[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.925 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:33
Fatal Mind schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:32:

Speedfan gaf rond de 40 graden aan voor Temp 1, deze kon ik zowiezo al niet thuisbrengen, dus waarschijnlijk is dat hem,

Ik kijk nu met everest ultimate edition ( dont ask ) en deze geeft ook 40 aan voor '' CPU '' maar hij heeft m'n cpu's ook al anders aangegeven, dus waarschijnlijk ziet deze hem wel gewoon correct, ik ga nu eens ff crysis doen en kijken of hij hard oploopt :D in ieder geval bedankt voor de hulp tot zo ver

Edit, net even uurtje crysis op high gespeeld, temp ging totaal omhoog met 10 graadjes, zal morgen langer doen kijken of hij verder oploopt, wel een verdomd lage temp zeg
Hmm, ik betwijfel of die "Temp" de gpu temp is, zeker als die maar 10graden stijgt na een uur Crysis. Tijd voor Everest en SiSoft Sandra. Geeft AtiTool ook geen temp aan bij jou? Wat voor moederbord heb je trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Illidan op 23-12-2007 23:50 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
even wat simpele vragen:

Ik ben van plan om ergens eind januari een nieuw game systeem te kopen naar het voorbeeld van de op dat moment nieuwe (hoop dat die in januari weer komt) best buy guide...

Daar heb ik redelijk wat budget voor dus dat komt wel goed...
Nou staat in de huidige BBG een 8800 GT in sli opstelling en mijn vragen gaan daarover:
- ik heb gelezen in een review op tomshardware dat sli nog vaak niet ondersteund wordt in games, krijg je dan in ieder geval dezelfde prestaties in game van 1 van de kaarten? Of draait het hele spel niet / crashed alles?
- Als je kijkt naar nvidia kaarten staat blijkbaar de 9XXX serie voor februari gepland en mijn vraag is of er mega verwachtingen zijn ten opzichte van die 8800 serie? Met daaraan dus gekoppeld moet ik wachten of niet...
- Voor de pc ben ik van plan te gaan voor 4 gb geheugen en moet dus op 64 bits windows versie gaan werken om daar volledig gebruik van te maken, maar hoe zijn de drivers en dergelijke van nvidia onder 64 bits versie van vista?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Lord_T schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:32:
even wat simpele vragen:

Ik ben van plan om ergens eind januari een nieuw game systeem te kopen naar het voorbeeld van de op dat moment nieuwe (hoop dat die in januari weer komt) best buy guide...

Daar heb ik redelijk wat budget voor dus dat komt wel goed...
Nou staat in de huidige BBG een 8800 GT in sli opstelling en mijn vragen gaan daarover:
- ik heb gelezen in een review op tomshardware dat sli nog vaak niet ondersteund wordt in games, krijg je dan in ieder geval dezelfde prestaties in game van 1 van de kaarten? Of draait het hele spel niet / crashed alles?
Mijn ervaring is dat de meeste (bijna alle) games wel werken met SLi. (zie ook www.slizone.com )Als het niet werkt zet je je PC op Single GPU en heb je gewoon single card performance. :)
Lord_T schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:32:- Als je kijkt naar nvidia kaarten staat blijkbaar de 9XXX serie voor februari gepland en mijn vraag is of er mega verwachtingen zijn ten opzichte van die 8800 serie? Met daaraan dus gekoppeld moet ik wachten of niet...
De 9 serie wordt veel sneller. Nieuwe generaties zijn meestal zo'n 150 tot 200% sneller dan een voorgaande. En nieuwere technieken en betere IQ. :) Of je daarop moet gaan wachten is jouw eigen keus.
Lord_T schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:32:- Voor de pc ben ik van plan te gaan voor 4 gb geheugen en moet dus op 64 bits windows versie gaan werken om daar volledig gebruik van te maken, maar hoe zijn de drivers en dergelijke van nvidia onder 64 bits versie van vista?
Ja, 32-bits kan maximaal 3 of 3,2GB aanspreken. 64 bit kan wel volledig gebruik maken van 4GB. De drivers voor 64 bits windows zijn goed. Ik heb er een jaar op gedraaid. Geen enkel probleem .:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Help!!!! schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:00:

Forceware Forced Anti-Aliasing Issues
23 December 2007

The latest Official Forceware 169.21 and 169.25 have problems with allowing many users to force Anti-Aliasing via the game-specific profiles in the Forceware Control Panel. Any forced Anti-Aliasing for specific applications or games may not work; you can only force AA via the Global Settings tab, but clearly this will then apply equally to all your games, which is generally undesirable. For this reason, you may wish to try an older or newer Beta version instead. I've switched to using the recent 169.13 Beta Forceware which doesn't suffer from this issue and seems quite good. You can obtain it from here: XP 32-bit, XP 64-bit, Vista 32-bit, and Vista 64-bit.
Lol dit heb ik toevallig vrijdag exact zo gemeld bij nVidia Customer Support :)
Your question has been received. You should expect a response from us
within 24 hours.

Question Reference #071221-000069
---------------------------------------------------------------
Summary: -Driver bug- Hello, Last week I tried the 169.21
driver on my Windows XP 32-b...
Product Level 1: Graphics cards
Date Created: 12/21/2007 10:45 AM
Last Updated: 12/21/2007 10:45 AM
Status: New
Choose OS: Microsoft XP
Product Name: MSI 8800GTS 512 OC
Driver Version: 169.21

Discussion Thread
---------------------------------------------------------------
Customer (<naam>) - 12/21/2007 10:45 AM
-Driver bug-

Hello,

Last week I tried the 169.21 driver on my Windows XP 32-bit and noticed the
Anti-Aliasing was not working in World of Warcraft. It was set to 2x AA ingame, but
it did not work.

I also forced it to 4xAA in the nVidia Control Panel at the World of Warcraft
profile, this did not work either.

Today I changed the Global Setting in the nVidia Control Panel to force AA for all
applications and now it is working in World of Warcraft, so there must be a bug in
the WoW profile.

BTW this is not a card issue since I had the same problem when I was running 2x
7900GTO's in SLI last week. I'm now using a single 8800GTS.

Also this bug was not present in version 169.13.

Hope this helps,
<naam>
Ik kan helaas geen oudere driver gebruiken omdat de 169.21 de enige driver is tot nu toe die werkt met de 8800GTS 512 en XP.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Lekkere beginners vragen zeg...

Komt iemand hier wel eens?
http://www.pctuning.cz/in...ategory&id=9864&Itemid=67

8800GT 1GB MSI

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/3716/geforce8800gt02ss9.jpg

VVIKOO? :)

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/8862/geforce8800gt01pt6.jpg

Mooie koeler zeg.

Passief?, geloof ik al langs geweest dit plaatje Gainward

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/7046/geforce8800gt03xp5.jpg

Deze wrs ook al. G100

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/8332/nvidiageforce8800gt06tz3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Illidan schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:44:
[...]

Hmm, ik betwijfel of die "Temp" de gpu temp is, zeker als die maar 10graden stijgt na een uur Crysis. Tijd voor Everest en SiSoft Sandra. Geeft AtiTool ook geen temp aan bij jou? Wat voor moederbord heb je trouwens?
M'n moederbord is een Gigabyte GA P35 DS3R

Ja ik had ook al twijfels, heb de vraag ook naar asus opgegooit van, waar de hell kan ik me temps van dat ding uitlezen, hun antwoord:
Dear Sir/madam,

See answer from my collegeaus in Taiwan

ASUS EN8800GT use internal thermal sensor. So it can’t be detect by NVIDIA monitor, Rivatuner. It only can work by using ASUS SmartDoc.

Kreeg dr alleen een link bij die niet werkt... maarja, dan maar 1 versie daarvoor ofzo...

Dit is wat everest me aangeeft:
Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/tempseverest.jpg

Dus ook die geeft voor '' CPU '' 40 graadjes aan... ik heb toch echt m'n twijfels bij deze temp, mag dan wel goeie airflow hebben in m'n Antec Performance One 182 maar dit lijkt me toch wel heel laag...

Ook ati tool geeft volgens mij geen temps aan, zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/atitoolsnotemp.jpg

Ik moet nu eventjes rebooten om de nieuwe versie van Asus smart dock te enablen ofzo, even kijken wat die zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Misschien weet iemand een probleem wat ik sinds kort met de 8800 GT heb.
Gebruik de 169.25 nvidia drivers en heb vreemde scan issues. Zowel op een LCD scherm als op een plasma scherm kloppen de horizontale lines op enkele (vaak verschillende) plekken niet helemaal.
Het is enorm irritant.
Wat ik geprobeerd heb, alle mogelijke resoluties en resfresh rates. Verschillende nvidia drivers. Wel of geen clone of dual display. Maar ik krijg het er voor geen mogelijkheid uit tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Volgens mij is dat een G92... ? Staat ook in de naam van het plaatje zelf "geforce8800gt".

