[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Okasha schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 01:03:
Ik denk dat ik voor de AS S1 ga. Die koelt redelijk gelijk en kost de helft :) Ook lijkt hij wat minder ruimte in te nemen. Beetje jammer wel dat je er geen mem blokjes bij krijgt. Maar als je mem blokjes krijgt die maar half plakken heb je er ook weinig aan. Dan maar Zalman blokjes, daar heb ik tot nochtoe weinig problemen mee gehad.
AS S1 komt niet echt in de buurd van de HR-03 kwa temps.
Bij welke koeler krijg je memsinks die half plakken? Al die mem sinks plakken slecht als je het gene niet onvet waar je ze op plakt. Ga maar is zoeken op zalman memsinks, dan zie je 100en posts dat ze er af vallen etc.. Die van de Thermalright plakken iedergeval minimaal even goed als die van zalman, ik heb er ervaring mee :)

[ Voor 95% gewijzigd door KappeNou op 21-12-2007 08:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zal in S1 reviews dat die blokjes niet echt goed plakken. Maar koelt de HR03 ook zóveel beter dat het zijn hoge prijs tov de S1 compenseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is wat je er zelfs voor over hebt om de laagste temps te hebben :9 De S1 kost zo'n 30 euro met koeler en de HR-03 45 euro met koeler..

[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 21-12-2007 08:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

ter info:
De MSI 8800GT -OC blijkt in Belgie ook vreselijk moeilijk leverbaar,.. is al besteld sinds 15 november ..... volgens mijn locale PC-boer kan nVidia gewoon de chips niet tijdig leveren,... hij bedoelt dus waarschijnlijk die gpu's die in staat zijn aan een factory OC te werken.

Het wachten duurt nu toch wel héél lang en ik zie momenteel niet veel beterschap,.. zeker nu de feestdagen er aan zitten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 13:52
Anoniem: 245771 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:18:
Beste mensen,

Ik heb me uitgebreid ingelezen en navraag gedaan waar ik kon, (ook hier: '**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?'), maar ik wil graag nog even de mening van de echte geeks horen :] Ik heb een Quadcore 6600 besteld, maar zit nog in dubio over de videokaart. Ik hoor van veruit de meeste mensen dat ik de 8800GTS 640MB moet verkiezen boven de 8800GT OC 512MB (ik gebruik medium resoluties bij gamen). De GTS is ook een stuk duurder, maar in de VGA Chart op TomsHardware is de GT in bijna alle testen sneller. En een stuk ook. De keuze lijkt voor mij dan simpel, maar is 'ie dat ook? Waarom roept iedereen dat ik een GTS moet halen? Kan ik met die GTS langer vooruit omdat 'ie 640MB heeft? Of is de GT gewoon in alle opzichten sneller? Ik kom maar niemand tegen die er écht verstand van heeft, ik hoop hier wel.

Ik dank jullie bij voorbaat :]
Tipje: Waarschijnlijk bedoelen "ze" een andere GeForce 8800GTS dan de 640MB G80 versie. Als ik jou was zou ik kiezen tussen een 8800GT G92 en een 8800GTS 512 MB G92. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
KappeNou schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:37:
Hier dan wat foto's van de Thermalright HR-03 GT + 92mm Arctic fan op de Club3D 8800GT (als iemand meer foto's wil en hoge reso's moet die het maar zeggen)

Installeren gaat wat lastiger dan de zalman vga koelers en de heatsinks voor het geheugen etc. blijven iets minder goed plakken. Ik maak de chips altijd goed schoon met sticker remover, dus goed vet vrij en je hebt geen last meer van los gaande sinks.

Fan zit nu aangesloten op het mobo, aangezien ik hem niet werkend krijg op mijn zalman fan controller.. geen idee hoe je mobo case fan speeds kan instellen dus nu draait die ongeveer op halve snelheid, wat nog redelijk stil is.

Clocks: GPU 702Mhz, Shaders 1728Mhz, geheugen 1000Mhz
Idle temp 32 graden
Full load tijdens Crysis 40 graden :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]\

[afbeelding]
Waar heb je die Thermalright vandaan ? Want die GT hebben ze bijna nergens op stock..

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bij mijn standaard webshop www.sww.nl :9
Ik heb er ook een tijdje op moeten wachten aangezien het een nieuw model is. Ik denk dat als je hem nu bestelt dat die wel een heel stuk sneller binnen is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hey dat zit in zoetermeer daar kan ik zo ff heen rijden.

Zitten er dan ook genoeg blokjes bij voor stroom shizzle en mem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
idd in zoetermeer. Ja alle heatsinks zitten erbij :) Zie foto's.
Ik denk alleen dat ze er maar 1 besteld hadden voor mij. Als ik jou was zou ik ze even mailen of bellen. Als ze hem niet hebben dan duurd het denk ik 5 werkdagen voordat die binnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 21-12-2007 11:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 28-05 20:28
KappeNou schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:31:
Bij mijn standaard webshop www.sww.nl :9
Ik heb er ook een tijdje op moeten wachten aangezien het een nieuw model is. Ik denk dat als je hem nu bestelt dat die wel een heel stuk sneller binnen is.
42 euro is al beter maar nog steeds aardig wat geld. Ik ga denk ik toch eerst die VF900 maar eens proberen die ik nog heb liggen.

En @ hierboven er zitten ook heatsinks voor de PWM chippies bij. Daarom werkt een andere ref van de HR03 ook niet omdat die andere blokjes nodig heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:27
bokkow schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:49:
[...]

offtopic:
Ik ben blij dat ik nu tot de lucky few behoor die high def gamed 8) hihi 1920x1200 is ZO'N vooruitgang tov 1280x1024, dat is ook de eerste reso waar je écht voordeel hebt van een SLi set-up, daarvoor is het leuk om te hebben maar weinig nuttig.
Hier ook op 1920 en dus gisteren de Jetway binnen gekregen. Was zelf nog wel een beetje bang dat met mijn huidige processor ik niet zo heel hoog alles kon spelen.. cpu is een X2 3800+ maar even unreal Tournament 3 gespeeld alles op high gezet en op 1920x1200 maar speelt gewoon op gemideld 50fps met een max van 60 en een min van 40 nou daar kan ik toch zeer te vreden mee zijn. Geen AA btw.

Daarna supreme commander gespeeld ook alles op high gezet en op 1920 maar daar blijft hij constant hangen op 25 tot 30fps. totdat er een nucleaire bom af gaat dan is het iets minder :P gaat hij heel ff terug naar 15 tot 20..

Dus ook voor de gene met een wat langzamere proc is het zeer aan te raden om deze kaart te halen! vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MM-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 19:21

-MM-

D&#039;oh!!

lochtejans schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:30:
[...]

Same here, daar zoek ik ook nog steeds naar. Volgens mij ligt dit aan de beta drivers?!?
Ik heb hier een paar dagen geleden ook naar gevraagd in dit topic maar nog geen antwoord gehad/gevonden.
Ik heb zelf een XFX 8800 GTX en heb ook dit probleem ondervonden. Ik heb verschillende malen met support van XFX contact gehad en hun reactie was: Met de nieuwe drivers kan dit niet, de enigste optie is om je video te slepen naar de des gewenste monitor en daar volledig scherm te kiezen. Aan dit antwoord had ik dus helemaal niks, maar ik heb zelf wel een omweg gevonden. Ik gebruik zelf VLC player en ik heb daar aangegeven dat een video bestand altijd in volledig scherm modus moet worden geopend. Daarnaast heb ik NVIEW de optie aangezet dat VLC altijd op mijn secundaire scherm (TV) wordt geopend. Het is niet ideaal maar daardoor heb je nog wel een soort van cinema modus.

