.....en mensen....hou ook eens op de vermoorde onschuld te spelen: dit topic heeft als titel: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 2 - een algemene titel met een neutrale inhoud, maar in deel 1 zag je al hetzelfde gebeuren: mensen worden per definitie in de richting van Canon of Nikon geduwd. Een paar lieden hier zetten de toon, de rest bestaat uit meelopers die maar wat napraten. Op die manier wordt een 'advies' wel erg gekleurd en eenzijdig en is de titel van dit topic misleidend.
Geef gewoon objectief (leuke woordspelling in dit topic!

) je mening en onderbouw die mening ook met eerlijke argumenten.
Wat is objectief? Wat zijn eerlijke argumenten?
Op zich heb ik er geen moeite mee als Nikon of Canon met 'eerlijke argumenten' aangeraden wordt maar andere merken worden hier doodgezwegen, er worden tendentieuze opmerkingen over gemaakt, kleinigheden worden breed uitgemeten, alsof het in de fotografie dáár om gaat. Futiliteiten bij Canon of Nikon blijven futiliteiten, bij ieder ander merk zijn het opeens nekkenbrekers. Ik heb eerder in dit topic zo 'objectief' mogelijk over mijn ervaringen met de Olympus E-510 geschreven maar àls dit merk eens ter sprake komt is het vanuit dit forum nooit constructief. Wat is objectiviteit waard als het alleen maar de merken betreft waar de voorkeur toch al naar uitgaat? Als daar dan vervolgens een kritische opmerking over komt is het opeens: hou eens op met flamen en bashen....ik zou zeggen: kijk eerst eens wat kritischer naar je eigen inbreng alvorens je achter zo'n goedkope smoes te verschuilen.
Er is maar 1 argument om eerder voor Nikon of Canon te kiezen, en dat is al vele malen herhaald... Je hebt gewoon veel meer keus aan glaswerk / flitsers / etc... Meer niet!
Ook weer zo'n dooddoener. Het gros van de mensen heeft meer dan genoeg aan twee kitlenzen (28-300 o.i.d.) en een flitser. Natuurlijk heb je hobbyisten die breder uitpakken, voor hen heeft het assortiment van Nikon en Canon voordelen, al zijn die ook dan nogal betrekkelijk. De anderen komen bij ieder ander merk ruim voldoende aan hun trekken. Het argument van 'meer keuze' hangt helemaal af van iemands interesse en plannen en pleit
in zijn algemeenheid dus niet voor Nikon of Canon.
Elk merk heeft voor en nadelen.
Goed dat je het zegt....maar àls dat zo is dan begrijp ik niet waarom hier twee merken tot vervelens toe bejubeld worden en andere merken doodgezwegen of met 'oneerlijke argumenten' bekritiseerd. Starters die hier komen voor een advies hebben niet veel aan lieden die hun oogkleppen verkopen voor deskundigheid.