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Zomg, asus software is verlept... Ik heb die asus dokter programma van ze geinstalleerd omdat volgens asus dat het enige progje is wat de temp kan uitlezen

Resultaat na reboot
Windows start op in 4 bits modus... geen veranderingen aan te brengen helemaal niks

Oplossing: asus bagger software eraf en weer rebooten....

Heb ze maar weer mail gestuurd met '' wat nu ''...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:20
@Nieuwsbericht over de 9xxx serie.
Ik snap er nu niks meer van. Waar blijft de 9800GTX? Nu komt er een 9800GX2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben het wel enigszins met je eens dat NV het voor haar klanten niet erg makkelijk heeft gemaakt. Ik hoop dat ze dat niet met opzet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bjorntju schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:01:
Mid end is meer geld te verdienen. Lijkt erop dat ze ATi achterna gaan met hun manier van werken zo.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 20:42
Ik vond het ook nogal onlogisch.
Zometeen heb je dus een 9800 X2 met 2 G92 chips (ga ik vanuit) en een 9800gtx G100 die sneller is als de X2 kaart.
Nog te volgen maar voor een gemiddelde consument absoluut onlogisch
Hoe kan een keer 2 kaart nou trager zijn als een normale kaart met dezelfde naam??
Slecht naamwerk bij Nvidia. Net als ze trouwens het verschil in een g80 en g92 chip lekker duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

justifire

Shut up and squat !!

Tast nu toch ook wel in het duister :)
Was van plan om voor de 9800 gtx te gaan (2 of 3 in sli)
Als we nu een x2 variant krijgen plaats ik liever nu meteen een 3de 8800gtx erbij en wacht dan nog wel ff op de 9800gtx.
Nou ja, nog maar ff afwachten dan...

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20
Eind maart hopelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het was al langer bekend dat er eerst een GX2 kwam, en daarna de "GTX". In maart oid.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Laatst online: 07-05 20:42
RappieRappie schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:24:
Het was al langer bekend dat er eerst een GX2 kwam, en daarna de "GTX". In maart oid.
Klopt maar de naamgeving van 9800X2 is een beetje raar.
Als het nou 8800X2 had geheten was het een stuk logischer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ja ik weet dus nu gewoon echt totaal niet meer wat ik nou moet doen!
Ik heb een enorm budget, namelijk €1500/1600 maar weinig geduld en tijd.

Ik ben echt een grafisch geil persoon, ik wil alles op het hoogste / mooiste kunnen spelen.
De resolutie is voor mij op 1280x1024, misschien soms 1600x1200, al meer dan zat maar ik wil gewoon enorm mooi beeld hebben bij spellen als Crysis.

Ik wil het systeem op korte termijn hebben, en ik zat dus te wachten op de 9800GTX, maar nu die weer VERMOEDELIJk in Feb / Maart komt heb ik eigenlijk meer dan genoeg van het wachten.
Ik heb een luxe stuur / geluidssysteem en een hele rits goeie games hier liggen maar kan er nog niets van gebruiken omdat ik geen fatsoenlijk systeem heb atm!

Volgend jaar ga ik het huis uit en dan blijft de PC bij mijn ouderlijk huis staan.
Wat zouden jullie dan doen? Die 2 á 3 maanden nog wachten en hopen dat de 9800GTX dan uitkomt of nu gewoon een 8800Ultra / 8800GTS (G92) SLI systeem kopen. Denk eraan dat ik dus zo het huis uit ga en dat ik graag zoveel mogelijk gametijd wil....
  • kast
  • 1 dvd lezer
  • 1 dvd brander
  • 320GB 16MB Spinpoint
  • GPU
  • CPU
  • MOBO
  • PSU
  • OS (Vista Home + Office 07)
  • 4GB DDR2 800Mhz low-latency
Dus muis, toetsenbord, scherm, printer, scanner, geluidssyteem, ext. hdd etc. heb ik allemaal al.

Is het het wachten nog wel waard? Of kan ik beter nu gewoon een 8800Ultra kopen en daarvan genieten?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226976

@DutchManticore, poeh, moeilijke beslissing. Heb je er al aangedacht om, des te meer nu het kerst is, met een goepkoper systeem te volstaan, en de rest van het bedrag te schenken aan een goed doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23
Hacku schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:22:
256-bit geheugenbus voor de 9600GT:

[...]
Ben razend benieuwd voor wat voor prijzen nVidia ze in de markt gaat zetten. De HD3850 is her en der al voor 125 te krijgen, de HD 3870 al voor 150-160, dus als de 9600GT daaronder gaat zitten, wordt dat een leuk kaartje.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
Anoniem: 226976 schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:52:
@DutchManticore, poeh, moeilijke beslissing. Heb je er al aangedacht om, des te meer nu het kerst is, met een goepkoper systeem te volstaan, en de rest van het bedrag te schenken aan een goed doel?
Luister vriend,
Ik doneer per jaar al 50 euro aan goede doelen...en ik moet erg hard werken voor mijn geld. Ik ben 17 jaar oud en dus vind ik 50 euro per jaar al heel wat.

Ik kom net terug van elf uur zwaar lichamelijk werk verrichten en het laatste waar ik op zit te wachten is gezeur over dat ik mijn geld beter weg kan geven. Ik ben vanochtend om 8 uur begonnen en ben om half acht 's avonds thuis gekomen.

Ik stel voor dat jij je internet verbinding dan opzegt en dat geld maandelijks aan een goed doel schenkt...en als goede voornemen neemt dat je volgend jaar minder je linkse normen en waarden bij anderen naar binnen probeert te werken.

De rest gelieve gewoon antwoord te geven op de vraag wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Ow en ik post dit met een n95, die ook veel te veel kostte en waarvan het geld veel beter doms goede doelen besteed had kunnen worden.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Lol n00b... hij maakte maar een suggestie...

Ik vind jouw z'n '' kijk eens wat ik heb ventje, '' moet ik ook niet, ga ik toch ook niet van de daken lopen schreeuwen, wat boeit ons jouw budget nouw... als je niet kan wachten koop je nu lol en upgrade je later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Hey waarom de pc thuis laten staan?
Stel voor je ouders een internetbakkie van 200 euro samen :P

Overigens zou ik een Q6600 nemen en flink oc'en en dan 2x een 8800GTS (de nieuwe).
Hoef je niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Fatal Mind schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:01:
Lol n00b... hij maakte maar een suggestie...

Ik vind jouw z'n '' kijk eens wat ik heb ventje, '' moet ik ook niet, ga ik toch ook niet van de daken lopen schreeuwen, wat boeit ons jouw budget nouw... als je niet kan wachten koop je nu lol en upgrade je later
"Lol n00b", leer eens fatsoenlijk Nederlands, ik snap er geen drol van.

Hij gaf z'n budget en daar wilt hij wat van kopen, dan krijgt hij een opmerking dat hij beter wat geld aan goede doelen kan geven, wtf? Dit is Gathering of Tweakers hoor, die opmerking slaat echt nergens op. Ik ga toch ook niet zeggen: ga maar wat minder vaak tanken, en koop van dat geld brood voor de zwervers? Nog even daar gelaten dat die "goede doelen" ook maar hoax zijn, je denkt toch niet werkelijk dat er echt wat met dat geld gebeurd, en dat ze daar wat aan hebben? Een eenmalige donatie van 100 euro...

Ik vind het eigenlijk nogal hypocriet om te doneren met kerst, alsof arme mensen alleen dan hulp nodig hebben en anders niet :X

DutchManticore's reactie is hier niet helemaal op z'n plaats omdat dit hier een discussietopic is, evenmin is mijn reactie hier op z'n plaats omdat het offtopic is, maar om te beginnen over het doneren van geld omdat anderen armer zijn |:( Ga in Rusland/China wonen tussen de communisten, dan is iedereen gelijk en is iedereen happy.

Maar om op DutchManticore's vraag te reageren: een 8800GTX Ultra kopen is zinloos, en dat heb ik altijd al zinloos gevonden. Je kunt eigenlijk kiezen tussen nu een 8800GT of HD3870 kopen en later upgraden, of nog even wachten en een 9800GX2/GTX of R680 kopen. Dat lijkt mij de beste optie...