What's the point of living if you can't feel alive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
_Sparkie_ schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:45:
[...]

Hier ook op 1920 en dus gisteren de Jetway binnen gekregen. Was zelf nog wel een beetje bang dat met mijn huidige processor ik niet zo heel hoog alles kon spelen.. cpu is een X2 3800+ maar even unreal Tournament 3 gespeeld alles op high gezet en op 1920x1200 maar speelt gewoon op gemideld 50fps met een max van 60 en een min van 40 nou daar kan ik toch zeer te vreden mee zijn. Geen AA btw.

Daarna supreme commander gespeeld ook alles op high gezet en op 1920 maar daar blijft hij constant hangen op 25 tot 30fps. totdat er een nucleaire bom af gaat dan is het iets minder :P gaat hij heel ff terug naar 15 tot 20..

Dus ook voor de gene met een wat langzamere proc is het zeer aan te raden om deze kaart te halen! vind ik dan.
voor supcom heb je echt een krachtigere cpu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
tomcatha schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:36:
[...]

voor supcom heb je echt een krachtigere cpu nodig.
Ja dat had ik ook gelezen ja op internet als ik ook me cpu ga monitoren dan zie je gewoon dat beide cores vol op 100% draaien constant.. en dat me gpu niet 70 graden wordt zoals hij normaal wordt bij full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
-MM- schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:56:
[...]

Ik heb zelf een XFX 8800 GTX en heb ook dit probleem ondervonden. Ik heb verschillende malen met support van XFX contact gehad en hun reactie was: Met de nieuwe drivers kan dit niet, de enigste optie is om je video te slepen naar de des gewenste monitor en daar volledig scherm te kiezen. Aan dit antwoord had ik dus helemaal niks, maar ik heb zelf wel een omweg gevonden. Ik gebruik zelf VLC player en ik heb daar aangegeven dat een video bestand altijd in volledig scherm modus moet worden geopend. Daarnaast heb ik NVIEW de optie aangezet dat VLC altijd op mijn secundaire scherm (TV) wordt geopend. Het is niet ideaal maar daardoor heb je nog wel een soort van cinema modus.
Ligt idd aan de drivers. Ik heb dat probleem ook met mijn vorige 6800 gehad. Alles deed het perfect toen ik ging upgraden naar die eerste beta drivers met betere crysis ondersteuning.. Ik heb het een jaar eerder ook gehad met andere drivers. Nu heb ik met mijn 8800GT de whql drivers gehad en de 169.21 beta drivers, werkt gewoon goed :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MM-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 19:21

-MM-

D&#039;oh!!

KappeNou schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:12:
[...]
Ligt idd aan de drivers. Ik heb dat probleem ook met mijn vorige 6800 gehad. Alles deed het perfect toen ik ging upgraden naar die eerste beta drivers met betere crysis ondersteuning.. Ik heb het een jaar eerder ook gehad met andere drivers. Nu heb ik met mijn 8800GT de whql drivers gehad en de 169.21 beta drivers, werkt gewoon goed :?
Zelf heb ik ook de 169.21 drivers geïnstalleerd maar ik kan nog niet vanuit het NVIDIA configuratiescherm een optie aanzetten waardoor ik "cinema modus" krijg. Ik heb ook al NVTRAY geinstalleerd, die geeft veel extra opties, maar niet de volledig scherm opties die ik zocht. Zie ik wat over het hoofd dan als jij het wel voor elkaar heb gekregen :?

What's the point of living if you can't feel alive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

Anoniem: 104097 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:12:
ter info:
De MSI 8800GT -OC blijkt in Belgie ook vreselijk moeilijk leverbaar,.. is al besteld sinds 15 november ..... volgens mijn locale PC-boer kan nVidia gewoon de chips niet tijdig leveren,... hij bedoelt dus waarschijnlijk die gpu's die in staat zijn aan een factory OC te werken.

Het wachten duurt nu toch wel héél lang en ik zie momenteel niet veel beterschap,.. zeker nu de feestdagen er aan zitten te komen.
ik heb net een MSI kunnen bemachtigen in Belgie , zeker moeilijk te leveren
hij's eigenlijk niet voor mij, ik wacht lekker op de 9800gtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218455

Anoniem: 245771 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:18:
Beste mensen,

Ik heb me uitgebreid ingelezen en navraag gedaan waar ik kon, (ook hier: '**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?'), maar ik wil graag nog even de mening van de echte geeks horen :] Ik heb een Quadcore 6600 besteld, maar zit nog in dubio over de videokaart. Ik hoor van veruit de meeste mensen dat ik de 8800GTS 640MB moet verkiezen boven de 8800GT OC 512MB (ik gebruik medium resoluties bij gamen). De GTS is ook een stuk duurder, maar in de VGA Chart op TomsHardware is de GT in bijna alle testen sneller. En een stuk ook. De keuze lijkt voor mij dan simpel, maar is 'ie dat ook? Waarom roept iedereen dat ik een GTS moet halen? Kan ik met die GTS langer vooruit omdat 'ie 640MB heeft? Of is de GT gewoon in alle opzichten sneller? Ik kom maar niemand tegen die er écht verstand van heeft, ik hoop hier wel.

Zoals Jumpman al zei bedoelen ze inderdaad waarschijnlijk de G92 GTS (512 MB). Die is eigenlijk altijd wel wat snellen dan de GT (en dus ook de 640 MB GTS), maar is ook 100 euro duurder. Het verschil is alleen zo klein, dat ik je aanraad een GT te kopen.

Dan is er ook nog een verschilletje tussen deze twee: de GTS heeft een koeler die 2 sloten in beslag neemt. Deze is daarom ook stiller en koeler, maar het moet wel in je kast passen...

En mensen: ik vind het echt heel erg flauw hoe jullie omgaan met mensen met dit soort vragen. Niet iedereen heeft evenveel verstand van computers en ik vind dat je best een handje kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 19:06
Anoniem: 102124 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:45:
[...]

ik heb net een MSI kunnen bemachtigen in Belgie , zeker moeilijk te leveren
hij's eigenlijk niet voor mij, ik wacht lekker op de 9800gtx
Dan wacht ik wel op de 12800GTX, snap je wat ik probeer te zeggen?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
bokkow schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:56:
[...]

Met computer onderdelen en dan met name cpu en gpu kun je nog eens wachten een maandje hoog uit om iets te krijgen wat dan net uit is maar als je nog maanden (4 of 5) moet wachten dan kun je beter nu wat kopen want tegen die tijd is alweer wat nieuws aangekondigd wat zo gezegt weer 4 keer sneller is dan het dan is. en ja zo blijft cirkeltje rond he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245743

KappeNou schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:12:
[...]

Ik heb ook de 169.21 en ook de whql drivers maar met geen mogelijkheid om full screen op secondary scherm te krijgen
Hoe en waar heb je dat dan ingesteld. ik weet dat in vista overlay een probleem is i.v.m. HDCP en dat het niet gaat werken maar in xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

bij hiq24.de is de prijs van de Gainward 8800GT GoldenSample (met 1024MB) gestegen tot 345 euro. Die hebben echt een pan af daar. Gisteren mijn bestelling geplaatst bij Komplett.nl. 265 euro voor een GoldenSample met 512MB. Ik kon na 28 december (dan verwachten ze de kaart binnen), gewoon de order annuleren.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Je kan de order ALTIJD nog annuleren bij Komplett zolang hij niet binnen is.

