ultra ... maar dan praat je ook over een aanzienlijk prijsverschil toch?.
Sorry, heb wat jaren in de ATI wereld geleefd zeg maar, dus ben niet zo thuis in de NVidia kaarten
Dank voor de info over de koeler, dat moet inderdaad wel passen dan.

Begin volgend jaar verwacht ik betere drivers voor SLi en CF van zowel Nvidia en ATi. Want dan komen die Dual gpu kaarten als dan blijkt dat in veel games er meer dan 50% winst wordt geboekt wordt het interessant maar nu is het soms zo dat SLi of CF zelfs trager is dan een Singel kaart moet je het eerst uitzetten voor je dat spel gaat spelen of wachten op een Fix. Zelf wacht ik even tot volgend jaar. Ik kan zo i zo geen SLi op mijn plank dus dan wordt het CF. En Anders wacht ik op de R700 en G100.
In de meeste games is 2 x 8800GT OC in SLi VEEL sneller dan 1 Ultra. En de meeste games ondersteunen SLi.Astennu schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:39:
[...]
Same8800 Ultra is en blijft de snelste maar ook de duurste. 8800 SLI kan af en toe sneller zijn maar soms ook niet dus dan zit je wel goed met een Ultra.
Begin volgend jaar verwacht ik betere drivers voor SLi en CF van zowel Nvidia en ATi. Want dan komen die Dual gpu kaarten als dan blijkt dat in veel games er meer dan 50% winst wordt geboekt wordt het interessant maar nu is het soms zo dat SLi of CF zelfs trager is dan een Singel kaart moet je het eerst uitzetten voor je dat spel gaat spelen of wachten op een Fix. Zelf wacht ik even tot volgend jaar. Ik kan zo i zo geen SLi op mijn plank dus dan wordt het CF. En Anders wacht ik op de R700 en G100.

En of die drivers veel beter worden betwijfel ik; dan zou dat ten tijde van de 7950GX2 ook zo geweest moeten zijn. En toen hebben we ook geen spectaculaire boost gezien dacht ik.

Grapjas!

[Voor 8% gewijzigd door Format-C op 11-12-2007 14:56]
MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
haha Q1 08 dan
Die kaarten komen eind jan / begin feb uit. Als dan blijkt dat ze echt moeite doen voor multi gpu drivers ga ik het wel weer proberen.
En over die Meeste games. Ik speel momenteel of alleen hele nieuwe of hele oude games. En daar loopt het allemaal niet zo soepel met Multi gpu. Athans je zou meer performance winst verwachten als in 80+% in alle games

En over die Meeste games. Ik speel momenteel of alleen hele nieuwe of hele oude games. En daar loopt het allemaal niet zo soepel met Multi gpu. Athans je zou meer performance winst verwachten als in 80+% in alle games
[Voor 42% gewijzigd door Astennu op 11-12-2007 15:00]
Voor de geïnteresseerden,
Point of View 8800GTS 512MB is op voorraad bij digitique:
http://www.digitique.nl/p...vfbfsff3jros14c9detsnu072
Wel 369 euro... kun je beter een GTX kopen voor €388 bij dezelfde winkel.
Point of View 8800GTS 512MB is op voorraad bij digitique:
http://www.digitique.nl/p...vfbfsff3jros14c9detsnu072
Wel 369 euro... kun je beter een GTX kopen voor €388 bij dezelfde winkel.
7950GX2 was volgens mij maar een snel bedacht product om de ATI 1950XTX te counteren. En nu hebben ze toch al veel meer SLI ervaring als toendertijd. Plus dat ze een tijd bezig zijn geweest met Triple-SLI waar ze ook drivers voor hebben ontwikkeld. Of het nog komt is overigens maar de vraag aangezien half januari de G80 EOL wordt en dat de enige kaart is die triple-SLI ondersteunt.RappieRappie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:44:
[...]
In de meeste games is 2 x 8800GT OC in SLi VEEL sneller dan 1 Ultra. En de meeste games ondersteunen SLi.
En of die drivers veel beter worden betwijfel ik; dan zou dat ten tijde van de 7950GX2 ook zo geweest moeten zijn. En toen hebben we ook geen spectaculaire boost gezien dacht ik.
[...]
Grapjas!Dat duurt nog maar 3 weken.
Ik ben het overigens wel eens met Astennu dat de winst tot nu toe wel wat tegenvalt in de nieuwere games.
Maar al bij al heb ik er nog wel vertrouwen in dat ze in het eerste kwartaal van 2008 nog grote winsten gaan boeken.
Ik zit nu dus te kijken naar een nieuwe videokaart. Mijn 7900GTO gaat over een weekje weg, maar ik kan wel een tijdje(niet te lang natuurlijk
) zonder pc zitten. Nu vraag ik me alleen af, komen er 8800gt's binnen 1 maand(dan die van rond de ~200, dus niet van 270 oid)? Of kan ik dan net zo goed wachten op de nieuwere kaarten(9 serie, lees ik ook al wat over). En hoe zal de prijs daarvan zijn(niet high-end, maar zeg maar zoiets als de 8800GT, hoge permorance/budget verhouding). Ik snap natuurlijk dat je altijd kunt blijven wachten, maar zo bedoel ik het niet echt. Ik bedoel dus echt 1 a hooguit 2 maand.