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 24-12-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Leest niemand dit?

In dit topic gelden een aantal regels om het lekker knus en gezellig te houden met zijn allen, namelijk:

* Dit is een discussietopic. Hierin is de bedoeling dat je hier discussieerd over alles wat gerelateerd is aan de grafische kaarten van nVidia.
* Flames, ernstige beledigingen, trollen, bedreigingen, en al dat soort ongerief horen in dit topic niet thuis en zijn uitermate Not Done. Weet je niet zeker hoe je je dient te gedragen in een topic als deze, raadpleeg dan de GoT-FAQ, een aanrader voor de beginnende GoTter :)
* Dit topic is vooral niét bedoeld om te posten dat:
o de 79XX/8800 niet leverbaar is bij een shop.
o jij je kaart nu éindelijk hebt en dat je daar zo verschrikkelijk blij mee bent.
o je van plan bent om hem te gaan OC'en, maar je vraagt je toch af waarmee je dat moet doen.
o je nu toch wel je persoonlijke record met 3DMarkX verbroken hebt.
o je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
o je je afvraagt welke kaart nu beter bij jou past, zie Google voor dozens of reviews.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Bron: Fudzilla

De geruchten dat nV OC GTS-en zou verbieden is blijkbaar klinkklare onzin.

Overclocked 8800GTS 512MB are not canceled
Monday, 24 December 2007 09:26

Selling well

A few sources close to Nvidia have confirmed that overclocked 8800 GTS 512MB cards are still selling well and that there are not any plans to cancel these cards at this time.

Last week one of our colleagues reported that Nvidia banned overclocking on these cards and made us investigate. Well, as of today these cards are still selling and you can still overclock them.

We would be very surprised if Nvidia ever bans the overclocking as it has many vendors that cannot survive without the overclocked cards.

However, there might be some action against the 720 or 730MHz cards as certain two Taiwanese fellows are maybe pushing a bit too much.

Misschien een wat interessanter: bron TechConnect
Niet echt nieuws intussen, maar toch goed te melden:

As Nvidia doesn't comment on unannounced products, hype-craving individuals have to rely on the interweb and on the reports of Rumorville inhabitants to get their 'fix'. The latest salty but saucy rumors concerning Nvidia's upcoming graphics cards from the GeForce 9 line-up paint the picture of two soon-to-be-released products, one mainstream and one high-end.

As it has already been rumored (but not confirmed) the high-end card would be a dual-GPU card, (relatively) similar to the Radeon HD 3870 X2, GeForce 7950 GX2, Gigabyte 3D1, Voodoo 5 5500 and even the Rage Fury MAXX. The card would be named GeForce 9800 GX2 and have two 65nm D9P chips detailed below, working in SLI. The card's memory would be 1GB with a 256-bit memory interface backing it up. The release date is set for February 19 but don't expect this to last too long as Nvidia seems to also have one real uber-chip in its sleeve which hopefully will be released in the first half of 2008.

Moving down the price range road we have the D9P chip and the GeForce 9600 GT card. This new mainstream offer will have 512 MB of GDDR3 memory set to 2GHz, a 256-bit interface, a 500 MHz core clock and 64 Stream Processors. If the numbers all turn out to be true the card will be priced under $149. This one is also set for a February release.

[ Voor 44% gewijzigd door Illidan op 24-12-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Wat nou als EXpreview de X2 kaart noemt als D9E, terwijl het eigenlijk de D8E is?
EXpreview zit er wel vaker volledig naast, het zou mij danook niet verbazen als de 9800 X2 kaart die volgens hun bericht in februari uitkomt de D8E is (dual G92) en niet de D9E (G100, next-gen).
Ik denk eerder dat (zoals RappieRappie eerder al opmerkte) de naam 9800 X2 uit de lucht is geplukt, want het is in het verleden altijd zo geweest dat een X2 versie sneller is dan de GTX versie, bovendien kwam er altijd eerst een GTX en pas later een X2.
Ik snap ook niet waarom NV eerst de D9P (9600GT) op de markt brengt, die zal waarschijnlijk slechts marginaal sneller zijn dan de G92 GTS.
Misschien kunnen ze die wél leveren?
Raar allemaal, persoonlijk vind ik het te raar om voor waarheid aan te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 169917 op 24-12-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:26:
[...]

Ik ga toch ook niet zeggen: ga maar wat minder vaak tanken, en koop van dat geld brood voor de zwervers?

Ik vind het eigenlijk nogal hypocriet om te doneren met kerst, alsof arme mensen alleen dan hulp nodig hebben en anders niet :X

om te beginnen over het doneren van geld omdat anderen armer zijn |:( Ga in Rusland/China wonen tussen de communisten, dan is iedereen gelijk en is iedereen happy.
Ebenezer Scrooge! :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 226976 op 24-12-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Heb sinds kort een Jetway 8800 GT en zit te denken om mijn werkgeheugen te verhogen van 2 gb naar 4 gb. (2 gb erbij voor 49 euro) Ik draai Vista Ultimate 32 bits.

Ik zag een interview met iemand van Microsoft op hardware.info over Vista.

Deze gaf aan dat 4gb werkgeheugen voor games was aan te raden. Ook gaf hij aan dat Vista 32 bits tot 4gb aan kan en Vista 64 bits het veelvuldige.

Nou is mijn vraag merken jullie verschil tijdens het gamen met 2 gb of 4 gb werkgeheugen?
Ik heb een Core 2 Duo E6600 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Laatst online: 20-04-2023
Op dit moment is Windows Vista 32 bit sneller dan de 64 bit variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Addiction schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:34:
Op dit moment is Windows Vista 32 bit sneller dan de 64 bit variant.
Wat heeft dat met zijn vraag te maken, en om nog ff door te zeuren; wat doet die vraag waarop je "antwoordt" hier in het nVidia nieuws en discussie topic? Ook vraag ik me af waar je vandaan goochelt dat 32 bits sneller is dan 64 bits Vista, maar dat terzijde, en laat een antwoord maar zitten. ;) >:)

Het verband tussen werkgeheugen, Vista, en nVidia nieuws ontgaat me eigenlijk een beetje.

:S
Anoniem: 169917 schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:57:
Wat nou als EXpreview de X2 kaart noemt als D9E, terwijl het eigenlijk de D8E is?
EXpreview zit er wel vaker volledig naast, het zou mij danook niet verbazen als de 9800 X2 kaart die volgens hun bericht in februari uitkomt de D8E is (dual G92) en niet de D9E (G100, next-gen).
Ik denk eerder dat (zoals RappieRappie eerder al opmerkte) de naam 9800 X2 uit de lucht is geplukt, want het is in het verleden altijd zo geweest dat een X2 versie sneller is dan de GTX versie, bovendien kwam er altijd eerst een GTX en pas later een X2.
Ik snap ook niet waarom NV eerst de D9P (9600GT) op de markt brengt, die zal waarschijnlijk slechts marginaal sneller zijn dan de G92 GTS.
Misschien kunnen ze die wél leveren?
Raar allemaal, persoonlijk vind ik het te raar om voor waarheid aan te nemen.
Hij kan ook 8800GX2 of 8850GX2 gaan heten.

Of om mijn part 8850GTX2UltraDualExtreme4TaktVijfcilinderMetAansteekLont. Maar dat zal wel niet. :+

[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 24-12-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Waar slaat dat nu weer op? Tijd voor wat feiten op te noemen.

Allereerst, een groot deel van je weggegeven geld wordt nooit gebruikt voor de "goede doelen". Het opzetten campagnes en betalen van de mensen die zich ermee bezig houden kost ook geld, en een deel van het ingezamelde geld wordt daar ook gewoon voor gebruikt. Als ik me niet vergis blijft er op het einde van de rit zo'n 20-30% over. Maar goed, zelf wanneer 100% zou toekomen blijft het verloren moeite.

Even kijken, wat doen ze met dat geld? Een school bouwen, schoolmateriaal kopen e.d. Allemaal leuk, maar bij de eerst volgende burgeroorlog of ander conflict ligt alles weer in puin. Gaan ze volgend jaar weer geld inzamelen om die school weer op te bouwen. Armoede is een cirkel, en op deze manier los je ook niks op. Een regering die om haar burgers geeft en voor een economie kan zorgen, dat is een oplossing. De kern van het probleem moet je aanpakken, al is dat veel moeilijker dan geld inzamelen.