Op zich is deze ook niet gek.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 21-12-2007 14:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Voor de mensen die dus wilden weten wat je nodig hebt om te flashen qua websites/tools:

NiBiTor is nodig voor het backuppen van je graka firmware en ook om mee te flashen.
Link: http://www.mvktech.net/in...c=fileinfo&filecatid=1948

De BIOS/Firmware's staan hier: http://www.mvktech.net/co...tfolder/cat,51/orderby,4/

Is de EVGA 8800GT (SC) PCIe 512MB - Rev 04 nou degene waar het meeste mee wordt gewerkt bij jullie? Of de SSC versie?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Gisteren mijn MSI 8800GTS 512MB OC binnen gekregen van Informatique. Niet veel tijd gehad om te testen, met me huidige config maar met 2x7900GTO in SLI haalde ik iets van 89xx in 3DMark 2k6, met deze kaart nu maar 95xx, geen wereld van verschil, maar ik kan i.i.g. weer de huidge games op 1920 spelen :)

Nog niet veel kunnen testen, NFS Pro Street loopt al iets beter maar het is nog niet echt speelbaar, ik begrijp dat de patch net uit is die het stotterprobleem oplost. Ook de AA in deze game ziet er echt niet uit. Maar goed, van het weekend de kaart eerst eens goed testen.

Qua drivers heb ik nu weer 169.21 erop staan omdat dit de enige driver is voor XP die de 8800GTS ondersteund heb ik begrepen. Alleen had ik deze driver vorige week al getest en toen had ik dus geen AA in WoW, zowel ingame ingesteld als geforceerd in de drivers. Ik ben toen teruggegaan naar 169.13 waar het wel werkte. Iemand hier die hier ook last van heeft (gehad) :?

Oh btw ik had gisterenavond ff snel wat pics van de kaart online gegooid: http://tinyurl.com/2rtdmw.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Kensei schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:15:
Voor de mensen die dus wilden weten wat je nodig hebt om te flashen qua websites/tools:

NiBiTor is nodig voor het backuppen van je graka firmware en ook om mee te flashen.
Link: http://www.mvktech.net/in...c=fileinfo&filecatid=1948

De BIOS/Firmware's staan hier: http://www.mvktech.net/co...tfolder/cat,51/orderby,4/

Is de EVGA 8800GT (SC) PCIe 512MB - Rev 04 nou degene waar het meeste mee wordt gewerkt bij jullie? Of de SSC versie?
Ik heb mijn EVGA 8800GT eerst als SC geflashed en nu als KO. Ik denk dat als ik mn stock cooler eraf gesloopt heb dat ik hem als SSC ga flashen :) nu iig nog nooi vastlopers/artifacs gehad. Fanprofielen van deze biossen werken echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

bokkow schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:56:
[...]

ik heb momenteel een 8800gtx, snap je ? :O
wat voor nut zou het dan hebben om een 8800gt voor me te kopen ... ? :/

+ Het is 95% zeker dat de 9800gtx in maart komt, jij noemt iets dat onrealistisch is
mensen die nu een pc kopen, wachten toch ook op een wolfdale ivp er een 6750 of zo in te proppen ??

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 102124 op 21-12-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik heb mn Asus nu op 700/1800/1950.
En ook met dat bios de fanspeedfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Okasha schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:37:
[...]

Ik heb mijn EVGA 8800GT eerst als SC geflashed en nu als KO. Ik denk dat als ik mn stock cooler eraf gesloopt heb dat ik hem als SSC ga flashen :) nu iig nog nooi vastlopers/artifacs gehad. Fanprofielen van deze biossen werken echt top.
Draai jij Vista? Ik krijg daar nl met Rivatuner een foutmelding op een security iets (moet ff opsnorren vandaag of morgen)...terwijl het wel voor Vista geschikt is (ook x64)

Ga een dezer dagen eens kijken wat ik uit de kaart kan halen qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Even een offtopic vraagje:
offtopic:
Wat is jullie ervaring wat betreft het bestellen bij webshops? Ik wil eind januari als de E8400 uitkomt een nieuwe pc samenstellen. Ik heb het allemaal al uigekozen (zie onderschrift), maar nu zie ik bij komplett.nl staan dat ze de gainward 8800gt GS in voorraad hebben, die ik toch wel graag wil hebben.
Wat denken jullie dat verstandiger is, nu kopen en hem alvast op hebben, of wachten tot eind januari?
In verband met voorraad en prijzen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

F_demon schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:57:
Even een offtopic vraagje:
offtopic:
Wat is jullie ervaring wat betreft het bestellen bij webshops? Ik wil eind januari als de E8400 uitkomt een nieuwe pc samenstellen. Ik heb het allemaal al uigekozen (zie onderschrift), maar nu zie ik bij komplett.nl staan dat ze de gainward 8800gt GS in voorraad hebben, die ik toch wel graag wil hebben.
Wat denken jullie dat verstandiger is, nu kopen en hem alvast op hebben, of wachten tot eind januari?
In verband met voorraad en prijzen.
wachten
te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494

Mischien is het al voorbij gekomen maar driver 168.25 is sins 2 dagen WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

:| Ongelooflijk, de Gainward 8800GT GS 512MB voor 265 euro verwachten ze pas op de 28ste bij Komplett. Gister bestelling geplaatst en alvast betaald via iDEAL....zie ik vandaag dat ze er 4 hebben en mijn pakketje is verstuurd en zal morgen bezorgd worden _/-\o_ . Blijkbaar was ik dan een van de enige die em besteld had...want mensen die al eerder besteld en betaald hebben gaan altijd voor...
Zo zie je maar weer dat die verwachte levertijden ook maar afwachten is....soms duurt het langer, soms korter....Ik zal uiteraard wat gedetailleerde uitgebreide foto's maken.

Keuze waarom gainward 8800GT GoldenSample met 512MB:
- 1024mb boeit niet veel bij 1680x1050. enkel met hoge af en aa waardes, daarnaast is dit voor mij een tussenstap tot aan de GF9.
- de GLH niet gekozen omdat ik het Qimonda-mem niet vertrouw boven de 2000MHZ. Dan maar wat minder
- non reference kaart met goeie koeling en 3 phase design stroom
- gainward staat bekend om zijn kwaliteit en ik gebruik al jaren gainward spul
- goldensample geeft fabrieksgegarandeerde overclock
- prijs is aan de nette kant, 265 euro. Voor de eVGA SC edition (reference model) moet 250 voor betaald worden

[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 21-12-2007 19:43 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245771

Anoniem: 218455 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:49:
[...]

Zoals Jumpman al zei bedoelen ze inderdaad waarschijnlijk de G92 GTS (512 MB). Die is eigenlijk altijd wel wat snellen dan de GT (en dus ook de 640 MB GTS), maar is ook 100 euro duurder. Het verschil is alleen zo klein, dat ik je aanraad een GT te kopen.

Dan is er ook nog een verschilletje tussen deze twee: de GTS heeft een koeler die 2 sloten in beslag neemt. Deze is daarom ook stiller en koeler, maar het moet wel in je kast passen...

En mensen: ik vind het echt heel erg flauw hoe jullie omgaan met mensen met dit soort vragen. Niet iedereen heeft evenveel verstand van computers en ik vind dat je best een handje kan helpen.
Erg bedankt voor de info :] Ik snap ook niet waarom die jojo's me niet gewoon antwoord geven.. Ik weet er inderdaad bar weinig van, en ik heb er veel over gelezen. Die combinatie maakt het er soms ook niet duidelijker op :/ Ik snap nog steeds niet waarom de benchmark op tomshardware de GT hoger aanslaat, maar ik vertrouw maar op jouw info en neem de GT vanwege het kleine prestatie- en het grote prijsverschil :] Nogmaals: dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Inderdaad, ikzelf vind ook dat er wat milder gedaan moet worden. Toen ik pas kwam op tweakers schrok dat best af. ik zal altijd proberen iemand opweg te helpen indien dat nodig is, ipv zeiken dat ze maar moeten googlen.

