Ik lees hier regelmatig dingen als "hoge temperaturen" en "brakke koeling" als het gaat om de 8800GT serie.
Het enige probleem[pje] wat er is is dat die ventilator standaard op 29% staat maar dat is zelfs voor een beginnend tweaker toch geen probleem?
Ik heb even wat geexpirimenteerd met m'n Sparkle en de setting van 60% lijkt mij voorlasnog optimaal.
Het geluids-niveau van de koeler komt niet boven de rest uit dus is niet waarneembaar/storend.
Idle loopt die 45C en net met een rondje 3Dmark05 komt die niet boven de 57C.
Ik heb geen super stille setup, eerder doorsnee denk ik.
Kortom er is geen "hitte" probleem en geen "brakke koeler" probleem, er is een 29% probleempje die in een paar minuten op te lossen is.
Overigens kan ik het geluid van de koeling onderscheiden van de rest van mijn systeem v.a. ongeveer 75% [fan-speed]
Lijkt me dat er genoeg ruimte over is om over te klocken zelfs met de standaard koeling.
Dit kaartje, gezien de prijs, is meer dan een leuke overbrugging tot er weer een "leuke" GF9 kaart is te krijgen met best bang for bucks.
Wachten op de volgende serie is 1 maar voor er dan weer zo'n juweeltje is ben je weer een jaar verder.
[edit]
Ter vergelijk, op 29% fan-speed is de idle temp 57C.
[
Voor 2% gewijzigd door
LoneRanger op 11-12-2007 19:12
. Reden: kleine toevoeging ]
Only fools are enslaved by time and space.