Ander voorbeeld. De paus gaat lekker roepen dat je geen condoom mag gebruiken. 95% van de bevolking is gelovig en luisteren ook gewoon (en ze zijn zo sterk gelovig omdat de regering niks geeft om haar bevolking, God is het enige wat ze hebben). Ze gaan er lekker op los n*qen waardoor er 1) massaal aids gevallen opduiken en 2) massaal gekweekt wordt. Geld voor al die kinderen eten te geven is er niet, waardoor de helft zo al sterft. En wat doen ze met jouw geld? Extra ziekenhuizen bouwen. Maar daarmee los je niks op. De kerk moet een toontje lager zingen, en de regering moet voor de bevolking zorgen. Preventiecampanges, zorg dat je bevolking de gevaren van onveilig vrijen kent. Daar moet je het probleem oplossen.

Maar dit gaan ze je op school niet leren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 13:19

Nutral

gamer/hardware freak

Dus als je vorig jaar november een 8800gtx sli setup had genomen zou je tot maart 2008 high end zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
[quote]RappieRappie schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:38:
[...]

Wat heeft dat met zijn vraag te maken, en om nog ff door te zeuren; wat doet die vraag waarop je "antwoordt" hier in het nVidia nieuws en discussie topic? Ook vraag ik me af waar je vandaan goochelt dat 32 bits sneller is dan 64 bits Vista, maar dat terzijde, en laat een antwoord maar zitten. ;) >:)

Het verband tussen werkgeheugen, Vista, en nVidia nieuws ontgaat me eigenlijk een beetje.

Heb je gelijk in maar vroeg het mij zo af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nutral schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:05:
Dus als je vorig jaar november een 8800gtx sli setup had genomen zou je tot maart 2008 high end zijn ?
Ik vind dat na maart 2008 nog steeds high end hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 17:09

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb dus ook vandaag mijn Gainward 8800GT GoldenSample binnen gekregen....

Hier alvast wat foto's. Dit zijn avond foto's bij kunstlicht helaas. Morgen maak ik wat foto's bij daglicht.

Komplett weet echt hoe ze moeten versturen; doos ingepakt in een doos met airsacks:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0214.JPG

De doos van Gainward:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0215.JPG

Het complete pakket: DVI-to-HD convertor, DVI-to-VGA convertor en andere standaard crap.
Zoals je kunt zien: Tombraider anniversary game included.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0216.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0218.JPG

De voorkant met mooie roodgekleurde ingangen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0219.JPG

Het kaartje alleen, waarbij de heatpipes zichtbaar zijn:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0220.JPG

2 macro shots van bovenkant (achter- en vooraanzicht):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0221.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0222.JPG

Ik moet wel zeggen dat ik het een enigszins vreemde constructie vind....
de core is bedekt met puur kopere basis met 2 heatpipes, die leiden naar de zwarte heatsink die je boven de kaart ziet. Het vreemde is dat de fan zeg maar ertussenin zit. Normaliter blaast een fan over de koelribben...hier hangt de fan onder de zwarte koelribben zeg maar (waar dus ook de heatpipes aan de zijkanten komt) en deze fan blaast over de koperen basis van de core en over het begin van de heatpipes....Het zal allicht goed koelen, het viel me alleen op.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hacku, schrijver dezes acht het niet onwaarschijnlijk dat deze draad eerdaags wordt ontdaan van topic-irrelevante niettegenstaande, belangwekkende, noemenswaardigheden, waaronder behoort, het door u geschrevene. Derhalve stelt hij voor onderhavige, daar zulks inviteert tot het voorzien van degelijk repliek, elders op dit forum te continueren, ten faveure van de perceptie, een en ander, aldaar, in wederkerigheid en in volle ongebondenheid, op z’n merites te kunnen beoordelen. Te dier zake opteert hij ervoor, bespreking der problematiek, in het topic ‘Wetenschap & Levensbeschouwing’ te continueren. Dienovereenkomstig zal hij met bekwame spoed, in de desbetreffende draad, zijn zienswijze kenbaar maken op uw betoog, daarbij hopend onverkort te kunnen rekenen op uw interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Om even terug te komen op mijn vraag (probleem met horizontale scanlines)
Die is inmiddels opgelost.
Vertical sync op on doet wonderen 8)7 . Hah

PS erg vette kaart die gainward, heb zelf een reference example volgens mij (Jetway) die het ook wel okee doet volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door ksi op 25-12-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 226976 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:46:
@Hacku, schrijver dezes acht het niet onwaarschijnlijk dat deze draad eerdaags wordt ontdaan van topic-irrelevante niettegenstaande, belangwekkende, noemenswaardigheden, waaronder behoort, het door u geschrevene. Derhalve stelt hij voor onderhavige, daar zulks inviteert tot het voorzien van degelijk repliek, elders op dit forum te continueren, ten faveure van de perceptie, een en ander, aldaar, in wederkerigheid en in volle ongebondenheid, op z’n merites te kunnen beoordelen. Te dier zake opteert hij ervoor, bespreking der problematiek, in het topic ‘Wetenschap & Levensbeschouwing’ te continueren. Dienovereenkomstig zal hij met bekwame spoed, in de desbetreffende draad, zijn zienswijze kenbaar maken op uw betoog, daarbij hopend onverkort te kunnen rekenen op uw interesse.
Amen :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Illidan schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:47:
Bron: Fudzilla

De geruchten dat nV OC GTS-en zou verbieden is blijkbaar klinkklare onzin.
Fudo heeft volgens mij weer de klok horen luiden, maar die klepel he? }:O

Het verbod zou niet gelden voor de eerste badge GTS 512 kaarten. Die zijn al uitgeleverd en daar mag de AIB mee doen wat hij wil. Alle OC versies die je nu koopt zullen dus hoogstwaarschijnlijk uit de eerste serie komen.

De tweede badge wordt pas media Januari uitgeleverd en sommige bronnen beweren zelfs dat dit Februari zal worden. Hierop geldt het tijdelijk OC verbod. De G80 gaat in January EOL en men moet van die voorraad af komen. Als partners dan met OC versies van de GTS512 komen, dan komen ze niet gemakkelijk van het restant G80 cores af (tenzij ze met een EOL sale deal komen als een 8800GTO).

Ik geloof dat deze info zelfs al eens eerder door The Source is gepost en die heeft het toch wel vaker bij het rechte eind dan Fudo. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 16:13
Hacku schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:51:
[...]

Waar slaat dat nu weer op? Tijd voor wat feiten op te noemen.

Allereerst, een groot deel van je weggegeven geld wordt nooit gebruikt voor de "goede doelen". Het opzetten campagnes en betalen van de mensen die zich ermee bezig houden kost ook geld, en een deel van het ingezamelde geld wordt daar ook gewoon voor gebruikt. Als ik me niet vergis blijft er op het einde van de rit zo'n 20-30% over. Maar goed, zelf wanneer 100% zou toekomen blijft het verloren moeite.

Even kijken, wat doen ze met dat geld? Een school bouwen, schoolmateriaal kopen e.d. Allemaal leuk, maar bij de eerst volgende burgeroorlog of ander conflict ligt alles weer in puin. Gaan ze volgend jaar weer geld inzamelen om die school weer op te bouwen. Armoede is een cirkel, en op deze manier los je ook niks op. Een regering die om haar burgers geeft en voor een economie kan zorgen, dat is een oplossing. De kern van het probleem moet je aanpakken, al is dat veel moeilijker dan geld inzamelen.

Ander voorbeeld. De paus gaat lekker roepen dat je geen condoom mag gebruiken. 95% van de bevolking is gelovig en luisteren ook gewoon (en ze zijn zo sterk gelovig omdat de regering niks geeft om haar bevolking, God is het enige wat ze hebben). Ze gaan er lekker op los n*qen waardoor er 1) massaal aids gevallen opduiken en 2) massaal gekweekt wordt. Geld voor al die kinderen eten te geven is er niet, waardoor de helft zo al sterft. En wat doen ze met jouw geld? Extra ziekenhuizen bouwen. Maar daarmee los je niks op. De kerk moet een toontje lager zingen, en de regering moet voor de bevolking zorgen. Preventiecampanges, zorg dat je bevolking de gevaren van onveilig vrijen kent. Daar moet je het probleem oplossen.

Maar dit gaan ze je op school niet leren.
Ahaa iemand die hier hetzelfde als mij denkt ;).

Ja het is misschien heel zonde en jammer maar het is toch zo.

Zoals mijn pa altijd zegt. Elke euro die je nu stuurt en wat dus omgezet wordt in bijvoorbeeld eten in arme landen, zorgt er weer voor dat er meer mensen overleven en kweken waardoor je over 20 jaar nog meer hongerige mondjes moet voeden.