En wat jouw post betreft: ik denk inderdaad dat je er beter aan doet een GT te kopen, zeker als je de overstap wilt maken naar GF9. De GT is gewoon goedkoper, en prijs/prestatie veel beter. De GTS is maar een fractie sneller dan de GT, maar in de praktijk nauwelijks merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
[quote]Anoniem: 245771 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:18:
Beste mensen,

Inderdaad is de 8800 GT 512 mb op dit moment de beste keus. Eigenlijk praten we dan over de Jetway want die is als enige qua prijs aantrekkelijk (209 euro dollarshops) en goed leverbaar.
Deze is sneller dan de oude GTS modellen (320 en 640 mb).
De nieuwe GTS G92 512mb is t.o.v. de 8800 GT 512 mb 10 - 15 % sneller en dat is die 100 euro extra niet waard.
Er wordt veel geschreven over dat de 8800 GT warm wordt maar heb ik zelf niet ervaren.
Heb gisteren mijn Jetway binnen gekregen en deze is met de standaard instellingen nog niet warmer geworden dan 60 graden.
Ik heb toch het idee dat mensen die een 8800 GT willen met een dikke koeler dat meer doen om indruk te maken dan dat het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Hectix:
Ik ben het met je eens dat men hier af en toe een beetje bot reageert, maar begrijp dat het vroeger heel vaak voorkwam dat mensen een vraag stelde die dan drie posts eerder al beantwoord was, of waar al een topic voor was. Daar worden mensen nogal kriegel van.

Als antwoord op je vraag:
Hier is een review van tweaktown die de nieuwe 8800gts (dus de 512mb versie, G92) vergelijkt met de 8800gt.
Zoals je daar kunt zien presteert hij wat beter op hogere resoluties, soms zelfs gelijk aan een 8800gtx.
Maar voorlopig kun je waarschijnlijk beter de GT nemen, want de meerprijs is het (imo) niet helemaal waard.

edit: Te laat :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Okasha schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:37:
[...]

Wat heb je nu qua gpu en ram instellingen? En hoe test je 'm goed op problemen? Met de Crysis demo? met 3DMark06??
Misschien leuk (en handig voor mij) om te weten wat een Jetway kan doen.

Ik weet nl niet of er, net als [Het grote Ati 38xx topic] ook zoiets kan komen voor het grote Nvidia 88xx topic. Dan vervuil je dit topic nl niet teveel.
@mods...wat is jullie idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245771

Er zijn hier dus toch meerdere hulpvaardige mensen ;) In dat geval gooi ik er nog 1 laatste vraag tegenaan: maken deze twee kaarten behalve de prijs nog enig verschil? Ik kies er 1 van deze 2, maar ik lees hier bijvoorbeeld veel over de koeling .. ?

Informatique.nl: Asus EN8800 GT 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe - € 249,00
Dollarshops.eu: Jetway GeForce 8800GT 512MB DDR3 PCI-e 2x DVI HDTV - €209,00

@F_demon: Dat begrijp ik, daarom gaf ik ook juist aan dat ík wel m'n best had gedaan :) Bedankt voor je info!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 245771 op 21-12-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Anoniem: 245771 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:00:
Er zijn hier dus toch meerdere hulpvaardige mensen ;) In dat geval gooi ik er nog 1 laatste vraag tegenaan: maken deze twee kaarten behalve de prijs nog enig verschil? Ik kies er 1 van deze 2, maar ik lees hier bijvoorbeeld veel over de koeling .. ?

Informatique.nl: Asus EN8800 GT 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe - € 249,00
Dollarshops.eu: Jetway GeForce 8800GT 512MB DDR3 PCI-e 2x DVI HDTV - €209,00

@F_demon: Dat begrijp ik, daarom gaf ik ook juist aan dat ík wel m'n best had gedaan :) Bedankt voor je info!
Nee geen verschil, heb net gisteren de Jetway van dollarshop binnen gekregen.
Echt een goede kaart voor weinig geld. 2 jaar garantie en heeft een iets grotere koeler.
Is bij mij nog niet warmer geweest dan 60 graden. Een aanrader!!
Lees de reviews van gebruikers op dollarshop website bij de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ieder heeft zijn eigen ervaringen natuurlijk. ik heb bewust gekozen voor een paar tientjes meer. maar ik krijg dan ook een gainward he
- fabrieksoverklok gegarandeerd
- goeie cooling
- 3 phase current design ipv 2 phase.

Dus je krijgt naar mijn idee wel meestal een betere kaart als je de non-reference kaart.
Jetway nog nooit van gehoord, maar het is een stock-nvidia kaart. aangezien deze later is gekomen dan de eerste batch zal die wel goed zijn.

Ik persoonlijk geef wel graag wat meer geld uit voor een betere cooling. Ik wil liever dat mijn kaart 55 graden wordt dan 65 graden :) hoe koeler hoe beter he :)
Als jij naar de GF9 wilt gaan, en deze als tussenstap gebruikt, pak dan absoluut de jetway.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 21-12-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Kensei schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:57:
[...]

Wat heb je nu qua gpu en ram instellingen? En hoe test je 'm goed op problemen? Met de Crysis demo? met 3DMark06??
Misschien leuk (en handig voor mij) om te weten wat een Jetway kan doen.

Ik weet nl niet of er, net als [Het grote Ati 38xx topic] ook zoiets kan komen voor het grote Nvidia 88xx topic. Dan vervuil je dit topic nl niet teveel.
@mods...wat is jullie idee hierover?
Er was heel lang een 8800GT topic maar omdat daar enkel over levertijden werd gekletst en waar te verkrijgen en volgens de mods 'teveel werd herhaalt' is die gesloten. Toen is er meerdere malen geprobeerd nieuwe te openen, zonder succes. Dus nu is dit het G92 topic-2 :) Want er is nu eenmaal veel vraag naar.

Ik oc mijn videokaart dus alleen via bios. geen zin om extra software voor te draaien enzo. het KO bios loopt op 675/1674/975. Ik speel vooral crysis, dus dat is genoeg stresstest en nog nooit een vastloper gehad toch nu toe.

In reactie op de andere user over de fanprofielen in vista, ik heb dus geen extra software geinstalleerd maar het revisie bios van EVGA is gewoon intern beter geregeld. Zodra ik nu ga gamen gaat de fan al wat harder draaien en onder full load houd hij hem nu dus stukken koeler dan het stock bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

XanderDrake

Build the future!

Geldt EVGA's 90 Days Step Up Program ook in Nederland?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

oeps die step up

[ Voor 87% gewijzigd door wealthy_beggar op 21-12-2007 23:19 . Reden: mis post ]

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:25

Bejit

Svenska Faderland

XanderDrake bedoelt iets heel anders namelijk, namelijk de step up voor videokaarten.

Step up geld ook in Europa ja :)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 18:02
Link pagina Tweakers

Forbes verkiest nVidia tot bedrijf van het jaar

Een stukje:

Forbes wijst naast de rooskleurige financiële resultaten ook op de innovatieve kracht van nVidia. In 1995 ging het nog slecht met het bedrijf, maar een investering van een miljoen dollar in emulatietechnologie bracht redding. Door de emulatiemogelijkheden konden de gpu-ontwikkelaars eerst hun ontwerpen beproeven voordat de chips gebakken werden. Hierdoor wist nVidia elke zes tot negen maanden een gpu met nieuwe mogelijkheden en hogere snelheden op de markt te brengen. Dankzij het feit dat nVidia 'fabless' was - het besteedde de productie van gpu's uit aan bevriende chipfabrikanten - liep het bedrijf betrekkelijk weinig risico. Richard Bergman, werkzaam bij de grafische afdeling van AMD, verzucht tegenover Forbes: 'Zij wisten elke keer de lat weer hoger te leggen'.