[Voor 10% gewijzigd door Perzikvrucht op 11-12-2007 15:08]
Volgens mij niet echt verschil ja in prijs dan.Anoniem: 114170 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:54:
Ben van plan binnenkort de 8800GT te kopen (voor zover die op voorraad is, anders wordt het kijken naar vergelijkbare kaarten), maar heb nog een paar vraagjes.
Misschien is de Sparkle 8800 GT Heatpipe 3 te overwegen. Deze is passief gekoeld en kost 269 euro.
[Voor 12% gewijzigd door alsmagalles op 11-12-2007 15:10]
Ik heb een 7950 GX2 gehad en ik was daar heel tevreden mee. Had daarvoor een 7900 GT dus de vooruitgang was duidelijk te merken. Ik heb nu m'n 7950 GX2 ingeruild voor een Jetway 8800 GT en ook hier zijn we heel tevreden mee. Heb de kaart met name gekocht voor UT3 en Crysis en voor beide presteerd deze voor mij goed genoeg 
Crysis op 1280*1024 @ high op shader detail na liep perfect voor mij. Af en toe is een extreme drop waardoor het schokkerig werd maar over het algemeen heb ik ervan genoten
Ik kan iedereen een 8800 GT aanraden dus. En 1 keer in Rivatuner de fanspeed aanpassen en je bent klaar. Mijne staat nu altijd vanzelf op 53% waardoor m'n kaart ergens in de 70 graden zit tijdens Crysis.
Aanrader dus!

Crysis op 1280*1024 @ high op shader detail na liep perfect voor mij. Af en toe is een extreme drop waardoor het schokkerig werd maar over het algemeen heb ik ervan genoten

Ik kan iedereen een 8800 GT aanraden dus. En 1 keer in Rivatuner de fanspeed aanpassen en je bent klaar. Mijne staat nu altijd vanzelf op 53% waardoor m'n kaart ergens in de 70 graden zit tijdens Crysis.
Aanrader dus!
Drie nieuwe reviews van de 8800GTS 512mb staan nu online:
http://enthusiast.hardocp...zMSwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==
http://www.hardware.info/...ce_8800_GTS_512_MB_test/1
http://www.guru3d.com/article/Videocards/479/
Wel vreemd dat Hardware.info meld dat de kaart 112 shaders heeft i.p.v. 128. Het zijn er toch echt 128 of toch niet
Beetje vaag...
http://enthusiast.hardocp...zMSwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==
http://www.hardware.info/...ce_8800_GTS_512_MB_test/1
http://www.guru3d.com/article/Videocards/479/
Wel vreemd dat Hardware.info meld dat de kaart 112 shaders heeft i.p.v. 128. Het zijn er toch echt 128 of toch niet

MSI komt ook weer met een mooie oc kaart
msi 8800gts 512mb (g92)
spec:
nVidia 8800 GTS GPU werkend op 730 MHz
512 MB GDDR3 geheugen werkend op effectief 1944 MHz (double data rate)
shaders werkend op 1825 MHz
256 bit geheugenbusbreedte
128 stream processoren
ondersteuning voor DirectX 10.0 en Shader Model 4.0
PCI-E 2.0 standaard
output via dual-link DVI en HDTV-out
msi 8800gts 512mb (g92)
spec:
nVidia 8800 GTS GPU werkend op 730 MHz
512 MB GDDR3 geheugen werkend op effectief 1944 MHz (double data rate)
shaders werkend op 1825 MHz
256 bit geheugenbusbreedte
128 stream processoren
ondersteuning voor DirectX 10.0 en Shader Model 4.0
PCI-E 2.0 standaard
output via dual-link DVI en HDTV-out
SLi is er al vanaf de 6800 serie... Dus eigenlijk is het nog niet je-van-het. Als je nagaat dat het er al jaren is.Gurneyhck schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:07:
[...]
En nu hebben ze toch al veel meer SLI ervaring als toendertijd.
Het geeft vooral op 1920x1200 of 1600x1200 met veel AA en AF een boost. Mede doordat er eventueel SLIAA gebruikt kan worden waardoor de AA door 1 kaart gedaan wordt en de rest door de andere.