Af en toe denk ik wel eens van gooi er 1 grote bom op, ontging het land en begin helemaal opnieuw, maarja zo crue ben ik ook niet en dit is dan ook alleen een hersenspinsel ;).

maar zoals abraxes schrijft back ontopic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
kami124 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:04:
[...]

Zoals mijn pa altijd zegt. Elke euro die je nu stuurt en wat dus omgezet wordt in bijvoorbeeld eten in arme landen, zorgt er weer voor dat er meer mensen overleven en kweken waardoor je over 20 jaar nog meer hongerige mondjes moet voeden.

Af en toe denk ik wel eens van gooi er 1 grote bom op, ontging het land en begin helemaal opnieuw, maarja zo crue ben ik ook niet en dit is dan ook alleen een hersenspinsel ;).

Voor zover de kerstgedachte anno 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Laatst online: 28-05 16:13
Outlandos schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:41:
[...]

Voor zover de kerstgedachte anno 2007.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

En daarmee is alles (op een zeer correcte manier) gezegd. Hou het gepraat over goede doelen en dergelijke s.v.p. uit dit draadje aangezien het helemaal _niets_ met nVidia heeft te maken (zie titel topic). Dank :)

Forceware 169.25: Prestaties omhoog, betrouwbaarheid omlaag

Sinds vandaag eventjes kunnen spelen met de nieuwe 169.25 forceware, Crysis werkt gewoon _goed_ nu. Weliswaar enkel vloeiend op medium settings, maar die irritante "lag" waarmee ik eerst te maken had is weg.

Nu heb ik helaas wel een ander probleem: crash, crash, hang hang. Heeft iemand anders hier (ook met 169.25) ook meer lockups and crashes dan met voorgaande versies?

Qua prestaties ben ik er in ieder geval op vooruit gegaan :)

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 25-12-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stoer hoor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:16
Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:49:
[...]
Nu heb ik helaas wel een ander probleem: crash, crash, hang hang. Heeft iemand anders hier (ook met 169.25) ook meer lockups and crashes dan met voorgaande versies?
met 169.28 crasht crysis bij mij niet meer met high settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
[...]

Jezus man! Elk mens is een mens zoals jij en ik. Bedenk dat wel. Dat jij en ik misschien in gelukkiger omstandigheden zijn geboren geeft ons niet meer rechten. Gelukkig is het maar een hersenspinsel, want ik schrik echt van dat soort gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Indien iemand hiervan gebruik maakt, hoe ervaar je de kwaliteit van het doorsturen van het signaal naar plasma/lcd tv?

Ik sta op het punt nieuwe kaart(en) te kopen en belangrijk element is dat het beeld goed is naar tv. Ik wil dit van dvi naar component doen en indien dat niet goed zal werken naar hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zou nog wat foto's maken van mijn gainward 8800GT GoldenSample:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0224.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0225.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0226.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0227.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0228.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0229.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0230.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0231.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0232.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0233.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0234.JPG

Ik blijf het een rare koelconstructie vinden: de fan hangt ONDER de zwarte heatsink, terwijl de heatpipes hier wel op uitkomen...

Heatpipe geeft warmte af aan zwarte heatsink, heatsink wordt warm, fan onttrekt deze warme lucht aan de heatsink en blaast deze over de core....niet logisch of ben ik achterlijk 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 26-12-2007 22:08 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Altijd erg mooie kaarten, die van Gainward!

Als de Geforce 9 Ultra eindelijk uit is ga ik daar zeker de Gainward OC versie van kopen!

Zal me wel ruim 700 Euro terugzetten, maar het zal het zeker waard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hoe ervaren jullie trouwens de whql drivers van de nvidia site...de 169.21? Ik heb de gainward nog niet geinstalleerd, maar ga ik morgen doen. Vandaag nog even met de 7900GTO. Ik weet nog niet welke driverversie ik bij gainward heb gekregen.

Ow trouwens, voor degene die het nog niet weten. In de handleiding van gainward kaarten staat erbij dat het programma EXPERTool de enhanced settings-button vrijgeeft op het moment dat je een GoldenSample kaart erin steekt en anders niet en blijft deze greyed out of niet aanwezig....vraag me af hoe ze dit gedaan hebben.....

Deathchant schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:12:
Hoe ervaren jullie trouwens de whql drivers van de nvidia site...de 169.21? Ik heb de gainward nog niet geinstalleerd, maar ga ik morgen doen. Vandaag nog even met de 7900GTO. Ik weet nog niet welke driverversie ik bij gainward heb gekregen.

Ow trouwens, voor degene die het nog niet weten. In de handleiding van gainward kaarten staat erbij dat het programma EXPERTool de enhanced settings-button vrijgeeft op het moment dat je een GoldenSample kaart erin steekt en anders niet en blijft deze greyed out of niet aanwezig....vraag me af hoe ze dit gedaan hebben.....
Vreemd :?
Toen ik een gainward 7600gt GS had, was de snelheid al in de bios overgeklokt.
Later eens gekeken met experttool; en die enhanced settings waren precies zoals de snelheid al was.

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
Deathchant schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:05:

Ik blijf het een rare koelconstructie vinden: de fan hangt ONDER de zwarte heatsink, terwijl de heatpipes hier wel op uitkomen...

Heatpipe geeft warmte af aan zwarte heatsink, heatsink wordt warm, fan onttrekt deze warme lucht aan de heatsink en blaast deze over de core....niet logisch of ben ik achterlijk 8)7
In principe wordt de lucht door het middelste gedeelte getrokken en direct op de core geblazen, terwijl de pipes op de zijkanten zitten.
Wat wel raar is, is de de uitgang aan de achterkant, daar blaast de fan helemaal niet naartoe. Ik vraag me af hoeveel warme lucht daar uit komt.

• -MM-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 19:21

-MM-

D&#039;oh!!

[...]

Ik zal het heel kort houden aangezien dit enorm offtopic is, maar ooit wel eens van het CBF keumerk gehoord?? Dan heb je namelijk de garantie dat minimaal 75% van je geld daadwerkelijk naar de mensen gaat i.p.v. organisatorische kosten, reclame campagnes o.i.d.

En een hersenspinsel om een bom op de groepen te gooien te hulp nodig hebben vindt ik zeer onsmakelijk en heel erg egocentrisch. Sorry, maar zulke uitspraken kunnen echt niet naar mijn mening! |:( Volgens mij was er in de jaren '40 iemand die vond dat enkel het recht van de 'sterkste' telde,.. we weten allemaal wat dat voor consequenties had.

Excuses voor mijn offtopic reactie :$

What's the point of living if you can't feel alive?

Anoniem: 93400

Cableguy434 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:23:
In principe wordt de lucht door het middelste gedeelte getrokken en direct op de core geblazen, terwijl de pipes op de zijkanten zitten.
Die gedachte had ik eerst ook, maar het klopt maar gedeeltelijk. Het warmste gedeelte van het 'rooster' zal inderdaad zijn waar de heatpipes zitten. Hierbij is het echter wel de bedoeling dat het rooster deze warmte weer over zijn eigen oppervlakte verdeelt om de warmte zo snel mogelijk kwijt te kunnen. Het middengedeelte wordt dus ook warm waarmee de fan een gedeelte aan de core onttrokken warmte weer rechtstreeks op de core terugblaast. Het was daarmee logischer als het rooster niet over de fan heen had gelopen. Misschien is het verschil echter beperkt of is meer koeling niet nodig en hebben ze besloten dat dit optisch mooier is!?

Anoniem: 111703

Sinds gisteren de nieuwe beta forceware geinstalleerd (versie 169.28 alweer) en alle hang/lockup problemen zijn even snel verdwenen als het winterse weer hier in Nederland. Alsof het er nooit is geweest :)

De performance in Crysis is ook weer een heel klein beetje hoger en in andere games lijkt het ook allemaal wat vlotter te gaan. Iemand anders nog positieve danwel negatieve ervaringen met de nieuwe beta forceware?

• aicaramba
  • Laatst online: 14:21
Modbreak:Dit hoort hier niet, zie de topicregels.

[ Voor 124% gewijzigd door Ultraman op 27-12-2007 19:04 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:06:
[...]

Vreemd :?
Toen ik een gainward 7600gt GS had, was de snelheid al in de bios overgeklokt.
Later eens gekeken met experttool; en die enhanced settings waren precies zoals de snelheid al was.
Bij deze kaart is het dus anders inderdaad. Net zoals jij beschreef. Ik drukte de kaart erin, drivers geinstalleerd, expertool geinstalleerd en de core/mem settings stonden al op de enhanced settings inderdaad.
Anoniem: 93400 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:00:
[...]