[ Voor 70% gewijzigd door Illidan op 21-12-2007 22:32 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Dit is trouwens ook wel grappig: stukje uit fudzilla:

Sansa MP3 has Nvidia inside
Written by Fuad Abazovic
Friday, 21 December 2007 11:15

Goforce 6100

Sandisk's latest Sansa View MP3 player is powered by Nvidia's Goforce6100 mobile chip. This is a great victory for Nvidia as Sandisk is getting quite popular with its Sansa players.

The chip and the player supports MPEG4, WMV, H.264 and all this gets played on a 2.4” TFT color screen with 320x240 resolution. Nvidia’s Goforce 6100 can also play H.264, WMV9/VC-1, and MPEG-4 at up to VGA resolution, 30fps and it should be part of some mobiles in 2008. It supports all network marchitecutures including HSDPA and 3G and even upcoming Wimax and this 250MHz core can support up to 10Mpixel camera.

The two versions of the Sansa View player are available the 8GB that is selling for $149.99 and 16GB that is selling for quite affordable $199.99. This new player has Nvidia’s video processor that takes care of audio as well and the player has a unique feature of micro SD slot for even more memory.

Ze hebben het over dit apparaatje:

Afbeeldingslocatie: http://go.shopsansa.com/customers/sansa/images/SansaPlayers/MainStage_view.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Illidan op 21-12-2007 22:36 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244481

Zal wel mooi beeld hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 10:15
Valt mee, niet veel mooier dan het beeld van de Zen V imho. Toevallig vandaag zo'n 4GB Sansa gekocht, ziet er zeker leuk uit, maar ik zie geen bijzondere effecten ofzo.

Zag toevallig net ook in die NVIDIA nieuwsbrief dat stukje over de Sansa.

Ik snap alleen niet helemaal vanwaar die ophef, er zitten toch ook allang NVIDIA chips in telefoons en dergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
leonpwner1 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:58:
Valt mee, niet veel mooier dan het beeld van de Zen V imho. Toevallig vandaag zo'n 4GB Sansa gekocht, ziet er zeker leuk uit, maar ik zie geen bijzondere effecten ofzo.

Zag toevallig net ook in die NVIDIA nieuwsbrief dat stukje over de Sansa.

Ik snap alleen niet helemaal vanwaar die ophef, er zitten toch ook allang NVIDIA chips in telefoons en dergelijken?
Ik heb zelf ook een 4GB Sansa, prima apparaat in combinatie met een Sennheiser CX300. Maar die Goforce 6100 zit alleen in de laatste Sansa View 8GB en 16GB versie als ik het artikel mag geloven. Die 4GB die jij hebt is waarschijnlijk een e260? Daar zit er dus geen 6100 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Illidan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:15:
[...]

Ik heb zelf ook een 4GB Sansa, prima apparaat in combinatie met een Sennheiser CX300. Maar die Goforce 6100 zit alleen in de laatste Sansa View 8GB en 16GB versie als ik het artikel mag geloven. Die 4GB die jij hebt is waarschijnlijk een e260? Daar zit er dus geen 6100 in.
De interface ziet er op het plaatje iig hetzelfde uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Okasha schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:32:
[...]
Ik oc mijn videokaart dus alleen via bios. geen zin om extra software voor te draaien enzo. het KO bios loopt op 675/1674/975. Ik speel vooral crysis, dus dat is genoeg stresstest en nog nooit een vastloper gehad toch nu toe.

In reactie op de andere user over de fanprofielen in vista, ik heb dus geen extra software geinstalleerd maar het revisie bios van EVGA is gewoon intern beter geregeld. Zodra ik nu ga gamen gaat de fan al wat harder draaien en onder full load houd hij hem nu dus stukken koeler dan het stock bios.
Jetway draait nu op 700 core en 1000 mem en is stabiel in 3DMark06 na een nachtje te hebben gelooped.
Temp max 72 graden.

Wat bedoel jij dan met 675/1674/975? Core/ ??? / mem ???

EDIT: Hoezo is 3DMark06 CPU afhankelijk? Core2duo E6600 2,4 haalde de 9800punten niet eens....met de CPU OC'ed naar 3,6Ghz doet 3DMark06 opeens 11683 op 700/1000 met default settings.

Ben benieuwd wat nog meer te halen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 22-12-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
Zijn er al benchmarks van de 8800GT met 1GB?
... behalve deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/9916/1185964071218gainward88us0.jpg
http://translate.google.c...ir=zh%7Cen&hl=de&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 31-05 16:15
Ik heb mijn standaard Sparkle nu op 660/1675/1900 lopen en dat werkt prima in de meeste spellen, maar in FEAR Perseus mandate en FEARCombat loopt het spel af en toe vast. Dan krijg ik allemaal groene vlekken in het beeld en blijft ie hangen dus zodat ik moet booten. Zou dit aan de overklok liggen? Op stock heb ik de crash nog niet gehad, maar het gebeurt ook niet zo vaak... Crysis en vele andere nieuwere spellen lopen zelfs volledig stabiel op 700/1750/1900 dus dat zou je niet denken. Driver probleem wellicht? (169.09 en 169.21 geven beide dit probleem)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

anathema schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:27:
Ik heb mijn standaard Sparkle nu op 660/1675/1900 lopen en dat werkt prima in de meeste spellen, maar in FEAR Perseus mandate en FEARCombat loopt het spel af en toe vast. Dan krijg ik allemaal groene vlekken in het beeld en blijft ie hangen dus zodat ik moet booten. Zou dit aan de overklok liggen? Op stock heb ik de crash nog niet gehad, maar het gebeurt ook niet zo vaak... Crysis en vele andere nieuwere spellen lopen zelfs volledig stabiel op 700/1750/1900 dus dat zou je niet denken. Driver probleem wellicht? (169.09 en 169.21 geven beide dit probleem)
wat zijn die 3 waarden nou die je aangeeft? GPU, RAM en????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
GPU/Shader/RAM

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Dan pas je de Shader waarschijnlijk dus aan via Rivatuner ofzo?

Want het Nvidia panel biedt die mogelijkheid volgens mij niet.

Ga nu 750GPU en 11 RAM proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hoe draait die 169.25 WHQL bij jullie? Ik had eerst de x.25 beta en die was TOP in vista32 met vista. Draaide gewoon prima. Maar nu met de WHQL is het écht dikke stront.

Had ik me net bedacht die stock cooler van 8800GT nog maar even erop te laten, moest ik een fan vervangen, had ik net half uur crysis gespeeld ding HEEEEET jemig zeg. Straalkacheltje die 8800GT. Toch maar na kerst vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Ik heb net de Gainward 8800 GT Golden sample ontvangen. Deze is dus inderdaad met de GTO achtige cooling ipv de gewone platte cooling van de 8800 GT.

Ik heb deze kaart verkregen ipv een Point of view kaart (RMA). Wat mij direct opvalt is de geluidsproductie. Als ik de fan op 100% is dat nog altijd stiller dan die normale cooler op 60% !!

Met andere woorden, dit ding is gewoon lekker stil, ik zal later nog wel eens wat posten of de temps :)

Edit

Nou ik heb nu al wat gespeeld, en de temps @ load zijn slecht 54 graden :) Dat is een stuk beter als mijn vorige GT. Ik zal hem straks eens op zijn staart trappen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 174427 op 22-12-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
Okasha schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:25:
Hoe draait die 169.25 WHQL bij jullie? Ik had eerst de x.25 beta en die was TOP in vista32 met vista. Draaide gewoon prima. Maar nu met de WHQL is het écht dikke stront.1
Met mijn 8800GTS (oude serie/640MB) werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 174427 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:30:
Ik heb net de Gainward 8800 GT Golden sample ontvangen. Deze is dus inderdaad met de GTO achtige cooling ipv de gewone platte cooling van de 8800 GT.