Edit: mooi samengevat door HWI:
Ook is weer goed te zien dat de geheugenbandbreedte van de GTX redelijk wat performancewinst op blijft leveren tov de GT en GTS.De nieuwe GTS is echter wel bijna 80 euro duurder dan de GT. Qua prijs/prestatie-verhouding blijft de GT dus ruimschoots onverslagen. Een voordeel van de GTS is de dikkere koeler, waardoor er potentieel bij overklokken meer te halen valt. Daar houdt wat ons betreft de lijst pluspunten op; de tests bewijzen wel dat je véél beter die 80 euro in je zak kunt houden en de iets langzamere GeForce 8800 GT kunt kopen. Mocht je in de toekomst dan een tekort aan prestaties hebben, dan kun je nog altijd een tweede GT erbij kopen.
[Voor 49% gewijzigd door Format-C op 11-12-2007 15:38]
Dus in mijn geval van 1680x1050 (met nog een tweede monitor erbij op 1280x1024) zou een SLI opstelling wel degelijk nuttig kunnen zijn met veel AA en AF dus.RappieRappie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:30:
[...]
Het geeft vooral op 1920x1200 of 1600x1200 met veel AA en AF een boost. Mede doordat er eventueel SLIAA gebruikt kan worden waardoor de AA door 1 kaart gedaan wordt en de rest door de andere.Mja, misschien heb ik geluk dat alle games die ik speel het wél ondersteunen..
Dan denk ik, mede gezien de reviews dat ik voor een 8800GT SLI opstelling wil gaan, nu nog een shop vinden die die dingen op voorraad heeft ...
Als je financieel kijkt wat de kaarten nog kosten, dan zeg ik inderdaad JA tegen een SLI opstelling van 2 8800GT's t.o.v. 1 ultra. Maar als ik kijk naar de prijs/prestatieverhouding, zeg ik nog steeds nee tegen SLI, vanwege het feit dat je 2x betaalt, voor "maar" 1,3x de performance.RappieRappie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:44:
[...]
In de meeste games is 2 x 8800GT OC in SLi VEEL sneller dan 1 Ultra. En de meeste games ondersteunen SLi.
Dan 8800GTS vs 8800GT. Prijs zal echt NIET 330 euro zijn, zeker niet tot eind januari. De GT is nog zelfs slecht te verkrijgen, laat staan de GTS. Maar stel je krijgt er een voor 350...een ge-OC'de GT is 300...waarom zou je 50 euro meer uitgeven voor maar 10% meer performance winst? Is het mij niet waard. Ik koop me een 8800GT GS GLH ofzo en klok dat zelf erbij. Dan de kaart verkopen in maart voor 175 euro en dan wacht ik netjes op de GF9.
Zie hier:
"Zeer enthousiast kunnen we echter niet worden. In feite is de nieuwe GeForce 8800 GTS 512 MB immers een GT met iets hogere klokfrequenties. Onder de streep is dus ook het enige wat je kunt verwachten iets hogere prestaties. Middelen we al onze benchmark resultaten dan blijkt het prestatieverschil echter nog geen 10%. De nieuwe GTS is echter wel bijna 80 euro duurder dan de GT. Qua prijs/prestatie-verhouding blijft de GT dus ruimschoots onverslagen."
Aldus de conclusie ook van hardware.info
[Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 11-12-2007 16:05]
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
toch wel gek dat bij sommige kaarten sli wel een performance boost lijkt te geven, heb een tijde 2x 8800gts 320mb in sli gehad, onder vista , en xp, onder vista was het zeer beroerd , xp iets beter, maar helaas was het voor mij gewoon echt niet te moeite om het te houden, zonde van de kaart, e krijgt indd maar 10-15 procent perormance winst , dus niet echt te moeite, laat staan onder call of duty 4 zowel onder xp als vista enorme framedrops met sli, toch maar weer terug na een kaart, en viola , nergens geen last meer met call of duty
always under construction
Lol heb ik juist niet met sli in cod4 daar heb ik maarliefst 80% winstracer13 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:07:
toch wel gek dat bij sommige kaarten sli wel een performance boost lijkt te geven, heb een tijde 2x 8800gts 320mb in sli gehad, onder vista , en xp, onder vista was het zeer beroerd , xp iets beter, maar helaas was het voor mij gewoon echt niet te moeite om het te houden, zonde van de kaart, e krijgt indd maar 10-15 procent perormance winst , dus niet echt te moeite, laat staan onder call of duty 4 zowel onder xp als vista enorme framedrops met sli, toch maar weer terug na een kaart, en viola , nergens geen last meer met call of duty
dan zal de 8800GT wel beter ontworpen zijn ofzo , denk ik, want heb verschillende drivers geprobeert , maar helaas, mijn mobo was een 680 van evga, dus ook niet te minste, merja maakt verder niet uit, ik ben tevreden met 1 8800, kan call of duty nog steeds voluit draaien dus 

always under construction
In sommige games werkt het goed in andere totaal niet.....Anoniem: 226494 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:24:
[...]
Lol heb ik juist niet met sli in cod4 daar heb ik maarliefst 80% winst
Dit topic is gesloten.