Ik heb een set toch wel vrij dure objectieven en hier heb ik netjes UV filters voor zitten.
Nu maak ik nog wel eens foto's op feestjes enzo en ik zie dat bij bijvoorbeeld kaarslicht wel eens een reflectie terugkomen net naast het licht of aan de overkant op de foto.
Nu kan ik ook foto's gaan maken zonder UV filter, want die array in de 350D is al heel behoorlijk goed tegen UV beschermd maar je lens is fysiek nu dus wel blootgesteld.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ook bewust zonder enige vorm van filters op de objectieven fotografeert met enkel een zonnekap ter bescherming.
Het zou leuk zijn als ik hier reacties op zou ontvangen.
Let op: het gaat hier wel om het duurdere segment lenzen (Sigma EX, Canon L Nikon ED(?)). Dat er op je kitlens een filtertje zit is leuk, maar gelieve hier niet de poll mee vullen.
Poll: Fotografeer jij met UV Filter ?
• Ja, heel bewust ter bescherming
• Ja, maar heb wel speciaal gecoat glas
• Nee, gewoon zo out of the box
• Nee (Bewust), ik wil kwaliteit perfect hebben
• Nee, De zonnekap biedt voldoende bescherming
• Anders

Ook een poll maken? Klik hier
Mijn dank is groot!
Ik hoop dat medetweakers hier ook wat aan hebben.
Edit: Mocht je ervaring hebben met beschadigde lens door het ontbreken van een filter, MELD het alsjeblieft in het topic. Hoe meer info we hebben hoe beter een ieder zijn overwegingen kan maken.
Nu maak ik nog wel eens foto's op feestjes enzo en ik zie dat bij bijvoorbeeld kaarslicht wel eens een reflectie terugkomen net naast het licht of aan de overkant op de foto.
Nu kan ik ook foto's gaan maken zonder UV filter, want die array in de 350D is al heel behoorlijk goed tegen UV beschermd maar je lens is fysiek nu dus wel blootgesteld.
Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ook bewust zonder enige vorm van filters op de objectieven fotografeert met enkel een zonnekap ter bescherming.
Het zou leuk zijn als ik hier reacties op zou ontvangen.
Let op: het gaat hier wel om het duurdere segment lenzen (Sigma EX, Canon L Nikon ED(?)). Dat er op je kitlens een filtertje zit is leuk, maar gelieve hier niet de poll mee vullen.
Poll: Fotografeer jij met UV Filter ?
• Ja, heel bewust ter bescherming
• Ja, maar heb wel speciaal gecoat glas
• Nee, gewoon zo out of the box
• Nee (Bewust), ik wil kwaliteit perfect hebben
• Nee, De zonnekap biedt voldoende bescherming
• Anders
Ook een poll maken? Klik hier
Mijn dank is groot!
Ik hoop dat medetweakers hier ook wat aan hebben.
Edit: Mocht je ervaring hebben met beschadigde lens door het ontbreken van een filter, MELD het alsjeblieft in het topic. Hoe meer info we hebben hoe beter een ieder zijn overwegingen kan maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 30-12-2005 15:27 ]