Ik heb deze kaart verkregen ipv een Point of view kaart (RMA). Wat mij direct opvalt is de geluidsproductie. Als ik de fan op 100% is dat nog altijd stiller dan die normale cooler op 60% !!

Met andere woorden, dit ding is gewoon lekker stil, ik zal later nog wel eens wat posten of de temps :)

Edit

Nou ik heb nu al wat gespeeld, en de temps @ load zijn slecht 54 graden :) Dat is een stuk beter als mijn vorige GT. Ik zal hem straks eens op zijn staart trappen :)
Foto's! En waar had je besteld? Mijne zou vandaag komen, maar met de track&trace blijkt dat hij in sittard ligt, klaar voor versturen de volgende werkdag. (maandag dus). GRRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem via komplett, gekregen in plaats van mijn Point of view overclock die defect was.

Ik heb hem op zijn staart getrapt en ben onder de indruk :D

13681 3dmark2006 puntjes met :

C2D @ 3,8 Ghz
4GB ram
8800 GT @ 725 / 1800 / 1060(2120)

Temperaturen komen met fan @ 100 procent niet boven de 54 graden uit!! En let op @ 100% is die nog lekker stil.

Dit is dus een super kaartje. After market cooling lijkt mij overbodig bij deze kaart wat je toch zo weer 30 euri scheelt ;)

Waar wil je foto's van deatchant?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 174427 op 22-12-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beta driver 169.28 is uit voor vista
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
Na een tijdje de 8800GT gebruikt te hebben, bekruipt het gevoel bij me of dat nvidia een inhaalslag heeft proberen te maken. Ik speel nu ook spellen die al eerder zijn uitgekomen zoals Colin Mcrea Dirt en Stranglehold. Deze games waren op een 7900GS niet best te spelen, of ben ik enorm kritisch. Enfin, eindelijk weer eens een "betaalbare" kaart waar je lekker alles mee kan spelen. Ik raadt het eenieder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 31-05 13:52
Anoniem: 174427 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:12:
Ik heb hem via komplett, gekregen in plaats van mijn Point of view overclock die defect was.

Ik heb hem op zijn staart getrapt en ben onder de indruk :D

13681 3dmark2006 puntjes met :

C2D @ 3,8 Ghz
4GB ram
8800 GT @ 725 / 1800 / 1060(2120)

Temperaturen komen met fan @ 100 procent niet boven de 54 graden uit!! En let op @ 100% is die nog lekker stil.

Dit is dus een super kaartje. After market cooling lijkt mij overbodig bij deze kaart wat je toch zo weer 30 euri scheelt ;)

Met welke Windows versie heb je 3DMark06 gedraaid?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:49:
[...]

Met welke Windows versie heb je 3DMark06 gedraaid?
Win XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 174427 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:12:
Van elk detailtje wat maar kan :) Als je zou willen heel graag :o . Kan niet wachten! Heb je de 1024MB versie of de 512? Ik wil het geheugen wel eens zien (als je de zooi eraf zou willen halen) :)

offtopic:
De TNT is alweer eens bezig. Zie ik staan dat de 1e zendpoging niet gelukt is omdat ik niet thuis was. "Zending niet afgeleverd bij 1e afleverpoging. 2e afleverpoging volgt
Op het afleveradres was bij aflevering van de zending helaas niemand thuis. Een schriftelijke kennisgeving hiervan is achtergelaten op het afleveradres door een medewerker van TNT Post. Er volgt zo snel mogelijk een tweede afleverpoging."

Ik ben verdorie de HE-LE dag thuis gebleven daarvoor, heigend achter de deur gezeten (zouden ze daarom meteen weer weggegaan zijn?). Geen briefje of niks gezien, zelfs geen post-itje ofzo. Dit is nu de 4e keer dat ik problemen ervaar. Vorige keer was een doos kapot, de keer daarvoor hadden ze gewoon het pakketje bij de buren afgeleverd zonder mij daar iets van te zeggen. Ben het goed zat met die rukkers. Heb nu dus wel een officiele klacht ingediend en erbij gezegd dat ik vanaf nu wel elke scheet controleer.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 22-12-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepercavia
  • Laatst online: 22-12-2024
anathema schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:27:
Ik had precies hetzelfde, maar dan in FEAR (zonder expansion). Ook groene vlekken (op het moment dat het introfilmpje was afgelopen) en ook een complete vastloper. Als je zoekt op google ('fear 8800gt crashes') dan zie je meer mensen met dat probleem. Sommige mensen denken aan een brakke kaart maar ik betwijfel dat, aangezien ik uren Crysis/Bioshock/Hellgate achter elkaar heb gespeeld zonder crashes. Terugklokken helpt bij de meeste mensen wel. Overigens draait mijn kaart ook 700/1750/1900 en wordt max 74C in Crysis.

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Anoniem: 174427 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:30:

Hmm, mijn GTS 512 loopt nu op 761/1902/992; fan op 100% (Riva schakelt het trouwens weer terug naar 99%, maar goed); load tegen de 57gradenC aan. Met deze fanspeed is de idle temp zo'n 38graden (lager krijg ik hem niet, nou ja, als dat ding net is opgestart wel, maar dat is flauw).
Hehehe niet slecht voor een stockfannetje he ;)
Maar goed, ik heb dat ding niet standaard op 100% staan, "auto" is 36% geloof ik, das onhoorbaar, idle ligt dan tegen de 48 53 gradenC aan, load 82 gradenC. (volgens mij werkt de "auto" stand niet lekker, fansnelheid word nauwelijks verhoogt heb ik het idee. Op 50% zakt de temp dan weer terug naar 44 graden geloof ik, load 72C.

Heb een ralatief kleine kast, CoolerMaster 532; met een GTS en een Infinity erin wordt het al gauw een krappe boel daarbinnen, en de koel mogelijkheden van de kast zijn beperkt. Een beetje fulltower heeft tegenwoordig minimaal 2x12cm outtake fans en een intake in het zijpanneel. Dat moet ik ontberen (heb 1x12cm intake(die blaast op de HD case en de daarin liggende HD's, dus veel koele lucht zal er niet overblijven voor de rest van de componenten) en een 1x12cm outtake) desondanks geen slechte gpu temp denk ik zo. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Illidan op 23-12-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ik heb een (lijkt me) vrij simpele vraag, maar heb het antwoord nog niet echt kunnen vinden:

ik heb nu een nvidia kaart (7600GT), en ik heb een 8800GT in bestelling staan.

ik draai forceware 169.01

zodra de nieuwe kaart binnen is, moet ik dan eerst de drivers verwijderen, nieuwe kaart inbouwen, en drivers installeren? of gewoon kaart omwisselen, klaar.

iemand die dit weet?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

nick_haak schreef op zondag 23 december 2007 @ 08:46:

zodra de nieuwe kaart binnen is, moet ik dan eerst de drivers verwijderen, nieuwe kaart inbouwen, en drivers installeren?
d:)b

Inderdaad. Als je dit niet zou doen krijg je een foutmelding en 800x600 beeld omdat de 169.01 drivers niet op de 8800GT werken. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Of eerst nieuwe kaart inbouwen, dáarna oude drivers déinstalleren, (gooi ook effe een regcleaner zoals CCeaner of nCleaner er tegen aan), pc opnieuw opstarten en daarna nieuwe drivers installeren. d:)b d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Illidan op 23-12-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Trouwens, voor de geïnteresseerden, misschien al gemeld hier, HI organiseert een GPU overclock competitie, er is een XFX 8800GT te winnen, twee zelfs aangezien je het exemplaar waarmee je als finalist mee mag klooien ook mag houden.
Je begint met een 8400 GS die je voor 25euro inkoopt bij Komplett.
Hacku..., Rappie...,Astennu.., ...XanderDrake..?? Lijkt me nou echt iets voor jullie! *O* *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Illidan op 23-12-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Voor de mensen die voorheen een videokaart met een Zalman VF700 (Cu of de mindere AlCu) hebben gehad kunnen deze gewoon gebruiken voor de 8800GT, zoals mogelijk al bekend was. Ik had zelf alleen nog niets over de resultaten gezien.