Die gedachte had ik eerst ook, maar het klopt maar gedeeltelijk. Het warmste gedeelte van het 'rooster' zal inderdaad zijn waar de heatpipes zitten. Hierbij is het echter wel de bedoeling dat het rooster deze warmte weer over zijn eigen oppervlakte verdeelt om de warmte zo snel mogelijk kwijt te kunnen. Het middengedeelte wordt dus ook warm waarmee de fan een gedeelte aan de core onttrokken warmte weer rechtstreeks op de core terugblaast. Het was daarmee logischer als het rooster niet over de fan heen had gelopen. Misschien is het verschil echter beperkt of is meer koeling niet nodig en hebben ze besloten dat dit optisch mooier is!?
Hij heeft weer een dynamische fanspeed setting in EXPERTool. 60% in 2D mode en 100% in 3D mode. Ideaal. Heb net gebencht en de core/mem zijn idle: 41/31 graden. En in full 3dmark2006 48/35 graden. Zeer netjes al zeg ik het zelf. Nu nog eens kijken wat het gaat worden in Crysis.

Ow trouwens, ik heb een A8N32SLi Deluxe....ik liep tegen 1 probleem aan bij het installen van die Gainward....de kaart heeft zeg maar dat grote vierkante omhulsel....dat komt dus over de eerste SATA poort heen en ook over de 2e SATA poort ernaast (waar ik mijn boot-HDD op had zitten).

Ik heb dus de 1e en 2e SATA poort moeten disablen in bios en de 3e en 4e moeten enablen en toen de boot prio moeten aanpassen. Je kunt dus met dit mobo en deze graka de eerste 2 SATA poorten op het moederbord NIET gebruiken. Ik zal vanavond een gedetailleerde foto plaatsen.

Het zou wel kunnen als je een HELE platte SATA stekker had...maar dan is het nog pielen....hoogte van sata poort naar de videokaart toe is maar heel klein.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

aicaramba schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:14:
Ik heb dit topic doorgekeken en wat gegoogled, maar heb nergens antwoord kunnen vinden.
Maar weet iemand of dit een goede kaart is? qua koeling en geluid enzo. Ook of dit een betrouwbaar merk is.
http://www.xpertvision.co...news/xv_news_20071128.htm
Bijna alles is reference design, maakt dus geen bal uit welk merk je neemt. Is al tijdje geleden voorbij gekomen dat 3-Phase niet beter is dan 2-Phase. Slecht design maakt het meestal 3-Phase.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 27-12-2007 14:06 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Met Rivatuner de Jetway 8800GT 521Mb aangepast naar 725/1800/1060
Fan op 60%
Driver 169.25 op WinXP SP2 32bit

Crysis GPU: avg 56,58
Crysis CPU: avg 54,5

CPU 2,4Core2Duo OC' ed naar 3,6GHz

Beetje goed voor deze kaart dacht ik zo? :*)

specs | 3360wP met SE3000

Anoniem: 226494

Forceware Omega drivers voor vista en xp Only 32 bit
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1815

http://www.omegadrivers.net/nvidia_readme_vista.php

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 27-12-2007 17:15 ]

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 08:52
Kensei schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:24:
Fan op 60%

Welke resolutie?

Anoniem: 183377

Anoniem: 93400 schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:18:
<knip>

Gigabyte komt op de markt met de AlCu koeler gemonteerd op een 8800GT Turboforce edition (GV-NX88T512HP). De resultaten van de grotendeels aluminium versie zijn erg goed te noemen. Opvallend genoeg zitten er geen koelribben op de geheugenchips... op zijn minst apart!

<knip>

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron
Iemand heeeeel toevallig al zo'n Gigabyte 8800GT Turboforce in bezit :9~ ? Ik zie hem bij Azerty voor €220. Met z'n kortere PCB, 'hoogwaardige componenten', een temperatuurverschil van 20-30 graden met de reference versies, standaard overclock en een game die voor €30,- in de winkel staat lijkt me dit toch een aantrekkelijke kaart :). Maar, de HD3870 blijft interessanter voor m'n budget. Wat een beslissingen moet je tegenwoordig maken met het bouwen van een PC zeg |:(.

Misschien dat ik hem zelf aanschaf voor m'n nieuwe PC, maar omdat ik altijd ATI's heb gehad (en door wat 'horror' verhalen van vrienden met Nvidias) zie ik toch een beetje op tegen overstappen naar Nvidia :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 183377 op 27-12-2007 17:14 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23
Anoniem: 183377 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:11:
Misschien dat ik hem zelf aanschaf voor m'n nieuwe PC, maar omdat ik altijd ATI's heb gehad (en door wat 'horror' verhalen van vrienden met Nvidias) zie ik toch een beetje op tegen overstappen naar Nvidia :P.
Dan zou ik lekker die HD3870 nemen. Echt helemaal niets mis met die dingen en dikke bang-for-buck.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begin inmiddels grote vraagtekens te plaatsen bij het marketingbeleid van NV. Ik zit hier inmiddels al meer dan 4 weken te wachten op mijn 8800GT, omdat de leverancier geen kaarten geleverd krijgt. Ik heb de fabrikant al gemaild en die geeft ook aan tekorten te hebben door de zeer beperkte levering. Het lijkt erop dat alleen de duurdere uitvoeringen goed leverbaar zijn, maar dat is volledig tegen het sterke punt van de 8800GT in: de prijs/prestatie verhouding. Waarom zou ik 250eu neertellen voor een GT, als ik voor 277 een GTS heb?
Inmmiddels sta ik op het punt mijn 200eu order voor een GT te cancellen en een (hopelijk beter leverbare) GTS te bestellen.

Ik begrijp hier werkelijk niets van. Ik ben in principe redelijk Ati georienteerd, omdat ik daar goede ervaringen mee heb (vorige setup was 2x 1900XT(X) en was eindelijk overgehaald door de prestaties van de GT. Op dit tempo lijkt het erop dat ik net zo goed kan wachten op de 3870X2 (of hoe dat ding ook gaat heten). Heeft NV me bijna over, voel ik me redelijk gepiepeld door het marketingbeleid. Dit schept absoluut geen vertrouwen. Ik begrijp dat ze eerst van de oude G80's af moeten, maar het lijkt me dat ze beter het verlies hadden kunnen slikken, en zo meer marktaandeel te winnen.

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Deathchant schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:20:

Ow trouwens, ik heb een A8N32SLi Deluxe....ik liep tegen 1 probleem aan bij het installen van die Gainward....de kaart heeft zeg maar dat grote vierkante omhulsel....dat komt dus over de eerste SATA poort heen en ook over de 2e SATA poort ernaast (waar ik mijn boot-HDD op had zitten).

Ik heb dus de 1e en 2e SATA poort moeten disablen in bios en de 3e en 4e moeten enablen
Dat probleem had ik dus ook toen ik de MSI 8800GTS 512 OC wilde installeren, ik heb ook een A8N32SLi Deluxe, hij drukte de SATA kabel uit slot 1. Met de 7900GTO ging dat nog net goed, en met deze kaart dus net niet, en ik heb alle 4 SATA slots in gebruik (raid0+data disk+eSATA).

Om die reden heb ik de kaart in het onderste PCI x16 slot gedaan. Dat zou voor jou ook nog een optie zijn. Binnenkort eens kijken of het me lukt om een SATA kabel met een 90 graden kop in slot 1 te krijgen als de kaart in het bovenste PCI x16 slot zit.

Vette kaart trouwens die Gainward 8800GT GoldenSample :D

π MW finishers

• anathema
  • Laatst online: 10:07
Heeft iedereen hier met hoge memory overclocks op de 8800GT Battle of proxycon wel eens getest van 3DMark03? Dit schijnt op veel memory-overgeklokte 8800GT's te crashen (artefacts gevolgd door lock-up).
Mijn Sparkle crasht al vanaf 1850 Mhz (stock is 1800). FEAR heeft dit probleem ook af en toe, andere spellen niet vooralsnog. Ben toch benieuwd wat dit betekent, moet ik mijn geheugen nu terugklokken omdat het blijkbaar niet stabiel is? Maar waarom geven Crysis, 3Dmark06, UT3 etc. geen enkel probleem met1900 mhz mem?

anathema

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hier is te zien dat de Gainward 8800GT GoldenSample de eerste 2 SATA poorten blokkeert van het Asus A8N32SLi Deluxe moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0242.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0243.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/PICT0244.JPG

Heb geprobeerd en je kunt je kaart inderdaad in de onderste PCI-E sleuf steken.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 27-12-2007 18:50 ]

• CounterDesk
  • Laatst online: 02-06 17:14
Ik vind die Gainward 8800GT GoldenSample er zo geil uitzien... Veel beter dan mijn standaard PNY 8800GT... Mijn videokaart zit btw ook met de koeler naar beneden gericht in de kast, dus ik zie de nog lelijkere groene chip/PCB dinges... Genoeg daarover.