Gigabyte komt op de markt met de AlCu koeler gemonteerd op een 8800GT Turboforce edition (GV-NX88T512HP). De resultaten van de grotendeels aluminium versie zijn erg goed te noemen. Opvallend genoeg zitten er geen koelribben op de geheugenchips... op zijn minst apart!

Ik heb zelf de compleet koperen versie. Als mijn MSI 8800GT OC versie binnen is zal ik het verschil tussen standaard en Zalman koeler eens testen en posten. Koelribben heb ik nog vers liggen aangezien deze al voorgemonteerd waren op mijn 6800LE.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2007/2435/Temp2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2007/2435/Box.jpg

Bron

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 23-12-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://www.tweakguides.com/ :
Forceware Forced Anti-Aliasing Issues
23 December 2007

The latest Official Forceware 169.21 and 169.25 have problems with allowing many users to force Anti-Aliasing via the game-specific profiles in the Forceware Control Panel. Any forced Anti-Aliasing for specific applications or games may not work; you can only force AA via the Global Settings tab, but clearly this will then apply equally to all your games, which is generally undesirable. For this reason, you may wish to try an older or newer Beta version instead. I've switched to using the recent 169.13 Beta Forceware which doesn't suffer from this issue and seems quite good. You can obtain it from here: XP 32-bit, XP 64-bit, Vista 32-bit, and Vista 64-bit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
zoepercavia schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:58:
[...]

Ik had precies hetzelfde, maar dan in FEAR (zonder expansion). Ook groene vlekken (op het moment dat het introfilmpje was afgelopen) en ook een complete vastloper. Als je zoekt op google ('fear 8800gt crashes') dan zie je meer mensen met dat probleem. Sommige mensen denken aan een brakke kaart maar ik betwijfel dat, aangezien ik uren Crysis/Bioshock/Hellgate achter elkaar heb gespeeld zonder crashes. Terugklokken helpt bij de meeste mensen wel. Overigens draait mijn kaart ook 700/1750/1900 en wordt max 74C in Crysis.
Aha, ben niet de enige dus (vind idd een paar van dit soort gevallen met google). Ik heb hetzelfde ook 1 keer in 3dmark03 gehad, maar voor de rest alleen FEAR. Wat vreemd dat bij de nieuwste spellen de overklok stabiel is en bij oud spul blijkbaar niet. Bij Crysis haal ik max 81C bij 660/1675/1900, maar dat komt omdat ik rivatuner pas bij die temp de fan op 55% laat draaien, leek me wel prima. Bij Fear haalt ie de 70C nog niet eens en toch crasht ie..hm :?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
RappieRappie schreef op zondag 23 december 2007 @ 08:54:
[...]

d:)b

Inderdaad. Als je dit niet zou doen krijg je een foutmelding en 800x600 beeld omdat de 169.01 drivers niet op de 8800GT werken. :)
top, duidelijk antwoord :) bedankt.

had er niet eens aan gedacht dat de gt nog niet ondersteund was in die drivers :)

doen we dat maar, drivers eraf, drivercleanertje erover, en kaart vervangen dus :)

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Illidan schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:31:
Trouwens, voor de geïnteresseerden, misschien al gemeld hier, HI organiseert een GPU overclock competitie, er is een XFX 8800GT te winnen, twee zelfs aangezien je het exemplaar waarmee je als finalist mee mag klooien ook mag houden.
Hacku..., Rappie...,Astennu.., ...XanderDrake..?? Lijkt me nou echt iets voor jullie! *O* *O*
Heb het even doorgelezen. Is het nou de 5 beste van ronde 1 een 8800gt krijgen? Mogen zij(dus ook de 5de, 4de en 3de plaats) deze ook allemaal houden(1ste krijgt 2 nieuwe, 2de krijgt er nog 1 bij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-05 21:48
Mooi is dat :(

Op http://www.nzone.com/object/nzone_ut3_downloads.html zijn trouwens 169.28 beta drivers te vinden, maar volgens mij lossen die het AA probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

biobak schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:23:
[...]

Mooi is dat :(

Op http://www.nzone.com/object/nzone_ut3_downloads.html zijn trouwens 169.28 beta drivers te vinden, maar volgens mij lossen die het AA probleem niet op.
Klopt. Daarover klaagt men ook al op nVNews. Ik weet niet waar nV mee bezig is, maar ik vind het behoorlijk amateuristisch en irritant. Het beste zou zijn om terug te gaan naar driver 169.09. Alleen ondersteunen die mijn GTS kaarten niet. :(

SLi AA werkt ook al niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Helaas niet voor crewleden ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

@ Illidan

Ziet er intressant uit, thnx voor de heads up :)
Nu alleen nog de tijd vinden om dat te gaan doen...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 19:06
Ik ga hier ook aan mee doen, 25 euro is niet veel en de wedstrijd is tof (meedoen alleen al, lekker knutselen aan je grafische kaart) en de prijzen zijn niet mis. Trouwens:
5,000 3D Mark 05 was breached with this low-cost video card! It did a 740MHz core, 61% higher than the default, and 515MHz Memory, 72% higher than default! Considering it is on the default cooler, and with no additional PCI-E power connector, this result is surely impressive. And it shows from performance, 72% boost in performance from the default is nothing to laugh at, or everything to laugh about ironically! Does it not get close in performance to it's more expensive brother the 8500GS? Yes indeed! The only thing I find fault with the card is that for some reason, the DVI output at over 1280x1024 resolution doesn't produce that good a quality in image.
Oftewel de personen met geen extreme koelingsmogelijkheden hebben evengoed veel kans op een erg nette score!

Kan niet wachten :p

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

Pimmuz

Roar

Dag Heren volg al tijdje dit topic voor de aanschaf van mijn nieuwe pc en die is er nu dan gelukkig ook :)

- Intel Core2Duo E6850
- Gigabyte X38-DS5
- MSI NX8800GT OC
- OCZ 2GB Flex XLC K2 800
- Samsung 500GB
- Zalman ZM600-HP
- Dvdrom/Dvdrw

Nieuwste intel chipset drivers en de 169.21 drivers ofcourse draaiend op WindowsXP Prof

Ik ga nu 3dmark06 downloaden en even draaien enige richting welke score ik zou moeten halen op een clean geinstalleerd systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
juaNto schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:59:

Ik ga nu 3dmark06 downloaden en even draaien enige richting welke score ik zou moeten halen op een clean geinstalleerd systeem?
Naast dat dit offtopic is en hier totaal niet thuishoort - wat dacht je van de ORB op futuremark.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

Pimmuz

Roar

leonpwner1 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:04:
[...]

Naast dat dit offtopic is en hier totaal niet thuishoort - wat dacht je van de ORB op futuremark.com?
Ja het vergelijkings systeem was ik ook wel van plan natuurlijk... en dat het hier niet thuis hoort tjah ik heb zoveel post's gezien waar het alleen maar over 3dmark's ging dus dat een outsider nou ineens iets vraagt en het dan niet mag apart maargoed je hebt wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
256-bit geheugenbus voor de 9600GT:
The rumor mill is is spinning hard at expreview today, as it seems NVIDIA will debut it's Geforce 9 series on valentine’s day, 2008. According to sources the first product of Geforce 9 series will be GeForce 9600 GT.

9600GT’s GPU is a 65nm processing chip. We already seem this fabrication process used on on G92/D8P (8800 GT / GTS 512MB) . The nex-gen mid-range product GPU should have core clocks at 500MHz with it's memory at 2000MHz. The GPU will have 64 Shader Processors (a 8800GS will be 96SP 192bit 384MB). It is a main-stream product and only have one SLI connector so it can not support 3-Way SLI.

GeForce 9600 GT uses a P545 PCB design and the memory will be 256-bit 512MB.

Judging from these early specs it's a pretty save bet to say that the product’s proformance will be lower than the 8800GT, and likely even its rival Radeon HD 3850/3870.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hacku schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:22:
256-bit geheugenbus voor de 9600GT:

[...]
Leuk, mainstream met 256 bit :) eindelijk kan het volk met AA aan gamen :P
Maar ik ben meer benieuwd naar de 9800 serie, iemand iets gehoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat word vast een 512bit geheugen bus. Teminste dat denk ik
Of zal dat overkill zijn ?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 23-12-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 30-05 09:19
net ff accelero s1 op mn 8800gt gezet. Temps liegen er nie om:

stock & 75%
739/1800/1900
61 grade

accelero +2x120mm tricool @ medium
756/1836/1900
41 grade

stressed na ong 5 minute met atitool. weet hier iemand hoe hier om de straps? heen gewerkt kan worden. Als ik met rivatuner de shader bijv omhooggooi gaat het alleen met grote stappen: 1836 en daarna is de eerstvoglende rond de 1860 ofzo. Zelfde met core: 738>756. Alles daartussenin heeft geen effect. Heb het al op unlinked staan core en shader.

[ Voor 44% gewijzigd door PainkillA op 23-12-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tuurlijk niet!!!! 8)7

Dat is juist wat we moeten hebben!!! En dan met Free 4x AA!!! :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Onderbouw dat eens, de HD2900XT had immers ook niet bepaald veel aan die 512-bit bus, dus het was toch overkill, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

leonpwner1 schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:24:
[...]

Onderbouw dat eens, de HD2900XT had immers ook niet bepaald veel aan die 512-bit bus, dus het was toch overkill, nietwaar?
We weten allebei (neem ik aan) dat een 8800Ultra en GTX op hoge resoluties sneller zijn dan de op lage reso's snellere 8800GTS 512MB, en dat de HD2900XT een grote design flaw had waardoor die niet of bijna geen gebruik maakte van de enorme sloot bandbreedte waarover die kaart beschikt. Ook deed de kaart geen drol met de bandbreedte mbt tot Antialiasing, wat wel de bedoeling zou zijn geweest. (Veel AA met weinig perf verlies) Alleen gebruikte ATi shader based AA resolve in de HD2900 serie, wat nog niet echt te gebruiken bleek of niet genoeg perf opleverde in de hedendaagse games. Omdat veel games er geen gebruik van (kunnen) maken. (En pin me er niet op vast, maar volgens mij had/ heeft de HD2900 serie ook niet een ECHTE native 512 bits bus maar een soort van "semi" 512 bits bus. Maar daar weten ze in het ATi topic meer van, en misschien staat het daar wel in de startpost en daarover is wel iets op google te vinden eventueel)

Dus. :D Als ik 1 en 1 optel, kom ik al snel tot de conclusie dat een nieuwe nVidia kaart MET 512bit bus ipv de 384bits bus van de GTX en Ultra al snel resulteert in een mega sloot aan bandbreedte die ervoor gaat zorgen dat we lekker kunnen gamen met VEEL AA op 1920x1200 met mega hoge framerates. Als ze het op een soortgelijke manier implementeren als bij de 8800 serie tenminste. :o :9

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 23-12-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:07
Dit is de eerste 169.** driver die m'n PC niet compleet laat vastlopen in Crysis op high settings. Op medium settings had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Misschien een heel lompe vraag... maar heb meerdere topics doorgelezen en het het vervolgens nog niet kunnen lezen...

Hoe kan ik de temp van m'n Asus 8800GT uitlezen...?

Software aanwezig:
Heb driver versie: 169.21
En rivatuner: 2.06
Ook natuurlijk de drivers met Ntune geprobeerd, maar niets dat duid op een temp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 30-05 09:19
wat denk je van met rivatuner zelf of atitool??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
[quote]Fatal Mind schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:49:

Hoe kan ik de temp van m'n Asus 8800GT uitlezen...?

Ook natuurlijk de drivers met Ntune geprobeerd, maar niets dat duid op een temp...
[/quote]

SpeedFan ("Core" is dat bij mij)

Ook via nTune moet het lukken; in het NVIDIA configuratiescherm--> 3D-instellingen--> "temperatuurniveaus controleren"--> hierna kom je in NIVIDIA MonitorView terecht.

En ja, tis een beetje lompe vraag. Heb je eigenlijk wel "gpu temperatuur uitlezen" oid via Google geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Illidan op 23-12-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
PainkillA: ... Daar heb ik natuurlijk gewoon gekeken... maar niks gevonden...

@ lllidan: Bedankt voor de uitleggende reply, bij de ntune geeft hij 0 graden aan... erg apart, ook bij rivatuner waar hij hardware in de gaten houdt zegt hij 0 graden terwijl hij de rest prima bijhoud...

Hieronder een screenie van alles waar ik maar temp kan lezen...
Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/geentemps.jpg

Misschien gewoon brakke sensor ofzo in / op die kaart ?

Ik had dit probleem trouwens ook al met m'n ouwe 7900GT en een 6200 ( van die laatste kan ik voorstellen dat hij er geen heeft ) Best ergelijk want vindt het best belangrijk om te weten hoe heet dat ding wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik doe het met everest. Ideaal. Je kan er ook mee loggen naar html bestanden om achteraf te checken wat de daadwerkelijke in-game situatie (qua temps) was. En dat van elk onderdeel die je maar wilt loggen. Legio's aan opties. Gewoon ff mee pingelen. :)

Kijk:

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/8dy8vww.jpg

De 2 videokaarten, 4 CPU cores, en het mobo. Leuk bijpassend kleurtje gezocht. En klaar. Ik heb aan 1 programma genoeg. Everest dus. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 23-12-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ga ook die eens proberen, hopen dat die uitsluitsel kan bieden

@ Illidan: uiteraard wel een en ander uitgezocht, ik snap ook wel dat zonder eigen inzet je niet ver komt hier, maar als ik 2 a 3 progjes heb geprobeerd die allemaal hetzelfde zeggen, dan krijg ik toch ook wel twijfels... :S

Ah misschien eindelijk succes,

Speedfan gaf rond de 40 graden aan voor Temp 1, deze kon ik zowiezo al niet thuisbrengen, dus waarschijnlijk is dat hem,

Ik kijk nu met everest ultimate edition ( dont ask ) en deze geeft ook 40 aan voor '' CPU '' maar hij heeft m'n cpu's ook al anders aangegeven, dus waarschijnlijk ziet deze hem wel gewoon correct, ik ga nu eens ff crysis doen en kijken of hij hard oploopt :D in ieder geval bedankt voor de hulp tot zo ver

Edit, net even uurtje crysis op high gespeeld, temp ging totaal omhoog met 10 graadjes, zal morgen langer doen kijken of hij verder oploopt, wel een verdomd lage temp zeg

[ Voor 54% gewijzigd door Fatal Mind op 23-12-2007 22:23 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet de topicregels uit de TS te lezen!