Mijn 8800GT Fanspeed staat standaard ingesteld op 36%. De tempratuur loopt met Crysis op tot 76 C. Ik vroeg me af of het dan geen zin heeft om die HR-03 Plus cooler te kopen (minder geluid, beter gecooled en ziet er gruwelijk uit). Ook in het kader van een overclock. Want mijn GT loopt nog stock op 600/1500/900 maar ik heb hem al vaker op 700/1750/975 laten lopen.
Is dit wel veilig zelfs al blijven de temps laag?

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

• bokkow
  • Laatst online: 03-06 21:26
Deathchant schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:50:
Hier is te zien dat de Gainward 8800GT GoldenSample de eerste 2 SATA poorten blokkeert van het Asus A8N32SLi Deluxe moederbord:

Ik snap je probleem niet helemaal het werkt toch gewoon? Heb je die poorten nodig?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bovendien lijk je die poorten keurig te kunnen gebruiken als je geknikte kabels gebruikt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

De default reso. Heb de demo installed, niks aangepast en laten lopen.

Alles op High met 1920x1200 reso resulteerde in:
GPU: 10,04
CPU: 12,26

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ultraman schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:08:
Bovendien lijk je die poorten keurig te kunnen gebruiken als je geknikte kabels gebruikt.
Klopt als een zwerende vinger!
TGEN schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:31:
[...]

Je zou ook SATA kabels kunnen gebruiken met een haakse connector, die vereisen een speling van ongeveer 2mm.
Dat zei ultraman dus net ook :)

Net even 3DMark2006 gedraaid op 1024x768 op de GoldenSample settings (650/1900) en daar komt een bizar slecht resultaat uit.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/Gainward/8800GT_bench.JPG

heb een paar keer gedraaid, maar zelfde resultaat...

A8N32SLi Deluxe
2G Kingston HyperX DDR400 (2-3-2-6 timings)
AMD X2 4800+ Toledo
Enermax Liberty 500W

[ Voor 49% gewijzigd door Deathchant op 27-12-2007 19:36 ]

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00

TGEN

Hmmmx_

Deathchant schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je zou ook SATA kabels kunnen gebruiken met een haakse connector, die vereisen een speling van ongeveer 2mm.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Anoniem: 137589

Modbreak:Daar zijn zoekmachines voor uitgevonden. Wat dit verder in een nVidia Nieuwsdiscussietopic doet ontgaat me

[ Voor 98% gewijzigd door Ultraman op 28-12-2007 14:21 ]

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 20:39
Weet er hier iemand ( die er nog aan uit kan :D ) hoe het nu juist zit met de release date van nvidia over hun nieuwste high end geforce 9 kaart?

Zoals als gezegt geloof ik ook niet dat het 2x g92 : 9800x2. Dat klopt toch niet.

Logischer zou zijn dat dit de D8E is, en dat de D9E gewoon in maart uitkomt, die dan wel de echte g100 is.

Want ik zie mijzelf niet zo'n knullige dual pcb kaart kopen ( en dat nogis op waterkoeling te zetten )

• Fatal Mind
  • Niet online
Kensei schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:24:
Fan op 60%

Waar check / regel jij je fan speed mee ? rivatuner bv doet hier niet veel... en de asus software van me 8800gt is ook al niet te super...

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Om de verwarring omtrent de naamgeving van NV maar eens kracht bij te zetten:
Nvidia GeForce te groot voor mijn case?

Is dit wat NV wil? mensen die onwetend over de werkelijke stand van zaken een oude G80 kopen? Die mensen zullen op zeer korte termijn erg teleurgesteld zijn in hun aankoop en wellicht NV de rug toe keren. Of gaat NV ervan uit dat deze mensen dit nooit uit zullen vinden en ze er mee weg komen?

Anoniem: 137589

de 3870 X2 van ATi die eraan komt, is volgens mij nog langer dan de 8800GTX

nieuws: 'ATi Radeon 3870 X2 wordt eind januari leverbaar'

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is niet mijn punt. Mensen denken zelfs na het lezen van reviews dat de GTX een goede koop is. Ik verdenk NV ervan de 8800 nummering aan te houden om mensen willens en wetens een rad voor de ogen te draaien vwb de generatie van de kaart.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:05
Edmin schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:53:
Dat is niet mijn punt. Mensen denken zelfs na het lezen van reviews dat de GTX een goede koop is. Ik verdenk NV ervan de 8800 nummering aan te houden om mensen willens en wetens een rad voor de ogen te draaien vwb de generatie van de kaart.
Maar dat is opzich nog wel logisch. Zij zoeken een review van de 8800GTX. Die reviews zijn meestal gemaakt wanneer de kaart net is gelanceerd. DAN is het ook een top kaart. Zij lezen dan de conclusie: Erg goede kaart, Top zelfs. Zij zoeken alleen geen reviews van de 8800GT. Dus naamgeving is wel onlogisch. Maarja de koper kan natuurlijk ook wat meer research doen. Ik bedoel als je de laatste 2 bladzijdes(of de eerste) doorleest weet je al dat je beter de 8800GT kan nemen(kwa prijs/prestatie).

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Natuurlijk heb je gelijk, maar hoeveel procent van de kopers is werkelijk goed geinformeerd/zoekt goed naar info? De GTX is nog steeds sneller dan een GT en ik meen ook sneller dan de nieuwe GTS(?). Met de logica 'zelfde nummer, andere extensie, sneller => beste koop' houd je mensen voor de gek.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Deathchant schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:28:
Net even 3DMark2006 gedraaid op 1024x768 op de GoldenSample settings (650/1900) en daar komt een bizar slecht resultaat uit.
[afbeelding]

heb een paar keer gedraaid, maar zelfde resultaat...

A8N32SLi Deluxe
AMD X2 4800+ Toledo
Enermax Liberty 500W
Da's diep triest ja :(

Ik haal met mijn E6600@3,6GHz met de Jetway op 725/1800/1060 met de default settings van 3DMark06 13424.
Aus P5W DH Deluxe met 4x1GB PC-5300@PC-4800

Ik zie dat je CPU iig al 200punten scheelt...en de CPU bepaalt de score toch ook voor een groot deel.
SM2.0: 6317
HDR/SM3.0: 5990
CPU: 3118

WinXP Pro x86 met 169.21 driver

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja klote en nu dan? Wat kan ik nog doen dan? de driver wat ik van gainward heb gekregen hielp niet echt

• outlandos
Het is en blijft "maar" een GT natuurlijk, GS of niet.

• Illidan
Deathchant schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:06:
ja klote en nu dan? Wat kan ik nog doen dan? de driver wat ik van gainward heb gekregen hielp niet echt
Hmm, die Golden Sample is dus meer een soort van Bronze Sample. Voor een paar tientjes meer had je een snellere GTS, daar zitten de echte Golden G92 Cores in. :P
Maar ff serieus, waarom draai je 1024x768? Draai eens de default resolutie van 3dmark06; 1280x1024, die GT smeekt natuurlijk om iets hogere resoluties.
Net ff wat beter naar je Specs gekeken;

A8N32SLi Deluxe
AMD X2 4800+ Toledo
Enermax Liberty 500W

je score is zo gek nog niet; die X2 4800+ is voor 3dmark06 een enorme bottleneck (dat zegt overigens meer over 3dmark06, die scores zijn enorm overrated). Wellicht dat daardoor ook de SM2.0 en HDR/SM3.0 wat lager uitvalt. Denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken (en je gebruikt nog ddr geheugen, dat zó 2002 :D ).

[ Voor 60% gewijzigd door Illidan op 27-12-2007 23:06 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ok done.
ik haal exact dezelfde resultaten op 1280 en zelfs op 1680x1050 :( Volgens mij is wat mis met 3dmark2006 ofzo...ik heb de professional 1.1.1.0 edition. Misschien heeft iemand een andere versie?
Als ik de GoldenSample settings pak, haal ik ook ongeveer hetzelfde resultaat....allemaal rond de 9200....

Ik heb alle drivers eraf gemieterd en de 169.21 WHQL geinstalleerd (winxp pro). Maar helaas...framerate in Crysis is wel degelijk een heel stuk beter dan mijn 7900GTO, dus een kat in de zak.....hmmm geloof het niet :)
Ik heb 265 betaald. Een paar tientjes meer dan de GT had ik de GTS, een paar tientjes meer had ik de GTX....ik blijf wat bezig. Ik wilde een goeie GT en meer dan dat ik nu uitgegeven heb niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Deathchant op 27-12-2007 22:53 ]

• Illidan
Niet echt mooi, maar waarschijnlijk een stuk efficiënter dan de stock GT cooler:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/December/General_News/inno3d_8800gt.jpg

Bron

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Illidan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:13:
Niet echt mooi, maar waarschijnlijk een stuk efficiënter dan de stock GT cooler:

[afbeelding]

Bron
Lijkt wel op de Powercolor cooler die op mijn X1950Pro zat :?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Illidan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:23:
[...]

Hmm, die Golden Sample is dus meer een soort van Bronze Sample. Voor een paar tientjes meer had je een snellere GTS, daar zitten de echte Golden G92 Cores in. :P
Maar ff serieus, waarom draai je 1024x768? Draai eens de default resolutie van 3dmark06; 1280x1024, die GT smeekt natuurlijk om iets hogere resoluties.
Net ff wat beter naar je Specs gekeken;

A8N32SLi Deluxe
AMD X2 4800+ Toledo
Enermax Liberty 500W

je score is zo gek nog niet; die X2 4800+ is voor 3dmark06 een enorme bottleneck (dat zegt overigens meer over 3dmark06, die scores zijn enorm overrated). Wellicht dat daardoor ook de SM2.0 en HDR/SM3.0 wat lager uitvalt. Denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken (en je gebruikt nog ddr geheugen, dat zó 2002 :D ).
Klopt. Als ik mijn CPU op standaard 2.4GHz zet, heb ik ook een score net rond de 9000. Dus Deathchant...zo beroerd is het ook niet.
De 4800+ doet standaard...2,5GHz? Dan scheelt het dus niet zoveel als je het vergelijkt met mijn 2,4GHz.
OC'en geeft je 3DMark06 echter wel een boost, maar het zegt eigenlijk dus weinig over de kaart zelf.

Wat doet de default Crysis bench?

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb sinds kort het probleem dat als ik een film in Vista media center fullscreen draai, het beeld schokt. Bij WMP heb ik hier geen last van. Nou weet ik dat WMP fullscreen overlay gebruikt, en VMC er een DirectX venster van maakt (zelfde soort fullscreen als games).

Vandaar dat ik denk dat het probleem in de videokaart/drivers zit, aangezien ik het met mijn ATI 1900GT niet had.

Ik heb al de laatste WHQL's geinstalleerd. Is er iemand met Vista die het hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Kensei schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:39:
[...]

ziet er ook precies het zelfde uit, heb het dan ook gelijk geprobeerd :P Ik had hiervoor namelijk ook een x1950pro, zal ook de laatste ati kaart zijn die ik heb gekocht. maar dat doet er nu niet toe, maar d8 misschien was die koop dan toch nog een succes als ie op me 8800GT paste.

Helaas was het gewoon een hele kleine hoop :P ten eerste is het een 3pins connector ipv 4
(khad de agp versie misschien is de pci-e anders :P) en de fan connector op de 8800GT zit in de weg.
Voor de rest de core schroef punten zijn het zelfde en er kwamen nog een paar gaatjes overheen, op zich als de fan connector niet in de weg had gezeten had ie makkelijk gepast :P
en het was een 3pins.

Achja was leuk om te proberen aangezien ik hem toch nog naast me had liggen.
Maar qua plaatje zijn het precies de zelfde coolers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00

TGEN

Hmmmx_

Kensei schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:39:
[...]

OEM Arctic Cooling Accelero X2, met ander stickertje?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Laatst online: 31-05 20:34
dit is mijn eerste post op tweakers. ik heb m'n eerste gamers videokaart gekocht, nl. een Asus EN8800GT/G/HTDP/512M/A. ik heb het gisteren gekocht bij mycom.
deze videokaart heeft een zeer grote koeler (zie http://www.asus.com/produ...=0&model=1918&modelmenu=1 onderste videokaart).
heeft iemand ook zo'n videokaart gekocht de afgelopen dagen?
waarom stel ik deze vraag? op de forum van Asus hebben heleboel mensen nl. 1 'probleem' met deze videokaart, nl. dat smartdoctor niet goed werkt met deze videokaart. voor meer info zie deze link:
http://vip.asus.com/forum...%20Series&page=1&count=57
graag wil ik van andere mensen horen wat hun ervaring is met deze videokaart en vooral met stilte en smartdoctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 12:13
Ik heb dezelfde Asus kaart als jij en ook hetzelfde probleem, geen enkele software te vinden die de temp kan uitlezen en smartdoctor herkend mijn kaart nieteens als een asus kaart dus dat schiet al helemaal niet op.

Zie net wel dat er een nieuwe versie van smartdoctor uit is die het temp. uitlees probleem niet heeft, het schijnt dat er een heel nieuw type sensor is gebruikt die bij geen van de monitor tooltjes werkt.

Ga morgen de nieuwe smartdoc. maar eens proberen en hoop dat die wel m'n kaart herkend als een asus kaart (want dat is het toch echt wel!!)

oh ja de link naar smartdoc. 5.084: http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/vga/app/SmartDoc5084.zip

Updating..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tipje als je smartdoc wil gebruiken ( je heb namelijk niet veel keus, geloof me ) eerst je al je drivers etc uninstallen, en alle asus shit ook, dan rebooten, asus software installen, en dan pas je drivers... anders kan je wel een krijgen dat je maar 4bit achtige windows heb ( ala windows 3.1... )

Zo moest ik het doen, anders lukte het gewoon niet, dan begon hij te ouwehoeren over dat hij geen videocard info kon vinden etc, vind die asus software redelijk rampzalig, maarja, tis niet ander...

Ik kan nu ook m'n fan speed niet monitoren / instellen, maar hij wordt stressed met crysis ( op high ) niet warmer dan 75 graden, dus heel erg is het niet, maar toch, wel fijn als je zelf ook en ander kan instelllen...

[ Voor 41% gewijzigd door Fatal Mind op 28-12-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Met die nieuwe smartdoctor kan je alleen de temp lezen, en de fan kan je niet aanpassen. en er zijn heleboel klachten op de forum van Asus.
ik ga de kaart niet terugbrengen, want het is een zeer nieuwe kaart, en misschien brengen ze een nieuwe software uit. er staan niet eens reviews van deze kaart online!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
@ fatal mind:
dat heb ik ook gisteren gedaan, maar toch werkt het niet. je kan alleen maar de temp lezen. fanspeed en andere dingen kan je niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ja, dan ligt het dus niet aan mij :P ik heb hetzelfde als de rest ( alleen temps and thats it )

Ik heb ook een klacht bij asus neergelegd tbh over hun brakke software... want als je niet eerst hun software installeerd en dan je drivers, dan krijg je gewoon 4bits windows... leiers...

Pff, enige reden waarom ik een asus heb is omdat de xfx te lang er over deed om geleverd te worden. maarja, de kaart zelf werkt perfect, tis alleen de software die beetje kut is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
@ fatal mind:
ja, kaart werkt goed. over die 4 bits kan ik jou niet zo goed volgen.
ik heb goeie ervaring met asus. dit is mijn vijf videokaart van asus, en mijn derde mobo van asus (en met één van die mobo had ik heel veel online moeten zoeken om het goed te laten werken!!!!! en ik werk nog steeds met die mobo, socket 939!!!!).
maar ik hoop wel dat ze een goeie software gaan schrijven door deze kaart, want fan maakt wel redelijk lawaai en ik heb juist een asus gekocht met name dat smart doctor de fan kan controleren. en ik denk dat ze ook een goeie software voor deze kaart gaan schrijven, want haar grote zus met 1 gig onboard heeft ook zo'n fan en die moet misschien nog uitkomen ofzo??????

trouwens, kaart heb ik niet overklokt, want ik hou niet van overklokken. ben altijd voorzichtig met zulke dingen.
maar ik zal misschien van het weekend meer info geven over 3rd mark 06, temp en etc.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet de topicregels uit de TS te lezen!